quote:Spannend hoor. Niks aan zo'n klote cyclus. Succes maandag. Al hoop ik dat je al sneller duidelijkheid krijgt.. Op hoeveel dagen zit je vandaag al?
Ja, snel door naar het andere topic.Daar ben ik wel zo voor!
![]()
Je bent geweldig BEquote:Op vrijdag 12 december 2008 15:15 schreef Brighteyes het volgende:
Het is weg Vlindur, en ik zal ook even de linkjes in de OP fixen.
Wat is je langste cyclus geweest?quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:16 schreef prinseszondererwt het volgende:
Oeh mefke, dat klinkt nu wel heul spannend!!
Vlindur, ik zit nu op dag 38. (He, ik wil ook zo'n NOD: 26 december!)
quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:25 schreef prinseszondererwt het volgende:
Dit is mijn langste cyclus, hiervoor was het 33 en daarvoor 27 dagen. Met logisch tellen kom ik op 39 dagen, maar dat is natuurlijk wel een belachelijk lange cyclus. Hoe moeten we zo in godsnaam raak klussen. (ja, temperaturen. ik weeeeeet het... ik sla mezelf al dagen voor mijn kop dat ik dat niet gedaan heb deze maand.)
Je bent liefquote:Op vrijdag 12 december 2008 15:39 schreef prinseszondererwt het volgende:
[ afbeelding ] Ik herken je gevoel helemaal Vlindur, en dan ben ik eigenlijk pas sinds deze zomer bezig. Het gaat idd bij iedereen goed, zo lijkt het. Waarom moet het bij ons met al die stomme toeters en bellen? Ik baal deze week dus ook heel erg, maar uiteindelijk gaan we natuurlijk gewoon verder. Hupsakee! (En ik vind temperaturen eigenlijk ook niks, daarom deed ik het tot nu niet. Maarja, je moet toch wat.)
quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:43 schreef mefke79 het volgende:
Och meiden, ik herken het zo. En hoe lang je al bezig bent, maakt eigenlijk niet uit. Ik ben ook 'pas' sinds de zomer weer bezig, maar ja, als je eenmaal besloten hebt dat je er voor wilt gaan. En ik herken ook het gevoel over temperaturen. Dat stel ik zo lang mogelijk uit. Was daarom ook zo blij dat de gyn de laatste keer bij de echo al opmerkte dat het er wat dat betreft gewoon goed uit ziet.
kop op! Tis bijna weekend, lekker een beetje uitblazen dit weekend en gewoon van elkaar genieten. Komt goed (zei zij heel dapper).
quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:15 schreef Takkembah het volgende:
Ben ik drie dagen weg voor mijn werk, en zomaar een ware streepjesreden!!!
![]()
![]()
Huupje, Chan, Kersjes gefeliciteerd!!!!!!
![]()
![]()
![]()
voor de rest: succes in het algemeen en vooral met die klotedagenikzelf inmiddels in de 'wacht' weken... dinsdag eisprong gehad, maar die is tot vandaag blijven rommelen grrrr dat je ergens loopt en dan opeens zo'n enorme messteek in je eggsticks....
Eigenlijk geen idee...quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:26 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens felle steken, maar dat gebeurd dan als ik opsta, dat koppel ik nooit aan eisprong... Zou ik dat eens moeten doen? Dan ga ik het bij houden..
Ben blij dat het jullie is gelukt hoor! Misschien ga ik het ook wel doen. Maar wil me er nog niet op vastpinnen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:36 schreef miss_sly het volgende:
Temperaturen is zeker niet leuk en vraagt nogal wat, maar het geeft wel echt een supergoed inzicht.
En deze zwangerschap is ook een handje geholpen door de thermometer. Op maandagochtend had ik een temperatuurdipje, dus ik zei tegen sschaap: moeten we het voor de zekerheid maar even doen vanavond, stel dat de eisprong dadelijk al voor de echo van woensdag is geweest
Aha, weer wat geleerd vandaag, wat ik omschrijf als vage buikkriebel/druk ergens midden onderin, dat heet dus druk achter je symfyse (schaambeen). En ik (her)ken die echt van mijn vorige zwangerschap. Beetje vreemd gevoel trouwens.quote:
Poppedein, nee...niet weer he. Ga je trouwens wel als je zwanger blijkt te zijn? De een zegt dat het wel mag, de ander niet, vandaar.quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:14 schreef Poppedein het volgende:
En ik ga dinsdag weer naar de sauna...
![]()
Je moet elke ochtend voordat je uit bed komt om dezelfde tijd tempraturen he? Ik sta altijd verschillend op maar als ik de wekker nou elke dag om 6.00 of 6.30 zet en tempratuur is het goed? Maakt het dan toch niet uit of ik er daarna uitga of verder slaap.quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:00 schreef miss_sly het volgende:
Klopt, maar met temperaturen krijg je een heel goed inzicht in je volledige cyclus. Het is ook een stuk goedkoper, want je koopt voor 3 euro ofzo al een prima thermometer. Ik vond die ovu-testen maar niets, ik kreeg er nooit eentje echt mooi duideiljk positief. Temperaturen, coorect gedaan, is maar voor een interpretatie vatbaar.
Klopt allemaal PP. Ik ga voor mijn werk elke ochtend om half 7 mijn bed uit, dus tempen deed ik altijd dan. In het weekend zette ik mijn wekker en dan sliep ik daarna gewoon lekker verder (alleen helaas voor mijn man die dan vaak niet meer kon slapenquote:Op vrijdag 12 december 2008 20:35 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Je moet elke ochtend voordat je uit bed komt om dezelfde tijd tempraturen he? Ik sta altijd verschillend op maar als ik de wekker nou elke dag om 6.00 of 6.30 zet en tempratuur is het goed? Maakt het dan toch niet uit of ik er daarna uitga of verder slaap.
Als je tempratuur verhoogd heb je je eisprong al gehad dus is het alleen geschikt om een goed overzicht te krijgen of ook wel om zwanger te worden?
Ik zou gewoon vandaag testenquote:Op vrijdag 12 december 2008 22:39 schreef Pure-Poison het volgende:
Thanks voor de uitleg Happy! Ik denk dat ik het de volgende ronde maar es ga doen.
Ik ben ondertussen 4dgn overtijd,2dgn geledennegatief getest,heeft het nut als ik over een paar dgn nog een keer test(zou ik dus zwanger kunnen zijn?) of moet ik maar gewoon wachten tot ik ongi word?
Ja daarom ik wacht nog maar even af,op een of andere manier word ik liever ongesteld zodat ik door kan naar de volgende ronde dan teleurgesteld met een negatieve test,dan baal ik weer dat ik niet zwanger ben EN ook niet ongesteld!quote:Op zaterdag 13 december 2008 08:54 schreef Troel het volgende:
[..]
Maarja, er blijft natuurlijk altijd kans dat hij negatief is, wat dat betreft is niet testen soms fijner.
Oke zo,nou zoals ik me nu voel test ik voorlopig niet (want ben bang dat ik me dan nog mee klote voel,sorry heb ff een dipje maar heb het ook mega druk).Zal kijken wat mijn man zegt maar anders morgenochtend met ochtenurine,maar moet ik me wel meer happy voelen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 09:56 schreef miss_sly het volgende:
HCG verdubbelt iedere twee tot drie dagen. Als je dus een dag of drie na de eerste test nog een keer test, zou het meer dan verdubbeld moeten zijn en beter traceerbaar voor de test.
O zo herkenbaar hier...het verlangen wordt bijna met de week meerquote:Op zaterdag 13 december 2008 11:16 schreef Poppedein het volgende:
en ik zou zo graag met kerst of oud en nieuw vertellen dat ik zwanger ben... dan slaat mn fantasie soms een beetje op hol
Maar elke maand hierna is de zwangerschap net zo welkom en elke maand een beetje meer...
Dat is ook niet te horen, hoor, maar te zien op de echoquote:Op zaterdag 13 december 2008 20:33 schreef huuphuup het volgende:
Haha, geeft nniet hoor BE, je hebt gelijk ook, ik moet dat ook niet zo vragen. Ik zal het niet meer doen
En waarom ik het vroeg, ik had altijd begrepen dat het vanaf een week of zes te horen is, maar ik bedenk me nu dat dat met een echo is volgens mij en de echoes worden niet daar gemaakt maar in het echo-centrum, dus kansje dan dat ie daar wel te horen is.
Okay, duidelijk, slotje!![]()
weet je dat ik dat serieus zit te overwegen?quote:
Ik heb volgens mij ergens gelezen dat de test op een gegeven moment weer licht word ook al ben je gwoon zwanger.quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:52 schreef miss_sly het volgende:
Ja maar...hebben jullie er dan ook over nagedacht wat je zou doen als de test ineens niet positief zou zijn...of als het streepje ineens lichter lijkt dan van de vorige test...of een of ander ander rampscenario?
Ik heb dus echt geen test meer gedaan, ik durf nog steeds niet
22 december is als het (niet) goed is de eerste dag van mijn volgende menstruatie... 24 november was de vorige, en afgelopen maandag (8 december) was dan volgens het tellen de eisprong dan toch? dat is toch weer precies 14 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie? Of ben ik een beetje ernaast aan het denken? (of dacht je dat ik bedoelde dat ik nu ging testen? nee hoor... ik weet wel dat dat nog niet kan nu...)quote:Op donderdag 11 december 2008 22:18 schreef Poppejans het volgende:
Mijsje, dan snap ik alleen je NOD niet, als je rond nu je eisprong hebt, als je een eisprong hebt gehad kun je toch pas 14 dagen daarna testen?
bah, om van te k*tsen, zulke mensen!!! lekker taktloos...quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:23 schreef mefke79 het volgende:
De vanzelfsprekendheid ja. Uitspraken als "ik ga het goed eten en rustig aan doen, dan gaat het niet mis" en "we nemen kinderen"/![]()
Tuurlijk, iedereen hoopt dat het goed gaat en iedereen hoopt dat het snel en op het juiste moment lukt, maar het IS niet vanzelfsprekend. Ik kan er echt niet tegen als mensen zo doen, knap dat jij je mond kan houden.
Pff, Karin nog tot de 18de, dat is nog effe. Volgens de matcare reclame hieronder kan je zes dagen voor tijd testen, maar ik zou die dingen niet vertrouwen...ik ga gewoon voor de ouderwetse clearblue. Vorige keer een keer een predictor gehad, maar ik werd niet vrolijk van dat ding. Succes met wachten!
waarom wil je graag last van maagzuur of misselijkheid? Geloof me, je hebt getest, je bent zwanger!!!quote:Op zaterdag 13 december 2008 22:39 schreef Chan het volgende:
Ik hoop echt dat ik snel last krijg van dingen als maagzuur of misselijkheid... tot nu toe heb ik helemaal nergens last van, alleen af en toe een steekje in mn buik maar dat wordt ook al minder... Hoewel ik wel ineens meer behoefte heb aan eten. Maar ik denk niet dat ik het aandurf nog een keer te testen om op die manier bevestiging te krijgen...
Ik was vanochtend misselijk en vanmiddag ongi dus daar schiet je ook niks mee op hoorquote:Op zaterdag 13 december 2008 23:08 schreef Chan het volgende:
haha ja ok, maar ik ben toch wel bang dat het ineens mis gaat of zo.. en als je misselijk bent weet je toch min of meer zeker dat je 'nog altijd zwanger bent lijkt me? of is dat heel kortzichtig gedacht?
Bedoel je mij? Ik heb em van een ander forum gepikt,maar als iemand em hier al heeft doe ik mijn oude weer terug hoor,weet zowiezo niet of ik deze wel zo leuk vindquote:Op zaterdag 13 december 2008 23:17 schreef huuphuup het volgende:
Zo...
dacht ik toch even dat Moussy gepost had hier...die had toch die avatar? of ben ik in de war?
Ik zoek geen bevestiging, ik heb al een knipperend hartje gezienquote:Op zaterdag 13 december 2008 21:40 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij ergens gelezen dat de test op een gegeven moment weer licht word ook al ben je gwoon zwanger.
Ik begrijp dat je een bevestiging zoekt maar ik denk dat het slim is om het toch te proberen van je af te zetten (is makkelijk gezegt) anders kun je jezelf wel gek blijven maken,probeer er van te genieten nu het zo ver is!
Ik heb met iets van 30 weken nog een test gedaan (vond ik ergens in het medicijnkastje) en omdat ik zo nieuwsgierig was of hij het nog deed heb ik er gelijk overheen gepiest. En ik kan je vertellen dat al tijdens het piesen er een nog dikkere streep dan de controle streep tevoorschijn kwam. Dus het is een leuk verhaal, maar ik zou me er niet door laten weerhouden, als je ooit nog een keer durftquote:Op zaterdag 13 december 2008 23:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zoek geen bevestiging, ik heb al een knipperend hartje gezien
Het gaat meer om het idee van vaker testen, dat vind ik dus eng en dat doe ik dus niet.
Overigens kun je van week 6-16 plassen voor Moeders voor Moeders. Pas vanaf week 16 wordt de hcg weer veel minder, omdat de placenta dan de hormoonaanmaak overneemt van de eierstokken/corpus luteum waardoor de hcg aanmaak zo laag wordt als aan het begin van de zwangerschap waardoor de kans dat je test neit meer positief is erg groot wordt.
Wat raar,sorry bedoelde jou ook niet,verkeerd gequotequote:Op zaterdag 13 december 2008 23:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zoek geen bevestiging, ik heb al een knipperend hartje gezien
Het gaat meer om het idee van vaker testen, dat vind ik dus eng en dat doe ik dus niet.
Huuphuup, ik kan je vertellen, het is erg. Ons vruchtje stierf rond de 8 weken en bij de echo van 11 weken zagen we dat pas. Maar he, ik heb met 6 weken nog een echo gehad en daar was een knipperend hartje te zien. En zoek maar op, als je met 6 weken een goede hartactie ziet is de kans iets van 80% geloof ik, dat het goed gaat. Maar dus ook 20% dat het nog fout gaat. (pin me even niet vast op de percentages).quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:58 schreef huuphuup het volgende:
Ik sta daar wel bij stil, maar dat is meer omdat het me vreselijk lijkt als stel dat, je vruchtje sterft af bij 5 of 6 weken ofzo, maar het blijft zitten soort van, dan kom je daar pas bij de 12-weken echo achter. Als ik heel eerlijk ben tegen mezelf, dan wil ik dat toch eigenlijk gewoon gelijk weten en actie ondernemen en weer verder met de hele rataplan zeg maar.
Maar ik kan me voorstellen dat het eng is om te testen, en dat vind ik zelf ook eng, maar ik heb toch liever die bevestiging.
Je hebt helemaal gelijk! Dankjewel voor je postquote:Op zondag 14 december 2008 01:08 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Huuphuup, ik kan je vertellen, het is erg. Ons vruchtje stierf rond de 8 weken en bij de echo van 11 weken zagen we dat pas. Maar he, ik heb met 6 weken nog een echo gehad en daar was een knipperend hartje te zien. En zoek maar op, als je met 6 weken een goede hartactie ziet is de kans iets van 80% geloof ik, dat het goed gaat. Maar dus ook 20% dat het nog fout gaat. (pin me even niet vast op de percentages).
Met andere woorden, hoe vaak je ook gaat kijken met een echo, er is altijd de kans dat het net de minuut erna mis gaat. En als ik iets geleerd heb de vorige keer, is dat je moet genieten van elke seconde en elke minuut dat je zwanger bent. Gewoon, omdat het ook zo weer over kan zijn.
(en ik snap dat je even niet geniet als je pot omarmt ofzo, maar het ging me even om het principe)
En ik maakte me net zo druk hoor, die eerste weken. Al heb ik maar 2 keer getest. En de enige reden dat ik met 6 weken een kloppend hartje zag was een felle buikpijn en dus de angst voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Het enige wat ik je wil meegeven: probeer te genieten!
Nee, de echo is pas vrijdag (zou aan het einde van mijn menstruatie moeten zijn). Ik wacht nu nog wel tot woensdag, als ik dan nog niet ongesteld ben, test ik weer. Is die test negatief, dan overleg ik met het ziekenhuis. En nou weg jij, hup, naar Z&G. Ik volg je hopelijk snel!quote:Op zondag 14 december 2008 11:20 schreef Poppedein het volgende:
Moet je nu morgen voor de echo dan? Overleg desnoods met de arts in het ziekenhuis of zij voo de zekerheid ook nog een lastminute test willen doen alvorens ze aan de echo beginnen!
Oh ik hoop het zo!quote:
quote:Op zondag 14 december 2008 20:27 schreef mefke79 het volgende:
Karin, we gaan samen door en nemen Mijsje mee, deal!
Gefeliciteerd!!!quote:Op zondag 14 december 2008 09:16 schreef Poppedein het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik durfde pas na 10 minuten te kijken omdat ik overtuigd was dat er "niet zwanger" zou staan...
maar toen ik gisteren tijdens een actie film zat te janken, vond ik in ieder geval dat ik toch maar eens een test moet doen![]()
Ik ben er echt helemaal ondersteboven van
quote:Op zondag 14 december 2008 22:45 schreef mefke79 het volgende:
Dank jullie wel allemaal voor de bemoedigende woorden. Soms lijkt het wel of iedereen 'zo maar' zwanger raakt en alles vanzelfsprekend vindt, juist dan kan je zo'n steuntje goed gebruiken. Tuurlijk, ik heb mijn
en die steunt zoveel ie kan, maar die kan helaas niet voelen wat een vrouw voelen kan. En dan is de teleurstelling natuurlijk ook anders.
Maar goed, een nieuw jaar, een nieuw begin, nieuwe ronden, nieuwe kansen. Vlindur, PZE, Karin, we gaan er gewoon allemaal tegenaan en we zorgen ervoor dat dit topic echt leegloopt!
Dat heb ik dus ook heel erg!! Dan denk ik echt eventjes heel flauw vanquote:Op maandag 15 december 2008 14:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:
(en het ligt er voor mij ook altijd wel een beetje aan of het een vaste poster is of niet, iemand die net binnen komt en meteen een streep tevoorschijn tovert daar kan ik niet zo goed tegen....beetje zout in de wonde gevoel....loop dan meteen bij Z&G naar binnen)
Ja, maar juist die mensen weten vaak niet hoe het in OUD werkt en dan kan ik me voorstellen dat dit het meest logische topic lijkt. Even kort melden dat ze beter naar Z&G kunnen is vaak voldoende.quote:Op maandag 15 december 2008 14:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:
(en het ligt er voor mij ook altijd wel een beetje aan of het een vaste poster is of niet, iemand die net binnen komt en meteen een streep tevoorschijn tovert daar kan ik niet zo goed tegen....beetje zout in de wonde gevoel....loop dan meteen bij Z&G naar binnen)
quote:Op maandag 15 december 2008 15:43 schreef huuphuup het volgende:![]()
en wij willen jullie mee hebben! Daarom hang ik nog een beetje hier hoor...hCG rondstrooien enzo![]()
We doen gewoon een augustus/september babyboom!
Lief van je, maar ik heb wel al een 2e streepje geplast, dus bewaar die maar voor iemand die hem harder nodig heeftquote:Op maandag 15 december 2008 20:25 schreef bumbaloe het volgende:
Ik herken het gevoel ook wel een beetje Karin. We zijn er allemaal zo mee bezig.
In ieder geval. Ik heb met sinterklaas een chocoladefondueset gekregen en hij roept me al weken vanuit de kast. Dus, streepje of niet, je bent van harte uitgenodigd om met mij die fondueset soldaat te maken.voor Karin, en Mefke en Mijsje en Happy en Judes en Vlindur en Takkembah en poppejans en nijna en leonieke
en de rest die nog steeds geen 2de streepje heeft geplast
dit herken ik zo, Hurminatore! En wij zijn nu al anderhalf jaar bezig ondertussen... (met tegenslagen tussendoor en al) Maar goed, iedere maand dat het duurt nadat je hebt gekozen om zwanger te willen worden, is een maand teveel, en dan maakt het niet uit of het ronde 2, ronde 8 of ronde 15 is, het blijft erg vervelend en pijnlijk om te verlangen naar iets dat er (nog) niet is...quote:Op maandag 15 december 2008 22:44 schreef Hurminatore het volgende:
Wij gaan helaas naar ronde 8 SNIFBaal zo dat je toch de tijd na je eisprong tot aan je ongesteldheid zo gespannen bent of het gelukt is......je analiseerd ieder krampje en staart naar je tepels hahaha tenminste dat doe ik
om te kijken of er al een verkleuring is opgetreden..... Bovendien word ik met iedere maand onzekerder of het zal gaan lukken. We hebben gelukkig al een zoontje een scheetje! En dat jaloerse gevoel ken ik ook wel
...Ik gun het uiteraard iedereen, maar als je dan een mama ziet met een dikke buik en een hummeltje in de wagen dan groeit mijn verlangen steeds meer! Ik ben natuurlijk al eens zwanger geweest en iedere keer denk ik.........hmmmm had ik dit de eerste keer? of toch niet...? En ergens denk ik steeds dat het is alsof je je oude bekende sloffen aantrekt dus als het ons lukt dat ik het meteen zal herkennen.....maar dat zal wel niet zo zijn......In ieder geval wachten wij nog steeds op het tweede streepje
Kon je dan ook ovualtietesten gebruiken, of niet?quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik kon aan mijn temp-kaart precies zien welke maand ik wel een eisprong (clomid) had gehadd en welke niet. Die zonder clomid en dus zonder eisprong was een onregelmatige reeks zonder hoogtepunten en dieptepunten. Die met eisprong begonnen redelijk laag, werd even lager, scchoot omhoog en bleef een tijdje hoog.
Ik heb gewoon een oorthermometer gebruikt. Mijn temperatuur is normaal 36 nogwat, en na een eisprong 37 nogwat. Dus dat hing niet op tienden. Ik rekende gewoon uit wanneer de eisprong ongeveer was, en vanaf dat moment ging ik temperaturen en van bilquote:Op dinsdag 16 december 2008 11:40 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Kon je dan ook ovualtietesten gebruiken, of niet?
Getsie ik zou toch niet zo snel iedere ochtend met een thermometer in mn kont gaan zitten hoor.
Uiteraard wel als het noodzakelijk was
Echt waar? Oh dit wist ik nietquote:Op dinsdag 16 december 2008 13:07 schreef Brighteyes het volgende:
huupje, voor kinderen en babietjes worden die oordingen juist afgeraden als ik het goed heb hoor.
Ze zijn handig voor een indicatie en ze lijken makkelijk, maar ze zijn toch minder nauwkeurig. De kraamhulp heeft iig een normalen nodig strakjes.
Ik kan niet wachtenquote:Op dinsdag 16 december 2008 13:15 schreef Brighteyes het volgende:
Je krijgt dat vast ook wel te horen van de kraam-mevrouw als ze voor de intake komt hoor.
Daarbij zou ik niet weten hoe ik de oorthermometer in Lilahs oor moet krijgen, want dat ding is te groot voor haar oortjesquote:Op dinsdag 16 december 2008 13:07 schreef Brighteyes het volgende:
huupje, voor kinderen en babietjes worden die oordingen juist afgeraden als ik het goed heb hoor.
Ze zijn handig voor een indicatie en ze lijken makkelijk, maar ze zijn toch minder nauwkeurig. De kraamhulp heeft iig een normalen nodig strakjes.
Thanksquote:Op dinsdag 16 december 2008 19:52 schreef Hurminatore het volgende:
Dat heb ik ook! Al wist ik maar zeker dat het ons gewoon zou lukken dan mag het nog best 1 jaar duren maar die onzekerheid is zo killing
En Mijsje iedere maand is er idd 1 teveel!
Ik zal ff mijn temp lijst erop knallen.....dan kunnen jullie vergelijken![]()
dag 2 36.55
dag 3 36.56
dag 4 36.76 (de nacht hiervoor gevoel ieder uur wakker te zijn - zeer slecht geslapen dus )
dag 5 36.46
dag 6 36.48
dag 7 36.29
dag 8 36.28
dag 9 36.43
dag 10 36.54
dag 11 36.95 (de nacht hiervoor uit geweest en dus temp opgenomen nadat ik opgestaan was)
dag 12 36.40 Positieve ovulatietest streepje even dik als controle streep
dag 13 36.35 Positieve ovulatietest streepje donkerder als controle streep
dag 14 36.47
dag 15 36.56
dag 16 36.65 vermoedelijke eisprong!
dag 17 36.81
dag 18 36.73
dag 19 36.85
dag 20 36.97
dag 21 36.77
dag 22 36.80
dag 23 36.87
dag 24 36.87
dag 25 37.01
dag 26 36.69
dag 27 36.52 Ongesteeld
dag 1 36.0
dag 2
Hopelijk heeft iemand hier iets aan
Ja waar woon je? Ik ben in desperate need of chocolate!quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:00 schreef bumbaloe het volgende:
Karin en Ticootje
Zal ik de fondueset dan maar uit de kast halen?
In het zuiden van Nederland, Noord Brabant, omg. Eindhoven.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ja waar woon je? Ik ben in desperate need of chocolate!
Ik ga me echt NOOIT meer zo gek laten maken. Stommeling die ik ook ben.
Precies ja, dat bedoelde ik. Gewoon een geruststelling, want het gevoel is niet goed.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:02 schreef Lois het volgende:
Mefke ik heb het aangepast. Even doorpakken is wel goed denk ik, dan heb je tenminste het gevoel weer dat je zelf de regie in handen neemt.
Het zit denk ik ergens tussen 13 en 18 ofzo, dus vanaf dag 12 tot 18 en dan om de dag.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:24 schreef Hurminatore het volgende:
Welke dag denk jij dan bij mijn voorbeeld Happyme28? Denk jij dag 14 of later?
Ja alleen zou ik me dan wel eerder melden!quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:41 schreef mefke79 het volgende:
Maar als je echt twijfelt of je een eisprong hebt, ga dan tempen en meldt je na een jaar met grafiekjes bij een arts.
En ik woon dan ook bij jou redelijk om de hoek! Kleine wereld ja.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:02 schreef marlieske het volgende:
Mefke en Karinhé bah wat een teleurstelling weer
![]()
Heel veel succes van de week bij de echo.
(tja ik hoop dat er niets gevonden gaat worden, en ergens ook weer wel zodat je een stap verder bent of kan gaan... tja hoe zeg je het nu goedje begrijpt (hoop ik) vast wel wat ik bedoel
)
Bumba ik woon bij je om de hoek tussen Den Bosch en Eindhovenwereld is toch klein dan eigenlijk hé
Bij ons moesten we gewoon het potje binnen het half uur op lichaamstemperatuur binnenbrengen op het labo (niet in de wachtzaal wachten stond er op een bordje). Het potje heb ik samen met een formulier waarop stond wat er onderzocht moest worden, gekregen van de gyn.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:02 schreef Hurminatore het volgende:
Leonieke, dat klopt van die bittere pil........Je hebt testen die je thuis kunt uitvoeren. Die testen testen de hoeveelheid/beweeglijkheid en de mogelijkheid om een eicel te bevruchten....er wordt ook verteld dat in de meeste vruchtbaarheidsklinieken deze test wordt toegepast.....(hMMMM of ik dat moet geloven is een tweede......) Stel dat ik naar de Ha ga.....dat wordt mn man doorverwezen naar..? het ziekenhuis? en daar testen ze zijn zaad? en hij kan daar ook meteen terecht zonder wachtlijsten? Tja.....misschien erg domme vragen maar ..... of worden we naar zon kliniek doorverwezen?
Ja heb je gelijk in,maar de gynecoloog zei tegen ons dat we naar 6mnd mochten komen als we goed geklust hadden en we het idee hadden dat er iets niet goed was.Maar volgens mij waren we toen ook al tot de conclusie gekomen dat alle artsen daar anders mee omgaan en dat het waarschijnlijk ook aan de situatie ligt.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:57 schreef mefke79 het volgende:
P-P...tja, ik zou dat ook wel willen, maar het schijnt dat je meestal pas geholpen wordt na een jaar. We hadden daar laatst ook discussie over, dit deel of het vorige deel.
dat is ook moeilijk. in de week nadat ik gecurretteerd was, zijn 2 collega's van me bevallen van perfecte, prachtige zoontjes. dat was ook heel moeiljk om daar op bezoek te gaan. voelde me een zeur en egoïstisch dat ik toch ook wel verdriet en een prop in m'n keel had... maar goed, daarna ging het ook wel weer beter. ik kan nu zonder te huilen een baby op m'n armen hebbenquote:Op woensdag 17 december 2008 19:17 schreef mefke79 het volgende:
Morgen op kraamvisite. Bij de collega die maar een week of 6 op mij voor liep. Pff. Lekkere combi, morgenavond kraamvisite en dan vrijdag echo, maar ja, niets aan te doen. Ben stiekum ook wel erg benieuwd naar het kindje en ik moet er toch eens doorheen. Dan maar bij iemand die van alles weet en met allemaal anderen die er ook van weten.
Iemand verder nog nieuws?
heb ik gedaan na 8 maanden, maar de HA stuurde me terug naar huis, met het gegeven dat geen gyn iemand voor 1 jaar proberen helemaal gaat onderzoeken, omdat de gemiddelde wachttijd op ongeveer 1 jaar zit. pas na dat jaar willen ze wel gaan onderzoeken...quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:54 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Ja alleen zou ik me dan wel eerder melden!
Dat is dus niet helemaal waar zoals ik al eerder in dit topic schreef en heb uitgelegd en ook in het vorige topic,het ligt gewoon aan je arts/gynecoloog en de omstandigheden.quote:Op woensdag 17 december 2008 20:05 schreef mijsje het volgende:
[..]
heb ik gedaan na 8 maanden, maar de HA stuurde me terug naar huis, met het gegeven dat geen gyn iemand voor 1 jaar proberen helemaal gaat onderzoeken, omdat de gemiddelde wachttijd op ongeveer 1 jaar zit. pas na dat jaar willen ze wel gaan onderzoeken...
ik zeg ook niet dat dat voor iedereen in iedere situatie zo is, maar dat de HA dat tegen mij had gezegd. dit is dus wel helemaal waar, omdat het over mij ging en niet in het algemeen was.quote:Op woensdag 17 december 2008 20:48 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Dat is dus niet helemaal waar zoals ik al eerder in dit topic schreef en heb uitgelegd en ook in het vorige topic,het ligt gewoon aan je arts/gynecoloog en de omstandigheden.
dank je, dan duimen we samen!!! (voor elkaar dus...)quote:Op vrijdag 19 december 2008 10:08 schreef mefke79 het volgende:
Mijsje, klinkt spannend! Ik duim voor je!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |