Ze verheugen zich al op het volgende verbod zodat ze kunnen innoveren. Wat wil je hierna verbieden in de kroeg?quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:42 schreef MikeyMo het volgende:
Weer allemaal ondernemers die niet stil blijven staan en vooruit kijken...

harde muziek, helemaal nergens goed voorquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ze verheugen zich al op het volgende verbod zodat ze kunnen innoveren. Wat wil je hierna verbieden in de kroeg?

Die mensen komen niet want er wordt nog steeds gerookt in de horeca volgens de mediaquote:Als per 1 juli de Nederlandse horeca rookvrij wordt, kan de horeca 800.000 extra klanten trekken. Dat concludeert onderzoeksbureau Nivel in een enquête die donderdag is gepresenteerd. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van het Astma Fonds en het ministerie van Volksgezondheid.
Volgens Nivel zegt een vijfde deel van de Nederlanders die aan astma en andere longziekten lijden, voortaan vaker naar een café of restaurant te gaan. Ook gezonde niet-rokers (10 procent van de bevolking) zullen vaker de horeca bezoeken, voorspelt Nivel. Bij elkaar opgeteld zijn dat 800.000 mensen.

Klanten!quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ze verheugen zich al op het volgende verbod zodat ze kunnen innoveren. Wat wil je hierna verbieden in de kroeg?

Die vereniging betekend dus helemaal niks. De overheid heeft dus met niks afspraken gemaakt.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:21 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Volgens hun site:
[..]
Dus niet iedereen, maar wel een groot aantal, van wie er hier in de stad al 2 zijn die zich niet aan de afspraken houden en mensen laten roken in het pand, en nee, dat zijn geen kleine buurtcafé's maar grote ondernemingen met meer dan genoeg ruimte en omzet om een rookcabine te plaatsen, maar die vertikken het gewoon.

Als bron voor ondersteuning van de bewering van PV is dit volledig ongeschikt.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een geldige bron:
[..]
Als hetgeen dat Papier zegt niet waar zou zijn dan zou het de afgelopen zes maanden heel druk zijn geweest in de Nederlandse horeca.

vandaar dat er dan ook conclusies zijn getrokken en het rookverbod vervroegd is ingevoerd.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die vereniging betekend dus helemaal niks. De overheid heeft dus met niks afspraken gemaakt.

De enige mening die belangrijk is is de mening van mensen die naar de kroeg gaan.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:47 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ten eerste heb je nu eindelijk al eens een behoorlijke bron voor die terugkerende kletspraat?
Ten tweede: natuurlijk hebben anderen daar ook wat over te zeggen. Iedereen daar in de kroeg heeft ouders, broers, zussen, vrienden etc. die daar allemaal een mening over hebben.
Wetgeving voor het illegaal maken straatraces ga je ook niet alleen met straatracers bepalen, maar ook met omstanders, omwonenden en anderszins betrokkenen. Met de maatschappij dus. Net als hier het geval is.

Een verbod op het serveren van 5 ijsklonten en 3 ml cola en vervolgens 2 euro als drankjequote:Op woensdag 7 januari 2009 15:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]

Sinds oktober pas weer, mn beste. Waar waren ze dan in juli, augustus en september? En jij wil zeggen dat die mensen na enkele berichten dat er weer wordt gerookt weer bang in het hoekje van hun kamer kruipen?quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:19 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Die mensen komen niet want er wordt nog steeds gerookt in de horeca volgens de media

Maar jij gaat toch altijd naar illegale zuipketen om minderjarige dochters dronken te voeren?quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De enige mening die belangrijk is is de mening van mensen die naar de kroeg gaan.

Ja hiero is er eentje!!quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De enige mening die belangrijk is is de mening van mensen die naar de kroeg gaan.

Die mensen zijn ook gekomen hoor. Het valt alleen niet op omdat ze het gat hebben ingevuld van rokers die mokkend thuis blijven zitten.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sinds oktober pas weer, mn beste. Waar waren ze dan in juli, augustus en september? En jij wil zeggen dat die mensen na enkele berichten dat er weer wordt gerookt weer bang in het hoekje van hun kamer kruipen?

Whehe, dat is wel gierend irritant ja. Niet dat ik regelmatig fris drink in een kroeg maar goed, het gaat om het idee. Maar, dat is nou typisch iets dat je wel aan marktwerking over kan laten.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:36 schreef vipergts het volgende:
[..]
Een verbod op het serveren van 5 ijsklonten en 3 ml cola en vervolgens 2 euro als drankje

nee hoor, vanaf dag 1 (1 juli dus) heb ik artikelen gepost (vrijwel elke dag weer) over kroegen die de asbakken terugzetten, danwel het rookverbod vanaf dag 1 negeerden. Elke dag was er wel ergens op een nieuwssite in Nederland weer een artikel te vinden die deze strekking had. Bij 1 vandaag was destijds een item van niet-rokers die na 1 juli eens het uitgaansleven ingingen. Uiteindelijk zaten ze in de kou op een terras omdat het binnen blauw stond en was het voor hun de laatste keer...quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sinds oktober pas weer, mn beste. Waar waren ze dan in juli, augustus en september? En jij wil zeggen dat die mensen na enkele berichten dat er weer wordt gerookt weer bang in het hoekje van hun kamer kruipen?

Dat is echt gelul. Natuurlijk overzie ik slechts een klein deel van ons land. Echter, als ik om mij heenkijk dan zie ik dat de kroegen nog steeds worden bezocht door dezelfde personen, inclusief ikzelf.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:42 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Die mensen zijn ook gekomen hoor. Het valt alleen niet op omdat ze het gat hebben ingevuld van rokers die mokkend thuis blijven zitten.

Het heeft dezelfde fundering als beweringen dat het merendeel van de horecabezoekers wil dat er gerookt wordt.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is echt gelul. Natuurlijk overzie ik slechts een klein deel van ons land. Echter, als ik om mij heenkijk dan zie ik dat de kroegen nog steeds worden bezocht door dezelfde personen, inclusief ikzelf.

En door enkele berichten van kroegen die zich niet aan het rookverbod houden besluiten de niet-rokers om maar weer thuis te blijven zitten. Alsof er nergens een rookvrije kroeg is te vinden. Dat is nou echt het domste dat ik ooit heb gehoord. In mijn woonplaats was de eerste maanden zelfs geen rookkroeg te vinden. Enkel rookvrije tenten. En jij beweert dat de niet-rokers in de beginmaanden zo gefrustreerd raakten dat ze maar thuisblijven.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:48 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
nee hoor, vanaf dag 1 (1 juli dus) heb ik artikelen gepost (vrijwel elke dag weer) over kroegen die de asbakken terugzetten, danwel het rookverbod vanaf dag 1 negeerden. Elke dag was er wel ergens op een nieuwssite in Nederland weer een artikel te vinden die deze strekking had. Bij 1 vandaag was destijds een item van niet-rokers die na 1 juli eens het uitgaansleven ingingen. Uiteindelijk zaten ze in de kou op een terras omdat het binnen blauw stond en was het voor hun de laatste keer...
Zij zijn niet enige...
Overigens kun je als wegblijvende roker niet als argument gebruiken dat je stamkroeg op de fles gaat. Dan moet je immers niet wegblijven

Ben je blij in je kroeg? Stoppen met zeiken. Ben je niet blij? Dan zit je verkeerd.quote:

Er is zat legale horeca waar ik kan roken. En dat blijft zo.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:41 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Maar jij gaat toch altijd naar illegale zuipketen om minderjarige dochters dronken te voeren?
Wat doe je dan in dit topic? Je eigen logica volgend heb je dan niks toe te voegen.

Het hele afspraken gedoe was dus een farce. De overheid liegt en bedriegt.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:26 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
vandaar dat er dan ook conclusies zijn getrokken en het rookverbod vervroegd is ingevoerd.

Doe dan.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:28 schreef EdwinHeijmen het volgende:
wanneer kunnen we de eerste rechtzaken verwachten van niet-rokende stamgasten die de kroeg aanklagen voor hun longkanker?

Die hele KNH is een farce zo is gebleken...quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het hele afspraken gedoe was dus een farce. De overheid liegt en bedriegt.

ik zeg dat de berichtgeving en het beeld in de media zo is dat de gemiddelde Nederlander het idee heeft dat het verbod vanaf dag 1 grootschalig wordt overtredenquote:Op woensdag 7 januari 2009 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En door enkele berichten van kroegen die zich niet aan het rookverbod houden besluiten de niet-rokers om maar weer thuis te blijven zitten. Alsof er nergens een rookvrije kroeg is te vinden. Dat is nou echt het domste dat ik ooit heb gehoord. In mijn woonplaats was de eerste maanden zelfs geen rookkroeg te vinden. Enkel rookvrije tenten. En jij beweert dat de niet-rokers in de beginmaanden zo gefrustreerd raakten dat ze maar thuisblijven.
Dus ik kijk actief rond naar rookkroegen en kan ze niet vinden terwijl niet-rokers juist onbedoeld in een rookkroeg belanden, juist ja

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |