abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 2 januari 2009 @ 00:07:22 #1
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_64570140
The Capital of the World:



Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)




Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com
quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

    Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

  • Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

    Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

    Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

    Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

    Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

    Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

    Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

    Vervoer

    Subway
    Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

    1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
    7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

    Taxi
    En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
    Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
    Each 1 minute idle.......$0.20
    Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
    Additional riders........FREE

    Luchthavens in New York

    Manieren om er te komen:
    JFK
    Newark
    La Guardia

    de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

    Vliegtickets van en naar New York

    www.skybreakers.nl
    www.ebookers.nl
    www.dreizen.nl
    www.cheaptickets.nl
    www.americanairlines.com
    www.klm.nl
    www.expedia.nl
    www.vliegwinkel.nl
    www.continental.com
    www.delta.com
    www.unitedairlines.nl
    vliegtickets.pagina.nl

    Foto's New York van FOK users!

    MaxMark
    Kre$J
    Jaguarized
    Keijs
    mr.Marcus
    Cidex
    renz0r
    WooZ
    mechatronics
    jakkeluchtgitaar
    Dennisskyscrapers 1
    Dennisskyscrapers 2
    Dennisskyscrapers 3
    Dennisskyscrapers 4
    Dr_Evil
    Dr_Evil 2
    Dr_Evil 3
    miss_sly
    edsuit
    Max-Westerman
    [NegaSado[url]

    Reviews van hotels in New York

    [url=http://www.tripadvisor.com]www.tripadvisor.com


    Meeting in New York

    New York (mini)meet

    Vorige NYC topic

    New York City Part I
    New York City Part II
    New York City Part III
    New York City Part IV
    New York City Part V
    New York City Part VI
    New York City Part VII
    New York City Part VIII
    New York City Part IX
    New York City Part IIV
    New York City Part XVI
    New York City Part XIX
    New York City Part XX
    New York City Part XXI
    New York City Part XXII
    New York City Part XXIII
    New York City Part XXIV
    New York City Part XXV
    New York City Part XXVI
    New York City Part XXVII
    New York City Part XXVIII
    New York City Part XXIX
    New York City Part XXX
    New York City Part XXXII
    New York City Part XXXIII
    New York City Part XXXIV
    New York City part XXXV
    New York City part XXIX
    New York City part XL
    New York City Part XLI
    New York City Part XLII

    Deze OP is hier te vinden
  •   vrijdag 2 januari 2009 @ 00:33:00 #2
    211118 klaasdj
    Juice by Tappy!
    pi_64570759
    My feet are certainly gonna feel the devine art of New York streets at least one more time in this life.
    Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
    Washington, DC, Chicago.
    American Studies, RuG met minor journalistiek.
    pi_64574698
    hoppa, next topic
    what you see, is what you get!
      vrijdag 2 januari 2009 @ 14:22:08 #4
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_64577880
    Omdat NYC toch op de weg terug lag van Lima naar Amsterdam, heb ik besloten kerst in NYC te vieren. Ik was daar maar 2,5 dag, totaal onvoorbereid (meeste voorbereidingen gingen uit naar mijn lange tocht in Peru), maar toch nog mijn programma aardig kunnen vullen.

    24e was alles nog gewoon open en zeer rustig in de avond, daardoor kon ik een erg goede kaartje voor de Christmas Spectacular show krijgen in de Radio City Music Hall met de Rockettes. Wel beetje aan de zijkant, maar als ik achterover leun, kan ik mijn voeten op het podium laten rusten En dat voor slechts 55$ gescoord bij de TKTS office op Times Square.

    Ik dacht op de 25e opnieuw goedkope kaartjes te scoren bij de TKTS office, maar dit keer stond er een gigantische rij. Dan is er de afweging, volle prijs betalen of 2 uur wachten voor ~50$ korting? Met lichte tegenzin ben ik maar richting de theater gelopen waar "the 39 steps" werd opgevoerd. Vlak voordat ik bij het theater aankom hoor ik iemand de show promoten, en hij deelt nog kortingsflyers uit ook Dus met die flyer kon ik alsnog een dikke korting krijgen, van 111,50$ voor 49$ Mooie plek op de 6e rij in het midden Doet je toch goed als je ziet dat je buurman 111,50 heeft neergelegd voor zijn kaartje

    Die middag nog even het circus gezien bij de Lincoln center, wel erg duur met 65$, en toch erg gericht (goh verrassend) op kleine kinderen. Op de 25e was zo goed als alles dicht, dus circus was enige optie en lekker dichtbij mijn hostel.

    In de ochtend van de 26e even snel naar de USS Intrepid gegaan, een oude vliegdekschip wat nu dienst doet als militair luchtvaartmuseum. Valt erg veel te zien voor slechts ~26 dollar.

    Had wederom gekozen voor de YMCA hostel, slechts 75$ per nacht voor eigen kamer, en 30 seconden lopen van Central Park, en 5 minuten lopen van metro op Columbus circle.


    Dus een aardige 2,5 dag doorgebracht in NYC, wel erg veel geld uitgegeven in zo'n korte periode, maar ik denk dat dat gewoon bij NYC hoort
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
      Redactie Frontpage vrijdag 2 januari 2009 @ 15:08:59 #5
    72015 crew  PartyAnimal87
    J'adore hardcore
    pi_64579541
    TVP! Nog maar 3 weken voor take-off
    pi_64580100
    Vriendje en ik hebben besloten dit jaar ook naar New York te gaan. We zijn er alleen nog niet uit wat de beste tijd is om te gaan (oa ivm het weer) en hoe lang we willen gaan. Moeten ons dus nog wel gaan orienteren
    Maar van wat ik in de OP lees krijg ik al wel de kriebels om te gaan!
    pi_64586202
    Begin mei, in combinatie met een aantal dagen IJsland, present..
    pi_64586221
    Misschien zit het er dit najaar ook wel in
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_64587610
    25 april tot 5 mei.... JOEPIEEEEEE
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_64589282
    ik ben vanmorgen teruggekomen uit new york en het is super. Het was mijn eerste keer, maar zeker niet mijn laatste keer! Ik heb met continental airlines gevlogen en die maatschappij is zeer aan te raden! Ik ben maar 5 dagen gegaan, dus heb lange dagen gemaakt om alles (naja veel dan) te kunnen zien. Heb alles te voet gedaan (behalve vrijheidsbeeld), dus heb de nodige km's gemaakt!
      vrijdag 2 januari 2009 @ 19:42:30 #11
    211118 klaasdj
    Juice by Tappy!
    pi_64589544
    quote:
    Op vrijdag 2 januari 2009 14:22 schreef ETA het volgende:
    Dus een aardige 2,5 dag doorgebracht in NYC, wel erg veel geld uitgegeven in zo'n korte periode, maar ik denk dat dat gewoon bij NYC hoort
    Ik ben wel eens met de taxi van de boarding point van de boot naar Liberty Island helemaal in het zuiden van Manhattan naar een of ander klein vliegveld gegaan(2 uur rijden ofzo): 160$. Dat doe je geen drie keer op een dag.
    Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
    Washington, DC, Chicago.
    American Studies, RuG met minor journalistiek.
    pi_64593158
    Zie net dat in April naar NYC vanaf Brussel ¤350,- retour is, dus ik heb een vaag voorgevoel dat ik binnenkort voor de 4e keer naar deze geweldige stad ga.
    pi_64594897


    Voor de mensen die er reeds geweest zijn. Ra-ra. Wat staat er achter m'n rug op bovenstaande foto...
    pi_64597661
    die cowboy?

    nu ben ik bang dat ik het fout heb...

    [ Bericht 29% gewijzigd door soares op 02-01-2009 23:17:58 ]
    And It Hurts With Every HeartBeat
      vrijdag 2 januari 2009 @ 23:04:26 #15
    201459 DanielSmith
    Tavern on the green
    pi_64598299
    Aiaiai, ik voel een "ooooohja-moment" aankomen...

    Maar ik kom er niet op
    pi_64601419
    Je vriendin?

    Nee, geen idee
    Vivre
    pi_64606947
    quote:
    Op vrijdag 2 januari 2009 23:04 schreef DanielSmith het volgende:
    Aiaiai, ik voel een "ooooohja-moment" aankomen...

    Maar ik kom er niet op
    Nuja zo bijzonder is het ook niet. Nokia Times Square Theatre.

    Waar je op uitkijkt is de ABC Studio.
    pi_64607735
    quote:
    Op vrijdag 2 januari 2009 21:03 schreef NegaSado het volgende:
    Zie net dat in April naar NYC vanaf Brussel ¤350,- retour is, dus ik heb een vaag voorgevoel dat ik binnenkort voor de 4e keer naar deze geweldige stad ga.
    Bestemming: NEW YORK JFK
    Vertrek Prijs Reservatie
    Vanuit Van Tot Euro
    Brussel 03/01/2009 26/03/2009 259 euro

    and still going down.. its going smooth
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_64611893
    Be curious, not judgmental
    pi_64614582
    TVPtje, misschien weer voor werk binnenkort naar NY!
    pi_64622629
    Ik wil dit jaar weer. Nu alweer 2 maanden geleden..

      zondag 4 januari 2009 @ 02:36:18 #22
    201459 DanielSmith
    Tavern on the green
    pi_64636396
    Het is een verslaving I guess...
    pi_64637786
    Waar zien jullie die prijzen staan? En op welke datum? Goedkoopste wat ik tot nu toe zie is 369 en dat is nog exclusief taxes....

    edit:

    Hmm vanaf Brussel dus . Wel erg cheap ja!

    Hoe zit dat btw met die Visa Waiver? Normaal Vroeger vulde je die gewoon in het vliegtuig in, nu moet je dus minimaal 72 uur van de voren dat formuliertje aanvragen oid?

    [ Bericht 67% gewijzigd door Bob_Saget op 04-01-2009 04:39:01 ]
    pi_64638216
    Wat doen de ticketprijzen nu? Ik hoorde dat het een stuk goedkoper is/werd?
    pi_64638710
    de wel bekende prijzen zijn van connections.be
    check it out!
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_64639774
    quote:
    Op zondag 4 januari 2009 05:30 schreef DonPerignon het volgende:
    Wat doen de ticketprijzen nu? Ik hoorde dat het een stuk goedkoper is/werd?
    Het lijkt erop dat nog even wachten het best is.
    pi_64639864
    die connections.be is echt goedkoop ! En als ik nu bestel krijg ik straks hoop ik niet nog ff naheffing hoop ik (ik las in het vorige deel dat Belgie dit jaar ook flinke belasting gaan heffen op vliegen?)
    wat is de slimste manier om van amsterdam naar brussel te gaan...internationale trein ofzo? kan ook wel met de auto, maar benzine is duur, en dan moet ik daar ook nog eens parkeren..hmmm

    is washington trouwens makkelijk te bereiken vanuit NYC, als ik bv nog the white house zou willen bekijken enzo?
    I pity the fool who goes out tryin' a' take over da world, then runs home cryin' to his momma!
    pi_64639905
    quote:
    Op zondag 4 januari 2009 11:18 schreef shutupfool het volgende:
    die connections.be is echt goedkoop ! En als ik nu bestel krijg ik straks hoop ik niet nog ff naheffing hoop ik (ik las in het vorige deel dat Belgie dit jaar ook flinke belasting gaan heffen op vliegen?)
    wat is de slimste manier om van amsterdam naar brussel te gaan...internationale trein ofzo? kan ook wel met de auto, maar benzine is duur, en dan moet ik daar ook nog eens parkeren..hmmm

    is washington trouwens makkelijk te bereiken vanuit NYC, als ik bv nog the white house zou willen bekijken enzo?
    Jep, eenvoudig te bereiken met de trein.
      zondag 4 januari 2009 @ 12:18:47 #29
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_64641173
    quote:
    Op zondag 4 januari 2009 04:16 schreef Bob_Saget het volgende:
    Waar zien jullie die prijzen staan? En op welke datum? Goedkoopste wat ik tot nu toe zie is 369 en dat is nog exclusief taxes....

    edit:

    Hmm vanaf Brussel dus . Wel erg cheap ja!

    Hoe zit dat btw met die Visa Waiver? Normaal Vroeger vulde je die gewoon in het vliegtuig in, nu moet je dus minimaal 72 uur van de voren dat formuliertje aanvragen oid?
    ik vloog vanuit Zuid Amerika naar EWR 10 dagen geleden, en toen was het gewoon de groene waiver formulier in het vliegtuig invullen, net zoals voorheen. Ik weet niet wat er sinds toen is veranderd.
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
    pi_64642000
    quote:
    Op zondag 4 januari 2009 12:18 schreef ETA het volgende:

    [..]

    ik vloog vanuit Zuid Amerika naar EWR 10 dagen geleden, en toen was het gewoon de groene waiver formulier in het vliegtuig invullen, net zoals voorheen. Ik weet niet wat er sinds toen is veranderd.
    quote:
    Vanaf 2009 zullen reizigers die vrij waren gesteld voor een visum om de VS in te komen zich 72 uur voor vertrek op internet moeten registreren. Als zij dit niet doen dan zullen zij het land niet in komen. Deze regel treedt geld vanaf 12 januari 2009. Deze maatregel is in de lijn met de eerdere maatregelen die zijn genomen na de aanslagen van 11 september. De reden dat deze maatregel wordt genomen is dat het zo voor terroristen moeilijker zou moeten zijn om de VS zomaar in te komen.

    De Verenigde Staten voegen tevens ook zeven landen toe aan het visa waiver programma (VWP) voor visumvrije bezoeken aan de VS.

    De landen die toegevoegd zijn het aan het programma zijn: Tsjechië, Estland, Letland, Litouwen, Hongarije, Slowakije en Zuid-Korea, zo maakte de Amerikaanse president George Bush vrijdag bekend.

    Bron
    Be curious, not judgmental
    pi_64662167
    Heeft er iemand aanbevelingen mbt hostels in New York? Ik ben al een poosje aan het zoeken maar zie door de bomen het bos niet meer.. Ik heb niet veel eisen, want ik slaap er alleen maar, als ik s'nachts maar niet lastig gevallen word door kakkerlakken of ratten, en als het hostel maar een beetje centraal ligt Owja; bij voorkeur privé slaapkamers voor 2 personen aanwezig
      zondag 4 januari 2009 @ 21:25:59 #32
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_64664417
    quote:
    Op zondag 4 januari 2009 20:48 schreef Intrepidity het volgende:
    Heeft er iemand aanbevelingen mbt hostels in New York? Ik ben al een poosje aan het zoeken maar zie door de bomen het bos niet meer.. Ik heb niet veel eisen, want ik slaap er alleen maar, als ik s'nachts maar niet lastig gevallen word door kakkerlakken of ratten, en als het hostel maar een beetje centraal ligt Owja; bij voorkeur privé slaapkamers voor 2 personen aanwezig
    YMCA westside. naast central park op 63rd street, 5 min van de metro. Goedkope 2p kamers, gedeelde toiletten en douches. Wat wil je nog meer
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
    pi_64665467
    Wat moet ik me voorstellen bij een hostel dat gerund word door een christelijke organisatie? ben niet erg gelovig ingesteld
    pi_64673207
    Niks, behalve misschien een bijbel op je nachtkastje.
      maandag 5 januari 2009 @ 13:40:26 #35
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_64684139
    Nog 2 weken!!!
    Iemand dat linkje om dat formulier in te vullen?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_64684555
    Dit moet 'm zijn volgens het vorige topic:

    https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
    pi_64689249
    Over twee weken ook misschien een lang weekend naar New York.
    Stop rockin' the boat.
    pi_64690487
    Zo ben vanochtend teruggekomen van 9 dagen new york! Het was echt zoooo supervet!
    Ik zat in het imperial court hotel in de upper west side. Veel goedkoper dan downtown. 10 minuutjes lopen naar central park en na een paar minuutjes met de metro ben je in het centrum.
    Met oud&nieuw zijn we naar een cafe'tje gegaan want Times square vonden we veel te koud en te druk. Ze lieten daar wel de balldrop zien op grote schermen maar het was zo gezellig dat we dat gemist hebben haha.
    Als je naar het empirestatebuilding wilt moet je trouwens gewoon om 10 uur gaan. Wij hebben ongeveer een half uurtje gewacht en toen we buiten kwamen was de rij alweer 10 keer zo lang.
    Ik ga er zeker nog eens terug, maar ik denk pas als het nieuwe wtc af is.
    pi_64695317
    quote:
    Op zondag 4 januari 2009 11:18 schreef shutupfool het volgende:
    die connections.be is echt goedkoop ! En als ik nu bestel krijg ik straks hoop ik niet nog ff naheffing hoop ik (ik las in het vorige deel dat Belgie dit jaar ook flinke belasting gaan heffen op vliegen?)
    wat is de slimste manier om van amsterdam naar brussel te gaan...internationale trein ofzo? kan ook wel met de auto, maar benzine is duur, en dan moet ik daar ook nog eens parkeren..hmmm

    is washington trouwens makkelijk te bereiken vanuit NYC, als ik bv nog the white house zou willen bekijken enzo?
    connections is al tijden 1 van de goedkopere.. en je kan lekker vanaf brussel vliegen (vooral fijn voor de zuiderlingen).. prijzen zijn gewoon correct en compleet
    overigens ze hebben ook echte reisbureaus en je kan zelfs een offerte aanvragen als je wilt
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_64732902
    Ik wil eigenlijk ook wel weer dit jaar. Maar ik ben bang dat het er niet van gaat komen.
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
    pi_64736250
    Nog 6 weekjes!
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
      woensdag 7 januari 2009 @ 00:18:07 #42
    201459 DanielSmith
    Tavern on the green
    pi_64754104
    Jaloers!!
    pi_64763134
    Misschien is het al eens eerder gevraagd/gezegd, maar wie van jullie is al eens vanuit New York (Manhattan) naar Boston geweest? Is dit een goedkope en makkelijke verbinding (trein, bus?) en, belangrijker, is Boston de moeite van het bezoeken waard?

    Ik ben al een paar keer eerder in N.Y. geweest en wil bij het volgende bezoek in maart dus weer eens wat anders beleven.
    Je kunt zeggen wat je wilt.
    pi_64770898
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 11:32 schreef Perenijsje het volgende:
    Misschien is het al eens eerder gevraagd/gezegd, maar wie van jullie is al eens vanuit New York (Manhattan) naar Boston geweest? Is dit een goedkope en makkelijke verbinding (trein, bus?) en, belangrijker, is Boston de moeite van het bezoeken waard?

    Ik ben al een paar keer eerder in N.Y. geweest en wil bij het volgende bezoek in maart dus weer eens wat anders beleven.
    megabus.com enkeltjes vanaf 1 dollar naar Boston
    pi_64771450
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 14:57 schreef MCH het volgende:

    [..]

    megabus.com enkeltjes vanaf 1 dollar naar Boston
    Thanks. Ik heb al gezocht op tickets voor de maand maart. Retourtje Boston voor 25 USD (2 personen). Dat is geen geld. Opstapplaats vlakbij Madison Square Garden.. makkelijk! Heb jij ervaring met deze service?
    Je kunt zeggen wat je wilt.
    pi_64777365
    Ik ken iemand die in New York woont en die zegt dat Boston zeker wel de moeite waard is om naartoe te gaan.
    Maar meer weet ik er eigenlijk ook niet over te zeggen haha.
    pi_64779142
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 16:18 schreef lindaatjuh het volgende:
    Zo ben vanochtend teruggekomen van 9 dagen new york! Het was echt zoooo supervet!
    Ik zat in het imperial court hotel in de upper west side. Veel goedkoper dan downtown. 10 minuutjes lopen naar central park en na een paar minuutjes met de metro ben je in het centrum.
    Met oud&nieuw zijn we naar een cafe'tje gegaan want Times square vonden we veel te koud en te druk. Ze lieten daar wel de balldrop zien op grote schermen maar het was zo gezellig dat we dat gemist hebben haha.
    Als je naar het empirestatebuilding wilt moet je trouwens gewoon om 10 uur gaan. Wij hebben ongeveer een half uurtje gewacht en toen we buiten kwamen was de rij alweer 10 keer zo lang.
    Ik ga er zeker nog eens terug, maar ik denk pas als het nieuwe wtc af is.
    He Lindaatjuh!
    Mijn vriend en ik vertrekken 9 februari voor een week naar New York en we verblijven ook in het Imperial Court Hotel. Hoe is het hotel verder bevallen? Ik verwacht er zelf helemaal niks van maar het is wel leuk om te horen wat iemand anders ervan vond .

    Dankjewel alvast!
    pi_64786041
    Ik heb ook geboekt ! vlieg over 2 maanden eerst naar washington dc. daar paar dagen verbljven om white house te bekijken, kopje koffie drinken met Obama, etc..je kent het wel Zit in het Harrington Hotel. Niet echt een superdeluxe hotel, maar wel middenin DC..om precies te zijn aan paar straatjes lopen van het white house, dus voor de prijs volgens mij echt een aanrader i hope. Daarna reis ik door naar NYC. zit midden in manhattan in een hostel genaamd Times Square Dream Hostel..lekker centraal..two blocks from time square geloof ik, en las er op hostelworld.com bijna alleen maar positieve berichten over.
    Vlieg trouwens toch gewoon vanaf amsterdam (retourtje Washington DC). wilde eerst een vlucht vanaf Brussel, want dan was ik voor 300 euro klaar. Maar vanaf mijn woonplaats doe ik er bijna 4 uur over om eerst daar te komen en ben ik ook nog tussen de 50 en 100 euro kwijt aan het treinretourtje. Mn vlucht vanaf Adam kost me 450 geloof ik, dus ik had zoiets van..geen zin om daar al die moeite voor te doen. Pak nu de trein en sta binnen half uurtje op hartje schiphol

    anyway, ik heb er echt zin in...new york is echt een jeugddroom van me die ik altijd maar uitstel, maar ga het nu echt een keer doen !!!
    zijn er nog meer fokkers die rond 17 - 25 maart in Wdc/Nyc zitten?

    ga van het weekend even zoveel mogelijk tips verzamelijk uit alle NYC topics

    en ik moet even kijken hoe ik het makkelijkst van het centrum van DC naar manhattan kan komen (Beauregard is dat met Amtrak ?), en ook weer terug vanaf manhattan naar het Dulles int. airport in DC voor mn vlucht terug naar NL. Als er mensen zijn die weten hoe ik dit het makkelijkst en goedkoopst kan doen hou ik me aanbevolen (hebben die amerikanen geen 9292ov site ofzoiets?)


    I pity the fool who goes out tryin' a' take over da world, then runs home cryin' to his momma!
    pi_64789275
    Volgens mij kon je met de bus van NY naar WDC voor 20 dollar of iets dergelijks. Wel makkelijk en goed te doen volgens mij.
    pi_64791924
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 21:59 schreef Bob_Saget het volgende:
    Volgens mij kon je met de bus van NY naar WDC voor 20 dollar of iets dergelijks. Wel makkelijk en goed te doen volgens mij.
    oh dat klinkt wel beter, want ik zie dat ik voor de trein $103 (ca 70euro) kwijt ben voor een enkeltje ! alhoewel ik er dan waarschijnlijk wel een stuk langer over ga doen (trein is ca 3,5 uur)....hmmm...
    I pity the fool who goes out tryin' a' take over da world, then runs home cryin' to his momma!
    pi_64792860
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 17:14 schreef lindaatjuh het volgende:
    Ik ken iemand die in New York woont en die zegt dat Boston zeker wel de moeite waard is om naartoe te gaan.
    Maar meer weet ik er eigenlijk ook niet over te zeggen haha.
    In 2007 in Boston geweest en als je iets wil zien van de grondbeginselen van Amerika dan is Boston de stad bij uitstek. Geweldige, bruisende stad die erg kleinschalig is maar toch erg groots aandoet (voor mijn gevoel althans). Ga de Freedom Trail lopen of Prudential Tower & Center (mét Cheesecake Factory ) bezoeken. Of breng een bezoek aan Harvard en de vele leuke tentjes en restaurantjes die je daar tegenkomt. Iets verder van het centrum ligt de JFK Presidential Library, een must voor iedere Boston bezoeker! Naast Boston kan ik je nog Plymouth, Concord en Lexington aanbeleven. Alle drie historisch zeer waardevolle plaatsen voor Amerika en zeer interessant om te bezoeken en in rond te lopen.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_64818264
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 18:00 schreef Borachick het volgende:

    [..]

    He Lindaatjuh!
    Mijn vriend en ik vertrekken 9 februari voor een week naar New York en we verblijven ook in het Imperial Court Hotel. Hoe is het hotel verder bevallen? Ik verwacht er zelf helemaal niks van maar het is wel leuk om te horen wat iemand anders ervan vond .

    Dankjewel alvast!
    Prima hotel! Het is mij super meegevallen. Ik moet zeggen dat we er wel zowat alleen kwamen om te douchen en te slapen maar de kamers waren gewoon relaxt. Er werd iedere dag goed schoongemaakt en het personeel was ook vriendelijk. En er is gratis draadloos internet, dat was ook superrelaxt! Dus als je een laptop of ipod hebt... Het hotel ligt in een redelijk rustige straat maar om de hoek heb je al winkeltjes e.d. (voor de leukere winkeltjes en eettentjes moet je wel meer downtown zijn hoor) En de metro is heel dichtbij (als je het hotel uitkomt naar links en dan bij het tweede kruispunt al). Wel ff opletten dat alleen metro 1 daar stopt, maar die komt vaak genoeg.
    Superveel plezier! En als je nog iets wilt weten hoor ik het wel!
    pi_64818287
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 23:03 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    In 2007 in Boston geweest en als je iets wil zien van de grondbeginselen van Amerika dan is Boston de stad bij uitstek. Geweldige, bruisende stad die erg kleinschalig is maar toch erg groots aandoet (voor mijn gevoel althans). Ga de Freedom Trail lopen of Prudential Tower & Center (mét Cheesecake Factory ) bezoeken. Of breng een bezoek aan Harvard en de vele leuke tentjes en restaurantjes die je daar tegenkomt. Iets verder van het centrum ligt de JFK Presidential Library, een must voor iedere Boston bezoeker! Naast Boston kan ik je nog Plymouth, Concord en Lexington aanbeleven. Alle drie historisch zeer waardevolle plaatsen voor Amerika en zeer interessant om te bezoeken en in rond te lopen.
    Klinkt wel als de moeite waard! Die komt op het lijstje bij mijn volgende trip naar NY
    pi_64818606
    Goedzo, als je iets wilt weten dan hoor ik het wel. Mogelijk kan ik je adviseren
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_64819572
    Naja, zal nog wel ff duren voordat ik weer ga, maar tegen die tijd zal ik het je vragen haha
    pi_64844923
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 17:34 schreef lindaatjuh het volgende:

    [..]

    Prima hotel! Het is mij super meegevallen. Ik moet zeggen dat we er wel zowat alleen kwamen om te douchen en te slapen maar de kamers waren gewoon relaxt. Er werd iedere dag goed schoongemaakt en het personeel was ook vriendelijk. En er is gratis draadloos internet, dat was ook superrelaxt! Dus als je een laptop of ipod hebt... Het hotel ligt in een redelijk rustige straat maar om de hoek heb je al winkeltjes e.d. (voor de leukere winkeltjes en eettentjes moet je wel meer downtown zijn hoor) En de metro is heel dichtbij (als je het hotel uitkomt naar links en dan bij het tweede kruispunt al). Wel ff opletten dat alleen metro 1 daar stopt, maar die komt vaak genoeg.
    Superveel plezier! En als je nog iets wilt weten hoor ik het wel!
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord . Klinkt helemaal prima. Wij zullen er inderdaad ook alleen zijn om te douchen, ff te relaxen en natuurlijk om te slapen. Ik had al bij google maps de ligging gezien, metrostation is inderdaad lekker dichtbij.

    Nog een maandje...ik heb er zin in!
    pi_64864540
    Iemand wel 'ns bij het restaurant MARS 2112 geweest?
    Is het de moeite waard?
    Be curious, not judgmental
    pi_64930720
    Misschien een beetje een noob vraag, maar bij hotels betaal je vaak met creditcard op het moment dat je daar bent, dus het zal nog wel even duren voor de cc-maatschappij het weer van je rekening schrijft.. Is het slim om nu gewoon het bedrag in dollars op te nemen en daarmee straks cash te betalen. Met de gedachte dat ik nu mogelijk meer bang for my buck (euro ) krijg met de slechte positie van de dollar ?
    I pity the fool who goes out tryin' a' take over da world, then runs home cryin' to his momma!
    pi_64930824
    ahh, hier zijn we
      maandag 12 januari 2009 @ 08:50:51 #60
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_64939102
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 22:11 schreef shutupfool het volgende:
    Misschien een beetje een noob vraag, maar bij hotels betaal je vaak met creditcard op het moment dat je daar bent, dus het zal nog wel even duren voor de cc-maatschappij het weer van je rekening schrijft.. Is het slim om nu gewoon het bedrag in dollars op te nemen en daarmee straks cash te betalen. Met de gedachte dat ik nu mogelijk meer bang for my buck (euro ) krijg met de slechte positie van de dollar ?
    Dat weet je nooit. Misschien daalt ie nog wel verder. Is al 1,56 geweest he... Volgens mij betaal je trouwens gewoon de prijs op het moment van betalen.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_64941797
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 22:11 schreef shutupfool het volgende:
    Misschien een beetje een noob vraag, maar bij hotels betaal je vaak met creditcard op het moment dat je daar bent, dus het zal nog wel even duren voor de cc-maatschappij het weer van je rekening schrijft.. Is het slim om nu gewoon het bedrag in dollars op te nemen en daarmee straks cash te betalen. Met de gedachte dat ik nu mogelijk meer bang for my buck (euro ) krijg met de slechte positie van de dollar ?
    Mja, ligt er een beetje aan. De dollar kan nog lager zakken. En in een ander geval betaal je je hotel al op 't moment van boeken. Dat was van de zomer (vakantie naar Florida) bij mij iig het geval. Een stuk of 5 hotels had ik online geboekt waren al afgeschreven op het moment van boeken.
      maandag 12 januari 2009 @ 12:35:33 #62
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_64944849
    tvp

    ik ga na de zomer ergens naar new york.

    eerste vraag: is er ergens een overzichtsite waar ik kan zien welke optredens (muziek) er allemaal in NY plaatsvinden?
    En waar vind ik de boeiendste CD-winkels en platenwinkels van New York (liefst de meer alternatieve hedendaagse Amerikaanse muziek)?
    pi_64948514
    Scheelt het echt zoveel vanaf Brussel dan? Ik heb gekeken voor het hoogseizoen 2 aug tot 9 aug. Retour naar new york kost het me dan gewoon 616 via connections.be. Is het niet goedkoper te vinden?
    Bedankt!
    pi_64949567
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 14:18 schreef Bryan181 het volgende:
    Scheelt het echt zoveel vanaf Brussel dan? Ik heb gekeken voor het hoogseizoen 2 aug tot 9 aug. Retour naar new york kost het me dan gewoon 616 via connections.be. Is het niet goedkoper te vinden?
    Bedankt!
    Ik heb even snelle search gedaan, vanaf Amsterdam op die data kost het 590 euro voor een retourtje met British airways. Als je link wilt, PM me maar .
    pi_64949923
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 14:43 schreef christvs het volgende:

    [..]

    Ik heb even snelle search gedaan, vanaf Amsterdam op die data kost het 590 euro voor een retourtje met British airways. Als je link wilt, PM me maar .
    thnx heb je een pm gestuurd
    pi_64970107
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 12:35 schreef Beregd het volgende:
    tvp

    ik ga na de zomer ergens naar new york.

    eerste vraag: is er ergens een overzichtsite waar ik kan zien welke optredens (muziek) er allemaal in NY plaatsvinden?
    En waar vind ik de boeiendste CD-winkels en platenwinkels van New York (liefst de meer alternatieve hedendaagse Amerikaanse muziek)?
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
    pi_64970659
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 12:35 schreef Beregd het volgende:
    tvp

    ik ga na de zomer ergens naar new york.

    eerste vraag: is er ergens een overzichtsite waar ik kan zien welke optredens (muziek) er allemaal in NY plaatsvinden?

    http://www.ticketmaster.com (regio NYC kiezen).
      dinsdag 13 januari 2009 @ 08:48:22 #68
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_64979099
    WOOHOO nog 4 daagjes
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_64981354
    Geboekt!

    Van 9 september tot en met 17 september zit ik met mijn vriendin acht nachten in New York, hotel Pennsylvania. Voor mij de eerste keer, voor mijn vriendin alweer de vijfde keer. Enorm veel zin in, alleen nog wat maandjes wachten! We vliegen vanaf Düsseldorf (uurtje rijden vanaf waar mijn vriendin woont) en hebben XL-seats geboekt voor slechts 90 euro extra (retour!). Lekker veel beenruimte dus!

    We gaan daarnaast ook naar de Yankees. Het reisbureau probeert kaartjes voor ons te regelen. Hopelijk slagen ze daarin. We zijn ook van plan een dagtrip naar Philadelphia te maken, maar nu lees ik hier ook aardige dingen over Boston. Hoe ver is het reizen vanaf Manhattan naar Boston?
    pi_64981405
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 14:18 schreef Bryan181 het volgende:
    Scheelt het echt zoveel vanaf Brussel dan? Ik heb gekeken voor het hoogseizoen 2 aug tot 9 aug. Retour naar new york kost het me dan gewoon 616 via connections.be. Is het niet goedkoper te vinden?
    Bedankt!
    Als je via kayak kijkt voor een retourtje in de periode 18-24 augustus kom je op 589 dollar uit, scheelt aardig wat.

    (moet je wel multitrip selecteren, via London)
    pi_65024000
    Ticket geboekt voor begin mei naar NYC 5 daagies. We vliegen rechtsreeks vanaf schiphol met Delta. Vliegen kon goedkoper maar dit schema is beter, geen overstap en een we vliegen met een 767 (dus maar met z'n 2en naast elkaar)

    Nu alleen nog een hotel vinden. Hebben jullie toevallig nog tip voor leuke hotels in het "centrum"
      woensdag 14 januari 2009 @ 12:02:23 #72
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_65024328
    Van 24/8 tot 5/9 zit ik samen met mijn vriendinnetje in New York

    Retourtje van British Airways voor 360 euro, van Amsterdam naar JFK
    pi_65028550
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 12:02 schreef Omnifacer het volgende:
    Van 24/8 tot 5/9 zit ik samen met mijn vriendinnetje in New York

    Retourtje van British Airways voor 360 euro, van Amsterdam naar JFK
    Lopen we elkaar net mis, Omni. Jammer...long time no see...

    Mooie prijs trouwens. Maar dat zal zeker geen rechtstreekse vlucht zijn, neem ik aan?
      woensdag 14 januari 2009 @ 14:12:19 #74
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_65028981
    Nee, via Londen. Prima te doen hoor, en scheelt enkele honderden euro's

    Wanneer ga jij en met welke maatschappij?
    pi_65029705
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 14:12 schreef Omnifacer het volgende:
    Nee, via Londen. Prima te doen hoor, en scheelt enkele honderden euro's

    Wanneer ga jij en met welke maatschappij?
    Van 9 september tot en met 17 september zit ik met mijn vriendin acht nachten in New York, hotel Pennsylvania. Voor mij de eerste keer, voor mijn vriendin alweer de vijfde keer. Enorm veel zin in, alleen nog wat maandjes wachten! We vliegen met Air Berlin vanaf Düsseldorf (uurtje rijden vanaf waar mijn vriendin woont) en hebben XL-seats geboekt voor slechts 90 euro extra (retour!). Lekker veel beenruimte dus!
      woensdag 14 januari 2009 @ 15:55:12 #76
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_65033690
    Klinkt aardig! Nog specifieke dingen die je wil doen, daar? Ik had je trouwens wel verwacht op de supportersquiz van RBC
    pi_65033734
    ikheb net me lonely planet binnen.. dus die ga ik lekker uitpluizen
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_65034030
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 15:56 schreef soares het volgende:
    ikheb net me lonely planet binnen.. dus die ga ik lekker uitpluizen
    Nog ergens voor een mooie prijs aan kunnen schaffen?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_65034643
    gewoon bij bol.com... sept 2008 uitgave... 17 euro ofzo...

    lekker voorpret...

    nog 14 weken en 3 dagen:P
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_65034717
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 15:55 schreef Omnifacer het volgende:
    Klinkt aardig! Nog specifieke dingen die je wil doen, daar? Ik had je trouwens wel verwacht op de supportersquiz van RBC
    Kon niet aanwezig zijn. Ik ben de weekenden nauwelijks meer in Roosendaal.

    In NY gaan we de gebruikelijke dingen bezichtigen uiteraard, omdat het voor mij de eerste keer is. Verder veel wandelen, veel indrukken opdoen en we gaan naar de Yankees! Als het reisbureau de kaartjes geregeld krijgt, tenminste.
      woensdag 14 januari 2009 @ 16:24:26 #81
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_65034904
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 16:20 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Kon niet aanwezig zijn. Ik ben de weekenden nauwelijks meer in Roosendaal.

    In NY gaan we de gebruikelijke dingen bezichtigen uiteraard, omdat het voor mij de eerste keer is. Verder veel wandelen, veel indrukken opdoen en we gaan naar de Yankees! Als het reisbureau de kaartjes geregeld krijgt, tenminste.
    Laat je niet naaien en haal gewoon tickets op www.ticketmaster.com of aan de kassa.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_65037481
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 16:24 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Laat je niet naaien en haal gewoon tickets op www.ticketmaster.com of aan de kassa.
    Ach, ze regelen voor 39 euro kaartjes. Vind ik een schappelijk tarief en we hebben er zelf geen omkijken naar.
      woensdag 14 januari 2009 @ 19:09:12 #83
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_65041495
    Ik wil van 27 april tot 4 mei naar New York. Ik wil boeken Hotelcarter.com en Cheaptickets.nl. Kan ik dat gewoon doen, zonder problemen, nu? Hoef ik nergens op te letten ofzo?
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_65042931
    Ik twijfel voor van de zomer nog tussen YMCA West Side en Hotel Carter, het scheelt me ongeveer ¤ 150 euro per persoon voor 2 weken.. Zijn de kamers in Carter merkbaar beter als YMCA of is het verschil verwaarloosbaar?
      woensdag 14 januari 2009 @ 20:08:54 #85
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_65044244
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 19:43 schreef Intrepidity het volgende:
    Ik twijfel voor van de zomer nog tussen YMCA West Side en Hotel Carter, het scheelt me ongeveer ¤ 150 euro per persoon voor 2 weken.. Zijn de kamers in Carter merkbaar beter als YMCA of is het verschil verwaarloosbaar?
    YMCA is een hostel, dus verwacht geen luxe. Bed, tafeltje met stoel, oude TV, toilet en douche op de gang, that's it. Voordeel is de prijs en locatie.

    Normaal gesproken zeg ik, neem de goedkoopste, want hoeveel tijd breng je nu door in een hotel? Maar 150 euro verschil voor 2 week niet veel om "up te graden" van hostel naar hotel.
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
      woensdag 14 januari 2009 @ 20:28:41 #86
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_65045151
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 19:09 schreef TC03 het volgende:
    Ik wil van 27 april tot 4 mei naar New York. Ik wil boeken Hotelcarter.com en Cheaptickets.nl. Kan ik dat gewoon doen, zonder problemen, nu? Hoef ik nergens op te letten ofzo?
    Geboekt.
    Ten percent faster with a sturdier frame
      woensdag 14 januari 2009 @ 21:06:51 #87
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_65046755
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 16:24 schreef Damzkieee het volgende:

    Laat je niet naaien en haal gewoon tickets op www.ticketmaster.com of aan de kassa.
    Ha Damzkieee, jij ook hier? Gezellig

    Wat is ticketmaster voor een organisatie? Vergelijkbaar met Ticketbox, of is het meer een soort omhooggevallen patatboeren-bedrijf?
    pi_65052818
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 21:06 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Ha Damzkieee, jij ook hier? Gezellig

    Wat is ticketmaster voor een organisatie? Vergelijkbaar met Ticketbox, of is het meer een soort omhooggevallen patatboeren-bedrijf?
    Ticketmaster is de eigenaar van het nederlandse Ticketservice, dus geen klein bedrijfje
      woensdag 14 januari 2009 @ 23:25:25 #89
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_65053460
    Ow, blijkt dus grootste ticketbedrijf ter wereld te zijn

    Ach, een beetje een kritische kijk op de wereld is nooit weg
    pi_65065310
    quote:
    Virgin Megastore op Times Square sluit de deuren
    Sorry muziekfans. Times Square neemt afscheid van de grootste muziekwinkel van Amerika, naar eigen zeggen zelfs de grootste ter wereld. De Virgin Megastore - ook al ben je er niet geweest, je herkent ongetwijfeld het logo - sluit in april voorgoed haar deuren. Weg met de 600 plekken om muziek te luisteren en 100 schermen om video en film te zien. Volgens Billboard.Biz zit de muziekwinkel er veel te goedkoop en heeft de eigenaar een huurder gevonden die meer betaalt: Forever 21. Voor wie het niet kent, dat is een warenhuis met betaalbare designer kleding. New York houdt nu nog één Virgin MegaStore over en die zit op Union Square. Virgin neemt echter de komende maanden een beslissing over de andere vestigingen.

    Al sinds 2007 zijn er geruchten over sluiting van Virgin op Times Square, aldus Billboard.Bizz. In dat jaar namen onroerendgoedbedrijven Related Cos en Vornado de Noord-Amerikaanse tak van Virgin over en werd daarmee eigenaar van het pand op Times Square. Een Vornado-baas liet vervolgens weten dat Virgin slechts 54 dollar huur per square foot betaalt, terwijl de gangbare prijs op Times Square rond de 700 dollar ligt. Ondanks dat deze Virgin MegaStore zo’n 6 miljoen winst draait, leek het Vodano slimmer een huurder te zoeken die meer betaalt. Dat is dus Forever 21 geworden. Zodra er iets meer bekend wordt over de Union Square vestiging, lees je het hier.
    Be curious, not judgmental
    pi_65066437
    Jammer.. Ik heb er een aantal Playstation games erg goedkoop gescoord.
    pi_65066512
    ik heb ook net m'n tickets geboekt! ga in September voor 280 euro retour vanaf brussel
    heb er veel zin in! nu nog een beetje betaalbaar hotelletje vinden
    pi_65066941
    Hmm, ik ga in maart naar NY en zal zeker een bezoekje brengen aan de Virgin Megastore, misschien houden ze er opheffingsuitverkoop.
    Je kunt zeggen wat je wilt.
    pi_65070691
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 12:12 schreef Aether het volgende:

    [..]


    Ben er vorig jaar nog geweest. Wel even iets anders dan de FRS binnenlopen.
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
      donderdag 15 januari 2009 @ 15:00:17 #95
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_65071794
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 23:25 schreef Omnifacer het volgende:
    Ow, blijkt dus grootste ticketbedrijf ter wereld te zijn

    Ach, een beetje een kritische kijk op de wereld is nooit weg

    Tickets dus gewoon @ de kassa halen ,of rechtstreeks via die site.
    Je kunt ook gewoon voor de deur nog via de zwarte handel wat goedkope tickets op de kop tikken
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_65072360
    Heb tickets voor de Yankees en een musical op Broadway ook door het hotel laten regelen. Betaal je ongetwijfeld meer, maar dan hoefde ik er verder niet op te letten. Dag voor het evenement lagen de kaartjes klaar en was alles geregeld.
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
      donderdag 15 januari 2009 @ 15:28:14 #97
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_65072972
    Dat kan ook als je meer wil betalen natuurlijk
    Yankees is echter niet altijd uitverkocht
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_65073886
    Ik heb het gevoel dat sport uberhaupt niet echt leeft in NYC. Bij de NY Knicks was het stadion zelfs niet eens voor de helft vol..
      donderdag 15 januari 2009 @ 16:02:09 #99
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_65074378
    broadway tickets kan je het beste ter plekke regelen bij de TKTS office op Times Square, voor bijna alle show kan je 50% korting krijgen. En als de rij te lang is, of er zijn geen kaartjes meer, kijk goed rond naar mensen die folders uitdelen, deze kunnen ook 50% korting opleveren. En 50% op kaartjes van ~100$ is toch altijd meegenomen.
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
    pi_65090986
    Zojuist geboekt, YMCA west side van 27 juli tot 7 augustus.. En nog geen half uur later hoor je dat er een vliegtuig in de Hudson neerstort.. Timing
      donderdag 15 januari 2009 @ 23:02:42 #101
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_65091364
    Wij zouden met US Airways vliegen, maar ik voelde me niet goed bij zo'n cheap ass maatschappij. Toch maar British Airways genomen, ben ik nu wel blij om eigenlijk
    pi_65091440
    Ik vlieg voor mijn werk alles met US Airways, en die maatschappij is niet meer of minder dan andere Amerikaanse maatschappijen. BA vind ik overigens wel prettiger, bij Amerikaanse maatschappijen is alles zo kaal.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_65091496
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 23:02 schreef Omnifacer het volgende:
    Wij zouden met US Airways vliegen, maar ik voelde me niet goed bij zo'n cheap ass maatschappij. Toch maar British Airways genomen, ben ik nu wel blij om eigenlijk
    Geloof me, het maakt geen zak uit welke maatschappij je hebt als je op een groep ganzen invliegt... Sterker nog, kudo's voor US Airways dat de piloten het toestel heel hebben gehouden terwijl ze met 283km/h het water raakten.. Dit is reclame voor US if anything!
    pi_65091656
    Ik ben een aantal malen met Delta Airlines, US Airways en Continental gevlogen. Allemaal prima ervaringen, alleen vond ik het personeel aan de oude kant (de stewardessen..). Toeval of is dat vaak zo bij Amerikaanse maatschappijen?
    Je kunt zeggen wat je wilt.
    pi_65091878
    Nee, al die maatschappijen zitten op het randje van faillissement en alles moet zo goedkoop mogelijk. Daarnaast is vliegen hier wat minder glamorous dan in Nederland. Er wordt veel meer gevlogen dan in Europa.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_65092098
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 23:10 schreef Perenijsje het volgende:
    Ik ben een aantal malen met Delta Airlines, US Airways en Continental gevlogen. Allemaal prima ervaringen, alleen vond ik het personeel aan de oude kant (de stewardessen..). Toeval of is dat vaak zo bij Amerikaanse maatschappijen?
    Het viel mij ook op dat de stewardessen dikker zijn dan hier. Volgens mij zijn er hier in NL bepaalde richtlijnen voor dat je een bepaalde lengte/gewicht moet hebben om stewardess te zijn? Maar ik heb dames van 90+ kilo als stewardess bij Delta gezien. Vroeg me af of dit zou zijn omdat de gemiddelde maat in Amerika sowieso groter is dan hier, of dat het met bezuinigingen/alles pakken wat je te pakken kan krijgen te maken had -of een derde reden die niet bij me op komt -
    Vivre
      donderdag 15 januari 2009 @ 23:24:39 #107
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_65092233
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 23:06 schreef Intrepidity het volgende:

    [..]

    Geloof me, het maakt geen zak uit welke maatschappij je hebt als je op een groep ganzen invliegt... Sterker nog, kudo's voor US Airways dat de piloten het toestel heel hebben gehouden terwijl ze met 283km/h het water raakten.. Dit is reclame voor US if anything!
    Ik geloof je meteen, het is meer een kwestie van gevoel waar ik het over had. Nu je het zegt: inderdaad vrij knap dat er uiteindelijk niemand is komen te overleden.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 03:49:40 #108
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_65096313
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 23:24 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Ik geloof je meteen, het is meer een kwestie van gevoel waar ik het over had. Nu je het zegt: inderdaad vrij knap dat er uiteindelijk niemand is komen te overleden.
    Het is de eerste succesvolle landing op water ooit van een commerciele vlucht .
    2000 light years from home
      vrijdag 16 januari 2009 @ 08:37:27 #109
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_65097622
    Heheh ik vlieg morgen naar NY, gevoelsmatig wel apart als je dit gisteren op TV ziet
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_65098521
    Ik ben geen held in kansberekening, maar de kans dat jij ook neer gaat storten lijkt mij nu wat kleiner geworden. Is dat een geruststellende gedachte?
    Je kunt zeggen wat je wilt.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 09:54:46 #111
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_65099374
    Volgens mij is de kans nog steeds net zo groot
    En het is geen geruststellende gedachte
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_65101436
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 09:54 schreef Damzkieee het volgende:
    Volgens mij is de kans nog steeds net zo groot
    En het is geen geruststellende gedachte
    Het blijft het veiligste vervoersmiddel.. Tuurlijk kan er wat misgaan, maar die kans is wel zo verschrikkelijk klein.. En daarnaast, iedereen leeft nog! Dat zegt ook wel wat..
      vrijdag 16 januari 2009 @ 18:30:31 #113
    201459 DanielSmith
    Tavern on the green
    pi_65117517
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 23:21 schreef Strychnine het volgende:

    [..]

    Het viel mij ook op dat de stewardessen dikker zijn dan hier. Volgens mij zijn er hier in NL bepaalde richtlijnen voor dat je een bepaalde lengte/gewicht moet hebben om stewardess te zijn? Maar ik heb dames van 90+ kilo als stewardess bij Delta gezien. Vroeg me af of dit zou zijn omdat de gemiddelde maat in Amerika sowieso groter is dan hier, of dat het met bezuinigingen/alles pakken wat je te pakken kan krijgen te maken had -of een derde reden die niet bij me op komt -
    Werkende op Schiphol kan ik je vertellen dat er ook in Nederland de nodige stewardessen zijn met een maatje meer. Ik geloof dat er daar wel minder strenge eisen zijn mbt persoonlijke verzorging. Bij KLM krijgen ze make-up les
    pi_65132776
    Iemand ervaring met het Wolcott hotel?
    pi_65135130
    I pity the fool who goes out tryin' a' take over da world, then runs home cryin' to his momma!
    pi_65135142
    ja ik kan ook googlen... Maar ik was benieuwd of mensen van hier er ook hebben gezeten
    pi_65144247
    Weet iemand of het over het algemeen mogelijk is in de VS om geld op te nemen met een pinpas met Maestro? Ik lees her en der dat je geld kunt opnemen met een Cirrus-pas, ik heb alleen een Maestro logo..
      Moderator zaterdag 17 januari 2009 @ 16:19:12 #118
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_65144351
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 16:16 schreef Intrepidity het volgende:
    Weet iemand of het over het algemeen mogelijk is in de VS om geld op te nemen met een pinpas met Maestro? Ik lees her en der dat je geld kunt opnemen met een Cirrus-pas, ik heb alleen een Maestro logo..
    Als je een normale bankpas hebt, kun je daarmee over de hele wereld pinnen (bv Europas van Rabobank of Wereldpas van ABN).
    In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
    pi_65144415
    Ik heb een Giropas van de Postbank.. de site van de postbank zelf geeft me niet echt een concreet antwoord..
      Moderator zaterdag 17 januari 2009 @ 16:22:47 #120
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_65144447
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 16:21 schreef Intrepidity het volgende:
    Ik heb een Giropas van de Postbank.. de site van de postbank zelf geeft me niet echt een concreet antwoord..
    http://www.postbank.nl/in(...),1859_180562,00.html

    Ook met je Giropas kun je overal terecht.
    In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
    pi_65144505
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 16:22 schreef Mike het volgende:

    [..]

    http://www.postbank.nl/in(...),1859_180562,00.html

    Ook met je Giropas kun je overal terecht.
    Hmm, overheen gelezen blijkbaar Thnx
    pi_65149178
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 01:59 schreef lienelien het volgende:
    Iemand ervaring met het Wolcott hotel?
    Vorig jaar april gezeten. Prima hotel en locatie en behulpzaam personeel. Misschien iets te duur voor z'n prijsklasse.

    BTW: heeft iemand ervaring met het Ameritania Hotel of Thirty Thirty?
    Be curious, not judgmental
      zondag 18 januari 2009 @ 02:21:02 #123
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_65161774
    Via welke site kan je het beste boeken voor West Side YMCA?
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_65164012
    wij hebben ook oud en nieuw in NY gedaan. Hotel geboekt op 46th om maar lekker dichtbij Times Square te zijn. Half vijf gingen we naar Times Square, Was toen al niet meer te doen. WIj hebben toen maar een feestje opgezocht en hebben de hele ball drop gemist

    Verder hebben we ons tien dagen lang suf geshopt. Ik bij Loehman's (outlet)Shoemania (alles voor de helft van de prijs), zij bij Saks 5th Ave...

    Overall ben ik nog niet om vwb NYC. Ik wil in het voorjaar nog een keer terug voor een second opinion. Maar vandaag eerst boeken voor Florida. Na al die kou ben ik wel toe aan een strand

    [ Bericht 0% gewijzigd door IntensiveGary op 18-01-2009 10:44:57 ]
      Redactie Frontpage zondag 18 januari 2009 @ 10:38:52 #125
    72015 crew  PartyAnimal87
    J'adore hardcore
    pi_65164235
    Nog 6 nachtjes
    pi_65168672
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 02:21 schreef TC03 het volgende:
    Via welke site kan je het beste boeken voor West Side YMCA?
    De site van het west side ymca is een goed startpunt Daar heb ik zelf geboekt Lijkt me de goedkoopste optie ook
    Reserveerlinkje
    pi_65219485
    Man, New York is prachtig ! Ben er rond oud en nieuw voor 10 dagen geweest in mijn eentje en wow...Droom uitgekomen. Wil zo snel mogelijk weer terug. Echt super gezellig. Nieuw jaar was wat minder gaaf. Al die afgezette straatjes, elke straat je paspoort en hotel key laten zien om naar je hotel te kunnen. Zat dicht bij Times Square.. Ik wou op een gegeven moment alleen maar naar huis. Damn cold. Cant wait to go back...
    pi_65257476
    geboekt! 19 tm 24 maart
      dinsdag 20 januari 2009 @ 21:14:27 #129
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_65260899
    Ik heb er zo'n zin in!
    pi_65291446
    weet iemand hier iets over skaten door manhattan... vanaf mei tot aug midden door de stad???
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_65299340
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 18:34 schreef soares het volgende:
    weet iemand hier iets over skaten door manhattan... vanaf mei tot aug midden door de stad???
    http://www.empireskate.or(...)=/events/events.html
    pi_65307492
    Ik zit nu toch weer sterk te twijfelen aan de manier van betalen bij Expedia (het hele bedrag in een keer toch?) Zijn er andere, vergelijkbare sites waar dat niet het geval is?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_65314646
    Hulde aan alle info hier over NY!

    Net me vlucht geboekt, voor 340euro
    ...and that's the way the cookie crumbles.
      donderdag 22 januari 2009 @ 13:10:47 #134
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_65314666
    Wanner ga je?
    pi_65314841
    eind september.
    ...and that's the way the cookie crumbles.
    pi_65315120
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 09:20 schreef Jor_Dii het volgende:
    Ik zit nu toch weer sterk te twijfelen aan de manier van betalen bij Expedia (het hele bedrag in een keer toch?) Zijn er andere, vergelijkbare sites waar dat niet het geval is?
    Expedia is wel zo betrouwbaar als het zijn kan denk ik. Een van de (zo niet de grootste) aanbieder.
    pi_65317476
    weet dat er al veel over is geplaatst maar toch nog maar de vraag: pennsylvania hotel beetje te doen? Anders iemand ervaring met het pod hotel?

    En dit wordt mijn 2e keer ny, dus heb alle toeristische shizzle wel gezien. Iemand nog paar originele tips en dingen die ik gedaan/gezien MOET hebben?


    edit: laat maar heb al op tripadvisor naar het hotel gekeken. Alleen nu heb ik een andere vraag: ik ga dus in september en per nacht kost pensylvania dan 272 dollar. is het slim om te wachten en zo laat mogelijk te boeken zodat het hopelijk wat goedkoper wordt ?!

    [ Bericht 13% gewijzigd door hetismijrobbert op 22-01-2009 14:48:29 ]
    ...and that's the way the cookie crumbles.
    pi_65344004
    Nog ruim een week

    Alles is tot zover geregeld:
    * Reis & Verblijf
    * Kaartje NY Knicks - LA Lakers
    * Broadway - The Phantom of the Opera
    * Tour Federal Reserve Bank
    * Auto huur om naar de 10e grootste mall van Amerika te gaan
    * NY Pass
    * Boekjes liggen klaar

    Ik denk dat we er wel klaar voor zijn alleen nog even pakken en een week wachten ....
      vrijdag 23 januari 2009 @ 14:06:50 #139
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_65344415
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 13:53 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

    * Auto huur om naar de 10e grootste mall van Amerika te gaan

    Ik denk dat we er wel klaar voor zijn alleen nog even pakken en een week wachten ....
    Welke is dat? Veel plezier
      Redactie Frontpage vrijdag 23 januari 2009 @ 18:25:22 #141
    72015 crew  PartyAnimal87
    J'adore hardcore
    pi_65351605
    Koffer gepakt, net ingechecked, nu effe boardingpass uitprinten en dan zit ik over 23 uurtjes en 45 minuutjes in de lucht
    pi_65354317
    iemand enig idee hoeveel een taxi vanaf JFK naar ehh, nouja het hotel is tegenover het Empire State. Lees nl ergens $30 en later weer $50..
    Of is het net zo handig (en snel?) om via het reisbureau zo'n busje te pakken (voor 8 mensen totaal) Da's nl ¤10 oid.
      vrijdag 23 januari 2009 @ 20:20:31 #143
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_65355181
    Volgens mij is er een flat-rate van $45 vanaf JFK naar Manhattan, las ik op Wikipedia tenminste . Best te doen.
    2000 light years from home
    pi_65355400
    ja ik las dus ergens anders dat het een flat rate is van $30, en op de site van het hotel staat dat het $53 is, inc 20% fooi. Ligt het aan mij, of is 20% fooi op een taxiritje niet een beetje veel?
    pi_65355440
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 13:53 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
    Nog ruim een week

    Alles is tot zover geregeld:
    * Reis & Verblijf
    * Kaartje NY Knicks - LA Lakers
    * Broadway - The Phantom of the Opera
    * Tour Federal Reserve Bank
    * Auto huur om naar de 10e grootste mall van Amerika te gaan
    * NY Pass
    * Boekjes liggen klaar

    Ik denk dat we er wel klaar voor zijn alleen nog even pakken en een week wachten ....
    Damn. Jij gaat gewoon King Kobe in 't echt zien
      vrijdag 23 januari 2009 @ 20:47:28 #146
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_65356109
    Federal Reserve Bank, is dat Fort Knox?
    pi_65356472
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 20:27 schreef lienelien het volgende:
    ja ik las dus ergens anders dat het een flat rate is van $30, en op de site van het hotel staat dat het $53 is, inc 20% fooi. Ligt het aan mij, of is 20% fooi op een taxiritje niet een beetje veel?
    Van JFK naar Manhattan is $45. Dit is IIRC inclusief eventuele toll voor bruggen/tunnels (±$5 tunnel).
    Een fooi van 10% à 15% is normaal.
    Be curious, not judgmental
      vrijdag 23 januari 2009 @ 22:05:06 #148
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_65359171
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 19:51 schreef lienelien het volgende:
    iemand enig idee hoeveel een taxi vanaf JFK naar ehh, nouja het hotel is tegenover het Empire State. Lees nl ergens $30 en later weer $50..
    Of is het net zo handig (en snel?) om via het reisbureau zo'n busje te pakken (voor 8 mensen totaal) Da's nl ¤10 oid.
    neem een shuttlebusje (bv super shuttle). Er staat er altijd wel eentje te wachten buiten de terminal, reserveren is niet nodig. Dat kost je max 19$ p naar manhattan, ze brengen je tot de deur van je hotel. Enige nadeel is dat het extra tijd kan kosten, want soms wacht hij op wat extra klanten, en hij moet mensen bij andere hotels afzetten. Ik had laatste paar keer redelijk veel geluk qua tijd, ik denk dat ik 20 minuten totaal extra kwijt was vergeleken met een taxi.


    (oh, ik lees net dat je met 8 mensen bent, dan is een taxi goedkoper , maar goed, dit als tip voor anderen dan)
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
    pi_65359409
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 22:05 schreef ETA het volgende:

    [..]

    neem een shuttlebusje (bv super shuttle). Er staat er altijd wel eentje te wachten buiten de terminal, reserveren is niet nodig. Dat kost je max 19$ p naar manhattan, ze brengen je tot de deur van je hotel. Enige nadeel is dat het extra tijd kan kosten, want soms wacht hij op wat extra klanten, en hij moet mensen bij andere hotels afzetten. Ik had laatste paar keer redelijk veel geluk qua tijd, ik denk dat ik 20 minuten totaal extra kwijt was vergeleken met een taxi.


    (oh, ik lees net dat je met 8 mensen bent, dan is een taxi goedkoper , maar goed, dit als tip voor anderen dan)
    nee met z'n 2en maar hoor Maar volgens het reisbureau gaan er 8 mensen in zo'n busje (als in: niet naar heel veel hotels, dus niet heel veel omrij reistijd)
      zondag 25 januari 2009 @ 02:06:38 #150
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_65375768
    Een taxi vanaf JFK naar Manhattan is $45 toch? Maar hoe ruim zijn deze taxi's? Passen er vier harde koffers in? En als dat niet past, is een grotere taxi dan duurder?
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_65376635
    ze hebben ook mini-vans rondrijden, dat moet wel passen en is hetzelfde geld.
    Jesus saves but death prevails.
      zondag 25 januari 2009 @ 03:25:15 #152
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_65376664
    Mooi. Rijden die frequent rond en kom je ze vanzelf tegen of moet je daar echt specifiek naar op zoek?
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_65385653
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 19:35 schreef La-haine het volgende:
    Man, New York is prachtig ! Ben er rond oud en nieuw voor 10 dagen geweest in mijn eentje en wow...Droom uitgekomen. Wil zo snel mogelijk weer terug. Echt super gezellig. Nieuw jaar was wat minder gaaf. Al die afgezette straatjes, elke straat je paspoort en hotel key laten zien om naar je hotel te kunnen. Zat dicht bij Times Square.. Ik wou op een gegeven moment alleen maar naar huis. Damn cold. Cant wait to go back...
    Gaaf he! Ik was er met oud&nieuw ook voor het eerst. 9 dagen. welk hotel heb jij gezeten? Ik vond oud&nieuw ook wel tegenvallen met die drukte (en kou!) maar toen zijn wij een kroegje (de social) ingedoken en daar was het supergezellig.
    pi_65391960
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 03:25 schreef TC03 het volgende:
    Mooi. Rijden die frequent rond en kom je ze vanzelf tegen of moet je daar echt specifiek naar op zoek?
    Bij de meeste vliegvelden sluit je aan in een rij om een taxi te krijgen, en is er een mannetje (of vrouwtje) wat een taxi voor je oproept. Ze passen de soort taxi aan op met hoeveel mensen je bent, of hoeveel bagage.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_65398503
    Kan ik hiermee mn telefoon ed opladen, of heb ik dan toch het verkeerde ding?
    pi_65398571
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 17:48 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Bij de meeste vliegvelden sluit je aan in een rij om een taxi te krijgen, en is er een mannetje (of vrouwtje) wat een taxi voor je oproept. Ze passen de soort taxi aan op met hoeveel mensen je bent, of hoeveel bagage.
    Ik had zo'n taxibusje. Moesten we eerst nog een kwartier wachten of er nog andere passagiers bij in stapten. Geen aanrader.

    Maar we waren net brak aangekomen, zaten eindelijk in de taxi richting het hotel dus totaal geen zin om op zoek te gaan naar iets anders
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
    pi_65398714
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 21:00 schreef lienelien het volgende:
    Kan ik hiermee mn telefoon ed opladen, of heb ik dan toch het verkeerde ding?
    Come on.. Kijk eens verder dan je neus lang is. Lees rechts eens?
      zondag 25 januari 2009 @ 21:20:17 #158
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_65399184
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 21:02 schreef Gordon_Shumway het volgende:

    [..]

    Ik had zo'n taxibusje. Moesten we eerst nog een kwartier wachten of er nog andere passagiers bij in stapten. Geen aanrader.

    Maar we waren net brak aangekomen, zaten eindelijk in de taxi richting het hotel dus totaal geen zin om op zoek te gaan naar iets anders
    'Iets anders'? Wat voor alternatief is er dan?
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_65399381
    De AirTrain is geen optie?
    pi_65399460
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 21:20 schreef TC03 het volgende:

    [..]

    'Iets anders'? Wat voor alternatief is er dan?
    Een gewone taxi, waar je gewoon instapt en die meteen naar jouw bestemming rijdt. Verder heb je nog de airtrain en de metro (of is dat hetzelfde )
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
    pi_65399634
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 21:07 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Come on.. Kijk eens verder dan je neus lang is. Lees rechts eens?
    quote:
    Universal US Travel Power Adapter Plug

    ?
    pi_65399707
    Na zelf 2x in New York te zijn geweest, is het nu toch de hoogste tijd om samen met mijn vriendin die kant op te gaan. Wij willen graag in oktober die kant op, en hebben 2 weken gepland. Nu ben ik er zelf 1x 4 dagen, en 1x 6 dagen geweest, maar ik heb toen nooit het gevoel gehad 'genoeg' te hebben gezien. Klopt dit, of is 2 weken aan de ruime kant (dan wil ik in principe nog wel even doorreizen naar een andere stad namelijk).

    Iemand verder nog tips qua verblijf/reis? We willen een hotel met goede 2-persoonskamers. Ik hoor om mij geen gemengde verhalen over bijvoorbeeld het penn hotel. Qua locatie prima natuurlijk, maar zijn hier mensen die ervaring hebben met het hotel?
    pi_65399776
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 21:33 schreef lienelien het volgende:

    [..]


    [..]


    ?
    Nee al die reviews van mensen..

    Maargoed, ja werkt. Echter heb ik veel negatieve ervaringen met die krengen. In hotels hebben ze volgens mij echt slechte stopcontacten want het is regelmatig een crime om 'contact' te krijgen waardoor je telefoon gaat opladen. Als je toch zo'n ding koopt koop dan direct een die je over de hele wereld kan gebruiken. Hoef je niet bij elke vakantie een andere losse te kopen
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 21:35 schreef Man_Made_God het volgende:
    We willen een hotel met goede 2-persoonskamers. Ik hoor om mij geen gemengde verhalen over bijvoorbeeld het penn hotel. Qua locatie prima natuurlijk, maar zijn hier mensen die ervaring hebben met het hotel?
    Penn of Milford Plaza
    pi_65400003
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 21:00 schreef lienelien het volgende:
    Kan ik hiermee mn telefoon ed opladen, of heb ik dan toch het verkeerde ding?
    Nee, kan alleen apparatuur uit Groot-Brittanië op aangesloten worden. Zaken als BCC/Handyman hebben meestal een combinatiepakket met verloopstekkers (Noord-Amerika/Europa/Azië).
    Be curious, not judgmental
      zondag 25 januari 2009 @ 21:44:19 #165
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_65400047
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 21:43 schreef Aether het volgende:

    [..]

    Nee, kan alleen apparatuur uit Groot-Brittanië op aangesloten worden. Zaken als BCC/Handyman hebben meestal een combinatiepakket met verloopstekkers (Noord-Amerika/Europa/Azië).
    Europese stekkers passen er volgens mij ook gewoon in hoor ?
    2000 light years from home
      zondag 25 januari 2009 @ 22:03:48 #166
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_65400736
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 21:25 schreef Aisumasen het volgende:
    De AirTrain is geen optie?
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 21:28 schreef Gordon_Shumway het volgende:

    [..]

    Een gewone taxi, waar je gewoon instapt en die meteen naar jouw bestemming rijdt. Verder heb je nog de airtrain en de metro (of is dat hetzelfde )
    Ik ben bekend met de AirTrain, maar ik dacht dat je bedoelde dat er ook een taxibusje was die wel in 1x rijdt maar dat je geen zin had om daar naartoe te gaan.
    Ten percent faster with a sturdier frame
      zondag 25 januari 2009 @ 22:19:19 #167
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_65401365
    Wij zitten te zoeken naar een hostel of hotel, maar weten niet goed in welke wijk we moeten zoeken (ivm prijs-kwaliteit/veiligheid/locatie etc). Heeft er iemand tips?
    pi_65401417
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 21:02 schreef Gordon_Shumway het volgende:

    [..]

    Ik had zo'n taxibusje. Moesten we eerst nog een kwartier wachten of er nog andere passagiers bij in stapten. Geen aanrader.

    Maar we waren net brak aangekomen, zaten eindelijk in de taxi richting het hotel dus totaal geen zin om op zoek te gaan naar iets anders
    Dat is een ander soort taxi dan die ik bedoelde. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik een taxi moest delen.
    Jesus saves but death prevails.
      zondag 25 januari 2009 @ 22:32:07 #169
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_65401933
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 22:19 schreef Omnifacer het volgende:
    Wij zitten te zoeken naar een hostel of hotel, maar weten niet goed in welke wijk we moeten zoeken (ivm prijs-kwaliteit/veiligheid/locatie etc). Heeft er iemand tips?
    Alles op Manhattan zal wel goed zijn lijkt me?
    2000 light years from home
    pi_65403054
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 22:32 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Alles op Manhattan zal wel goed zijn lijkt me?
    Dat lijkt me nogal een gevaarlijke uitspraak. Over het algemeen krijg je waarvoor je betaalt. Als je goedkoper wilt zitten kunnen je ook een hotel in New Jersey nemen; met de bus ben je vanaf de meeste hotels in 30 minuten op Manhattan.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_65407108
    ik ben van plan om van de zomer te gaan met een aantal vrienden.
    Maar als we een keer een nachtclub willen bezoeken dan is er een probleempje.. ik ben namelijk de enige van de groep die 20 is en 2 weken voordat ik 21 wordt daar ben.

    Zijn ze daar echt heel streng?
    pi_65407185
    Ja, de echte clubs zijn daar zeker streng in. Rond East-Village zijn ook wel wat meer gewone bars, niet het superhippe gebeuren, daar kom je ws wel binnen. Maar het blijft een gok.

    Overigens kom je de echte hippe bars toch niet in zonder de doorman te kennen/$250 te betalen/een bekend iemand te zijn.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_65411530
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 22:19 schreef Omnifacer het volgende:
    Wij zitten te zoeken naar een hostel of hotel, maar weten niet goed in welke wijk we moeten zoeken (ivm prijs-kwaliteit/veiligheid/locatie etc). Heeft er iemand tips?
    Ik vond het ideaal om vlakbij Times Square te zitten. Dus ik heb in Milford Plaza gezeten, vind het ook zeker een aanrader. Qua ligging en ook wat betreft het hotel zelf. Aardig personeel, kon een hoop voor je regelen, kamers waren ook gewoon in orde.
    Daarnaast Broadway om de hoek, flink wat Starbucks' in de straat en ook een lekkere pizzatent

    En niet dat het echt mogelijk om er ver vanaf te zitten, maar het is wel erg handig om vlakbij een metrostation te zitten.
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
    pi_65411809
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 15:02 schreef lindaatjuh het volgende:

    [..]

    Gaaf he! Ik was er met oud&nieuw ook voor het eerst. 9 dagen. welk hotel heb jij gezeten? Ik vond oud&nieuw ook wel tegenvallen met die drukte (en kou!) maar toen zijn wij een kroegje (de social) ingedoken en daar was het supergezellig.
    nog best veel fokkers op Times Square dus... Wij zaten hier:
    http://applecorehotels.com/the-hotel-at-times-square/

    was op zich erg ok. beetje prijzig, dat wel. Vlgende keer gaan we wel op een andere plek zitten. Manhattan is toch wat prijzig ...
      dinsdag 27 januari 2009 @ 00:55:31 #175
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_65442841
    Ik snap er geen kont van. Vrijdag op sites van hostels gekeken en net weer, en ze zijn allemaal ineens 1,5 tot 2 keer zo duur. WTF!?!?!?!??!?!
    pi_65443765
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 00:55 schreef Omnifacer het volgende:
    Ik snap er geen kont van. Vrijdag op sites van hostels gekeken en net weer, en ze zijn allemaal ineens 1,5 tot 2 keer zo duur. WTF!?!?!?!??!?!
    Dollarkoers
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_65444256
    Hoe is het weer eind februari in New York?
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_65446699
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 07:01 schreef Strolie75 het volgende:
    Hoe is het weer eind februari in New York?
    De temperaturen in februari kunnen nog erg laag zijn (vorst). Ik denk dat je rekening moet houden met temperaturen zo tussen de -5 en 8 graden.. Met een beetje geluk hou je het elke dag droog. Eigenlijk vind ik de temperaturen niet zo van belang, als het maar niet volop regent.
    Je kunt zeggen wat je wilt.
    pi_65446980
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 07:01 schreef Strolie75 het volgende:
    Hoe is het weer eind februari in New York?
    Zie: New York City klimaat.
    Be curious, not judgmental
    pi_65447549
    wij wilde eerst ook in februari gaan, maar hebben het niet gegdaan ivm dat dan de meeste neerslag in het jaar valt... en I HATE RAIN!!

    dus nu gaan we april mei
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_65448603
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 10:35 schreef soares het volgende:
    wij wilde eerst ook in februari gaan, maar hebben het niet gegdaan ivm dat dan de meeste neerslag in het jaar valt... en I HATE RAIN!!

    dus nu gaan we april mei
    Als ik die tabel bekijk in de link boven jouw post, dan valt in februari toch juist het minste neerslag?
    Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
    pi_65448924
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 21:35 schreef Man_Made_God het volgende:
    hoor om mij geen gemengde verhalen over bijvoorbeeld het penn hotel. Qua locatie prima natuurlijk, maar zijn hier mensen die ervaring hebben met het hotel?
    Ik heb er zelf in 2003 gezeten. Bed was prima, douche wat minder volgens mij. Locatie is uitstekend en het is gewoon een goedkope optie. Wij sliepen er in feite alleen, dus een luxe kamer was ook niet belangrijk.
    Een vriend van mij heeft er vorig jaar ook gezeten en die had ook weinig klachten. Al brak hun deurklink af en kwam er een mannetje om hem met een koevoet te forceren
    Kregen uiteraard wel een nieuwe kamer..

    Als ik weer naar New York zou gaan, zou ik er zo weer boeken
    Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 12:22:53 #183
    229450 seatsniffer
    Kwaliteitsduitser
    pi_65450900
    Ik meld mij hier ook even, 27 feb. tot 6 maart ga ik naar NY!

    Ik zit een week lang in het Novotel Hotel aan de Times Square, iemand ervaringen mee?

    Verder nog een vraag: ik wil 's avonds veel jazzclubs gaan bezoeken in Manhattan en omstreken. Als ik dan 's nachts terug loop naar het hotel, moet ik dan op mijn hoede zijn, of is de stad dan ook echt, zoals in films wordt gesuggereerd, springlevend en val je niet op in de massa?
      dinsdag 27 januari 2009 @ 12:40:10 #184
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_65451389
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 12:22 schreef seatsniffer het volgende:
    Ik meld mij hier ook even, 27 feb. tot 6 maart ga ik naar NY!

    Ik zit een week lang in het Novotel Hotel aan de Times Square, iemand ervaringen mee?

    Verder nog een vraag: ik wil 's avonds veel jazzclubs gaan bezoeken in Manhattan en omstreken. Als ik dan 's nachts terug loop naar het hotel, moet ik dan op mijn hoede zijn, of is de stad dan ook echt, zoals in films wordt gesuggereerd, springlevend en val je niet op in de massa?
    Blue Note!!

    Zelf vind ik Manhattan, vooral rond TS, erg veilig voor een grote stad. Vaak genoeg alleen rondgelopen snachts, altijd zonder problemen en geen last gehad van rare figuren (die zijn er wel, maar vallen je niet lastig). Er loopt best veel politie rond in de toeristische gebieden, dus "zware criminaliteit" zoals overvallen kom je niet tegen. Ik denk dat zakkenrollers een veel grotere probleem vormen.

    Hoe het in andere wijken is, of noord manhattan, geen idee.
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
    pi_65451790
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 11:09 schreef Strooper het volgende:

    [..]

    Als ik die tabel bekijk in de link boven jouw post, dan valt in februari toch juist het minste neerslag?
    hmmm ik heb een adere tabel gehad, en daar viel de meeste neerslag....

    OEPS
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_65456715
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 02:25 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Dollarkoers
    Die scheelt tussen maandag en vrijdag 2 cent, dus dat is niet het enige.
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 15:30:07 #187
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_65457661
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 15:03 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Die scheelt tussen maandag en vrijdag 2 cent, dus dat is niet het enige.
    Ik snap er geen drol van
    pi_65458082
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 15:30 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Ik snap er geen drol van
    Heb je bij last minute/aanbieding gekeken?
    Indien inclusief vlucht val je misschien in een duurder tarief.
    Be curious, not judgmental
      dinsdag 27 januari 2009 @ 17:04:25 #189
    229450 seatsniffer
    Kwaliteitsduitser
    pi_65461234
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 12:40 schreef ETA het volgende:

    [..]

    Blue Note!!

    Zelf vind ik Manhattan, vooral rond TS, erg veilig voor een grote stad. Vaak genoeg alleen rondgelopen snachts, altijd zonder problemen en geen last gehad van rare figuren (die zijn er wel, maar vallen je niet lastig). Er loopt best veel politie rond in de toeristische gebieden, dus "zware criminaliteit" zoals overvallen kom je niet tegen. Ik denk dat zakkenrollers een veel grotere probleem vormen.

    Hoe het in andere wijken is, of noord manhattan, geen idee.
    Ja, de Blue Note sowieso en verder moet ik nog wat goed researchwerk doen, want de meeste Jazzclubs daar (inclusief de Blue Note ) zijn inmiddels meer dure toeristenattracties geworden jammer genoeg...

    Nog tips tegen zakkenrollers?
      dinsdag 27 januari 2009 @ 17:29:59 #190
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_65462133
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 17:04 schreef seatsniffer het volgende:

    [..]

    Ja, de Blue Note sowieso en verder moet ik nog wat goed researchwerk doen, want de meeste Jazzclubs daar (inclusief de Blue Note ) zijn inmiddels meer dure toeristenattracties geworden jammer genoeg...

    Nog tips tegen zakkenrollers?
    vorige maand zat ik in Peru, volgens vele bronnen is daar zakkenrollen een groot probleem. Heb speciaal een portemonnee gekocht met een ketting eraan. Die haak je gewoon vast aan je riem, dan kunnen ze iig niet stiekem je portemonnee rollen. Je ziet ook een klein stukje ketting hangen, dat zal de zakkenroller weerhouden jou als doelwit uit te zoeken en voor een makkelijkere prooi gaan.

    Blue Note was idd erg duur. Had geloof ik 60$ covercharge betaald voor een tafeltje tijdens een live optreden. En omdat je er lang zit, neem je een extra flesje wijn, ga je voor een volledige 3 gangen diner, borreltje erna, etc. Dan kom je al snel op 200$ pp.
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
      dinsdag 27 januari 2009 @ 17:43:59 #191
    229450 seatsniffer
    Kwaliteitsduitser
    pi_65462593
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 17:29 schreef ETA het volgende:

    [..]

    vorige maand zat ik in Peru, volgens vele bronnen is daar zakkenrollen een groot probleem. Heb speciaal een portemonnee gekocht met een ketting eraan. Die haak je gewoon vast aan je riem, dan kunnen ze iig niet stiekem je portemonnee rollen. Je ziet ook een klein stukje ketting hangen, dat zal de zakkenroller weerhouden jou als doelwit uit te zoeken en voor een makkelijkere prooi gaan.

    Blue Note was idd erg duur. Had geloof ik 60$ covercharge betaald voor een tafeltje tijdens een live optreden. En omdat je er lang zit, neem je een extra flesje wijn, ga je voor een volledige 3 gangen diner, borreltje erna, etc. Dan kom je al snel op 200$ pp.
    Oef, $$$$$$$$

    Kettinkje is een goed idee, en wat te doen met camera / mobiel / etc.?
    pi_65464608
    Voorzichtig zijn misschien? Als je gewoon een beetje oplet is er niks aan de hand.
    pi_65465400
    Klopt; dat verwachtte ik ook in Barca. Iedereen (!) die ik sprak, was er al eens gerold. Ons is gelukkig niets overkomen. Gewoon altijd alert zijn hierop.
    pi_65467862
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 00:57 schreef Shivo het volgende:
    Overigens kom je de echte hippe bars toch niet in zonder de doorman te kennen/$250 te betalen/een bekend iemand te zijn.
    Dat idee had ik helemaal niet, volgens mij kon je in heel Meatpacking District juist overal redelijk makkelijk naar binnen. Wat zijn volgens jou dan de echt hippe bars?
    pi_65474856
    Op deze site kun je veel clubs vinden, gesorteerd op wijk en met veel beoordelingen..

    New York Magazine
    Je kunt zeggen wat je wilt.
    pi_65475142
    Rond Union Square zitten leuk bars, waar je niet overal even gemakkelijk binnen komt. Zelfde in Greenwich Village.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 28 januari 2009 @ 07:57:20 #197
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_65480321
    quote:
    Hotel Carter is wéér het smerigste in de VS


    Ze hebben weinig geleerd daar in Hotel Carter in New York. Het hotel nabij Times Square is wéér uitgeroepen tot het smerigste van heel de Verenigde Staten. TripAdvisor.com presenteert jaarlijks een lijst met beste en slechtste plekken om te slapen, gebaseerd op ervaringen van reizigers. En Hotel Carter staat weer bovenaan, in het verkeerde lijstje. Verder moet je in de Big Apple de New York Inn en de Bowery’s Whitehouse Hotel mijden, want die zijn 2 en 3 op de plaatselijke lijst met smerigste hotels. Ben jij in een van deze hotels geweest? Ik hoor graag wat jij ervan vond. Is het er echt zo smerig of valt het allemaal wel mee?

    En wat zijn dan de beste hotels? Volgens TripAdvisor is de top3 als volgt: Inn New York City, Library Hotel en New York Palace Hotel. Dat zijn dan wel de wat meer prijzige hotels, en de Library Hotel is zelfs verkozen tot de nummer 2 in de meest luxueuze hotels in heel de VS. In dat lijstje staat het Sofitel in New York op drie.

    De reissite heeft ook een lijst met de beste ‘goed-én-voordelige’ hotels. En dan hebben we het over Desmond Tutu Center, Radio City Apartments en Hotel 17.
    Bron
    pi_65480580
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 17:04 schreef seatsniffer het volgende:

    [..]

    Ja, de Blue Note sowieso en verder moet ik nog wat goed researchwerk doen, want de meeste Jazzclubs daar (inclusief de Blue Note ) zijn inmiddels meer dure toeristenattracties geworden jammer genoeg...

    Nog tips tegen zakkenrollers?
    Als je je research hebt gedaan, post het hier dan even . En natuurlijk je ervaringen als je terug bent!

    Wij gaan in Mei een dikke week naar New York (The Benjamin Hotel) . We willen dan ook een aantal toffe jazz clubs bezoeken .
    pi_65482346
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 07:57 schreef twentemeisje het volgende:

    [..]

    Bron
    Het grote Carter bord kon ik al vanaf mijn hotel '34st/8av' zien, ik had van te voren in dit topic al wat reacties gezien, daarom heb ik veilig voor het Ramada gekozen.

    Was een heel aardige optie trouwens.
    pi_65482661
    Goedemorgen allemaal, vraag hier, ik zit er aan te denken om na de zomer naar amerika te gaan, en tot nu toe lijkt de volgende reis mij wel interessant, gezien de prijs en waar je heen gaat :
    http://www.exit-reizen.nl/reizen/florida/Best_of_USA.html
    Goed te doen ? Of te duur/te kort/slechte reisorganisatie ?
      woensdag 28 januari 2009 @ 10:30:41 #201
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_65483475
    quote:
    Nederland wil graag samenwerken met New York
    Staatssecretaris Frans Timmermans ziet een glanzende toekomst voor samenwerking tussen New York en Nederland. Vooral op het vlak van waterhuishouding, toerisme en hightech, kan Amerika veel van Nederland leren. Dat zei Timmermans gisteren, een dag voor de lancering van New York 400. Dit is een feestjaar ter herdenking van vierhonderd jaar Nederlandse aanwezigheid in New York.

    Timmermans deed de uitlatingen tijdens een bezoek aan de stad Albany, de hoofdstad van de staat New York. De staatssecretaris is in Amerika voor de lancering van het jubileumjaar, vandaag, samen met de burgemeester van Amsterdam, Job Cohen.

    "Vooral op het gebied van water hebben we veel te bieden", zei Timmermans. "Kijk maar naar Katrina, daar draagt Nederlandse kennis bij aan het maken van voorzieningen zodat het niet nog een keer kan gebeuren." De orkaan Katrina verwoestte in 2005 de stad New Orleans. Nederlandse ingenieurs zijn betrokken bij het bouwen van een stormvloedkering.
    pi_65483601
    dubbel
    pi_65483673
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 10:03 schreef dapluiz het volgende:
    Goedemorgen allemaal, vraag hier, ik zit er aan te denken om na de zomer naar amerika te gaan, en tot nu toe lijkt de volgende reis mij wel interessant, gezien de prijs en waar je heen gaat :
    http://www.exit-reizen.nl/reizen/florida/Best_of_USA.html
    Goed te doen ? Of te duur/te kort/slechte reisorganisatie ?

    Of het te duur is weet ik niet , je zou wat prijsvergelijk moeten doen, de organiatie is goed , ik ben er zelf al meerdere keren mee naar de USA gegaan, de eerste keer in `98.

    De reis zelf klinkt wel leuk, hier in het NY topic zal iedereen zeggen dat 3 nachten NY te kort is natuurlijk, ikzelf ben helemaal weg van LV, daar zou ik persoonlijk langer willen blijven.

    Maar dat is allemaal persoonsgebonden.


    Miami is ook een leuke stad, lekker strand en de Everglades zijn mooi te bezoeken.
    Beetje ver rijden naar de parken in Orlando, maar met een beetje doorzettingvermogen is het wel te doen


    Je hebt een leuke reis, en je doet leuke plaatsen aan, je zal zeker een leuke tijd hebben
    pi_65484200
    Ja het is vooral in NY en LV uiteraard te kort, maarja, als het echt bevalt kan ik er altijd nog een andere keer langer op vakantie
    Dat van die parken is wel zo ja, even niet over nagedacht, ben al eens in florida geweest, maar dat was in kissimee en dus in de buurt. Maar kan me herinneren dat de rit van miami airport naar orlando wel best lang was ja Had ff niet bij stilgestaan. Misschien dat ik ze ff mail om te vragen of die week miami niet orlando kan worden
      woensdag 28 januari 2009 @ 12:04:33 #205
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_65486629
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 10:03 schreef dapluiz het volgende:
    Goedemorgen allemaal, vraag hier, ik zit er aan te denken om na de zomer naar amerika te gaan, en tot nu toe lijkt de volgende reis mij wel interessant, gezien de prijs en waar je heen gaat :
    http://www.exit-reizen.nl/reizen/florida/Best_of_USA.html
    Goed te doen ? Of te duur/te kort/slechte reisorganisatie ?
    opzich bezoek je paar aardige gebieden, maar ik persoonlijk zou voor 1 gebied kiezen, en daar langer blijven. Ik zou kiezen voor zelfde aantal dagen in het westen te gaan rondtrekken, met eventuele stop in NY voor paar dagen, of 1 week florida en 1 week NY+steden eromheen (en dan west amerika voor een andere keer bewaren)
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
      woensdag 28 januari 2009 @ 12:13:53 #206
    229450 seatsniffer
    Kwaliteitsduitser
    pi_65486970
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 08:21 schreef Lexie het volgende:

    [..]

    Als je je research hebt gedaan, post het hier dan even . En natuurlijk je ervaringen als je terug bent!

    Wij gaan in Mei een dikke week naar New York (The Benjamin Hotel) . We willen dan ook een aantal toffe jazz clubs bezoeken .
    Ok, zal ik doen!

    Ik ben zelf jazzmuzikant dus ik hoop vooral dat ik jazzclubs vind waar eigenlijk helemaal geen touristen zijn, en er jamsessies zijn en ik zelf mee kan spelen, ik weet niet of je ook daarnaar op zoek bent.


    Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe de stratentelling loopt in NY?
    pi_65488803
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 12:13 schreef seatsniffer het volgende:

    [..]

    Ok, zal ik doen!

    Ik ben zelf jazzmuzikant dus ik hoop vooral dat ik jazzclubs vind waar eigenlijk helemaal geen touristen zijn, en er jamsessies zijn en ik zelf mee kan spelen, ik weet niet of je ook daarnaar op zoek bent.


    Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe de stratentelling loopt in NY?
    Het is een rasterpatroon. Horizontale straten zijn van zuid naar noord oplopend genummerd en heten bijv. 43rd street, 44th street, enz.. Lower Manhattan (noordelijkste wijk) is een wirwar van straten en dus wat moeilijker te navigeren. Daarnaast zijn de verticale straten van oost naar west oplopend genummerd en heten bijv. 1st avenue, 2nd avenue.. enzovoorts. Als toevoeging hebben de horizontale straten een onderscheid gekregen door middel van East en West.. Afgezien van lower Manhattan is het echt een eitje om je weg te vinden.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Perenijsje op 28-01-2009 13:28:24 ]
    Je kunt zeggen wat je wilt.
      woensdag 28 januari 2009 @ 13:46:36 #208
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_65490375
    het kan overigens geen kwaad om een klein kompasje mee te nemen, erg handig om snel te bepalen welke richting je op moet lopen als je de metro uitstapt. Als je voor 1 street de verkeerde richting neemt, dat is nog niet zo erg, maar een avenue verkeerd lopen is vervelend.
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
    pi_65521745
    Wij gaan binnenkort ook naar The Big Apple en willen graag een helicoptervlucht gaan maken van 15 minuten. Heeft er iemand ervaring met de helicoptervluchten boven NY (aan te raden?) en waar/wanneer kan ik dit het beste boeken? Bijv. ter plekke of via Internet?

    Hoor het graag!
    pi_65521840
    Wij gaan binnenkort ook naar The Big Apple en willen graag een helicoptervlucht gaan maken van 15 minuten boven NY. Heeft iemand dit al eerder gedaan en is dit aan te raden? Waar/wanneer kan ik dit het beste boeken, bijv. ter plekke of via Internet?

    Ik hoor het graag!
    pi_65522035
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 12:13 schreef seatsniffer het volgende:

    [..]

    Ok, zal ik doen!

    Ik ben zelf jazzmuzikant dus ik hoop vooral dat ik jazzclubs vind waar eigenlijk helemaal geen touristen zijn, en er jamsessies zijn en ik zelf mee kan spelen, ik weet niet of je ook daarnaar op zoek bent.


    Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe de stratentelling loopt in NY?
    Ik heb wel zelf muziek gemaakt, maar nooit jazz; daarnaast was jammen nooit mijn sterkste punt . Ik wil 's avonds natuurlijk ook het nodige beleven, en dan ga ik liever naar een toffe jazzclub dan naar de plaatselijke clubs/apenrots.
    pi_65522668
    Nog aardig vooruitlopend, maar ik heb wel eens gelezen dat het veel kan schelen als je bepaalde kaartjes al van te voren koopt. Klopt dit ? En zo ja, weet iemand sites hiervoor ?
    pi_65557202
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 11:46 schreef dapluiz het volgende:
    Nog aardig vooruitlopend, maar ik heb wel eens gelezen dat het veel kan schelen als je bepaalde kaartjes al van te voren koopt. Klopt dit ? En zo ja, weet iemand sites hiervoor ?
    Wat voor kaartjes bedoel je? De NY pass moet je van te voren kopen, die kun je in NEW York niet meer zo kopen ...

    Verder schelen een aantal dingen wel: wij hebben met een aanbieding hier kaartjes voor de Phantom gekocht voor 60 dollar via deze site: http://www.broadwaybox.com/ (kwam wel gewoon uit op de telecharge site, de offiële sites voor kaartjes).

    Basketball kan wel schelen omdat je ver van te voren de goedkopere tickets nog kan krijgen (en om er zeker van te zijn dat je uberhaupt tickets hebt).

    Nog 2 nachtjes Knicks vs. Lackers Tour Federal Reserve Bank The Phantom of the Opera SHOPPEN!!!
      Redactie Frontpage vrijdag 30 januari 2009 @ 15:23:20 #214
    72015 crew  PartyAnimal87
    J'adore hardcore
    pi_65568868
    Vanmorgen geland na een klein weekje New York. Wat een ervaring! Eerst bijslapen, en dan alles eens rustig laten bezinken. Dat ik terug ga is in ieder geval duidelijk
    pi_65570636
    Wat kost een weekje New York nou ongeveer, als je je gewoon als een normale toerist gedraagd?
    AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
    George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
      vrijdag 30 januari 2009 @ 17:11:05 #216
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_65572689
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 16:14 schreef Breach het volgende:
    Wat kost een weekje New York nou ongeveer, als je je gewoon als een normale toerist gedraagd?
    moeilijk te zeggen, hangt er sterk vanaf wat je wilt gaan doen, en wat je voor eten wilt gaan uitgeven. Je kan de hele week in goedkope (fastfood) restaurants gaan eten voor 15$ per dag, of je kan goed uit eten gaan tegen 150-200$ per dag. Hotel kost je rond de 50-100$ per dag.

    toeristische stuff, je kan helicoptervluchten maken, alle dure broadway shows gaan aflopen, of je koop een citypass voor 74$ en bezoekt allleen die dingen.

    Dus je kan eigenlijk al voor 500$ jezelf goed vermaken in NY, maar of het aan te raden is, tja....
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
    pi_65572767
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 17:11 schreef ETA het volgende:

    [..]
    Hotel kost je rond de 50-100$ per dag.
    onder een brug of hostel geslapen dan zeker?
    pi_65573213
    10 dagen New York geboekt in de zomervakantie voor 841 pp logies.
    pi_65573223
    OK, dus met 1200 euro kun je beter nog even wachten als je een weekje wilt gaan..
    AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
    George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
    pi_65573478
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 00:57 schreef Shivo het volgende:
    Ja, de echte clubs zijn daar zeker streng in. Rond East-Village zijn ook wel wat meer gewone bars, niet het superhippe gebeuren, daar kom je ws wel binnen. Maar het blijft een gok.

    Overigens kom je de echte hippe bars toch niet in zonder de doorman te kennen/$250 te betalen/een bekend iemand te zijn.
    Lichtelijk overdreven, die $250 dollar betaal je wellicht, maar daar krijg je dan ook een tafeltje en genoeg drank voor 2 man voor. Doorman gewoon wat in zijn klauw schuiven helpt ook en kost minder. Bekend zijn helpt natuurlijk helemaal, maar is ook niet noodzakelijk.

    Gewoon je poker face opzetten of een lekker wijf mee nemen
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      vrijdag 30 januari 2009 @ 18:03:47 #221
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_65574123
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 17:13 schreef jmac het volgende:

    [..]

    onder een brug of hostel geslapen dan zeker?
    Wij gaan in een appartementje zitten in financial district. Ik vond die hotels wel aantrekkelijker (Penn, Milfred, etc), maar ook wel prijzig. Wij zijn 325 euro pp kwijt (9 nachten).
    pi_65583346
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 18:03 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Wij gaan in een appartementje zitten in financial district. Ik vond die hotels wel aantrekkelijker (Penn, Milfred, etc), maar ook wel prijzig. Wij zijn 325 euro pp kwijt (9 nachten).
    Oh, dat is een leuke prijs . Met z'n hoevelen zijn jullie dan?
    Ik ben me een beetje aan het oriënteren, wil er in oktober naartoe, na tig jaar sparen .
    Tap tap tap
    pi_65583808
    Ik ben al een aantal malen naar NY geweest en heb mij min of meer voorgenomen dit elk jaar te herhalen. Ik hecht niet zo heel veel waarde aan luxe, dus ik kom toe met een (schoon en centraal gelegen) hostel. Dat heb je voor 25 euro per dag. Mijn vlucht kost 325 euro. We gaan 14 dagen en tijdens die dagen kun je net zoveel of zo weinig geld uit geven als je zelf wilt. Ontbijten doe ik in een deli of bij een standje die je op elke hoek vd straat tegen komt (kop koffie met 2 bagels / croissants of wat fruit..), lunch in 1 van de vele (goede!) broodjeszaken en avondeten afwisselend fastfood, restaurant of supermarkt (bijv. eten opwarmen in de keuken van hostel)).
    Je kunt zeggen wat je wilt.
    pi_65590095
    325 voor een vlucht...?
    Ik zit echt verkeerd te kijken merk ik .
    Tap tap tap
    pi_65591046
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 10:35 schreef CherryLips het volgende:
    325 voor een vlucht...?
    Ik zit echt verkeerd te kijken merk ik .
    haha, ik weet zeker dat dit zonder vlucht is
    pi_65591079
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 11:32 schreef cw2cu het volgende:

    [..]

    haha, ik weet zeker dat dit zonder vlucht is
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 23:21 schreef Perenijsje het volgende:
    Mijn vlucht kost 325 euro.
    Tap tap tap
      zaterdag 31 januari 2009 @ 11:40:46 #227
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_65591222
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 17:13 schreef jmac het volgende:

    [..]

    onder een brug of hostel geslapen dan zeker?
    niet in NY onder een brug geslapen, wel 2 dagen in San Diego onder een brug geslapen Wel beetje lawaaiig maar verder goed te doen.


    maar $200 voor een 2 persoonskamer is toch niet zo'n raar bedrag voor een hotel?
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
      zaterdag 31 januari 2009 @ 20:24:03 #228
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_65605280
    Zo, ik ben vanmiddag langs diverse reisbureau's geweest en min of meer een containerlading magazines richting thuis gesleept. Veel hotels in Manhattan bieden kamers aan voor circa 60 euro per nacht, voor de wat luxere hotels moet uiteraard meer worden gelapt. Helikoptervlucht boven Manhattan wordt eveneens aangeboden, maar 15 minuten voor 130 euro is mij wat te gortig. Een dagexcursie naar Washington DC per tourbus lijkt me interessanter - lijkt me tevens een uitstekende manier om relatief veel van het oostkust-gebied te zien.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      zaterdag 31 januari 2009 @ 20:42:56 #229
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_65605846
    Zo, ik ben weer terug. Wat een geweldige stad zeg!
    Wel koud, maar prima te doen. Hotel Belvedere was ideaal. Niet duur en op toplocatie (48th & 9th Avenue, op 5 minuutjes van Times).
    Wedstrijden van the Rangers en the Knicks bezocht, erg gaaf
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_65663478
    Nog 13 dagen
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_65663711
    nee nog 45
    pi_65668291
    NEver mind
    pi_65668343
    quote:
    Op maandag 2 februari 2009 19:56 schreef CloudStrife het volgende:
    Misschien kan iemand mij helpen?
    Ik wil graag eind juli naar Amsterdam -> New York -> Las Vegas -> Miami -> Amsterdam. Iemand een idee waar ik dit tripje het beste kan vinden (reisorganisatie?), of is het verstandiger zelfstandig zo'n tripje te boeken?
    Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #14
    pi_65732840
    is iemand van jullie wel eens naar MOHEGAN SUN casino geweest (http://www.mohegansun.com/entertainment/)? Ik wil daar naar een concert van Motley Crue en meteen naar het casino (is dat een beetje de moeite waard?).

    Heeft er iemand ervaring met vervoer? Vooralsnog lijkt dit me de beste optie: http://mta.info/mnr/html/getaways/mohegan.htm
      donderdag 5 februari 2009 @ 23:04:11 #235
    111172 Noax
    Helping small minds grow.
    pi_65785021
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 18:03 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Wij gaan in een appartementje zitten in financial district. Ik vond die hotels wel aantrekkelijker (Penn, Milfred, etc), maar ook wel prijzig. Wij zijn 325 euro pp kwijt (9 nachten).
    Hoe kom je aan een appartement?

    Ik ga in juni zes dagen New York verkennen, maar om nu zo'n 130 euro per nacht uit te geven....
    Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
    ︻╦╤─--
    ︻┳═一 ︻┳═一
      zaterdag 7 februari 2009 @ 14:48:22 #236
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_65828702
    Zo, het selecteren van een hotel in New York is begonnen.

    Aanvankelijk werdt er gefocust op de Holiday Inn Meadowsland te Hasbrouck Heights. Een 3-sterrenhotel met zeer gunstige prijzen (42-48 euro per nacht), maar helaas dik 20 km ten noorden van Manhattan gelegen.

    Ten tweede werdt het Carter Hotel te Manhatten nader bekeken. Ook coulante prijzen, maar in reviews over het betreffende hotel kwamen veelvuldig de woorden 'bedbugs', 'rats', 'severe rash', 'horror', 'hellhole', en 'burn it' voorbij. Aanwijzingen dus dat het Carter Hotel kwalitatief gezien tegenvallend is, om het zacht uit te drukken.

    Momenteel wordt gefocust op Days Broadway te Manhattan. Wel wat duurder maar wel relatief gunstige locatie én kwalitatief stukken beter wellicht vergeleken met het Carter Hotel.

    De afstand tussen vliegveld en Manhattan is wellicht te overbruggen met een verkwikkende wandeling. Gezond, en tevens een uitstekende gelegenheid om de (voor ons Europeanen) nieuwe omgeving optimaal te observeren.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      zaterdag 7 februari 2009 @ 14:52:42 #237
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_65828766
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 14:48 schreef Demarest het volgende:
    Zo, het selecteren van een hotel in New York is begonnen.

    Aanvankelijk werdt er gefocust op de Holiday Inn Meadowsland te Hasbrouck Heights. Een 3-sterrenhotel met zeer gunstige prijzen (42-48 euro per nacht), maar helaas dik 20 km ten noorden van Manhattan gelegen.

    Ten tweede werdt het Carter Hotel te Manhatten nader bekeken. Ook coulante prijzen, maar in reviews over het betreffende hotel kwamen veelvuldig de woorden 'bedbugs', 'rats', 'severe rash', 'horror', 'hellhole', en 'burn it' voorbij. Aanwijzingen dus dat het Carter Hotel kwalitatief gezien tegenvallend is, om het zacht uit te drukken.

    Momenteel wordt gefocust op Days Broadway te Manhattan. Wel wat duurder maar wel relatief gunstige locatie én kwalitatief stukken beter wellicht vergeleken met het Carter Hotel.

    De afstand tussen vliegveld en Manhattan is wellicht te overbruggen met een verkwikkende wandeling. Gezond, en tevens een uitstekende gelegenheid om de (voor ons Europeanen) nieuwe omgeving optimaal te observeren.
    welk vliegveld???
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
      zaterdag 7 februari 2009 @ 15:35:02 #238
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_65829464
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 14:52 schreef ETA het volgende:

    [..]

    welk vliegveld???
    Vooralsnog onbekend. La Guardia zou uiteraard het gunstigst zijn, JFK wat minder.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
    pi_65829468
    quote:
    Op donderdag 5 februari 2009 23:04 schreef Noax het volgende:

    [..]

    Hoe kom je aan een appartement?

    Ik ga in juni zes dagen New York verkennen, maar om nu zo'n 130 euro per nacht uit te geven....
    Ik ben ook aan het sparen voor oktober oid, zat zelf aan een hostel te denken, doe ik wel vaker, maar ik kom allemaal enge recensies tegen .
    Tap tap tap
    pi_65829516
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 14:48 schreef Demarest het volgende:
    Zo, het selecteren van een hotel in New York is begonnen.

    Aanvankelijk werdt er gefocust op de Holiday Inn Meadowsland te Hasbrouck Heights. Een 3-sterrenhotel met zeer gunstige prijzen (42-48 euro per nacht), maar helaas dik 20 km ten noorden van Manhattan gelegen.

    Ten tweede werdt het Carter Hotel te Manhatten nader bekeken. Ook coulante prijzen, maar in reviews over het betreffende hotel kwamen veelvuldig de woorden 'bedbugs', 'rats', 'severe rash', 'horror', 'hellhole', en 'burn it' voorbij. Aanwijzingen dus dat het Carter Hotel kwalitatief gezien tegenvallend is, om het zacht uit te drukken.

    Momenteel wordt gefocust op Days Broadway te Manhattan. Wel wat duurder maar wel relatief gunstige locatie én kwalitatief stukken beter wellicht vergeleken met het Carter Hotel.

    De afstand tussen vliegveld en Manhattan is wellicht te overbruggen met een verkwikkende wandeling. Gezond, en tevens een uitstekende gelegenheid om de (voor ons Europeanen) nieuwe omgeving optimaal te observeren.
    WUT?
    Carter Hotel werd uitgeroepen tot slechtste hotel in NYC idd. Niet heengaan.
    pi_65831652
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 15:37 schreef CloudStrife het volgende:
    Carter Hotel werd uitgeroepen tot slechtste hotel in NYC de VS idd. Niet heengaan.
    Be curious, not judgmental
    pi_65833162
    De eerste dag zie je het als een leuke wandeling ja. De derde dag kan je al geen voet meer verzetten en pak je als snel een cabbie
    pi_65840407
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 15:35 schreef CherryLips het volgende:

    [..]

    Ik ben ook aan het sparen voor oktober oid, zat zelf aan een hostel te denken, doe ik wel vaker, maar ik kom allemaal enge recensies tegen .
    .
    De recenties van NY zijn van mensen die voor weinig geld alles willen hebben. Gaat nergens over. Zelf in L Hostels geslapen, 159 W118 street op het randje van Harlem. Prima te doen, geen hostel voor het ontmoeten van mensen tenzij ze bij je op de dorm slapen. Ga je met ze'n 2en ofo, zijn de prijzen van de private rooms prima te doen. Metro om de hoek, eventueel loop je door Central Park, via het guggenheim, naar het centrum. Ben je wel een dagje mee bezig, wel erg leuk.
    pi_65844838
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 01:19 schreef Pasaporte het volgende:

    [..]

    .
    De recenties van NY zijn van mensen die voor weinig geld alles willen hebben. Gaat nergens over. Zelf in L Hostels geslapen, 159 W118 street op het randje van Harlem. Prima te doen, geen hostel voor het ontmoeten van mensen tenzij ze bij je op de dorm slapen. Ga je met ze'n 2en ofo, zijn de prijzen van de private rooms prima te doen. Metro om de hoek, eventueel loop je door Central Park, via het guggenheim, naar het centrum. Ben je wel een dagje mee bezig, wel erg leuk.
    Zolang de ratten en kakkerlakken 's nachts niet over me heen wandelen, overleef ik het wel .
    Alhoewel, gebruikte tampons in de douches ben ik ook iets te vaak tegengekomen .
    Maar ik heb ook vaak het idee dat mensen verwachten dat je voor een paar tientjes per nacht een tophostel krijgt. Wel heb ik liever een 'eigen' kamer, want dat gemekker van mensen die op doorreis zijn en om negen uur al naar bed gaan en dan gaan zeuren als je om 2 uur 's nachts een keertje naar bed gaat, komt me wel de neus uit.

    Ik heb alleen totaal geen verstand van de wijken in NY en zou niet weten wat wel of geen verstandige wijk is om een hostel te nemen voor twee lieve meisjes .
    Tap tap tap
    pi_65851791
    ik ga 26 februari t/m 2 maart (3 maart weer terug in NL)
    ik heb nog nooit gevolgen..
    en verblijf hier http://www.theroosevelthotel.com/
      zondag 8 februari 2009 @ 16:49:51 #246
    152076 Europees
    Op naar een Federale EU
    pi_65853462
    Ik zou eigenlijk met vrienden van de zomer ergens in Europa op vakantie gaan, dit gaat helaas vanwege omstandigheden niet door. Nu hebben we het plan opgevat om ergens rond 20 oktober naar NYC te gaan, maar wat is aan te raden met boeken, hoe lang vantevoren?
    Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
      zondag 8 februari 2009 @ 17:30:40 #247
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_65854812
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 16:49 schreef Europees het volgende:
    Ik zou eigenlijk met vrienden van de zomer ergens in Europa op vakantie gaan, dit gaat helaas vanwege omstandigheden niet door. Nu hebben we het plan opgevat om ergens rond 20 oktober naar NYC te gaan, maar wat is aan te raden met boeken, hoe lang vantevoren?
    Ik zou zeggen: nu. Dollar is nog redelijk goedkoop. Je kunt evt ook wachten tot eventuele afschaffing van de vliegtaks, maar of en wanneer dat gebeurt is nog onduidelijk.
      zondag 8 februari 2009 @ 19:15:23 #248
    152076 Europees
    Op naar een Federale EU
    pi_65857868
    Nouja, als de vliegtaks alsnog word afgeschaft neem ik aan dat ik dat geld gewoon terug krijg dus dat is geen probleem Dan gaan we binnekort maar eens datums overleggen en boeken! Tnxs
    Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
    pi_65864176
    Rockefeller of Empire voor mooiste uitzicht?
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_65865046
    Beide. De ene 's avonds, de ander overdag.
    pi_65865583
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 14:48 schreef Demarest het volgende:
    De afstand tussen vliegveld en Manhattan is wellicht te overbruggen met een verkwikkende wandeling. Gezond, en tevens een uitstekende gelegenheid om de (voor ons Europeanen) nieuwe omgeving optimaal te observeren.


    Zul je er meteen achter komen dat ze buiten Nederland nergens wandelpaden of fietspaden naar vliegvelden hebben. En dat mensen je heel raar gaan aankijken als je zonder taxi of bus de luchthaven verlaat.

    [ Bericht 0% gewijzigd door DutchTrain op 08-02-2009 23:53:20 ]
      zondag 8 februari 2009 @ 23:40:13 #252
    154052 RobertVH
    I am your father
    pi_65867474
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 14:48 schreef Demarest het volgende:
    De afstand tussen vliegveld en Manhattan is wellicht te overbruggen met een verkwikkende wandeling. Gezond, en tevens een uitstekende gelegenheid om de (voor ons Europeanen) nieuwe omgeving optimaal te observeren.
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 15:35 schreef Demarest het volgende:

    [..]

    Vooralsnog onbekend. La Guardia zou uiteraard het gunstigst zijn, JFK wat minder.
    Knappe jongen die vanuit Nederland/België, of überhaupt heel Europa in 1 keer naar La guardia vliegt.
    Vanaf JFK lopen naar Manhatten is wel te doe,n in een paar uur, maar of je dat ook wilt met koffers en al?
      maandag 9 februari 2009 @ 11:14:14 #253
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_65874817
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 16:49 schreef Europees het volgende:
    Ik zou eigenlijk met vrienden van de zomer ergens in Europa op vakantie gaan, dit gaat helaas vanwege omstandigheden niet door. Nu hebben we het plan opgevat om ergens rond 20 oktober naar NYC te gaan, maar wat is aan te raden met boeken, hoe lang vantevoren?
    wij hebben vorige week geboekt voor 31 oktober en alle goedkope tickets waren al de deur uit
    pi_65936354
    NYnoob met vraag:

    we willen rond begin september naar NY gaan, ik met mijn vriendinneke.
    Ik lees net bovenstaand, dat goedkope tickets weg zijn 0o suckage?

    We waren aan het denken om een weekje te gaan. Wat is het beste/goedkoopste advies qua .. alles?
    Hotels lukt nog wel om zelf uit te vogelen, maar de vliegreis. Er zijn zoveel verschillende websites en prijzen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Een regular met misschien een tip hierover?
    <hr>
    pi_65939744
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 01:21 schreef Dawnbreaker het volgende:
    NYnoob met vraag:

    we willen rond begin september naar NY gaan, ik met mijn vriendinneke.
    Ik lees net bovenstaand, dat goedkope tickets weg zijn 0o suckage?

    We waren aan het denken om een weekje te gaan. Wat is het beste/goedkoopste advies qua .. alles?
    Hotels lukt nog wel om zelf uit te vogelen, maar de vliegreis. Er zijn zoveel verschillende websites en prijzen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Een regular met misschien een tip hierover?
    Dat goedkope tickets voor de maand september de deur uit zijn is een momentopname. Het kan vandaag "op" zijn en morgen weer volop te boeken. Als je een week weg wilt, met vertrek op 2 september, dan kun je voor 400 euro incl tax (zojuist opgezocht) op & neer naar New York. Boeken kan via de bekende sites; worldticketcenter , cheaptickets , expedia , enzovoorts. Vertrekken vanaf Brussel of Dusseldorf is (ook afhankelijk van jouw woonplaats) over het algemeen een stuk goedkoper. Als je vrij flexibel bent m.b.t. vertrekdatum en het een beetje in de gaten houdt, dan kun je vrijwel altijd een mooie aanbieding vinden. Ik ga nu voor de 4de keer naar New York (maart) en elke keer niet meer dan 350 euro betaald.
    Je kunt zeggen wat je wilt.
    pi_65945501
    Ik ga dus eind februari tot begin maart naar NY

    Ik wilde gisteren dat esta formulier invullen om toestemming te krijgen om de us in te komen.

    Alles netjes ingevuld, behalve mijn telnummer en e-mail (want wat hebben ze daaraan) aangezien dat niet verplicht is.

    Nu heb ik het 'geluk' dat er een ü in mijn achternaam zit. En zo dus ook in mijn paspoort staat.
    Hierdoor kan ik het formulier niet submitten omdat ie vind dat die ü een invalid character is.

    Wat moet ik nou doen? Als ik er gewoon een u of ue van maak, correspondeert het niet meer met mijn gegevens op mijn paspoort.

    Alvast bedankt.

    heb al contact gehad en het moet inderdaad met ue je moet dus je naam achter de >>>>>>>> invullen (uit je paspoort)

    [ Bericht 3% gewijzigd door vioo op 13-02-2009 08:27:22 (uitleg) ]
    pi_65950372
    Ik weet uit ervaring dat als ik vanuit Düsseldorf vloog dat ik altijd Duesseldorf heb ingevuld op de groene formulieren. Volgens mij moet dat dus kunnen.
    pi_65958912
    Yay! Ben atm bezig met de laatste formulieren in te vullen om vanaf komende zomer in NY te wonen! Heb er zo zin an!! En hoe verder we komen we richting de zomer gaan hoe meer hekel ik krijg aan mn huidige woonplaats ( london )
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_65959315
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 11:14 schreef Beregd het volgende:

    [..]

    wij hebben vorige week geboekt voor 31 oktober en alle goedkope tickets waren al de deur uit
    Och gewoon even wachten. In de zomer gaan ze weer adverteren voor de herfst en zijn er genoeg deals. Maargoed, als je nu al wil boeken is dat geen optie idd.
      woensdag 11 februari 2009 @ 20:22:20 #260
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_65961874
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:11 schreef sitting_elfling het volgende:
    Yay! Ben atm bezig met de laatste formulieren in te vullen om vanaf komende zomer in NY te wonen! Heb er zo zin an!! En hoe verder we komen we richting de zomer gaan hoe meer hekel ik krijg aan mn huidige woonplaats ( london )
    w000000000t! Vet!

    Wat ga je doen in New York? Werken, studeren?
    pi_65961876
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:11 schreef sitting_elfling het volgende:
    Yay! Ben atm bezig met de laatste formulieren in te vullen om vanaf komende zomer in NY te wonen! Heb er zo zin an!! En hoe verder we komen we richting de zomer gaan hoe meer hekel ik krijg aan mn huidige woonplaats ( london )

    Terwijl zomers in Londen juist zoveel relaxter zijn dan in NY (weet ik uit ervaring)... Maar goed, kan me voorstellen dat je er zin in hebt!
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_65962670
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 20:22 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    w000000000t! Vet!

    Wat ga je doen in New York? Werken, studeren?
    Werken én studeren. Ik doe op dit moment 1e jaars economics op de universiteit hier in london en heb het er opzich wel naar mn zin, maar ik kan gezien mn goede cijfers op dit moment een transfer aanvragen naar NY. En dat kan ik eigenlijk niet laten zitten en ik ga het combineren met werk.
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 20:22 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Terwijl zomers in Londen juist zoveel relaxter zijn dan in NY (weet ik uit ervaring)... Maar goed, kan me voorstellen dat je er zin in hebt!
    Als zomers echt zoveel beter zijn kan ik eventueel nog een maandje extra aan londen vastplakken. Ik zit er namelijk op dit moment tot 29 mei. En zomers in londen t.o.v new york leken me niet zo heel verschillend
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_65963312
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 20:43 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Werken én studeren. Ik doe op dit moment 1e jaars economics op de universiteit hier in london en heb het er opzich wel naar mn zin, maar ik kan gezien mn goede cijfers op dit moment een transfer aanvragen naar NY. En dat kan ik eigenlijk niet laten zitten en ik ga het combineren met werk.
    [..]

    Als zomers echt zoveel beter zijn kan ik eventueel nog een maandje extra aan londen vastplakken. Ik zit er namelijk op dit moment tot 29 mei. En zomers in londen t.o.v new york leken me niet zo heel verschillend
    Ik werd 's zomers in NY echt gek van de continue klamme hitte tussen de grote gebouwen, de ijskoude metro, etc, etc. Ik was het op een gegeven moment echt zat. Londen is natuurlijk meer laagbouw, meer open, etc. Was echt een veradering om toen terug te zijn. Verder wel goeie clubs in NY en het hele leventje op Manhattan was erg ontspannen.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      woensdag 11 februari 2009 @ 21:08:37 #264
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_65963534
    Heb jij in Manhattan gewoond dan Drive-r?
    2000 light years from home
    pi_65963595
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 21:08 schreef Merkie het volgende:
    Heb jij in Manhattan gewoond dan Drive-r?
    Maar een paar maandjes. Zou best nog wel eens een keertje terug willen voor iets langer, hoewel een paar maanden betaald door de baas destijds ook wel lekker was
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      woensdag 11 februari 2009 @ 21:15:42 #266
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_65963780
    Tof .
    2000 light years from home
    pi_65970275
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 21:10 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Maar een paar maandjes. Zou best nog wel eens een keertje terug willen voor iets langer, hoewel een paar maanden betaald door de baas destijds ook wel lekker was
    Ik neem aan dat je op de kosten van je baas bij een financiele instelling in centrum NY hebt gewerkt? Is dat een erg cultuur verschil met london waar we nu wonen?
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_65970595
    Nog even een vraagje, ik heb dat ESTA formulier al ingevuld maar is er nog iets anders dat ik moet invullen? Bij het reisbureau zeiden ze namelijk dat ze die vragen enorm hadden uitgebreid met wat je eerst in het vliegtuig moest invullen. Maar bij ESTA heb ik alleen mijn persoonlijke gegevens moeten invullen en die 7 vragen? Mis ik iets of is dit correct zo?
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
      woensdag 11 februari 2009 @ 23:53:38 #269
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_65970917
    Volgens mij is dat ESTA-formulier het enige, maar ik ben ook nog nooit naar de VS geweest dus ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen .
    2000 light years from home
    pi_65976781
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 23:44 schreef Nesle het volgende:
    Nog even een vraagje, ik heb dat ESTA formulier al ingevuld maar is er nog iets anders dat ik moet invullen? Bij het reisbureau zeiden ze namelijk dat ze die vragen enorm hadden uitgebreid met wat je eerst in het vliegtuig moest invullen. Maar bij ESTA heb ik alleen mijn persoonlijke gegevens moeten invullen en die 7 vragen? Mis ik iets of is dit correct zo?
    Ik vlieg met British van de zomer en moest op hun site ook nog het een en ander invullen, wat je anders tijdens het inchecken moet doen. Misschien handig om bij jouw maatschappij te kijken of er ook zoiets is
      donderdag 12 februari 2009 @ 12:47:58 #271
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_65982367
    Iemand bekent met het Dream Hotel, in de buurt van Central Park?

    http://www.dreamny.com/

    Kan daar overnachten voor 110 euro p.n. via het werk. Qua prijs lijkt dit me wel goed (ongeveer 150 dollar per nacht)
    pi_66050761
    Dat hebben jullie allemaal goed voor elkaar, die verblijven in NY via studie of werk.
    pi_66077125
    Wij gaan van 6 tot 16 september. Tickets voor 334 pp!
    pi_66077129
    Waar halen jullie toch steeds die goedkope tickets vandaan, als ik zoek ben ik minstens 600 kwijt?
    Tap tap tap
      zondag 15 februari 2009 @ 11:31:51 #275
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_66077442
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 20:24 schreef Demarest het volgende:
    Zo, ik ben vanmiddag langs diverse reisbureau's geweest en min of meer een containerlading magazines richting thuis gesleept. Veel hotels in Manhattan bieden kamers aan voor circa 60 euro per nacht, voor de wat luxere hotels moet uiteraard meer worden gelapt. Helikoptervlucht boven Manhattan wordt eveneens aangeboden, maar 15 minuten voor 130 euro is mij wat te gortig. Een dagexcursie naar Washington DC per tourbus lijkt me interessanter - lijkt me tevens een uitstekende manier om relatief veel van het oostkust-gebied te zien.
    Waar heb je dit gezien?
    pi_66077668
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 11:31 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Waar heb je dit gezien?
    http://www.allnewyorktours.com/Body.asp?tour=NYC-H0008&page=TourDetails bijv.

    Je vliegt gewoon snel over alles heen. Vertrek is vaak bij 't vrijheidsbeeld.
    pi_66080530
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 11:12 schreef CherryLips het volgende:
    Waar halen jullie toch steeds die goedkope tickets vandaan, als ik zoek ben ik minstens 600 kwijt?
    www.connections.be

    Vlieg je wel vanaf Brussel.
      zondag 15 februari 2009 @ 13:31:49 #278
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_66081257
    Zo, de reis is inmiddels geboekt; 18-22 april, verblijf in het Latham Hotel. De medewerkster van het reisbureau wist te melden dat een verkwikkende wandeltocht tussen Newark Airport en Manhatten feitelijk niet zo verkwikkend is, waardoor het plaatselijke OV nu de voorkeur heeft. Op 20 april wordt tevens Washington DC bezocht middels een busexcursie. De all-in prijs lijkt mee te vallen.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      zondag 15 februari 2009 @ 13:40:01 #279
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_66081653
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 12:47 schreef Blik het volgende:
    Iemand bekent met het Dream Hotel, in de buurt van Central Park?

    http://www.dreamny.com/

    Kan daar overnachten voor 110 euro p.n. via het werk. Qua prijs lijkt dit me wel goed (ongeveer 150 dollar per nacht)
    Geen ervaringen?
    pi_66087487
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 11:12 schreef CherryLips het volgende:
    Waar halen jullie toch steeds die goedkope tickets vandaan, als ik zoek ben ik minstens 600 kwijt?
    Niet op populaire data willen vliegen; dus niet in vakantieperioden, in de zomer (dan wil je er ook niet zijn), maar juist eind september, begin oktober, een week voor pasen enzo. En verder cheaptickets.com of vluchtzoeker.nl etc.
    pi_66099233
    even gekeken en prijs vliegticket zit tussen 350-400 euro p.p. iemand nog een goedkopere gevonden?

    daarnaast nog vraag: weet iemand wat de goedkoopste optie is mbt verblijf. goedkoop hotel/motel/hostel?
    <hr>
    pi_66100333
    Ik zie trouwens bij een aantal hotels staan bij kamer accommodaties: Gedeelde badkamer..

    wtf is dat? moet je dan je badkamer delen met andere gasten? dat zie ik niet zo zitten namelijk.
    <hr>
    pi_66100656
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 22:07 schreef Dawnbreaker het volgende:
    Ik zie trouwens bij een aantal hotels staan bij kamer accommodaties: Gedeelde badkamer..

    wtf is dat? moet je dan je badkamer delen met andere gasten? dat zie ik niet zo zitten namelijk.
    Een gedeelde badkamer is een badkamer (normaal een aantal per etage) die door meerdere hotelkamers wordt gedeeld (je moet dus je kamer uit voor douche, toilet). De goedkopere hotels en hostels maken hier vaak gebruik van. Er zijn ook hotels die kamers met gedeelde en privé badmakers aanbieden.
    Be curious, not judgmental
    pi_66101120
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 21:49 schreef Dawnbreaker het volgende:
    even gekeken en prijs vliegticket zit tussen 350-400 euro p.p. iemand nog een goedkopere gevonden?

    daarnaast nog vraag: weet iemand wat de goedkoopste optie is mbt verblijf. goedkoop hotel/motel/hostel?
    Wel handig om dan een datum te vermelden. Het kan zoals hierboven uitgelegd namelijk behoorlijk wat verschillen per periode (tot het dubbele toe).
    pi_66101155
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 22:23 schreef Maravilla het volgende:

    [..]

    Wel handig om dan een datum te vermelden. Het kan zoals hierboven uitgelegd namelijk behoorlijk wat verschillen per periode (tot het dubbele toe).
    Van 2 september tot 12 september

    (want we vliegen liever niet op 11 sept )
    <hr>
    pi_66101749
    Ik vind de hotels allemaal erg duur. De hostels met gedeelde badkamers zijn goedkoop, maar dan moet je een badkamer delen, dat willen we niet. De gewone hotels zitten al snel op 125- 150 [meer zelfs] dollar per nacht
    <hr>
    pi_66102972
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 22:07 schreef Dawnbreaker het volgende:
    Ik zie trouwens bij een aantal hotels staan bij kamer accommodaties: Gedeelde badkamer..

    wtf is dat? moet je dan je badkamer delen met andere gasten? dat zie ik niet zo zitten namelijk.
    Douches/WC's op de gang ja.

    En new york is nu eenmaal zowat de duurste stad qua hotels.
    pi_66103597
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 22:34 schreef Dawnbreaker het volgende:
    Ik vind de hotels allemaal erg duur. De hostels met gedeelde badkamers zijn goedkoop, maar dan moet je een badkamer delen, dat willen we niet. De gewone hotels zitten al snel op 125- 150 [meer zelfs] dollar per nacht
    Je kunt niet voor een duppie op de eerste rang zitten
    Je kunt of genoegen nemen met minder, je slaapt er toch alleen maar, de stad is veel boeiender dan je kamer..
    Of je kunt een kamer net buiten de stad zoeken, in New Jersey bijvoorbeeld. Met het OV sta je met 15-30 minuten in de stad, en het scheelt een berg geld..
    pi_66103988
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 23:15 schreef Intrepidity het volgende:

    [..]

    Je kunt niet voor een duppie op de eerste rang zitten
    Je kunt of genoegen nemen met minder, je slaapt er toch alleen maar, de stad is veel boeiender dan je kamer..
    Of je kunt een kamer net buiten de stad zoeken, in New Jersey bijvoorbeeld. Met het OV sta je met 15-30 minuten in de stad, en het scheelt een berg geld..
    We zullen voornamelijk eropuit trekken, dus de kamer alleen gebruiken voor slapen, douchen enzo. Maar voor het slapen gaan wat locale TV kijken en een douche nemen is wel erg fijn.

    Misschien is een hotel in New Jersey wel een optie.
    <hr>
      zondag 15 februari 2009 @ 23:30:03 #290
    230721 The.Apple
    Future, Vision, Respect, Life
    pi_66104206
    deze is wel ok, Zelf ook geweest, je hebt ook 2 persoons kamers, ook kamers met eigen badkamer.

    330 west 95th street
    new york, NY 10025, United States

    (212) 866-1420‎
    (212) 865-1414‎
    nychostels.com

    Nu met Pics

    http://www.expedia.nl/pub/agent.dll?qscr=dspv&itty=new&from=m&shtl=1&htid=1500302&crti=4&mdpcid=expe.nl.001.010.01.ExpediaHotelImagesNL.Hotel_Review&eapid=281-11
    Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
    pi_66104436
    Ik heb even gekeken naar een hotel in New Jersey;

    bijna de helft van een in new york, ongeveer 900 euro ipv 1700 euro. Met openbaar vervoer ongeveer 15 minuten van centrum Manhatten af, dus vlakbij.

    Begint erg interessant uit te zien
    <hr>
    pi_66104493
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 23:30 schreef The.Apple het volgende:
    deze is wel ok, Zelf ook geweest, je hebt ook 2 persoons kamers, ook kamers met eigen badkamer.

    330 west 95th street
    new york, NY 10025, United States

    (212) 866-1420‎
    (212) 865-1414‎
    nychostels.com

    Nu met Pics

    http://www.expedia.nl/pub/agent.dll?qscr=dspv&itty=new&from=m&shtl=1&htid=1500302&crti=4&mdpcid=expe.nl.001.010.01.ExpediaHotelImagesNL.Hotel_Review&eapid=281-11
    Ben even hierna aan het kijken maar ik zie geen prive badkamers staan, of kijk ik verkeerd?
    <hr>
      zondag 15 februari 2009 @ 23:40:35 #293
    230721 The.Apple
    Future, Vision, Respect, Life
    pi_66104631
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 23:36 schreef Dawnbreaker het volgende:

    [..]

    Ben even hierna aan het kijken maar ik zie geen prive badkamers staan, of kijk ik verkeerd?
    Zie het er ook niet bijstaand,
    toen ik aankwam had ik de keus, of 2 1 persoonsbedden met badkamertje, of 1 2persoonsbed,
    toen heb ik voor het 2 persoons bed gekozen met gedeelde badkamer,

    Was goed te doen, niet ideaal zoals in een hotel maarja prijs/kwaliteits verhouding was zeer ok.

    Anders bel ze of mail ze,
    Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
    pi_66117982
    Ik ben gestopt met zoeken naar een hotel in New York omdat de prijzen zeer hoog waren, en ik van sommige reviews van hotels niet vrolijker word en ik niet sta te wachten op een smerig bed en ik al helemaal niet van plan om een badkamer te delen.

    Ik ben nu aan het denken om een hotel buiten de stad te nemen, New Jersey? Weet iemand een goed hotel met goede verbindingsmogelijkheden naar New York, dus wat een beetje te doen is met het openbaar vervoer en de afstand nog te overzien valt.
    Ik had zelf al gekeken naar Fort Lee, iemand hier ervaring mee qua afstanden en hotels?
    Als iemand een ander plekje buiten New York (redelijk in de buurt) weet, dan hoor ik het graag
    En dat kan zomaar.....?
    pi_66120999
    Vorig jaar zomer in een hotel/hostel in Hoboken, New Jersey 2 nachten overnacht. Binnen 15 a 20 min met de bus sta je op Times Square. 's Avonds erg mooi uitzicht vanuit m'n hotelraam op de Manhattan skyline:D
    pi_66122703
    Moet eerlijk zeggen dat ik toch echt liever in Manhattan zit. Niks zo lekkers om 's nachts nog lekker rond te struinen in de stad of een paar avondje goed te gaan clubben... Lijkt me niks om dan nog ergens heen te moeten reizen.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_66126109
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 16:00 schreef Drive-r het volgende:
    Moet eerlijk zeggen dat ik toch echt liever in Manhattan zit. Niks zo lekkers om 's nachts nog lekker rond te struinen in de stad of een paar avondje goed te gaan clubben... Lijkt me niks om dan nog ergens heen te moeten reizen.
    Nou inderdaad. Maar mensen die de hotels te duur vinden, vinden het clubben waarschijnlijk al helemaal te duur. Zit je 's avonds op je hotelkamer in New Jersey met je KFC en een biertje. Daar ga je toch niet voor naar New York
    pi_66126252
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 17:20 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    Nou inderdaad. Maar mensen die de hotels te duur vinden, vinden het clubben waarschijnlijk al helemaal te duur. Zit je 's avonds op je hotelkamer in New Jersey met je KFC en een biertje. Daar ga je toch niet voor naar New York
    Als ik zou gaan, sta ik vroeg op om lekker te ontbijten en de allemaal dingen te bezichtigen, s'avonds lekker eten en nog wat dingen doen zodat je rond 10 uur op je hotelkamer bent. Dan ben ik kapot en ga ik het liefste slapen na 30 minuutjes tv kijken om te relaxen

    Twee jaar geleden een roadtrip gemaakt in california/nevada, als je vanaf 7 uur op bent en de hele dag actief dingen doet heb je geen zin meer om s'nachts te gaan clubben. Ik hou uberhaupt niet van clubben.
    <hr>
    pi_66126387
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 17:20 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    Nou inderdaad. Maar mensen die de hotels te duur vinden, vinden het clubben waarschijnlijk al helemaal te duur. Zit je 's avonds op je hotelkamer in New Jersey met je KFC en een biertje. Daar ga je toch niet voor naar New York
    Ach, iedereen zijn ding. Voor mij is New York voornamelijk lang brunch in Soho of Meatpacking, winkelen, lekker eten en 's avonds clubben. Ik lijk wel een vrouw eigenlijk...

    Maar goed, als je meer de toeristische kant op gaat heeft het wellicht zin. Ik denk alleen dat je buzz mist van het nachtleven. Niet alleen de clubs, maar heel New York leeft nog 's nachts.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      maandag 16 februari 2009 @ 17:27:39 #300
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_66126417
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 17:20 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    Nou inderdaad. Maar mensen die de hotels te duur vinden, vinden het clubben waarschijnlijk al helemaal te duur. Zit je 's avonds op je hotelkamer in New Jersey met je KFC en een biertje. Daar ga je toch niet voor naar New York
    Net alsof de meeste mensen gaan clubben als ze in NY zijn, het merendeel waarschijnlijk niet
    pi_66126495
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 17:23 schreef Dawnbreaker het volgende:

    [..]

    Als ik zou gaan, sta ik vroeg op om lekker te ontbijten en de allemaal dingen te bezichtigen, s'avonds lekker eten en nog wat dingen doen zodat je rond 10 uur op je hotelkamer bent. Dan ben ik kapot en ga ik het liefste slapen na 30 minuutjes tv kijken om te relaxen

    Twee jaar geleden een roadtrip gemaakt in california/nevada, als je vanaf 7 uur op bent en de hele dag actief dingen doet heb je geen zin meer om s'nachts te gaan clubben. Ik hou uberhaupt niet van clubben.
    Zoals ik al zei, ieder zijn ding. Ik slaap niet zoveel, dus dat helpt wel enigzins met de planning. Roadtrips zijn trouwens ook altijd relaxed, dan sta ik ook vaak vroeg op. Vorig jaar van Calgary naar Los Angeles gereden, super ontspannen.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_66134162
    Volgende deel => New York City Part XLIV
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')