abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63962038
En hier weer verder:

Het vorige deel: Wachten op het 2e streepje deel 123

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

07 december Rubey NOD
22 december mijsje NOD
25 december Takkembah NOD
26 december Vlindur (01-2008) NOD
06 januari bumbaloe (10-2008) NOD
07 januari Happyme28 (07-2007) NOD
08 januari Judes NOD
12 januari Mefke79 (07-2008) NOD
12 januari Hurminatore (06-2008) NOD
13 januari XXXKarinXXX (08-2008) NOD
14 januari Pure-Poison

Beessie-Jen (12-2007)
Dee-Dee (01-2008)
ymme (08-2008)
prinseszondererwt NOD

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vruchtbaarheidskalender
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
Cyclusbanner Babybrabbel
Cyclusbanner Lilypie

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 18-12-2008 19:34:59 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_63962063
Be, wat dat PI er voor doet weet ik ook niet hoor!
Wil je het veranderen?
pi_63962100
Het laatste bericht was voor PZE:
quote:
Spannend hoor. Niks aan zo'n klote cyclus. Succes maandag. Al hoop ik dat je al sneller duidelijkheid krijgt.. Op hoeveel dagen zit je vandaag al?
Ja, snel door naar het andere topic. Daar ben ik wel zo voor!
pi_63962109
Bumba: beterschap! Ik hoop dat je snel de pot mag omhelzen om een andere reden
PZE: komt goed en baaldagen mogen altijd, heeft iedereen wel eens. En wat stom dat niemand je even te woord kan staan. Hallo, wij werken ook gewoon op vrijdag.
Vlindur: ook voor jou komt de dag, geloof het!
Karin: spannund! Ik duim voor je!

Hmm.... ik begin toch hoop te krijgen, stom he. En ik had nog wel zo met mezelf afgesproken dat ik dat niet zou doen. Pff. Maar het helpt ook niet dat ik ineens vanalles ruik
(en dat hoort dan weer niet bij de griep waar ik zo net nog even de duizeligheid en misselijkheid bij vlagen onder schoof).

Poppedein, voel jij al iets?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:15:24 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63962283
Het is weg Vlindur, en ik zal ook even de linkjes in de OP fixen.
pi_63962336
Oeh mefke, dat klinkt nu wel heul spannend!!

Vlindur, ik zit nu op dag 38. (He, ik wil ook zo'n NOD: 26 december! )
pi_63962441
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:15 schreef Brighteyes het volgende:
Het is weg Vlindur, en ik zal ook even de linkjes in de OP fixen.
Je bent geweldig BE
pi_63962499
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:16 schreef prinseszondererwt het volgende:
Oeh mefke, dat klinkt nu wel heul spannend!!

Vlindur, ik zit nu op dag 38. (He, ik wil ook zo'n NOD: 26 december! )
Wat is je langste cyclus geweest?
Dat is mn NOD met 29 dagen. Issie 30 dit keer dan is het al 27 december. Ik klamp me nergens aan vast
pi_63962586
Dit is mijn langste cyclus, hiervoor was het 33 en daarvoor 27 dagen. Met logisch tellen kom ik op 39 dagen, maar dat is natuurlijk wel een belachelijk lange cyclus. Hoe moeten we zo in godsnaam raak klussen. (ja, temperaturen. ik weeeeeet het... ik sla mezelf al dagen voor mijn kop dat ik dat niet gedaan heb deze maand.)
pi_63962748
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:25 schreef prinseszondererwt het volgende:
Dit is mijn langste cyclus, hiervoor was het 33 en daarvoor 27 dagen. Met logisch tellen kom ik op 39 dagen, maar dat is natuurlijk wel een belachelijk lange cyclus. Hoe moeten we zo in godsnaam raak klussen. (ja, temperaturen. ik weeeeeet het... ik sla mezelf al dagen voor mijn kop dat ik dat niet gedaan heb deze maand.)

Ik vind temperaturen niks.. Dan wordt het helemaal zo'n verplichting..
"oh schat, het is donker rood! We moeten nu!" Nee dank je. "ergens deze week" vind ik fijner. Ik reken van te voren uit wanneer de eisprong moet zijn en dan doen we het rond die dagen gewoon een paar keer. Normale mensen worden zo ook zwanger, dus waarom ik niet. Ik moet al medicijnen slikken. Ik wil gewoon niet meer.
pi_63962950
Ik herken je gevoel helemaal Vlindur, en dan ben ik eigenlijk pas sinds deze zomer bezig. Het gaat idd bij iedereen goed, zo lijkt het. Waarom moet het bij ons met al die stomme toeters en bellen? Ik baal deze week dus ook heel erg, maar uiteindelijk gaan we natuurlijk gewoon verder. Hupsakee! (En ik vind temperaturen eigenlijk ook niks, daarom deed ik het tot nu niet. Maarja, je moet toch wat.)
pi_63963088
Och meiden, ik herken het zo . En hoe lang je al bezig bent, maakt eigenlijk niet uit. Ik ben ook 'pas' sinds de zomer weer bezig, maar ja, als je eenmaal besloten hebt dat je er voor wilt gaan. En ik herken ook het gevoel over temperaturen. Dat stel ik zo lang mogelijk uit. Was daarom ook zo blij dat de gyn de laatste keer bij de echo al opmerkte dat het er wat dat betreft gewoon goed uit ziet.

kop op! Tis bijna weekend, lekker een beetje uitblazen dit weekend en gewoon van elkaar genieten. Komt goed (zei zij heel dapper).
pi_63963134
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:39 schreef prinseszondererwt het volgende:
[ afbeelding ] Ik herken je gevoel helemaal Vlindur, en dan ben ik eigenlijk pas sinds deze zomer bezig. Het gaat idd bij iedereen goed, zo lijkt het. Waarom moet het bij ons met al die stomme toeters en bellen? Ik baal deze week dus ook heel erg, maar uiteindelijk gaan we natuurlijk gewoon verder. Hupsakee! (En ik vind temperaturen eigenlijk ook niks, daarom deed ik het tot nu niet. Maarja, je moet toch wat.)
Je bent lief
Het is gewoon kut en kloten.. Maar ik kijk het toch nog ff aan met tempen.
En nu ga ik naar $tuinwinkel want we hadden gister weer een vogeltje voor in de boom gekocht, maar toen we thuis kwamen had zn wiebelstokje los gelaten Dus nu kan ik weer terug

Tot straks
pi_63963203
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:43 schreef mefke79 het volgende:
Och meiden, ik herken het zo . En hoe lang je al bezig bent, maakt eigenlijk niet uit. Ik ben ook 'pas' sinds de zomer weer bezig, maar ja, als je eenmaal besloten hebt dat je er voor wilt gaan. En ik herken ook het gevoel over temperaturen. Dat stel ik zo lang mogelijk uit. Was daarom ook zo blij dat de gyn de laatste keer bij de echo al opmerkte dat het er wat dat betreft gewoon goed uit ziet.

kop op! Tis bijna weekend, lekker een beetje uitblazen dit weekend en gewoon van elkaar genieten. Komt goed (zei zij heel dapper).

Ja, jij bent hier ook al veels te lang.. We gaan gewoon zo snel mogelijk met ons drieën door!
Doei!
pi_63963421
voor de dames die al enige tijd wachten en hier steeds weer iemand zien vertrekken.
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:03:58 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_63963680
Dames, ik heb een goed gevoel, ik kan me niet voorstellen dat er niet nog snel meer streepjes gaan komen
Jullie zouden allemaal naar Z&G moeten mogen verhuizen vandaag (alhoewel dat dan wel ineens een heel grote babyboom zou zijn )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63965702
Kersjes!! Whieeeeeeeeeeeeehoeeeeeee!!! JE BENT ZWANGER JOH! Ik ben zo blij voor je, vind het zo fijn voor je...en wil zo zo graag achter je aan... Je kunt hier gewoon geen halve dag uit t topic blijven, de strepen vliegen je om de oren gewoon!!

Ik weet t niet hier... de druk achter mn symfyse is een beetje weg, heb af en toe wat steekjes in mn borsten, maar verder nog weinig noemenswaardig wat doet denken aan zwangerschap...van menstruatieklachten heb ik nooit veel last, terwijl ik nu toch echt al wel een dikke week een zeurderige menstruatiepijn in mn onderbuik voel... ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik zit nu op dag 27 na vorige keer op dag 24 en de keer daarvoor op dag 32 ongesteld te zijn geworden... omdat ik me niet meer kon bedwingen heb ik gister een test gedaan, maar die was negatief helaas..... ik test zondagochtend nog een keer en daarna wacht ik maar gewoon rustig af op wat komen gaat...

En ik ga dinsdag weer naar de sauna...
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  vrijdag 12 december 2008 @ 17:15:48 #18
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_63965718
Ben ik drie dagen weg voor mijn werk, en zomaar een ware streepjesreden!!!

Huupje, Chan, Kersjes gefeliciteerd!!!!!!

voor de rest: succes in het algemeen en vooral met die klotedagen ikzelf inmiddels in de 'wacht' weken... dinsdag eisprong gehad, maar die is tot vandaag blijven rommelen grrrr dat je ergens loopt en dan opeens zo'n enorme messteek in je eggsticks....
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_63965772
Poppedein! Nee joh, zoiets gebeurt geen twee keer!

Takkembah: eggsticks!
pi_63965852
Poppedein, kun je die sauna niet op andere dagen plannen?
pi_63965859
Gefeliciteerd, Kersjes ! Top !
pi_63965916
Hey meiden, thanks voor alle lieve berichtjes! Ik heb superkeiveelmegahoop hoor! In 2009 word ik zwanger, ik voel het
Jullie allemaal hele fijne feestdagen en een vruchtbaar en heel gelukkig 2009 toegewenst alvast!!

Enne, BE, maak je niet druk, je had ontzettend gelijk hihi. Ik denk er toch wel met plezier aan terug, Frups en ik zo enthousiast. Toch duurde het bij beide langer, maar we komen er wel!!

Nou nu ben ik echt weg Doeiiiiiiii!
pi_63965964
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 17:15 schreef Takkembah het volgende:
Ben ik drie dagen weg voor mijn werk, en zomaar een ware streepjesreden!!!

Huupje, Chan, Kersjes gefeliciteerd!!!!!!

voor de rest: succes in het algemeen en vooral met die klotedagen ikzelf inmiddels in de 'wacht' weken... dinsdag eisprong gehad, maar die is tot vandaag blijven rommelen grrrr dat je ergens loopt en dan opeens zo'n enorme messteek in je eggsticks....

Ik heb ook wel eens felle steken, maar dat gebeurd dan als ik opsta, dat koppel ik nooit aan eisprong... Zou ik dat eens moeten doen? Dan ga ik het bij houden..
  vrijdag 12 december 2008 @ 17:37:40 #24
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_63966217
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 17:26 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens felle steken, maar dat gebeurd dan als ik opsta, dat koppel ik nooit aan eisprong... Zou ik dat eens moeten doen? Dan ga ik het bij houden..
Eigenlijk geen idee...

Maar goed, mijn eisprong voelt ook altijd zo, alleen enkel op de dag van de eisprong (ovu-pijn ). Nu kreeg ik na mijn eisprong van dinsdag, ook donderdag en vandaag wat steken.

of steken... stoppen-met-lopen-om-krom-te-gaan-staan-anders-kom-ik-niet-vooruit-steken

Maar goed, ik heb ook niet alle wijsheid in pacht, zeg maar....
Alexa en Seth zijn lief
pi_63966393
hehe, Nou, ik ga het gewoon bijhouden, het kan vast geen kwaad. Balen dat het jou zo zeer doet zeg. Daar is niks aan!
pi_63966689
KERSJES gefeliciteerd!! Ik krijg er helemaal kippenvel van

PzE wat vervelend zeg dat je nog geen duidelijkheid hebt K blijf hopen dat je binnenkort toch een tweede streepje hebt.

Again heel veel succes in de MMM!

Poppedein en Mefke en Karin k duim voor jullie

Bumbaloe beterschap!
pi_63967416
Temperaturen is zeker niet leuk en vraagt nogal wat, maar het geeft wel echt een supergoed inzicht.

En deze zwangerschap is ook een handje geholpen door de thermometer. Op maandagochtend had ik een temperatuurdipje, dus ik zei tegen sschaap: moeten we het voor de zekerheid maar even doen vanavond, stel dat de eisprong dadelijk al voor de echo van woensdag is geweest
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_63967563
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:36 schreef miss_sly het volgende:
Temperaturen is zeker niet leuk en vraagt nogal wat, maar het geeft wel echt een supergoed inzicht.

