abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:02:56 #251
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64840111
BE ik moest wel urine meenemen maar weet niet of dat overal standaard is. Overigens checkte ik pas op het laatste moment wat ik ook alweer mee moest nemen en had geen potje voor de urine en ook geen tijd meer dus niet meegenomen en dat was ook geen probleem, mocht de keer erna ook

Verder moest ik gegevens van de vorige zwangerschap/bevalling/kraamtijd meenemen, dus als je daar nog papieren van hebt kun je die meenemen (wat ik niet had, hebben ze bij ziekenhuis opgevraagd was ook geen probleem)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:05:56 #252
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_64840165
Dennis en Juttertje van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Odin En Dennis wat klink je ook erg trots....

DolleMina, wat een lieve foto....

Over 2 uurtjes naar de verloskundige, ben benieuwd.

BE, ik hoefde geen urine mee te nemen de eerste keer. Alleen verzekeringsgegevens volgens mij en het zorgpasje. Wel spannend straks, heel veel succes/plezier
Make love, not war ☮
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:09:21 #253
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_64840235
Goedemorgen kleine Odin! Gefeliciteerd met je komst!
Juttertje en Dennis, proficiat met jullie mannetje!
Niet mieten! Door gieten!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:16:44 #254
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64840378
Jutterthe en Dennis gefeliciteerd met jullie zoon Odin!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_64840466
BE, het staat op de site van de praktijk
quote:
Wat u mee moet nemen tijdens de eerste en volgende controles:

* handdoek (niet verplicht)
* verzekeringspasje en geldig identiteitsbewijs (alleen de 1e controle)
* eventueel een ingevulde vragenlijst zodat u voorbereid bent op de vragen die wij gaan stellen tijdens de eerste controle
* het blauwe of rode boekje (Als u dit boekje niet in bezit heeft, krijgt u deze tijdens de eerste controle)
* vanaf 36 weken ‘de envelop’. Deze bevat alle benodigde formulieren voor de bevalling
Gefeliciteerd Juttertje!
pi_64840554
Odin Eos? Naar de god Odin en de godin Eos vernoemd? Juttertje en Dennis, van harte gefeliciteerd met Odin!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_64840658
Dennis en Juttertje van harte gefeliciteerd met Odin
pi_64840812
Juttertje en Dennis van harte gefeliciteerd!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:43:48 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64841047
Thanks Owlet! Die lijst had ik al wel gedaan 2 weken terug ofzo, vandaar dat ik niet verder had gekeken.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:10:50 #260
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_64841827
Juttertje en Dennis van harte met de geboorte van jullie zoontje!!
Moet ff wennen aan de namen want je hoort ze natuurlijk niet zo vaak, maar vind ze wel erg mooi!
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:26:25 #261
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_64842320
Juttertje en Dennis van harte met de geboorte van jullie zoon !!!!
pi_64842418
Juttertje en Dennis gefeliciteerd! Bijzondere namen!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_64842425
Gefeliciteerd met Odin
pi_64842514
Gefeliciteerd met Odin!
pi_64842604
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hoe ging het bij Fons eigenlijk? Ben je toen over tijd gegaan?
Ja, een week toen,als ik keek volgens de datum laatste menstruatie en hij was ook al groter op de termijnecho.
Dus deze zal ook wel pas vrijdag komen...
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:35:58 #266
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64842665
Juttertje en Dennis gefeliciteerd met de komst van Odin. Ik wens jullie een fijne kraamtijd en een spoedig herstel voor Juttertje!

Hier niks, behalve een druk kindje en hier en daar een harde buik.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_64842709
Gefelcitieerd Dennis en Juttertje Wat een mooie aparte namen hebben jullie gekozen!

BE, ben je nu al bij de VK geweest of moet je nog?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_64843281
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 03:24 schreef juttertje het volgende:
Vol trots meld ik mede namens mijn lieve Juttertje, dat wij donderdag 08 januari 2009 de ouders zijn geworden van onze prachtige gezonde zoon.

Odin Eos

Geboren te Amsterdam
08 januari 2009 om 20.15 uur
3590 gram en 52 cm lang
Gefeliciteerd In welk ziekenhuis ligt Juttertje?
pi_64843747
Wat gaat de lijst hard zeg...!
Nog 17 16 mensen boven mij en als ik de datum zou laten veranderen in de keizersnede datum dan nog minder Helaas pindakaas mag ik écht écht écht de datum niet verklappen aangezien Milanese bang is voor meelezers en we het niet zo leuk vinden om dat ook nog eens niet geheim te houden..

[ Bericht 1% gewijzigd door Raissa op 09-01-2009 12:05:19 ]
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:05:17 #270
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_64843816
Juttertje en Dennis, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Odin!!!
Hopelijk herstelt Juttertje snel!
No more games, no more drama...
pi_64843852
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 08:50 schreef Brighteyes het volgende:
Even een vraagje, ik heb zo de eerste afspraak bij de vk, maar ik ben de brief kwijt met wat ik mee moet nemen. Handig opbergen om ervoor te zorgen dat nieuwsgierige ogen niks zien.
Nu probeer ik te bellen, maar het antw apparaat staat nog aan, en om hier nou het noodnummer voor te bellen lijkt me ook zo wat.
Er staat me iets bij van verzekeringsgegevens, maar verder? Zou ik urine mee moeten nemen bijvoorbeeld?
Heeft iemand nog zinnige tips?
Ik blijf wel bellen hoor, maar goed, voor het geval ik er echt niet tussendoor kom.
Urine is bij mij nog nooit door de vk getest. Ik moest op het eerste gesprek alleen een vragenlijst meenemen over bijvoorbeeld erfelijke ziektes in de familie (is wel handig als je daar al over hebt nagedacht en dat niet ter plekke hoeft te doen, al denk ik dat je het wel zal weten aangezien je sasha al hebt). Verder een verzekeringspasje mee en dat was het dan
pi_64844893
Be ik denk dat je niks mee hoef te nemen als je de vorige keer daar ook bij de vk bevallen bent.
anders het bevallingsverslag. ik heb bij de 2de keer niks meegenomen want ze had alles nog.
mama van 3 kids!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:50:46 #273
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64845564
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 03:24 schreef juttertje het volgende:
Ik ben supertrots op mijn lieve Juttertje, ze heeft ons een prachtige zoon geschonken en een dolgelukkige vader (lees ik blijf maar janken )
En hier krijg ík nou tranen van in mijn ogen!
Zo mooi, hoe die mannen trots zijn op hun barende vrouw!

Van harte Juttertje en Dennis!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_64845589
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 16:27 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ah, dat verklaard!
Ik werd al ongerust..
Thnx

ik leef nog hoor!
Zit nu op werk, hopelijk ergens komende week internet aangesloten ein-de-lijk. Dan kan ik weer mn ei kwijt enzo
Verder gaat alles hier goed. Misselijk tot en met dus het is even uitvogelen wat me wel aanstaat qua eten want ik heb niet zoveel trek. Die bakjes yoghurt met klein beetje cruesli erbovenop van de appie gaan vooralsnog goed, en die breaker met pitjes ook. Dus daar leef ik voorlopig op. Dat en crackers en mandarijntjes
Oh en over minder dan een week de eerste echo. Ik ben stikzenuwachtig maarja, we zien het allemaal wel. Laat het maar gewoon over me heen komen dan.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64846105
Oh Fons

Juttertje en Man van harte
Fake it till you make it...
pi_64846145
Oh en trouwens, het zijn teveel nieuwe baby'tjes die ik gemist heb om ze allemaal op te gaan noemen, maar ik heb de updates vanaf mn telefoon in de gaten kunnen houden (hoezo verslaafd?! )

Dus bij deze, alle verse papa's en mama's van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoons en dochters!! (En sommigen zijn in turbotempo geboren zag ik )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:08:58 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64846315
Schattig BM!

Huupje, wat jammer dat je alsnog misselijk geworden bent. Hopelijk weet je het met yoghurt en crackertjes wel te redden.

Ik ben vanmorgen bij de vk geweest en idd hoefde ik verder niks mee.
(Ik heb de vorige keer wel eens urine moeten meenemen om eiwitten te testen bij een iets verhoogde bloeddruk, vandaar dat ik daaraan dacht. )
Bloeddruk was 100/70, prima dus. Gewicht was ietsje lager dan bij de start van Sasha. Ik moet idd wel een suikerdinges laten prikken met 24w (niet 16 dus ).
En... ik mag maandag al voor een echo!
Het is vrijwel zeker dat ik netjes 8w en een beetje ben, maar toch... en omdat ik zelf wel heel onzeker ben (8 testen so far ) zei ze 'we doen hem lekker zo snel mogelijk', en dat is dus as maandag al.
Ik ben me toch een partij zenuwachtig!

Toen maar gelijk door naar het zh om het bloedprikken te doen, is dat maar gewoon gedaan.

Oh ja, en ze gaan me in het team bespreken vwb de bevalling. Ik gaf aan dat ik er niet tegenopzag ondanks dat het toch best heel heftig was (ze vond me een nuchtere ) maar dat ik er wel vanuit ging dat we het nu niet eens meer thuis gingen proberen. Toen zei ze dat ze dus wel even ging overleggen op basis van Sasha's geboorte en als zij alledrie ook tot de conclusie kwamen dat dat beter was, dan krijg ik een indicatie. Scheelt weer, zei ze.

Zo... hehe, dat is geweest. Is het al maandag?
pi_64846491
Fijn dat alles goed was BE! En zo snel al een echo! Spannend!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:28:34 #280
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_64846980
Juttertje en man van harte met Odin

Be a.s maandag is het al snel hoor en hoelaat heb je de echo?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_64847043
BE, maandag echo, gaaf!
Fake it till you make it...
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:38:00 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64847287
Om half 11 Bar, dus we kunnen even uitslapen.
pi_64847400
BE, wat spannend!
Als je een indicatie krijgt, moet je dan meteen onder controle bij de gyn?
pi_64847430
Fijn dat het zo fijn ging bij de VK BE! En maandag al echo! Wauw, doe je goed. Haha, ik ben ook stikzenuwachtig hoor. Maar ik mag geen testen meer kopen van mezelf en moet gewoon afwachten Nog een paar daagjes.... zucht *met vingers tikt*
En och, die misselijkheid overleef ik wel, het is hooguit wat oncomfortabel. Ik denk dat ik vanmiddag maar eens beschuit en jonge kaas ga kopen, daar heb ik me toch een partij trek in!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64847517
Ik heb de hele tijd dat ik ineens iets bedenk en daar dan superveel trek ik heb, het verschilt echt per dag.
Kan ook andersom, een collega van mijn Lief had speciaal uit NY voor ons Reeces Pieces meegenomen, dus nu liggen hier 2 grote zakken, en daar heb ik dan juist ineens écht geen trek meer in. Weird.
pi_64847680
Heuh, wat zijn dat Tessie? Als ik google dan krijg ik een soort M&M's ofzo te zien? Of eigenlijk meer smarties zeg maar.
Ja ik heb de laatste tijd helemaal geen trek. Dus als ik wel ergens trek in heb dan maak ik er maar gebruik van haha. Ik ben ruim 3 kilo afgevallen de afgelopen twee weken, waarschijnlijk van het weinige eten en dat komt dan weer omdat ik geen trek heb. Ik probeer het wel hoor! Kleine beetjes enzo, en godzijdank heb ik alleen maar trek in gezonde dingen, dat scheelt. Maar als ik echt tegen mn zin mezelf vol ga proppen dan is dat vragen om moeilijkheden. Dus als ik op een dag alleen maar trek heb in mandarijntjes en crackers nouja, dan eet ik tien mandarijntjes en een pak crackers
Het komt allemaal op zn pootjes terecht (zegt mn oma )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:51:36 #287
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_64847734
Wat spannend BE! Fijn zeg dat het zo snel kan. Zeker als je wat onzeker bent.
Ik maandag ook, lekker kijken naar de beebie.
Niet mieten! Door gieten!
pi_64847749
Het zijn ook een soort m&m´s, maar dan met pindakaasvulling. Ja I know, klinkt ranzig. Maar het is echt heel lekker (nou ja, daar ben ik het zelf nu niet mee eens, maar normaal gesproken.....)

Handig dat je alleen trek hebt in gezonde dingen Huup! En hopelijk gaat de misselijkheid ook snel over.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:53:01 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64847783
Wat een fantastische naam, Odin ! ! Van harte, juttertje en Dennis! .
KuikenGuppy
pi_64847821
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:51 schreef tessie het volgende:
Het zijn ook een soort m&m´s, maar dan met pindakaasvulling. Ja I know, klinkt ranzig. Maar het is echt heel lekker (nou ja, daar ben ik het zelf nu niet mee eens, maar normaal gesproken.....)

Handig dat je alleen trek hebt in gezonde dingen Huup! En hopelijk gaat de misselijkheid ook snel over.
oooooh dat doet me denken aan die scène uit "a love song for bobby long" als scarlett johansson op de bank zit met een lepel en een pot pindakaas en een zak m&m crispies. Eerst je lepel in de pot pindakaas en dan in de zak m&m's en dan aflikken... hahaha ik moest zo lachen toen ik dat zag
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64847935
Ja das idd ook een goeie combi, maar dan wel met die amerikaanse peanutbutter en niet met de calve pindakaas.
pi_64847953
Juttertje en Dennis, gefeliciteerd met Odin!

Tessie, ik ben het met je eens hoor, Reese's zijn heerlijk, zo op z'n tijd

BE, maandag is al bijna! Fijn dat je zo gauw al een echo krijgt.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:58:48 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64847979
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:41 schreef owlet het volgende:
BE, wat spannend!
Nee, is gewoon puur uit voorzorg, maar dat houdt dan niet per se begeleiding van de gyn in.
Zij noemde het een 'plaatsing' ofzo. Ik zal het eens vragen als ik er de volgende keer ben wat dan het verschil is met doorgestuurd worden.
Maar op zich was mijn zwangerschap natuurlijk appeltje-eitje, dus daar hoeft geen gyn aan te pas te komen.

Huup, de testen zijn hier ook op en ik ga geen nieuwe meer halen.
Schattig wel, F. vroeg van de week, toen ik er mee uit de badkamer kwam, ineens 'En? Toch nog wel positief toch?' Schatje! En toen ik het over de echo had werd hij ook ineens een beetje nerveus 'het zal toch wel in orde zijn met al die positieve testen?'.
En ja, daar ga ik ook wel vanuit, maar ik weet niet of je nog steeds positief blijft testen als het vruchtje bijv. gestopt is met groeien.

Nou ja, maar niet aan denken, volgens mij zien we maandag echt wel gewoon een dartelend frutseltje.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:59:32 #294
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_64848004
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:41 schreef owlet het volgende:
BE, wat spannend!
Zover ik het weet hoef je niet naar de gyn, hooguit een keer je verhaal daar doen maar de gyn zal niet de gehele controle gaan doen. Wel mag je zodra je bevalling begint meteen naar het ziekenhuis en hoef je niet te wachten tot de 7cm ontsluiting! en dat geeft rust! Verder krijg je met een M.I. een ziekenhuis bevalling compleet vergoed (mocht je verzekering het niet 100% vergoeden) en staat er altijd een gyn klaar voor assistentie, mocht je er voor kiezen de bevalling door de vk begeleid te laten doen.
Het is dus meer een kwestie van rust en zekerheid.
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:01:17 #295
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_64848057
En BE wat fijn al zo snel een echo, dan kan je stoppen met die dure testen
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:03:26 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64848120
Dat wat marlieske zegt dus.
En dat is op zich mss geen overbodige luxe gezien de paniek aan het einde. Sasha had echt geen beste eerste minuut zei ze net ook weer en er werd op een gegeven moment ook idd een gyn geroepen toen zijn schoudertjes bleven steken. Dan kan die man/vrouw maar beter in de buurt zijn. Dus ik zou het wel fijn vinden moet ik eerlijk zeggen.
pi_64848172
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:51 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ik leef nog hoor!
Zit nu op werk, hopelijk ergens komende week internet aangesloten ein-de-lijk. Dan kan ik weer mn ei kwijt enzo
Verder gaat alles hier goed. Misselijk tot en met dus het is even uitvogelen wat me wel aanstaat qua eten want ik heb niet zoveel trek. Die bakjes yoghurt met klein beetje cruesli erbovenop van de appie gaan vooralsnog goed, en die breaker met pitjes ook. Dus daar leef ik voorlopig op. Dat en crackers en mandarijntjes
Oh en over minder dan een week de eerste echo. Ik ben stikzenuwachtig maarja, we zien het allemaal wel. Laat het maar gewoon over me heen komen dan.
Hoi!

Ben blij dat je er weer bent hoor!
Doe maar rustig aan met je misselijkheid hoor
En spannend voor je echo!! Hoeveel week ben je dan?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_64848454
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:04 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Hoi!

Ben blij dat je er weer bent hoor!
Doe maar rustig aan met je misselijkheid hoor
En spannend voor je echo!! Hoeveel week ben je dan?
Als het goed is op de kop af 9 weken dan. Maar het zou goed kunnen dat ik 1 of 2 daagjes wordt teruggezet. Ik dacht namelijk dat mn cyclus 26 dagen was, en alles lijkt daarop te wijzen ook, maar je weet maar nooit natuurlijk
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:13:04 #299
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64848462
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:50 schreef huuphuup het volgende:
Heuh, wat zijn dat Tessie? Als ik google dan krijg ik een soort M&M's ofzo te zien? Of eigenlijk meer smarties zeg maar.
Ja ik heb de laatste tijd helemaal geen trek. Dus als ik wel ergens trek in heb dan maak ik er maar gebruik van haha. Ik ben ruim 3 kilo afgevallen de afgelopen twee weken, waarschijnlijk van het weinige eten en dat komt dan weer omdat ik geen trek heb. Ik probeer het wel hoor! Kleine beetjes enzo, en godzijdank heb ik alleen maar trek in gezonde dingen, dat scheelt. Maar als ik echt tegen mn zin mezelf vol ga proppen dan is dat vragen om moeilijkheden. Dus als ik op een dag alleen maar trek heb in mandarijntjes en crackers nouja, dan eet ik tien mandarijntjes en een pak crackers
Het komt allemaal op zn pootjes terecht (zegt mn oma )
Mijn ervaring is ook dat je beter kunt luisteren naar je lichaam qua waar je trek in hebt dan dat je perse je normale eten naar binnen wilt proppen. Dan komt het er alleen maar harder uit. En je kunt beter een pak crackers en 10 mandarijntjes eten en dat het binnen blijft dan je normale eten wat je allemaal weer uitspuugt

Sterkte met de misselijkheid!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:25:36 #300
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_64848978
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:03 schreef Brighteyes het volgende:
Dat wat marlieske zegt dus.
En dat is op zich mss geen overbodige luxe gezien de paniek aan het einde. Sasha had echt geen beste eerste minuut zei ze net ook weer en er werd op een gegeven moment ook idd een gyn geroepen toen zijn schoudertjes bleven steken. Dan kan die man/vrouw maar beter in de buurt zijn. Dus ik zou het wel fijn vinden moet ik eerlijk zeggen.
Daar kan ik me echt iets bij voorstellen, en je kan het maar beter vroeg geregeld hebben dan ben je van ie zorg/angst af.

Huuphuup lekker eten wat binnen blijft hoor die schijf van 5 mag je nu best ff vergeten
Veel succes met het misselijk zijn en bij de echo van de week.
Ben blij dat we weer ff wat van je horen.
Mama van Isa en Ties
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')