Er was nu op de echo nog niets te zien (nee, zo heel raar is dat niet, nog geen 6 weken zijn en mijn ovulatie ligt ook vrij laat in de cyclus). DE afspraak op de 12e blijft gewoon staan, de arts had daar nog het vertrouwen is zei ze (maar dat zou ik denk ik ook zeggen als ik arts was).quote:Op zondag 21 december 2008 20:37 schreef Brighteyes het volgende:
Och jee Lensdopje... Wat verdrietig zeg...
Ga je nog een echo krijgen een dezer dagen? Ter controle?
De naaste familie wist het, ook vanwege natuurlijk de gebeurtenissen de afgelopen week. Voor de rest eigenlijk een aantal goede vrienden.quote:Op zondag 21 december 2008 20:46 schreef Brighteyes het volgende:
Snap ik wel Lensdopje.
Één miskraam is één ding, maar nog eentje is toch weer een heel ander verhaal... Dan wordt dat 'foutje' ook gewoon lastiger om te geloven lijkt me. Moeilijk hoor. En zeker nu zo met kerst enzo. Had je het je familie al verteld?
Oquote:Op zondag 21 december 2008 20:57 schreef bixister het volgende:
PM-girl, ik dacht dat marlieske tot de 30e moest wachten? maar hopelijk zit ik ernaast, dat wachten lijkt me zo ellendig. en nog hopelijker: ook die laatste uitslagen goed...! sterkte maar weer marlieske!
Ik sluit me helemaal bij Cattie aan... het is zeker geen pure hebberigheid....:Nquote:Op zondag 21 december 2008 21:18 schreef cattie het volgende:
Lensdopje, wees niet zo hard voor jezelf! Het is geen pure hebberigheid, het is een intens verlangen, dat is iets anders. En ik hoop heel erg voor je dat het allemaal toch stiekem nog goed is of anders dat je snel weer zwanger bent en blijft.
Welneeeee, Dakota "kennende"quote:Op zondag 21 december 2008 20:31 schreef Lois het volgende:
Dakota??? Lig je te bevallen of durf je hier echt niet meer te komen?
*meldt* 40 weken vandaag... bagger geslapen, raar gedroomd, en geen tekenen van een naderende bevalling.. dadelijk dus maar bellen... (of moet ik eerst nog een foto in het buikentopic postenquote:Op zondag 21 december 2008 22:41 schreef maffemuts het volgende:
*maffe het eens is met diaan en cattie, Lensdopje*
Verder top3 LLM's doe eens opschieten :p of gaan jullie voor n triple op een van de kerstdagen ?
De wens voor een tweede kan even groot, en misschien nog wel groter zijn dan die voor een eerste Lensdopje.... Niet jezelf weg proberen te cijferen voor een ander.quote:Op zondag 21 december 2008 21:16 schreef Lensdopje het volgende:
Jullie maken me aan het huilen
Weet je, ergens mag ik van mezelf niet zeuren, ik heb gewoon het meest lieve kindje van de hele wereld hier al (nee, die van jullie zijn niet liever, echt niet!). Het is pure hebberigheid dat ik er graag nog eentje zou hebben. Als ik dan denk aan die meiden die nog geen kindje hebben, wat ben ik dan een ongelooflijke trut dat ik hier zo zit te janken.
en ik ben nog helemaal nie bevallen.. en die kleine is volgens de dokter de laatste keer ook nog lang geen 3 en een halve kiloquote:Gefeliciteerd, uw kindje is geboren! Na negen maanden in uw buik kunt u uw baby nu eindelijk in uw armen houden. In de eerste minuut na de geboorte is uw kindje meteen getest, om de Apgar-score te bepalen. Op vijf onderdelen krijgt de pasgeboren baby dan punten: ademhaling, spierspanning, hartactie, huidskleur en prikkelbaarheid. Hoe hoger de score, hoe gezonder het kindje.
* Lengte: ca 50 cm
* Gewicht: ca 3500 gram
quote:
Ik zou zeggen: reken er niet op dat ze alles uit hun handen laten vallen om iemand die exact 40 weken zwanger is van dienst te zijn.quote:Op maandag 22 december 2008 09:31 schreef DJMO het volgende:
dat ik nu de gok wel durf te wagen om mijn huisarts, de gyn, en mijn contactpersoon bij de bouman te bellen ..
Ik sluit me daarbij aan hoor. Die van ons hoeft ook echt niet eerder dan 5 januari te komen. Liever nog rond of na 11 januari.....quote:Op maandag 22 december 2008 10:21 schreef juttertje het volgende:
[..]laat het in ieder geval mij niet zijn! heb liever dat mijne nog eventjes blijft zitten, tot minstens, laten we zeggen 5 januari
dat hoef je niet te denken Lensdopje, een miskraam is erg als je nog geen kinderen hebt, maar net zo erg als je er wel al eentje hebt rondlopen!quote:Op zondag 21 december 2008 21:16 schreef Lensdopje het volgende:
Jullie maken me aan het huilen
Weet je, ergens mag ik van mezelf niet zeuren, ik heb gewoon het meest lieve kindje van de hele wereld hier al (nee, die van jullie zijn niet liever, echt niet!). Het is pure hebberigheid dat ik er graag nog eentje zou hebben. Als ik dan denk aan die meiden die nog geen kindje hebben, wat ben ik dan een ongelooflijke trut dat ik hier zo zit te janken.
Okay duidelijk!! Ik wist dat je ergens onder controle was, maar niet dat dat de Bouman heette..quote:Op maandag 22 december 2008 11:07 schreef DJMO het volgende:
de bouman is een verslavingskliniek waar ik onder controle ben diaan, ze willen zeker weten dat ik geen alcohol drink (eis van de rvk) en miss_sly, ik klaag niet alleen nu over rugpijn, ik heb dat mijn hele zw.schap al, ik vind dat ik het nog redelijk uitgehouden heb tot 40 weken en dat ik niet al met 37 weken ben gaan vragen of ik gestript kon worden..
enfin, ik zou erover ophouden...
maffe
Dat is toch compleet nutteloos ookquote:Op maandag 22 december 2008 11:07 schreef DJMO het volgende:
ik vind dat ik het nog redelijk uitgehouden heb tot 40 weken en dat ik niet al met 37 weken ben gaan vragen of ik gestript kon worden..
de hele zwik is al sinds minimaal afgelopen maandag verweekt, dus ik had het eerder kunnen vragen, niet gedaan omdat ik de 40 weken wel wilde uitlopen, en ook nog wel langer, maar dan wel met duidelijkheid en de mogelijkheid om gestript te worden .. ik zei toch al dat ik het niet eis, maar dat ik het kan vragen omdat ik nee heb en ja kan krijgen???quote:Op maandag 22 december 2008 11:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat is toch compleet nutteloos ookArtsen kunnen pas iets doen als je lijf er een beetje klaar voor is. Je kan dus vragen wat je wil, maar dit soort dingen laat zich gewoon niet dwingen.
Je zegt zelf dat je het met 37 weken al had kunnen vragen, ik vraag me gewoon af of dat wel zo is, that's all. Maar goed, jij vindt het al heel wat dat je bent doorgelopen tot 40 weken en dat vind ik gewoon apart. Een zwangerschap duurt ook zo'n 40 weken dus er is niets raars aan en ingrijpen bij 37 weken doen ze echt niet vanwege "rugpijntjes", zoals je het zelf omschrijft.quote:Op maandag 22 december 2008 11:41 schreef DJMO het volgende:
[..]
de hele zwik is al sinds minimaal afgelopen maandag verweekt, dus ik had het eerder kunnen vragen, niet gedaan omdat ik de 40 weken wel wilde uitlopen, en ook nog wel langer, maar dan wel met duidelijkheid en de mogelijkheid om gestript te worden .. ik zei toch al dat ik het niet eis, maar dat ik het kan vragen omdat ik nee heb en ja kan krijgen???
Je mag best klagen, maar wij mogen toch ook gewoon onze mening geven?quote:Op maandag 22 december 2008 10:58 schreef DJMO het volgende:
ik reken nergens op, maar mijn eigen gyn heeft gezegd dat als ik het niet trek met mijn rug ik gewoon moest bellen... welnu dat heb ik gedaanze zijn nu aan het overleggen in het zh, ik word teruggebeld. over de bouman, die was al iets aan het regelen om bij mij thuis langs te komen.. ik eis overigens niet dat ik nu ter plekke gestript word, maar ik kan het wel vragen.. tenslotte staat vragen vrij en nee heb ik, ja kan ik krijgen.
<kuthumeur>
ik hou wel op met zeuren hier, blijkbaar mag iemand die een gezonde baby draagt maar alleen wat "rugpijntjes" heeft niet klagen ofzo.. kan ik het helpen dat ik het zat ben dat ik niet kan slapen door de rugpijn en pijnstillers en warme/hete douches niet helpen etc etc en dat ik niet nog eens twee, twee en een halve week wil wachten voor ik ook maar ergens terecht kan met mijn rugklachten (waar ik dus overigens gewoon voor mag bellen van de gyn)
</kuthumeur>
Je kunt ook gewoon de mogelijkheid tot reageren weghalen/uitzetten. Probleem opgelostquote:Op maandag 22 december 2008 12:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als je dat niet wil moet je een blog openen en alle reacties die je niet aan staan weghalen.
Om precies diezelfde reden heb ik gisteren van mezelf op zitten zoekenquote:Op maandag 22 december 2008 12:59 schreef Troel het volgende:
BE, moet ik even voor je terugzoeken hoe jij een jaar geleden was![]()
Ben benieuwd of het echt het eerste ziekenhuis is. Als mijn gyn de nachtdienst had, dan was de dag erna ook niet aanwezig.quote:
Zoek maar een eind weg hoor!quote:Op maandag 22 december 2008 12:59 schreef Troel het volgende:
BE, moet ik even voor je terugzoeken hoe jij een jaar geleden was![]()
Heb ik ook even gedaan en het viel allemaal enorm mee. Ook het 'm'n baby is er nog niet' gebeuren. en dat terwijl ik toch bijna 42 weken rondgelopen heb met Yaraquote:Op maandag 22 december 2008 13:04 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Om precies diezelfde reden heb ik gisteren van mezelf op zitten zoeken. Maar ik mag iedereen streng toespreken want ik was een bikkel
. Whehehe.
Nee, hoor... ik ben er weerquote:
Zeggen dat het het eerste ziekenhuis is staat natuurlijk erg mooi in een nieuwsbericht, dus of dat echt zo is weet ik niet. Ik vind het wel een fijn idee dat als ik straks beval er altijd een gyn aanwezig is. Bij Ive beviel ik overdag, dus toen was de gyn er binnen een minuut toen de arts-assistent haar oppiepte omdat het mis ging, en dat was toch wel erg fijn.quote:Op maandag 22 december 2008 13:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Ben benieuwd of het echt het eerste ziekenhuis is. Als mijn gyn de nachtdienst had, dan was de dag erna ook niet aanwezig.
Nouja, het kon zijn dat je geheugen "tijdelijk" wat minder is?quote:Op maandag 22 december 2008 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ik zo stom zou zijn om hier kritiek te leveren als ik hetzelfde gedaan zou hebben?![]()
![]()
Je hebt ze stiekem allemaal verwijderd hequote:Op maandag 22 december 2008 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zoek maar een eind weg hoor!
Maar ik kan het je zo ook wel vertellen.
Rond de 37e week heb ik hier ronduit toegegeven dat ik niet verwacht had in die 37w valkuil te vallen, maar vanaf week 38 was dat over en zal je nergens ook maar iets vinden over inleiden, strippen of het helemaal zat zijn of het verdommen nog langer door te lopen. Terwijl ik op het laatst ook niet meer sliep. Niet langer dan 10 min in dezelfde houding kon zitten etc. etc.
Ik ben met 41w2d bevallen en ik had het met mijn vk nog niet eens over inleiden of maatregelen gehad. Ondanks 3 ctg's vanwege te hoge bloeddruk, sterretjes en hoofpijn...
Zo! Zoek ze!
Je denkt toch niet dat ik zo stom zou zijn om hier kritiek te leveren als ik hetzelfde gedaan zou hebben?![]()
![]()
Oooh dat gevoel herinner ik me nog wel hoor van toen ik ook rond de 36 weken zat... kon al weken niet op of af door al die liters vocht in de benen, bekkeninstabiliteit, en toen kwam de jeuk + huid die eraf viel en ik had al maanden een zeurende werkgever die wilde dat ik nog voor mijn bevalling mijn ontslag zou nemen ja duuuh ik ben gek natuurlijk!quote:Op maandag 22 december 2008 13:53 schreef cattie het volgende:
Even nog een aanvulling op een eerdere post:
Ik ben het soms ook wel zat hoor. Vooral de emotionele hormonale buien zijn vervelend. Sommige dagen ben ik echt depri, maar nu gaat het wel goed en dan kan ik alles weer aan!
quote:Op maandag 22 december 2008 14:44 schreef marlieske het volgende:
Sooo dat was Maastricht en tadadada we hebben goed nieuws niets gevonden in de chromosomen van ons moppie, ik heb er op gehoopt maar niet durven rekenen.
Echt een pak van mijn hart en ben er net als 2 weken terug best emo onder van blijdschap en opluchting dan wel te verstaan.![]()
![]()
ja janken en juichen gaat samen!
quote:Op maandag 22 december 2008 14:44 schreef marlieske het volgende:
Sooo dat was Maastricht en tadadada we hebben goed nieuws niets gevonden in de chromosomen van ons moppie, ik heb er op gehoopt maar niet durven rekenen.
Echt een pak van mijn hart en ben er net als 2 weken terug best emo onder van blijdschap en opluchting dan wel te verstaan.![]()
![]()
ja janken en juichen gaat samen!
Lurker breekt weer even in:quote:Op maandag 22 december 2008 14:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
Pfff, als ik al die verhalen zie verheug ik me op de laatste weken hoor.![]()
Sterkte straks Marlieske, hopelijk goed nieuws voor jou.
Ik trok zelf meer de conclusie dat het een soort golfbeweging was allemaal. Ik kan me bij Tomas nog wel voor de geest halen dat er 1 of meerdere 'er wordt te veel gezeurd' discussies waren. Bij Yara weet ik het wel zeker dat ze er waren. (maar hey, toen waren Troel en en K_I_M en Tico ook zwanger dus dat is logisch *rent heel hard weg*) Volgens mij komt het eens in de zoveel tijd gewoon weer even terugquote:Op maandag 22 december 2008 14:47 schreef peterfan het volgende:
[..]
Lurker breekt weer even in:
Het valt mij ook op dat er hier de laatste tijd veel meer geklaagd wordt en dat de as moeders veel ongeduldiger zijn dan "vroegah". Ik lurk hier al sinds, niet gelogen, Lois allereerste topic en vooral natuurlijk toen ik zelf zwanger was, maar al dat geklaag en gemiep over alles heeft mij in ieder geval weerhouden om mee te gaan posten.
Voor alle net-zwangeren: er zijn ook mensen die tot het eind een heerlijke zwangerschap hebben, zonder (al te veel) pijntjes en ongemakken hoor! Laat je niet afschrikken. Ik was zo'n mazzelpik en ik heb in mijn zwangerschapsdagboek in week 37 nog geschreven dat ik nog wel een paar maanden zwanger wilde zijn, zo genoot ik er van. Ondanks enorm opgezwollen benen. Dus.... dat wou ik even kwijt..
haha ja, dat zijn de gezeurovergezeur-golven.quote:Op maandag 22 december 2008 14:57 schreef cattie het volgende:
En de "er wordt teveel gezeurd" discussies komen en gaan telkens weer.
quote:Op maandag 22 december 2008 14:55 schreef TearSong het volgende:
[..]
Ik trok zelf meer de conclusie dat het een soort golfbeweging was allemaal. Ik kan me bij Tomas nog wel voor de geest halen dat er 1 of meerdere 'er wordt te veel gezeurd' discussies waren. Bij Yara weet ik het wel zeker dat ze er waren. (maar hey, toen waren Troel en en K_I_M en Tico ook zwanger dus dat is logisch *rent heel hard weg*) Volgens mij komt het eens in de zoveel tijd gewoon weer even terug
Ja geslacht wisten we van de week via de gyn al bij de echo, maar nu ook bevestigd met behulp van de chromosomen we weten het nu dus 100% zeker. ik ga dus los op blauwquote:Op maandag 22 december 2008 14:47 schreef miss_sly het volgende:
Ow marlieske wat een heerlijk nieuws![]()
![]()
Ben zooo blij voor jullie! Geslacht ook bekendgemaakt? En nu hoop ik dat je lekker kunt gaan genieten van deze zwangerschap. Dat heb je onderhand wel een beetje verdiend![]()
Dat weet ik nog jaquote:Op maandag 22 december 2008 15:01 schreef k_i_m het volgende:
[..]
.
De eerste keer dat men mij een keer kwijt was was ik allang bevallen!
dat jaquote:Op maandag 22 december 2008 15:00 schreef cattie het volgende:
Zwangeren (en niet meer zwangeren) die niet zeuren zijn soms heel goed in zeuren over zeuren!
Ik zeur nietquote:Op maandag 22 december 2008 14:55 schreef TearSong het volgende:
[..]
Ik trok zelf meer de conclusie dat het een soort golfbeweging was allemaal. Ik kan me bij Tomas nog wel voor de geest halen dat er 1 of meerdere 'er wordt te veel gezeurd' discussies waren. Bij Yara weet ik het wel zeker dat ze er waren. (maar hey, toen waren Troel en en K_I_M en Tico ook zwanger dus dat is logisch *rent heel hard weg*) Volgens mij komt het eens in de zoveel tijd gewoon weer even terug
Danku!!quote:Op maandag 22 december 2008 16:29 schreef Brighteyes het volgende:
En 8 kilo is echt supernetjes Diaan!
Ik denk dat je daar ook wel gelijk hebt Tex... terwijl we laatst hier ook een keer hebben gehad over het feit dat er bijna geen leuke dingen worden gepost, dus dat je je goed voelt enz. toen dat meer mensen gingen doen, werd daar ook niet echt op gereageerd.quote:Op maandag 22 december 2008 16:39 schreef texelonia het volgende:
Marlieske wat een heerlijk nieuws!Ik hoop zo voor je dat je nu echt kunt gaan genieten van je zwangerschap!
Wat het gezeur betreft, volgens mij komt dat (deels?) ook omdat er op de minder leuke dingen vaak meer reacties komen dan op de positieve dingen. Uitgezonderd het soort berichten dat Marlieske nu gelukkig kan postenMaar gewoon de 'gelukkige-zwanger-zijn'-posts wordt minder vaak op in gegaan dan de 'klaag'-posts. Tenminste dat is mijn ervaring.
Ik let helemaal niet op met wat ik naar binnen werk en in het begin ging ik ook best wel hard wat kilo's betreft.. later werd dat minder. Maar er is geen touw aan vast te knopen, de een komt heel veel aan en eet normaal en de ander komt heel weinig aan en eet veel. En er zijn er ook nog heel wat die juist afvallen... ik denk dat je gewoon moet doen waar jij je goed bij voelt!! Dat is het belangrijkste.quote:Op maandag 22 december 2008 16:44 schreef miss_sly het volgende:
Misschien dat mensen ook wel minder snel hun leuke, fijne, goede dingen posten als er meer negatieve dingen staan, omdat ze dan bang zijn om naar over te komen. Beetje kijk-mij-het-lekker-wel-fijn-hebben ofzo.
Diaan, wat ontzettend netjes, 8 kilo! Geweldig, hoop dat ik dat ook voor elkaar krijg
Vooralsnog 1,5 kilo...is dat normaal zo de eerste weken, of moet ik wat beter opletten wat ik naar binnen werk![]()
quote:Op maandag 22 december 2008 16:51 schreef Kersjes het volgende:
Ben mijn misselijkheid momenteel aan het bestrijden met frambozen-zuurtjes![]()
Wat zijn die dingen lekker!!!!!
In een opwelling bij het Kruidvat een paar van die roze snoepjes in een zakje geschept, ik had ze nooit eerder gegeten, en nu zit ik ze hier op te smikkelen. Heerlijk!
ik heb een nieuwe liefde![]()
Diaan, da's meer dan netjes inderdaad!
Wat vreemd, mijn VK weegt juist niet omdat het volgens haar niks zegt over de gezondheid van jezelf en/of de baby.quote:Op maandag 22 december 2008 16:59 schreef huuphuup het volgende:
*grinnik*
ja, ik was voor de zwangerschap ineens een kilo of 4 aangekomen ofzo. Misschien door het stoppen met de pil? Ik weet niet, het zal wel... ik heb nu in ieder geval een mooie excuushaha. En ik word straks wel verplicht gewogen door de VK, ze zei dat ze anders een eventuele zwangerschapsvergiftiging niet in de gaten kunnen houden. Ik vind het prima als ik het dan zelf maar niet hoef te horen. Dat vind ik echt vreselijk, dat je het dan meegedeeld krijgt, zo'n enorme doos ben ik wel met dat soort dingen
Ow wat een lief vriendje heb jij zegquote:Op maandag 22 december 2008 17:28 schreef Dakota het volgende:
vriendje had kerstpakket voor me gemaaktO+O+
[ afbeelding ]
met gourmetstel chocofonduestelletje enzovet lief (en alles wat ik verder lekker vind)
Wat liehiefquote:Op maandag 22 december 2008 17:28 schreef Dakota het volgende:
[ afbeelding ]
met gourmetstel chocofonduestelletje enzovet lief (en alles wat ik verder lekker vind)
En een megaverpakking Rennies. Wat een lieverdquote:Op maandag 22 december 2008 17:28 schreef Dakota het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 22 december 2008 17:54 schreef huuphuup het volgende:
Dakota wat vet lief!! En die rennies hihi
maarreehh... ik mis wel de fles bleek...
Heheh hier is het drumstel gelukkig net de deur uitquote:Op maandag 22 december 2008 18:17 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik wil juist nog niet bevallen! Ik snap naar een lichaam zonder buik die in de weg zit, maar ik durf nog niet...
En mijn lief heeft onze living volgezet met een xylofoon, een stel pauken en nog wat instrumenten, 't is echt de moment...![]()
Bevallen? Wat is dat? Moet dat ook dan?quote:Op maandag 22 december 2008 18:17 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik wil juist nog niet bevallen! Ik snap naar een lichaam zonder buik die in de weg zit, maar ik durf nog niet...
En mijn lief heeft onze living volgezet met een xylofoon, een stel pauken en nog wat instrumenten, 't is echt de moment...![]()
quote:Op maandag 22 december 2008 18:18 schreef Dakota het volgende:
[..]
Heheh hier is het drumstel gelukkig net de deur uit
En uitgeput? Ok, het is lastig, maar uitgeput?quote:Op maandag 22 december 2008 18:24 schreef Brighteyes het volgende:
Nou zal ik wel weer de drammer zijn, maar 'niet uitgeput de kraamtijd in gaan'... Is die daar niet juist voor bedoeld? Om bij te komen?
Nee hoor, ik zit wel redelijk op dezelfde gollflengte hoor. Het komt zoals het komt, is mijn instelling. En ik ben er altijd vanuit gegaan dat het later komt. Daarom blijf ik ook gewoon zoveel mogelijk dingen doen, ik wil niet gaan zitten wachten totdat... heeft ook helemaal geen nut. En okay af en toe heb ik ook wel last van mn buik en rug en vooral zuurbranden, maar dat neem ik voor lief en gedraag me ernaar.quote:Op maandag 22 december 2008 18:24 schreef Brighteyes het volgende:
Nou zal ik wel weer de drammer zijn, maar 'niet uitgeput de kraamtijd in gaan'... Is die daar niet juist voor bedoeld? Om bij te komen?
Ik zei het vanmiddag nog tegen een vriendinnetje, het lijkt tegenwoordig wel alsof mensen denken dat het een recht is om met 37 weken te bevallen, en als dat niet lukt, dan toch zeker wel met 40.
Het doet mij denken aan hoezeer mensen gewend lijken te raken aan een 24uurs maatschappij waarbij we voor vrijwel alles op onze wenken bediend kunnen worden.
Nou ja goed, ik kan me beter maar even terugtrekken uit dit topic, want ik zit blijkbaar op een totaal andere golflengte.![]()
Was natuurlijk een grapje. Na een paar gesprekken met de gyn en met een andere professional heb ik mijn bevallingsangst nu wel onder controle.quote:Op maandag 22 december 2008 18:20 schreef cattie het volgende:
[..]
Bevallen? Wat is dat? Moet dat ook dan?
* Cattie steekt kop weer in zand.
Dat dus, mooi verwoord Cattiequote:Op maandag 22 december 2008 18:39 schreef cattie het volgende:
[..]
Floria, je mag best zeggen dat het niet goed gaat, dat is geen gezeur. Het is nou eenmaal niet altijd rozegeur en maneschijn. Maar ik hoef niet elke ochtend een verslag te lezen hoe slecht iemand geslapen heeft en op welke tijden ze wakker was. Of elke post weer dat iemand het zat is. Een keer zeggen kan best, maar niet continu.
Ow zo erg had ik het idd niet... en voor jou genoeg reden om af en toe te zeuren hoorquote:Op maandag 22 december 2008 18:41 schreef Floria het volgende:
Oh maar Diaan het is niet alleen de bloeddruk het is ook dat ik serieus, zonder dollen meerdere keren per dag overgeef van de pijn (voorweeen), vaak niet kan lopen en zeker niet rechtop en dus letterlijk over de grond kruip én dus niet slaap van de pijn (en DJMO, no offence dat je nog kan afwassen maakt wel dat ik denk óóóh valt dus mee daar). Dat en de bloeddruk maken dat ze me niet te lang willen door lopen.
Verder denkt de gyn zéér goed mee en das heel fijn!
En wat een verháááál heb ik hierboven geschreven, nu krijg ik geen reacties omdat niemand het leest, ghehe
quote:Op maandag 22 december 2008 18:44 schreef Floria het volgende:
haha Diaan, ik ook! Heb zelf een compilatie cd gemaakt, haha
Ik denk maar dat ik er toen ook niets aan overgehouden heb en dat het ,zoals ze zeggen, de tweede keer vast wat makkelijker gaat.quote:Op maandag 22 december 2008 18:39 schreef cattie het volgende:
[..]
Was natuurlijk een grapje. Na een paar gesprekken met de gyn en met een andere professional heb ik mijn bevallingsangst nu wel onder controle.
5 januari een groeiecho en 29 december een pretechoquote:Op maandag 22 december 2008 18:58 schreef Brighteyes het volgende:
Staan er nog echo's ergens op de planning voor iemand?
Hee ik moet de laatste dag van het jaar ook weer terugkomen en moest ook vandaag. Ook maar gelijk bevallenquote:Op maandag 22 december 2008 19:11 schreef Estrys het volgende:
Zo de keuring was weer prima. Wederom 100 gram aangekomen sinds twee weken, totaal nu iets van 11 kilo. Dus mooi gemiddeld en een gemiddeld kind (wat betreft grootte), wel heel actief. Alles is gemiddeld bij ons volgens mij. Laatste dag van het jaar weer terugkomen.
Marlieske wat een super nieuws
Nou de 29e komt mij niet zo goed uit, ik moet 's avonds nog naar de kapper en de volgende dag gaan we oliebollen bakken en 2 januari moeten we nog naar Drachten voor de 1e verjaardag van ons nichtje.. Buiten dat wordt de baby echt niet eerder verwacht dan 11 januari door de VK, ik heb zelfs nog geen instructies gekregen hoe en wat als de weeen beginnen.quote:Op maandag 22 december 2008 19:35 schreef Estrys het volgende:
volgens mijn man komt de baby de 29ste en begint het om 6 uur 's ochtends, kun jij dan Diaan? Of wanneer komt jou het beste uit? Prikken we vast even een datum
Dat komt mij ook wel goed uit...quote:Op maandag 22 december 2008 19:42 schreef cattie het volgende:
He, zouden we geen januari datum 8ling doen? Ergens tussen 5 en 12 januari komt mij wel goed uit.
Nou, het kan ook gewoon goed gaan, hoor!! Ik heb helemaal geen reden gehad tot klagen, de hele zwangerschap niet!quote:Op maandag 22 december 2008 14:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
Pfff, als ik al die verhalen zie verheug ik me op de laatste weken hoor.![]()
Ik wacht het lekker af. We zien wel hoe het loopt. Alles is nog rustig en vermaak me prima overdag, dus die kleine meldt zich wel als 'ie er klaar voor is!quote:Op maandag 22 december 2008 13:41 schreef miss_sly het volgende:
Fijn dat je duidelijkheid hebt nu, Jose. Hoop je zelf dat het voor volgende week nog vanzelf begint, of wacht je dat maar gewoon af?
quote:Op maandag 22 december 2008 20:01 schreef Jelief het volgende:
Poging om mijnpost uit te leggen:
Ik ben erg moe en heb veel pijn. Veel meer dan ik bij Emma had en veel meer dan ik normaal heb. Van pijn hebben wordt ik extra moe. Ik baal er van dat ik Emma niet goed kan verzorgen en dat ik niet lekker met haar naar buiten kan, ik heb het gevoel dat ik haar tekort doe. Daarom ben ik het zat. En nogmaals ik wil niet met 37 weken ingeleid worden! Al mag onsje zich van mij wel aankondigen met 37 weken.
Ik wil niet extra moe de bevalling en kraamtijd ingaan omdat dat een factor is in het 'krijgen' van een ppd. En alles wat ik er aan kan doen om niet weer in een gat te vallen wil ik aangrijpen.
En nee ik wil niet alle dagen gelijk met Emma naar bed gaan.
Ik ben geen blije zwangere, dat heb ik al ens eerder gepost. Blij dat ik een kindje krijg maar verder
Ja ik! Morgenochtend om half elf!quote:Op maandag 22 december 2008 18:58 schreef Brighteyes het volgende:
Staan er nog echo's ergens op de planning voor iemand?
.Jose, niet helemaal hoor, een beetjequote:Op maandag 22 december 2008 20:22 schreef Jose81 het volgende:
Tessie, nou, ik ben blij dat je dan nu ook weet dat het ook goed kan gaan aan het eind van de 9 maanden!![]()
En voor jou zo te lezen dus allemaal leuke dingen op komst!
Bij ons tweede bezoek aan de vk (de eerste was alleen een intake), werd mijn bloeddruk gemeten, ik werd gewogen (maar dat doen ze lang niet bij alle verloskundigen!) en ik kon vragen stellen mocht ik die nog hebben. Krijg je ook nog een echo? Die kregen wij met 12 weken...
Diaan, je hoeft me ook niet in te halen, hoor... doe maar niet. Maar het is gewoon fijn dat het goed gaat met jouw kleintje en dat 'ie al is ingedaald...
ja, ook een beetje.. ongeveer halverwege... maar volgens de vk hoeft het ook niet verder te zijn, omdat dat ook pas tijdens de bevalling kan gebeuren. Dus hij of zij ligt min of meer klaar voor de start!quote:Op maandag 22 december 2008 20:24 schreef Diaan73 het volgende:
Jose, niet helemaal hoor, een beetjeIs tie van jou al ingedaald?
7 januari 2de echo bij de gyn, ik ben dan 11w1dquote:Op maandag 22 december 2008 19:16 schreef Raissa het volgende:
[..]
5 januari een groeiecho en 29 december een pretecho
Ze zijn ook echt lief hoor, dat scheeltquote:Op maandag 22 december 2008 21:25 schreef Jelief het volgende:
Sjak ik had de laatste 2 keer twee arts-assistenten, fijne dames. Het is idd wat om rekening mee te houden dat de gyn er geen oren voor heeft. Laat ik dan maar hopen dat het uiten van mijn onrust genoegis om de komende 5 weken goed door te komen.
Lunchcurve was weer gewoon drie prikjes en veel heen en weer gefiets en geloop, want wat een eind lopen is het van de ingang naar de prikpoli met een dikke (harde) buik. Morgen bij de gyn de uitslag.
Ja, ik ben ook altijd zo benieuwd naar tweede kindjes van mensen. En ook naar de onze dus.quote:Op maandag 22 december 2008 21:42 schreef cattie het volgende:
PM-girl en sjak wat lief van jullie! Ik ben ook heel benieuwd.![]()
Tja ik voel me zelf niet zo'n klager eerlijk gezegd nu niet en bij Isa ook niet, als iemand dat wel vind prima hoor, dan lees je er maar snel overheenquote:Op maandag 22 december 2008 19:47 schreef Jose81 het volgende:
De mensen die wel 'klagen', hebben daar -vind ik- zeker recht op, want ik ben -terugkijkend- best geschrokken hoe het met sommigen gaat/is gegaan. Ik had nooit gedacht dat een zwangerschap voor sommigen zo'n nare ervaring kan zijn, omdat het dat voor mij dus helemaal niet is![]()
.
Dank je wel.... dat is lief van je...quote:Op maandag 22 december 2008 21:59 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jose, ik wil je veel sterkte wensen met de laatste loodjes, nog even genieten van je buik, en dan kun je eindelijk jullie baby bewonderen!
is dat niet een gedeeltelijk ontslag? Wat als ze je niet nodig hebben? krijg je dan ook niet uitbetaald? Hoe zit dat als je straks weer wilt/kunt/moet beginnen? Is er dan sowieso wel plek voor je? (nee, ik maak me niet druk ofzo, maar dit vroeg het bij mij op...)quote:Op maandag 22 december 2008 20:25 schreef Zweefvliegje het volgende:
Mijn "zwangerschapsverlof" begint trouwens wat eerder dan normaal. Namelijk op 31 december loopt het 38uurcontract welke ik nu heb af, en wordt deze verlengd met een 0-uren contract. Waardoor ik eigenlijk vanaf 3 januari al niet meer hoef te werken. Mijn baas heeft namelijk iemand anders aangenomen voor mijn aantal uren dus ik ben "over". Nou prima, zolang ik eerst toch nog het aantal uur wat ik beschikbaar ben betaald krijg vind ik het best! Hoef nu nog maar 8 daagjes te werken, heerlijk!!
Klinkt erg als migraine.... ben je ook misselijk of voelt je hoofd zwaar?quote:Op dinsdag 23 december 2008 09:06 schreef Dakota het volgende:
huh ik kan met 1 oog niet zienhet is net een flikkerlamp
herkent iemand dit?
Ik zit idd niet echt te wachten op een disko om half 10quote:Op dinsdag 23 december 2008 09:17 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
maar wel heel erg irritant of niet?
Als je denkt dat het migraine waar het nu wel erg op lijktquote:Op dinsdag 23 december 2008 09:37 schreef Dakota het volgende:
Ik word nu idd ook erg misselijk
Ik ga wel even liggen.als het erger wordt bel ik r gewoon nog een keer
Durf mensen te vragen, he! Grote kans dat er best mensen zijn die graag even bij je langswippen!quote:Op dinsdag 23 december 2008 00:26 schreef Carmella het volgende:
Dus de kans is groot dat ik de kerstdagen in het ziekenhuis door ga brengen.
En iedereen heeft al dingen geplanned, dus dat gaat ook nog eenzaam worden ook...
Ik zou dat gewoon even doorgeven bij de verpleging. Er is vast wel iemand die naar jou toe kan wandelenquote:Jammer alleen dat ik dan weer niet m'n kamer en bed uit mag... ik was anders gewoon met infuus zelf aan de wandel gegaan op zoek naar een andere patiënt die in is voor een kerst(bord)spelletje![]()
![]()
Ach, als gedeeltelijk ontslag zou je het kunnen zien, maar ik heb zwart op wit dat ik in iedergeval voor 2 volle dagen terug mag komen. En eventueel kan ik mijn contract ook weer laten omzetten naar evt. nog meer uur, maar aangezien ik zelf nog niet weet wat ik wil, ben ik op deze manier tevreden met mijn contract.quote:Op dinsdag 23 december 2008 00:36 schreef mijsje het volgende:
[..]
is dat niet een gedeeltelijk ontslag? Wat als ze je niet nodig hebben? krijg je dan ook niet uitbetaald? Hoe zit dat als je straks weer wilt/kunt/moet beginnen? Is er dan sowieso wel plek voor je? (nee, ik maak me niet druk ofzo, maar dit vroeg het bij mij op...)
En lekker gaan liggen en proberen te slapen, dat kan echt goed helpen.. Goed dat je het wel in de gaten houdt!quote:Op dinsdag 23 december 2008 11:58 schreef Dakota het volgende:
Ik heb 2 paracetamol genomen zoals Diaan zei en dat gaat al iets beter..de misselijkheid is weg ik heb alleen nog een zwarte vlek in mijn ooghoek en koppijn..denk dus toch een migraine aanvalletje..maar ik hou het zeker in de gaten..
Spannend hoor José, ben benieuwd!!quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:43 schreef Jose81 het volgende:
Nou... uuh... hier is het gerommel officieel begonnen!Vannacht ging ik naar de wc, en het was nogal slijmerig (sorry). Later om half 6 nog een keer gaan plassen, was het weer heel slijmerig met een beetje bloed. Ik heb toen even in het boekje van de vk gekeken en ik hoefde niet te bellen, want het kan de slijmprop zijn... je moet wel bellen als het zoveel bloedverlies is als bij een menstruatie, maar dat is dus gelukkig niet zo. Terug in bed veel buikpijn, af en aan...
Dus toen ik net wakker werd (schande; ik heb geslapen tot 11.15 uur), heb ik de vk gebeld en die komt vanmiddag even langs en gaat ze m'n maandverband controleren op vruchtwater of slijmprop verlies...
De buikpijn is inmiddels weer minder, maar zodra ik een beweging maak of opsta, begint het wel weer steeds.
Ik ben dus benieuwd!![]()
Mocht de kleine vandaag besluiten te komen (wat ik overigens niet verwacht, dit zal wel het bekende 'voorwerk' zijn), dan zou het wel bijzonder zijn, want vandaag zijn we 3 jaar getrouwd (en opa en oma 33 jaar)...!
Bij Twan ben ik ingeleid bij 42 weken zwangerschap. Op dat moment was er nog niets verweekt en had ik 0 cm ontsluiting... deze korreltjes zijn er dus vooral voor om de kans op een spontane bevalling groter te maken. Mede gezien dat het op homeopathische wijze gebeurt, wil ik dit wel proberen, nee heb je, ja kun je krijgen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:46 schreef DJMO het volgende:
Diaan spannend dat het lijkt te werken, maar waarom vertrouw je er niet op dat het allemaal uit zichzelf verweekt?? (of heb je dat al eens gepost en heb ik er overheen gelezen???)
Op zich niets mis mee hoor met die bevalling, dat ging eigenlijk best goed zeker gezien wat mijn startpunt was, maar het lijkt me veel leuker om spontaan te bevallen en niet je te moeten melden om 8 uur in het ziekenhuis voor het inleiden.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:59 schreef DJMO het volgende:
ah okeduidelijk, en begrijpelijk dat je het wil proberen met het oog op de bevalling van Twan destijds
quote:Op dinsdag 23 december 2008 11:02 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ach, als gedeeltelijk ontslag zou je het kunnen zien, maar ik heb zwart op wit dat ik in iedergeval voor 2 volle dagen terug mag komen. En eventueel kan ik mijn contract ook weer laten omzetten naar evt. nog meer uur, maar aangezien ik zelf nog niet weet wat ik wil, ben ik op deze manier tevreden met mijn contract.
Ik kan in principe zelf ook zeggen dat ik niet meer terugkom (ik heb nog wat ideeën lopen over hoe en wat na de zwangerschap)
Carmella... nou... je bent niet de enige die in het ziekenhuis ligt met kerst... want... ikke ook! Jammer dat we niet bij elkaar in het ziekenhuis liggen, dan hadden we elkaar op kunnen zoeken!quote:Op dinsdag 23 december 2008 00:26 schreef Carmella het volgende:
Dus de kans is groot dat ik de kerstdagen in het ziekenhuis door ga brengen.
En iedereen heeft al dingen geplanned, dus dat gaat ook nog eenzaam worden ook...
Nu maar hopen dat ik dan iig nog een kamergenoot heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |