Ik zeg het de hele tijd al: we zitten in een opgaande trend. Daar verandert een slecht bericht over de economie niet zoveel aan. Over een paar weken, dan landen we met zijn allen weer op aarde en dan zal het sentiment ook wel veranderen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:05 schreef Lemans24 het volgende:
M'n AEX longs had ik al opgegeven, maar die stijgen ook.
6 Amerikaanse vlaggen, dus we gaan slecht nieuws krijgen!quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:05 schreef pberends het volgende:
CAC in de plus.
Zo Obama-toespraak: http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/insb.xml
260 was een mooie intradaybodempje misschien voorlopig.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:09 schreef SjonLok het volgende:
Overigens zou het best kunnen dat de AEX in de laatste 20 minunten nog iets omlaag gaat, maar dan gaat 'ie morgen weer door met stijgen.
Begint!quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:05 schreef pberends het volgende:
CAC in de plus.
Zo Obama-toespraak: http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/insb.xml
Er moet nog heel wat gebeuren wil ik winst maken met die AEX longs hoor,een AEX van 272 bijvoorbeeld...quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:08 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Ik zeg het de hele tijd al: we zitten in een opgaande trend. Daar verandert een slecht bericht over de economie niet zoveel aan. Over een paar weken, dan landen we met zijn allen weer op aarde en dan zal het sentiment ook wel veranderen.
Ik schreef het op mijn blog ook al, de daling van gisteren had ik al een tijd verwacht, maar vervolgens stijgt de AEX weer. Daarom ben ik ook long gegaan gisteren, toen de AEX flink was gedaald.
Gewoon aanhouden die 272 krijgen we nog wel te zien. Maar niet vandaag.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Er moet nog heel wat gebeuren wil ik winst maken met die AEX longs hoor,een AEX van 272 bijvoorbeeld...![]()
Het moet vooral van m'n Mittal longs komen en ik zit te denken aan wat olie-longs
Precies. Oh, ik heb ze natuurlijk wel gekocht toen de AEX lager dan 272 stond, maar door het dumpen van een zooitje longs is de gemiddelde prijs wat opgelopen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Gewoon aanhouden die 272 krijgen we nog wel te zien. Maar niet vandaag.
Tja, als je alles van te voren weet. Maar dit gebeurd elke belegger.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:36 schreef kkkkkka het volgende:
oh man je zou maar gister wat jan opties crucell gekocht hebben...
ik mag ook niet klagen had de dec 12 en heb ze vanochtend van de hand gedaan.
achteraf misschien wat laf maar winst is winst..
quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:37 schreef ASSpirine het volgende:
zo zeg, wat een redementen vandaag.
Als je een paar dagen geleden Heijmans had gekocht
quote:Heijmans, dat al een aantal dagen positief in de belangstelling staat, noteerde een klein uur voor het sluiten van de markt ruim 47 procent hoger. Volgens Edwin de Jong, analist bij SNS Securities, was de oorzaak het nieuws dat de onderneming een stuk grond van 6,5 hectare in Amsterdam, het Oostenburgeiland, heeft verkocht. ,,De verkoop gaat ze 30 tot 40 miljoen euro aan cash opleveren, een significant bedrag'', aldus de Jong.
Ik geef een verkoopadvies. Dit aandeel mag niet eens in de buurt van BAM komen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:41 schreef Lemans24 het volgende:
Ja, Heijmans staat zo'n 100% in de plus dit jaar. Ongelooflijk!
ADHD-index.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:42 schreef jpjedi het volgende:
De eerste 5 beursdagen van het jaar zouden de trend voor het jaar bepalen. kwakkelen dus.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:09 schreef LXIV het volgende:
Ik moet nog belasting betalen over 2007. Nu heb ik onvoldoende liquide, want alles zit in aandelen.
Niks doen. Beurs is nu erg onduidelijk. Het kan verleidelijk zijn, maar met gokken ben je altijd slechter af.quote:Nu twijfel ik tussen het schrijven van een put of het schrijven van een call...
Kan iemand mij uitleggen waarom Wall Street hierop negatief reageert?quote:Consumentenkrediet VS met $7,9 mrd gedaald in nov
08-01-2009 21:12:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het uitstaande consumentenkrediet in de VS is in november met $7,9 miljard dollar gedaald tot $2.571 biljoen, aldus cijfers van de Federal Reserve donderdag.
De afname van het consumentenkrediet is groter dan op Wall Street werd verwacht. Economen voorspelden dat de schulden van Amerikaanse consumenten met $1,0 miljard dollar zouden dalen.
Sinds januari 1943, toen de Fed het uitstaande consumentenkrediet begon te peilen, is dit de grootse daling ooit gemeten.
In oktober kromp het consumentenkrediet met een herziene $2,8 miljard. Eerder ging de Fed over oktober nog uit van een daling van $3,5 miljard dollar.
De cijfers over het consumentenkrediet zijn over het algemeen erg volatiel en worden meestal herzien.
Vind ik echt heel weinig voor een bijna ATM-call die pas in september afloopt, gezien de volatiliteit van het aandeel het afgelopen half jaar. Dan verkoop ik hem nog liever!quote:bam groep (7,60 EUR 0,33 4,52% 17:35) call-optie 18-09-2009 8,00
huidige koers 0,90
+/- 0,30
% 50,00
vorige slotkoers 0,60
openingskoers 0,60
bied (aantal) 0,80 (151)
laat (aantal) 0,90 (72)
Op zo'n groot bedrag niet een erge daling, bovendien: "De cijfers over het consumentenkrediet zijn over het algemeen erg volatiel en worden meestal herzien."quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:20 schreef FutureStock het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen waarom Wall Street hierop negatief reageert?
Niet koopwaardig meer?quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:35 schreef pberends het volgende:
BAM, zeker op korte termijn zwaar overbought. Maar het kan nog wel verder omhoog, maar imho niet koopwaardig meer.
Vorige maand was z'n stopwoordje nog voor alles: "kan nog tikkeltje omlaag.".quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:43 schreef LXIV het volgende:
Niet koopwaardig meer?Omdat het vanaf ATL misschien 40% gestegen is? BAM heeft straks over 2008 gewoon een winst van 2 euro! Als BAM niet koopwaardig is, welk aandeel is dan wel koopwaardig?
Ik denk dat de recessie in de reele economie nog wel even uitwijdt..quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:45 schreef FutureStock het volgende:
[..]
Vorige maand was z'n stopwoordje nog voor alles: "kan nog tikkeltje omlaag.".
Nu zie je overal 'overbougt' staan. Dus ja..
Overigens, als deze recessie in de VS al 2 jaar duurt, dan zou de recessie z'n dieptepunt al gehad moeten hebben?
Ach, jullie lullen maar wat jullie willen. Zolang jullie blijven lullen en ik doorkloon, is het hier best wel fijn, ook al lijden we allemaal fors verlies.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:49 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat de recessie in de reele economie nog wel even uitwijdt..
En wat PBerends betreft:Wie anders doet uitspraken als: "Het aandeel BAM zal nog stijgen tot een laatste bieding van 8,32 op 18 januari 15uur12. Daarna daalt het weer tot 6,72 op 2 maart 12:01 met nog 3000 aandelen in het laatboek.:
Ik vind het knap, maar geloof er niks van
Zolang de AEX stijgt is er niets aan de hand. Komen er weer flinke koersdalingen gaan mensen die laag ingekocht hebben steeds meer hun winst nemen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet koopwaardig meer?Omdat het vanaf ATL misschien 40% gestegen is? BAM heeft straks over 2008 gewoon een winst van 2 euro! Als BAM niet koopwaardig is, welk aandeel is dan wel koopwaardig?
Zo, Mittal +3%.quote:AEX-fondsen op Wall Street, slot
08-01-2009 22:22:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er na het slot van Wall Street 7 op winst in vergelijking met hun slotkoers op de AEX, 0 onveranderd en 0 op verlies. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een winst van 1,53 punten (0,57%).
De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage):
Aegon 5,171 (+1,57); Arcelor mittal 21,02 (+2,99); ASML 13,01 (+1,25); ING 8,005 (+1,14); Kon. Olie 20,36 (+0,34); Philips 14,73 (+0,61); Unilever 17,76 (+0,11)
Bron: Wallstreetweb.nl
Tja, zekerheid zul je nooit hebben. Wat vandaag wel gebleken is, is dat de beurs vrij veerkrachtig is.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:24 schreef pberends het volgende:
De vraag is alleen: morgen longs bijkopen of gewoon blijven zitten?
Je moet niet week- en maandcijfers verwarrenquote:Op donderdag 8 januari 2009 14:32 schreef pberends het volgende:
08-01-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 3 jan -24.000 naar 467.000
08-01-2009 14:30:00 VS verlengde aanvragen week 27 dec +101.000 naar 4.611.000
08-01-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 27 dec gewijzigd naar 491.000
08-01-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 27 dec waren 492.000
08-01-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 3 jan verwachting was +63.000
Het is een wonder!
Die 700k direct zwerver zijn geworden ipv dat ze een uitkering aanvroegen?
Ik heb zelf ook erg laag ingekocht. Maar niet om wat te speculeren op koersbewegingen van de AEX. Koopwaardig wil zeggen: het aandeel staat laag tov zijn fundamentals. Dat heeft niks te maken met allerlei beweging van de AEX of andere TA-onzin.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Zolang de AEX stijgt is er niets aan de hand. Komen er weer flinke koersdalingen gaan mensen die laag ingekocht hebben steeds meer hun winst nemen.
Ik zou morgenochtend, vlak na het openen van de beurs long gaan, of bijkopen. De komende paar dagen zit er ween een stijging in het vat.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:24 schreef pberends het volgende:
De vraag is alleen: morgen longs bijkopen of gewoon blijven zitten?
Ik verwacht dat ie vandaag, of anders begin volgende week al over de 1,95 gaat.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 00:35 schreef FutureStock het volgende:
SjonLok, ik heb je tip van je weblog opgevolgd. Wel SL255 op te hoge koers in rush gekocht: 1,95..
Maar toch, je tip was alsnog weer eens goed..
Goh, totaal overgewaardeerd aandeel. En de daling komt mede omdat ik een verkoopadvies gaf gister.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:20 schreef M.Melandri het volgende:
Wat een fliperkast dat Heijmans na 10 minuten al van -7% naar 0
Voorlopig is het aandeel nog ONDERgewaardeerd, maar het moet gewoon wat gecontroleerder stijgen. Nogmaals: Heijmans is mijns inziens geen puur bouwbedrijf en heeft veel in te brengen in de bodemwereld. Ze concurreren gewoon met bv Fugro, Arcadis en Oranjewoud om de sonderingen en boringen ter plaatse van infrastructuurprojecten. BAM niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Goh, totaal overgewaardeerd aandeel. En de daling komt mede omdat ik een verkoopadvies gaf gister.
Dat is wel erg optimistisch gesteld.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:11 schreef SjonLok het volgende:
Ik verwacht dat ie vandaag, of anders begin volgende week al over de 1,95 gaat.
Oude beurswaarheid: als iedereen dat gaat roepen moet je juist argwanend zijn. Ik heb overigens ook wel zin om Crucell te kopen, maar dan zit ik te diep in aandelen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:19 schreef Lemans24 het volgende:
Galapgos gedraagt zich vandaag zowaar als een normaal fonds, waar aardig in gehandeld wordt.
+13,42%
Crucell heeft een buy-advies gekregen van RBS.
2009 wordt het jaar van de farmaceutische bedrijven!
Weer zo'n onbegrijpelijke voorspellingquote:Detailhandelsverkopen eurozone stijgen harder dan verwacht
09-01-2009 11:11:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De detailhandelsverkopen in de eurozone zijn in november op maandbasis sterker dan verwacht gestegen. Op jaarbasis is er sprake van een afname die groter is dan verwacht. Dat blijkt vrijdag uit cijfers van Eurostat.
De detailhandelsverkopen stegen in november met 0,6% ten opzichte van oktober. Ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar constateerde het bureau voor de statistiek van de Europese Unie een daling van 1,5%.
De stijging in november is sterker dan verwacht. Door Dow Jones geraadpleegde economen mikten op een groei van de detailhandelsverkopen met 0,2% op maandbasis. Op jaarbasis was er echter sprake van een afname die groter is dan verwacht. Economen voorspelden een afname van 1,4%.
Eurostat herzag verder de cijfers over oktober. In die maand daalden de detailhandelsverkopen met 1,0% op maandbasis en 2,3% op jaarbasis. Eerder ging Eurostat nog uit van een daling van 0,8% op maandbasis en een afname op jaarbasis van 2,1%.
Weird, gister in NY toch aardig gestegen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:04 schreef Lemans24 het volgende:
Damn, Mittal gaat niet mee met de rest van de AEX...
150 euro virtuele wist in rook op gegaan.
Ik had weer gelijk!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:39 schreef slap het volgende:
Heijmans bijna -12% Kan nog wel wat vanaf.
Eigenlijk is het ook een technisch @#$ aandeel:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Weird, gister in NY toch aardig gestegen.
de wat?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:54 schreef ItaloDancer het volgende:
zie trouwens nu pas dat we twee #33s hebben van De Beursvloer
telfoutje van onze pberends hihihihi
edit: fixed, tot straks
Ongeveer hetzelfde als verwacht; dat wordt al snel uitgelegd als goed nieuws. Percentage valt dan weer iets tegen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:31 schreef pberends het volgende:
09-01-2009 14:30:00 VS aantal banen dec -524.000; verwachting was -525.000
09-01-2009 14:30:00 VS werkloosheid dec 7,2%; verwachting was 7,0%
09-01-2009 14:30:00 VS gemiddeld uurloon dec +$0,05 naar $18,36
09-01-2009 14:30:00 VS duur werkweek dec -0,2 uren tot 33,3 uren
09-01-2009 14:30:00 VS aantal banen nov bijgesteld tot -584.000 van -533.000
09-01-2009 14:30:00 VS werkloosheid nov bijgesteld tot 6,8% van 6,7%
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 00:35 schreef FutureStock het volgende:
SjonLok, ik heb je tip van je weblog opgevolgd. Wel SL255 op te hoge koers in rush gekocht: 1,95..
Maar toch, je tip was alsnog weer eens goed..
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:11 schreef SjonLok het volgende:
Ik verwacht dat ie vandaag, of anders begin volgende week al over de 1,95 gaat.
Update: ik keek zojuist naar de stand, en zie dat hij nu op een waarde van ¤2,06 staat. Ruim boven mijn voorspelling dus.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:11 schreef FutureStock het volgende:
Dat is wel erg optimistisch gesteld.
Toch gek dat het aantal banen iets beter is dan verwacht, maar het percentage slechter. Er klopt toch iets niet met die cijfers dan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:31 schreef pberends het volgende:
09-01-2009 14:30:00 VS aantal banen dec -524.000; verwachting was -525.000
09-01-2009 14:30:00 VS werkloosheid dec 7,2%; verwachting was 7,0%
Ja, ik snap er ook geen hol van. En die maand- en jaarcijfers zitten vaak ook niet echt een verband, zijn die gasten zo dom, of wij zo slim?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:37 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Toch gek dat het aantal banen iets beter is dan verwacht, maar het percentage slechter. Er klopt toch iets niet met die cijfers dan.
De beurs kijkt of we aan't uitbodemen zijn, en het cijfer van november was erger. Het lijkt er wel op. De beurs probeert uiteraard vooruit te kijken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:45 schreef Llotyhy het volgende:
Meeste banen verloren sinds 1945. De beurs vindt het blijkbaar allemaal wel meevallen. Ik vind het toch vrij zorgwekkend, of het nou meevalt of tegenvalt ten opzichte van die verwachting van die 73 economen. Weer een half miljoen banen, weer meer werkloosheid, weer minder werktijd... en dat samen met lagere household uitgaven van de laatste tijd, klinkt als een nare spiraal die niet opgelost wordt als er 'maar' 524k banen verloren gaan.
ssssst. Niet te hard zeggen, anders horen ze het bij Mittal.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:45 schreef Llotyhy het volgende:
Meeste banen verloren sinds 1945. De beurs vindt het blijkbaar allemaal wel meevallen. Ik vind het toch vrij zorgwekkend, of het nou meevalt of tegenvalt ten opzichte van die verwachting van die 73 economen. Weer een half miljoen banen, weer meer werkloosheid, weer minder werktijd... en dat samen met lagere household uitgaven van de laatste tijd, klinkt als een nare spiraal die niet opgelost wordt als er 'maar' 524k banen verloren gaan.
De beurs heeft dit al ingecalculeerd. Daarom zijn ze zo hard gedaald in Oktober.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:45 schreef Llotyhy het volgende:
Meeste banen verloren sinds 1945. De beurs vindt het blijkbaar allemaal wel meevallen.
Er staat gewoon veel, heel veel geld langs de zijlijn te wachten. Dat levert ook niks op. En de paniek ebt langzaam maar zeker weg. Ook dat is zeker. Terug naar de normale toestand.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:38 schreef pberends het volgende:
Het is weer ongelofelijk; Willem Middelkoop zei om 11.00 dat we een koersexplosie konden verwachten juist omdat iedereen pessimistisch was, en hij blijkt weer gelijk te hebben.
Uiteraard is de dag nog niet voorbij.
Uiteraard, maar als we maand na maand steeds een half miljoen banen verliezen in Amerika komt er toch echt een moment dat het niet meer ingecalculeerd is als de beurs langzaam door blijft stijgen...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:50 schreef SjonLok het volgende:
[..]
De beurs heeft dit al ingecalculeerd. Daarom zijn ze zo hard gedaald in Oktober.
Ja daar heb je gelijk in. Ik schrijf daarom al enige tijd dat ik verwacht dat er in februari nog een harde klap omlaag komt op de beurzen. De beurzen lijken namelijk een beetje te verwachten dat het spoedig beter gaat met de economie, maar ik denk dat dat nog een hele tijd gaat duren.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:52 schreef Llotyhy het volgende:
Uiteraard, maar als we maand na maand steeds een half miljoen banen verliezen in Amerika komt er toch echt een moment dat het niet meer ingecalculeerd is als de beurs langzaam door blijft stijgen...
De beurs geeft de situatie weer zoals hij verwacht is over een maand of zes. Dan beginnen we net uit het dieptepunt te krabbelen. Dat doet de beurs nu dus al.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:52 schreef Llotyhy het volgende:
[..]
Uiteraard, maar als we maand na maand steeds een half miljoen banen verliezen in Amerika komt er toch echt een moment dat het niet meer ingecalculeerd is als de beurs langzaam door blijft stijgen...
We kunnen in ieder geval geen 300 punten meer dalen, dat scheeltquote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er staat gewoon veel, heel veel geld langs de zijlijn te wachten. Dat levert ook niks op. En de paniek ebt langzaam maar zeker weg. Ook dat is zeker. Terug naar de normale toestand.
Ik heb m'n twijfels... maar olie zal komende weken wel stijgen denk ik, maar er zal nog wel een val komen als de beurzen ook naar beneden gaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:03 schreef M.Melandri het volgende:
Misschien toch tijd om alvast wat sprinters olie long in te slaan
Dit is wel heel kort door de bocht. We speculeren minder, de vraag is er, dus ga long.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:01 schreef pberends het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)willem.avi_plain.xml
12:00 uur Willem: koop oliegerelateerde posities
Bron: CNNquote:Breaking news: U.S. unemployment rate rises to 7.2 percent -- the highest in 15 years -- according to U.S. Department of Labor.
Ja dat is echt ziekelijk hoog. Zeker als je bedenkt dat deze cijfers altijd gemanipuleerd worden, en dus de echte werkloosheid nog hoger is.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:14 schreef star_gazer het volgende:
Bron: CNN
7.2 procent!!Ben benieuwd hoe 'goed' het gaat vandaag
quote:Jan. 9 (Bloomberg) -- The U.S. lost 524,000 jobs in December, making last year’s collapse in employment the worst since the end of World War II and underscoring the severity of the recession President-elect Barack Obama will inherit.
The decline in payrolls was in line with forecasts and followed a drop of 584,000 in November, bringing job losses for 2008 to 2.589 million, the most since 1945, according to a Labor Department report today in Washington. The jobless rate rose more than forecast to 7.2 percent, a 15-year high, from 6.8 percent.
The outlook for 2009 is no brighter as retailers from Wal- Mart Stores Inc. to Macy’s Inc. slash profit forecasts and manufacturers including Alcoa Inc. cut output and staff. The figures will intensify pressure on U.S. lawmakers to speed Obama’s proposed fiscal stimulus through Congress in an effort to save or create 3 million jobs.
“We’re seeing pretty ugly numbers as the recession is worsening,” Michael Gregory, a senior economist at BMO Capital Markets in Toronto, said before the report. “It’s going to be devastating in terms of consumer confidence and spending. The next couple of months will be dismal.”
Stock-index futures rose and Treasuries fell amid relief among some investors the drop in payrolls wasn’t even bigger. Futures on the Standard & Poor’s 500 Stock Index rose 0.6 percent to 912.20 at 8:34 a.m. in New York, and yields on benchmark 10- year notes were at 2.46 percent, from 2.44 percent late yesterday. The dollar was little changed at $1.3690 per euro.
Economists’ Forecasts
Payrolls were forecast to drop 525,000 after a previously reported 533,000 decline in November, according to the median estimate of 73 economists surveyed by Bloomberg News. Revisions subtracted 154,000 from payroll figures previously reported for November and October.
The jobless rate was projected to jump to 7 percent from a previously reported 6.7 percent in November.
Obama is pressing for a stimulus plan of about $775 billion, including tax cuts and spending on everything from roads and schools to the energy network. Yesterday he called for “dramatic action as soon as possible” to help pull the world’s largest economy out of a slump that’s into its second year. “If nothing is done, this recession could linger for years,” Obama said in Fairfax, Virginia.
Benchmark Revisions
With today’s report, Labor revised figures from its household survey, which includes the unemployment rate, going back five years. Benchmark revisions to the payroll figures will be announced in February.
Last month’s decline was the 12th consecutive drop in payrolls. The economy created 1.1 million jobs in 2007.
Today’s report showed factory payrolls shrank 149,000, the biggest drop since August 2001, after decreasing 104,000 in November. Economists had forecast a drop of 100,000.
The decrease included a loss of 21,400 jobs in auto and parts industries. Manufacturing, which makes up 12 percent of the economy, shrank in December at the fastest pace in 28 years, Institute for Supply Management figures showed.
Payrolls at builders dropped by 101,000 after decreasing 85,000. Financial firms reduced payrolls by 14,000, after a 28,000 loss the prior month.
Service industries, which include banks, insurance companies, restaurants and retailers, subtracted 273,000 workers after a decline of 402,000. Retail payrolls dropped by 66,600 after a 100,000 decrease.
Government Jobs
Government payrolls increased by 7,000 after falling 3,000 the prior month.
Federal Reserve staff last month cut projections for gross domestic product and the job market, stating the unemployment rate was “likely to rise significantly into 2010,” according to minutes of policy makers’ December meeting.
Job losses threaten to pull the economy into a reinforcing cycle of rising unemployment and declining household spending, what policy makers call a negative feedback loop, which is difficult to snap once it’s begun.
Wal-Mart, the world’s biggest retail chain, yesterday said fourth-quarter profit will miss its earlier forecasts after sales rose less than analysts anticipated. Macy’s said December revenue slipped 4 percent and announced it would close 11 stores.
Sales at stores open at least a year dropped 2.2 percent in the last two month months of 2008, the biggest holiday-season decline since the International Council of Shopping Centers started keeping records in 1970, the group said yesterday.
Alcoa Cuts
“These are extraordinary times, requiring speed and decisiveness to address the current economic downturn,” Klaus Kleinfeld, chief executive officer of Alcoa, said in a Jan. 6 statement announcing 13,500 job cuts worldwide. The world’s largest aluminum producer said it will trim an additional 1,700 contractor positions and froze hiring and salaries in some areas.
Some companies have taken other steps to lower costs. Caterpillar Inc., the world’s largest maker of construction equipment, will put 814 workers on an “indefinite” layoff, shipper FedEx Corp. cut the pay of Chief Executive Officer Fred Smith and other employees, and auto-parts supplier Visteon Corp. said it will trim the workweek and some salaries.
The average work week shrank to a record-low 33.3 hours from 33.5 hours, today’s figures showed. Average weekly hours worked by production workers dropped to 39.9 hours from 40.3 hours, while overtime decreased to 3 hours from 3.3 hours. That brought the average weekly earnings down by $2 to $611.39.
Workers’ average hourly wages rose 5 cents, or 0.3 percent, to $18.36 from the prior month. Hourly earnings were 3.7 percent higher than December 2007. Economists surveyed by Bloomberg had forecast a 0.2 percent increase from November and a 3.6 percent gain for the 12-month period.
Dat zal Vopak goed moeten doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:01 schreef pberends het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)willem.avi_plain.xml
12:00 uur Willem: koop oliegerelateerde posities
Vopak en SBM en ook Royal vind ik eigenlijk niet interessant. Fugro is nog de meest interessante oliekoopkandidaat.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:18 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Dat zal Vopak goed moeten doen.
De olie zal inderdaad wel een sprong gaat maken omhoog.
Hebben ze daar geen internet, of heb je geen zin om er vroeg voor op te staan?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:00 schreef SjonLok het volgende:
Ik baal als een stekker. Volgende week zit ik de hele week in de VS, en heb ik geen tijd om te handelen. Dat gaat me echt zo veel geld kosten.
Veel te druk om tussendoor met de beurs bezig te houden. Bovendien wil ik niet het risico lopen dat ik iets belangrijks mis, en daardoor veel geld verlies. Dus dan zet ik alles maar een weekje stil.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:29 schreef LXIV het volgende:
Hebben ze daar geen internet, of heb je geen zin om er vroeg voor op te staan?
quote:
Ik houd van dit topic!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:45 schreef SjonLok het volgende:
sukkels daar in de VS
ja euhhh.... 1 ijsbeer maakt nog geen winter.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:56 schreef Llotyhy het volgende:
En we zitten weer in het rood... ik hoop voor de mensen met longs dat ze al de deur uit waren bovenaan...
Wat staat er op de agenda dan?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:16 schreef lammegiraf het volgende:
volgende week kon wel eens een interessante week worden
quote:Bouwrechten Oostenburgereiland voor Heijmans
09-01-2009 16:07:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Heijmans nv krijgt van Stadgenoot opdracht zowel infrastructuur als gebouwen te realiseren voor het Oostenburgereiland. Dat meldt het bouwbedrijf vrijdag in een persbericht.
Op 6 januari verkocht Heijmans het Oostenburgereiland in Amsterdam, met een oppervlak van 11 hectare, in zijn geheel aan woningcorporatie Stadgenoot.
Heijmans meldt verder dat de opdracht onder marktcomforme voorwaarde gerealiseerd zal worden en dat "de transactie qua aard en omvang binnen de kaders van de normale bedrijfsvoering van Heijmans" valt.
In detail bedoel je? Daar ben ik ook naar op zoek eigenlijk!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:35 schreef M.Melandri het volgende:
Kun je bij binck ook oude daggrafieken bekijken of ergens anders?
Je kunt in Binck candlesticks over een tijdsperiode laden. Dan zie je gewoon de fluctuaties over een dag.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:46 schreef Dave7 het volgende:
[..]
In detail bedoel je? Daar ben ik ook naar op zoek eigenlijk!
Je had #33 volgegooid, en nog een #33 geopend, maar dat was niemand opgevallen (neem ik aan)quote:
ohhhhhh.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:19 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Je had #33 volgegooid, en nog een #33 geopend, maar dat was niemand opgevallen (neem ik aan)![]()
Dus nu zaten we in 34, maar eigenlijk is het #35 al.snaptum?
Heijmans NV Cert. 6,3010 -11,71%quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:46 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik geef een verkoopadvies. Dit aandeel mag niet eens in de buurt van BAM komen.
PBerends, jij roept zoveel dat je altijd wel een passende post kan quoten!quote:
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:48 schreef LXIV het volgende:
PBerends, jij roept zoveel dat je altijd wel een passende post kan quoten!
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
PBerends, jij roept zoveel dat je altijd wel een passende post kan quoten!
Groetjes!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:52 schreef SjonLok het volgende:
Diepe zucht... mijn SL255 heb ik verkocht voor ¤1,90. Jammer, want hij stond ook boven de ¤2,-. Maar hij heeft ook een tijdje onder de ¤1,60 gestaan. Dus uiteindelijk toch een mooi resultaat.
Ik vertrek naar de VS vanaf maandag, dus ik wens jullie een fijn weekend en veel succes op de beurs volgende week!
Dag SjonLok, bedankt voor je advies en weblog.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:52 schreef SjonLok het volgende:
Diepe zucht... mijn SL255 heb ik verkocht voor ¤1,90. Jammer, want hij stond ook boven de ¤2,-. Maar hij heeft ook een tijdje onder de ¤1,60 gestaan. Dus uiteindelijk toch een mooi resultaat.
Ik vertrek naar de VS vanaf maandag, dus ik wens jullie een fijn weekend en veel succes op de beurs volgende week!
Wat zijn eigenlijk de meest interessante fondsen als je vol in de olie wil?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Vopak en SBM en ook Royal vind ik eigenlijk niet interessant. Fugro is nog de meest interessante oliekoopkandidaat.
RDS is niet erg volatiel, die beweegt meestal meer met de AEX mee. Vopak heb ik m'n twijfels over, want de opslag van olie is wat anders dan daadwerkelijk profiteren van een hogere olieprijs. Als bovengrondse voorraden alsmaar afnemen zou ik eerder zeggen dat Vopak omlaag moet. SBM idem dito; een hogere olieprijs wil niet zeggen dat de prijs van boorplatformen enorm omhoog gaat.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:10 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk de meest interessante fondsen als je vol in de olie wil?
Hitlermann?quote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX sluit licht hoger door financials
09-01-2009 18:02:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amsterdamse beurs is vrijdag met winst gesloten. Dat was vooral te danken aan de financials, die de AEX in de plus hielpen.
De AEX-index sloot vrijdag 0,60% hoger op 266,18 punten, de Midkap won 0,04% op 346,97 punten en de Smallcap eindigde 1,11% hoger op 325,59 punten.
"We zijn vandaag licht hoger gesloten, omdat financials het goed hebben gedaan", aldus handelaar Peter Jurgens van Keijser Capital. ING boekte een winst van 7,3%, Aegon steeg 3,4% en Fortis eindigde 3,2% in de plus.
Jurgens vervolgt: "De financials hebben de vergoeding voor spaargeld verlaagd. Dat geeft een indicatie dat er genoeg geld in kas is. Dat betekent dat geldstromen en het interbancaire verkeer zouden moeten gaan toenemen."
Ondanks niet al te beste macro-economische cijfers uit de Verenigde Staten was het volgens Jurgens "een mooie geconsolideerde dag, waarop de winsten van 2009 werden vastgehouden".
De handelaar voorziet dat de AEX volgende week kan doorstijgen tot 270-280 punten, maar dat grote verschuivingen niet te verwachten zijn. "Het is wachten op wat de benoeming van Barack Obama op 20 januari met zich meebrengt", stelt Jurgens.
Voorbeurs kondigde ASM International (-1%) aan dat het de organisatie gaat herstructureren als gevolg van de economische omstandigheden. De reorganisatiekosten komen uit op ongeveer EUR25 miljoen tot EUR30 miljoen en zullen voornamelijk in 2009 genomen worden.
Ander nieuws kwam van Galapagos (+5%), dat een meerjarige alliantie heeft gesloten met Merck & Co. om nieuwe medicijnen te ontwikkelen voor diabetes en obesitas. Galapagos ontvangt EUR1,5 miljoen cash als upfront betaling van Merck. Daarnaast komt Galapagos in aanmerking voor succesbetalingen bij het behalen van mijlpalen in onderzoek, ontwikkeling en registratie. Het totaal van deze succesbetalingen kan oplopen tot boven EUR170 miljoen.
Randstad (+2,2%) schrapt 489 voltijdsbanen in Frankrijk vanwege de dalende vraag naar tijdelijk werknemers. Met de maatregel verwacht het op een na grootste uitzendconcern jaarlijks iets meer dan EUR25 miljoen te besparen.
Staatsobligaties sloten hoger. De euro noteerde 1,5% lager op $1,350.
Door Eelco Hiltermann; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715 201, eelco.hiltermann@dowjones.com
Olie winnen uit teerzand is nogal milieuvervuilend, en in Canada zullen deze bedrijven grote kosten aan milieucompensatie hebben. Wat dat betreft, is de Venezolaanse teerzand is interessanter.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:30 schreef pberends het volgende:
Ik ben ook benieuwd of Canadese teerzandbedrijven genoteerd staan. Iemand die een paar bedrijven weet?
Zo... Nu nog een techniek uitvinden om de olie effeciënt uit teerzand te winnen, dan is het booming. Zijn we af van dat Midden-Oosten, en hebben we spotgoedkope olie.quote:De totale gekende wereldreserves bedragen het equivalent van 6000 miljard vaten aardolie; meer dan de conventionele aardoliereserves. Het Athabascagebied in Canada en het Orinocogebied in Venezuela zijn beide goed voor één derde van de wereldreserves.
Zeventig.quote:Nieuwe revolutionaire technologie geeft teerzandolie projecten grote mogelijkheden. Olie productie in Canada zal nooit meer dezelfde zijn. De technologie biedt :
- 50% reductie van CO2 uitstoot
- Minimaal verbruik van vers water en Natural Gas
- Verdubbeling van de Canadese olieproductie in korte tijd
- Productiekosten van een vat teerzand olie voor $ 10 per vat
- 70-80% extractie van olie uit de teerzand bron(momenteel 40%)
- Halvering van het benodigde kapitaal en operationele kosten
De term ondergrondse olieraffinaderij heeft betrekking op de techniek dat via hete lucht injectie de teerzand olie in de ondergrondse olieput reeds vloeibaar wordt gemaakt, hetgeen de extractie aanmerkelijk vergemakkelijkt .
Vanwege de hoge kosten en de recent door de Canadese regering sterk aangescherpte milieu regels werd grootschalige teerzand winning slechts voor mogelijk gehouden door de grote oliebedrijven met enorme teerzand voorraden, zoals :
- Shell Canada met voorraden van 20 miljard vaten
- Suncor Corporation (15 miljard)
- Imperial Oil (13,5 miljard)
- Western Oilsands (2,6 miljard)
- Nexen (1,97 miljard)
- UTS Energy (1 miljard)
- Connacher Oil and Gas (799 miljoen)
Deze enorme reserves zullen nu door de nieuwe technologie voor veel lagere kosten op de markt komen dan recent voor mogelijk werd gehouden. Ook betekent deze uitvinding dat ook kleinere en minder kapitaal krachtige olie bedrijven van de teerzanden kunnen gaan profiteren, uiterst belangrijk in een periode dat door de huidige krediet crisis investeringsgeld duur is geworden.
Licenties voor gebruik van de technologie worden momenteel verkocht aan de andere deelnemers in de teerzand industrie, zodat ook voor de anderen winsten en productiecapaciteiten in de toekomst sterk kunnen stijgen.
Indien Royal Dutch Shell zijn enorme teerzand voorraden voor 70% bij zijn legitieme olie reserves mag voegen zal dit een gunstig gevolg kunnen hebben voor zowel winst als koers ontwikkeling van het aandeel RDS.
Ook kan men natuurlijk investeren in een iets kleiner teerzand bedrijf zoals Connacher Oil and Gas (Toronto Stock Exchange code CLLZF) met een koers op 27 maart van $ 3,10.
Of Imperial Oil (ook TSX) koers op 27 maart $54,53 laatste jaar hoog $58 en laag $40.
Right...quote:AEX-fondsen op Wall Street, slot
09-01-2009 22:07:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er na het slot van Wall Street 3 op winst in vergelijking met hun slotkoers op de AEX, en 4 op verlies. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een winst van 0,43 punt (0,16%).
De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage):
Aegon 5,227 (-0,76); ArcelorMittal 20,17 (+0,15); ASML 12,59 (-0,16); ING 8,607 (+1,29); Shell 20,13 (-0,40); Philips 14,73 (-0,07); Unilever 17,85 (+0,73)
Bron: Wallstreetweb.nl
Die halen de koersen van Wallstreetweb, echter lopen deze 15min achter en zijn ze bijna altijd te vroeg waardoor ze koersen van omstreeks 21.50 postenquote:
Je kunt maar beter een pessimist zijn want dan heb je altijd brood te verdienen als analist!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:48 schreef M.Melandri het volgende:
hehe prachtig om terug te zien(maart 2008)
Dat dusquote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:47 schreef LXIV het volgende:
Hoe meer ING stijgt, hoe koopwaardiger het wordt. Paradoxaal maar waar.
Vandaag ING, AEGON, PHI in de plus, BAM en ORD in de min. Op de FOK!-porto in de plus, op mijn eigen porto vet in de plus. Overweight in ING.
omg...quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:48 schreef M.Melandri het volgende:
Tom Mullerquote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:46 schreef pberends het volgende:
18 juli 2008
OMG, wat een oppermongool is dit zeg, is hij al ontslagen om zijn totaal verkeerde adviezen?
Hij zei nog rustig beginnen met kopen...quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:46 schreef pberends het volgende:
18 juli 2008
OMG, wat een oppermongool is dit zeg, is hij al ontslagen om zijn totaal verkeerde adviezen?
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:21 schreef pberends het volgende:
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=a40qRQzmU3Tg&refer=home
Obama Says Stimulus Package Creates 4 Million Jobs (Update1)
Email | Print | A A A
By Julianna Goldman
Jan. 10 (Bloomberg) -- President-elect Barack Obama said his two-year plan to boost the U.S. economy will generate up to 4 million jobs, higher than his previous estimates, the biggest portion of them in construction, manufacturing and retail.
Rally, rally, rally!
Crash, crash, crash!quote:Obama: meer economische crisis
De economische crisis in de Verenigde Staten zal waarschijnlijk nog erger worden, voordat de economie verbetert. Dat zei de toekomstige Amerikaanse president Barack Obama vandaag in zijn wekelijkse radiotoespraak.
Obama zei verder dat zijn economische stimuleringsmaatregelen drie tot vier miljoen nieuwe banen kunnen creëren of redden.Het Amerikaanse ministerie van Arbeid maakte gisteren bekend dat werkgevers in de Verenigde Staten in december 524.000 banen hebben geschrapt. Het werkloosheidspercentage steeg vorige maand naar 7,2 procent, het hoogste niveau sinds januari 1993.
279,32 +4,94%quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:17 schreef FutureStock het volgende:
[..]
Als ik hier kijk, zie ik wat anders: http://www.iex.nl/stocks/NLinNY.asp
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:48 schreef M.Melandri het volgende:
Samenvatting wat Kees de Korte heeft verteld, tezamen met mijn mening:quote:Op zondag 11 januari 2009 14:20 schreef toegriel het volgende:
Ik heb AMG gekocht op 8.595, maar zit te twijfelen of ik ze maandag ochtend gelijk wegdoe of pas aan het eind van de dag, omdat ik verwacht dat AMG nog verder zal gaan zakken op 18 maart.
Wat denken jullie? maandag gelijk verkopen of nog een paar dagen laten rusten?
En al die maanden daarvoor?quote:Aandelen zullen het daarom tijdelijk beter gaan doen, totdat de handelaren ook bij zinnen komen en de realiteit gaan inzien. Tijdelijke stijging halverwege dit jaar gevolgd door een tweede klap eind 3e kwartaal dit jaar.
Iemand die meent het verloop van de beurzen zo exact te kunnen voorspellen neem ik eigenlijk niet serieus. Wanneer er consensus was dat de aandelen in de 3e helft een duikvlucht gaan maken, zou dat nu al gebeuren.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:36 schreef Demophon het volgende:
[..]
Samenvatting wat Kees de Korte heeft verteld, tezamen met mijn mening:
Iedere beurshandelaar verwacht (lees: hoopt) een herstel in het 3e kwartaal 2009, maar volgens hem gaat dit niet gebeuren. Aandelen zullen het daarom tijdelijk beter gaan doen, totdat de handelaren ook bij zinnen komen en de realiteit gaan inzien. Tijdelijke stijging halverwege dit jaar gevolgd door een tweede klap eind 3e kwartaal dit jaar.
Verkoop van producten zullen daarentegen altijd wel doorgaan, crisis of niet, alleen op langzamer peil.
Vraag je wel af bij bedrijven: zijn het producenten van noodzakelijke producten, hetgeen je nodig hebt zoals voedsel, dan blijven die wel gekocht worden. Die bedrijven blijven redelijk blijven draaien. Zijn de bedrijven producenten van duurzame luxeproducten, zoals auto's? Consumenten kunnen het kopen van dit soort producten wel een aantal jaren uitstellen, want duurzame producten doen het dan toch nog. Bij deze sectoren zullen de grootste klappen vallen.
Dus stel je de vraag: heb ik aandelen van een bedrijf dat duurzame luxeproducten verkoopt? Zo ja, verkoop ze voor de dip die weer gaat komen dit jaar. Anders zou ik wachten met het verkoop ervan. Let wel, als de recessie zeer ernstig gaat worden, zoals voorspeld en misschien net zo erg als de grote depressie, dan moet je 10 jaar wachten tot je er weer winst uit kunt halen.
Zijn het aandelen van een bedrijf die noodzakelijke 'harde' producten maakt. hetgeen je kunt vasthouden en nodig hebt om te kunnen leven; in dit geval blijft de waarde val beperkt van je aandelen, en mischien stijgt deze zelfs wel in een crisissituatie waar de prijs van voedsel bijv. enorm stijgt.
De weg met de AEX lijkt naar boven, dus met het zwaarafgestrafte AMG ook. Ik heb zelf AMG, en verkoop pas als ie op 10 euro staat de komende weken. Maar uiteraard heb ik geen glazen bol.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:20 schreef toegriel het volgende:
Ik heb AMG gekocht op 8.595, maar zit te twijfelen of ik ze maandag ochtend gelijk wegdoe of pas aan het eind van de dag, omdat ik verwacht dat AMG nog verder zal gaan zakken op 18 maart.
Wat denken jullie? maandag gelijk verkopen of nog een paar dagen laten rusten?
Persoonlijk verwacht ik een aardige stijging tot aan maart, en daarna sowieso de low weer opzoeken van november 2008 in april.quote:
Sta je dus long?quote:Op zondag 11 januari 2009 15:52 schreef pberends het volgende:
De weg met de AEX lijkt naar boven, dus met het zwaarafgestrafte AMG ook. Ik heb zelf AMG, en verkoop pas als ie op 10 euro staat de komende weken. Maar uiteraard heb ik geen glazen bol.
De vraag is waar je het geld anders in wil steken?
Omdat Rienk Kamer en Marc Faber dat zeggen. En die weten vaak wel waar ze over praten.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:00 schreef ItaloDancer het volgende:
Waarom in april, waarom niet in februari, of september, of...?
Voorlopig wel.quote:
Ja ja.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Omdat Rienk Kamer en Marc Faber dat zeggen. En die weten vaak wel waar ze over praten.
Rebound baby!quote:Op zondag 11 januari 2009 16:44 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja ja.
Waarom zouden we nu zo'n relatief lange goede periode krijgen en daarna weer omlaag?
Recession = now!
????quote:Op zondag 11 januari 2009 14:31 schreef ItaloDancer het volgende:
AEGON 5,27 22,18 16,92 +321,21%
Aegon overgenomen voor 17 eurokijk dat zijn geen zielige biedingen
Tevens overnamegeruchten Philips, Elsevier en Unilever zo te zien
We gaan nooit in 1 streep naar beneden.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:44 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja ja.
Waarom zouden we nu zo'n relatief lange goede periode krijgen en daarna weer omlaag?
Recession = now!
Dat is duidelijk. Maar hoe komen we die drie maanden door?quote:Op zondag 11 januari 2009 19:07 schreef pberends het volgende:
[..]
We gaan nooit in 1 streep naar beneden.
Christ!! Na de rebound 2,5 jaar down!!!quote:
Economische cijfers die misschien beter dan verwacht zijn, koopjesjagers die bang zijn de boot te missen, de centrale banken die als een gek geld printen, hoge verwachtingen van Obama's plannen.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:11 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dat is duidelijk. Maar hoe komen we die drie maanden door?
Dat is logisch. Terwijl de reele waarde van de aandelen niet stijgt. Het is gewoon verkapte inflatie. Van de ene kant stijging vanwege de inflatie die dwingt om te beleggen, anderzijds omdat er gewoon veel dollars zijn.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:00 schreef pberends het volgende:
Faber: "If you print money like there's no tomorrow, the S&P will go up"
We dalen nu al 1,5 jaarquote:Op zondag 11 januari 2009 19:32 schreef Demophon het volgende:
[..]
Christ!! Na de rebound 2,5 jaar down!!!
Inflatie op aandelen is prima, zolang de echte inflatie maar laag blijftquote:Op zondag 11 januari 2009 20:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is logisch. Terwijl de reele waarde van de aandelen niet stijgt. Het is gewoon verkapte inflatie. Van de ene kant stijging vanwege de inflatie die dwingt om te beleggen, anderzijds omdat er gewoon veel dollars zijn.
Oce heeft de huidige koers al 3 keer aangeraakt afgelopen maanden, de pijn lijkt wel in de koers vewerkt te zitten.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:10 schreef Lemans24 het volgende:
Oce verliest 8,6% in vroege handel 09:01:00
Slap?
quote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX opent licht lager
12-01-2009 08:39:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX opent maandag naar verwachting licht lager in navolging van het lagere slot van Wall Street vrijdag, de lagere Amerikaanse futures en de rode Aziatische beurzen.
"We zullen naar verwachting 1 tot 3 punten lager openen, vanwege het verlies op Wall Street vrijdag en de lagere Aziatische beurzen," zegt Rob Koenders, handelaar bij Harmony Vermogensbeheer.
"Met deze opening zijn de slechte arbeidscijfers geheel in de koersen verwerkt", zegt Koenders. "Vanaf nu zijn de ogen gericht op de inauguratie van president Obama volgende week dinsdag. Obama staat voor hoop en verandering. Hij heeft al belastingverlagingen aangekondigd."
De lagere start van maandag zou wel eens een voorzichtig begin van de week kunnen zijn, volgens Koenders, waarna een stijging kan volgen. "De negatieve periode kan worden gevolgd door een periode van stijging. Technisch gezien ligt de AEX er goed bij." Vorige week heeft de AEX zich vergeleken met andere beurzen aardig sterk gehouden, en Koenders acht het mogelijk dat de AEX binnenkort naar de 291 punten klimt.
Ander nieuws zal deze week weinig invloed op de koersen hebben. "Het grootste nieuws is de Amerikaanse presidentswisseling. Er zal euforie heersen wanneer de Bush-periode definitief afloopt", zegt Koenders. Van de macro-economische data die deze week nog naar buiten komen "weten we al dat ze zwak zijn", voegt Koenders toe.
Voor maandag is de macro-economische agenda voor de Verenigde Staten leeg.
De AEX-index sloot vrijdag 0,60% hoger op 266,18 punten, de Midkap won 0,04% op 346,97 punten en de Smallcap eindigde 1,11% hoger op 325,59 punten.
De Amerikaanse beurzen zijn vrijdag met verlies gesloten, nadat bleek dat 2008 als het slechtste jaar voor de werkgelegenheid in de VS sinds de Tweede Wereldoorlog de boeken ingaat, na bekendmaking van het laatste banenrapport.
De Dow Jones Industrial Average (DJIA) eindigde vrijdag 1,64% lager op 8.599,18 punten. De breed samengestelde S&P 500 daalde 2,13% tot 890,35 punten, terwijl de technologiezware Nasdaq 2,81% afstond tot 1.571,59 punten. De Nikkei-225 was maandag gesloten in verband met een feestdag.
De euro noteert maandagochtend rond 08.30 uur op $1,340.
Zat er goed naast eh.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:10 schreef Lemans24 het volgende:
Oce verliest 8,6% in vroege handel 09:01:00
Slap?
Rusland heeft gascontract weer verscheurd. Er is op korte termijn dus nog hoop.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:15 schreef Lemans24 het volgende:
Het valt nog mee, we kunnen verder omhoog.
Het bleek wel nog wat te vroeg te zijn om long te gaan op de olieprijs...
quote:Op maandag 12 januari 2009 09:37 schreef slap het volgende:
[..]
Rusland heeft gascontract weer verscheurd. Er is op korte termijn dus nog hoop.
Israel heeft zijn 'doelen' bijna bereikt, dus zal wel flink slotoffensief komen -> verontwaardiging-> olie up.
Fugro blijft redelijk liggen. Vanmorgen getwijfeld om weg te doen, 'k hou ze toch maar aan.
Als de stijging vandaag niet komt, dan vast verderop in de week, denk ik.
Leuk dat ze daar NU mee komenquote:Op maandag 12 januari 2009 11:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ze hadden 't bij rtlz over 't januari-effect, door veel "nieuw" geïnvesteerd geld gaat de beurs vaak omhoog in de eerste dagen van januari.
LOLquote:Op maandag 12 januari 2009 11:05 schreef SeLang het volgende:
Het koersdoel is de koers waarop de analyst zelf heeft gekocht
Ik vind AMG goed staande houden ondanks het zogenaamd slechte nieuws, ik hou 'm voorlopig nog aan. Het aandeel is immers al enorm afgestraft.quote:Op maandag 12 januari 2009 10:38 schreef toegriel het volgende:
AMSTERDAM (Dow Jones)--Analist Pieter Zwinkels van RBS noemt de prijzen voor het siliciummetaal voor zonnepanelen van AMG-dochter Timminco in het vierde kwartaal beter dan verwacht, terwijl de productie in het laatste kwartaal van 2008 in lijn met zijn verwachtingen was. Volgens de analist zijn de tegenvallende verschepingen te wijten aan de langere productiecyclus en niet met een gebrek aan vraag naar de producten. Zwinkels hanteert een buy advies op het aandeel met een koersdoel van EUR27. Omstreeks 10.30 uur noteert het aandeel 0,1% hoger op EUR8,65, terwijl de Midkap met 1,1% daalt (MAN)
Waarom is hier het koersdoel opeens ¤27,-?
Die analisten lopen echt altijd achter de feiten aan. Ik vraag me af waarom ze uberhaupt nog adviezen geven. Is het bij de beurs niet de bedoeling dat je vooruit kijktquote:
Het blijft wel interessant vind ik dan. Iedereen heeft een bepaalde visie en houdt zich vast aan een onderliggend verschijnsel binnen de markt. Uiteindelijk kun je tot veel verschillende inzichten komen als je iedereen gewoon aanhoort. Als de voorspellingen van analisten keer op keer uit zouden komen dan waren ze nu geen analist meerquote:Op maandag 12 januari 2009 11:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Die analisten lopen echt altijd achter de feiten aan. Ik vraag me af waarom ze uberhaupt nog adviezen geven. Is het bij de beurs niet de bedoeling dat je vooruit kijkt...
Was de stijging van de olieprijs niet het gevolg van de gasperikelen rondom Rusland? Omdat Rusland ook een grote olie exporteur is vond men Rusland niet meer zo betrouwbaar als handelspartner. Die problemen leken opgelost, dus kan de olie weer naar normaal niveau; oftewel de afgelopen stijging was pure speculatie in mijn ogen.quote:Op maandag 12 januari 2009 11:19 schreef Lemans24 het volgende:
Ondertussen gaat de olie wel weer hard onderuit. Mijn 'koersdoel' volgens de definitie van Selang is 40,20 dollar, we zitten nu op 38,80...
Ja, 't is langzaamaan een drama aan het worden, jammer. Achteraf gezien had ik beter vrijdag alles kunnen verkopen, net voor die middagcrash. Je kunt nu alsnog verkopen, maar daar ben je toch al wat laat mee. En het lijkt me sterk dat we onder de 255 duiken.quote:Op maandag 12 januari 2009 12:37 schreef LongStock het volgende:
Ik begin toch wel zorgen maken om m'n longs. SL255 op 1,95 ingekocht..
Ik dacht dat het begon met de door de OPEC aangekondige productieverlagingen. Daarop volgden berichten dat een olieprijs van 40 dollar onhoudbaar laag is en van 75 dollar onrealistisch hoog. Dus leek 40 dollar me wel een mooi moment om long te gaan en even mee te liften naar 45-50 dollar.quote:Op maandag 12 januari 2009 12:43 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
Was de stijging van de olieprijs niet het gevolg van de gasperikelen rondom Rusland? Omdat Rusland ook een grote olie exporteur is vond men Rusland niet meer zo betrouwbaar als handelspartner. Die problemen leken opgelost, dus kan de olie weer naar normaal niveau; oftewel de afgelopen stijging was pure speculatie in mijn ogen.
Maar zoveel verstand heb ik er ook niet van eerlijk gezegd
Beurzen maken zich vooral zorgen om de kwartaalcijfers van Alcoa, maar aangezien iedereen negatief is, kunnen we daarna toch weer omhoog. Vandaag en morgen dalen we waarschijnlijk, eind van de week weer omhoog is mijn idee. Dan zal er meer uitgekeken worden naar Obama.quote:Op maandag 12 januari 2009 12:37 schreef LongStock het volgende:
Ik begin toch wel zorgen maken om m'n longs. SL255 op 1,95 ingekocht..
AEX houdt zich aardig stand hoor, ook al eindigen we vandaag -2%. Ik maak me nog geen zorgen.quote:Op maandag 12 januari 2009 12:46 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, 't is langzaamaan een drama aan het worden, jammer. Achteraf gezien had ik beter vrijdag alles kunnen verkopen, net voor die middagcrash. Je kunt nu alsnog verkopen, maar daar ben je toch al wat laat mee. En het lijkt me sterk dat we onder de 255 duiken.
M'n longs Mittal houden gelukkig nog wel aardig stand.
En de olie op 38,50
Ja, verpest het maar...quote:Op maandag 12 januari 2009 13:53 schreef pberends het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)_jacob.avi_plain.xml
Beursupdate
12:00 beursupdate: olie kan naar 10 dollar.
Ja, graag.quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--Op een erg rustig Damrak wacht de AEX maandag rond 13.40 uur op de opening van Wall Street, zegt Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. Ondanks het verlies van ongeveer 0,8% maandagmiddag verwacht de handelaar dat de AEX in de loop van deze en volgende week verder kan stijgen naar de top van 291 punten van november 2008, tegen de achtergrond van de inauguratie van Barack Obama als president van de VS volgende week. "Als de S&P-500-index deze week verder stijgt dan zal dat positief uitwerken op de AEX", aldus Koenders, die erop wijst dat de S&P-index rond zijn steunniveau van 885-888 noteert. Hij geeft wel aan dat 291 punten voor de AEX een moment is om scherp op te letten en wellicht uit te stappen. "Ik denk dat de stijging van de AEX nu te vroeg komt. We hebben nog een keer op zijn minst een test nodig van 220 punten en ik denk dat die er ook komt. Daarna is er vooral behoefte aan rust", aldus de handelaar. De omzetten zijn laag. De Amerikaanse futures duiden op een vlakke opening van Wall Street. De AEX gaat met 0,8% omlaag naar 263,99 punten. (ANS)
Alsof de 10 dollar van 1995 nog de 10 dollar van 2009 isquote:Op maandag 12 januari 2009 14:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, verpest het maar...
Mittal keldert ook weer, AEX gaat verder naar beneden. Gaat lekker...
Ik heb het filmpje niet eens gekeken, ging er vanuit dat jij nieuws post... Wat was de strekking?quote:Op maandag 12 januari 2009 14:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Alsof de 10 dollar van 1995 nog de 10 dollar van 2009 is.
Marc Faber en Willem Middelkoop vinden de olieprijs nu juist interessant worden. Er is in principe nog steeds een olietekort voor het jaar 2009.
Sinds wanneer is dat een steunniveau?quote:aldus Koenders, die erop wijst dat de S&P-index rond zijn steunniveau van 885-888 noteert.
888 ziet er leuk uit. Persoonlijk geloof ik niet zo in steunniveau's, je kan best onder een steunniveau komen en vervolgens weer een flinke rebound zien.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat een steunniveau?
Mijn idee is al maanden dat long gaan op olie op de lange termijn mijn voornaamste inkomstenbron gaat worden. Voorlopig probeer ik alleen wat met kleine bedragen de oliestijging op te vangen, maar die turbo's en sprinters schieten tot nu toe steeds door de stop-loss heen.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:13 schreef pberends het volgende:
Long op olie gaan lijkt me opzich geen slechte deal met de huidige prijs als je lange termijn belegger bent, maar voor de zeer korte termijn zou ik maar oppassen. De olieprijs kan voorlopig nog wel even down blijven. Let ook op de beurzen overigens, als de beurs flink stijgt kan olie ook snel weer stijgen.
Tja dat is natuurlijk wel vrij normaal nadat het zo omhoog is gespoten.quote:Op maandag 12 januari 2009 16:29 schreef Lemans24 het volgende:
Terwijl die bouwers inmiddels ook een slappe hebben
Van mij mag ie wel gewijzigd worden hoorquote:Op maandag 12 januari 2009 16:26 schreef ItaloDancer het volgende:
Volgens mij zo'n beetje het eerste topic van BB&B of De Beursvloer waar de TT het hele topic hetzelfde blijft. Speciaal voor jou pberends.
In olie zou ik helemaal niet handelen, dat is echt puur geluk hebben.quote:Op maandag 12 januari 2009 17:16 schreef Lemans24 het volgende:
Laat de olie maar weer zakken. Ik ben d'r uit gestapt, was weer eens een bodemloze put...
Als iedereen negatief is, kan het misschien meevallen. Ik zou blijven zitten.quote:Op maandag 12 januari 2009 17:28 schreef Lemans24 het volgende:
Wat is verstandig ivm Mittal? Staat op ruim 4% in de min, daalt al vier dagen. Maar is angstig dichtbij zijn stop-loss van 19,00 euro. Ik heb alleen een hogere opening nodig morgen, die waarschijnlijk afhangt van de resultaten van Alcoa. Ideeën?
Hij is toch dicht nuquote:Op maandag 12 januari 2009 16:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Van mij mag ie wel gewijzigd worden hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |