Zo, na de gezellige kerstdagen ternet maar even FM weer opgestart.
Na een niet zo'n boeiende eerste seizoenshelft stond ik 14de.
Eerste wedstrijden liep het nog voor geen meter maar nu lijkt het prima te lopen. Enige probleem wat ik nog heb is dat 1 van mijn spitsen elke keer hele periodes droogstaat en dan ongelukkig wordt, maar wel assistkoning is dus ik ben helemaal happy. Voor elke wedstrijd vertel ik hem ook dat ik faith heb in zijn ability en daar zie ik later van dat hij er blijer van wordt, dus dat blijf ik maar volhouden dan.
Ik was in-game gestopt op 29 dec. dus ik zat vlak voor de transferperiode waarin ik wat wisselingen verwachtte.
Milano Koenders kon nooit overtuigen dus mijn ooit duurste aankoop (775k) is voor 1.6 miljoen verkast naar WBA. Hotchkiss en Martin gaan beide ook weg, respectievelijk voor 400k en 200k.
Van dat vrijgekomen geld heb ik 2 regens gehaald die vrij snel basis zullen spelen, namelijk een DMC die accomplished is voor DC en met wat positietraining zal hij dus snel genoeg als DC het beste fungeren:
![]()
De andere aankoop is een DRC, kan ook spelen als WBR:
![]()
Dan zit ik nog te wachten of Prutton, die na anderhalf seizoen niet spelen begon te morren, weg gaat voor 750k. Er is in ieder geval een transfervrije Hossam Ghaly een contract aangeboden om die tribuneplek op te vullen.
Ook vond ik een regen van NAC, alleen de naam Peter de Kat vond ik al een contract waard en gelukkig vond mijn coach dat ook wel een goed plan. Die zal bij een gelopen wedstrijd wat minuten mogen pakken en kijken hoe hij het doet, gezien het scoutreport is het minimale wat ik ervan verwacht een transfer voor een paar ton. Voor 2000 per week dacht ik dat dat een goede investering is.
De eerste wedstrijd na de winterstop was tegen koploper Man City, kansloze 2-0.
Volgende was Liverpool en die wist ik goed tegenstand te bieden. Ondanks veldoverwicht voor Liverpool wist ik een 0-1 mee te nemen naar huis.
Dit brengt mij op een 12de plek in de PL, iets waar ik na 10 wedstrijden niet op had durven hopen.