Staat die vent op de ossenmarkt vlakbij de rechtbank?quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:55 schreef Lienekien het volgende:
En ik ga morgenavond voor het eerst zelf oliebollen bakken. Want Antoon Meijer, onze bollenbakker, heeft bij de AD-test een nul gescoord. Kijken of ik het nog slechter kan.
Ja. En zijn oliebollen waren (toch) best lekker.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:14 schreef Diverse_Reality het volgende:
[..]
Staat die vent op de ossenmarkt vlakbij de rechtbank?
'Vastbinden deze man. Kan hij geen verder onheil aanrichten. Meer dan treurig.'
Geweldig. We reden er net nog langs, ff lopen toeteren en moordenaar naar hem geroepen.
Wat kom je doen in Groningen? De Ossenmarkt is best mooi, hoor. Verder is daar (op de Ossenmarkt) echter niet speciaal iets te beleven, behalve op bepaalde feestdagen. Onder de Ossenmarkt zit wel een parkeergarage. Ook handig om te weten.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:34 schreef Z het volgende:
Ik ga binnenkort naar Groningen, de Ossenmarkt en het Overwinningsplein sla ik over, en voor de zekerheid ook Antoon Meijer maar.
Niet al te veel, museum, filmpje, eten, beetje shoppen wellicht.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat kom je doen in Groningen? De Ossenmarkt is best mooi, hoor. Verder is daar (op de Ossenmarkt) echter niet speciaal iets te beleven, behalve op bepaalde feestdagen. Onder de Ossenmarkt zit wel een parkeergarage. Ook handig om te weten.
Oh, leuk. Nee, dan hoef je niet noordelijker dan de Ossenmarkt te komen (hoewel het daar fijn woont). Je kent Images?quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:45 schreef Z het volgende:
[..]
Niet al te veel, museum, filmpje, eten, beetje shoppen wellicht.
Was je al krakende in de WN-tijd, of gaat hiermee pijnlijk een generatiekloof zichtbaar worden?quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:43 schreef Diverse_Reality het volgende:
Ik heb het vier maanden volgehouden in Engeland. En toen waren ze me alweer zat. Ik woonde er gewoon in een huurwoning, krakers zijn ze in Engeland niet bepaald dol op..
En nu weer even in Groningen! Ook gewoon huren, dat kraken heb ik al een aantal jaar genoeg van. Tegenwoordig is het moeilijk om voor een langere periode iets te kraken.
De bioscoop aan de Poelestraat. Het arthouse-alternatief als je niet naar Pathé wilt. Beide trouwens goed in het centrum en allemaal goed beloopbaar t.o.v. het Groninger Museum.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:48 schreef Z het volgende:
Images?
Ah, dank.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De bioscoop aan de Poelestraat. Het arthouse-alternatief als je niet naar Pathé wilt. Beide trouwens goed in het centrum en allemaal goed beloopbaar t.o.v. het Groninger Museum.
Ik ken er één die heel keurig is geworden, maar die kom jij dan natuurlijk niet meer tegen in het (aksie)circuit.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:51 schreef Diverse_Reality het volgende:
Boy A is een aanrader, en die draait in Images! Geweldige film!
En idd., WN is van voor mijn tijd..
Ik ken wel wat oude punkers die er hebben gewoond, maar die jongens zijn ondertussen al aardig naar de vernieling...
Een gapende generatiekloof, derhalvequote:Op woensdag 7 januari 2009 15:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, zo heette het al heel lang niet meer.
Ik kwam in 1987 in Groningen wonen. En jij?quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:19 schreef Gellius het volgende:
[..]
Een gapende generatiekloof, derhalve.
Blijf jij maar vér, vér van de Ossenmarkt vandaan.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:28 schreef Diverse_Reality het volgende:
Nee de ossenmarkt is gezellig... met de rechtbank en parketpolitie gevaarlijk dichtbij.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:51 schreef Diverse_Reality het volgende:
Boy A is een aanrader, en die draait in Images! Geweldige film!
Ja, dat was een uitspraak van de toenmalige burgemeester van Groningen, (wijlen) Jos Staatsen. Die sprak van 'een blindeloze woede' van de krakers.quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:41 schreef Z het volgende:
'Blindeloze'?
Ja, dat heb ik ook 4 jaar kunnen doen (3 minuten fietsen, 10 minuten lopen), maar ik had vantevoren geen idee dat dat reizen zo zou gaan irriteren. Zeker omdat ik elke dag langs [betreffende oude werk] fiets wanneer er nog niemand is en er weer langs wanneer er weer niemand is.quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:01 schreef Z het volgende:
Dat je in A'dam wel werken snap ik heel goed, dat doe ik ook, 10 minuten fietsen en ik ben thuis, het is zelfs te lopen, ideaal.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar mijn huidige werkt bevredigt mijn ontwikkeling niet, en dan hou je alleen dat grote geld over. Mijn gewenste persoonlijke ontwikkeling ligt waarschijnlijk ook meer buiten m'n werk, maar misschien vind ik mijn roeping nog in één of andere branche (waarschijnlijk niet het gezinsleven).quote:Ik vind het altijd een beetje dommig om carrière maken gelijk te stellen aan 'voor het grote geld gaan'. Het gaat niet primair om de centen en wat je daarvan kunt kopen, maar om persoonlijke ontwikkeling (om maar een jeukbegrip in de groep te gooien). Als ik mijn werk vreselijk of weinig inspirerend zou vinden, dan zou ik ook zeggen dat ik mijn gezinsleven veel leuker en belangrijker vind.
Overigens geef ik je groot gelijk, IR.
Misschien is zijn roeping wel 'het tergen van mensen die te lui zijn om te koken'.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:05 schreef Gellius het volgende:
Mijn calzonedeliveryboy heeft zijn roeping in ieder geval nièt in zijn huidig emplooi gevonden, zoveel is wel duidelijk inmiddels.
*rammel*.
Ojee.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
Misschien is zijn roeping wel 'het tergen van mensen die te lui zijn om te koken'.
Oh, dat wil best.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:04 schreef Gellius het volgende:
Zouden er wel genoeg roepingen zijn voor iedereen, vraag ik mij wel eens af. Stel je nu toch voor dat wegens roepingschaarste een aanzienlijk deel van de mensen het zònder roeping zal moeten stellen. Wat dan?
Ik had mij stellig voorgenomen vanavond niets te doen, maar ik kan maar niet ophouden mij over bovenstaande verplaatsingsstrategie te verwonderen. Eerst drie minuten fietsen, en dan tien minuten lopen? Waarom niet wat verder doorgefietst, of iets langer gelopen?quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
(3 minuten fietsen, 10 minuten lopen)
Sorry, de komma had een slash moeten zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:19 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik had mij stellig voorgenomen vanavond niets te doen, maar ik kan maar niet ophouden mij over bovenstaande verplaatsingsstrategie te verwonderen. Eerst drie minuten fietsen, en dan tien minuten lopen? Waarom niet wat verder doorgefietst, of iets langer gelopen?
Raadsels.
* eens is.quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het altijd een beetje dommig om carrière maken gelijk te stellen aan 'voor het grote geld gaan'. Het gaat niet primair om de centen en wat je daarvan kunt kopen, maar ompersoonlijke ontwikkeling
(om maar een jeukbegrip in de groep te gooien). Als ik mijn werk vreselijk of weinig inspirerend zou vinden, dan zou ik ook zeggen dat ik mijn gezinsleven veel leuker en belangrijker vind.
Overigens geef ik je groot gelijk, IR.
Ga voor wat je echt wilt IR (en als je dat niet weet, neem dan voorlopig een eenvoudig baantje om er eens goed over na te denken), en neem niet genoegen met iets minder, val niet voor de calvinistische praatjes en durf een beetje af te wijken van wat anderen als 'normaal' zien.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat ben ik helemaal met je eens, maar mijn huidige werkt bevredigt mijn ontwikkeling niet, en dan hou je alleen dat grote geld over. Mijn gewenste persoonlijke ontwikkeling ligt waarschijnlijk ook meer buiten m'n werk, maar misschien vind ik mijn roeping nog in één of andere branche (waarschijnlijk niet het gezinsleven).
Hoho, ik ben er ook nog!quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:40 schreef zodiakk het volgende:
Ik lijk wel zowat de enige hier te zijn die plezier in zijn werk heeft en het idee heeft dat hij wat zinvols bijdraagt aan de samenleving en dus ook een zekere mate van zelfactualisatie ervaart.
Gelukkig maar! Ik ben ook verliefd, dus we kunnen niet uitsluiten dat dit de inschatting van ons welbevinden sterk beïnvloedt,quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:44 schreef mane het volgende:
Hoho, ik ben er ook nog!
Ik ben op dit moment heel erg content: ik geef les op één van de leukste scholen in NL (vind ik zelf dan), dat geeft veel voldoening en ik leer er zelf ook van, en daarnaast timmer ik aan de weg met schrijven over geschiedenis en het meewerken aan projecten voor musea. En ik heb plannen om nog een master te gaan doen en dat wordt dan gefinancieerd door de overheid. Ik stuiter van alle energie..en dan ben ik ook nog eens verliefd.
Nee, ik voelde dit ook al zo voordat ik verliefd was, maar het het maakt eea natuurlijk wel erger. Volgens mij ben ik onuitstaanbaar momenteel.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:50 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Gelukkig maar! Ik ben ook verliefd, dus we kunnen niet uitsluiten dat dit de inschatting van ons welbevinden sterk beïnvloedt,.
Ja, ik had ook al de link gelegd met mijn opvoeding en de daarbij behorende 'wees blij dat je werk hebt' mentaliteit, maar zelfs m'n ouders steunen me in mijn voorgenomen carriereswitch.quote:Ga voor wat je echt wilt IR (en als je dat niet weet, neem dan voorlopig een eenvoudig baantje om er eens goed over na te denken), en neem niet genoegen met iets minder, val niet voor de calvinistische praatjes en durf een beetje af te wijken van wat anderen als 'normaal' zien.
Dit was mijn tweede advies, na dat gedoe over je studiekeuze en je weet hoe dat is uitgepakt. .
Ik vind het mooi dat er naast Dromen, ook Droompjes zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wat ik echt wil is wieler- of schaatsverslaggever worden.
Ik zou van 'of' 'en' maken.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wat ik echt wil is wieler- of schaatsverslaggever worden.
Dat klinkt goed, I.R. Je weet wat je wilt en je vertelt de mensen om je heen wat je wilt. Iquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, ik had ook al de link gelegd met mijn opvoeding en de daarbij behorende 'wees blij dat je werk hebt' mentaliteit, maar zelfs m'n ouders steunen me in mijn voorgenomen carriereswitch.
Wat ik echt wil is wieler- of schaatsverslaggever worden. Maar ik probeer nu binnen te komen bij de redactie van een tv-programma, dat komt in de buurt.
En ik laat me graag bemoederen door je, zolang het resultaat maar goed is.
Ik heb mijn brugklassers het verhaal verteld over mijn droompje van een paar jaar geleden toen ik nog maar net begonnen was met lesgeven: ik was op het literatuurfestival dat door de school waar ik nu werk jaarlijks wordt georganiseerd. Bij een lezing van een schrijver (ik weet niet eens meer wie) keek ik om me heen en ik merkte op dat ik waarschijnlijk in 't geschiedenislokaal zat: er hingen schoolplaten van Isings en oude wereldkaarten e.d. aan de muur. Toen bedacht ik me dat het wel heel erg tof zou zijn om ooit op die school te werken. Ik kan er nog steeds heel blij van worden als ik nu dat lokaal instap en terugdenk aan dat moment een paar jaar geleden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:46 schreef zodiakk het volgende:
Ik vind het mooi dat er naast Dromen, ook Droompjes zijn..
In de pauze is er geen surveillance maar dat willen ze geloof ik wel gaan invoeren. Ik vermoed dat daar heel veel weerstand tegen zal zijn. Op mijn vorige school hield ik me nooit aan die roosters: uit principe weigerde ik. Ik heb recht op pauze, vind ik.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:45 schreef ShadyLane het volgende:
Wie surveilleert er bij jullie dan in de aula in de pauzes, wie valt in bij uitgevallen lessen, wie surveilleert er bij tentamens, bij schoolfeesten, bij de inhaalrepetities, in de stiltezaal, wie zit in de commissie 'zeilkamp' of in de taakgroep 'kwaliteitszorg'?
Maar dan was het niet het kortste bericht.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:21 schreef Gellius het volgende:
O, zeker wel hoor. Ik heb de tags op ambachtelijke wijze geplaatst.
Ik hoopte al dat je zoiets zou zeggen en ik had me al voorgenomen om je in dat geval gelijk te geven.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:25 schreef Gellius het volgende:
Het is een metabericht. Daar gelden andere regels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |