abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 januari 2009 @ 19:51:49 #121
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64783629
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze hebben fascisme in hun familie?
Je komt er niet uit met argumenten begrijp ik?
Life is what you make it.
pi_64783705
Ze hebben het calvinistische gen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 7 januari 2009 @ 19:58:44 #123
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64783958
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:51 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Je komt er niet uit met argumenten begrijp ik?
Jij komt met niks. maartena kwam met onvindbare bewijzen en jij komt met ongedefinieerde "betrokkenen"
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:06:28 #124
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64784298
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij komt met niks. maartena kwam met onvindbare bewijzen en jij komt met ongedefinieerde "betrokkenen"
Ik help je het democratisch proces iets inzichtelijker te maken. Dat kan je duidelijk goed gebruiken.
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:08:33 #125
pi_64784396
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:06 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik help je het democratisch proces iets inzichtelijker te maken. Dat kan je duidelijk goed gebruiken.
Het democratisch proces is niet van toepasing op de specifieke dienstverlening van een kroeg. Ik heb de mening van jouw buurvrouw niet nodig om te bepalen welke muziek ik leuk vind om te horen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:13:25 #126
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64784606
Toch best leuk hoe de niet-roker praktisch betocht wordt van fascisme, terwijl het democratisch grondbeginsel door de rokers verworpen wordt; de meeste stemmen gelden, maar dan wel de stemmen van de personen waarvan wij vinden dat ze mee mogen tellen...

Dat komt op mij juist weer over als een vorm van een dictatuur met schijnverkiezingen. Beetje Zimbabwe; je bent vrij om te stemmen, maar als je niet voor Mugabe stemt wordt je in elkaar geslagen

[ Bericht 0% gewijzigd door MikeyMo op 07-01-2009 20:34:33 ]
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:17:01 #127
pi_64784761
Dat komt omdat de anti-rokers democratie misbruiken om vrijheden in te perken terwijl dat helemaal niet nodig is. Gescheiden horeca, kan iedereen kiezen.
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 20:20:09 #128
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64784911
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:13 schreef MikeyMo het volgende:
Toch best leuk hoe de niet-roker praktisch betocht wordt van fascisme, terwijl het democratisch grondbeginsel door de rokers verworpen wordt; de meeste stemmen gelden, maar dan wel de stemmen van de personen waarvan wij vinden dat ze mee mogen tellen...

Dat komt op mij juist weer over als een vorm van een dictatuur met schijnverkiezingen. Beetje Zimbabwe; je bent vrij om te stemmen, maar als je niet voor Muageb stemt wordt je in elkaar geslagen
Ik kan mij niet herinneren dat er een stemming onder de bevolking is geweest over het rookverbod.
Carpe Libertatem
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:27:08 #129
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64785229
Er is geen referendum geweest, die zijn er nauwelijks nee. Het rookverbod is er gekomen door onze volksvertegenwoordigers die we zelf gekozen hebben. Indirect heb je gestemd

Maar ja, we kunnen nou eenmaal niet voor elk wissewasje een volktelling houden. En bovendien was de horeca altijd al verplicht om rookvrije werkplekken aan te bieden, ze hadden alleen een tijdelijke ontheffing
[..]
pi_64785334
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:27 schreef MikeyMo het volgende:
Er is geen referendum geweest, die zijn er nauwelijks nee. Het rookverbod is er gekomen door onze volksvertegenwoordigers die we zelf gekozen hebben. Indirect heb je gestemd

Maar ja, we kunnen nou eenmaal niet voor elk wissewasje een volktelling houden. En bovendien was de horeca altijd al verplicht om rookvrije werkplekken aan te bieden, ze hadden alleen een tijdelijke ontheffing
Wanneer zijn die volksvertegenwoordigers dan met dat plan de verkiezingen in gegaan?
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:29:49 #131
pi_64785335
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:27 schreef MikeyMo het volgende:

Ik heb niet op dit kabinet gestemd en heel nederland komt niet in mijn kroeg. Democratie niet van toepassing.
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:31:46 #132
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64785415
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:13 schreef MikeyMo het volgende:
Laat dat praktisch maar weg.
Nee, de heren rokers in dit topic weten wel wie er mee mogen beslissen en wie niet. Immers geldt: roken, samen komen we er wel uit!
quote:
Dat komt op mij juist weer over als een vorm van een dictatuur met schijnverkiezingen. Beetje Zimbabwe; je bent vrij om te stemmen, maar als je niet voor Muageb stemt wordt je in elkaar geslagen
Oei, dit soort foutjes zouden je fataal worden. Mugabe moet je stemmen joh!
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:37:00 #133
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64785598
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wanneer zijn die volksvertegenwoordigers dan met dat plan de verkiezingen in gegaan?
Partijpolitieke standpunten komen nooit zomaar uit de lucht vallen, die zijn vaak al heel lang bekend. Maar je hebt gelijk als je zegtd at het bij de verkiezingen geen issue was. Dat klopt, persoonlijk vind ik dat het onderwerp nu nog steeds niet doorslaggevend is om wel of niet voor een bepaalde partij te stemmen. Stel je bent een Groen Linkser en je hebt een hekel aan Wilders, dan ga je toch niet op de PVV stemmen omdat Fleur het rookverbod wilt terugdraaien?
[..]
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:37:22 #134
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64785611
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bij de meeste partijen stond het standpunt mbt de rookvrije werkplek gewoon in het program. Daarnaast werkt de Nederlandse democratie zoals je opmerkt met een systeem van volksvertegenwoordiging. Je stemt op iemand waarvan je denkt dat hij of zij in staat is jouw belangen te behartigen. Daarmee hebben de volksvertegenwoordigers het mandaat om naar eigen goeddunken te stemmen over lopende zaken, tot de volgende verkiezingen. Dat is het ijkpunt waar de achterban kan kiezen het mandaat te verlengen of niet.
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:38:24 #135
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64785647
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:31 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Laat dat praktisch maar weg.
Nee, de heren rokers in dit topic weten wel wie er mee mogen beslissen en wie niet. Immers geldt: roken, samen komen we er wel uit!
[..]

Oei, dit soort foutjes zouden je fataal worden. Mugabe moet je stemmen joh!
en dan pissig worden dat er uiteindelijk rechters of de politiek aan te pas moeten komen
[..]
pi_64785997
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:37 schreef MikeyMo het volgende:
Partijpolitieke standpunten komen nooit zomaar uit de lucht vallen, die zijn vaak al heel lang bekend. Maar je hebt gelijk als je zegtd at het bij de verkiezingen geen issue was.
En de verkiezingen daarvoor niet, en daarvoor ook niet, en die daarvoor niet, en daarvoor ook niet. De partijen die nu voor zijn durfden jaren geleden niet te zeggen dat ze uiteindelijk een rookverbod in de kroeg wilden.
quote:
Dat klopt, persoonlijk vind ik dat het onderwerp nu nog steeds niet doorslaggevend is om wel of niet voor een bepaalde partij te stemmen. Stel je bent een Groen Linkser en je hebt een hekel aan Wilders, dan ga je toch niet op de PVV stemmen omdat Fleur het rookverbod wilt terugdraaien?
Ik ga niet op een partij stemmen die vind dat de overheid zich ermee moet bemoeien als volwassenen het onderling eens zijn over de omgeving waarin ze willen zijn. Dat roken interesseert me niet zoveel, maar een partij die voor domineetje staat is krijgt mijn stem niet. Klaar, dan maar niet stemmen.
pi_64786054
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb niet op dit kabinet gestemd en heel nederland komt niet in mijn kroeg. Democratie niet van toepassing.
Papierversnipperaars wereldje...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:50:21 #138
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64786106
[..]
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:52:12 #139
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64786202
Oudje, maar hij blijft leuk:

wat een tokkies
[..]
pi_64787131
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:37 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Bij de meeste partijen stond het standpunt mbt de rookvrije werkplek gewoon in het program. Daarnaast werkt de Nederlandse democratie zoals je opmerkt met een systeem van volksvertegenwoordiging. Je stemt op iemand waarvan je denkt dat hij of zij in staat is jouw belangen te behartigen. Daarmee hebben de volksvertegenwoordigers het mandaat om naar eigen goeddunken te stemmen over lopende zaken, tot de volgende verkiezingen. Dat is het ijkpunt waar de achterban kan kiezen het mandaat te verlengen of niet.
Excuus, maar zoals Weltschmerz al schreef: er was geen enkele partij die in haar partijprogramma melding maakte van het rookverbod in de horeca. Dat zou overigens ook de doodsteek zijn voor elke willekeurige partij. Het is echter wel zo dat het rookverbod al enige tijd in de lucht hing, maar dat heeft verder geen ene reet met democratie te maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')