En deze zwangerschap is ook een handje geholpen door de thermometer. Op maandagochtend had ik een temperatuurdipje, dus ik zei tegen sschaap: moeten we het voor de zekerheid maar even doen vanavond, stel dat de eisprong dadelijk al voor de echo van woensdag is geweest
Ben blij dat het jullie is gelukt hoor! Misschien ga ik het ook wel doen. Maar wil me er nog niet op vastpinnen.
pi_63969546
Met ovu-testen bereik je toch hetzelfde als met tempraturen?
01-08-2008
pi_63969628
Klopt, maar met temperaturen krijg je een heel goed inzicht in je volledige cyclus. Het is ook een stuk goedkoper, want je koopt voor 3 euro ofzo al een prima thermometer. Ik vond die ovu-testen maar niets, ik kreeg er nooit eentje echt mooi duideiljk positief. Temperaturen, coorect gedaan, is maar voor een interpretatie vatbaar.
pi_63970187
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 17:14 schreef Poppedein het volgende:
"de druk achter mn symfyse"
Aha, weer wat geleerd vandaag, wat ik omschrijf als vage buikkriebel/druk ergens midden onderin, dat heet dus druk achter je symfyse (schaambeen). En ik (her)ken die echt van mijn vorige zwangerschap. Beetje vreemd gevoel trouwens.
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 17:14 schreef Poppedein het volgende:

En ik ga dinsdag weer naar de sauna...
Poppedein, nee...niet weer he. Ga je trouwens wel als je zwanger blijkt te zijn? De een zegt dat het wel mag, de ander niet, vandaar.

Stand van zaken hier nog hetzelfde...ik ben alleen zo slecht in afwachten...
pi_63970413
ja hoe krijg ik t voor mekaar hè Maar dit keer ga ik voorbereid als ik nog niet ongesteld ben geworden en negatief blijf testen....

Kga met mn beste vriendin, en zij weet sinds ons vorige sauna avontuur dat we bezig zijn met zwanger worden... mocht ik eerder positief testen, dan snapt ze vast dat ik liever mn dag wat anders invul die dag... maar dat betekent dat ik t 'r wel vertel dan... smoezen verzinnen heeft toch geen zin, ze weet van onze plannen en is zelf ook verloskundige
Mócht ik zo gelukkig zijn dat ik voor die tijd positief test dan ga ik idd dus niet... het is alleen in onderzoek bij dieren gebleken dat temperatuurverhoging van het vruchtwater afwijkingen kan veroorzaken... maar waarom het risico nemen van wel gewoon gaan en me bij problemen altijd blijven afvragen of ik het had kunnen voorkomen.... dat wil ik niet... dus nee...positieftesten is voor mij geen sauna....maar dat heb ik er heul heul heul graag voor over!

We zijn een gezellig team met onze symfysedruk zullen wij dan maar afspraken dat we ook samen naar Z&G gaan? de afspraken hier in t topic doen t goed namelijk
pi_63970504
En voor de dames die al veel meer rondes wachten, of waarbij het allemaal niet zo vanzelfsprekend (b)lijkt... een hele dikke .... ik vind het nu al zo spannend en kom de wachtdagen niet door zonder er een flink aantal keer per dag aan te denken. Als de knop om is dan wil je *nu*....of gewoon op een briefje dat je over een half jaar sowieso zwanger bent... maar die onzekerheid is killing! Niets dan respect dus voor het volhouden daarvan...ook al is dat volhouden misschien zo logisch!

"komt goed, schatje!"
pi_63970660
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 20:00 schreef miss_sly het volgende:
Klopt, maar met temperaturen krijg je een heel goed inzicht in je volledige cyclus. Het is ook een stuk goedkoper, want je koopt voor 3 euro ofzo al een prima thermometer. Ik vond die ovu-testen maar niets, ik kreeg er nooit eentje echt mooi duideiljk positief. Temperaturen, coorect gedaan, is maar voor een interpretatie vatbaar.
Je moet elke ochtend voordat je uit bed komt om dezelfde tijd tempraturen he? Ik sta altijd verschillend op maar als ik de wekker nou elke dag om 6.00 of 6.30 zet en tempratuur is het goed? Maakt het dan toch niet uit of ik er daarna uitga of verder slaap.
Als je tempratuur verhoogd heb je je eisprong al gehad dus is het alleen geschikt om een goed overzicht te krijgen of ook wel om zwanger te worden?
01-08-2008
pi_63970728
Poppedein, die afspraak staat! En we nemen de rest gewoon mee. Totale leegloop hier, er komt geen deel 125.
Again, heel veel succes en onthoud: 2009 wordt jouw jaar!
pi_63970981
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 20:35 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Je moet elke ochtend voordat je uit bed komt om dezelfde tijd tempraturen he? Ik sta altijd verschillend op maar als ik de wekker nou elke dag om 6.00 of 6.30 zet en tempratuur is het goed? Maakt het dan toch niet uit of ik er daarna uitga of verder slaap.
Als je tempratuur verhoogd heb je je eisprong al gehad dus is het alleen geschikt om een goed overzicht te krijgen of ook wel om zwanger te worden?
Klopt allemaal PP. Ik ga voor mijn werk elke ochtend om half 7 mijn bed uit, dus tempen deed ik altijd dan. In het weekend zette ik mijn wekker en dan sliep ik daarna gewoon lekker verder (alleen helaas voor mijn man die dan vaak niet meer kon slapen )

Wat vaak zo is is dat voor de temp verhoging (die na je eisprong komt) je meestal een dag ervoor een temperatuurdip hebt, dus je kunt 'm dan weldegelijk zie aankomen. Maar daar moet je even 'ervaring' voor hebben om 'm te zien.

Ik vond/vind het erg fijn om zo duidelijkheid te hebben (zeker omdat bij mij de eerste maanden duidelijkmaakte dat ik geen eisprong had en dat ie nu netjes weer op gang is gekomen).

Oh oh... Poppedein en Mefke, mag ik ook meedoen met de afspraak
pi_63971961
je moet zelfs Happy...je moet...no choices left!
pi_63974205
Thanks voor de uitleg Happy! Ik denk dat ik het de volgende ronde maar es ga doen.
Ik ben ondertussen 4dgn overtijd,2dgn geledennegatief getest,heeft het nut als ik over een paar dgn nog een keer test(zou ik dus zwanger kunnen zijn?) of moet ik maar gewoon wachten tot ik ongi word?
01-08-2008
pi_63974843
PP, ik heb er geen verstand van, maar logisch gezien zou ik nog een keer testen als je cyclus niet superregelmatig was en je dus te vroeg getest zou kunnen hebben. En ja, ik weet wel dat er vrouwen zijn die pas laat voldoende hcg aanmaken, maar dat komt veel minder voor dan gewoon te vroeg testen. Dus ja, ik zou het nog een keer testen.
Trusten allemaal! Ik duik mijn bedje in.
  zaterdag 13 december 2008 @ 08:54:45 #40
35189 Troel
scherp en bot
pi_63980737
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:39 schreef Pure-Poison het volgende:
Thanks voor de uitleg Happy! Ik denk dat ik het de volgende ronde maar es ga doen.
Ik ben ondertussen 4dgn overtijd,2dgn geledennegatief getest,heeft het nut als ik over een paar dgn nog een keer test(zou ik dus zwanger kunnen zijn?) of moet ik maar gewoon wachten tot ik ongi word?
Ik zou gewoon vandaag testen Positieve flow

Maarja, er blijft natuurlijk altijd kans dat hij negatief is, wat dat betreft is niet testen soms fijner.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63980794
Een nieuwe dag met nieuwe kansen

Jongens, ik gun het jullie allemaal ook zo! Snel volgen hoor, kunnen we gezellig de hele zwangerschap met elkaar blijven doorkeuvelen
.... met gevoel voor drama....
pi_63980963
ik denk niet dat ik nog ga volgen. Ik werd vanochtend wakker met bekende buikpijn. Oke, nog geen bloed (en dat is goed!) maar ik heb wel vaker eerst een hele dag buikpijn voordat er iets komt.
Poppedein, aan jou om voor vier op een rij te gaan zorgen!
pi_63980985
Mefke, ik heb ook nog altijd buikpijn!!!
Misschien heb jij wel dezelfde??
Ik duim nog voor je door!!!!
pi_63981093
En ik heb die buikpijn al ruim een week. Zo blijft het lekker spannend mefke!
pi_63981118
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 08:54 schreef Troel het volgende:

[..]

Maarja, er blijft natuurlijk altijd kans dat hij negatief is, wat dat betreft is niet testen soms fijner.
Ja daarom ik wacht nog maar even af,op een of andere manier word ik liever ongesteld zodat ik door kan naar de volgende ronde dan teleurgesteld met een negatieve test,dan baal ik weer dat ik niet zwanger ben EN ook niet ongesteld!
01-08-2008
pi_63981136
HCG verdubbelt iedere twee tot drie dagen. Als je dus een dag of drie na de eerste test nog een keer test, zou het meer dan verdubbeld moeten zijn en beter traceerbaar voor de test.
pi_63981153
Ja, dat heb ik ook wel p-p. Toch vind ik dag 40 (morgen) wel weer een mooie om te testen... Ik blijf tegen beter weten in een sprankje hoop houden. De laatste test was alweer van dinsdag, was best vroeg ook.
pi_63981459
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 09:56 schreef miss_sly het volgende:
HCG verdubbelt iedere twee tot drie dagen. Als je dus een dag of drie na de eerste test nog een keer test, zou het meer dan verdubbeld moeten zijn en beter traceerbaar voor de test.
Oke zo,nou zoals ik me nu voel test ik voorlopig niet (want ben bang dat ik me dan nog mee klote voel,sorry heb ff een dipje maar heb het ook mega druk).Zal kijken wat mijn man zegt maar anders morgenochtend met ochtenurine,maar moet ik me wel meer happy voelen.

Zo nu weer aan het werk,het geeft ook wel weer afleiding die drukte
01-08-2008
pi_63981527
Ik voel juist helemaal niets meer... dag 28 vandaag, geen bloed... maar goed, het gevoel dat het niet raak is, wat ik de hele ronde al heb overheerst gewoon...

Mefke, P-P, en PZE... gisternacht toen lief en ik rond een uur of 1 over de dijk liepen om de honden uit te laten zagen we ineens een vallende ster...we hebben allebei voor hetzelfde gewenst, maar stiekem heb ik jullie en alle anderen van dit topic ook zwanger gewenst! Ik hoop dat we de enorme heerlijke jubelstemming hier van afgelopen week kunnen aanvullen en overtreffen door morgen alle 4 een 2e streep te piesen!!

Ik duim zo voor jullie allemaal en ook voor iedereen die nog een paar dagen langer moet wachten met testen... ik proost op totale leegloop hier!

[ Bericht 1% gewijzigd door Poppedein op 13-12-2008 11:41:06 ]
pi_63981738
Wat superlief van je poppedein! Krijg er kippenvel van. Natuurlijk hoop ik ook dat jij snel een plusje plast, niet wanhopen hoor.
pi_63981941
Oh Poppedein, ik zit met tranen in mijn ogen gewoon. Ergens hoop ik dat ik ook gewoon buikpijn heb en toch zwanger ben, maar ja, van de andere kant moet ik realistisch zijn. Wel raar: normaal zijn mijn borsten hun gevoeligheid een dag of twee voor menstruatie helemaal kwijt en dat is nu niet zo. En de buikpijn 'duwt' ook wat in mijn rug. Hmm. Maar goed, vandaag testen kan nooit een fatsoenlijk resultaat geven, we zien morgen wel. De vorige keer dat ik zwanger was had ik ook een dag te vroeg een goede test.
PZE, Poppedein, PP...ik duim voor jullie!
pi_63982053
ik wanhoop gelukkig niet hoor PZE Dit is voor ons pas de 2e (echte) ronde...dus heb totaal geen reden om te wanhopen... het houdt me gewoon alleen veel meer bezig dan ik van te voren ooit had verwacht of met mezelf had afgesproken... Ik had niet gedacht dat ik die wachtdagen in t begin al gelijk zo moeilijk zou vinden...
plus het feit dat het voor mij werktechnisch gewoon meer dan perfect uit zou komen als het nu raak zou zijn en ik zou zo graag met kerst of oud en nieuw vertellen dat ik zwanger ben... dan slaat mn fantasie soms een beetje op hol
Maar elke maand hierna is de zwangerschap net zo welkom en elke maand een beetje meer...

[ Bericht 4% gewijzigd door Poppedein op 13-12-2008 11:37:37 ]
pi_63982220
Ik hoop voor jullie allemaal dat Poppedein d'r wens uitkomt

PZE, spannend!!!
pi_63982326
Bekende gevoelens poppedein, ik herken het allemaal.
  zaterdag 13 december 2008 @ 13:04:46 #55
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_63983741
Poppedein weet ook pcies wat je bedoelt.....

wij gaan volgende week met een hoop vrienden weg op vakantie, precies in de testdagen.... Dan slaat mijn fantasie echt op hol hoor...
Alexa en Seth zijn lief
pi_63983880
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:16 schreef Poppedein het volgende:
en ik zou zo graag met kerst of oud en nieuw vertellen dat ik zwanger ben... dan slaat mn fantasie soms een beetje op hol
Maar elke maand hierna is de zwangerschap net zo welkom en elke maand een beetje meer...
O zo herkenbaar hier...het verlangen wordt bijna met de week meer
En ik zou zo graag eens een normale ongesteldheid meemaken Maar daar gaat hopelijk volgende week naar gekeken worden, en laat het alsjeblieft niks engs zijn waardoor mn droom in duigen zou vallen,iets met medicatie zou ik echt niet erg vinden.Bah ik wil gewoon weten wat ik heb en wel NU
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_63984318
Ik duim voor je hoor Poppejans!

Poppedein, hopelijk heeft je gevoel het toch mis. Is het niet vervelend om in je werk steeds met zwangeren geconfronteerd te worden nu je zelf ook graag wilt?

Mefke, zou het dan toch? Ik hoop het zo voor je!

Waren die streepjes hier maar besmettelijk!

Hier is nog geen nieuws, ik blijf kleine beetje roze slijm verliezen, en heb een zeurderig gevoel in mijn onderbuik, vanmorgen wat licht in mijn hoofd...het kan gewoon beide kanten op. Of het slaat door in een menstruatie (wat wel 5 dagen te vroeg zou zijn) of het is een innesteling?
Dit is echt niet grappig, ik zit helemaal in de stress ervan, en ik wil wel graag testen, maar dat heeft geen zin lijkt me, met een NOD op de 18e.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_63985049
Ha, ik ben hier voor het eerst. Wij zijn ook al weer een tijdje bezig met het proberen zwanger te worden (van ons tweede kindje). Hopelijk blijkt komende week dat het raak is...
Denise
Een dag niet gelogd is een dag (niet) geleefd...
pi_63985415
Ontzettend spannend ook voor jou Karin! Tsja...moeilijk om dan niet al te testen he... maar je bent er zelf altijd zo duidelijk over geweest niet voor je NOD te willen testen... probeer je voor te houden dat een negatieve test nu nog niets zegt en een licht positieve test nog niet belooft dat je niet ongesteld gaat worden... de tijd gaat langzaam, maar gaat voorbij en dan is je antwoord veel duidelijker!! Zet m op! op naar 2 dikke strepen voor jou

Ik heb er helemaal geen moeite mee om "geconfronteerd" te worden met zwangeren tijdens mijn werk...ik geniet van mijn werk en vind het vooral een voorrecht dat ik mensen mag vertellen dat ik een kloppend hartje zie bij de eerste echo, dat ik papa's neus herken op de echo, dat ik haartjes zie na een uur persen...dat ik dat zo gewilde kindje op mama's buik mag leggen als het geboren is.... dat ik bij die intieme momenten mag zijn vind ik geweldig en dat moment gun ik ook iedereen... waar ik wél moeite mee heb is de vanzelfsprekendheid waarop mensen soms over hun zwangerschap praten (maar daar heb ik altijd moeite mee gehad). Van de week ook een stel tijdens hun eerste echo: "Tsjee wat een lelijkerd, de andere 2 zijn toch duidelijk beter gelukt, waarschijnlijk heb je vorige keer knapper zaad afgeschoten".... en verder niets te melden wat ook maar enigzins deed blijken dat ze het verschrikkelijk bijzonder vonden om weer een kindje te mogen krijgen... Tsja, ik zal je eerlijk zeggen, dan ben ik echt binnen een paar tellen klaar met die echo, terwijl ik meestal echt moet vechten tegen de tijd...

DeniseM...welkom hier! Leuk dat je mee komt kletsen... Hopelijk is het ook voor jullie snel raak!
pi_63990802
Wat erg dat er zulke stellen zijn poppedein!
pi_63990914
De vanzelfsprekendheid ja. Uitspraken als "ik ga het goed eten en rustig aan doen, dan gaat het niet mis" en "we nemen kinderen"/
Tuurlijk, iedereen hoopt dat het goed gaat en iedereen hoopt dat het snel en op het juiste moment lukt, maar het IS niet vanzelfsprekend. Ik kan er echt niet tegen als mensen zo doen, knap dat jij je mond kan houden.
Pff, Karin nog tot de 18de, dat is nog effe. Volgens de matcare reclame hieronder kan je zes dagen voor tijd testen, maar ik zou die dingen niet vertrouwen...ik ga gewoon voor de ouderwetse clearblue. Vorige keer een keer een predictor gehad, maar ik werd niet vrolijk van dat ding. Succes met wachten!
pi_63991227
hè bah dat soort mensen Poppedein mijn tante kon het na de geboorte van mn nichtje ook echt niet laten om steeds maar te roepen hoe lelijk ze wel niet was enzo. Echt tot ruim 1 jaar hebben zij en mn oom dat geroepen. Ik heb dr wel 100 keer bekijken maar ik zag echt niets anders dan een gewoon normaal gezond baby'tje. Inmiddels zeggen ze het niet meer maar wel dingen als "ja, ze is gelukkig opgedroogd." dan denk ik ook bij mezelf van goh, je moest je schamen...

En Mefke, jah die uitspraken over miskramen enzo zijn ook echt vervelend. Alsof je, wanneer je wel een miskraam hebt gehad, iets had kunnen/moeten doen om het te voorkomen. Zo'n onzin, en zó pijnlijk ook.

Hey Poppedein, ik had nog even een vraagje aan je, als je dat niet erg vindt.
Ik maak me echt wel zorgen over of het allemaal wel goed zit enzo (natuurlijk, zoals iedere verse zwangere ) en bij de VK in mn nieuwe woonplaats las ik op de website dat de eerste controle bij 9 weken is, maar dat er dan niet naar het hartje geluisterd wordt omdat dit nog te vroeg is en dus niet kan. Vind ik best jammer want ik had eigenlijk gehoopt dan een hartje te horen en zo gerustgesteld te worden. Kan dit echt niet?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63991600
Nou testen is niet meer nodig,vandaag ongesteld geworden Balen natuurlijk maar aan de andere kant ook als ik dan toch niet zwanger ben fijn dat ik dan nu weer ongesteld ben (4dgn langer dan de vorige keer) en door kan naar de volgende ronde.Moet nu wel mijn korste cyclus aanhouden geloof ik he (om m'n ei ongeveer uit te rekenen).
01-08-2008
pi_63991686
P-P
ik zou denk ik uitgaan van mn kortste cyclus én mn langste en dan daartussenin feest vieren. Zoiets.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:13:13 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63992001
Huupje, ik laat het aan Poppedein over of ze je wil antwoorden of niet, maar ik wil wel vragen of je dit in het vervolg via de PM wil doen als zij het geen probleem vindt dat je vagen stelt.

Poppedein is hier als user en niet als VK, en wij als modjes willen er een beetje voor waken dat zij nu achtervolgd gaat worden als vraagbaak. Dat is iets daar is FOK altijd huiverig voor geweest. Nogmaals, als zij zelf wel antwoord en advies wil geven, dan prima, maar wel via de PM.

Oh, mijn mede-user antwoord op deze vraag is 'nee, dat is echt vrijwel niet mogelijk, en dus doen ze het ook bijna nooit om teleurstellingen te voorkomen'.
Verder zou ik gewoon je eigen vk-praktijk bellen met dit soort vragen.
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:28:27 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63992343
Het staat er nu wel heel streng. Zo is het niet bedoeld hoor. Maar snap je een beetje wat ik bedoel?
pi_63992449
Haha, geeft nniet hoor BE, je hebt gelijk ook, ik moet dat ook niet zo vragen. Ik zal het niet meer doen

En waarom ik het vroeg, ik had altijd begrepen dat het vanaf een week of zes te horen is, maar ik bedenk me nu dat dat met een echo is volgens mij en de echoes worden niet daar gemaakt maar in het echo-centrum, dus kansje dan dat ie daar wel te horen is.

Okay, duidelijk, slotje!

[ Bericht 55% gewijzigd door huuphuup op 13-12-2008 20:38:25 ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63992690
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:33 schreef huuphuup het volgende:
Haha, geeft nniet hoor BE, je hebt gelijk ook, ik moet dat ook niet zo vragen. Ik zal het niet meer doen

En waarom ik het vroeg, ik had altijd begrepen dat het vanaf een week of zes te horen is, maar ik bedenk me nu dat dat met een echo is volgens mij en de echoes worden niet daar gemaakt maar in het echo-centrum, dus kansje dan dat ie daar wel te horen is.

Okay, duidelijk, slotje!
Dat is ook niet te horen, hoor, maar te zien op de echo
pi_63992738
Ja, dat bedoelde ik
iets!! bevestiging!! aaaargh!!
Dat worden nog 8 hele spannende weken
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:47:43 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63992782
Elke week een test.
pi_63992788
Kan me goed voorstellen huuphuup dat je een bevestiging wil,spannend hoor
01-08-2008
pi_63992830
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:47 schreef Brighteyes het volgende:
Elke week een test.
weet je dat ik dat serieus zit te overwegen?
maar het voelt ehm, alsof ik me echt enorm aanstel dan Terwijl ik eigenlijk van mezelf het helemaal niet raar vind dat ik die bevestiging zoek. Nouja. Ik denk dat ik toch maar zo'n setje van die goedkope dipsticks ga bestellen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:51:07 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63992854
Ik heb 6 testen gedaan bij Sasha hoor! En echt niet allemaal de eerste paar dagen.
pi_63992880
Ja maar...hebben jullie er dan ook over nagedacht wat je zou doen als de test ineens niet positief zou zijn...of als het streepje ineens lichter lijkt dan van de vorige test...of een of ander ander rampscenario?
Ik heb dus echt geen test meer gedaan, ik durf nog steeds niet
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:55:38 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63992955
Eh nee, ik geloof niet dat ik daarbij stil stond. Maar dat kwam denk ik ook wel omdat ik wel nog steeds dingetjes voelde. Het was meer dat zo'n testje veel tastbaarder is dan zere tieten zeg maar.
pi_63993014
Ik sta daar wel bij stil, maar dat is meer omdat het me vreselijk lijkt als stel dat, je vruchtje sterft af bij 5 of 6 weken ofzo, maar het blijft zitten soort van, dan kom je daar pas bij de 12-weken echo achter. Als ik heel eerlijk ben tegen mezelf, dan wil ik dat toch eigenlijk gewoon gelijk weten en actie ondernemen en weer verder met de hele rataplan zeg maar.
Maar ik kan me voorstellen dat het eng is om te testen, en dat vind ik zelf ook eng, maar ik heb toch liever die bevestiging.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63993446
Maar huuphuup toch, je hoeft helemaal niet bang te zijn hoor.
En, ik weet niet meer met hoeveel weken ik mn 1e afspraak had bij de vk, denk 8 of 9 maar ik heb toen wel een hartje gehoord.
bumba baloe, waar is die kleine clown?
  Jubileum moderator zaterdag 13 december 2008 @ 21:24:44 #78
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63993618
Ja maar Bumba dat is helemaal niet zo gangbaar hoor, dat je het hartje dan al hoort. Het heeft te maken met de stand en grootte van je baarmoeder, achter het schaambeen, en je onderhuidsvetlaagje etc. etc.
Doe nou niet voorkomen alsof je standaard het hartje kan horen dan, gem. genomen kan dat pas bij 12 weken ongeveer.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63993649
Dat weet ik Lois.
  Jubileum moderator zaterdag 13 december 2008 @ 21:34:08 #80
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63993818
Ik bedoel het niet zo kattig als het er nu uitkomt, ik heb ook het hartje gehoord met 10 weken, bij mijn 2e zwangerschap, maar ik wilde eigenlijk Huup e.a. behoeden voor een teleurstelling of zelfs een erge schrik.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63993920
Ja ik bedoelde het meer van, het kan wel eens voorkomen van wel.. Iedereen zei hier zo stellig dat het niet kon.
Maar wat BE al zei, ze kan dit bij haar vk neerleggen, en die kan dan besluiten en toelichten om het wel of niet te proberen.
pi_63993961
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:52 schreef miss_sly het volgende:
Ja maar...hebben jullie er dan ook over nagedacht wat je zou doen als de test ineens niet positief zou zijn...of als het streepje ineens lichter lijkt dan van de vorige test...of een of ander ander rampscenario?
Ik heb dus echt geen test meer gedaan, ik durf nog steeds niet
Ik heb volgens mij ergens gelezen dat de test op een gegeven moment weer licht word ook al ben je gwoon zwanger.
Ik begrijp dat je een bevestiging zoekt maar ik denk dat het slim is om het toch te proberen van je af te zetten (is makkelijk gezegt) anders kun je jezelf wel gek blijven maken,probeer er van te genieten nu het zo ver is!
01-08-2008
pi_63994018
Lois dank je voor je reply

Ik begrijp wat je bedoelt en ik reken nergens op verder van een 8 of 9 weken afspraak.
Bumba, bedankt voor je PM ik heb even nageteld, ik denk dat ik half januari dan op afspraak zou moeten.

Spannend! eng!

-edit- : P-P, haha, ik zie je berichtje net, ik geniet van iedere golf maagzuur die omhoog komt serieus!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63994746
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:18 schreef Poppejans het volgende:
Mijsje, dan snap ik alleen je NOD niet, als je rond nu je eisprong hebt, als je een eisprong hebt gehad kun je toch pas 14 dagen daarna testen?
22 december is als het (niet) goed is de eerste dag van mijn volgende menstruatie... 24 november was de vorige, en afgelopen maandag (8 december) was dan volgens het tellen de eisprong dan toch? dat is toch weer precies 14 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie? Of ben ik een beetje ernaast aan het denken? (of dacht je dat ik bedoelde dat ik nu ging testen? nee hoor... ik weet wel dat dat nog niet kan nu...)

KERSJES!!! WOW, GEFELICITEERD!!!!!!! nu de rest uit dit topic nog!!!
pi_63995074
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:23 schreef mefke79 het volgende:
De vanzelfsprekendheid ja. Uitspraken als "ik ga het goed eten en rustig aan doen, dan gaat het niet mis" en "we nemen kinderen"/
Tuurlijk, iedereen hoopt dat het goed gaat en iedereen hoopt dat het snel en op het juiste moment lukt, maar het IS niet vanzelfsprekend. Ik kan er echt niet tegen als mensen zo doen, knap dat jij je mond kan houden.
Pff, Karin nog tot de 18de, dat is nog effe. Volgens de matcare reclame hieronder kan je zes dagen voor tijd testen, maar ik zou die dingen niet vertrouwen...ik ga gewoon voor de ouderwetse clearblue. Vorige keer een keer een predictor gehad, maar ik werd niet vrolijk van dat ding. Succes met wachten!
bah, om van te k*tsen, zulke mensen!!! lekker taktloos...

en ik had voor mijn misser een gewone huis/tuin/keuken test van het kruidvat gedaan, die deed het prima! (en die van de volgende dag om te checken of ik het echt wel goed had gezien ook...) maar wel na de NOD getest... (een paar weken zelfs)
pi_63995412
Ik hoop echt dat ik snel last krijg van dingen als maagzuur of misselijkheid... tot nu toe heb ik helemaal nergens last van, alleen af en toe een steekje in mn buik maar dat wordt ook al minder... Hoewel ik wel ineens meer behoefte heb aan eten. Maar ik denk niet dat ik het aandurf nog een keer te testen om op die manier bevestiging te krijgen...
pi_63995501
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:39 schreef Chan het volgende:
Ik hoop echt dat ik snel last krijg van dingen als maagzuur of misselijkheid... tot nu toe heb ik helemaal nergens last van, alleen af en toe een steekje in mn buik maar dat wordt ook al minder... Hoewel ik wel ineens meer behoefte heb aan eten. Maar ik denk niet dat ik het aandurf nog een keer te testen om op die manier bevestiging te krijgen...
waarom wil je graag last van maagzuur of misselijkheid? Geloof me, je hebt getest, je bent zwanger!!!
pi_63996104
haha ja ok, maar ik ben toch wel bang dat het ineens mis gaat of zo.. en als je misselijk bent weet je toch min of meer zeker dat je 'nog altijd zwanger bent lijkt me? of is dat heel kortzichtig gedacht?
pi_63996299
Ja ik begrijp wel wat je bedoelt hoor Chan, het is een soort extra bevestiging ofzo om het zo maar te zeggen. Maar wat niet is kan nog komen toch? Misschien vervloek je volgende week de pleepot wel
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63996301
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 23:08 schreef Chan het volgende:
haha ja ok, maar ik ben toch wel bang dat het ineens mis gaat of zo.. en als je misselijk bent weet je toch min of meer zeker dat je 'nog altijd zwanger bent lijkt me? of is dat heel kortzichtig gedacht?
Ik was vanochtend misselijk en vanmiddag ongi dus daar schiet je ook niks mee op hoor
01-08-2008
pi_63996318
Zo...
dacht ik toch even dat Moussy gepost had hier... die had toch die avatar? of ben ik in de war?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 13 december 2008 @ 23:18:05 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63996350
Idd, be careful what you wish for.

P-P, dat tests op een gegeven moment niet meer positief zijn komt omdat dan je lichaam geen hcg meer aan maakt. Dat is pas tegen de 12 weken. Vandaar ook dat plassen voor Moeders voor Moeders maar tot die tijd gebeurt enzo.
Dus op zich kan je nog wel een tijdje testen hoor. Maar het is wel een duur grapje dan.
pi_63996393
Oeh! MvM!!
Goed dat je het zegt BE!!

* huuphuup gaat info opsnorren
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63996513
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 23:17 schreef huuphuup het volgende:
Zo...
dacht ik toch even dat Moussy gepost had hier... die had toch die avatar? of ben ik in de war?
Bedoel je mij? Ik heb em van een ander forum gepikt,maar als iemand em hier al heeft doe ik mijn oude weer terug hoor,weet zowiezo niet of ik deze wel zo leuk vind

BE,ja dat bedoel ik,wist dus alleen niet in welke week dat was enzo.
01-08-2008
pi_63996587
Oh nee hoor P-P, ik geloof dat diegene hem niet meer gebruikt.
Ik moest alleen lachen omdat mn scroll-oog die avatar herkende Geen idee of ze het vervelend vind.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63996762
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:40 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij ergens gelezen dat de test op een gegeven moment weer licht word ook al ben je gwoon zwanger.
Ik begrijp dat je een bevestiging zoekt maar ik denk dat het slim is om het toch te proberen van je af te zetten (is makkelijk gezegt) anders kun je jezelf wel gek blijven maken,probeer er van te genieten nu het zo ver is!
Ik zoek geen bevestiging, ik heb al een knipperend hartje gezien
Het gaat meer om het idee van vaker testen, dat vind ik dus eng en dat doe ik dus niet.

Overigens kun je van week 6-16 plassen voor Moeders voor Moeders. Pas vanaf week 16 wordt de hcg weer veel minder, omdat de placenta dan de hormoonaanmaak overneemt van de eierstokken/corpus luteum waardoor de hcg aanmaak zo laag wordt als aan het begin van de zwangerschap waardoor de kans dat je test neit meer positief is erg groot wordt.
  zaterdag 13 december 2008 @ 23:36:25 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63996800
Ah ok, dat wist ik niet meer miss_sly, tot hoe lang het nou ook al weer was. Langer dus.
  zaterdag 13 december 2008 @ 23:49:44 #98
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63997146
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 23:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het gaat meer om het idee van vaker testen, dat vind ik dus eng en dat doe ik dus niet.

Overigens kun je van week 6-16 plassen voor Moeders voor Moeders. Pas vanaf week 16 wordt de hcg weer veel minder, omdat de placenta dan de hormoonaanmaak overneemt van de eierstokken/corpus luteum waardoor de hcg aanmaak zo laag wordt als aan het begin van de zwangerschap waardoor de kans dat je test neit meer positief is erg groot wordt.
Ik heb met iets van 30 weken nog een test gedaan (vond ik ergens in het medicijnkastje) en omdat ik zo nieuwsgierig was of hij het nog deed heb ik er gelijk overheen gepiest. En ik kan je vertellen dat al tijdens het piesen er een nog dikkere streep dan de controle streep tevoorschijn kwam. Dus het is een leuk verhaal, maar ik zou me er niet door laten weerhouden, als je ooit nog een keer durft .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_63997326
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 23:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat raar,sorry bedoelde jou ook niet,verkeerd gequote
01-08-2008
pi_63998681
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:58 schreef huuphuup het volgende:
Ik sta daar wel bij stil, maar dat is meer omdat het me vreselijk lijkt als stel dat, je vruchtje sterft af bij 5 of 6 weken ofzo, maar het blijft zitten soort van, dan kom je daar pas bij de 12-weken echo achter. Als ik heel eerlijk ben tegen mezelf, dan wil ik dat toch eigenlijk gewoon gelijk weten en actie ondernemen en weer verder met de hele rataplan zeg maar.
Maar ik kan me voorstellen dat het eng is om te testen, en dat vind ik zelf ook eng, maar ik heb toch liever die bevestiging.
Huuphuup, ik kan je vertellen, het is erg. Ons vruchtje stierf rond de 8 weken en bij de echo van 11 weken zagen we dat pas. Maar he, ik heb met 6 weken nog een echo gehad en daar was een knipperend hartje te zien. En zoek maar op, als je met 6 weken een goede hartactie ziet is de kans iets van 80% geloof ik, dat het goed gaat. Maar dus ook 20% dat het nog fout gaat. (pin me even niet vast op de percentages).
Met andere woorden, hoe vaak je ook gaat kijken met een echo, er is altijd de kans dat het net de minuut erna mis gaat. En als ik iets geleerd heb de vorige keer, is dat je moet genieten van elke seconde en elke minuut dat je zwanger bent. Gewoon, omdat het ook zo weer over kan zijn.
(en ik snap dat je even niet geniet als je pot omarmt ofzo, maar het ging me even om het principe)
En ik maakte me net zo druk hoor, die eerste weken. Al heb ik maar 2 keer getest. En de enige reden dat ik met 6 weken een kloppend hartje zag was een felle buikpijn en dus de angst voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Het enige wat ik je wil meegeven: probeer te genieten!

[ Bericht 8% gewijzigd door mefke79 op 14-12-2008 01:32:40 ]
pi_64001470
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:08 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Huuphuup, ik kan je vertellen, het is erg. Ons vruchtje stierf rond de 8 weken en bij de echo van 11 weken zagen we dat pas. Maar he, ik heb met 6 weken nog een echo gehad en daar was een knipperend hartje te zien. En zoek maar op, als je met 6 weken een goede hartactie ziet is de kans iets van 80% geloof ik, dat het goed gaat. Maar dus ook 20% dat het nog fout gaat. (pin me even niet vast op de percentages).
Met andere woorden, hoe vaak je ook gaat kijken met een echo, er is altijd de kans dat het net de minuut erna mis gaat. En als ik iets geleerd heb de vorige keer, is dat je moet genieten van elke seconde en elke minuut dat je zwanger bent. Gewoon, omdat het ook zo weer over kan zijn.
(en ik snap dat je even niet geniet als je pot omarmt ofzo, maar het ging me even om het principe)
En ik maakte me net zo druk hoor, die eerste weken. Al heb ik maar 2 keer getest. En de enige reden dat ik met 6 weken een kloppend hartje zag was een felle buikpijn en dus de angst voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Het enige wat ik je wil meegeven: probeer te genieten!
Je hebt helemaal gelijk! Dankjewel voor je post
Ik geniet er ook van hoor! echt! haha, lekker door de stad struinen en bij elk kindje wat ik zie denk ik "oeh over 8 maanden..." Lief is de hele dag door tegen mn buik aan het praten. haha, zo schattig.
En ik ben de hele dag aan het dagdromen tentamens... wasda?...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64001555

Ik durfde pas na 10 minuten te kijken omdat ik overtuigd was dat er "niet zwanger" zou staan...
maar toen ik gisteren tijdens een actie film zat te janken, vond ik in ieder geval dat ik toch maar eens een test moet doen

Ik ben er echt helemaal ondersteboven van
  zondag 14 december 2008 @ 09:17:59 #103
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_64001565
Van harte poppedein!
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 14 december 2008 @ 09:21:09 #104
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_64001581
Poppedein! Gefeliciteerd! Alweer 1!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_64001631
Poppedein gefeliciteerd!!
pi_64001666
Ik was jullie even kwijt, maar kwam nu via het update topic toch weer hier terug!!!

P-P balen dat je ongesteld bent...

Huup, hier doen ze ook pas luisteren na een week of 12. Gewoon omdat de kans groot is dat je het ervoor niet hoort... Ik heb deze keer de "mazzel" dat ik al met bijna 8 wkn mag komen voor een echo. Maar dat is omdat de vorige keer mis is gegaan...
Het vervelend is dat je er ook gewoon niks aan kan doen mocht het niet goed gaan... en wat mefke zegt, ookal zie je op een echo hartactie dat betekent niet automatisch dat het verder ook goed gaat... Lastig die onzekerheid he... (misschien hoort dit eigenlijk meer in Z&G)

Poppedein dit is echt een streepjesregen, van harte
Fake it till you make it...
pi_64001683
Poppedein

Van harte!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zondag 14 december 2008 @ 09:43:56 #108
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_64001704
Poppedein van harte gefeliciteerd*O* Kom je nu ook in Z&G posten?? En nu vooral voor jezelf

dames die pril zwanger zijn, die onzekerheid herken ik erg goed en ik ben vandaag 36 weken zwanger, voel de baby goed en vaak, maar toch ben ik elke morgen weer blij dat ik hem weer voel... die onzekerheid blijft volgens mij tot het moment dat je een gezonde baby op je buik hebt liggen....
Make love, not war ☮
  zondag 14 december 2008 @ 09:51:21 #109
57497 happyme28
I'm so happy
pi_64001735
Gefeliciteerd Poppedein!! Het gaat hard
pi_64001743
Poppedein gefeliciteerd

En volgens mij had ik Chan en kersjes ook gemist, dus jullie 2 ook nog van harte
pi_64001754
Zo eerst het hele topic doorgescrolled, want er moest wel nieuws zijn gezien het aantal reacties hier.

POPPEDEIN!!!!! WOW!!!! geweldig voor je, die vallende ster doet zijn werk goed moet ik zeggen!!!

Hier is het roze geslijm afgelopen, en mijn hoop groeit met de dag.
Maar ik ga ook echt niet testen voor mijn NOD, vind ik zoiets nietszeggends.
Dus dat worden nog een paar zware wachtdaagjes....!!
Testen doen we niet eerder als vrijdag, misschien zaterdag.
Maar ik heb een goed gevoel!
pi_64001784
Poppedein je wens van de vallende ster is uitgekomen Gefeliciteerd

Nu hopen dat het 2e deel van je wens ook nog uitkomt voor alle meiden hier
pi_64001806
Whaaaaa! Streepjesregen!
Gefeliciteerd Poppedein, wat goed!
Hardloper.
IG @webkim
pi_64001809
Mefke, jij ging toch ook (verplicht) testen vandaag???
Doe maar net zo'n mooie uitslag als Poppedein dan!
pi_64001818
Thnx allemaal!! Ik ben echt zó heppiedepeppie en lijkbleek tegelijk!

Mijn wens is gewoon niet compleet zonder dat het 2e deel ook uitgekomen is! Ik hoop enorm dat ik jullie zoals het hoort bij mooie wensen enorm hard achter me aan mag sleuren!

We krijgen echt een dikke babyboom hier in augustus
  zondag 14 december 2008 @ 10:07:10 #116
24188 Belana
kloon van belana
pi_64001835
poppedein van harte gefeliciteerd
stormy waters...
sailin'
pi_64001840
poppedein gefeliciteerd
mama van 3 kids!
  zondag 14 december 2008 @ 10:12:54 #118
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_64001867
yay!!

en willen de dames zo vriendelijk zijn en de dames in het andere topic ook even besmetten met het babyvirus
pi_64001933
ohw wauw poppedein gefeliciteerd!!

Wat een geweldige streepjeshoosbui hier

Voor alle anderen die nog moeten testen duim ik me een ongeluk, k gun het jullie allemaal zooooo!
  † In Memoriam † zondag 14 december 2008 @ 10:23:34 #120
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_64001943
Poppedein, gefeliciteerd
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_64001959
Allereerst: Poppedein, van harte! Veel plezier met je zwangerschap!

Voor mij hoeft (wederom) niet meer geduimd te worden. De test was net hartstikke negatief. Oke, een dagje te vroeg, maar daar ga ik me niet aan vasthouden. Op naar de waterecho dus terwijl ik zo gehoopt had die te ontlopen. Maar eerst maar eens ongesteld worden en het voelt alsof dat nog wel even kan duren. Fijn, ook nog m'n cyclus in de war.
  Moderator zondag 14 december 2008 @ 10:29:37 #122
5428 crew  miss_sly
pi_64001986
Poppedein, wat geweldig Gefeliciteerd!

mefke, wat jammer. sterkte
  Jubileum moderator zondag 14 december 2008 @ 10:50:33 #123
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64002168
Ach Mefke toch, wat verdrietig

Poppedein, en je was nog wel zo zeker dat het niet gelukt was Gefeliciteerd
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64002202
Poppedein, gefeliciteerd!

Mefke jammer... kan de waterecho nog wel doorgaan nu je cyclus in de war is? Of moet dat tijdens een bepaald moment in je cyclus?

Karin, je klinkt hoopvol, ik hoop het van harte
pi_64002208
Poppedein, gefeliciteerd!!!!

Jammer, Mefke
pi_64002269
Mefke, wat balen!

Poppedein: whoehoeeeeeeee!

Modje: mijn nod mag eraf, nog even geen nieuwe helaas.
  zondag 14 december 2008 @ 11:03:45 #127
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_64002283
Ja, nog een augustusbaby in de maak!
Poppedein: gefeliciteerd
En bijkomend voordeel: lekker zorgeloos genieten in de sauna straks

Mefke, wat klote zeg...
De volgende ronde is voor jou
En P-P.
En alle anderen!!!
En ook voor diegenen in het andere topic!!!

Karin, ik duim voor je!

En dat wachten op bevestiging doe ik ook, maar wil het daar verder over hebben in Z&G. Lijkt me beter i.v.m eventueel zout in wonden enzo...
pi_64002462
Mefke, hele dikke ik zal hier helaas ook in 2009 nog wel even rondhangen vermoed ik, alvast veel succes met de waterecho

Poppedein, wat doe je?!?! helemaal tof zeg! Die wens van jou is dan wel heel erg goed uitgekomen!

zoiets heb ik nog nooit meegemaakt hier Karin, ben jij dan de volgende?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_64002484
Mefke Das K*t met een grote K, ik had t je echt zo enorm gegund! Moet je nu morgen voor de echo dan? Overleg desnoods met de arts in het ziekenhuis of zij voo de zekerheid ook nog een lastminute test willen doen alvorens ze aan de echo beginnen!
pi_64002501
poppedein, wat fijn!! heel hartelijk gefeliciteerd! en een voorspoedige zwangerschap gewenst uiteraard.

mefke, sterkte!
pi_64002511
Poppedeeeiheeiheeein!!!
Wat supersupersupertof!!
Gefeliciteerd! Echt geweldig!!

Mefke
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64002727
Poppedein,gefeliciteerd helemaal te gek!!!

Wat gaan jullie snel zeg
01-08-2008
  zondag 14 december 2008 @ 11:47:48 #133
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_64002835
Wow, wat een positieve flow hier. Dames met een 2e streepje: van harte gefeliciteerd.
Mefke, wat jammer dat jij niet met die positieve flow mee kan doen. Ik hoop dat je de andere dames snel volgt.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  zondag 14 december 2008 @ 12:13:11 #134
35189 Troel
scherp en bot
pi_64003216
Poppedein gefeliciteerd

mefke, balen is denk ik zwak uitgedrukt, maar ook voor jou een
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64003331
poppedein, van harte
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 14 december 2008 @ 12:23:42 #136
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_64003367
Poppedein wat leuk van harte
Mefke
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_64003506
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:20 schreef Poppedein het volgende:
Moet je nu morgen voor de echo dan? Overleg desnoods met de arts in het ziekenhuis of zij voo de zekerheid ook nog een lastminute test willen doen alvorens ze aan de echo beginnen!
Nee, de echo is pas vrijdag (zou aan het einde van mijn menstruatie moeten zijn). Ik wacht nu nog wel tot woensdag, als ik dan nog niet ongesteld ben, test ik weer. Is die test negatief, dan overleg ik met het ziekenhuis. En nou weg jij, hup, naar Z&G. Ik volg je hopelijk snel!
  zondag 14 december 2008 @ 12:33:36 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64003532
Poppedein, jeetje joh! Wat onwijs leuk!
En wat een enorme drukte idd in Augustus volgend jaar! Kunnen we ons allemaal heerlijk vermaken tijdens de komkommertijd.

Ow... behalve dan dat ik juist dan weg ben voor mijn werk... Ga ik alle actie missen!

Mefke... Niet leuk joh! Bah. Dikke knuffel voor jou!
pi_64005047
Mefke, ik moet ook vrijdag, ik zal aan je denken als ik daar ben

Boehoeee ik wil oohoook hier weg
  zondag 14 december 2008 @ 14:02:13 #140
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_64005432
Wauw Poppedein gefeliciteerd .... Een ware streepjesstorm!!!
Ik wil ook volgende maand!!!
Alexa en Seth zijn lief
pi_64005892
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:18 schreef Poppejans het volgende:
Karin, ben jij dan de volgende?
Oh ik hoop het zo! Maar voorlopig ga ik dus niet testen he. Eerst deze week maar een bloedloos zien door te komen.

Mefke, wat stom dat de test negatief was. Ik hoop voor je dat het te vroeg was....
En als je nou deze week nog niet ongesteld wordt, gaat die echo dan niet door?
pi_64006126
Mefke, balen zeg. Ik hoop dat jij toch ook gauw mag volgen hoor .
  zondag 14 december 2008 @ 16:31:52 #143
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64008776
Poppedein, van harte gefeliciteerd!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 14 december 2008 @ 17:28:26 #144
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_64009862
Poppedein, wat gaaf, gefeliciteerd.

(Ga je nu op controle bij jezelf ? )

Mefke, we gaan samen nog 1 ronde verder en daarna samen door met de rest naar ZenG oke?
pi_64010229
wow Poppedein, GEFELICITEERD!!!

nou, iedere dag een tweede streepje lijkt aardig aan te slaan...

Mefke, balen voor je! Ik duim voor de waterecho, mag dat ook?
pi_64013570
Karin, we gaan samen door en nemen Mijsje mee, deal! (al hoop ik Karin dat je eerder gaat)
Hier ondertussen ook al ongesteld. Goed, ik snap er nu dus officieel helemaal niets meer van. Er waren helemaal geen tekenen van ongesteld worden vanochtend. Had zelfs voor het eerst in dagen geen buikpijn. Maar goed, vanmiddag begon ik toch opeens te 'lekken'. Het mooie van het hele verhaal is dat de echo dus niet verzet hoeft te worden, geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen.

Pff, merk wel dat het emotioneel veel doet. Dit was mijn laatste kans om voor mijn oorspronkelijke uitgerekende datum weer zwanger te zijn en het is dus niet gelukt. En dat komt eigenlijk nog harder aan dan het vooruitzicht op de echo. Van mij mag het heeeel snel 2009 worden, dan is dit jaar maar voorbij.
  zondag 14 december 2008 @ 20:37:36 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64013803
mefke...

pi_64013806
Balen mefke, maar wel fijn van de echo. Vlindur en ik gaan ook mee naar Z&G in 2009 hoor!
pi_64017967
Dank jullie wel allemaal voor de bemoedigende woorden . Soms lijkt het wel of iedereen 'zo maar' zwanger raakt en alles vanzelfsprekend vindt, juist dan kan je zo'n steuntje goed gebruiken. Tuurlijk, ik heb mijn en die steunt zoveel ie kan, maar die kan helaas niet voelen wat een vrouw voelen kan. En dan is de teleurstelling natuurlijk ook anders.
Maar goed, een nieuw jaar, een nieuw begin, nieuwe ronden, nieuwe kansen. Vlindur, PZE, Karin, we gaan er gewoon allemaal tegenaan en we zorgen ervoor dat dit topic echt leegloopt!
pi_64019016
Mefke

Er zijn hier best een hoop meiden die al zoveel langer bezig zijn dan ik... en ik gun het jullie allemaal enorm, hoop dat het bij jullie allemaal raak is in 2009! En als het even kan allemaal in januari dan maar
pi_64019132
mefke
Wij gaan volgend jaar allemaal 2 streepjes plassen!!
01-08-2008
pi_64019133
mefke
Wij gaan volgend jaar allemaal 2 streepjes plassen!!
01-08-2008
pi_64019140
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:27 schreef mefke79 het volgende:
Karin, we gaan samen door en nemen Mijsje mee, deal!
lief van je Mefke! We gaan gewoon samen... ik geef je ook een dikke knuffel, balen dat je de uitgerekende datum niet gehaald hebt... ik heb dat probleem met half februari... ben nu dus een beetje aan het stressen om die dag te halen... zie er als een baksteen tegenop... ik begrijp hoe je je moet voelen... (en ook qua , de mijne snapt mijn enorme teleurstelling maandelijks ook niet, en snapt niet altijd dat een arm om je schouder het al doet...)

ik heb nu wel al een paar dagen gerommel onderin m'n buik...aan het eten kan het niet liggen, ik heb niet zo heel erg vet gegeten de afgelopen dagen. hoop dat dat weer snel overgaat en dat ik niet "buikpijn" heb tot ik ongesteld moet worden. (hopelijk niet!!!!!)
pi_64024455
quote:
Op zondag 14 december 2008 09:16 schreef Poppedein het volgende:

[ afbeelding ]

Ik durfde pas na 10 minuten te kijken omdat ik overtuigd was dat er "niet zwanger" zou staan...
maar toen ik gisteren tijdens een actie film zat te janken, vond ik in ieder geval dat ik toch maar eens een test moet doen

Ik ben er echt helemaal ondersteboven van
Gefeliciteerd!!!
Ook al zo snel!
pi_64024524
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:45 schreef mefke79 het volgende:
Dank jullie wel allemaal voor de bemoedigende woorden . Soms lijkt het wel of iedereen 'zo maar' zwanger raakt en alles vanzelfsprekend vindt, juist dan kan je zo'n steuntje goed gebruiken. Tuurlijk, ik heb mijn en die steunt zoveel ie kan, maar die kan helaas niet voelen wat een vrouw voelen kan. En dan is de teleurstelling natuurlijk ook anders.
Maar goed, een nieuw jaar, een nieuw begin, nieuwe ronden, nieuwe kansen. Vlindur, PZE, Karin, we gaan er gewoon allemaal tegenaan en we zorgen ervoor dat dit topic echt leegloopt!

Volgend jaar gaan we met zn allen gewoon door. Doen we!
pi_64025237
mefke met pijn in 't hart lees ik jouw berichtje. Ik had je zo hard een zwangerschap voor je uitgerekende datum toegewenst Je bent ook al zo lang bezig
Soms lijkt het inderdaad alsof het bij veel mensen "zo maar" lukt, maar 2009 wordt sowieso jouw jaar Wat mij betreft, mag je ook alle award in de wacht slepen volgend jaar
pi_64025447
Om misverstanden te voorkomen, ik doelde met de mensen die zomaar zwanger worden niet op de meiden die nu over gaan naar Z&G hoor! Want ik gun het jullie net zo hard. Het gaat mij meer over mensen die praten over kinderen 'nemen'.

Leonieke, pff...jij wacht al veel langer! We gaan van 2009 gewoon een hoopvol streepjesjaar maken, ik weet het zeker!
pi_64027154
Ah mefke, ik rammel misschien al wat langer dan jou, maar er echt voor gaan en die maandelijkse teleurstellingen ken ik zeker zo lang nog niet.
Eerlijk toegegeven, ik vond het in mijn rammelperiode minder erg dan nu beetje kop in het zand steken, hopen dat het allemaal wel best zal meevallen, dat ze bij mij wel een verkeerde diagnose zullen gesteld hebben en ik op één, twee, drie zwanger zou zijn. Nu is het eerder bittere ernst dat het toch niet zomaar lukt, maar hoe je het ook draait of keert: die ernst duurt zeker nog niet zo lang als bij jou.

Maar van 2009 een hoopvol streepjesjaar maken, lijkt me een superidee Samen in Z&G en daar maar verlangen naar die felbeheerde baby
  maandag 15 december 2008 @ 12:11:38 #159
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_64027682
Poppedein wat goed van harte meis!

Mefke
pi_64030830
Mefke, ik ken het gevoel ook wel, en ook wel een beetje hier hoor....
Soms is er weer een 2e streep en denk ik: hallo...ik zit hier veel langer!
Maar goed, dat is je eerste gedachte, puur omdat je het zelf ook zo graag wilt.
Daarna ben je ook wel weer blij voor die ander .

(en het ligt er voor mij ook altijd wel een beetje aan of het een vaste poster is of niet, iemand die net binnen komt en meteen een streep tevoorschijn tovert daar kan ik niet zo goed tegen....beetje zout in de wonde gevoel....loop dan meteen bij Z&G naar binnen)

Maar goed, ik gun het iedereen!!!

Morgen gelukkig de hele dag werken, dan denk ik er niet steeds aan, want ik maak mezelf helemaal gek . Dat had ik de maanden hiervoor eigenlijk niet. Morgen dag 28....
Als het deze maand niet is gelukt dan mag ik wel een paar kilo chocola kopen om mijn teleurstelling weg te vreten.
pi_64031907
Karin, ik hoop dat je je chocola niet nodig hebt!
pi_64032221
Karin Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen!! Ik had dat gevoel zelf altijd een beetje op een andere manier, als in: mijn lief en ik zijn al zo lang samen, dan "vond" ik soms dat het mijn beurt was om als eerste te gaan samenwonen, als eerste een huis te kopen, als eerste te trouwen, als eerste zwanger te worden etc... terwijl vriendinnen/familie die elkaar amper een jaar kenden ineens al die stappen al maakten... natuurlijk is dat heel anders en zijn dat dingen die je wél zelf in de hand hebt... maar dat gevoel van "potverdikke, eigenlijk was ik veel eerder aan de beurt dan jij" in je achterhoofd ken ik wel! Als is mijn redenering misschien nog een grotere waard dan de jouwe!!
pi_64032343
tsja, het komt alleen zo jaloerserig over
(en eigenlijk is het ook gewoon jaloezie.....pfffff)
pi_64032385
mja maar Karin, je hebt jaloezie en afgunst hè, en jaloezie omdat iemand iets heeft wat jij ook wilt is helemaal niet zo verkeerd. Als het maar niet zo is dat je afgunstig bent omdat iemand iets heeft wat jij wilt.

Ik snap best dat je een jaloers gevoel kunt hebben van zoiets, en zelfs over wat Poppedein zegt haha. maar zolang het maar niet zo is dat je vervelend tegen iemand anders gaat doen daarom of dat je minder blij bent voor een ander om die reden is er niets mis vind ik
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64032416
Dat is het ook! Maar zeg eerlijk...iedereen die zwanger probeert te worden of is weet hoe een zwangerschap je bezig kan houden en hoe gewenst en frustrerend het kan zijn dat dat soms niet allemaal te plannen valt... zal er dan ook maar iemand zijn die zich niet een heel klein beetje die "jaloerse" gevoelens in kan denken...???
Ondanks dat jaloezie dan oha als iets "slechts" gezien wordt, denk ik echt dat het niet meer dan normaal is om dat af en toe toch een beetje te voelen! Dat betekent helemaal niet dat je iemand iets misgunt, dat betekent alleen maar dat je zo graag zou willen dat je zelf ook uit die onzekerheid was!

[ Bericht 0% gewijzigd door Poppedein op 15-12-2008 17:45:34 ]
pi_64032543
Precies, dat dus! Zolang je alleen maar denkt van oooh, ik wil ook, of hey, ik wilde eerst! Maar verder het niet die ander daarom minder gunt is er weinig aan de hand denk ik. Natuurlijke en hele logische reactie. Ik denk dat iedereen die bezig is of bezig is geweest voor een kindje zich zo'n gedachte wel voor de geest kan halen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64032643
We willen gewoon allemaal met jullie mee naar Z&G!
Meiden het is jullie gewoon super gegund, jullie zijn leuk en lief. PUNT
pi_64032700

en wij willen jullie mee hebben! Daarom hang ik nog een beetje hier hoor...hCG rondstrooien enzo
We doen gewoon een augustus/september babyboom!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64032734
quote:
Op maandag 15 december 2008 14:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:

(en het ligt er voor mij ook altijd wel een beetje aan of het een vaste poster is of niet, iemand die net binnen komt en meteen een streep tevoorschijn tovert daar kan ik niet zo goed tegen....beetje zout in de wonde gevoel....loop dan meteen bij Z&G naar binnen)

Dat heb ik dus ook heel erg!! Dan denk ik echt eventjes heel flauw van
Maar dat is afgelopen weken niet geweest geloof ik.

Dus bloedverlies heeft niet doorgezet Karin?? Das wel heel goed teken dan toch? Ow ik hoop het zo hard voor je, weer zo'n leuke krullie als Meike
Ik gooi er donderdagochtend maar even testje tegenaan, om niet helemaal v aap te staan vrijdag bij gyn.
  maandag 15 december 2008 @ 17:08:45 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64034887
quote:
Op maandag 15 december 2008 14:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Ja, maar juist die mensen weten vaak niet hoe het in OUD werkt en dan kan ik me voorstellen dat dit het meest logische topic lijkt. Even kort melden dat ze beter naar Z&G kunnen is vaak voldoende.

Hopelijk heb je die chocola niet nodig hoor!
pi_64036065
Ik mag morgenochtend naar de gyn, hij wil me even zien voor we verdere stappen ondernemen. Wel fijn dat het zo snel kan.
pi_64038898
PZE, fijn dat je op korte termijn terecht kan. Heb je tenminste het vast het gevoel dat je wat gedaan hebt.
Poppedein, ik ben de eerste om ronduit toe te geven dat ik soms heel jaloers kan zijn. En van de een kan je gewoon meer hebben dan van de ander. Het ligt ook heel vaak aan het gedrag van die ander. Ach ja, ik kan het altijd nog op hormonen gooien...
Hier de 24 uur met heftige buikpijn weer bijna achter de rug, weer goed overleefd dankzij de ibuprofen. Heerlijk. Kan ik me nou druk gaan maken voor de echo. Pff.
Leonieke, rammelen is lang niet zo erg ja. Dan kan er gewoon niets gebeuren en hoef je alleen maar te zwijmelen van als dit of als dat. Nou is er gewoon elke maand een kans en hoe graag je ook wilt, je kan er niet omheen als het weer niet gelukt is.
Karin, klinkt goed voor jou, ben benieuwd!
pi_64038976
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:43 schreef huuphuup het volgende:

en wij willen jullie mee hebben! Daarom hang ik nog een beetje hier hoor...hCG rondstrooien enzo
We doen gewoon een augustus/september babyboom!

Dat jaloerse gevoel is wel herkenbaar. En dan idd niet eens omdat je het een ander niet gunt, maar omdat je zelf ook zo graag wilt... Ik hoop echt dat er de komende tijd veel mensen mogen volgen naar Z&G, gezellig .
  maandag 15 december 2008 @ 20:25:07 #174
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_64039604
Ik herken het gevoel ook wel een beetje Karin. We zijn er allemaal zo mee bezig.

In ieder geval. Ik heb met sinterklaas een chocoladefondueset gekregen en hij roept me al weken vanuit de kast. Dus, streepje of niet, je bent van harte uitgenodigd om met mij die fondueset soldaat te maken.

voor Karin, en Mefke en Mijsje en Happy en Judes en Vlindur en Takkembah en poppejans en nijna en leonieke
en de rest die nog steeds geen 2de streepje heeft geplast
  maandag 15 december 2008 @ 20:26:43 #175
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_64039641
en Pze natuurlijk
pi_64043664
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:25 schreef bumbaloe het volgende:
Ik herken het gevoel ook wel een beetje Karin. We zijn er allemaal zo mee bezig.

In ieder geval. Ik heb met sinterklaas een chocoladefondueset gekregen en hij roept me al weken vanuit de kast. Dus, streepje of niet, je bent van harte uitgenodigd om met mij die fondueset soldaat te maken.

voor Karin, en Mefke en Mijsje en Happy en Judes en Vlindur en Takkembah en poppejans en nijna en leonieke
en de rest die nog steeds geen 2de streepje heeft geplast
Lief van je, maar ik heb wel al een 2e streepje geplast, dus bewaar die maar voor iemand die hem harder nodig heeft .
Ik hoop dat je niet je hele fondueset, maar alleen de chocolade gaat opeten...
pi_64044215
Gefeliciteerd alle dames die net hebben ontdekt dat ze zwanger zijn ...huuphuup, chan poppedein...(sorry als ik iemand vergeet, maar ik ken jullie "namen" nog niet zo goed)
Wij gaan helaas naar ronde 8 SNIF Baal zo dat je toch de tijd na je eisprong tot aan je ongesteldheid zo gespannen bent of het gelukt is......je analiseerd ieder krampje en staart naar je tepels hahaha tenminste dat doe ik om te kijken of er al een verkleuring is opgetreden..... Bovendien word ik met iedere maand onzekerder of het zal gaan lukken. We hebben gelukkig al een zoontje een scheetje! En dat jaloerse gevoel ken ik ook wel ...Ik gun het uiteraard iedereen, maar als je dan een mama ziet met een dikke buik en een hummeltje in de wagen dan groeit mijn verlangen steeds meer! Ik ben natuurlijk al eens zwanger geweest en iedere keer denk ik.........hmmmm had ik dit de eerste keer? of toch niet...? En ergens denk ik steeds dat het is alsof je je oude bekende sloffen aantrekt dus als het ons lukt dat ik het meteen zal herkennen.....maar dat zal wel niet zo zijn......In ieder geval wachten wij nog steeds op het tweede streepje
&lt;embed src="http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Hurminatore&year=2009&month=11&day=15&babycount=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="120" height="180"&gt;&lt;/embed&gt;
pi_64045053
Ik herken dat jaloerse gevoel ook wel,het is niet dat je het een ander misgunt maar je wi zelf ook zooooo graag en als het dan bij een ander binnen 2 mnd bingo is heb je echt zo iets van DAT WIL IK OOK.

Ik heb zelf zoiets van,het maakt me niet uit als het nog een jaar zou duren als ik maar weet dat we uit onszelf zwanger worden,het onzekere dat het niet op een natuurlijke manier zou lukken, daar ben ik heel bang voor op een of andere manier. Vooral rond de tijd dat ik ongesteld moet worden krijg ik het weer,pfff vreselijk! Wat ik afgelopen zaterdag had (1e dag van de menstruatie) zag echt overal zwangere vrouwen,krijg je dan ook een sik van hoor!!!
01-08-2008
pi_64045556
quote:
Op maandag 15 december 2008 22:44 schreef Hurminatore het volgende:
Wij gaan helaas naar ronde 8 SNIF Baal zo dat je toch de tijd na je eisprong tot aan je ongesteldheid zo gespannen bent of het gelukt is......je analiseerd ieder krampje en staart naar je tepels hahaha tenminste dat doe ik om te kijken of er al een verkleuring is opgetreden..... Bovendien word ik met iedere maand onzekerder of het zal gaan lukken. We hebben gelukkig al een zoontje een scheetje! En dat jaloerse gevoel ken ik ook wel ...Ik gun het uiteraard iedereen, maar als je dan een mama ziet met een dikke buik en een hummeltje in de wagen dan groeit mijn verlangen steeds meer! Ik ben natuurlijk al eens zwanger geweest en iedere keer denk ik.........hmmmm had ik dit de eerste keer? of toch niet...? En ergens denk ik steeds dat het is alsof je je oude bekende sloffen aantrekt dus als het ons lukt dat ik het meteen zal herkennen.....maar dat zal wel niet zo zijn......In ieder geval wachten wij nog steeds op het tweede streepje
dit herken ik zo, Hurminatore! En wij zijn nu al anderhalf jaar bezig ondertussen... (met tegenslagen tussendoor en al) Maar goed, iedere maand dat het duurt nadat je hebt gekozen om zwanger te willen worden, is een maand teveel, en dan maakt het niet uit of het ronde 2, ronde 8 of ronde 15 is, het blijft erg vervelend en pijnlijk om te verlangen naar iets dat er (nog) niet is...

Bumbaloe, dank je wel en een dikke terug!!!
  dinsdag 16 december 2008 @ 07:52:04 #180
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_64049138
Die jaloersheid heb ik ook dames. Ik vind het mooi dat er een verschil wordt gemaakt met afgunst.

Ik zie de jaloersheid meer zo van: ik wil oooooooook. Je wilt het zo graag, maar bent ook weer blij voor de ander. Bij afgunst gun je het ook de ander niet meer.

Hier dag 25. Op de krampen de week na de eisprong na voel ik niets. Ik heb wel in bed 's avonds wat maagzuur, maar dat wijt ik aan de verhalen die ik hier gelezen heb (psychologisch maagzuur dus)

Zaterdag vertrekken we naar Oostenrijk, testen gaan mee.

Succes allemaal
Alexa en Seth zijn lief
pi_64052473
Nou ben begonnen met tempen maar het is elke dag anders.Zet elke dan om half 8 de wekker en kom er niet iot van te voren ofzo,hou me precies aan de "regels" Maar de afgelopen 3 dg

36.1
35.7
36.5

Wat moet ik daar dan weer mee? Of is dat normaal als je nog in je menstruatie zit?
01-08-2008
  dinsdag 16 december 2008 @ 11:20:52 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64052607
Je kan na 3 dagen onmogelijk iets ervan zeggen P-P.
Hell, na 1 cyclus is dat soms zelfs al lastig.
Ikzelf tempte trouwens niet in mijn menstruatie-week, dat geloofde ik eig altijd wel.
Gewoon even volhouden en pas als je weer ongesteld gaat worden kijken of er dan een lijn in te vinden is.
pi_64052632
Doe je wel rectaal meten? Das het meest accuraat geloof ik, andere methodes kunnen schommelingen hebben. Ik heb verder geen idee of het met een menstruatie te maken heeft.
Wel vreemd
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 16 december 2008 @ 11:22:41 #184
5428 crew  miss_sly
pi_64052660
3 dagen is nog erg weinig om iets van te zeggen, P-P. Je hebt echt minstens een cyclus nodig, maar meer is nog beter, om het patroon te zien.
Op zich kan er per dag wel wat tussen zitten, het blijft natuurlijk een lichaam dat niet exact hetzelfde is altijd.

Kortom, helaas zegt dit nog niets, je zult minstens deze hele cyclus moeten meten om er iets van te zeggen.

Ow ja, over dat er niet uitkomen eerst, dat is heel goed, maar de beste resultaten krijg je als je minstens 4 uur in bed hebt gelegen. Als je er dus uit bent geweest om te plassen, of je bent uit geweest en je gaat pas heel laat naar bed, dan kan de temperatuur niet helemaal correct zijn voor je BTC.
pi_64052867
Dat 3dgn veel te kort is snap ik (was het maar waar zeg dat dat lang genoeg was!!) Maar,mischien dom gedacht van mij,ik bedoel eigenlijk hoe kun je als het zo door gaat met die schomeling in vredesnaam weten wanneer je eisprong dan is geweest
01-08-2008
  Moderator dinsdag 16 december 2008 @ 11:35:20 #186
5428 crew  miss_sly
pi_64052977
Nou, mocht het zo blijven schommelen als dit, dan kun je je afvragen of je een eisprong hebt gehad. Maar je mot je dit soort vragen dus helemaal nog niet stellen adhv 3 x temperaturen

Ik kon aan mijn temp-kaart precies zien welke maand ik wel een eisprong (clomid) had gehadd en welke niet. Die zonder clomid en dus zonder eisprong was een onregelmatige reeks zonder hoogtepunten en dieptepunten. Die met eisprong begonnen redelijk laag, werd even lager, scchoot omhoog en bleef een tijdje hoog.
  dinsdag 16 december 2008 @ 11:37:36 #187
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_64053028
Vlak vóór je eisprong maakt je temperatuur een dipje zei mijn gyn. En in de menstruatieweek tempte ik ook nooit. Over een week of 4 zie je wel of er een lijn in zit of niet. Op 5 maanden tempen kon ik één lijst weggooien omdat ik er 100x uit moest en het dus niks was en 2 lijsten waren bruikbaar, de andere lijsten schommelden zo dat er niets van te brouwen was. Succes!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_64053091
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:35 schreef miss_sly het volgende:

Ik kon aan mijn temp-kaart precies zien welke maand ik wel een eisprong (clomid) had gehadd en welke niet. Die zonder clomid en dus zonder eisprong was een onregelmatige reeks zonder hoogtepunten en dieptepunten. Die met eisprong begonnen redelijk laag, werd even lager, scchoot omhoog en bleef een tijdje hoog.
Kon je dan ook ovualtietesten gebruiken, of niet?
Getsie ik zou toch niet zo snel iedere ochtend met een thermometer in mn kont gaan zitten hoor.
Uiteraard wel als het noodzakelijk was
  dinsdag 16 december 2008 @ 11:59:45 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64053591
P-P, stel (stel he) dat dit zo zou blijven, dan zou ik je aanraden minstens nog een maand te tempen en als die ook zo zou zijn, dan de ha te bellen, want dan kan er best eens iets niet kloppen.
Maar goed, daar is echt nog niks van te zeggen, dus ik zou me er voorlopig ook nog maar even niet druk over maken.

Oh, en getsie, kleine moeite vond ik het eigenlijk.
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:04:45 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_64053701
Ik heb nooit met een thermometer gewerkt, maar ik zou inderdaad gewoon eerst een mooie overzichtje hebben van minstens een maat. Op drie uitslagen kun je geen statistieken bedrijven

Ik dacht trouwens altijd dat ik dat tempen ook irritant zou vinden, maar toen ik laatst zo ziek was en mijn koorts in de gaten wilde houden omdat het telkens zo hoog was, vond ik het eigenlijk maar een kleine moeite. Maarja, dat is natuurlijk voor wat anders, maar voor zoiets moois als een kindje zou ik het zo doen (denk ik), zeker als dat betekent dat je gewoon meer kans hebt om zwanger te worden of om eerder zwanger te worden omdat je weet wanneer je aan de gang moet .
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:18:46 #191
14746 k_i_m
pi_64054019
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:40 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Kon je dan ook ovualtietesten gebruiken, of niet?
Getsie ik zou toch niet zo snel iedere ochtend met een thermometer in mn kont gaan zitten hoor.
Uiteraard wel als het noodzakelijk was
Ik heb gewoon een oorthermometer gebruikt. Mijn temperatuur is normaal 36 nogwat, en na een eisprong 37 nogwat. Dus dat hing niet op tienden. Ik rekende gewoon uit wanneer de eisprong ongeveer was, en vanaf dat moment ging ik temperaturen en van bil . totdat ik zag dat ik 37 had. Toen ontdekte ik ook ineens dat mijn daadwerkelijke eisprong 3 dagen later was dan ik zelf dacht. Dus alle maanden ervoor zijn we eigenlijk te vroeg opgehouden. Na twee maanden op die manier was het raak .

Oja, ik had wel een soort van regelmatige cyclus. Dat helpt natuurlijk wel aardig mee voor het uiteindelijke slagingspercentage .
In my life
Why do I smile
pi_64054065
Ooh ja, oorthermometers!! Die zijn het beste ja!

ik had het over zo'n gewone oldskool
goed dat je het zegt, ik ga ook maar es zo'n oorthermometer aanschaffen, best handig toch wel en scheelt een hoop gedoe.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64054112
Oh, ik dacht dat het alleen maar kon als je die thermometer er van achter in deed.
Snap nu wel wat beter dat het wel heel handig kan zijn dus om je temp te meten om helemaal precies een eisprong te kunnen vaststellen als je een temp. piek ziet in het schema wat je dan bij gaat houden.
Wie weet, ga ik dat ook eens proberen. Maar eerst maar even vrijdag afwachten, ben zo blij dat er hopelijk nu wat in gang is gezet en dat ik heel gauw echt ''echt'' kan beginnen.
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:07:52 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64055134
huupje, voor kinderen en babietjes worden die oordingen juist afgeraden als ik het goed heb hoor.
Ze zijn handig voor een indicatie en ze lijken makkelijk, maar ze zijn toch minder nauwkeurig. De kraamhulp heeft iig een normalen nodig strakjes.
pi_64055213
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:07 schreef Brighteyes het volgende:
huupje, voor kinderen en babietjes worden die oordingen juist afgeraden als ik het goed heb hoor.
Ze zijn handig voor een indicatie en ze lijken makkelijk, maar ze zijn toch minder nauwkeurig. De kraamhulp heeft iig een normalen nodig strakjes.
Echt waar? Oh dit wist ik niet
ik dacht dat die dingen juist veiliger en accurater waren!! Damn dat ik zó vatbaar voor reclames ben zeg

Ja normale heb ik wel, twee of drie zelfs. als ik iets kleins kwijt ben en het niet kan vinden koop ik vaak gewoon een nieuwe
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:15:51 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64055306
Je krijgt dat vast ook wel te horen van de kraam-mevrouw als ze voor de intake komt hoor.
pi_64055348
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:15 schreef Brighteyes het volgende:
Je krijgt dat vast ook wel te horen van de kraam-mevrouw als ze voor de intake komt hoor.
Ik kan niet wachten
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:32:47 #198
14746 k_i_m
pi_64055773
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:07 schreef Brighteyes het volgende:
Daarbij zou ik niet weten hoe ik de oorthermometer in Lilahs oor moet krijgen, want dat ding is te groot voor haar oortjes .

Dat de oorthermometer bij mij wel werkte was door het grote temperatuurverschil. Dan maakt wat meer of minder nauwkeurig niet uit. Als je nou een heel klein temperatuurverschil hebt kan je idd beter een poepertthermometer gebruiken .
In my life
Why do I smile
pi_64056309
Tjonge, wat mis je veel als je 4 dagen geen tijd hebt om te internetten!!! Kersjes en Poppedein, gefeliciteerd!

Mefke, sterkte deze week!

Ga je nu echt niet meer naar de sauna, Poppedein? Ik heb gelezen dat het niet erg is als je al gewend bent om naar de sauna te gaan, net als met sporten enzo. En dat je er bijv. 10 min. in moet blijven ipv 15 min. Ook schijnen ze het in Finland zelfs aan te raden en wordt de sauna daar wel eens gebruikt als verloskamer... (dat lijkt me niet echt lekker, maarja...) Ik heb dat gevoel ook wel, dat ik liever zo gezond mogelijk wil zijn (voor de conceptie eigenlijk al!) zodat ik me later nooit hoef af te vragen of iets mijn schuld is geweest, maar ik heb de sauna eigenlijk altijd wel als iets gezonds gezien.

