quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:19 schreef juttertje het volgende:
[..]
Hoi ik ben de lieftalligepartner van Juttertje
En zal even een update geven, ze zit inderdaad in het ziekenhuis te wachten,
2x verwekingsgel aangebracht, maar heel veel effect lijkt het nog niet te hebben.
De boel is wel wat verweekt maar nog geen echte zoden aan de dijk. en weeen lijken ook nog nergens te bekennen
Dus we wachten rustig af.
Mocht er meer nieuws zijn en ik ben niet direct nodig zal ik vast nog wel een update posten.
Ze doet in ieder geval iedereen de groetjes envoor alle verse moeders ook namens mij.
Iik ga nu snel weer richting Ziekenhuis.
Groetjes Dennis
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:44 schreef Floria het volgende:
jahoor![]()
![]()
Ook ik ben de 6e bevallen! een dochter genaamd Lola!
Gister gestript door de gyn maar niets leek door te zetten. Toen tijdens Pauw en Witteman ging het loos! Gelijk heftige weeen van 4 toen 3 minuten. Auw! VK kwam langs om 1.30u en had al 5 cm () hup naar het ziekenhuis en toen de vk weer kwam om half 4 had ik 7cm en een half uur later al tien! na 45min persen kwam om 04.45 Lola ter wereld! Met veel haar
echt een afro
![]()
We moesten even blijven want ze was misselijk maar alles goed en nu thuis! Ze drinkt geweldig en is beeldschoon![]()
dus 2 babys op een dag! Babyboom!
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:44 schreef Floria het volgende:
jahoor![]()
![]()
Ook ik ben de 6e bevallen! een dochter genaamd Lola!
Gister gestript door de gyn maar niets leek door te zetten. Toen tijdens Pauw en Witteman ging het loos! Gelijk heftige weeen van 4 toen 3 minuten. Auw! VK kwam langs om 1.30u en had al 5 cm () hup naar het ziekenhuis en toen de vk weer kwam om half 4 had ik 7cm en een half uur later al tien! na 45min persen kwam om 04.45 Lola ter wereld! Met veel haar
echt een afro
![]()
We moesten even blijven want ze was misselijk maar alles goed en nu thuis! Ze drinkt geweldig en is beeldschoon![]()
dus 2 babys op een dag! Babyboom!
Ik doe met je mee Carmella!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:04 schreef Carmella het volgende:
Floria & man; van harte met de geboorte van Lola!![]()
![]()
Juttertje; ik gooi er wat![]()
tegenaan! Hoop dat het snel in gang komt allemaal!!!
http://www.babyinfo.nl/ad(...)zoek_resusfactor.aspquote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:30 schreef tessie het volgende:
Ik werd net gebeld door de vk, mijn bloeduitslagen waren helemaal goedAlleen weet ik nu nog niet waarom ik steeds zo duizelig en licht in mijn hoofd ben zodra ik iets doe
En ik heb een negatieve bloedgroep, maar dat schijnt tegenwoordig niet meer erg te zijn, krijg ik na de bevalling een of andere injectie en dan is alles weer goed. Ofzo.
Je krijgt wel eerder een injectie met anti-D hoor, zo rond de 30 weken... en dan moet je ook weer bloedprikken om te kijken of je lichaam antistoffen aanmaakt. Na de bevalling wordt er meteen navelstrengbloed afgenomen en als dat een positieve factor is, moet je binnen 24-48 uur weer een injectie. Niets ernstigs hoor... maar wel even noodzakelijk. Ik heb ook een negatieve rhesusfactor.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:30 schreef tessie het volgende:
Ik werd net gebeld door de vk, mijn bloeduitslagen waren helemaal goedAlleen weet ik nu nog niet waarom ik steeds zo duizelig en licht in mijn hoofd ben zodra ik iets doe
En ik heb een negatieve bloedgroep, maar dat schijnt tegenwoordig niet meer erg te zijn, krijg ik na de bevalling een of andere injectie en dan is alles weer goed. Ofzo.
Euhm nee, dat kan ik namelijk niet vindenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:31 schreef Raissa het volgende:
Heb je wel je lengte in meters moeten invullen en je gewicht voor de zwangerschap? Meer hoef je niet in te vullen namelijk
Is het ook niet zeker niet als je weet dat die 3 kg er de laatste 2 weken aangekomen zijn, door de stress denk ik niet veel kg's erbij gekregen, plus dat mijn darmen niet lekker mee werkten die weken.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:36 schreef tessie het volgende:
Met jouw gewicht in 22 weken 3 kg aankomen is toch helemaal niet veel marlieske?
Tessie, ik neem aan dat je suikerspiegel ook nagekeken is, hoewel die ook per moment kan verschillen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:51 schreef tessie het volgende:
Mijn bloeddruk is gewoon normaal, en dat was ie nu nog steeds. Dus vandaar dat ik ervanuit ging dat mijn ijzer wel niet goed zou zijn... maar ja. geen idee wat het nu dan wel is.
Thanx voor het linkje miss sly, ga het gelijk ff lezen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet weet of dat getest wordt bij die standaard bloedafname, wat eigenlijk stom is, want heb het 3 x moeten doenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:28 schreef tessie het volgende:
Angel Eyez, ik heb eigenlijk geen idee of mijn suikerspiegel ook nagekeken is.... Hoort dat bij die standaart controle? Ze zei gewoon dat alles goed was, geen ijzertekort noemde ze specifiek omdat we het daarover gehad hadden denk ik. Ik eet nu elke keer wel kleine beetjes, sinds een paar dagen, maar tot nu toe merk ik geen verschil.
Pyama.... nou als je die dan nog maar aan hebtquote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:15 schreef Brighteyes het volgende:
En dan de hele buurt die staat te kijken hoe ik in mijn pyjama over het balkon gehesen wordt?Nee dank je.
![]()
heb meen ik wel eens een foto van je gezien en vond je niet Jerry Springer waardigquote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:19 schreef Brighteyes het volgende:
Jemig, hoe meer ik op schrijf hoe meer ik me een Jerry Springer geval ga voelen!![]()
![]()
Maar zo ernstig is het nog niet hoor! Ik kan gewoon zelf traplopen en sporten enzo. Ik ben nog niet bedlegerig.
Zie hier de reden voor mijn keuze voor een ziekenhuisbevallingquote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:20 schreef marlieske het volgende:
[..]
Pyama.... nou als je die dan nog maar aan hebtvriendin van me woont in een appartement en mocht niet meer de trap zelf af tijdens de bevalling en de ambulance broeders hadden nog wel willen tillen maar de trap was gewoon te smal voor de brancard.
Die lag dus in alleen t-shirt en een deken op de brancard en de hele wijk liep uit .... kee je krijgt wel wat over je heen hoor maar ze vond het echt vreselijk
Nou, daar komt de dooddoener... het maakt je echt niet uit op dat moment.quote:Op woensdag 7 januari 2009 08:41 schreef tessie het volgende:
Ik vind het wel een rare regel hoor, over dat beneden bevallen.... (idd. als het over Jerry Springer gevallen gaat ok, maar ik vind dit overdreven) Ik zie dat zelf ook helemaal niet zitten eigenlijk, zo midden in de woonkamer op een bedje... Vond jij dat niet vervelend BE? Lijkt me dat je toch veel lekkerder ligt in gewoon je eigen bed...
Ik ga trouwens over een uurtje naar de HA, benieuwd of ie nog wat nuttigs te melden heeft...
Ik moet morgen naar de VK, dus dan ga ik het zowiezo al voorleggen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 08:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik denk het haast wel Koningin. De boel is zich nu zo langzamerhand aan het klaarmaken natuurlijk.
Het kan ook zijn dat het nu gewoon begint te drukken omdat de baby zwaarder aan het worden is. Ik herken het verder niet moet ik zeggen. Mss even aan je vk voorleggen de volgende keer als je er bent?
De dag is nog niet voorbij....quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:06 schreef Brighteyes het volgende:
Nah Diaan niet eens bevallen...Tssss... wat moeten we nou dan vandaag?
Fijn dat je vanmiddag naar de vk gaat, kan die gelijk even je bloeddruk checken.
Was je nog steeds niet bezig?? Werkze in ieder geval.quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:07 schreef Brighteyes het volgende:
Mss moet ik maar gewoon eens aan het werk gaan.![]()
![]()
![]()
Hoor ook wel eens gehoord dat dames (en heren) het fijn vinden dat de bevalling juist niet in het normale bed heeft plaatsgevonden, zeker als het wat heftiger was verlopen, dan kleeft die herinnering niet zo aan dat bed en slaapkamer, scheen voor hun toch wel verschil te maken naderhand toen hun sexleven weer wat actiever werd.quote:Op woensdag 7 januari 2009 08:55 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en Tessie.
Ik stel me zo voor dat als je eenmaal bevallen bent jij op een gegeven moment lekker gaat douchen en in de tussentijd verplaatsen je man en de kraamverzorgster je matras enzo weer naar boven, even schoon spul erop en als jij afgedroogd ben kan jij zo met je baby lekker in je eigen bedje gaan liggen bijkomen en genieten.![]()
Misschien juttertje?quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:20 schreef miss_sly het volgende:
Er hoort toch wel op z'n minst 1 verse baby bij te komen vandaag
We zijn gewoon verwend de laatste dagen
Ik heb daar ook al een poosje last van, volgens de gynaecoloog is het inderdaad de baby die steeds lager gaat liggen en in mijn geval flink tegen de baarmoedermond drukt..quote:Op woensdag 7 januari 2009 08:29 schreef Koningin het volgende:
Ik heb een beetje rare vraag: sinds een paar dagen voel ik van onder een soort van druk.
Kan dat iets te maken hebben met evt. indaling? Voelt ook als wat spierpijn achtig iets.
Diaan, het wordt een knul toch?quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:42 schreef Diaan73 het volgende:
Vraag me nu eigenlijk af of ik niet even een echt winterjasje ofzo moet kopen... het is best koud.... Heb wel een maxicosi met winterzak en ook kleertjes met een jasje...
Dat gaat over ouderschapsverlof, niet over zwangerschapsverlof.quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:58 schreef kruimel_20 het volgende:
Hallo Allemaal!
Iedereen die net bevallen is : Gefeliciteerd!
ik lees al een tijdje mee, maar meld me nu dan ook maar
ik ben nu 16 weken zwanger en uitgeteld op 24 juni 2009!
Alles gaat prima, op wat bandenpijn en vermoeidheid na maar dat hoort erbij!
Gisteren hoorde ik van iemand dat het wettelijke zwangerschapsverlof een half jaar is geworden. Ik kan het alleen nergens vinden. Weet iemand hier iets van?
Niet het zwangersschapsverlof maar het ouderschapsverlof.quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:58 schreef kruimel_20 het volgende:
Hallo Allemaal!
Iedereen die net bevallen is : Gefeliciteerd!
ik lees al een tijdje mee, maar meld me nu dan ook maar
ik ben nu 16 weken zwanger en uitgeteld op 24 juni 2009!
Alles gaat prima, op wat bandenpijn en vermoeidheid na maar dat hoort erbij!
Gisteren hoorde ik van iemand dat het wettelijke zwangerschapsverlof een half jaar is geworden. Ik kan het alleen nergens vinden. Weet iemand hier iets van?
Ze hebben het er wel over om het zwangerschapsverlof van 16 weken naar 18 weken te laten gaan, maar ik ben bang dat je dat ook niet gaat redden aangezien dat er ook nog niet door is in de politiekquote:Op woensdag 7 januari 2009 10:10 schreef kruimel_20 het volgende:
aha, dat is even jammer. ik verheugde me al op een half jaartje thuis zitten
maar het ouderschapsverlof is onbetaald voor zover ik kan vinden. Dus daar heb ik weinig aan.
Ja, het is een jongen. Dat zou erg lief zijn als je dat wil doen...quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Diaan, het wordt een knul toch?
Ik heb nog wel een hele stoere jongens-jas in maatje klein, nauwelijks gedragen, want ik hij zat dan zo stijf in de cosi gepropt. Ik deed vaak een badstof-jasje en dan in die cosi-zak helemaal dichtsnoeren. Het waren toen nog maar zulke kleine stukjes die hij buiten kwam.
Zal ik vanmiddag even zoeken voor je? Maak ik een foto, mag je zo van me hebben/lenen, want ik vind het eig. nog steeds zonde dat we die van ons niet vaak gebruikt hebben.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:59 schreef Brighteyes het volgende:
En Diaan, jij ook. Wel fijn dat ze het allemaal zo goed in de gaten houden.
Ik zal straks even een foto van het jasje posten.
Ik heb 1x per week fysio inderdaad en dan helpt het wel even maar niet zo lang.. en ik mag eigenlijk niet meer tillen enzo.. maar met Yana lukt dat gewoon niet altijd en dan verpest ik het weer..quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:06 schreef Brighteyes het volgende:
Kan je niet naar een fysio dan Soepie?
En eens lekker gaan zwemmen? Dat is volgens mij ook altijd wel goed voor ruggen toch?
Dat is sinds 1 januari ook veranderd. Als het goed is is het nu voor iedereen voor tenminste 50% van het wettelijk minimumloon doorbetaald. Scheelt toch weerquote:Op woensdag 7 januari 2009 10:10 schreef kruimel_20 het volgende:
aha, dat is even jammer. ik verheugde me al op een half jaartje thuis zitten
maar het ouderschapsverlof is onbetaald voor zover ik kan vinden. Dus daar heb ik weinig aan.
Aan zwemmen opzich heb ik geen hekel, maar jezelf in een badpak proppen, daarna weer 't water uit.. koud! afdrogen enz.. verschrikkelijkquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:23 schreef Brighteyes het volgende:
Echt een hekel aan zwemmen?Wat zonde. Ik zwem nu 2 keer in de week 3 kwartier tot een uurtje en ik vind het echt heerlijk. Wel bezig zijn, maar niet compleet afgemat enzo.
Raissa, niet?Grrrr... irritant!
Is dat wel zo? Volgens mij is het zo dat als je ouderschapsverlof opneemt er ouderschapsverlofkorting wordt ingehouden op je salaris. Dit bedrag kun je in 2009 (deels) via de belasting weer terugkrijgen....quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:20 schreef texelonia het volgende:
[..]
Dat is sinds 1 januari ook veranderd. Als het goed is is het nu voor iedereen voor tenminste 50% van het wettelijk minimumloon doorbetaald. Scheelt toch weer
dat dus...quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:25 schreef S_oepstengel het volgende:
[..]
Aan zwemmen opzich heb ik geen hekel, maar jezelf in een badpak proppen, daarna weer 't water uit.. koud! afdrogen enz.. verschrikkelijk
Dat is inderdaad een goed alternatiefquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ik doe niet aan benauwde hokjes.![]()
Het is 'dames-zwemmen' dus het zijn vrijwel allemaal uitgezakte bejaarden en ik sta toch al naast mijn ook-na-2-zwangerschappen-heb-ik-maatje-36 vriendinnetje, dus het boeit mij helemaal niet meer.
Gewoon in de grote ruimte dus. Koud is het er wel, maar ik vind het toch gewoon lekker.
Ik moet ook gewoon echt wel sporten/bewegen en ik heb mezelf beloofd dat ik nooit meer naar de sportschool hoef, dus dit is een prima alternatief.
Wat jij zegt klopt Diaan, de CAO bepaalt wat er doorbetaald wordt, in de meeste gevallen is dat niets. Sommige CAO's betalenen 25, 50 of 75% door van het salaris. Wat wel nieuw is, is de loskoppeling van de belastingteruggave tijdens ouderschapsverlof en deelname aan de levensloopregeling. Kreeg je voorheen alleen dat belastingvoordeel als je levensloopdeelnemer was, nu kan iedere werknemer die teruggaaf aanvragen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:26 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Volgens mij is het zo dat als je ouderschapsverlof opneemt er ouderschapsverlofkorting wordt ingehouden op je salaris. Dit bedrag kun je in 2009 (deels) via de belasting weer terugkrijgen....
BE ik vind zwemmen best lekker, maar wat mij echt tegenhoudt in de winter/herfst zijn die kleine benauwde hokjes waarin je je moet omkleden...
Precies, en mijn werkgever betaalt 75% doorquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:41 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Wat jij zegt klopt Diaan, de CAO bepaalt wat er doorbetaald wordt, in de meeste gevallen is dat niets. Sommige CAO's betalenen 25, 50 of 75% door van het salaris. Wat wel nieuw is, is de loskoppeling van de belastingteruggave tijdens ouderschapsverlof en deelname aan de levensloopregeling. Kreeg je voorheen alleen dat belastingvoordeel als je levensloopdeelnemer was, nu kan iedere werknemer die teruggaaf aanvragen.
Ja, via de Belastingdienst kunnen wij hier ook minimaal 50% terug krijgen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:20 schreef texelonia het volgende:
[..]
Dat is sinds 1 januari ook veranderd. Als het goed is is het nu voor iedereen voor tenminste 50% van het wettelijk minimumloon doorbetaald. Scheelt toch weer
het is een doorverbind systheem, sterker nog de 1ste afspraak bij de verloskundige is ook niet hier in Terneuzen, maar in hulst.quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:02 schreef owlet het volgende:
Begrijp ik nou dat je niet zo maar je verloskundige kan bellen als je een vraag hebt, Bar?
Oh dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen blijkbaarquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:41 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Wat jij zegt klopt Diaan, de CAO bepaalt wat er doorbetaald wordt, in de meeste gevallen is dat niets. Sommige CAO's betalenen 25, 50 of 75% door van het salaris. Wat wel nieuw is, is de loskoppeling van de belastingteruggave tijdens ouderschapsverlof en deelname aan de levensloopregeling. Kreeg je voorheen alleen dat belastingvoordeel als je levensloopdeelnemer was, nu kan iedere werknemer die teruggaaf aanvragen.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:32 schreef miss_sly het volgende:
Dat wilde ik ook liever, Lois, maar de dames zijn hier zo druk aan het praten erover...
Gaan jullie mee, dames?
Iets meer gaan drinken? en bij flitsten bellenquote:Op woensdag 7 januari 2009 14:13 schreef Diaan73 het volgende:
[..]ik heb daar een link neergezet naar de site van SZW waarin het een en ander staat uitgelegd hoe het nu per 1 januari is geregeld mbt ouderschapsverlof.
Pfff hoofdpijn is nog steeds niet weg en ik ben erg moe. Twan mocht en kon bij mn ouders blijven, dus ik ga even de bank opzoeken, tv kijken en hopen dat de hoofdpijn wergtrekt....
Hee BE, ik ben net weer een half uurtje wakker... maar ik vind het een erg leuk jasje, dus ik zou hem graag willen lenen. Ik pm je mijn adres okay??quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:15 schreef Brighteyes het volgende:
Diaan, dit is het jasje:
*klik* en *klik*
Eerlijk zeggen hoor. Ik kreeg nl. van mijn zus ook haar 'neutrale jasje' dat ze had gekocht toen ze nog niet wisten of het een jongetje of meisje zou worden en dat was behoorlijkin onze ogen.
![]()
Toen hebben we dus deze gekocht.
Maatje 56, nauwelijks gedragen.
Ik stuur hem zo naar je op, dan komt ie wel weer terug als jullie knul eruit gegroeid is.
Oh, ik lees nu dat je even plat ligt. Hoe is het nu?
quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:48 schreef Brighteyes het volgende:
Diaan, komt goed hoor, morgen gaat hij op de bus!
Wat fijn dat ie goed ingedaald ligt... en heb je het nog gehad over de homeopathische korreltjes?quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:13 schreef Jelief het volgende:
Fijn dat er even naar je gekeken wordt Bar!
Ik ben vanmiddag bij de vlos geweest. Onsje ligt vast in mijn bekken, klaar voor de start
Ik voelde hem vandaag wat minder dan anders maar dat kan dus kloppen met het ingedaald zijn, kan ie niet zoveel meer bewegen. Moet het wel in de gaten houden. Brief meegekregen met wanneer ik moet bellen en Mike heeft de klossen en de ondersteek gehaald. Wij zijn er dus klaar voor, nou Onsje nog
Nee, ik vind het wel goed zo. Het voelde toch niet zo goed om de boel te versnellen. Onsje komt wel als hij klaar is, tenslotte kwam Emma op precies 40 weken.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:14 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
Wat fijn dat ie goed ingedaald ligt... en heb je het nog gehad over de homeopathische korreltjes?
Ik hoop voor jullie dat het snel op gang komt! Alvast een paarquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:49 schreef kaputwiehund het volgende:
kleine update:
Vrouwlief achtergelaten in het ziekenhuis. Bloedruk was een beetje hoog (140/104). Verder nog geen ontsluiting, maar ze proberen de boel wel een beetje op gang te brengen. Gezien de toestand van de baarmoedermond kan dat nog wel even gaan duren. Of niet natuurlijk
Mooie echo hoor McLaura!quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:05 schreef McLaura het volgende:
Ik heb vandaag een echo gehad, en met 11w1d ziet onze kleine er al aardig baby-achtig uit !
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij wel inderdaad want ze zou dacht ik een dag voor mij gaan en ik ga vandaagquote:Op woensdag 7 januari 2009 22:51 schreef Brighteyes het volgende:
Huuphuup had toch vandaag haar eerste vk afspraak ook?
En ik morgen, dat had ik dus wel onthouden, dat we alledrie heel dicht bij elkaar zaten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:03 schreef Chan het volgende:
[..]
Volgens mij wel inderdaad want ze zou dacht ik een dag voor mij gaan en ik ga vandaag
Succes Juttertje en Dennis!En beterschap ook.
BE die bedoel ik inderdaad. (nog vroeg hequote:Op donderdag 8 januari 2009 09:12 schreef Brighteyes het volgende:
seilram, als je hem voelt lijkt het me sterk dat je nog een termijn-echo hebt. Die wordt meestal gedaan rond 9-12 weken.
Ik denk dat je de 20-weken echo bedoelt?
Die heb ik al eerder een keer gebruikt en vond ik toen niet fijn.... ik mag 3x per dag 2 paracetamol nemen wat ik niet doe trouwens.... ben niet zo van de medicijnen . Ik neem straks wel 2 paracetamolletjes, deze hoofdpijn is gelukkig nog wel te dragen. Maar bedankt voor de tip!!quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:08 schreef seilram het volgende:
Diaan73, ik lees dat je nogal wat last hebt van hoofdpijn. Heb je een hoofdpijnroller? Die mag je gewoon gebruiken, is eigenlijk voor mensen die migrene hebben. Ik heb er 1 en die heet Migrana, maar dat werkt wel bij mij.
Spannend hoorquote:Op donderdag 8 januari 2009 09:14 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben morgen gewoon al 11 weken. Nog 1 week en dan zijn we door die eerste 12 weken met meer risico's heen. Wat gaat dat snel
En maandag de laatste echo van het IVF-centrum, dan dus 11w3d
Super toch? Ik was erg blij toen ik de twaalf weken voorbij was, zwangerschapskwaaltjes namen af en ook het idee dat er iets mis kan gaan.quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:14 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben morgen gewoon al 11 weken. Nog 1 week en dan zijn we door die eerste 12 weken met meer risico's heen. Wat gaat dat snel
En maandag de laatste echo van het IVF-centrum, dan dus 11w3d
Ik loop ook bij de gyn in het MCL : Santema. De afspraak voor de 20 weken echo stond al bij Amelink, daar had ik meer goeds over gehoord. Overigens was dit geen termijnecho maar gewoon een controle, aangezien ik met IVF zwanger ben geworden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:39 schreef Noli. het volgende:
Had je alleen de termijnecho in het MCL of loop je er ook bij de gyn?
[sub]Heb je al een afspraak voor de 20weken echo? Als ik een tip mag geven.. Dr. Amelink in Garyp!![]()
*vaag belletje gaat rinkelen*quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:20 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik loop ook bij de gyn in het MCL : Santema. De afspraak voor de 20 weken echo stond al bij Amelink, daar had ik meer goeds over gehoord. Overigens was dit geen termijnecho maar gewoon een controle, aangezien ik met IVF zwanger ben geworden.
Ik vind dat ook wel heel knap van je hoor! Weet niet of ik mezelf had kunnen beheersenquote:Op donderdag 8 januari 2009 12:05 schreef Noli. het volgende:
Voor de nieuwsgierigen.. De enveloppe met de sokjes ligt nog steeds gesloten in de kast!![]()
*trots op zichzelf is*![]()
Ik vind van Selm een rotmens, die heeft één van de iui bij mij gedaan en was werkelijk bot en onpersoonlijk. Als ik dus naar een normale gyn zou mogen, ga ik liever naar Wilbers of Morssink.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:05 schreef Noli. het volgende:
[..]
*vaag belletje gaat rinkelen*(gooi het maar op de zwangerschapsdementie
)
Ik word als het goed is met 36weken overgedragen aan v. Selm. De vorige keer heb ik trouwens de hele zwangerschap bij haar gelopen. [/sup]
Van mij hoeft hij die sokkies niet in een gesloten enveloppe te doen, ik wil het gewoon weten en maak er geen geheim van.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:12 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik vind dat ook wel heel knap van je hoor! Weet niet of ik mezelf had kunnen beheersen
wat knap zeg!! Ik zou he tniet kunnen hoor..quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:05 schreef Noli. het volgende:
[..]
Voor de nieuwsgierigen.. De enveloppe met de sokjes ligt nog steeds gesloten in de kast!![]()
*trots op zichzelf is*![]()
Ik hoop dat het een arts assistent was, en geen co (die is namelijk nog niet klaar met haar studiequote:Op donderdag 8 januari 2009 13:35 schreef Noli. het volgende:
Welke gyn ik eigenlijk wél bij het bed had weet ik ook niet meer.Ik weet nog wel dat de bevalling eigenlijk in z'n geheel door een co (was een leuke meid!) is gedaan ondertoezicht van de gyn.
Mag ook.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:39 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik hoop dat het een arts assistent was, en geen co (die is namelijk nog niet klaar met haar studie)
De co-assistent mag trouwens wel een arts-assistent bijstaan, maar niet zelf iets doen.
Maar het kan natuurlijk zijn dat ik dat verkeerd heb begrepen, ik heb zelf geen geneeskunde gedaan en ben geen arts oid.
Huup is net verhuisd en heeft nog geen internet.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:22 schreef Vlindur het volgende:
Weet iemand waar HuupHuup is? Ze is al tijden niet meer geweest? Vraag me af of alles wel goed met haar gaat?
Ah, dat verklaard!quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Huup is net verhuisd en heeft nog geen internet.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:39 schreef McLaura het volgende:
Ik hoop dat het een arts assistent was, en geen co (die is namelijk nog niet klaar met haar studie)
De co-assistent mag trouwens wel een arts-assistent bijstaan, maar niet zelf iets doen.
Maar het kan natuurlijk zijn dat ik dat verkeerd heb begrepen, ik heb zelf geen geneeskunde gedaan en ben geen arts oid.
Ik heb pijn van het op mn handen zitten, dus bij deze:quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:12 schreef Noli. het volgende:
Mag ook.Ik heb er ook geen verstand van en ik moet zeggen dat er toen heeel veel aan me voorbij is gegaan.
Neen, niet meteen. Af en toe beetje kramp maar dat is al weken zo.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:00 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, dat kan ik me heel goed voorstellen!
Hoe is het met jou? Al aan het rommelen?
Dat dusquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:12 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb pijn van het op mn handen zitten, dus bij deze:
Een co-assistent is inderdaad iemand in de laatste fase van opleiding tot arts, en loopt 6 of 8 weken stage op de gynaecologie. Als iemand goed en enthousiast is en in de laatste weken, mag hij/zij wel eens een kind aanpakken als het soepel loopt. Met de handen van een arts in de buurtEn sowieso de weg ernaartoe (begeleiden, aanmoedigen) kunnen ze goed bij helpen.
Hetzelfde geldt trouwens voor verloskunde-studenten.
Hoe ging het bij Fons eigenlijk? Ben je toen over tijd gegaan?quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:41 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Neen, niet meteen. Af en toe beetje kramp maar dat is al weken zo.
Ze is prachtig!quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:43 schreef DolleMina het volgende:
Nog eventjes spammen met een fotootje van mijn dochter, welke ik vanmiddag gemaakt heb.
Is ze niet ultiem schattig?![]()
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 03:24 schreef juttertje het volgende:
Vol trots meld ik mede namens mijn lieveJuttertje, dat wij donderdag 08 januari 2009 de ouders zijn geworden van onze prachtige gezonde zoon.
Odin Eos
Dokter Wilbers, geweldige gyn trouwens, was een bijna afgestudeerde gyn die mij bij de zwangerschap van onze jongste begeleidt (16 jaar geleden alweer) heeft en zou de bevalling ook gedaan hebben als hij niet net een hele dag dienst gedraaid had toen ik binnenkwam.quote:quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:35 schreef Noli. het volgende:
Welke gyn ik eigenlijk wél bij het bed had weet ik ook niet meer. Ik weet nog wel dat de bevalling eigenlijk in z'n geheel door een co (was een leuke meid!) is gedaan ondertoezicht van de gyn.
Ik hoop dat het een arts assistent was, en geen co (die is namelijk nog niet klaar met haar studie )
Gefeliciteerd Juttertje!quote:Wat u mee moet nemen tijdens de eerste en volgende controles:
* handdoek (niet verplicht)
* verzekeringspasje en geldig identiteitsbewijs (alleen de 1e controle)
* eventueel een ingevulde vragenlijst zodat u voorbereid bent op de vragen die wij gaan stellen tijdens de eerste controle
* het blauwe of rode boekje (Als u dit boekje niet in bezit heeft, krijgt u deze tijdens de eerste controle)
* vanaf 36 weken ‘de envelop’. Deze bevat alle benodigde formulieren voor de bevalling
Ja, een week toen,als ik keek volgens de datum laatste menstruatie en hij was ook al groter op de termijnecho.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hoe ging het bij Fons eigenlijk? Ben je toen over tijd gegaan?
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 9 januari 2009 03:24 schreef juttertje het volgende:
Vol trots meld ik mede namens mijn lieveJuttertje, dat wij donderdag 08 januari 2009 de ouders zijn geworden van onze prachtige gezonde zoon.
Odin Eos
Geboren te Amsterdam
08 januari 2009 om 20.15 uur
3590 gram en 52 cm lang
Urine is bij mij nog nooit door de vk getest. Ik moest op het eerste gesprek alleen een vragenlijst meenemen over bijvoorbeeld erfelijke ziektes in de familie (is wel handig als je daar al over hebt nagedacht en dat niet ter plekke hoeft te doen, al denk ik dat je het wel zal weten aangezien je sasha al hebt). Verder een verzekeringspasje mee en dat was het danquote:Op vrijdag 9 januari 2009 08:50 schreef Brighteyes het volgende:
Even een vraagje, ik heb zo de eerste afspraak bij de vk, maar ik ben de brief kwijt met wat ik mee moet nemen. Handig opbergen om ervoor te zorgen dat nieuwsgierige ogen niks zien.
Nu probeer ik te bellen, maar het antw apparaat staat nog aan, en om hier nou het noodnummer voor te bellen lijkt me ook zo wat.
Er staat me iets bij van verzekeringsgegevens, maar verder? Zou ik urine mee moeten nemen bijvoorbeeld?
Heeft iemand nog zinnige tips?
Ik blijf wel bellen hoor, maar goed, voor het geval ik er echt niet tussendoor kom.
En hier krijg ík nou tranen van in mijn ogen!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 03:24 schreef juttertje het volgende:
Ik ben supertrots op mijn lieve Juttertje, ze heeft ons een prachtige zoon geschonken en een dolgelukkige vader (lees ik blijf maar janken![]()
)
quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:27 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ah, dat verklaard!
Ik werd al ongerust..![]()
Thnx
oooooh dat doet me denken aan die scène uit "a love song for bobby long" als scarlett johansson op de bank zit met een lepel en een pot pindakaas en een zak m&m crispies. Eerst je lepel in de pot pindakaas en dan in de zak m&m's en dan aflikken... hahaha ik moest zo lachen toen ik dat zagquote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:51 schreef tessie het volgende:
Het zijn ook een soort m&m´s, maar dan met pindakaasvulling. Ja I know, klinkt ranzig. Maar het is echt heel lekker (nou ja, daar ben ik het zelf nu niet mee eens, maar normaal gesproken.....)
Handig dat je alleen trek hebt in gezonde dingen Huup! En hopelijk gaat de misselijkheid ook snel over.
Nee, is gewoon puur uit voorzorg, maar dat houdt dan niet per se begeleiding van de gyn in.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:41 schreef owlet het volgende:
BE, wat spannend!
Als je een indicatie krijgt, moet je dan meteen onder controle bij de gyn?
Zover ik het weet hoef je niet naar de gyn, hooguit een keer je verhaal daar doen maar de gyn zal niet de gehele controle gaan doen. Wel mag je zodra je bevalling begint meteen naar het ziekenhuis en hoef je niet te wachten tot de 7cm ontsluiting! en dat geeft rust! Verder krijg je met een M.I. een ziekenhuis bevalling compleet vergoed (mocht je verzekering het niet 100% vergoeden) en staat er altijd een gyn klaar voor assistentie, mocht je er voor kiezen de bevalling door de vk begeleid te laten doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:41 schreef owlet het volgende:
BE, wat spannend!
Als je een indicatie krijgt, moet je dan meteen onder controle bij de gyn?
Hoi!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:51 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
ik leef nog hoor!![]()
Zit nu op werk, hopelijk ergens komende week internet aangesloten ein-de-lijk. Dan kan ik weer mn ei kwijt enzo![]()
Verder gaat alles hier goed. Misselijk tot en met dus het is even uitvogelen wat me wel aanstaat qua eten want ik heb niet zoveel trek. Die bakjes yoghurt met klein beetje cruesli erbovenop van de appie gaan vooralsnog goed, en die breaker met pitjes ook. Dus daar leef ik voorlopig op. Dat en crackers en mandarijntjes![]()
Oh en over minder dan een week de eerste echo. Ik ben stikzenuwachtig maarja, we zien het allemaal wel. Laat het maar gewoon over me heen komen dan.
Als het goed is op de kop af 9 weken dan. Maar het zou goed kunnen dat ik 1 of 2 daagjes wordt teruggezet. Ik dacht namelijk dat mn cyclus 26 dagen was, en alles lijkt daarop te wijzen ook, maar je weet maar nooit natuurlijkquote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:04 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Hoi!![]()
Ben blij dat je er weer bent hoor!
Doe maar rustig aan met je misselijkheid hoor
En spannend voor je echo!! Hoeveel week ben je dan?
Mijn ervaring is ook dat je beter kunt luisteren naar je lichaam qua waar je trek in hebt dan dat je perse je normale eten naar binnen wilt proppen. Dan komt het er alleen maar harder uit. En je kunt beter een pak crackers en 10 mandarijntjes eten en dat het binnen blijft dan je normale eten wat je allemaal weer uitspuugtquote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:50 schreef huuphuup het volgende:
Heuh, wat zijn dat Tessie? Als ik google dan krijg ik een soort M&M's ofzo te zien? Of eigenlijk meer smarties zeg maar.
Ja ik heb de laatste tijd helemaal geen trek. Dus als ik wel ergens trek in heb dan maak ik er maar gebruik vanhaha. Ik ben ruim 3 kilo afgevallen de afgelopen twee weken, waarschijnlijk van het weinige eten en dat komt dan weer omdat ik geen trek heb. Ik probeer het wel hoor! Kleine beetjes enzo, en godzijdank heb ik alleen maar trek in gezonde dingen, dat scheelt. Maar als ik echt tegen mn zin mezelf vol ga proppen dan is dat vragen om moeilijkheden. Dus als ik op een dag alleen maar trek heb in mandarijntjes en crackers nouja, dan eet ik tien mandarijntjes en een pak crackers
![]()
Het komt allemaal op zn pootjes terecht (zegt mn oma)
Daar kan ik me echt iets bij voorstellen, en je kan het maar beter vroeg geregeld hebben dan ben je van ie zorg/angst af.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:03 schreef Brighteyes het volgende:
Dat wat marlieske zegt dus.
En dat is op zich mss geen overbodige luxe gezien de paniek aan het einde. Sasha had echt geen beste eerste minuut zei ze net ook weer en er werd op een gegeven moment ook idd een gyn geroepen toen zijn schoudertjes bleven steken. Dan kan die man/vrouw maar beter in de buurt zijn.Dus ik zou het wel fijn vinden moet ik eerlijk zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |