quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:57 schreef McGilles het volgende:
En hier verder fietsen Voor al je vragen, opmerkingen, mededelingen enzovoorts over wielrennen. Maar dan een niveautje (of meer) onder de profs!
vorige delen:
[Centraal] Recreatief Wielrennen
[Centraal] Recreatief wielrennen #2
[Centraal] Recreatief wielrennen #3
Recreatief wielrennen #4 - het is weer fietsweer!
Recreatief wielrennen #5 - na regen komt zonneschijn
Recreatief wielrennen #6 - op naar de lente
Recreatief wielrennen #7 - de zomer in
Recreatief Wielrennen #8 => Naar La Marmotte, Dolomiti Stars
Welk woord gebruik jij voor iets negatiefs?
Recreatief Wielrennen #10 - Strak in je pakkie
Je hebt ook wel gelijk alleen mijn probleem is dat ik altijd veel te intensief train .quote:Op maandag 22 december 2008 16:48 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Profi!
Ik ben eigenlijk al een paar jaar geleden gestopt met het trainen op hartslag. Met een 40-urige werkweek vind ik het maar lastig om met trainingsschema's te werken. Ik probeer gewoon zo'n tien uur per week op de fiets te zitten en wat af te wisselen tussen rustig rijden op de racefiets, doorrijden op de mountainbike en afzien op de mountainbike, dan zijn de trainingen wel redelijk verdeeld over de verschillende zones. Die 2% extra progressie die je wint door je heel goed aan een schema met hartslagzones te houden, weegt voor mij niet op tegen het plezier van 'gewoon maar wat doen'. Wielrennen en mountainbiken blijven bovenal een hobby.
Wat een geluk dat ik aan de duinrand woon, alleen maar zand en strand. Om de dag fietsen en schaatsen.quote:Op maandag 22 december 2008 19:47 schreef marcodej het volgende:
Heel veel modder ja. Ben steeds lang bezig om hem schoon te maken na een ritje. Het zand en de modder zit dan echt overal...
Laat ik nou aan de duinrand wonen.quote:Op woensdag 24 december 2008 17:36 schreef horstjan het volgende:
[..]
Wat een geluk dat ik aan de duinrand woon, alleen maar zand en strand. Om de dag fietsen en schaatsen.
Ik haal het ook lang niet altijd, maar nu ik komend jaar geen xc-wedstrijden meer ga rijden zal het een stuk makkelijker gaan. Als ik op zondag een wedstrijd had dan reed je op zaterdag hooguit een uurtje en de wedstrijddag zelf was een uur inrijden en een uur fietsen. Zonder wedstrijddag kun je veel makkelijker een uur of zes per weekend maken. Dan 'hoef' je doordeweeks nog maar vier. Ik probeer ook altijd drie dagen op een rij te trainen, dat werkt voor mij heel goed in de opbouw.quote:Op vrijdag 26 december 2008 20:38 schreef Wombcat het volgende:
@trainspotter: da's ook wat ik probeer te doen. In NL ongeveer 10 uur per week, alhoewel ik dat vaak niet haal. Als ik in het buitenland ben, dan train ik stukken meer, meestal 20-24 uur per week. Maar daarna ook altijd een weekje rustig aan.
Zoveel fietsen is eigenlijk niet meer echt trainen idd. Ik heb nu ook iets teveel gedaan voor het mooie, maar ik zit er toch en ik kan toch niet een dag op het strand zitten. Een stel engelsen die naast me zaten, die lagen wel echt de hele dag in de zon elke dag. Die waren ook bijna zwart.quote:Op zondag 28 december 2008 14:19 schreef Trainspotter het volgende:
Vakantieweken zie ik eigenlijk niet als trainen, het is alleen maar mooi meegenomen dat je sterker wordt van dat beulen tegen de bergen.
jaquote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:08 schreef Wombcat het volgende:
Mooi fietsje
Is dat een compact crankstel?
Nederland rijd ik alles op het buitenblad, op een paar molshopen in Limburg na.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:13 schreef Wombcat het volgende:
OK. Ik zie het voordeel van een compact t.o.v. een triple niet zo. Eerder de nadelen, niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland.
Alp of Stelvio is ook te doen met een 39, gewoon goed trainen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:15 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
Nederland rijd ik alles op het buitenblad, op een paar molshopen in Limburg na.
Maar een Alp of een Stelvio is ook te doen met een 34, gewoon goed trainen
quote:Frame Alpine Custom 7005 TB Superlight
Fork Carbon-Tech Carbon
Rear Derailleur Shimano Sora RD-3400
Front Derailleur Shimano Sora FD-3400
Shifters Shimano Sora ST-3400
Brakes Shimano Sora BR-3400
Crankset Shimano FC-R450 39/52T, 172.5
Freewheel Shimano HG50, 11-23T
Chain KMC Z7
B.B. set Shimano BB-ES25 octalink
Head set Ritchey Logic Zero OE Intgr.
Pedals -
Hubs Shimano WH-R500
Rims Shimano WH-R500 wheelset
Tires/Tubes Schwalbe Durano, 700x23C
Spokes Shimano
Grips Ritchey Cork
Saddle Selle Italia XR
H/Bar Ritchey Logic Road OE
Stem Ritchey Logic Road OE
S/Post Ritchey OE
Chique fietsje!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:06 schreef dutch_cyclist het volgende:
Na een lange zoektocht heb ik vanochtend mijn nieuwe fiets opgehaald.
Verhaal...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zat meer aan een andere tandwielenset achter te denken, ik gebruik vast de verkeerde terminologie..quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:20 schreef Wombcat het volgende:
Shimano Ultegra of Campa Centaur.
Toffe omgeving om te fietsen
Dat is een cassettequote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:41 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik zat meer aan een andere tandwielenset achter te denken, ik gebruik vast de verkeerde terminologie..
Ah, auf dem fahrrad.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:49 schreef Oksel het volgende:
Omdat ik met deze cassette in de Ardennen de heuvel niet op kwam.. en hier kan het net zo stijl zijn!
Ja hoor, vandaag gewoon drie uur op de racefiets gezeten. Als er weinig wind staat is het prima te doen. Ik heb niet eens overdreven veel kleren aan. Een dikke broek, thermoshirt met lange mouwen, dikke windstopper, winterhandschoenen, muts en vrij dunne overschoenen. Totaal niet koud gehad. Alleen effe uitkijken in de bochten in verband met gladheid.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:56 schreef Leonos het volgende:
Zijn er nog mensen met dit weer die gewoon door fietsen?
Da's nog zwaar . Ik ben 1.81 en 68 kg op het moment. De laatste jaren tijdens hoogseizoen maar 66. Ik ben zelfs wel eens 63 kg geweest. Toen was ik echt in topvorm.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:47 schreef Trainspotter het volgende:
Ja, het klinkt misschien een beetje als een halve anorexiapatiënt . Maar ik ben maar 1m73. Bij 65kg heb ik nog altijd een keurige BMI van 21.5
Sjeus, een Gesink . Van de Fiets Challenge sta je me eigenlijk niet echt bij als een 'lat'. Ik ben zelf iets steviger gebouwd, 63 zal me niet zo snel lukken denk ik. Ik weeg nu ook 68 kg. Ik heb nu wel voor het eerst een uitgerekend wat mijn lichaam in rust ongeveer nodig heeft aan energie en dat afgezet tegen wat ik normaal gesproken eet. Daar viel nog wel winst te boeken. Ik heb mezelf nu op een wat slimmer dieet gezet. Eens kijken wat het oplevert. Logischerwijs zou 65 kilo niet zo'n probleem moeten zijn, maar het is al vijf jaar geleden dat er eens 65,9 op de weegschaal stond. Het belangrijkste is natuurlijk het afslaan van al het lekkers wat op m'n werk constant langskomt. Dat lukte me tot nu toe nooit zo goed .quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's nog zwaar . Ik ben 1.81 en 68 kg op het moment. De laatste jaren tijdens hoogseizoen maar 66. Ik ben zelfs wel eens 63 kg geweest. Toen was ik echt in topvorm.
Ach, de meeste Nederlanders en Belgen hebben hun piek in april, al zullen die daarvoor wel de hele winter in de zon trainen. Hopelijk zit het weer de komende maanden een beetje mee. Afgelopen maand hebben we in elk geval niet te klagen gehad.quote:Mijn belangrijkste doel voor dit jaar is (weer) de Ronde van Sardinië, een 7-daagse cyclo. Nadeel is wel dat het al eind april is, vandaar dus ook mijn vroege trainingsstage op Fuerteventura.
Heb vandaag ook gefietst. Probeer ook met deze temperaturen gewoon af en toe een ritje te doen, meestal 50-70 km maar het is beter dan stilzitten. En over het algemeen zijn de paden nog goed begaanbaar dus het is eigenlijk alleen een kwestie van goed aankleden.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:56 schreef Leonos het volgende:
Zijn er nog mensen met dit weer die gewoon door fietsen?
Rennrad!!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ah, auf dem fahrrad.
13-26 of 27. Evt. 29, maar moet je wel nagaan of je achterderailleur dat aankan.
Je hebt 39 binnenblad?
Ik ben nooit echt zwaar geweest. Voor ik begon met fietsen (op mijn 22e) was ik zelfs nog lichter, maar 62 kg.quote:
Ga je die rijden? Ik weet niet zo. Afgelopen jaar niet gedaan, vanwege slechte ervaringen met de organisatie (niet alleen van het voorgaande jaar, maar daarvoor was het eigenlijk ook altijd best beroerd) en het nieuwe parkoers is matiger dan het oude. Direct na de start de Vaalserberg al op, betekent dat als je niet helemaal vooraan staat, je de aansluiting wel kunt vergeten.quote:Van de Fiets Challenge
Moet idd wel kunnen. Ik heb nu iig al een goede basis (nog nooit zoveel gedaan in de oktober-december als dit jaar). En in 2007 was ik ook al goed in vorm in Sardinië. In maart nog 2 weken Fuerteventura gepland .quote:Ach, de meeste Nederlanders en Belgen hebben hun piek in april, al zullen die daarvoor wel de hele winter in de zon trainen. Hopelijk zit het weer de komende maanden een beetje mee. Afgelopen maand hebben we in elk geval niet te klagen gehad.
Yep. Je had nu 12-23 zag ik (meen ik me iig te herinneren).quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:19 schreef Oksel het volgende:
[..]
Rennrad!!
Crankset Shimano FC-R450 39/52T, 172.5
Dat zijn de specs. Zegt mij niet zoveel eerlijk gezegd..
13-26 betekend dat je spreekt over de cassette achter, en dat het kleinste tandwiel 13 tandjes heeft, de grootste 26?
Hele cassette.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:08 schreef Oksel het volgende:
En dan een paar nieuwe tandwielen of een hele nieuwe cassette?
Ik denk een nieuwe cassette omdat de binnenste tandwielen aan elkaar vastgeklonken zitten.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:08 schreef Oksel het volgende:
En dan een paar nieuwe tandwielen of een hele nieuwe cassette?
2007 was de Fiets Challenge echt een drama inderdaad, zowel mtb als race. Daarom ook 2008 laten gaan, al scheen het wel te zijn verbeterd. Waarschijnlijk ben ik rond die tijd op stage / vakantie bij het Gardameer en rijd dan de mountainbikemarathon van Riva del Garda, op 3 mei. Hopelijk zijn we voor die tijd al wel een paar keer in de Ardennen geweest, anders zijn dat pas m'n eerste klimkilometers van het jaar . Dan doe jij het toch beter .quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:41 schreef Wombcat het volgende:
Ga je die rijden? Ik weet niet zo. Afgelopen jaar niet gedaan, vanwege slechte ervaringen met de organisatie (niet alleen van het voorgaande jaar, maar daarvoor was het eigenlijk ook altijd best beroerd) en het nieuwe parkoers is matiger dan het oude. Direct na de start de Vaalserberg al op, betekent dat als je niet helemaal vooraan staat, je de aansluiting wel kunt vergeten.
Da's waarschijnlijk ook een stuk leuker dan de Fietschallenge.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:02 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
2007 was de Fiets Challenge echt een drama inderdaad, zowel mtb als race. Daarom ook 2008 laten gaan, al scheen het wel te zijn verbeterd. Waarschijnlijk ben ik rond die tijd op stage / vakantie bij het Gardameer en rijd dan de mountainbikemarathon van Riva del Garda, op 3 mei.
Anders vliegen die italiaantjes om mijn oren in Sardinië, heb ik weinig zin in.quote:Hopelijk zijn we voor die tijd al wel een paar keer in de Ardennen geweest, anders zijn dat pas m'n eerste klimkilometers van het jaar . Dan doe jij het toch beter .
Ja, dat is wel zeker. Degelijke en ervaren Duitse organisatie. Ik geloof iets van 105 km en ruim 3000 hm in een mooie omgeving en op een uitdagend parcours. Wel vrij massaal, maar door een goede aanloop van eerst zes kilometer over breed asfalt en vervolgens een gravelklim van 1000 hm heb je geen last van opstoppingen. Bij het mountainbiken bestaat meestal niet iets zoals een kopgroep, dus al direct voorin zitten is niet absoluut nodig.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:05 schreef Wombcat het volgende:
Da's waarschijnlijk ook een stuk leuker dan de Fietschallenge.
Respect. Ik vond dat met de trein al een vreselijk eind .quote:Op maandag 5 januari 2009 12:39 schreef ultra_ivo het volgende:
Mijn seizoensdoel voor 2009 heb ik la jaren geleden bepaald, London-Edinburgh-London. Zowel als deelnemer als als medeorganisator.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |