abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:22:20 #76
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64827095
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:58 schreef R4m0n_46 het volgende:

[..]

mooie hond
thnx!

Nog meer van vanmorgen ;

-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:48:55 #77
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_64828464
Over Lara:
Als wij thuis zijn, is Lara gewoon binnen. Of ze moet er zelf voor kiezen om naar buiten te gaan. Zodra het weer het toelaat, staat de achterdeur weer gewoon de hele dag open en loopt ze zelf op en neer. Vaak gaat ze dan buiten in de border op het koele zand liggen te slapen bij warm weer.

Binnen sloopt ze niets, ze probeert alleen alle lekkere dingen van tafel te jatten. Ze is af en toe ook wel eens alleen binnen, als ik onder de douche sta, of eventjes een boodschapje moet doen. Dat gaat ook hartstikke goed. Maar in haar jeugdige puppie-enthousiasme zwiept ze met haar staart nogal eens wat van de salontafel af [waar ze een half jaar geleden nog makkelijk onder door kon lopen].

Maar ze is een echte buitenhond, binnen is ze een vaak een vloerkleedje en buiten leeft ze helemaal op. Zeker met deze temperaturen [ik verdenk haar ervan stiekum ook Husky-bloed te hebben]. Ik heb net weer een uur buiten met haar staan te voetballen en als het aan haar lag, gingen we door tot morgenavond.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:12:32 #78
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_64829872
Mijn zebra's in de sneeuw vanmiddag

Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_64838367
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:53 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Ja klopt, ze is een stevige en koppige tante.
Ik heb echt geprobeerd met andere riemen, zo'n slip riem daar bleef ze mee trekken tot ze helemaal aan het piepen was door ademnood. Dat vond ik pas eng. Een halter, je weet wel, die onder de buik door gaat en
over de schouders. Maar die trok ze kapot. Eentje die je om de snuit doet zodat de kop omlaag gaat enz.
Met deze blijft ze rustiger, ze trekt niet hard nu. Maar piept ook niet dat het pijn doet.
Als ik ook maar een jankje gehoord had, deed ik dat ding ook niet meer om. Ik heb echt niet het idee
dat ik haar pijn doe.
Ben wel vanplan als mijn rug ook wat meewerkt over een paar mnd weer met een andere riem te proberen.
Flink blijven oefenen, ik ga vooruit, ze begint beter te luisteren.
Mja sorry, ik heb 2 labradors, 1 is een flinke vent van 64 cm en 40 kilo en zelf loop ik niet echt jofel, maar ik zou never nooit aan dit soort marteltuigen gaan beginnen
Ik zou zeggen ga eens op cursus, leer met je hond omgaan....een prikband is echt een marteltuig vind je het gek dat hij minder trekt met dat soort pennen in zijn nek
Als hij trekt, loop jij de andere kant op, zorg dat je hond geen succes heeft.......hij ziet iets waar hij naar toe wil, jij gaat de andere kant op, helaas geen succes. Luisterd hij en loopt hij netjes bij je, flink belonen, zowel met stem als met wat lekker.........moet je kijken hoe snel ze dat door hebben
Gooi alsjeblieft die prikband in de prullenbak, je beschadigd de nek en de nekwervels van de hond hier gigantisch mee, de schade is dan niet te overzien.
~ I like it hot ~
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 06:14:56 #80
155227 crew  Guppy
dus
pi_64838790
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:15 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dominantie. Is niet af te leren. Muilkorf werkt prima.

Gaat trouwens allemaal wel iets beter hoor. In het begin was het echt met elke hond raak. Nu met iets minder honden, maar nog steeds veel. En zo'n korf is dan rete handig. Hij kan loslopen, en andere honden niet verwonden. En hij wordt er lekker rustig van
oei, ik ben blij dat de honden die ik ken dat niet doen...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:58:06 #81
176471 oh-oh
pi_64840014
Dat dominantie niet is af te leren is natuurlijk ook een stelling die nergens op trekt
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:03:20 #82
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64840121
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 06:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

oei, ik ben blij dat de honden die ik ken dat niet doen...
Mja ach. Vanaf pup was het al zo. Van alles geprobeerd, maar ik denk zelf dat het afgezien van zn macho gedrag ook een stukje angst is.

Maar ja, och. Muilkorf werkt wat dat betreft prima. Ik ben allang blij dat het iets beter gaat dan in het begin. Nu laat hij zich soms snuffelen, en snuffelt hij zelf ook wel, zonder er gelijk boven op te duiken.

Maar als je een andere hond tegen komt die ook macho gedrag vertoont, ja, dan is het wat kutter
pi_64840244
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 03:24 schreef CrazyLin het volgende:

[..]

Mja sorry, ik heb 2 labradors, 1 is een flinke vent van 64 cm en 40 kilo en zelf loop ik niet echt jofel, maar ik zou never nooit aan dit soort marteltuigen gaan beginnen
Ik zou zeggen ga eens op cursus, leer met je hond omgaan....een prikband is echt een marteltuig vind je het gek dat hij minder trekt met dat soort pennen in zijn nek
Als hij trekt, loop jij de andere kant op, zorg dat je hond geen succes heeft.......hij ziet iets waar hij naar toe wil, jij gaat de andere kant op, helaas geen succes. Luisterd hij en loopt hij netjes bij je, flink belonen, zowel met stem als met wat lekker.........moet je kijken hoe snel ze dat door hebben
Gooi alsjeblieft die prikband in de prullenbak, je beschadigd de nek en de nekwervels van de hond hier gigantisch mee, de schade is dan niet te overzien.
Nope, ik beschadig haar nek niet. En ik weet wat ik doe, ze is ook al op cursus geweest en zelfs die lui
konden haar niet aan zonder hardhandig te worden. Nu kan je zeggen slechte cursus, mag je.
Het gene wat ik dus niet van plan ben is haar te martelen. En die riem zorgt er alleen maar voor dat ze niet te hard trekt. En ik ruk haar niet achterover of zo, dus je kan zeggen wat je wil. Respecteer ik ook, maar ben het niet met je eens.
Noukie heb ik ook niet vanaf pup, ik heb haar uit een asiel en ze kwam bij mensen vandaan die haar alleen
in een ren hebben laten liggen, met haar natje en droogje, geen opvoeding gekregen vanaf haar 10maand.

Ook dat heen en weer gaan, heb ik gedaan en doe ik nog steeds. Wat ik voorheen al zei, ze gaat steeds beter luisteren. Die oefening doe ik dus ook. En het kan aan mij liggen, je zal zeggen dat ligt ook aan mij.
Toch vind ik dat ik het goed met haar doe. Bij deze zeg ik dus ook niets meer over die riem.

Bedankt voor je reactie.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:23:50 #84
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64840539
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:09 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Nope, ik beschadig haar nek niet. En ik weet wat ik doe, ze is ook al op cursus geweest en zelfs die lui
konden haar niet aan zonder hardhandig te worden. Nu kan je zeggen slechte cursus, mag je.
Het gene wat ik dus niet van plan ben is haar te martelen. En die riem zorgt er alleen maar voor dat ze niet te hard trekt. En ik ruk haar niet achterover of zo, dus je kan zeggen wat je wil. Respecteer ik ook, maar ben het niet met je eens.
Noukie heb ik ook niet vanaf pup, ik heb haar uit een asiel en ze kwam bij mensen vandaan die haar alleen
in een ren hebben laten liggen, met haar natje en droogje, geen opvoeding gekregen vanaf haar 10maand.

Ook dat heen en weer gaan, heb ik gedaan en doe ik nog steeds. Wat ik voorheen al zei, ze gaat steeds beter luisteren. Die oefening doe ik dus ook. En het kan aan mij liggen, je zal zeggen dat ligt ook aan mij.
Toch vind ik dat ik het goed met haar doe. Bij deze zeg ik dus ook niets meer over die riem.

Bedankt voor je reactie.
Als je 10000000% zeker weet dat je haar niet pijn doet, en het werkt, ja dan zie ik het probleem niet zo.

Mijn hond is ook op cursus geweest, en bleef ook trekken. Misschien als je ooit eens iets anders wilt proberen kun je altijd een korfje proberen. Werkt het niet ben je 10 euro lichter
pi_64840553
Je hebt een pracht hond, die ogen. Word je niet week als hij/zij? je zo aankijkt?

[ Bericht 70% gewijzigd door senesta op 10-01-2009 23:46:04 (verwijderde post uit quote verwijderd) ]
pi_64840605
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:23 schreef Qwea het volgende:

[..]

Als je 10000000% zeker weet dat je haar niet pijn doet, en het werkt, ja dan zie ik het probleem niet zo.

Mijn hond is ook op cursus geweest, en bleef ook trekken. Misschien als je ooit eens iets anders wilt proberen kun je altijd een korfje proberen. Werkt het niet ben je 10 euro lichter
Dat weet ik, tijdens het oefenen gaan die riem ook binnenste buiten. Anders helpt het oefenen al helemaal niet, want dan zou ik haar pijn doen. ik heb een korf hier liggen. Omdat ze in het begin wel eens dingen kapot beet in huis. Gelukkig heb ik het ding niet meer nodig, het laten zien is voor haar al een teken dat ze iets niet mag.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:26:09 #87
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64840608
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:24 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Even ontopic, je hebt een pracht hond, die ogen. Word je niet week als hij/zij? je zo aankijkt?
ja Vooral als hij weer eens wat te vreten wil. Hij heeft voedselallergie en mag dus o.a geen brood. En als ik dan zit te eten, en hij kijkt me zo aan... tjah

Dus ik pel altijd maar een mandarijntje voor hem.

Jouw hond is ook gaaf. Die kop Echt zo'n berenkop Ik dacht eerst dat het een reu was
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:27:49 #88
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64840652
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:26 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Dat weet ik, tijdens het oefenen gaan die riem ook binnenste buiten. Anders helpt het oefenen al helemaal niet, want dan zou ik haar pijn doen. ik heb een korf hier liggen. Omdat ze in het begin wel eens dingen kapot beet in huis. Gelukkig heb ik het ding niet meer nodig, het laten zien is voor haar al een teken dat ze iets niet mag.
aaah oke ik wist trouwens helemaal niet dat die kettingen die jouw labje om heeft bestonden. Kun je die eigenlijk gewoon in de winkel kopen? Ja, ik ben nieuwsgierig ja Sue me
pi_64840772
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:26 schreef Qwea het volgende:

[..]

ja Vooral als hij weer eens wat te vreten wil. Hij heeft voedselallergie en mag dus o.a geen brood. En als ik dan zit te eten, en hij kijkt me zo aan... tjah

Dus ik pel altijd maar een mandarijntje voor hem.

Jouw hond is ook gaaf. Die kop Echt zo'n berenkop Ik dacht eerst dat het een reu was
Mandarijntje? Moet je die ook eerst openmaken? Noukie vindt het velletje er omheen erg vies, maar als ik
het in twee breek en ze het vocht proeft vindt ze het heerlijk.

Het is echt een flinke tante, bij de cursus keken ze ook even twee keer. Als ik buiten loop en
andere labjes zie, denk ik ook wat een ukkies.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:27 schreef Qwea het volgende:

[..]

aaah oke ik wist trouwens helemaal niet dat die kettingen die jouw labje om heeft bestonden. Kun je die eigenlijk gewoon in de winkel kopen? Ja, ik ben nieuwsgierig ja Sue me
Uhh nee, die krijg je niet overal. Maar er zijn natuurlijk wel zaken waar je ze nog wel kan krijgen.

Hier staat ze prachtig op.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:59:51 #90
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64841484
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:32 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Mandarijntje? Moet je die ook eerst openmaken? Noukie vindt het velletje er omheen erg vies, maar als ik
het in twee breek en ze het vocht proeft vindt ze het heerlijk.

Het is echt een flinke tante, bij de cursus keken ze ook even twee keer. Als ik buiten loop en
andere labjes zie, denk ik ook wat een ukkies.
[..]

Uhh nee, die krijg je niet overal. Maar er zijn natuurlijk wel zaken waar je ze nog wel kan krijgen.

[ afbeelding ]
Neuh, baloe geef ik het hele mandarijntje. En dan bikt ie hem op

Serieus, wat een geweldige foto Baloe is ook stukken groter dan andere goldens.

Mn zus heeft ook een golden, vergeleken bij Baloe echt een ukkie

Al eerder gepost, maar ik blijf hem gaaf vinden.

ooh ter vergelijking ;

Mijn beer van 40kg

Hondje van mn zus... 10kg lichter
pi_64841615
Wat een verschil. Zo zie ik het dus ook meestal. Noukie is alleen groot, niet breed.
pi_64851539
Jammie .
01-08-2008
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:45:46 #93
176471 oh-oh
pi_64852036
Ik wist niet dat je ook ratten had PP!
Ik heb ze ook gehad, Frits vond ze geweldig
Die speelde en knuffelde dr echt mee.

[ Bericht 29% gewijzigd door senesta op 10-01-2009 23:47:46 ]
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:43:04 #94
184614 Olep
Semper Fi.
pi_64854481
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:34 schreef Pure-Poison het volgende:
Jammie .
[ afbeelding ]
Leuke hond!
Fuck today, it's tomorrow.
pi_64861961
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:24 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Er zijn altijd mensen die je hond beter blijken te kunnen opvoeden, want elke hond is het zelfde.
Idd, en ook nooit van de gemiddelde dominante reu gehoord kennelijk
Heeft geen moer met pup zijn te maken , er zijn reutjes die als pup gewoon zwaar onverdraagzaam zijn en nooit geen andere honden accepteren, dat heeft niks met opvoeding te maken. (Die overige groep honden ligt wel voornamelijk aan de opvoeding, maar een hond die níet andere accepteert doe je niks aan).
En het is ook wel érg makkelijk praten als je commentaar levert op een hond van 40 of 50 kg en zelf formaat handtas "honden" hebt. Alsof je dan weet wat het is als 50 kilo massa je over straat trekt of een andere hond aanvalt.
Desalniettemin vind ik een prikband ook vreselijk, als het aan mij ligt mogen ze niet eens verkocht worden, maar dit is een fototopic.
pi_64862062
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:32 schreef Bengeltje het volgende:

[ afbeelding ]

Wow
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:22 schreef Qwea het volgende:

Nog meer van vanmorgen ;
Oh dat sullige koppie , heerlijk, het lijkt me zo'n knuffelbeer
pi_64864881
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:45 schreef oh-oh het volgende:

Ik wist niet dat je ook ratten had PP!
Ik heb ze ook gehad, Frits vond ze geweldig
Die speelde en knuffelde dr echt mee.
Ja heb er nu nog 2 Juffie&Lilli,Gijs vind het helemaal leuk maar durf ze nu met Joost niet meer goed los te laten,het is echt een jachthondje

[ Bericht 11% gewijzigd door senesta op 10-01-2009 23:54:32 (Quote aangepast) ]
01-08-2008
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:20:54 #98
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64888715
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:08 schreef Carmella het volgende:

[..]

Wow
[..]

Oh dat sullige koppie , heerlijk, het lijkt me zo'n knuffelbeer
Het is ook een knuffelbeer
pi_64889801
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:25 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Doe a.u.b even niet zo raar,als je niet tegen iemand anders zijn mening kan post dan niet op een forum.
Mijn hond Gijs is ook flink dominant (niet naar alle honden maar wel veel)en vind em dat heel moeilijk af te leren maar om nou maar een muilkorf om te doen vind ik nogal makkelijk eerlijk gezegt.Probeer em dat liever af te leren. Maargoed dat is mijn mening en als jij vind dat ik die niet mag geven op een forum blijf je maar weg (of ze zouden je natuurlijk een muilkorf op kunnen doen )
Ik zie het probleem met de muilkorf niet helemaal... De hond wordt er rustiger van en kan nu loslopen, andere honden worden beschermd tegen een eventuele aanval (wat je als hondeneigenaar ook gewoon verplicht bent om te doen als je weet dat je hond anderen aanvalt). Dominant gedrag valt tot op zekere hoogte in te perken, je kunt je hond leren om niet direct op een andere hond af te vliegen hem afleren niet op die andere hond te reageren wanneer die op hem afkomt is zo goed als onmogelijk. Qwea neemt voor zover ik kan zien gewoon haar verantwoordelijkheid.

Mijn hond trok trouwens vroeger ook enorm aan de lijn, tot stikken toe. Vreemd genoeg is dat bij hem helemaal over sinds hij een borsttuig draagt in plaats van een halsband (ik had verwacht dat het juist meer trekkracht op zou leveren).
pi_64890549
Mijn shih tzu is al twee keer gegrepen door over het algemeen vriendelijke honden die in hun spel ineens omslaan naar dominant of agressief. Ik mocht willen dat iedereen met een onberekenbare hond zo verstandig was hem of haar te muilkorven. Zeker als het de hond ook een bepaalde rust geeft.

ps. Een eigen topic voor Saartje, leuk. Ik meld me weer als we een eigen huisje hebben, want zit momenteel niet veel vooruitgang in haar gedrag, ben al lang blij dat ze weer gekalmeerd is na oud en nieuw.
some things you lose, and some things you just give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')