De dag is nog niet voorbij....quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:06 schreef Brighteyes het volgende:
Nah Diaan niet eens bevallen...Tssss... wat moeten we nou dan vandaag?
Fijn dat je vanmiddag naar de vk gaat, kan die gelijk even je bloeddruk checken.
Was je nog steeds niet bezig?? Werkze in ieder geval.quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:07 schreef Brighteyes het volgende:
Mss moet ik maar gewoon eens aan het werk gaan.![]()
![]()
![]()
Hoor ook wel eens gehoord dat dames (en heren) het fijn vinden dat de bevalling juist niet in het normale bed heeft plaatsgevonden, zeker als het wat heftiger was verlopen, dan kleeft die herinnering niet zo aan dat bed en slaapkamer, scheen voor hun toch wel verschil te maken naderhand toen hun sexleven weer wat actiever werd.quote:Op woensdag 7 januari 2009 08:55 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en Tessie.
Ik stel me zo voor dat als je eenmaal bevallen bent jij op een gegeven moment lekker gaat douchen en in de tussentijd verplaatsen je man en de kraamverzorgster je matras enzo weer naar boven, even schoon spul erop en als jij afgedroogd ben kan jij zo met je baby lekker in je eigen bedje gaan liggen bijkomen en genieten.![]()
Misschien juttertje?quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:20 schreef miss_sly het volgende:
Er hoort toch wel op z'n minst 1 verse baby bij te komen vandaag
We zijn gewoon verwend de laatste dagen
Ik heb daar ook al een poosje last van, volgens de gynaecoloog is het inderdaad de baby die steeds lager gaat liggen en in mijn geval flink tegen de baarmoedermond drukt..quote:Op woensdag 7 januari 2009 08:29 schreef Koningin het volgende:
Ik heb een beetje rare vraag: sinds een paar dagen voel ik van onder een soort van druk.
Kan dat iets te maken hebben met evt. indaling? Voelt ook als wat spierpijn achtig iets.
Diaan, het wordt een knul toch?quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:42 schreef Diaan73 het volgende:
Vraag me nu eigenlijk af of ik niet even een echt winterjasje ofzo moet kopen... het is best koud.... Heb wel een maxicosi met winterzak en ook kleertjes met een jasje...
Dat gaat over ouderschapsverlof, niet over zwangerschapsverlof.quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:58 schreef kruimel_20 het volgende:
Hallo Allemaal!
Iedereen die net bevallen is : Gefeliciteerd!
ik lees al een tijdje mee, maar meld me nu dan ook maar
ik ben nu 16 weken zwanger en uitgeteld op 24 juni 2009!
Alles gaat prima, op wat bandenpijn en vermoeidheid na maar dat hoort erbij!
Gisteren hoorde ik van iemand dat het wettelijke zwangerschapsverlof een half jaar is geworden. Ik kan het alleen nergens vinden. Weet iemand hier iets van?
Niet het zwangersschapsverlof maar het ouderschapsverlof.quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:58 schreef kruimel_20 het volgende:
Hallo Allemaal!
Iedereen die net bevallen is : Gefeliciteerd!
ik lees al een tijdje mee, maar meld me nu dan ook maar
ik ben nu 16 weken zwanger en uitgeteld op 24 juni 2009!
Alles gaat prima, op wat bandenpijn en vermoeidheid na maar dat hoort erbij!
Gisteren hoorde ik van iemand dat het wettelijke zwangerschapsverlof een half jaar is geworden. Ik kan het alleen nergens vinden. Weet iemand hier iets van?
Ze hebben het er wel over om het zwangerschapsverlof van 16 weken naar 18 weken te laten gaan, maar ik ben bang dat je dat ook niet gaat redden aangezien dat er ook nog niet door is in de politiekquote:Op woensdag 7 januari 2009 10:10 schreef kruimel_20 het volgende:
aha, dat is even jammer. ik verheugde me al op een half jaartje thuis zitten
maar het ouderschapsverlof is onbetaald voor zover ik kan vinden. Dus daar heb ik weinig aan.
Ja, het is een jongen. Dat zou erg lief zijn als je dat wil doen...quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Diaan, het wordt een knul toch?
Ik heb nog wel een hele stoere jongens-jas in maatje klein, nauwelijks gedragen, want ik hij zat dan zo stijf in de cosi gepropt. Ik deed vaak een badstof-jasje en dan in die cosi-zak helemaal dichtsnoeren. Het waren toen nog maar zulke kleine stukjes die hij buiten kwam.
Zal ik vanmiddag even zoeken voor je? Maak ik een foto, mag je zo van me hebben/lenen, want ik vind het eig. nog steeds zonde dat we die van ons niet vaak gebruikt hebben.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:59 schreef Brighteyes het volgende:
En Diaan, jij ook. Wel fijn dat ze het allemaal zo goed in de gaten houden.
Ik zal straks even een foto van het jasje posten.
Ik heb 1x per week fysio inderdaad en dan helpt het wel even maar niet zo lang.. en ik mag eigenlijk niet meer tillen enzo.. maar met Yana lukt dat gewoon niet altijd en dan verpest ik het weer..quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:06 schreef Brighteyes het volgende:
Kan je niet naar een fysio dan Soepie?
En eens lekker gaan zwemmen? Dat is volgens mij ook altijd wel goed voor ruggen toch?
Dat is sinds 1 januari ook veranderd. Als het goed is is het nu voor iedereen voor tenminste 50% van het wettelijk minimumloon doorbetaald. Scheelt toch weerquote:Op woensdag 7 januari 2009 10:10 schreef kruimel_20 het volgende:
aha, dat is even jammer. ik verheugde me al op een half jaartje thuis zitten
maar het ouderschapsverlof is onbetaald voor zover ik kan vinden. Dus daar heb ik weinig aan.
Aan zwemmen opzich heb ik geen hekel, maar jezelf in een badpak proppen, daarna weer 't water uit.. koud! afdrogen enz.. verschrikkelijkquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:23 schreef Brighteyes het volgende:
Echt een hekel aan zwemmen?Wat zonde. Ik zwem nu 2 keer in de week 3 kwartier tot een uurtje en ik vind het echt heerlijk. Wel bezig zijn, maar niet compleet afgemat enzo.
Raissa, niet?Grrrr... irritant!
Is dat wel zo? Volgens mij is het zo dat als je ouderschapsverlof opneemt er ouderschapsverlofkorting wordt ingehouden op je salaris. Dit bedrag kun je in 2009 (deels) via de belasting weer terugkrijgen....quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:20 schreef texelonia het volgende:
[..]
Dat is sinds 1 januari ook veranderd. Als het goed is is het nu voor iedereen voor tenminste 50% van het wettelijk minimumloon doorbetaald. Scheelt toch weer
dat dus...quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:25 schreef S_oepstengel het volgende:
[..]
Aan zwemmen opzich heb ik geen hekel, maar jezelf in een badpak proppen, daarna weer 't water uit.. koud! afdrogen enz.. verschrikkelijk
Dat is inderdaad een goed alternatiefquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ik doe niet aan benauwde hokjes.![]()
Het is 'dames-zwemmen' dus het zijn vrijwel allemaal uitgezakte bejaarden en ik sta toch al naast mijn ook-na-2-zwangerschappen-heb-ik-maatje-36 vriendinnetje, dus het boeit mij helemaal niet meer.
Gewoon in de grote ruimte dus. Koud is het er wel, maar ik vind het toch gewoon lekker.
Ik moet ook gewoon echt wel sporten/bewegen en ik heb mezelf beloofd dat ik nooit meer naar de sportschool hoef, dus dit is een prima alternatief.
Wat jij zegt klopt Diaan, de CAO bepaalt wat er doorbetaald wordt, in de meeste gevallen is dat niets. Sommige CAO's betalenen 25, 50 of 75% door van het salaris. Wat wel nieuw is, is de loskoppeling van de belastingteruggave tijdens ouderschapsverlof en deelname aan de levensloopregeling. Kreeg je voorheen alleen dat belastingvoordeel als je levensloopdeelnemer was, nu kan iedere werknemer die teruggaaf aanvragen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:26 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Volgens mij is het zo dat als je ouderschapsverlof opneemt er ouderschapsverlofkorting wordt ingehouden op je salaris. Dit bedrag kun je in 2009 (deels) via de belasting weer terugkrijgen....
BE ik vind zwemmen best lekker, maar wat mij echt tegenhoudt in de winter/herfst zijn die kleine benauwde hokjes waarin je je moet omkleden...
Precies, en mijn werkgever betaalt 75% doorquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:41 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Wat jij zegt klopt Diaan, de CAO bepaalt wat er doorbetaald wordt, in de meeste gevallen is dat niets. Sommige CAO's betalenen 25, 50 of 75% door van het salaris. Wat wel nieuw is, is de loskoppeling van de belastingteruggave tijdens ouderschapsverlof en deelname aan de levensloopregeling. Kreeg je voorheen alleen dat belastingvoordeel als je levensloopdeelnemer was, nu kan iedere werknemer die teruggaaf aanvragen.
Ja, via de Belastingdienst kunnen wij hier ook minimaal 50% terug krijgen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:20 schreef texelonia het volgende:
[..]
Dat is sinds 1 januari ook veranderd. Als het goed is is het nu voor iedereen voor tenminste 50% van het wettelijk minimumloon doorbetaald. Scheelt toch weer
het is een doorverbind systheem, sterker nog de 1ste afspraak bij de verloskundige is ook niet hier in Terneuzen, maar in hulst.quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:02 schreef owlet het volgende:
Begrijp ik nou dat je niet zo maar je verloskundige kan bellen als je een vraag hebt, Bar?
Oh dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen blijkbaarquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:41 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Wat jij zegt klopt Diaan, de CAO bepaalt wat er doorbetaald wordt, in de meeste gevallen is dat niets. Sommige CAO's betalenen 25, 50 of 75% door van het salaris. Wat wel nieuw is, is de loskoppeling van de belastingteruggave tijdens ouderschapsverlof en deelname aan de levensloopregeling. Kreeg je voorheen alleen dat belastingvoordeel als je levensloopdeelnemer was, nu kan iedere werknemer die teruggaaf aanvragen.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:32 schreef miss_sly het volgende:
Dat wilde ik ook liever, Lois, maar de dames zijn hier zo druk aan het praten erover...
Gaan jullie mee, dames?
Iets meer gaan drinken? en bij flitsten bellenquote:Op woensdag 7 januari 2009 14:13 schreef Diaan73 het volgende:
[..]ik heb daar een link neergezet naar de site van SZW waarin het een en ander staat uitgelegd hoe het nu per 1 januari is geregeld mbt ouderschapsverlof.
Pfff hoofdpijn is nog steeds niet weg en ik ben erg moe. Twan mocht en kon bij mn ouders blijven, dus ik ga even de bank opzoeken, tv kijken en hopen dat de hoofdpijn wergtrekt....
Hee BE, ik ben net weer een half uurtje wakker... maar ik vind het een erg leuk jasje, dus ik zou hem graag willen lenen. Ik pm je mijn adres okay??quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:15 schreef Brighteyes het volgende:
Diaan, dit is het jasje:
*klik* en *klik*
Eerlijk zeggen hoor. Ik kreeg nl. van mijn zus ook haar 'neutrale jasje' dat ze had gekocht toen ze nog niet wisten of het een jongetje of meisje zou worden en dat was behoorlijkin onze ogen.
![]()
Toen hebben we dus deze gekocht.
Maatje 56, nauwelijks gedragen.
Ik stuur hem zo naar je op, dan komt ie wel weer terug als jullie knul eruit gegroeid is.
Oh, ik lees nu dat je even plat ligt. Hoe is het nu?
quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:48 schreef Brighteyes het volgende:
Diaan, komt goed hoor, morgen gaat hij op de bus!
Wat fijn dat ie goed ingedaald ligt... en heb je het nog gehad over de homeopathische korreltjes?quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:13 schreef Jelief het volgende:
Fijn dat er even naar je gekeken wordt Bar!
Ik ben vanmiddag bij de vlos geweest. Onsje ligt vast in mijn bekken, klaar voor de start
Ik voelde hem vandaag wat minder dan anders maar dat kan dus kloppen met het ingedaald zijn, kan ie niet zoveel meer bewegen. Moet het wel in de gaten houden. Brief meegekregen met wanneer ik moet bellen en Mike heeft de klossen en de ondersteek gehaald. Wij zijn er dus klaar voor, nou Onsje nog
Nee, ik vind het wel goed zo. Het voelde toch niet zo goed om de boel te versnellen. Onsje komt wel als hij klaar is, tenslotte kwam Emma op precies 40 weken.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:14 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
Wat fijn dat ie goed ingedaald ligt... en heb je het nog gehad over de homeopathische korreltjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |