Voor voorspellingen is er zelfs een prono.quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:11 schreef Barca het volgende:
Wie durft een voorspelling te wagen?
Bij de vrouwen zijn de favorietes Diane Valkenburg (ondanks haar infectie aan de urinewegen), Jorien Voorhuis, Marrit Leenstra en Laurine van Riessen. Natuurlijk mogen de rijdsters van TVM (Van Deutekom, Wüst en Groenewold) niet vergeten worden.
Wieteke Cramer, Marja Vis en Moniek Kleinsman zijn ook weer van de partij. Of ze redelijkerwijs kans maken op startplekken voor de EK en wk-allround?
Bij de mannen is Sven Kramer dé favoriet. Wouter Olde Heuvel, Carl Verheijen, Bob de Jong en wellicht Erben Wennemars kunnen ook een ticket bemachtigen.
Ja, die jonge meiden doen het erg goed. Groenewold heeft denk ik niet haar vorm die ze had toen ze wereldkampioene werd. Van Deutekom en Wüst zijn niet in vorm.quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Voor voorspellingen is er zelfs een prono.
Verder: Valkenburg, Voorhuis, Leenstra en Van Riessen (laatste neemt niet eens deel) favoriet, voor Wust, Deutekom en Groenewold
Absoluut. Had ik niet verwacht. Zeker aangezien ze zelf meerdere malen heeft aangegeven echt alleen maar met de 3000 en 5000 bezig te zijn geweest.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:54 schreef Ambrosius het volgende:
Groenewold heeft goede papieren moet ik zeggen.
TVPquote:Op zaterdag 27 december 2008 13:31 schreef Hankster het volgende:
Erben
Dit gaat een heel tof NK worden
Reed laatst al 40.73 in een trainingswedstrijdje, toen zat ze zelfs nog dichter op Wüst en Leenstra, dit is ook wel ongeveer het niveau van Groenewold, het zijn gewoon Wüst, Van Deutekom en in mindere mate Leenstra die (ver) onder hun niveau rijden nu.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:55 schreef Bruce117 het volgende:
Groenewold idd erg sterk voor haar doen.
Ik hoop echt dat ze haar titel weet te verdedigen en de stijgende lijn gevonden heeft.quote:
Het is maar hoe je een woord interpreteert natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:47 schreef Hankster het volgende:
Zonde...zonde...alsof het om een sporter gaat die eind 20 is en in geen jaren een fatsoenlijke wedstrijd heeft gereden.
quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:51 schreef wimderon het volgende:
Wat een schril contrast is het toch elke keer weer als Herbert de microfoon overneemt van Snoeks
nou dat is echt overdreven, PR's zijn ook voornamelijk afhankelijk van waar de grote toernooien gereden worden. Daarbij completeerde Ireen vorig seizoen haar prijzenkast met het EK en heeft ze dus in principe alles een keer gewonnen. Dat het einde van het vorige seizoen minder was kan een keer. Zeker als je ook nog eens ziek wordt.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Het is maar hoe je een woord interpreteert natuurlijk.
Maar ik denk dat iedereen, inclusief Ireen zelf, had gedacht dat zij net als Kramer de boel wel een aantal jaren zou regeren.
Dat dit niet lukt soit, maar ik kan me zo voorstellen dat je er niet vrolijk van wordt dat 4 van je PR's al van bijna twee jaar geleden zijn en je al je wereld titels bent kwijt geraakt.
Ik bedoelde het dan ook meer dat het me uiterst frustrerend voor haar lijkt. Goeie zomer gedraaid zoals ze zelf vaak zegt en dan toch zwakke tijden neerzetten.
Ach, van Klassen kan hetzelfde gezegd worden. Als die haar niveau had vastgehouden was er uberhaupt nooit sprake geweest van overmacht van Wüst. En als Friesinger het allrouden niet zou hebben laten vallen zou er uberhaupt nooit sprake geweest zijn van de overmacht die Kramer heeft. Het is altijd maar de vraag of iemand een tijdje boven z'n eigenlijke niveau rijdt of dat er later sprake is van een terugval. Ik denk dat de werkelijkheid in het midden ligt, Wüst komt er wel weer aardig bovenop denk ik, maar of ze niveau 2007 nog zal bereiken?quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Het is maar hoe je een woord interpreteert natuurlijk.
Maar ik denk dat iedereen, inclusief Ireen zelf, had gedacht dat zij net als Kramer de boel wel een aantal jaren zou regeren.
Dat dit niet lukt soit, maar ik kan me zo voorstellen dat je er niet vrolijk van wordt dat 4 van je PR's al van bijna twee jaar geleden zijn en je al je wereld titels bent kwijt geraakt.
Ik bedoelde het dan ook meer dat het me uiterst frustrerend voor haar lijkt. Goeie zomer gedraaid zoals ze zelf vaak zegt en dan toch zwakke tijden neerzetten.
Ik ben het eens met je post. Ik ben Klassen helemaal vergeten inderdaad. Ik snap alleen niet wat Friesinger met Kramer te maken heeftquote:Op zaterdag 27 december 2008 14:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ach, van Klassen kan hetzelfde gezegd worden. Als die haar niveau had vastgehouden was er uberhaupt nooit sprake geweest van overmacht van Wüst. En als Friesinger het allrouden niet zou hebben laten vallen zou er uberhaupt nooit sprake geweest zijn van de overmacht die Kramer heeft. Het is altijd maar de vraag of iemand een tijdje boven z'n eigenlijke niveau rijdt of dat er later sprake is van een terugval. Ik denk dat de werkelijkheid in het midden ligt, Wüst komt er wel weer aardig bovenop denk ik, maar of ze niveau 2007 nog zal bereiken?
QFTquote:Op zaterdag 27 december 2008 14:51 schreef SCH het volgende:
Frank Snoeks is toch ook verschrikkelijk?
quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:51 schreef SCH het volgende:
Frank Snoeks is toch ook verschrikkelijk?
quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:12 schreef bolivian het volgende:
Wat heb ik nu alweer een hekel aan Dijkstra.
quote:
De kans is groot dat hij zich voor het hele seizoen op de hoop heeft gereden, dat hij zich toch richt op de 1000 en de 1500 met de spelen in zichtquote:Op zaterdag 27 december 2008 17:18 schreef Ambrosius het volgende:
Wennemars helemaal op een hoop naar 6.39.93, valt een beetje tegen.
Daar balen ze volgens mij ook van, gewoon een sportzender met alle sporten erop en niet op doosjes of wat dan ook.quote:Op zaterdag 27 december 2008 17:23 schreef Wilskracht het volgende:
Belachelijk
Studio Sport moet afsluiten omdat Sterren.nl zo begint
Het nieuwste pak van Nike zit minder goed en ventileert minder. Daar heb je op de 500 minder last van dan op de 3km. Goede reden om van pak te wisselen. Het oude swiftsuit heeft sowieso 3 varianten, sprint, allround en stayer. Alle 3 met een verschillende aerodynamica en een verschillende ventilatie.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:59 schreef franklop het volgende:
Wat me trouwens opviel is dat Leenstra in 2 verschillende pakken heeft gereden. De 500 reed ze in zwart pak (nieuwste pak van Nike is dat volgens mij) en net de 3 in het al oude groene TVM pak.
Neuh, dit had hij twee jaar geleden ook. De dag erna won hij ruim de 1500 en zelfs op het WK allround won hij de 1500 na een zware eerste dag.quote:Op zaterdag 27 december 2008 17:44 schreef maril het volgende:
[..]
De kans is groot dat hij zich voor het hele seizoen op de hoop heeft gereden, dat hij zich toch richt op de 1000 en de 1500 met de spelen in zicht
Ahoy?quote:Op zaterdag 27 december 2008 23:33 schreef Barca het volgende:
Wat een drukte in Ahoy vanmiddag! En wat een geweldige sfeer. Stelletje chagrijnige half opgewarmde lijken. Ik had enorm veel gezelligheid verwacht maar niets van dat alles, van dat alles was er niets. Als je riep "hup Marije!" kreeg je van 100 kanten te horen "stil, hou je kop dicht!". Waardeloos, 't is toch geen aula?!
Bij de vrouwen een leuke mix van de gevestigde orde (Wüst, Groenewold, Van Deutekom) en nieuw talent (Leenstra, De Vries, Voorhuis)
Foutje, ik bedoel de Brabantsporthal Zuid.quote:
Weet niet waar jij zat , maar had nergens last vanquote:Op zaterdag 27 december 2008 23:33 schreef Barca het volgende:
Wat een drukte in Ahoy vanmiddag! En wat een geweldige sfeer. Stelletje chagrijnige half opgewarmde lijken. Ik had enorm veel gezelligheid verwacht maar niets van dat alles, van dat alles was er niets. Als je riep "hup Marije!" kreeg je van 100 kanten te horen "stil, hou je kop dicht!". Waardeloos, 't is toch geen aula?!
Bij de vrouwen een leuke mix van de gevestigde orde (Wüst, Groenewold, Van Deutekom) en nieuw talent (Leenstra, De Vries, Voorhuis)
quote:Op zaterdag 27 december 2008 23:43 schreef Barca het volgende:
[..]
Foutje, ik bedoel de Brabantsporthal Zuid.
quote:Op zaterdag 27 december 2008 23:44 schreef soepp het volgende:
[..]
Weet niet waar jij zat , maar had nergens last van![]()
Misschien komt het omdat je in de ahoy zat?
Staanplaats, vak Noord. En ... natuurlijk zat ik in Thialf!quote:
Ik vrees het ergste: ze heeft minstens 10 seconden voorsprong nodig aan het begin van de 5km op Van Deutekom, Groenewold en De Vries. Dan moet ze al zo'n 3 seconden extra winnen op de 1500, en het is maar de vraag of ze sneller gaat rijden op de 1500 dan de andere drie.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:41 schreef Joris33 het volgende:
Hopelijk plaatstLeenstra
zich morgen. Maar het gaat lastig worden.
quote:Op zaterdag 27 december 2008 23:48 schreef Barca het volgende:
[..]
[..]
Staanplaats, vak Noord. En ... natuurlijk zat ik in Thialf!
Ja, je kan ook zitten in een vak met staanplaatsen! (Zoals je ook kan staan in een vak met zitplaatsen!)quote:
Valt me nog mee in vergelijking met de recente wedstrijdjes.quote:Op zondag 28 december 2008 12:55 schreef TheArt het volgende:
Pfff wat valt Van Deutekom alweer tegen.
vrijwel net zo slecht hoor, alleen minder tegenstand....het nederlandse vrouwenschaatsen is niet echt geweldig bezig...Wust is gelukkig weer stijgende, en Groenewold rijdt goede 3kms!quote:Op zondag 28 december 2008 13:13 schreef wimderon het volgende:
[..]
Valt me nog mee in vergelijking met de recente wedstrijdjes.
Inderdaad, er moet nog heel wat gebeuren wil die haar niveau van vorig jaar halen.quote:Op zondag 28 december 2008 12:55 schreef TheArt het volgende:
Pfff wat valt Van Deutekom alweer tegen.
Ik had het over trainings wedstrijdjes van een week terug, daar reed ze nog een stuk slechter dan dit.quote:Op zondag 28 december 2008 13:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
vrijwel net zo slecht hoor, alleen minder tegenstand....het nederlandse vrouwenschaatsen is niet echt geweldig bezig...Wust is gelukkig weer stijgende, en Groenewold rijdt goede 3kms!
28.1, 28.5, 28.4quote:Op zondag 28 december 2008 13:41 schreef wimderon het volgende:
Wat loopt Snoeks nou te huilen. De Jong kan echt niet veel beter en rijdt een bijna vlak schema met zelfs een slotronde die sneller is dan de ronde ervoor.
Ja, maar ik gunde het hem nietquote:Op zondag 28 december 2008 13:41 schreef FritsVanEgters het volgende:
Hij is wel olympisch kampioen.. Wat een race was dat!
Ja, mooie ontlading.quote:Op zondag 28 december 2008 13:41 schreef FritsVanEgters het volgende:
Hij is wel olympisch kampioen.. Wat een race was dat!
Nee.quote:Op zondag 28 december 2008 13:45 schreef Barca het volgende:
Maar de Nederlandse topvrouwen behoren wel tot de internationale top. Bijv. Van Riessen op de 1500m.
Ik vond het wel leuk. Zo'n rare nerd met zijn gouden moment.quote:Op zondag 28 december 2008 13:44 schreef Hankster het volgende:
[..]
Ja, maar ik gunde het hem nietIk weet het niet...ik heb gewoon iets tegen hem.
Ja, jij ook. Jammer dat je het podium niet gehaald hebt.quote:Op zondag 28 december 2008 13:48 schreef FritsVanEgters het volgende:
Hé Arcee, nog gefeliciteerd met je sloffen.
Zekerquote:Op zondag 28 december 2008 13:56 schreef Ambrosius het volgende:
Kramer weer easy. Wennemars-Verheijen wordt nog leuk op de 10.
Ik denk dat Verheijen wel redelijk zeker is. Wennemars zal met Jongejan en Verweij af moeten rekenen denk ik en dat zijn ook geen fameuze 10k-rijers.quote:Op zondag 28 december 2008 13:56 schreef Ambrosius het volgende:
Jongejan wel aardig hoor. Die heeft 13.24 van Kolomna staan.quote:Op zondag 28 december 2008 13:59 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik denk dat Verheijen wel redelijk zeker is. Wennemars zal met Jongejan en Verweij af moeten rekenen denk ik en dat zijn ook geen fameuze 10k-rijers.
Geeft niet. Ik heb mezelf tot morele winnaar uitgeroepen. Is tot op heden door niemand ontkend.quote:Op zondag 28 december 2008 13:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, jij ook. Jammer dat je het podium niet gehaald hebt.
Wat nee?!quote:
Tien km van Wennemars is sowieso leuk.quote:Op zondag 28 december 2008 13:56 schreef Ambrosius het volgende:
dat wordt lachequote:Op zondag 28 december 2008 14:03 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Tien km van Wennemars is sowieso leuk.
Van Riessen (en de rest van de Nederlanders op dit moment) behoren niet tot de top op de 1500 meter.quote:
definieer top eens ?quote:Op zondag 28 december 2008 14:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Van Riessen (en de rest van de Nederlanders op dit moment) behoren niet tot de top op de 1500 meter.
Wel aardig ja, maar daar heeft ie een kleine 20 seconden op. En in 2007 reed Wennemars 13.44 en 13.35 op de allround-toernooien in Heerenveen.quote:Op zondag 28 december 2008 14:00 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jongejan wel aardig hoor. Die heeft 13.24 van Kolomna staan.
wat een drama...quote:Op zondag 28 december 2008 14:57 schreef Ambrosius het volgende:
Groenewold zou eigenlijk gediskwalificeerd moeten worden..
Nou zo duidelijk was dat niet ..quote:Op zondag 28 december 2008 15:01 schreef Ambrosius het volgende:
Lijkt me dat Groenewold dan toch als vierde aangewezen wordt, ze was gewoon kampioen geworden anders namelijk.
Lijkt er idd sterk op, maar dat verandert niks aan de regel dat ze voorrang heeft denk ik.quote:Op zondag 28 december 2008 15:04 schreef TheArt het volgende:
Maar wat ik me nog steeds afvraag of Wüst niet expres inhield
Nee, maar als Wüst niet expres had ingehouden, hadden ze naast elkaar de bocht uitgekomen en had Groenewold gewoon achterlangs gegaan. Nu met ploeggenoten boden ze elkaar gewoon de oplossing en dat wordt afgestraft door de jury. Tsja.quote:Op zondag 28 december 2008 15:06 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Lijkt er idd sterk op, maar dat verandert niks aan de regel dat ze voorrang heeft denk ik.
Dat is dus ook de uitleg van Kemkers.quote:Op zondag 28 december 2008 15:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee, maar als Wüst niet expres had ingehouden, hadden ze naast elkaar de bocht uitgekomen en had Groenewold gewoon achterlangs gegaan. Nu met ploeggenoten boden ze elkaar gewoon de oplossing en dat wordt afgestraft door de jury. Tsja.
First things first.quote:Op zondag 28 december 2008 15:04 schreef qonmann het volgende:
Kemkers moet boos op Groenewold zijn niet op de arbiters..
Want? Moet Groenewold dan OOK inhouden? Het was eigenlijk de fout van Wüst, als zij niet had ingehouden, had Groenewold dat gedaan.quote:Op zondag 28 december 2008 15:04 schreef qonmann het volgende:
Kom nou toch zeg.quote:Op zondag 28 december 2008 15:04 schreef qonmann het volgende:
je moet gewoon voorrang verlenen en dat deed Groenwold nietquote:Op zondag 28 december 2008 15:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom nou toch zeg.
Weer een van die dwaze domme beslissingen van die grijze mannetjes die op hun macht zitten en helemaal niet luisteren.
Maakt trouwens verder niet uit als ze gediskwalificeerd wordt maar als ze niet naar het EK zou mogen, dan gaan we demonstreren. Wie zou er dan wel mogen? Die slak van een Leenstra?
Het is nog maar de vraag of het volgens de regels is.Er is niemand aangeraakt, je kan oprecht de vraag stellen of werd gehinderd. Het is een heel grijs gebied en dit had geen enkele invloed op de race. Ik vind het de dood van de sport, dit soort dingen.quote:Op zondag 28 december 2008 15:10 schreef golfer het volgende:
Het is volgens de regels dat Groenewold wordt gediskwalificeerd, maar Wüst had dit zelf ook anders kunnen oplossen door voorlangs te kruisen.
Dan niet joh.quote:Op zondag 28 december 2008 15:12 schreef qonmann het volgende:
[..]
je moet gewoon voorrang verlenen en dat deed Groenwold niet
Voorhuizen dacht ik niet Marritquote:Op zondag 28 december 2008 15:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom nou toch zeg.
Weer een van die dwaze domme beslissingen van die grijze mannetjes die op hun macht zitten en helemaal niet luisteren.
Maakt trouwens verder niet uit als ze gediskwalificeerd wordt maar als ze niet naar het EK zou mogen, dan gaan we demonstreren. Wie zou er dan wel mogen? Die slak van een Leenstra?
Okay, maar ik hoop toch dat ze zo slim zijn om dat niet te laten gebeuren.quote:
Als jij in volle regen op de fiets zit en een auto komt van rechts (die heeft dus voorrang) gebaart dat jij eerst mag, ga je dan stilstaan en net zolang wachten totdat de auto voorgaat? Nee. Dit kun je een beetje daarmee vergelijken imo. Hiermee hadden beide dames het minste last.quote:Op zondag 28 december 2008 15:12 schreef qonmann het volgende:
[..]
aanraken is nog nooit een criterium geweest.quote:Op zondag 28 december 2008 15:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is nog maar de vraag of het volgens de regels is.Er is niemand aangeraakt,
quote:Op zondag 28 december 2008 15:13 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als jij in volle regen op de fiets zit en een auto komt van rechts (die heeft dus voorrang) gebaart dat jij eerst mag, ga je dan stilstaan en net zolang wachten totdat de auto voorgaat? Nee. Dit kun je een beetje daarmee vergelijken imo. Hiermee hadden beide dames het minste last.
Kan jij niet even in een wak vallen, jij weet erecht niks van. We praten hier met mensen die wel van schaatsen houden.quote:Op zondag 28 december 2008 15:14 schreef qonmann het volgende:
[..]
aanraken is nog nooit een criterium geweest.
quote:Op zondag 28 december 2008 15:10 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Want? Moet Groenewold dan OOK inhouden? Het was eigenlijk de fout van Wüst, als zij niet had ingehouden, had Groenewold dat gedaan.
Wüst liet Groenewold voorgaan. Wat moet Groenewold dan doen? Stil gaan staan op de schaatsbaan?quote:Op zondag 28 december 2008 15:12 schreef qonmann het volgende:
[..]
je kent de regels van het kruisen niet eens...quote:Op zondag 28 december 2008 15:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Kan jij niet even in een wak vallen, jij weet erecht niks van. We praten hier met mensen die wel van schaatsen houden.
Wat Heb je tegen Leenstra?quote:Op zondag 28 december 2008 15:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Okay, maar ik hoop toch dat ze zo slim zijn om dat niet te laten gebeuren.
Zolang die Leenstra maar niet meegaat. Maar Groenewold hoort er gewoon bij.
Jij gaat ook bij elke compleet overzichtelijke kruising in het verkeer stilstaan, omdat er heel misschien iemand van rechts aankomt? Ga toch weg. Dit is helemaal onzin wat je nu vertelt.quote:Op zondag 28 december 2008 15:15 schreef Wilskracht het volgende:
Groenewold moet voordat ze de race begint al rekening houden met de eerste kruising van Wust
Dat doet ze niet en dan neemt ze een risico.
[..]
Ze hield er wel rekening mee, ze kon er voor langs, zoals je zag.quote:Op zondag 28 december 2008 15:15 schreef Wilskracht het volgende:
Groenewold moet voordat ze de race begint al rekening houden met de eerste kruising van Wust
Dat doet ze niet en dan neemt ze een risico.
[..]
quote:Op zondag 28 december 2008 15:16 schreef qonmann het volgende:
[..]
je kent de regels van het kruisen niet eens...
met je aanraken
quote:Op zondag 28 december 2008 15:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Die 5 kilometer, daar zakte mijn broek vanaf en ik had er niet eens aan
Je weet het nooit met dat aanwijzen, er zijn gekkere dingen gebeurd.quote:Op zondag 28 december 2008 15:19 schreef Wilskracht het volgende:
Mooie opmerking van Smeets over Herbert Dijkstra dat Groenewold gewoon wordt aangewezen andere
woorden waar zeur je nou over Herbert
Dat stoort me nog het meest.quote:Op zondag 28 december 2008 15:24 schreef TheArt het volgende:
Die juryleden zijn echte bobo's zeg. Hoe die grijze man daar als ware macho over dat terrein rondloopt
Ben je gek, Groenewold gaat.quote:Op zondag 28 december 2008 15:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Je weet het nooit met dat aanwijzen, er zijn gekkere dingen gebeurd.
quote:Op zondag 28 december 2008 15:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Je weet het nooit met dat aanwijzen, er zijn gekkere dingen gebeurd.
Ik ben niet gek, je kent me, maar daar bij de KNSB daar kruipen rare wezentjes door de hersenpannen.quote:
Lompe manier ookquote:Op zondag 28 december 2008 15:51 schreef TheArt het volgende:
Rotteveel vergeten te wisselen. Wat zonde zeg.
quote:
Ria net:quote:Op zondag 28 december 2008 16:18 schreef Jojoortje het volgende:
Nadat ik heb gehoord dat die Ria en Mart vele seks met elkaar hebben gehad, denk ik de hele tijd dat die twee aan het voetjevrijen zijn!
die knipoog daarna deed het hemquote:Op zondag 28 december 2008 16:26 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ria net:
De foute dingen in je leven vergeet je, Mart
(andere context, dat wel, maar toch wel grappig)
Ja maar begreep ik het nou goed wilde hij snel swaffelenquote:
..en niet uitraggelenquote:Op zondag 28 december 2008 16:34 schreef maril het volgende:
[..]
Ja maar begreep ik het nou goed wilde hij snel swaffelen
Herkenbaar.quote:Op zondag 28 december 2008 16:09 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Heb hier gewoon alles aan zowat
Schaatsen, livestream AZ, teletekst, radio 1![]()
![]()
Uit de veelgeprezen serie: De scheve schaats ...quote:Op zondag 28 december 2008 16:37 schreef Jojoortje het volgende:
Tis gewoon keiharde porno die we af en toe zien
Dat komt vooral door de omstandigheden. Die zijn toch loodzwaar.quote:Op zondag 28 december 2008 17:04 schreef Klopkoek het volgende:
Kramer is sterk maar voor de rest vind ik het niveau nou niet echt super.
Straks maar even de eindstanden vergelijken met vorige edities.
Kramer is gewoon zoveel beter dan de rest, simpel. Zeker op de lange afstanden.quote:Op zondag 28 december 2008 17:08 schreef Klopkoek het volgende:
Ja, de omstandigheden zijn zogenaamd zwaar. Maar als Kramer met twee vingers in de neus met een straatlengte het kampioenschap wint dan is dat een serieuze indicatie voor het algehele niveau.
Of Kramer is in de vorm van zijn leven maar dat lijkt me sterk (en dom bovendien).
Kramerquote:Op zondag 28 december 2008 17:08 schreef Klopkoek het volgende:
Ja, de omstandigheden zijn zogenaamd zwaar. Maar als Kramer met twee vingers in de neus met een straatlengte het kampioenschap wint dan is dat een serieuze indicatie voor het algehele niveau.
Of Kramer is in de vorm van zijn leven maar dat lijkt me sterk (en dom bovendien).
Nee, Kramer is gewoon veel te goed voor de rest. Voor de rest van Nederland, maar ook voor de rest van de wereld. Bokko komt zogenaamd in de buurt, maar op het EK zal Kramer hem toch wel weer ruim achter zich houden.quote:Op zondag 28 december 2008 17:08 schreef Klopkoek het volgende:
Hebben we niet nodig toch? Kramer kan 3 afstanden winnen, ploegenachtervolging moet ook gewoon kunnen. Zijn er nog 2 over.quote:Op zondag 28 december 2008 17:12 schreef Klopkoek het volgende:
Hopelijk hebben 'we' met Vancouver wel wat meer troeven in handen dan enkel Kramer.
De Amerikanen zullen zo stilletjes aan hun Balco-laboratoria weer gaan laten warmdraaien.... ben benieuwd hoe het zich allemaal verhoudt in een internationaal veld.
Valt nu nog niets van te zeggen. Als je nu zou oordelen, zouden we bijv. zeker 2 medailles gaan halen bij de mannen op de 1500 meter. Over een jaar kan dat echter zomaar anders zijn.quote:Op zondag 28 december 2008 17:12 schreef Klopkoek het volgende:
Hopelijk hebben 'we' met Vancouver wel wat meer troeven in handen dan enkel Kramer.
De Amerikanen zullen zo stilletjes aan hun Balco-laboratoria weer gaan laten warmdraaien.... ben benieuwd hoe het zich allemaal verhoudt in een internationaal veld.
quote:Op zondag 28 december 2008 17:15 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hebben we niet nodig toch? Kramer kan 3 afstanden winnen, ploegenachtervolging moet ook gewoon kunnen. Zijn er nog 2 over.
Kramer en De Jong rijden goede tijden (in vergelijking met hun PR en gezien de omstandigheden) maar voor de rest is het maar zo zo op de 10 kilometer.quote:Op zondag 28 december 2008 17:11 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee, Kramer is gewoon veel te goed voor de rest. Voor de rest van Nederland, maar ook voor de rest van de wereld. Bokko komt zogenaamd in de buurt, maar op het EK zal Kramer hem toch wel weer ruim achter zich houden.
Het niveau was niet bijzonder hoog op dit NK, maar om te zeggen dat het een matig niveau is, gaat me te ver.
Graag een clean sweep zoals bij de 10km van Naganoquote:Op zondag 28 december 2008 17:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
![]()
Groothuis klopt Davis op de 1000 meter en de kruimels van de 500 meter laten we voor de andere landen.
Elma de Vries werd 2e!quote:Op zondag 28 december 2008 15:08 schreef Wilskracht het volgende:
Er zijn 2 aanwijsplekken
De nummer 1 en 2 gaan zeker naar het EK
de numer 3 Elma de Vries en Groenewold wordt aangewezen.
En Herbert mag thuisblijven
quote:Op zondag 28 december 2008 17:12 schreef Klopkoek het volgende:
Nou en?! Het doel heiligt alle middelen. Ook doping of het (laten) vermoorden van je tegenstander.quote:Op zondag 28 december 2008 18:05 schreef Klopkoek het volgende:
Zeker weten dat wat Amerikanen aan de dope hebben gezeten. Zo'n Derek Parra heeft ervoor en erna nooit meer wat laten zien.
Uytdehaage heeft dat niveau wel nog jaren aangehouden gelukkig. Timmer heeft de 1500 meter ook nog jarenlang gedomineerd na Nagano. Over opvallende uitschieters gesproken, Timmerquote:Op zondag 28 december 2008 18:05 schreef Klopkoek het volgende:
Zeker weten dat wat Amerikanen aan de dope hebben gezeten. Zo'n Derek Parra heeft ervoor en erna nooit meer wat laten zien.
quote:Op zondag 28 december 2008 18:03 schreef Barca het volgende:
[..]
Elma de Vries werd 2e!
Gewoon de nrs. 1 t/m 4 sturen. Zowel bij de mannen als de vrouwen.
quote:Op zondag 28 december 2008 18:23 schreef Barca het volgende:
En bedankt keuzecommissie. Belachelijk! Geen Voorhuis naar het EK.Ook al gaat het om de geest van ... je mag gewoon niet VOORlangs. En ook bedankt Wüst. Lekkere ploegmatennaaister.
Hoewel ... uiteindelijk dus wel Groenewold naar het EK. Maar zo hoort het niet. De nrs. 1 t/m 4 behoren gewoon te gaan. Altijd dat gezeik en geziek met aanwijsplekken!!
Nou ja, Uytdehaage pakte het jaar erop nog een afstandswereldtitel. En nog eens een EK allround. Maar zo goed als in 2002 was ie niet meer.quote:Op zondag 28 december 2008 18:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Uytdehaage heeft dat niveau wel nog jaren aangehouden gelukkig. Timmer heeft de 1500 meter ook nog jarenlang gedomineerd na Nagano. Over opvallende uitschieters gesproken, Timmer![]()
Maar dat doen alleen de anderen, 'wij' niet of wel?
Ja, te gek voor woorden!quote:Op zondag 28 december 2008 18:26 schreef Wilskracht het volgende:
Oke foutje Van Deutekom 3e en Groenewold wordt aangewezen
Voorhuis 4e mag mee als resrve
[..]
Dat heb je goed begrepen. Stelletje nazi's van de knsb!quote:Op zondag 28 december 2008 18:28 schreef Wilskracht het volgende:
Dus jij wilt als Svem Kramer valt of verkeerd kruist hem niet naar het EK sturen.
[..]
Nou ja, dat Nikkels ploegarts bij Spaarselect is geweest is een feit. En dat hij daarvoor en -na schaatsers heeft bijgestaan ook wel. Dus als Klopkoek met dit soort dingen meent te moeten komen (al dan niet om te stoken) moet ik hier ook even op wijzen.quote:Op zondag 28 december 2008 18:29 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nou ja, Uytdehaage pakte het jaar erop nog een afstandswereldtitel. En nog eens een EK allround. Maar zo goed als in 2002 was ie niet meer.
Overigens vind ik beschuldigingen zonder bewijs ongegrond en onfatsoenlijk, hoewel de prestatiecurve van bijvoorbeeld Parra wel opmerkelijk was.
Die kritiek was niet persoonlijk tegen jou gericht, maar meer in zijn algemeenheid.quote:Op zondag 28 december 2008 18:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nou ja, dat Nikkels ploegarts bij Spaarselect is geweest is een feit. En dat hij daarvoor en -na schaatsers heeft bijgestaan ook wel. Dus als Klopkoek met dit soort dingen meent te moeten komen (al dan niet om te stoken) moet ik hier ook even op wijzen.
Hij was natuurlijk niet de enige 'eendagsvlieg' die eens een gouden medaille pakte. In Lillehammer en Albertville waren er ook diverse.quote:Parra had in 2001 trouwens al zilver gewonnen op de 1500 meter bij het WK afstanden en werd in 2002 ook nog 3e bij het WK allround en daarnaast reed hij een thuiswedstrijd en keer op keer zien we weer dat dat een enorm positief effect heeft bij OS. Dat het een opvallende prestatie was is zeker, maar zo kun je van Nederlanders ook een hele reeks opnoemen.
Je bent zeker in je vrije tijd scheidsrechtertjequote:Op zondag 28 december 2008 18:23 schreef Barca het volgende:
En bedankt keuzecommissie. Belachelijk! Geen Voorhuis naar het EK.Ook al gaat het om de geest van ... je mag gewoon niet VOORlangs. En ook bedankt Wüst. Lekkere ploegmatennaaister.
Hoewel ... uiteindelijk dus wel Groenewold naar het EK. Maar zo hoort het niet. De nrs. 1 t/m 4 behoren gewoon te gaan. Altijd dat gezeik en geziek met aanwijsplekken!!
Nee, ik ben anti-scheids! Dat zo'n scheids niet weet hoe hij in de geest van de wedstrijd kan/moet beslissen is triest maar ... als hij besluit tot diskwalificatie (Hoe belachelijk ook, want Wüst had geen last van Groenewold. Sterker nog: ze had met die klotestreek bijna haar ploegmaatje genaaid.) ... dan moet je het klassement volgen. En daarin stond Renate, hoe zuur ook, omdat ze qua vorm wel bij de beste 4 hoorde (zonder foute wissel had ze het wel gered), NIET bij!quote:Op zondag 28 december 2008 18:40 schreef maril het volgende:
[..]
Je bent zeker in je vrije tijd scheidsrechtertje
Wel constanter dan Parra.quote:Op zondag 28 december 2008 18:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Uytdehaage heeft dat niveau wel nog jaren aangehouden gelukkig. Timmer heeft de 1500 meter ook nog jarenlang gedomineerd na Nagano. Over opvallende uitschieters gesproken, Timmer![]()
Maar dat doen alleen de anderen, 'wij' niet of wel?
Je bent echt niet goed wijsquote:Op zondag 28 december 2008 18:23 schreef Barca het volgende:
Dus je bent voorstander van het volgen van de regels, maar als die worden toegepast door Groenewold alsnog aan te wijzen ben je daar weer ontevreden mee?quote:Op zondag 28 december 2008 18:45 schreef Barca het volgende:
[..]
Nee, ik ben anti-scheids! Dat zo'n scheids niet weet hoe hij in de geest van de wedstrijd kan/moet beslissen is triest maar ... als hij besluit tot diskwalificatie (Hoe belachelijk ook, want Wüst had geen last van Groenewold. Sterker nog: ze had met die klotestreek bijna haar ploegmaatje genaaid.) ... dan moet je het klassement volgen. En daarin stond Renate, hoe zuur ook, omdat ze qua vorm wel bij de beste 4 hoorde (zonder foute wissel had ze het wel gered), NIET bij!
Ik denk eerder dat ie op Jorien faptquote:Op zondag 28 december 2008 18:40 schreef maril het volgende:
[..]
Je bent zeker in je vrije tijd scheidsrechtertje
Dat Nikkels bij SpaarSelect zat wist ik niet nee.quote:Op zondag 28 december 2008 18:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nou ja, dat Nikkels ploegarts bij Spaarselect is geweest is een feit. En dat hij daarvoor en -na schaatsers heeft bijgestaan ook wel. Dus als Klopkoek met dit soort dingen meent te moeten komen (al dan niet om te stoken) moet ik hier ook even op wijzen.
Parra had in 2001 trouwens al zilver gewonnen op de 1500 meter bij het WK afstanden en werd in 2002 ook nog 3e bij het WK allround en daarnaast reed hij een thuiswedstrijd en keer op keer zien we weer dat dat een enorm positief effect heeft bij OS. Dat het een opvallende prestatie was is zeker, maar zo kun je van Nederlanders ook een hele reeks opnoemen.
Dat zegt mijn psych ook!quote:
Ik vind dat je de nrs. 1 t/m 4 van het klassement naar een EK, wk of worldcup moet sturen. Ook al is zo'n klassering het gevolg van een rare beslissing van een scheidsrechter.quote:Op zondag 28 december 2008 18:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dus je bent voorstander van het volgen van de regels, maar als die worden toegepast door Groenewold alsnog aan te wijzen ben je daar weer ontevreden mee?
Die eer gun ik jou.quote:
Er worden er verdacht weinig gepakt ja.quote:Op zondag 28 december 2008 18:38 schreef Leatherface het volgende:
Wie was eigenlijk de laatste betrapte grote naam? Kotyuga?
wat een bikkelster !quote:Op zondag 28 december 2008 19:17 schreef Wilskracht het volgende:
Respect voor Elma de Vries
Rechtstreeks op TV Oost
Elma de Vries Marathon op natuurijs
quote:
Ik ben nu voor altijd fan van haarquote:
De Vries is al 25. Kan nog wel wat beter op alle afstanden, maar heel veel marge zal er niet meer zijn in mijn ogen. Ze heeft ook niet specifiek een hele goede afstand, wel zou ze een prima toevoeging voor de team pursuit zijn denk ik.quote:Op zondag 28 december 2008 20:34 schreef Montov het volgende:
Ik vond Elma de Vries al een hele sterke indruk maken, een beetje het gevoel wat ik had bij Kramer 4 jaar geleden. Zij kan een hele grote worden.
goed hé, hoorde net dat bij de mannen haar ega wonquote:Op zondag 28 december 2008 22:15 schreef golfer het volgende:
Ze won vanavond gewoon nog even de eerste marathon op natuurijs daarna.![]()
Volgens mij haar broer.quote:Op zondag 28 december 2008 22:15 schreef qonmann het volgende:
[..]
goed hé, hoorde net dat bij de mannen haar ega won
Ik las het daarnet op internet, echt goed gedaan van haarquote:Op zondag 28 december 2008 22:15 schreef golfer het volgende:
Ze won vanavond gewoon nog even de eerste marathon op natuurijs daarna.![]()
Dat is gewoon stoerquote:Op zondag 28 december 2008 23:10 schreef Remzz het volgende:
Dat ze uberhaupt in anderhalf uur van Heerenveen naar Haaksbergen is gekomen
Volgensmij is dat toch vooral omdat Kramer zo veel beter is dan de rest. Niet omdat de rest zo slecht is, WOH en Verheijen kunnen meestal behoorlijk mee op een EK, WK(top 6)quote:Op maandag 29 december 2008 12:21 schreef Pritt het volgende:
Dat verschil bij de mannen is gewoon beschamend.
Zo kan je de sport moeilijk serieus nemen.
Kramer had makkelijk een rondje achteruit kunnen schaatsen.
In de krant (NRC next) staat dat Kemkers ook vindt dat op Kramer na de schaatsers nog niet sterk genoeg zijn om zich te kunnen meten met Bokko, Fabris, Hedrick, Davis etc.quote:Op maandag 29 december 2008 12:27 schreef Remzz het volgende:
[..]
Volgensmij is dat toch vooral omdat Kramer zo veel beter is dan de rest. Niet omdat de rest zo slecht is, WOH en Verheijen kunnen meestal behoorlijk mee op een EK, WK(top 6)
Jij hebt er duidelijk verstand vanquote:Op zondag 28 december 2008 18:45 schreef Barca het volgende:
[..]
Nee, ik ben anti-scheids! Dat zo'n scheids niet weet hoe hij in de geest van de wedstrijd kan/moet beslissen is triest maar ... als hij besluit tot diskwalificatie (Hoe belachelijk ook, want Wüst had geen last van Groenewold. Sterker nog: ze had met die klotestreek bijna haar ploegmaatje genaaid.) ... dan moet je het klassement volgen. En daarin stond Renate, hoe zuur ook, omdat ze qua vorm wel bij de beste 4 hoorde (zonder foute wissel had ze het wel gered), NIET bij!
Ging net ...quote:Op zondag 28 december 2008 23:10 schreef Remzz het volgende:
Dat ze uberhaupt in anderhalf uur van Heerenveen naar Haaksbergen is gekomen
Waarom nou weer belachelijk?quote:Op maandag 29 december 2008 13:54 schreef Troel het volgende:
Nee, dat is niet jammer, dat is belachelijk
Nee, zou best wel eens goed voor haar kunnen zijn na haar eerste halve seizoen bij TVM. Iets meer rust...en dan misschien niet eens zozeer fysiek maar zeker wel mentaal. En sowieso; had ze maar hoger moeten eindigen. Het zou pas echt belachelijk zijn wanneer Groenewold niet mee zou mogen.quote:Op maandag 29 december 2008 13:54 schreef Troel het volgende:
Nee, dat is niet jammer, dat is belachelijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |