Ik heb ook verder geen haast! Heb al een mailtje gestuurd over die fiets die jij in PM noemde, ook die fiets bij die shop heb ik lopen informeren.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:23 schreef Videopac het volgende:
de 3e lijkt me aardig, maar i.h.a. heb ik toch het gevoel dat er meer mogelijk moet zijn voor 300 euro.
Zeker, comfort bij schokken (vooral op slechtere wegen) en versteviging voor de polsen voor degenen met zwakke polsen (alhoewel de moderne handschoentjes hier erg nalaten).quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:04 schreef Leonos het volgende:
In dit topic ga ik vast betere tijden neerzetten
Morgen ga ik even een lang shirtje kopen. Zijn handschoenen trouwens alleen om je te beschermen tegen vallen? Of heeft het ook nog ander nut?
Tsja, weet niet wat je financiele mogelijkheden zijn, maar ik zou nog even doorsparen en dan voor een nieuwe fiets gaan (of een betere tweedehands)...quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:20 schreef McGilles het volgende:
Wat vinden de mensen hier van de 3 eerder geposte fietsen (1ste post dit topic)?
Nog 1tje die ik hier vind:
Fiets 4
Graag hoor ik jullie mening over de 4 fietsen.
Daar heb je gelijk in. Ik ga even bij mij in de buurt bij de FM kijken of daar nog wat leuks tweedehands staat. Of mocht iemand hier nog wat leuks treffen met een frame van 60-62cm, dan hoor ik het graagquote:Op dinsdag 9 september 2008 19:16 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tsja, weet niet wat je financiele mogelijkheden zijn, maar ik zou nog even doorsparen en dan voor een nieuwe fiets gaan (of een betere tweedehands)...
Ik ben zelf ook afgelopen zomer begonnen en heb een overjarig model, nieuw bij de lokale FM gekocht: was toen 900, heb hem gekocht voor 700...
Bovendien kan de FM je goed adviseren en het nadeel van marktplaats is dat je niet weet wat er mis mee is en dat je dan alsnog moet gaan vervangen (of je moet niet zo veeleisend zijn, maar ik vind zelf elk geluidje/rateltje verschrikkelijk)...
Dat is echt een heerlijk stuk om te fietsen daar door de duinenquote:Op dinsdag 9 september 2008 16:43 schreef marcodej het volgende:
Vanmiddag een rondje door de duinen Katwijk-Wassenaar-Scheveningen en terug gedaan... Het was erg warm en eerste helft flink wind tegen... Ging niet echt lekker, brak me echt op, maar voordeel was dat ik terug windje mee had, dus toen kon ik flink stampen...:)
Ik had ook wat groots nodig maar dat was echt een drama op MP. Of je met een kleiner frame af kunt hangt denk ik (ik heb er een wereld verstand van) af van hoe diep je kunt zitten. Ik kan geen kleiner frame hebben dan dit; m'n stuur zit op z'n hoogst en dat is de enige stand waarbij ik geen last van m'n rug krijg.quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:36 schreef McGilles het volgende:
Daar heb je gelijk in. Ik ga even bij mij in de buurt bij de FM kijken of daar nog wat leuks tweedehands staat. Of mocht iemand hier nog wat leuks treffen met een frame van 60-62cm, dan hoor ik het graag
Ah tof, zoiets wil ik ook nog steeds een keertje doen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:15 schreef ultra_ivo het volgende:
Een fotoimpressie van Parijs-Cambrai.
Meer foto's op http://fotoalbum.dds.nl/ivo_m/pariscambrai2008/1
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je vaker in een bepaalde streek rondrijdt ken je de vaste gezichten. Ik ga er meestal alleen naartoe, ter plekke tref ik wel wat bekenden. Een PBP shirtje doet sowieso wonderen, de PBP gangers trekken altijd naar elkaar toe.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:21 schreef FJD het volgende:
Leuke foto's IvoGa je ook echt met een groep bekenden daar steeds heen of trek je daar meer op met mensen die tegenkomt?
Sterker nog met Marathon I kun je ook goed wedstrijden rijden.quote:Het schaatsen gaat trouwens steeds concreter worden. Ik lees bv. dat de Viking Marathon Midi of I al fatsoenlijke beginnersschaatsen zijn en die vind ik nog wel acceptabel qua prijs.
Schaatsen valt wel mee, en als je echt zin hebt kan je alvast op skeelers oefenen helpt ook wel.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:21 schreef FJD het volgende:
Het schaatsen gaat trouwens steeds concreter worden. Ik lees bv. dat de Viking Marathon Midi of I al fatsoenlijke beginnersschaatsen zijn en die vind ik nog wel acceptabel qua prijs. Even een vriend polsen en dan ga ik me inschrijven voor de weekendcursusIk ga volgens mij zo hard op m'n bek de eerste weken, gelukkig is het een besloten sessie voor zover ik kon zien
![]()
Direct na de start hield het een hele tijd op met regenen. Daarna nog wat buitjes gehad maar meestal droog weer. Maar de zonnebril kon in de tas blijven.quote:Op woensdag 10 september 2008 02:07 schreef thettes het volgende:
Mooie foto's inderdaad, en wat een hondenweer. Ook nog een zonnetje gezien of was het constant regen en wolken?
Die fiets ziet er inderdaad netjes uit. Ik ga even contact opnemen met de aanbieder om te kijken wat er mogelijk is met de prijs.quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:50 schreef eentwee het volgende:
Voor 300 euro moet je met wat geduld wel een mooie aluminium fiets met 9 speed groep kunnen vinden. Ik kan het weten want ik heb er in een maand tijd twee gekocht/helpen kopen. Alleen als je weinig kaas hebt gegeten van racefietsen is het echt lastig, want je weet gewoon nog niet genoeg om het kaf van het koren te kunnen scheiden. Het budget verhogen is natuurlijk altijd een goede optie, maar je moet ook rekening houden met bijkomende kosten voor helm, kleding etc.
De fietsen die je toont zijn allemaal van staal en niet al te jong. De marktwaarde ligt vaak laag, behalve als het een bijzonder (origineel, vaak Italiaans) exemplaar betreft, en de vraagprijzen zijn over het algemeen te hoog.
Wielen die je regelmatig aantreft en die tegen een stootje kunnen: Rigida DP18, Mavic CXP30 en Fir SRG30. Maar zoals altijd is het wiel zo goed als de spaker. Ook met degelijke onderdelen kun je een flutwiel bouwen en de kunst van het spaken beheerst niet iedereen.
Een voorbeeldfiets die me wel geschikt lijkt (vermoedelijk zul je wel een iets kortere stuurpen nodig gaan hebben, maar dat is een inschatting): http://link.marktplaats.nl/184288805
Hoezo? Gewoon licht op je fiets monteren en 's avonds gewoon doortrainen.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:06 schreef Gripper het volgende:
Waarschijnlijk is het aan het eind van dit topic al bijna te donker om nog 's avonds te fietsen... Nu moet je toch echt wel rond half 9 thuis zijn, dus dan moet ik vroeg eten.
Zijn er zulke krachtige lichtjes dan? Ik vind 30+ nou niet echt veilig met LED-lampjesquote:Op woensdag 10 september 2008 17:00 schreef ultra_ivo het volgende:
Hoezo? Gewoon licht op je fiets monteren en 's avonds gewoon doortrainen.
Dat hangt ervan af welke lampen je monteert. En dat hoeft niet direct een supercombinatie te zijn. Ik heb een SON dynamonaaf met twee E6 halogeenlampen, 2 LED lampen (backup) en een Petzl Zoom helmlamp. Dat is voldoende voor 60-70km/uur. Vorig jaar kocht ik bij de fietsenhandel een no-name acculampenset voor 30 Euro die ook ruim voldoende is voor 2-3 uur in het donker trainen bij snelheden rond de 30 per uur. Die heeft een 5W groot licht en een dimlicht van een watt of 2-3. Heb ik nog wel eens uitgetest op een van m'n fietsen, dat gaf voldoende licht voor doortrainen op het vlakke.quote:Op woensdag 10 september 2008 18:06 schreef FJD het volgende:
[..]
Zijn er zulke krachtige lichtjes dan? Ik vind 30+ nou niet echt veilig met LED-lampjesEr is hier gelukkig een strip asfalt van een km of anderhalf die verlicht wordt dus ik kan als ik me een keer verveel lekker intervallen maar goed ik heb het fietsseizoen wel een beetje afgesloten. Dit weekend zwaar trainen, 21e d'Huez, een week rust en dan is t oktober. Tijd om te schaatsen
Ligt eraan.. of de fiets echt goed onderhouden is: hoe nieuw zijn de slijtageonderdelen? Ketting en cassette vervangen kost je zo weer ruim 50¤ wat best een substantieel deel is van de totale prijs. Verder: heb je haast, moet je ver rijden om de fiets op te halen (benzinekosten/OV), zit je er gelijk goed op of moet je nog onderdelen vervangen? Krijg je de pedalen erbij? Allemaal dingen die een bepaalde prijs in een ander daglicht kunnen zetten. Los daarvan denk ik dat de fiets wel 350¤ waard is.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:49 schreef McGilles het volgende:
Wat vinden de mensen hier van deze fiets:
http://link.marktplaats.nl/184288805
Ik heb al een mailtje gestuurd naar de verkoper, hij meldde mij dat de fiets niet voor onder de 400 euro de deur uit gaat. Natuurlijk is er altijd wel wat af te snoepen dus zouden jullie rond de 375 euro voor deze fiets over hebben?
Niet verkeerd, maar geen 375 waard want op veel punten minder dan de Principia. Frame is no name, ouderwetse stuurpen (niet a-head), iets mindere groep (Veloce is duurzamer dan 105). Wielen zijn oke, maar minder stevig dan de Rigida's.quote:Op zondag 14 september 2008 16:17 schreef McGilles het volgende:
Mening over deze fiets?:
http://fietsen-brommers.m(...)-speed-60-61-cm.html
Wat is er mis met een klassieke stuurpen?quote:Op zondag 14 september 2008 17:55 schreef eentwee het volgende:
[..]
ouderwetse stuurpen (niet a-head),
Op zich niets, behalve dat die wel eens vast gaan zitten.quote:Op zondag 14 september 2008 19:57 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat is er mis met een klassieke stuurpen?
Het is lelijk en geeft aan dat het al een oudere fiets is. Ook is het moeilijker om even een andere lengte te proberen en je kunt de pen niet bijv. omdraaien om iets hoger te gaan zitten.quote:Op zondag 14 september 2008 19:57 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat is er mis met een klassieke stuurpen?
Ik heb zowel fietsen met klassieke als met ahead pennen. De ahead pen geeft vooral gedonder. Veel minder makkelijk in hoogt te verstellen. De lengte van je pen weet je na een tijdje gewoon. En een klassieke pen ziet er mooier uitquote:Op zondag 14 september 2008 21:18 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het is lelijk en geeft aan dat het al een oudere fiets is. Ook is het moeilijker om even een andere lengte te proberen en je kunt de pen niet bijv. omdraaien om iets hoger te gaan zitten.
Allemaal leuk en aardig, maar ik adviseer iemand die beginner is en al die maten nog niet precies kent.quote:Op zondag 14 september 2008 21:21 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb zowel fietsen met klassieke als met ahead pennen. De ahead pen geeft vooral gedonder. Veel minder makkelijk in hoogt te verstellen. De lengte van je pen weet je na een tijdje gewoon. En een klassieke pen ziet er mooier uit
Het enige voordeel dat ik aan de ahead pen zie is dat de stuurbocht makkelijk af te nemen is, een voordeel als je je fiets in een Russische trein moet verstouwen.
]http://link.marktplaats.nl/189142956[/quote][/url]quote:Op maandag 15 september 2008 13:04 schreef McGilles het volgende:
Wat vinden jullie een mooi bedrag voor deze fiets?
[url=http://link.marktplaats.nl/189142956
Dat is beduidend minder qua kwaliteit dan de Gazelle. Die oud-huurfietsjes hebben een redelijk slechte naam, zeker voor de prijs.quote:en dit kwam ik tegen, wel boven mijn geplande budget maar misschien de moeite waard om te overwegen:
http://www.fredrompelberg(...)p/2ehandsfietsen.asp
Weer mooi om te weten!quote:Op maandag 15 september 2008 17:31 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
![]()
Met STI was ie zeker de gevraagde 300 waard geweest. Zonder STI zou ik iets van 200-250 zeggen. Beetje afhankelijk van het verslijt dat erop zit. Dura Ace was toen gewoon top.
[..]
Dat is beduidend minder qua kwaliteit dan de Gazelle. Die oud-huurfietsjes hebben een redelijk slechte naam, zeker voor de prijs.
A.s. donderdagavond ga ik een kijkje nemen bij de Gazelle, net afspraak gemaakt met de verkoper. Ben benieuwdquote:Op maandag 15 september 2008 17:51 schreef ultra_ivo het volgende:
De Ridley zou bij mij als eerste afvallen. Beduidend minder dan de andere twee (frame en afmontage). De andere twee zijn allebei fietsen je je geen buil aan kunt vallen. De Principia zal iets lichter en stijver zijn, maar daarvoor een stuk minder comfortabel dan de Gazelle. Ga je veel klimmen dan is de triple op de Principia mooi. De Gazelle is vooral mooi als je van klassiek houdt en er niet tegenop ziet de fiets zelf iets te moderniseren. Op Ebay zijn 8-Speed STI shifters voor Dura Ace wel te krijgen, die erop zetten en je hebt een mooie fiets waar je heel lang mee kunt rijden.
Nu staat de volledige uitslag online, toch nog 20e gewordenquote:Op zondag 14 september 2008 20:05 schreef Wombcat het volgende:
Gefinishd in een netto tijd (op mijn teller) van 4.25.51. Helaas sta ik om een of andere reden niet in de uitslag,
Toen ik in Taiwan woonde ging ik vaak s'avonds na het werk fietsen in de bergen op deels onverlichte wegen. Dat was lekker rustig en iets koeler dan overdag. Meestal ongeveer 20:30u vertrekken en 00:30 terug. Ik had gewoon zo'n Trelock LED frontlight (10 Lux) en die hield het minimaal 4 uur vol op volle sterkte (zitten 5 penlites in). Bergop is er sowieso geen probleem, maar bergaf schoot het soms net wat tekort. Maar afdalen deed ik sowieso niet erg snel want de wegen zijn erg bochtig en er lagen regelmatig zwerfhonden midden op de weg te slapenquote:Op woensdag 10 september 2008 18:06 schreef FJD het volgende:
[..]
Zijn er zulke krachtige lichtjes dan? Ik vind 30+ nou niet echt veilig met LED-lampjesEr is hier gelukkig een strip asfalt van een km of anderhalf die verlicht wordt dus ik kan als ik me een keer verveel lekker intervallen maar goed ik heb het fietsseizoen wel een beetje afgesloten. Dit weekend zwaar trainen, 21e d'Huez, een week rust en dan is t oktober. Tijd om te schaatsen
De Maeslantkering niet vergeten! Probeer die maar eens tien keer achter elkaar volle bak op te stoempen, dat voel je wel. Bij Ridderkerk heb je nog een klimmetje in recreatiegebied de Gorzen en bij Bergschenhoek is er nog een leuke in het Hoge Bergschebos. En de Brienenoord is natuurlijk ook een flinke kuitenbijter.quote:
Bij SnowWorld heb je alleen de vuilnisberg wat ze nu een recreatieheuvel vinden. Natuurlijk ook een aantal dijken waar een flink stijgingspercentage in zitquote:Op maandag 22 september 2008 17:11 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
De Maeslantkering niet vergeten! Probeer die maar eens tien keer achter elkaar volle bak op te stoempen, dat voel je wel. Bij Ridderkerk heb je nog een klimmetje in recreatiegebied de Gorzen en bij Bergschenhoek is er nog een leuke in het Hoge Bergschebos. En de Brienenoord is natuurlijk ook een flinke kuitenbijter.
Ik heb vorig jaar eens een rondje uitgezet rond Zoetermeer. Bij Snowworld liggen wat klimmetjes en verder alle viaducten over de A12 en de A4 aan elkaar geregen. Toch mooi 125 hm in 25 km. Je moet wat, als Randstedeling.
Je woont in Utrecht zelf? Binnen 15 km ben je toch in Zeist, en daar begint het al een beetje. Echt klimmen, dan moet je nog even door naar Leersum, Amerongen of Rhenen.quote:Op maandag 22 september 2008 17:51 schreef Blik het volgende:
Tja, ik zit in Utrecht. Echter aan de verkeerde kant en zo moet ik toch ook al snel 30 km fietsen wil ik een heuveltje tegenkomen in de Utrechtse heuvelrug
Je kunt ook nog naar Amersfoort, zal ook niet veel meer dan 20 km zijn, om een paar keer de Galgenberg op te rammen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je woont in Utrecht zelf? Binnen 15 km ben je toch in Zeist, en daar begint het al een beetje. Echt klimmen, dan moet je nog even door naar Leersum, Amerongen of Rhenen.
Maar inderdaad, rondom Utrecht zelf is het platter dan plat.
Rond Zeist is amper iets fatsoenlijks te vinden, en Amerongen is vanaf Utrecht Zuilen 35 km fietsen, en dan moet je ook nog 35 km terug. Helaas ben ik nog niet zover dat ik relaxed een rondje van 80+ km kan fietsen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je woont in Utrecht zelf? Binnen 15 km ben je toch in Zeist, en daar begint het al een beetje. Echt klimmen, dan moet je nog even door naar Leersum, Amerongen of Rhenen.
Maar inderdaad, rondom Utrecht zelf is het platter dan plat.
Alleen bij Nieuwegein, op de nedereindseberg, kun je je hoogtemeters nog wel maken. Daar ligt een wielerbaan met een heus colletje van 9% (maar dan wel slechts 150 m lang)
Dat is waar, begin dit jaar wat heuveltjes in de omgeving van Wageningen gedaan, en vervolgens in augustus naar de Ardennen. Dat is al een wereld van verschil, en dat zijn dus nog niet eens cols maar heuveltjes. Dus ik geloof wel dat de Alpen een wereld van verschil zijn (en dan hebben we het nog niet eens over de hele zware dolomietencols)quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:36 schreef FJD het volgende:
Het maakt toch ook geen zak uit. Posbank, Berg en Dal, het is allemaal leuk maar als je dan een Col tegenkomt is het alsof je op de halve marathon heb voorbereid door 5km hard te kunnen lopen.
I knowquote:Op dinsdag 23 september 2008 12:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Rond Zeist is amper iets fatsoenlijks te vinden, en Amerongen is vanaf Utrecht Zuilen 35 km fietsen, en dan moet je ook nog 35 km terug. Helaas ben ik nog niet zover dat ik relaxed een rondje van 80+ km kan fietsen.
en 9% a 150 meter, dat is toch al snel 13 hoogtemetersMaar kun je daar gewoon naartoe fietsen en rondjes rijden?
Als 80 of meer km wat te veel van het goede is, kun je je volgens mij nog prima vermaken met de klimmetjes rond Driebergen/Austerlitz//Maarn/Doorn/Leersum. No offence, ik denk gewoon een beetje mee. Weet je ze wel allemaal te vinden? Dit is wel een aardige link: http://petersfietssite.nl/nedhellingen/hellingen.htmlquote:Op dinsdag 23 september 2008 12:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Rond Zeist is amper iets fatsoenlijks te vinden, en Amerongen is vanaf Utrecht Zuilen 35 km fietsen, en dan moet je ook nog 35 km terug. Helaas ben ik nog niet zover dat ik relaxed een rondje van 80+ km kan fietsen.
en 9% a 150 meter, dat is toch al snel 13 hoogtemetersMaar kun je daar gewoon naartoe fietsen en rondjes rijden?
Die site staat idd al in mijn favorieten.quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:14 schreef eentwee het volgende:
[..]
Als 80 of meer km wat te veel van het goede is, kun je je volgens mij nog prima vermaken met de klimmetjes rond Driebergen/Austerlitz//Maarn/Doorn/Leersum. No offence, ik denk gewoon een beetje mee. Weet je ze wel allemaal te vinden? Dit is wel een aardige link: http://petersfietssite.nl/nedhellingen/hellingen.html
Dat kan ook met de maten van je fiets te maken hebben. Te korte stuurpen bijvoorbeeld. Je kromt dan je rug en daar krijg je last van. Ik zou eens gaan experimenteren met stuur hoger/lager en met de lengte van de stuurpen. Zelfs 1cm verschil kan enorm veel uitmaken.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:14 schreef Blik het volgende:
En het is vooral mijn rug waardoor ik geen langere tochten maak, die ben ik nu flink aan het trainen in de fitness zaal zodat die het langer volhoud, qua conditie zit het wel ok
Dat is idd waar, maar dan denk ik eerder dat de stuurpen te lang is. Het stuur zit in principe al "te hoog" voor wielrenbegrippen. Ik moet ook nog een keer langs de fietsenmaker om het op te meten.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat kan ook met de maten van je fiets te maken hebben. Te korte stuurpen bijvoorbeeld. Je kromt dan je rug en daar krijg je last van. Ik zou eens gaan experimenteren met stuur hoger/lager en met de lengte van de stuurpen. Zelfs 1cm verschil kan enorm veel uitmaken.
Ja goed idee.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is idd waar, maar dan denk ik eerder dat de stuurpen te lang is. Het stuur zit in principe al "te hoog" voor wielrenbegrippen. Ik moet ook nog een keer langs de fietsenmaker om het op te meten.
Bij Soest heb je ook wat hoogteverschillen. Niet gigantisch, maar beter wat dan niets. En het is wel leuk fietsen in de bossen daarquote:Op dinsdag 23 september 2008 15:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Die site staat idd al in mijn favorieten.
En het is vooral mijn rug waardoor ik geen langere tochten maak, die ben ik nu flink aan het trainen in de fitness zaal zodat die het langer volhoud, qua conditie zit het wel ok
Doe is een verslag van je fietstochtjequote:Op dinsdag 23 september 2008 12:23 schreef FJD het volgende:
Wat is trouwens de std. om de tijd van d'Huez te berekenen? M'n GPS ging aan bij de parkeerplaats bij de rotonde en uit bij de "commerciële" finish boven op. Daarna heb ik gewacht op de rest v/d groep en zijn we nog even doorgetrokken naar de Tour Finish (waar ik prompt de verkeerde kant op reed). Dus ik heb eigenlijk alleen de tijd tot de eerste finish echt staan (op 1:12).
Viel het tegen?quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:36 schreef FJD het volgende:
Het maakt toch ook geen zak uit. Posbank, Berg en Dal, het is allemaal leuk maar als je dan een Col tegenkomt is het alsof je op de halve marathon heb voorbereid door 5km hard te kunnen lopen.
quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:44 schreef FJD het volgende:
Het hielp natuurlijk ook niet dat ik op het allerlaatste stuk werd ingehaald door de plaatselijke hondToen had ik het echt gehad.
Idd.quote:Op woensdag 24 september 2008 08:41 schreef Blik het volgende:
Hebben we nog zo gezegd dat je de eerste 2 kilometer van de Alpe rustig aan moet doen, en wat doet die? Hij knalt de eerste 2 kilometer volle bak de Alp op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |