quote:Op donderdag 25 december 2008 01:38 schreef Tim86 het volgende:
Volgens mij loopt FM alleen maar soepel met een dual core.
quote:Op donderdag 25 december 2008 09:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Bij mij loopt het ook nog vrij soepel hoor, op mijn Athlon 2,1 Ghz met 2 GB geheugen. Het enige wat ik merk is dat hij af en toe een beetje moet nadenken voordat hij verder gaat, maar dat scheelt maar seconden, volgens mij.
Zat jij achter de meesterlijkheid van Enoh in FM?quote:
Net zoals spelers hebben trainers ook "attributes" die verschillen van 1 tot 20. Hoe hoger de attr. hoemeer sterren je krijgt voor een bepaald onderdeel. Nou heb ik geen FM 09, anders had ik nog wat duidelijker kunnen zijn (welke attr. bij welk onderdeel hoort)quote:Op donderdag 25 december 2008 09:45 schreef Scorpie het volgende:
Even over trainingen:
Hoe kan je trainers aanwijzen voor bepaalde onderdelen? Dus m.a.w hoe krijg je zo`n 7 sterren training waar iedereen het over heeft?
En die TUG training, is dat wat?
Ja dat had ik ook begrepen, alleen kan ik nergens vinden waar je bepaalde trainingsonderdelen in kan stellen voor welke trainer zeg maar. Klik me rotquote:Op donderdag 25 december 2008 09:48 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Net zoals spelers hebben trainers ook "attributes" die verschillen van 1 tot 20. Hoe hoger de attr. hoemeer sterren je krijgt voor een bepaald onderdeel. Nou heb ik geen FM 09, anders had ik nog wat duidelijker kunnen zijn (welke attr. bij welk onderdeel hoort)
Ja, maar trainingen vind ik het minst leuke om zelf te doen. Besteed ik liever uitquote:En trainingen kan je beter zelf ff mee kloten, kost wat tijd, maar dan heb je ook wat
quote:FM 2009 loopt bij mij voor geen meter, zo sloom als een draak.
ram geheugen is 2 gig
processor is 1.8 ghz
dit moet toch genoeg zijn, dat blijkt ook uit de test op: http://www.systemrequirem(...)ation_option_id=7985
wie helpt mij, baal hier enorm van
Als je in trainingen kiest voor et overzicht van de trainers, dan kun je per trainer aanvinken welke onderdelen hij traint. Standaard staat alles aan, maar het is beter om maximaal 2 a 3 trainingen per trainer te hebben. Want hoe minder een trainer zijn aandacht hoeft te verdelen, hoe meer sterren je training krijgt.quote:Op donderdag 25 december 2008 09:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja dat had ik ook begrepen, alleen kan ik nergens vinden waar je bepaalde trainingsonderdelen in kan stellen voor welke trainer zeg maar. Klik me rot
[..]
Ja, maar trainingen vind ik het minst leuke om zelf te doen. Besteed ik liever uit
Is dat zo in 09? In 08 was het zo dat het niet uitmaakte hoeveel trainers op een onderdeel zaten, maar dat het ging om de beste.quote:Op donderdag 25 december 2008 10:00 schreef DaMart het volgende:
[..]
Als je in trainingen kiest voor et overzicht van de trainers, dan kun je per trainer aanvinken welke onderdelen hij traint. Standaard staat alles aan, maar het is beter om maximaal 2 a 3 trainingen per trainer te hebben. Want hoe minder een trainer zijn aandacht hoeft te verdelen, hoe meer sterren je training krijgt.
Ja, dat klopt. Ik bedoel ook niet het aantal trainers per training, maar het aantal trainingen dat aan een trainer is toegewezen.quote:Op donderdag 25 december 2008 10:06 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Is dat zo in 09? In 08 was het zo dat het niet uitmaakte hoeveel trainers op een onderdeel zaten, maar dat het ging om de beste.
Ik merk het ja. Tijd om wat veranderingen door te voeren! Als ik een nieuwe trainer wil aannemen op shooting / set pieces, waar moet ik dan naar kijken als attribute?quote:Op donderdag 25 december 2008 10:10 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Ik bedoel ook niet het aantal trainers per training, maar het aantal trainingen dat aan een trainer is toegewezen.
Probeer maar eens uit (ook in FM 08) wat er gebeurt met de sterren van een trainer als alles aangevinkt is, of slechts een deel. Pak de training met het hoogste aantal sterren, en vink vervolgens een andere training aan. Het aantal sterren van zijn beste training loopt dan terug.
Als ik het allemaal nog goed herinner is dat Techniekquote:Op donderdag 25 december 2008 10:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik merk het ja. Tijd om wat veranderingen door te voeren! Als ik een nieuwe trainer wil aannemen op shooting / set pieces, waar moet ik dan naar kijken als attribute?
Dit is voor de maximale waardes (er van uit gaande dat de coach niet te veel trainingsschema's heeft, dat heeft ook een negatief effect hierop)quote:Op donderdag 25 december 2008 10:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik merk het ja. Tijd om wat veranderingen door te voeren! Als ik een nieuwe trainer wil aannemen op shooting / set pieces, waar moet ik dan naar kijken als attribute?
quote:Coaching attributies:
Strength:
18 Fitness
Aerobic:
18 Fitness
Goalkeeping:
18 Goalkeeping
Tactics:
18 Tactical
Defending:
18 Defending + 18 Tactical
or 19 Defending + 14 Tactical
or 20 Defending + 10 Tactical
Ball Control:
18 Technique + 18 Mental
or 19 Technique + 14 Mental
or 20 Technique + 10 Mental
Attacking:
18 Attacking + 18 Tactical
or 19 Attacking + 14 Tactical
or 20 Attacking + 10 Tactical
Shooting:
18 Technique + 18 Attacking
or 19 Technique + 14 Attacking
or 20 Technique + 10 Attacking
Set Pieces:
17 Technique + 39 (mental+attacking)
or 18 Technique+36 (mental+attacking)
or 19 Technique + 33 (mental+attacking)
or 20 Technique + 30 (mental+attacking)
Oeh, handig overzichtquote:Op donderdag 25 december 2008 11:17 schreef B0770 het volgende:
[..]
Dit is voor de maximale waardes (er van uit gaande dat de coach niet te veel trainingsschema's heeft, dat heeft ook een negatief effect hierop)
[..]
Thanks!quote:Op donderdag 25 december 2008 11:17 schreef B0770 het volgende:
[..]
Dit is voor de maximale waardes (er van uit gaande dat de coach niet te veel trainingsschema's heeft, dat heeft ook een negatief effect hierop)
[..]
Dan speel je te verdedigend met hen.quote:Op donderdag 25 december 2008 11:55 schreef JeroenV het volgende:
Hm, omdat het zeer slecht ging mijn taktiek maar even omgegooid. Mede naar aanleiding van de PDF
Nu gaat het verdedigend beter, ik krijg bijna niets meer tegen.
Daar staat tegenover dat mijn spitsen ook totaal niet meer scoren, kortom heel veel 0-0 wedstrijden.
Terwijl ik met Aguero, Cordozo en Forlan zeker geen slechte spitsen heb.
Maar het is lastig om achter te komen waar het aan schort nu.
In principe klopt dit.quote:Op donderdag 25 december 2008 12:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan speel je te verdedigend met hen.
Ik hou altijd de regel: 5 voor de bal, 5 achter de bal aan (inclusief keeper).
Dus als je met 2 spitsen speelt moet 1 targetman zijn en de ander moet ondersteunen, daarachter 3 ondersteunende / doorschuivende middenvelders, en dan pas je verdedigend block.
Het is een complot tegen de FA's!quote:Op donderdag 25 december 2008 13:07 schreef RayMania het volgende:
0-2 voorkomen in de 68e minuut en uiteindelijk toch verliezen in de 90+4.
Ik geloof het gewoon niet, té toevallig allemaal.
Virusquote:Op donderdag 25 december 2008 13:00 schreef -Willempie- het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Wat betekent dit nou weer?
Gifje or it didnt happen.quote:Op donderdag 25 december 2008 14:41 schreef Eric_Cantona het volgende:
Keeper van Crystal Palace schiet zojuist uit tegen m'n spits Berbatov, vol in z'n gezicht. Hij gaat plat maar de bal hobbelt via z'n gezicht 't doel in, hilarisch
Ja. Valencia zat bijna een jaar zonder manager in mijn spel. Na installatie tweede patch stelden ze wel iemand aan.quote:Op donderdag 25 december 2008 14:48 schreef Raspoetin. het volgende:
Zeg was er nou met de oude patch een bugje waardoor teams geen nieuwe trainer aanstellen? Zou een hoop verklaren...
Ik heb het ook al een aantal keren gehad. Alleen was dit, jammergenoeg, bij mijn eigen keeperquote:
Ik durf niet tegen Liverpool, ik ga keihard verliezenquote:Op donderdag 25 december 2008 16:08 schreef sjimz het volgende:
Ray, eindelijk in de PL
Ik ga nu ook weer even verder.
Defensive line wat dieper zetten en je verdedigers minder laten pressen.quote:Op donderdag 25 december 2008 17:32 schreef OmeCorn het volgende:
M'n team is erg kwetsbaar bij lange ballen, weet iemand wat je hiertegen kan doen?
Ligt dat niet aan mandekking?quote:Op donderdag 25 december 2008 17:32 schreef OmeCorn het volgende:
M'n team is erg kwetsbaar bij lange ballen, weet iemand wat je hiertegen kan doen?
Nu ik nogquote:Op donderdag 25 december 2008 16:08 schreef sjimz het volgende:
Ray, eindelijk in de PL
Ik ga nu ook weer even verder.
Ik ga in ieder geval lekker door met m'n Leeds-game. Eindelijk PL en dan is het weer leukquote:Op donderdag 25 december 2008 19:39 schreef DaMart het volgende:
En daarvoor vroeg ik me af of er, nu bijna iedereen PL speelt met Leeds, nog een nieuwe challenge op het programma staat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
quote:Op donderdag 25 december 2008 20:03 schreef RayMania het volgende:
Als jij het zegt geloof ik het ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom zou ik je niet geloven?
Je bent altijd een betrouwbaar persoon geweest in mijn optiek.
quote:
Als je opstart komt de update vanzelf. Tenminste, bij mij.quote:Op donderdag 25 december 2008 22:47 schreef Raspoetin. het volgende:
Woar vinde ik den nieuwe patch?
Ja kom maar op, ik doe wel mee met een nieuwe challenge - zo lang het geen smeerlappen als Leeds zijn... Walgelijke clubquote:Op donderdag 25 december 2008 19:39 schreef DaMart het volgende:
Ik word Veendam een beetje zat... driekwart van mijn spelers heeft een aflopend contract en niemand wil verlengen. Een aantal spelers gaat vrijwel zeker weg aan het einde van het seizoen en er is gewoon geen geld voor transfers. Het enige haalbare lijkt dan ook om met huurspelers een plek in de middenmoot te gaan bemachtigen volgend seizoen. Iets dat er nu ook aan lijkt te gaan komen.
Na een voortvarende start aan het begin van mijn derde seizoen, het eerste bij Veendam, stortte het helemaal in en worden er nog maar mondjesmaat punten gepakt. Heb net weer de tactiek wat bijgesteld, maar het mocht niet baten. Ik zit er nu serieus over te denken om gewoon maar helemaal opnieuw te beginnen...
En daarvoor vroeg ik me af of er, nu bijna iedereen PL speelt met Leeds, nog een nieuwe challenge op het programma staat?
Okay, ik begin met Inter en jij bent met een club uit de Serie C2.quote:
Ik wilde sowieso nog een keer met St Johnstone uit een Schotse lagere divisie spelen, maar ik weet niet direct hoe moeilijk die club is.quote:
Volgens mij is het schier onmogelijk om Rangers en Celtic te beaten.quote:Op donderdag 25 december 2008 23:05 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik wilde sowieso nog een keer met St Johnstone uit een Schotse lagere divisie spelen, maar ik weet niet direct hoe moeilijk die club is.
Zie daar een mooie uitdaging!quote:Op donderdag 25 december 2008 23:06 schreef RayMania het volgende:
[..]
Volgens mij is het schier onmogelijk om Rangers en Celtic te beaten.
Nee hoor, binnen 2 a 3 seizoenen is dat te doen hoorquote:Op donderdag 25 december 2008 23:06 schreef RayMania het volgende:
[..]
Volgens mij is het schier onmogelijk om Rangers en Celtic te beaten.
Goed plan. Wie maakt een spel aan?quote:Op donderdag 25 december 2008 23:10 schreef RayMania het volgende:
Nou, mooi dan. St. Johnstone dan maar doen?.
Jij!quote:Op donderdag 25 december 2008 23:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Goed plan. Wie maakt een spel aan?
Maakt mij niet uit. Graag zou ik geen kleine database willen (normaal of groot) en misschien meerdere competities selecteren (niet teveel, anders wordt het te traag). En misschien wat extra spelers inladen van de grote voetballanden.quote:Op donderdag 25 december 2008 23:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Goed plan. Wie maakt een spel aan?
Dan moeten jullie even helpen, want ik heb nog nooit een challengespel aangemaakt.quote:
Dat laatste heb ik al gevonden... heb de handleiding eens gelezenquote:Op donderdag 25 december 2008 23:14 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dan moeten jullie even helpen, want ik heb nog nooit een challengespel aangemaakt.
Welke competities doen we erbij?
- Nederland (ere- en eerste)
- Engeland (t/m League 2)
- Schotland (t/m laatste boven amateurs)
bijvoorbeeld?
En ik neem aan dat ik zelf nog geen manager aan moet maken dan, of wel?
En extra databases selecteerde ik door de competitie te kiezen, en ipv playable view-only te kiezen, toch?
Maar dan moeten we wel even afstemmen welke divisies en zo meedoenquote:Op donderdag 25 december 2008 23:28 schreef EnGCatjuh het volgende:
Iedereen kan toch prima een eigen game aanmaken? Ik ga echt niet al die divisies laden op mijn laptopje
Voorlopig ga ik trouwens verder met Leeds, en daarna Telstar oid, dus ik doe niet mee.
Want? Het enige wat je moet afstemmen is de club en evt de database imo. De challenge gaat over één club, andere landen boeien dus geen drol. Alleen als je een andere baan wil in een ander land.quote:Op donderdag 25 december 2008 23:29 schreef DaMart het volgende:
[..]
Maar dan moeten we wel even afstemmen welke divisies en zo meedoen.
Vandaar ook mijn:quote:Op donderdag 25 december 2008 23:34 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Want? Het enige wat je moet afstemmen is de club en evt de database imo. De challenge gaat over één club, andere landen boeien dus geen drol. Alleen als je een andere baan wil in een ander land.
quote:Op donderdag 25 december 2008 23:14 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dan moeten jullie even helpen, want ik heb nog nooit een challengespel aangemaakt.
Ja, maar ik ga niet met zoveel competities én Huge database spelen. Dan gaat het veels te traag voor mij. En met mij vele anderen.quote:Op donderdag 25 december 2008 23:35 schreef sjimz het volgende:
Tuurlijk maken andere landen wel uit.
Heeft ook effect op de database.
Het is geen groot probleem maar het maakt wel verschilquote:Op donderdag 25 december 2008 23:51 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ja, maar ik ga niet met zoveel competities én Huge database spelen. Dan gaat het veels te traag voor mij. En met mij vele anderen.
Dat beetje verschil is toch niet zo'n groot probleem?
Boeiend? De challenge blijft hetzelfde en de uitdaging even groot.quote:Op donderdag 25 december 2008 23:52 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het is geen groot probleem maar het maakt wel verschil
Hoef niet speelbaar te maken maar wel selecteren en op de achtergrond laten draaien.quote:Op vrijdag 26 december 2008 00:19 schreef Naggelwauz het volgende:
Waarom de rest van de competities speelbaar maken, spelen toch alleen in Schotland?
Hij heeft ze allemaal speelbaar gemaakt?quote:Op vrijdag 26 december 2008 00:20 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hoef niet speelbaar te maken maar wel selecteren en op de achtergrond laten draaien.
Ik zie wat tegenstrijdigheden in zijn post dus ik merk het welquote:Op vrijdag 26 december 2008 00:21 schreef Naggelwauz het volgende:
[..]
Hij heeft ze allemaal speelbaar gemaakt?
Alleen Engeland, Schotland en Nederland, de andere 6 zijn alleen geselecteerde spelers.quote:Op vrijdag 26 december 2008 00:21 schreef Naggelwauz het volgende:
[..]
Hij heeft ze allemaal speelbaar gemaakt?
Nee ik speel 23 uur per dag gemiddeld.quote:Op vrijdag 26 december 2008 09:54 schreef Jorwol het volgende:
Verdorie, ben ik net lekker bezig met Leeds gaan jullie weer een nieuwe beginnen...
Spelen jullie 20 uur per dag ofzo?
Je kan ook gewoon doorgaan met Leeds hoor. Doe ik ook.quote:Op vrijdag 26 december 2008 09:54 schreef Jorwol het volgende:
Verdorie, ben ik net lekker bezig met Leeds gaan jullie weer een nieuwe beginnen...
Spelen jullie 20 uur per dag ofzo?
quote:
Als je geregistreerd bent op het sigames-forum, hier.quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:14 schreef Deefje het volgende:
Waar vind ik de pdf file over tactieken waar hier vaak over gesproken word eigenlijk?
Ik speelde gelijk tegen Fenerbahce maar verloor met 0-8 van Newcastlequote:Op vrijdag 26 december 2008 13:08 schreef DaMart het volgende:
Ik ga de pdf er maar weer bij pakken... eerste 2 oefenwedstrijden ruim verloren. 0-5 tegen Olympiqye Lyon en 1-4
tegen Fenerbahce.
In de voorbereiding mag dat nogquote:Op vrijdag 26 december 2008 13:09 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik speelde gelijk tegen Fenerbahce maar verloor met 0-8 van Newcastle!!
Sjimz is ook maar een mens.quote:Op vrijdag 26 december 2008 13:09 schreef sjimz het volgende:
[..]
Blijkbaar is je beginselectie dan prima...quote:Op vrijdag 26 december 2008 15:49 schreef RayMania het volgende:
¤190K, dat is niet veel. En je móet kampioen worden.
ik heb ¤ 240K, heb gewoon gezegd dat we gaan winnen.quote:Op vrijdag 26 december 2008 15:49 schreef RayMania het volgende:
Newcastle heb ik maar met 1-3 verlorenquote:Op vrijdag 26 december 2008 13:09 schreef sjimz het volgende:
[..]
Telstarquote:Op donderdag 25 december 2008 23:28 schreef EnGCatjuh het volgende:
Iedereen kan toch prima een eigen game aanmaken? Ik ga echt niet al die divisies laden op mijn laptopje
Voorlopig ga ik trouwens verder met Leeds, en daarna Telstar oid, dus ik doe niet mee.
EDIT: Verkeerd gelezen.quote:Op vrijdag 26 december 2008 17:37 schreef Reddiablo het volgende:
fog of war aan, of hoe heet dat? Lame.
volgens mij hebben we trouwens best een aardige selectie met dat St. Johnstone
Aan die instelling heb ik niks veranderd. Had je alle stats willen zien dan?quote:Op vrijdag 26 december 2008 17:37 schreef Reddiablo het volgende:
fog of war aan, of hoe heet dat? Lame.
volgens mij hebben we trouwens best een aardige selectie met dat St. Johnstone
Ik heb toch al 2 verdedigers aan kunnen trekken via een vrije transfer. Probleem is alleen dat ik meteen ook over het loonbudget heen zitquote:Op vrijdag 26 december 2008 18:19 schreef Reddiablo het volgende:
willen echt bitter weinig spelers komen
Ik heb toch wel Seyfo Soley kunnen halen, een keepert en middenvelder, maar ja... ik wil er eigenlijk nog 10quote:Op vrijdag 26 december 2008 19:09 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb toch al 2 verdedigers aan kunnen trekken via een vrije transfer. Probleem is alleen dat ik meteen ook over het loonbudget heen zit.
Ik ben nog op zoek naar een keeperquote:Op vrijdag 26 december 2008 19:14 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Ik heb toch wel Seyfo Soley kunnen halen, een keepert en middenvelder, maar ja... ik wil er eigenlijk nog 10
Ben jij er verantwoordelijk voor dat Dembele, Romero en Moreno zo matig zijn in het spel?quote:Op vrijdag 26 december 2008 19:14 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Ik heb toch wel Seyfo Soley kunnen halen, een keepert en middenvelder, maar ja... ik wil er eigenlijk nog 10
Ja, allemaal agghenebbesj spelers in een knudde team in een kut land met een kut managerquote:Op vrijdag 26 december 2008 19:15 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ben jij er verantwoordelijk voor dat Dembele, Romero en Moreno zo matig zijn in het spel?
Dankzij jou heb ik handmatig Dembele moeten upgraden met de data editor. PA van 160 naar 171.quote:Op vrijdag 26 december 2008 19:19 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Ja, allemaal agghenebbesj spelers in een knudde team in een kut land met een kut manager
LOL! En, staat 'ie nu dan in de basis bij Inter?quote:Op vrijdag 26 december 2008 19:22 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dankzij jou heb ik handmatig Dembele moeten upgraden met de data editor. PA van 160 naar 171.
Dankzij hem heb Kennedy Bakircioglu moeten updaten van 142(?) naar 200. Hij was in Championship Manager 1999-2000(?) mijn heldquote:Op vrijdag 26 december 2008 19:22 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dankzij jou heb ik handmatig Dembele moeten upgraden met de data editor. PA van 160 naar 171.
Alan Main is volgens mij ook wel aardig, maar ja... hij is al 40quote:Op vrijdag 26 december 2008 19:15 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik ben nog op zoek naar een keeper.
Dan komt hij ongeveer op het niveau Iaquinta, Mata, Borriello, Tomasson, Kader Keita. Dat is niet overdreven goed, maar ongeveer op het niveau dat goed met Dembele overeenkomt.quote:Op vrijdag 26 december 2008 19:25 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
LOL! En, staat 'ie nu dan in de basis bij Inter?
Heerlijk zo'n roze AZ bril!
Ja, precies. En eigenlijk zijn er maar 2 keepers voor het eerste. Dus eigenlijk wil ik er eentje bij hebben.quote:Op vrijdag 26 december 2008 19:29 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Alan Main is volgens mij ook wel aardig, maar ja... hij is al 40
Hebben jullie de Arsenal bug al verholpen? Die team is werkelijk waar onverslaanbaar.quote:Op vrijdag 26 december 2008 19:37 schreef Reddiablo het volgende:
en de rest van z'n carrière was 'ie ook echt briljant. Laten we eerst maar kijken of 'ie überhaupt weer een basisplaats kan verdienen en zich dan weer in de kijker kan spelen en zich inderdaad een topvoetballer mag gaan noemen -- en dan zal ik overwegen of hij de kwaliteiten verdient om beter te kunnen worden dan Van Persie en Van der Vaart nu zijn...
kan me nog een Europacup wedstrijd herinneren die Arno Splinter voor Ajax speelde, en hij was niet eens slecht, had 'ie ook een PA van 150-160 mee kunnen verdienen
We hebben onderlinge contacten uiteraard als researchers zijnde, niet alleen bijvoorbeeld via MSN, maar ook gewoon op een gedeeld forum -- en laat ik het zo zeggen, die van Arsenal ligt enigszins onder vuur... de Liverpool, Man Utd, Chelsea and nog een paar researchers zijn niet zo blij ermeequote:Op vrijdag 26 december 2008 19:40 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Hebben jullie de Arsenal bug al verholpen? Die team is werkelijk waar onverslaanbaar.
En alle spelers halen daar steevast ratings van 8 + over een geheel seizoen. Weet je of ze daar naar kijken bij SI?
Probably yes.quote:Op vrijdag 26 december 2008 22:59 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Heeft het feit dat mijn spelers niet op vakantie gaan (ik heb er ook last van) invloed op de fitheid van mijn spelers?
Ben jij al kampioen met Feyenoord?quote:
Op dat niveau is dat genoeg hoorquote:Op vrijdag 26 december 2008 15:49 schreef RayMania het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen idee of ze nu nog goed zijn, heb FM2009 niet.“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
Die frameworks hebben eigenlijk vooral invloed op de mentaliteit, en een beetje op passing/creatieve vrijheid ed. FWD Runs etc veranderen niet, omdat de 'functie' van de speler (Def, support of aanval) niet verandert.quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:20 schreef DaMart het volgende:
Ik bekeek net eens dat Exceldocument dat bij de bekende pdf hoort. Nu zitten daar wat dropdownmenu's in, en ik vroeg me af of er nog iets zou moeten veranderen als je een ander framework kiest? Bij mij gebeurt er helemaal niets in de tabellen als ik in dat menu wat anders kies namelijk, de andere menu's werken wel.
Maar ook mentaliteit en zo veranderen helemaal niets als je het framework aanpast. Dus in het Exceldocument hebben die frameworks geen enkele functie, zo lijkt het.quote:Op zaterdag 27 december 2008 10:15 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Die frameworks hebben eigenlijk vooral invloed op de mentaliteit, en een beetje op passing/creatieve vrijheid ed. FWD Runs etc veranderen niet, omdat de 'functie' van de speler (Def, support of aanval) niet verandert.
Dat is wel dom van je.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:22 schreef Oldbie het volgende:
Tering!!
Heb ik net voor de transferdeadline een speler kunnen kopen die ook wou komen. Alles was rond.....komt hij niet door de medische keuring. Nu zit ik met lege handen
Dat was hij niet.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:23 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat is wel dom van je.
Je moet natuurlijk ook even kijken of hij geblesseerd is of niet.
Anders zou hij wel door de keuring heenkomen hequote:Op zaterdag 27 december 2008 12:29 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Dat was hij niet.
[edit]Ohja, toch wel[/edit]
Klopt wel maar echt realistisch is het ook weer niet.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:42 schreef sjimz het volgende:
[..]
Anders zou hij wel door de keuring heenkomen he
Tja, moet je hem maar kopen hequote:Op zaterdag 27 december 2008 14:15 schreef Leonos het volgende:
Tyfus zooi.
Installeer ik die patch moet ik hem opeens online registeren met een product code
Maar die heb ik heel niet
Je denkt serieus dat dat bugs zijn?quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:26 schreef bn37 het volgende:
kan iemand een site geven waar ik een patch kan downloaden waar al die bugs er uit zijn zoals: in de eerste wedstrijd 2 geblesseerd 90+8 een tegendoelpunt krijgen terwijl er maar 4 min werden gegeven 10000 keer op de lat/paal schiet maar heeft iemand een link voor mij?
ik zou het aardig vinden
Ik hoop dat er nu wat van hebt geleerdquote:Op zaterdag 27 december 2008 14:15 schreef Leonos het volgende:
Tyfus zooi.
Installeer ik die patch moet ik hem opeens online registeren met een product code
Lekker voor jequote:Op zaterdag 27 december 2008 14:15 schreef Leonos het volgende:
Tyfus zooi.
Maar natuurlijk:quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:57 schreef Leonos het volgende:
Maar ik had 2008 wel gekocht. Dus mag ik 09 ook wel
Niemand die een code voor me overheeft?
Die moet je eigenlijk verplicht kopenquote:Op zaterdag 27 december 2008 16:44 schreef Linkovi het volgende:
Haha kwam deze leuke regen tegen in mijn game:
[ afbeelding ]
Faalhaas. De legendarische Johan Cruijff was tevens aanvallende middenvelder en schaduwspits.quote:Op zaterdag 27 december 2008 16:44 schreef Linkovi het volgende:
Haha kwam deze leuke regen tegen in mijn game:
[ afbeelding ]
Axel Witsel, Arouca (Fluminense), D'Alessandro?quote:Op zaterdag 27 december 2008 19:12 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Goede rechter middenvelders voor Ajax.
Bal uittrappen tegen zijn eigen paal?quote:Op zondag 28 december 2008 00:17 schreef RayMania het volgende:
Ik haat dit spel. Mijn keeper pakt de corner makkelijk, trapt vervolgens de bal uit, maar schiet tegen de paal. Eigen goal.
3-5-2 doet t bij mij.quote:Op zondag 28 december 2008 00:31 schreef RayMania het volgende:
sjimz, met welke tactiek kun je overleven in de Premier League?.
FC?quote:Op zondag 28 december 2008 00:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
3-5-2 doet t bij mij.
Check ook even FC.
Nog nooit gedaan, ik begin meestal in een lage divisie en die spelers ken ik toch niet. In Engeland duurt het minimaal 5 jaar voordat je in de hoogste divisie komt en dan wordt het voor mij een sport om bepaalde sterren aan te trekken. Zo kreeg ik het in FM2006 voor elkaar om David Beckham naar Hull te halen en in mijn huidige save heb ik Ray Parlour en Matt Jansen (could have been a star) in mijn team zitten.quote:Op zondag 28 december 2008 08:31 schreef Mystikvm het volgende:
Wat ik me eigenlijk afvroeg, ik speel altijd met gegenereerde spelers om het wat moeilijker te maken. Dus weg met die bekende namen en gewoon een stel no-names en dan maar afgaan op wat je scouts zeggen en je trainingen uitwijzen.
Is er iemand die ook zo speelt?
Variabelen, alles draait daar om in de wedstrijd enginequote:Op zondag 28 december 2008 15:24 schreef ganzenherder het volgende:
Wat is FM toch af en toe een onverklaarbaar kutspel.
Gisteren vergeten mijn game te saven. Dus ik probeer nu al de hele dag de wedstrijd te winnen die ik de 1e keer met 5-0 won. Nu blijf ik hem verliezen terwijl alles zo ongeveer hetzelfde is als de 1e keer. bah
Ja ok, maar dan nog vind ik het contrast wel heeeel erg groot. Maargoed na 321 pogingen heb ik zojuist de wedstrijd met een zwaar onterechte 1-0 gewonnen dus ik kan weer doorquote:Op zondag 28 december 2008 15:31 schreef sezten het volgende:
[..]
Variabelen, alles draait daar om in de wedstrijd engine
Bij speler naar training -> overview gaan, dan bij new position een andere positie kiezen.quote:Op zondag 28 december 2008 21:06 schreef Sethje het volgende:
Ray ,ik vroeg laatst wat over het trainen voor een andere positie maar ik kan dat in het boekje niet terugvinden...
Volgens mij wel, 90% zeker.quote:Op maandag 29 december 2008 20:34 schreef RayMania het volgende:
Als je een transferbod krijgt waarbij een gedeelte verspreid wordt betaald, krijg je dat geld dan wel bovenop je transfergeld?
Ik heb namelijk een bod van Liverpool op Carioca (18 miljoen, waarvan 3,6 direct en 14,5 verspreid over 24 maanden).
Allemaal spelers met slechte composure ofzo? Met name achterin? geen idee of het er iets mee te maken kan hebben, maar het lijkt me wel.quote:Op maandag 29 december 2008 22:21 schreef RayMania het volgende:
Kijk, dat het een paar keer per seizoen gebeurd, kan ik nog wel begrijpen. Maar zóvaak.
De eerste de beste wedstrijd die ik speel:
[ afbeelding ]
In de 86e minuut tijdrekken vol, passes door het midden, breedte compact, counteraanval aangevinkt, een aantal spelers aangevinkt om de bal bij te houden, mentaliteit naar verdedigend.
En nog valt-ie.
Die heb ik ook best vaak. Ook met andere spelersquote:Op maandag 29 december 2008 19:49 schreef OmeCorn het volgende:
Iemand de "roflcopter, de keeper is een standbeeld"-bug al veel gehad. Deze wordt erg populair bij mij. Zodra er een terugspeelbal komt, blijft de keeper deze aangapen totdat een tegenstander de bal afpakt en scoort. Zoiets is redelijk irritant, kan ik jullie vertellen.
14, 16 en 18 van mijn basisverdedigers.quote:Op maandag 29 december 2008 22:25 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Allemaal spelers met slechte composure ofzo? Met name achterin? geen idee of het er iets mee te maken kan hebben, maar het lijkt me wel.
Composure is vooral van belang bij aanvallers.quote:Op maandag 29 december 2008 22:25 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Allemaal spelers met slechte composure ofzo? Met name achterin? geen idee of het er iets mee te maken kan hebben, maar het lijkt me wel.
Gaat de tegenstander telkens 4-2-4 spelen? Dan moet je je tactiek daar misschien wat op aanpassen.quote:Op maandag 29 december 2008 22:27 schreef RayMania het volgende:
[..]
14, 16 en 18 van mijn basisverdedigers.
Weet ik. Maar in de laatste minuten wordt de druk op verdedigers ook groter, net als een aanvaller die alleen voor een keeper verschijnt. Dus zo raar zou ik het niet vinden.quote:Op maandag 29 december 2008 22:28 schreef sjimz het volgende:
[..]
Composure is vooral van belang bij aanvallers.
Dat was FM2008, near post flick onquote:Op maandag 29 december 2008 22:30 schreef denthemen het volgende:
Is de strategie om veel goals te maken uit corners hier al bekend?
Ik scoor best vaak met uitdraaiende corners. Met indraaiende corners is het vaak niks.quote:Op maandag 29 december 2008 22:30 schreef denthemen het volgende:
Is de strategie om veel goals te maken uit corners hier al bekend?
Ik heb deze via een ander forum, hij werkt perfect:quote:Op maandag 29 december 2008 22:31 schreef Boe-man het volgende:
[..]
Dat was FM2008, near post flick on
Dat is dezelfde die in 2008 ook furore maakte. Hoekschoppen instellen op 'in the 6 yard box' toch?quote:Op maandag 29 december 2008 22:37 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik heb deze via een ander forum, hij werkt perfect:
Hoekschop richting kleine rechthoek. Je 2 beste koppers instellen als: Duel aangaan met doelman. De 2 die daarna komen laat je bij de 1e paal opstellen en dan doe je er nog 1 die je instelt als 1e paal aanval.
En deze is voor 2009, ik weet dat er voor 2008 ook een goede was ja
Geen idee of het precies hetzelfde is, ik weet iig dat het werktquote:Op maandag 29 december 2008 22:43 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat is dezelfde die in 2008 ook furore maakte. Hoekschoppen instellen op 'in the 6 yard box' toch?
What the fuck moet je met De Cler?quote:Op dinsdag 30 december 2008 00:10 schreef stevenmac26 het volgende:
vanavond een nieuwe game begonnen met manchester city. flink wat aankopen gedaan waaronder Breno, de Cler, Moutinho, Arshavin en Vagner Love. Begin was erg goed met een 9-0 thuis overwinning in de voorronde van uefa cup tegen een amateur club uit Luxemburg waarna er uit met 0-7 werd gewonnen vervolgens tegen een club uit slovenie met 8-0 en 1-7 gewonnen en 1e competitie wedstrijd met 0-1 gewonnen van west-ham, 2e gelijk tegen newcastle en 3e wedstrijd met 4-1 thuis gewonnen van manchester utdSpeel gewoon een 4-4-2 met Robinho in de spits afwisselend met Jo en dan weer Love.
Ben wel vaker potjes met City begonnen maar dat ging altijd kut en nu heb ik de training aangepast en ze lijken daardoor wat beter te gaan spelen waardoor het nu ook wat leuker is geworden
Opstellen als linksback natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 december 2008 00:11 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
What the fuck moet je met De Cler?
Van de reserves mag ik hopen...quote:Op dinsdag 30 december 2008 00:12 schreef Happel het volgende:
[..]
Opstellen als linksback natuurlijk.
Waar kan je dat allemaal instellen dan?quote:Op maandag 29 december 2008 22:37 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik heb deze via een ander forum, hij werkt perfect:
Hoekschop richting kleine rechthoek. Je 2 beste koppers instellen als: Duel aangaan met doelman. De 2 die daarna komen laat je bij de 1e paal opstellen en dan doe je er nog 1 die je instelt als 1e paal aanval.
En deze is voor 2009, ik weet dat er voor 2008 ook een goede was ja
Gewoon bij player instructions.quote:Op dinsdag 30 december 2008 00:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar kan je dat allemaal instellen dan?
Concentratie-probleem ofzo? Ik had er in FM2008 ook weleens last van, maar dat heb ik opgelost door een ervaren centrale verdediger te halen, blijkbaar is het niet handig om met een 21-jarige rechtsback, 2 18-jarige centrale verdedigers en een 20-jarige linksback te spelen...quote:Op maandag 29 december 2008 22:21 schreef RayMania het volgende:
Kijk, dat het een paar keer per seizoen gebeurd, kan ik nog wel begrijpen. Maar zóvaak.
De eerste de beste wedstrijd die ik speel:
[ afbeelding ]
In de 86e minuut tijdrekken vol, passes door het midden, breedte compact, counteraanval aangevinkt, een aantal spelers aangevinkt om de bal bij te houden, mentaliteit naar verdedigend.
En nog valt-ie.
Ik zie het jaquote:Op dinsdag 30 december 2008 00:25 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Gewoon bij player instructions.
En waar de corner moet komen bij team instructions. Een beetje rondkijken is wel aan te raden
die werd sterk aangeraden door me scout, was ook een fantastische aankoop volgens hem en in 3 wedstrijden doet ie het wel aardig. zodra me vaste linksback terug van blessure is dan word ie weer reservequote:Op dinsdag 30 december 2008 00:11 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
What the fuck moet je met De Cler?
Jij speelt met Roda of met Heerenveen? Kan met Roda namelijk geen goede opstelling vinden. Mijn aanvallers hebben het rechtdoorsyndroom. Elk schot op doel gaat rechtdoor tegen de keeper aan in plaats van de hoeken te kiezen. Zeer irritant. Verloren van ADO, VVV en Heracles. Dat kan toch gewoon niet.quote:
Heerenveen, en heb ook last van jouw syndroom. Elke wedstrijd heb ik wel een stuk of 20 doelpogingen, waarvan er een stuk of 10 op de keeper gaan en de rest naast, 1 of 2 die erin vliegen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:11 schreef Kn0x het volgende:
[..]
Jij speelt met Roda of met Heerenveen? Kan met Roda namelijk geen goede opstelling vinden. Mijn aanvallers hebben het rechtdoorsyndroom. Elk schot op doel gaat rechtdoor tegen de keeper aan in plaats van de hoeken te kiezen. Zeer irritant. Verloren van ADO, VVV en Heracles. Dat kan toch gewoon niet.
Ook daar heb ik wel eens last van. Denk dat ik dan mijn marking moet aanpassen, maar zit in het einde van het seizoen dus wil nu ff niet experimenteren.quote:Ook krijg ik veel doelpunten tegen via een voorzet vanaf de flanken waarna mijn verdedigers (met 17/18 koppen) worden verslagen in de lucht. Ook heel irritant.
Het wordt tijd dat jij FM leert spelen!quote:
Klinkt bijna alsof het bestuur je weg wil treiteren.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:30 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik ben met Cambuur via de nacompetitie behouden in de eredivisie. Sta nu op het punt van beginnen met seizoen 3.
Helaas heb ik minder transferbudget en minder loonbudget dan mijn eerste jaar eredivisie gekregen, zodat het nog ff moeilijker wordt dan vorig jaar om erin te blijven ....
Niks doenquote:
quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:59 schreef sjimz het volgende:
Ik ga toch even met mijn Leeds game verder.
Kijken of ik de wereldbeker kan winnen.
En gewonnen?quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:04 schreef RayMania het volgende:
Mijn keeper heeft gewoon een 10.0 gehaald tegen Liverpool.
Nee, op Anfield 2-0 verloren.quote:
Frustratie en FM, ik ken het fenomeen. Ik ben normaal nooit gefrustreerd. Altijd heel koelbloedig. Maar bij FM kan ik soms zo boos worden als je denkt dat je eindelijk de goede tactiek hebt, maar dat je daarna weer een paar wedstrijden op rij verliest. Grrrrquote:Op dinsdag 30 december 2008 16:10 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nee, op Anfield 2-0 verloren.
Er moet echt een wonder gebeuren wil ik 17e eindigen.
Mijn selectie is gewoon okay, alleen ik scoor weinig.
Nu tegen The Wolves, zij staan 18e, dus die móet ik winnen. Anders is het gewoon over.
Een 10.0 voor de keeper en dan nog met 2-0 verliezen?quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:10 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nee, op Anfield 2-0 verloren.
Er moet echt een wonder gebeuren wil ik 17e eindigen.
Mijn selectie is gewoon okay, alleen ik scoor weinig.
Nu tegen The Wolves, zij staan 18e, dus die móet ik winnen. Anders is het gewoon over.
Vind het niet moeilijker dan 08.quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:42 schreef ganzenherder het volgende:
Pas nog een wedstrijd met 4-2 verloren ofzo. Keeper was 2 goals schuldig en keeper zeer zwak. Kreeg hij een 9,1, kwaad dat ik was![]()
Maar ligt het nou aan mij of is FM 2009 echt veel moeilijker dan FM 2008?
19quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:29 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Een 10.0 voor de keeper en dan nog met 2-0 verliezen?Hoeveel schoten op doel heeft Liverpool dan wel niet gehad?
Counteren voor je leven!quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:45 schreef RayMania het volgende:
[..]
19.
3-1 gewonnen van The Wolves.
Nog acht wedstrijden te gaan, waaronder City, United en Chelsea uit.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 17:00 schreef EnGCatjuh het volgende:
Er is geen nacompetitie uit de Premier League.
Ja.quote:Op dinsdag 30 december 2008 17:05 schreef neen het volgende:
[..]Dus alleen tussen de hogere plaatsen in de Championship nacompetitie?
Wie laat je de buitenste middenvelders oppakken dan?quote:Op dinsdag 30 december 2008 17:48 schreef sjimz het volgende:
Ik speel niet met vleugelverdedigers.
Ik speel met 2 mandekkers en een vrije verdediger.
Zonal marking, niet tight, closing down op 75%, tackling normal.quote:Op dinsdag 30 december 2008 17:47 schreef EnGCatjuh het volgende:
Hoe stellen jullie je vleugelverdedigers in? Man of Zonal marking? Tight of niet? Veel Closing Down of juist niet? En tackling?
Mijn eigen middenvelders.quote:Op dinsdag 30 december 2008 17:52 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Wie laat je de buitenste middenvelders oppakken dan?
Hoe? Tight man marking?quote:
Jup, speel met heel het team op tight marking.quote:
Opgevert!quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:45 schreef RayMania het volgende:
Veel te moeilijk spel om gewoon even te spelen voor je lol.
Ik maak het seizoen af en dan delete savegame.
Eh, zou ik je savegame misschien mogen?quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:45 schreef RayMania het volgende:
Veel te moeilijk spel om gewoon even te spelen voor je lol.
Ik maak het seizoen af en dan delete savegame.
Dat was de bedoeling. Er is ergens een site die je code checkt en evt verbeterd (van SI).quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:24 schreef JeffreyW het volgende:
Wat een kut zooi zeg dat steam. Heb nu FM2009 gekocht met serienummer en ze hebben het zo op het hoesje geprint dat ik de code niet helemaal goed kan aflezen
Wat is dit voor nonsense? 50euro betalen en dan nog niet spelen. Hoe triest?quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:30 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dat was de bedoeling. Er is ergens een site die je code checkt en evt verbeterd (van SI).
Het is een kopieerbeveiliging die een beetje té goed werktquote:Op dinsdag 30 december 2008 19:31 schreef JeffreyW het volgende:
[..]
Wat is dit voor nonsense? 50euro betalen en dan nog niet spelen. Hoe triest?
Hoe krijg je het voor elkaarquote:
Wat the hell. Bestaat het nog steedsquote:
Ik geloof er niks meer van. 3-1 voor, tegenstander met tien man, en nog gelijkspelen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |