Gefeliciteerd Juttertje!quote:Wat u mee moet nemen tijdens de eerste en volgende controles:
* handdoek (niet verplicht)
* verzekeringspasje en geldig identiteitsbewijs (alleen de 1e controle)
* eventueel een ingevulde vragenlijst zodat u voorbereid bent op de vragen die wij gaan stellen tijdens de eerste controle
* het blauwe of rode boekje (Als u dit boekje niet in bezit heeft, krijgt u deze tijdens de eerste controle)
* vanaf 36 weken ‘de envelop’. Deze bevat alle benodigde formulieren voor de bevalling
Ja, een week toen,als ik keek volgens de datum laatste menstruatie en hij was ook al groter op de termijnecho.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hoe ging het bij Fons eigenlijk? Ben je toen over tijd gegaan?
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 9 januari 2009 03:24 schreef juttertje het volgende:
Vol trots meld ik mede namens mijn lieveJuttertje, dat wij donderdag 08 januari 2009 de ouders zijn geworden van onze prachtige gezonde zoon.
Odin Eos
Geboren te Amsterdam
08 januari 2009 om 20.15 uur
3590 gram en 52 cm lang
Urine is bij mij nog nooit door de vk getest. Ik moest op het eerste gesprek alleen een vragenlijst meenemen over bijvoorbeeld erfelijke ziektes in de familie (is wel handig als je daar al over hebt nagedacht en dat niet ter plekke hoeft te doen, al denk ik dat je het wel zal weten aangezien je sasha al hebt). Verder een verzekeringspasje mee en dat was het danquote:Op vrijdag 9 januari 2009 08:50 schreef Brighteyes het volgende:
Even een vraagje, ik heb zo de eerste afspraak bij de vk, maar ik ben de brief kwijt met wat ik mee moet nemen. Handig opbergen om ervoor te zorgen dat nieuwsgierige ogen niks zien.
Nu probeer ik te bellen, maar het antw apparaat staat nog aan, en om hier nou het noodnummer voor te bellen lijkt me ook zo wat.
Er staat me iets bij van verzekeringsgegevens, maar verder? Zou ik urine mee moeten nemen bijvoorbeeld?
Heeft iemand nog zinnige tips?
Ik blijf wel bellen hoor, maar goed, voor het geval ik er echt niet tussendoor kom.
En hier krijg ík nou tranen van in mijn ogen!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 03:24 schreef juttertje het volgende:
Ik ben supertrots op mijn lieve Juttertje, ze heeft ons een prachtige zoon geschonken en een dolgelukkige vader (lees ik blijf maar janken![]()
)
quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:27 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ah, dat verklaard!
Ik werd al ongerust..![]()
Thnx
oooooh dat doet me denken aan die scène uit "a love song for bobby long" als scarlett johansson op de bank zit met een lepel en een pot pindakaas en een zak m&m crispies. Eerst je lepel in de pot pindakaas en dan in de zak m&m's en dan aflikken... hahaha ik moest zo lachen toen ik dat zagquote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:51 schreef tessie het volgende:
Het zijn ook een soort m&m´s, maar dan met pindakaasvulling. Ja I know, klinkt ranzig. Maar het is echt heel lekker (nou ja, daar ben ik het zelf nu niet mee eens, maar normaal gesproken.....)
Handig dat je alleen trek hebt in gezonde dingen Huup! En hopelijk gaat de misselijkheid ook snel over.
Nee, is gewoon puur uit voorzorg, maar dat houdt dan niet per se begeleiding van de gyn in.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:41 schreef owlet het volgende:
BE, wat spannend!
Als je een indicatie krijgt, moet je dan meteen onder controle bij de gyn?
Zover ik het weet hoef je niet naar de gyn, hooguit een keer je verhaal daar doen maar de gyn zal niet de gehele controle gaan doen. Wel mag je zodra je bevalling begint meteen naar het ziekenhuis en hoef je niet te wachten tot de 7cm ontsluiting! en dat geeft rust! Verder krijg je met een M.I. een ziekenhuis bevalling compleet vergoed (mocht je verzekering het niet 100% vergoeden) en staat er altijd een gyn klaar voor assistentie, mocht je er voor kiezen de bevalling door de vk begeleid te laten doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:41 schreef owlet het volgende:
BE, wat spannend!
Als je een indicatie krijgt, moet je dan meteen onder controle bij de gyn?
Hoi!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:51 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
ik leef nog hoor!![]()
Zit nu op werk, hopelijk ergens komende week internet aangesloten ein-de-lijk. Dan kan ik weer mn ei kwijt enzo![]()
Verder gaat alles hier goed. Misselijk tot en met dus het is even uitvogelen wat me wel aanstaat qua eten want ik heb niet zoveel trek. Die bakjes yoghurt met klein beetje cruesli erbovenop van de appie gaan vooralsnog goed, en die breaker met pitjes ook. Dus daar leef ik voorlopig op. Dat en crackers en mandarijntjes![]()
Oh en over minder dan een week de eerste echo. Ik ben stikzenuwachtig maarja, we zien het allemaal wel. Laat het maar gewoon over me heen komen dan.
Als het goed is op de kop af 9 weken dan. Maar het zou goed kunnen dat ik 1 of 2 daagjes wordt teruggezet. Ik dacht namelijk dat mn cyclus 26 dagen was, en alles lijkt daarop te wijzen ook, maar je weet maar nooit natuurlijkquote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:04 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Hoi!![]()
Ben blij dat je er weer bent hoor!
Doe maar rustig aan met je misselijkheid hoor
En spannend voor je echo!! Hoeveel week ben je dan?
Mijn ervaring is ook dat je beter kunt luisteren naar je lichaam qua waar je trek in hebt dan dat je perse je normale eten naar binnen wilt proppen. Dan komt het er alleen maar harder uit. En je kunt beter een pak crackers en 10 mandarijntjes eten en dat het binnen blijft dan je normale eten wat je allemaal weer uitspuugtquote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:50 schreef huuphuup het volgende:
Heuh, wat zijn dat Tessie? Als ik google dan krijg ik een soort M&M's ofzo te zien? Of eigenlijk meer smarties zeg maar.
Ja ik heb de laatste tijd helemaal geen trek. Dus als ik wel ergens trek in heb dan maak ik er maar gebruik vanhaha. Ik ben ruim 3 kilo afgevallen de afgelopen twee weken, waarschijnlijk van het weinige eten en dat komt dan weer omdat ik geen trek heb. Ik probeer het wel hoor! Kleine beetjes enzo, en godzijdank heb ik alleen maar trek in gezonde dingen, dat scheelt. Maar als ik echt tegen mn zin mezelf vol ga proppen dan is dat vragen om moeilijkheden. Dus als ik op een dag alleen maar trek heb in mandarijntjes en crackers nouja, dan eet ik tien mandarijntjes en een pak crackers
![]()
Het komt allemaal op zn pootjes terecht (zegt mn oma)
Daar kan ik me echt iets bij voorstellen, en je kan het maar beter vroeg geregeld hebben dan ben je van ie zorg/angst af.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:03 schreef Brighteyes het volgende:
Dat wat marlieske zegt dus.
En dat is op zich mss geen overbodige luxe gezien de paniek aan het einde. Sasha had echt geen beste eerste minuut zei ze net ook weer en er werd op een gegeven moment ook idd een gyn geroepen toen zijn schoudertjes bleven steken. Dan kan die man/vrouw maar beter in de buurt zijn.Dus ik zou het wel fijn vinden moet ik eerlijk zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |