Zoiets heet nou de totale infrastructuur platleggen maar denk je dat Hamas nu es gaat nadenken? Zouden we niet es stoppen met de agressie tegen Israël en het land es gaan opbouwen? Ben je gek, dan lijkt het of we vrede met de joden willen en dat kunnen we niet maken natuurlijk.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:10 schreef Meki het volgende:
[..]
Stop eens met NOS en RTL4 kijken en kijk naar de zenders die actief zijn in Gaza en dan zie je de hele wereld van verschil.
Zie de beelden van dode kinderen en baby's door de aanvallen van Israel en nou willen de alle burgers in de ziekenhuizen vermoorden door elektriciteit afsnijden.
Ik zou ze niet als buren willen, volgens mij geven de Tokkies nog minder overlast.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:11 schreef Meki het volgende:
Palestijnen zijn de voorbeeld voor de hele mensheid. Palestijnen vormen de beste natie van de hele wereld. Zo hardvastig blijven ze Gaza redden.
Vrede met Israel kan gewoon niet meer omdat ze niet aan hun woord houdenquote:Op maandag 5 januari 2009 00:13 schreef Klummie het volgende:
[..]
Zoiets heet nou de totale infrastructuur platleggen maar denk je dat Hamas nu es gaat nadenken? Zouden we niet es stoppen met de agressie tegen Israël en het land es gaan opbouwen? Ben je gek, dan lijkt het of we vrede met de joden willen en dat kunnen we niet maken natuurlijk.
Dan zeggen alle landen dat ze van beide het geweld afkeuren en dan?quote:Op maandag 5 januari 2009 00:13 schreef Meki het volgende:
OPEC dient morgen een oliestop aan te kondigen alle landen die achter deze oorlogsmisdaden staan.
Het doet me sterk denken dat deze foto's behoren bij het Israël Hezbollah conflict van ruim twee jaar geleden.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:09 schreef Straatpiraat het volgende:
[..]
Nietszeggend? Altijd wordt hier aangekaart dat de Palestijnen kinderen er bij betrekken.
Maar als het Israeliërs zijn die dat doen, dan is het nietszeggend.
Idd.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:15 schreef venomsnake het volgende:
Die banners die je ook ineens voor je neus krijgt op FOK!..![]()
[ afbeelding ]
De Elektriciteit is volgens mij al een hele tijd dood.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:10 schreef Meki het volgende:
[..]
Stop eens met NOS en RTL4 kijken en kijk naar de zenders die actief zijn in Gaza en dan zie je de hele wereld van verschil.
Zie de beelden van dode kinderen en baby's door de aanvallen van Israel en nou willen de alle burgers in de ziekenhuizen vermoorden door elektriciteit afsnijden.
Er zijn mensen die na 10 jaar uit een coma kwamen, maar vaak waren dit jongere mensen niet ouder dan 40, dus niet een vetzak van in de 70.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:12 schreef Reki het volgende:
[..]
Ik denk dat hij allang dood is, maar Israël durft het nieuws niet naar buiten te brengen. Want dan is het feest in de Arabische wereld.
Nou Nederland en USA en Duitsland blijven het volhouden dat Israel niks verkeerds doet.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:14 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dan zeggen alle landen dat ze van beide het geweld afkeuren en dan?
Wat maakt jou als PRO-israelquote:Op maandag 5 januari 2009 00:15 schreef HarryP het volgende:
[..]
De Elektriciteit is volgens mij al een hele tijd dood.
Sinds Hamas een Israëlische soldaat heeft ontvoerd (in ik dacht 2006) heeft Israel de stroomtoevoer naar Gaza plat gegooid. De ziekenhuizen gebruiken aggregaten voor hun stroom. Helaas gaat de brandstof naar Hamas en niet naar de ziekenhuizen. Dat is de keuze die de democratisch gekozen terreuroverheid van Gaza heeft gemaakt.
Maar goed. Als de ziekenhuizen wel goed zouden werken dan kan Hamas ook geen propaganda maken met de slechte situatie in Gaza.. Hamas zorgt ervoor dat de mensen het slecht hebben zodat ze daar Israel de schuld van kunnen geven.
Hoezo Balkenende(quote:Op maandag 5 januari 2009 00:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou Nederland en USA en Duitsland blijven het volhouden dat Israel niks verkeerds doet.
Interessant blog.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:05 schreef poemojn het volgende:
was deze link al gepost? http://keesjemaduraatje.w(...)bericht-van-hel.html
[..]
Dat doen ze ook niet knul, het enige wat je Israël mag verwijten dat ze hiermee veels te lang hebben gewacht. Hamas is degene die Gaza de afgelopen jaren om zeep heeft geholpen, Eu, Usa en ook Israël hebben zeer veel geld en middelen gegeven om de bevolking te helpen en wat is er met de centjes gebeurd knul?quote:Op maandag 5 januari 2009 00:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou Nederland en USA en Duitsland blijven het volhouden dat Israel niks verkeerds doet.
Dat wou ik ook maar even zeggen.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:17 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Hoezo Balkenende() heeft toch gezegd dat het van beide kanten verkeerd is?
Verwacht van mij maar geen antwoord, ik ga niet verder met mensen die geen vrede willen maar constant israel zitten te verdedigen.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:19 schreef Klummie het volgende:
[..]
Dat doen ze ook niet knul, het enige wat je Israël mag verwijten dat ze hiermee veels te lang hebben gewacht. Hamas is degene die Gaza de afgelopen jaren om zeep heeft geholpen, Eu, Usa en ook Israël hebben zeer veel geld en middelen gegeven om de bevolking te helpen en wat is er met de centjes gebeurd knul?
Nee hoor. Sinds Hamas aan de macht is zijn ongeveer alle centjes ingehouden.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:19 schreef Klummie het volgende:
[..]
Dat doen ze ook niet knul, het enige wat je Israël mag verwijten dat ze hiermee veels te lang hebben gewacht. Hamas is degene die Gaza de afgelopen jaren om zeep heeft geholpen, Eu, Usa en ook Israël hebben zeer veel geld en middelen gegeven om de bevolking te helpen en wat is er met de centjes gebeurd knul?
wat is daar voor een bullshit , alleen daarvoor verkies je Israel boven de mensheid ?quote:Op maandag 5 januari 2009 00:20 schreef HarryP het volgende:
[..]
Objectiviteit en een gevoel van realisme voor de huidige grenzen.
Maxima Verhagenquote:Op maandag 5 januari 2009 00:17 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Hoezo Balkenende() heeft toch gezegd dat het van beide kanten verkeerd is?
Balkenende: Hamas en Israël beide aansprekenquote:
Mensen die concluderen dat ze zelf objectief zijn.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:20 schreef HarryP het volgende:
[..]
Objectiviteit en een gevoel van realisme voor de huidige grenzen.
Balkenende, vanmiddag in Buitenhof was datquote:
quote:Op maandag 5 januari 2009 00:15 schreef HarryP het volgende:
[..]
De Elektriciteit is volgens mij al een hele tijd dood.
Sinds Hamas een Israëlische soldaat heeft ontvoerd (in ik dacht 2006) heeft Israel de stroomtoevoer naar Gaza plat gegooid. De ziekenhuizen gebruiken aggregaten voor hun stroom. Helaas gaat de brandstof naar Hamas en niet naar de ziekenhuizen. Dat is de keuze die de democratisch gekozen terreuroverheid van Gaza heeft gemaakt.
Maar goed. Als de ziekenhuizen wel goed zouden werken dan kan Hamas ook geen propaganda maken met de slechte situatie in Gaza.. Hamas zorgt ervoor dat de mensen het slecht hebben zodat ze daar Israel de schuld van kunnen geven.
ik wil niet lullig doen maar al je persoonlijke informatie (telefoon, adres, ALLES! ) in je signature zetten is geen goed idee.quote:
Nee, de centjes lopen alleen niet via Hamas.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:21 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee hoor. Sinds Hamas aan de macht is zijn ongeveer alle centjes ingehouden.
Ah, hij is dus van gedachten veranderd. Een paar dagen geleden veroordeelde hij alleen Hamas.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Balkenende: Hamas en Israël beide aanspreken
weet je dat zeker ? , hij was op vakantie namelijkquote:Op maandag 5 januari 2009 00:26 schreef Reki het volgende:
[..]
Ah, hij is dus van gedachten veranderd. Een paar dagen geleden veroordeelde hij alleen Hamas.
Objectiviteit: Hamas heeft het bestand geschonden door raketten te blijven afvuren.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:22 schreef Meki het volgende:
[..]
wat is daar voor een bullshit , alleen daarvoor verkies je Israel boven de mensheid ?
SP: Verhagen moet ook Israël veroordelenquote:Op maandag 5 januari 2009 00:27 schreef qonmann het volgende:
[..]
weet je dat zeker ? , hij was op vakantie namelijk
Lijkt me nietquote:Op maandag 5 januari 2009 00:26 schreef Document1 het volgende:
[..]
ik wil niet lullig doen maar al je persoonlijke informatie (telefoon, adres, ALLES! ) in je signature zetten is geen goed idee.
Ok, Ik bedoelde Balkenendequote:Op maandag 5 januari 2009 00:29 schreef Reki het volgende:
[..]
SP: Verhagen moet ook Israël veroordelen
Hij heeft geloof ik wel gezegd dat Hamas schuld heeft aan de slachtoffers aan Palestijnse zijde.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:26 schreef Reki het volgende:
[..]
Ah, hij is dus van gedachten veranderd. Een paar dagen geleden veroordeelde hij alleen Hamas.
Je had het net over de premier en niet over de minister van Buitenlandse Zaken.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:29 schreef Reki het volgende:
[..]
SP: Verhagen moet ook Israël veroordelen
Israel had dat bestand al eerder geschonden door militaire acties uit te voeren.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:29 schreef HarryP het volgende:
[..]
Objectiviteit: Hamas heeft het bestand geschonden door raketten te blijven afvuren.
En waarom, ze bereiken er niks mee alleen een tegenreactie van Israel die alleen maar slechter kan uitpakken voor de bevolking van Gaza. Daarnaast is het moeilijk praten als Hamas Israel niet eens erkent.
Maar wat zijn dan de grenzen? De Groene Lijn, met een verdeeld Jeruzalem? Of de zognaamde Veilighiedsmuur, die vele Palestijnen afgrendelt van hun bouwland?quote:Realisme voor de huidige grenzen:
Israel zal vasthouden aan de grenzen die er nu zijn. In geen miljoen jaren zullen ze daar veel vanaf wijken.
Dus je zult moeten zoeken naar vrede en voorspoed voor het volk van Gaza binnen die grenzen.
Zelfs de Dalai Lama heeft ondertussen geaccepteerd dat Tibet onderdeel blijft van China.
Inderdaad, dat zou al een stuk helpen.quote:(De Joodse kolonisten moeten ze overigens ook gewoon vastzetten, maar dat is in het geval van Gaza niet aan de orde, want die zijn al vertrokken)
En Hamas nog veel eerder door wat raketten Israël in te slingeren.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Israel had dat bestand al eerder geschonden door militaire acties uit te voeren.
Gelul!quote:Op maandag 5 januari 2009 00:19 schreef Klummie het volgende:
[..]
sorry voor de verwarring.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je had het net over de premier en niet over de minister van Buitenlandse Zaken.
De Palestijnen krijgen nog steeds onder andere hun EU-geld.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Gelul!
Der door Nederland betaalde haven is door Israel, zonder enige aanleiding, platgebulldozerd.
Dus wat er met die centjes (het verkleinwoord alleen al) gebeurd is: vernietigd door Israel.
net nu de olieprijs zo gezakt is ..geen idee eigenlijkquote:Op maandag 5 januari 2009 00:48 schreef Reki het volgende:
Iranian military commander: Cut oil exports to Israel`s supporters (Reuters)
Dus we kunnen weer een oliecrisis verwachten?
De hulpgoederen van de VN worden geblokkkeerd. Door Israel.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De Palestijnen krijgen nog steeds onder andere hun EU-geld.
En dat is vooral het wapenarsenaal van Hamas dus ...quote:Op maandag 5 januari 2009 00:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Gelul!
Der door Nederland betaalde haven is door Israel, zonder enige aanleiding, platgebulldozerd.
Dus wat er met die centjes (het verkleinwoord alleen al) gebeurd is: vernietigd door Israel.
Ze hebben er ook een grens met Egypte hé. Maar die blokkeren ze net zo hard ... En houden die grens net zo hard gesloten als Israël doet ...quote:Op maandag 5 januari 2009 00:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De hulpgoederen van de VN worden geblokkkeerd. Door Israel.
Als de Palestijnen hun geld al krijgen (dat wordt ook vaak geblokkeerd, voorzover ik weet) wat moeten ze er dan mee? Als er geen goederen toegelaten worden?
Het is net een ghetto, de Gaza-strook.
Zo als ik al zei, ze zeggen toch dat ze het van beide afkeuren, behalve Zarkozy niet.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:48 schreef Reki het volgende:
Ik heb een filmpje gepost van de Gaza omstreeks 3 december 2008. klikquote:Op maandag 5 januari 2009 00:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De hulpgoederen van de VN worden geblokkkeerd. Door Israel.
Als de Palestijnen hun geld al krijgen (dat wordt ook vaak geblokkeerd, voorzover ik weet) wat moeten ze er dan mee? Als er geen goederen toegelaten worden?
Het is net een ghetto, de Gaza-strook.
bronquote:GAZA - Israël heeft vrijdag hulpleveranties aan de Gazastrook toegelaten, ondanks aanhoudende raketbeschietingen door Palestijnse extremisten. Meerdere grensovergangen naar het Palestijnse gebied werden geopend. Intussen bereidt het Israëlische leger zich op een invasie van Gaza voor.
Ongeveer tachtig vrachtwagens met brandstof, voedsel en medicamenten mochten de strook in, die door de radicaalislamitische Hamas wordt bestuurd. Hoelang de overgangen openblijven, was vrijdagavond onduidelijk. De overgang Erez ging weer dicht nadat in de buurt twee mortiergranaten waren terechtgekomen. Israël houdt de Gazastrook in de regel afgegrendeld als strafmaatregel voor raketbeschietingen door Palestijnse extremisten.
Iran economisch boycotten lijkt mij een beter ideequote:Op maandag 5 januari 2009 00:48 schreef Reki het volgende:
Nee, en dat heeft maar 1 reden en die heet: "radicaalislamitische Hamas"quote:Op maandag 5 januari 2009 01:09 schreef BadBadPresident het volgende:
Ik vraag me af als de levenstandaard in die gebieden omhoog zou gaan en mensen zich minder zorgen hoefte te maken en zich een bezig konden houden met andere dingen ipv anderen de schuld geven zou het dan niet al veel beter gaan?
Juist , maar feit is wel hoe hoger de levensstandaard ergens hoe lager de persoonlijke nood aan religie wordt. Dat zie je in Europa (vgl met de jaren '50 of vroeger hier en het christendom) en dat zie je zelfs in bv Turkije. Istanbul is aan het uitgroeien tot een van de meest hippe steden in Europa, waar voor de meeste Moslims daar de Islam nauwelijks nog meer betekend dan het christendom voor ons.quote:Op maandag 5 januari 2009 01:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, en dat heeft maar 1 reden en die heet: "radicaalislamitische Hamas"
Iran en Afghanistan vergeten zekerquote:Op maandag 5 januari 2009 01:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Juist , maar feit is wel hoe hoger de levensstandaard ergens hoe lager de persoonlijke nood aan religie wordt. Dat zie je in Europa (vgl met de jaren '50 of vroeger hier en het christendom) en dat zie je zelfs in bv Turkije. Istanbul is aan het uitgroeien tot een van de meest hippe steden in Europa, waar voor de meeste Moslims daar de Islam nauwelijks nog meer betekend dan het christendom voor ons.
Want daar is de welvaart zo danig hoog dat ze geen nood hebben aan religie ?quote:Op maandag 5 januari 2009 01:17 schreef cultheld het volgende:
[..]
Iran en Afghanistan vergeten zeker?
Met enig historisch besef van die landen had je geweten dat daar, niet eens zo heel erg lang geleden, een Westers leven werd geleid.quote:Op maandag 5 januari 2009 01:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Want daar is de welvaart zo danig hoog dat ze geen nood hebben aan religie ?
Juiste analyse!quote:Op maandag 5 januari 2009 01:09 schreef BadBadPresident het volgende:
Na het gezien hebben van die pallywood video kijk ik nooit met hetzelfde naar video's uit de gazestrook.
Het is onmogelijke om hier een discussie over te hebben bijna - het is net een slecht huwelijk - elke partij ervaart het en ziet het anders. Het scheiden van facts en fictie wordt bijna onmogelijk gemaakt in sommige gevallen.
Beide doen ze aan propaganda, beide gebruiken ze geweld en geen van beide is een keer de betere of de slimmere die daar mee ophoudt.
Dat geldt omgekeerd ook: Groot-Israel is een ideaal voor velen.quote:Wat wel gevaarlijk is, is dat in de palestijnse gebieden haat wordt aangeleerd van jongs af aan en iedereen daar achter elkaar aanloopt. Waarschijnlijk omdat ze niets anders hebben, verklaarbaar wel. Gezien vanuit hun oogpunt misschien nog begrijpelijk. Maar wel gevaarlijk en ongefundeerd.
Ja, maar dat vindt Israel een zwaktebod.quote:Ik vraag me af als de levenstandaard in die gebieden omhoog zou gaan en mensen zich minder zorgen hoefte te maken, zich eens bezig konden houden met andere dingen ipv anderen de schuld geven zou het dan niet al veel beter gaan?
Alleen maar door een beperkt gedeelte van de bevolking ... En op dat moment had men ook véél minder nood aan religie hé ... De emirs met hun harem in het Midden-Oosten destijds waren ook geen toonbeeld van "goede islamieten" ...quote:Op maandag 5 januari 2009 01:22 schreef cultheld het volgende:
[..]
Met enig historisch besef van die landen had je geweten dat daar, niet eens zo heel erg lang geleden, een Westers leven werd geleid.
En de rest van het antwoord vergeet je even?quote:Op maandag 5 januari 2009 01:22 schreef cultheld het volgende:
[..]
Met enig historisch besef van die landen had je geweten dat daar, niet eens zo heel erg lang geleden, een Westers leven werd geleid.
Kabul was relatief gezien exorbitant rijk voordat religieuze gekken de macht daar overnamen. De bevolking in Iran was uiteraard minder welvarend dan de Sjah (maar nog steeds veruit het rijkst in de regio) en genoot een bijna Amerikaanse levensstijl. Dit is ze allemaal ontnomen door religieuze machtswellustelingen.quote:Op maandag 5 januari 2009 01:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Alleen maar door een beperkt gedeelte van de bevolking ... En op dat moment had men ook véél minder nood aan religie hé ... De emirs met hun harem in het Midden-Oosten destijds waren ook geen toonbeeld van "goede islamieten" ...
Overigens, zelfs in Noord-Ierland zie je dat de godsdienststrijd & het godsdienstfanatisme sterk afgenomen is met de stijging in welvaart daar ...
Die post was achteraf aangepast.quote:Op maandag 5 januari 2009 01:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En de rest van het antwoord vergeet je even?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |