abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64784921
Trek, Thaleia. Trek. Alleen de kindertjes in Biafra hebben honger en/of lekkere trek. wanneer zij gezegend zijn met rijke Biafraanse ouders.
pi_64784957
De bel! .
pi_64785165
Ik vind mijn baan zeker nog wel een paar jaar vermakelijk. Da's mooi, want ik heb niet meteen een nieuwe loopbaan en geen zin om het eerste het beste flutbaantje aan te grijpen.

De aardappeljes zijn trouwens klaar. Gellius, you're on your own.
pi_64785182
DE BEL!
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:25:57 #255
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_64785184
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:05 schreef Gellius het volgende:
Mijn calzonedeliveryboy heeft zijn roeping in ieder geval nièt in zijn huidig emplooi gevonden, zoveel is wel duidelijk inmiddels.

*rammel*.
Misschien is zijn roeping wel 'het tergen van mensen die te lui zijn om te koken'.

Ik heb viercomponentenbami in elkaar geknutseld.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_64785395
Ik heb nu een sportschoolabonnement en dat zou weleens verslavend kunnen gaan werken. Als je hooguit vier keer per jaar aan een hardloopwedstrijdje meedoet, merk je alleen op die momenten dat er het een en ander aan je conditie schort. Maar met al die metertjes op die apparaten word je er voortdurend mee geconfronteerd en ik word daar bloedfanatiek van.

Gelukkig is het maar een abonnement voor drie maanden en dan is het weer mooi weer.
pi_64786401
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
Misschien is zijn roeping wel 'het tergen van mensen die te lui zijn om te koken'.
Ojee.

* k_man neemt net de laatste hap van een magnetronmaaltijd.
pi_64786424
Ik ben nog naar de rechtzaak geweest, waar de arrestanten na de ontruiming gedaagd waren. Wat een circus .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_64786630
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:04 schreef Gellius het volgende:
Zouden er wel genoeg roepingen zijn voor iedereen, vraag ik mij wel eens af. Stel je nu toch voor dat wegens roepingschaarste een aanzienlijk deel van de mensen het zònder roeping zal moeten stellen. Wat dan?
Oh, dat wil best.

Ik word binnenkort uitgezonden, in kleine serie minidocumentaires op de radio over ‘niets doen’, als 'De vrouw die weigerde iets te worden' .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_64787379
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:32 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]
(3 minuten fietsen, 10 minuten lopen)
Ik had mij stellig voorgenomen vanavond niets te doen, maar ik kan maar niet ophouden mij over bovenstaande verplaatsingsstrategie te verwonderen. Eerst drie minuten fietsen, en dan tien minuten lopen? Waarom niet wat verder doorgefietst, of iets langer gelopen?

Raadsels.
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:31:02 #261
11923 I.R.Baboon
pi_64787867
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:19 schreef Gellius het volgende:

[..]

Ik had mij stellig voorgenomen vanavond niets te doen, maar ik kan maar niet ophouden mij over bovenstaande verplaatsingsstrategie te verwonderen. Eerst drie minuten fietsen, en dan tien minuten lopen? Waarom niet wat verder doorgefietst, of iets langer gelopen?

Raadsels.
Sorry, de komma had een slash moeten zijn.
pi_64788877
Je wordt vriendelijk bedankt, IR. Fraai is dat.
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:06:03 #263
11923 I.R.Baboon
pi_64789658
Zie je, ik ga langzaam ten onder.
pi_64799213
Goedemorgen in: wij willen een andere baan (LPT). Ik ben met Sigme overigens: het liefst had ik in het geheel geen baan.
pi_64799815
Ik denk dat ik dat ook wel zou uithouden. Misschien is dat wel m'n roeping.
Aldus.
pi_64800327
De afgelopen drie weken heb ik thuisgezeten en dat beviel nét iets beter dan het in de vrieskou, hevige mist en dwarrelende sneeuw naar mijn werk toe fietsen en daar aan het einde van de dag tot de conclusie te komen dat de fietstocht eigenlijk het interssantste van de dag was. Alleen vrees ik voor mijn gezondheid als ik altijd thuis zou moeten blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 08-01-2009 09:42:22 ]
anonieme razernist
pi_64800375
Het is een wijdverbreide roeping, vrees ik.
pi_64802054
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het altijd een beetje dommig om carrière maken gelijk te stellen aan 'voor het grote geld gaan'. Het gaat niet primair om de centen en wat je daarvan kunt kopen, maar om persoonlijke ontwikkeling (om maar een jeukbegrip in de groep te gooien). Als ik mijn werk vreselijk of weinig inspirerend zou vinden, dan zou ik ook zeggen dat ik mijn gezinsleven veel leuker en belangrijker vind.

Overigens geef ik je groot gelijk, IR.
* eens is.
pi_64802450
Ik lijk wel zowat de enige hier te zijn die plezier in zijn werk heeft en het idee heeft dat hij wat zinvols bijdraagt aan de samenleving en zodoende dus ook een zekere mate van zelfactualisatie ervaart.

[ Bericht 2% gewijzigd door zodiakk op 08-01-2009 10:46:41 ]
pi_64802491
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:32 schreef I.R.Baboon het volgende:

Dat ben ik helemaal met je eens, maar mijn huidige werkt bevredigt mijn ontwikkeling niet, en dan hou je alleen dat grote geld over. Mijn gewenste persoonlijke ontwikkeling ligt waarschijnlijk ook meer buiten m'n werk, maar misschien vind ik mijn roeping nog in één of andere branche (waarschijnlijk niet het gezinsleven).
Ga voor wat je echt wilt IR (en als je dat niet weet, neem dan voorlopig een eenvoudig baantje om er eens goed over na te denken), en neem niet genoegen met iets minder, val niet voor de calvinistische praatjes en durf een beetje af te wijken van wat anderen als 'normaal' zien.

Dit was mijn tweede advies, na dat gedoe over je studiekeuze en je weet hoe dat is uitgepakt. .
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_64802611
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:40 schreef zodiakk het volgende:
Ik lijk wel zowat de enige hier te zijn die plezier in zijn werk heeft en het idee heeft dat hij wat zinvols bijdraagt aan de samenleving en dus ook een zekere mate van zelfactualisatie ervaart.
Hoho, ik ben er ook nog!

Ik ben op dit moment heel erg content: ik geef les op één van de leukste scholen in NL (vind ik zelf dan), dat geeft veel voldoening en ik leer er zelf ook van, en daarnaast timmer ik aan de weg met schrijven over geschiedenis en het meewerken aan projecten voor musea. En ik heb plannen om nog een master te gaan doen en dat wordt dan gefinancieerd door de overheid. Ik stuiter van alle energie..en dan ben ik ook nog eens verliefd.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:47:35 #272
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_64802707
Het is heel goed mogelijk om je persoonlijk te ontwikkelen zonder baan, natuurlijk.
Ik durf zelfs te stellen dat dat zonder baan ( en met een beetje zelfdiscipline ) veel sneller gaat.
...dass wir fliegen.
pi_64802800
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:44 schreef mane het volgende:

Hoho, ik ben er ook nog!

Ik ben op dit moment heel erg content: ik geef les op één van de leukste scholen in NL (vind ik zelf dan), dat geeft veel voldoening en ik leer er zelf ook van, en daarnaast timmer ik aan de weg met schrijven over geschiedenis en het meewerken aan projecten voor musea. En ik heb plannen om nog een master te gaan doen en dat wordt dan gefinancieerd door de overheid. Ik stuiter van alle energie..en dan ben ik ook nog eens verliefd.
Gelukkig maar! Ik ben ook verliefd, dus we kunnen niet uitsluiten dat dit de inschatting van ons welbevinden sterk beïnvloedt, .
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:51:22 #274
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_64802837
Oh, en Z, ik heb nu al kippenvel.
...dass wir fliegen.
pi_64802856
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: