Waarom zovele mensen toch een tuin willen snap ik ook niet. De meesten hebben ronduit een hekel aan het werken in de tuin. Het zal puur een statussymbool zijn, denk ik. Mijn zwager heeft kunstgras in de tuin liggen en plastic planten in stenen potten. BIjna geen onderhoud. Maar waarom dan een tuin, vraag ik me af? Een brede veranda of ruim balkon, waarop gebarbecued kan worden en bier gedronken volstaat dan toch?quote:Op woensdag 24 december 2008 22:40 schreef k_man het volgende:
Nee, natuurlijk niet. Ik wil ook geen tuin, zo bedoelde ik het niet.
Wat ik bedoelde was dat zo'n woning wellicht goedkoop is, vergeleken met andere eengezinswoningen in Amsterdam, maar dat eengezinswoningen vaak een tuintje hebben. Als deze geen tuintje heeft, zou dat een van de redenen kunnen zijn voor de relatief lage prijs.
Babykamer, K! Babykamer.quote:
Nu niet meer.quote:Op woensdag 24 december 2008 23:02 schreef k_man het volgende:
Ah, verkeerd gelezen.
En er staat een Z te veel en een K te weinig in de TT.
Ik ben gewoon ETC, anders past het nietquote:Op donderdag 25 december 2008 00:31 schreef k_man het volgende:
Dank. Er staan trouwens ook een D, M, R, T en twee A's te weinig in.
Ik neem aan dat je doelt op de boekenverzameling die ik nu gereed voor destructie in de bijkeuken heb staan? Nee, een lijstje heb ik niet. Het zijn voornamelijk boeken over techniek, managment, krijgskunde en wat Nederlandse literatuur van de tweede klasse. Maar wat dus goed is heb ik voor mezelf bewaard.quote:Op donderdag 25 december 2008 09:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil gewoon liever niet op de begane grond wonen. Dan ben ik bang dat er inbrekers komen of ik in mijn slaap verkracht en/of vermoord word. Doe mij maar een bovenwoning (het liefst zo hoog mogelijk!) met een groot balkon.
L: Heb je een lijstje met titels?
Ik kan mijn huis niet eens meer van binnenuit afsluiten. Als ik thuis ben kunnen alle boeven zo binnenstiefelenquote:Op donderdag 25 december 2008 09:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil gewoon liever niet op de begane grond wonen. Dan ben ik bang dat er inbrekers komen of ik in mijn slaap verkracht en/of vermoord word. Doe mij maar een bovenwoning (het liefst zo hoog mogelijk!) met een groot balkon.
L: Heb je een lijstje met titels?
Tjee.quote:Op donderdag 25 december 2008 09:43 schreef Claudia_x het volgende:
Daarna All you need is love gekeken.
Ik heb 'm opgenomen. Was het wat?quote:Op donderdag 25 december 2008 10:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Tjee.
Ik heb Brokeback Mountain gisteren voor het eerst gezien.
Handige jongen, die Barry.quote:Op donderdag 25 december 2008 09:43 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben hier gister de werkkamer omgegooid omdat er een netwerk usb hub was aangeschaft en het systeem véél beter kon. Daarna All you need is love gekeken. Leukste kerstavond ooit!
Tisserloos, G.?
Jij ook dwergquote:
Als je medemoslims het ook niet vieren valt dat nogal mee, lijkt me.quote:Op maandag 29 december 2008 08:49 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik zag ergens dat 1/5 van de mensen geen oud en nieuw viert. Dat lijkt dan op een prima excuus om het niet te vieren, maar feit blijft dat je weet dat 4/5 van Nederland aan het feesten is en jij je outcast voelt.
Ik heb besloten om zelf maar een feestje te geven.quote:Op maandag 29 december 2008 15:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Als je medemoslims het ook niet vieren valt dat nogal mee, lijkt me.
Ik ben ertoe in staat.quote:Op maandag 29 december 2008 17:14 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik zweer je dat dat Klauw gewoon is met d'r verborgen gitaarskillz0rz.
Wat bedoel je?quote:Op maandag 29 december 2008 17:47 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik vind het niet charmant als iemand uit de tijd van Boudewijn de Groot naar zijn eigen stijl verwijst als psychedelica..
Volgens mijn agenda begint het Islamitische jaar 1430 vandaag.quote:Op maandag 29 december 2008 15:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Als je medemoslims het ook niet vieren valt dat nogal mee, lijkt me.
Ik vind die reactie van Spinvis ook zo ontroerend. Waarschijnlijk sinds hij al sinds zijn 10e te bedenken waarom hij het zo'n goed nummer vindt en hoe hij dat uit gaat leggen als iemand dat ooit aan hem vraagt.quote:
quote:Tot grote verbazing van zijn vrienden, stuurde Tom Cruise zijn kat naar de première in Los Angeles van de eerste film van zijn dertienjarige adoptiezoon Connor, waarin die samen met de zoon van Will Smith speelt. Papa Cruise, die de zwarte Connor samen met Nicole Kidman adopteerde, verkoos in New York te blijven voor de promotie van zijn eigen film 'Valkyrie'.
DIe testen vind ik zo'n onzin. In Den Bosch kreeg de beste ijscoboer ook een keer een onvoldoende! Terwijl de hele straat naar citroenen rook wanneer hij citroenijs aan het maken was!quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:55 schreef Lienekien het volgende:
En ik ga morgenavond voor het eerst zelf oliebollen bakken. Want Antoon Meijer, onze bollenbakker, heeft bij de AD-test een nul gescoord. Kijken of ik het nog slechter kan.
De laatste x dat ik daar was heb ik een bunker bezocht die vermomd was als boerderij, met namaakramen met enzovoort. In WOII door de Duitsers gebouwd en vol met zend- en radioapparatuur gestopt om geallieerde vliegtuigen te misleiden. Vandaag de dag helaas een centrum voor bedrijfstrainingen voor ongeschoolden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:38 schreef ShadyLane het volgende:
Valkenswaard, je bent het echte en het ware,
Valkenswaard, je bent de stad van de sigaren
Ja, dat is hem ja. Behalve een woonhuis en cursuscentrum is het tevens een soort van galerie geloof ik, ik weet er het fijne niet van. Allemaal uitgebaat door dezelfde familie waarvan de inwonende zoon een ex-hockey pro is met iets te dure Paul Smith broeken een een leuk baantje als cursusleider van bogus cursussen. Maar het is wel mooi en rustig gelegen.quote:Op woensdag 31 december 2008 01:11 schreef ShadyLane het volgende:
Bedoel je deze? Ik dacht altijd dat daar nu Hoogstaande Kunst werd gemaakt, maar de website doet inderdaad iets anders vermoeden.
Mickeyquote:Op woensdag 31 december 2008 02:04 schreef NoCigar het volgende:
waarvan de inwonende zoon een ex-hockey pro is met iets te dure Paul Smith broeken
Ik woon sinds een aantal jaren wel in een benedenwoning (met tuintje) en het is geweldig. De voordeur open doen en meteen binnen zijn, een tuintje, met beide benen op de aarde staan en er niet bovenzweven (dat doe ik al vaak genoeg uit mezelf), en geen gesjouw met boodschappen en andere zaken trappen op en af. Ik ben er eigenlijk heel blij mee. Ik ben ook zo ongelooflijk goed van vertrouwen dat ik mijn voordeur 's nachts niet op slot draai. Ik denk altijd dat mij niets kan overkomen. Dat is best een gevaarlijke gedachte, maar ook erg prettig. Mijn ouders maken zich daar nog steeds wel zorgen om geloof ik, maar die hebben tenminste God om op te vertrouwen (ik zeg dan altijd dat zolang zij voor me bidden me zéker niets zal gebeuren, maar dat stelt mijn moeder, die toch door en door gelovig is, nog steeds niet gerust..).quote:Op donderdag 25 december 2008 09:41 schreef Claudia_x het volgende:
Dat samenwoonavontuur heb ik anderhalf jaar geleden beëindigd.quote:Op woensdag 31 december 2008 13:54 schreef ShadyLane het volgende:
Jij woonde toch samen mane? Heb ik een rits ontwikkelingen gemist?
Ik ben bezig iemand verliefd op mij te laten worden, zelf verliefd worden doe ik pas als dat gelukt is.
quote:Op woensdag 31 december 2008 13:54 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben bezig iemand verliefd op mij te laten worden, zelf verliefd worden doe ik pas als dat gelukt is.
We kunnen wel merken dat jullie een rugzakje meetorsen,quote:Op woensdag 31 december 2008 14:02 schreef mane het volgende:
Ik hanteer ongeveer dezelfde methode: ik laat verliefd zijn ook pas echt toe als de ander overstag is.
Dank u. Aan iedereen hetzelfde toegewenst uiteraard.quote:Op woensdag 31 december 2008 16:16 schreef zodiakk het volgende:
Ik wens iedereen die het wil aannemen een gelukkig 2009!
quote:Op donderdag 1 januari 2009 08:47 schreef Lienekien het volgende:
Gelukkig nieuwjaar, iedereen.
Dat 2009 maar een beter jaar mag wordenquote:Op woensdag 31 december 2008 18:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het zo ontzettend gehad met 2008.
Och, loodgieters en storingsmonteurs werken ook op zon- en feestdagen. Het probleem met de wc was na een uurtje of drie reeds opgelost en de stroom zat er zelfs na veertig minuten alweer op. En aangezien we huren, kostte het ook nog eens niets.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:06 schreef Lienekien het volgende:
O, dat is best vervelend. Hoe los je zoiets op op die dagen?
Ik heb in de jaren 90 genoeg gezopen voor een heel leven en weet me tegenwoordig dan ook best in te houden. Ik lust 'hem' nog steeds graag hoor, maar... binnen het betamelijke.quote:De champagne was best lekker, maar de kater was fors.
Maar kernenergie brengt over de gehele cyclus bijna net zoveel CO2 in de atmosfeer als fossiele energie. Uranium groeit namelijk niet aan de bomen en afval opruimen is ook niet gratis.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:14 schreef Z het volgende:
Met die mini kerncentrale ontdooi je die leiding wel sigme!
Hoi Keesquote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar kernenergie brengt over de gehele cyclus bijna net zoveel CO2 in de atmosfeer als fossiele energie. Uranium groeit namelijk niet aan de bomen en afval opruimen is ook niet gratis.
We hebben het hier over autarkie, niet over het milieu.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar kernenergie brengt over de gehele cyclus bijna net zoveel CO2 in de atmosfeer als fossiele energie. Uranium groeit namelijk niet aan de bomen en afval opruimen is ook niet gratis.
Rot op daar geloof ik echt geen ene fucking reet van. Cijfers!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb ook nog geprobeerd iets te schrijven, maar de lengterestrictie viel me echt te zwaar. Anders had ik vanzelfsprekend gewonnen.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:14 schreef Mainport het volgende:
Hebben jullie het winnende verhaal van de kerstverhalenwedstrijd al gelezen?
Iets net zo lang smaken tot het op is?quote:smaken
sma·ken
smaakte; h. gesmaakt
2·overgank. werkw.
(mbt. voedsel en drank) tot zich nemen
synoniem: nuttigen, proeven
Het is eigenlijk volslagen onzin hoor, ik houd mezelf er ook mee voor de gek. As je verliefd bent, helpt daar geen moedertje lief aan. Ik ben dan ook hopeloos verloren nu,quote:Op woensdag 31 december 2008 16:16 schreef zodiakk het volgende:
We kunnen wel merken dat jullie een rugzakje meetorsen,. Controlfreaks!
Ik ook!quote:Even off-topic: ik wens iedereen die het wil aannemen een gelukkig 2009!
Gelukkig blijven gedroogde tuinbonen goed, ik was even ongewild ontkoppeld van het internet.quote:Op maandag 5 januari 2009 12:33 schreef Lienekien het volgende:
Ik was wel benieuwd naar een recept van bijv. Sigme voor gedroogde tuinbonen.
quote:TUINBONEN MET GEHAKTBALLETJES
Nodig:
* 500 gr gedroogde tuinbonen
* 500 gr gehaktballetjes
* 1 theelepel komijn
* 1 theelepel peperkorrels
* 1 theelepel selderiezaad
* 1 theelepel honing
* 1 dl ingekookte rode wijn
* 1 dl garum of vissaus
* 3 dl witte wijn
Week de bonen en kook ze in 15 minuten bijna gaar in ongezouten water, giet ze af en meng ze met de gehaktballetjes. Maal de rest van de ingrediënten in de vijzel, verdun dit met de witte wijn en voeg alles toe aan de bonen en de ballen. Breng het aan de kook en laat het even doorpruttelen zodat de smaken zich kunnen mengen, totdat de bonen helemaal gaar zijn. Dien het gerecht dan op.
Klinkt lekker! Ik sla de link naar je post op bij m'n recepten.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Gelukkig blijven gedroogde tuinbonen goed, ik was even ongewild ontkoppeld van het internet.
Authentiek romeins:
[..]
Falafel / taamiya wordt ook gemaakt van gedroogde tuinbonen.
Van het lekkerste gedroogde tuinbonengerecht dat ik ken, ken ik de naam niet. Vrij simpel gekookte bonen met veel komijn, wordt in (delen van) Marokko op straat verkocht als hapje in een klein puntzakje van gedraaid papier. Een beetje op de wijze van gepofte kastagnes in Zwitserland of mais in Hongarije, uit zo'n dampende kleine uitventkar.
Ook nog de beste wensen. En succes met je voornemen om ander werk te gaan zoeken.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
Allemaal een fijn 2009, mag dat nog? Ik ben vannacht teruggekomen van 1,5 week Frankrijk, waar ik definitief besloten heb dat ik ander werk moet zoeken, en ik heb fijn een heel stuk geschaatst in de polder. Morgen weer aan de arbeid.
Ik ken Le Souk wel hoorquote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Klinkt lekker! Ik sla de link naar je post op bij m'n recepten.![]()
Ik zie gedroogde tuinbonen regelmatig bij Le Souk (Noord-Afrikaans winkeltje in de Folkingestraat) en wil het zeker eens proberen.
Prachtig!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:20 schreef mane het volgende:
Het is eigenlijk volslagen onzin hoor, ik houd mezelf er ook mee voor de gek. As je verliefd bent, helpt daar geen moedertje lief aan. Ik ben dan ook hopeloos verloren nu,.
Dat is zo, maar ik weet nu al dat ik het niet leuk vind om elke dag om 8 uur thuis te zijn en dan weer om kwart voor 7 op te moeten staan. En ik wil ook helemaal niet dat dat gaat wennen. Ik wil gewoon in Amsterdam werken en een normale baan hebben die om half 6 klaar is, en dan wil ik best af en toe even doorwerken, maar ook wel de mogelijkheid hebben om mijn hobbies, die oneindig veel interessanter zijn dan mijn werk, uit te oefenen. Dat ik daar het Grote Geld door mis ga lopen neem ik voor lief.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:13 schreef Z het volgende:
Als ik jou was zou ik gewoon nog even blijven plakken IR, je bent net begonnen, en beginnen is nooit leuk.
Het punt is nou juist dat ik graag zo'n baan wil, maar dat ik die nu niet heb. En dan valt het nog mee, want ik zie ook collega's die elke dag nog minstens een uur langer van huis zijn. Maar goed, zij hebben hun zinnen erop gezet om binnen een paar jaar carriere te maken, ik wil en kan dat niet op die manier.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:28 schreef Mainport het volgende:
Als je elke dag tot 8 uur moet kun je 's ochtends toch uitslapen. En het valt in het niet bij je drie dagen durende weekend en veertig vakantiedagen per jaar.
Je hebt groot gelijk. Ik zie dat precies hetzelfde en toevallig veel mensen in mijn omgeving ook. Dat grote geld, tja. Wat moet je er mee? In een hele dure auto rijden of altijd merkkleding dragen interesseert me weinig. Ik zou er in ieder geval niet iedere dag pas om half acht thuis voor willen zijn en zo mijn dochtertje missen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat is zo, maar ik weet nu al dat ik het niet leuk vind om elke dag om 8 uur thuis te zijn en dan weer om kwart voor 7 op te moeten staan. En ik wil ook helemaal niet dat dat gaat wennen. Ik wil gewoon in Amsterdam werken en een normale baan hebben die om half 6 klaar is, en dan wil ik best af en toe even doorwerken, maar ook wel de mogelijkheid hebben om mijn hobbies, die oneindig veel interessanter zijn dan mijn werk, uit te oefenen. Dat ik daar het Grote Geld door mis ga lopen neem ik voor lief.
Haha! Daar geloof ik niks van! Ik krijg wel een 'fuzzy feeling' in mijn buik als ik bedenk dat mijn aanwezigheid -ook al is deze afwezig is- gevoeld wordt in deze topicreeksquote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:11 schreef ShadyLane het volgende:
Toen ik het postte wist ik overigens al dat zodiakk erop zou gaan reageren.
Staat die vent op de ossenmarkt vlakbij de rechtbank?quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:55 schreef Lienekien het volgende:
En ik ga morgenavond voor het eerst zelf oliebollen bakken. Want Antoon Meijer, onze bollenbakker, heeft bij de AD-test een nul gescoord. Kijken of ik het nog slechter kan.
Ja. En zijn oliebollen waren (toch) best lekker.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:14 schreef Diverse_Reality het volgende:
[..]
Staat die vent op de ossenmarkt vlakbij de rechtbank?
'Vastbinden deze man. Kan hij geen verder onheil aanrichten. Meer dan treurig.'
Geweldig. We reden er net nog langs, ff lopen toeteren en moordenaar naar hem geroepen.
Wat kom je doen in Groningen? De Ossenmarkt is best mooi, hoor. Verder is daar (op de Ossenmarkt) echter niet speciaal iets te beleven, behalve op bepaalde feestdagen. Onder de Ossenmarkt zit wel een parkeergarage. Ook handig om te weten.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:34 schreef Z het volgende:
Ik ga binnenkort naar Groningen, de Ossenmarkt en het Overwinningsplein sla ik over, en voor de zekerheid ook Antoon Meijer maar.
Niet al te veel, museum, filmpje, eten, beetje shoppen wellicht.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat kom je doen in Groningen? De Ossenmarkt is best mooi, hoor. Verder is daar (op de Ossenmarkt) echter niet speciaal iets te beleven, behalve op bepaalde feestdagen. Onder de Ossenmarkt zit wel een parkeergarage. Ook handig om te weten.
Oh, leuk. Nee, dan hoef je niet noordelijker dan de Ossenmarkt te komen (hoewel het daar fijn woont). Je kent Images?quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:45 schreef Z het volgende:
[..]
Niet al te veel, museum, filmpje, eten, beetje shoppen wellicht.
Was je al krakende in de WN-tijd, of gaat hiermee pijnlijk een generatiekloof zichtbaar worden?quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:43 schreef Diverse_Reality het volgende:
Ik heb het vier maanden volgehouden in Engeland. En toen waren ze me alweer zat. Ik woonde er gewoon in een huurwoning, krakers zijn ze in Engeland niet bepaald dol op..
En nu weer even in Groningen! Ook gewoon huren, dat kraken heb ik al een aantal jaar genoeg van. Tegenwoordig is het moeilijk om voor een langere periode iets te kraken.
De bioscoop aan de Poelestraat. Het arthouse-alternatief als je niet naar Pathé wilt. Beide trouwens goed in het centrum en allemaal goed beloopbaar t.o.v. het Groninger Museum.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:48 schreef Z het volgende:
Images?
Ah, dank.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De bioscoop aan de Poelestraat. Het arthouse-alternatief als je niet naar Pathé wilt. Beide trouwens goed in het centrum en allemaal goed beloopbaar t.o.v. het Groninger Museum.
Ik ken er één die heel keurig is geworden, maar die kom jij dan natuurlijk niet meer tegen in het (aksie)circuit.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:51 schreef Diverse_Reality het volgende:
Boy A is een aanrader, en die draait in Images! Geweldige film!
En idd., WN is van voor mijn tijd..
Ik ken wel wat oude punkers die er hebben gewoond, maar die jongens zijn ondertussen al aardig naar de vernieling...
Een gapende generatiekloof, derhalvequote:Op woensdag 7 januari 2009 15:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, zo heette het al heel lang niet meer.
Ik kwam in 1987 in Groningen wonen. En jij?quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:19 schreef Gellius het volgende:
[..]
Een gapende generatiekloof, derhalve.
Blijf jij maar vér, vér van de Ossenmarkt vandaan.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:28 schreef Diverse_Reality het volgende:
Nee de ossenmarkt is gezellig... met de rechtbank en parketpolitie gevaarlijk dichtbij.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:51 schreef Diverse_Reality het volgende:
Boy A is een aanrader, en die draait in Images! Geweldige film!
Ja, dat was een uitspraak van de toenmalige burgemeester van Groningen, (wijlen) Jos Staatsen. Die sprak van 'een blindeloze woede' van de krakers.quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:41 schreef Z het volgende:
'Blindeloze'?
Ja, dat heb ik ook 4 jaar kunnen doen (3 minuten fietsen, 10 minuten lopen), maar ik had vantevoren geen idee dat dat reizen zo zou gaan irriteren. Zeker omdat ik elke dag langs [betreffende oude werk] fiets wanneer er nog niemand is en er weer langs wanneer er weer niemand is.quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:01 schreef Z het volgende:
Dat je in A'dam wel werken snap ik heel goed, dat doe ik ook, 10 minuten fietsen en ik ben thuis, het is zelfs te lopen, ideaal.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar mijn huidige werkt bevredigt mijn ontwikkeling niet, en dan hou je alleen dat grote geld over. Mijn gewenste persoonlijke ontwikkeling ligt waarschijnlijk ook meer buiten m'n werk, maar misschien vind ik mijn roeping nog in één of andere branche (waarschijnlijk niet het gezinsleven).quote:Ik vind het altijd een beetje dommig om carrière maken gelijk te stellen aan 'voor het grote geld gaan'. Het gaat niet primair om de centen en wat je daarvan kunt kopen, maar om persoonlijke ontwikkeling (om maar een jeukbegrip in de groep te gooien). Als ik mijn werk vreselijk of weinig inspirerend zou vinden, dan zou ik ook zeggen dat ik mijn gezinsleven veel leuker en belangrijker vind.
Overigens geef ik je groot gelijk, IR.
Misschien is zijn roeping wel 'het tergen van mensen die te lui zijn om te koken'.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:05 schreef Gellius het volgende:
Mijn calzonedeliveryboy heeft zijn roeping in ieder geval nièt in zijn huidig emplooi gevonden, zoveel is wel duidelijk inmiddels.
*rammel*.
Ojee.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
Misschien is zijn roeping wel 'het tergen van mensen die te lui zijn om te koken'.
Oh, dat wil best.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:04 schreef Gellius het volgende:
Zouden er wel genoeg roepingen zijn voor iedereen, vraag ik mij wel eens af. Stel je nu toch voor dat wegens roepingschaarste een aanzienlijk deel van de mensen het zònder roeping zal moeten stellen. Wat dan?
Ik had mij stellig voorgenomen vanavond niets te doen, maar ik kan maar niet ophouden mij over bovenstaande verplaatsingsstrategie te verwonderen. Eerst drie minuten fietsen, en dan tien minuten lopen? Waarom niet wat verder doorgefietst, of iets langer gelopen?quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
(3 minuten fietsen, 10 minuten lopen)
Sorry, de komma had een slash moeten zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:19 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik had mij stellig voorgenomen vanavond niets te doen, maar ik kan maar niet ophouden mij over bovenstaande verplaatsingsstrategie te verwonderen. Eerst drie minuten fietsen, en dan tien minuten lopen? Waarom niet wat verder doorgefietst, of iets langer gelopen?
Raadsels.
* eens is.quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het altijd een beetje dommig om carrière maken gelijk te stellen aan 'voor het grote geld gaan'. Het gaat niet primair om de centen en wat je daarvan kunt kopen, maar ompersoonlijke ontwikkeling
(om maar een jeukbegrip in de groep te gooien). Als ik mijn werk vreselijk of weinig inspirerend zou vinden, dan zou ik ook zeggen dat ik mijn gezinsleven veel leuker en belangrijker vind.
Overigens geef ik je groot gelijk, IR.
Ga voor wat je echt wilt IR (en als je dat niet weet, neem dan voorlopig een eenvoudig baantje om er eens goed over na te denken), en neem niet genoegen met iets minder, val niet voor de calvinistische praatjes en durf een beetje af te wijken van wat anderen als 'normaal' zien.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat ben ik helemaal met je eens, maar mijn huidige werkt bevredigt mijn ontwikkeling niet, en dan hou je alleen dat grote geld over. Mijn gewenste persoonlijke ontwikkeling ligt waarschijnlijk ook meer buiten m'n werk, maar misschien vind ik mijn roeping nog in één of andere branche (waarschijnlijk niet het gezinsleven).
Hoho, ik ben er ook nog!quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:40 schreef zodiakk het volgende:
Ik lijk wel zowat de enige hier te zijn die plezier in zijn werk heeft en het idee heeft dat hij wat zinvols bijdraagt aan de samenleving en dus ook een zekere mate van zelfactualisatie ervaart.
Gelukkig maar! Ik ben ook verliefd, dus we kunnen niet uitsluiten dat dit de inschatting van ons welbevinden sterk beïnvloedt,quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:44 schreef mane het volgende:
Hoho, ik ben er ook nog!
Ik ben op dit moment heel erg content: ik geef les op één van de leukste scholen in NL (vind ik zelf dan), dat geeft veel voldoening en ik leer er zelf ook van, en daarnaast timmer ik aan de weg met schrijven over geschiedenis en het meewerken aan projecten voor musea. En ik heb plannen om nog een master te gaan doen en dat wordt dan gefinancieerd door de overheid. Ik stuiter van alle energie..en dan ben ik ook nog eens verliefd.
Nee, ik voelde dit ook al zo voordat ik verliefd was, maar het het maakt eea natuurlijk wel erger. Volgens mij ben ik onuitstaanbaar momenteel.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:50 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Gelukkig maar! Ik ben ook verliefd, dus we kunnen niet uitsluiten dat dit de inschatting van ons welbevinden sterk beïnvloedt,.
Ja, ik had ook al de link gelegd met mijn opvoeding en de daarbij behorende 'wees blij dat je werk hebt' mentaliteit, maar zelfs m'n ouders steunen me in mijn voorgenomen carriereswitch.quote:Ga voor wat je echt wilt IR (en als je dat niet weet, neem dan voorlopig een eenvoudig baantje om er eens goed over na te denken), en neem niet genoegen met iets minder, val niet voor de calvinistische praatjes en durf een beetje af te wijken van wat anderen als 'normaal' zien.
Dit was mijn tweede advies, na dat gedoe over je studiekeuze en je weet hoe dat is uitgepakt. .
Ik vind het mooi dat er naast Dromen, ook Droompjes zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wat ik echt wil is wieler- of schaatsverslaggever worden.
Ik zou van 'of' 'en' maken.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wat ik echt wil is wieler- of schaatsverslaggever worden.
Dat klinkt goed, I.R. Je weet wat je wilt en je vertelt de mensen om je heen wat je wilt. Iquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, ik had ook al de link gelegd met mijn opvoeding en de daarbij behorende 'wees blij dat je werk hebt' mentaliteit, maar zelfs m'n ouders steunen me in mijn voorgenomen carriereswitch.
Wat ik echt wil is wieler- of schaatsverslaggever worden. Maar ik probeer nu binnen te komen bij de redactie van een tv-programma, dat komt in de buurt.
En ik laat me graag bemoederen door je, zolang het resultaat maar goed is.
Ik heb mijn brugklassers het verhaal verteld over mijn droompje van een paar jaar geleden toen ik nog maar net begonnen was met lesgeven: ik was op het literatuurfestival dat door de school waar ik nu werk jaarlijks wordt georganiseerd. Bij een lezing van een schrijver (ik weet niet eens meer wie) keek ik om me heen en ik merkte op dat ik waarschijnlijk in 't geschiedenislokaal zat: er hingen schoolplaten van Isings en oude wereldkaarten e.d. aan de muur. Toen bedacht ik me dat het wel heel erg tof zou zijn om ooit op die school te werken. Ik kan er nog steeds heel blij van worden als ik nu dat lokaal instap en terugdenk aan dat moment een paar jaar geleden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:46 schreef zodiakk het volgende:
Ik vind het mooi dat er naast Dromen, ook Droompjes zijn..
In de pauze is er geen surveillance maar dat willen ze geloof ik wel gaan invoeren. Ik vermoed dat daar heel veel weerstand tegen zal zijn. Op mijn vorige school hield ik me nooit aan die roosters: uit principe weigerde ik. Ik heb recht op pauze, vind ik.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:45 schreef ShadyLane het volgende:
Wie surveilleert er bij jullie dan in de aula in de pauzes, wie valt in bij uitgevallen lessen, wie surveilleert er bij tentamens, bij schoolfeesten, bij de inhaalrepetities, in de stiltezaal, wie zit in de commissie 'zeilkamp' of in de taakgroep 'kwaliteitszorg'?
Maar dan was het niet het kortste bericht.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:21 schreef Gellius het volgende:
O, zeker wel hoor. Ik heb de tags op ambachtelijke wijze geplaatst.
Ik hoopte al dat je zoiets zou zeggen en ik had me al voorgenomen om je in dat geval gelijk te geven.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:25 schreef Gellius het volgende:
Het is een metabericht. Daar gelden andere regels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |