Heheh hier is het drumstel gelukkig net de deur uitquote:Op maandag 22 december 2008 18:17 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik wil juist nog niet bevallen! Ik snap naar een lichaam zonder buik die in de weg zit, maar ik durf nog niet...
En mijn lief heeft onze living volgezet met een xylofoon, een stel pauken en nog wat instrumenten, 't is echt de moment...![]()
Bevallen? Wat is dat? Moet dat ook dan?quote:Op maandag 22 december 2008 18:17 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik wil juist nog niet bevallen! Ik snap naar een lichaam zonder buik die in de weg zit, maar ik durf nog niet...
En mijn lief heeft onze living volgezet met een xylofoon, een stel pauken en nog wat instrumenten, 't is echt de moment...![]()
quote:Op maandag 22 december 2008 18:18 schreef Dakota het volgende:
[..]
Heheh hier is het drumstel gelukkig net de deur uit
En uitgeput? Ok, het is lastig, maar uitgeput?quote:Op maandag 22 december 2008 18:24 schreef Brighteyes het volgende:
Nou zal ik wel weer de drammer zijn, maar 'niet uitgeput de kraamtijd in gaan'... Is die daar niet juist voor bedoeld? Om bij te komen?
Nee hoor, ik zit wel redelijk op dezelfde gollflengte hoor. Het komt zoals het komt, is mijn instelling. En ik ben er altijd vanuit gegaan dat het later komt. Daarom blijf ik ook gewoon zoveel mogelijk dingen doen, ik wil niet gaan zitten wachten totdat... heeft ook helemaal geen nut. En okay af en toe heb ik ook wel last van mn buik en rug en vooral zuurbranden, maar dat neem ik voor lief en gedraag me ernaar.quote:Op maandag 22 december 2008 18:24 schreef Brighteyes het volgende:
Nou zal ik wel weer de drammer zijn, maar 'niet uitgeput de kraamtijd in gaan'... Is die daar niet juist voor bedoeld? Om bij te komen?
Ik zei het vanmiddag nog tegen een vriendinnetje, het lijkt tegenwoordig wel alsof mensen denken dat het een recht is om met 37 weken te bevallen, en als dat niet lukt, dan toch zeker wel met 40.
Het doet mij denken aan hoezeer mensen gewend lijken te raken aan een 24uurs maatschappij waarbij we voor vrijwel alles op onze wenken bediend kunnen worden.
Nou ja goed, ik kan me beter maar even terugtrekken uit dit topic, want ik zit blijkbaar op een totaal andere golflengte.![]()
Was natuurlijk een grapje. Na een paar gesprekken met de gyn en met een andere professional heb ik mijn bevallingsangst nu wel onder controle.quote:Op maandag 22 december 2008 18:20 schreef cattie het volgende:
[..]
Bevallen? Wat is dat? Moet dat ook dan?
* Cattie steekt kop weer in zand.
Dat dus, mooi verwoord Cattiequote:Op maandag 22 december 2008 18:39 schreef cattie het volgende:
[..]
Floria, je mag best zeggen dat het niet goed gaat, dat is geen gezeur. Het is nou eenmaal niet altijd rozegeur en maneschijn. Maar ik hoef niet elke ochtend een verslag te lezen hoe slecht iemand geslapen heeft en op welke tijden ze wakker was. Of elke post weer dat iemand het zat is. Een keer zeggen kan best, maar niet continu.
Ow zo erg had ik het idd niet... en voor jou genoeg reden om af en toe te zeuren hoorquote:Op maandag 22 december 2008 18:41 schreef Floria het volgende:
Oh maar Diaan het is niet alleen de bloeddruk het is ook dat ik serieus, zonder dollen meerdere keren per dag overgeef van de pijn (voorweeen), vaak niet kan lopen en zeker niet rechtop en dus letterlijk over de grond kruip én dus niet slaap van de pijn (en DJMO, no offence dat je nog kan afwassen maakt wel dat ik denk óóóh valt dus mee daar). Dat en de bloeddruk maken dat ze me niet te lang willen door lopen.
Verder denkt de gyn zéér goed mee en das heel fijn!
En wat een verháááál heb ik hierboven geschreven, nu krijg ik geen reacties omdat niemand het leest, ghehe
quote:Op maandag 22 december 2008 18:44 schreef Floria het volgende:
haha Diaan, ik ook! Heb zelf een compilatie cd gemaakt, haha
Ik denk maar dat ik er toen ook niets aan overgehouden heb en dat het ,zoals ze zeggen, de tweede keer vast wat makkelijker gaat.quote:Op maandag 22 december 2008 18:39 schreef cattie het volgende:
[..]
Was natuurlijk een grapje. Na een paar gesprekken met de gyn en met een andere professional heb ik mijn bevallingsangst nu wel onder controle.
5 januari een groeiecho en 29 december een pretechoquote:Op maandag 22 december 2008 18:58 schreef Brighteyes het volgende:
Staan er nog echo's ergens op de planning voor iemand?
Hee ik moet de laatste dag van het jaar ook weer terugkomen en moest ook vandaag. Ook maar gelijk bevallenquote:Op maandag 22 december 2008 19:11 schreef Estrys het volgende:
Zo de keuring was weer prima. Wederom 100 gram aangekomen sinds twee weken, totaal nu iets van 11 kilo. Dus mooi gemiddeld en een gemiddeld kind (wat betreft grootte), wel heel actief. Alles is gemiddeld bij ons volgens mij. Laatste dag van het jaar weer terugkomen.
Marlieske wat een super nieuws
Nou de 29e komt mij niet zo goed uit, ik moet 's avonds nog naar de kapper en de volgende dag gaan we oliebollen bakken en 2 januari moeten we nog naar Drachten voor de 1e verjaardag van ons nichtje.. Buiten dat wordt de baby echt niet eerder verwacht dan 11 januari door de VK, ik heb zelfs nog geen instructies gekregen hoe en wat als de weeen beginnen.quote:Op maandag 22 december 2008 19:35 schreef Estrys het volgende:
volgens mijn man komt de baby de 29ste en begint het om 6 uur 's ochtends, kun jij dan Diaan? Of wanneer komt jou het beste uit? Prikken we vast even een datum
Dat komt mij ook wel goed uit...quote:Op maandag 22 december 2008 19:42 schreef cattie het volgende:
He, zouden we geen januari datum 8ling doen? Ergens tussen 5 en 12 januari komt mij wel goed uit.
Nou, het kan ook gewoon goed gaan, hoor!! Ik heb helemaal geen reden gehad tot klagen, de hele zwangerschap niet!quote:Op maandag 22 december 2008 14:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
Pfff, als ik al die verhalen zie verheug ik me op de laatste weken hoor.![]()
Ik wacht het lekker af. We zien wel hoe het loopt. Alles is nog rustig en vermaak me prima overdag, dus die kleine meldt zich wel als 'ie er klaar voor is!quote:Op maandag 22 december 2008 13:41 schreef miss_sly het volgende:
Fijn dat je duidelijkheid hebt nu, Jose. Hoop je zelf dat het voor volgende week nog vanzelf begint, of wacht je dat maar gewoon af?
quote:Op maandag 22 december 2008 20:01 schreef Jelief het volgende:
Poging om mijnpost uit te leggen:
Ik ben erg moe en heb veel pijn. Veel meer dan ik bij Emma had en veel meer dan ik normaal heb. Van pijn hebben wordt ik extra moe. Ik baal er van dat ik Emma niet goed kan verzorgen en dat ik niet lekker met haar naar buiten kan, ik heb het gevoel dat ik haar tekort doe. Daarom ben ik het zat. En nogmaals ik wil niet met 37 weken ingeleid worden! Al mag onsje zich van mij wel aankondigen met 37 weken.
Ik wil niet extra moe de bevalling en kraamtijd ingaan omdat dat een factor is in het 'krijgen' van een ppd. En alles wat ik er aan kan doen om niet weer in een gat te vallen wil ik aangrijpen.
En nee ik wil niet alle dagen gelijk met Emma naar bed gaan.
Ik ben geen blije zwangere, dat heb ik al ens eerder gepost. Blij dat ik een kindje krijg maar verder
Ja ik! Morgenochtend om half elf!quote:Op maandag 22 december 2008 18:58 schreef Brighteyes het volgende:
Staan er nog echo's ergens op de planning voor iemand?
.Jose, niet helemaal hoor, een beetjequote:Op maandag 22 december 2008 20:22 schreef Jose81 het volgende:
Tessie, nou, ik ben blij dat je dan nu ook weet dat het ook goed kan gaan aan het eind van de 9 maanden!![]()
En voor jou zo te lezen dus allemaal leuke dingen op komst!
Bij ons tweede bezoek aan de vk (de eerste was alleen een intake), werd mijn bloeddruk gemeten, ik werd gewogen (maar dat doen ze lang niet bij alle verloskundigen!) en ik kon vragen stellen mocht ik die nog hebben. Krijg je ook nog een echo? Die kregen wij met 12 weken...
Diaan, je hoeft me ook niet in te halen, hoor... doe maar niet. Maar het is gewoon fijn dat het goed gaat met jouw kleintje en dat 'ie al is ingedaald...
ja, ook een beetje.. ongeveer halverwege... maar volgens de vk hoeft het ook niet verder te zijn, omdat dat ook pas tijdens de bevalling kan gebeuren. Dus hij of zij ligt min of meer klaar voor de start!quote:Op maandag 22 december 2008 20:24 schreef Diaan73 het volgende:
Jose, niet helemaal hoor, een beetjeIs tie van jou al ingedaald?
7 januari 2de echo bij de gyn, ik ben dan 11w1dquote:Op maandag 22 december 2008 19:16 schreef Raissa het volgende:
[..]
5 januari een groeiecho en 29 december een pretecho
Ze zijn ook echt lief hoor, dat scheeltquote:Op maandag 22 december 2008 21:25 schreef Jelief het volgende:
Sjak ik had de laatste 2 keer twee arts-assistenten, fijne dames. Het is idd wat om rekening mee te houden dat de gyn er geen oren voor heeft. Laat ik dan maar hopen dat het uiten van mijn onrust genoegis om de komende 5 weken goed door te komen.
Lunchcurve was weer gewoon drie prikjes en veel heen en weer gefiets en geloop, want wat een eind lopen is het van de ingang naar de prikpoli met een dikke (harde) buik. Morgen bij de gyn de uitslag.
Ja, ik ben ook altijd zo benieuwd naar tweede kindjes van mensen. En ook naar de onze dus.quote:Op maandag 22 december 2008 21:42 schreef cattie het volgende:
PM-girl en sjak wat lief van jullie! Ik ben ook heel benieuwd.![]()
Tja ik voel me zelf niet zo'n klager eerlijk gezegd nu niet en bij Isa ook niet, als iemand dat wel vind prima hoor, dan lees je er maar snel overheenquote:Op maandag 22 december 2008 19:47 schreef Jose81 het volgende:
De mensen die wel 'klagen', hebben daar -vind ik- zeker recht op, want ik ben -terugkijkend- best geschrokken hoe het met sommigen gaat/is gegaan. Ik had nooit gedacht dat een zwangerschap voor sommigen zo'n nare ervaring kan zijn, omdat het dat voor mij dus helemaal niet is![]()
.
Dank je wel.... dat is lief van je...quote:Op maandag 22 december 2008 21:59 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jose, ik wil je veel sterkte wensen met de laatste loodjes, nog even genieten van je buik, en dan kun je eindelijk jullie baby bewonderen!
is dat niet een gedeeltelijk ontslag? Wat als ze je niet nodig hebben? krijg je dan ook niet uitbetaald? Hoe zit dat als je straks weer wilt/kunt/moet beginnen? Is er dan sowieso wel plek voor je? (nee, ik maak me niet druk ofzo, maar dit vroeg het bij mij op...)quote:Op maandag 22 december 2008 20:25 schreef Zweefvliegje het volgende:
Mijn "zwangerschapsverlof" begint trouwens wat eerder dan normaal. Namelijk op 31 december loopt het 38uurcontract welke ik nu heb af, en wordt deze verlengd met een 0-uren contract. Waardoor ik eigenlijk vanaf 3 januari al niet meer hoef te werken. Mijn baas heeft namelijk iemand anders aangenomen voor mijn aantal uren dus ik ben "over". Nou prima, zolang ik eerst toch nog het aantal uur wat ik beschikbaar ben betaald krijg vind ik het best! Hoef nu nog maar 8 daagjes te werken, heerlijk!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |