abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64754360
LeNeHe; wat een liefje is Cuko!

Razztwizzle; wat een mooierd was Cesar

Pure-Poison; nou dat begrijp ik ook niet hoor, als ik Gijs toch zou zien zou ik meteen verkocht zijn Dat witte knuffeltje
En Joost Wat zijn teckels toch leuk hè! En wat een droppie dat Bulldogje

Bengeltje; Wow, prachtige kiekjes in de sneeuw

Rena; wat een acrobaat

Insania; Bentley awww
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:42 schreef Patries86 het volgende:
Tijd geleden dat ik met onze denver gepronkt heb

[ afbeelding ]

Oh kijk hem nou poseren op dat bospaadje !!
pi_64757950
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:18 schreef Carmella het volgende:

[..]

Bla_Bla_Bla; wat heb jij een lief hondje zeg! Hoe oud is ze? En hoe vindt Kyra Dana?
Ze is nu ruim 10 jaar Ze vind Dana erg interessant en andersom ook. Kyra gaat altijd heel lief langs het speelkleed van Dana liggen toekijken, erg schattig
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:48:06 #53
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64763701

-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_64778128
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:13 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Lex zou altijd al weggaan Twee? weken voor kerst ie is officieel over gegaan. Maar met feestdagen ed is mn tante altijd hier, en Lex dus ook gewoon weer. En mn tante komt elke doordeweekse avond hier, Lex dus ook weer. We zien hem dus nog heel vaak :p
Ah zo! Dat had ik niet helemaal meegekregen. Doe maar weer eens een foto van ze plaatsen als je wil
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_64788105
Wat een leuke foto's en lieve honden komen hier voorbij zeg!
En bedankt voor de complimenten over Cuko, ik geef ze door aan 'm .

Hij had gister last van koude pootjes, ging 'ie helemaal huppelen hihi.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:40:18 #56
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_64788287
Oh mijn arme honden hebben echt zere poten, niet van de sneeuw, maar van al dat strooizout, dan brandt echt aan die pootjes, zo sneu.
Chico mocht vandaag dan ook mee naar kantoor in zn draagtas, wat hem erg goed beviel
Mijn ventjes in de sneeuw:

Check die sneeuwballen in Chico zn sokjes...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_64791288
Ze zien er weer prachtig uit oh-oh
Ik hoor wel eens dat ze de pootjes insmeren met vasaline,helpt dat ook niet als bescherming tegen het zout want dat lijkt me idd geen pretje
01-08-2008
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:39:51 #58
176471 oh-oh
pi_64791585
Dan ben ik langer bezig met 16 pootjes insmeren dan dat we buiten zijn
Ik til Chico en Frits nu waar gestrooid is, en Karel en Bil zijn bikkels, die hinken er snel doorheen en stampen dan lekker met de pootjes door de sneeuw
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_64792260
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:39 schreef oh-oh het volgende:
Dan ben ik langer bezig met 16 pootjes insmeren dan dat we buiten zijn

HaHa dat is waar!
01-08-2008
pi_64798240
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:20 schreef Bengeltje het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vanmorgen rond negen uur.
Zie ik nou een prikband om een labje? Mag ik vragen waarom?
~ I like it hot ~
  donderdag 8 januari 2009 @ 08:47:36 #61
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_64799651
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:27 schreef Harajuku. het volgende:
-knip-
En waarom woont Lara buiten?
Lara is een jachthond. Haar ouders liggen 's nachts ook buiten, ze is in de berging van de fokker geboren [op 6 mei, bij +20 graden, maar goed] en naar onze mening is dat ook voor haar beter. Zowel voor haar als hond, als voor haar vacht.

In de tijd dat wij niet thuis zijn overdag, kan ze op de hele plaats lekker ravotten en op de vogeltjes afsluipen en binnen niets vernielen, omstoten of kapotknauwen. Buiten heeft ze de hele plaats tot haar beschikking, haar nachthok staat in de kennel waar de deur de hele dag van open staat.

We hadden sinds gisteren een bench binnen staan, de laatste 4 maanden is de deur niet dicht geweest. Ze heeft er in het begin wel veel ingelegen [en geschreeuwd om er weer uit te komen], maar toen ze zindelijk was, zijn we dat langzaamaan gaan afbouwen, zodat ze naar buiten kon. We hadden het geluk dat we haar vlak voor de zomervacantie mochten ophalen. Dus ruim voordat de temperaturen gingen dalen, kon ze wennen aan het buiten slapen.

Haar vacht is sneller aangepast aan de kou en nu ze ruim 4 maanden buiten slaapt, wil ze 's avonds als de CV aanslaat uit zichzelf naar buiten. Dan ligt ze te hijgen van de warmte op de vloerverwarming. Dus de sneeuw is voor haar een uitkomst om eventjes af te koelen. Straks in het voorjaar is ze ook sneller klaar met ruien, omdat ze sneller van wintervacht naar zomervacht wisselen als ze buiten liggen.

Maar zodra wij 's ochtends op zijn, wordt ze binnen geroepen en is ze gewoon binnen. Ze heeft niet een kennel om de hele dag buiten te zijn. Het is en blijft een huishond en ze is graag bij ons in de buurt. Het voordeel van een kennel is dat wanneer ze gezwommen heeft, ze lekker buiten [en/of in het nachthok] mag opdrogen met een flinke kluif, dan wordt het binnen niet één grote natte, zanderige troep.

Over een paar jaar zouden we graag nog een hondje in huis halen. Dan hebben ze mekaar ook als gezelschap. We werken allebei onregelmatig, dus het grootste deel van de tijd is er wel iemand van ons thuis. Het langste wat ze alleen zit is ongeveer 5 uurtjes en dat komt een keer of 6 in de maand voor. Maar twee is toch wel heel gezellig in huis, de fokker heeft er zelf 3 rondlopen en het is gewoon leuk om te zien dat ze zoveel met elkaar optrekken. Nummer 2 komt dan ook buiten te liggen, nadat we de kennel hebben uitgebreid en een nieuw nachthok hebben getimmerd.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  donderdag 8 januari 2009 @ 08:55:36 #62
176471 oh-oh
pi_64799763
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 08:47 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:

[..]

In de tijd dat wij niet thuis zijn overdag, kan ze op de hele plaats lekker ravotten en op de vogeltjes afsluipen en binnen niets vernielen, omstoten of kapotknauwen. Buiten heeft ze de hele plaats tot haar beschikking, haar nachthok staat in de kennel waar de deur de hele dag van open staat.

Maar dat is wel erg gemakszuchtig, je kan het haar toch ook gewoon afleren?
( Groucho Marx )
  Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 09:03:51 #63
155227 crew  Guppy
dus
pi_64799890
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 08:55 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Maar dat is wel erg gemakszuchtig, je kan het haar toch ook gewoon afleren?
zo kan je het opvatten ja... maar uit het verhaaltje maak ik op dat Lara het niet erg vervelend vind om buiten te zijn. het is dan toch een prettige bijkomstigheid dat je dat soort dingen niet hoeft af te leren?

maw, ik zie het niet meteen als negatief dat dit genoemd wordt

overigens, want sneu dat je hondjes zo'n last hebben van het strooizout oh-oh dat is echt een nadeel van het fijne winterweer
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 8 januari 2009 @ 09:31:54 #64
176471 oh-oh
pi_64800450
Nee ok, maar tis toch gewoon wel handig als je hond leert dat ie binnen niks mag slopen?
Lijkt me ook zwaar ongezellig, als je hond al naar buiten wil zodra de cv aan gaat.
Heb je hier in NL lekker veel plezier van je hond, zit ie driekwart van t jaar buiten
( Groucho Marx )
  Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 10:48:08 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_64802717
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 09:31 schreef oh-oh het volgende:
Nee ok, maar tis toch gewoon wel handig als je hond leert dat ie binnen niks mag slopen?
Lijkt me ook zwaar ongezellig, als je hond al naar buiten wil zodra de cv aan gaat.
Heb je hier in NL lekker veel plezier van je hond, zit ie driekwart van t jaar buiten
ik denk dat Lara overdag gewoon binnen is?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:00:39 #66
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64803199
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:20 schreef Bengeltje het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vanmorgen rond negen uur.
gaaf beest
pi_64820551
Oh-Oh, wat een schatjes! En die kleertjes

Afgelopen zomer waren we op vakantie en Bosnië was er bij ons in de buurt een heel lief jong hondje, ik wilde hem zo graag meenemen maar dat vond niet zo'n slim idee. We hebben veel met hem gespeeld en eten gegeven enzo, ik moet aan hem denken omdat ik net lees dat de hond van Lara buiten is, dat is bij honden in Bosnië stanaard het geval, vooral nu het zo koud is moet ik aan hem denken en ben ik bezorgd dat niemand voor hem zorgt...
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_64820947
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 03:13 schreef CrazyLin het volgende:

[..]

Zie ik nou een prikband om een labje? Mag ik vragen waarom?
Ja klopt, ze is een stevige en koppige tante.
Ik heb echt geprobeerd met andere riemen, zo'n slip riem daar bleef ze mee trekken tot ze helemaal aan het piepen was door ademnood. Dat vond ik pas eng. Een halter, je weet wel, die onder de buik door gaat en
over de schouders. Maar die trok ze kapot. Eentje die je om de snuit doet zodat de kop omlaag gaat enz.
Met deze blijft ze rustiger, ze trekt niet hard nu. Maar piept ook niet dat het pijn doet.
Als ik ook maar een jankje gehoord had, deed ik dat ding ook niet meer om. Ik heb echt niet het idee
dat ik haar pijn doe.
Ben wel vanplan als mijn rug ook wat meewerkt over een paar mnd weer met een andere riem te proberen.
Flink blijven oefenen, ik ga vooruit, ze begint beter te luisteren.
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:05:05 #69
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64821421
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:53 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Ja klopt, ze is een stevige en koppige tante.
Ik heb echt geprobeerd met andere riemen, zo'n slip riem daar bleef ze mee trekken tot ze helemaal aan het piepen was door ademnood. Dat vond ik pas eng. Een halter, je weet wel, die onder de buik door gaat en
over de schouders. Maar die trok ze kapot. Eentje die je om de snuit doet zodat de kop omlaag gaat enz.
Met deze blijft ze rustiger, ze trekt niet hard nu. Maar piept ook niet dat het pijn doet.
Als ik ook maar een jankje gehoord had, deed ik dat ding ook niet meer om. Ik heb echt niet het idee
dat ik haar pijn doe.
Ben wel vanplan als mijn rug ook wat meewerkt over een paar mnd weer met een andere riem te proberen.
Flink blijven oefenen, ik ga vooruit, ze begint beter te luisteren.
Baloe trekt ook als een gek. Muilkorf om, en hij is rustig. En als ik geen korf heb, maak ik bij elke x dat hij trekt, een omkerende beweging
pi_64823916
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:05 schreef Qwea het volgende:

[..]

Baloe trekt ook als een gek. Muilkorf om, en hij is rustig. En als ik geen korf heb, maak ik bij elke x dat hij trekt, een omkerende beweging
Een muilkorf? En daar de riem aan?? Of gewone riem en dan alleen een muilkorf?
Denken mensen dan niet dat je hond vals is?
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:12:34 #71
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64824075
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:08 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Een muilkorf? En daar de riem aan?? Of gewone riem en dan alleen een muilkorf?
Denken mensen dan niet dat je hond vals is?
Mijn hond heeft gewoon een ketting om. Zo'n slip ketting. Riem aan de ketting, en de korf om.

Mijn hond heeft sowieso een korf om, anders bijt hij andere honden. Maar hij wordt er echt rustig van. DIngen kosten 7.95 ofzo.

En nee, ze denken niet dat hij vals is
pi_64826110
Ik snap niet helemaal hoe een hond daardoor kalmeert, of meer op de manier van dat hij minder gefocused is op de andere honden?

Die van mij is redelijk goed te houden buiten, maar is wel altijd drama met andere honden (hij is zelf een keer flink aangevallen door een Sint Bernhard en sindsdien best wel feller geworden op andere honden ).
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_64826146
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:48 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
mooie hond
  Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 21:02:38 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_64826304
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:12 schreef Qwea het volgende:

[..]

Mijn hond heeft gewoon een ketting om. Zo'n slip ketting. Riem aan de ketting, en de korf om.

Mijn hond heeft sowieso een korf om, anders bijt hij andere honden. Maar hij wordt er echt rustig van. DIngen kosten 7.95 ofzo.

En nee, ze denken niet dat hij vals is
is dat dan niet iets wat gewoon af te leren is? waarom doet hij het, weet je dat?
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:15:36 #75
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64826827
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:02 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

is dat dan niet iets wat gewoon af te leren is? waarom doet hij het, weet je dat?
Dominantie. Is niet af te leren. Muilkorf werkt prima.

Gaat trouwens allemaal wel iets beter hoor. In het begin was het echt met elke hond raak. Nu met iets minder honden, maar nog steeds veel. En zo'n korf is dan rete handig. Hij kan loslopen, en andere honden niet verwonden. En hij wordt er lekker rustig van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')