abonnement Unibet Coolblue
pi_64253853
Lekrijden doe ik amper. Banden die een slagje breder zijn en met een kevlarlaag houden heel veel tegen.
pi_64255279
Heel veel modder ja. Ben steeds lang bezig om hem schoon te maken na een ritje. Het zand en de modder zit dan echt overal...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 23 december 2008 @ 08:35:39 #4
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_64273745
tvp
  dinsdag 23 december 2008 @ 13:49:54 #5
11102 knep
Mountainfreak
pi_64282494
quote:
Op maandag 22 december 2008 16:48 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Profi!

Ik ben eigenlijk al een paar jaar geleden gestopt met het trainen op hartslag. Met een 40-urige werkweek vind ik het maar lastig om met trainingsschema's te werken. Ik probeer gewoon zo'n tien uur per week op de fiets te zitten en wat af te wisselen tussen rustig rijden op de racefiets, doorrijden op de mountainbike en afzien op de mountainbike, dan zijn de trainingen wel redelijk verdeeld over de verschillende zones. Die 2% extra progressie die je wint door je heel goed aan een schema met hartslagzones te houden, weegt voor mij niet op tegen het plezier van 'gewoon maar wat doen'. Wielrennen en mountainbiken blijven bovenal een hobby.
Je hebt ook wel gelijk alleen mijn probleem is dat ik altijd veel te intensief train .
Ik wil nu eens kijken hoe het gaat als ik een schema ga volgen .
Zou graag de Marmotte rijden dit jaar .
pi_64329285
Zit op dit moment bijna elke dag lekker 20 minuutjes op de Tacx. Is natuurlijk geen partij voor het rijden in de buitenlucht, maar ben allang blij dat ik weer kan trainen na de operatie
pi_64331370
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:47 schreef marcodej het volgende:
Heel veel modder ja. Ben steeds lang bezig om hem schoon te maken na een ritje. Het zand en de modder zit dan echt overal...
Wat een geluk dat ik aan de duinrand woon, alleen maar zand en strand. Om de dag fietsen en schaatsen.
janneman
pi_64334438
quote:
Op woensdag 24 december 2008 17:36 schreef horstjan het volgende:

[..]

Wat een geluk dat ik aan de duinrand woon, alleen maar zand en strand. Om de dag fietsen en schaatsen.
Laat ik nou aan de duinrand wonen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_64372377
Ik heb ook eindelijk winterkledinng en tijd ..
pi_64384024
@FJD Ik ben op fuerteventura om te trainen. Lukt prima. in twee weken 45 uur getraind. Vandaag een lange tocht van 7 uur (3000 hm, 190km). Morgen rustig aan, overmorgen naar huis.

@trainspotter: da´s ook wat ik probeer te doen. In NL ongeveer 10 uur per week, alhoewel ik dat vaak niet haal. Als ik in het buitenland ben, dan train ik stukken meer, meestal 20-24 uur per week. Maar daarna ook altijd een weekje rustig aan.

[ Bericht 13% gewijzigd door Wombcat op 27-12-2008 10:11:04 ]
in a crowd you lose humanity
  zondag 28 december 2008 @ 14:19:54 #11
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_64429153
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 20:38 schreef Wombcat het volgende:
@trainspotter: da's ook wat ik probeer te doen. In NL ongeveer 10 uur per week, alhoewel ik dat vaak niet haal. Als ik in het buitenland ben, dan train ik stukken meer, meestal 20-24 uur per week. Maar daarna ook altijd een weekje rustig aan.
Ik haal het ook lang niet altijd, maar nu ik komend jaar geen xc-wedstrijden meer ga rijden zal het een stuk makkelijker gaan. Als ik op zondag een wedstrijd had dan reed je op zaterdag hooguit een uurtje en de wedstrijddag zelf was een uur inrijden en een uur fietsen. Zonder wedstrijddag kun je veel makkelijker een uur of zes per weekend maken. Dan 'hoef' je doordeweeks nog maar vier. Ik probeer ook altijd drie dagen op een rij te trainen, dat werkt voor mij heel goed in de opbouw.

Deze twee vrije, regen- en modderloze weken kom ik wel aan vijftien per week, in blokken van drie dagen. Op vakantie ook meer dan twintig, gevolgd door een rustige week. Vakantieweken zie ik eigenlijk niet als trainen, het is alleen maar mooi meegenomen dat je sterker wordt van dat beulen tegen de bergen.
pi_64466524
Ben weer terug. In totaal op Fuerteventura bijna 48 uur op de fiets gezeten.
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:19 schreef Trainspotter het volgende:
Vakantieweken zie ik eigenlijk niet als trainen, het is alleen maar mooi meegenomen dat je sterker wordt van dat beulen tegen de bergen.
Zoveel fietsen is eigenlijk niet meer echt trainen idd. Ik heb nu ook iets teveel gedaan voor het mooie, maar ik zit er toch en ik kan toch niet een dag op het strand zitten. Een stel engelsen die naast me zaten, die lagen wel echt de hele dag in de zon elke dag. Die waren ook bijna zwart.

Anyway. Ik heb dus lekker gefietst daar . Vrijdag dus een lange tocht gemaakt. Op het einde nog een half uurtje met twee spanjaarden (ik denk triatleten) gereden. Die gingen goed hard. Ik heb ze er toen heuvelop nog wel afgereden . Hoewel dat wel kwam omdat eentje van hen gebeld werd en zijn telefoon opnam. Ik ben toen maar doorgestampt
Daarna met zijn drieën in volle vaart afdalen naar de kust

Verder nog twee keer een lange tocht gemaakt (van 6 uur) en verder tussen 2 en 5 uur per dag, twee rustdagen.

Wel af en toe gruwelijk harde wind daar. Gelukkig op die dag dat ik dik 7 uur fietste juist windstil. Op een van mijn losfietsdagen juist verschrikkelijk harde wind. Vals plat naar boven was wel rustig losfietsen toen, maar naar beneden werd ik gestoord van de herrie (en het ging langzamer dan naar boven). Ben toen ook een paar keer even omgedraaid om mijn oren wat rust te gunnen.
Op een van de eerste dagen was er ook al zo'n harde wind. Toen fietste ik richting noorden met wind tegen, en terug langs de kust (redelijk vlakke weg) met wind mee, dat ging gruwelijk hard. 23 km in een half uur! Dat was wel tof . Vorig jaar had ik datzelfde stuk andersom gefietst (ook met vrij veel wind). Toen reed ik langs de kust 25 gemiddeld. Het vals plat het binnenland in (omhoog, maar wind mee) reed ik toen harder dan dat ik het nu omlaag fietste (met wind tegen).
in a crowd you lose humanity
pi_64483896
Mooie verhalen Wombcat! Soms is de wind echt je bondgenoot, soms kan je de wind wel vervloeken. Hoewel tegen de wind in stoempen ook wel iets heldhaftigs heeft soms
pi_64609155
Na een lange zoektocht heb ik vanochtend mijn nieuwe fiets opgehaald.
Ik heb veel gelezen, meningen gevraagd en ik heb hem mogen aanschouwen op Bike Motion voordat ik tot een koop overging. Dit alles heeft geleid tot een aankoop van een Kuota Kharma 2009.

Toen ik de fiets voor het eerst zag was ik gelijk verliefd, door de looks ziet hij er geweldig uit, kan niet anders zeggen. Zeker een verbetering met mijn oude Bulls Harrier.

Met deze fiets ben ik overgestapt naar het Campa kamp, voorheen dus een Shimano fiets, in het begin zal het schakelen even wennen zijn, maar dat zal snel over zijn.

Het is een carbon monocoque frame, 12 k voor de kenners, met een Campagnolo Centaur Carbon groep. De wielen zijn de standaard wielen die bij de fiets horen, Campagnolo Khamsin.
Binnenkort worden deze vervangen door een beter setje en de Khamsin wielen zullen dan als reserve setje fungeren.

Als zadel heb ik er een Specialized Toupe op laten zetten en een wit carbon stuurlintje voor de afwerking





pi_64609202
Mooi fietsje
Is dat een compact crankstel?
in a crowd you lose humanity
pi_64609247
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:08 schreef Wombcat het volgende:
Mooi fietsje
Is dat een compact crankstel?
ja

50-34

Mijn vorige fiets had een triple, (50-39-30) maar ik wil alles met een compact kunnen fietsen
pi_64609280
OK. Ik zie het voordeel van een compact t.o.v. een triple niet zo. Eerder de nadelen, niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland.
in a crowd you lose humanity
pi_64609338
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:13 schreef Wombcat het volgende:
OK. Ik zie het voordeel van een compact t.o.v. een triple niet zo. Eerder de nadelen, niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland.
Nederland rijd ik alles op het buitenblad, op een paar molshopen in Limburg na.
Maar een Alp of een Stelvio is ook te doen met een 34, gewoon goed trainen
pi_64609403
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:15 schreef dutch_cyclist het volgende:

[..]

Nederland rijd ik alles op het buitenblad, op een paar molshopen in Limburg na.
Maar een Alp of een Stelvio is ook te doen met een 34, gewoon goed trainen
Alp of Stelvio is ook te doen met een 39, gewoon goed trainen.
Met een 50 rijd je al snel met je ketting overdwars.
in a crowd you lose humanity
pi_64614007
Ah, leuk, een fietstopic. Ik ben afgelopen zomer begonnen met fietsen, maar wel meteen zeer fanatiek (3/4 keer per week, > 2 uur per keer).. en heb aanleg, bleek al snel. Ik had geen geld om dure winterkleding te kopen, dus hardloop en squash nu. Ook heb ik geen hele dure fiets (350 euro), maar ik kan er prima mee wegkomen!

Ik heb een Rockmachine Raceride 500 (wat een kutnaam ). Afgemonteerd met een SORA groep. Carbon voorvork, Ritchey stuur en zadelpen, Selle Italia zadel. Ben er ERG tevreden over, de prijs/kwaliteit verhouding is geniaal. Heb er nu 4000km op zitten.. (alleen deze zomer), en ondanks 2 flinke valpartijen (newbee!) geen enkel probleem mee gehad.

quote:
Frame Alpine Custom 7005 TB Superlight
Fork Carbon-Tech Carbon
Rear Derailleur Shimano Sora RD-3400
Front Derailleur Shimano Sora FD-3400
Shifters Shimano Sora ST-3400
Brakes Shimano Sora BR-3400
Crankset Shimano FC-R450 39/52T, 172.5
Freewheel Shimano HG50, 11-23T
Chain KMC Z7
B.B. set Shimano BB-ES25 octalink
Head set Ritchey Logic Zero OE Intgr.
Pedals -
Hubs Shimano WH-R500
Rims Shimano WH-R500 wheelset
Tires/Tubes Schwalbe Durano, 700x23C
Spokes Shimano
Grips Ritchey Cork
Saddle Selle Italia XR
H/Bar Ritchey Logic Road OE
Stem Ritchey Logic Road OE
S/Post Ritchey OE





Kan niet wachten tot het weer > 10 graden Celcius is.. woon namelijk niet meer in Nederland, maar in Duitsland, aan de Rijn-oever.. prachtige fietsomgeving. Dit slot ligt hier om de hoek:



Heuvels, heuvels, heuvels. Mag er wel een andere groep op gooien dus..
pi_64614043
Kan iemand mij adviseren wat ik moet kopen? Qua andere groep?
pi_64614172
Shimano Ultegra of Campa Centaur.

Toffe omgeving om te fietsen
in a crowd you lose humanity
pi_64614536
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:06 schreef dutch_cyclist het volgende:
Na een lange zoektocht heb ik vanochtend mijn nieuwe fiets opgehaald.
Verhaal...
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Chique fietsje!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_64614796
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:20 schreef Wombcat het volgende:
Shimano Ultegra of Campa Centaur.

Toffe omgeving om te fietsen
Ik zat meer aan een andere tandwielenset achter te denken, ik gebruik vast de verkeerde terminologie..
pi_64614968
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:41 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ik zat meer aan een andere tandwielenset achter te denken, ik gebruik vast de verkeerde terminologie..
Dat is een cassette
Waarom wil je er een andere cassette op?
Mooie fiets trouwens! Ik zal eens een foto van mijn fiets zoeken..
pi_64615056
Omdat ik met deze cassette in de Ardennen de heuvel niet op kwam.. en hier kan het net zo stijl zijn!
pi_64615147
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:49 schreef Oksel het volgende:
Omdat ik met deze cassette in de Ardennen de heuvel niet op kwam.. en hier kan het net zo stijl zijn!
Ah, auf dem fahrrad.
13-26 of 27. Evt. 29, maar moet je wel nagaan of je achterderailleur dat aankan.
Je hebt 39 binnenblad?
in a crowd you lose humanity
pi_64615166


Inmiddels zit er wel een andere fietscomputer op. En ik heb er een nieuwe cassette plus ketting opgezet. Dit jaar wil ik de derailleurs en remmen vervangen voor minimaal Shimano 105.
Hij is nu afgemonteerd met Sora compact en ik begin die meuk een beetje zat te worden.
pi_64615245
Het is mij veels te koud om te fietsen
Op het moment doe ik verder ook helemaal niks aan sport. Zal wel weer lekker bikkelen worden als het beter weer word

Zijn er nog mensen met dit weer die gewoon door fietsen?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 16:32:15 #30
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_64616303
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:56 schreef Leonos het volgende:
Zijn er nog mensen met dit weer die gewoon door fietsen?
Ja hoor, vandaag gewoon drie uur op de racefiets gezeten. Als er weinig wind staat is het prima te doen. Ik heb niet eens overdreven veel kleren aan. Een dikke broek, thermoshirt met lange mouwen, dikke windstopper, winterhandschoenen, muts en vrij dunne overschoenen. Totaal niet koud gehad. Alleen effe uitkijken in de bochten in verband met gladheid.

Wombcat: dat is weer een prima stage / vakantie geweest! Welkom terug in de kou .
  zaterdag 3 januari 2009 @ 16:42:18 #31
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_64616594
Trouwens, zo net in het nieuwe jaar is het weer tijd om de doelen te stellen voor het nieuwe fietsseizoen! Ik heb er dit jaar maar eentje: m'n derde Transalp op de mountainbike. Wederom is een plek bij de eerste vijftig het streven. Verder wil ik gewoon lekker fietsen en hier en daar een cyclo op de racefiets of een marathon op de mountainbike rijden. En nu eens serieus proberen om 65 kilo te wegen in het hoogseizoen. Tot nu strandde ik altijd op ongeveer 66,5 kg.
pi_64616641
Dikzak !
  zaterdag 3 januari 2009 @ 16:47:10 #33
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_64616736
Ja, het klinkt misschien een beetje als een halve anorexiapatiënt . Maar ik ben maar 1m73. Bij 65kg heb ik nog altijd een keurige BMI van 21.5
  zaterdag 3 januari 2009 @ 17:40:47 #34
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_64618396
Wat een heerlijk weer!
Schaatsen

Nou maar hopen dat als het gaat dooien, het meteen 15 graden is, zodat er ook nog lekker gefietst kan worden..
(Wat vraag ik toch veel aan de weergoden )
pi_64618652
Ik weeg op dit moment 90kg, bij 1m80. Ga de komende 6 maanden naar de 83, lichter word ik niet.. spieren en bouw. Best zwaar voor een racefietser, maar heb flink wat kracht in mijn benen, en herstel erg snel na een stukje doortrappen.
pi_64618676
* Oksel heeft de afgelopen maanden te weinig gesport en teveel gegeten en gedronken
pi_64619902
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:47 schreef Trainspotter het volgende:
Ja, het klinkt misschien een beetje als een halve anorexiapatiënt . Maar ik ben maar 1m73. Bij 65kg heb ik nog altijd een keurige BMI van 21.5
Da's nog zwaar . Ik ben 1.81 en 68 kg op het moment. De laatste jaren tijdens hoogseizoen maar 66. Ik ben zelfs wel eens 63 kg geweest. Toen was ik echt in topvorm.

Mijn belangrijkste doel voor dit jaar is (weer) de Ronde van Sardinië, een 7-daagse cyclo. Meer info:
http://www.girobike.com/
http://www.peteranne.it/index_Page758.htm
De afgelopen drie jaar ook gedaan (verslagen zijn in deze topicreeks terug te vinden). Erg leuk om te doen. Afgelopen jaar veel te weinig getraind om ook maar enigszins serieus mee te kunnen doen, dus dat moet dit jaar beter. Top 50 is doel, en een etappe bij de top 10 eindigen (dat laatste is serieus moelijk en kan me eigenlijk alleen in de vlakke etappes lukken door met een kopgroep weg te raken).
Als ik echt in vorm raak, dan is top 40 en heel misschien top 30 wel mogelijk (maar da's wel een beetje ambitieus).
Nadeel is wel dat het al eind april is, vandaar dus ook mijn vroege trainingsstage op Fuerteventura.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:29:20 #38
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_64623963
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Da's nog zwaar . Ik ben 1.81 en 68 kg op het moment. De laatste jaren tijdens hoogseizoen maar 66. Ik ben zelfs wel eens 63 kg geweest. Toen was ik echt in topvorm.
Sjeus, een Gesink . Van de Fiets Challenge sta je me eigenlijk niet echt bij als een 'lat'. Ik ben zelf iets steviger gebouwd, 63 zal me niet zo snel lukken denk ik. Ik weeg nu ook 68 kg. Ik heb nu wel voor het eerst een uitgerekend wat mijn lichaam in rust ongeveer nodig heeft aan energie en dat afgezet tegen wat ik normaal gesproken eet. Daar viel nog wel winst te boeken. Ik heb mezelf nu op een wat slimmer dieet gezet. Eens kijken wat het oplevert. Logischerwijs zou 65 kilo niet zo'n probleem moeten zijn, maar het is al vijf jaar geleden dat er eens 65,9 op de weegschaal stond. Het belangrijkste is natuurlijk het afslaan van al het lekkers wat op m'n werk constant langskomt. Dat lukte me tot nu toe nooit zo goed .
quote:
Mijn belangrijkste doel voor dit jaar is (weer) de Ronde van Sardinië, een 7-daagse cyclo. Nadeel is wel dat het al eind april is, vandaar dus ook mijn vroege trainingsstage op Fuerteventura.
Ach, de meeste Nederlanders en Belgen hebben hun piek in april, al zullen die daarvoor wel de hele winter in de zon trainen. Hopelijk zit het weer de komende maanden een beetje mee. Afgelopen maand hebben we in elk geval niet te klagen gehad.
pi_64625694
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:56 schreef Leonos het volgende:
Zijn er nog mensen met dit weer die gewoon door fietsen?
Heb vandaag ook gefietst. Probeer ook met deze temperaturen gewoon af en toe een ritje te doen, meestal 50-70 km maar het is beter dan stilzitten. En over het algemeen zijn de paden nog goed begaanbaar dus het is eigenlijk alleen een kwestie van goed aankleden.
pi_64626054
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ah, auf dem fahrrad.
13-26 of 27. Evt. 29, maar moet je wel nagaan of je achterderailleur dat aankan.
Je hebt 39 binnenblad?
Rennrad!!

Crankset Shimano FC-R450 39/52T, 172.5

Dat zijn de specs. Zegt mij niet zoveel eerlijk gezegd..

13-26 betekend dat je spreekt over de cassette achter, en dat het kleinste tandwiel 13 tandjes heeft, de grootste 26?
pi_64626103
En fietsen in de winter, brrr..
pi_64626978
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:29 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Sjeus, een Gesink .
Ik ben nooit echt zwaar geweest. Voor ik begon met fietsen (op mijn 22e) was ik zelfs nog lichter, maar 62 kg.
quote:
Van de Fiets Challenge
Ga je die rijden? Ik weet niet zo. Afgelopen jaar niet gedaan, vanwege slechte ervaringen met de organisatie (niet alleen van het voorgaande jaar, maar daarvoor was het eigenlijk ook altijd best beroerd) en het nieuwe parkoers is matiger dan het oude. Direct na de start de Vaalserberg al op, betekent dat als je niet helemaal vooraan staat, je de aansluiting wel kunt vergeten.
quote:
Ach, de meeste Nederlanders en Belgen hebben hun piek in april, al zullen die daarvoor wel de hele winter in de zon trainen. Hopelijk zit het weer de komende maanden een beetje mee. Afgelopen maand hebben we in elk geval niet te klagen gehad.
Moet idd wel kunnen. Ik heb nu iig al een goede basis (nog nooit zoveel gedaan in de oktober-december als dit jaar). En in 2007 was ik ook al goed in vorm in Sardinië. In maart nog 2 weken Fuerteventura gepland .
in a crowd you lose humanity
pi_64627020
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:19 schreef Oksel het volgende:

[..]

Rennrad!!

Crankset Shimano FC-R450 39/52T, 172.5

Dat zijn de specs. Zegt mij niet zoveel eerlijk gezegd..

13-26 betekend dat je spreekt over de cassette achter, en dat het kleinste tandwiel 13 tandjes heeft, de grootste 26?
Yep. Je had nu 12-23 zag ik (meen ik me iig te herinneren).
Edit: 11-23 dus.
in a crowd you lose humanity
pi_64628066
En dan een paar nieuwe tandwielen of een hele nieuwe cassette?
pi_64628346
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 22:08 schreef Oksel het volgende:
En dan een paar nieuwe tandwielen of een hele nieuwe cassette?
Hele cassette.
in a crowd you lose humanity
pi_64628355
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 22:08 schreef Oksel het volgende:
En dan een paar nieuwe tandwielen of een hele nieuwe cassette?
Ik denk een nieuwe cassette omdat de binnenste tandwielen aan elkaar vastgeklonken zitten.
Toen ik die van mij vervangen heb, heb ik meteen een stuk mooiere gekocht met van die gaatjes erin
  zondag 4 januari 2009 @ 14:02:07 #47
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_64644223
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:41 schreef Wombcat het volgende:
Ga je die rijden? Ik weet niet zo. Afgelopen jaar niet gedaan, vanwege slechte ervaringen met de organisatie (niet alleen van het voorgaande jaar, maar daarvoor was het eigenlijk ook altijd best beroerd) en het nieuwe parkoers is matiger dan het oude. Direct na de start de Vaalserberg al op, betekent dat als je niet helemaal vooraan staat, je de aansluiting wel kunt vergeten.
2007 was de Fiets Challenge echt een drama inderdaad, zowel mtb als race. Daarom ook 2008 laten gaan, al scheen het wel te zijn verbeterd. Waarschijnlijk ben ik rond die tijd op stage / vakantie bij het Gardameer en rijd dan de mountainbikemarathon van Riva del Garda, op 3 mei. Hopelijk zijn we voor die tijd al wel een paar keer in de Ardennen geweest, anders zijn dat pas m'n eerste klimkilometers van het jaar . Dan doe jij het toch beter .

Volgend weekend zit ik waarschijnlijk wel in Zuid-Limburg, da's alvast iets.
pi_64644325
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:02 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

2007 was de Fiets Challenge echt een drama inderdaad, zowel mtb als race. Daarom ook 2008 laten gaan, al scheen het wel te zijn verbeterd. Waarschijnlijk ben ik rond die tijd op stage / vakantie bij het Gardameer en rijd dan de mountainbikemarathon van Riva del Garda, op 3 mei.
Da's waarschijnlijk ook een stuk leuker dan de Fietschallenge.
quote:
Hopelijk zijn we voor die tijd al wel een paar keer in de Ardennen geweest, anders zijn dat pas m'n eerste klimkilometers van het jaar . Dan doe jij het toch beter .
Anders vliegen die italiaantjes om mijn oren in Sardinië, heb ik weinig zin in.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf maandag 5 januari 2009 @ 12:39:57 #49
73911 ultra_ivo
pi_64682039
Mijn seizoensdoel voor 2009 heb ik la jaren geleden bepaald, London-Edinburgh-London. Zowel als deelnemer als als medeorganisator.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:10:07 #50
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_64701115
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:05 schreef Wombcat het volgende:
Da's waarschijnlijk ook een stuk leuker dan de Fietschallenge.
Ja, dat is wel zeker. Degelijke en ervaren Duitse organisatie. Ik geloof iets van 105 km en ruim 3000 hm in een mooie omgeving en op een uitdagend parcours. Wel vrij massaal, maar door een goede aanloop van eerst zes kilometer over breed asfalt en vervolgens een gravelklim van 1000 hm heb je geen last van opstoppingen. Bij het mountainbiken bestaat meestal niet iets zoals een kopgroep, dus al direct voorin zitten is niet absoluut nodig.
quote:
Op maandag 5 januari 2009 12:39 schreef ultra_ivo het volgende:
Mijn seizoensdoel voor 2009 heb ik la jaren geleden bepaald, London-Edinburgh-London. Zowel als deelnemer als als medeorganisator.
Respect. Ik vond dat met de trein al een vreselijk eind .

[ Bericht 41% gewijzigd door Trainspotter op 05-01-2009 20:17:55 ]
  maandag 5 januari 2009 @ 20:22:17 #51
11102 knep
Mountainfreak
pi_64701779
Mij is het ver onder 0 toch te koud om te fietsen .
Hou het wel bij zwemmen en fikse wandeltochten in het heuvelland .
pi_64822387
Zwemmen was bij mij altijd killing voor mijn benen. Paar jaar triatlons gedaan en je spieren worden er niet beter op.

Vandaag lekker weer buiten getraind i.p.v op mijn Tacx Lekker 35 kilometer geschaatst 2-Provinciëntocht stond op de planning vandaag, maar werd afgelast. Dus ben met mijn pa de tocht zelf maar gaan schaatsen. Op verschrikkelijk kapot geschaatst ijs. Heel de Vlist was een slagveld. De vaart naar Polsbroek en de slootjes terug naar Haastrecht waren beter gelukkig.
pi_64822456
Ey, ik woon in Bergambacht. Daar ben je zeker ook wel langs geschaatst dan ?
Maar waarom was die tocht afgelast dan?
pi_64827695
Niet zover naar het zuiden. Net voor Vlist linksaf gegaan naar Polsbroekerdam Ben er niet langs geweest.

Tocht was afgelast door het slechte ijs denk ik. Viel niet normaal op te schaatsen. Daarbij lagen er stukken waar je maximaal met één man tegelijk op kon schaatsen, niet sterk genoeg voor de waarschijnlijk vele mensen die waren gekomen. Maakt het natuurlijk wel spannender, heb flink wat momentjes gehad
pi_64831142
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:15 schreef dutch_cyclist het volgende:

[..]

Nederland rijd ik alles op het buitenblad
en hoeveel knieen heb je al versleten?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_64834598
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:34 schreef kawotski het volgende:

[..]

en hoeveel knieen heb je al versleten?
Ik rij ook alles op buitenblad, maar ik woon ook in het noorden en heb ook nog een compact
pi_64909577
Ik heb een half jaartje in het buitenland gezeten en weinig gesport en nu wil ik in het weekend als het weer wat beter wordt met mijn oude racefiets weer af en toe gaan raggen. Nu heb ik aan jullie kenners nog 2 vraagjes:
Wat voor spullen hebben jullie bij je voor eventuele lekke banden?
Waar kan je voor een schappelijke (studenten)prijs goede fietskleding krijgen?
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_64910429
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:59 schreef Wackyduck het volgende:
Ik heb een half jaartje in het buitenland gezeten en weinig gesport en nu wil ik in het weekend als het weer wat beter wordt met mijn oude racefiets weer af en toe gaan raggen. Nu heb ik aan jullie kenners nog 2 vraagjes:
Wat voor spullen hebben jullie bij je voor eventuele lekke banden?
Waar kan je voor een schappelijke (studenten)prijs goede fietskleding krijgen?
Bandenlichters (kunststof), binnenbanden (2), fietspompje en meestal ook CO2-patronen.
in a crowd you lose humanity
pi_64912856
Wat voor fietspomp, niet een standaard handpompje dan neem ik aan?
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_64913848
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:01 schreef Wackyduck het volgende:
Wat voor fietspomp, niet een standaard handpompje dan neem ik aan?
Zoiets:

Nadeel van die dingen is dat je je band er niet heel erg hard mee kunt krijgen. Met een bar of 5 houdt 't wel op.
in a crowd you lose humanity
pi_64916381
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:34 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zoiets:
[ afbeelding ]
Nadeel van die dingen is dat je je band er niet heel erg hard mee kunt krijgen. Met een bar of 5 houdt 't wel op.
En dan moet het CO2-patroon daar op?

Ik heb ooit geprobeerd met de hand zo een handpompje te gebruiken en dat was niet echt een succes.
Gelukkig hadden ze toen bij een boerderij aan de weg wel een echte fietspomp.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_64919277
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:48 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

En dan moet het CO2-patroon daar op?

Nee, daar heb ik een apart nippeltje voor. Zoiets: http://www.bikezone.nl/We(...)mp-Air-Chuck-SL.html
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf zondag 11 januari 2009 @ 17:43:31 #63
73911 ultra_ivo
pi_64920608
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:34 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zoiets:
[ afbeelding ]
Nadeel van die dingen is dat je je band er niet heel erg hard mee kunt krijgen. Met een bar of 5 houdt 't wel op.
Daarom gebruik ik een Zéfal HPX. Daarmee krijg je tenminste wel 8-9 bar in je band.
pi_64923187
Oke, bedankt van de tips! Nu nog wachten tot het weer een beetje acceptabel is. Met vrieskou door polders fietsen is ivm gladheid toch te tricky voor mij.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  zondag 11 januari 2009 @ 23:16:07 #65
11102 knep
Mountainfreak
pi_64933439
Vandaag een kleine 40 km gereden op de ATB .
Op het laatst toch wel koude handen .
pi_64941263
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:59 schreef Wackyduck het volgende:
Ik heb een half jaartje in het buitenland gezeten en weinig gesport en nu wil ik in het weekend als het weer wat beter wordt met mijn oude racefiets weer af en toe gaan raggen. Nu heb ik aan jullie kenners nog 2 vraagjes:
Wat voor spullen hebben jullie bij je voor eventuele lekke banden?
Waar kan je voor een schappelijke (studenten)prijs goede fietskleding krijgen?
Kleding kan je goedkoop wel bij decathlon krijgen.
  maandag 12 januari 2009 @ 21:00:08 #67
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_64965349
cyclewear.eu
.
  maandag 12 januari 2009 @ 23:04:33 #68
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_64972082
Ik ga voor een Tacx!
Misschien wel heel laat, maar zo oud ben ik niet (vandaag 16 geworden )
Ik heb ongeveer 150 euro te besteden.
Wat raden jullie aan?
pi_64972826
Gefeliciteerd
Ik heb er niet veel kijk op, maar voor 150 moet je wel wat kunnen vinden toch?
pi_64979512
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:04 schreef drummerdude het volgende:
Ik ga voor een Tacx!
Misschien wel heel laat, maar zo oud ben ik niet (vandaag 16 geworden )
Ik heb ongeveer 150 euro te besteden.
Wat raden jullie aan?
Winter- en regenkleding

Gefeliciteerd trouwens
pi_65030924
Eindelijk weer eens buiten kunnen fietsen vandaag .
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:04 schreef drummerdude het volgende:
Ik ga voor een Tacx!
Misschien wel heel laat, maar zo oud ben ik niet (vandaag 16 geworden )
Ik heb ongeveer 150 euro te besteden.
Wat raden jullie aan?
Eentje met een regelbare magnetische weerstand.
in a crowd you lose humanity
pi_65064597


Ik wil graag meedoen met de Amstel gold race, ligt de site uit de lucht wegens drukte

Vorig jaar juli mijn race fiets gekocht en dit jaar van plan om er een mooi seizoen van te gaan maken!, kan niet wachten tot het weer wat warmer is (heb niet echt goede winterkleding)!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_65074054
Als het niet lukt met de AGR versie de dag voor de koers kun je altijd een andere versie kiezen van een officiële toerclub.
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:17:21 #74
11102 knep
Mountainfreak
pi_65075067
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:52 schreef cyclechick het volgende:


Ik wil graag meedoen met de Amstel gold race, ligt de site uit de lucht wegens drukte

Vorig jaar juli mijn race fiets gekocht en dit jaar van plan om er een mooi seizoen van te gaan maken!, kan niet wachten tot het weer wat warmer is (heb niet echt goede winterkleding)!
Gewoon wat winterkleding kopen, loont zich echt wel .
pi_65077544
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:17 schreef knep het volgende:

[..]

Gewoon wat winterkleding kopen, loont zich echt wel .
Ja, wat thermospul etc kun je bij Lidl/Aldi goedkoop wel scoren.
pi_65112808
Jeej tis gelukt, ik heb me aangemeld voor de AGR! Hij was na 30 uur al vol!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_65112835
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 17:12 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ja, wat thermospul etc kun je bij Lidl/Aldi goedkoop wel scoren.
Ik zal het eens in de gaten houden!
Heb nu een thermoshirtje met korte mouwen, en een gewone lange hardloopbroek, voor over mijn fietsbroekje
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  FOK!fotograaf vrijdag 16 januari 2009 @ 16:16:49 #78
73911 ultra_ivo
pi_65113329
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:02 schreef cyclechick het volgende:
Jeej tis gelukt, ik heb me aangemeld voor de AGR! Hij was na 30 uur al vol!
Welke afstand?
pi_65114252
Ik wil dat ook eens gaan rijden. Deze zomer gaan trainen en dan het jaar daarop rijden
pi_65117499
Tot nu toe aangemeld:
Amstel Gold Race
Steven Rooks Classic
Limburgs Mooiste
Shimano Fiets Challenge

en nu maar hopen op mooi fietsweer die dagen
pi_65119326
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:29 schreef dutch_cyclist het volgende:
Tot nu toe aangemeld:
Amstel Gold Race
Steven Rooks Classic
Limburgs Mooiste
Shimano Fiets Challenge

en nu maar hopen op mooi fietsweer die dagen
Mooi programma!

Ik woon in het noorden dus die tochten worden moeilijk voor mij.
Ik ga sowies voor:

Elfmeren
Elfsteden
Erik Dekker Classic
en misschien Jan Janssen Classic.
En ik wil deelnemen aan een sprinttriatlon.
pi_65120999
Zelf heb ik wat andere tochten hier in de buurt op het programma.
Een klimtijdrit van 14 km in Beek-Ubbergen
Jan Janssen Classic
Airborne Fietstocht
Veenendaal - Veenendaal

En niet te vergeten de vakantie in Bormio, Italie.
Daar ga ik de Stelvio, Gavia en de Mortirolo bedwingen. Als er nog tijd over is nog wat andere beklimmingen.
pi_65121516
Ik heb mijn programma nog niet echt ingevuld. Eind april dus de Ronde van Sardinië (wat ik eerder al postte).
Denk dat ik rond hemelvaart een paar daagjes naar Frankrijk ga. Bij Le Creusot is dan de Bernard Thevenet (cyclo). Ik had eigenlijk gehoopt dat de Cote d'Orienne dat weekend is, maar die is het weekend voor hemelvaart .
En verder weet ik nog niet. Ik wil nog wel zien wat er rond Pasen te doen is, dan wil ik graag een flinke tocht maken, als voorbereiding op Sardinië.

[ Bericht 25% gewijzigd door Wombcat op 16-01-2009 20:37:05 ]
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf vrijdag 16 januari 2009 @ 21:01:57 #84
73911 ultra_ivo
pi_65122957
De kern van mijn programma heb ik al klaar:
maart
BRM 200 Beuvry
BRM 200 Maastricht
april
BRM 200 Râches
BRM 200 Essars
BRM 300 Maastricht
mei
BRM 400 Orchies
BRM 600 Maastricht
juli
24 uur van Rijswijk
London-Edinburgh-London

Voor de gein er tussendoor de Retroronde van Vlaanderen.
pi_65136999
Mooie programma's allemaal. Ik probeer deze zomer weer naar Frankrijk op vakantie te gaan. Vorig jaar zat ik in de alpen met slechts m'n mtb. Deze keer moet de racefiets maar mee.
pi_65140285
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:01 schreef ultra_ivo het volgende:
De kern van mijn programma heb ik al klaar:
maart
BRM 200 Beuvry
BRM 200 Maastricht
april
BRM 200 Râches
BRM 200 Essars
BRM 300 Maastricht
mei
BRM 400 Orchies
BRM 600 Maastricht
juli
24 uur van Rijswijk
London-Edinburgh-London

Voor de gein er tussendoor de Retroronde van Vlaanderen.
Veel plannen

Retroronde van Vlaanderen? Moet je dan met een oude fiets?
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 17 januari 2009 @ 15:55:14 #87
14505 OProg
A Life in Music
pi_65143620
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 13:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Veel plannen

Retroronde van Vlaanderen? Moet je dan met een oude fiets?
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=23939

quote:

Retro Ronde van Vlaanderen

Vandaag de Retro Ronde van Vlaanderen gereden. Nu is deze een stuk korter dan de echte maar het gaat bij deze tocht ook vooral om de historische waarde.
Idee is dat je meet een zo oud mogelijke fiets komt en natuurlijk in een oude outfit.
Deze ronde bestaat uit twee lussen. De eerste is licht heuvelachtig en door ieder gezond mens prima te doen. Trekt ook een enorme diversiteit aan volk aan.
Na de eerste lus kan je een tweede lus rijden die over de Koppenberg, Taaienberg en nog wat van die venijnig Vlaamse hellingen gaat.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_65146372
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 13:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Veel plannen

Retroronde van Vlaanderen? Moet je dan met een oude fiets?


Vandaag het frame geleverd gekregen. Een Gloria uit Milaan. De framebouwer waar Faliero Masi het vak geleerd heeft. Italiaans frame naar Franse geometrie. Wordt dus afgemonteerd met een mix van Franse en Italiaanse onderdelen, als randonneuse.
pi_65147347
In ieder geval Limburgs Mooiste en daarnaast vanaf april iedere zaterdag een semi klassieker van de VWB (Vlaamse Wielrijdersbond) rijden.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:53:28 #90
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_65152649
Zo, de fietsvakanties van dit jaar zijn ook weer gepland:

- eind april Riva del Garda, Italië (met bikemarathon 105 km, 3500 hm)
- begin mei Zuid-Limburg
- half juli van Mittenwald, Zuid-Duitsland naar Riva del Garda, Italië ( Transalp 630 km, 22000 hm)
- eind augustus Livigno, Italië (met bikemarathon 138 km, 4000 hm)

Misschien met Pasen, Pinksteren of Hemelvaart nog naar de Ardennen. Geen plekken waar ik nog niet ben geweest, maar het zijn nu eenmaal geweldige plekken om te biken.
pi_65163860
Alles met MTB?
Livigno is mooi.
Ik ben vorig jaar in Bormio geweest, en heb een rondje over de Bernina en Livigno gemaakt. Mooi gebied
in a crowd you lose humanity
  zondag 18 januari 2009 @ 17:00:08 #92
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_65177016
quote:
Op zondag 18 januari 2009 09:51 schreef Wombcat het volgende:
Alles met MTB?
Dat zal wel de hoofdmoot zijn ja. Naar Zuid-Limburg gaat sowieso ook de racefiets mee. Voor de andere locaties is het even kijken of het in de auto's past. Het liefst neem ik naar Riva en Livigno ook de racefiets mee. Livigno is wat dat betreft inderdaad erg mooi. Stelvio en Berninapas liggen op een steenworp. Twee jaar geleden zijn we niet aan de Stelvio toegekomen, maar dit jaar moet het toch maar eens gebeuren. Desnoods op noppenbanden .
  maandag 19 januari 2009 @ 13:06:13 #93
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_65204843
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:29 schreef dutch_cyclist het volgende:
Tot nu toe aangemeld:
Amstel Gold Race
Steven Rooks Classic
Limburgs Mooiste
Shimano Fiets Challenge

en nu maar hopen op mooi fietsweer die dagen
Amstel Gold Race helaas gemist... De rest rij ik wel. Welke afstanden doe je?
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_65211804
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:16 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Welke afstand?
150
Moet nog even kijken welke anderen ik nog wil gaan doen, Maar aangezien de AGR de eerste keer wordt dat ik ook eens omhoog moet gaan fietsen, ben ik heul benieuwd hoe dat bevalt en gaat!

Iemand nog leuke suggesties voor rondes in midden NL? (ik woon in Utrecht)
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_65211978
Hoe doen jullie dat met die tochten?
Nemen jullie zelf plakspul enzo mee?
Lijkt me niet echt handig in een race
pi_65212254
Ik neem alleen een reservebandje mee, als ik lek rijd dan doe ik er gewoon een nieuwe band in, kan die ander later altijd nog geplakt worden
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_65212403
Oke, en als je nou beide banden lek rij
pi_65212600
Tsja, dan is er vast nog wel iemand anders met een extra band of alsnog de tweede plakken (heb wel plakspul in het tasje zitten. maar vooralsnog is het nog nooit gebeurd en dat wil ik nog even zo houden
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 19 januari 2009 @ 16:22:59 #99
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_65212787
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:02 schreef Leonos het volgende:
Hoe doen jullie dat met die tochten?
Nemen jullie zelf plakspul enzo mee?
Lijkt me niet echt handig in een race
Twee bandjes en plakspul, maar normaal gesproken plak ik nooit.
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_65212794
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:06 schreef maartenducrot het volgende:

[..]

Amstel Gold Race helaas gemist... De rest rij ik wel. Welke afstanden doe je?
AGR 150 km
SRC 160 km
SFC 150 km
LM 150 km
pi_65212833
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:58 schreef cyclechick het volgende:

Iemand nog leuke suggesties voor rondes in midden NL? (ik woon in Utrecht)
http://www.bikely.com/listpaths/srchkey/utrecht
pi_65213074
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:18 schreef cyclechick het volgende:
Tsja, dan is er vast nog wel iemand anders met een extra band of alsnog de tweede plakken (heb wel plakspul in het tasje zitten. maar vooralsnog is het nog nooit gebeurd en dat wil ik nog even zo houden
Zo doe ik het ook altijd, met langere tochten heb ik vaak nog een tweede band bij me, soms neem ik dan een zadeltasje mee. Hoewel ik dat er gruwelijk lelijk uit vind zien
pi_65213162
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:30 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Zo doe ik het ook altijd, met langere tochten heb ik vaak nog een tweede band bij me, soms neem ik dan een zadeltasje mee. Hoewel ik dat er gruwelijk lelijk uit vind zien
Maar wel heel handig, kan ik ook mn telefoon en een pinpas indoen, hoef je verder alleen maar eten in je shirtje te proppen, das fijn!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_65213198
quote:
dat zijn geen rondes zoals de AGR enzo waar je je voor moet inschrijven, of wel?


Zou het trouwens handig zijn om 4 dagen voor de AGR nog 104 km te doen? Ik zag net nog weer ergens een leuke route, maar die is 14 april, dus misschien zit dat te dicht op elkaar?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_65214152
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:34 schreef cyclechick het volgende:

[..]

dat zijn geen rondes zoals de AGR enzo waar je je voor moet inschrijven, of wel?


Zou het trouwens handig zijn om 4 dagen voor de AGR nog 104 km te doen? Ik zag net nog weer ergens een leuke route, maar die is 14 april, dus misschien zit dat te dicht op elkaar?
zijn geen rondes, maar gewoon routes die je kan rijden.
In de week van de AGR train ik ook nog gewoon door dus waarom zou je dan geen route van 104 km kunnen rijden.
  FOK!fotograaf maandag 19 januari 2009 @ 17:16:44 #106
73911 ultra_ivo
pi_65214682
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:02 schreef Leonos het volgende:
Hoe doen jullie dat met die tochten?
Nemen jullie zelf plakspul enzo mee?
Lijkt me niet echt handig in een race
Ik heb altijd een stuk of 3-4 binnenbandjes en een opvouwbare achterband bij me. Daarnaast een redelijk uitgebreide gereedschapset. Die laatste dient meer om Murphy op een afstand te houden.
pi_65215036
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:02 schreef Leonos het volgende:
Hoe doen jullie dat met die tochten?
Nemen jullie zelf plakspul enzo mee?
Lijkt me niet echt handig in een race
2 binnenbandjes, kettingponsje, bandenlichters en een stukje oude buitenband netjes opvouwen in een heel klein tasje met een touclipriemp onder het zadel bevestigen. Een lange pomp strak tussen het frame en karren maar.Alle lekrijders in mijn groep met zo'n klein pompje komen altijd mijn pomp lenen!
janneman
pi_65215188
quote:
Op maandag 19 januari 2009 17:26 schreef horstjan het volgende:

[..]

2 binnenbandjes, kettingponsje, bandenlichters en een stukje oude buitenband netjes opvouwen in een heel klein tasje met een touclipriemp onder het zadel bevestigen. Een lange pomp strak tussen het frame en karren maar.Alle lekrijders in mijn groep met zo'n klein pompje komen altijd mijn pomp lenen!
Ik heb een klein pompje wat goed werk, maar zo'n grote is inderdaad een stuk beter
Waarom neem je een stukje oude buitenband mee als ik vragen mag? Om eventuele scheuren te repareren?
Als ik de elfstedentocht fiets, staan m'n moeder of vader altijd op een paar plekken langs de route voor bevoorrading. Ik geef ze dan ook altijd een gereedschapsetje en een setje wielen mee

Van mij mag er trouwens wel meer regen komen deze week, ik heb zaterdag eindelijk tijd en gelegenheid om een stukje op m'n cyclocrosser te doen! Dat ding staat al 2 maanden lang veel te schoon te zijn in m'n kamer.
pi_65215483
quote:
Op maandag 19 januari 2009 17:31 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik heb een klein pompje wat goed werk, maar zo'n grote is inderdaad een stuk beter
Waarom neem je een stukje oude buitenband mee als ik vragen mag? Om eventuele scheuren te repareren?
Als ik de elfstedentocht fiets, staan m'n moeder of vader altijd op een paar plekken langs de route voor bevoorrading. Ik geef ze dan ook altijd een gereedschapsetje en een setje wielen mee

Van mij mag er trouwens wel meer regen komen deze week, ik heb zaterdag eindelijk tijd en gelegenheid om een stukje op m'n cyclocrosser te doen! Dat ding staat al 2 maanden lang veel te schoon te zijn in m'n kamer.
Dat stukkie buitenband of canfas is ais inlegstukje voor wanneer een gat in de buitenband is ontstaan.
janneman
  FOK!fotograaf maandag 19 januari 2009 @ 18:53:45 #110
73911 ultra_ivo
pi_65217976
quote:
Op maandag 19 januari 2009 17:26 schreef horstjan het volgende:
Een lange pomp strak tussen het frame en karren maar.Alle lekrijders in mijn groep met zo'n klein pompje komen altijd mijn pomp lenen!
Zéfal HPX? Die heb ik altijd bij me. Nogal wat rijders zijn blij dat ik relatief langzaam rij en dus altijd een eindje achter hen zit
pi_65223591
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:58 schreef cyclechick het volgende:

Iemand nog leuke suggesties voor rondes in midden NL? (ik woon in Utrecht)
Ik woon in de buurt van Utrecht. Bij Driebergen, Leersum en Amerongen kun je nog wat 'klimmen'. Afhankelijk van waar je in Utrecht woont, kan dat redelijk dichtbij zijn.
in a crowd you lose humanity
pi_65227004
quote:
Op maandag 19 januari 2009 17:40 schreef horstjan het volgende:

[..]

Dat stukkie buitenband of canfas is ais inlegstukje voor wanneer een gat in de buitenband is ontstaan.
Slim! Zodra ik er nieuwe banden omleg, knip ik wat stukjes uit de oude.
Thanks voor dit geniale idee!
pi_65227418
quote:
Op maandag 19 januari 2009 17:31 schreef Tommeke het volgende:

Van mij mag er trouwens wel meer regen komen deze week, ik heb zaterdag eindelijk tijd en gelegenheid om een stukje op m'n cyclocrosser te doen! Dat ding staat al 2 maanden lang veel te schoon te zijn in m'n kamer.
Dat kan ook als het droog is.
in a crowd you lose humanity
pi_65230692
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:58 schreef cyclechick het volgende:

[..]

150
Moet nog even kijken welke anderen ik nog wil gaan doen, Maar aangezien de AGR de eerste keer wordt dat ik ook eens omhoog moet gaan fietsen, ben ik heul benieuwd hoe dat bevalt en gaat!

Iemand nog leuke suggesties voor rondes in midden NL? (ik woon in Utrecht)
Dan is het wel handig om een beetje op klimmetjes te oefenen op de Utrechtse heuvelrug. Zijn natuurlijk allemaal molshopen maar als je er een stuk of wat achter elkaar plakt krijg je wel een beetje een indruk. 't Is allicht beter/leuker dan alleen op het vlakke rijden. Verder is het wel leuk fietsen bij de plassen ten noorden van Utrecht. Als voorbereiding op de AGR kun je overwegen om Veenendaal - Veenendaal te fietsen, de zaterdag voor de AGR, 135 km en ik dacht zo'n 1000 hoogtemeters.
pi_65234145
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:33 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat kan ook als het droog is.
Haha, dat is zo
Maar omdat ik in de kerstvakantie alleen maar wilde schaatsen en ik nu tentamens heb kan ik dan pas fietsen, en ik wil dan gewoon door de blubber raggen
pi_65239231
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:52 schreef eentwee het volgende:

[..]

Dan is het wel handig om een beetje op klimmetjes te oefenen op de Utrechtse heuvelrug. Zijn natuurlijk allemaal molshopen maar als je er een stuk of wat achter elkaar plakt krijg je wel een beetje een indruk. 't Is allicht beter/leuker dan alleen op het vlakke rijden. Verder is het wel leuk fietsen bij de plassen ten noorden van Utrecht. Als voorbereiding op de AGR kun je overwegen om Veenendaal - Veenendaal te fietsen, de zaterdag voor de AGR, 135 km en ik dacht zo'n 1000 hoogtemeters.
Dat is inderdaad wel een goed idee, die veenendaal-veenendaal leek me sowieso wel leuk, en ook niet zo ver weg!
Donderdag mijn laatste tentamen, dus daarna is elke zonnestraal een goede gelegenheid om de fiets maar weer eens onder het stof vandaan te trekken! Rondje richting Amerongen is wel te doen, daar maar even de berg opfietsen, met mtb vond ik het toen flink zwaar

Is met dit weer een korte fietsbroek+dunne maar lange hardloopbroek, een thermoshirt met korte mouwen, dun katoenen shirt met lange mouwen en een fiets-shirt met korte mouwen genoeg om buiten te fietsen? met halve handschoentjes? Of zou het daar nog te koud voor zijn?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_65246101
Voor mij is het te koud in ieder geval :p ik blijf tot diep in maart in ieder geval lekker mountainbiken in Schoorl, daarna komt de racefiets wel weer uit de schuur .

Maar het is op het moment natuurlijk relatief warm, denk dat het wel zou moeten kunnen.
pi_65252289
Ik denk dat ik nu met minder kleren zou fietsen als voor de vorstperiode met dezelfde temperatuur, alles is inderdaad relatief
pi_65252716
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:54 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel een goed idee, die veenendaal-veenendaal leek me sowieso wel leuk, en ook niet zo ver weg!
Donderdag mijn laatste tentamen, dus daarna is elke zonnestraal een goede gelegenheid om de fiets maar weer eens onder het stof vandaan te trekken! Rondje richting Amerongen is wel te doen, daar maar even de berg opfietsen, met mtb vond ik het toen flink zwaar
Een racefiets is lichter en heeft minder rolweerstand. Dus op de racefiets zal het allicht makkelijker gaan.
quote:
Is met dit weer een korte fietsbroek+dunne maar lange hardloopbroek, een thermoshirt met korte mouwen, dun katoenen shirt met lange mouwen en een fiets-shirt met korte mouwen genoeg om buiten te fietsen? met halve handschoentjes? Of zou het daar nog te koud voor zijn?
Lijkt mij te koud.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf dinsdag 20 januari 2009 @ 18:25:34 #120
73911 ultra_ivo
pi_65254285
Vooral dat katoen is een probleem. Daar krijg je het nooit warm mee.
pi_65254411
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Vooral dat katoen is een probleem. Daar krijg je het nooit warm mee.
En het wordt nat van het zweet.
in a crowd you lose humanity
pi_65255270
Dan kan je inderdaad beter iets synthetisch aandoen.
Met daaronder langer thermo onderkleding. Vooral je armen kunnen erg koud worden.
pi_65262593
Arm en beenstukken zijn voor mij goed genoeg. Vergeet trouwens niet overschoenen als het 2 graden is en het regent ...
pi_65263686
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:48 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Arm en beenstukken zijn voor mij goed genoeg. Vergeet trouwens niet overschoenen als het 2 graden is en het regent ...
Armstukken! dat is een goed idee ja! Even kijken of die niet al te duur zijn
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_65263767
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:45 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Een racefiets is lichter en heeft minder rolweerstand. Dus op de racefiets zal het allicht makkelijker gaan.
[..]

Lijkt mij te koud.
Zeker, ik pakte laatst mijn mtb om gewoon naar 't werk te fietsen (gewone fiets was stuk) en toen trapte dat echt zwaaaarrr, was het niet meer gewend! Ben echt heel benieuwd, vooral ook of ik het leuk vind om te klimmen, en het een beetje kan/weet hoe ik mijn krachten moet gaan verdelen. Ik ben wel zo'n typje die dan superenthousiast begint en dan halverwege steeds langzamer ga, totdat alles op is Maargoed, we zullen het gaan zien binnenkort
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  FOK!fotograaf dinsdag 20 januari 2009 @ 22:13:20 #126
73911 ultra_ivo
pi_65263801
Bij Decathlon zijn die behoorlijk betalabaar. Bij sommige fietsenhandelaren kun je ze ook in de aanbieding krijgen. Met wat geluk ben je voor 15 Euro klaar.
pi_65264270
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:12 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Zeker, ik pakte laatst mijn mtb om gewoon naar 't werk te fietsen (gewone fiets was stuk) en toen trapte dat echt zwaaaarrr, was het niet meer gewend! Ben echt heel benieuwd, vooral ook of ik het leuk vind om te klimmen, en het een beetje kan/weet hoe ik mijn krachten moet gaan verdelen. Ik ben wel zo'n typje die dan superenthousiast begint en dan halverwege steeds langzamer ga, totdat alles op is Maargoed, we zullen het gaan zien binnenkort
Afgelopen zomer werd ik door m'n zwagertje van 15 op een klim finaal afgereden op de mtb. Hij had dan wel een aluminium mtb en ik een lomp zwaar stalen ding met voorvering, zodat ik 40 kilo meer mee naar boven moest sleuren maar toch. Wat gaat dat eigenlijk zwaar en lomp. Hij zei al: op de racefiets fiets jij bij me weg.
Ik kan op een mtb ook totaal niet sprinten. Als ik tegen m'n ex sprintte legde ze mij er regelmatig op
pi_65309123
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij Decathlon zijn die behoorlijk betalabaar. Bij sommige fietsenhandelaren kun je ze ook in de aanbieding krijgen. Met wat geluk ben je voor 15 Euro klaar.
Mooi, eens kijken of ik het vrijdagmiddag red om daar langs te gaan (a'dam zit dat toch). En dan, mits ik het weer goed genoeg vind, lekker dit weekend mijn eerste ritje maken? Oohh ik heb er wel echt heel veel zin in, om weer lekker in het zonnetje te fietsen, mooie plekjes te ontdekken... Heerrrlijk!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  donderdag 22 januari 2009 @ 10:37:18 #129
11102 knep
Mountainfreak
pi_65309543
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 10:21 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Mooi, eens kijken of ik het vrijdagmiddag red om daar langs te gaan (a'dam zit dat toch). En dan, mits ik het weer goed genoeg vind, lekker dit weekend mijn eerste ritje maken? Oohh ik heb er wel echt heel veel zin in, om weer lekker in het zonnetje te fietsen, mooie plekjes te ontdekken... Heerrrlijk!
Nu nog mooi weer .
pi_65311743
Over wielerkleding; Superlichte thermojacks waar je alleen een hemd onder hoeft te hebben en het ademt nog uit ook! Wel prijzig, maar gaat jaren mee.
janneman
  FOK!fotograaf donderdag 22 januari 2009 @ 15:36:51 #131
73911 ultra_ivo
pi_65319768
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 10:21 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Mooi, eens kijken of ik het vrijdagmiddag red om daar langs te gaan (a'dam zit dat toch). En dan, mits ik het weer goed genoeg vind, lekker dit weekend mijn eerste ritje maken? Oohh ik heb er wel echt heel veel zin in, om weer lekker in het zonnetje te fietsen, mooie plekjes te ontdekken... Heerrrlijk!
Decathlon zit o.a. in Amsterdam (Arena), Kerkrade, Luik en Antwerpen.
  donderdag 22 januari 2009 @ 16:33:00 #132
11102 knep
Mountainfreak
pi_65321645
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:45 schreef horstjan het volgende:
Over wielerkleding; Superlichte thermojacks waar je alleen een hemd onder hoeft te hebben en het ademt nog uit ook! Wel prijzig, maar gaat jaren mee.
Heb ik inderdaad ook, is zijn geld dubbel en dwars waard .
pi_65366922
Flink gefietst vandaag 5½ uur. Grotendeels met een groep, dat wel.
in a crowd you lose humanity
pi_65375399
Ik wou vandaag ook een flink end fietsen, het was echt heerlijk weer. Alleen had ik 's middags geen tijd en wou ik vanochtend absoluut uitslapen
Morgen maar m'n cyclocrosser zijn vuurdoop geven!
  maandag 26 januari 2009 @ 09:50:45 #135
11102 knep
Mountainfreak
pi_65411279
Niet gefietst afgelopen weekend, te druk met allerlei Carnavals-zaken .
Volgende week maar eens goed maken .
  FOK!fotograaf maandag 26 januari 2009 @ 10:05:58 #136
73911 ultra_ivo
pi_65411628
Zaterdag geschaatst, zondag gefietst, rondje naar Limbourg. Was wel zwaaar met de kapotte benen van zaterdag.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 23:06:35 #137
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_65610611
'stadswielrenner' meldt zich, fixed gear dus
  maandag 2 februari 2009 @ 12:15:47 #138
11102 knep
Mountainfreak
pi_65651570
quote:
Op maandag 26 januari 2009 09:50 schreef knep het volgende:
Niet gefietst afgelopen weekend, te druk met allerlei Carnavals-zaken .
Volgende week maar eens goed maken .
Niet dus . Het wordt tijd voor warmte .
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:55:13 #139
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_65834835
quote:
Op maandag 19 januari 2009 17:26 schreef horstjan het volgende:

[..]

2 binnenbandjes, kettingponsje, bandenlichters en een stukje oude buitenband netjes opvouwen in een heel klein tasje met een touclipriemp onder het zadel bevestigen. Een lange pomp strak tussen het frame en karren maar.Alle lekrijders in mijn groep met zo'n klein pompje komen altijd mijn pomp lenen!
quote:
Op maandag 19 januari 2009 17:16 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik heb altijd een stuk of 3-4 binnenbandjes en een opvouwbare achterband bij me. Daarnaast een redelijk uitgebreide gereedschapset. Die laatste dient meer om Murphy op een afstand te houden.
Wat veel! Ik neem altijd alleen een binnenbandje mee en een CO2 patroon in mn shirt, en een bandenlichter
  FOK!fotograaf zaterdag 7 februari 2009 @ 21:18:44 #140
73911 ultra_ivo
pi_65835237
Juist ja, voor wie denk je dat we zoveel reparatiespullen meenemen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 09:26:36 #141
175949 Lavinia_Humby
Music was my first love
pi_65904231
Zoveel reparatiespullen als sommige meenemen! Neem zelf alleen een binnenbandje, 2 bandenlichters en een pompje mee.
Een fietsmaatje neemt altijd een heel tasje met tools mee, dat mocht vorig jaar alleen niet helpen. We waren de mergellandroute aan het rijden en eentje reed door een heel diep gat (don't ask) waardoor erg een but in zijn velg zat. Dit had een scherp randje wat zijn band iedere keer lek prikten (zagen we later) toen heeft hij uiteindelijk met een steen een spoed 'reparatie' uitgevoerd!
Gelukkig konden we hierna wel met zijn allen de route uitrijden.
and it will be my last.
pi_65907148
Pff gisteren voor het eerst weer 70km gefiets over de utrechtse heuvelrug. Dat viel niet mee .. Deze week nog een keer als het droog is .
pi_65917940
Ik merk dat ook, ik heb afgelopen winter veel gespind en op de mtb gezeten.
Qua kracht in m'n benen zit het wel goed, maar m'n duurvermogen moet echt wat omhoog
  donderdag 12 februari 2009 @ 19:54:39 #144
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_65997748
droge dagen zijn schaars nowadays gelukkig viel 't vandaag mee
pi_66229019
Gisteren voor het eerst gereden dit jaar. Vanuit Groningen naar Garnwerd en weer terug. Ongeveer 30 kilometer. Viel me toch wel zwaar. Ik merk echt dat ik de hele winter niets gedaan heb. De eerste tien kilometer kom ik dan echt niet door. Droge bek, ademhaling hoog en mezelf maar afvragen waarom? Maar eenmaal thuis krijg je er toch zo'n lekker gevoel van. Dat je je lichaam weer eens stevig hebt gebruikt.

Stoppen jullie onderweg ook wel eens bij een cafe oid? Deed dat gisteren wel, heerlijke kom erwtensoep met uitzicht op Reitdiep. Maar je ritme is dan wel weg.
pi_66229937
Voor 30km ga ik niet stoppen . Sowieso, ik neem liever genoeg te eten mee en dan kan ik nog wel eens wat te drinken halen bij een tankstation.

Morgen ga ik weer de utrechtse heuvelrug op, als het iets droger is in ieder geval.
pi_66240127
Als ik van Sneek naar Groningen fiets (80km) neem ik een korte pauze om bij een tankstation ff een mars ofzo te scoren.
Maar over het algemeen neem ik niet echt pauzes.
Ik merk wel dat ik in de winter redelijk heb doorgetraind, ben voor mijn doen al behoorlijk sterk nu.
pi_66240505
Ik ben wel gewend aan het regelmatig pauzeren bij een café, bakker, tankstation etc. Meestal zo rond de 50-80km, de gebruikelijke afstand bij randonneurstochten voor een controleplek.
pi_66254358
Stoppen onderweg doe ik niet echt vaak. Soms als ik met een groepje rijd, wordt er wel eens gestopt. En als ik (in het buitenland) een echt lange tocht van 6-7 uur maak, stop ik onderweg wel eens (soms twee keer) voor een colatje. Daar ga je altijd weer harder van fietsen
in a crowd you lose humanity
pi_66257380
Vandaag eindelijk eens doorgebeten en een GPS gekocht. Flink pak geld maar ik kan er een hele hoop landkaarten mee uitsparen.
pi_66260173
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:39 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag eindelijk eens doorgebeten en een GPS gekocht. Flink pak geld maar ik kan er een hele hoop landkaarten mee uitsparen.
Wat voor GPS?
  FOK!fotograaf vrijdag 20 februari 2009 @ 06:43:17 #152
73911 ultra_ivo
pi_66264526
Garmin Etrex Vista HCX
  vrijdag 20 februari 2009 @ 06:56:41 #153
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_66264584
Ik heb gister de Tacx Santori uitgepakt. Vanmiddag even een uurtje op maken
pi_66269080
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 06:56 schreef drummerdude het volgende:
Ik heb gister de Tacx Santori uitgepakt. Vanmiddag even een uurtje op maken
Tof! Ik denk dat ik er volgende winter ook eentje aanschaf!

Voetbal jij trouwens bij de Olde Veste? Heb ik vroeger meerdere keren tegen gevoetbald
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:16:26 #155
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_66272257
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:52 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Tof! Ik denk dat ik er volgende winter ook eentje aanschaf!

Voetbal jij trouwens bij de Olde Veste? Heb ik vroeger meerdere keren tegen gevoetbald
Nee, ik woon in Steenwijk, en als ik op voetbal zou gaan, zou ik bij OV gaan.
Wielrennen + Voetballen =
pi_66276672
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:16 schreef drummerdude het volgende:

[..]

Nee, ik woon in Steenwijk, en als ik op voetbal zou gaan, zou ik bij OV gaan.
Wielrennen + Voetballen =
Ik heb een tijdje gecombineerd, ik voetbalde toen bij LSC uit Sneek.
Het was opzich makkelijk te doen, maar ik begon wielrennen steeds leuker te vinden
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:18:59 #157
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_66276784
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:16 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje gecombineerd, ik voetbalde toen bij LSC uit Sneek.
Het was opzich makkelijk te doen, maar ik begon wielrennen steeds leuker te vinden
Haha, maar met blessures, en wedstrijden enz. dan? Hoe heb je dat geregeld?
pi_66293769
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:18 schreef drummerdude het volgende:

[..]

Haha, maar met blessures, en wedstrijden enz. dan? Hoe heb je dat geregeld?
Wedstrijden fietsen deed ik niet, eigenlijk alleen maar toertochten etc..
Als ik toendertijd al blessures had waren die voetbalgerelateerd.
Ik fietste toen minimaal 2x per week, plus 2x trainen en zaterdags een wedstrijd, m'n conditie was wel redelijk toen
pi_66317326
Vandaag bij van Herwerden de nieuwe fiets besteld Nieuwe Stevens Aspin 2009 Arctic White. Volledig meting gehad en wordt volledig naar mijn lichaam in elkaar gezet



pi_66317617
mooi fietsje hoor, veel fietsplezier
  zaterdag 21 februari 2009 @ 16:57:59 #161
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_66317675
Zo, ziet er tof uit zeg! Lekker veel kilometers op maken dit seizoen!
pi_66319780
Het kan alles beter zijn dan de Target Tiagra die ik nu heb. Maar die wordt goed gebruikt op de Tacx. Dit jaar echt richten op herstel van de knieoperatie. En net zoals vorig jaar de JJC als einddoel.
  FOK!fotograaf maandag 23 februari 2009 @ 00:50:12 #163
73911 ultra_ivo
pi_66360191
Ben net terug van een incidentrijk 10km gewestelijk kampioenschap (schaatsen). De loting was een zootje, ze hadden zich gebaseerd op de 1500m tijden. Daardoor waren er veel ongelijke kwartetten. Met als gevolg dat in mijn kwartet (waar ik dik een minuut sneller was dan de rest) 2 man gediskwalificeerd werden wegens stayeren. Na nog wat ongelijke kwartetten waren de laatste twee nog redelijk in orde. Maar nu waren het vooral jonkies die tegen elkaar moesten. En zich half dood reden. Op het eind werd er eentje die zich opgeblazen had op de streep ingehaald door een ander die ook er totaal doorheen zat. Die jongen stuurt zo scherp in dat de ingehaalde schrikt en neergaat. In mijn ogen een DQ, een veelgehoorde opinie langs de kant. Volgens de scheids niet. Uitendelijk 10e in het klassement maar dit voelt aan als 9e.
pi_66527373
Wat een heerlijk weer vandaag! Lekker vies geworden en het niet eens koud gehad
pi_66532870
Zondag begint het weer bij de Wedrenners, het seizoen gaat beginnen!!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 20:43:10 #166
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66533358
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 20:29 schreef dutch_cyclist het volgende:
Zondag begint het weer bij de Wedrenners, het seizoen gaat beginnen!!
En Omloop 't Volk! Omloop 't Nieuwsblad!!
pi_66534494
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 20:43 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

En Omloop 't Volk! Omloop 't Nieuwsblad!!
Die is zelfs morgen al
pi_66541200
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 20:43 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

En Omloop 't Volk! Omloop 't Nieuwsblad!!
ik bedoel hier in de regio waar ik woon
pi_66574390
Whoooeiii! ik heb windjack gekregen voor mijn verjaardag en het is supermooi weer vandaag, dus ik ga vanmiddag lekker een rondje fietsen De eerste van het seizoen!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  zondag 1 maart 2009 @ 10:37:34 #170
56724 Wombcat
rent wiel
pi_66574406
Het is inderdaad mooi weer. Straks ook maar weer een rondje fietsen. Gisteren wel gefietst (trainingswedstrijdje), maar dat ging volkomen kut .
in a crowd you lose humanity
  zondag 1 maart 2009 @ 19:40:54 #171
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66591750
quote:
Op zondag 1 maart 2009 10:37 schreef Wombcat het volgende:
Het is inderdaad mooi weer. Straks ook maar weer een rondje fietsen. Gisteren wel gefietst (trainingswedstrijdje), maar dat ging volkomen kut .
Bij De Mol? of Ahoy ofzo? en waarom ging 't kut vriend? had je de slag gemist? Zat je met je hol open?
  zondag 1 maart 2009 @ 19:42:13 #172
56724 Wombcat
rent wiel
pi_66591809
quote:
Op zondag 1 maart 2009 19:40 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Bij De Mol? of Ahoy ofzo? en waarom ging 't kut vriend? had je de slag gemist? Zat je met je hol open?
Nedereindse berg. Slechte benen. Niet uitgereden.
in a crowd you lose humanity
  zondag 1 maart 2009 @ 20:07:21 #173
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66592665
Pfff ik zit net ff mn fiets te repareren waar ik in de winter mee rijd; alles is verrot & verroest aan dat kl*teding
-trapas: verrot en reeds vervangen
-ketting & tandwielen: verrot en reeds vervangen
-banden: versleten
-naven: moet ik lagers vervangen
-pedalen: verrot en reeds vervangen
-frame: lak roest eraf
  zondag 1 maart 2009 @ 20:08:28 #174
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66592705
quote:
Op zondag 1 maart 2009 19:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nedereindse berg. Slechte benen. Niet uitgereden.
met of zonder die klim? enne hoelang kon je mee?
  zondag 1 maart 2009 @ 21:18:33 #175
56724 Wombcat
rent wiel
pi_66595482
quote:
Op zondag 1 maart 2009 20:08 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

met of zonder die klim? enne hoelang kon je mee?
Zonder. Half uurtje.
Vorige week won ik nog de sprint van de 2e groep.
Fiets je d'r ook weleens?
in a crowd you lose humanity
  zondag 1 maart 2009 @ 21:20:10 #176
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66595560
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zonder. Half uurtje.
Vorige week won ik nog de sprint van de 2e groep.
Fiets je d'r ook weleens?
Zelden, ´t is een beetje de andere kant op
  zondag 1 maart 2009 @ 21:24:54 #177
56724 Wombcat
rent wiel
pi_66595751
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:20 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Zelden, ´t is een beetje de andere kant op
Waar fiets je dan wel?
in a crowd you lose humanity
pi_66596588
vanmiddag met mn broertje en vadrr gefietst. Broertje had het nog nooit gedaan, maar bleef ook met 40 km/u in mn wiel:p.

Was dus leuk en al lekker warm.
pi_66597157
Het begint nu toch wel weer heel erg te kriebelen na het Europese openingsweekend. De nieuwe fiets is er helaas nog niet. Rustig toewerken daarna naar 70 km rondje in Vlaanderen. Elk jaar neem ik me voor de 140 of de volledige te fietsen, maar komt altijd wat tussen..

Mijn grootste rivaal, mijn vader, heeft wel grote trainingsvoorsprong nu. Maar is vandaag zwaar gevallen in Ammerstol. Helm kapot, scheur in shirt. Bewijst maar weer eens wat voor meerwaarde de helm heeft.
pi_66599000
Ik heb ook altijd m'n helm op. Gelukkig is ie nog nooit getest
  zondag 1 maart 2009 @ 22:38:54 #181
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_66599005
Het kriebelt zooo erg!
Maar ik zit binnen met een gebroken sleutelbeen
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
  zondag 1 maart 2009 @ 22:41:03 #182
56724 Wombcat
rent wiel
pi_66599112
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:38 schreef maartenducrot het volgende:
Het kriebelt zooo erg!
Maar ik zit binnen met een gebroken sleutelbeen
Da's niet zo mooi. Met fietsen gebeurd?
in a crowd you lose humanity
pi_66600156
Zo, net nieuw shirt besteld. Binnekort zal ik rondrijden als een blauwe koe. Geniaal imo.



[ Bericht 20% gewijzigd door Sjiznit op 01-03-2009 23:12:14 ]
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  zondag 1 maart 2009 @ 23:08:09 #184
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_66600336
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Da's niet zo mooi. Met fietsen gebeurd?
Nee, met een auto-ongeluk. Ik heb verdomme al 2 maanden niet meer lekker kunnen fietsen, eerst sneeuw en dan nu dit. Hopelijk ben ik er voor april nog van af.
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_66600735
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:58 schreef Littlecreep het volgende:
Het begint nu toch wel weer heel erg te kriebelen na het Europese openingsweekend. De nieuwe fiets is er helaas nog niet. Rustig toewerken daarna naar 70 km rondje in Vlaanderen. Elk jaar neem ik me voor de 140 of de volledige te fietsen, maar komt altijd wat tussen..

Mijn grootste rivaal, mijn vader, heeft wel grote trainingsvoorsprong nu. Maar is vandaag zwaar gevallen in Ammerstol. Helm kapot, scheur in shirt. Bewijst maar weer eens wat voor meerwaarde de helm heeft.
Ammerstol
Dat is maar 1 straat en daar valt ie?

Ik moet ook maar weer is beginnen, maar weinig motivatie
pi_66601504
quote:
Op zondag 1 maart 2009 23:16 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ammerstol
Dat is maar 1 straat en daar valt ie?

Ik moet ook maar weer is beginnen, maar weinig motivatie
Parkeerplaats rond de kerk. Hij dacht even een binnenbocht te pakken bij een blinde bocht, maar werd verrast door een auto van de andere kant die ie niet zag aankomen. Moest uitwijken naar rechts en knalde op een geparkeerde auto. Gezin met hond in die auto helemaal over de toeren, kinderen huilen, hond blaffen.

Bewoners heel bezorgd en hebben hem maar even pleister gegeven. Zelfs aangeboden een ambulance te bellen, maar mijn vader stapte zoals het een wielrenner betaamt gewoon weer lekker op
pi_66608766
Ik vond het weer gisteren echt tegenvallen. Een grote grijze bende, geen straaltje zon gezien en een redelijk frisse wind uit zuidoostelijke richting. Had me denk ik ook iets te koud gekleed (combi die voorheen met ±9 graden wel werkte). Zaterdag was wat dat betreft een stuk lekkerder fietsweer.
pi_66609639
Even een vraagje over het opbouwen van conditie. Zijn er schema's voor of fietsen jullie gewoon een stuk zo hard als je kan?
Heb nu twee keer gefietst. Een keer 30 km 23 km/u, 2e keer 60 km 25km/u. Kan meestal een keer in de week fietsen.
Wil er eigenlijk wel naartoe dat ik een langere afstand volhoud en het tempo omhoog krijg. Gaat dat vanzelf of stellen jullie jezelf een doel?
pi_66609830
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:29 schreef eentwee het volgende:
Ik vond het weer gisteren echt tegenvallen. Een grote grijze bende, geen straaltje zon gezien en een redelijk frisse wind uit zuidoostelijke richting. Had me denk ik ook iets te koud gekleed (combi die voorheen met ±9 graden wel werkte). Zaterdag was wat dat betreft een stuk lekkerder fietsweer.
Hier rond Nijmegen was het goed vertoeven, een lekker rondje van 128 km gemaakt
  FOK!fotograaf maandag 2 maart 2009 @ 11:14:58 #190
73911 ultra_ivo
pi_66610115
Zo dadelijk maar eens kijken hoe het in de noordelijke Ardennen is. Rondje Remouchamps staat in de planning.
pi_66614599
Gisteren ook weer lekker buiten getraind. Heerlijk gelijk mijn nieuwe Polar uitgeprobeerd. Het is een aanrader!
Haters gonna hate.
pi_66618420
quote:
Op zondag 1 maart 2009 23:34 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Parkeerplaats rond de kerk. Hij dacht even een binnenbocht te pakken bij een blinde bocht, maar werd verrast door een auto van de andere kant die ie niet zag aankomen. Moest uitwijken naar rechts en knalde op een geparkeerde auto. Gezin met hond in die auto helemaal over de toeren, kinderen huilen, hond blaffen.

Bewoners heel bezorgd en hebben hem maar even pleister gegeven. Zelfs aangeboden een ambulance te bellen, maar mijn vader stapte zoals het een wielrenner betaamt gewoon weer lekker op
Dat is een gevaarlijk stuk als je daar van de dijk afkomt ja
Maar gelukkig zijn de mensen in Ammers aardig
  FOK!fotograaf maandag 2 maart 2009 @ 17:36:37 #193
73911 ultra_ivo
pi_66623769
Net terug van een rondje van 95km door de noordelijke Ardennen. Ik kon mezelf weer eens niet bedwingen en heb de Drolenval mee gepikt. En op de terugweg het stuk Ravel van Battice naar Clermont. Met de racefiets is die Ravel nu niet te doen, op de randonneur met 32mm banden was ie prima.
pi_66624916
Nou, gister is het er niet meer van gekomen, maar vandaag dan toch even op de fiets gestapt. 62 km, niet slecht voor de eerste keer, ging ook best lekker eigenlijk. Had gelukkig vooral op het eerste stuk wind tegen. De eerste 15 km gaan altijd zooo moeizaam bij mij, pas daarna krijg ik er altijd lol in..

Nog best leuke stukkies tegen gekomen, ben oa door harmelen, montfoort, benschop en ijsselstein gekomen!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_66629562
Dag! Heb me ooit in dit topic gemeld, om te beginnen met wielrennen, is nooit wat van gekomen. Probeer het nu nog een keer.

Vraagje: wat is een aanrader als je een echt goedkope fiets wilt? Ik wil recreatief lekker fietsen, maar heb als student niet echt het geld om een topfiets te kopen. Wat zijn redelijke fietsen in het laagste prijssegment?
Eins, zwei, hoeplakai.
  maandag 2 maart 2009 @ 20:30:21 #196
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_66629721
Wat is je budget?

Tot de 7 á 800 euro hoef je nog niet aan een nieuwe te denken
  maandag 2 maart 2009 @ 20:39:26 #197
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_66630138
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:30 schreef drummerdude het volgende:
Wat is je budget?

Tot de 7 á 800 euro hoef je nog niet aan een nieuwe te denken
Dat is wel zo ongeveer het laagste prijssegment.
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
  maandag 2 maart 2009 @ 20:40:30 #198
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66630187
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:26 schreef jakkop het volgende:
Dag! Heb me ooit in dit topic gemeld, om te beginnen met wielrennen, is nooit wat van gekomen. Probeer het nu nog een keer.

Vraagje: wat is een aanrader als je een echt goedkope fiets wilt? Ik wil recreatief lekker fietsen, maar heb als student niet echt het geld om een topfiets te kopen. Wat zijn redelijke fietsen in het laagste prijssegment?
vanaf 30,- op marktplaats of e-bay, diverse merken
pi_66630549
Maar als ik op internet zit te zoeken kom ik ook wel fietsen tegen van 300-500, zijn die dan heel slecht of wat?

Overigens, als iemand nog iets te koop heeft staan houd ik me ook aanbevolen.
Eins, zwei, hoeplakai.
  maandag 2 maart 2009 @ 20:53:27 #200
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_66630724
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:49 schreef jakkop het volgende:
Maar als ik op internet zit te zoeken kom ik ook wel fietsen tegen van 300-500, zijn die dan heel slecht of wat?

Overigens, als iemand nog iets te koop heeft staan houd ik me ook aanbevolen.
Ik heb hier wel een échte beginnersfiets staan, wel Shimano 105 en carbon, maar wel wat jaartjes oud.
  maandag 2 maart 2009 @ 20:55:45 #201
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66630825
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:49 schreef jakkop het volgende:
Maar als ik op internet zit te zoeken kom ik ook wel fietsen tegen van 300-500, zijn die dan heel slecht of wat?
Laat es zien dan? dan beoordelen we m
quote:
Overigens, als iemand nog iets te koop heeft staan houd ik me ook aanbevolen.

hmmm ik denk dat je met een 2e hands karretje mss beter af bent,
-Welke maat zoek je/ hoe lang ben je en hoe zwaar?

-Hoeveel geld wil je uitgeven?

-Wat ga je met die fiets doen? Ja fietsen natuurlijk maar waar en hoe ver en hoevaak? Ik neem aan dat je geen fietsschoenen hebt.
pi_66631616
Welke maat ik zoek vind ik een hele goede vraag, maar ik heb er geen antwoord op. Ik ben 65 kilo ongeveer, met 1 meter 80.

Wat ik met de fiets ga doen? Wekelijks een paar uur fietsen, gewoon in het platte gedeelte van Nederland. Met zo nu en dan een kleine vakantie in de Ardennen oid.

Fietsen die ik tegenkwam: www.fietssportief.nl

http://www.matrabike.nl/fietsen/Racefiets/Peloton.asp

En wat ik uit wil geven: zo min mogelijk natuurlijk Maar als die onderste fiets een beetje te doen is qua kwaliteit, vind ik dat een goeie optie.
Eins, zwei, hoeplakai.
  maandag 2 maart 2009 @ 21:30:08 #203
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66632172
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:15 schreef jakkop het volgende:
Welke maat ik zoek vind ik een hele goede vraag, maar ik heb er geen antwoord op. Ik ben 65 kilo ongeveer, met 1 meter 80.

Wat ik met de fiets ga doen? Wekelijks een paar uur fietsen, gewoon in het platte gedeelte van Nederland. Met zo nu en dan een kleine vakantie in de Ardennen oid.

Fietsen die ik tegenkwam: www.fietssportief.nl

http://www.matrabike.nl/fietsen/Racefiets/Peloton.asp

En wat ik uit wil geven: zo min mogelijk natuurlijk Maar als die onderste fiets een beetje te doen is qua kwaliteit, vind ik dat een goeie optie.
Oké, ik vind die onderste fiets een beetje peperkoek, denk dat je voor 300.- beter af bent met een occasion. Het kan ff duren maar je moet iedere dag even zoeken, er komen soms 30 fietsen per dag bij op bv marktplaats en sommige zijn echte koopjes. Framemaat zou ik zeggen 57 tot 59 cm. Je bent erg licht dus heel robuust hoeft die fiets niet te zijn.

deze? Ziet er uit als van iemand die er heel zuinig op was!

of

deze is ook mooi. alleen een beetje aan de grote kant
pi_66633327
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:30 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Het kan ff duren maar je moet iedere dag even zoeken, er komen soms 30 fietsen per dag bij op bv marktplaats en sommige zijn echte koopjes. Framemaat zou ik zeggen 57 tot 59 cm. Je bent erg licht dus heel robuust hoeft die fiets niet te zijn.
Ik had op marktplaats voor ¤40,- een oude racefiets op de kop getikt, en dat soort koopjes komen inderdaad vaker voor. Als je net zoals ik in het begin niet verschrikkelijk veel fietst dan is zoiets wel prima.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_66633882
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:30 schreef kaasplankje het volgende:
Je bent erg licht dus heel robuust hoeft die fiets niet te zijn.
Een BMI van 20 is best prima hoor.
Eins, zwei, hoeplakai.
  FOK!fotograaf maandag 2 maart 2009 @ 22:42:57 #206
73911 ultra_ivo
pi_66635423
Ik zou ook zeggen ga voor een goede 2e hands. Als je niet persé de modernste zaken wilt hebben kun je het beste een stalen racefiets van midden jaren '90 nemen. Dan is de basis goed, vaak nog stalen frame maar wel al Ergopower/STI schakelen en klikpedalen. 8-vits is ook minder onderhoudsgevoelig en goedkoper qua reserveonderdelen.
pi_66638966
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:58 schreef Goldmund het volgende:
Even een vraagje over het opbouwen van conditie. Zijn er schema's voor of fietsen jullie gewoon een stuk zo hard als je kan?
Heb nu twee keer gefietst. Een keer 30 km 23 km/u, 2e keer 60 km 25km/u. Kan meestal een keer in de week fietsen.
Wil er eigenlijk wel naartoe dat ik een langere afstand volhoud en het tempo omhoog krijg. Gaat dat vanzelf of stellen jullie jezelf een doel?
Ik denk dat je het beste eerste duur kan trainen, dus niet forceren maar de afstand steeds meer omhoog brengen. Dan kan je langzamerhand ook meer op snelheid trainen (gaat ook een beetje vanzelf)
Spinnen erbij is ook een aanrader, word je een flink stuk sterker van!

Ik heb dit weekend nog zo'n 100 km weg kunnen trappen.
Zaterdag was echt heerlijk, alleen had ik 's avonds wat te veel tequila in m'n mik gegooid. Zondag heb ik er maar een hersteltraining van 20 km gemaakt. Ik was echt verrot.
pi_66643398
Ik heb mjin fiets vorig jaar voor 500 euro op marktplaats gekocht en daarna moest ik nog 200 euro aan reparaties betalen, omdat een aantal onderdelen versleten was
En gister kreeg ik 'm niet op de kleinste versnelling van het voorblad Maar eerst maar eens schoonmaken en smeren, kijken of ie het dan wel doet..
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_66655493
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:46 schreef Littlecreep het volgende:
Vandaag bij van Herwerden de nieuwe fiets besteld Nieuwe Stevens Aspin 2009 Arctic White. Volledig meting gehad en wordt volledig naar mijn lichaam in elkaar gezet

Mooi fietsje .......... heb zelf de Stelvio van Stevens (nu 2,5 jaar oud), erg tevreden over.

Veel plezeier ermee.
pi_66668183
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 09:44 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb mjin fiets vorig jaar voor 500 euro op marktplaats gekocht en daarna moest ik nog 200 euro aan reparaties betalen, omdat een aantal onderdelen versleten was
En gister kreeg ik 'm niet op de kleinste versnelling van het voorblad Maar eerst maar eens schoonmaken en smeren, kijken of ie het dan wel doet..
Heb je geen technisch vriendje?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:29:24 #211
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66671286
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 09:44 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb mjin fiets vorig jaar voor 500 euro op marktplaats gekocht en daarna moest ik nog 200 euro aan reparaties betalen, omdat een aantal onderdelen versleten was
En gister kreeg ik 'm niet op de kleinste versnelling van het voorblad Maar eerst maar eens schoonmaken en smeren, kijken of ie het dan wel doet..
Dat wil meestal wel schelen, anders moet je ff de kabels vervangen en een fris stuurlintje erom wikkelen
pi_66671522
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:29 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat wil meestal wel schelen, anders moet je ff de kabels vervangen en een fris stuurlintje erom wikkelen
Als je de versnellingskabels vervangt hoef je je stuurlint er toch niet af te halen?
Ik vervang trouwens het stuurlint minimaal een keer per jaar, en neem de volgende keer de remkabels ook even mee.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 23:02:35 #213
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66672948
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:34 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Als je de versnellingskabels vervangt hoef je je stuurlint er toch niet af te halen?
Ik vervang trouwens het stuurlint minimaal een keer per jaar, en neem de volgende keer de remkabels ook even mee.
De kabelmantels lopen langs je stuur naar je remschakelgrepen, die vervang ik ook meteen. Aan de binnenkant van die kabelmantels zit een teflon laag waardoor je kabels beter glijden. Na een jaartje of 2 komt er troep in en roest. Als je de kabels helemaal vervangt (rem & schakelen, binnenkabels & kabelmantels) werkt alles weer perfect
  dinsdag 3 maart 2009 @ 23:14:45 #214
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66673482
trouwens, onderhoud is gewoon duur: ketting tandwieltjes en nog wat rommel en je bent 200.- euro kwijt
pi_66673839
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:17 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Heb je geen technisch vriendje?
Heul geen vriendje, maar zal 'technisch' nog even aan de eisenlijst toevoegen voor volgende
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_66673963
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:14 schreef kaasplankje het volgende:
trouwens, onderhoud is gewoon duur: ketting tandwieltjes en nog wat rommel en je bent 200.- euro kwijt
Ik had dan ook een nieuwe voorband, ketting, achterblad helemaal nieuw (al die tandjes glommen weer zo mooi) en volgens mij nog meer, maar dat weet ik niet meer..
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_66674055
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:02 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

De kabelmantels lopen langs je stuur naar je remschakelgrepen, die vervang ik ook meteen. Aan de binnenkant van die kabelmantels zit een teflon laag waardoor je kabels beter glijden. Na een jaartje of 2 komt er troep in en roest. Als je de kabels helemaal vervangt (rem & schakelen, binnenkabels & kabelmantels) werkt alles weer perfect
Ik denk niet dat ik dat zelluf kan. Ben niet zo handig, heb wel eens geprobeerd remblokjes op mijn mtb te zetten, maar die kreeg ik niet netjes afgesteld... terwijl het zo simpel was toen de fietsenmaker het deed
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 maart 2009 @ 23:36:01 #218
73911 ultra_ivo
pi_66674337
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:23 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Heul geen vriendje, maar zal 'technisch' nog even aan de eisenlijst toevoegen voor volgende
Hoe langer de Eisenlijst hoe langer het duurt voordat je iemand vindt

Toch kun je het allemaal makkelijk zelf leren. Het handigst is een oude fiets op marktplaats opduiken en die zelf opknappen. Dan leer je het best. En met z'n oude fiets kun je ook nog eens een foutje maken zonder dat het erg in de papieren loopt.
pi_66674397
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:14 schreef kaasplankje het volgende:
trouwens, onderhoud is gewoon duur: ketting tandwieltjes en nog wat rommel en je bent 200.- euro kwijt
Wat voor groep heb je op je fiets zitten dan?
M'n voorbladen zijn gelukkig nog goed. Ketting en cassette heb ik driekwart jaar geleden vervangen. Dat grapje kostte toen 7 tientjes ofzo..
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:23 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Heul geen vriendje, maar zal 'technisch' nog even aan de eisenlijst toevoegen voor volgende
Ik repareer nog steeds m'n ex haar stadsfiets als die weer eens kapot is
Al m'n huisgenoten en m'n halve vriendengroep komen ook altijd bij mij langs als er wat stuk is.
Volgens m'n huisgenoten kan ik beter kappen met studeren en fietsenmaker worden

Als ik m'n fiets aan het fixen ben staat de laptop er altijd naast, als ik er niet uitkom helpt google wel
Ondertussen kan ik bijna alles zelf, soms kost het wat zweetdruppeltjes maar m'n portemonnee is er blij mee
  FOK!fotograaf dinsdag 3 maart 2009 @ 23:40:06 #220
73911 ultra_ivo
pi_66674511
Aha, jij bent ook populair bij je fietsmaatjes, jij mag altijd achteraan rijden met de gereedschapskist
pi_66674534
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 09:44 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb mjin fiets vorig jaar voor 500 euro op marktplaats gekocht en daarna moest ik nog 200 euro aan reparaties betalen, omdat een aantal onderdelen versleten was
En gister kreeg ik 'm niet op de kleinste versnelling van het voorblad Maar eerst maar eens schoonmaken en smeren, kijken of ie het dan wel doet..
Schoonmaken wil wel eens helpen maar vaak is het toch een kwestie van afstellen. Met de kabelspanning of de stelschroefjes op de voorderailleur zelf kun je de afstelling regelen. Als je niet bang bent om te proberen kun je het jezelf wel een beetje proberen aan te leren. Ik heb het zelf ook gewoon uitgeprobeerd en kan nu vrijwel altijd wel de juiste afstelling terugvinden als er iets niet klopt. Als het fout gaat kun je altijd nog naar de fietsenmaker
pi_66677372
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:37 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Wat voor groep heb je op je fiets zitten dan?
M'n voorbladen zijn gelukkig nog goed. Ketting en cassette heb ik driekwart jaar geleden vervangen. Dat grapje kostte toen 7 tientjes ofzo..
[..]

Ik repareer nog steeds m'n ex haar stadsfiets als die weer eens kapot is
Al m'n huisgenoten en m'n halve vriendengroep komen ook altijd bij mij langs als er wat stuk is.
Volgens m'n huisgenoten kan ik beter kappen met studeren en fietsenmaker worden

Als ik m'n fiets aan het fixen ben staat de laptop er altijd naast, als ik er niet uitkom helpt google wel
Ondertussen kan ik bijna alles zelf, soms kost het wat zweetdruppeltjes maar m'n portemonnee is er blij mee
Casette, dat woord zocht ik! die is bij mij ook vervangen.
En ik heb daytona van campagnolo (oud en niet altijd overal makkelijk te krijgen)

Verder ben ik meestal van het gemak: als iemand anders het ook voor me kan doen, waarom zou ik het dan zelf doen Hoewel ik zeker weet dat ik het kan, moet ik eerljik bekennen dat ik nog nooit een band heb geplakt (maar met racefiets ook nog nooit lekgereden)
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  FOK!fotograaf woensdag 4 maart 2009 @ 06:57:11 #223
73911 ultra_ivo
pi_66678390
Je hoeft natuurlijk niet persé Daytona onderdelen door Daytona onderdelen te vervangen. Tip: Miche en BBB bouwen mooie cassettes die even goed zijn als die van Campa en een stuk minder kosten.
  woensdag 4 maart 2009 @ 09:24:07 #224
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66680140
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:40 schreef eentwee het volgende:

[..]

Schoonmaken wil wel eens helpen maar vaak is het toch een kwestie van afstellen. Met de kabelspanning of de stelschroefjes op de voorderailleur zelf kun je de afstelling regelen. Als je niet bang bent om te proberen kun je het jezelf wel een beetje proberen aan te leren. Ik heb het zelf ook gewoon uitgeprobeerd en kan nu vrijwel altijd wel de juiste afstelling terugvinden als er iets niet klopt. Als het fout gaat kun je altijd nog naar de fietsenmaker
Ja, das waar maar als je er geen kaas van gegeten hebt kun je zoiets beter aan de professionals overlaten. Ik heb zelf ook in een fietsenshop gewerkt en regelmatig komt er dan iemand met een half uit elkaar gesloopte fiets binnen met het verzoek of jij het ff wil oplossen
pi_66680336
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Aha, jij bent ook populair bij je fietsmaatjes, jij mag altijd achteraan rijden met de gereedschapskist
Ik zorg er wel voor dat ze achter mij aan rijden

@cyclechick:

Wat Ivo ook zegt, nieuwe onderdelen kan je best van BBB enzo kopen, doe ik ook. Scheelt in je portemonnee!
Een band kunnen plakken of verwisselen is wel een must hoor. Ik heb de afgelopen winter zonder reserveband rondgefietst. Totdat ik op een gegeven moment dacht: nu moet ik er echt maar eentje meenemen. En ja, 50 km van huis reed ik lek!
  woensdag 4 maart 2009 @ 09:37:12 #226
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66680430
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 09:33 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik zorg er wel voor dat ze achter mij aan rijden

@cyclechick:

Wat Ivo ook zegt, nieuwe onderdelen kan je best van BBB enzo kopen, doe ik ook. Scheelt in je portemonnee!
Een band kunnen plakken of verwisselen is wel een must hoor. Ik heb de afgelopen winter zonder reserveband rondgefietst. Totdat ik op een gegeven moment dacht: nu moet ik er echt maar eentje meenemen. En ja, 50 km van huis reed ik lek!
je fiets strafte je omdat je m niet meer vertrouwde
pi_66680652
Ik denk het
Maar omdat ik sinds juni/juli geen lekke band meer had werd het statistisch gezien wel tijd voor een lekke bank
  woensdag 4 maart 2009 @ 09:47:00 #228
56724 Wombcat
rent wiel
pi_66680675
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:34 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Als je de versnellingskabels vervangt hoef je je stuurlint er toch niet af te halen?

Bij Campagnolo wel.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:04:50 #229
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66681122
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 09:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Bij Campagnolo wel.
Oja! Je hebt ook nog dat andere merk!
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:09:53 #230
56724 Wombcat
rent wiel
pi_66681256
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:04 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Oja! Je hebt ook nog dat andere merk!
Bij de nieuwe Shimano moet dat ook
Ben benieuwd hoe al die mensen die vroeger met droge ogen beweerden dat Shimano véél mooier was, nu tegen de nieuwe Shimano aankijken. Het optische verschil is wel veel kleiner geworden (en die lelijke versnellingskabels zijn weg).
in a crowd you lose humanity
pi_66681940
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Bij de nieuwe Shimano moet dat ook
Ben benieuwd hoe al die mensen die vroeger met droge ogen beweerden dat Shimano véél mooier was, nu tegen de nieuwe Shimano aankijken. Het optische verschil is wel veel kleiner geworden (en die lelijke versnellingskabels zijn weg).
Zijn die mensen er dan? Weggewerkte versnellingskabels zijn er tot nu toe alleen nog bij de nieuwe DA natuurlijk. Maar die heeft dan weer 25 tinten grijs in de groep Het crankstel vind ik nog wel mooi, maar bijv. die remmen?


Alsof er allemaal stukken überbillig plastic op zijn geplakt. Snap niet dat ze niet met een fatsoenlijke zwarte groep komen (105 black is maar een vaal aftreksel). Zeker met modekleur wit waarop veel mensen gewoon zwarte onderdelen willen. SRAM heeft het wel begrepen, die hebben nu de zwarte Rival groep die zeer concurrerend geprijsd is.

[ Bericht 2% gewijzigd door eentwee op 04-03-2009 11:04:31 ]
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:59:01 #232
56724 Wombcat
rent wiel
pi_66682711
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:34 schreef eentwee het volgende:

[..]

Zijn die mensen er dan?
Ja, die zijn er. Ik snap het ook niet.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:29:50 #233
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66683823
Hahaha, toch is Dura Ace wel heul mooi spul hoor die japanners weten wel wat ze met aluminium moeten doen, bovendien kwamen zij met dat crankstel met een holle as aan de crank vast & buitenliggende lagers. In ieder geval eerder dan Campagnolo, maja die hebben weer als eerste 11 kransjes achter
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:39:44 #234
130803 Gripper
Get a grip
pi_66684203
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:28 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik dat zelluf kan. Ben niet zo handig, heb wel eens geprobeerd remblokjes op mijn mtb te zetten, maar die kreeg ik niet netjes afgesteld... terwijl het zo simpel was toen de fietsenmaker het deed
Je woont ook in Utrecht toch? (even snel gekeken)
Als het nodig is kan ik je wel eens wat sleutel & onderhoudstips geven, heb zelf ook redelijk wat fietsgereedschap zodat je daarvoor niet naar de fietsenmaker hoeft (of het duur moet aanschaffen)

Zelf leren sleutelen geeft natuurlijk veel meer voldoening: geld uitsparen en daarna weer soepel je rondjes snorren
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_66684207
Alsof buitenliggende lagers zo'n goed systeem vormen.. in theorie misschien maar dan moeten de lagers wel fatsoenlijk afgedicht zijn en dat is nogal eens een probleem bij Shimano (en Campagnolo ook wel). Zijn zij de boot niet trouwens aardig aan het missen voor wat betreft BB30..?

@Wombcat: je kunt het trouwens ook zo stellen: 'ben benieuwd hoe al die mensen die vroeger bij hoog en bij laag beweerden dat Campagnolo véél mooier was, nu tegen de nieuwe Campagnolo shifters aankijken. Het optische verschil is wel veel kleiner geworden met Shimano.'
pi_66684271
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 11:39 schreef Gripper het volgende:

[..]

Je woont ook in Utrecht toch? (even snel gekeken)
Als het nodig is kan ik je wel eens wat sleutel & onderhoudstips geven, heb zelf ook redelijk wat fietsgereedschap zodat je daarvoor niet naar de fietsenmaker hoeft (of het duur moet aanschaffen)

Zelf leren sleutelen geeft natuurlijk veel meer voldoening: geld uitsparen en daarna weer soepel je rondjes snorren
Mag ik je gereedschap ook lenen? Ben wel geen vrouw
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:45:05 #237
130803 Gripper
Get a grip
pi_66684398
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 11:41 schreef eentwee het volgende:

[..]

Mag ik je gereedschap ook lenen? Ben wel geen vrouw
Tuurlijk, dat gereedschap maakt het niet uit wie het vasthoudt
Wat heb je nodig?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:46:08 #238
56724 Wombcat
rent wiel
pi_66684423
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 11:39 schreef eentwee het volgende:

@Wombcat: je kunt het trouwens ook zo stellen: 'ben benieuwd hoe al die mensen die vroeger bij hoog en bij laag beweerden dat Campagnolo véél mooier was, nu tegen de nieuwe Campagnolo shifters aankijken. Het optische verschil is wel veel kleiner geworden met Shimano.'
Dat vind ik idd geen verbetering. Net zoals 11-speed imo weinig toevoegt, behalve dan misschien dat alles sneller slijt en dus interessanter is voor de fabrikant.

T.a.v. Shimano doelde ik vooral op het verdwijnen van de versnellingskabels onder het stuurlint, waar ik in het verleden met mensen discussie over gehad heb, een die bij hoog en laag beweerden dat dat veel mooier en praktischer was.
Wat ik dus totaal niet kon begrijpen. Hebben ze net de remkabels onder het stuurlint weggewerkt, komen ze met van die lelijke sprieten (en een enorme klomp metaal bovenop de remgreep).
in a crowd you lose humanity
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:55:44 #239
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66684703
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 11:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat vind ik idd geen verbetering. Net zoals 11-speed imo weinig toevoegt, behalve dan misschien dat alles sneller slijt en dus interessanter is voor de fabrikant.
Niet mee eens! met 11 kransjes kan je een 11-23 cassette steken mét 11-12-13-14-15-16-17-18-19-21-23
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:02:50 #240
56724 Wombcat
rent wiel
pi_66684924
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 11:55 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Niet mee eens! met 11 kransjes kan je een 11-23 cassette steken mét 11-12-13-14-15-16-17-18-19-21-23
Ja, en met 12 heb je ook nog een 25. En met 13 kun je er ook nog een 20 tussen zetten. En zo kun je wel door blijven gaan. De ketting wordt steeds smaller en slijtagegevoeliger (en duurder!).
Dus om nu te zeggen dat het écht meerwaarde heeft
Misschien voor de profs, maar voor 99% die met een racefiets rijdt, niet. Wanneer gebruik je die 11 bijvoorbeeld?
in a crowd you lose humanity
pi_66685969
De 11 geeft je een mooi topverzet terwijl je gewoon een 50 als grootste blad kan monteren. Alleen gebruik je die eigenlijk louter in afdalingen om gewoon lekker hard te gaan want er zullen weinig mensen kunnen sprinten op de 11. 12-25 is dan een nuttiger cassette. T.o.v. 10 speed heb je dan de 18 erbij en dat is wel prettig als je een beetje een hoge cadans draait. Maar je hebt gelijk dat het ergens moet ophouden want vroeg of laat weegt het voordeel van een extra verzet niet op tegen de slijtagegevoeligheid van de smallere ketting/kransjes. Ik weet alleen niet of dat nu bij 11 speed al het geval is..

@Gripper: nou, heb nog een nieuw BB liggen dat ik zelf niet kan monteren en ik wil ook m'n kettingbladen danwel het hele crankstel vervangen.. heb nog geen ervaring met deze dingen. Is dat moeilijk?
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:36:58 #242
56724 Wombcat
rent wiel
pi_66686094
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:32 schreef eentwee het volgende:
De 11 geeft je een mooi topverzet terwijl je gewoon een 50 als grootste blad kan monteren. Alleen gebruik je die eigenlijk louter in afdalingen om gewoon lekker hard te gaan want er zullen weinig mensen kunnen sprinten op de 11. 12-25 is dan een nuttiger cassette. T.o.v. 10 speed heb je dan de 18 erbij en dat is wel prettig als je een beetje een hoge cadans draait. Maar je hebt gelijk dat het ergens moet ophouden want vroeg of laat weegt het voordeel van een extra verzet niet op tegen de slijtagegevoeligheid van de smallere ketting/kransjes. Ik weet alleen niet of dat nu bij 11 speed al het geval is..

Imo is dat al bij 10-speed.
En een compactcrankstel is imo ook niet handig vanuit slijtage-oogpunt: in NL zit je bijna altijd overdwars te rijden met je ketting (dus buitenblad met binnenste kransjes achter, of binnenblad met buitenste kransje achter).
in a crowd you lose humanity
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:41:06 #243
130803 Gripper
Get a grip
pi_66686230
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:32 schreef eentwee het volgende:
De 11 geeft je een mooi topverzet terwijl je gewoon een 50 als grootste blad kan monteren. Alleen gebruik je die eigenlijk louter in afdalingen om gewoon lekker hard te gaan want er zullen weinig mensen kunnen sprinten op de 11. 12-25 is dan een nuttiger cassette. T.o.v. 10 speed heb je dan de 18 erbij en dat is wel prettig als je een beetje een hoge cadans draait. Maar je hebt gelijk dat het ergens moet ophouden want vroeg of laat weegt het voordeel van een extra verzet niet op tegen de slijtagegevoeligheid van de smallere ketting/kransjes. Ik weet alleen niet of dat nu bij 11 speed al het geval is..

@Gripper: nou, heb nog een nieuw BB liggen dat ik zelf niet kan monteren en ik wil ook m'n kettingbladen danwel het hele crankstel vervangen.. heb nog geen ervaring met deze dingen. Is dat moeilijk?
Als je bottombracket niet dat nieuwe shimano octalink is, maar zo'n ouderwetse met veel tandjes aan de binnenkant, dan heb ik een sleutel die daarop past. Er zijn wel veel verschillende standaarden, dus de kans dat een bracket sleutel niet past is er altijd....
Deze heb ik :
http://www.parktool.com/products/detail.asp?cat=25&item=BBT%2D22

kettingbladen zitten vaak met inbusbouten aan het crankstel vast, meestal is de middelste plaat vastgemaakt aan crank, en zitten de binnenste en buitenste daar weer op vast. Die zijn dus redelijk eenvoudig te vervangen.

Crankstel zit, wederom verschillende systemen mogelijk, bij mijn fiets vast op een vierkante as, en daar heb je een cranktrekker voor nodig:
http://www.parktool.com/products/detail.asp?cat=26&item=CWP%2D7

Woon je in de buurt van Utrecht?

We kunnen misschien sowieso wel een "bike-tool-pool" opzetten, dat spul is vrij duur en wordt door de meeste mensen niet vaak gebruikt. Als je elkaar dan een beetje kunt helpen daarmee...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:56:58 #244
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66686724
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, en met 12 heb je ook nog een 25. En met 13 kun je er ook nog een 20 tussen zetten. En zo kun je wel door blijven gaan. De ketting wordt steeds smaller en slijtagegevoeliger (en duurder!).
Dus om nu te zeggen dat het écht meerwaarde heeft
Misschien voor de profs, maar voor 99% die met een racefiets rijdt, niet. Wanneer gebruik je die 11 bijvoorbeeld?
zo kan je idd door blijven gaan, blijft toch wel dat ik bv vaak 53x18/ 53x17/ 53x19 rijd in een koersje en met trainen 42x18 tegenwind. Die 11 gebruik je om mee te sprinten in een groep of als je in de afdaling je maat effe voorbij wil vlammen
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:10:21 #245
56724 Wombcat
rent wiel
pi_66687192
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:56 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

zo kan je idd door blijven gaan, blijft toch wel dat ik bv vaak 53x18/ 53x17/ 53x19 rijd in een koersje en met trainen 42x18 tegenwind. Die 11 gebruik je om mee te sprinten in een groep of als je in de afdaling je maat effe voorbij wil vlammen
Heb je mijn laatste zin wel gelezen? Voor 99% van de mensen op een racefiets is jouw laatste zin niet van toepassing. Simpelweg omdat voor die mensen (mij incluis) een 11 in een sprint te groot is (tenzij de weg naar beneden loopt), als ze überhaupt al aan wedstrijden doen.
In een afdaling kan het nuttig zijn, maar ook daarbij komt het niet echt vaak voor dat je 'm echt nodig hebt.
Ik heb een 11, en de dagen dat ik 'm gebruik zijn echt op de vingers van 2 handen te tellen. En dan zit ik alles bij elkaar nog zo'n 5-6 weken in het buitenland in bergachtig gebied (en ik daal snel, dus daar ligt het niet aan).
in a crowd you lose humanity
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:55:40 #246
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66689100
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Heb je mijn laatste zin wel gelezen? Voor 99% van de mensen op een racefiets is jouw laatste zin niet van toepassing. Simpelweg omdat voor die mensen (mij incluis) een 11 in een sprint te groot is (tenzij de weg naar beneden loopt), als ze überhaupt al aan wedstrijden doen.
In een afdaling kan het nuttig zijn, maar ook daarbij komt het niet echt vaak voor dat je 'm echt nodig hebt.
Ik heb een 11, en de dagen dat ik 'm gebruik zijn echt op de vingers van 2 handen te tellen. En dan zit ik alles bij elkaar nog zo'n 5-6 weken in het buitenland in bergachtig gebied (en ik daal snel, dus daar ligt het niet aan).
Ja, had ik maar iedereen wil toch ook hetzelfde als de profs op zn karretje, en idd zó vaak gebruik ik die 11 ook niet maar 't is toch wel handig als je m hebt

disclaimer: ik rij zelf nog met 9 speed record dus ik moet regelmatig kransjes wisselen
pi_66691878
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 11:39 schreef Gripper het volgende:

[..]

Je woont ook in Utrecht toch? (even snel gekeken)
Als het nodig is kan ik je wel eens wat sleutel & onderhoudstips geven, heb zelf ook redelijk wat fietsgereedschap zodat je daarvoor niet naar de fietsenmaker hoeft (of het duur moet aanschaffen)

Zelf leren sleutelen geeft natuurlijk veel meer voldoening: geld uitsparen en daarna weer soepel je rondjes snorren
Yes, U-city it is!
Ik heb inbussleutels, fietspomp, bandenplaksetje en een schroevendraaier
Als ik er nou niet uitkom met m'n versnellingen zal ik je nog even een berichtje sturen, thanks voor het aanbod!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_66693306
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:41 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als je bottombracket niet dat nieuwe shimano octalink is, maar zo'n ouderwetse met veel tandjes aan de binnenkant, dan heb ik een sleutel die daarop past. Er zijn wel veel verschillende standaarden, dus de kans dat een bracket sleutel niet past is er altijd....
Deze heb ik :
http://www.parktool.com/products/detail.asp?cat=25&item=BBT%2D22

kettingbladen zitten vaak met inbusbouten aan het crankstel vast, meestal is de middelste plaat vastgemaakt aan crank, en zitten de binnenste en buitenste daar weer op vast. Die zijn dus redelijk eenvoudig te vervangen.

Crankstel zit, wederom verschillende systemen mogelijk, bij mijn fiets vast op een vierkante as, en daar heb je een cranktrekker voor nodig:
http://www.parktool.com/products/detail.asp?cat=26&item=CWP%2D7

Woon je in de buurt van Utrecht?

We kunnen misschien sowieso wel een "bike-tool-pool" opzetten, dat spul is vrij duur en wordt door de meeste mensen niet vaak gebruikt. Als je elkaar dan een beetje kunt helpen daarmee...
BB is wel een nieuw type, crankstel ook 10sp Shimano (HT2). Dus daar is weer een andere sleutel voor nodig lijkt me?
Buiten- en middenblad zou je dus met louter inbusjes kunnen vervangen? Voor het binnenblad moet de crank er dan wel af.

Het zou inderdaad wel handig zijn om gereedschappen te kunnen uitwisselen. Je zou dan een soort centraal uitleenpunt moeten hebben Inclusief borg voor het uitlenen en een boetesysteem

Ik woon ook in Utrecht ja. We kunnen bijna een peloton vormen?

Vwb de verzettendiscussie: is het ook mogelijk om de 11 als een soort overdrive te monteren? Dus een cassette die begint met 11-13-14 ipv 12-13-14. Sprinten doe ik toch niet maar die enkele keer dat ik m'n zwaarste verzet gebruik als het hard naar beneden gaat mag het best nog een tandje zwaarder. En aangezien ik dan ook omhoog moet is een kransje minder aan de andere kant gelijk een minpunt dus eindigen met een 23 of 25 is ook wel prettig.
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:46:57 #249
56724 Wombcat
rent wiel
pi_66696257
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:36 schreef eentwee het volgende:


Ik woon ook in Utrecht ja. We kunnen bijna een peloton vormen?

Ik ook.
Is idd een idee om dan eens een keer een minimeet te doen
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf woensdag 4 maart 2009 @ 16:51:05 #250
73911 ultra_ivo
pi_66696419
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 11:46 schreef Wombcat het volgende:T.a.v. Shimano doelde ik vooral op het verdwijnen van de versnellingskabels onder het stuurlint, waar ik in het verleden met mensen discussie over gehad heb, een die bij hoog en laag beweerden dat dat veel mooier en praktischer was.
Praktischer kan ik me voorstellen. Kun je na een regenbui je sokken te drogen hangen aan de kabels

Bij mij stop de innovatie zo'n beetje bij Campa 9 speed. De nieuwere groepen hebben voor mij geen meerwaarde. Bij 9-speed is ook de meeste compatibiliteit tussen Campa en Shimano. Het moderne carbon spul vindt ik een stuk minder staan op mijn stalen frames.
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:52:31 #251
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_66696473
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik ook.
Is idd een idee om dan eens een keer een minimeet te doen
Goed idee
(Wel op de fiets natuurlijk )
pi_66696747
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik ook.
Is idd een idee om dan eens een keer een minimeet te doen
Er komen volgens mij ook nog een paar mensen uit de omgeving van Ijsselstein.
Dat is ook wel in de buurt !
  woensdag 4 maart 2009 @ 17:02:19 #253
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_66696851
Steenwijk zit hier
  woensdag 4 maart 2009 @ 17:06:49 #254
130803 Gripper
Get a grip
pi_66697030
Hier een snel opzetje voor een wielrenmeet dan, mikkende op regio Utrecht (wat sowieso centraal ligt, dus ook bereikbaar voor andere fietsers uit het land) :

Als we actief gaan doen:
Op een nader te bepalen zaterdag of zondag (afhankelijk van wanneer de meeste mensen kunnen, we maken wel even een poll voor de datum ofzo) een lekker stukje fietsen in omgeving Utrecht. Ik woon er nog niet zo lang, maar wil een van mn vaste rondjes wel nomineren als een leuk meet-tochtje: om de loosdrechtse plassen heen naar Nigtevegt en weer terug via Breukelen, (70km) eventueel uitbreidbaar met een lus naar Harmelen en Woerden (90 km)
Met een ererondje over de nedereindse berg: 100 km
Wordt al bijna een toertocht waarbij je voor verschillende afstanden kunt kiezen.

Als we passief gaan doen:
iedere donderdagavond, vrijdagavond, zaterdag of zondag will do. Ook dan kunnen we het beste even een polletje maken denk ik.

Een combi tussen fietsen en kroeg is misschien ook nog wel mogelijk.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_66697125
Klinkt goed. Maar moet wel weer terug komen op het startpunt. Anders kan ik niet bij m'n auto
  FOK!fotograaf woensdag 4 maart 2009 @ 17:10:51 #256
73911 ultra_ivo
pi_66697188
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:09 schreef Leonos het volgende:
Klinkt goed. Maar moet wel weer terug komen op het startpunt. Anders kan ik niet bij m'n auto
\

Je kunt ook met de trein terug naar het uitgangspunt.
  woensdag 4 maart 2009 @ 17:13:27 #257
56724 Wombcat
rent wiel
pi_66697278
OK. Niet de komende weken, want dan zit ik op Fuerteventura.
En ik voel meer voor een rondje over Soest/Maarn evt. Amerongen (wat meer heuvels).
Ik heb sterke voorkeur voor een zaterdag of zondag, maar volgens mij heb ik vanaf april wel een vrij vol programma (maar moet ook altijd nog zien wat daar dan nog daadwerkelijk van komt).
in a crowd you lose humanity
pi_66697372
Voorkeur voor zondag hier
Maar ik ben nog steeds niet begonnen met fietsen, dus ver komen zal moeilijk worden
  woensdag 4 maart 2009 @ 17:35:56 #259
56724 Wombcat
rent wiel
pi_66698001
Misschien moeten we het in juni of juli doen? Dan hebben de meesten al meer gefietst en is er ook meer kans op goed weer.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 4 maart 2009 @ 17:36:31 #260
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_66698021
Voorkeur op Zaterdag
Hier ook een beginner
pi_66698359
Zaterdag of zondag! En Amerongen en heuvels moet ik veel oefenen voor de AGR. Hoop alleen dat ik jullie bij kan houden
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_66698375
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:35 schreef Wombcat het volgende:
Misschien moeten we het in juni of juli doen? Dan hebben de meesten al meer gefietst en is er ook meer kans op goed weer.
Welnee joh, in juni of juli doen we gewoon deel twee, om de vorderingen te laten zien
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  woensdag 4 maart 2009 @ 17:47:36 #263
56724 Wombcat
rent wiel
pi_66698389
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:47 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Welnee joh, in juni of juli doen we gewoon deel twee, om de vorderingen te laten zien
Ook goed
in a crowd you lose humanity
  woensdag 4 maart 2009 @ 17:50:50 #264
56724 Wombcat
rent wiel
pi_66698496
in a crowd you lose humanity
  woensdag 4 maart 2009 @ 17:54:37 #265
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_66698637
quote:

Ik weet niet of ik überhaupt kan komen, maar ALS ik kom, zijn dat mijn voorkeuren
  FOK!fotograaf woensdag 4 maart 2009 @ 19:08:08 #266
73911 ultra_ivo
pi_66701167
Hm, heb een vrij vol programma tot eind juli, kan dus problematisch worden.
  donderdag 5 maart 2009 @ 09:21:26 #267
130803 Gripper
Get a grip
pi_66718568
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:13 schreef Wombcat het volgende:
OK. Niet de komende weken, want dan zit ik op Fuerteventura.
En ik voel meer voor een rondje over Soest/Maarn evt. Amerongen (wat meer heuvels).
Ik had de Nedereindse berg toch opgenomen in het parcours?
Je hebt gelijk, meer heuvelen is wel leuker. Misschien kunnen we samen het rondje even onder de loep nemen, als iniatiefnemers?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_66735995
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 09:21 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik had de Nedereindse berg toch opgenomen in het parcours?
Je hebt gelijk, meer heuvelen is wel leuker. Misschien kunnen we samen het rondje even onder de loep nemen, als iniatiefnemers?
Doen we t.z.t. wel.
in a crowd you lose humanity
pi_66800055
Wie bood er van de week ook al weer aan om wat tips&trucs mbt sleutelen/onderhouden te geven?
Ik heb namelijk mijn fietsje helemaal mooi schoongemaakt en gesmeerd, maar krijg 'm nog steeds niet op de kleinste versnelling, voor. Als ik hem er handmatig opleg, schakelt ie wel naar behoren terug, maar vervolgens wil hij dan niet weer opnieuw naar 1... Ik weet ook niet zo goed waar ik het probleem moet zoeken..
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:07:15 #270
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66800114
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:04 schreef cyclechick het volgende:
Wie bood er van de week ook al weer aan om wat tips&trucs mbt sleutelen/onderhouden te geven?
Ik heb namelijk mijn fietsje helemaal mooi schoongemaakt en gesmeerd, maar krijg 'm nog steeds niet op de kleinste versnelling, voor. Als ik hem er handmatig opleg, schakelt ie wel naar behoren terug, maar vervolgens wil hij dan niet weer opnieuw naar 1... Ik weet ook niet zo goed waar ik het probleem moet zoeken..
Kan zijn dat je kabeltje blijft hangen, kan ook zijn dat je een paar stelschroefjes moet bijdraaien.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:08:05 #271
56724 Wombcat
rent wiel
pi_66800134
Ik vertrek vannacht naar Fuerteventura Lekker trainen daar

@ Cyclechick: anders had ik je best effe willen helpen, wil het nu op zich ook wel, maar dan moet je ruim twee weken wachten. Denk dat je derailleurkabel verkeerd is afgesteld, of dat er vuil in zit. Kan ook zijn dat er ergens een knik in de kabel zit, waardoor 'ie niet goed kan ontspannen.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:09:47 #272
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66800185
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:08 schreef Wombcat het volgende:
Ik vertrek vannacht naar Fuerteventura Lekker trainen daar

@ Cyclechick: anders had ik je best effe willen helpen, wil het nu op zich ook wel, maar dan moet je ruim twee weken wachten. Denk dat je derailleurkabel verkeerd is afgesteld, of dat er vuil in zit. Kan ook zijn dat er ergens een knik in de kabel zit, waardoor 'ie niet goed kan ontspannen.
Jealous
pi_66800364
Zo, dat is lekker! Ik ben ook jaloers!

Heb eens gekeken en kan in ieder geval geen knik in de kabel ontdekken! Maar als ik die kabel eruit wil trekken moet dat hele stuurlint los, toch? bluhg, waarom heb ik nou niet gewoon zelf technisch inzich meegekregen bij mijn geboorte
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:27:47 #274
56724 Wombcat
rent wiel
pi_66800636
Kennelijk heb je Campagnolo. Kan zij dat vanaf de remgreep de kabel dusdanig gelegd is, dat er een knik in zit. De knik zit dan onder het stuurlint.
Is de derailleurkabel aan de voorkant van het stuur gelegd, of aan de achterkant? In principe is aan de voorkant beter, want als 'ie aan de achterkant (dus aan de zadelkant) gelegd is, is de kans groter op een knik.

Als je terugschakelt, gaat de spanning dan wel van de kabel af?
in a crowd you lose humanity
pi_66800741
Hij loopt achterlangs, aan de voorkant loopt de remkabel. Ik kan nu niet op mijn fiets gaan zitten, maar volgens mij gaat de spanning er wel af bij het schakelen
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:35:06 #276
56724 Wombcat
rent wiel
pi_66800799
Als de spanning er wel afgaat, dan kan de kabel wel vrij bewegen, en is dat het probleem niet.
Je hebt alles schoongemaakt. Kan zijn dat er nog wat vuil in de bewegende delen van de derailleur zit (de draaipunten). Flink inspuiten met teflonspray wil wel eens helpen.
in a crowd you lose humanity
pi_66800832
Inspuiten had ik ook al gedaan
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_66800844
alleen heb ik siliconen spray, kan dat?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:40:04 #279
56724 Wombcat
rent wiel
pi_66800932
Ja, dat kan ook.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:45:19 #280
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66801058
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:16 schreef cyclechick het volgende:
Zo, dat is lekker! Ik ben ook jaloers!

Heb eens gekeken en kan in ieder geval geen knik in de kabel ontdekken! Maar als ik die kabel eruit wil trekken moet dat hele stuurlint los, toch? bluhg, waarom heb ik nou niet gewoon zelf technisch inzich meegekregen bij mijn geboorte
Als je ´t eerste stuk buitenkabel wil vervangen wel. Soms is een nieuwe binnenkabel ook al genoeg. Als je je buitenkabels buigt, zie je dan witte scheurtjes? Dan zou ik ze vervangen. Maja dan moet je ook een nieuw stuurlintje. Is die derailleur een beetje schoon CC?
pi_66801351
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:45 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als je ´t eerste stuk buitenkabel wil vervangen wel. Soms is een nieuwe binnenkabel ook al genoeg. Als je je buitenkabels buigt, zie je dan witte scheurtjes? Dan zou ik ze vervangen. Maja dan moet je ook een nieuw stuurlintje. Is die derailleur een beetje schoon CC?
Geen witte scheurtjes.
Derailleur is beetje schoon. Er zit een stukje, een soort van rolwieltje (?? snap je??) dat is nog wel een beetje viezig. Waar ik goed bij kon heb ik schoongemaakt
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:06:03 #282
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66801599
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:56 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Geen witte scheurtjes.
Derailleur is beetje schoon. Er zit een stukje, een soort van rolwieltje (?? snap je??) dat is nog wel een beetje viezig. Waar ik goed bij kon heb ik schoongemaakt
Als je terugschakeld blijft ie ratelen op 't grote tandwiel zeker? Tja, ik zou er best ff naar willen kijken hoor, het kan overal aan liggen.
pi_66802887
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:06 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als je terugschakeld blijft ie ratelen op 't grote tandwiel zeker? Tja, ik zou er best ff naar willen kijken hoor, het kan overal aan liggen.
Nou als je een keer in de buurt bent ben je van harte welkom namens mij en mijn gigantje
Zal ik een monchoutaart voor je bakken
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 18:05:15 #284
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66803593
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:43 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Nou als je een keer in de buurt bent ben je van harte welkom namens mij en mijn gigantje
Zal ik een monchoutaart voor je bakken
Oeh lekker! Dan kom ik wel op de fiets, ik moet toch nog km´s maken voor de Gold Race
  FOK!fotograaf zaterdag 7 maart 2009 @ 18:51:37 #285
73911 ultra_ivo
pi_66804889
Klinkt als een instellingsprobleem. Klikken de andere versnellingen wel op de goede plek in? Zo ja dan is het het begrenzingsschroefje dat verkeerd is ingesteld. gewoon die van H een kwart slagje losser draaien en opnieuw proberen. Dit evt. verschillende keren herhalen. Daarna ff controleren of je niet per ongeluk de ander ekant ook versteld hebt, dus ff controleren of ie wel op z'n kleinste gaat en er niet overheen.
De binnenkabel kun je bij Campa prima vervangen. Buitenkabel vervangen hoeft maar eens in de paar jaar.
pi_66811341
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Klinkt als een instellingsprobleem. Klikken de andere versnellingen wel op de goede plek in? Zo ja dan is het het begrenzingsschroefje dat verkeerd is ingesteld. gewoon die van H een kwart slagje losser draaien en opnieuw proberen. Dit evt. verschillende keren herhalen. Daarna ff controleren of je niet per ongeluk de ander ekant ook versteld hebt, dus ff controleren of ie wel op z'n kleinste gaat en er niet overheen.
De binnenkabel kun je bij Campa prima vervangen. Buitenkabel vervangen hoeft maar eens in de paar jaar.
Wat is H?
De andere versnellingen klikken wel goed in, (hoewel er 1 is (maar van het achterblad) die steeds in het begin klikt en dan later nog even doorzakt. Maar geloof niet dat dat er iets mee te maken heeft).
Ik zal dr eens naar kijken en wat schroefjes losdraaien
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 maart 2009 @ 22:39:04 #287
73911 ultra_ivo
pi_66812094
In principe staan er twee letters bij de 2 schroefjes, H en L. Gewoon proberen welke wat is is meestal het handigst. Wel de andere extreme dan ff controleren.
  FOK!fotograaf zondag 8 maart 2009 @ 22:32:49 #288
73911 ultra_ivo
pi_66842788
Vandaag m'n 200km brevet voorgereden. Bij de wind die er stond was het flink ploeteren. Bij wind in de rug had ik er niks aan, dat was door de bossen omhoog (Land van Herve en Eifel). Op het vlakke land en in het Maasdal had ik 'm of vol tegen of vol in de zij. Niet bevoorderlijk voor een redelijke tijd. Maar goed, toch 214km op de teller.
  zondag 8 maart 2009 @ 23:28:31 #289
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66845084
quote:
Op zondag 8 maart 2009 22:32 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag m'n 200km brevet voorgereden. Bij de wind die er stond was het flink ploeteren. Bij wind in de rug had ik er niks aan, dat was door de bossen omhoog (Land van Herve en Eifel). Op het vlakke land en in het Maasdal had ik 'm of vol tegen of vol in de zij. Niet bevoorderlijk voor een redelijke tijd. Maar goed, toch 214km op de teller.
Veel wind vandaag, poeh je zal wel moe zijn. Wat was je tijd?
  FOK!fotograaf zondag 8 maart 2009 @ 23:54:47 #290
73911 ultra_ivo
pi_66846047
quote:
Op zondag 8 maart 2009 23:28 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Veel wind vandaag, poeh je zal wel moe zijn. Wat was je tijd?
Belabberd, 13 uur. Ik heb extra veel last van wind omdat ik vanwege een schouderblessure m'n stuur zo'n 5cm hoger heb staan dan vroeger.
  maandag 9 maart 2009 @ 10:16:42 #291
130803 Gripper
Get a grip
pi_66852017
Zaterdag voor het eerst in 2009 de racefiets weer gepakt. Ik heb in de winter wel gemountainbiked, maar het was toch wel weer even wennen... 65 km kostte weer flink moeite, en ik was ook alweer vergeten dat eetdiscipline belangrijk is. Op 2/3 met enorme hongerklop stilgevallen, niet best.
Maar goed, de kop is er vanaf an zo'n draak van een eerste tochtje, mijn wegseizoen kan vanaf nu alleen maar beter worden
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  FOK!fotograaf maandag 9 maart 2009 @ 10:20:16 #292
73911 ultra_ivo
pi_66852095
Gisteren trouwens voor het eerst de GPS serieus uitgeprobeerd. Ik ben helemaal enthousiast over dat ding. Ook als je geen track volgt is dit handiger dan een papieren kaart.
pi_66939759
Wat voor kleding dragen jullie als zo'n dag als vandaag?
Ik heb net me eerste rondje gefietst maar kwam na een half uurtje al terug.
Was echt koud
pi_66940007
Tsja, het was wel lekker weer, zonnetje, maar niet bijzonder warm nee. Een jasje had je misschien nog wel nodig denk ik... Het is dat ik vandaag geen tijd had, anders had ik mn eerstje ritje van dit jaar wel gemaakt.

Nu maar net even mn fietsje weer opgepoetst, bandjes weer bijgepompt, zodat ik van de week nog een ritje kan maken als het weer zo blijft.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_66944124
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:29 schreef Leonos het volgende:
Wat voor kleding dragen jullie als zo'n dag als vandaag?
Ik heb net me eerste rondje gefietst maar kwam na een half uurtje al terug.
Was echt koud
Vandaag was het ook vies koud, ik fiets de hele winter al door op de race ( zolang het weer het toe laat) maar vandaag had ik voor het eerst ook een koud bovenlijf.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_66944282
Het leek nog wel zo lekker! Ik baalde al dat ik niet kon fietsen, maar dit maakt het weer een beetje goed
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_66945179
Ik draag een een Craft Zero underwearshirt en een shirt met lange mouwen en heb het lekker warm.
Vanmiddag hiermee gefietst en het was lekker vertoeven zo.
pi_66948642
Ik ben vandaag maar gaan spinnen

Zaterdag of zondag weer ff knallen
  woensdag 11 maart 2009 @ 22:42:31 #299
130803 Gripper
Get a grip
pi_66952991
goed ondershirtje (met name icebreaker, wol, zit me erg lekker en is beschikbaar in verschillende diktes) en daaroverheen bij niet winderig maar wel koud weer lange mouwen trui. Als het ook nog waait, gaat er een windstopper bodywarmer overheen.

Oh ja, en bij koud weer neopreen overschoenen. Niets is zo vervelend als ijsvoeten...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 11 maart 2009 @ 23:08:15 #300
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66953973
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:29 schreef Leonos het volgende:
Wat voor kleding dragen jullie als zo'n dag als vandaag?
Ik heb net me eerste rondje gefietst maar kwam na een half uurtje al terug.
Was echt koud
lange thermobroek meestal over mn koersbroek, thermo-ondershirtje en een shirt lange mouwen en een dun jack als 't erg koud is. Ook altijd een muts of een petje 's winters.
pi_66971429
Ik ben van plan dit weekend de Limburgse heuvels in te gaan met mijn fietsie. Nou zou ik graag willen weten; Hoe snel rijdt een gemiddelde recreant de Cauberg omhoog? Zijn hier ranglijstjes van ofzoiets en wat is het begin en eindpunt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')