abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64759392
Verder.

pi_64759430
Laatste post uit vorige deel:
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:13 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

de afspraak dat de horeca aan zelfregulering zou gaan doen, 30% die in 2007 rookvrij zou zijn enzo... er is geen ruk ondernomen. Tot de dag dat het verbod inging had je ondernemers die volhielden dat er toch zoiets nooit zou komen...
quote:
Ook biertap in 'aquarium' kan rookverbod niet omzeilen

AMSTERDAM - Wat doe je wanneer negentig procent van je klandizie rookt? Dan bouw je de bar in een soort glazen aquarium, dachten ze bij truckerscafé Frans op den Bult in Deurningen. Maar zelfs dat helpt hoogstwaarschijnlijk niet.

Op 1 juli gaat het rookverbod in de horeca in. Die regelgeving focust zich op het personeel: dat mag geen last hebben van de schadelijke dampen die de klanten via hun sigaret fabriceren. Koninklijke Horeca Nederland gaf onlangs een brochure uit, waarin een aantal tips werd gegeven om roken in café, hotel of restaurant toch mogelijk te houden.

Zo zouden café-eigenaren een bedieningsraam kunnen maken in de buitenmuur, zodat klanten op een overkapt terras kunnen bestellen, drinken en roken. Een lopende band van bar naar rookkamer is een andere optie. Of de meest vergaande oplossing: ‘U mag bij wijze van spreken uw hele café, behalve het buffet, inrichten als afsluitbare rookkamer, zo lang uw personeel er maar niet hoeft te bedienen.’

Dat idee namen ze in Deurningen, vlakbij Oldenzaal langs de A1, heel letterlijk. De bar werd grotendeels met glas afgesloten van de rest van het café. Er blijft een opening van zo'n 30 centimeter om drank te serveren aan klanten.

Een krachtige afzuiging zorgt ervoor dat rook van klanten niet in het 'bararium' (of 'daamphok' zoals ze het in Twente noemen) kan komen. 'We hebben het laten onderzoeken door een onafhankelijk bureau en het werkt perfect', meent eigenaresse Irma Hellegers.

De Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) denkt daar heel anders over, en die instantie is vanaf 1 juli belast met de controle. 'Er wordt wel afgezogen, maar toch komen schadelijke roetdeeltjes van de sigaretten nog in de ruimte zelf', vertelt woordvoerder Chris Krikken.

Volgens hem is er door het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) en een buitenlands instituut op dit gebied onderzoek gedaan met die bevindingen als resultaat. Maar wat als truckerscafé Frans op den Bult ook de laatste 30 centimer van de bar afsluit met glas? 'Dat mag. Maar dat wordt lastig bedienen, lijkt mij.'

De eigenaresse is in elk geval niet van plan de nieuwe installatie (kosten: zo'n 30.000 euro) aan te passen. 'Of hij nu wel of niet goedgekeurd wordt, ik ben er hartstikke blij mee. Zelfs in het café hangt geen stank meer, en daar ben ik als niet-roker erg happy mee.'

Ze heeft een uitnodiging klaar liggen voor minister Klink van Volksgezondheid om zelf een kijke te komen nemen. 'Dit is een speciaal ontworpen systeem, dat nog nergens in Nederland staat. Ik ben benieuwd naar de reactie van de minister, ik sta open voor discussie. We juichen de wet toe, maar 90 procent van onze klanten rookt en die willen we niet naar buiten jagen.'
Behoorlijke investering.
Voor werknemers schoner dan een gemiddelde woonkamer.
En toch mocht het niet. Waarom?

pi_64759511
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:13 schreef MikeyMo het volgende:

de afspraak dat de horeca aan zelfregulering zou gaan doen, 30% die in 2007 rookvrij zou zijn enzo... er is geen ruk ondernomen.
Als je een afspraak maakt dan heb je twee partijen die overeenkomen "als jij dit doet, dan doe ik dat". De ondernemer die heeft geinvesteerd in een afzuiginstallatie ziet nu dat de overheid zijn deel van de 'afspraak' niet nakomt.

Als je wilt dat mensen iets doen, dan moet je ze de zekerheid geven van de gevolgen. Dat wilde de overheid niet, want de overheid had een kruistocht tegen het roken in gedachten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64759517
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:29 schreef Specularium het volgende:
[..]

[..]

Behoorlijke investering.

'Er wordt wel afgezogen, maar toch komen schadelijke roetdeeltjes van de sigaretten nog in de ruimte zelf', vertelt woordvoerder Chris Krikken.

Ze hebben vast een partikel gevonden die wel eens afkomstig kan zijn van een sigaret, tsja, en dan hang je. En je weet het, 1x zo een partikel inademen en je gaat een verschrikkelijke dood tegemoet.
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:37:56 #5
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64759621
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:29 schreef Specularium het volgende:
[..]

[..]

Behoorlijke investering.

het bararium is enkele malen voor het rookverbod inging in de media geweest. Ziet er zo uit:

zoals je kunt zien is de rookruimte niet afgesloten en dus niet goedgekeurd...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:41:50 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64759708
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je een afspraak maakt dan heb je twee partijen die overeenkomen "als jij dit doet, dan doe ik dat". De ondernemer die heeft geinvesteerd in een afzuiginstallatie ziet nu dat de overheid zijn deel van de 'afspraak' niet nakomt.

Als je wilt dat mensen iets doen, dan moet je ze de zekerheid geven van de gevolgen. Dat wilde de overheid niet, want de overheid had een kruistocht tegen het roken in gedachten.
tja, het ontbreekt de horeca dan ook aan elke vorm van welwillendheid en organisatie...
[..]
pi_64759748
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is appels met peren vergelijken, ze spreken 30% af met de branche organisatie, van wie je aan mag nemen dat die namens een meerderheid van de horeca spreken, en dat percentage wordt bij lange na niet gehaald, ze waren op 4% blijven steken dacht ik? En dan is het ineens sneu voor die 4%? Laten die lekker hun collega's lastig gaan vallen.. De overheid valt daarin niks te verwijten, zij zijn hun deel van de afspraak niet na gekomen, omdat de andere partij niet aan de overeen gekomen voorwaarden wilde voldoen. En ook echt compleet niet, dus de kans om wat goodwill te kweken heeft de horeca ook laten schieten.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:49:33 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64759913
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:43 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat is appels met peren vergelijken, ze spreken 30% af met de branche organisatie, van wie je aan mag nemen dat die namens een meerderheid van de horeca spreken, en dat percentage wordt bij lange na niet gehaald, ze waren op 4% blijven steken dacht ik? En dan is het ineens sneu voor die 4%? Laten die lekker hun collega's lastig gaan vallen.. De overheid valt daarin niks te verwijten, zij zijn hun deel van de afspraak niet na gekomen, omdat de andere partij niet aan de overeen gekomen voorwaarden wilde voldoen. En ook echt compleet niet, dus de kans om wat goodwill te kweken heeft de horeca ook laten schieten.
Welke andere partij?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64759951
Papier is hier!
pi_64759963
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Welke andere partij?
De overheid?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:52:13 #11
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64759987
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Welke andere partij?
De horeca, vertegenwoordigd door de branche-vereniging "Koninklijke Horeca Nederland"
[..]
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:54:56 #12
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64760052
De anti rokers worden bozer. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

WTF moeten hun laten of mogen hun niet meer doen ???

Hun hebben geen 1 % recht van spreken al helemaal niet te klagen.
Als roker zijnde wordt je overall gesommeerd niet te roken .....
Maar wtf staat daar tegen over .......niets dus waarom die niet roker lopen te klagen vind ik bullshit.

ze zouden juist blij moeten zijn dat er nu minder gerookt mag worden .... nee hoor gaan ze lopen klagen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_64760157
RAVW, hebben we niet zo'n zinnige discussie op touw gezet verneuk jij die weer met je ongenuanceerde geouwehoer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_64760235
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:43 schreef fruityloop het volgende:
Dat is appels met peren vergelijken, ze spreken 30% af met de branche organisatie, van wie je aan mag nemen dat die namens een meerderheid van de horeca spreken, en dat percentage wordt bij lange na niet gehaald, ze waren op 4% blijven steken dacht ik?
De overheid heeft te maken met vele duizenden zelfstandig ondernemers. Dan kun je best overleggen met een branche-organisatie over hoe en wat je gaat doen, het blijft de overheid die te maken heeft met individuele ondernemers. Dan moet je dus als overheid een afspraak maken met die branche-organisatie waar individuele ondernemers rechten aan kunnen ontlenen wanneer die doen wat er van hun verwacht wordt.

De branche-organisatie is geen werkgever of baas van de branche, het is geen vakbond die een afspraak moet laten goedkeuren door de leden en die dan vervolgens algemeen verbindend verklaard kan worden. Dan moet je ze ook niet zo behandelen.

Er is niemand die die afspraak van 30% kan nakomen: KHN heeft daar niks over te zeggen, en de individuele ondernemers kunnen geen invloed uitoefenen op het percentage. Dan blijft er dus een situatie over waarin de overheid nergens aan gebonden is, bij gebrek aan partijen die gebonden zijn aan die afspraak.

Dan is het dus alleen maar een voorwendsel om de geesten rijp te maken voor een antirookmaatregel die toch al gewenst was, en waarna je dan met de beschuldigende vinger naar een ander kunt wijzen.
quote:
En dan is het ineens sneu voor die 4%? Laten die lekker hun collega's lastig gaan vallen.. De overheid valt daarin niks te verwijten, zij zijn hun deel van de afspraak niet na gekomen, omdat de andere partij niet aan de overeen gekomen voorwaarden wilde voldoen. En ook echt compleet niet, dus de kans om wat goodwill te kweken heeft de horeca ook laten schieten.
De horeca bestaat niet, dat is geen entiteit waarmee een overheid zaken kan doen. Je kunt ook niet tegen vissers zeggen dat ze minder moeten gaan vissen met zijn allen, en als dat dan niet gebeurt trek je alle vergunningen in. Dan geef je elke visser zijn eigen quotum en als ie zich daaraan houdt mag ie blijven vissen, hoe en wat kun je dan wel afsrpeken met een branche-organisatie. Zo gaat een overheid met zijn burgers en ondernemers om.
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:03:42 #15
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64760294
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
RAVW, hebben we niet zo'n zinnige discussie op touw gezet verneuk jij die weer met je ongenuanceerde geouwehoer.
er staat toch duidelijk in waarom ik het vind dus zo ongenuanceerde GH is het niet ..

En het is nog niet eens offtopic dus let een beetje op je woorden
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:05:02 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64760336
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:54 schreef RAVW het volgende:
De anti rokers worden bozer. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

WTF moeten hun laten of mogen hun niet meer doen ???

Hun hebben geen 1 % recht van spreken al helemaal niet te klagen.
Als roker zijnde wordt je overall gesommeerd niet te roken .....
Maar wtf staat daar tegen over .......niets dus waarom die niet roker lopen te klagen vind ik bullshit.

ze zouden juist blij moeten zijn dat er nu minder gerookt mag worden .... nee hoor gaan ze lopen klagen
het is of "als roker" of "roker zijnde" maar niet "als roker zijnde"
[..]
pi_64760369
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
Niet zinnig?

Verder staat hij aan de goede kant.
Er zijn slechtere reacties voorbijgekomen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:06:52 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64760392
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Er is niemand die die afspraak van 30% kan nakomen: KHN heeft daar niks over te zeggen, en de individuele ondernemers kunnen geen invloed uitoefenen op het percentage. Dan blijft er dus een situatie over waarin de overheid nergens aan gebonden is, bij gebrek aan partijen die gebonden zijn aan die afspraak.
Dus dan staan ze in hun recht, helemaal als je bedenkt dat de horecapartij toezeggingen doet waarvan ze nb weten dat ze deze niet kunnen nakomen...
[..]
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:08:46 #19
pi_64760462
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:52 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

De horeca, vertegenwoordigd door de branche-vereniging "Koninklijke Horeca Nederland"
Net zoals het vertegenwoordigt word door de regering? Ondertussen willen volk en horeca gewoon dat er gerookt word, dus hier gaat iets fout.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_64760499
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:05 schreef Specularium het volgende:

[..]

Niet zinnig?

Verder staat hij aan de goede kant.
Er zijn slechtere reacties voorbijgekomen.
Ook al sta je aan de goede kant, dat maakt een reactie niet direct zinnig.
pi_64760552
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook al sta je aan de goede kant, dat maakt een reactie niet direct zinnig.
Met alleen maar zinnige reacties had dit hele forum nooit bestaan.
pi_64760569
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Net zoals het vertegenwoordigt word door de regering? Ondertussen willen volk en horeca gewoon dat er gerookt word, dus hier gaat iets fout.
Cijfers?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:13:21 #23
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64760600
Om ook even in te haken in het stukje oer de overheid VS horeca ..

Ik vind dat de overheid hier zeer slecht is mee omgegaan ...
Het is wel een wet voorschrijven die het roken verbied.
Maar ze komen niet met een tegen prestatie.

Het zijn wel de ondernemers die heel diep in de buidel moet tasten om een extra ruimte te maken.
Dit is voor een groter ondernemer niet erg die heeft genoeg back up.
maar voor een kroeg die van 500 euro per week aan inkomsten moet rond komen.
Dan gaat het wel erg hard als ze dan 4000 euro moeten inleveren, omdat ze een rokers gedeelte moeten maken.
Als de overheid zijn werk goed had gedaan had hij de kleine ondernemer hier moeten bij staan in de kosten .
Dan heb ik het niet over de wijkcentrum die vaak al op vrijwillige basis mensen hebben lopen om nog een beetje rond te kunnen komen
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:13:27 #24
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64760608
quote:
Goh, bij mijn weten is nog steeds een meerderheid van de bevolking voor het rookverbod... Op discussiefora schommelt het aantal tegenstanders/voorstanders-percentage op zijn minst rond de 50% dus het is niet zo dat er 15 miljoen nederlanders tegen het verbod zijn...
[..]
pi_64760635
quote:

[..]

Even een nuancering, een déél van het volk wil roken, de rokers zelf uiteraard, en een aantal sympathisanten die het sneu voor ze vinden/tegen "betutteling" zijn, zijn het daarom niet met de rookvrije werkplek eens.. De Horeca wil primair geld verdienen, en de enige die echt willen roken zijn de kleine horeca ondernemers die het zelf ook doen, of klojo's die denken dat ze zich niet aan democratisch vastgestelde regels hoeven te houden.
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:15:06 #26
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64760658
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:13 schreef RAVW het volgende:
Om ook even in te haken in het stukje oer de overheid VS horeca ..

Ik vind dat de overheid hier zeer slecht is mee omgegaan ...
Het is wel een wet voorschrijven die het roken verbied.
Maar ze komen niet met een tegen prestatie.

Het zijn wel de ondernemers die heel diep in de buidel moet tasten om een extra ruimte te maken.
Dit is voor een groter ondernemer niet erg die heeft genoeg back up.
maar voor een kroeg die van 500 euro per week aan inkomsten moet rond komen gaat het wel erg hard als ze dan 4000 euro moeten inleveren omdat ze een rokers gedeelte moeten maken.
Als de overheid zijn werk goed had gedaan had hij de kleine ondernemer hier moeten bij staan in de kosten .
Dan heb ik het niet over de wijkcentrum die vaak al op vrijwillige basis mensen hebben lopen om nog een beetje rond te kunnen komen
kennelijk kunnen die kroegen dan wel duizenden euro's ophoesten als ze boetes moeten betalen, want die lopen ze zo ook op...

Overigens dien je als bedrijf een buffer te hebben en er bestaan mogelijkheden tot leningen voor zulke investeringen.
[..]
pi_64760677
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:06 schreef MikeyMo het volgende:
Dus dan staan ze in hun recht, helemaal als je bedenkt dat de horecapartij toezeggingen doet waarvan ze nb weten dat ze deze niet kunnen nakomen...
De overheid weet ook dat de partij waarmee ze afsrpaken maken die niet na kan komen. Dat ligt namelijk helemaal niet binnen hun macht.

Je kunt wel afspraken maken met KHN, maar dan moet de inhoud van de afspraak zijn dat de individuele ondernemer die zus en zo doet kan rekenen op de overheid die dan zus en zo doet. Je kunt niet van een individuele ondernemer investeringen verwachten en hem later afrekenen op wat andere individuele ondernemers nalaten. Dat gebeurt nergens, omdat het een werkwijze is van de onbetrouwbare overheid.
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:15:47 #28
pi_64760679
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:06 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Als de branchevereniging toezeggingen heeft gedaan moet de overheid de branchevereniging voor de rechter dagen, niet individuele horeca exploitanten.
pi_64760728
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als de branchevereniging toezeggingen heeft gedaan moet de overheid de branchevereniging voor de rechter dagen, niet individuele horeca exploitanten.
En hoeveel van die individuele horeca ondernemers hebben stiekem wel zo'n schildje van de branchevereniging aan de buitenmuur hangen? Ik ken er hier al 2 kroegen die dat hebben, en lekker doen waar ze zelf in hebben..
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:19:20 #30
pi_64760773
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:14 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Even een nuancering, een déél van het volk wil roken, de rokers zelf uiteraard, en een aantal sympathisanten die het sneu voor ze vinden/tegen "betutteling" zijn, zijn het daarom niet met de rookvrije werkplek eens.. De Horeca wil primair geld verdienen, en de enige die echt willen roken zijn de kleine horeca ondernemers die het zelf ook doen, of klojo's die denken dat ze zich niet aan democratisch vastgestelde regels hoeven te houden.
Het deel van het volk dat regelmatig gaat stappen wil dat er gerookt word. Het deel dat wil dat er niet gerook word komt (bijna) nooit in de horeca. Het failliet van alle niet-rook horeca voor het verbod bewijst dat.

De mening van "Nederland" is helemaal niet van toepassing.
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:21:23 #31
pi_64760826
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:17 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En hoeveel van die individuele horeca ondernemers hebben stiekem wel zo'n schildje van de branchevereniging aan de buitenmuur hangen? Ik ken er hier al 2 kroegen die dat hebben, en lekker doen waar ze zelf in hebben..
Dat is geen argument voor het rookverbod of een excuus voor een overheid om de boel te besodemieteren.
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:21:29 #32
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64760829
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:15 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

kennelijk kunnen die kroegen dan wel duizenden euro's ophoesten als ze boetes moeten betalen, want die lopen ze zo ook op...

Overigens dien je als bedrijf een buffer te hebben en er bestaan mogelijkheden tot leningen voor zulke investeringen.
leningen is alleen maar nog meer lasten er bij en daar willen vele niet aan.
En over de boetes, vele kroegen laten het voorkomen in de hoop dat hun in hun gelijk gesteld worden.
dus betalen ze de boetes niet.
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:26:25 #33
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64760976
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:21 schreef RAVW het volgende:

[..]

leningen is alleen maar nog meer lasten er bij en daar willen vele niet aan.
En over de boetes, vele kroegen laten het voorkomen in de hoop dat hun in hun gelijk gesteld worden.
dus betalen ze de boetes niet.
die kans is redelijk klein aangezien er wordt gekeken of er een overtreding is begaan en zo ja, dan is een opgelegde boete terecht. Dure grap wordt dat dan...
[..]
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:28:21 #34
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64761035
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is geen argument voor het rookverbod of een excuus voor een overheid om de boel te besodemieteren.
de overheid heeft niemand besodemietert, dit zat al heel lang in de pijpleiding
[..]
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 10:29:37 #35
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64761066
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:28 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

de overheid heeft niemand besodemietert, dit zat al heel lang in de pijleiding
Het is het enige waar de overheid goed in is.
Carpe Libertatem
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:36:29 #36
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64761272
Ons viswijf heeft ook weer wat te melden:

[..]
pi_64761522
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:36 schreef MikeyMo het volgende:

Godskolere wat een hork, een lopende anti-rook campagne...
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:46:26 #38
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64761564
Van mij mag er een rookverbod van kracht blijven, maar dan wel een die klopt. Geen verbod op grond van een RECHT, want dat spoort van geen kanten.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_64761656
Hoe zie jij zoiets dan voor je Pappie_Culo?
pi_64761706
quote:

[..]

Je hebt een branchevereniging die namens een groot aantal horeca ondernemers spreekt in het voortraject, en er waren ook geen alternatieve groepen/clubs van horeca ondernemers etc, maar als de leden niet krijgen wat ze willen, gaan ze lekker hun eigen gang? Nee zo toen je je als beroepsgroep een betrouwbare gesprekspartner...

Ze hebben een soort van zelf aangemeten geuzenmentaliteit, wat blijkbaar inhoud dat wetten en regels niet voor hun gelden, en zelf wel weten wat goed is voor henzelf en hun klanten. Voorbeelden hiervan zijn, naast het rookvrije werkplek gesodemieter, zwaar beschonken klanten gewoon blind doorschenken, en minderjarigen gewoon binnen laten..
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:03:19 #41
pi_64762110
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:51 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Je hebt een branchevereniging die namens een groot aantal horeca ondernemers spreekt in het voortraject, en er waren ook geen alternatieve groepen/clubs van horeca ondernemers etc, maar als de leden niet krijgen wat ze willen, gaan ze lekker hun eigen gang?
Ben je verplicht lid van een branchevereniging? Moet je je mond houden als een vereniging je belangen niet of slecht behartigt?
pi_64762174
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ben je verplicht lid van een branchevereniging? Moet je je mond houden als een vereniging je belangen niet of slecht behartigt?
Neehoor, dat zeg ik helemaal niet, waar ik over val zijn de bedrijven met schildjes/logo's van die club op de muur, en als ze niet hun zin krijgen middels overleg lekker toch doen wat ze zelf willen..
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:05:56 #43
pi_64762206
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe zie jij zoiets dan voor je Pappie_Culo?
Als militair mag je kiezen voor risico's. Als (horeca) medewerker zou je moeten mogen kiezen voor een rookomgeving.
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:07:21 #44
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64762264
Dat is waar, overal waar je komt hebben ze zo'n bordje van KHN naast de deur hangen...
[..]
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:09:43 #45
pi_64762358
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:05 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Neehoor, dat zeg ik helemaal niet, waar ik over val zijn de bedrijven met schildjes/logo's van die club op de muur, en als ze niet hun zin krijgen middels overleg lekker toch doen wat ze zelf willen..
Je zegt dat alle individuele horeca gebonden is aan de afspraken tussen overheid en branchevereniging. Niet iedereen heeft zo'n schildje aan de muur.
pi_64762430
Oftewel, de oude situatie keert terug. Begrijp me niet verkeerd, ik zou niets liever willen maar ik vrees dat zoiets er bij de regering niet in gaat
pi_64762475
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het deel van het volk dat regelmatig gaat stappen wil dat er gerookt word. Het deel dat wil dat er niet gerook word komt (bijna) nooit in de horeca. Het failliet van alle niet-rook horeca voor het verbod bewijst dat.

Idd de mening van Nedeland is niet van toepassing ook jouw mening niet want het gaat om het recht op een rookvrije werkplek iets waar jij niet aan wilt uit egoisme. Als een kroeg failliet gaat vanwege het timmeren van een wandje tja. Dat noem ik goed voor de markt want dat zijn dan flutondernemers.

tja en dat er domme ondernemers zijn die 30.000 euro uitgeven aan een bararium en voorbij gaan aan de eis dat een rookruimte geheel afgeloten moet zijn, hoe dom ben je dan
quote:

[..]

Dat mag jij vinden dat de overheid de boel besodemietert je weet zelf wel beter vanwege het feit dat allang duidelijk was dat het roken op de werkplek verboden zou worden. Dat jij wil dat er gerookt wordt of dat het erbij hoort is ook geen argument om die wet terug te draaien. Een in kleine kroegen komen ook minder mensen en kun je dus ook met een kleine rookruimte toe.

Middels de HO rookcabines voorziet Habitat Solutions in een efficiente compacte rookcabine waarmee ook binnen de kleine horeca in een rookoplossing kan worden voorzien. De uiterst compacte HO-180 in de 90 cm diepe uitvoering biedt ruimte aan maximaal 3 tot 4 gelijktijdige rokers en heeft een maximale capaciteit om zo'n40 to 50 sigaretten per uur te verwerken. Het vloeroppervlak dat dit systeem in beslag neemt is slechts 1,62 vierkante meter!!! Plaatst men dit systeem dan kan de rokende gast van een sigaret genieten zonder dat de niet roker hier hinder van ondervindt. Met de HO systemen voldoet u aan de rookwet!

De afschrijving is trouwens 1,5 biertje per dag. Dus zelfs als je een horeca ondernemer bent met een weekomzet van 500 euro van een paar reacties terug. (ik zou persoonlijk iets anders gaan doen als ik zo weinig zou verdienen) kun je dat vast wel betalen. www.smokingallowed.nl voor meer info

Ik snap trouwens niet waarom eenondernemer wel 50 cent voor een toiletbezoek kan vragen maar niet 25 cent voor een bezoek aan een rookruimte.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:13:52 #48
3542 Gia
User under construction
pi_64762500
tvp
pi_64762653
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:13 schreef vipergts het volgende:

[..]

Idd de mening van Nedeland is niet van toepassing ook jouw mening niet want het gaat om het recht op een rookvrije werkplek iets waar jij niet aan wilt uit egoisme. Als een kroeg failliet gaat vanwege het timmeren van een wandje tja. Dat noem ik goed voor de markt want dat zijn dan flutondernemers.

tja en dat er domme ondernemers zijn die 30.000 euro uitgeven aan een bararium en voorbij gaan aan de eis dat een rookruimte geheel afgeloten moet zijn, hoe dom ben je dan
[..]

Dat mag jij vinden dat de overheid de boel besodemietert je weet zelf wel beter vanwege het feit dat allang duidelijk was dat het roken op de werkplek verboden zou worden. Dat jij wil dat er gerookt wordt of dat het erbij hoort is ook geen argument om die wet terug te draaien. Een in kleine kroegen komen ook minder mensen en kun je dus ook met een kleine rookruimte toe.

Middels de HO rookcabines voorziet Habitat Solutions in een efficiente compacte rookcabine waarmee ook binnen de kleine horeca in een rookoplossing kan worden voorzien. De uiterst compacte HO-180 in de 90 cm diepe uitvoering biedt ruimte aan maximaal 3 tot 4 gelijktijdige rokers en heeft een maximale capaciteit om zo'n40 to 50 sigaretten per uur te verwerken. Het vloeroppervlak dat dit systeem in beslag neemt is slechts 1,62 vierkante meter!!! Plaatst men dit systeem dan kan de rokende gast van een sigaret genieten zonder dat de niet roker hier hinder van ondervindt. Met de HO systemen voldoet u aan de rookwet!

De afschrijving is trouwens 1,5 biertje per dag. Dus zelfs als je een horeca ondernemer bent met een weekomzet van 500 euro van een paar reacties terug. (ik zou persoonlijk iets anders gaan doen als ik zo weinig zou verdienen) kun je dat vast wel betalen. www.smokingallowed.nl voor meer info

Ik snap trouwens niet waarom eenondernemer wel 50 cent voor een toiletbezoek kan vragen maar niet 25 cent voor een bezoek aan een rookruimte.
Daar zeg je zoiets, waarom zou de roker daar ook niet aan mee betalen?
pi_64762690
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:51 schreef fruityloop het volgende:
Je hebt een branchevereniging die namens een groot aantal horeca ondernemers spreekt in het voortraject, en er waren ook geen alternatieve groepen/clubs van horeca ondernemers etc, maar als de leden niet krijgen wat ze willen, gaan ze lekker hun eigen gang? Nee zo toen je je als beroepsgroep een betrouwbare gesprekspartner...
Daar gaat het niet om, het gaat erom wat voor soort afspraken je als overheid dan maakt met die branche-organisatie, vanuit je verantwoordelijkheid tegenover individuele ondernemers en burgers.

De afsrpaak dat KHN zich gaat inspannen voor iets waar ze geen macht over hebben, en wat dan consequenties gaat hebben voor individuele ondernemers die daar evenmin macht over hebben is geen afsrpaak die een overheid met goed fatsoen kan maken.
pi_64762765
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je zegt dat alle individuele horeca gebonden is aan de afspraken tussen overheid en branchevereniging. Niet iedereen heeft zo'n schildje aan de muur.
Volgens hun site:
quote:
Ruim 20.000 zelfstandige en kwaliteitsbewuste ondernemers is Koninklijke Horeca Nederland één van de grootste brancheorganisaties van Nederland. Zij vertegenwoordigen 70% van de loonsom in de horeca. Ruim 65 procent van de werknemers in de horeca is werkzaam bij de leden van Koninklijke Horeca Nederland.
Dus niet iedereen, maar wel een groot aantal, van wie er hier in de stad al 2 zijn die zich niet aan de afspraken houden en mensen laten roken in het pand, en nee, dat zijn geen kleine buurtcafé's maar grote ondernemingen met meer dan genoeg ruimte en omzet om een rookcabine te plaatsen, maar die vertikken het gewoon.
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:21:56 #52
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64762772
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:36 schreef MikeyMo het volgende:

toch leuk dat haar boodschap niet luidt: afschaffen dat verbod, maar afschaffen dat men rookruimtes mag creeeren is
[..]
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:28:23 #53
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64763015
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:17 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Daar zeg je zoiets, waarom zou de roker daar ook niet aan mee betalen?

hahaha 25 Eurocent betalen om in een rookhok te gaan staan ......

lol het moet niet gekker worden zeg.
Ik betaal per Sigaret al bijna 30 Eurocent aan belasting en dan nog eens 25 eurocent er bij doen elke keer dat ik wil gaan roken ....

Nee laten die cafe's en zo het maar lekker van de belasting afschrijven ......
Want dat kunnen ze nu toch ook al goed een dubbele boekhouding bij houden dus voor een kamertje van 1 bij 1 meter moet dan al helemaal geen probleem zijn .....
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:29:17 #54
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64763039
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:28 schreef RAVW het volgende:

[..]

Ik betaal per Sigaret al bijna 30 Eurocent aan belasting en dan nog eens 25 eurocent er bij doen elke keer dat ik wil gaan roken ....

Want dat kunnen ze nu toch ook al goed een dubbele boekhouding bij houden dus voor een kamertje van 1 bij 1 meter moet dan al helemaal geen probleem zijn .....
maar wel gmassaal geld in die boetepotten pleuren
[..]
pi_64763093
Wie pleurt er geld in de boetepotten. Ik heb al aangegeven dat ik daar bijvoorbeeld niet aan meedoe. Het is namelijk de keus van de ondernemer zelf, een keus die weilswaar in mijn voordeel uitpakt, maar het is en blijft zijn eigen verantwoordelijkheid.
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:32:47 #56
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64763157
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
Wie pleurt er geld in de boetepotten. Ik heb al aangegeven dat ik daar bijvoorbeeld niet aan meedoe. Het is namelijk de keus van de ondernemer zelf, een keus die weilswaar in mijn voordeel uitpakt, maar het is en blijft zijn eigen verantwoordelijkheid.
Nee, jij niet, maar ik zag gister weer een filmpje van die eigenaren van de kachel, die liepen ook weer even voor de camera te schudden met de pot om aan te geven hoe groot het verzet wel niet is.
[..]
pi_64763243
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:28 schreef RAVW het volgende:

[..]

En die belasting gaat uiteraard ook naar de café eigenaar?
pi_64763260
Ik vind het echt onzin zo'n boetepot. Met alle respect, het gebaar is leuk, maar na verloop van tijd gaat de kroegbaas toch overstag. Protesteren kun je beter op een andere manier doen, hier heb je uiteindelijk alleen jezelf mee.
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:35:44 #59
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64763267
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:32 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Nee, jij niet, maar ik zag gister weer een filmpje van die eigenaren van de kachel, die liepen ook weer even voor de camera te schudden met de pot om aan te geven hoe groot het verzet wel niet is.
ja en wat gebeuren er nadat de cams uit waren ??

is toen niet het geld terug gegeven ?
want ik kan me niet voor stellen dat er mensen voor zo veel geld in een pot gooit
En hoe zit het trouwens met die potten worden die aan het einde van de avond weer terug gegeven aan de klanten als er geen controle is geweest of steek de cafe houder dit in eigen zak ?
pi_64763282
quote:
En als hij roken niet toestaat doe je het ook niet?
pi_64763432
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:36 schreef fruityloop het volgende:

[..]

woensdag 7 januari 2009 @ 11:43:13 #62
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64763544
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:35 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja en wat gebeuren er nadat de cams uit waren ??

is toen niet het geld terug gegeven ?
want ik kan me niet voor stellen dat er mensen voor zo veel geld in een pot gooit
En hoe zit het trouwens met die potten worden die aan het einde van de avond weer terug gegeven aan de klanten als er geen controle is geweest of steek de cafe houder dit in eigen zak ?
Nou ik geloof wel dat dat geld echt is, de eerste keer komt zo'n potje wel vol. En dat geld blijft er in zitten totdat er een boete valt, die wordt dan betaald uit dat potje...

Sommigen cafe-eigenaren vragen een vergoeding om te mogen roken van de klanten
[..]
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:43:46 #63
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64763566
Oh Die Marina reageert persoonlijk op d'r youtube filmpje
[..]
pi_64763595
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:21 schreef fruityloop het volgende:
Dus niet iedereen, maar wel een groot aantal, van wie er hier in de stad al 2 zijn die zich niet aan de afspraken houden en mensen laten roken in het pand, en nee, dat zijn geen kleine buurtcafé's maar grote ondernemingen met meer dan genoeg ruimte en omzet om een rookcabine te plaatsen, maar die vertikken het gewoon.
Logisch. Jij neemt namelijk de aanwezigheid van rokers en dat ze in een cabine gaan staan voor vanzelfsprekend aan. Net zoals je het bestaan van kroeg voor vanzelfsprekend aanneemt wanneer je ook eens een keertje gek wilt doen en besluit uit te gaan.

Kroegen doen dat niet, die weten dat ze het hun klanten en met name de klanten die de omzet draaien naar de zin moeten maken. Voor hen is wishful thinking en het vanzelfsprekend aannemen van aanwezigheid en gedrag geen optie. Vanuit de studeerkamer, de 2e kamer met zijn dure rookrestaurant en vanachter een pc blijkt dat wel erg aanlokkelijk als het over andermans geld gaat.
pi_64763903
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Logisch. Jij neemt namelijk de aanwezigheid van rokers en dat ze in een cabine gaan staan voor vanzelfsprekend aan. Net zoals je het bestaan van kroeg voor vanzelfsprekend aanneemt wanneer je ook eens een keertje gek wilt doen en besluit uit te gaan.

Kroegen doen dat niet, die weten dat ze het hun klanten en met name de klanten die de omzet draaien naar de zin moeten maken. Voor hen is wishful thinking en het vanzelfsprekend aannemen van aanwezigheid en gedrag geen optie. Vanuit de studeerkamer, de 2e kamer met zijn dure rookrestaurant en vanachter een pc blijkt dat wel erg aanlokkelijk als het over andermans geld gaat.
Ik ben een frequente horeca bezoeker, zeker te vergelijken met mijn zwager die wel rookt. Echter, voor hem hoort roken bij het uitgaan, voor mij niet. We geven vergelijkbare bedragen uit & houden van dezelfde soorten muziek en bier, dus in deze vergelijking is alleen het wel/niet roken verschillend. De horeca kan het met een relatief kleine investering zo voor elkaar krijgen dat we beiden kunnen doen wat we willen, en dus een win-win-win situatie creëren. Als een ondernemer dat niet kan/wil zien, is het in mijn ogen een slechte ondernemer en zal ik indien er een alternatief is, mijn handel bij een andere ondernemer onderbrengen, of thuis blijven. Dat is mijn keuze, echter een kleine goep rokers nemen die eigen verantwoordelijkheid niet, maar menen gewoon te kunnen doen wat ze willen, zonder rekening met omstanders of ondernemers te houden.
pi_64764147
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:53 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik ben een frequente horeca bezoeker, zeker te vergelijken met mijn zwager die wel rookt. Echter, voor hem hoort roken bij het uitgaan, voor mij niet. We geven vergelijkbare bedragen uit & houden van dezelfde soorten muziek en bier, dus in deze vergelijking is alleen het wel/niet roken verschillend. De horeca kan het met een relatief kleine investering zo voor elkaar krijgen dat we beiden kunnen doen wat we willen, en dus een win-win-win situatie creëren.
Wetten zijn er niet om win-winsituaties voor ondernemers te creeeren die ze niet willen.
quote:
Als een ondernemer dat niet kan/wil zien, is het in mijn ogen een slechte ondernemer en zal ik indien er een alternatief is, mijn handel bij een andere ondernemer onderbrengen, of thuis blijven.
De wet is er niet om mensen te dwingen een goed ondernemer te zijn naar de opvattingen van buitenstaanders.
quote:
Dat is mijn keuze, echter een kleine goep rokers nemen die eigen verantwoordelijkheid niet, maar menen gewoon te kunnen doen wat ze willen, zonder rekening met omstanders of ondernemers te houden.
Een ontroerden pleidooi voor rookvrije kroegen waar ik helemaal achter kan staan. Maar dus ook een pleidooi tegen het wettelijk verbod.
  woensdag 7 januari 2009 @ 12:00:56 #67
pi_64764168
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:13 schreef vipergts het volgende:

Dat mag jij vinden dat de overheid de boel besodemietert je weet zelf wel beter vanwege het feit dat allang duidelijk was dat het roken op de werkplek verboden zou worden.
Het is een lapmiddel voor het eigenlijke probleem: sommige mensen willen werken en uitgaan zonder andermans rook. Ik ben tegen een totaalverbod, ik vind dat er andere oplossingen moeten komen.
pi_64764240
terugvindpeuk
  woensdag 7 januari 2009 @ 12:11:01 #69
pi_64764478
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:36 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dan ga ik niet naar die kroeg.
pi_64764608
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wetten zijn er niet om win-winsituaties voor ondernemers te creeeren die ze niet willen.
[..]
Horeca ondernemers willen geld verdienen, net als alle andere ondernemers, ze doen niet aan verslaafdenzorg of liefdadigheid. Wat er nu gebeurt is dat een groepje de boel scheef trekt, waardoor welwillende ondernemers het niet aandurven. Dat is een kwalijke zaak, en zal eerst door een zero-tolerance beleid rechtgetrokken moeten worden, dan is er naar mijn idee een evenwichtige basis om ergens over te praten. Wat nou als ze zo een paar kleine concessies afdwingen, en er vervolgens weer een stel verslaafden zijn die wederom zich niet aan de regels houden?
quote:
De wet is er niet om mensen te dwingen een goed ondernemer te zijn naar de opvattingen van buitenstaanders.
[..]
De wet waar we het hier over hebben is om elke medewerker een rookvrije werkplek te garanderen, en dat was op kantoren en in de trein ook in het begin miepen en morren van de rokers, maar is inmiddels gemeengoed, dus dat zal hier uiteindelijk ook gebeuren.. Ik weet niet hoe dronken die wauwelende rokers zijn als ze geinterviewd worden, maar dat rookverbod zal hooguit wat genuanceerd worden, afhankelijk van wat de rechters ed beslissen, maar zeker niet verdwijnen...
quote:
Een ontroerden pleidooi voor rookvrije kroegen waar ik helemaal achter kan staan. Maar dus ook een pleidooi tegen het wettelijk verbod.
Haha, nee beste vriend, daar ga je mis. Ik ben voor het verbod zoals het er nu is, en alhoewel ik best kan en wil begrijpen dat het voor kleinere ondernemers lastig is, is het dan maar negeren van de regels door voornamelijk de rokende bezoekers voor mij geen reden om aan de regels te gaan sleutelen, in tegendeel zelfs.
pi_64764743
quote:
Ik gooi per avond 5 euro in de boetepot nu ik weer kan roken in de kroeg.

Geen probleem mee.
pi_64764856
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:15 schreef fruityloop het volgende:
Horeca ondernemers willen geld verdienen, net als alle andere ondernemers, ze doen niet aan verslaafdenzorg of liefdadigheid.
Precies, en zij weten zelf wel hoe dat het beste moet.
quote:
Wat er nu gebeurt is dat een groepje de boel scheef trekt, waardoor welwillende ondernemers het niet aandurven. Dat is een kwalijke zaak, en zal eerst door een zero-tolerance beleid rechtgetrokken moeten worden, dan is er naar mijn idee een evenwichtige basis om ergens over te praten. Wat nou als ze zo een paar kleine concessies afdwingen, en er vervolgens weer een stel verslaafden zijn die wederom zich niet aan de regels houden?
Er is geen probleem tussen rokers en kroegeigenaren hoor, er is een probleem tussen domineetje staat en kroegeigenaren. De ene ondernemer laat zich daarbij leiden door angst voor boetes, de ander door omzetverlies.
quote:
De wet waar we het hier over hebben is om elke medewerker een rookvrije werkplek te garanderen, en dat was op kantoren en in de trein ook in het begin miepen en morren van de rokers, maar is inmiddels gemeengoed, dus dat zal hier uiteindelijk ook gebeuren.. Ik weet niet hoe dronken die wauwelende rokers zijn als ze geinterviewd worden, maar dat rookverbod zal hooguit wat genuanceerd worden, afhankelijk van wat de rechters ed beslissen, maar zeker niet verdwijnen...
Als we het over die wet zouden hebben zouden zelfstandigen zonder personeel niet uitgezonderd zijn wat betreft de horeca.
quote:
Haha, nee beste vriend, daar ga je mis. Ik ben voor het verbod zoals het er nu is, en alhoewel ik best kan en wil begrijpen dat het voor kleinere ondernemers lastig is, is het dan maar negeren van de regels door voornamelijk de rokende bezoekers voor mij geen reden om aan de regels te gaan sleutelen, in tegendeel zelfs.
Jij hebt het over goed ondernemerschap, prima, maar dan is een verbod dus nergens voor nodig. Winwinsituaties hoeven niet met boetes afgedwongen te worden.

De regel wordt niet genegeerd door rokende bezoekers, maar door de uitbater. Dat is namelijk degene tot wie de regel zich richt, voor een regel die zich tegen de bezoeker richt ontbreekt het lef.
  woensdag 7 januari 2009 @ 12:42:36 #73
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64765605
quote:
Horecaondernemers positief ondanks crisis

AMSTERDAM (ANP) - De financiële crisis heeft de ondernemers in de horeca niet somber gestemd. Uit onderzoek van vakbeurs Horecava onder 2300 horecaondernemers dat woensdag werd gepubliceerd, blijkt 94 vertrouwen te hebben in de verwachte bedrijfsresultaten over 2009. Bijna zes op de tien ondernemers verwacht beter te presteren dan de concurrent.

Innovatie lijkt het toverwoord om de crisis te weerstaan, menen acht op de tien ondernemers. 91 Procent van de ondervraagden verwacht in 2009 vernieuwingen door te voeren met name op het gebied van interieur en aankleding. Een kwart is van plan de buitenruimte aan te pakken als reactie op het rookverbod.

De vernieuwingen moeten leiden tot een hogere omzet. Maar ook het voor blijven van de concurrentie, het verlagen van de kosten en het motiveren van het personeel zijn redenen.

De Horecava gaat maandag 12 januari van start.
Weer allemaal ondernemers die niet stil blijven staan en vooruit kijken...
[..]
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:47:05 #74
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64770361
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ten eerste heb je nu eindelijk al eens een behoorlijke bron voor die terugkerende kletspraat?

Ten tweede: natuurlijk hebben anderen daar ook wat over te zeggen. Iedereen daar in de kroeg heeft ouders, broers, zussen, vrienden etc. die daar allemaal een mening over hebben.
Wetgeving voor het illegaal maken straatraces ga je ook niet alleen met straatracers bepalen, maar ook met omstanders, omwonenden en anderszins betrokkenen. Met de maatschappij dus. Net als hier het geval is.
Life is what you make it.
pi_64771233
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:47 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ten eerste heb je nu eindelijk al eens een behoorlijke bron voor die terugkerende kletspraat?

Ten tweede: natuurlijk hebben anderen daar ook wat over te zeggen. Iedereen daar in de kroeg heeft ouders, broers, zussen, vrienden etc. die daar allemaal een mening over hebben.
Wetgeving voor het illegaal maken straatraces ga je ook niet alleen met straatracers bepalen, maar ook met omstanders, omwonenden en anderszins betrokkenen. Met de maatschappij dus. Net als hier het geval is.
Ik vind dit wel een geldige bron:
quote:
'800.000 extra klanten door rookverbod'

Als per 1 juli de Nederlandse horeca rookvrij wordt, kan de horeca 800.000 extra klanten trekken. Dat concludeert onderzoeksbureau Nivel in een enquête die donderdag is gepresenteerd. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van het Astma Fonds en het ministerie van Volksgezondheid.

Volgens Nivel zegt een vijfde deel van de Nederlanders die aan astma en andere longziekten lijden, voortaan vaker naar een café of restaurant te gaan. Ook gezonde niet-rokers (10 procent van de bevolking) zullen vaker de horeca bezoeken, voorspelt Nivel. Bij elkaar opgeteld zijn dat 800.000 mensen.

Horeca-ondernemers vrezen juist een afname van het aantal bezoekers.
Als hetgeen dat Papier zegt niet waar zou zijn dan zou het de afgelopen zes maanden heel druk zijn geweest in de Nederlandse horeca.
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 15:07:14 #76
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64771372
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:42 schreef MikeyMo het volgende:
Weer allemaal ondernemers die niet stil blijven staan en vooruit kijken...
Ze verheugen zich al op het volgende verbod zodat ze kunnen innoveren. Wat wil je hierna verbieden in de kroeg?
Carpe Libertatem
pi_64771910
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:07 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ze verheugen zich al op het volgende verbod zodat ze kunnen innoveren. Wat wil je hierna verbieden in de kroeg?
harde muziek, helemaal nergens goed voor
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:19:19 #78
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64771923
quote:
Als per 1 juli de Nederlandse horeca rookvrij wordt, kan de horeca 800.000 extra klanten trekken. Dat concludeert onderzoeksbureau Nivel in een enquête die donderdag is gepresenteerd. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van het Astma Fonds en het ministerie van Volksgezondheid.

Volgens Nivel zegt een vijfde deel van de Nederlanders die aan astma en andere longziekten lijden, voortaan vaker naar een café of restaurant te gaan. Ook gezonde niet-rokers (10 procent van de bevolking) zullen vaker de horeca bezoeken, voorspelt Nivel. Bij elkaar opgeteld zijn dat 800.000 mensen.
Die mensen komen niet want er wordt nog steeds gerookt in de horeca volgens de media
[..]
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:19:32 #79
pi_64771932
quote:

[..]

Klanten!
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:22:12 #80
pi_64772048
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:21 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Volgens hun site:
[..]

Die vereniging betekend dus helemaal niks. De overheid heeft dus met niks afspraken gemaakt.
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:24:41 #81
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64772186
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind dit wel een geldige bron:
[..]

Als hetgeen dat Papier zegt niet waar zou zijn dan zou het de afgelopen zes maanden heel druk zijn geweest in de Nederlandse horeca.
Als bron voor ondersteuning van de bewering van PV is dit volledig ongeschikt.
Ik concludeer: geen bron.
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:26:26 #82
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64772280
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die vereniging betekend dus helemaal niks. De overheid heeft dus met niks afspraken gemaakt.
vandaar dat er dan ook conclusies zijn getrokken en het rookverbod vervroegd is ingevoerd.
[..]
pi_64772372
wanneer kunnen we de eerste rechtzaken verwachten van niet-rokende stamgasten die de kroeg aanklagen voor hun longkanker?
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:35:58 #84
pi_64772803
quote:

[..]

De enige mening die belangrijk is is de mening van mensen die naar de kroeg gaan.
pi_64772807
quote:

[..]

Een verbod op het serveren van 5 ijsklonten en 3 ml cola en vervolgens 2 euro als drankje
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_64772945
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:19 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Die mensen komen niet want er wordt nog steeds gerookt in de horeca volgens de media
Sinds oktober pas weer, mn beste. Waar waren ze dan in juli, augustus en september? En jij wil zeggen dat die mensen na enkele berichten dat er weer wordt gerookt weer bang in het hoekje van hun kamer kruipen?
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:41:19 #87
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64773015
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De enige mening die belangrijk is is de mening van mensen die naar de kroeg gaan.
Maar jij gaat toch altijd naar illegale zuipketen om minderjarige dochters dronken te voeren?
Wat doe je dan in dit topic? Je eigen logica volgend heb je dan niks toe te voegen.
pi_64773028
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja hiero is er eentje!!
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:42:44 #89
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64773063
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sinds oktober pas weer, mn beste. Waar waren ze dan in juli, augustus en september? En jij wil zeggen dat die mensen na enkele berichten dat er weer wordt gerookt weer bang in het hoekje van hun kamer kruipen?
Die mensen zijn ook gekomen hoor. Het valt alleen niet op omdat ze het gat hebben ingevuld van rokers die mokkend thuis blijven zitten.
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:44:08 #90
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64773134
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:36 schreef vipergts het volgende:

[..]

Een verbod op het serveren van 5 ijsklonten en 3 ml cola en vervolgens 2 euro als drankje
Whehe, dat is wel gierend irritant ja. Niet dat ik regelmatig fris drink in een kroeg maar goed, het gaat om het idee. Maar, dat is nou typisch iets dat je wel aan marktwerking over kan laten.
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:48:53 #91
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64773330
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

nee hoor, vanaf dag 1 (1 juli dus) heb ik artikelen gepost (vrijwel elke dag weer) over kroegen die de asbakken terugzetten, danwel het rookverbod vanaf dag 1 negeerden. Elke dag was er wel ergens op een nieuwssite in Nederland weer een artikel te vinden die deze strekking had. Bij 1 vandaag was destijds een item van niet-rokers die na 1 juli eens het uitgaansleven ingingen. Uiteindelijk zaten ze in de kou op een terras omdat het binnen blauw stond en was het voor hun de laatste keer...

Zij zijn niet enige...

Overigens kun je als wegblijvende roker niet als argument gebruiken dat je stamkroeg op de fles gaat. Dan moet je immers niet wegblijven
[..]
pi_64773939
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:42 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Die mensen zijn ook gekomen hoor. Het valt alleen niet op omdat ze het gat hebben ingevuld van rokers die mokkend thuis blijven zitten.
Dat is echt gelul. Natuurlijk overzie ik slechts een klein deel van ons land. Echter, als ik om mij heenkijk dan zie ik dat de kroegen nog steeds worden bezocht door dezelfde personen, inclusief ikzelf.
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:04:17 #93
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64774073
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is echt gelul. Natuurlijk overzie ik slechts een klein deel van ons land. Echter, als ik om mij heenkijk dan zie ik dat de kroegen nog steeds worden bezocht door dezelfde personen, inclusief ikzelf.
Het heeft dezelfde fundering als beweringen dat het merendeel van de horecabezoekers wil dat er gerookt wordt.
pi_64774100
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:48 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

nee hoor, vanaf dag 1 (1 juli dus) heb ik artikelen gepost (vrijwel elke dag weer) over kroegen die de asbakken terugzetten, danwel het rookverbod vanaf dag 1 negeerden. Elke dag was er wel ergens op een nieuwssite in Nederland weer een artikel te vinden die deze strekking had. Bij 1 vandaag was destijds een item van niet-rokers die na 1 juli eens het uitgaansleven ingingen. Uiteindelijk zaten ze in de kou op een terras omdat het binnen blauw stond en was het voor hun de laatste keer...

Zij zijn niet enige...

Overigens kun je als wegblijvende roker niet als argument gebruiken dat je stamkroeg op de fles gaat. Dan moet je immers niet wegblijven
En door enkele berichten van kroegen die zich niet aan het rookverbod houden besluiten de niet-rokers om maar weer thuis te blijven zitten. Alsof er nergens een rookvrije kroeg is te vinden. Dat is nou echt het domste dat ik ooit heb gehoord. In mijn woonplaats was de eerste maanden zelfs geen rookkroeg te vinden. Enkel rookvrije tenten. En jij beweert dat de niet-rokers in de beginmaanden zo gefrustreerd raakten dat ze maar thuisblijven.

Dus ik kijk actief rond naar rookkroegen en kan ze niet vinden terwijl niet-rokers juist onbedoeld in een rookkroeg belanden, juist ja
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:07:10 #95
pi_64774217
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:41 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ja hiero is er eentje!!
Ben je blij in je kroeg? Stoppen met zeiken. Ben je niet blij? Dan zit je verkeerd.
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:08:19 #96
pi_64774266
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:41 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Maar jij gaat toch altijd naar illegale zuipketen om minderjarige dochters dronken te voeren?
Wat doe je dan in dit topic? Je eigen logica volgend heb je dan niks toe te voegen.
Er is zat legale horeca waar ik kan roken. En dat blijft zo.
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:12:14 #97
pi_64774437
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:26 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

vandaar dat er dan ook conclusies zijn getrokken en het rookverbod vervroegd is ingevoerd.
Het hele afspraken gedoe was dus een farce. De overheid liegt en bedriegt.
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:13:42 #98
pi_64774504
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:28 schreef EdwinHeijmen het volgende:
wanneer kunnen we de eerste rechtzaken verwachten van niet-rokende stamgasten die de kroeg aanklagen voor hun longkanker?
Doe dan.
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:15:34 #99
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64774580
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het hele afspraken gedoe was dus een farce. De overheid liegt en bedriegt.
Die hele KNH is een farce zo is gebleken...
[..]
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:16:55 #100
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64774645
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En door enkele berichten van kroegen die zich niet aan het rookverbod houden besluiten de niet-rokers om maar weer thuis te blijven zitten. Alsof er nergens een rookvrije kroeg is te vinden. Dat is nou echt het domste dat ik ooit heb gehoord. In mijn woonplaats was de eerste maanden zelfs geen rookkroeg te vinden. Enkel rookvrije tenten. En jij beweert dat de niet-rokers in de beginmaanden zo gefrustreerd raakten dat ze maar thuisblijven.

Dus ik kijk actief rond naar rookkroegen en kan ze niet vinden terwijl niet-rokers juist onbedoeld in een rookkroeg belanden, juist ja
ik zeg dat de berichtgeving en het beeld in de media zo is dat de gemiddelde Nederlander het idee heeft dat het verbod vanaf dag 1 grootschalig wordt overtreden
[..]
pi_64774945
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:28 schreef EdwinHeijmen het volgende:
Niet Het is een wetgeving voor werknemers. En er komt een keer een ontevreden werknemer die zijn kans pakt.
pi_64775168
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:16 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik zeg dat de berichtgeving en het beeld in de media zo is dat de gemiddelde Nederlander het idee heeft dat het verbod vanaf dag 1 grootschalig wordt overtreden
Misschien moeten we ze maar een reiskostenvergoeding aanbieden om het allemaal te stimuleren! Na al het onheil wat is aangedaan.
Die astmapatienten hebben als ik jou mag geloven hun ruggengraat door de jaren heen verloren. Och och we weten niet of er nou wordt gerookt want ja wat er nou in de krant staat
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:39:22 #103
pi_64775768
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:15 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Die hele KNH is een farce zo is gebleken...
Dat komt omdat KNH een vereniging is om de belangen van horeca te behartigen. Maar cafe's en hotels hebben hele andere belangen. Daarnaast probeerde de overheid ze te misbruiken voor iets waar ze niet voor bestaan. Doelbewust bedriegen van de overheid.
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:45:07 #104
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64776050
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat komt omdat KNH een vereniging is om de belangen van horeca te behartigen. Maar cafe's en hotels hebben hele andere belangen. Daarnaast probeerde de overheid ze te misbruiken voor iets waar ze niet voor bestaan. Doelbewust bedriegen van de overheid.
Misschien moet de KHN maar eerst eens intern zichzelf gaan herzien want dit is een prutszooitje zo.

Overigen sben ik niet van mening dat de overheid ze heeft misbruiukt, de horeca heeft immers in overleg met hun destijds uitstel gekregen. Ze beschouwden het dus wel als een volwassen gesprekspartner waarmee je afspraken kon maken.
[..]
pi_64776212
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:45 schreef MikeyMo het volgende:
Overigen sben ik niet van mening dat de overheid ze heeft misbruiukt, de horeca heeft immers in overleg met hun destijds uitstel gekregen. Ze beschouwden het dus wel als een volwassen gesprekspartner waarmee je afspraken kon maken.
Ze kunnen ook best afspraken maken, maar dan wel over wat de overheid wanneer gaat doen met individuele ondernemers onder welke voorwaarden. Je kunt geen afspraak maken dat KHN ergens voor gaat zorgen waar ze niks over te vertellen hebben.
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:58:14 #106
pi_64776660
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:45 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Misschien moet de KHN maar eerst eens intern zichzelf gaan herzien want dit is een prutszooitje zo.

Natuurlijk deden ze dat. 100% kans dat het fout gaat, je de horeca de schuld kan geven en de originele wetgeving door kan drukken. Standaard procedure.
pi_64777975
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:16 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Kom op zeg, dat ga je toch niet menen. Bovendien lees ik menig dagblad, zowel de landelijke als de regionale variant en ik ben toch betrekkelijk weinig berichten tegen gekomen in die strekking. En zelfs dan, omdat er melding wordt gemaakt van een kroeg in Amsterdam of Meppel waar weer wordt gerookt blijft de niet-roker maar weer thuis. Zelfs als diegene in Staphorst woont.

Sorry, maar wat jij zegt slaat natuurlijk helemaal nergens op.
pi_64778267
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:23 schreef vipergts het volgende:

[..]

Niet Het is een wetgeving voor werknemers. En er komt een keer een ontevreden werknemer die zijn kans pakt.
Dat denk ik niet. De werknemers maken in de praktijk mee hoe het rookverbod uitpakt en zijn daar niet blij mee. Ook al roken ze zelf niet, liever een gezellige volle tent waar gerookt wordt, dan een soort perron met in- en uitlopende mensen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 18:58:48 #109
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64781275
quote:
Ben benieuwd hoe die omstanders, omwonenden en anderszins betrokkenen dan over het rookverbod denken, en dan met name over de overlast die het teweeg brengt. Zou me niets verbazen als die ook liever hebben dat er weer gewoon binnen gerookt wordt.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  woensdag 7 januari 2009 @ 19:03:16 #110
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64781456
Fleurtje heeft nog wat kamervraagjes gesteld:
quote:
PVV: Volg Saarland in bescherming kleine horecagelegenheid
maandag 01 december 2008

Vragen van het lid Agema (PVV) over het bericht dat in de Duitse deelstaat Saarland het rookverbod in kleine cafés is opgeheven.

1) Wat is uw reactie op het bericht “Rookverbod in kleine kroegen Saarland opgeheven”? (*)

2) Hoeveel kleine cafés in ons land worden door het rookverbod met een faillissement bedreigt?

3) Bent u bereid om ook in ons land het rookverbod in cafés tot 75m2 op te heffen?

4) Deelt u de mening dat het rookverbod teruggedraaid moet worden en dat we toe moeten naar een situatie van keuzevrijheid waarin duidelijk aan de gevel aangegeven wordt of er wel of niet wordt gerookt in een horecagelegenheid?

(*) Telegraaf.nl, Rookverbod in kleine kroegen Saarland opgeheven, 1 december
[..]
pi_64781470
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:58 schreef Hukkie het volgende:
Ben benieuwd hoe die omstanders, omwonenden en anderszins betrokkenen dan over het rookverbod denken, en dan met name over de overlast die het teweeg brengt. Zou me niets verbazen als die ook liever hebben dat er weer gewoon binnen gerookt wordt.
Deze omwonende heeft dat ook liever.
  woensdag 7 januari 2009 @ 19:07:04 #112
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64781586
even minister Klink uihangen:
quote:
1) Wat is uw reactie op het bericht “Rookverbod in kleine kroegen Saarland opgeheven”? (*)
Dat is leuk voor Duitsland, maar we wonen hier in Nederland
quote:
2) Hoeveel kleine cafés in ons land worden door het rookverbod met een faillissement bedreigt?
Daar zijn geen precieze cijfers van.
quote:
3) Bent u bereid om ook in ons land het rookverbod in cafés tot 75m2 op te heffen?
Nee
quote:
4) Deelt u de mening dat het rookverbod teruggedraaid moet worden en dat we toe moeten naar een situatie van keuzevrijheid waarin duidelijk aan de gevel aangegeven wordt of er wel of niet wordt gerookt in een horecagelegenheid?
Nee

[..]
  woensdag 7 januari 2009 @ 19:09:04 #113
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64781661
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:58 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Volgens de laatste peilingen was er nog zo'n 70% voor het opheffen van de uitzonderingspositie van de horeca met betrekking tot de rookvrije werkplek. Benieuwd of dat nog gaat schommelen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 19:12:04 #114
pi_64781787
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:09 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Volgens de laatste peilingen was er nog zo'n 70% voor het opheffen van de uitzonderingspositie van de horeca met betrekking tot de rookvrije werkplek. Benieuwd of dat nog gaat schommelen.
Die 70% woont vast niet naast een kroeg.
pi_64781809
MikeyMo
  woensdag 7 januari 2009 @ 19:16:02 #116
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64781956
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die 70% woont vast niet naast een kroeg.
Goh, misschien dat ze dan onder het kopje anderszins betrokkenen vallen misschien?
pi_64782261
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:16 schreef Schanulleke het volgende:
Goh, misschien dat ze dan onder het kopje anderszins betrokkenen vallen misschien?
Je bedoelt dat ze aan ziekelijke bemoeizucht of zelfobsessief egoisme lijden? Of dat ze werken voor de farmaceutische industrie?
  woensdag 7 januari 2009 @ 19:23:50 #118
pi_64782297
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:16 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ze zijn familie van vrijwillige rookslachtoffers?
  woensdag 7 januari 2009 @ 19:38:50 #119
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64782972
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ze aan ziekelijke bemoeizucht of zelfobsessief egoisme lijden? Of dat ze werken voor de farmaceutische industrie?
Nee, ik bedoel dat ze anderszins betrokken zijn.
  woensdag 7 januari 2009 @ 19:41:34 #120
pi_64783104
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:38 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel dat ze anderszins betrokken zijn.
Ze hebben fascisme in hun familie?
  woensdag 7 januari 2009 @ 19:51:49 #121
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64783629
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze hebben fascisme in hun familie?
Je komt er niet uit met argumenten begrijp ik?
pi_64783705
Ze hebben het calvinistische gen?
  woensdag 7 januari 2009 @ 19:58:44 #123
pi_64783958
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:51 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Je komt er niet uit met argumenten begrijp ik?
Jij komt met niks. maartena kwam met onvindbare bewijzen en jij komt met ongedefinieerde "betrokkenen"
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:06:28 #124
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64784298
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij komt met niks. maartena kwam met onvindbare bewijzen en jij komt met ongedefinieerde "betrokkenen"
Ik help je het democratisch proces iets inzichtelijker te maken. Dat kan je duidelijk goed gebruiken.
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:08:33 #125
pi_64784396
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:06 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik help je het democratisch proces iets inzichtelijker te maken. Dat kan je duidelijk goed gebruiken.
Het democratisch proces is niet van toepasing op de specifieke dienstverlening van een kroeg. Ik heb de mening van jouw buurvrouw niet nodig om te bepalen welke muziek ik leuk vind om te horen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:13:25 #126
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64784606
Toch best leuk hoe de niet-roker praktisch betocht wordt van fascisme, terwijl het democratisch grondbeginsel door de rokers verworpen wordt; de meeste stemmen gelden, maar dan wel de stemmen van de personen waarvan wij vinden dat ze mee mogen tellen...

Dat komt op mij juist weer over als een vorm van een dictatuur met schijnverkiezingen. Beetje Zimbabwe; je bent vrij om te stemmen, maar als je niet voor Mugabe stemt wordt je in elkaar geslagen

[ Bericht 0% gewijzigd door MikeyMo op 07-01-2009 20:34:33 ]
[..]
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:17:01 #127
pi_64784761
Dat komt omdat de anti-rokers democratie misbruiken om vrijheden in te perken terwijl dat helemaal niet nodig is. Gescheiden horeca, kan iedereen kiezen.
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 20:20:09 #128
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64784911
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:13 schreef MikeyMo het volgende:
Toch best leuk hoe de niet-roker praktisch betocht wordt van fascisme, terwijl het democratisch grondbeginsel door de rokers verworpen wordt; de meeste stemmen gelden, maar dan wel de stemmen van de personen waarvan wij vinden dat ze mee mogen tellen...

Dat komt op mij juist weer over als een vorm van een dictatuur met schijnverkiezingen. Beetje Zimbabwe; je bent vrij om te stemmen, maar als je niet voor Muageb stemt wordt je in elkaar geslagen
Ik kan mij niet herinneren dat er een stemming onder de bevolking is geweest over het rookverbod.
Carpe Libertatem
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:27:08 #129
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64785229
Er is geen referendum geweest, die zijn er nauwelijks nee. Het rookverbod is er gekomen door onze volksvertegenwoordigers die we zelf gekozen hebben. Indirect heb je gestemd

Maar ja, we kunnen nou eenmaal niet voor elk wissewasje een volktelling houden. En bovendien was de horeca altijd al verplicht om rookvrije werkplekken aan te bieden, ze hadden alleen een tijdelijke ontheffing
[..]
pi_64785334
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:27 schreef MikeyMo het volgende:
Er is geen referendum geweest, die zijn er nauwelijks nee. Het rookverbod is er gekomen door onze volksvertegenwoordigers die we zelf gekozen hebben. Indirect heb je gestemd

Maar ja, we kunnen nou eenmaal niet voor elk wissewasje een volktelling houden. En bovendien was de horeca altijd al verplicht om rookvrije werkplekken aan te bieden, ze hadden alleen een tijdelijke ontheffing
Wanneer zijn die volksvertegenwoordigers dan met dat plan de verkiezingen in gegaan?
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:29:49 #131
pi_64785335
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:27 schreef MikeyMo het volgende:

Ik heb niet op dit kabinet gestemd en heel nederland komt niet in mijn kroeg. Democratie niet van toepassing.
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:31:46 #132
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64785415
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:13 schreef MikeyMo het volgende:
Laat dat praktisch maar weg.
Nee, de heren rokers in dit topic weten wel wie er mee mogen beslissen en wie niet. Immers geldt: roken, samen komen we er wel uit!
quote:
Dat komt op mij juist weer over als een vorm van een dictatuur met schijnverkiezingen. Beetje Zimbabwe; je bent vrij om te stemmen, maar als je niet voor Muageb stemt wordt je in elkaar geslagen
Oei, dit soort foutjes zouden je fataal worden. Mugabe moet je stemmen joh!
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:37:00 #133
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64785598
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wanneer zijn die volksvertegenwoordigers dan met dat plan de verkiezingen in gegaan?
Partijpolitieke standpunten komen nooit zomaar uit de lucht vallen, die zijn vaak al heel lang bekend. Maar je hebt gelijk als je zegtd at het bij de verkiezingen geen issue was. Dat klopt, persoonlijk vind ik dat het onderwerp nu nog steeds niet doorslaggevend is om wel of niet voor een bepaalde partij te stemmen. Stel je bent een Groen Linkser en je hebt een hekel aan Wilders, dan ga je toch niet op de PVV stemmen omdat Fleur het rookverbod wilt terugdraaien?
[..]
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:37:22 #134
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64785611
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bij de meeste partijen stond het standpunt mbt de rookvrije werkplek gewoon in het program. Daarnaast werkt de Nederlandse democratie zoals je opmerkt met een systeem van volksvertegenwoordiging. Je stemt op iemand waarvan je denkt dat hij of zij in staat is jouw belangen te behartigen. Daarmee hebben de volksvertegenwoordigers het mandaat om naar eigen goeddunken te stemmen over lopende zaken, tot de volgende verkiezingen. Dat is het ijkpunt waar de achterban kan kiezen het mandaat te verlengen of niet.
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:38:24 #135
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64785647
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:31 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Laat dat praktisch maar weg.
Nee, de heren rokers in dit topic weten wel wie er mee mogen beslissen en wie niet. Immers geldt: roken, samen komen we er wel uit!
[..]

Oei, dit soort foutjes zouden je fataal worden. Mugabe moet je stemmen joh!
en dan pissig worden dat er uiteindelijk rechters of de politiek aan te pas moeten komen
[..]
pi_64785997
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:37 schreef MikeyMo het volgende:
Partijpolitieke standpunten komen nooit zomaar uit de lucht vallen, die zijn vaak al heel lang bekend. Maar je hebt gelijk als je zegtd at het bij de verkiezingen geen issue was.
En de verkiezingen daarvoor niet, en daarvoor ook niet, en die daarvoor niet, en daarvoor ook niet. De partijen die nu voor zijn durfden jaren geleden niet te zeggen dat ze uiteindelijk een rookverbod in de kroeg wilden.
quote:
Dat klopt, persoonlijk vind ik dat het onderwerp nu nog steeds niet doorslaggevend is om wel of niet voor een bepaalde partij te stemmen. Stel je bent een Groen Linkser en je hebt een hekel aan Wilders, dan ga je toch niet op de PVV stemmen omdat Fleur het rookverbod wilt terugdraaien?
Ik ga niet op een partij stemmen die vind dat de overheid zich ermee moet bemoeien als volwassenen het onderling eens zijn over de omgeving waarin ze willen zijn. Dat roken interesseert me niet zoveel, maar een partij die voor domineetje staat is krijgt mijn stem niet. Klaar, dan maar niet stemmen.
pi_64786054
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb niet op dit kabinet gestemd en heel nederland komt niet in mijn kroeg. Democratie niet van toepassing.
Papierversnipperaars wereldje...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:50:21 #138
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64786106
[..]
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:52:12 #139
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64786202
Oudje, maar hij blijft leuk:

wat een tokkies
[..]
pi_64787131
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:37 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Bij de meeste partijen stond het standpunt mbt de rookvrije werkplek gewoon in het program. Daarnaast werkt de Nederlandse democratie zoals je opmerkt met een systeem van volksvertegenwoordiging. Je stemt op iemand waarvan je denkt dat hij of zij in staat is jouw belangen te behartigen. Daarmee hebben de volksvertegenwoordigers het mandaat om naar eigen goeddunken te stemmen over lopende zaken, tot de volgende verkiezingen. Dat is het ijkpunt waar de achterban kan kiezen het mandaat te verlengen of niet.
Excuus, maar zoals Weltschmerz al schreef: er was geen enkele partij die in haar partijprogramma melding maakte van het rookverbod in de horeca. Dat zou overigens ook de doodsteek zijn voor elke willekeurige partij. Het is echter wel zo dat het rookverbod al enige tijd in de lucht hing, maar dat heeft verder geen ene reet met democratie te maken.
pi_64787625
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat komt omdat de anti-rokers democratie misbruiken om vrijheden in te perken terwijl dat helemaal niet nodig is. Gescheiden horeca, kan iedereen kiezen.
Dat is de omgekeerde wereld. Mensen die niet roken zouden moeten investeren omdat een aantal mensen weigert om hun asociale en ongezonde verslaving thuis te praktiseren.
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:31:12 #142
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64787876
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Excuus, maar zoals Weltschmerz al schreef: er was geen enkele partij die in haar partijprogramma melding maakte van het rookverbod in de horeca. Dat zou overigens ook de doodsteek zijn voor elke willekeurige partij. Het is echter wel zo dat het rookverbod al enige tijd in de lucht hing, maar dat heeft verder geen ene reet met democratie te maken.
Ik weet zeker dat in ieder geval D66 daar wel melding van maakte, ik ben er eigenlijk van overtuigd dat er meer partijen waren.
quote:
Niet roken in horeca. Niet-rokers mogen geen last ondervinden van rokers en alle werkenden
hebben recht op een rookvrije werkplek. Daarom steunt D66 een rookverbod in
de horeca. Wel dienen er mogelijkheden te blijven bestaan voor het roken in verblijfsinrichtingen
(zoals instellingen voor chronisch psychiatrische patiënten). Bron (let op: PDF)
Het weerspiegelt wel mijn standpunt maar ik heb niet op hen gestemd.
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:33:34 #143
pi_64787970
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:49 schreef Montagui het volgende:

[..]

Papierversnipperaars wereldje...
Een wereld waarin een overheid er is om een land te besturen, niet om elkaars privé leven te regelen.
pi_64788021
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een wereld waarin een overheid er is om een land te besturen, niet om elkaars privé leven te regelen.
Jij ontregelt met je asociale gedrag andermans prive leven en daardoor dient een overheid in actie te komen. Dat heeft de overheid in Nederland gedaan en nu jank jij!
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:38:30 #145
pi_64788195
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is de omgekeerde wereld. Mensen die niet roken zouden moeten investeren omdat een aantal mensen weigert om hun asociale en ongezonde verslaving thuis te praktiseren.
Nee, ze moeten gewoon de juiste keuze maken. Maar ze doen dat massaal niet. Waarschijnlijk omdat er helemaal niet zo veel behoefte is aan rookvrije horeca. Anders waren rookloze tenten allang in de meerderheid. Dan was er geen verbod nodig.

De anti-rokers denken dat ze de overheid en de wet mogen misbruiken om hun kleinzielige zin te krijgen. "Er zijn geen knalroze auto's dus verbied ik auto's met andere kleuren"
pi_64788220
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Newsflash... je stemt ook niet op een kabinet, je stemt op een partij, sterkers zelfs, een partijlid!

Verder vind ik het knap dat de rokers nog steeds over het verbod aan het janken zijn... neem een peuk en relax
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:39:12 #147
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64788236
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

alsof heet Nederland zijn stem laat afhangen van het feit of een partij wel of niet voor het rookverbod is...
[..]
pi_64788273
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, ze moeten gewoon de juiste keuze maken. Maar ze doen dat massaal niet. Waarschijnlijk omdat er helemaal niet zo veel behoefte is aan rookvrije horeca. Anders waren rookloze tenten allang in de meerderheid. Dan was er geen verbod nodig.

De anti-rokers denken dat ze de overheid en de wet mogen misbruiken om hun kleinzielige zin te krijgen. "Er zijn geen knalroze auto's dus verbied ik auto's met andere kleuren"
De juiste keuze is zich aanpassen aan jouw asociale gedrag? Jij bent een wel heel erg asociaal mannetje als iedereen zich maar moet aanpassen aan jouw asociale gedrag.
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 21:41:00 #149
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64788322
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:34 schreef Halcon het volgende:
Jij ontregelt met je asociale gedrag andermans prive leven en daardoor dient een overheid in actie te komen. Dat heeft de overheid in Nederland gedaan en nu jank jij!
Want in heel Nederland een kroeg naar binnen gaan is een recht?
Carpe Libertatem
pi_64788414
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:41 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Want in heel Nederland een kroeg naar binnen gaan is een recht?
Het lijkt me niet meer dan normaal dat de asociaal (de roker) zijn asociale gewoonte achterwege laat en zich aanpast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')