Maar kernenergie brengt over de gehele cyclus bijna net zoveel CO2 in de atmosfeer als fossiele energie. Uranium groeit namelijk niet aan de bomen en afval opruimen is ook niet gratis.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:14 schreef Z het volgende:
Met die mini kerncentrale ontdooi je die leiding wel sigme!
Hoi Keesquote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar kernenergie brengt over de gehele cyclus bijna net zoveel CO2 in de atmosfeer als fossiele energie. Uranium groeit namelijk niet aan de bomen en afval opruimen is ook niet gratis.
We hebben het hier over autarkie, niet over het milieu.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar kernenergie brengt over de gehele cyclus bijna net zoveel CO2 in de atmosfeer als fossiele energie. Uranium groeit namelijk niet aan de bomen en afval opruimen is ook niet gratis.
Rot op daar geloof ik echt geen ene fucking reet van. Cijfers!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb ook nog geprobeerd iets te schrijven, maar de lengterestrictie viel me echt te zwaar. Anders had ik vanzelfsprekend gewonnen.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:14 schreef Mainport het volgende:
Hebben jullie het winnende verhaal van de kerstverhalenwedstrijd al gelezen?
Iets net zo lang smaken tot het op is?quote:smaken
sma·ken
smaakte; h. gesmaakt
2·overgank. werkw.
(mbt. voedsel en drank) tot zich nemen
synoniem: nuttigen, proeven
Het is eigenlijk volslagen onzin hoor, ik houd mezelf er ook mee voor de gek. As je verliefd bent, helpt daar geen moedertje lief aan. Ik ben dan ook hopeloos verloren nu,quote:Op woensdag 31 december 2008 16:16 schreef zodiakk het volgende:
We kunnen wel merken dat jullie een rugzakje meetorsen,. Controlfreaks!
Ik ook!quote:Even off-topic: ik wens iedereen die het wil aannemen een gelukkig 2009!
Gelukkig blijven gedroogde tuinbonen goed, ik was even ongewild ontkoppeld van het internet.quote:Op maandag 5 januari 2009 12:33 schreef Lienekien het volgende:
Ik was wel benieuwd naar een recept van bijv. Sigme voor gedroogde tuinbonen.
quote:TUINBONEN MET GEHAKTBALLETJES
Nodig:
* 500 gr gedroogde tuinbonen
* 500 gr gehaktballetjes
* 1 theelepel komijn
* 1 theelepel peperkorrels
* 1 theelepel selderiezaad
* 1 theelepel honing
* 1 dl ingekookte rode wijn
* 1 dl garum of vissaus
* 3 dl witte wijn
Week de bonen en kook ze in 15 minuten bijna gaar in ongezouten water, giet ze af en meng ze met de gehaktballetjes. Maal de rest van de ingrediënten in de vijzel, verdun dit met de witte wijn en voeg alles toe aan de bonen en de ballen. Breng het aan de kook en laat het even doorpruttelen zodat de smaken zich kunnen mengen, totdat de bonen helemaal gaar zijn. Dien het gerecht dan op.
Klinkt lekker! Ik sla de link naar je post op bij m'n recepten.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Gelukkig blijven gedroogde tuinbonen goed, ik was even ongewild ontkoppeld van het internet.
Authentiek romeins:
[..]
Falafel / taamiya wordt ook gemaakt van gedroogde tuinbonen.
Van het lekkerste gedroogde tuinbonengerecht dat ik ken, ken ik de naam niet. Vrij simpel gekookte bonen met veel komijn, wordt in (delen van) Marokko op straat verkocht als hapje in een klein puntzakje van gedraaid papier. Een beetje op de wijze van gepofte kastagnes in Zwitserland of mais in Hongarije, uit zo'n dampende kleine uitventkar.
Ook nog de beste wensen. En succes met je voornemen om ander werk te gaan zoeken.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
Allemaal een fijn 2009, mag dat nog? Ik ben vannacht teruggekomen van 1,5 week Frankrijk, waar ik definitief besloten heb dat ik ander werk moet zoeken, en ik heb fijn een heel stuk geschaatst in de polder. Morgen weer aan de arbeid.
Ik ken Le Souk wel hoorquote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Klinkt lekker! Ik sla de link naar je post op bij m'n recepten.![]()
Ik zie gedroogde tuinbonen regelmatig bij Le Souk (Noord-Afrikaans winkeltje in de Folkingestraat) en wil het zeker eens proberen.
Prachtig!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:20 schreef mane het volgende:
Het is eigenlijk volslagen onzin hoor, ik houd mezelf er ook mee voor de gek. As je verliefd bent, helpt daar geen moedertje lief aan. Ik ben dan ook hopeloos verloren nu,.
Dat is zo, maar ik weet nu al dat ik het niet leuk vind om elke dag om 8 uur thuis te zijn en dan weer om kwart voor 7 op te moeten staan. En ik wil ook helemaal niet dat dat gaat wennen. Ik wil gewoon in Amsterdam werken en een normale baan hebben die om half 6 klaar is, en dan wil ik best af en toe even doorwerken, maar ook wel de mogelijkheid hebben om mijn hobbies, die oneindig veel interessanter zijn dan mijn werk, uit te oefenen. Dat ik daar het Grote Geld door mis ga lopen neem ik voor lief.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:13 schreef Z het volgende:
Als ik jou was zou ik gewoon nog even blijven plakken IR, je bent net begonnen, en beginnen is nooit leuk.
Het punt is nou juist dat ik graag zo'n baan wil, maar dat ik die nu niet heb. En dan valt het nog mee, want ik zie ook collega's die elke dag nog minstens een uur langer van huis zijn. Maar goed, zij hebben hun zinnen erop gezet om binnen een paar jaar carriere te maken, ik wil en kan dat niet op die manier.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:28 schreef Mainport het volgende:
Als je elke dag tot 8 uur moet kun je 's ochtends toch uitslapen. En het valt in het niet bij je drie dagen durende weekend en veertig vakantiedagen per jaar.
Je hebt groot gelijk. Ik zie dat precies hetzelfde en toevallig veel mensen in mijn omgeving ook. Dat grote geld, tja. Wat moet je er mee? In een hele dure auto rijden of altijd merkkleding dragen interesseert me weinig. Ik zou er in ieder geval niet iedere dag pas om half acht thuis voor willen zijn en zo mijn dochtertje missen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat is zo, maar ik weet nu al dat ik het niet leuk vind om elke dag om 8 uur thuis te zijn en dan weer om kwart voor 7 op te moeten staan. En ik wil ook helemaal niet dat dat gaat wennen. Ik wil gewoon in Amsterdam werken en een normale baan hebben die om half 6 klaar is, en dan wil ik best af en toe even doorwerken, maar ook wel de mogelijkheid hebben om mijn hobbies, die oneindig veel interessanter zijn dan mijn werk, uit te oefenen. Dat ik daar het Grote Geld door mis ga lopen neem ik voor lief.
Haha! Daar geloof ik niks van! Ik krijg wel een 'fuzzy feeling' in mijn buik als ik bedenk dat mijn aanwezigheid -ook al is deze afwezig is- gevoeld wordt in deze topicreeksquote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:11 schreef ShadyLane het volgende:
Toen ik het postte wist ik overigens al dat zodiakk erop zou gaan reageren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |