Ik heb de ontbrekende topics toegevoegd en de nummering veranderd. De post is niet vergrendeld, dus je kunt er zelf ook nog bij.quote:Op zondag 4 januari 2009 23:45 schreef IHVK het volgende:
Ik klikte gewoon op de link waar stond : de op staat hier.![]()
Verder geen bedoelingen mee.
Je hebt overigens helemaal gelijk.
Betersquote:Op zondag 4 januari 2009 23:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb de ontbrekende topics toegevoegd en de nummering veranderd. De post is niet vergrendeld, dus je kunt er zelf ook nog bij.
Hoe denken de hele Islamitische wereld over de wapensleveringen van US naar Gaza toe ?quote:Op zondag 4 januari 2009 23:53 schreef HarryP het volgende:
[..]
Wat zou Spanje ervan vinden als Nederland de Eta van wapens zou voorzien?
Of wat zou Egypte er van vinden als Iran de Egyptische Hamas van wapens zou voorzien?
Hoe kijk jij tegen Israel en de burgersramp in Gaza ? en hoe kijk jij naar de ziekenhuisdrama's in Gaza die nu voort gaan.? beter gezegd wat is jou meningquote:Op zondag 4 januari 2009 23:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb de ontbrekende topics toegevoegd en de nummering veranderd. De post is niet vergrendeld, dus je kunt er zelf ook nog bij.
quote:Op zondag 4 januari 2009 23:50 schreef Meki het volgende:
[..]
[b]Israel is ermee begonnen door de bestand simpelweg op zeep te helpen.[/b]
Jammer dat jij geen enkele afkeuring over de ziekenhuis in Gaza heb uitgesproken.
Jammer, want de ziekenhuis afsnijden van elektriciteit is echt duivels barbaarse oorlogsmisdaad
http://www.liveleak.com/view?i=2ed_1231073191quote:Op zondag 4 januari 2009 23:55 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
00:51 Palestinians: IDF broke into broadcasts on Hamas TV channel (AP)
Je vergeet de continue stroom van raketten en granaten op Israel.quote:Op zondag 4 januari 2009 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoe kijk jij tegen Israel en de burgersramp in Gaza ? en hoe kijk jij naar de ziekenhuisdrama's in Gaza die nu voort gaan.? beter gezegd wat is jou mening
Het grote verschil is het sturen van defensiematerieel naar een land of wapens naar terroristen.quote:Op zondag 4 januari 2009 23:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoe denken de hele Islamitische wereld over de wapensleveringen van US naar Gaza toe ?
Precies die antwoord die jij hebt over jou 2 gestelde vragen, kan je ook op mijn stelling geven.
Waar lees jij dan dat Israël dit heeft gedaan ?quote:Op zondag 4 januari 2009 23:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Jammer, want de ziekenhuis afsnijden van elektriciteit is echt duivels barbaarse oorlogsmisdaad
Die houdt het dicht vanwege meer strijders uit de hele wereld die via die grens naar binnen kunnen komen.quote:Op zondag 4 januari 2009 23:58 schreef HarryP het volgende:
[..]
Het grote verschil is het sturen van defensiematerieel naar een land of wapens naar terroristen.
Egypte een land uit de gehele Islamitische wereld houdt overigens ook de grens met Gaza dicht.
Gaat hem er (geloof ik) om dat er kinderen worden ingezet in de strijd.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:03 schreef Triggershot het volgende:
Kunnen we even kappen met al die nietszeggende plaatjes x op x in elke topic.![]()
Hamas gaat geen elektriciteit die ze zelf nodig hebben afsnijden.quote:Op zondag 4 januari 2009 23:58 schreef RAVW het volgende:
[..]
Waar lees jij dan dat Israël dit heeft gedaan ?
Zo lang dat nog niet bewezen is kan je niet 1 kant op blijven wijzen.
Hoog waarschijnlijk is het wel zo maar zeker weten doen we nog niet ..
Maar waarom hoor ik jou niet over dingen zo als EGYPTE die zijn deuren stijf dicht houd voor de vluchtenden Palestijnen.
Daar heb ik op dit moment veel meer problemen mee ... dan met misschien 60 mensen die in het ziekenhuis het niet gaan redden dan die 250.000 die nu graag de grens over willen naar Egypte.
het volk van Israel staat helemaal achter de militaire acties in Gaza..quote:Op maandag 5 januari 2009 00:03 schreef Triggershot het volgende:
Kunnen we even kappen met al die nietszeggende plaatjes x op x in elke topic.
Zo te zien aan zijn zojuist gesloten topic wel. Ze krijgen iig geen proper Engels daar in Israel.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gaat hem er (geloof ik) om dat er kinderen worden ingezet in de strijd.
quote:Laten we wel wezen: de Hamas is de zogenaamde leidinggevende body op de Gazastrook en houdt de bevolking stevig onder de duim...... Alle humanitaire hulppakketten, geldelijke steun, olie en de rest komt allereerst bij de Hamas terecht......
Door de bevolking hongerig, werkeloos en met te weinig scholing te houden, heeft de Hamas al snel de vinger in een ieders pap.....
Wie niet met de Hamas meewerkt, wordt gedood en de rest van de familie wordt voor de keuze gesteld....... werken met de Hamas en eten...... of....... honger lijden!
Werk bij de Hamas bestaat uit tunnels graven om o.a. wapens te smokkelen, kassam-raketten in elkaar zetten, je huis openen om de Hamas daar raketten op te laten slaan en vanuit of naast het huis af te vuren op de Israëlische burgers........... Een groot deel van de raketten wordt ook in de moskeeën en........ wees niet verbaasd, in de ziekenhuizen en scholen opgeslagen. De Hamas-arbeiders lopen in het ziekenhuis rond in kleding van artsen en broeders, tot zelfs de baby-afdeling, om zo niet op te vallen en hun werkzaamheden tegen Israël uit te kunnen voeren. De Israëlische luchtmacht, die het merendeel pincettenwerk uitvoert, kan onmogelijk deze opslagplaatsen kapot bombarderen want op hetzelfde moment komen er vele burgers, kinderen en vrouwen om.
Al het geld dat de Hamas ontvangt uit het buitenland, inclusief de 10 miljoen dollar die zij drie weken geleden ontvingen van Israël, gaat niet naar de bevolking....... Het merendeel van het geld gaat naar raketten uit China, middelen om de kassam-raketten te kunnen bouwen en naar andere raketten die vanuit Iran en Syrië worden gesmokkeld. Bovendien gaat een groot deel van dit geld in eigen zak van de Hamas-leiders. Zij zien er niet voor niks zo welvarend uit.
Als de Hamas echt zoveel om de Palestijnse burgers zou geven, zou dit geld worden gebruikt om goede scholen, rioleringen en ziekenhuizen te bouwen. Om een handel op te zetten tussen de Gazastrook en Egypte en zelfs Israël.
De Hamas is echter een terreurorganisatie, net als de Hezbollah in Libanon, die met de hulp van Iran en Syrië er alleen op uit is om Israël van de kaart te vegen.
Hoe valt het anders uit te leggen dat de raketten onder de onschuldige burgers worden opgeslagen en vanuit huizen van onschuldige burgers worden afgeschoten.
U zult nu vragen waarom de burgers van de Gaza-strook de Hamas dit toelaat.......... ze hebben geen inkomen en ze hebben honger.......... nogmaals, de Hamas deelt het eten uit aan degenen die met Hamas samenwerken....... degenen die niet met Hamas samenwerken of, erger nog, waarvan vermoedt wordt dat zij met Israël samenwerken..... worden vaak midden op straat, als voorbeeld voor de rest van de bevolking, doodgeschoten.
(...)
Hier in Ashdod hebben we goede dagen en slechte dagen. Een moeder van vier kinderen is omgekomen en nog enkele mensen zijn gewond geraakt. Ofschoon we redelijk weinig alarmen hebben, meestal 1 – 2 per dag, maar ook dagen van 4 – 5 alarmen, kunnen we nauwelijks slapen, want je weet niet wanneer dit alarm komt. Je weet ook niet waar de raket terecht komt. Je ziet hem niet eens aankomen. Veel mensen hebben een schuilkamer/bunkerkamer, die volgens de wet nu in nieuwe huizen en appartementen moeten worden gebouwd, maar er zijn mensen die dat niet hebben. Mensen die geen veiligheidskamer in huis hebben, moeten dus opstaan om of naar een kamer met binnenwanden en zonder ramen te gaan zitten, of zoals ik, mijn zoon en onze buren, in het trappenhuis op de tweede verdieping (van drie). In steden zoals Ashdod en Beer Sheva, die nieuw zijn op dit gebied, zijn de paar schuilkelders die er zijn, totaal niet klaar voor dit soort dingen. De meeste schuilkelders zijn smerig, hebben geen water en geen elektriciteit en hebben niet eens de minimale dingen zoals matrassen en dergelijke. Bovendien, is het in deze situatie ook maf om in schuilkelders te slapen, tenzij in huis of onder het huis. Want het alarm gaat af of niet.
Moeders die, zoals ik en mijn zoon, in huizen wonen die niks hebben en dus naar het trappenhuis moeten rennen om met de kinderen in de kou te gaan zitten, zijn volledig gestressed door slaap te kort, frustratie en zorgen. Overdag lukt het allemaal wel, maar zodra de avond valt, ben je bang te gaan slapen omdat je bang bent je kind niet op tijd wakker te krijgen om hem slaapdronken naar het trappenhuis te sleuren. Laat staan als je 2-4 kinderen hebt, zoals mijn buurvrouw....
Jij bent wel erg naïef he.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:05 schreef Meki het volgende:
[..]
Hamas gaat geen elektriciteit die ze zelf nodig hebben afsnijden.
Israel die toch op uit is op massamoorden kan dat alleen doen. Niemand meer anders dan Israel die is daar op staat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |