abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64625815
Met die mini kerncentrale ontdooi je die leiding wel sigme!
Aldus.
pi_64626324
Leuke tip! Ik zal de VN opscharrelen!

M'n finoven houdt hier de boel lekker warm op een zeer beperkte hoeveelheid hout, maar de wasmachine staat op de deel. Ik denk niet dat ik er een kerncentrale voor over heb, maar ik zal eens zien.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_64631651
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:14 schreef Z het volgende:
Met die mini kerncentrale ontdooi je die leiding wel sigme!
Maar kernenergie brengt over de gehele cyclus bijna net zoveel CO2 in de atmosfeer als fossiele energie. Uranium groeit namelijk niet aan de bomen en afval opruimen is ook niet gratis.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64637162
ShadyLane + Eclipse = verlies nachtrust
pi_64639492
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 23:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar kernenergie brengt over de gehele cyclus bijna net zoveel CO2 in de atmosfeer als fossiele energie. Uranium groeit namelijk niet aan de bomen en afval opruimen is ook niet gratis.
Hoi Kees . Internet thuis al weer aan de praat?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_64639535
quote:

[..]

We hebben het hier over autarkie, niet over het milieu.
Aldus.
  zondag 4 januari 2009 @ 21:47:01 #160
6536 dwerg
chagrijn
pi_64665624
Ik schaam me niet om het te zeggen: ik vind Boer zoekt vrouw nog steeds leuke tv.
I intend to live forever, or die trying.
pi_64677344
Ja, hoi.
pi_64679497
quote:

[..]

Rot op daar geloof ik echt geen ene fucking reet van. Cijfers!
pi_64679651
Hoi .
pi_64681292
Ligt het in het collectieve voornemen om dit jaar in LPT een waardig zwijgen te bewaren?
  maandag 5 januari 2009 @ 12:24:33 #165
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_64681505
Of onwaardig zwijgen, dat verschil merkt toch niemand.
  maandag 5 januari 2009 @ 12:25:17 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_64681534
Gewoon sikkeneurig de kaken op elkaar houden.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 5 januari 2009 @ 12:33:34 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_64681816
Ik was wel benieuwd naar een recept van bijv. Sigme voor gedroogde tuinbonen.
  maandag 5 januari 2009 @ 13:42:45 #168
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_64684231
In volle feestvreugd heb ik in de nacht van 31 december op 1 januari de woonkamer ondergekotst. Mijn vrouw stond naast me. Eerst kwam er een beetje en zei ze: 'Toe maar, dat maakt niet uit. Ik ruim het wel op.' Daarna kwam de rest en, toen ze het allemaal toch wel erg veel vond worden heeft ze me naar de badkamer gestuurd. Daar heb ik de wasbak volgekotst en - omdat ik die avond juist pasta met grote stukken tonijn had gegeten - raakte dat ding vreselijk verstopt. Drie dagen lang heb ik nog met een oude plumeau stukken tonijn en deegballen door de gootsteen kunnen persen. Welkom in het rampenjaar 2009!
Oh ja, dat overgeven, dat kwam natuurlijk omdat ik veel te veel gedronken had. Ik lag in bed te duizelen, op zich voelde ik me best redelijk, tot ik een SMS'je kreeg met daarin wel zo'n honingzoete nieuwjaarswens, dat ik het me even te veel werd.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_64684496
Ha.
Aldus.
pi_64698524
Graag op anoniem
  maandag 5 januari 2009 @ 21:03:12 #171
15967 Frollo
pi_64704020
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:17 schreef Mainport het volgende:
Nooit meer slapen
Da's nog best een aardig topic geworden.
pi_64704703
Hebben jullie het winnende verhaal van de kerstverhalenwedstrijd al gelezen?
Graag op anoniem
pi_64709029
"Ik wil een minuut van m'n leven terug".

Prima boek overigens, nms.
Aldus.
pi_64712502
Dat gezever over de geologie van Nederland is al suf, ik bedoel, werkelijk, wat een geklets, maar toen Willem sensationeel probeerde te schrijven over een blinde receptionist met een vinger waarmee die de wijzers van zijn horloge voelt en een zogenaamd ondoorgrondelijke blinde professor, had ik het wel bekeken. Als je dit soort goedkope trucs nodig hebt om de boel op te smaken, kun je beter ophouden. Met belegen grappen als "Het is een mooi restaurant. Geweest." krijg je ook niet de handen op elkaar. Wat een ongelofelijk matig boek.
Graag op anoniem
  dinsdag 6 januari 2009 @ 07:10:20 #175
15967 Frollo
pi_64717418
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:14 schreef Mainport het volgende:
Hebben jullie het winnende verhaal van de kerstverhalenwedstrijd al gelezen?
Ik heb ook nog geprobeerd iets te schrijven, maar de lengterestrictie viel me echt te zwaar. Anders had ik vanzelfsprekend gewonnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frollo op 06-01-2009 09:29:08 ]
pi_64718409
Opsmaken?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:31:27 #177
15967 Frollo
pi_64718962
quote:
smaken
sma·ken
smaakte; h. gesmaakt

2·overgank. werkw.
(mbt. voedsel en drank) tot zich nemen
synoniem: nuttigen, proeven
Iets net zo lang smaken tot het op is?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:32:04 #178
15967 Frollo
pi_64718975
Een goeden trouwens.
pi_64719526
Een kouden ook.
anonieme razernist
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:57:50 #180
15967 Frollo
pi_64719613
Als ik 's morgens naar mijn werk fiets heb ik het vaak minder koud dan wanneer ik aan het eind van de dag weer naar huis ga. Hoe kan dat?, zullen jullie nu vragen. Wel, op de heenweg blijf ik aan de huizenkant, terwijl ik op de terugweg aan de kant van het Kronenburgerpark rijd. Dat scheelt makkelijk een graad of twee.
pi_64720400
Ha.
Aldus.
pi_64722003
quote:
Op woensdag 31 december 2008 16:16 schreef zodiakk het volgende:

We kunnen wel merken dat jullie een rugzakje meetorsen, . Controlfreaks!
Het is eigenlijk volslagen onzin hoor, ik houd mezelf er ook mee voor de gek. As je verliefd bent, helpt daar geen moedertje lief aan. Ik ben dan ook hopeloos verloren nu, .
quote:
Even off-topic: ik wens iedereen die het wil aannemen een gelukkig 2009!
Ik ook!

De zon schijnt en ik ben weer aan het werk en dat is altijd wel goed voor mijn geestelijk en lichamelijk welbevinden. Orde, discipline, rust&reinheid. Ordnung muss sein! (ik ga nu de leerlingen iets uitleggen over het nazisme..).
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_64738517
quote:
Op maandag 5 januari 2009 12:33 schreef Lienekien het volgende:
Ik was wel benieuwd naar een recept van bijv. Sigme voor gedroogde tuinbonen.
Gelukkig blijven gedroogde tuinbonen goed, ik was even ongewild ontkoppeld van het internet.

Authentiek romeins:
quote:
TUINBONEN MET GEHAKTBALLETJES

Nodig:

* 500 gr gedroogde tuinbonen
* 500 gr gehaktballetjes
* 1 theelepel komijn
* 1 theelepel peperkorrels
* 1 theelepel selderiezaad
* 1 theelepel honing
* 1 dl ingekookte rode wijn
* 1 dl garum of vissaus
* 3 dl witte wijn

Week de bonen en kook ze in 15 minuten bijna gaar in ongezouten water, giet ze af en meng ze met de gehaktballetjes. Maal de rest van de ingrediënten in de vijzel, verdun dit met de witte wijn en voeg alles toe aan de bonen en de ballen. Breng het aan de kook en laat het even doorpruttelen zodat de smaken zich kunnen mengen, totdat de bonen helemaal gaar zijn. Dien het gerecht dan op.

Falafel / taamiya wordt ook gemaakt van gedroogde tuinbonen.

Van het lekkerste gedroogde tuinbonengerecht dat ik ken, ken ik de naam niet. Vrij simpel gekookte bonen met veel komijn, wordt in (delen van) Marokko op straat verkocht als hapje in een klein puntzakje van gedraaid papier. Een beetje op de wijze van gepofte kastagnes in Zwitserland of mais in Hongarije, uit zo'n dampende kleine uitventkar.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:45:20 #184
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_64741729
Allemaal een fijn 2009, mag dat nog? Ik ben vannacht teruggekomen van 1,5 week Frankrijk, waar ik definitief besloten heb dat ik ander werk moet zoeken, en ik heb fijn een heel stuk geschaatst in de polder. Morgen weer aan de arbeid .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 20:03:15 #185
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_64742645
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Gelukkig blijven gedroogde tuinbonen goed, ik was even ongewild ontkoppeld van het internet.

Authentiek romeins:
[..]

Falafel / taamiya wordt ook gemaakt van gedroogde tuinbonen.

Van het lekkerste gedroogde tuinbonengerecht dat ik ken, ken ik de naam niet. Vrij simpel gekookte bonen met veel komijn, wordt in (delen van) Marokko op straat verkocht als hapje in een klein puntzakje van gedraaid papier. Een beetje op de wijze van gepofte kastagnes in Zwitserland of mais in Hongarije, uit zo'n dampende kleine uitventkar.
Klinkt lekker! Ik sla de link naar je post op bij m'n recepten.

Ik zie gedroogde tuinbonen regelmatig bij Le Souk (Noord-Afrikaans winkeltje in de Folkingestraat) en wil het zeker eens proberen.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 20:04:25 #186
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_64742714
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
Allemaal een fijn 2009, mag dat nog? Ik ben vannacht teruggekomen van 1,5 week Frankrijk, waar ik definitief besloten heb dat ik ander werk moet zoeken, en ik heb fijn een heel stuk geschaatst in de polder. Morgen weer aan de arbeid .
Ook nog de beste wensen. En succes met je voornemen om ander werk te gaan zoeken.
pi_64743203
Als ik jou was zou ik gewoon nog even blijven plakken IR, je bent net begonnen, en beginnen is nooit leuk.
Aldus.
pi_64744613
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 20:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Klinkt lekker! Ik sla de link naar je post op bij m'n recepten.

Ik zie gedroogde tuinbonen regelmatig bij Le Souk (Noord-Afrikaans winkeltje in de Folkingestraat) en wil het zeker eens proberen.
Ik ken Le Souk wel hoor . Nog uit de tijd dat ze in het hoekpand zaten waar nu Simsalabim zit.

Le Souk heeft zoveel lekkere bonen . En andere lekkernijen . Jammer dat het bakkershoekje eruit is. De bakker experimenteerde graag en bizonder succesvol naar mijn mening. Zo'n schatje .
pi_64745613
Mijn belangrijkste Goede Voornemen is ook 'ander werk zoeken'. Totdat dat gelukt is is mijn goede voornemen 'me vooral in het klaslokaal ophouden, want daar is het WEL leuk'. Een ander is 'minstens een half uur per dag drummen'. Dat blijkt zo leuk te zijn dat ik het moeiteloos volhoud. 'Meer borrels organiseren' vond ik ook wel een mooie. De eerste heeft reeds plaatsgevonden.
pi_64745982
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:20 schreef mane het volgende:
Het is eigenlijk volslagen onzin hoor, ik houd mezelf er ook mee voor de gek. As je verliefd bent, helpt daar geen moedertje lief aan. Ik ben dan ook hopeloos verloren nu, .
Prachtig!
En het is inderdaad meer een intentie. Toen ik het postte wist ik overigens al dat zodiakk erop zou gaan reageren.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:18:14 #191
11923 I.R.Baboon
pi_64751839
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 20:13 schreef Z het volgende:
Als ik jou was zou ik gewoon nog even blijven plakken IR, je bent net begonnen, en beginnen is nooit leuk.
Dat is zo, maar ik weet nu al dat ik het niet leuk vind om elke dag om 8 uur thuis te zijn en dan weer om kwart voor 7 op te moeten staan. En ik wil ook helemaal niet dat dat gaat wennen. Ik wil gewoon in Amsterdam werken en een normale baan hebben die om half 6 klaar is, en dan wil ik best af en toe even doorwerken, maar ook wel de mogelijkheid hebben om mijn hobbies, die oneindig veel interessanter zijn dan mijn werk, uit te oefenen. Dat ik daar het Grote Geld door mis ga lopen neem ik voor lief.
pi_64752314
Als je elke dag tot 8 uur moet kun je 's ochtends toch uitslapen. En het valt in het niet bij je drie dagen durende weekend en veertig vakantiedagen per jaar.
Graag op anoniem
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:34:32 #193
11923 I.R.Baboon
pi_64752571
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:28 schreef Mainport het volgende:
Als je elke dag tot 8 uur moet kun je 's ochtends toch uitslapen. En het valt in het niet bij je drie dagen durende weekend en veertig vakantiedagen per jaar.
Het punt is nou juist dat ik graag zo'n baan wil, maar dat ik die nu niet heb. En dan valt het nog mee, want ik zie ook collega's die elke dag nog minstens een uur langer van huis zijn. Maar goed, zij hebben hun zinnen erop gezet om binnen een paar jaar carriere te maken, ik wil en kan dat niet op die manier.

(Ja, ik heb de afgelopen weken goed mijn best gedaan om mijn bezwaren duidelijk te krijgen en te formuleren voordat ik de knoop doorhakte, dus nu wil ik ze ook met jullie delen).
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:41:25 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64752890
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:18 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dat is zo, maar ik weet nu al dat ik het niet leuk vind om elke dag om 8 uur thuis te zijn en dan weer om kwart voor 7 op te moeten staan. En ik wil ook helemaal niet dat dat gaat wennen. Ik wil gewoon in Amsterdam werken en een normale baan hebben die om half 6 klaar is, en dan wil ik best af en toe even doorwerken, maar ook wel de mogelijkheid hebben om mijn hobbies, die oneindig veel interessanter zijn dan mijn werk, uit te oefenen. Dat ik daar het Grote Geld door mis ga lopen neem ik voor lief.
Je hebt groot gelijk. Ik zie dat precies hetzelfde en toevallig veel mensen in mijn omgeving ook. Dat grote geld, tja. Wat moet je er mee? In een hele dure auto rijden of altijd merkkleding dragen interesseert me weinig. Ik zou er in ieder geval niet iedere dag pas om half acht thuis voor willen zijn en zo mijn dochtertje missen.

Ook moet je bedenken waar je later spijt van kan krijgen? Als ik nu NIET 60 uur per week ga werken, en NIET in een BMW rijdt, spijt me dat over 20 jaar dan? Nee, ik denk dat dit me dan helemaal niks uit maakt.
Als ik 's avonds nooit mijn dochtertje op bed heb gelegd en werk heb gedaan wat me eigenlijk niet intereseert, zal dat me dan spijten? Ja, dat denk ik wel.

Mijn probleem is vooral dat ik over 3 mnd waarschijnlijk ver van huis geplaatst wordt als ik niks anders vind. Dan moet ik iedere dag om 05:45 oid in de auto gaan zitten en ben ik om 19:00 pas thuis. En ik HAAT autorijden, in ieder geval forensen in de file. Dat ga ik dus zeker niet doen. In ieder geval mijn best om dit te voorkomen. En als ik ga verhuizen dan ga ik weg uit mijn geliefde Brabant, waar het goed is en waar mijn familie en vrienden wonen. Dat wil ik ook niet.
The End Times are wild
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:42:17 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64752928
Kwart voor zeven opstaan is trouwens gewoon vette luxe, IR! Dat heb ik in geen 18 jaar meer gedaan!
The End Times are wild
pi_64758915
Mini_z word tegenwoordig gewoon om 8 uur wakker hoor.

Dat je in A'dam wel werken snap ik heel goed, dat doe ik ook, 10 minuten fietsen en ik ben thuis, het is zelfs te lopen, ideaal.
Aldus.
pi_64759088
Ik vind het altijd een beetje dommig om carrière maken gelijk te stellen aan 'voor het grote geld gaan'. Het gaat niet primair om de centen en wat je daarvan kunt kopen, maar om persoonlijke ontwikkeling (om maar een jeukbegrip in de groep te gooien). Als ik mijn werk vreselijk of weinig inspirerend zou vinden, dan zou ik ook zeggen dat ik mijn gezinsleven veel leuker en belangrijker vind.

Overigens geef ik je groot gelijk, IR.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:23:48 #198
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64759344
Natuurlijk. Als je het werk geweldig vind en het je hobby is, dan maken die 40 uur niks uit. Zeker niet wanneer je verder minder sociale activiteiten hebt. En ik vond mijn werk in eerste instantie ook geweldig, maar met de jaren heb je het allemaal ook wel gezien hoor. Wat je ook doet denk ik.
In ieder geval is iets anders vinden dan een goed idee.
The End Times are wild
pi_64760945
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:11 schreef ShadyLane het volgende:
Toen ik het postte wist ik overigens al dat zodiakk erop zou gaan reageren.
Haha! Daar geloof ik niks van! Ik krijg wel een 'fuzzy feeling' in mijn buik als ik bedenk dat mijn aanwezigheid -ook al is deze afwezig is- gevoeld wordt in deze topicreeks .
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:24:36 #200
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_64762862
Allen: een gedegen 2009.
Zonder regen. Of juist met. Je kijkt maar. Interesseert mij het.

( . )
...dass wir fliegen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:30:02 #201
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_64763067
Ha Do2
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 7 januari 2009 @ 12:12:05 #202
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_64764511
, .
...dass wir fliegen.
pi_64767659
Wat is het met dat haar?
Heb jij gezegd dat ik een lul ben?
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:42:01 #204
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_64767711
Dat is een woord/beeldgrapje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')