Oooh dat gevoel herinner ik me nog wel hoor van toen ik ook rond de 36 weken zat... kon al weken niet op of af door al die liters vocht in de benen, bekkeninstabiliteit, en toen kwam de jeuk + huid die eraf viel en ik had al maanden een zeurende werkgever die wilde dat ik nog voor mijn bevalling mijn ontslag zou nemen ja duuuh ik ben gek natuurlijk!quote:Op maandag 22 december 2008 13:53 schreef cattie het volgende:
Even nog een aanvulling op een eerdere post:
Ik ben het soms ook wel zat hoor. Vooral de emotionele hormonale buien zijn vervelend. Sommige dagen ben ik echt depri, maar nu gaat het wel goed en dan kan ik alles weer aan!
quote:Op maandag 22 december 2008 14:44 schreef marlieske het volgende:
Sooo dat was Maastricht en tadadada we hebben goed nieuws niets gevonden in de chromosomen van ons moppie, ik heb er op gehoopt maar niet durven rekenen.
Echt een pak van mijn hart en ben er net als 2 weken terug best emo onder van blijdschap en opluchting dan wel te verstaan.![]()
![]()
ja janken en juichen gaat samen!
quote:Op maandag 22 december 2008 14:44 schreef marlieske het volgende:
Sooo dat was Maastricht en tadadada we hebben goed nieuws niets gevonden in de chromosomen van ons moppie, ik heb er op gehoopt maar niet durven rekenen.
Echt een pak van mijn hart en ben er net als 2 weken terug best emo onder van blijdschap en opluchting dan wel te verstaan.![]()
![]()
ja janken en juichen gaat samen!
Lurker breekt weer even in:quote:Op maandag 22 december 2008 14:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
Pfff, als ik al die verhalen zie verheug ik me op de laatste weken hoor.![]()
Sterkte straks Marlieske, hopelijk goed nieuws voor jou.
Ik trok zelf meer de conclusie dat het een soort golfbeweging was allemaal. Ik kan me bij Tomas nog wel voor de geest halen dat er 1 of meerdere 'er wordt te veel gezeurd' discussies waren. Bij Yara weet ik het wel zeker dat ze er waren. (maar hey, toen waren Troel en en K_I_M en Tico ook zwanger dus dat is logisch *rent heel hard weg*) Volgens mij komt het eens in de zoveel tijd gewoon weer even terugquote:Op maandag 22 december 2008 14:47 schreef peterfan het volgende:
[..]
Lurker breekt weer even in:
Het valt mij ook op dat er hier de laatste tijd veel meer geklaagd wordt en dat de as moeders veel ongeduldiger zijn dan "vroegah". Ik lurk hier al sinds, niet gelogen, Lois allereerste topic en vooral natuurlijk toen ik zelf zwanger was, maar al dat geklaag en gemiep over alles heeft mij in ieder geval weerhouden om mee te gaan posten.
Voor alle net-zwangeren: er zijn ook mensen die tot het eind een heerlijke zwangerschap hebben, zonder (al te veel) pijntjes en ongemakken hoor! Laat je niet afschrikken. Ik was zo'n mazzelpik en ik heb in mijn zwangerschapsdagboek in week 37 nog geschreven dat ik nog wel een paar maanden zwanger wilde zijn, zo genoot ik er van. Ondanks enorm opgezwollen benen. Dus.... dat wou ik even kwijt..
haha ja, dat zijn de gezeurovergezeur-golven.quote:Op maandag 22 december 2008 14:57 schreef cattie het volgende:
En de "er wordt teveel gezeurd" discussies komen en gaan telkens weer.
quote:Op maandag 22 december 2008 14:55 schreef TearSong het volgende:
[..]
Ik trok zelf meer de conclusie dat het een soort golfbeweging was allemaal. Ik kan me bij Tomas nog wel voor de geest halen dat er 1 of meerdere 'er wordt te veel gezeurd' discussies waren. Bij Yara weet ik het wel zeker dat ze er waren. (maar hey, toen waren Troel en en K_I_M en Tico ook zwanger dus dat is logisch *rent heel hard weg*) Volgens mij komt het eens in de zoveel tijd gewoon weer even terug
Ja geslacht wisten we van de week via de gyn al bij de echo, maar nu ook bevestigd met behulp van de chromosomen we weten het nu dus 100% zeker. ik ga dus los op blauwquote:Op maandag 22 december 2008 14:47 schreef miss_sly het volgende:
Ow marlieske wat een heerlijk nieuws![]()
![]()
Ben zooo blij voor jullie! Geslacht ook bekendgemaakt? En nu hoop ik dat je lekker kunt gaan genieten van deze zwangerschap. Dat heb je onderhand wel een beetje verdiend![]()
Dat weet ik nog jaquote:Op maandag 22 december 2008 15:01 schreef k_i_m het volgende:
[..]
.
De eerste keer dat men mij een keer kwijt was was ik allang bevallen!
dat jaquote:Op maandag 22 december 2008 15:00 schreef cattie het volgende:
Zwangeren (en niet meer zwangeren) die niet zeuren zijn soms heel goed in zeuren over zeuren!
Ik zeur nietquote:Op maandag 22 december 2008 14:55 schreef TearSong het volgende:
[..]
Ik trok zelf meer de conclusie dat het een soort golfbeweging was allemaal. Ik kan me bij Tomas nog wel voor de geest halen dat er 1 of meerdere 'er wordt te veel gezeurd' discussies waren. Bij Yara weet ik het wel zeker dat ze er waren. (maar hey, toen waren Troel en en K_I_M en Tico ook zwanger dus dat is logisch *rent heel hard weg*) Volgens mij komt het eens in de zoveel tijd gewoon weer even terug
Danku!!quote:Op maandag 22 december 2008 16:29 schreef Brighteyes het volgende:
En 8 kilo is echt supernetjes Diaan!
Ik denk dat je daar ook wel gelijk hebt Tex... terwijl we laatst hier ook een keer hebben gehad over het feit dat er bijna geen leuke dingen worden gepost, dus dat je je goed voelt enz. toen dat meer mensen gingen doen, werd daar ook niet echt op gereageerd.quote:Op maandag 22 december 2008 16:39 schreef texelonia het volgende:
Marlieske wat een heerlijk nieuws!Ik hoop zo voor je dat je nu echt kunt gaan genieten van je zwangerschap!
Wat het gezeur betreft, volgens mij komt dat (deels?) ook omdat er op de minder leuke dingen vaak meer reacties komen dan op de positieve dingen. Uitgezonderd het soort berichten dat Marlieske nu gelukkig kan postenMaar gewoon de 'gelukkige-zwanger-zijn'-posts wordt minder vaak op in gegaan dan de 'klaag'-posts. Tenminste dat is mijn ervaring.
Ik let helemaal niet op met wat ik naar binnen werk en in het begin ging ik ook best wel hard wat kilo's betreft.. later werd dat minder. Maar er is geen touw aan vast te knopen, de een komt heel veel aan en eet normaal en de ander komt heel weinig aan en eet veel. En er zijn er ook nog heel wat die juist afvallen... ik denk dat je gewoon moet doen waar jij je goed bij voelt!! Dat is het belangrijkste.quote:Op maandag 22 december 2008 16:44 schreef miss_sly het volgende:
Misschien dat mensen ook wel minder snel hun leuke, fijne, goede dingen posten als er meer negatieve dingen staan, omdat ze dan bang zijn om naar over te komen. Beetje kijk-mij-het-lekker-wel-fijn-hebben ofzo.
Diaan, wat ontzettend netjes, 8 kilo! Geweldig, hoop dat ik dat ook voor elkaar krijg
Vooralsnog 1,5 kilo...is dat normaal zo de eerste weken, of moet ik wat beter opletten wat ik naar binnen werk![]()
quote:Op maandag 22 december 2008 16:51 schreef Kersjes het volgende:
Ben mijn misselijkheid momenteel aan het bestrijden met frambozen-zuurtjes![]()
Wat zijn die dingen lekker!!!!!
In een opwelling bij het Kruidvat een paar van die roze snoepjes in een zakje geschept, ik had ze nooit eerder gegeten, en nu zit ik ze hier op te smikkelen. Heerlijk!
ik heb een nieuwe liefde![]()
Diaan, da's meer dan netjes inderdaad!
Wat vreemd, mijn VK weegt juist niet omdat het volgens haar niks zegt over de gezondheid van jezelf en/of de baby.quote:Op maandag 22 december 2008 16:59 schreef huuphuup het volgende:
*grinnik*
ja, ik was voor de zwangerschap ineens een kilo of 4 aangekomen ofzo. Misschien door het stoppen met de pil? Ik weet niet, het zal wel... ik heb nu in ieder geval een mooie excuushaha. En ik word straks wel verplicht gewogen door de VK, ze zei dat ze anders een eventuele zwangerschapsvergiftiging niet in de gaten kunnen houden. Ik vind het prima als ik het dan zelf maar niet hoef te horen. Dat vind ik echt vreselijk, dat je het dan meegedeeld krijgt, zo'n enorme doos ben ik wel met dat soort dingen
Ow wat een lief vriendje heb jij zegquote:Op maandag 22 december 2008 17:28 schreef Dakota het volgende:
vriendje had kerstpakket voor me gemaaktO+O+
[ afbeelding ]
met gourmetstel chocofonduestelletje enzovet lief (en alles wat ik verder lekker vind)
Wat liehiefquote:Op maandag 22 december 2008 17:28 schreef Dakota het volgende:
[ afbeelding ]
met gourmetstel chocofonduestelletje enzovet lief (en alles wat ik verder lekker vind)
En een megaverpakking Rennies. Wat een lieverdquote:Op maandag 22 december 2008 17:28 schreef Dakota het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 22 december 2008 17:54 schreef huuphuup het volgende:
Dakota wat vet lief!! En die rennies hihi
maarreehh... ik mis wel de fles bleek...
Heheh hier is het drumstel gelukkig net de deur uitquote:Op maandag 22 december 2008 18:17 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik wil juist nog niet bevallen! Ik snap naar een lichaam zonder buik die in de weg zit, maar ik durf nog niet...
En mijn lief heeft onze living volgezet met een xylofoon, een stel pauken en nog wat instrumenten, 't is echt de moment...![]()
Bevallen? Wat is dat? Moet dat ook dan?quote:Op maandag 22 december 2008 18:17 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik wil juist nog niet bevallen! Ik snap naar een lichaam zonder buik die in de weg zit, maar ik durf nog niet...
En mijn lief heeft onze living volgezet met een xylofoon, een stel pauken en nog wat instrumenten, 't is echt de moment...![]()
quote:Op maandag 22 december 2008 18:18 schreef Dakota het volgende:
[..]
Heheh hier is het drumstel gelukkig net de deur uit
En uitgeput? Ok, het is lastig, maar uitgeput?quote:Op maandag 22 december 2008 18:24 schreef Brighteyes het volgende:
Nou zal ik wel weer de drammer zijn, maar 'niet uitgeput de kraamtijd in gaan'... Is die daar niet juist voor bedoeld? Om bij te komen?
Nee hoor, ik zit wel redelijk op dezelfde gollflengte hoor. Het komt zoals het komt, is mijn instelling. En ik ben er altijd vanuit gegaan dat het later komt. Daarom blijf ik ook gewoon zoveel mogelijk dingen doen, ik wil niet gaan zitten wachten totdat... heeft ook helemaal geen nut. En okay af en toe heb ik ook wel last van mn buik en rug en vooral zuurbranden, maar dat neem ik voor lief en gedraag me ernaar.quote:Op maandag 22 december 2008 18:24 schreef Brighteyes het volgende:
Nou zal ik wel weer de drammer zijn, maar 'niet uitgeput de kraamtijd in gaan'... Is die daar niet juist voor bedoeld? Om bij te komen?
Ik zei het vanmiddag nog tegen een vriendinnetje, het lijkt tegenwoordig wel alsof mensen denken dat het een recht is om met 37 weken te bevallen, en als dat niet lukt, dan toch zeker wel met 40.
Het doet mij denken aan hoezeer mensen gewend lijken te raken aan een 24uurs maatschappij waarbij we voor vrijwel alles op onze wenken bediend kunnen worden.
Nou ja goed, ik kan me beter maar even terugtrekken uit dit topic, want ik zit blijkbaar op een totaal andere golflengte.![]()
Was natuurlijk een grapje. Na een paar gesprekken met de gyn en met een andere professional heb ik mijn bevallingsangst nu wel onder controle.quote:Op maandag 22 december 2008 18:20 schreef cattie het volgende:
[..]
Bevallen? Wat is dat? Moet dat ook dan?
* Cattie steekt kop weer in zand.
Dat dus, mooi verwoord Cattiequote:Op maandag 22 december 2008 18:39 schreef cattie het volgende:
[..]
Floria, je mag best zeggen dat het niet goed gaat, dat is geen gezeur. Het is nou eenmaal niet altijd rozegeur en maneschijn. Maar ik hoef niet elke ochtend een verslag te lezen hoe slecht iemand geslapen heeft en op welke tijden ze wakker was. Of elke post weer dat iemand het zat is. Een keer zeggen kan best, maar niet continu.
Ow zo erg had ik het idd niet... en voor jou genoeg reden om af en toe te zeuren hoorquote:Op maandag 22 december 2008 18:41 schreef Floria het volgende:
Oh maar Diaan het is niet alleen de bloeddruk het is ook dat ik serieus, zonder dollen meerdere keren per dag overgeef van de pijn (voorweeen), vaak niet kan lopen en zeker niet rechtop en dus letterlijk over de grond kruip én dus niet slaap van de pijn (en DJMO, no offence dat je nog kan afwassen maakt wel dat ik denk óóóh valt dus mee daar). Dat en de bloeddruk maken dat ze me niet te lang willen door lopen.
Verder denkt de gyn zéér goed mee en das heel fijn!
En wat een verháááál heb ik hierboven geschreven, nu krijg ik geen reacties omdat niemand het leest, ghehe
quote:Op maandag 22 december 2008 18:44 schreef Floria het volgende:
haha Diaan, ik ook! Heb zelf een compilatie cd gemaakt, haha
Ik denk maar dat ik er toen ook niets aan overgehouden heb en dat het ,zoals ze zeggen, de tweede keer vast wat makkelijker gaat.quote:Op maandag 22 december 2008 18:39 schreef cattie het volgende:
[..]
Was natuurlijk een grapje. Na een paar gesprekken met de gyn en met een andere professional heb ik mijn bevallingsangst nu wel onder controle.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |