abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64672190
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:02 schreef Straatpiraat het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziekelijk

Dit vind ik erger dan die palestijnse kinderen met speelgoedgeweren.
  maandag 5 januari 2009 @ 00:13:35 #68
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_64672200
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:10 schreef Meki het volgende:

[..]

Stop eens met NOS en RTL4 kijken en kijk naar de zenders die actief zijn in Gaza en dan zie je de hele wereld van verschil.

Zie de beelden van dode kinderen en baby's door de aanvallen van Israel en nou willen de alle burgers in de ziekenhuizen vermoorden door elektriciteit afsnijden.
Zoiets heet nou de totale infrastructuur platleggen maar denk je dat Hamas nu es gaat nadenken? Zouden we niet es stoppen met de agressie tegen Israël en het land es gaan opbouwen? Ben je gek, dan lijkt het of we vrede met de joden willen en dat kunnen we niet maken natuurlijk.
pi_64672226
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:11 schreef Meki het volgende:
Palestijnen zijn de voorbeeld voor de hele mensheid. Palestijnen vormen de beste natie van de hele wereld. Zo hardvastig blijven ze Gaza redden.
Ik zou ze niet als buren willen, volgens mij geven de Tokkies nog minder overlast.
pi_64672227
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:13 schreef Klummie het volgende:

[..]

Zoiets heet nou de totale infrastructuur platleggen maar denk je dat Hamas nu es gaat nadenken? Zouden we niet es stoppen met de agressie tegen Israël en het land es gaan opbouwen? Ben je gek, dan lijkt het of we vrede met de joden willen en dat kunnen we niet maken natuurlijk.
Vrede met Israel kan gewoon niet meer omdat ze niet aan hun woord houden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_64672230
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:13 schreef Meki het volgende:
OPEC dient morgen een oliestop aan te kondigen alle landen die achter deze oorlogsmisdaden staan.
Dan zeggen alle landen dat ze van beide het geweld afkeuren en dan?
pi_64672241
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:09 schreef Straatpiraat het volgende:

[..]

Nietszeggend? Altijd wordt hier aangekaart dat de Palestijnen kinderen er bij betrekken.
Maar als het Israeliërs zijn die dat doen, dan is het nietszeggend.
Het doet me sterk denken dat deze foto's behoren bij het Israël Hezbollah conflict van ruim twee jaar geleden.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_64672254
Die banners die je ook ineens voor je neus krijgt op FOK!..

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64672276
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:15 schreef venomsnake het volgende:
Die banners die je ook ineens voor je neus krijgt op FOK!..

[ afbeelding ]
Idd.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  maandag 5 januari 2009 @ 00:15:59 #75
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_64672280
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:10 schreef Meki het volgende:

[..]

Stop eens met NOS en RTL4 kijken en kijk naar de zenders die actief zijn in Gaza en dan zie je de hele wereld van verschil.

Zie de beelden van dode kinderen en baby's door de aanvallen van Israel en nou willen de alle burgers in de ziekenhuizen vermoorden door elektriciteit afsnijden.
De Elektriciteit is volgens mij al een hele tijd dood.
Sinds Hamas een Israëlische soldaat heeft ontvoerd (in ik dacht 2006) heeft Israel de stroomtoevoer naar Gaza plat gegooid. De ziekenhuizen gebruiken aggregaten voor hun stroom. Helaas gaat de brandstof naar Hamas en niet naar de ziekenhuizen. Dat is de keuze die de democratisch gekozen terreuroverheid van Gaza heeft gemaakt.

Maar goed. Als de ziekenhuizen wel goed zouden werken dan kan Hamas ook geen propaganda maken met de slechte situatie in Gaza.. Hamas zorgt ervoor dat de mensen het slecht hebben zodat ze daar Israel de schuld van kunnen geven.
pi_64672284
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:12 schreef Reki het volgende:

[..]

Ik denk dat hij allang dood is, maar Israël durft het nieuws niet naar buiten te brengen. Want dan is het feest in de Arabische wereld.
Er zijn mensen die na 10 jaar uit een coma kwamen, maar vaak waren dit jongere mensen niet ouder dan 40, dus niet een vetzak van in de 70.

Maar het zou best kunnen dat hij nog als een plant leeft.
pi_64672287
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:14 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dan zeggen alle landen dat ze van beide het geweld afkeuren en dan?
Nou Nederland en USA en Duitsland blijven het volhouden dat Israel niks verkeerds doet.
pi_64672318
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:15 schreef HarryP het volgende:

[..]

Sinds Hamas een Israëlische soldaat heeft ontvoerd (in ik dacht 2006) heeft Israel de stroomtoevoer naar Gaza plat gegooid. De ziekenhuizen gebruiken aggregaten voor hun stroom. Helaas gaat de brandstof naar Hamas en niet naar de ziekenhuizen. Dat is de keuze die de democratisch gekozen terreuroverheid van Gaza heeft gemaakt.

Maar goed. Als de ziekenhuizen wel goed zouden werken dan kan Hamas ook geen propaganda maken met de slechte situatie in Gaza.. Hamas zorgt ervoor dat de mensen het slecht hebben zodat ze daar Israel de schuld van kunnen geven.
Wat maakt jou als PRO-israel
pi_64672324
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:16 schreef Meki het volgende:

[..]

Nou Nederland en USA en Duitsland blijven het volhouden dat Israel niks verkeerds doet.
Hoezo Balkenende( ) heeft toch gezegd dat het van beide kanten verkeerd is?
pi_64672356
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:05 schreef poemojn het volgende:
was deze link al gepost? http://keesjemaduraatje.w(...)bericht-van-hel.html
[..]
Interessant blog.

Ik heb een column ter aanvulling: Palestijnse raketten dankzij ons belastinggeld
  maandag 5 januari 2009 @ 00:19:24 #81
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_64672371
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:16 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat doen ze ook niet knul, het enige wat je Israël mag verwijten dat ze hiermee veels te lang hebben gewacht. Hamas is degene die Gaza de afgelopen jaren om zeep heeft geholpen, Eu, Usa en ook Israël hebben zeer veel geld en middelen gegeven om de bevolking te helpen en wat is er met de centjes gebeurd knul?
pi_64672383
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:17 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat wou ik ook maar even zeggen.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_64672412
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:19 schreef Klummie het volgende:

[..]

Dat doen ze ook niet knul, het enige wat je Israël mag verwijten dat ze hiermee veels te lang hebben gewacht. Hamas is degene die Gaza de afgelopen jaren om zeep heeft geholpen, Eu, Usa en ook Israël hebben zeer veel geld en middelen gegeven om de bevolking te helpen en wat is er met de centjes gebeurd knul?
Verwacht van mij maar geen antwoord, ik ga niet verder met mensen die geen vrede willen maar constant israel zitten te verdedigen.
  maandag 5 januari 2009 @ 00:20:59 #84
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_64672417
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:17 schreef Meki het volgende:

[..]

Wat maakt jou als PRO-israel
Objectiviteit en een gevoel van realisme voor de huidige grenzen.
pi_64672429
quote:

[..]

Nee hoor. Sinds Hamas aan de macht is zijn ongeveer alle centjes ingehouden.
pi_64672449
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:20 schreef HarryP het volgende:

[..]

wat is daar voor een bullshit , alleen daarvoor verkies je Israel boven de mensheid ?
  maandag 5 januari 2009 @ 00:22:07 #87
165802 Reki
no comment.
pi_64672450
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:17 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Maxima Verhagen
zie ondertitel :)
pi_64672507
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:22 schreef Reki het volgende:

[..]

Maxima Verhagen
Balkenende: Hamas en Israël beide aanspreken
4 januari 2009, 13:35 | ANP
AMSTERDAM (ANP) - De internationale gemeenschap moet grote druk uitoefenen op zowel Hamas als Israël om het geweld in de Gazastrook te stoppen. ,,Beide partijen moeten onder ogen zien waar mensen het meeste aan hebben: afzien van geweld.''

Dat zei premier Jan Peter Balkenende zondag in het tv-programma Buitenhof. Hij reageerde daarmee op het zaterdagavond ingezette Israëlische grondoffensief in het Palestijnse kustgebied. Balkenende wees erop dat Hamas, die de Gazastrook bestuurt, eenzijdig het bestand heeft opgezegd en dat Israël reageert op de voortdurende beschietingen die sindsdien plaatshebben.

Dagelijks werden zo'n tachtig tot honderd raketten afgeschoten op Israël, zei Balkenende, die heeft overlegd met minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken).
pi_64672510
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:20 schreef HarryP het volgende:

[..]

Mensen die concluderen dat ze zelf objectief zijn.
pi_64672527
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:22 schreef Reki het volgende:

[..]

Maxima Verhagen
Balkenende, vanmiddag in Buitenhof was dat
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_64672551
quote:

[..]

UN: Gazans Have More Than Enough Food, But Lack Of Fruits And Vegetables Is A Humanitarian Crisis
pi_64672562
quote:

[..]

knip
ik wil niet lullig doen maar al je persoonlijke informatie (telefoon, adres, ALLES! ) in je signature zetten is geen goed idee.
pi_64672568
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:21 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nee hoor. Sinds Hamas aan de macht is zijn ongeveer alle centjes ingehouden.
Nee, de centjes lopen alleen niet via Hamas.
  maandag 5 januari 2009 @ 00:26:42 #94
165802 Reki
no comment.
pi_64672582
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Balkenende: Hamas en Israël beide aanspreken

Ah, hij is dus van gedachten veranderd. Een paar dagen geleden veroordeelde hij alleen Hamas.
pi_64672605
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:26 schreef Reki het volgende:

[..]

Ah, hij is dus van gedachten veranderd. Een paar dagen geleden veroordeelde hij alleen Hamas.
weet je dat zeker ? , hij was op vakantie namelijk
  maandag 5 januari 2009 @ 00:29:26 #96
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_64672654
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:22 schreef Meki het volgende:

[..]

wat is daar voor een bullshit , alleen daarvoor verkies je Israel boven de mensheid ?
Objectiviteit: Hamas heeft het bestand geschonden door raketten te blijven afvuren.
En waarom, ze bereiken er niks mee alleen een tegenreactie van Israel die alleen maar slechter kan uitpakken voor de bevolking van Gaza. Daarnaast is het moeilijk praten als Hamas Israel niet eens erkent.

Realisme voor de huidige grenzen:
Israel zal vasthouden aan de grenzen die er nu zijn. In geen miljoen jaren zullen ze daar veel vanaf wijken.
Dus je zult moeten zoeken naar vrede en voorspoed voor het volk van Gaza binnen die grenzen.
Zelfs de Dalai Lama heeft ondertussen geaccepteerd dat Tibet onderdeel blijft van China.

(De Joodse kolonisten moeten ze overigens ook gewoon vastzetten, maar dat is in het geval van Gaza niet aan de orde, want die zijn al vertrokken)
  maandag 5 januari 2009 @ 00:29:28 #97
165802 Reki
no comment.
pi_64672655
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:27 schreef qonmann het volgende:

[..]

weet je dat zeker ? , hij was op vakantie namelijk
SP: Verhagen moet ook Israël veroordelen
pi_64672712
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:26 schreef Document1 het volgende:

[..]

ik wil niet lullig doen maar al je persoonlijke informatie (telefoon, adres, ALLES! ) in je signature zetten is geen goed idee.
Lijkt me niet
pi_64672757
quote:
Ok, Ik bedoelde Balkenende
pi_64672785
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:26 schreef Reki het volgende:

[..]

Hij heeft geloof ik wel gezegd dat Hamas schuld heeft aan de slachtoffers aan Palestijnse zijde.
  maandag 5 januari 2009 @ 00:34:34 #101
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64672802
quote:
Je had het net over de premier en niet over de minister van Buitenlandse Zaken.
pi_64672804
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:31 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Lijkt me niet
Eens.
pi_64672949
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:29 schreef HarryP het volgende:

[..]

Objectiviteit: Hamas heeft het bestand geschonden door raketten te blijven afvuren.
En waarom, ze bereiken er niks mee alleen een tegenreactie van Israel die alleen maar slechter kan uitpakken voor de bevolking van Gaza. Daarnaast is het moeilijk praten als Hamas Israel niet eens erkent.
Israel had dat bestand al eerder geschonden door militaire acties uit te voeren.
quote:
Realisme voor de huidige grenzen:
Israel zal vasthouden aan de grenzen die er nu zijn. In geen miljoen jaren zullen ze daar veel vanaf wijken.
Dus je zult moeten zoeken naar vrede en voorspoed voor het volk van Gaza binnen die grenzen.
Zelfs de Dalai Lama heeft ondertussen geaccepteerd dat Tibet onderdeel blijft van China.
Maar wat zijn dan de grenzen? De Groene Lijn, met een verdeeld Jeruzalem? Of de zognaamde Veilighiedsmuur, die vele Palestijnen afgrendelt van hun bouwland?
quote:
(De Joodse kolonisten moeten ze overigens ook gewoon vastzetten, maar dat is in het geval van Gaza niet aan de orde, want die zijn al vertrokken)
Inderdaad, dat zou al een stuk helpen.
En dat zou de steun voor Hamas ook in de Gazastrook een groot deel verminderen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64672957
01:34 Thousands in Lebanon, Turkey protest Gaza operation (AP)

Veel protesten dit weekend zeg..
  maandag 5 januari 2009 @ 00:41:27 #105
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64672972
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Israel had dat bestand al eerder geschonden door militaire acties uit te voeren.
En Hamas nog veel eerder door wat raketten Israël in te slingeren.
  FOK!fotograaf maandag 5 januari 2009 @ 00:44:20 #106
145146 Andyy
pi_64673041

een oorlog voeren in stijl
(pic related)
pi_64673051
quote:

[..]

Gelul!
Der door Nederland betaalde haven is door Israel, zonder enige aanleiding, platgebulldozerd.
Dus wat er met die centjes (het verkleinwoord alleen al ) gebeurd is: vernietigd door Israel.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 5 januari 2009 @ 00:46:32 #108
165802 Reki
no comment.
pi_64673091
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:34 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je had het net over de premier en niet over de minister van Buitenlandse Zaken.
sorry voor de verwarring.
  maandag 5 januari 2009 @ 00:46:38 #109
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64673094
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Gelul!
Der door Nederland betaalde haven is door Israel, zonder enige aanleiding, platgebulldozerd.
Dus wat er met die centjes (het verkleinwoord alleen al ) gebeurd is: vernietigd door Israel.
De Palestijnen krijgen nog steeds onder andere hun EU-geld.
  maandag 5 januari 2009 @ 00:48:47 #110
165802 Reki
no comment.
pi_64673139
Iranian military commander: Cut oil exports to Israel`s supporters (Reuters)

Dus we kunnen weer een oliecrisis verwachten?
pi_64673157
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:48 schreef Reki het volgende:

net nu de olieprijs zo gezakt is ..geen idee eigenlijk
pi_64673171
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:46 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De Palestijnen krijgen nog steeds onder andere hun EU-geld.
De hulpgoederen van de VN worden geblokkkeerd. Door Israel.
Als de Palestijnen hun geld al krijgen (dat wordt ook vaak geblokkeerd, voorzover ik weet) wat moeten ze er dan mee? Als er geen goederen toegelaten worden?
Het is net een ghetto, de Gaza-strook.
  maandag 5 januari 2009 @ 00:51:24 #113
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_64673198
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Gelul!
En dat is vooral het wapenarsenaal van Hamas dus ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  FOK!fotograaf maandag 5 januari 2009 @ 00:52:05 #114
145146 Andyy
pi_64673213
ik weet dat er wat leden van Militaryphotos.net in het IDF dienen en er een paar van al hadden voorspeld dat ze waarschijnlijk naar Gaza moesten
en ook een paar leden ervan hadden de dag voor de inval gepost dat ze er tijdelijk niet zijn tot de "job done" is
wens heel het IDF veel succes toe

maandag 5 januari 2009 @ 00:52:32 #115
pi_64673226
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als de Palestijnen hun geld al krijgen (dat wordt ook vaak geblokkeerd, voorzover ik weet) wat moeten ze er dan mee? Als er geen goederen toegelaten worden?
Ze hebben er ook een grens met Egypte hé. Maar die blokkeren ze net zo hard ... En houden die grens net zo hard gesloten als Israël doet ...
pi_64673269
quote:

Zo als ik al zei, ze zeggen toch dat ze het van beide afkeuren, behalve Zarkozy niet.
  maandag 5 januari 2009 @ 00:58:28 #117
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64673347
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb een filmpje gepost van de Gaza omstreeks 3 december 2008. klik
quote:
GAZA - Israël heeft vrijdag hulpleveranties aan de Gazastrook toegelaten, ondanks aanhoudende raketbeschietingen door Palestijnse extremisten. Meerdere grensovergangen naar het Palestijnse gebied werden geopend. Intussen bereidt het Israëlische leger zich op een invasie van Gaza voor.

Ongeveer tachtig vrachtwagens met brandstof, voedsel en medicamenten mochten de strook in, die door de radicaalislamitische Hamas wordt bestuurd. Hoelang de overgangen openblijven, was vrijdagavond onduidelijk. De overgang Erez ging weer dicht nadat in de buurt twee mortiergranaten waren terechtgekomen. Israël houdt de Gazastrook in de regel afgegrendeld als strafmaatregel voor raketbeschietingen door Palestijnse extremisten.
bron

Hamas spelt overigens een spelletje met de humanitaire hulp, zoals ze dat al langer doet: Hamas confiscates humanitarian aid trucks sent to Gaza from Jordan
pi_64673356
01:43 Foreign journalists vie for few spots to get into Gaza (Haaretz)
  FOK!fotograaf maandag 5 januari 2009 @ 01:02:18 #119
145146 Andyy
pi_64673417

qassam raketten worden afgevuurd naarbij burgers

en de rookgranaten die zo spectaculair eruit zien op TV
pi_64673443
quote:

Iran economisch boycotten lijkt mij een beter idee .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_64673526
Na het gezien hebben van die pallywood video kijk ik nooit met hetzelfde naar video's uit de gazestrook.

Het is onmogelijke om hier een discussie over te hebben bijna - het is net een slecht huwelijk - elke partij ervaart het en ziet het anders. Het scheiden van facts en fictie wordt bijna onmogelijk gemaakt in sommige gevallen.

Beide doen ze aan propaganda, beide gebruiken ze geweld en geen van beide is een keer de betere of de slimmere die daar mee ophoudt.

Wat wel gevaarlijk is, is dat in de palestijnse gebieden haat wordt aangeleerd van jongs af aan en iedereen daar achter elkaar aanloopt. Waarschijnlijk omdat ze niets anders hebben, verklaarbaar wel. Gezien vanuit hun oogpunt misschien nog begrijpelijk. Maar wel gevaarlijk en ongefundeerd.

Ik vraag me af als de levenstandaard in die gebieden omhoog zou gaan en mensen zich minder zorgen hoefte te maken, zich eens bezig konden houden met andere dingen ipv anderen de schuld geven zou het dan niet al veel beter gaan?
  maandag 5 januari 2009 @ 01:12:11 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_64673567
quote:
Op maandag 5 januari 2009 01:09 schreef BadBadPresident het volgende:
Ik vraag me af als de levenstandaard in die gebieden omhoog zou gaan en mensen zich minder zorgen hoefte te maken en zich een bezig konden houden met andere dingen ipv anderen de schuld geven zou het dan niet al veel beter gaan?
Nee, en dat heeft maar 1 reden en die heet: "radicaalislamitische Hamas"
  maandag 5 januari 2009 @ 01:16:21 #123
pi_64673629
quote:
Op maandag 5 januari 2009 01:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, en dat heeft maar 1 reden en die heet: "radicaalislamitische Hamas"
Juist , maar feit is wel hoe hoger de levensstandaard ergens hoe lager de persoonlijke nood aan religie wordt. Dat zie je in Europa (vgl met de jaren '50 of vroeger hier en het christendom) en dat zie je zelfs in bv Turkije. Istanbul is aan het uitgroeien tot een van de meest hippe steden in Europa, waar voor de meeste Moslims daar de Islam nauwelijks nog meer betekend dan het christendom voor ons.
pi_64673653
quote:
Op maandag 5 januari 2009 01:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Juist , maar feit is wel hoe hoger de levensstandaard ergens hoe lager de persoonlijke nood aan religie wordt. Dat zie je in Europa (vgl met de jaren '50 of vroeger hier en het christendom) en dat zie je zelfs in bv Turkije. Istanbul is aan het uitgroeien tot een van de meest hippe steden in Europa, waar voor de meeste Moslims daar de Islam nauwelijks nog meer betekend dan het christendom voor ons.
Iran en Afghanistan vergeten zeker ?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 5 januari 2009 @ 01:20:36 #125
pi_64673680
quote:
Op maandag 5 januari 2009 01:17 schreef cultheld het volgende:

[..]

Iran en Afghanistan vergeten zeker ?
Want daar is de welvaart zo danig hoog dat ze geen nood hebben aan religie ?

Als je op Iran onder de Shah bedoelt , dat was opgeklopte luxe. Je kan géén land en zijn bevolking in een korte tijd veranderen hé , dat moet vanzelf groeien ...
pi_64673712
quote:
Op maandag 5 januari 2009 01:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Want daar is de welvaart zo danig hoog dat ze geen nood hebben aan religie ?
Met enig historisch besef van die landen had je geweten dat daar, niet eens zo heel erg lang geleden, een Westers leven werd geleid.
pi_64673722
quote:
Op maandag 5 januari 2009 01:09 schreef BadBadPresident het volgende:
Na het gezien hebben van die pallywood video kijk ik nooit met hetzelfde naar video's uit de gazestrook.

Het is onmogelijke om hier een discussie over te hebben bijna - het is net een slecht huwelijk - elke partij ervaart het en ziet het anders. Het scheiden van facts en fictie wordt bijna onmogelijk gemaakt in sommige gevallen.

Beide doen ze aan propaganda, beide gebruiken ze geweld en geen van beide is een keer de betere of de slimmere die daar mee ophoudt.
Juiste analyse!
quote:
Wat wel gevaarlijk is, is dat in de palestijnse gebieden haat wordt aangeleerd van jongs af aan en iedereen daar achter elkaar aanloopt. Waarschijnlijk omdat ze niets anders hebben, verklaarbaar wel. Gezien vanuit hun oogpunt misschien nog begrijpelijk. Maar wel gevaarlijk en ongefundeerd.
Dat geldt omgekeerd ook: Groot-Israel is een ideaal voor velen.
quote:
Ik vraag me af als de levenstandaard in die gebieden omhoog zou gaan en mensen zich minder zorgen hoefte te maken, zich eens bezig konden houden met andere dingen ipv anderen de schuld geven zou het dan niet al veel beter gaan?
Ja, maar dat vindt Israel een zwaktebod.
pi_64673729
die noor(jordanian queen) is best goed op cnn.
  maandag 5 januari 2009 @ 01:25:07 #129
pi_64673750
quote:
Op maandag 5 januari 2009 01:22 schreef cultheld het volgende:

[..]

Met enig historisch besef van die landen had je geweten dat daar, niet eens zo heel erg lang geleden, een Westers leven werd geleid.
Alleen maar door een beperkt gedeelte van de bevolking ... En op dat moment had men ook véél minder nood aan religie hé ... De emirs met hun harem in het Midden-Oosten destijds waren ook geen toonbeeld van "goede islamieten" ...

Overigens, zelfs in Noord-Ierland zie je dat de godsdienststrijd & het godsdienstfanatisme sterk afgenomen is met de stijging in welvaart daar ...
pi_64673797
quote:
Op maandag 5 januari 2009 01:22 schreef cultheld het volgende:

[..]

En de rest van het antwoord vergeet je even?
pi_64673818
quote:
Op maandag 5 januari 2009 01:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Alleen maar door een beperkt gedeelte van de bevolking ... En op dat moment had men ook véél minder nood aan religie hé ... De emirs met hun harem in het Midden-Oosten destijds waren ook geen toonbeeld van "goede islamieten" ...

Overigens, zelfs in Noord-Ierland zie je dat de godsdienststrijd & het godsdienstfanatisme sterk afgenomen is met de stijging in welvaart daar ...
Kabul was relatief gezien exorbitant rijk voordat religieuze gekken de macht daar overnamen. De bevolking in Iran was uiteraard minder welvarend dan de Sjah (maar nog steeds veruit het rijkst in de regio) en genoot een bijna Amerikaanse levensstijl. Dit is ze allemaal ontnomen door religieuze machtswellustelingen.

Dat in Noord-Ierland de godsdienststrijd is afgenomen, betekent niet dat dit voor alle gevallen geldt van landen die onder een religieus juk gebukt gaan.
pi_64673824
quote:
Op maandag 5 januari 2009 01:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En de rest van het antwoord vergeet je even?
Die post was achteraf aangepast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')