abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64209813
Kom net tot de ondekking dat ik vanmorgen het vorige deel heb dichtgegooid,hier dus maar verder meet deeltje 15

Dit schreef Ms.Poes (als bijna laatste) over Saartje

Saartje komt uit Polen en is daar afschuwelijk behandeld, en ze heeft onvoorstelbare dingen gezien. Toen ik haar voor het eerst zag (via een foto) wist ik meteen dat ik alles voor haar wilde doen, teneinde haar een beter leven te geven. Aldus geschiedde.

Zo angstig had ik ze nog nooit meegemaakt (en ik heb wel wat ervaring met sukkelaartjes ). De eerste dagen wilde ze niet eens naar binnen, niet eten of drinken, en richtte voor zichzelf een schuilplaats in de tuin in, lekker veilig onder een dikke struik. Met de ene dag grote en de andere dag heel kleine stapjes ging ze gelukkig wel vooruit, en inmiddels is er met haar samen te leven, wij hebben een verstandhouding, ze doet haar behoefte buiten, of op de krant in de keuken, komt netjes binnen als ik roep, of om te eten, trekt haar lip niet meer op naar de andere hondjes in huis, en sloopt enkel nog dingen als ze gefrustreerd raakt door het vuurwerk buiten. Als ik met haar praat wordt de uitdrukking in haar ogen zachter en ze is toch erg nieuwsgierig naar haar nieuwe bestaan, ik zie aan haar dat ze me wel wil vertrouwen maar al haar slechte ervaringen weerhouden haar daarvan.

Inmiddels is ze hier enkele maanden. Het doet me ongelofelijke deugd te zien hoe ze al is gegroeid. Maar het doet me verdriet dat ze zich nog steeds niet wil aan laten raken (heel soms mag ik haar neus aaien, tot haar eigen grote schrik).

Omdat jullie trotse eigenaars zijn van blije, stoere pups en vertrouwde, lieve knuffelhonden, hebben jullie wellicht tips voor mij... Hoe heb je je pup geleerd aan een riem te lopen, hoe zou je dat aanpakken bij een écht angstige hond? Wat is hét onweerstaanbare speelgoed voor jouw hondje, en hoe heb je hem geleerd daarmee te spelen? Met behulp van welke snoepjes krijg je alles van ze gedaan? Heb je zelf toevallig een volwassen (bange) hond gehad die alles nog moest leren?

Ik wilde hier wellicht een topic over openen maar probeer het eerst hier.
01-08-2008
  Moderator zondag 21 december 2008 @ 16:26:36 #2
155227 crew  Guppy
dus
pi_64211770
kennissen van me hebben hetzelfde gedaan met een bang, verwaarloosd hondje. maar dan in frankrijk. volgens hen zijn de sleutelwoorden 'geduld' en 'liefde'.
maar volgens mij gaat dat je ook lukken. Ms Poes = heldin
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_64316014
Dank jullie wel voor de lieve reacties (ook al ben ik geen heldin, maar gewoon weekhartig en impulsief) En voor het openen van een nieuw topic natuurlijk.

Ben er snel na mijn post achtergekomen dat Saar niet voor niks zo gefrustreerd blijft: Mijn huisgenoot. Ik wist wel dat hij een kort lontje had dus ik loop altijd op mijn tenen (pijnlijk, maar gaat redelijk) maar hij blijkt ook vaak als hij alleen thuis is tekeer te gaan (tegen de hele wereld, niemand in het bijzonder), dus in het bijzijn van mijn hondjes. Hij beweerde dat ze daar niks van over zou houden maar ik hem hem duidelijk gemaakt dat het zo niet werkt: Een hondje wat door zo'n hel is gegaan trekt zich haast alles aan. Zeker de sfeer in huis. De bedoeling was dat ik hier zou blijven wonen tot ik een betaalbare huurwoning had gevonden, maar ik heb er wat meer vaart achter gezet; zoals het er nu naar uit ziet betrek ik in januari met mijn hondjes een recreatiewoning met mooie tuin en veel rust.

Inmiddels slaap ik op de bank in de woonkamer tot na oud en nieuw want ook het vuurwerk drijft Saar tot wanhoop. Hierbij lijkt ze zich gelukkig heel goed te voelen, en ik slaap ook een stuk rustiger in die wetenschap.

Ik heb er dus alle vertrouwen in dat 2009 voor Saartje een heel goed jaar wordt.

Iedereen hier een fijne, knusse kerst gewenst...
some things you lose, and some things you just give away
  woensdag 24 december 2008 @ 09:45:15 #4
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_64316290
Oh Saar is wel een liefje zeg!
Ik denk dat je met rust straks heel veel kan bereiken, wat een nare huisgenoot
Mijn honden zouden daar dus ook helemaal niet tegen kunnen. Heb je al eens aan Bach Rescue gedacht?
Daar hoor ik ook altijd goede verhalen over voor angstige honden.
Maar ik denk dat je als je strakjes je eigen plekkie hebt waar de honden rust hebben mss al sprongen vooruit maakt met haar, ik hoop het wel!
Wij willen nog even iedereen hier Fijne Feestdagen wensen en een gelukkig nieuwjaar:
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 24 december 2008 @ 18:47:31 #5
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64333494
Ik denk dat ik nog een tijdje zou wachten met trainen, eerst proberen steeds een beetje meer vertrouwen van de hond te krijgen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 24 december 2008 @ 19:03:05 #6
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_64334100

Hoe normaal is het dat 2 honden in een huis vechten ?

Deze hond vecht vaak met zn moeder over aandacht en eten. Er wordt nooit gebeten maar wel heel wat gegromd gedreigd en schijn gevochten (vechten zonder echt te bijten maar gooien elkaar wel om). Uiteindelijk wint de moeder overigens altijd. De jongere hond (2 jr mannetje) geeft het altijd op

Nu moet ik zeggen dat dit ras wel om zijn felheid bekend staat. Ik denk ook dat ze wel redelijk fel zijn als ik ze vergelijk met andere honden.
mai pen rai
pi_64335952
Oh-Oh,leeuke kaart Jij ook fijne feestdagen!

niet_links,wij hebben ook 2 honden en die vechten ook wel eens,niet heel heftig ofzo maar dan moeten ze gewoon weer even laten zien wie de baas is en dat is eigenlijk alleen maar als je ze een nieuw bot geeft, verder stoeien ze veel maar dat is echt spelen,kan er soms ook wel heftig aan toe gaan hoor!
01-08-2008
pi_64372662
quote:
Op woensdag 24 december 2008 09:45 schreef oh-oh het volgende:
Oh Saar is wel een liefje zeg!
Ik denk dat je met rust straks heel veel kan bereiken, wat een nare huisgenoot
Mijn honden zouden daar dus ook helemaal niet tegen kunnen. Heb je al eens aan Bach Rescue gedacht?
Daar hoor ik ook altijd goede verhalen over voor angstige honden.
Maar ik denk dat je als je strakjes je eigen plekkie hebt waar de honden rust hebben mss al sprongen vooruit maakt met haar, ik hoop het wel!
Wij willen nog even iedereen hier Fijne Feestdagen wensen en een gelukkig nieuwjaar:
[ afbeelding ]
Dank je, Saar is echt één van de mooiste hondjes die ik ooit heb gezien, met haar lange benen en lieve snuitje Ik ben zó stapelgek op haar, dat maakt het ook zo moeilijk om haar zo angstig en wantrouwig te zien. Ik droom ook ontzettend vaak over haar, dan droom ik dat ik ze me een dikke knuffel komt geven en lekker met me door het bos wandelt, dat soort dingen. Weet niet of ze aanvoelt dat ik zelfs in mijn slaap met haar bezig ben

Ik heb verse Rescue Remedy in huis gehaald, vandaag wordt er nog niet veel geknald en mijn huisgenoot slaapt nog. Misschien probeer ik straks een paar drupjes bij haar.
Voor oud en nieuw heb ik Sanal Relax voor haar gehaald maar ik heb daar geen ervaring mee. Weet iemand of dit helpt?
pi_64372715
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 11:32 schreef Ms.Poes het volgende:

[..]

Voor oud en nieuw heb ik Sanal Relax voor haar gehaald maar ik heb daar geen ervaring mee. Weet iemand of dit helpt?
Ik heb het ook voor onze hondjes gehaald,heb het ook nooit eerder gebruikt.Maar iemadn anders hier in het topic zei dat het voor haar hond niks deed.Hier wacht ik dus maar af.
01-08-2008
  vrijdag 26 december 2008 @ 13:07:24 #10
176471 oh-oh
pi_64374707
Ik heb mn chihuahua's vorig jaar volgepropt met die relax dingen maar zonder enig effect
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_64382161
Joost plast sinds een paar dagen in huis,zomaar op de raarste momenten,ook al is ie net uitgelaten,hij is al maanden zindelijk dus vraag me af wat er met em is,maak me best een beetje bezorgd.Zou die een blaasontsteking ofzo hebben? Als het zo door gaat ga ik na het weekend naar de dierenarts mar mischien weet iemand hier wat het zou kunnen zijn of heeft meegemaakt met zijn eigen hond.
01-08-2008
pi_64404248
Ik ben niet liever lui dan moe

pi_64425450

Don't ask .

Twister.

Tommie & sneeuw .
pi_64425483
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 17:16 schreef Juup© het volgende:
Ik ben niet liever lui dan moe

[ afbeelding ]
Ahw .
  maandag 29 december 2008 @ 10:45:30 #15
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_64457940
Mijn nichtje voert Lara haar kerstdiner:
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  maandag 29 december 2008 @ 17:36:07 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64470512

-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 29 december 2008 @ 17:40:16 #17
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64470657
quote:
Op woensdag 24 december 2008 18:47 schreef Harajuku. het volgende:
Ik denk dat ik nog een tijdje zou wachten met trainen, eerst proberen steeds een beetje meer vertrouwen van de hond te krijgen
precies.

En mijn hond is gek op mandarijn. Met een stukkie mandarijn krijg ik ALLES van hem gedaan. Probeer wat lekkers uit, en kijk hoe het gaat. Aan de riem lopen komt nog wel. Wat je kan doen is om haar te leren dat de riem cq ketting een plezier is.

Dus niet de ketting of riem binnen om doen. Maar enkel als ze gaat plassen. Zorg dat ze die dingen met wat leuks asocieert.

Bijvoorbeeld ; Probeer haar een ketting om te doen, en zodra ze hem om heeft, beloon je dat met wat lekker en doe je hem af. Steeds ga je een stapje verder. Dan houdt ze de ketting wat langer om. En op een gegeven moment doe je de riem eraan vast. Als je ziet dat ze je genoeg vertrouwd kun je naar buiten proberen te gaan.

Maar ik zou het niet pushen... daarmee kun je alle vertrouwen weer wegvagen.
  maandag 29 december 2008 @ 17:43:39 #18
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64470797
quote:
Op woensdag 24 december 2008 19:03 schreef niet_links het volgende:
[ afbeelding ]

Hoe normaal is het dat 2 honden in een huis vechten ?

Deze hond vecht vaak met zn moeder over aandacht en eten. Er wordt nooit gebeten maar wel heel wat gegromd gedreigd en schijn gevochten (vechten zonder echt te bijten maar gooien elkaar wel om). Uiteindelijk wint de moeder overigens altijd. De jongere hond (2 jr mannetje) geeft het altijd op

Nu moet ik zeggen dat dit ras wel om zijn felheid bekend staat. Ik denk ook dat ze wel redelijk fel zijn als ik ze vergelijk met andere honden.
Heel normaal. Rangorde verdeling. Als het niet tot bloedens aan toe gaat of echt bijten, laat ze dan maar lekker. Blijkbaar staat de moeder toch nog steeds als hoogste in de rangorde, maar zal de zoon telkens proberen om haar van die plek te stoten.
  maandag 29 december 2008 @ 17:50:25 #20
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64471049
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:36 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
't Blijft een lekkerding en ik blijf jaloers

Kan MsPoes geen eigen topic openen trouwens? Lijkt me wel heel interessant om te volgen, als ze daar zelf ook behoefte aan heeft
  maandag 29 december 2008 @ 17:54:03 #21
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64471187
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:50 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

't Blijft een lekkerding en ik blijf jaloers

Kan MsPoes geen eigen topic openen trouwens? Lijkt me wel heel interessant om te volgen, als ze daar zelf ook behoefte aan heeft
Hij lag echt prins heerlijk. Bed moest toch verschoont worden dus hij mocht erop liggen. Hij en MM zijn in slaap gevallen zo en MM kwam was net een u wakker Baloe heeft er de hele dag praktisch op gelegen

Dat van dat topic vind ik een goed idee mits ms poes het wil. Ik wil het ook wel volgen eigenlijk
  maandag 29 december 2008 @ 17:55:06 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64471224
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:48 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ja, liever lui dan moe

die van jouw is ook stoer Ligt hij wel vaker zo?
pi_64476867
Wat een leuke foto's allemaal weer !!!
01-08-2008
  maandag 29 december 2008 @ 21:12:00 #24
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64477921
trouwens ;

maandag 29 december 2008 @ 21:54:26 #25
176471 oh-oh
pi_64479652
Bil zn broer Mucho was hier met kerst.
Mucho kreeg Billy's oude zebrapak kado , want ik had nieuwe gemaakt voor Chico en Billy.
De broers, met in het midden hun wegduikende overgrootvadertje Chico:

Frits kreeg heel veel kadootjes en was helemaal in zijn element , hij lag als een kloek op eieren en niemand mocht in de buurt komen:

Karel kwam pas onder de bank vandaan toen al het bezoek weer weg was, hij was jaloers omdat Frits de chihuahuabroertjes van Mucho zo leuk vond
( Groucho Marx )
pi_64481668
Tijd geleden dat ik met onze denver gepronkt heb

pi_64483865
quote:
Op maandag 29 december 2008 21:54 schreef oh-oh het volgende:

Frits kreeg heel veel kadootjes en was helemaal in zijn element , hij lag als een kloek op eieren en niemand mocht in de buurt komen:
[ afbeelding ]

Hij blijft de leukste uit de bende,dat koppie is gewoon geweldig!!!

Patries86 ,leuke foto's ook!

Ik heb er ook een zooi nieuwe foto's van Gijs en Joost maar kan de kabel van de camera niet meer vinden
01-08-2008
  dinsdag 30 december 2008 @ 08:37:48 #28
176471 oh-oh
pi_64490166
quote:
Op maandag 29 december 2008 23:32 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Hij blijft de leukste uit de bende,dat koppie is gewoon geweldig!!!

Patries86 ,leuke foto's ook!

Ik heb er ook een zooi nieuwe foto's van Gijs en Joost maar kan de kabel van de camera niet meer vinden
En dan te bedenken dat Frits echt zwaaaaaaaar de vervelendste is he
( Groucho Marx )
pi_64517518
Ik kom hier ook mijn lieve hondje showen! Cuko is alweer 11 jaar en nog steeds een eigenwijze en ondeugende donder.

Hoe groter de stokken, hoe beter.

Tot zijn eigen verbazing gelukt om zelf op de salontafel te klimmen/springen
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_64545420
Even een snelle terugvindhondjespost plaatsen, morgen snel even goed bijlezen, wat zijn er weer veel mooie hondjes geplaatst
  woensdag 31 december 2008 @ 22:31:41 #31
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64545448
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 23:50 schreef LeNeHe het volgende:
Ik kom hier ook mijn lieve hondje showen! Cuko is alweer 11 jaar en nog steeds een eigenwijze en ondeugende donder.

[ link | afbeelding ]
Hoe groter de stokken, hoe beter.

[ afbeelding ]
Tot zijn eigen verbazing gelukt om zelf op de salontafel te klimmen/springen
Charlie stond laatst ineens ook op de hoge eettafel Denk dat ie via de stoel is gegaan
  vrijdag 2 januari 2009 @ 00:54:54 #32
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64571431
Charlie en Jazz hebben nooit echt ruzie of zo. Als Jazz zn bui heeft rennen ze wel eens achter elkaar aan en geven elkaar speelse tikken, maar verder was het nog niet gezellig oid. Geloof dat ze elkaar stiekem wel aardig vinden.

Sinds een weekje bedacht Jazz dat al die 50 kattenplekjes wel leuk zijn, maar t kussen van de hond is natuurlijk nog véél leuker. Over het algemeen liet Charlie hem dan ook gewoon liggen. Vanavond heb ik Jazz opgetild, Charlie op zn kussen gedaan en Jazz er weer naast.

Gingen ze nog gewoon samen slapen ook
pi_64588513
LeNeHe - Je hond kijkt ook echt met zo'n blik van "Huh hoe kom ik hier nou weer?"

Ik vond weer wat oude foto's van lieve Cesar die in 2007 is overleden. M'n lieve rel-Malteser die naar niemand luisterde:

M'n ouders hebben later dit lieve beestje genomen, Dibbes de Shi-Tzu, de liefst knuffeligste schoothond die ik ken, maar o wee als hij even geen aandacht krijgt, dan zul je het weten ook

Hier was hij nog wat jonger:

En hier was hij echt heel jong:

pi_64595351
Cesar Is ie oud geworden?
Die Dibbes als puppy,schattig hoor!
01-08-2008
pi_64664558
Joost en Gijs-Spam!!

Gijs net bij ons,4mnd oud (begrijp nog steeds niet dat niemand hem wilde!!)

Joost zijn favoriete slaaphouding

Of op schoot natuurlijk,knuffelen en geaaid worden is zijn grote hobby!

Gijs speelt het liefst heel de dag met zijn poppetje..

Vrouwtje is zo gek op mij,en ik ook op vrouwtje

De hond van mijn broer,Bert.Een ontzettende lelijkerd,maar een schat van een hond!
En kan het (gelukkig)er goed vinden met Gijs&Joost

12weken
01-08-2008
pi_64677740

Vanmorgen rond negen uur.
pi_64706193
Aahw wat een leuke beestjes allemaal
Dan wil ik mijn hondje ook wel even spammen
Ze heet Kyra

Verstoppertje spelen
  dinsdag 6 januari 2009 @ 07:54:20 #38
44200 Sjeekie_Beekie
pi_64717716
Gisteren waren we het jeugdjournaal aan het kijken waar het nieuwsbericht van de pinguins in Burgers' Zoo op kwam. De presentratrice adviseerde om dieren die buiten te slapen, bij de voorspelde vorst van 15 graden, naar binnen te halen.

Lara sprint gelijk naar de achterdeur en gewoonlijk doet ze dat om haar speelgoed of bot van buiten naar binnen te slepen, of nu om in de sneeuw te spelen.

Madam sleurde haar 3 dekens uit het nachthok naar de achterdeur, en toen ik haar binnenliet sleepte ze alles naar haar kussen, samen met het deken wat in de bench lag. Ze ging er triomfantelijk bovenop liggen met zo'n blik in haar ogen van: "Ik weet niet wat jullie er van denken, maar van het nieuws mag ik vanavond binnen slapen! ".

Ze heeft vannacht toch binnen mogen slapen, want mijn vriend vond het zo zielig voor d'r dat het zo ging vriezen. En nu mag ze lekker buiten in de sneeuw ravotten als onze junior naar school is.
Oudste, Jongste en Lara
pi_64730662

Buigen voor zijn speelgoed
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:27:35 #40
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64730840
Donkere Golden

En waarom woont Lara buiten?
pi_64734266
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:27 schreef Harajuku. het volgende:
Donkere Golden
Dank je Het is echt een gestoorde, dolle, vreselijk lieve gek

Nog een winterplaatje, zo komt hij vaak op je afstormen, om vervolgens op het laatste moment uit te wijken(wat me vorige week een blauw been opleverde omdat hij niet op tijd aan de kant ging ):

Ze worden wel vreselijk druk met dit vriesweer zeg, en normaal is hij al druk
And you know I might
pi_64734378
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:43 schreef rena het volgende:

[..]

Dank je Het is echt een gestoorde, dolle, vreselijk lieve gek

Nog een winterplaatje, zo komt hij vaak op je afstormen, om vervolgens op het laatste moment uit te wijken(wat me vorige week een blauw been opleverde omdat hij niet op tijd aan de kant ging ):
[ afbeelding ]

Ze worden wel vreselijk druk met dit vriesweer zeg, en normaal is hij al druk

Schitterend die gekke honden.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:47:36 #43
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64734441
Heel herkenbaar inderdaad, sinds de sneeuw maakt Charlie ook nog meer gekke sprongen dan normaal enzo. Ziet er niet uit
pi_64735463
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:47 schreef Harajuku. het volgende:
Heel herkenbaar inderdaad, sinds de sneeuw maakt Charlie ook nog meer gekke sprongen dan normaal enzo. Ziet er niet uit
Ze doen heel spastisch ja, ook met uitlaten is het een groot feest En sneeuw eten en dan met je natte poten het huis binnenstormen De winter is altijd een smeerboel hier in huis, mijn moeder heeft daar heel erg aan moeten wennen sinds we een hond hebben

Ik had het niet helemaal gevolgd, maar heb jij nu alleen Charlie nog of heb je die andere ook gehouden?
And you know I might
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:36:00 #45
133755 Insania
Wederom kritisch
pi_64736420

Bentley groet Fok!
Dunkelheit
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:36:24 #46
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64736438
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:47 schreef Harajuku. het volgende:
Hallo, je woont 20km ofzo van hier. Welke sneeuw ?
pi_64737078
Ja de sneeuwpret is hier ook hoor,vooral Gijs vind het erg leuk Joost wil eigenlijk het liefst snel naar binnen,veel te koud....zeikertje!

Bentley is cuteeeee Is het nog een pup? Kan het niet goed zien op de foto.
01-08-2008
  dinsdag 6 januari 2009 @ 18:23:56 #48
133755 Insania
Wederom kritisch
pi_64738259
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:52 schreef Pure-Poison het volgende:

Bentley is cuteeeee Is het nog een pup? Kan het niet goed zien op de foto.
11 weekjes
Wat leuk dat jullie allemaal sneeuw hebben
Hier in Groningen geen sneeuw voor Bram en Bentley.
Dunkelheit
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:13:51 #49
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64748681
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:11 schreef rena het volgende:

[..]

Ze doen heel spastisch ja, ook met uitlaten is het een groot feest En sneeuw eten en dan met je natte poten het huis binnenstormen De winter is altijd een smeerboel hier in huis, mijn moeder heeft daar heel erg aan moeten wennen sinds we een hond hebben

Ik had het niet helemaal gevolgd, maar heb jij nu alleen Charlie nog of heb je die andere ook gehouden?
Ja, door de sneeuw was Charlie toen we net binnen waren ook nog wild, sprong ie tegen me op met zn natte lijf Honden

Lex zou altijd al weggaan Twee? weken voor kerst ie is officieel over gegaan. Maar met feestdagen ed is mn tante altijd hier, en Lex dus ook gewoon weer. En mn tante komt elke doordeweekse avond hier, Lex dus ook weer. We zien hem dus nog heel vaak :p
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hallo, je woont 20km ofzo van hier. Welke sneeuw ?
Nu ja, we hadden geen meters, waar wel een klein laagje
pi_64754112
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Aahw wat een leuke beestjes allemaal
Dan wil ik mijn hondje ook wel even spammen
Ze heet Kyra

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Verstoppertje spelen
[ afbeelding ]
Bla_Bla_Bla; wat heb jij een lief hondje zeg! Hoe oud is ze? En hoe vindt Kyra Dana?

[ Bericht 0% gewijzigd door Carmella op 07-01-2009 00:26:01 ]
pi_64754360
LeNeHe; wat een liefje is Cuko!

Razztwizzle; wat een mooierd was Cesar

Pure-Poison; nou dat begrijp ik ook niet hoor, als ik Gijs toch zou zien zou ik meteen verkocht zijn Dat witte knuffeltje
En Joost Wat zijn teckels toch leuk hè! En wat een droppie dat Bulldogje

Bengeltje; Wow, prachtige kiekjes in de sneeuw

Rena; wat een acrobaat

Insania; Bentley awww
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:42 schreef Patries86 het volgende:
Tijd geleden dat ik met onze denver gepronkt heb

[ afbeelding ]

Oh kijk hem nou poseren op dat bospaadje !!
pi_64757950
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:18 schreef Carmella het volgende:

[..]

Bla_Bla_Bla; wat heb jij een lief hondje zeg! Hoe oud is ze? En hoe vindt Kyra Dana?
Ze is nu ruim 10 jaar Ze vind Dana erg interessant en andersom ook. Kyra gaat altijd heel lief langs het speelkleed van Dana liggen toekijken, erg schattig
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:48:06 #53
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64763701

pi_64778128
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:13 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Lex zou altijd al weggaan Twee? weken voor kerst ie is officieel over gegaan. Maar met feestdagen ed is mn tante altijd hier, en Lex dus ook gewoon weer. En mn tante komt elke doordeweekse avond hier, Lex dus ook weer. We zien hem dus nog heel vaak :p
Ah zo! Dat had ik niet helemaal meegekregen. Doe maar weer eens een foto van ze plaatsen als je wil
And you know I might
pi_64788105
Wat een leuke foto's en lieve honden komen hier voorbij zeg!
En bedankt voor de complimenten over Cuko, ik geef ze door aan 'm .

Hij had gister last van koude pootjes, ging 'ie helemaal huppelen hihi.
I found myself alone,
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:40:18 #56
176471 oh-oh
pi_64788287
Oh mijn arme honden hebben echt zere poten, niet van de sneeuw, maar van al dat strooizout, dan brandt echt aan die pootjes, zo sneu.
Chico mocht vandaag dan ook mee naar kantoor in zn draagtas, wat hem erg goed beviel
Mijn ventjes in de sneeuw:

Check die sneeuwballen in Chico zn sokjes...
( Groucho Marx )
pi_64791288
Ze zien er weer prachtig uit oh-oh
Ik hoor wel eens dat ze de pootjes insmeren met vasaline,helpt dat ook niet als bescherming tegen het zout want dat lijkt me idd geen pretje
01-08-2008
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:39:51 #58
176471 oh-oh
pi_64791585
Dan ben ik langer bezig met 16 pootjes insmeren dan dat we buiten zijn
Ik til Chico en Frits nu waar gestrooid is, en Karel en Bil zijn bikkels, die hinken er snel doorheen en stampen dan lekker met de pootjes door de sneeuw
( Groucho Marx )
pi_64792260
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:39 schreef oh-oh het volgende:
Dan ben ik langer bezig met 16 pootjes insmeren dan dat we buiten zijn

HaHa dat is waar!
01-08-2008
pi_64798240
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:20 schreef Bengeltje het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zie ik nou een prikband om een labje? Mag ik vragen waarom?
~ I like it hot ~
  donderdag 8 januari 2009 @ 08:47:36 #61
44200 Sjeekie_Beekie
pi_64799651
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:27 schreef Harajuku. het volgende:
-knip-
En waarom woont Lara buiten?
Lara is een jachthond. Haar ouders liggen 's nachts ook buiten, ze is in de berging van de fokker geboren [op 6 mei, bij +20 graden, maar goed] en naar onze mening is dat ook voor haar beter. Zowel voor haar als hond, als voor haar vacht.

In de tijd dat wij niet thuis zijn overdag, kan ze op de hele plaats lekker ravotten en op de vogeltjes afsluipen en binnen niets vernielen, omstoten of kapotknauwen. Buiten heeft ze de hele plaats tot haar beschikking, haar nachthok staat in de kennel waar de deur de hele dag van open staat.

We hadden sinds gisteren een bench binnen staan, de laatste 4 maanden is de deur niet dicht geweest. Ze heeft er in het begin wel veel ingelegen [en geschreeuwd om er weer uit te komen], maar toen ze zindelijk was, zijn we dat langzaamaan gaan afbouwen, zodat ze naar buiten kon. We hadden het geluk dat we haar vlak voor de zomervacantie mochten ophalen. Dus ruim voordat de temperaturen gingen dalen, kon ze wennen aan het buiten slapen.

Haar vacht is sneller aangepast aan de kou en nu ze ruim 4 maanden buiten slaapt, wil ze 's avonds als de CV aanslaat uit zichzelf naar buiten. Dan ligt ze te hijgen van de warmte op de vloerverwarming. Dus de sneeuw is voor haar een uitkomst om eventjes af te koelen. Straks in het voorjaar is ze ook sneller klaar met ruien, omdat ze sneller van wintervacht naar zomervacht wisselen als ze buiten liggen.

Maar zodra wij 's ochtends op zijn, wordt ze binnen geroepen en is ze gewoon binnen. Ze heeft niet een kennel om de hele dag buiten te zijn. Het is en blijft een huishond en ze is graag bij ons in de buurt. Het voordeel van een kennel is dat wanneer ze gezwommen heeft, ze lekker buiten [en/of in het nachthok] mag opdrogen met een flinke kluif, dan wordt het binnen niet één grote natte, zanderige troep.

Over een paar jaar zouden we graag nog een hondje in huis halen. Dan hebben ze mekaar ook als gezelschap. We werken allebei onregelmatig, dus het grootste deel van de tijd is er wel iemand van ons thuis. Het langste wat ze alleen zit is ongeveer 5 uurtjes en dat komt een keer of 6 in de maand voor. Maar twee is toch wel heel gezellig in huis, de fokker heeft er zelf 3 rondlopen en het is gewoon leuk om te zien dat ze zoveel met elkaar optrekken. Nummer 2 komt dan ook buiten te liggen, nadat we de kennel hebben uitgebreid en een nieuw nachthok hebben getimmerd.
Oudste, Jongste en Lara
  donderdag 8 januari 2009 @ 08:55:36 #62
176471 oh-oh
pi_64799763
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 08:47 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:

[..]

In de tijd dat wij niet thuis zijn overdag, kan ze op de hele plaats lekker ravotten en op de vogeltjes afsluipen en binnen niets vernielen, omstoten of kapotknauwen. Buiten heeft ze de hele plaats tot haar beschikking, haar nachthok staat in de kennel waar de deur de hele dag van open staat.

Maar dat is wel erg gemakszuchtig, je kan het haar toch ook gewoon afleren?
( Groucho Marx )
  Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 09:03:51 #63
155227 crew  Guppy
dus
pi_64799890
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 08:55 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Maar dat is wel erg gemakszuchtig, je kan het haar toch ook gewoon afleren?
zo kan je het opvatten ja... maar uit het verhaaltje maak ik op dat Lara het niet erg vervelend vind om buiten te zijn. het is dan toch een prettige bijkomstigheid dat je dat soort dingen niet hoeft af te leren?

maw, ik zie het niet meteen als negatief dat dit genoemd wordt

overigens, want sneu dat je hondjes zo'n last hebben van het strooizout oh-oh dat is echt een nadeel van het fijne winterweer
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 8 januari 2009 @ 09:31:54 #64
176471 oh-oh
pi_64800450
Nee ok, maar tis toch gewoon wel handig als je hond leert dat ie binnen niks mag slopen?
Lijkt me ook zwaar ongezellig, als je hond al naar buiten wil zodra de cv aan gaat.
Heb je hier in NL lekker veel plezier van je hond, zit ie driekwart van t jaar buiten
( Groucho Marx )
  Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 10:48:08 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_64802717
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 09:31 schreef oh-oh het volgende:
Nee ok, maar tis toch gewoon wel handig als je hond leert dat ie binnen niks mag slopen?
Lijkt me ook zwaar ongezellig, als je hond al naar buiten wil zodra de cv aan gaat.
Heb je hier in NL lekker veel plezier van je hond, zit ie driekwart van t jaar buiten
ik denk dat Lara overdag gewoon binnen is?
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:00:39 #66
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64803199
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:20 schreef Bengeltje het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

gaaf beest
pi_64820551
Oh-Oh, wat een schatjes! En die kleertjes

Afgelopen zomer waren we op vakantie en Bosnië was er bij ons in de buurt een heel lief jong hondje, ik wilde hem zo graag meenemen maar dat vond niet zo'n slim idee. We hebben veel met hem gespeeld en eten gegeven enzo, ik moet aan hem denken omdat ik net lees dat de hond van Lara buiten is, dat is bij honden in Bosnië stanaard het geval, vooral nu het zo koud is moet ik aan hem denken en ben ik bezorgd dat niemand voor hem zorgt...
I found myself alone,
pi_64820947
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 03:13 schreef CrazyLin het volgende:

[..]

Zie ik nou een prikband om een labje? Mag ik vragen waarom?
Ja klopt, ze is een stevige en koppige tante.
Ik heb echt geprobeerd met andere riemen, zo'n slip riem daar bleef ze mee trekken tot ze helemaal aan het piepen was door ademnood. Dat vond ik pas eng. Een halter, je weet wel, die onder de buik door gaat en
over de schouders. Maar die trok ze kapot. Eentje die je om de snuit doet zodat de kop omlaag gaat enz.
Met deze blijft ze rustiger, ze trekt niet hard nu. Maar piept ook niet dat het pijn doet.
Als ik ook maar een jankje gehoord had, deed ik dat ding ook niet meer om. Ik heb echt niet het idee
dat ik haar pijn doe.
Ben wel vanplan als mijn rug ook wat meewerkt over een paar mnd weer met een andere riem te proberen.
Flink blijven oefenen, ik ga vooruit, ze begint beter te luisteren.
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:05:05 #69
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64821421
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:53 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Ik heb echt geprobeerd met andere riemen, zo'n slip riem daar bleef ze mee trekken tot ze helemaal aan het piepen was door ademnood. Dat vond ik pas eng. Een halter, je weet wel, die onder de buik door gaat en
over de schouders. Maar die trok ze kapot. Eentje die je om de snuit doet zodat de kop omlaag gaat enz.
Met deze blijft ze rustiger, ze trekt niet hard nu. Maar piept ook niet dat het pijn doet.
Als ik ook maar een jankje gehoord had, deed ik dat ding ook niet meer om. Ik heb echt niet het idee
dat ik haar pijn doe.
Ben wel vanplan als mijn rug ook wat meewerkt over een paar mnd weer met een andere riem te proberen.
Baloe trekt ook als een gek. Muilkorf om, en hij is rustig. En als ik geen korf heb, maak ik bij elke x dat hij trekt, een omkerende beweging
pi_64823916
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:05 schreef Qwea het volgende:

[..]

Baloe trekt ook als een gek. Muilkorf om, en hij is rustig. En als ik geen korf heb, maak ik bij elke x dat hij trekt, een omkerende beweging
Een muilkorf? En daar de riem aan?? Of gewone riem en dan alleen een muilkorf?
Denken mensen dan niet dat je hond vals is?
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:12:34 #71
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64824075
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:08 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Een muilkorf? En daar de riem aan?? Of gewone riem en dan alleen een muilkorf?
Denken mensen dan niet dat je hond vals is?
Mijn hond heeft gewoon een ketting om. Zo'n slip ketting. Riem aan de ketting, en de korf om.

Mijn hond heeft sowieso een korf om, anders bijt hij andere honden. Maar hij wordt er echt rustig van. DIngen kosten 7.95 ofzo.

En nee, ze denken niet dat hij vals is
pi_64826110
Ik snap niet helemaal hoe een hond daardoor kalmeert, of meer op de manier van dat hij minder gefocused is op de andere honden?

Die van mij is redelijk goed te houden buiten, maar is wel altijd drama met andere honden (hij is zelf een keer flink aangevallen door een Sint Bernhard en sindsdien best wel feller geworden op andere honden ).
And you know I might
pi_64826146
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:48 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
mooie hond
  Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 21:02:38 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_64826304
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:12 schreef Qwea het volgende:

[..]

Mijn hond heeft gewoon een ketting om. Zo'n slip ketting. Riem aan de ketting, en de korf om.

Mijn hond heeft sowieso een korf om, anders bijt hij andere honden. Maar hij wordt er echt rustig van. DIngen kosten 7.95 ofzo.

En nee, ze denken niet dat hij vals is
is dat dan niet iets wat gewoon af te leren is? waarom doet hij het, weet je dat?
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:15:36 #75
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64826827
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:02 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

is dat dan niet iets wat gewoon af te leren is? waarom doet hij het, weet je dat?
Dominantie. Is niet af te leren. Muilkorf werkt prima.

Gaat trouwens allemaal wel iets beter hoor. In het begin was het echt met elke hond raak. Nu met iets minder honden, maar nog steeds veel. En zo'n korf is dan rete handig. Hij kan loslopen, en andere honden niet verwonden. En hij wordt er lekker rustig van
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:22:20 #76
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64827095
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:58 schreef R4m0n_46 het volgende:

[..]

mooie hond
thnx!

Nog meer van vanmorgen ;

donderdag 8 januari 2009 @ 21:48:55 #77
44200 Sjeekie_Beekie
pi_64828464
Over Lara:
Als wij thuis zijn, is Lara gewoon binnen. Of ze moet er zelf voor kiezen om naar buiten te gaan. Zodra het weer het toelaat, staat de achterdeur weer gewoon de hele dag open en loopt ze zelf op en neer. Vaak gaat ze dan buiten in de border op het koele zand liggen te slapen bij warm weer.

Binnen sloopt ze niets, ze probeert alleen alle lekkere dingen van tafel te jatten. Ze is af en toe ook wel eens alleen binnen, als ik onder de douche sta, of eventjes een boodschapje moet doen. Dat gaat ook hartstikke goed. Maar in haar jeugdige puppie-enthousiasme zwiept ze met haar staart nogal eens wat van de salontafel af [waar ze een half jaar geleden nog makkelijk onder door kon lopen].

Maar ze is een echte buitenhond, binnen is ze een vaak een vloerkleedje en buiten leeft ze helemaal op. Zeker met deze temperaturen [ik verdenk haar ervan stiekum ook Husky-bloed te hebben]. Ik heb net weer een uur buiten met haar staan te voetballen en als het aan haar lag, gingen we door tot morgenavond.
Oudste, Jongste en Lara
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:12:32 #78
176471 oh-oh
pi_64829872
Mijn zebra's in de sneeuw vanmiddag

( Groucho Marx )
pi_64838367
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:53 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

dat ik haar pijn doe.
Mja sorry, ik heb 2 labradors, 1 is een flinke vent van 64 cm en 40 kilo en zelf loop ik niet echt jofel, maar ik zou never nooit aan dit soort marteltuigen gaan beginnen
Ik zou zeggen ga eens op cursus, leer met je hond omgaan....een prikband is echt een marteltuig vind je het gek dat hij minder trekt met dat soort pennen in zijn nek
Als hij trekt, loop jij de andere kant op, zorg dat je hond geen succes heeft.......hij ziet iets waar hij naar toe wil, jij gaat de andere kant op, helaas geen succes. Luisterd hij en loopt hij netjes bij je, flink belonen, zowel met stem als met wat lekker.........moet je kijken hoe snel ze dat door hebben
Gooi alsjeblieft die prikband in de prullenbak, je beschadigd de nek en de nekwervels van de hond hier gigantisch mee, de schade is dan niet te overzien.
~ I like it hot ~
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 06:14:56 #80
155227 crew  Guppy
dus
pi_64838790
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:15 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dominantie. Is niet af te leren. Muilkorf werkt prima.

Gaat trouwens allemaal wel iets beter hoor. In het begin was het echt met elke hond raak. Nu met iets minder honden, maar nog steeds veel. En zo'n korf is dan rete handig. Hij kan loslopen, en andere honden niet verwonden. En hij wordt er lekker rustig van
oei, ik ben blij dat de honden die ik ken dat niet doen...
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:58:06 #81
176471 oh-oh
pi_64840014
Dat dominantie niet is af te leren is natuurlijk ook een stelling die nergens op trekt
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:03:20 #82
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64840121
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 06:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

oei, ik ben blij dat de honden die ik ken dat niet doen...
Mja ach. Vanaf pup was het al zo. Van alles geprobeerd, maar ik denk zelf dat het afgezien van zn macho gedrag ook een stukje angst is.

Maar ja, och. Muilkorf werkt wat dat betreft prima. Ik ben allang blij dat het iets beter gaat dan in het begin. Nu laat hij zich soms snuffelen, en snuffelt hij zelf ook wel, zonder er gelijk boven op te duiken.

Maar als je een andere hond tegen komt die ook macho gedrag vertoont, ja, dan is het wat kutter
pi_64840244
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 03:24 schreef CrazyLin het volgende:

[..]

Mja sorry, ik heb 2 labradors, 1 is een flinke vent van 64 cm en 40 kilo en zelf loop ik niet echt jofel, maar ik zou never nooit aan dit soort marteltuigen gaan beginnen
Ik zou zeggen ga eens op cursus, leer met je hond omgaan....een prikband is echt een marteltuig vind je het gek dat hij minder trekt met dat soort pennen in zijn nek
Als hij trekt, loop jij de andere kant op, zorg dat je hond geen succes heeft.......hij ziet iets waar hij naar toe wil, jij gaat de andere kant op, helaas geen succes. Luisterd hij en loopt hij netjes bij je, flink belonen, zowel met stem als met wat lekker.........moet je kijken hoe snel ze dat door hebben
Gooi alsjeblieft die prikband in de prullenbak, je beschadigd de nek en de nekwervels van de hond hier gigantisch mee, de schade is dan niet te overzien.
Nope, ik beschadig haar nek niet. En ik weet wat ik doe, ze is ook al op cursus geweest en zelfs die lui
konden haar niet aan zonder hardhandig te worden. Nu kan je zeggen slechte cursus, mag je.
Het gene wat ik dus niet van plan ben is haar te martelen. En die riem zorgt er alleen maar voor dat ze niet te hard trekt. En ik ruk haar niet achterover of zo, dus je kan zeggen wat je wil. Respecteer ik ook, maar ben het niet met je eens.
Noukie heb ik ook niet vanaf pup, ik heb haar uit een asiel en ze kwam bij mensen vandaan die haar alleen
in een ren hebben laten liggen, met haar natje en droogje, geen opvoeding gekregen vanaf haar 10maand.

Ook dat heen en weer gaan, heb ik gedaan en doe ik nog steeds. Wat ik voorheen al zei, ze gaat steeds beter luisteren. Die oefening doe ik dus ook. En het kan aan mij liggen, je zal zeggen dat ligt ook aan mij.
Toch vind ik dat ik het goed met haar doe. Bij deze zeg ik dus ook niets meer over die riem.

Bedankt voor je reactie.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:23:50 #84
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64840539
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:09 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Nope, ik beschadig haar nek niet. En ik weet wat ik doe, ze is ook al op cursus geweest en zelfs die lui
konden haar niet aan zonder hardhandig te worden. Nu kan je zeggen slechte cursus, mag je.
Het gene wat ik dus niet van plan ben is haar te martelen. En die riem zorgt er alleen maar voor dat ze niet te hard trekt. En ik ruk haar niet achterover of zo, dus je kan zeggen wat je wil. Respecteer ik ook, maar ben het niet met je eens.
Noukie heb ik ook niet vanaf pup, ik heb haar uit een asiel en ze kwam bij mensen vandaan die haar alleen
in een ren hebben laten liggen, met haar natje en droogje, geen opvoeding gekregen vanaf haar 10maand.

Ook dat heen en weer gaan, heb ik gedaan en doe ik nog steeds. Wat ik voorheen al zei, ze gaat steeds beter luisteren. Die oefening doe ik dus ook. En het kan aan mij liggen, je zal zeggen dat ligt ook aan mij.
Toch vind ik dat ik het goed met haar doe. Bij deze zeg ik dus ook niets meer over die riem.

Bedankt voor je reactie.
Als je 10000000% zeker weet dat je haar niet pijn doet, en het werkt, ja dan zie ik het probleem niet zo.

Mijn hond is ook op cursus geweest, en bleef ook trekken. Misschien als je ooit eens iets anders wilt proberen kun je altijd een korfje proberen. Werkt het niet ben je 10 euro lichter
pi_64840553
Je hebt een pracht hond, die ogen. Word je niet week als hij/zij? je zo aankijkt?

[ Bericht 70% gewijzigd door senesta op 10-01-2009 23:46:04 (verwijderde post uit quote verwijderd) ]
pi_64840605
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:23 schreef Qwea het volgende:

[..]

Als je 10000000% zeker weet dat je haar niet pijn doet, en het werkt, ja dan zie ik het probleem niet zo.

Mijn hond is ook op cursus geweest, en bleef ook trekken. Misschien als je ooit eens iets anders wilt proberen kun je altijd een korfje proberen. Werkt het niet ben je 10 euro lichter
Dat weet ik, tijdens het oefenen gaan die riem ook binnenste buiten. Anders helpt het oefenen al helemaal niet, want dan zou ik haar pijn doen. ik heb een korf hier liggen. Omdat ze in het begin wel eens dingen kapot beet in huis. Gelukkig heb ik het ding niet meer nodig, het laten zien is voor haar al een teken dat ze iets niet mag.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:26:09 #87
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64840608
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:24 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Even ontopic, je hebt een pracht hond, die ogen. Word je niet week als hij/zij? je zo aankijkt?
ja Vooral als hij weer eens wat te vreten wil. Hij heeft voedselallergie en mag dus o.a geen brood. En als ik dan zit te eten, en hij kijkt me zo aan... tjah

Dus ik pel altijd maar een mandarijntje voor hem.

Jouw hond is ook gaaf. Die kop Echt zo'n berenkop Ik dacht eerst dat het een reu was
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:27:49 #88
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64840652
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:26 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Dat weet ik, tijdens het oefenen gaan die riem ook binnenste buiten. Anders helpt het oefenen al helemaal niet, want dan zou ik haar pijn doen. ik heb een korf hier liggen. Omdat ze in het begin wel eens dingen kapot beet in huis. Gelukkig heb ik het ding niet meer nodig, het laten zien is voor haar al een teken dat ze iets niet mag.
aaah oke ik wist trouwens helemaal niet dat die kettingen die jouw labje om heeft bestonden. Kun je die eigenlijk gewoon in de winkel kopen? Ja, ik ben nieuwsgierig ja Sue me
pi_64840772
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:26 schreef Qwea het volgende:

[..]

ja Vooral als hij weer eens wat te vreten wil. Hij heeft voedselallergie en mag dus o.a geen brood. En als ik dan zit te eten, en hij kijkt me zo aan... tjah

Dus ik pel altijd maar een mandarijntje voor hem.

Jouw hond is ook gaaf. Die kop Echt zo'n berenkop Ik dacht eerst dat het een reu was
Mandarijntje? Moet je die ook eerst openmaken? Noukie vindt het velletje er omheen erg vies, maar als ik
het in twee breek en ze het vocht proeft vindt ze het heerlijk.

Het is echt een flinke tante, bij de cursus keken ze ook even twee keer. Als ik buiten loop en
andere labjes zie, denk ik ook wat een ukkies.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:27 schreef Qwea het volgende:

[..]

aaah oke ik wist trouwens helemaal niet dat die kettingen die jouw labje om heeft bestonden. Kun je die eigenlijk gewoon in de winkel kopen? Ja, ik ben nieuwsgierig ja Sue me
Uhh nee, die krijg je niet overal. Maar er zijn natuurlijk wel zaken waar je ze nog wel kan krijgen.

Hier staat ze prachtig op.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:59:51 #90
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64841484
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:32 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Mandarijntje? Moet je die ook eerst openmaken? Noukie vindt het velletje er omheen erg vies, maar als ik
het in twee breek en ze het vocht proeft vindt ze het heerlijk.

Het is echt een flinke tante, bij de cursus keken ze ook even twee keer. Als ik buiten loop en
andere labjes zie, denk ik ook wat een ukkies.
[..]

Uhh nee, die krijg je niet overal. Maar er zijn natuurlijk wel zaken waar je ze nog wel kan krijgen.

[ afbeelding ]
Neuh, baloe geef ik het hele mandarijntje. En dan bikt ie hem op

Serieus, wat een geweldige foto Baloe is ook stukken groter dan andere goldens.

Mn zus heeft ook een golden, vergeleken bij Baloe echt een ukkie

Al eerder gepost, maar ik blijf hem gaaf vinden.

ooh ter vergelijking ;

Mijn beer van 40kg

Hondje van mn zus... 10kg lichter
pi_64841615
Wat een verschil. Zo zie ik het dus ook meestal. Noukie is alleen groot, niet breed.
pi_64851539
Jammie .
01-08-2008
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:45:46 #93
176471 oh-oh
pi_64852036
Ik wist niet dat je ook ratten had PP!
Ik heb ze ook gehad, Frits vond ze geweldig
Die speelde en knuffelde dr echt mee.

[ Bericht 29% gewijzigd door senesta op 10-01-2009 23:47:46 ]
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:43:04 #94
184614 Olep
Semper Fi.
pi_64854481
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:34 schreef Pure-Poison het volgende:
Jammie .
[ afbeelding ]
Leuke hond!
Fuck today, it's tomorrow.
pi_64861961
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:24 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Er zijn altijd mensen die je hond beter blijken te kunnen opvoeden, want elke hond is het zelfde.
Idd, en ook nooit van de gemiddelde dominante reu gehoord kennelijk
Heeft geen moer met pup zijn te maken , er zijn reutjes die als pup gewoon zwaar onverdraagzaam zijn en nooit geen andere honden accepteren, dat heeft niks met opvoeding te maken. (Die overige groep honden ligt wel voornamelijk aan de opvoeding, maar een hond die níet andere accepteert doe je niks aan).
En het is ook wel érg makkelijk praten als je commentaar levert op een hond van 40 of 50 kg en zelf formaat handtas "honden" hebt. Alsof je dan weet wat het is als 50 kilo massa je over straat trekt of een andere hond aanvalt.
Desalniettemin vind ik een prikband ook vreselijk, als het aan mij ligt mogen ze niet eens verkocht worden, maar dit is een fototopic.
pi_64862062
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:32 schreef Bengeltje het volgende:

[ afbeelding ]

Wow
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:22 schreef Qwea het volgende:

Nog meer van vanmorgen ;
Oh dat sullige koppie , heerlijk, het lijkt me zo'n knuffelbeer
pi_64864881
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:45 schreef oh-oh het volgende:

Ik wist niet dat je ook ratten had PP!
Ik heb ze ook gehad, Frits vond ze geweldig
Die speelde en knuffelde dr echt mee.
Ja heb er nu nog 2 Juffie&Lilli,Gijs vind het helemaal leuk maar durf ze nu met Joost niet meer goed los te laten,het is echt een jachthondje

[ Bericht 11% gewijzigd door senesta op 10-01-2009 23:54:32 (Quote aangepast) ]
01-08-2008
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:20:54 #98
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64888715
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:08 schreef Carmella het volgende:

[..]

Wow
[..]

Oh dat sullige koppie , heerlijk, het lijkt me zo'n knuffelbeer
Het is ook een knuffelbeer
pi_64889801
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:25 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Doe a.u.b even niet zo raar,als je niet tegen iemand anders zijn mening kan post dan niet op een forum.
Mijn hond Gijs is ook flink dominant (niet naar alle honden maar wel veel)en vind em dat heel moeilijk af te leren maar om nou maar een muilkorf om te doen vind ik nogal makkelijk eerlijk gezegt.Probeer em dat liever af te leren. Maargoed dat is mijn mening en als jij vind dat ik die niet mag geven op een forum blijf je maar weg (of ze zouden je natuurlijk een muilkorf op kunnen doen )
Ik zie het probleem met de muilkorf niet helemaal... De hond wordt er rustiger van en kan nu loslopen, andere honden worden beschermd tegen een eventuele aanval (wat je als hondeneigenaar ook gewoon verplicht bent om te doen als je weet dat je hond anderen aanvalt). Dominant gedrag valt tot op zekere hoogte in te perken, je kunt je hond leren om niet direct op een andere hond af te vliegen hem afleren niet op die andere hond te reageren wanneer die op hem afkomt is zo goed als onmogelijk. Qwea neemt voor zover ik kan zien gewoon haar verantwoordelijkheid.

Mijn hond trok trouwens vroeger ook enorm aan de lijn, tot stikken toe. Vreemd genoeg is dat bij hem helemaal over sinds hij een borsttuig draagt in plaats van een halsband (ik had verwacht dat het juist meer trekkracht op zou leveren).
pi_64890549
Mijn shih tzu is al twee keer gegrepen door over het algemeen vriendelijke honden die in hun spel ineens omslaan naar dominant of agressief. Ik mocht willen dat iedereen met een onberekenbare hond zo verstandig was hem of haar te muilkorven. Zeker als het de hond ook een bepaalde rust geeft.

ps. Een eigen topic voor Saartje, leuk. Ik meld me weer als we een eigen huisje hebben, want zit momenteel niet veel vooruitgang in haar gedrag, ben al lang blij dat ze weer gekalmeerd is na oud en nieuw.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:20:54 #101
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64892371
Het is helemaal niet de bedoeling dat dit een alleen foto topic is dacht ik toch? Dus waarom steeds dat 'het is een fototopic' commentaar als er weer wat gezegd wordt

En als Baloe niet goed met andere honden overweg kan steek ik Qwea alleen maar een extra pluim in dr arse dat ie gemuilkorfd is.Daarbij zijn er inderdaad honden die gewoonweg niet overweg kunnen met andere reuen, ook al ga je naar 10 cursussen.

Die prikriemen? geef het een naam, ben ik het allemaal niet zo mee eens. Slipketting zelfs al niet.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 22:55:24 #102
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64900871
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 22:50 schreef Olep het volgende:
Niet dat ik hier iets wil veranderen, maar misschien moet ik het maar zeggen. Meer foto's minder slowchat?

Lees: zeiken
waarom? Er mag toch best een "discussie" plaats vinden?

Maar goed, u vraagt, wij draaien.

pi_64901798
Maargoed lekker weer on-topic want we kunnen zo nog wel bezig blijven.

Gijs en Joost,lekker warm bij ons in bedje

Lekker op kantoor (dan ligt ie lekker warm tegen je voeten aan)

[ Bericht 41% gewijzigd door senesta op 10-01-2009 23:57:39 (quote verwijderd) ]
01-08-2008
  Moderator zaterdag 10 januari 2009 @ 23:42:36 #104
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_64902366
Het Honden centrale topic met foto's hoeft inderdaad helemaal niet alleen te bestaan uit foto's, er mogen best discussie's gevoerd worden of vragen gesteld worden.

Maar er zijn hier allemaal verschillende mensen met allemaal verschillende honden met allemaal een verschillend karakter en allemaal hebben ze een andere manier van opvoeden.
Dat daar soms een discussie over kan onstaan, daar heb ik helemaal geen moeite mee.

Waar ik wel moeite mee heb is het op de man spelen, het sarren, het botte terecht wijzen, het gescheld, en het afkraken van elkaars honden en/of manier van opvoeden om elkaar zo te kunnen pakken

Ik heb dus ook alles wat in die strekking is gepost verwijderd (oh en ook meteen de discussie die over woestijnratten dreigde te ontstaan )

Ik zou het ook op prijs stellen als users die blijkbaar persoonlijk iets tegen elkaar hebben dat verder gewoon via mail, PM of wat mij betreft postduif uitvechten in plaats van hier in F&F.

Game on

Opa Elco

[ Bericht 79% gewijzigd door senesta op 11-01-2009 00:14:59 ]
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 11 januari 2009 @ 00:16:47 #105
176471 oh-oh
pi_64903435
Ik heb echt een zwak voor oudjes
Hoe oud issie nu?
Chico wordt al bijna 11
( Groucho Marx )
pi_64903511
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:42 schreef senesta het volgende:
Het Honden centrale topic met foto's hoeft inderdaad helemaal niet alleen te bestaan uit foto's, er mogen best discussie's gevoerd worden of vragen gesteld worden.

Maar er zijn hier allemaal verschillende mensen met allemaal verschillende honden met allemaal een verschillend karakter en allemaal hebben ze een andere manier van opvoeden.
Dat daar soms een discussie over kan onstaan, daar heb ik helemaal geen moeite mee.

Waar ik wel moeite mee heb is het op de man spelen, het sarren, het botte terecht wijzen, het gescheld, en het afkraken van elkaars honden en/of manier van opvoeden om elkaar zo te kunnen pakken

Ik heb dus ook alles wat in die strekking is gepost verwijderd (oh en ook meteen de discussie die over woestijnratten dreigde te ontstaan )

Ik zou het ook op prijs stellen als users die blijkbaar persoonlijk iets tegen elkaar hebben dat verder gewoon via mail, PM of wat mij betreft postduif uitvechten in plaats van hier in F&F.

Game on

Geen vooropgezette pose
  Moderator zondag 11 januari 2009 @ 00:19:33 #107
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_64903536
quote:
Op zondag 11 januari 2009 00:16 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb echt een zwak voor oudjes
Hoe oud issie nu?
Chico wordt al bijna 11
Elco is nu 9, hij word 10 in mei

Hij krijgt nu ook ouwe hondenmannen dingen hoor.
Rimpels en hanglippen, dus er ligt aldoor een heel waterspoor als hij gedronken heeft
En hij word enorm grijs
  zondag 11 januari 2009 @ 00:20:47 #108
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64903574
quote:
Op zondag 11 januari 2009 00:18 schreef Juup© het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Geen vooropgezette pose
!!
  Moderator zondag 11 januari 2009 @ 00:21:33 #109
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_64903599
quote:
Op zondag 11 januari 2009 00:18 schreef Juup© het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Geen vooropgezette pose
Die genietende uitdrukking op die bekkie's ook
  zondag 11 januari 2009 @ 00:25:04 #110
176471 oh-oh
pi_64903704
Dat is voor een herder al op leefijd ja
Chico is nog een jonge god bij vlagen, hij heeft vandaag nog heeeeeel lang lopen spelen en bloot door de sneeuw gehupst. Ik heb niet t idee dat ie meer slaapt of zo, lui was ie altijd al
En grijs is ie ook al een paar jaar.
Frits is ook 9 maar die doet al zn hele leven of ie 100 is
Karel is maar een paar maanden jonger dan Frits maar die is nog altijd even puppig.
Oh gisteravond samen , op de bank:
( Groucho Marx )
pi_64903773
Mijn hond heeft last van zijn lever. Hij is dan erg onrustig, kijkt angstig uit z'n ogen en trilt over z'n hele lichaam. Aanstaande dinsdag wordt er weer bloed afgenomen. Tot die tijd mag hij eigenlijk geen pijnstillers gebruiken om de waarde beter af te kunnen lezen.

Heeft iemand eenvoudige informatie voor mij met betrekking tot leverafwijkingen bij honden? Mijn hond is 10 jaar oud en oogt als een jonge hond qua doen en laten.
  Moderator zondag 11 januari 2009 @ 00:28:04 #112
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_64903798
Het lijkt net of ze een pyamaparty hebben zo

Ziet er echt heel erg gezellig uit
  zondag 11 januari 2009 @ 00:29:44 #113
176471 oh-oh
pi_64903851
quote:
Op zondag 11 januari 2009 00:27 schreef CARLAK het volgende:
Mijn hond heeft last van zijn lever. Hij is dan erg onrustig, kijkt angstig uit z'n ogen en trilt over z'n hele lichaam. Aanstaande dinsdag wordt er weer bloed afgenomen. Tot die tijd mag hij eigenlijk geen pijnstillers gebruiken om de waarde beter af te kunnen lezen.

Heeft iemand eenvoudige informatie voor mij met betrekking tot leverafwijkingen bij honden? Mijn hond is 10 jaar oud en oogt als een jonge hond qua doen en laten.
Oh sorry geen idee.
Ik weet alleen wel dat je bij oude honden op de voeding moet letten mbt eiwitten.
Mijn oudje krijgt al lang alleen nog maar eiwit arm eten. Maar dat is voor de nieren, geen idee of dat ook op de lever betrekking heeft.
Sterkte!
( Groucho Marx )
pi_64903918
Aaaah leuk die foto op de bank
Zit jij er dan ook nog ergens tussen ?

Ik baal er nog steeds van dat Gijs soms echt niet normaal kan doen tegen andere reutjes in huis terwijl het zo gezellig kan zijn,de sukkel
01-08-2008
pi_64903978
quote:
Op zondag 11 januari 2009 00:29 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Oh sorry geen idee.
Ik weet alleen wel dat je bij oude honden op de voeding moet letten mbt eiwitten.
Mijn oudje krijgt al lang alleen nog maar eiwit arm eten. Maar dat is voor de nieren, geen idee of dat ook op de lever betrekking heeft.
Sterkte!
Dank je! Had zelf dat idee ook. Gelukkig is het al snel dinsdag en zal ik dit naar voren brengen bij de dierenarts. Had al aangegeven dat hij senior brokken krijgt. Denk dat de oplossing wel ergens in de voeding moet liggen!
pi_64930154
Kenai lekker op bed:

En met zijn kleine broertje:
pi_64942746
Wat een mooie hond ,en dan die kat lekker tegen em aan op de onderste foto
01-08-2008
  maandag 12 januari 2009 @ 13:19:23 #118
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_64946483
Wat een mooie hond Lollifant!

Hier nog een paar oude foto's van mijn hond:

en toen ze nog pup was :
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_64965154
Lollifant, mooie hond zeg! En lief met die kat

LPFan, ook al zo'n mooie hond. En dat knuffelbeest in de bench!
Cuko heeft ook een knuffelbeer, ook wel masturbeertje genoemd
I found myself alone,
pi_64971628
Dit is Rubio

Door mijn ouders als (zwerf)pup gevonden in de Spaanse Pyreneeen, en nadat ze een dierenarts 'omgekocht' hadden met een fles drank, konden ze hem met de juiste documenten mee naar huis nemen.
Hij heeft ruim 13 jaar in Nederland gewoont bij ons, en is vorige week woensdag op 14-jarige leeftijd overleden. Naar aanleiding daarvan was ik door wat foto's aan het scrollen en kon ik het niet laten om ze even te laten zien!

Wat een hond!

maandag 12 januari 2009 @ 23:44:59 #121
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_64974163
quote:
Op zondag 11 januari 2009 00:25 schreef oh-oh het volgende:
Oh gisteravond samen , op de bank:
[ afbeelding ]
ohwww ik luv je hondjes

een paar ouwe fototjes van mijn hondjes, voordat ik straf krijg

Fa Shi

Pim, Frits zn homovriendje

Sylver

Ieniemienie Pim en Sylver (jawel dezelfde Sylver als hierboven... mevrouw is geboren als rottweiler met witte vlek, en is nu bijna helemaal bruin )

Iets later

nog iets later (het waren echt vreselijke draken samen, ik neem NOOIT meer 2 puppen tegelijk !)

Of zijn dit weer teveel foto's ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:00:12 #122
176471 oh-oh
pi_64974861
Veel te weinig Non
Frits wil meer Pim
( Groucho Marx )
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:05:05 #123
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_64976810

;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_64977078
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:58 schreef Lollifant het volgende:
Kenai lekker op bed:
[ afbeelding ]

En met zijn kleine broertje:
[ afbeelding ]
Wat een beeldschoon plaatje.
Ik smelt weer
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:11:41 #125
176471 oh-oh
pi_64979476

Pimmie I love you to maar mijn baasje kennie fotoshoppen
( Groucho Marx )
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:45:27 #126
44200 Sjeekie_Beekie
pi_64981740
Lara afgelopen zondag bij Bosrijk:

Oudste, Jongste en Lara
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:52:38 #127
176471 oh-oh
pi_64981980
Oh heerlijk he, in die sneeuw
Bil zondag:

En met Karel:

De zon scheen en hij kon lekker de hele weg los, dus dan loopt ie prima bijna 2 uur door de sneeuw in zn blote vel
( Groucho Marx )
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:00:36 #128
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_64990812
Wij hebben geen vlokje sneeuw gehad
Zo jammer, de hondjes vinden het zó leuk
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:09:59 #129
176471 oh-oh
pi_64991159
Hier issie weg en dat vinden de hondjes veel fijner hoor!
( Groucho Marx )
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:07:02 #130
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_64993825
en natuurlijk mn hondjes met Billy zn Bandana

en nu heel graag een koekje ja.... leg dat ding maar neer !
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_64993831
Wat mooie foto's/honden allemaal weer!!

Nonneke,wat een leuke hondjes
Lara is echt heel mooi
En Frits,even geweldig als altijd (Wist niet dat ie Gay was joh)
01-08-2008
pi_65021070
Dit is mijn Cocker Spaniel, hier 8 weekjes oud, nu is ie 14 weken.

live life
  woensdag 14 januari 2009 @ 19:03:57 #133
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_65041267
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:36 schreef Tharalom het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ohwwwwww meer meer meer !!!
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_65042928
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:36 schreef Tharalom het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aah wat een schatje
Is een engelse of americaanse cocker spaniel? Hoe heet ie?
01-08-2008
pi_65060873
Het is een Engelese Cocker, en hij heet Bhodi. Echt een schatje, ben helemaal weg van haar. Zal binnenkort meer foto's posten!
live life
pi_65148012

Van een vriend van mij
pi_65148144
Die van mijzelf 1 jaar geleden:
pi_65153485
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:30 schreef Dj_Day-V het volgende:

Van een vriend van mij
Die met dat zwarte oog
01-08-2008
pi_65154297
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:19 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Die met dat zwarte oog
Die is groter dan de andere
  zaterdag 17 januari 2009 @ 23:50:36 #140
176471 oh-oh
pi_65158375
Dat zijn hele leuke pups maar dat zijn toch geen raszuivere chihuahua's?
( Groucho Marx )
pi_65162092
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:50 schreef oh-oh het volgende:
Dat zijn hele leuke pups maar dat zijn toch geen raszuivere chihuahua's?
Bij 4:17 zie je de vader. Dat is een raszuivere chihuahua.
Bij die moeder weet ik niet zeker maar volgens mij wel...
  maandag 19 januari 2009 @ 14:59:07 #142
44200 Sjeekie_Beekie
pi_65209254
Bhodi is lief ... meer foto's zijn welkom!

Vandaag maar eens zitten prutsen op Youtube om Lara te kunnen uploaden.
Lara twee weken geleden in de sneeuw bij Bosrijk en het maisveld:

[ Bericht 7% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 19-01-2009 15:10:23 ]
Oudste, Jongste en Lara
pi_65223882
Leuk die filmpjes van Lara!
Die oren
01-08-2008
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:31:44 #144
202348 Susi
Temple of Love
pi_65236849

[ Bericht 50% gewijzigd door Susi op 20-01-2009 11:36:48 ]
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:33:02 #145
202348 Susi
Temple of Love
pi_65236888
How nu is ie wel erg groot
Hoe kan ie kleiner
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 10:58:56 #146
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_65237622
Bij mij past hij nog in het kader maar je zou de [img] tag kunnen vervangen door bv. [img=350], of een andere breedte in pixels.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_65238135
Ow Susi wat een leuke hond ,is het een bearded collie? Hoe oud is ie en hoe heet ie?
01-08-2008
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:35:30 #148
202348 Susi
Temple of Love
pi_65238631
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:58 schreef Barbaaf het volgende:
Bij mij past hij nog in het kader maar je zou de [img] tag kunnen vervangen door bv. [img=350], of een andere breedte in pixels.
Bedankt ! Ik had net al wat geprobeerd, maar toen was hij dus niet meer in proporties
En hij past hier ook wel in het kader, maar ik vind 'm te lang zegmaar.
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:18 schreef Pure-Poison het volgende:
Ow Susi wat een leuke hond ,is het een bearded collie? Hoe oud is ie en hoe heet ie?
Jups, een echterd ! Hij heet Dazzle, is momenteel zo'n 4 jaar en ik mis hem (ik zit namelijk in het buitenland). Hoop kamwerk, maar als ie net gekamd is, is het zo'n beauty !
pi_65240151
Honden in de sneeuw zijn altijd zo leuk om naar te kijken
pi_65266089
Zijn jullie honden ook bang voor harde regen? Ik denk dat die van mij het verband legt met onweer en daarom zo spastisch doet.. Piepen, hijgen en ijsberen, what a dramaqueen Het is wel lichtelijk zielig
And you know I might
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:25:40 #151
202348 Susi
Temple of Love
pi_65267304
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:56 schreef rena het volgende:
Zijn jullie honden ook bang voor harde regen? Ik denk dat die van mij het verband legt met onweer en daarom zo spastisch doet.. Piepen, hijgen en ijsberen, what a dramaqueen Het is wel lichtelijk zielig
Die van ons is een watje. Trekt dan heel semisneu zo een voorpoot omhoog, zo van iehl
pi_65276347
Hier nog wat foto's van bhodi, hier is ze 9 weken, meer recente foto's komen zo snel mogelijk

live life
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:26:26 #153
184614 Olep
Semper Fi.
pi_65276470
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:23 schreef Tharalom het volgende:
Hier nog wat foto's van bhodi, hier is ze 9 weken, meer recente foto's komen zo snel mogelijk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
pi_65287377
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:23 schreef Tharalom het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een vreselijk lief hoopje hond!!!!
And you know I might
  woensdag 21 januari 2009 @ 17:02:08 #155
202348 Susi
Temple of Love
pi_65288897
Wat een schitterend paar ogen bij die mooie zwarte kleur
  woensdag 21 januari 2009 @ 17:04:13 #156
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_65288948
Ben alweer fliefd
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:09:50 #157
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_65294695
Bhodi
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 21 januari 2009 @ 23:43:41 #158
176471 oh-oh
pi_65302910
Oh die Bhodi
Ze kijken altijd zo verdrietig die cockertjes.
Voor wie even heel hard wil lachen, Frits kreeg van een fan een zelfgehaakte muts.
Daar kan je natuurlijk echt niks mee.
Behalve dan je hond even totaal belachelijk op de foto zetten en daar dan heeeeeeeeeeeeeeeeel hard om lachen

( Groucho Marx )
pi_65303697
Ach, die Frits.......en al die andere hondjes
Onze vorige hond had twee katertjes aangenomen als eigen kindertjes compleet met schijnzwangerschap ennoemmaarop. Helaas moesten we veel te vroeg afscheid nemen van deze schat vanwege epileptie, ze mocht maar 6 jaar worden
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  donderdag 22 januari 2009 @ 08:55:29 #160
176471 oh-oh
pi_65306975
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 00:06 schreef milia het volgende:
Ach, die Frits.......en al die andere hondjes
Onze vorige hond had twee katertjes aangenomen als eigen kindertjes compleet met schijnzwangerschap ennoemmaarop. Helaas moesten we veel te vroeg afscheid nemen van deze schat vanwege epileptie, ze mocht maar 6 jaar worden
[ afbeelding ]
wat lief zeg!
Mijn eerste hond moederde over de jonkies van mijn konijn.
Konijn ging zelf de hele dag de hort op en kwam alleen om de jongen te laten drinken.
Hond zat dat voor het hok te wachten tot het konijn weer vertrok en kroop dr dan onmiddelijk door het veel te kleine gat weer in, en het konijn wist dat dr jongen verzorgd achterbleven
En Chico, mijn oudste hond nu, heeft al 3 keer pups grootgebracht, een keer twee chihuahuapups vanaf 8 dagen, een keer een chihuahuapup van af 4 weken en nog een keer een chineesje van 4 weken.
Ik deed de voedingen en Chico deed de rest, en 3 van die 4 honden kennen we nu nog, en die zien hem nog steeds echt als baas en soort van mama
( Groucho Marx )
pi_65309615
Ow My God wat heb je met Frits gedaan Dat mutsje en dan die kop die die erbij trekt wat een GILLER,hij baalt ervan ik zie het aan zijn ogen! ik lig echt in een deuk!! Natuurlijk kan je er niks mee maar vind het stiekum toch wel cute

milia,wat lief van je hond zeg,zijn de kittens lang gebleven? Wat jammer dat ze al zo vroeg overleden is.
01-08-2008
pi_65320878
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:43 schreef oh-oh het volgende:
Oh die Bhodi
Ze kijken altijd zo verdrietig die cockertjes.
Voor wie even heel hard wil lachen, Frits kreeg van een fan een zelfgehaakte muts.
Daar kan je natuurlijk echt niks mee.
Behalve dan je hond even totaal belachelijk op de foto zetten en daar dan heeeeeeeeeeeeeeeeel hard om lachen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij kijkt niet echt blij. Zacht uitgedrukt Wat een schattig beest!
And you know I might
  donderdag 22 januari 2009 @ 16:39:24 #163
176471 oh-oh
pi_65321887
Hij kijkt altijd zo, hij is mijn kleine pokkepestchiwalliefromhell
( Groucho Marx )
  vrijdag 23 januari 2009 @ 18:50:28 #164
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_65352337
Mara, 8 weken:

Mara, 6 maanden:

Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  maandag 26 januari 2009 @ 17:14:54 #165
176471 oh-oh
pi_65425796
Chico werd zaterdag alweer 11!
( Groucho Marx )
pi_65446109
Hier dan zoals beloofd de update van Bhodi ! De eerste fotoo is van een week of vier geleden, de laatste twee zijn van vorige week. Ze groeit echt hard nu![img]http://http://www.mijnalbum.nl/Foto-TE7YHHBJ-D.jpg[/img]
[img][/img]

live life
pi_65446161
Nog een fotootje, hier hadden we haar een weekje

live life
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:00:07 #168
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_65446496
'Gefeliciteerd met Chico!!

Wat is Bhodi een keurige hond Ging mijn hond maar eens zo netjes zitten voor een foto
Ow O+
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:00:31 #169
176471 oh-oh
pi_65446506
Oh ze ziet er al een stuk volwassener uit zeg!
Ik ben dol op honden met mooie glimmende zwarte vachten
( Groucho Marx )
pi_65446596
Gaat wel heel snel nu, het 'puppy"zijn gaat er snel van af! Ze is nu echt in een ondeugende, onderzoekende fase. Maar eht gaat hartstikke goed, ze is heel lief en lusitert goed.

Wel heel veel last van vieze oogjes, we hebben al een paar weken druppels en zalf maar lijkt nog niet echt te werken...
live life
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:06:09 #171
176471 oh-oh
pi_65446655
Is vieze oogjes niet iets rastypisch?
Gelukkig is ze zwart en valt het niet zo op.
Ik vind niks zo lelijk als van die witte en beige honden met van die vieze bruine traanstrepen.
( Groucho Marx )
pi_65481054
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:32 schreef DSS24 het volgende:

[..]

Update met een foto van afgelopen week.
Vorige foto
Hij werd net wakker. Ik zal nog andere foto's maken.
Weer een nieuwe foto.
Hij is nu 10,5 maand oud en weer behoorlijk gegroeid.
  woensdag 28 januari 2009 @ 09:10:08 #173
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65481335
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:03 schreef Tharalom het volgende:
Gaat wel heel snel nu, het 'puppy"zijn gaat er snel van af! Ze is nu echt in een ondeugende, onderzoekende fase. Maar eht gaat hartstikke goed, ze is heel lief en lusitert goed.

Wel heel veel last van vieze oogjes, we hebben al een paar weken druppels en zalf maar lijkt nog niet echt te werken...
Heeft ze geen 3de ooglid? Baloe zn oog met name zn linker traant echt ontzettend. En er komt ook vaak spul uit. Ik maak het 3x per dag schoon maar het blijft komen. Volgens de DA heeft hij een 3de ooglid, en is er op dit moment weinig aan te doen. Druppels hebben hier ook niet geholpen. Als het erger werd moest ik even terug komen.

Baloe is afgelopen zaterdag 9 geworden

Ik maak vanmiddag wel wat nieuwe pics van de dikkiedik. First up to shüle.
  woensdag 28 januari 2009 @ 09:13:57 #174
176471 oh-oh
pi_65481418
Alle honden hebben een derde ooglid. Net als katten.
( Groucho Marx )
pi_65481964
Dieranrts vermoedde dat ze "bultjes" op haar ooglid had zitten waardoor haar oogjes zo traanden. Ik maak ook 3x per dag haar oogjes schoon en druppel al een maandje. Volgende week ga ik weer even langs de DA voor een ogencheck.

Ben trouwens nu bezig om haar te leren zitten'liggen en blijven, gaat echt heel goed, alleen liggen snapt ze nog neit helemaal haha
live life
  woensdag 28 januari 2009 @ 09:47:03 #176
176471 oh-oh
pi_65482213
Het kan ook zijn dat haar oogleden nog niet goed in haar oogkassen passen.
Billy heeft daar 1.5 jaar lang last van gehad. Er zat net iets te veel ruimte tussen de kas en het oog zeg maar, uiteindelijk groeit dat vanzelf wel in elkaar.
Mijn da zei dat bepaalde rassen daar meer last van hebben dan andere rassen, maar ik kan me niet meer herinneren of de cocker daar ook bij was. Bil heeft nu nergens meer last van.
Het komt vast wel goed.
Ik neem aan dat de da al goed gekeken heeft of het geen entropion is ( wimpers die naar binnen groeien)?
( Groucho Marx )
  Moderator woensdag 28 januari 2009 @ 09:57:30 #177
155227 crew  Guppy
dus
pi_65482506
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:54 schreef DSS24 het volgende:

[..]

Weer een nieuwe foto.
Hij is nu 10,5 maand oud en weer behoorlijk gegroeid.
[ afbeelding ]
wat een lieve pluizebol!
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:14:28 #178
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65486998
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:36 schreef Tharalom het volgende:
Dieranrts vermoedde dat ze "bultjes" op haar ooglid had zitten waardoor haar oogjes zo traanden. Ik maak ook 3x per dag haar oogjes schoon en druppel al een maandje. Volgende week ga ik weer even langs de DA voor een ogencheck.

Ben trouwens nu bezig om haar te leren zitten'liggen en blijven, gaat echt heel goed, alleen liggen snapt ze nog neit helemaal haha
Heb je druppels of zalf gehad?

Ik kon het laten verwijderen, maar volgens de DA was dat niet nodig. En ach, afgezien van wat smutzige oogjes heeft hij er geen last van.
pi_65487855
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:57 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

wat een lieve pluizebol!
Dank je
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:47:29 #180
184614 Olep
Semper Fi.
pi_65488177
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:50 schreef Xebber het volgende:
Mara, 8 weken:

[ afbeelding ]

Mara, 6 maanden:

[ afbeelding ]

Ah, lief!
Leuke hond!
  Moderator woensdag 28 januari 2009 @ 13:13:26 #181
155227 crew  Guppy
dus
pi_65489064
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:37 schreef DSS24 het volgende:

[..]

Dank je
de ouders van mn vriend hebben ook een oud-duitse herder het zijn echt zulke lieverds

Falco uit de oude doos:
pi_65489467
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:13 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

de ouders van mn vriend hebben ook een oud-duitse herder het zijn echt zulke lieverds

Falco uit de oude doos:
[ link | afbeelding ]
Dat is ook echt een mooie!
Nog donkerder dan Carlos, en dat vind ik wel vet!

Wij hebben expres een donkere gekozen
Jullie ook?
  Moderator woensdag 28 januari 2009 @ 13:55:07 #183
155227 crew  Guppy
dus
pi_65490719
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:23 schreef DSS24 het volgende:

[..]

Dat is ook echt een mooie!
Nog donkerder dan Carlos, en dat vind ik wel vet!

Wij hebben expres een donkere gekozen
Jullie ook?
ik niet, de ouders van m'n vriend wel toendertijd geloof ik. hij woont jammer genoeg niet bij ons (maar dat kan ook niet in ons appartement), maar we gaan natuurlijk wel op visite!

hier nog eentje, van toen het zo heet was:
pi_65491834
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:55 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ik niet, de ouders van m'n vriend wel toendertijd geloof ik. hij woont jammer genoeg niet bij ons (maar dat kan ook niet in ons appartement), maar we gaan natuurlijk wel op visite!

hier nog eentje, van toen het zo heet was:
[ link | afbeelding ]
Hij is behoorlijk groot he!
ik hoop dat die van ons ook nog wat groter wordt.
Honden groeien het eerste jaar toch in de hoogte en het 2de jaar worden ze voller had ik begrepen.
Kopt dat trouwens?
pi_65505422
Iemand dit eens meegemaakt?

Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_65507159
OMG die hond in dat filmpje!

Spam van Cuko! Hij moet morgen naar de dierenarts, hij heeft ineens allemaal bultjes (gister ineens onder z'n oog) dus morgen maar even naar laten kijken en meteen een check-up.

Je moet je altijd goed schoonhouden :

En dit moet ik leuk vinden...

Gewoon lief

De laatste voorlopig, ik kan niet kiezen
I found myself alone,
pi_65512096
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:36 schreef Asskicker14 het volgende:
Iemand dit eens meegemaakt?

Alleen wel eens met een oude kater, die vond mijn enkel wel sexy of zo
En omdat ik geen idee heb hoe ik meerdere dingen moet quoten......de reacties op de foto van mijn hond die katjes opvangt zijn Maar degene met het verhaal van de hond die konijntjes opvangt is helemaal über
En de katertjes van mijn foto met mamahondje zijn overigens ook alletwee dood, ze zijn aangereden door een auto (onafhankelijk van elkaar) en ik wilde eigenlijk helemaal geen huisdieren meer
Maar ja.....
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
pi_65533901
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:50 schreef Xebber het volgende:
Mara, 8 weken:

[ afbeelding ]

Mara, 6 maanden:

[ afbeelding ]

Wat is mara voor een ras?
life is like a present you never know what is in it
  Moderator donderdag 29 januari 2009 @ 16:35:18 #189
155227 crew  Guppy
dus
pi_65534374
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:19 schreef DSS24 het volgende:

[..]

Hij is behoorlijk groot he!
ik hoop dat die van ons ook nog wat groter wordt.
Honden groeien het eerste jaar toch in de hoogte en het 2de jaar worden ze voller had ik begrepen.
Kopt dat trouwens?
hij is op zich best aan de maat, maar het is ook veel haar hoor
ik weet niet hoe hij als puppy was (waarschijnlijk te schattig) want hij was al groot toen ik m leerde kennen.
pi_65575114

Cutie pie

(betrapt op bed)
  vrijdag 30 januari 2009 @ 19:44:55 #191
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_65577053
Te lang hier niet geweest

Allemaal lieve foto's

Morgen gaan we naar de pup en jonge honden dag van de Teckel vereniging

Ben benieuwd ze ziet er goed uit maar qua gedrag is het nog echt een baby

pi_65591581
Wat een mooierd DSS24! En wat een klein droppie nog Bubseltje

Mijn pittige mopsendame is bij haar lover ingetrokken Hopelijk kunnen we over een weekje of 9 het resultaat bewonderen

zondag 1 februari 2009 @ 10:29:13 #193
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_65616564

Best goed voor de jongste baby die er was

Het is niks voor mij showen maar leuk om het een keer mee te maken en allemaal teckels bij elkaar te zien
pi_65622950
Wat een mooie foto's allemaal weer
Ik moet een nieuwe camera gaan kopen want die is gestolen/verloren op vakantie
Dat filmpje vind ik trouwens echt heel stom en belachlijk!!
01-08-2008
  zondag 1 februari 2009 @ 14:36:15 #195
176471 oh-oh
pi_65624065
Bubs, leuk zo een keuring!
Als het echt een officiele keuring was is het niet zo een heel mooi rapport, maar ze is nog heel jong he.
Belovend zie je amper in de ring zeker in babyklasse niet, tis echt 9 van de 10 keer vb dan
Gangwerk achter is wel iets om goed in de gaten te houden, want volgens mij zijn teckels ook beruchte patella honden toch?
Dus als ze veel huppelt of onregelmatig stapt, dan zou ik daar wel naar laten kijken bij een da.Ik kan me indenken dat alle andere dingen niks uit maken als je zelf niet van plan bent om met haar te gaan showen, als ze maar leuk is toch!
Wij gingen gisteren wandelen, 2 vriendinnen en ik, met onze in totaal 15 honden.
En lol dat ze hadden!
De hele meute ( een langhaar chihuahua, een korthaar chihuahua, 1 powder puff en 12 naakthondjes!):

Na twee uur rennen en vliegen in het veld lag de hele meute daarna uitgeteld bij mij op de bank:
( Groucho Marx )
pi_65624237
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 1 februari 2009 @ 14:43:07 #197
184614 Olep
Semper Fi.
pi_65624310
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:41 schreef Biancavia het volgende:
[ afbeelding ]
Kap eens met je random honden plaatjes.
  zondag 1 februari 2009 @ 14:45:07 #198
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65624391

Dat ik m nog puppy noem
pi_65625759
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:45 schreef Harajuku. het volgende:
[ afbeelding ]

Dat ik m nog puppy noem
Maxipup
pi_65633491
Het is niet mijn hond (van outsidr), maar hij is zo lief en schattig dat ik hem wel perse moet posten .
Plus hij was een heel braaf model om al die knopjes op mijn nieuwe camera uit te testen

pi_65633572
quote:
[ afbeelding ]

Dat ik m nog puppy noem
And you know I might
pi_65654630
Ik moet hier even mijn hondje laten zien.

I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65668106
Wat een lief koppie
Verharen die Golden's nou heel erg?
01-08-2008
  maandag 2 februari 2009 @ 19:55:17 #204
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65668235
Elke Golden die ik in huis gehad heb verhaarden als de neten
pi_65668678
gewoon elke dag stofzuigen.
  maandag 2 februari 2009 @ 20:08:16 #206
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65668793
ALs ik Charlie leeg kam verhaart ie een uur later gewoon weer net zo erg
pi_65668914
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:36 schreef oh-oh het volgende:
Bubs, leuk zo een keuring!
Als het echt een officiele keuring was is het niet zo een heel mooi rapport, maar ze is nog heel jong he.
Belovend zie je amper in de ring zeker in babyklasse niet, tis echt 9 van de 10 keer vb dan
Gangwerk achter is wel iets om goed in de gaten te houden, want volgens mij zijn teckels ook beruchte patella honden toch?
Dus als ze veel huppelt of onregelmatig stapt, dan zou ik daar wel naar laten kijken bij een da.Ik kan me indenken dat alle andere dingen niks uit maken als je zelf niet van plan bent om met haar te gaan showen, als ze maar leuk is toch!
Wij gingen gisteren wandelen, 2 vriendinnen en ik, met onze in totaal 15 honden.
En lol dat ze hadden!
De hele meute ( een langhaar chihuahua, een korthaar chihuahua, 1 powder puff en 12 naakthondjes!):
[ afbeelding ]
Na twee uur rennen en vliegen in het veld lag de hele meute daarna uitgeteld bij mij op de bank:
[ afbeelding ]

Wat een gezellige club zo op de bank
pi_65669212
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:55 schreef Harajuku. het volgende:
Elke Golden die ik in huis gehad heb verhaarden als de neten
Oke vroeg het me af omdat ze zeggen dat langharige honden minder verharen.
01-08-2008
pi_65669358
nee, tico verhaard enorm. Maar met plukken. Dus de grote plukken kan ik zo oprapen en weggooien.
  maandag 2 februari 2009 @ 21:00:47 #210
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_65671191
Wij gaan idd niet showen of wat

Ze zou de keurmeester opvreten van blijheid. Heb geen enkele hond daar zo vrolijk zien stappen als Beau.
Goede tip van de hupje ik zal het in de gaten houden!!
  maandag 2 februari 2009 @ 21:10:27 #211
176471 oh-oh
pi_65671674
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:00 schreef -Bubseltje- het volgende:
Wij gaan idd niet showen of wat

Ze zou de keurmeester opvreten van blijheid. Heb geen enkele hond daar zo vrolijk zien stappen als Beau.
Goede tip van de hupje ik zal het in de gaten houden!!
Serieus echt goed op letten!
Mijn chihuahua's hebben het alletwee ook.
Als je het van jongs af aan in de gaten houdt en zorgt dat ze goed getrained zijn en ze geen gekke dingen laat doen als overdreven springen, op de achterpoten lopen en trappen lopen dan hoeven ze er geen last van te hebben.
Ik heb opstapjes bij de bank en bij het bed, en laat ze veel rennen door rul zand en zwemmen en zo, dat traint de spieren waardoor de knie beter op zijn plek blijft.
Showen is trouwens echt haske leuk, als je hond het leuk vindt is het echt tof om te doen.
Ik baal onwijs dat mijn showhond met pensioen is nu, ik mis het echt dat showen.
Dus zo lang hij nog lekker loopt mag ie elk jaar de grote show hier lopen in de veteranenklasse, gewoon puur voor de lol.
En ik zat zelfs aan een clubmatch te denken voor hem dit jaar, hij geniet er zo van als ie in de ring staat!
Ik oefen ook nog steeds lopen en stacken met hem, hij vindt dat echt te gek!
( Groucho Marx )
pi_65684783
quote:
[ afbeelding ]

Dat ik m nog puppy noem
Wat een poepie
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:48:28 #213
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65706721
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:52 schreef Pure-Poison het volgende:
Wat een lief koppie
Verharen die Golden's nou heel erg?
ja

Baloe trek ik complete plukken uit. Ik borstel hem, en een paar uur later is het gewoon weer raak
pi_65707462
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:05 schreef Ticootje het volgende:
gewoon elke dag stofzuigen.
Soms 2 maal per dag
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:06:07 #215
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65707721
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 10:41 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Wat een poepie
Charlie & Lex #2 here's more

En dat verharen is echt geen grap hoor. Zeker met de kat hier ook nog mag je ze allebei wel een stofzuiger achterbinden
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:13:00 #216
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65708121
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:01 schreef Juup© het volgende:

[..]

Soms 2 maal per dag
Met vloerbedekking (mn vriend heeft dat) zuig ik 3x per dag. Thuis hebben we laminaat. 1x zuigen, 1x wisser
pi_65708317
Pfff wat vreselijk zo veel stofzuigen,dat vind ik echt een minpunt hoor,mijn vorige hond had dat ook zo erg,ben blij dat de hondjes die ik nu heb niet veel verharen (gijs bijna helemaal niet).
01-08-2008
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:34:41 #218
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65709392
Dikkie spam!

pi_65715392
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:34 schreef Qwea het volgende:
Dikkie spam!
[ afbeelding ]

Slaapt hij altijd onder een dekentje?
And you know I might
  woensdag 4 februari 2009 @ 08:35:12 #220
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65721009
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:21 schreef rena het volgende:

[..]

Slaapt hij altijd onder een dekentje?
Wel alstie mn plekje op de bank inpikt. Isch lekkah warm voor hem
pi_65721556
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:34 schreef Qwea het volgende:
Dikkie spam!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Lieve hond hoor!
Maar die freddy krueger is echt vet
  woensdag 4 februari 2009 @ 09:18:48 #222
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65721781
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 09:08 schreef DSS24 het volgende:

[..]

Lieve hond hoor!
Maar die freddy krueger is echt vet
Voor freddy staat een foto van MM en mij, en baloe... en het lijkt net alsof freddy achter ons aanzit
  woensdag 4 februari 2009 @ 11:12:06 #223
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_65725010
wat een mooie kop heeft jouw hond Qwea. Zo lief onder dat dekentje gister kwam ik bij me ouders de hond vet gek heeft een half uur staan janken. raar beest en soms reageert ze helemaal niet. moet echt sparen voor een fototoestel dan kan ik ook weer leuke foto's maken. of een telefoon met camera
pi_65736955
ik was jullie kwijt!!!!!!!
pi_65745098
pi_65874487
ik ben in staat ronja vreselijk te verwennen vandaag
vanaf morgen gaat ze even op anti allergie voer zeg maar en dan mag ze ook even geen ander tussendoortje
en dat vind ik zielig!
  maandag 9 februari 2009 @ 11:08:20 #227
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65874625
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:04 schreef draculettetje het volgende:
ik ben in staat ronja vreselijk te verwennen vandaag
vanaf morgen gaat ze even op anti allergie voer zeg maar en dan mag ze ook even geen ander tussendoortje
en dat vind ik zielig!
Niet verwennen!

Vooral niet met lekkers! Daar heb je alleen haar mee. Dat is het stomste wat je zou kunnen doen. Baloe heeft ook voedselallergie, en die kon ik ook niet zomaar even "verwennen" met lekkers. Ik weet nu wat het probleem is > brood/meel/granen/whatever in brood en aardappels zit.

Fruit kan hij wel tegen, karbo botjes ook, en ook tegen speciale koekjes. Maar je hebt echt alleen haar ermee. Het is niet zielig. Het is zielig dat ze kapot gaat van de jeuk.

Welk hypoallergeen voer ga je geven? Ik gaf Baloe specific. En nu krijgt hij proplan zalm en rijst.
  maandag 9 februari 2009 @ 11:09:45 #228
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65874668
Ik heb lopen kokhalzen vandaag. Charlie had t hele huis ondergescheten, en dat doet ie natuurlijk wanneer alleen ik thuis ben

Ik ben nog misselijk
pi_65874696
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:08 schreef Qwea het volgende:

[..]

Niet verwennen!

Vooral niet met lekkers! Daar heb je alleen haar mee. Dat is het stomste wat je zou kunnen doen. Baloe heeft ook voedselallergie, en die kon ik ook niet zomaar even "verwennen" met lekkers. Ik weet nu wat het probleem is > brood/meel/granen/whatever in brood en aardappels zit.

Fruit kan hij wel tegen, karbo botjes ook, en ook tegen speciale koekjes. Maar je hebt echt alleen haar ermee. Het is niet zielig. Het is zielig dat ze kapot gaat van de jeuk.

Welk hypoallergeen voer ga je geven? Ik gaf Baloe specific. En nu krijgt hij proplan zalm en rijst.
ja weet ik wel hoor dat ik het niet moet doen! doe het ook niet

weet nog niet welk voer het is, haal het morgen bij de dierenarts op!

Hoe kwam je er bij baloe achter?
Ronja blijft gekke rare kale plekje bij d'r snuit (aan 1 kant) houden vandaar dat de dierenarts nu denkt aan een voedsel allergie
  maandag 9 februari 2009 @ 11:36:54 #230
127100 Krupelhintsje
Tsjin sinleas geweld!
pi_65875530
Dan zal ik ook maar even showen met mijn hond

Het is een echte zonneaanbidder
*** The Truth Is Out There ***
pi_65876685
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:09 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb lopen kokhalzen vandaag. Charlie had t hele huis ondergescheten, en dat doet ie natuurlijk wanneer alleen ik thuis ben

Ik ben nog misselijk
O, dat is zo ranzig Ik moest een keer op iemands honden passen, die bleven gewoon thuis en ik liet ze uit en gaf ze eten. Maar die hadden dus van de stress, denk ik, elke keer het HELE huis ondergescheten en dat 3 dagen achter elkaar De hele huiskamer, de banken, bij de deur, in de keuken enzovoorts. Ik heb er nog steeds trauma's van.
And you know I might
pi_65877431
Hmmmmm, klinkt bekend. Een keer zoiets gehad toen ze buiten van iets heel ranzigs had lopen eten bij een groene bak. Half middagje weg en het halve huis onder de spuug: bank, kussens, gordijnen, grond. En allemaal in nare hoekjes. *Brrrrrr*

Maar goed, foto's! Zag wat Oud-Duitse herders langs komen dus deze kan er ook nog wel bij. Althans, ik dacht van wel dat het er een is. Hij is van een goede kennis en vlak voor kerst op het strand van Noordwijk geweest. Kleine selectie maar de hele serie is hier te vinden.

Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
pi_65877527
Wat een vreselijk mooi beest!!
And you know I might
  maandag 9 februari 2009 @ 12:53:22 #234
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65877697
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:13 schreef rena het volgende:

[..]

O, dat is zo ranzig Ik moest een keer op iemands honden passen, die bleven gewoon thuis en ik liet ze uit en gaf ze eten. Maar die hadden dus van de stress, denk ik, elke keer het HELE huis ondergescheten en dat 3 dagen achter elkaar De hele huiskamer, de banken, bij de deur, in de keuken enzovoorts. Ik heb er nog steeds trauma's van.
! Net als met kinderen, t is nog erger als ze niet van jou zijn Dan valt dit nog wel mee
pi_65878680
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:53 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

! Net als met kinderen, t is nog erger als ze niet van jou zijn Dan valt dit nog wel mee
De geur vergeet je in ieder geval nooit meer. Maar volgens mij is alle poep of kots even erg hoor, zelfs al is het van je eigen hond Hoe heb je het weten op te ruimen zonder over je nek te gaan ?
And you know I might
  maandag 9 februari 2009 @ 14:35:24 #236
176471 oh-oh
pi_65880682
Gave foto's P_B, was je bij Beach End in Noordwijk?
Daar ga ik ook heel graag heen met mijn dogs!
( Groucho Marx )
  maandag 9 februari 2009 @ 14:36:18 #237
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_65880706
Mooie foto's PB!
  maandag 9 februari 2009 @ 16:13:29 #238
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65883950
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:10 schreef draculettetje het volgende:

[..]

ja weet ik wel hoor dat ik het niet moet doen! doe het ook niet

weet nog niet welk voer het is, haal het morgen bij de dierenarts op!

Hoe kwam je er bij baloe achter?
Ronja blijft gekke rare kale plekje bij d'r snuit (aan 1 kant) houden vandaar dat de dierenarts nu denkt aan een voedsel allergie
baloe had hotpots. Rode plekken op zn huid die jeukten en begonnen te etteren. Op hypoallergeen voer gezet 8 weken lang, en van minimaal 1x per week bij de DA zie ik de DA nu enkel nog 1x per maand voor zn medicijnen.

Vervolgens heb ik in overleg met mijn DA een eliminatiedieet gestart. Blijkt dat meneer allergisch is voor brood en aardappelen. Ws dus zetmeel.

Vervolgens hebben mijn DA en ik samen besloten dat we de specific (Wat heel goed voer is, maar écht hakse duur) aan de kant zouden zetten, en het met een ander voer zouden proberen. Hij zit nu 3 maanden al op pro plan zalm en rijst, en doet het prima.

Let er wel op, dat het kleinste beetje "ander eten" voor Ronja al het hele dieet kan verpesten. En dan kun je weer van voorn af aan beginnen

De hond van mn zus heeft hetzelfde probleem als Baloe, en die staat nu op Royal Canin sensitivity control.
Dat is ook echt het enige voer waar hij tegen kan. Hij kon niet tegen de specific van Baloe, niet tegen de proplan, niet tegen hill's niet tegen trovet, ect.

Mocht je nog meer willen weten/advies willen, mijn PM staat open
  maandag 9 februari 2009 @ 16:15:52 #239
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65884020
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:24 schreef rena het volgende:

[..]

De geur vergeet je in ieder geval nooit meer. Maar volgens mij is alle poep of kots even erg hoor, zelfs al is het van je eigen hond Hoe heb je het weten op te ruimen zonder over je nek te gaan ?
Ik ruim 100x liever kots en poep van mijn hond op, dat van mijn nichtje bv

Baloe had gisteren ook heel de keuken ondergekotst. Liever kots trouwens dan diarree
pi_65886516
gelukkig heeft ronja nog nooit in huis gepoept, maar wel flink overgegeven
ik kon het toen niet opruimen en heb maar de deur open gezet en door mn sjaal blijven adem halen
pi_65895198
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:35 schreef oh-oh het volgende:
Gave foto's P_B, was je bij Beach End in Noordwijk?
Daar ga ik ook heel graag heen met mijn dogs!
Ik ben van het soort dat geografisch dusdanig slecht is dat TomTom bestaansrecht heeft...

Het was in ieder geval voorbij Huis ter Duin, Koningin Astrid Boulevard (heb ik om vage redenen dan weer wel onthouden) en dan 1 van de laatste parkeerhavens. Het zou zo maar kunnen dus.

En 1 van mijn "modellen". Kooiker van ongeveer 10 maanden... Qunack's Favor Wonderfull Whirlwind, dus het is er nog eentje op stand ook!

-
pi_66004292
Gregor en ik waren dit topic vergeten

vrijdag 13 februari 2009 @ 09:50:48 #243
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_66011688
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:35 schreef Cocktailprikker het volgende:
Gregor en ik waren dit topic vergeten

[ afbeelding ]
Oooh Gregor en wat ligt ie er lief bij

[ Bericht 11% gewijzigd door Maes op 13-02-2009 09:51:31 (woord vergeten ) ]
Ow O+
pi_66011999
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:44 schreef P_B het volgende:
Hmmmmm, klinkt bekend. Een keer zoiets gehad toen ze buiten van iets heel ranzigs had lopen eten bij een groene bak. Half middagje weg en het halve huis onder de spuug: bank, kussens, gordijnen, grond. En allemaal in nare hoekjes. *Brrrrrr*

Maar goed, foto's! Zag wat Oud-Duitse herders langs komen dus deze kan er ook nog wel bij. Althans, ik dacht van wel dat het er een is. Hij is van een goede kennis en vlak voor kerst op het strand van Noordwijk geweest. Kleine selectie maar de hele serie is hier te vinden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat mooi beest inderdaad!
Sowieso mooie actiefoto's
Hoe oud is hij?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:38:24 #245
176471 oh-oh
pi_66013132
Voor Maes , even übercute langharige chihuahua spam:

Maar Karel is niet altijd zo lief hoor!

( Groucho Marx )
pi_66014930
Gna Gna die laatste foto,die van ons kunnen soms ook zo doen als ze iets lekkers krijgen,wat een sukkels ook dan he
01-08-2008
pi_66015434
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:02 schreef DSS24 het volgende:

[..]

Wat mooi beest inderdaad!
Sowieso mooie actiefoto's
Hoe oud is hij?
Het precieze antwoord moet ik je schuldig blijven maar ik geloof zo'n 12-14 maanden.

Maar hij is inderdaad erg mooi en vrij imposant om te zien. Echt een feest om hem voor de camera te hebben. Alleen is het zo'n ongelofelijk onzeker lulletje... Lost echt alles op met blaffen en zelfs lantaarnpalen waren "gevaarlijk". Gaat gelukkig al een stuk beter maar het is allemaal wel verklaarbaar.

Hij komt bij een fokker van politiehonden vandaan maar is waarschijnlijk heel snel afgekeurd vanwege dat gedrag en als pup door mensen cadeau gedaan omdat de vorige eigenaar net gescheiden en alleen was. Stiekem wilde ze hem toen al niet maar toch ja gezegd. Dat kon dus niet goed gaan...

Na 8 maanden wilde ze hem naar het asiel sturen maar die zaten vol, M. Gaus gebeld maar die nam niet op en heel toevallig kwam ze bij de hondenschool van mijn goede kennis terecht. En haar vorige Oud-Duitse was net een maand daarvoor, na jaren van ziekte, overleden... Gevalletje van "de kosmos stuurt bij" dus. Hij krijgt nu in ieder geval goede begeleiding en er zit al flink schot in verbetering van zijn gedrag. En op gezette tijden ben ik de pineut om die stuiterbal op de gevoelige plaat te zetten.
-
pi_66029570
Wat foto's van mij:

Astra met haar aapje!

Vrouwtje ziek op de bank en dan moeten ze allemaal even hun aandacht

En Astra en Meira gezellig samen
  vrijdag 13 februari 2009 @ 20:40:56 #249
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_66034235
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:38 schreef oh-oh het volgende:
Voor Maes , even übercute langharige chihuahua spam:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Maar Karel is niet altijd zo lief hoor!
[ afbeelding ]

Ik was al verliefd op Karel maar de liefde wordt alleen maar groter En die laatste foto? Hij doet helemaal niiet lelijk hij bewaakt gewoon de koekjes, dat moet de rest toch begrijpen?

Dikke kus voor Karel (en voor de andere 3 ook natuurlijk )
Ow O+
pi_66148144
van het weekend nog wat foto's gemaakt heb ze alleen nog niet op de computer!
Sinds gister is Ronja voor het eerst loops!
pi_66272965
Wij krijgen nu ook weer eindelijk een hondje. Een wetterhoun, ik mis het echt een hond sinds dat onze teckel Asko een jaar geleden is ingeslapen:

En nu krijgen we er zo een: Hele oude foto van onze Frieske met mij.

pi_66291529
Asko

Gijs en Joost afgelopen week bij de dierenarts!

Ze kregen beide een 10! Vrolijk,gezond en weer helemaal ingeent
01-08-2008
pi_66306924
Ronja vorige week bij me op bed

pi_66306926
mooi gijs en joost weer beide een 10!
pi_66319168
Ik smelt bij Gijs en Joost
  Moderator zaterdag 21 februari 2009 @ 20:54:35 #256
155227 crew  Guppy
dus
pi_66324211
hahaha, die tweede foto van Joost op die tafel! *help...*
pi_66324829
Gijs en Joost zitten in het pension,we gaan morgenochtend paar dagen naar Brabant en Joost blijft de auto een drama vinden (en aangezien het 2,5 huur heen en dan weer 2,5 uur terug is).Ik mis ze nu al

Ronja lekker he als ze zo bij je komen liggen
01-08-2008
pi_66331174
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:54 schreef Guppyfriend het volgende:
hahaha, die tweede foto van Joost op die tafel! *help...*
Zo keek Asko ook altijd als tie naar de dierenarts moest.
pi_66346905
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:15 schreef Pure-Poison het volgende:
Gijs en Joost zitten in het pension,we gaan morgenochtend paar dagen naar Brabant en Joost blijft de auto een drama vinden (en aangezien het 2,5 huur heen en dan weer 2,5 uur terug is).Ik mis ze nu al

Ronja lekker he als ze zo bij je komen liggen
toch veel plezier met carnaval!

idd erg fijn als ze zo bij je komt liggen, nu we weer een weekendje thuis zijn staat ze al echt naast dat bed van kom maar op met mn dekentje
maar aangezien ze loops mag het nu niet
pi_66363664
Ik word echt hebberig van alle mooie en lieve hondjes in deze topic.O+
Toen Asko ziek werd mocht ie ook komen kroelen bij mij op bed.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 17:03:00 #261
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_66414174
Caitlin is vandaag met mij mee naar stage geweest voor een goede opknapbeurt ;-) en een goede oefenhond voor mij nu ligt ze moe te slapen na haar avontuur van in bussen rijden en op de trimtafel staan maar ze is er goed van opgeknapt :

dinsdag 24 februari 2009 @ 21:38:06 #262
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_66423020
Ooh wat is Caitlin mooi

Ik heb hier ook nog wel een goeie oefenhond hoor
Ow O+
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:43:13 #263
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_66423221
Jaa ze is ook erg mooi!

Hahaha wat voor hond heb je?
pi_66553728
topic!

Tessy spam dan maar:
8 weken:

3 maandjes:

11 maandjes:
pi_66568738
Tessy die vlek om dat oogje is te schattig!
I found myself alone,
  zondag 1 maart 2009 @ 11:13:37 #266
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_66575045
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:43 schreef LPFAN het volgende:
Jaa ze is ook erg mooi!

Hahaha wat voor hond heb je?
Maak kennis met Bob (maltezer x york teefje)

Ow O+
  zondag 1 maart 2009 @ 20:12:27 #267
176471 oh-oh
pi_66592831
Bobje!
Oh mijn honden zijn zo heerlijk dol nu het lente-achtig weer is

( Groucho Marx )
  zondag 1 maart 2009 @ 22:28:16 #268
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_66598559
Hahaha leuk
  zondag 1 maart 2009 @ 22:30:41 #269
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_66598675
Tessy
En weer mooie foto's Oh-Oh!
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_66650125
Mooie foto's Oh-Oh, lekker rennen
  dinsdag 3 maart 2009 @ 17:51:45 #271
44200 Sjeekie_Beekie
pi_66659712
Lara is ook zo blij als een lammetje kalfje nu het weer weer de goede kant op gaat. Ik vond nog wat foto's van toen ze net hier was, ongelooflijk dat ze in 8 maanden tijd zo'n end gegroeid is.

Lara's eerste middagdutje in de bench:

'Kijk eens hoe mooi ik al kan zitten':

Inmiddels is ze zo groot dat als je op de bank ligt te slapen, je een natte neus in je oogkas gedrukt krijgt. En als dat niet werkt, komt er een voorpootje bij om je wakker te maken.

'Ik hou wel in de gaten dat deze handveger niet probeert te ontsnappen':

Ook nog een wat recentere.
Lara met haar Sinterklaascadeautje... 'Ik ben nog steeds een teefje hoor, twijfel daar maar niet aan':

Lara in sepia die de vogeltjes aan de vetbollen in de gaten houdt:
.

Aanstaande zondag hebben we Fokkersdag van de rasvereniging. Als het goed is komen al haar broertjes en zusjes uit het nest, en haar ouders. Het hele nest wordt gekeurd en alle pups afzonderlijk. Dit als controlemiddel of het advies van de fokcommissie voor dit nest ook het gewenste resultaat heeft opgeleverd. In de eerste 6 maanden van 2008 zijn er zo'n 100 pups geboren, dus het is wel leuk om te zien hoe het met de rest gaat. En zus/tante van Lara heeft ook een nest gekregen, dat is natuurlijk ook intressant om te vergelijken.

Over 3 weken examen voor de gevorderden cursus. Het enige wat we nog flink moeten oefenen is het terugsturen naar de plaats. Ze wordt dan vooruitgestuurd naar de riem, die een meter of 7 verderop ligt. De bedoeling is dan dat ze daar naartoe lopen, omdraaien en op [of op maximaal een halve meter van] de riem gaan liggen. Dat deed ze perfect, totdat het we een keer op een nat veld training hadden. Ze dook er met haar voorpoten op, 'schaatst' verder over het gras en kijkt me dan zo aan van: "leuk hè vrouwtje?". Niet leuk dus, en sinds een week of twee oefenen we dat nu extra en dat lijkt te werken.
Oudste, Jongste en Lara
  donderdag 5 maart 2009 @ 16:18:45 #272
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_66732023
Hier mijn nieuwe aanwinst, Kyra!
Grotendeels een Berner Senne en voor het overige deel een Sint Bernard.

Samen met het andere baasje.
  donderdag 5 maart 2009 @ 17:12:13 #273
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_66734035
wat een schatje
  vrijdag 6 maart 2009 @ 10:39:04 #274
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_66758030

Volgens mij had ik deze nog niet gepost
pi_66758681
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:18 schreef Lastpost het volgende:
Hier mijn nieuwe aanwinst, Kyra!
Grotendeels een Berner Senne en voor het overige deel een Sint Bernard.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Samen met het andere baasje.
O, dat is een leuke mix
And you know I might
  zondag 8 maart 2009 @ 21:44:04 #276
44200 Sjeekie_Beekie
pi_66840404
Lara mocht vandaag op audiëntie bij de keurmeester op de Fokkersdag in Kerkwijk. We werden rond 9h30 verwacht, dus voor een zondag moesten we vroeg uit bed. En Lara heeft een ochtendhumeur... Afgelopen donderdag was ik jarig, dus gisteren en vrijdag hebben we visite over de vloer gehad. Visites die pas laat vertrokken, waardoor Lara naar eigen bevindingen te weinig had geslapen vannacht. En dan sjokt ze 's ochtends op z'n elvendertigst naar de hondenuitlaatstrook achter me aan voor een poep en een plas, en in hetzelfde tempo maakt ze haar bak leeg.

Maar goed... we waren iets voor 9h van huis weg, om keurig op tijd daar aan te komen. Al snel zagen we de fokkers van Lara en haar broertjes en zusjes. Van de 7 pups, was er maar ééntje niet gekomen, dus het was met recht een familiereunie. Na een bak koffie en een welkomstpraatje van de organisatie was het afwachten totdat we aan de beurt waren. Ondertussen had de hele familie elkaar besnuffeld en was er weer wat rust in het gezelschap gekomen. De meesten lagen hun beurt netjes af te wachten, terwijl alle baasjes en vrouwtjes bijkletsten en ervaringen uitwisselden.

Uiteindelijk was het dan zo ver dat we de ring in mochten. De opstelling was zodanig, dat wij als laatsten aan de beurt zouden zijn. Zul je net zien... ben je als eerste geboren van dit nest, wordt je pas al laatste gekeurd.

Wat komt die vreemde meneer aan mijn lijf doen?
,

De keurmeester dicteert het rapport:

Groepsfoto van het nest:
Vlnr: Vader Eppo, moeder Jaana, broer Jakko, broer Milo, zus Nora, zus Pleun en Lara [zus Belle was al naar huis].

Lara met haar ouders.

Uiteindelijk kreeg Lara een schitterd rapport mee naar huis. De keurmeester was opdit moment vooral te spreken over Pleun en Lara qua bouw en dergelijke. De rest van het nest had nog wat meer tijd nodig om wat steviger te worden. Dus een dikke pluim voor Lara dus.

Van andere Langhaarfielen kregen we te horen dat we zo'n mooi hondje hadden en dat ze zo lief is. Nu vinden wij Lara sowieso de mooiste en liefste hond, maar dat de kenners en de keurmeester dat ook vonden, streelde ons ego wel. Kortom... een hele leuke, gezellige en leerzame dag gehad in Kerkwijk. Op naar het volgende diploma op 25 maart.

En terwijl het baasje op de terugweg tankt en de bandenspanning controlleert, neemt het vrouwtje Lara mee voor een plasje EN een leuke foto in het eerste lentezonnetje en zomerbriesje.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 08-03-2009 21:53:44 ]
Oudste, Jongste en Lara
  zondag 8 maart 2009 @ 23:35:30 #277
176471 oh-oh
pi_66845349
Oh leuk zeg!
Altijd leuk ook zo een familie reünie.
Billy ziet zijn broers en moeder regelmatig, met zn moeder heeft ie niet echt wat, gelijk niet meer toen ie uit het nest was, maar met zijn broers doet ie nog precies zo als in het best, heeeeeeel wild en achterlijk en zo doet ie alleen maar met Mucho en Dux, echt tof is dat.
Komend weekend komen zn broers met hun baasjes hier logeren, in het kader van ons broertjesweekend!
En gaaf dat Lara een mooi rapport kreeg.
Ga je haar nu vaker showen?
Showen is zo leuk!
( Groucho Marx )
  maandag 9 maart 2009 @ 00:00:21 #278
202348 Susi
Temple of Love
pi_66846210
Wij krijgen elk jaar nog een kerstkaart van de moederhond van onze hond thuisgestuurd.
  maandag 9 maart 2009 @ 00:08:13 #279
44200 Sjeekie_Beekie
pi_66846463
Mijn vorige hond [een Sheltie] vond het wel altijd leuk om haar moeder weer te zien, dat was altijd één groot feest. Showen is niet echt mijn ding. Dit was meer voor de fokbegeleigingscommissie van de rasvereniging. Om te kijken of het advies voor dit nest ook een postief advies was voor het ras.

In de toekomst wil ik met jaar jachtproeven gaan doen, ik denk dat we daar allebei meer plezier aan beleven. Mijn hondje is niet zo van het mooi zijn en lang stil zitten. Die wil rennen, door de plassen banjeren, over sloten springen en/of zwemmen, een konijnenspoor uitwerken en een dummy naar het vrouwtje brengen.

Lara ziet er regelmatig uit alsof ze al 3 dagen niet thuis is geweest. Ze springt echt overal in, het kan haar niet goor genoeg zijn. Gelukkig heb ik haar voorliefde van door de paardenpoep rollen in weten te perken, dat doet ze gelukkig niet meer. Maar een modderpoel heeft in haar belevingswereld het lekkerste drinkwater en je gaat er ook zo lekker van ruiken als je er tot aan je oksels in staat.

Dit is Lara bij de ijsbaan waar het ijs net aan het dooien was gegaan. Het was rond het vriespunt en ze duikt gewoon het water in... en sleept naderhand dan ook een halve kuub zand mee naar huis heb ik af en toe het idee. Het zal goed zijn als het weer warmer wordt, dan kan ze opdrogen op de plaats, in plaats van in de bench. Dan blijft al het zand tenminste de huiskamer uit.
Oudste, Jongste en Lara
  maandag 9 maart 2009 @ 08:40:30 #280
176471 oh-oh
pi_66849914
Oh mijn hondjes mogen ook altijd banjeren en vies zijn en rennen en gek doen, maar een dagje op show spelen met hun vriendjes vinden ze net zo leuk hoor.
( Groucho Marx )
pi_66853989
beetje onduidelijk doot de snelheid, maar sinds een weekje (of 2 zowat) heb ik mijn scootmobiel
en ronja is er niet meer vanaf te slaan sinds ze ontdekt heeft dat ze met me mee kan liften!

maandag 9 maart 2009 @ 14:47:35 #282
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_66860400
Kijk die Ronja nou es lekker meeliften Het gaat inderdaag errug hard
Ow O+
  maandag 9 maart 2009 @ 20:00:28 #283
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_66871568
Ronja,wat leuk
En wat goed van Lara,ze is mooi
  maandag 9 maart 2009 @ 20:25:33 #284
44200 Sjeekie_Beekie
pi_66872547
Ronja scheurt lekker mee zo! Fijne, veilige en gezellige kilometers toegewenst.
Oudste, Jongste en Lara
  maandag 9 maart 2009 @ 20:44:46 #285
103012 Nies
Die hekse
pi_66873207
Indy op de hei;

en Indy int park;

A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  maandag 9 maart 2009 @ 20:48:52 #286
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_66873367
quote:
Op maandag 9 maart 2009 20:44 schreef Nies het volgende:
Indy op de hei;
[ afbeelding ]
en Indy int park;
[ afbeelding ]

My god wat een beer. Echt een geweldige hond Die koppen ook. Het zijn verdomme net pony's
  maandag 9 maart 2009 @ 20:56:55 #287
103012 Nies
Die hekse
pi_66873747
quote:
Op maandag 9 maart 2009 20:48 schreef Qwea het volgende:

[..]

My god wat een beer. Echt een geweldige hond Die koppen ook. Het zijn verdomme net pony's
In heeft een heel fijn hoofdje hoor

Kaatje;
  maandag 9 maart 2009 @ 20:58:30 #288
176471 oh-oh
pi_66873810
Oh ik ben echt dol op Denen, het zijn ook altijd van die hele lieve milde honden
( Groucho Marx )
  maandag 9 maart 2009 @ 21:13:40 #289
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_66874416
quote:
Op maandag 9 maart 2009 20:56 schreef Nies het volgende:

[..]

In heeft een heel fijn hoofdje hoor

Kaatje;
[ afbeelding ]
ooh my fucking god

Foto van de pootjes!!! Die beesten hebben beren poten! Net als sint bernards en benner senners !
pi_66874790
quote:
Op maandag 9 maart 2009 20:44 schreef Nies het volgende:
Indy op de hei;
[ afbeelding ]
en Indy int park;
[ afbeelding ]

Wat een majoor

Mooie honden!
  maandag 9 maart 2009 @ 21:37:32 #291
176471 oh-oh
pi_66875512
Een van de favo vriendinnetjes van mijn honden is Rubiana, ze zijn zooooo leuk samen, die kleintjes van mij met die grote statige dame:
( Groucho Marx )
  maandag 9 maart 2009 @ 21:39:27 #292
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_66875625
Wouw Indy is mooi!!

Gijsje is vandaag 3 jaar geworden
  maandag 9 maart 2009 @ 21:44:46 #293
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_66875899
gefeliciteerd gijsje!!!!!

pi_66876478
@ oh-oh: je steelt de show met die fotos van je:-)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  maandag 9 maart 2009 @ 22:51:25 #295
103012 Nies
Die hekse
pi_66878903
Ze zijn zo lief

Indy in de auto

En in de categorie "Donder op met die k*tcamera van je!" hebben we;

Ze zijn me zat
  dinsdag 10 maart 2009 @ 08:53:49 #296
176471 oh-oh
pi_66885975
quote:
Op maandag 9 maart 2009 21:56 schreef Dandilion het volgende:
@ oh-oh: je steelt de show met die fotos van je:-)
Thnx, en dan heb ik nog niet eens een echte camera...
Gijsje, gefeliciteerd!!!
Lekker ding!

Oh en Nies, keep m coming plies!
Ze zijn echt super1
( Groucho Marx )
pi_66886532
Prachtige foto's idd van die Deen, alleen erg grote foto's.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 10:08:58 #298
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_66887773
Het zijn grote honden dus heb je grote foto's nodig Ik blijf maar heen en weer scrollen Maar ze zijn prachtig

Dikke kus voor Gijsje

En nu zijn ze prachtig de foto's ik had weer niet lang genoeg gewacht

Oh-oh jouw hondjes zijn geweldig (as always )

[ Bericht 23% gewijzigd door Maes op 10-03-2009 10:27:28 (ongeduldig) ]
Ow O+
  dinsdag 10 maart 2009 @ 10:33:40 #299
103012 Nies
Die hekse
pi_66888426
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 09:19 schreef Bengeltje het volgende:
Prachtige foto's idd van die Deen, alleen erg grote foto's.
Sowwy

Combinatie van nieuwe windowsinstallatie en dus even geen dreamweaver om het eea aan te passen en zelf wel aangezette automatisch imageresizer
Excuses!
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:52:15 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_66940516
Ja hoi, ik kom hier nooit, maar wil het volgende wel even kwijt: wij gaan morgen bij een kennel kijken. .
Het is een border collie kennel en we zijn echt helemaal overtuigd van dit ras. Zulke mooie honden !
Ze hebben bij deze kennel nog geen pups, maar wel bijna. En we staan op de puppylijst. .
Het is nog even afwachten hoe het loopt, maar waarschijnlijk hebben wij deze zomer hebben een pup !!!
KuikenGuppy
pi_66945824
Spannend Burdie! En nu maar wachten.

Vandaag hebben we een echo laten maken bij de dierenarts en Luna is drachtig!
We zagen haar buikje al flink uitdijen en ze eet voor tien , dus het was niet geheel een verrassing. Oh we zijn zo blij!! Begin april worden de moppies verwacht

Die twee zwarte holtes zijn dus twee puppies..

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')