Dat is sinds 1 januari ook veranderd. Als het goed is is het nu voor iedereen voor tenminste 50% van het wettelijk minimumloon doorbetaald. Scheelt toch weerquote:Op woensdag 7 januari 2009 10:10 schreef kruimel_20 het volgende:
aha, dat is even jammer. ik verheugde me al op een half jaartje thuis zitten
maar het ouderschapsverlof is onbetaald voor zover ik kan vinden. Dus daar heb ik weinig aan.
Aan zwemmen opzich heb ik geen hekel, maar jezelf in een badpak proppen, daarna weer 't water uit.. koud! afdrogen enz.. verschrikkelijkquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:23 schreef Brighteyes het volgende:
Echt een hekel aan zwemmen?Wat zonde. Ik zwem nu 2 keer in de week 3 kwartier tot een uurtje en ik vind het echt heerlijk. Wel bezig zijn, maar niet compleet afgemat enzo.
Raissa, niet?Grrrr... irritant!
Is dat wel zo? Volgens mij is het zo dat als je ouderschapsverlof opneemt er ouderschapsverlofkorting wordt ingehouden op je salaris. Dit bedrag kun je in 2009 (deels) via de belasting weer terugkrijgen....quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:20 schreef texelonia het volgende:
[..]
Dat is sinds 1 januari ook veranderd. Als het goed is is het nu voor iedereen voor tenminste 50% van het wettelijk minimumloon doorbetaald. Scheelt toch weer
dat dus...quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:25 schreef S_oepstengel het volgende:
[..]
Aan zwemmen opzich heb ik geen hekel, maar jezelf in een badpak proppen, daarna weer 't water uit.. koud! afdrogen enz.. verschrikkelijk
Dat is inderdaad een goed alternatiefquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ik doe niet aan benauwde hokjes.![]()
Het is 'dames-zwemmen' dus het zijn vrijwel allemaal uitgezakte bejaarden en ik sta toch al naast mijn ook-na-2-zwangerschappen-heb-ik-maatje-36 vriendinnetje, dus het boeit mij helemaal niet meer.
Gewoon in de grote ruimte dus. Koud is het er wel, maar ik vind het toch gewoon lekker.
Ik moet ook gewoon echt wel sporten/bewegen en ik heb mezelf beloofd dat ik nooit meer naar de sportschool hoef, dus dit is een prima alternatief.
Wat jij zegt klopt Diaan, de CAO bepaalt wat er doorbetaald wordt, in de meeste gevallen is dat niets. Sommige CAO's betalenen 25, 50 of 75% door van het salaris. Wat wel nieuw is, is de loskoppeling van de belastingteruggave tijdens ouderschapsverlof en deelname aan de levensloopregeling. Kreeg je voorheen alleen dat belastingvoordeel als je levensloopdeelnemer was, nu kan iedere werknemer die teruggaaf aanvragen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:26 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Volgens mij is het zo dat als je ouderschapsverlof opneemt er ouderschapsverlofkorting wordt ingehouden op je salaris. Dit bedrag kun je in 2009 (deels) via de belasting weer terugkrijgen....
BE ik vind zwemmen best lekker, maar wat mij echt tegenhoudt in de winter/herfst zijn die kleine benauwde hokjes waarin je je moet omkleden...
Precies, en mijn werkgever betaalt 75% doorquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:41 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Wat jij zegt klopt Diaan, de CAO bepaalt wat er doorbetaald wordt, in de meeste gevallen is dat niets. Sommige CAO's betalenen 25, 50 of 75% door van het salaris. Wat wel nieuw is, is de loskoppeling van de belastingteruggave tijdens ouderschapsverlof en deelname aan de levensloopregeling. Kreeg je voorheen alleen dat belastingvoordeel als je levensloopdeelnemer was, nu kan iedere werknemer die teruggaaf aanvragen.
Ja, via de Belastingdienst kunnen wij hier ook minimaal 50% terug krijgen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:20 schreef texelonia het volgende:
[..]
Dat is sinds 1 januari ook veranderd. Als het goed is is het nu voor iedereen voor tenminste 50% van het wettelijk minimumloon doorbetaald. Scheelt toch weer
het is een doorverbind systheem, sterker nog de 1ste afspraak bij de verloskundige is ook niet hier in Terneuzen, maar in hulst.quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:02 schreef owlet het volgende:
Begrijp ik nou dat je niet zo maar je verloskundige kan bellen als je een vraag hebt, Bar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |