Dank je,quote:Op woensdag 24 december 2008 09:45 schreef oh-oh het volgende:
Oh Saar is wel een liefje zeg!
Ik denk dat je met rust straks heel veel kan bereiken, wat een nare huisgenoot![]()
Mijn honden zouden daar dus ook helemaal niet tegen kunnen. Heb je al eens aan Bach Rescue gedacht?
Daar hoor ik ook altijd goede verhalen over voor angstige honden.
Maar ik denk dat je als je strakjes je eigen plekkie hebt waar de honden rust hebben mss al sprongen vooruit maakt met haar, ik hoop het wel!
Wij willen nog even iedereen hier Fijne Feestdagen wensen en een gelukkig nieuwjaar:
[ afbeelding ]
Ik heb het ook voor onze hondjes gehaald,heb het ook nooit eerder gebruikt.Maar iemadn anders hier in het topic zei dat het voor haar hond niks deed.Hier wacht ik dus maar af.quote:Op vrijdag 26 december 2008 11:32 schreef Ms.Poes het volgende:
[..]
Voor oud en nieuw heb ik Sanal Relax voor haar gehaald maar ik heb daar geen ervaring mee. Weet iemand of dit helpt?
Ahwquote:Op zaterdag 27 december 2008 17:16 schreef Juup© het volgende:
Ik ben niet liever lui dan moe
[ afbeelding ]
precies.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:47 schreef Harajuku. het volgende:
Ik denk dat ik nog een tijdje zou wachten met trainen, eerst proberen steeds een beetje meer vertrouwen van de hond te krijgen
Heel normaal. Rangorde verdeling. Als het niet tot bloedens aan toe gaat of echt bijten, laat ze dan maar lekker. Blijkbaar staat de moeder toch nog steeds als hoogste in de rangorde, maar zal de zoon telkens proberen om haar van die plek te stoten.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:03 schreef niet_links het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe normaal is het dat 2 honden in een huis vechten ?
Deze hond vecht vaak met zn moeder over aandacht en eten. Er wordt nooit gebeten maar wel heel wat gegromd gedreigd en schijn gevochten (vechten zonder echt te bijten maar gooien elkaar wel om). Uiteindelijk wint de moeder overigens altijd. De jongere hond (2 jr mannetje) geeft het altijd op
Nu moet ik zeggen dat dit ras wel om zijn felheid bekend staat. Ik denk ook dat ze wel redelijk fel zijn als ik ze vergelijk met andere honden.
't Blijft een lekkerding en ik blijf jaloersquote:
Hij lag echt prins heerlijk. Bed moest toch verschoont worden dus hij mocht erop liggen. Hij en MM zijn in slaap gevallen zoquote:Op maandag 29 december 2008 17:50 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
't Blijft een lekkerding en ik blijf jaloers
Kan MsPoes geen eigen topic openen trouwens? Lijkt me wel heel interessant om te volgen, als ze daar zelf ook behoefte aan heeft
Ja, liever lui dan moequote:
quote:Op maandag 29 december 2008 21:54 schreef oh-oh het volgende:
Frits kreeg heel veel kadootjes en was helemaal in zijn element , hij lag als een kloek op eieren en niemand mocht in de buurt komen:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 29 december 2008 23:32 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Hij blijft de leukste uit de bende,dat koppie is gewoon geweldig!!!
Patries86 ,leuke foto's ook!
Ik heb er ook een zooi nieuwe foto's van Gijs en Joost maar kan de kabel van de camera niet meer vinden
quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:50 schreef LeNeHe het volgende:
Ik kom hier ook mijn lieve hondje showen! Cuko is alweer 11 jaar en nog steeds een eigenwijze en ondeugende donder.
[ link | afbeelding ]
Hoe groter de stokken, hoe beter.
[ afbeelding ]
Tot zijn eigen verbazing gelukt om zelf op de salontafel te klimmen/springen
Dank jequote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:43 schreef rena het volgende:
[..]
Dank jeHet is echt een gestoorde, dolle, vreselijk lieve gek
![]()
Nog een winterplaatje, zo komt hij vaak op je afstormen, om vervolgens op het laatste moment uit te wijken(wat me vorige week een blauw been opleverde omdat hij niet op tijd aan de kant ging):
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Ze worden wel vreselijk druk met dit vriesweer zeg, en normaal is hij al druk
Ze doen heel spastisch ja, ook met uitlaten is het een groot feestquote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:47 schreef Harajuku. het volgende:
Heel herkenbaar inderdaad, sinds de sneeuw maakt Charlie ook nog meer gekke sprongen dan normaal enzo. Ziet er niet uit
Hallo, je woont 20km ofzo van hier. Welke sneeuwquote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:47 schreef Harajuku. het volgende:
Heel herkenbaar inderdaad, sinds de sneeuw maakt Charlie ook nog meer gekke sprongen dan normaal enzo. Ziet er niet uit
11 weekjesquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:52 schreef Pure-Poison het volgende:
Bentley is cuteeeeeIs het nog een pup? Kan het niet goed zien op de foto.
Ja, door de sneeuw was Charlie toen we net binnen waren ook nog wild, sprong ie tegen me op met zn natte lijfquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:11 schreef rena het volgende:
[..]
Ze doen heel spastisch ja, ook met uitlaten is het een groot feest![]()
En sneeuw eten en dan met je natte poten het huis binnenstormen
De winter is altijd een smeerboel hier in huis, mijn moeder heeft daar heel erg aan moeten wennen sinds we een hond hebben
![]()
Ik had het niet helemaal gevolgd, maar heb jij nu alleen Charlie nog of heb je die andere ook gehouden?
Nu ja, we hadden geen meters, waar wel een klein laagjequote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hallo, je woont 20km ofzo van hier. Welke sneeuw?
Bla_Bla_Bla; wat heb jij een lief hondje zeg!quote:Op maandag 5 januari 2009 21:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Aahw wat een leuke beestjes allemaal
Dan wil ik mijn hondje ook wel even spammen
Ze heet Kyra![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verstoppertje spelen![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 29 december 2008 22:42 schreef Patries86 het volgende:
Tijd geleden dat ik met onze denver gepronkt heb
[ afbeelding ]
Ze is nu ruim 10 jaarquote:Op woensdag 7 januari 2009 00:18 schreef Carmella het volgende:
[..]
Bla_Bla_Bla; wat heb jij een lief hondje zeg!Hoe oud is ze? En hoe vindt Kyra Dana?
Ah zo! Dat had ik niet helemaal meegekregen. Doe maar weer eens een foto van ze plaatsen als je wilquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:13 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Lex zou altijd al weggaanTwee? weken voor kerst ie is officieel over gegaan. Maar met feestdagen ed is mn tante altijd hier, en Lex dus ook gewoon weer. En mn tante komt elke doordeweekse avond hier, Lex dus ook weer. We zien hem dus nog heel vaak :p
HaHa dat is waar!quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:39 schreef oh-oh het volgende:
Dan ben ik langer bezig met 16 pootjes insmeren dan dat we buiten zijn![]()
Zie ik nou een prikband om een labje?quote:Op maandag 5 januari 2009 10:20 schreef Bengeltje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanmorgen rond negen uur.
Lara is een jachthond. Haar ouders liggen 's nachts ook buiten, ze is in de berging van de fokker geboren [op 6 mei, bij +20 graden, maar goed] en naar onze mening is dat ook voor haar beter. Zowel voor haar als hond, als voor haar vacht.quote:
Maar dat is wel erg gemakszuchtig, je kan het haar toch ook gewoon afleren?quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:47 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
[..]
In de tijd dat wij niet thuis zijn overdag, kan ze op de hele plaats lekker ravotten en op de vogeltjes afsluipen en binnen niets vernielen, omstoten of kapotknauwen. Buiten heeft ze de hele plaats tot haar beschikking, haar nachthok staat in de kennel waar de deur de hele dag van open staat.
zo kan je het opvatten ja... maar uit het verhaaltje maak ik op dat Lara het niet erg vervelend vind om buiten te zijn. het is dan toch een prettige bijkomstigheid dat je dat soort dingen niet hoeft af te leren?quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:55 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar dat is wel erg gemakszuchtig, je kan het haar toch ook gewoon afleren?
ik denk dat Lara overdag gewoon binnen is?quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:31 schreef oh-oh het volgende:
Nee ok, maar tis toch gewoon wel handig als je hond leert dat ie binnen niks mag slopen?
Lijkt me ook zwaar ongezellig, als je hond al naar buiten wil zodra de cv aan gaat.
Heb je hier in NL lekker veel plezier van je hond, zit ie driekwart van t jaar buiten
gaaf beestquote:Op maandag 5 januari 2009 10:20 schreef Bengeltje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanmorgen rond negen uur.
Ja klopt, ze is een stevige en koppige tante.quote:Op donderdag 8 januari 2009 03:13 schreef CrazyLin het volgende:
[..]
Zie ik nou een prikband om een labje?Mag ik vragen waarom?
Baloe trekt ook als een gek. Muilkorf om, en hij is rustig. En als ik geen korf heb, maak ik bij elke x dat hij trekt, een omkerende bewegingquote:Op donderdag 8 januari 2009 18:53 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Ja klopt, ze is een stevige en koppige tante.
Ik heb echt geprobeerd met andere riemen, zo'n slip riem daar bleef ze mee trekken tot ze helemaal aan het piepen was door ademnood. Dat vond ik pas eng. Een halter, je weet wel, die onder de buik door gaat en
over de schouders. Maar die trok ze kapot. Eentje die je om de snuit doet zodat de kop omlaag gaat enz.
Met deze blijft ze rustiger, ze trekt niet hard nu. Maar piept ook niet dat het pijn doet.
Als ik ook maar een jankje gehoord had, deed ik dat ding ook niet meer om. Ik heb echt niet het idee
dat ik haar pijn doe.
Ben wel vanplan als mijn rug ook wat meewerkt over een paar mnd weer met een andere riem te proberen.
Flink blijven oefenen, ik ga vooruit, ze begint beter te luisteren.
Een muilkorf? En daar de riem aan?? Of gewone riem en dan alleen een muilkorf?quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
Baloe trekt ook als een gek. Muilkorf om, en hij is rustig. En als ik geen korf heb, maak ik bij elke x dat hij trekt, een omkerende beweging
Mijn hond heeft gewoon een ketting om. Zo'n slip ketting. Riem aan de ketting, en de korf om.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:08 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Een muilkorf? En daar de riem aan?? Of gewone riem en dan alleen een muilkorf?
Denken mensen dan niet dat je hond vals is?
mooie hondquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:48 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
is dat dan niet iets wat gewoon af te leren is? waarom doet hij het, weet je dat?quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mijn hond heeft gewoon een ketting om. Zo'n slip ketting. Riem aan de ketting, en de korf om.
Mijn hond heeft sowieso een korf om, anders bijt hij andere honden. Maar hij wordt er echt rustig van. DIngen kosten 7.95 ofzo.
En nee, ze denken niet dat hij vals is
Dominantie. Is niet af te leren. Muilkorf werkt prima.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
is dat dan niet iets wat gewoon af te leren is? waarom doet hij het, weet je dat?
Mja sorry, ik heb 2 labradors, 1 is een flinke vent van 64 cm en 40 kilo en zelf loop ik niet echt jofel, maar ik zou never nooit aan dit soort marteltuigen gaan beginnenquote:Op donderdag 8 januari 2009 18:53 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Ja klopt, ze is een stevige en koppige tante.
Ik heb echt geprobeerd met andere riemen, zo'n slip riem daar bleef ze mee trekken tot ze helemaal aan het piepen was door ademnood. Dat vond ik pas eng. Een halter, je weet wel, die onder de buik door gaat en
over de schouders. Maar die trok ze kapot. Eentje die je om de snuit doet zodat de kop omlaag gaat enz.
Met deze blijft ze rustiger, ze trekt niet hard nu. Maar piept ook niet dat het pijn doet.
Als ik ook maar een jankje gehoord had, deed ik dat ding ook niet meer om. Ik heb echt niet het idee
dat ik haar pijn doe.
Ben wel vanplan als mijn rug ook wat meewerkt over een paar mnd weer met een andere riem te proberen.
Flink blijven oefenen, ik ga vooruit, ze begint beter te luisteren.
oei, ik ben blij dat de honden die ik ken dat niet doen...quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dominantie. Is niet af te leren. Muilkorf werkt prima.
Gaat trouwens allemaal wel iets beter hoor. In het begin was het echt met elke hond raak. Nu met iets minder honden, maar nog steeds veel. En zo'n korf is dan rete handig. Hij kan loslopen, en andere honden niet verwonden. En hij wordt er lekker rustig van
Mja ach. Vanaf pup was het al zo. Van alles geprobeerd, maar ik denk zelf dat het afgezien van zn macho gedrag ook een stukje angst is.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 06:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
oei, ik ben blij dat de honden die ik ken dat niet doen...
Nope, ik beschadig haar nek niet. En ik weet wat ik doe, ze is ook al op cursus geweest en zelfs die luiquote:Op vrijdag 9 januari 2009 03:24 schreef CrazyLin het volgende:
[..]
Mja sorry, ik heb 2 labradors, 1 is een flinke vent van 64 cm en 40 kilo en zelf loop ik niet echt jofel, maar ik zou never nooit aan dit soort marteltuigen gaan beginnen![]()
Ik zou zeggen ga eens op cursus, leer met je hond omgaan....een prikband is echt een marteltuigvind je het gek dat hij minder trekt met dat soort pennen in zijn nek
![]()
Als hij trekt, loop jij de andere kant op, zorg dat je hond geen succes heeft.......hij ziet iets waar hij naar toe wil, jij gaat de andere kant op, helaas geen succes. Luisterd hij en loopt hij netjes bij je, flink belonen, zowel met stem als met wat lekker.........moet je kijken hoe snel ze dat door hebben![]()
Gooi alsjeblieft die prikband in de prullenbak, je beschadigd de nek en de nekwervels van de hond hier gigantisch mee, de schade is dan niet te overzien.
Als je 10000000% zeker weet dat je haar niet pijn doet, en het werkt, ja dan zie ik het probleem niet zo.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:09 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Nope, ik beschadig haar nek niet. En ik weet wat ik doe, ze is ook al op cursus geweest en zelfs die lui
konden haar niet aan zonder hardhandig te worden.Nu kan je zeggen slechte cursus, mag je.
Het gene wat ik dus niet van plan ben is haar te martelen. En die riem zorgt er alleen maar voor dat ze niet te hard trekt. En ik ruk haar niet achterover of zo, dus je kan zeggen wat je wil. Respecteer ik ook, maar ben het niet met je eens.
Noukie heb ik ook niet vanaf pup, ik heb haar uit een asiel en ze kwam bij mensen vandaan die haar alleen
in een ren hebben laten liggen, met haar natje en droogje, geen opvoeding gekregen vanaf haar 10maand.
Ook dat heen en weer gaan, heb ik gedaan en doe ik nog steeds. Wat ik voorheen al zei, ze gaat steeds beter luisteren.Die oefening doe ik dus ook. En het kan aan mij liggen, je zal zeggen dat ligt ook aan mij.
Toch vind ik dat ik het goed met haar doe. Bij deze zeg ik dus ook niets meer over die riem.
Bedankt voor je reactie.
Dat weet ik, tijdens het oefenen gaan die riem ook binnenste buiten.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als je 10000000% zeker weet dat je haar niet pijn doet, en het werkt, ja dan zie ik het probleem niet zo.
Mijn hond is ook op cursus geweest, en bleef ook trekken. Misschien als je ooit eens iets anders wilt proberen kun je altijd een korfje proberen. Werkt het niet ben je 10 euro lichter
jaquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:24 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Even ontopic, je hebt een pracht hond, die ogen. Word je niet week als hij/zij? je zo aankijkt?
aaah okequote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:26 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Dat weet ik, tijdens het oefenen gaan die riem ook binnenste buiten.Anders helpt het oefenen al helemaal niet, want dan zou ik haar pijn doen. ik heb een korf hier liggen. Omdat ze in het begin wel eens dingen kapot beet in huis. Gelukkig heb ik het ding niet meer nodig, het laten zien is voor haar al een teken dat ze iets niet mag.
Mandarijntje? Moet je die ook eerst openmaken? Noukie vindt het velletje er omheen erg vies, maar als ikquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
jaVooral als hij weer eens wat te vreten wil. Hij heeft voedselallergie en mag dus o.a geen brood. En als ik dan zit te eten, en hij kijkt me zo aan... tjah
Dus ik pel altijd maar een mandarijntje voor hem.
Jouw hond is ook gaaf. Die kopEcht zo'n berenkop
Ik dacht eerst dat het een reu was
Uhh nee, die krijg je niet overal. Maar er zijn natuurlijk wel zaken waar je ze nog wel kan krijgen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
aaah okeik wist trouwens helemaal niet dat die kettingen die jouw labje om heeft bestonden. Kun je die eigenlijk gewoon in de winkel kopen? Ja, ik ben nieuwsgierig ja
Sue me
Neuh, baloe geef ik het hele mandarijntje. En dan bikt ie hem opquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:32 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Mandarijntje? Moet je die ook eerst openmaken? Noukie vindt het velletje er omheen erg vies, maar als ik
het in twee breek en ze het vocht proeft vindt ze het heerlijk.
Het is echt een flinke tante, bij de cursus keken ze ook even twee keer. Als ik buiten loop en
andere labjes zie, denk ik ook wat een ukkies.![]()
[..]
Uhh nee, die krijg je niet overal. Maar er zijn natuurlijk wel zaken waar je ze nog wel kan krijgen.
[ afbeelding ]
Hier staat ze prachtig op.
Idd, en ook nooit van de gemiddelde dominante reu gehoord kennelijkquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:24 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen die je hond beter blijken te kunnen opvoeden, want elke hond is het zelfde.![]()
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:32 schreef Bengeltje het volgende:
[ afbeelding ]
Hier staat ze prachtig op.
Oh dat sullige koppiequote:
Ja heb er nu nog 2 Juffie&Lilli,Gijs vind het helemaal leuk maar durf ze nu met Joost niet meer goed los te laten,het is echt een jachthondjequote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:45 schreef oh-oh het volgende:
Ik wist niet dat je ook ratten had PP!
Ik heb ze ook gehad, Frits vond ze geweldig![]()
Die speelde en knuffelde dr echt mee.
Het is ook een knuffelbeerquote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:08 schreef Carmella het volgende:
[..]
Wow
[..]
Oh dat sullige koppie, heerlijk, het lijkt me zo'n knuffelbeer
Ik zie het probleem met de muilkorf niet helemaal... De hond wordt er rustiger van en kan nu loslopen, andere honden worden beschermd tegen een eventuele aanval (wat je als hondeneigenaar ook gewoon verplicht bent om te doen als je weet dat je hond anderen aanvalt). Dominant gedrag valt tot op zekere hoogte in te perken, je kunt je hond leren om niet direct op een andere hond af te vliegen hem afleren niet op die andere hond te reageren wanneer die op hem afkomt is zo goed als onmogelijk. Qwea neemt voor zover ik kan zien gewoon haar verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:25 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Doe a.u.b even niet zo raar,als je niet tegen iemand anders zijn mening kan post dan niet op een forum.
Mijn hond Gijs is ook flink dominant (niet naar alle honden maar wel veel)en vind em dat heel moeilijk af te leren maar om nou maar een muilkorf om te doen vind ik nogal makkelijk eerlijk gezegt.Probeer em dat liever af te leren. Maargoed dat is mijn mening en als jij vind dat ik die niet mag geven op een forum blijf je maar weg (of ze zouden je natuurlijk een muilkorf op kunnen doen)
waarom? Er mag toch best een "discussie" plaats vinden?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:50 schreef Olep het volgende:
Niet dat ik hier iets wil veranderen, maar misschien moet ik het maar zeggen. Meer foto's minder slowchat?![]()
Lees: zeiken
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:42 schreef senesta het volgende:
Het Honden centrale topic met foto's hoeft inderdaad helemaal niet alleen te bestaan uit foto's, er mogen best discussie's gevoerd worden of vragen gesteld worden.
Maar er zijn hier allemaal verschillende mensen met allemaal verschillende honden met allemaal een verschillend karakter en allemaal hebben ze een andere manier van opvoeden.
Dat daar soms een discussie over kan onstaan, daar heb ik helemaal geen moeite mee.
Waar ik wel moeite mee heb is het op de man spelen, het sarren, het botte terecht wijzen, het gescheld, en het afkraken van elkaars honden en/of manier van opvoeden om elkaar zo te kunnen pakken![]()
Ik heb dus ook alles wat in die strekking is gepost verwijderd (oh en ook meteen de discussie die over woestijnratten dreigde te ontstaan)
Ik zou het ook op prijs stellen als users die blijkbaar persoonlijk iets tegen elkaar hebben dat verder gewoon via mail, PM of wat mij betreft postduif uitvechten in plaats van hier in F&F.
Game on![]()
Elco is nu 9, hij word 10 in meiquote:Op zondag 11 januari 2009 00:16 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb echt een zwak voor oudjes
![]()
Hoe oud issie nu?
Chico wordt al bijna 11
quote:Op zondag 11 januari 2009 00:18 schreef Juup© het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geen vooropgezette pose
Die genietende uitdrukking op die bekkie's ookquote:Op zondag 11 januari 2009 00:18 schreef Juup© het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geen vooropgezette pose
Oh sorry geen idee.quote:Op zondag 11 januari 2009 00:27 schreef CARLAK het volgende:
Mijn hond heeft last van zijn lever. Hij is dan erg onrustig, kijkt angstig uit z'n ogen en trilt over z'n hele lichaam. Aanstaande dinsdag wordt er weer bloed afgenomen. Tot die tijd mag hij eigenlijk geen pijnstillers gebruiken om de waarde beter af te kunnen lezen.
Heeft iemand eenvoudige informatie voor mij met betrekking tot leverafwijkingen bij honden? Mijn hond is 10 jaar oud en oogt als een jonge hond qua doen en laten.
Dank je! Had zelf dat idee ook. Gelukkig is het al snel dinsdag en zal ik dit naar voren brengen bij de dierenarts. Had al aangegeven dat hij senior brokken krijgt. Denk dat de oplossing wel ergens in de voeding moet liggen!quote:Op zondag 11 januari 2009 00:29 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh sorry geen idee.
Ik weet alleen wel dat je bij oude honden op de voeding moet letten mbt eiwitten.
Mijn oudje krijgt al lang alleen nog maar eiwit arm eten. Maar dat is voor de nieren, geen idee of dat ook op de lever betrekking heeft.
Sterkte!
ohwww ik luv je hondjesquote:Op zondag 11 januari 2009 00:25 schreef oh-oh het volgende:
Oh gisteravond samen , op de bank:
[ afbeelding ]
Wat een beeldschoon plaatje.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:58 schreef Lollifant het volgende:
Kenai lekker op bed:
[ afbeelding ]
En met zijn kleine broertje:
[ afbeelding ]
Ohwwwwww meer meer meer !!!quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:36 schreef Tharalom het volgende:
Dit is mijn Cocker Spaniel, hier 8 weekjes oud, nu is ie 14 weken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aah wat een schatjequote:Op woensdag 14 januari 2009 10:36 schreef Tharalom het volgende:
Dit is mijn Cocker Spaniel, hier 8 weekjes oud, nu is ie 14 weken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die met dat zwarte oogquote:
Bij 4:17 zie je de vader. Dat is een raszuivere chihuahua.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:50 schreef oh-oh het volgende:
Dat zijn hele leuke pups maar dat zijn toch geen raszuivere chihuahua's?
Bedankt ! Ik had net al wat geprobeerd, maar toen was hij dus niet meer in proportiesquote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:58 schreef Barbaaf het volgende:
Bij mij past hij nog in het kadermaar je zou de [img] tag kunnen vervangen door bv. [img=350], of een andere breedte in pixels.
Jups, een echterd ! Hij heet Dazzle, is momenteel zo'n 4 jaar en ik mis hem (ik zit namelijk in het buitenland). Hoop kamwerk, maar als ie net gekamd is, is het zo'n beauty !quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:18 schreef Pure-Poison het volgende:
Ow Susi wat een leuke hond,is het een bearded collie? Hoe oud is ie en hoe heet ie?
Die van ons is een watje. Trekt dan heel semisneu zo een voorpoot omhoog, zo van iehlquote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:56 schreef rena het volgende:
Zijn jullie honden ook bang voor harde regen? Ik denk dat die van mij het verband legt met onweer en daarom zo spastisch doet.. Piepen, hijgen en ijsberen, what a dramaqueenHet is wel lichtelijk zielig
quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:23 schreef Tharalom het volgende:
Hier nog wat foto's van bhodi, hier is ze 9 weken, meer recente foto's komen zo snel mogelijk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een vreselijk lief hoopje hond!!!!quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:23 schreef Tharalom het volgende:
Hier nog wat foto's van bhodi, hier is ze 9 weken, meer recente foto's komen zo snel mogelijk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 22 januari 2009 00:06 schreef milia het volgende:
Ach, die Frits.......en al die andere hondjes![]()
Onze vorige hond had twee katertjes aangenomen als eigen kindertjes compleet met schijnzwangerschap ennoemmaarop. Helaas moesten we veel te vroeg afscheid nemen van deze schatvanwege epileptie, ze mocht maar 6 jaar worden
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 21 januari 2009 23:43 schreef oh-oh het volgende:
Oh die Bhodi![]()
Ze kijken altijd zo verdrietig die cockertjes.
Voor wie even heel hard wil lachen, Frits kreeg van een fan een zelfgehaakte muts.
Daar kan je natuurlijk echt niks mee.
Behalve dan je hond even totaal belachelijk op de foto zetten en daar dan heeeeeeeeeeeeeeeeel hard om lachen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weer een nieuwe foto.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:32 schreef DSS24 het volgende:
[..]
Update met een foto van afgelopen week.
Vorige foto
Hij werd net wakker. Ik zal nog andere foto's maken.
Heeft ze geen 3de ooglid? Baloe zn oog met name zn linker traant echt ontzettend. En er komt ook vaak spul uit. Ik maak het 3x per dag schoon maar het blijft komen. Volgens de DA heeft hij een 3de ooglid, en is er op dit moment weinig aan te doen. Druppels hebben hier ook niet geholpen. Als het erger werd moest ik even terug komen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:03 schreef Tharalom het volgende:
Gaat wel heel snel nu, het 'puppy"zijn gaat er snel van af! Ze is nu echt in een ondeugende, onderzoekende fase. Maar eht gaat hartstikke goed, ze is heel lief en lusitert goed.
Wel heel veel last van vieze oogjes, we hebben al een paar weken druppels en zalf maar lijkt nog niet echt te werken...
wat een lieve pluizebol!quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:54 schreef DSS24 het volgende:
[..]
Weer een nieuwe foto.
Hij is nu 10,5 maand oud en weer behoorlijk gegroeid.
[ afbeelding ]
Heb je druppels of zalf gehad?quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:36 schreef Tharalom het volgende:
Dieranrts vermoedde dat ze "bultjes" op haar ooglid had zitten waardoor haar oogjes zo traanden. Ik maak ook 3x per dag haar oogjes schoon en druppel al een maandje. Volgende week ga ik weer even langs de DA voor een ogencheck.
Ben trouwens nu bezig om haar te leren zitten'liggen en blijven, gaat echt heel goed, alleen liggen snapt ze nog neit helemaal haha
Ah, lief!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:50 schreef Xebber het volgende:
Mara, 8 weken:
[ afbeelding ]
Mara, 6 maanden:
[ afbeelding ]
de ouders van mn vriend hebben ook een oud-duitse herderquote:
Dat is ook echt een mooie!quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:13 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
de ouders van mn vriend hebben ook een oud-duitse herderhet zijn echt zulke lieverds
Falco uit de oude doos:
[ link | afbeelding ]
ik niet, de ouders van m'n vriend wel toendertijd geloof ik. hij woont jammer genoeg niet bij ons (maar dat kan ook niet in ons appartement), maar we gaan natuurlijk wel op visite!quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:23 schreef DSS24 het volgende:
[..]
Dat is ook echt een mooie!
Nog donkerder dan Carlos, en dat vind ik wel vet!
Wij hebben expres een donkere gekozen![]()
Jullie ook?
Hij is behoorlijk groot he!quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:55 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ik niet, de ouders van m'n vriend wel toendertijd geloof ik. hij woont jammer genoeg niet bij ons (maar dat kan ook niet in ons appartement), maar we gaan natuurlijk wel op visite!
hier nog eentje, van toen het zo heet was:
[ link | afbeelding ]
quote:
Wat is mara voor een ras?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:50 schreef Xebber het volgende:
Mara, 8 weken:
[ afbeelding ]
Mara, 6 maanden:
[ afbeelding ]
hij is op zich best aan de maat, maar het is ook veel haar hoorquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:19 schreef DSS24 het volgende:
[..]
Hij is behoorlijk groot he!
ik hoop dat die van ons ook nog wat groter wordt.
Honden groeien het eerste jaar toch in de hoogte en het 2de jaar worden ze voller had ik begrepen.
Kopt dat trouwens?
Maxipupquote:Op zondag 1 februari 2009 14:45 schreef Harajuku. het volgende:
[ afbeelding ]
Dat ik m nog puppy noem
quote:Op zondag 1 februari 2009 14:45 schreef Harajuku. het volgende:
[ afbeelding ]
Dat ik m nog puppy noem
quote:Op zondag 1 februari 2009 14:36 schreef oh-oh het volgende:
Bubs, leuk zo een keuring!
Als het echt een officiele keuring was is het niet zo een heel mooi rapport, maar ze is nog heel jong he.
Belovend zie je amper in de ring zeker in babyklasse niet, tis echt 9 van de 10 keer vb dan![]()
Gangwerk achter is wel iets om goed in de gaten te houden, want volgens mij zijn teckels ook beruchte patella honden toch?
Dus als ze veel huppelt of onregelmatig stapt, dan zou ik daar wel naar laten kijken bij een da.Ik kan me indenken dat alle andere dingen niks uit maken als je zelf niet van plan bent om met haar te gaan showen, als ze maar leuk is toch!
Wij gingen gisteren wandelen, 2 vriendinnen en ik, met onze in totaal 15 honden.
En lol dat ze hadden!
De hele meute ( een langhaar chihuahua, een korthaar chihuahua, 1 powder puff en 12 naakthondjes!):
[ afbeelding ]
Na twee uur rennen en vliegen in het veld lag de hele meute daarna uitgeteld bij mij op de bank:
[ afbeelding ]
Oke vroeg het me af omdat ze zeggen dat langharige honden minder verharen.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:55 schreef Harajuku. het volgende:
Elke Golden die ik in huis gehad heb verhaarden als de neten
Serieus echt goed op letten!quote:Op maandag 2 februari 2009 21:00 schreef -Bubseltje- het volgende:
Wij gaan idd niet showen of wat![]()
Ze zou de keurmeester opvreten van blijheid. Heb geen enkele hond daar zo vrolijk zien stappen als Beau.
Goede tip van de hupje ik zal het in de gaten houden!!
Wat een poepiequote:Op zondag 1 februari 2009 14:45 schreef Harajuku. het volgende:
[ afbeelding ]
Dat ik m nog puppy noem
jaquote:Op maandag 2 februari 2009 19:52 schreef Pure-Poison het volgende:
Wat een lief koppie![]()
Verharen die Golden's nou heel erg?
Charlie & Lex #2 here's morequote:
Met vloerbedekking (mn vriend heeft dat) zuig ik 3x per dag. Thuis hebben we laminaat. 1x zuigen, 1x wisserquote:
quote:
Wel alstie mn plekje op de bank inpikt. Isch lekkah warm voor hemquote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:21 schreef rena het volgende:
[..]
![]()
Slaapt hij altijd onder een dekentje?
Lieve hond hoor!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:34 schreef Qwea het volgende:
Dikkie spam!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Voor freddy staat een foto van MM en mij, en baloe... en het lijkt net alsof freddy achter ons aanzitquote:Op woensdag 4 februari 2009 09:08 schreef DSS24 het volgende:
[..]
Lieve hond hoor!
Maar die freddy krueger is echt vet
Niet verwennen!quote:Op maandag 9 februari 2009 11:04 schreef draculettetje het volgende:
ik ben in staat ronja vreselijk te verwennen vandaag
vanaf morgen gaat ze even op anti allergie voer zeg maar en dan mag ze ook even geen ander tussendoortje
en dat vind ik zielig!
ja weet ik wel hoor dat ik het niet moet doen! doe het ook nietquote:Op maandag 9 februari 2009 11:08 schreef Qwea het volgende:
[..]
Niet verwennen!
Vooral niet met lekkers! Daar heb je alleen haar mee. Dat is het stomste wat je zou kunnen doen. Baloe heeft ook voedselallergie, en die kon ik ook niet zomaar even "verwennen" met lekkers. Ik weet nu wat het probleem is > brood/meel/granen/whatever in brood en aardappels zit.
Fruit kan hij wel tegen, karbo botjes ook, en ook tegen speciale koekjes. Maar je hebt echt alleen haar ermee. Het is niet zielig. Het is zielig dat ze kapot gaat van de jeuk.
Welk hypoallergeen voer ga je geven? Ik gaf Baloe specific. En nu krijgt hij proplan zalm en rijst.
O, dat is zo ranzigquote:Op maandag 9 februari 2009 11:09 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb lopen kokhalzen vandaag. Charlie had t hele huis ondergescheten, en dat doet ie natuurlijk wanneer alleen ik thuis ben
Ik ben nog misselijk
quote:Op maandag 9 februari 2009 12:13 schreef rena het volgende:
[..]
O, dat is zo ranzigIk moest een keer op iemands honden passen, die bleven gewoon thuis en ik liet ze uit en gaf ze eten. Maar die hadden dus van de stress, denk ik, elke keer het HELE huis ondergescheten en dat 3 dagen achter elkaar
![]()
De hele huiskamer, de banken, bij de deur, in de keuken enzovoorts.
Ik heb er nog steeds trauma's van.
De geur vergeet je in ieder geval nooit meer.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:53 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
! Net als met kinderen, t is nog erger als ze niet van jou zijn
Dan valt dit nog wel mee
baloe had hotpots. Rode plekken op zn huid die jeukten en begonnen te etteren. Op hypoallergeen voer gezet 8 weken lang, en van minimaal 1x per week bij de DA zie ik de DA nu enkel nog 1x per maand voor zn medicijnen.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:10 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ja weet ik wel hoor dat ik het niet moet doen! doe het ook niet
weet nog niet welk voer het is, haal het morgen bij de dierenarts op!
Hoe kwam je er bij baloe achter?
Ronja blijft gekke rare kale plekje bij d'r snuit (aan 1 kant) houden vandaar dat de dierenarts nu denkt aan een voedsel allergie
Ik ruim 100x liever kots en poep van mijn hond op, dat van mijn nichtje bvquote:Op maandag 9 februari 2009 13:24 schreef rena het volgende:
[..]
De geur vergeet je in ieder geval nooit meer.Maar volgens mij is alle poep of kots even erg hoor, zelfs al is het van je eigen hond
Hoe heb je het weten op te ruimen zonder over je nek te gaan
?
Ik ben van het soort dat geografisch dusdanig slecht is dat TomTom bestaansrecht heeft...quote:Op maandag 9 februari 2009 14:35 schreef oh-oh het volgende:
Gave foto's P_B, was je bij Beach End in Noordwijk?
Daar ga ik ook heel graag heen met mijn dogs!
Oooh Gregorquote:Op donderdag 12 februari 2009 22:35 schreef Cocktailprikker het volgende:
Gregor en ik waren dit topic vergeten![]()
[ afbeelding ]
Wat mooi beest inderdaad!quote:Op maandag 9 februari 2009 12:44 schreef P_B het volgende:
Hmmmmm, klinkt bekend. Een keer zoiets gehad toen ze buiten van iets heel ranzigs had lopen eten bij een groene bak. Half middagje weg en het halve huis onder de spuug: bank, kussens, gordijnen, grond. En allemaal in nare hoekjes. *Brrrrrr*
Maar goed, foto's! Zag wat Oud-Duitse herders langs komen dus deze kan er ook nog wel bij. Althans, ik dacht van wel dat het er een is. Hij is van een goede kennis en vlak voor kerst op het strand van Noordwijk geweest. Kleine selectie maar de hele serie is hier te vinden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het precieze antwoord moet ik je schuldig blijven maar ik geloof zo'n 12-14 maanden.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:02 schreef DSS24 het volgende:
[..]
Wat mooi beest inderdaad!
Sowieso mooie actiefoto's![]()
Hoe oud is hij?
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:38 schreef oh-oh het volgende:
Voor Maes , even übercute langharige chihuahua spam:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Maar Karel is niet altijd zo lief hoor!
[ afbeelding ]
![]()
Zo keek Asko ook altijd als tie naar de dierenarts moest.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 20:54 schreef Guppyfriend het volgende:
hahaha, die tweede foto van Joost op die tafel! *help...*
toch veel plezier met carnaval!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:15 schreef Pure-Poison het volgende:
Gijs en Joost zitten in het pension,we gaan morgenochtend paar dagen naar Brabant en Joost blijft de auto een drama vinden (en aangezien het 2,5 huur heen en dan weer 2,5 uur terug is).Ik mis ze nu al![]()
Ronjalekker he als ze zo bij je komen liggen
Maak kennis met Bob (maltezer x york teefje)quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:43 schreef LPFAN het volgende:
Jaa ze is ook erg mooi!
Hahaha wat voor hond heb je?
O, dat is een leuke mixquote:Op donderdag 5 maart 2009 16:18 schreef Lastpost het volgende:
Hier mijn nieuwe aanwinst, Kyra!
Grotendeels een Berner Senne en voor het overige deel een Sint Bernard.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Samen met het andere baasje.
My god wat een beer. Echt een geweldige hondquote:Op maandag 9 maart 2009 20:44 schreef Nies het volgende:
Indy op de hei;
[ afbeelding ]
en Indy int park;
[ afbeelding ]
In heeft een heel fijn hoofdje hoorquote:Op maandag 9 maart 2009 20:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
My god wat een beer. Echt een geweldige hondDie koppen ook. Het zijn verdomme net pony's
ooh my fucking godquote:Op maandag 9 maart 2009 20:56 schreef Nies het volgende:
[..]
In heeft een heel fijn hoofdje hoor
Kaatje;
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 9 maart 2009 20:44 schreef Nies het volgende:
Indy op de hei;
[ afbeelding ]
en Indy int park;
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 9 maart 2009 21:56 schreef Dandilion het volgende:
@ oh-oh: je steelt de show met die fotos van je:-)
Sowwyquote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:19 schreef Bengeltje het volgende:
Prachtige foto's idd van die Deen, alleen erg grote foto's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |