abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:18:46 #51
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_64751860
Tessie, kan nooit geen kwaad de HA nog eens te bellen inderdaad.
En over dat thuisbevallen op de benedenverdieping met overgewicht verschilt volgens mij nogal. Heb het ook wel eens gehoord. Sommigen zeggen zelfs dat je dan zelfs in het ziekenhuis moet bevallen. Maar er zijn er ook zat waarbij er helemaal niets gezegd wordt. Zal ook wel van het verloop van de zwangerschap en de persoonlijke situatie zelf afhangen dus denk ik.
No more games, no more drama...
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:19:04 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64751878
Bij mij 'moest' trouwens standaard mijn suiker gecontroleerd worden met 16 weken omdat ik te zwaar was.
En ze gebruikten een extra brede band voor de bloeddruk, de normale band scheen niet goed te meten bij mensen die te zwaar zijn.

Jemig, hoe meer ik op schrijf hoe meer ik me een Jerry Springer geval ga voelen! Maar zo ernstig is het nog niet hoor! Ik kan gewoon zelf traplopen en sporten enzo. Ik ben nog niet bedlegerig.
pi_64751929
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:15 schreef Brighteyes het volgende:
En dan de hele buurt die staat te kijken hoe ik in mijn pyjama over het balkon gehesen wordt? Nee dank je.

Pyama.... nou als je die dan nog maar aan hebt vriendin van me woont in een appartement en mocht niet meer de trap zelf af tijdens de bevalling en de ambulance broeders hadden nog wel willen tillen maar de trap was gewoon te smal voor de brancard.
Die lag dus in alleen t-shirt en een deken op de brancard en de hele wijk liep uit .... kee je krijgt wel wat over je heen hoor maar ze vond het echt vreselijk
Mama van Isa en Ties
pi_64752014
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:19 schreef Brighteyes het volgende:

Jemig, hoe meer ik op schrijf hoe meer ik me een Jerry Springer geval ga voelen! Maar zo ernstig is het nog niet hoor! Ik kan gewoon zelf traplopen en sporten enzo. Ik ben nog niet bedlegerig.
heb meen ik wel eens een foto van je gezien en vond je niet Jerry Springer waardig
Mama van Isa en Ties
pi_64752175
Floria, ook jij gefeliciteerd!!!!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:28:13 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64752279
Nou ja, dat dus Marlieske, ik kreeg ineens zo'n visioen.
Ik ben bevallen in een big-shirt, dat bedekte best veel nog maar toch... we hebben toen heel snel een bed gehaald. Via marktplaats, simpel ding, in een kwartiertje in elkaar te zetten, dus ook pas opgezet toen de bevalling begon.

Als je nog iets nodig hebt moet je het maar zeggen Tessie, wellicht kan je die van ons lenen, je loopt toch 2 maanden voor. Moet je alleen wel je eigen matras erop leggen.
pi_64752562
Lijkt me ook vreselijk hoor en echt niet alleen vreselijk als je een paar kilotjes te veel hebt, vriendin van me woog toen 70kg ofzo en die vond het ook gewoon weg vreselijk vooral omdat de wijk helemaal leeg liep en het pal voor hun deur kermis was.... lichtjes en muziek van de botswagens erbij *sfeer opsnuift vooral de lucht van versgebakken popcorn*

Maar BE bij Jerry Springer werd toch gewoon heel de gevel van de woning eruit gehaald + een nieuwe ambulance aangetrokken omdat een standaard ambulance het gewicht niet kon dragen, dat was echt met de bek open kijken kan het me nog goed herinneren.
Ik werk trouwens bij een trauma brancard leverancier en we maken inmiddels brancards voor extra lange en zware/brede mensen.
Mama van Isa en Ties
pi_64752600

Voor te mathematisch achtergestelden ...dat is 3 Augustus
en voor de goede orde

Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  Moderator dinsdag 6 januari 2009 @ 23:51:31 #59
5428 crew  miss_sly
pi_64753255
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:20 schreef marlieske het volgende:

[..]

Pyama.... nou als je die dan nog maar aan hebt vriendin van me woont in een appartement en mocht niet meer de trap zelf af tijdens de bevalling en de ambulance broeders hadden nog wel willen tillen maar de trap was gewoon te smal voor de brancard.
Die lag dus in alleen t-shirt en een deken op de brancard en de hele wijk liep uit .... kee je krijgt wel wat over je heen hoor maar ze vond het echt vreselijk
Zie hier de reden voor mijn keuze voor een ziekenhuisbevalling Lijkt me echt zoo vreselijk!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:53:01 #60
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_64753314
Floria en man, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Lola!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_64753525
Floria, gefeliciteerd met Lola!
pi_64753643
Feli Floria
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 7 januari 2009 @ 06:42:16 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_64757712
Floria gefeliciteerd!

Desiredbard, ook gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64758255
môge. rustig hier, al heb ik wel het idee dat mijn buik wat lager zit dan voor ik ging slapen. Zo weer even slapen, Emma is op het kdv
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_64758409
Floria, Gefeliciteerd. Het gaat hard hier!!!
Allemaal nieuwe baby's.

Ik heb een beetje rare vraag: sinds een paar dagen voel ik van onder een soort van druk.
Kan dat iets te maken hebben met evt. indaling? Voelt ook als wat spierpijn achtig iets.
pi_64758595
Ik vind het wel een rare regel hoor, over dat beneden bevallen.... (idd. als het over Jerry Springer gevallen gaat ok, maar ik vind dit overdreven) Ik zie dat zelf ook helemaal niet zitten eigenlijk, zo midden in de woonkamer op een bedje... Vond jij dat niet vervelend BE? Lijkt me dat je toch veel lekkerder ligt in gewoon je eigen bed...

Ik ga trouwens over een uurtje naar de HA, benieuwd of ie nog wat nuttigs te melden heeft...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  woensdag 7 januari 2009 @ 08:44:26 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64758631
Ik denk het haast wel Koningin. De boel is zich nu zo langzamerhand aan het klaarmaken natuurlijk.
Het kan ook zijn dat het nu gewoon begint te drukken omdat de baby zwaarder aan het worden is. Ik herken het verder niet moet ik zeggen. Mss even aan je vk voorleggen de volgende keer als je er bent?
  woensdag 7 januari 2009 @ 08:46:13 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64758660
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 08:41 schreef tessie het volgende:
Ik vind het wel een rare regel hoor, over dat beneden bevallen.... (idd. als het over Jerry Springer gevallen gaat ok, maar ik vind dit overdreven) Ik zie dat zelf ook helemaal niet zitten eigenlijk, zo midden in de woonkamer op een bedje... Vond jij dat niet vervelend BE? Lijkt me dat je toch veel lekkerder ligt in gewoon je eigen bed...

Ik ga trouwens over een uurtje naar de HA, benieuwd of ie nog wat nuttigs te melden heeft...
Nou, daar komt de dooddoener... het maakt je echt niet uit op dat moment.

De gordijnen en luxaflex zaten dicht en ik vond het zelf eigenlijk wel prettig. F. kon gewoon rommelen en doen en tv kijken en als ik hem nodig had riep ik en dan stond hij gelijk bij me. De keuken (met eten en drinken) is bij de hand, het toilet (die hebben wij boven niet). Ik heb het dus niet erg gevonden.
Toen het bed neergezet is hebben we gewoon mijn matras dekbed en kussen van boven naar beneden gehaald en de boel verplaatst.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 07-01-2009 08:54:18 ]
  woensdag 7 januari 2009 @ 08:49:34 #69
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_64758722
Weer een bay, gefeliciteerd!

Hier nog alles rustig, al valt het wel op dat we opeens veel telefoontjes krijgen van mensen die toch even benieuwd zijn of er al wat rommelt
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_64758759
Ik ben met Sara ook beneden in de woonkamer bevallen en dat was prima hoor! Lekker de ruimte, en het maakt je ook niks meer uit.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 7 januari 2009 @ 08:53:52 #71
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_64758796
Lola Floria en partner van harte met jullie dochter
  woensdag 7 januari 2009 @ 08:55:56 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64758826
Oh, en Tessie.
Ik stel me zo voor dat als je eenmaal bevallen bent jij op een gegeven moment lekker gaat douchen en in de tussentijd verplaatsen je man en de kraamverzorgster je matras enzo weer naar boven, even schoon spul erop en als jij afgedroogd ben kan jij zo met je baby lekker in je eigen bedje gaan liggen bijkomen en genieten.
pi_64758893
Hm zo klinkt het idd helemaal niet zo slecht BE.... Gelukkig kan ik er nog even over nadenken
Raar trouwens dat bij mij dan niet mijn suiker getest moet worden.... vraag het volgende maand wel ff bij mijn nieuwe vk ... (we gaan bijna verhuizen )
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:01:02 #74
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_64758904
Hee is er helemaal geen baby bij?? Hier in ieder geval niet.... wel sinds gisterenavond flinke hoofdpijn, maar dat kan ook door de drukte komen.

Ik heb gisterenavond toch maar een het zeiltje op het bed gelegd had ik tot schrik van Peaceman nog niet gedaan....

Over een uurtje weer naar de VK. Enne wat betreft al die bevallingen in januari, ik denk dat die van mij nog wel even laat wachten.... De uitzondering bevestigt de regel toch?
Make love, not war ☮
pi_64758951
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 08:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik denk het haast wel Koningin. De boel is zich nu zo langzamerhand aan het klaarmaken natuurlijk.
Het kan ook zijn dat het nu gewoon begint te drukken omdat de baby zwaarder aan het worden is. Ik herken het verder niet moet ik zeggen. Mss even aan je vk voorleggen de volgende keer als je er bent?
Ik moet morgen naar de VK, dus dan ga ik het zowiezo al voorleggen.
Misschien dat ze het zelf al zegt bij het onderzoeken.
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:06:39 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64759009
Nah Diaan niet eens bevallen... Tssss... wat moeten we nou dan vandaag?
Fijn dat je vanmiddag naar de vk gaat, kan die gelijk even je bloeddruk checken.
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:07:16 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64759026
Mss moet ik maar gewoon eens aan het werk gaan.

Oh by the way... BM, hoe is het bij jou dan? Jij loopt ook al aardig richting DE datum...
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:09:09 #78
114177 Diaan73
pi_64759070
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:06 schreef Brighteyes het volgende:
Nah Diaan niet eens bevallen... Tssss... wat moeten we nou dan vandaag?
Fijn dat je vanmiddag naar de vk gaat, kan die gelijk even je bloeddruk checken.
De dag is nog niet voorbij.... al heb ik geen verwachtingen...
Yeps, is wel even fijn.
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:07 schreef Brighteyes het volgende:
Mss moet ik maar gewoon eens aan het werk gaan.
Was je nog steeds niet bezig?? Werkze in ieder geval.
Make love, not war ☮
  Moderator woensdag 7 januari 2009 @ 09:20:14 #79
5428 crew  miss_sly
pi_64759273
Er hoort toch wel op z'n minst 1 verse baby bij te komen vandaag

We zijn gewoon verwend de laatste dagen
pi_64759398
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 08:55 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en Tessie.
Ik stel me zo voor dat als je eenmaal bevallen bent jij op een gegeven moment lekker gaat douchen en in de tussentijd verplaatsen je man en de kraamverzorgster je matras enzo weer naar boven, even schoon spul erop en als jij afgedroogd ben kan jij zo met je baby lekker in je eigen bedje gaan liggen bijkomen en genieten.
Hoor ook wel eens gehoord dat dames (en heren) het fijn vinden dat de bevalling juist niet in het normale bed heeft plaatsgevonden, zeker als het wat heftiger was verlopen, dan kleeft die herinnering niet zo aan dat bed en slaapkamer, scheen voor hun toch wel verschil te maken naderhand toen hun sexleven weer wat actiever werd.

Koninging, ik herken dat drukken wel van onder hoor *autch* dat is inderdaad het indalen.
Mama van Isa en Ties
pi_64759422
Hahaha, ik dacht ook: er is er vast weer eentje bijgekomen... maar nog niet
Fake it till you make it...
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:30:26 #82
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64759453
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:20 schreef miss_sly het volgende:
Er hoort toch wel op z'n minst 1 verse baby bij te komen vandaag

We zijn gewoon verwend de laatste dagen
Misschien juttertje?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:42:13 #83
114177 Diaan73
pi_64759719
Vraag me nu eigenlijk af of ik niet even een echt winterjasje ofzo moet kopen... het is best koud.... Heb wel een maxicosi met winterzak en ook kleertjes met een jasje...
Make love, not war ☮
pi_64759899
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 08:29 schreef Koningin het volgende:
Ik heb een beetje rare vraag: sinds een paar dagen voel ik van onder een soort van druk.
Kan dat iets te maken hebben met evt. indaling? Voelt ook als wat spierpijn achtig iets.
Ik heb daar ook al een poosje last van, volgens de gynaecoloog is het inderdaad de baby die steeds lager gaat liggen en in mijn geval flink tegen de baarmoedermond drukt..
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 09:55:39 #85
43556 miss_dynastie
pi_64760070
Welkom op de wereld, Seb en Lola !
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:58:52 #86
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_64760158
Hallo Allemaal!

Iedereen die net bevallen is : Gefeliciteerd!
ik lees al een tijdje mee, maar meld me nu dan ook maar
ik ben nu 16 weken zwanger en uitgeteld op 24 juni 2009!
Alles gaat prima, op wat bandenpijn en vermoeidheid na maar dat hoort erbij!

Gisteren hoorde ik van iemand dat het wettelijke zwangerschapsverlof een half jaar is geworden. Ik kan het alleen nergens vinden. Weet iemand hier iets van?
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:59:36 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64760176
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:42 schreef Diaan73 het volgende:
Vraag me nu eigenlijk af of ik niet even een echt winterjasje ofzo moet kopen... het is best koud.... Heb wel een maxicosi met winterzak en ook kleertjes met een jasje...
Diaan, het wordt een knul toch?
Ik heb nog wel een hele stoere jongens-jas in maatje klein, nauwelijks gedragen, want ik hij zat dan zo stijf in de cosi gepropt. Ik deed vaak een badstof-jasje en dan in die cosi-zak helemaal dichtsnoeren. Het waren toen nog maar zulke kleine stukjes die hij buiten kwam.
Zal ik vanmiddag even zoeken voor je? Maak ik een foto, mag je zo van me hebben/lenen, want ik vind het eig. nog steeds zonde dat we die van ons niet vaak gebruikt hebben.
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:00:09 #88
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_64760191
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:58 schreef kruimel_20 het volgende:
Hallo Allemaal!

Gisteren hoorde ik van iemand dat het wettelijke zwangerschapsverlof een half jaar is geworden. Ik kan het alleen nergens vinden. Weet iemand hier iets van?
Dat gaat over ouderschapsverlof, niet over zwangerschapsverlof.
Elke werknemer heeft het recht 26x het aantal contracturen aan ouderschapsverlof op te nemen.Voorheen was het 13 weken x je contracturen. Indien je CAO daarin voorziet, krijg je een deel doorbetaald.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:00:19 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64760198
Hallo kruimel!
  Moderator woensdag 7 januari 2009 @ 10:00:32 #90
5428 crew  miss_sly
pi_64760202
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:58 schreef kruimel_20 het volgende:
Hallo Allemaal!

Niet het zwangersschapsverlof maar het ouderschapsverlof.
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:10:47 #91
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_64760524
aha, dat is even jammer. ik verheugde me al op een half jaartje thuis zitten
maar het ouderschapsverlof is onbetaald voor zover ik kan vinden. Dus daar heb ik weinig aan.
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_64761396
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:10 schreef kruimel_20 het volgende:
aha, dat is even jammer. ik verheugde me al op een half jaartje thuis zitten
maar het ouderschapsverlof is onbetaald voor zover ik kan vinden. Dus daar heb ik weinig aan.
Ze hebben het er wel over om het zwangerschapsverlof van 16 weken naar 18 weken te laten gaan, maar ik ben bang dat je dat ook niet gaat redden aangezien dat er ook nog niet door is in de politiek
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:44:43 #93
114177 Diaan73
pi_64761512
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:59 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Diaan, het wordt een knul toch?
Ik heb nog wel een hele stoere jongens-jas in maatje klein, nauwelijks gedragen, want ik hij zat dan zo stijf in de cosi gepropt. Ik deed vaak een badstof-jasje en dan in die cosi-zak helemaal dichtsnoeren. Het waren toen nog maar zulke kleine stukjes die hij buiten kwam.
Zal ik vanmiddag even zoeken voor je? Maak ik een foto, mag je zo van me hebben/lenen, want ik vind het eig. nog steeds zonde dat we die van ons niet vaak gebruikt hebben.
Ja, het is een jongen. Dat zou erg lief zijn als je dat wil doen...

Net terug van de VK:

Bloeddruk ietsjes verhoogd, nu 130/75... en 2 kg aangekomen (vooral vocht!!). Baby is helemaal ingedaald in de bekken!! Hoofdpijn waarschijnlijk doordat ik gisteren teveel heb gedaan.. moet even 2 paracetamol en een glas cola (versterkt de paracetamol) nemen. Zekerheidshalve a.s. vrijdag terugkomen en dan urine meenemen om te kijken of er eiwitten in mn urine zitten en weer bloeddruk meten. Ik moet ook even rustig aan doen..... Verder alles goed Ze vond dat ik maar moest gaan bevallen voordat mn bloeddruk weer hoog wordt, zoals toen met Twan.

Ow BE je had toen nog de vraag of ze nog gingen controleren of de hom. korreltjes werken.. heb ik even gevraagd, ze gaan na 40 weken zwangerschap (dus volgende week) een inwendig onderzoek doen. Nu doen ze dat nog liever niet omdat het meer pijn kan opleveren dan dat het nut heeft.
Make love, not war ☮
pi_64761586
Ja ik dacht dat dat verlengen van het zwangerschapsverlof eigenlijk per 1 januari in zou gaan, maar blijkbaar niet dus...

Ik ben net bij de HA geweest, maar die wist eigenlijk ook niks. Gewoon rustig aan doen, deze week nog thuisblijven en volgende week weer rustig aan aan het werk, en als het erger wordt weer terug komen
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:59:25 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64761965
Lekker rustigaan doen dan maar Tessie.

En Diaan, jij ook. Wel fijn dat ze het allemaal zo goed in de gaten houden.
Ik zal straks even een foto van het jasje posten.
pi_64762055
Gefeliciteerd Floria & man met de geboorte van Lola

Welkom Kruimel!

Ik heb echt zo'n enorme pijn in m'n rug en dan moet ik 's nachts ook 10x m'n bed uit om te plassen.. dat werkt ook niet mee
Sorry voor mijn geklaag.. maar wordt er zo moe van
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:03:30 #97
108648 cattie
lieve moeder
pi_64762117
Estrys en Floria gefeliciteerd! Het gaat hard zo!
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:04:04 #98
114177 Diaan73
pi_64762138
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:59 schreef Brighteyes het volgende:

En Diaan, jij ook. Wel fijn dat ze het allemaal zo goed in de gaten houden.
Ik zal straks even een foto van het jasje posten.
ook in verband met mijn voorgeschiedenis mbt de laatste weken zwangerschap van Twan.
Helemaal geweldig
Make love, not war ☮
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:06:18 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64762219
Kan je niet naar een fysio dan Soepie?
En eens lekker gaan zwemmen? Dat is volgens mij ook altijd wel goed voor ruggen toch?
pi_64762338
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:06 schreef Brighteyes het volgende:
Kan je niet naar een fysio dan Soepie?
En eens lekker gaan zwemmen? Dat is volgens mij ook altijd wel goed voor ruggen toch?
Ik heb 1x per week fysio inderdaad en dan helpt het wel even maar niet zo lang.. en ik mag eigenlijk niet meer tillen enzo.. maar met Yana lukt dat gewoon niet altijd en dan verpest ik het weer.. Zwemmen ga ik ook maar eens mee beginnen denk ik.. ook al heb ik er een hekel aan
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')