abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64957841

Welkom op De Beursvloer! Dit is het [AEX]-topic waarin je live met mede-FOK!kers alle wereldwijde beurzen kunt volgen en over de laatste economische nieuwtjes kunt discussiëren. Op De Beursvloer is een beetje slowchat best toegestaan. Heb je trouwens een link die kan worden toegevoegd aan de OP? Super! Post 'm alsjeblieft in het Feedback-topic van AEX of stuur 'm naar italodancer -at- fok.nl. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg alsjeblieft helemaal onderaan in de Wiki het zojuist gesloten topic toe, sla de pagina op en copy-paste het dan naar je nieuwe topic op FOK!
Veel plezier op De Beursvloer

Het Financieele Dagblad
De Financiële Telegraaf
BNR Nieuwsradio
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
Bloomberg TV [2] (streaming TV)

AEX-fondsen
De Financiële Telegraaf - Streaming
Beurs.nl - Delayed

Intraday AEX-index

Europese Indices
Yahoo - Streaming / Delayed (zie tijd)
US Markets - Real-time
ProFinance - Streaming indices
IG Index - Streaming FTSE 100 (spread betting)
RTS (Moskou)

Intraday DAX (Duitsland)

Intraday CAC-40 (Frankrijk)

Intraday BEL-20 (België)

Intraday FTSE-100 (Verenigd Koninkrijk)

Intraday RTS-index (Rusland)

Amerikaanse Indices
Yahoo! Dow Jones Indices - Streaming
Yahoo! S&P Indices - Streaming
Yahoo! Nasdaq Indices - Streaming
Google Finance - Real-time
MarketWatch - Real-time
IG-Index - Dow Jones-index (fair value) streaming (spread betting)

Amerikaanse Futures
ProFinance - Streaming S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
CNN Money - Delayed S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
US Markets - S&P- en Nasdaq-futures Semi-real-time

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Amerikaanse fondsen
Google Finance - Streaming
Google Finance (belangrijkste bankaandelen) - Streaming / Real-time
MarketWatch - Delayed

Intraday Dow Jones-index

Intraday S&P 500-index

Intraday Nasdaq Composite

Intraday Dow, S&P, Nasdaq (dagverschil in percentage)

Wereldwijde Indices
Yahoo! Azië - Streaming / Delayed
Yahoo! Brazilië, Mexico, Argentinië - Streaming / Delayed
AME Info (Midden-Oosten) - Delayed

Intraday Nikkei (Japan)

Intraday Hang Seng (Hong Kong, China)

Intraday SSE Composite (Shanghai, China)

Intraday Bovespa (Brazilië)

Koersen
FXStreet - Streaming valuta
ProFinance - Streaming valuta en commodities
ProFinance - Streaming grafieken valuta, commodities, indices
Rohstoff Tool - Streaming commodities
CNBC - Streaming olie en goud
US Markets - Semi-real-time goud, zilver en olie

Intraday Euro-Dollar

Intraday Olieprijs

Intraday Goud en Zilver

Ask - Vraagprijs of laatprijs. De prijs die door de ‘markt’ wordt gevraagd -‘gelaten’- voor de verkoop van een bepaald effect.

Bestens order - Een order om effecten te kopen of te verkopen zonder limiet, dus zonder maximumprijs voor een kooporder of zonder minimumprijs voor een verkooporder. Een bestens order wordt ook wel marktorder genoemd. Een bestens order kan altijd worden uitgevoerd.

Bid - Biedprijs. De prijs die door de ‘markt’ wordt geboden voor de aankoop van een bepaald effect.

Calloptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te kopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Commodities - Engelse term voor (bulk)goederen. Termijncontracten en opties op commodities worden onder andere verhandeld op de optiebeurs van Euronext.

Dagorder - Een gelimiteerde order die uitsluitend gedurende de dag van opgave kan worden uitgehandeld. Niet uitgevoerde orders vervallen automatisch bij het sluiten van de handel.

Delayed - Koersen worden vertraagd doorgegeven. Meestal is de vertraging 15 of 20 minuten.

Dividend - Een winstuitkering in de vorm van geld (cashdividend) of aandelen (stockdividend) aan de houder van een aandeel. De hoogte van de dividenduitkering is doorgaans gerelateerd aan de hoogte van de behaalde winst.

Expiratie - Het ophouden te bestaan,‘expireren’, van een optie of een future. Een optie heeft altijd een beperkte looptijd, na het bereiken van de einddatum (expiratiedatum) bestaat de optie niet meer.

FTI - De future op de AEX-index.

Future - Termijncontract. Er zijn futures op o.a. indices, aandelen, valuta en commodities. Anders dan bij opties hebben bij futures zowel de koper als de verkoper een verplichting en er is geen premiebetaling.

Hedgen - Engelse term voor afdekken. Hedging is het afdekken van risico’s door het aangaan van een andere positie. Een belegger die callopties schrijft, kan deze shortpositie afdekken door het kopen van de onderliggende waarde.

In-the-money optie - Een optie is in-the-money als deze intrinsieke waarde heeft. Callopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. Putopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde.

Koers - De waarde van een effect op een bepaald moment. Koersen van effecten zijn variabel.

Koers-winstverhouding - Een cijfer waarmee de verhouding tussen de koers van een aandeel en de nettowinst per aandeel wordt uitgedrukt. Als de koers van een aandeel ¤ 100 bedraagt en de winst per aandeel bedraagt ¤ 5, dan is de koers-winstverhouding 20.

Limit order - Het bij een beursorder opgeven tegen welke maximale koers men wenst te kopen of tegen welke minimale koers men wenst te verkopen.

Liquideren - Het (gedwongen) afbouwen van een effectenpositie. Dit kan door een clearingorganisatie, bank of commissionair worden afgedwongen als een belegger bijvoorbeeld niet aan zijn margin-verplichtingen kan voldoen.

Longpositie - Een ander woord voor een kooppositie. Men krijgt een longpositie door het kopen van een effect.

Looptijd - Opties en futures hebben een beperkte levensduur, de zogeheten looptijd. De meeste optieklassen hebben een maximale looptijd van negen maanden, een aantal maximaal vijf jaar. Futures hebben een maximale looptijd van twaalf maanden.

Mandje - Pakket van verschillende aandelen die gezamenlijk worden verhandeld. Een mandje kan bijvoorbeeld het pakket aandelen zijn waaruit een index is samengesteld.

Margin - De margin is een vereist geldbedrag dat als onderpand fungeert voor eventuele verliezen op de termijn- en optiemarkten.

Onderliggende waarde - Een product waarop een optie of een future wordt verhandeld, bijvoorbeeld aandelen, een index, valuta, (edel)metaal of een bulkgoed (commodity) zoals aardappelen, graan of goud.

Openingsveiling - Alle orders die 's morgens voor de opening zijn binnengekomen worden verzameld in het orderboek. Bij de opening is dus een verhoudingsgewijs grote liquiditeit voorhanden. Direct bij de opening vindt een veiling plaats waarbij orders daar waar mogelijk worden gekoppeld aan de in het orderboek aanwezige tegenorders en zo mogelijk uitgevoerd. Dit gebeurt in het NSC-systeem, het verloopt volgens vaste regels en is volledig geautomatiseerd.

Optiepremie - De prijs van een optie. De optiepremie bestaat uit de intrinsieke waarde plus de tijd- en verwachtingswaarde. De optiepremie is uiteraard variabel.

Out-of-the-money optie - Een optie zonder intrinsieke waarde wordt out-of-the-money genoemd. Een calloptie is out-of-the-money wanneer de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde. Een putoptie is out-of-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. De premie van een out-of-the-money optie bestaat alleen uit tijd- en verwachtingswaarde. Door een sterke koersbeweging kan een out-of-the-money optie intrinsieke waarde ontwikkelen en dus at-the-money of zelfs in-the-money worden.

Putoptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te verkopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Real-time - Koersen zijn (zo goed als) actueel. Je zult alleen moeten F5-en voor een nieuwe stand.

Scheefzitten - Een belegger zit ‘scheef’ als zijn effectenpositie op (een nog ongerealiseerd) verlies staat.

Schrijven - Het verkrijgen van een shortpositie in een optie door een openingsverkoop.

Shortpositie - Effectenbeurs: indien een belegger effecten heeft verkocht die hij op dat moment niet in bezit heeft. Optiebeurs: een positie aangegaan door een openingsverkoop waarbij schrijver de verplichting neemt de onderliggende waarde te leveren of af te nemen.

Slotveiling - Om de slotkoersen niet af te laten hangen van orders die toevallig de laatste zijn is er voor het slot een korte handelsonderbreking van 5 minuten. Gedurende deze tijd worden de orders verzameld waarna er een slotveiling plaats vindt die een breed gedragen slotkoers oplevert.

Spread - Het verschil tussen de bied- en laatprijs. Als de markt ¤ 22,50 biedt en ¤ 23 laat, dan is de spread dus ¤ 0,50.

Streaming - Koersen zijn actueel. Ze worden live op je scherm geüpdate.

Technische analyse - Een methode waarbij met behulp van koersgrafieken en rekenmodellen wordt getracht een trend op de beurs te voorspellen. Er wordt vooral gekeken naar de verhouding tussen kopers en verkopers. In feiten tracht men met technische analyse het (massa)gedrag van de beleggers te doorgronden om daaruit de mogelijke richting van de markt te voorspellen.

Tracker - Een tracker is feitelijk een aandeel op een index. Een tracker volgt nauwkeurig de koersontwikkeling van de index, inclusief de dividenduitkering.

Turbo - Een turbo (ook bekend als speeder) is een beleggingsproduct dat beleggers de mogelijkheid geeft met een hefboom te beleggen in verschillende onderliggende waarden zoals aandelen, beursindices of valuta.

Volatility - Engels voor beweeglijkheid of volatiliteit. Met het begrip volatility wordt de beweeglijkheid van de koers van een effect aangeduid. Een hoge volatility betekent dat de koers van een fonds sterk stijgt en daalt binnen een relatief korte periode. Volatility is mede een indicator voor het risico dat een belegger loopt met een bepaald fonds. Volatility is een belangrijke factor bij de waardebepaling van een optie.

De Beursvloer #1: Beurzen duiken weer in het rood
De Beursvloer #2: Wall Street weer in achtbaan
De Beursvloer #3: Beurzen kelderen tot 10%
De Beursvloer #4: Could've been worse
De Beursvloer #5: Bloedbad Azië; trekt Europa mee
De Beursvloer #6: Wall Street maakt duikvlucht in laatste kwartier
De Beursvloer #7: Wall Street sluit 11% hoger
De Beursvloer #8: 5e grootste dagwinst ooit voor AEX
De Beursvloer #9: Waar de AEX weer omhoog gaat
De Beursvloer #10: Wall Street onderuit op recessienieuws
De Beursvloer #11: Beurzen onrustig na renteverlagingen
De Beursvloer #12: Stemming slaat om
De Beursvloer #13: Wall Street terug in achtbaan
De Beursvloer #14: Wall Street levert deel winst weer in
De Beursvloer #15: Mijn Aegon, wat doe je!
De Beursvloer #16: Wall Street bloedrood, nieuwe lows
De Beursvloer #17: Ook Europa zoekt nieuwe lows
De Beursvloer #18: Wall Street in vrije val
De Beursvloer #19: Europa begint week goed
De Beursvloer #20: AEX 10% hoger
De Beursvloer #21: Europa lager in afwachting van Wall Street
De Beursvloer #22: Beurzen beginnen week fors lager
De Beursvloer #23: Wall Street herstelt van kater
De Beursvloer #24: Beurzen omlaag na renteverlaging
De Beursvloer #25: Beurzen dieprood na banenrapport
De Beursvloer #26: AEX sluit ruim 8% hoger
De Beursvloer #27: Beurzen rustig omhoog
De Beursvloer #28: Beurzen duiken in het rood
De Beursvloer #29: Wall Street herpakt zich
De Beursvloer #30: AEX zoekt het iets hogerop
De Beursvloer #31: Europese beurzen proberen het nog eens
De Beursvloer #32: AEX start nieuwe jaar met 5% winst
De Beursvloer #33: AEX hardloper; door 270 punten
De Beursvloer #34: Europese beurzen openen in de min
De Beursvloer #35: Bouwers krijgen 'm wel omhoog

[ Bericht 0% gewijzigd door ItaloDancer op 13-01-2009 20:12:48 ]
pi_64958329
Oce vandaag de jaarcijfers al , er zijn net 6 werkdagen achter de rug .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_64958573
Traditioneel de 1e geloof ik...
pi_64958870
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:18 schreef M.Melandri het volgende:
Traditioneel de 1e geloof ik...
en Alcoa in de VS (van de Dow-fondsen dan)
pi_64959772
Hoe laat komen de cijfers van alcoa eigenlijk ?
pi_64960091
olie flikkert ook weer onderuit. 37.70
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_64960532
Ik heb me toch wel een beetje vergist, ik had verwacht dat we zeker de eerste weken een stijgende trend zouden hebben. Ik zie nu al zeker 4 handelsdagen een dalende trend......komt die uptrend er nu uberhaupt nog wel?? ik ben van plan om zeker voor half februari al mijn posities in aandelen afgebouwd te hebben, maar ik ben nu serieus aan het twijfelen om er toch al niet eerder er mee te beginnen en over te stappen op shorts.
pi_64960730
De koers van Citi maakt zich op voor een tweede kapitaalinjectie. Moeten ze wel nog even 50% kelderen
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_64961023
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:57 schreef M.Melandri het volgende:
Hoe laat komen de cijfers van alcoa eigenlijk ?
nabeurs
pi_64963849
behoorlijk rood op WS
pi_64964132
Haha, banken gaan weer volledig door het putje, totaal NIET onverwacht.

C 5.73 -1.02 (-15.11%) 31.39B
WFC 23.99 -1.15 (-4.57%) 79.81B
BAC 11.56 -1.43 (-11.01%) 57.90B
JPM 24.73 -1.24 (-4.77%) 92.79B
pi_64964311
Het ziet er idd behoorlijk slecht uit of de ppt moet nog in actie komens straks.
pi_64965232
Dit kan de komende weken zo onafgebroken naar de 7500 gaan, wie zal het zeggen......
pi_64965382
Daarom zet ik morgen sowieso een paar stoplossen klaar om mijn winst iig veilig te stellen
pi_64966164
Citigroup bijna 20% eraf
pi_64967031
Ik had eerder een test van vorige bodem verwacht rond midden february. Maar als de resultaten van Alcoa, Citigroup en Bank of Amerika er nu al zo slecht beloven uit te zien, dan kan het allemaal wel eens een pak vlugger gaan.
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:23 schreef Mendeljev het volgende:
De koers van Citi maakt zich op voor een tweede kapitaalinjectie. Moeten ze wel nog even 50% kelderen
Optimist, ik ga mee in het kapitaal tegen maximum 1.7$.
  maandag 12 januari 2009 @ 21:48:44 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64967711
AEG en ING doen het in de VS helemaal niet zo slecht hoor.
-2% en -1,2%. Niks bijzonders.
The End Times are wild
pi_64968957
And here we go again.....
Ik had eigenlijk wel gehoopt dat de stijgende lijn door zou zetten, het kleine beetje vertrouwen wat de laatste tijd is opgebouwt word weer keihard de kop ingedrukt
  maandag 12 januari 2009 @ 22:11:30 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64969087
We moeten de Obama-rally nog krijgen! Omdat het nu 1 dagje een klein minnetje scoort gooi je het bijltje er bij neer?! Er is toch helemaal niks aan de hand, we zitten nog steeds in de stijgende lijn hoor!
The End Times are wild
  maandag 12 januari 2009 @ 22:12:29 #21
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64969147
Er was toch een steun op S&P500=888 ?

Anyway, ik heb liever dat het even zijwaards gaat of een suckersrally want dan kan ik tenminste met een gerust hart op vakantie zonder dat ik iets belangrijks mis.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 12 januari 2009 @ 22:15:41 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64969348
Zit je nog steeds liquide? En wat is voor jou dan een instapmoment? Die AEX van 150 of overeenkomstige index elders? Nog een paar banken die omvallen?
En wat nu als we straks de 320 passeren. Blijf je dan ook liq?
The End Times are wild
pi_64969350
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:48 schreef LXIV het volgende:
AEG en ING doen het in de VS helemaal niet zo slecht hoor.
-2% en -1,2%. Niks bijzonders.
AEX op Wall Street een half procentje in de min, niet extreem.

Hopelijk is de pijn al genomen voor de slechte cijfers van Alcoa.
  maandag 12 januari 2009 @ 22:16:40 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64969401
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:15 schreef pberends het volgende:

[..]

AEX op Wall Street een half procentje in de min, niet extreem.

Hopelijk is de pijn al genomen voor de slechte cijfers van Alcoa.
Ben wel blij dat ik winst genomen heb op BAM vannochtend na opening beurs. Maar als er een euro af is dan koop ik gewoon weer terug hoor!
The End Times are wild
pi_64970702
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ben wel blij dat ik winst genomen heb op BAM vannochtend na opening beurs. Maar als er een euro af is dan koop ik gewoon weer terug hoor!
BAM was ook zwaar overbought op korte termijn, met een geluk kun je 'm morgen goedkoop terugkopen.
pi_64970741
Gatver Alcoa maakt wel een heel fors verlies bekend! Omzet valt mij ook maar tegen (omzetdaling van maar liefst 18% !!!) , ik weet al welke kleur er morgen op de borden zal komen.

"The fourth-quarter net loss of $1.19 billion, or $1.49 a share, compares with net income of $632 million, or 75 cents, a year earlier, New York-based Alcoa said today in a statement. Excluding some items, the loss was 28 cents a share. The average estimate in a Bloomberg survey of 14 analysts was for a per-share loss of 5 cents. Sales fell 19 percent to $5.69 billion. " Bron Bloomberg
pi_64970815
Tegenvaller inderdaad, die analisten weer .
pi_64970860
Alcoa after hours een paar procent in de plus, die tegenvaller was al wel ingeprijsd
Abre los ojos
pi_64970929
dax min half procentje valt idd mee
pi_64971147
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:42 schreef MrUnchained het volgende:
Alcoa after hours een paar procent in de plus, die tegenvaller was al wel ingeprijsd
Ik zie 2 opties, ofwel morgen stabiele koers, en dan zit het inderdaad min of meer in de prijs. Ofwel als een raket naar beneden, dat zullen we de volgende handelsdag weten.
pi_64971328
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:42 schreef MrUnchained het volgende:
Weird... PTT tegenwoordig alleen bezig op de futuremarkt?
pi_64971496
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Weird... PTT tegenwoordig alleen bezig op de futuremarkt?
Zo duur waren ze niet meer, dus dan moet je moeite gaan doen om je koers ver om laag te krijgen met wat kwartaalcijfers waarvan iedereen al dacht dat ze dramatisch zouden zijn
Abre los ojos
pi_64974001
Morgen maar weer wat omhoog.
pi_64974136
quote:
DOW JONES NEWSWIRES

JPMorgan Chase & Co. (JPM) will report fourth-quarter results before the
markets open Thursday, rather than Jan. 21 as previously announced, because the
results were finished earlier than expected
pi_64974178
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:44 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Uh-oh
pi_64974235
Es kijken hoe de financials het morgen houden
pi_64978477
uhm, rara hoe kan dit?

ArcelorMittal (FR) Sprinter Long 15,80 75 5,05(Huidige waarde) 513,75 5,75(historische waarde) 431,25 12/01 82,50 19,13%

aanschaf waarde is meer dan de huidige waarde en toch rendement? zal straks wel weer bij getrokken worden.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 08:56:53 #38
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_64979230
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:44 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Morgan Stanley cijfers:
0 = 0, dat rekent makkelijk

bied- en laatkoers voor Mittal is 19,000... Wat een treiteraars!

En nu gekilld, voordat de sprinter verhandelbaar werd. Tijd voor een nieuwe investering...

[ Bericht 13% gewijzigd door Lemans24 op 13-01-2009 09:04:08 ]
pi_64979391
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 07:43 schreef edwinh het volgende:
uhm, rara hoe kan dit?

ArcelorMittal (FR) Sprinter Long 15,80 75 5,05(Huidige waarde) 513,75 5,75(historische waarde) 431,25 12/01 82,50 19,13%

aanschaf waarde is meer dan de huidige waarde en toch rendement? zal straks wel weer bij getrokken worden.
Mss staat biedkoers op andere prijs? Daarop wordt volgens mij rendement berekent.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:17:30 #40
174150 slap
slappy happer
pi_64979609
Porto leeg gegooid op DSM (anders teveel verlies) en Crucell na. AMG en Fugro met wat winst verkocht.
Het is mij te dubbel; kan vriezen of dooien. Ik kies eieren voor m'n geld, met het gevaar dat ik winst laat liggen.
Met de cash wacht ik weer op een nieuwe entry. Voor iedereen met aandelen op zak hoop ik toch echt op een groene dag.

/edit
ik zie nu al dat ik te laag heb verkocht, misschien is dat later op de dag nog een zegen voor me.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:31:37 #41
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_64979872
Mooi moment om even af te wachten, lijkt me.
pi_64980010
futs WS ook alweer rood
pi_64980027
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:31 schreef Lemans24 het volgende:
Mooi moment om even af te wachten, lijkt me.
Inderdaad, het is nu gokken in plaats van met enige zekerheid investeren.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_64980110
wtf olie +13%
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:46:31 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64980157
Het is allemaal een beetje middenmoot. Ik zie iig geen reden om uit te stappen nu.
The End Times are wild
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:52:45 #46
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_64980291
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:46 schreef LXIV het volgende:
Het is allemaal een beetje middenmoot. Ik zie iig geen reden om uit te stappen nu.
Soms gaat dat vanzelf.

Die olie! Waarom zijn de sprinters voor WTI-futurs nog zo goedkoop (en dalend), terwijl de prijs van Crude oil al 13% is gestegen?
De slotkoers van gisteren lijkt fout te zijn. Wel mooi kut dat die stijging nu ineens komt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lemans24 op 13-01-2009 09:58:27 ]
pi_64980341
Hmm is vat olie voor nieuwe maand(maart )
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:57:36 #49
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_64980408
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:54 schreef M.Melandri het volgende:
Hmm is vat olie voor nieuwe maand(maart geloof ik)
Aha, daar had je dus niks aan gehad met een sprinter.
pi_64980810
financials inmiddels ook fors lager
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:37:11 #51
174150 slap
slappy happer
pi_64981474
Nog wat Crucell bijgekocht a 16,75. Spreiding is nu nihil met 2 fondsen. aiaiai
Ik hoop erop dat ik op het goede paard wed, anders blijft dit een mooi fonds voor LT.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:42:03 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64981636
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:54 schreef M.Melandri het volgende:
Hmm is vat olie voor nieuwe maand(maart )
Tip voor als je opslag capaciteit hebt:
NU een February future kopen voor $36,43.
NU een Maart future verkopen voor $42,55.
Krijg je de olie in Feb geleverd --> opslaan --> leveren in maart.
Gratis risicoloos geld = $42,55 - $36,43 - kosten
Mijn reisverslagen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:49:01 #53
174150 slap
slappy happer
pi_64981860
Ik heb ooit gehoord via via over iemand die een dergelijke constructie met graan had.
Echter had hij geen opslag capaciteit. Hehehe.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:53:53 #54
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_64982018
quote:
Belg miljonair dankzij waardeloze aandelen

Een Belg die jarenlang waardeloze aandelen opkocht van de failliete Congolese Spoorwegen is tot veler verrassing multimiljonair geworden.

De man kocht de aandelen voor dumpprijzen zoals 11 cent per stuk. "Ik heb nu 463.000 aandelen. Bij de bank lachten ze me vaak uit: 'binnenkort krijg je ze gratis'. Maar nu haal ik mijn grote gelijk", vertelt Roger Verhelpen (72) woensdag in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws.

De curatoren van de Congolese Spoorwegen, die dertig jaar geleden failliet gingen, keren nu 9 euro per stuk uit. De Belg krijgt daardoor ongeveer 4 miljoen euro op zijn rekening gestort.

(c) ANP
pi_64982105
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:53 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

woah nice !

De Congolese Spoorwegen hoe kom je erop
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:59:56 #56
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_64982198
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:53 schreef Lemans24 het volgende:

[..]
Kijk dat is nog eens leuk zaken doen
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_64982409
wat een verkoopgolf bij aegon en ing zeg, zeker een paar stoplossen geraakt.
pi_64982793
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:06 schreef M.Melandri het volgende:
wat een verkoopgolf bij aegon en ing zeg, zeker een paar stoplossen geraakt.
Kan straks mogelijk nog een pak erger worden. Ik sta gelukkig aan de zijnlijn!
pi_64982833
jammer dat je nog niet short kunt gaan op financials
pi_64983158
Heb net zelf ook mijn 175 stuks Aegon verkocht. Stond vorige week nog op een rendement van +20% en nu stond er nog maar +7%. Dan pak ik toch mooi even mijn winst. Amg, Arcelor en Tnt laat ik maar staan, ik heb geen zin om die aandelen met verlies te verkopen.
pi_64983199
mss komt er toch soort van obama rally eind van de week..
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:28:29 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64983316
Ik heb ook een deel ING verkocht. Dalen ze dan stap ik opnieuw in, stijgen ze dan heb ik er nog genoeg in de portefeuille.
The End Times are wild
pi_64983451
mss koop ik er een paar voor renteverlaging...
pi_64984939
pff...Aegon en ING...het is een dure dag....zit er over te denken sprinters Aegon +ING bij te kopen....vaak komt er na zo'n rampendag wel weer een herstel.
it's better to burn out than to fade away...
pi_64984981
en Fortis gaat als een dolle
pi_64985669
zelfs 1,50
pi_64985957
Fugro koers reageert eindelijk op de berichten. Moest toch wel goed ontvangen worden dunkt me.
pi_64986058

Op korte termijn lijkt de S&P toch weer aardig oversold, hoe lang kan het nog dalen zou je denken. Futures geven weer een daling aan van 10 punten, dan kom je toch een op een niveau dat de S&P misschien zo goedkoop wordt dat het voor een rally kan gaan zorgen.

Marc Faber had overigens weer gelijk. Hij zei op 6 januari, precies het hoogtepunt van tegen de 940 dat de markt behoorlijk overbought is op korte termijn. Hij ging uit van een correctie tot in februari.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:55:58 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64986475
Het moet nu natuurlijk niet te hard gaan dalen, want straks ga ik de bodem nog missen als ik lekker op een strand in Thailand van mijn winst ligt te genieten
Mijn reisverslagen
pi_64986585
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:55 schreef SeLang het volgende:
Het moet nu natuurlijk niet te hard gaan dalen, want straks ga ik de bodem nog missen als ik lekker op een strand in Thailand van mijn winst ligt te genieten
Zelfs Marc Faber verwacht na deze correctie een flinke rally omhoog, ik zou me er niet teveel zorgen om maken. De echte daling komt pas na maart waarschijnlijk.
pi_64986607
Nystar gaat lekker +3 procent. Je zou toch denken dat ze omlaag zouden gaan ivm Alcoa.
AMG loopt weer te prutsen.
pi_64986637
AMG zie ik dit jaar nog wel flink lager komen
pi_64986697
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:00 schreef M.Melandri het volgende:
AMG zie ik dit jaar nog wel flink lager komen
Zeker, AMG kan halveren, zeker als de AEX onder de 200 punten duikt. En dat acht ik reeel. Op korte termijn lijkt het me vooralsnog een koopje.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:08:09 #75
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_64986863
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:59 schreef pberends het volgende:
Nystar gaat lekker +3 procent. Je zou toch denken dat ze omlaag zouden gaan ivm Alcoa.
Mazzelaar. Nyrstar zit natuurlijk niet in aluminium, maar in zink en bijproducten (dus lood en cadmium?)

We gaan weer omhoog!
pi_64986883
1,62 wtf
pi_64986955
Fortis is alvast niet slecht op weg voor diegenen die het het steraandeel van 2009 achtten .
Jump van vandaag op nieuws dat Paribas misschien de verzekeringentak niet meer wil overnemen...

Realtimekoersen Brussel trouwens op http://www.tijd.be/beurzen/euronext-brussel/bel20?rt=true

[ Bericht 12% gewijzigd door tony_clifton- op 13-01-2009 13:16:37 ]
pi_64987157
Op dat nieuws had ik niet zo'n grote jump verwacht. Magoed nabaurs zal alles wel weer te koop staan
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:17:46 #79
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64987256
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:58 schreef pberends het volgende:

[..]

Zelfs Marc Faber verwacht na deze correctie een flinke rally omhoog, ik zou me er niet teveel zorgen om maken. De echte daling komt pas na maart waarschijnlijk.
Normalitair zou je de bodem ook pas over ongeveer een jaar verwachten, maar er is natuurlijk weinig statistiek over dergelijke grote crises. 1929-1932 duurde ca 2,8 jaar van top naar bodem. 2000-2002 ca 2,5 jaar. 1973-74 duurde ca 2 jaar. De huidige crisis is vanaf de top in oktober 2007 pas een jaar en een kwartaal onderweg (zelfs als je de iets lagere top van juli 2007 pakt kom je pas aan 1,4 jaar)

Mijn reisverslagen
pi_64987510
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:58 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gelijk hebt pberends. Er moeten weer kopers in de markt komen alleen dat duurt altijd zo lang
pi_64987650
wat een handel bij fortis!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:37:31 #82
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_64987993
44 miljoen....
Wat is het record voor de AEX? Combinaties tellen mee.
pi_64988629
mijn Fortis gaat nog uit de min als het zo doorgaan....1000 stuks aangekocht voor 1,65...wat te doen? houden of lozen die handel?
pi_64988790
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:08 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Mazzelaar. Nyrstar zit natuurlijk niet in aluminium, maar in zink en bijproducten (dus lood en cadmium?)

We gaan weer omhoog!
Ik neem aan dat als aluminium zakt dat andere metalen gewoon meegaan.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 14:05:26 #85
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_64988936
Fortis 1,64 wtf
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_64989058
Fortis freeze
pi_64989390
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:05 schreef Mr_DG het volgende:
Fortis 1,64 wtf
De durfal heeft 'm half december voor 80 cent gekocht .
  dinsdag 13 januari 2009 @ 14:20:06 #88
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_64989452
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:18 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

De durfal heeft 'm half december voor 80 cent gekocht .
71 cent
  dinsdag 13 januari 2009 @ 14:25:58 #89
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_64989689
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft niet. Zie goud.
En cadmium, molybdeen of kwik lijken me bijvoorbeeld helemaal onafhankelijk te bewegen
pi_64990211
quote:
13-01-2009 14:30:00 VS handelstekort nov $40,44 mrd; verwachting was tekort $51,0 mrd
13-01-2009 14:30:00 VS handelsbalans okt gewijzigd tot tekort $56,69 mrd van tekort $57,19 mrd
13-01-2009 14:30:00 VS nov export -5,8% tot $142,80 mrd; import -12,0% tot $183,25 mrd
Wow, petje af voor de Verenigde Staten .
pi_64990226
quote:
De Fed-voorzitter verwacht daarnaast dat de inflatie verder zal afnemen en benadrukte dat de centrale bank zorg zal dragen voor een soepele overgang bij het verlaten van het onconventionele verruimingsbeleid.
Hoe kan je dat überhaupt?
pi_64990410
quote:
Jensen vernietigt alle eigen aandelen
13-01-2009 14:19:16

Brussel (tijd) - Jensen, gespecialiseerd in industriële wasmachines, gaat 212.762 eigen aandelen vernietigen. Dat werd vandaag op een BAV beslist. Jensen heeft dan geen eigen aandelen meer in bezit.
?
pi_64990495
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:47 schreef pberends het volgende:

[..]

?
Kan toch, als je 50% hebt uitstaan wordt dat ineens het volledige aandelenkapitaal .
pi_64991264
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Alcoa is inderdaad een belangrijke graadmeter. Aan de andere kant, ze hebben de afgelopen 3 jaar de analisten vaak overtroffen.
Allé, nu ook, maar in negatieve zin deze keer...
pi_64991761
Kan iemand iets zinnigs over Fortis zeggen?
Ik sta nu 90% in de plus en ben echt enorm aan het twijfelen over al dan niet verkopen.
Die 20% van nu kan over 2 uur alweer weg zijn, maar het kan ook 30% worden.
Morgen kan er gecashed worden of het aandeel schiet helemaal door naar 2 euro.

Wat ik eigenlijk wil vragen: Wat is op dit moment de juiste waardering van het aandeel? (intrinsieke waarde?) en is het waarschijnlijk dat deze binnen nu en een paar maanden behaald wordt?
pi_64991953
Onmogelijk. Niemand die het weet met Fortis.
Hoeveel aandelen heb je? Ik heb zoiets winst is winst. Fortis zal ongetwijfeld,net zoals de hele beurs nog wel zakken. Dan weer mooi moment om erin te gaan.

Ik had gekocht voor 1,08. 300 euro winst gepakt op 2000 euro (speel) geld. Nu weer ingestapt op 1,38. Zie wel waar het schip strand.
pi_64992091
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:24 schreef Patrick87 het volgende:

Wat ik eigenlijk wil vragen: Wat is op dit moment de juiste waardering van het aandeel? (intrinsieke waarde?) en is het waarschijnlijk dat deze binnen nu en een paar maanden behaald wordt?
De waarde die men berekent voor wat er in Fortis Holding zit ligt rond de 3,4 euro.
pi_64992119
quote:
Kan iemand iets zinnigs over Fortis zeggen?
Ik sta nu 90% in de plus en ben echt enorm aan het twijfelen over al dan niet verkopen.
Die 20% van nu kan over 2 uur alweer weg zijn, maar het kan ook 30% worden.
Morgen kan er gecashed worden of het aandeel schiet helemaal door naar 2 euro.

Fortis is een speelbal, alleen als jij het nieuws kan voorspellen kan je hierop inspelen. Als je winst hebt zou ik het lekker verkopen, maar sta ook niet verbaasd te kijken als Fortis weer op 3 euro staat over een tijdje.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:42:07 #99
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_64992598
Dr gaan geruchten dat de Belgische overheid de fortisaandelen voor 2,50 p.s. wil overkopen, vandaar die stijging.
pi_64992764
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Fortis is een speelbal, alleen als jij het nieuws kan voorspellen kan je hierop inspelen. Als je winst hebt zou ik het lekker verkopen, maar sta ook niet verbaasd te kijken als Fortis weer op 3 euro staat over een tijdje.
Of de portefeuille toxische producten blijkt ineens de belegging van de eeuw en de boel gaat door 't dak .

Naah, idd, koers van Fortis slaat quasi nergens meer op dus alles is mogelijk.
pi_64992795
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:42 schreef Mr_DG het volgende:
Dr gaan geruchten dat de Belgische overheid de fortisaandelen voor 2,50 p.s. wil overkopen, vandaar die stijging.
Zou me ook niet verbazen dat de Belgische overheid de aandeelhouders wil compenseren, maar ik zou de gok erop niet wagen. Als je aandelen hebt kun je ze best aanhouden, maar ik zou zeker niet bijkopen.
pi_64992801
op naar groen!
pi_64992820
EINDELIJK steun uit Amerika, jesus PPT was dat nu zo moeilijk...
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:02:03 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64993560
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:47 schreef pberends het volgende:

[..]

?
Het tegenovergestelde van een emissie. Het aantal aandelen neemt af, dus ieder aandeel gaat een iets grotere waarde vertegenwoordigen.

Eigenlijk is uitkeren van stockdividend ook zoeits. In ieder geval is het economisch effect gelijk.
The End Times are wild
pi_64993842
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:42 schreef Mr_DG het volgende:
'Bod op Fortis holding niet meer dan gerucht'

Het gerucht dat de Belgische staat een bod zou lanceren op Fortis-holding klopt niet. 'Het gaat om geruchten van mensen die blijkbaar het dossier in een bepaalde richting willen duwen', zegt een overheidsbron. Het aandeel van de financiële groep ging dinsdag bijna 30 procent hoger na speculaties over een bod van de overheid.

www.iex.nl
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:09:26 #106
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_64993933
Nu Fortis aandelen kopen.
Ik durf dat echt niet.
Kan je bijna nog beter het casino inlopen en alles op groen zetten .
Iedereen weet dat die tent niets meer is, dus eigenlijk koop je aandelen pure lucht. Lekker risicoprofiel zit daar aan vast dan.
pi_64994072
Hoe laat zal Fortis ploffen en zal iedereen zijn winst nemen?
pi_64994176
Ok, bedankt voor de info, daar kan ik zeker wat mee. Zolang als die in het groen staat hou ik ze aan. Bij deze eerste rode cijfers doe ik ze weg en stap ik misschien later nog weer een keer in als ze bijvoorbeeld weer op 1e staan oid.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:21:11 #110
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_64994515
Laf plusje van die Amerikanen. Dat kan hoger.
pi_64994554
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:12 schreef TeringHenkie het volgende:
Hoe laat zal Fortis ploffen en zal iedereen zijn winst nemen?
Na 17 uur. Of er wordt nog flink ingeslagen,maar dumpen zal logischer zijn.
Probeer te verkopen iets voor half 6 ofzo.

Ik hou ze voorlopig aan. Wachten of ie daadwerkelijk naar 2 euro gaat.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:27:50 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64994842
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:09 schreef bleiblei het volgende:
Nu Fortis aandelen kopen.
Ik durf dat echt niet.
Kan je bijna nog beter het casino inlopen en alles op groen zetten .
Iedereen weet dat die tent niets meer is, dus eigenlijk koop je aandelen pure lucht. Lekker risicoprofiel zit daar aan vast dan.
Niemand koopt omdat hij gelooft in de toekomst van het bedrijf Fortis, of wat daar van over is. Iedereen koopt om het tegen een hogere prijs te kunnen verkopen aan een andere idioot.

Mijn ervaring is dat je ten lange leste met dit soort aandelen altijd nat gaat.
The End Times are wild
pi_64995136
Anaalberts Industries -10%, je zou het bijna gaan kopen.
pi_64995216
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Niemand koopt omdat hij gelooft in de toekomst van het bedrijf Fortis, of wat daar van over is. Iedereen koopt om het tegen een hogere prijs te kunnen verkopen aan een andere idioot.

Mijn ervaring is dat je ten lange leste met dit soort aandelen altijd nat gaat.
Dat van Heijmans was mooi, die staat nu ook alweer 2 euro lager dan de intraday high .
pi_64997709
Komende samenstelling van de AEX-index, Midkap-index en AScX-index
(pagina bijgewerkt t&m 12 januari 2009)
De samenstelling van het mandje aandelen waarmee de AEX-index en Midkap-index worden berekend, worden jaarlijks begin maart herzien. Bepalend voor die samenstelling is de effectieve aandelenomzet. Dat is, grofweg gezegd, gemiddelde beurswaarde maal gemiddelde dagomzet over het voorbije kalenderjaar. In werkelijkheid wordt elke transactie afzonderlijk opgeteld, een arbeidsintensieve rekenmethode...
De 25 fondsen met de hoogste omzet komen in principe in de AEX-index, fondsen op plaats 26 t/m 50 in de Midkap-index en fondsen op plaats 51 t&m 75 in de AScX-index, dit alles rekening houdend met de randvoorwaarde hieronder beschreven.
( Bepalend voor de weging van het fonds in het mandje is overigens niet de omzet maar de marktkapitalisatie van het betreffende fonds, gecorrigeerd voor de z.g. freefloat waarde.)
Bij aanpassing van de lijst worden eerst de fondsen 1 t&m 23 geselecteerd. De laatste twee fondsen worden geselecteerd uit fondsen 24 t&m 27, waarbij bestaande index fondsen voorrang hebben. (bijv in maart 2008 was OPG gestegen tot plaats 50, maar kwam niet in de Midkap-Index, terwijl Ordina, gezakt naar plaats 52, wel in de index bleef).
NB. De afgelopen jaren vallen er regelmatig fondsen weg van de Amsterdamse beurs; ook index-fondsen. Om die reden worden m.i.v. 2008 de mandjes half-jaarlijks aangepast: naast de normale aanpassing in maart is er voortaan ook een extra aanpassing van de mandjes in september. Die herziening is met name bedoeld om de index-mandjes weer aan te vullen tot 25 fondsen, mocht een index op dat moment minder dan 25 fondsen bevatten.
De regels voor de september-aanpassing zijn dus anders dan die voor de maart-aanpassing!

Voor het officiële regelement voor de AEX-index, Midkap-index en AScX-index kijk hier op de index regels van EuroNext .

Op dinsdag 2 september 2008, voor opening beurs, zijn de indexen voor het laatst samengesteld.
Voor de huidige samenstelling: zie >> onze site waarop de huidige AEX-index voorgerekend wordt.
Voor de oude samenstellingen van het AEX-mandje: zie >> onze site waarop deze vermeld worden.

EuroNext heeft op 17 november 2008 een incidatieve selectie voor de jaarlijkse wijziging van 3 maart 2009 gepubliceerd.

De in- en uitgaande fondsen in deze nieuwe samenstelling voor de indexen:

Boskalis gaat van de Midkap naar de AEX,
Air France - KLM komt van de lokale fondsen in de AEX.
USG People gaat van de AEX naar de Midkap.
Fortis verdwijnt uit de AEX naar de lokale fondsen.
ProLogis komt van de lokale fondsen in de Midkap.
Pharming gaat van de Midkap naar de AScX.
Hunter Douglas, Liberty Acquisition en Homburg Invest komen van de lokale fondsen in de AScX.
Van Lanschot, Gamma, Fornix en Spyker Cars verdwijnen uit de AScX naar de lokale fondsen.

De komende samenstelling in tabel vorm:
In onderstaande tabel zijn de omzetten van de Nederlandse aandelen vanaf begin 2008 tot en met 31 december 2008 opgeteld. (De omzet van het jaar 2008 wordt gebruikt voor de selectie!)
De top-90 van deze lijst is (omzet is vermeld in miljoenen euro):

Kandidaat aex-index
fondsen
1: ING 91148
2: RD Shell-A 84080
3: Unilever 57313
4: Arcelor Mittal 55354
5: Philips 42584
6: KPN 34644
7: AEGON 29101
8: Akzo 24099
9: ASM Litho 23656
10: Unibail ** 21030
11: Ahold 18427
12: Heineken 16925
13: TNT 14293
14: DSM 14035
15: Air France-KLM ** 12070
16: Reed Elsevier 10835
17: TomTom 9109
18: Wolters Kluwer 7570
19: SBM Offshore 7292
20: Fugro 6801
21: Randstad 6586
22: Corio 5681
23: Boskalis 3301
24: Wereldhave 3155
25: BAM Groep 2918
Kandidaat midkap-
index fondsen
26: Nutreco 2903
27: SNS Reaal 2258
28: Vopak 2151
29: USG People 2139
30: Aalberts 1805
31: AMG 1805
32: CSM/C 1779
33: Imtech 1729
34: Smit 1604
35: ASM Int. 1572
36: OCÉ 1373
37: Crucell * 1245
38: Eurocomm Prop 1099
39: Vastned Retail 902
40: Draka 882
41: OPG 848
42: Wavin 734
43: Wessanen 691
44: Logica 689
45: BinckBank 675
46: Heijmans 665
47: Arcadis 593
48: KTC 514
49: ProLogis Eur.Prop 511
50: Ordina 504
Kandidaat smallcap-
index fondsen
51: Sligro 370
52: Hunter Dougl. * 358
53: Vastned Off 347
54: Exact Holding 319
55: vd Moolen 304
56: Grontmij 280
57: Nieuwe Steen Inv 263
58: Unit 4 229
59: Kardan 207
60: Telegraaf 190
61: Super de Boer 153
62: TKH Group 151
63: InnoConcepts 149
64: Liberty Acq *** 145
65: Ballast Nedam 143
66: Brunel 138
67: Eriks 136
68: Beter Bed 136
69: Accell Group 110
70: Pharming 109
71: Homburg Inv 109
72: Macintosh 98
73: Qurius 86
74: Kas-Bank 72
75: Antonov 68
Top 15 overige
fondsen
76: Gamma 53
77: Fornix BioSc 39
78: Spyker Cars 31
79: Kendrion 23
80: Sopheon 22
81: BE Semicond. 21
82: Pan-Europ Hotel 21
83: RSDB 19
84: Nedap 17
85: ICT 14
86: CVG 12
87: Punch Graphix 12
88: C/Tac 12
89: Neways 12
90: Samas Groep 11

Op dit fonds is/wordt een bod uitgebracht; het is niet zeker dat het komend jaar nog genoteerd is.
**) Vooruitlopend op het Single Order Book (SOB) systeem heeft Euronext besloten voor dit fonds ook de omzet in Parijs/Brussel mee te tellen.
***) Dit fonds is in 2008 op de beurs geïntroduceerd. Voor nieuwe fondsen geldt dat:
de eerste 20 beursdagen niet meetellen voor de omzet,
de omzet van de overige beursdagen wordt omgerekend naar een heel jaar.

http://www.behr.nl/Beurs/aexnext.html
pi_64997721
Het Fortis cahsen is begonnen, van 20% naar 15% in de plus. Ik hou ze toch nog even vast met koersdoel 2 euro.
Als dat bereikt wordt ben ik er klaar mee en vind ik de winst meer dan genoeg.
pi_64997766
Ja precies. Dat doe ik ook.
70 miljoen aandelen verhandeld vandaag. Met een dump van 8 miljoen nabeurs.
pi_64997835
quote:
Stap af van die hebzucht, vind je 90 % winst niet genoeg?
pi_64997930
AEX -0,40%
260,74

Was het daar allemaal om te doen vandaag ?
pi_64998003
Gewoon een stoploss invoeren op 50% winst ofzo. Mocht het verder stijgen mooi meegenomen, mocht het toch dalen pak je iig een aardige winst.
pi_64998304
wat anders: Bush' laatste persco: http://www.rtl.nl/compone(...)n_bush.avi_plain.xml

Hij vindt niet dat Amerika's imago is aangetast tijdens zijn presidentsschap .
pi_64998379
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
YTD - 13 januari 2009 17:50

AEX         +6,0%
DAX         -3,6%
CAC         -0,8%
FTSE        -1,3%
Dow         -3,4%
S&P         -3,2%
Nikkei      -5,0%
Hang Seng   -5,0%

(FOK!Index +10,0%)
pi_64998655
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Stap af van die hebzucht, vind je 90 % winst niet genoeg?
Ik was niet helemaal volledig, ik heb in het begin verlies gemaakt op andere aandelen. Wanneer ik dat én de transactiekosten meeweeg en dus puur kijk naar de winst t.o.v. het startbedrag heb ik 'maar' 25% rendement.

@PBerends, hoe werkt dat precies? Ben nog een leek op aandelengebied....
pi_64998791
Die dump in nabeurs had je aan kunnen zien komen idd. Wel interessant dagje... hopelijk ws groen vanavond,
pi_64998823
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 18:05 schreef Patrick87 het volgende:

[..]

Ik was niet helemaal volledig, ik heb in het begin verlies gemaakt op andere aandelen. Wanneer ik dat én de transactiekosten meeweeg en dus puur kijk naar de winst t.o.v. het startbedrag heb ik 'maar' 25% rendement.

@PBerends, hoe werkt dat precies? Ben nog een leek op aandelengebied....
Bij het invoeren van stop loss wordt een aandeel automatisch een bestens order als de stop loss-koers geraakt wordt. Dit kan echter wat lager uitvallen dan de ingevoerde koers.
Stop loss kan je gewoon invoeren als je een verkooporder plaatst.

Met hoeveel per transactie beleg je eigenlijk als je zo weinig winst over houdt?
pi_64998882
Ik had de helft van m'n longs overigens verkocht tegen exact de koopprijs. In een enorme stijging de komende weken heb ik iets minder vertrouwen, alhoewel het er nog steeds bullish uitziet.
pi_64999331
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 18:11 schreef pberends het volgende:

[..]

Bij het invoeren van stop loss wordt een aandeel automatisch een bestens order als de stop loss-koers geraakt wordt. Dit kan echter wat lager uitvallen dan de ingevoerde koers.
Stop loss kan je gewoon invoeren als je een verkooporder plaatst.

Met hoeveel per transactie beleg je eigenlijk als je zo weinig winst over houdt?
Ik heb in het begin op ING en BAM ingezet, maar die hadden de bodem nog niet bereikt. Daarna kon ik niet kiezen waardoor ik totaal nu ik het natel 7 aankopen heb gedaan.
Dus 7 * 10 = 70 euro + 230 euro koersverlies, had ik dus op mijn dieptepunt 300 euro verloren en nog 700 van de 1000 over.
Toen Fortis gekocht en vastgehouden. In 2 stappen gedaan, gemiddelde koers 0,81. Sta nu op 1250, dus 25% rendement t.o.v. van startbedrag.

Ik zal morgen even de stop-loss order invoeren op een koers die ongeveer gelijk is aan 10% rendement voor me. Heb net even berekend dat dat 1,31 is.

Kan ik ook een automatische verkoop invoeren op bijvoorbeeld 2,50? Long shot i know, maar als dat ooit bereikt wordt en ik zit even niet achter de PC, dan wil ik wel cashen.
pi_64999397
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 18:13 schreef pberends het volgende:
Ik had de helft van m'n longs overigens verkocht tegen exact de koopprijs. In een enorme stijging de komende weken heb ik iets minder vertrouwen, alhoewel het er nog steeds bullish uitziet.
Ik ben blij dat het is uitgekomen wat je zei pberends heb nog niks verkocht vandaag, maar stond wel op het punt om uit te stappen en verlies te nemen(scheelt weer een roodje) Ik ben benieuwd wat het morgen voor dag wordt, ik zie het er wel van komen dat er helemaal geen uptrend meer komt tot maart en dat dan de AEX naar 150 zakt.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 18:31:18 #129
36431 bleiblei
pi_64999398
Is met 1000 euro beleggen uberhaupt wel zinvol?
Waar beleg je en hoeveel transactiekosten ben je kwijt?
Waar ik zit, start je met ¤8,50. Dan zit je met 1000 euro al op 0,8% aan transactiekosten die je in te halen hebt. Ik zit overigens nog best goed. Met het totaal bedrag waarmee ik in oktober gestart ben zit ik nu 5% in de plus .
Terwijl ik van oktober tot midden december eigenlijk niets heb gedaan en de helft van het geld in fondsen zat (was op dat moment -5%) en pas ergens in december wat met aandelen ben gaan prutsen.
pi_64999583
Ik wacht nog even de Obama-rally af en ga dan misschien weer 100% op cash zitten. Die 290 punten kan vast nog wel gehaald worden de komende maanden, maar ik zou er iig de komende weken niet op gokken. Eerst moeten die bedrijfscijfers allemaal verwerkt worden, daarna kunnen we weer een rally krijgen in februari/maart.
pi_64999689
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 18:29 schreef Patrick87 het volgende:

[..]

Ik heb in het begin op ING en BAM ingezet, maar die hadden de bodem nog niet bereikt. Daarna kon ik niet kiezen waardoor ik totaal nu ik het natel 7 aankopen heb gedaan.
Dus 7 * 10 = 70 euro + 230 euro koersverlies, had ik dus op mijn dieptepunt 300 euro verloren en nog 700 van de 1000 over.
Toen Fortis gekocht en vastgehouden. In 2 stappen gedaan, gemiddelde koers 0,81. Sta nu op 1250, dus 25% rendement t.o.v. van startbedrag.

Ik zal morgen even de stop-loss order invoeren op een koers die ongeveer gelijk is aan 10% rendement voor me. Heb net even berekend dat dat 1,31 is.

Kan ik ook een automatische verkoop invoeren op bijvoorbeeld 2,50? Long shot i know, maar als dat ooit bereikt wordt en ik zit even niet achter de PC, dan wil ik wel cashen.
1 keer kopen en 1 keer verkopen is 2 maal de transactiekosten. Vergeet dat niet. Ik zelf beleg tegenwoordig met minimaal 1000 euro in 1 keer, maar dan moet je alsnog 2% rendement maken voordat je winst hebt. Echter in de huidige volatiele markt niet zo'n probleem als het de goede kant op gaat.
pi_64999923
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 18:31 schreef bleiblei het volgende:
Is met 1000 euro beleggen uberhaupt wel zinvol?
Waar beleg je en hoeveel transactiekosten ben je kwijt?
Waar ik zit, start je met ¤8,50. Dan zit je met 1000 euro al op 0,8% aan transactiekosten die je in te halen hebt. Ik zit overigens nog best goed. Met het totaal bedrag waarmee ik in oktober gestart ben zit ik nu 5% in de plus .
Terwijl ik van oktober tot midden december eigenlijk niets heb gedaan en de helft van het geld in fondsen zat (was op dat moment -5%) en pas ergens in december wat met aandelen ben gaan prutsen.
Nog nooit van turbo's e.d. gehoord? Bij Binck is met sprinters beleggen nu gratis tot 1 maart.
pi_65000353
Op de Binck agenda zie ik voor de komende dagen veel kwartaalcijfers...is het dan niet verstandig om short te gaan ivm de nodige paniek die uit gaat breken? Kheb er al spijt van dat ik m'n SL AEX 245 niet verkocht heb.
pi_65000608
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 18:46 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Nog nooit van turbo's e.d. gehoord? Bij Binck is met sprinters beleggen nu gratis tot 1 maart.
Oh probeer 'm geen schuld aan te praten .
pi_65000645
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 18:58 schreef TeringHenkie het volgende:
Op de Binck agenda zie ik voor de komende dagen veel kwartaalcijfers...is het dan niet verstandig om short te gaan ivm de nodige paniek die uit gaat breken? Kheb er al spijt van dat ik m'n SL AEX 245 niet verkocht heb.
Zijn niet echt belangrijke bedrijven toch? S&P is op korte termijn weer behoorlijk oversold, dus ik hoop morgen weer op een stijging. Dan ga ik m'n longs mogelijk ook weer verkopen.
pi_65000772
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:04 schreef pberends het volgende:

[..]

Oh probeer 'm geen schuld aan te praten .
Het is en blijft inderdaad een riskante onderneming. Maar het is in ieder geval beter dan het wedden op paarden!
Greece
pi_65000848
http://www.belegger.tv/Ni(...)nde_aandeel_in_2009?

Welk aandeel daalt het meest in 2009?

ING, zou imho goed kunnen ivm afschrijvingen.
Geert Schaaij, zeker niet de eerste de beste belegger, tipt Heijmans, hij snapt uberhaupt niet waarom het aandeel zou kunnen stijgen.
pi_65001039
Ik nomineer Spyker voor een potentieel faillisement. VanderMoolen voor de schoonheidsprijs. Fortis voor de losers en ING voor de koopjesjagers!
Greece
pi_65001050
Ik ga denk ik ook met een klein bedrag short op ING wanneer dit weer mogelijk is.
pi_65001290
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:16 schreef M.Melandri het volgende:
Ik ga denk ik ook met een klein bedrag short op ING wanneer dit weer mogelijk is.
Short gaan op dinsdag en long gaan op vrijdag als we een tweede kapitaalinjectie krijgen!

Als ING 9 noteert ga ik short-long. Ik verwacht namelijk dat financials nog zeker een paar rake klappen krijgen als we kijken naar de berichtgeving rondom financials.
Greece
pi_65001847
@pberends, waar zijn de stukjes van marc faber eigenlijk te vinden?
pi_65002065
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 18:39 schreef pberends het volgende:

[..]

1 keer kopen en 1 keer verkopen is 2 maal de transactiekosten. Vergeet dat niet. Ik zelf beleg tegenwoordig met minimaal 1000 euro in 1 keer, maar dan moet je alsnog 2% rendement maken voordat je winst hebt. Echter in de huidige volatiele markt niet zo'n probleem als het de goede kant op gaat.
Ah dat veranderd de zaak, dan is het 140 euro transactiekosten en 160 euro koersverlies.
Anyway, 1000 euro is niet veel, maar het is een bedrag dat ik volledig kan missen. Het is meer een beetje voor de lol en om al doende te leren. Is toch leuker zo dan alleen maar droogzwemmen.
Heb in ieder geval alvast geleerd dat teveel switchen pijnlijk merkbaar is in het rendement.
pi_65002158
Jij bekijkt nooit afschriften?
pi_65003096
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:36 schreef M.Melandri het volgende:
@pberends, waar zijn de stukjes van marc faber eigenlijk te vinden?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marc_Faber

Meestal doet hij interviews met Bloomberg en dat soort channels.

Hier is iig het interview van 6 januari:

Interessant dat hij zegt dat hij verwacht dat het economische nieuws de komende 3 maanden misschien wat beter is dan verwacht. Dat zou natuurlijk voor een artificial rally kunnen zorgen.
pi_65003108
quote:
ING schrapt 750 banen in de VS
13-01-2009 19:38:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--ING Groep nv gaar in de Verenigde Staten 750 banen schrappen, dit is ongeveer 8% van het totale werknemersbestand. Daarmee sluit ING aan in de rij van bedrijven die personeel ontslaan in het licht van de economische crisis.

"Wij hebben vertrouwen in de toekomst van ING en haar strategie in de VS, maar zoals veel bedrijven nemen wij op de korte termijn maatregelen om op koers te blijven", zei woordvoerder Dana Ripley dinsdag.

De ontslagen zullen verdeeld worden over de hele bedrijfstak in de VS. De operatie moet aan het einde van dit kwartaal afgerond zijn. In de VS werken 11.000 mensen voor ING.

De bank en verzekeraar schreef in november voor het eerst in de geschiedenis rode cijfer op kwartaalbasis vanwege de gekelderde aandelenmarkten, de kredietcrisis en de dalende huizenprijzen.

Het aantal executieverkopen van huizen in de VS neemt toe, evenals het aantal mensen met een creditcard dat in betaalproblemen raakt. De verwachting is dat veel bedrijven in de VS zich in de eerste helft van 2009 van personeel zullen ontdoen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:16:28 #146
36431 bleiblei
pi_65003540
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 18:46 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Ik ga ff niet aan dingen beginnen die ik niet snap .
Momenteel rommel ik voor het eerst in mijn leven in het echie wat met aandelen (leuke periode om te starten ) en hou ik het wel even bij plain aandelen. Opties, longs en turbo's komen misschien wel ooit een keer. Dus nee, nu ff niet .

Ik heb overigens ING gekocht op 7 euro, en staat op verkopen wanneer ie de 9 aantikt.
Heijmans gekocht op 5,65 , staat op verkopen mocht ie op korte termijn (2 maanden) 6,50 halen .
Ordina gekocht op 2 euro, die gaan eruit op 3,50 en Unibail gekocht op 100 staat op sell als ie 120 haalt .

Ach, ik zie een aantal dingen niet gebeuren, maar who knows met deze markt .

[ Bericht 28% gewijzigd door bleiblei op 13-01-2009 20:24:33 ]
pi_65003974
ah thanks berends!
pi_65004985
Hopelijk amerika straks nog ff wat groener
pi_65005950
Crucell stijgt ook wat, hopelijk nieuws op komst.
pi_65006160
Wel irritant dat de AEX geen duidelijke weg kan vinden intraday, hoe moet ik nou winst maken met sprinters die een hefboom van 25 hebben?
pi_65007603
Kan er nog iets zinnigs gezegd worden over wat we morgen gaan zien? Op lange termijn lijkt Binck me trouwens wel een goede tip, als zij hun kwartaalcijfers gaan publiceren moet het aandeel wel omhoog schieten.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:54:29 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65007673
Nee, er kan maar weinig zinnigs over morgen gezegd worden. Waarschijnlijk schommelt het een beetje rond de nul
The End Times are wild
pi_65007865
Crucell inmiddels virtueel op ¤17,60
pi_65008000
gelijk een verkoopgolf
pi_65008282
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:43 schreef M.Melandri het volgende:
Jij bekijkt nooit afschriften?
Heb nog nooit een afschrift ontvangen van Binck.
pi_65008778
Overzicht>Rekeningafschriften
Overzicht>Gelderekening>Rekening Courant (heb je alle transacties in een mooi overzicht)
pi_65008944
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 21:58 schreef M.Melandri het volgende:
Crucell inmiddels virtueel op ¤17,60
waar kun je dit precies uit opmaken?
pi_65009291
slotkoers ¤ 17,28
pi_65009488
quote:
[b]AEX-fondsen op Wall Street, slot 22:15 uur
13-01-2009 22:25:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er na het slot van Wall Street 4 op winst in vergelijking met hun slotkoers op de AEX, 0 onveranderd en 3 op verlies. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een winst van 0,61 punt (0,23%).

De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage): Aegon 4,858 (-0,82); Arcelor mittal 18,97 (+0,48); ASML 12,41 (-0,64); ING 8,185 (+1,11); Kon. Olie 19,99 (+0,55); Philips 14,58 (-0,07); Unilever 17,77 (+0,28) Bron: Wallstreetweb.nl
pi_65009860
Dat zijn weer eens niet de juiste slotstanden ......magoed hopelijk morgen mooi groen dagje
pi_65009901
quote:
ah thnx crucell staat dus ook genoteerd op de nasdaq, 22,18 dollar omgerekend naar eurotjes
pi_65018615
Fortis
pi_65018698
Ordina daalt ook al 6 dagen achter elkaar, had ik toen geen verkoopadvies gegeven?
pi_65019271
quote:
Obama's minister van Financiën blijkt belastingontduiker

woensdag 14 januari 2009 08:49

Er bestaan grote twijfels over de aanstelling van Timothy Geithner, die door de aankomende president van Amerika, Barack Obama, is voorgedragen als minister van Financiën. Geithner blijkt een belastingontduiker te zijn.

'Niet praten met Hamas'
Obama’s beoogde minister van Buitenlandse Zaken, Hillary Clinton, heeft dinsdag haar visie op Amerika’s buitenlandse beleid uiteengezet voor de Senaatscommissie, die haar voordracht moet goedkeuren.

Clinton pleit voor meer diplomatie en voor samenwerking met landen als China, India en Brazilië. Zelfs Rusland is volgens haar een potentiële partner.

Dat geldt niet voor de terroristen van Hamas. Clinton sluit onderhandelingen uit totdat de extremisten geweld afzweren, Israël erkennen en zich aan eerdere overeenkomsten houden.

Geithner (47) – die directeur is van de Federal Reserve Bank of New York – nam het jarenlang niet zo nauw met het betalen van zijn belastingen.

Aanmaning
Tussen 2001 en 2004, toen hij bij het Internationaal Monetair Fonds (IMF) werkte, bouwde hij een belastingschuld van 34.000 dollar op. Na een aanmaning van de Amerikaanse fiscus lag het bedrag wat hij uiteindelijk terugbetaalde op 48,268 dollar.

Behalve het ontduiken van belasting blijkt de beoogde minister ook nog een illegale huishoudster in dienst te hebben gehad. Een vergelijkbare fout was voor oud-president Bill Clinton reden om twee kandidaten voor hoge posten in zijn regering terug te trekken. Zij bleken een illegale oppas te hebben.

Geen opzet
Geithner is nog in afwachting van zijn goedkeuring door de commissie voor Financiën in de Senaat. De Democraten hebben na overleg met de bankdirecteur hun steun uitgesproken en geloven dat hij beide fouten niet met opzet heeft gemaakt.

Het is niet de eerste keer dat een kandidaat voor de regering van Obama in opspraak raakt. Eerder zag gouverneur van New Mexico, Bill Richardson, zich genoodzaakt zich terug te trekken als potentiële minister van Handel omdat hij zaken zou hebben gedaan met een bedrijf in Californië dat ook zijn campagne had ondersteund.
.
pi_65019332
Vooral die passage over "niet met opzet".
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:47:23 #169
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65019739
Mooi is dat.
Als minister alle rotzooi naar de belastingbetaler schuiven en dan zelf de belasting ontduiken.
Mijn reisverslagen
pi_65020001
En weg winst, strakke lijn naar beneden. Ik zie geen alerts maar 't gaat best hard .
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:05:34 #171
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_65020214
En weer in t rood.
pi_65020219
Ah, toch weer in de min. Gelukkig had ik wederom 50 longs verkocht op +0,4%. Nu heb ik nog 75 longs, vind het wel best. Of ik hou ze aan tot de stoploss of er komt toch een mooie winst uit als we weer gaan stijgen. AMG heb ik ook van de hand gedaan, toch een mooie nettowinst overgehouden van 120 euro.
pi_65021222
Even een vraagje over de Amsterdam Smallcap fondsen: Als ik bijvoorbeeld naar Van Lanschot kijk, dan zie ik dat daar tot nu toe maar 50 aandelen zijn verhandeld vandaag. Zou dat betekenen dat als ik er nu 100 koop de koers enkele procenten omhoog schiet? Dat je met weinig aandelen al een verschil van enkele procenten kan maken?
pi_65021737
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:41 schreef ruben3123 het volgende:
Even een vraagje over de Amsterdam Smallcap fondsen: Als ik bijvoorbeeld naar Van Lanschot kijk, dan zie ik dat daar tot nu toe maar 50 aandelen zijn verhandeld vandaag. Zou dat betekenen dat als ik er nu 100 koop de koers enkele procenten omhoog schiet? Dat je met weinig aandelen al een verschil van enkele procenten kan maken?
Dat kan. Ligt eraan hoeveel aanbieders er zijn en tegen welke prijs dat is.

Persoonlijk zou ik helemaal niet beleggen in financials overigens. Er is totaal geen transparantie over wat er precies op de balans staat.
pi_65021834
Er wordt nog steeds gesproken over matige omzetten, de vakanties zijn toch wel voorbij .
pi_65021878
Financials lijken me ook niet zo'n goed idee nee. Het ging mij alleen om het idee dat er maar zo weinig aandelen per dag van zo'n fonds worden verhandeld. Vergelijkbare situatie bij Accel Group, Eriks Group, Fornix BioScience, Grontmij en MacIntosh met allemaal tussen de 200 en 400 verhandelde aandelen vandaag.
pi_65021954
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:00 schreef ruben3123 het volgende:
Financials lijken me ook niet zo'n goed idee nee. Het ging mij alleen om het idee dat er maar zo weinig aandelen per dag van zo'n fonds worden verhandeld. Vergelijkbare situatie bij Accel Group, Eriks Group, Fornix BioScience, Grontmij en MacIntosh met allemaal tussen de 200 en 400 verhandelde aandelen vandaag.
Dat betekent niet alleen dat ze snel kunnen stijgen, maar ook snel kunnen dalen.
  woensdag 14 januari 2009 @ 11:02:28 #178
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65021958
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:59 schreef PietjePuk007 het volgende:
Er wordt nog steeds gesproken over matige omzetten, de vakanties zijn toch wel voorbij .
Dat geeft aan dat we in een correctie beweging zitten.
Mijn reisverslagen
pi_65021990
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat geeft aan dat we in een correctie beweging zitten.
Heb jij enige visie waar de AEX heengaat de komende weken?
  woensdag 14 januari 2009 @ 11:13:21 #181
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65022387
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:03 schreef pberends het volgende:

[..]

Heb jij enige visie waar de AEX heengaat de komende weken?
Koffiedik kijken, korte termijn bewegingen zijn niet te voorspellen.
Maar de beweging sinds eind november ziet eruit als een correctiebeweging: 'choppy', veel overlap, lage omzetten. En aandelen zijn niet goedkoop. Niet interessant op dit moment imo.
Mijn reisverslagen
pi_65022557
Zinloos die aandelen in Nederland . teveel risico voor de komende .... 2 jaar
pi_65022780
Iemand die zit bij Today's Brokers trouwens? Die zijn veel goedkoper dan tering-Binck.
  woensdag 14 januari 2009 @ 11:24:25 #184
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65022858
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:22 schreef pberends het volgende:
Iemand die zit bij Today's Brokers trouwens? Die zijn veel goedkoper dan tering-Binck.
Ik zit o.a. bij Interactive Brokers (Today's gaat ook via IB).
Maar dat account gebruik ik alleen voor futures.
Mijn reisverslagen
pi_65022969
ING is weer bezig met een duikvlucht
pi_65023002
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik zit o.a. bij Interactive Brokers (Today's gaat ook via IB).
Maar dat account gebruik ik alleen voor futures.
Ah. Ik wil een account aanvragen, maar ik wilde even weten of ze op dit moment acties hadden, zoals gratis transactiekosten voor mensen die leden aanbrengen?
  woensdag 14 januari 2009 @ 11:29:51 #187
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65023077
Helaas de opening gemist en daarmee m'n winst op longs misgelopen.
Het zal echter wel weer ophoog gaan vanaf nu, dus verwacht straks met winst te kunnen verkopen.
  woensdag 14 januari 2009 @ 11:37:14 #188
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65023375
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:28 schreef pberends het volgende:

[..]

Ah. Ik wil een account aanvragen, maar ik wilde even weten of ze op dit moment acties hadden, zoals gratis transactiekosten voor mensen die leden aanbrengen?
Geen idee, vraag het ze .
Ik zit al jaren bij IB, maar dan dus direct (in de USA).
Zoals gezegd gebruik ik ze alleen voor futures (dat is ook het enige wat ik doe kwa korte termijn handel). Voor langere termijn boeien de transactiekosten niet zo.

De Postbank is erg goedkoop voor hele grote transacties (want ze hebben een 'flat fee'). Binck heb ik erg goede ervaringen mee, maar recentelijk vind ik Alex interessanter omdat die er ook een spaarrekening aan koppelen met 3,6% rente. Als je niet zoveel handelt en regelmatig langere tijd in cash zit dan levert dat meer op dan een broker met iets lagere tarieven maar een hele lage (of nul) rente.
Mijn reisverslagen
pi_65023927
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

Geen idee, vraag het ze .
Ik zit al jaren bij IB, maar dan dus direct (in de USA).
Zoals gezegd gebruik ik ze alleen voor futures (dat is ook het enige wat ik doe kwa korte termijn handel). Voor langere termijn boeien de transactiekosten niet zo.

De Postbank is erg goedkoop voor hele grote transacties (want ze hebben een 'flat fee'). Binck heb ik erg goede ervaringen mee, maar recentelijk vind ik Alex interessanter omdat die er ook een spaarrekening aan koppelen met 3,6% rente. Als je niet zoveel handelt en regelmatig langere tijd in cash zit dan levert dat meer op dan een broker met iets lagere tarieven maar een hele lage (of nul) rente.
Ok, bedankt voor het advies.
pi_65024298
pff...ik zit vrijveel in de financials...Aegon en ING....twijfel er sterk over mijn verlies maar te nemen en even aan de zijlijn te wachten op betere tijden...
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:14:35 #191
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65024686
Lekker dat Deutsche Bank z'n cijfers onaangekondigd bekendmaakte, het zou verboden moeten worden!

Waarom reageert de AEX trouwens zo heftig op de resultaten van een Duitse bank?

De CAC en de Bel-20 stijgen inmiddels weer aardig, kan nog makkelijk groen worden.
pi_65024689
Mss kunnen ze morgen met eventuele renteverlaging nog omhoog, zet anders een stoploss klaar.
pi_65025127
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:01 schreef lammegiraf het volgende:
pff...ik zit vrijveel in de financials...Aegon en ING....twijfel er sterk over mijn verlies maar te nemen en even aan de zijlijn te wachten op betere tijden...
zou effe wachten, ik heb zelf ook een aantal financiele fondsen, ik stond gisteren voor dezelfde situatie en heb ze gehouden wat me nu alweer 800 scheelt. ik denk dat ze komende week nog wel iets hoger gaan, maar als ik ik break even draai dump ik ze ook en ga verder met sprinters, rest kapitaal zet ik op spaar weg.
pi_65025439
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:14 schreef Lemans24 het volgende:
Lekker dat Deutsche Bank z'n cijfers onaangekondigd bekendmaakte, het zou verboden moeten worden!

Waarom reageert de AEX trouwens zo heftig op de resultaten van een Duitse bank?

De CAC en de Bel-20 stijgen inmiddels weer aardig, kan nog makkelijk groen worden.
Volgens mij doet de AEX het al dagenlang veeeeeeeeeeel beter dan alle andere beurzen, zie mijn tabelletje van gisteren.
En vandaag ook redelijk: AEX ruim 1 procent lager, andere Europese beurzen 1 tot 2 procent lager.
De BEL stelt niks voor, geen pijl op te trekken, en heeft het tot nu toe in deze crisis nog slechter gedaan dan de AEX.
pi_65025590
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:36 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Volgens mij doet de AEX het al dagenlang veeeeeeeeeeel beter dan alle andere beurzen, zie mijn tabelletje van gisteren.
En vandaag ook redelijk: AEX ruim 1 procent lager, andere Europese beurzen 1 tot 2 procent lager.
De BEL stelt niks voor, geen pijl op te trekken, en heeft het tot nu toe in deze crisis nog slechter gedaan dan de AEX.
Dat gaat niet meer op helaas...

Denk dat de AEX nog veel verder weg gaat zakken.

De detailshandelsverkopen zullen wel barslecht zijn ivm het sterk afgenomen handelstekort van de VS.
pi_65025623
Ordina -12%. Goh. Toch een beetje overdreven gestegen. Op naar de 1,50.
pi_65025720
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Het gaat niet meer op omdat jij denkt dat de AEX verder gaat zakken? Of heb ik je verkeerd begrepen?
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:45:02 #198
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65025797
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:39 schreef pberends het volgende:

[..]

De detailshandelsverkopen zullen wel barslecht zijn ivm het sterk afgenomen handelstekort van de VS.
Jij verwacht ook geen opleving meer deze week?
Het gaat al dagen de verkeerde kant op met m'n sprinters, dus wil liever niet vandaag weer met verlies verkopen.
pi_65025825
AEX is ook veel meer afhankelijk van de dollar dan andere europese beurzen.
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:46:47 #200
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65025877
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:45 schreef M.Melandri het volgende:
AEX is ook veel meer afhankelijk van de dollar dan andere europese beurzen.
Ja, dat heb je natuurlijk ook nog. Die duurdere dollar speelde de AEX in de kaart tot nu toe, maar vandaag wordt ie weer goedkoper.
pi_65025905
heb net een paar longs gekocht op 256,8 op 258 verkoop ik ze weer
pi_65026814
FYI: Today's Brokers wil een minimum inleg van ¤ 2500,- als ik me niet vergis.
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:15:35 #203
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65026946
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:47 schreef M.Melandri het volgende:
heb net een paar longs gekocht op 256,8 op 258 verkoop ik ze weer
Ik hoop toch dat de 263 weer wordt aangetikt. We moeten immers naar 291 volgende week
pi_65027207
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:12 schreef TeringHenkie het volgende:
FYI: Today's Brokers wil een minimum inleg van ¤ 2500,- als ik me niet vergis.
Je kan dus geen 0 euri op je rekening hebben staan? Of kan je wel 2500 euri storten en dat weer terugboeken?
pi_65027332
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:45 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Jij verwacht ook geen opleving meer deze week?
Het gaat al dagen de verkeerde kant op met m'n sprinters, dus wil liever niet vandaag weer met verlies verkopen.
Ik ga meer naar Marc Faber luisteren. Die heeft afgelopen maanden al 2 keer perfect getimed op de aandelenmarkt.

Zelf ga ik uit van een stijging de laatste dagen van deze week en begin volgende week, o.a. door Obama's aanstelling. Denk alleen niet dat die lang zal standhouden ivm de shitload aan slechte bedrijfscijfers. Dan in februari een low op 240 or so. Daarna kunnen we een flinke jump omhoog maken in februari/maart, misschien april. Daarna een snoekduik naar beneden.

Sprinters is komende weken iig puur gokken, ik ga me er niet snel meer aan wagen.
pi_65027511
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:22 schreef pberends het volgende:

[..]

Je kan dus geen 0 euri op je rekening hebben staan? Of kan je wel 2500 euri storten en dat weer terugboeken?
Oeps, ik citeer even uit een brief die bij mij aanmeldingsformulier zat:
quote:
[...]en krijgt u de mogelijkheid meteen een rekening te openen (minimale storting van EUR 3750,-).
pi_65027558
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:30 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Oeps, ik citeer even uit een brief die bij mij aanmeldingsformulier zat:
[..]

Ok, je stort dan 3750, kun je dat ook meteen weer terugstorten?
pi_65027933
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Ok, je stort dan 3750, kun je dat ook meteen weer terugstorten?
Geen idee, anders bel je ze ff. Beursgoeroe pberends beschikt toch wel over minstens 5 ruggen? Ik ben wel benieuwd of ze bij TB ook aan turbo's doen.
pi_65028025
Koers van crucell heeft ook al 3 dagen hetzelfde patroon, ochtend down en opveren wanneer WS opent en onverandert slot.
pi_65028199
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:43 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Geen idee, anders bel je ze ff. Beursgoeroe pberends beschikt toch wel over minstens 5 ruggen? Ik ben wel benieuwd of ze bij TB ook aan turbo's doen.
Zeker, maar heb ik ook zin om zoveel in aandelen te stoppen ?
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:58:28 #212
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65028437
Allemaal een huis, kost niks!
quote:
CORRECT: VS wekelijkse hypotheekaanvragen met 15,8% gestegen
14-01-2009 13:19:00

(Correctie van eerder gepubliceerd bericht 'VS wekelijkse hypotheekaanvragen met 15,8% gestegen - MBA' om ook in de tekst aan te geven dat het aantal aanvragen met 15,8% is gestegen, niet gedaald).

AMSTERDAM (Dow Jones)--In de Verenigde Staten zijn de hypotheekaanvragen vorige week flink toegenomen ten opzichte van de week daarvoor. Dat blijkt woensdag uit gegevens van de Mortgage Bankers Association.

De index voor het aantal nieuwe hypotheekaanvragen steeg in de week eindigend op 9 januari met 15,8%, ten opzichte van de week ervoor, tot een niveau van 1.324,8. Herfinancieringen namen toe met 25,6% tot 7.414,1.

De gegevens van de Mortgage Bankers Association (MBA) worden sinds 1990 wekelijks gepubliceerd. Het onderzoek beslaat ongeveer de helft van de Amerikaanse particuliere markt voor woonhypotheken.
pi_65028703
Fortis NV is van de AEX naar BRU verhuisd zie ik?
pi_65028920
Klopt. Orderboeken zijn samengevoegd.
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:12:34 #215
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65028993
Fortis
Ofwel die kopers zijn ontzettend dom, ofwel ze weten iets dat ik niet weet.
In beide gevallen afblijven dus.
Mijn reisverslagen
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:15:22 #216
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65029100
Ongelooflijk, de AEX gaat alsnog helemaal door het putje, zelfs de 255 komt nu dichtbij. Is dit niet het moment dat de rally moet starten?
pi_65029270
Alles rood en Fortis groen, niks is meer te gek tegenwoordig.
pi_65029353
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:15 schreef Lemans24 het volgende:
Ongelooflijk, de AEX gaat alsnog helemaal door het putje, zelfs de 255 komt nu dichtbij. Is dit niet het moment dat de rally moet starten?
Zou me niets verbazen als we een snoekduik gaan maken om half 3.
pi_65029498
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:19 schreef PietjePuk007 het volgende:
Alles rood en Fortis groen, niks is meer te gek tegenwoordig.
Beurscrash 2008 is begin
ondergang van de Verenigde Staten met grote gevolgen voor Europa
the-end.com
pi_65029644
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Beurscrash 2008 is begin
ondergang van de Verenigde Staten met grote gevolgen voor Europa
the-end.com
Jij leest teveel Google-ads
pi_65029897
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:21 schreef pberends het volgende:

[..]

jep zo te zien wel....
pi_65030015
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Goh.
pi_65030070
quote:
14-01-2009 14:32:45 VS KLEINHANDELSOMZET VERWACHTING -1,2% IN DECEMBER
14-01-2009 14:32:11 VS KLEINHANDELSOMZET -2,7% IN DECEMBER
14-01-2009 14:30:00 VS importprijzen dec -4,2%; verwachting was -6,0%
14-01-2009 14:30:00 VS importprijzen ex-petroleum dec -1,1%
14-01-2009 14:30:00 VS importprijs petroleum dec -21,4%
14-01-2009 14:30:00 VS omzet voeding & detailhandel dec -2,7%
14-01-2009 14:30:00 VS omzet voeding & detailhandel ex-auto's dec -3,1%
14-01-2009 14:30:00 VS omzet voeding & detailhandel nov bijgesteld naar -2,1%
14-01-2009 14:30:00 VS omzet voeding & detailhandel dec verwachting was -1,2%
14-01-2009 14:30:00 VS omzet voeding & detailhandel nov was -1,8%
Niet zo vreemd natuurlijk als de import 12% is afgenomen.
pi_65030174
quote:
U.S. Retail Sales Slumped for Record Sixth Month in December
Email | Print | A A A

By Bob Willis

Jan. 14 (Bloomberg) -- December sales at U.S. retailers fell more than twice as much as forecast as rising unemployment caused consumers to retrench.

The 2.7 percent decrease, the sixth consecutive drop, extended the longest string of declines on record, the Commerce Department said today in Washington. Purchases excluding automobiles slumped 3.1 percent, the most since records began in 1992.

The loss of 2.6 million jobs and declining home and stock values are squeezing all American households, hurting retailers from Wal-Mart Stores Inc. to Macy's Inc. The figures will serve as a reminder to lawmakers of the urgency to enact President-elect Barack Obama's stimulus proposals to combat the recession.

``Consumers are pulling back,'' Michael Gregory, a senior economist at BMO Capital Markets in Toronto, said before the report. ``The first half is going to be bleak in terms of consumer spending and economic activity.''
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aXK.pR8Ezps8&refer=home
pi_65030219
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Goh.
Hoe wist je dat? Zijn ze in Amsterdam dan klaar met lunchen ofzo?

EDIT: Ow, ik moet eens wat vaker op Binck kijken.
pi_65030299
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:40 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Hoe wist je dat? Zijn ze in Amsterdam dan klaar met lunchen ofzo?
Gister:

13-01-2009 14:30:00 VS handelstekort nov $40,44 mrd; verwachting was tekort $51,0 mrd
13-01-2009 14:30:00 VS handelsbalans okt gewijzigd tot tekort $56,69 mrd van tekort $57,19 mrd
13-01-2009 14:30:00 VS nov export -5,8% tot $142,80 mrd; import -12,0% tot $183,25 mrd

Verwachting was 25% hoger, ik bedoel wtf?

En aangezien Amerika vooral importeert voor consumptie kan dat maar 1 ding betekenen: de detailhandelsverkopen moeten veel harder dan verwacht tegenvallen.
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:43:10 #227
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65030344
Hoe kan dit nu? We waren toch in opwaardse richting door het 50-daags moving average gebroken?
Mijn reisverslagen
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:43:46 #228
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65030378
Toch nog op tijd alles verkocht dan.
Vraag me alleen af of ik ooit nog op mijn startbedrag van begin november ga uitkomen... Maarja, het is maar speelgeld!
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:45:25 #229
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65030469
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:43 schreef Lemans24 het volgende:
Toch nog op tijd alles verkocht dan.
Vraag me alleen af of ik ooit nog op mijn startbedrag van begin november ga uitkomen... Maarja, het is maar speelgeld!
Een hobby mag geld kosten
Mijn reisverslagen
pi_65030472
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:37 schreef pberends het volgende:

[..]

Niet zo vreemd natuurlijk als de import 12% is afgenomen.
het is slechter ex. auto's

damn ik baal als een stekker dat ik het instapmoment heb gemist
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:45:35 #231
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65030482
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:43 schreef SeLang het volgende:
Hoe kan dit nu? We waren toch in opwaardse richting door het 50-daags moving average gebroken?
Ja, je had ons nog zo goed onderbouwd laten zien dat dat een perfecte voorspellende waarde heeft
Toch moet er een rebound komen, dit is niet het moment om alweer naar de 220 te gaan.
pi_65030514
Ik wacht de komende weken even een daling af tot 240 ofzo, daarna weer een keer een sprinterpositie proberen.

Een Obama-rally is mogelijk, maar ik ga niet gokken op deze puur kunstmatige rally.
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:48:25 #233
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65030631
Overigens was short gaan vorige week blijkbaar juist wel verstandig geweest, ook al was de consensus van niet. We zijn alweer bijna 20 punten gedaald.
pi_65030751
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:48 schreef Lemans24 het volgende:
Overigens was short gaan vorige week blijkbaar juist wel verstandig geweest, ook al was de consensus van niet. We zijn alweer bijna 20 punten gedaald.
Idd, maar dat lijkt de psyche van belegger wel. Als we 20 punten stijgen maakt iedereen elkaar gek dat we nog 20 punten omhoog kunnen. Bang om de boot te missen. Als iedereen euforisch is moet je juist verkopen.
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:51:39 #235
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65030783
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:45 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

het is slechter ex. auto's

damn ik baal als een stekker dat ik het instapmoment heb gemist
welk instapmoment?
pi_65030847
AEX haalt nu andere beurzen in, de bulls liggen definitief op de bbq.
pi_65031030
Toch vind ik het gay dat de beurs uberhaupt op macrocijfers reageert van 2008. Beurzen keken toch vooruit?
pi_65031057
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:51 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

welk instapmoment?
Het instapmoment omlaag vorige week.
Ik dacht dat we nog wel een weekje langer omhoog konden.
pi_65031118
fuck, effe rondje wezen fietsen (racefiets) en dan in eens dit , had ik niet verwacht, njah dan maar of mega verlies als mijn sprinters op stop loss komen en aandelen nog verder zakken, maar ik hoop toch wel op een licht herstel komende weken......
pi_65031181
Zo komt die obama rally er wel als we zo laag staan volgende week
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:59:58 #241
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65031228
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:56 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ja ik ben dat ook gaan geloven, helaas.
pi_65031254
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:56 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ik was short gegaan de dag na die 5% stijging, maar dat was net 1 dag te vroeg. Mijn stoploss werd toen alweer geraakt. Erg gay. Die shorts waren nu anders goudgeld.
pi_65031322
Die dollar doet het ook weer lekker op 1,31.
pi_65031404
Idd ik zat toen ook 1dag te vroeg short achteraf erg jammer
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:07:12 #245
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65031566
Dit zijn tenminste weer normale creditcrunch koersbewegingen.
3,5% enzo.
Ik begon al ontwenningsverschijnselen te krijgen.
Mijn reisverslagen
pi_65031591
Ik zit inmiddels op 27% winst, eigenlijk toch te decadent voor woorden
pi_65031650
30%
pi_65031675
AEX helemaal door het putje, ben blij dat ik geen AMG en longs meer heb .

Voor short gaan ben veel te laat, ik wacht even af langs de zijlijn.
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:10:01 #249
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65031698
30 % op je shorts, neem ik aan.
Ik ga niet voor minder dan 200% voor de volgende keer long.
pi_65031715
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:10 schreef Lemans24 het volgende:
Op je shorts, neem ik aan.
pi_65031740
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:07 schreef SeLang het volgende:
Dit zijn tenminste weer normale creditcrunch koersbewegingen.
3,5% enzo.
Ik begon al ontwenningsverschijnselen te krijgen.
Het gaat wel hard nu.
Dit hebben we niet meer gezien in de afgelopen... twee maanden ofzo?
pi_65031808
Fortis doet zijn best om erbij te horen
pi_65031856
De FTSE gaat al richting de -5%
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:19:41 #256
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65032059
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:11 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Het gaat wel hard nu.
Dit hebben we niet meer gezien in de afgelopen... twee maanden ofzo?
Dit is toch ook veel leuker voor het forum.
Misschien winnen ' we' voor 2009 wel de award voor de meeste views ofzo
Mijn reisverslagen
pi_65032113
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit is toch ook veel leuker voor het forum.
Misschien winnen ' we' voor 2009 wel de award voor de meeste views ofzo
het is al enige tijd een stabele puinhoop.. ik als ramptoerist zoek dan gewoon wat anders
pi_65032167
quote:
HSBC staat voor nieuwe kapitaalronde'
14-01-2009 15:09:06

Brussel (tijd) - Volgens analisten van Morgan Stanley moet HSBC, Europa's grootste bank gemeten naar beurswaarde, mogelijk 22 miljard euro (20 miljard Britse pond) aan extra kapitaal ophalen. De analisten gaan ervan uit dat het dividend gehalveerd wordt. HSBC zakt fors in de Londense handel.

'Onze gedetailleerde studie van de kapitaalpositie van HSBC sterkt ons in de overtuiging dat HSBC genoodzaakt zal zijn om het dividend te halveren en een grootscheepse kapitaalverhoging zal moeten doorvoeren in 2009', klinkt het bij Morgan Stanley.

HSBC is de bankencrisis relatief ongeschonden doorgekomen in tegenstelling tot haar sectorgenoten. De bank heeft tot nu toe nog geen extra kapitaal moeten zoeken dankzij een historisch hoge kapitaalpositie en sterke liquiditeit. 'Nu is het moment echter gekomen om een extra kapitaalbuffer aan te leggen', argumenteren de analisten. 'We achten het zeer waarschijnlijk dat de bank in 2009 zal snoeien in het dividend. In een worst case scenario voorzien we een kapitaalverhoging van 20 miljard Britse pond (22 miljard euro).

HSBC weigert in te gaan op het analistenrapport maar heeft in het verleden steeds gezegd tevreden te zijn met haar kapitaal- en liquiditeitspositie. HSBC beschikte einde september over een Tier 1 ratio (kernvermogen als percentage van het vreemd vermogen) van 8,9 procent. Sindsdien zochten verschillende financiële instellingen (o.a. Barclays, Citigroup, Banco Santander, RBS, ...) steun bij overheden of op de kapitaalmarkt en verhoogden zo hun solvabiliteit. Analisten gaan er daarom vanuit dat HSBC alleen al om de concurrentiepositie te vrijwaren, toevlucht zal zoeken op de kapitaalmarkt.
pi_65032235
Ik denk dat de ppt deze week nog wel in actie moet komen
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:24:07 #260
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65032244
De CAC40 nadert ook alweer aardig de 3000.
Dat is mijn meest bekeken Europese index.
Niet zo vreemd, want ik heb 17 van de 40 componenten op mijn kooplijstje staan, tegen 7 uit de AEX.
Mijn reisverslagen
pi_65032282
Deutsche Postbank -18% wat is daar aan de hand?
pi_65032312
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:24 schreef M.Melandri het volgende:
Ze komen erachter dat Hitler dood is.
pi_65032400
Ook erg jammer dat het short-verbod op financials er nog is.. ING staat inmiddels alweer weer flink lager.
pi_65032421
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:24 schreef M.Melandri het volgende:
4,8 miljard verlies in het 4e kwartaal mischien ?

edit : of is Deutsche postbank een andere bank dan de Deutsche bank ?
pi_65032456
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:25 schreef pberends het volgende:

[..]

pi_65032461
Het zou me verbazen als we al de bodem zouden hebben gezien? Dat kon ook niet gezien al de indicatoren, wel verwacht ik nu dat 'de betere' sectoren hogere bodems zullen laten zien als begin zijnde van het herstel, en de waardeloze sectoren weer kopje onder duikelen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_65032586
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:27 schreef glashalfvol het volgende:

[..]

4,8 miljard verlies in het 4e kwartaal mischien ?

edit : of is Deutsche postbank een andere bank dan de Deutsche bank ?
Is dat onderdeel van Deutsche Bank AG dan ?
pi_65032614
Ben ik de enige waarbij FOK! dramatisch loopt? (time-outs enzo)
Zie nog geen topic in FB (gekickt worden) namelijk
pi_65032622
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Het zou me verbazen als we al de bodem zouden hebben gezien? Dat kon ook niet gezien al de indicatoren, wel verwacht ik nu dat 'de betere' sectoren hogere bodems zullen laten zien als begin zijnde van het herstel, en de waardeloze sectoren weer kopje onder duikelen.
Over welke bodem heb je het?

Voor 2009 gaan we de 200 punten nog wel zien, maar dat kan nog wel een kwartaal duren.
pi_65032643
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:25 schreef pberends het volgende:

[..]

pi_65032674
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:30 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Is dat onderdeel van Deutsche Bank AG dan ?
DB heeft wel een belang in DPB van 30% volgens Wiki.
Maar hoe en wat precies weet ik dan ook niet
Misschien bang dat DB de aandelen gaat verkopen ofzo?
pi_65032686
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Over welke bodem heb je het?

Voor 2009 gaan we de 200 punten nog wel zien, maar dat kan nog wel een kwartaal duren.
De bodem van de gehele AEX, die zal nog wel geraakt worden en lager komen uit te vallen.

Alleen bodems van bepaalde sectoren zullen 'hogere' bodems gaan opzoeken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_65032740
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:30 schreef ItaloDancer het volgende:
Ben ik de enige waarbij FOK! dramatisch loopt? (time-outs enzo)
Zie nog geen topic in FB (gekickt worden) namelijk
Nee, in KLB loopt er eentje .
pi_65032747
Zal daar het grootste verlies wel vandaan komen dan
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:33:46 #276
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65032752
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Bijna niemand geloofde nog in de bodem op 220, maar er was een universele overtuiging dat we op korte termijn enorm zouden stijgen. Nu dat niet is uitgekomen, zie ik de 291 echt niet meer gebeuren in het eerste kwartaal.

Oh, de AEX heeft wel relatief veel waardeloze sectoren die de waarde bepalen, das geen goed perspectief.

Doe jij nog aan daytraden eingelijk?
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:35:23 #277
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65032834
quote:
Hier op de BBC waren politici ook weer aan het dreigen dat als banken niet genoeg uitlenen (wat economisch gezien voor de banken onverstandig is) dat ze dan misschien maar genationaliseerd moesten worden.

Ik verwacht sowieso nog meer rondes herkapitalisatie en (gedeeltelijke) nationalisaties in de financiele sector. Het is op dit moment nog totaal onduidelijk hoe ver dit allemaal zal gaan. Op het moment dat alles totaal duidelijk is dan staat de bodem er allang en ben je veel te laat, maar nu is het nog totaal onduidelijk waar dit gaat eindigen. Dan kun je toch beter iets te laat zijn dan veel te vroeg.
Mijn reisverslagen
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:41:48 #278
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_65033105
De slotkoers van 2008 komt weer in zicht.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_65033406
hmm ik zou aegon dumpen met een limiet van 4.60 toen stond ie nog (10min geleden) op 4.64, ik kom er gewoon niet eens meer vanaf
pi_65033595
Citi weer door het putje
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:55:33 #281
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_65033707
Alleen Fortis nog in de plus.
pi_65033771
quote:
- Dan weet je wat er met de koers van het aandeel gebeurt
(zachtjes) * Ja die zakt
- Hahahahahahaha

pi_65033895
bah...zijn dure dagen zo....ben wel blij dat ik er voor het grootste deel ben uitgestapt.
Aegon en ING zullen op de lange termijn vast wel weer bijtrekken maar leuk is dit allemaal niet.

De daling biedt natuurlijk wel weer wat mogelijkheden om met sprinters en turbo's te gaan spelen. zijn dan wel casino-achtige praktijken die niet echt horen bij een belegger met visie.
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:09:04 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65034266
Ik heb gisteren een deel ING verkocht. Wanneer ING nu zakt (wat me geld kost want ik heb ook nog ING) , vind ik dat dan veel minder erg. Want ik kan weer meer aandelen ING kopen als ik voorheen had.
The End Times are wild
pi_65034339
Aegon gedumpt bestens, wat een dagen zeg. Geen aandelen meer voor mij komende 10 maanden, ik ga verder met sprinters, met minder vermogen.
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:10:53 #286
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65034345
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:00 schreef lammegiraf het volgende:
bah...zijn dure dagen zo....ben wel blij dat ik er voor het grootste deel ben uitgestapt.
Aegon en ING zullen op de lange termijn vast wel weer bijtrekken maar leuk is dit allemaal niet.

De daling biedt natuurlijk wel weer wat mogelijkheden om met sprinters en turbo's te gaan spelen. zijn dan wel casino-achtige praktijken die niet echt horen bij een belegger met visie.
In het casino gaat het alleen nog iets harder als je fout gokt, -100% meestal.
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:11:00 #287
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65034353
Eindelijk weer wat actie.
pi_65034366
Toch vind ik WS nog wel meevallen...kzie nog wel gebeuren dat ppt nog langs komt daar
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:14:18 #289
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65034491
Dus we zitten allemaal alweer klaar om SL245 in te slaan? Muy barato, especially for you!
pi_65034533
Daar gaan we weer.
pi_65034559
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:33 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Bijna niemand geloofde nog in de bodem op 220, maar er was een universele overtuiging dat we op korte termijn enorm zouden stijgen. Nu dat niet is uitgekomen, zie ik de 291 echt niet meer gebeuren in het eerste kwartaal.

Oh, de AEX heeft wel relatief veel waardeloze sectoren die de waarde bepalen, das geen goed perspectief.

Doe jij nog aan daytraden eingelijk?
Ik doe op dit moment niet aan daytraden, ik heb examens op de universiteit, volgende week woensdag/donderdag en de dinsdag daarop. Daarna uiteraard wel weer, heb overigens nog niet in aandelen gezeten. Vond dat nog te vroeg.
pi_65034741
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:14 schreef Lemans24 het volgende:
Dus we zitten allemaal alweer klaar om SL245 in te slaan? Muy barato, especially for you!
Wat is SL245?, zit niet zo in alle termen en begrippen
pi_65034853
Het gaat weer hard vandaag, dat verdient een plaatje:

“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:23:36 #294
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65034866
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:20 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

Wat is SL245?, zit niet zo in alle termen en begrippen
Sprinter Long. Zodra de AEX door de 245 gaat, zijn die waardeloos (of 60 cent). Mochten we gaan stijgen, worden ze duurder.
pi_65034885
Zo da's al weer een maand geleden dat we een procentueel verlies van de AEX hadden van rond de 4,5% op een dag. Grootste verlies sinds 5-12-2008, niet echt een goed teken....
pi_65035367
Ouderwets bloedbad, ook in 2009.
pi_65035395
Wat hebben we hier lang op moeten wachten zeg!
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
pi_65035446
alles zowat op mkt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')