Over dat temperaturen, ik doe dat vaginaal en dat is dan misschien minder accuraat, maar de schommelingen kun je dan nog prima zien bij mij. Het gaat er ook vooral om dat je iedere dag op dezelfde manier tempt, dus niet 1 dag oraal en de andere rectaal ofzo. Voor zover ik weet zijn rectaal, vaginaal en oraal (wel tegen de tongwortel en mond dichthouden) allemaal redelijk betrouwbaar. Over oorthermometers heb ik altijd gehoord dat ze niet betrouwbaar zijn voor dit doeleinde. Maar ook daarmee kun je misschien wel een schommeling detecteren.

Even ter vergelijking voor jou, P-P, mijn eerste paar temps vanaf dag 1 (dus ook tijdens ongi) deze cyclus: 36,8 - 36,6 - 36,7 - 36,3 - 36,5 - 36,3 enz. Bij mij schommelt dat dus ook wel. Van het weekend had ik er 2 van 37,1 en 36,9 maar dat was duidelijk door een combi van om 4 uur pas in bed en alcohol...
Dus ook met dat soort dingen moet je rekening houden. Ik heb het wel eens getest, als ik er om 4 uur uit ben geweest om naar de wc te gaan en dan om 8 uur temp, krijg ik ook meteen een wat hogere waarde dan na een 'gewone' nacht. Waarschijnlijk kun je na 3 of 4 weken duidelijk zien dat de temps aan het begin van de cyclus gemiddeld lager waren dan de temps aan het eind. Maar het is niet zo dat je netjes een recht lijntje krijgt. Zo'n 'mooie' lage en hoge verdeling zoals je op de voorbeelden altijd ziet heb ik iig nog nooit gehad!
pi_64058213
Judes... onderzoeken zijn daar ook gewoon onduidelijk in hoor, gewoon omdat er onvoldoende studiemateriaal naar en over is. Na t eerste trimester ga ik ook zeker wel weer naar de sauna, dat deed ik altijd zo eens in de maand en ik vind het een heerlijke ontspanning. Ik ben t gewend en weet waar ik op moet letten.. maar zoals je zelf ook al zegt, ik wil het risico gewoon niet nemen. Helemaal nadat ik vorige keer (te vroeg) ongesteld werd in de sauna... dan ga ik me toch afvragen of dat geen verband met elkaar heeft gehad...

ik heb t altijd "geleerd" zoals in dit onderzoek o.a beschreven staat
pi_64058484
Dat stukje heb ik al eerder gelezen, idd, ik vind het erg logisch klinken allemaal zo. Ik vroeg me idd vooral af of je dan de hele zwangerschap niet meer zou gaan. Het is hier toch een beetje 'volg de vk'.
Ben anderhalve week geleden nog een hele dag naar een sauna-oord geweest maar krijg er alweer zin in zo! Het is voor mij ook altijd wel de ideale manier om te ontspannen, omdat je daar eigenlijk niks anders kunt doen dan niks doen.
pi_64059051
Even een snelle hug voor Mefke en de meiden die lang wachten.. Ik leef (en lees) mee!! xx
pi_64066107
Bedankt dames met de info over het tempen,ik had dus echt een rechte streep van b.v elke dag 36.5 en dan met de eisprong 37.1 ofzo,beetje dom gedacht ook van mij.Ik ga s'nachts altijd een keer uit bed om te plassen,hoe laat weet ik niet precies,rond een uur of 5 zoiets,ik las ergens dat je minstens een uur moest liggen.
Ik hou de termometer trouwens onder mijn tong tegen de tongwortel,in mijn achterwerk zit ik niet echt op te wachten(als het nou moet is het ander) en lees op de meeste sites dat onder de tong ook goed is.
Ik hou het gewoon een maand of 3 vol,al hoop ik dat dat niet nodig is natuurlijk
01-08-2008
pi_64066931
Dat heb ik ook! Al wist ik maar zeker dat het ons gewoon zou lukken dan mag het nog best 1 jaar duren maar die onzekerheid is zo killing

En Mijsje iedere maand is er idd 1 teveel!

Ik zal ff mijn temp lijst erop knallen.....dan kunnen jullie vergelijken
dag 2 36.55
dag 3 36.56
dag 4 36.76 (de nacht hiervoor gevoel ieder uur wakker te zijn - zeer slecht geslapen dus )
dag 5 36.46
dag 6 36.48
dag 7 36.29
dag 8 36.28
dag 9 36.43
dag 10 36.54
dag 11 36.95 (de nacht hiervoor uit geweest en dus temp opgenomen nadat ik opgestaan was)
dag 12 36.40 Positieve ovulatietest streepje even dik als controle streep
dag 13 36.35 Positieve ovulatietest streepje donkerder als controle streep
dag 14 36.47
dag 15 36.56
dag 16 36.65 vermoedelijke eisprong!
dag 17 36.81
dag 18 36.73
dag 19 36.85
dag 20 36.97
dag 21 36.77
dag 22 36.80
dag 23 36.87
dag 24 36.87
dag 25 37.01
dag 26 36.69
dag 27 36.52 Ongesteeld

dag 1 36.0
dag 2

Hopelijk heeft iemand hier iets aan
&lt;embed src="http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Hurminatore&year=2009&month=11&day=15&babycount=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="120" height="180"&gt;&lt;/embed&gt;
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:54:46 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64067006
Waarom denk je zelf dat je eisprong op dag 16 is? Ik zou hem, op basis van dit lijstje zelf geloof ik rond dag 14 houden.
pi_64067660
ik heb mezelf net echt uitgelachen. Goed ik had gister ongi moeten worden. Dus de bekende zenuwen. Maar eigenlijk hadden we deze maand veel te laat geklust. Test was dus hartstikke negatief, maar dat wist ik natuurlijk al. Ik ben een muts.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64068515

NOD naar 13 januari
pi_64068704
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:51:22 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64068735
He bah Karin...
pi_64068811
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:52 schreef Hurminatore het volgende:
Dat heb ik ook! Al wist ik maar zeker dat het ons gewoon zou lukken dan mag het nog best 1 jaar duren maar die onzekerheid is zo killing

En Mijsje iedere maand is er idd 1 teveel!

Ik zal ff mijn temp lijst erop knallen.....dan kunnen jullie vergelijken
dag 2 36.55
dag 3 36.56
dag 4 36.76 (de nacht hiervoor gevoel ieder uur wakker te zijn - zeer slecht geslapen dus )
dag 5 36.46
dag 6 36.48
dag 7 36.29
dag 8 36.28
dag 9 36.43
dag 10 36.54
dag 11 36.95 (de nacht hiervoor uit geweest en dus temp opgenomen nadat ik opgestaan was)
dag 12 36.40 Positieve ovulatietest streepje even dik als controle streep
dag 13 36.35 Positieve ovulatietest streepje donkerder als controle streep
dag 14 36.47
dag 15 36.56
dag 16 36.65 vermoedelijke eisprong!
dag 17 36.81
dag 18 36.73
dag 19 36.85
dag 20 36.97
dag 21 36.77
dag 22 36.80
dag 23 36.87
dag 24 36.87
dag 25 37.01
dag 26 36.69
dag 27 36.52 Ongesteeld

dag 1 36.0
dag 2

Hopelijk heeft iemand hier iets aan
Thanks
Nou ik denk dat als ik het met alleen zo'n lijstje moet doen ik er weinig aan heb,uit zoiets kan je toch niks fatsoenlijks halen Nou ja we zullen zien hoe het loopt!!
01-08-2008
pi_64068836
Karin, neee...mijn hoop was toch echt nog op jou gevestigd. Stomme rot !
  Jubileum moderator dinsdag 16 december 2008 @ 20:54:43 #212
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64068846
Ach Karin
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64068955
Be, mijn NOD mag op 12/1/09 (nieuw jaar, nieuwe kansen).
Ik heb net met overlegd. Mocht er niets uit de echo van vrijdag komen, dan wil ik maandag (officiele uitslag telefonisch) met de arts overleggen dat ik graag verder onderzocht wil worden. Sowieso of de zaadjes getest kunnen worden. Dat onderzoek is meteen duidelijk en niet belastend. Oke, ik weet dat ik zwanger kan worden, maar ik heb (hier) iets te vaak gehoord dat er wonderen gebeuren, dus wie weet was mijn eerste zwangerschap wel een regelrecht wonder. En die kans wil ik eigenlijk zsm gaan uitsluiten. Hopelijk werkt het ziekenhuis daar aan mee.
pi_64068970
He Karin, wat balen joh!
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:00:12 #215
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_64069021
Karin en Ticootje
Zal ik de fondueset dan maar uit de kast halen?
pi_64069067
He Karin..verdorie joh! Blegh!
  Jubileum moderator dinsdag 16 december 2008 @ 21:02:00 #217
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64069071
Mefke ik heb het aangepast. Even doorpakken is wel goed denk ik, dan heb je tenminste het gevoel weer dat je zelf de regie in handen neemt.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64069076
Hè Karin en Ticoo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64069097
He jakkes Karin, helaas moet het dan bij jou ook maar een september kindje worden. Er zit niet anders op, want dit topic sluit in 2009.

Ticootje, heb ik ook wel eens gehad, dat je gewoon weet dat het niet raak is, maar stug testen, gewoon om het te zien zodat je jezelf echt niet meer voor de gek kan houden.

Hier weer bij de dietiste geweest, gaat de goede kant op en als ik zo doorga kan ik waarschijnlijk toch eind januari verder met testen. Maar zal het verder even in het andere topic typen. Nog ongeveer een week en dan mogen we weer klussen
pi_64069101
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:00 schreef bumbaloe het volgende:
Karin en Ticootje
Zal ik de fondueset dan maar uit de kast halen?
Ja waar woon je? Ik ben in desperate need of chocolate!
Ik ga me echt NOOIT meer zo gek laten maken. Stommeling die ik ook ben.
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:04:43 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64069146
Mefke, zaadjesonderzoek wordt vrijwel nooit geweigerd, is heel simpel en geeft net een beetje meer zekerheid.
pi_64069165
Ja Brighteyes ? Ow.....hmmm dat zou eigenlijk ook wel kunnen!
Hahaha P-P ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook niet zeker weet of dit goed is.......Ik had in eerste instantie verwacht dat ik ongeveer 2 weken rond de 36.5 graden zou schommelen en als je dan je eisprong had gehad hij ineens 37.0 graden zou zijn....maarrrr zo simpel is het jammer genoeg niet!

Jammer Karin! Hoop dat het de volgende keer raak is! En voor jou ook Ticootje........!
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:07:25 #223
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_64069221
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Ja waar woon je? Ik ben in desperate need of chocolate!
Ik ga me echt NOOIT meer zo gek laten maken. Stommeling die ik ook ben.
In het zuiden van Nederland, Noord Brabant, omg. Eindhoven.
Te ver zeker?
pi_64069293
ach stiekem wist ik het wel. En eerlijk gezegd vind ik het ook nog niet zo erg. Die frustratie komt nog wel, als we weer 2 jaar verder zijn.
pi_64069344
Pfff veel te ver, ik woon in het noorden! Dan maar hopen dat mijn secret santa me wat chocola brengt!
(hoewel, dan zijn de duivels al weer weg natuurlijk) hmmm nou ja, beter laat als nooit.
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:14:35 #226
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_64069465
Hmmm volgende week gaat die fondueset er aan. Met of zonder minifokmeet
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:14:53 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64069478
Ik heb de waarden er niet meer bij, maar dit is een grafiekje van een aantal van mijn temp-cyclussen erin.

Er is toch wel een aantal keer die sprong naar boven te zien, en net daarvoor is dan dus de eisprong.

pi_64069640
En moet die sprong dan in 1 dag zijn of mag hij ook geleidelijk oplopen?
pi_64069697
bij mij loopt hij namelijk in drie dagen in een lijn omhoog......
pi_64069742
Hij mag geleidelijk oplopen Hurminatore, maar meestal is de eerste sprong is meestal wel meerdere tienden.
pi_64069804
oeoeoeo bumba, je zit bij mij om de hoek!
Maar ik heb dan weer geen zin in chocolade... Buikpijn doet wonderen voor mijn chocozin...ik heb niet eens meer honger.
Ticootje
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:24:07 #232
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_64069822
Wow, die is echt duidelijk Be.
pi_64069845
Welke dag denk jij dan bij mijn voorbeeld Happyme28? Denk jij dag 14 of later?
pi_64069866
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:02 schreef Lois het volgende:
Mefke ik heb het aangepast. Even doorpakken is wel goed denk ik, dan heb je tenminste het gevoel weer dat je zelf de regie in handen neemt.
Precies ja, dat bedoelde ik. Gewoon een geruststelling, want het gevoel is niet goed.
nooit geweten dat ik zo'n gevoelsmens zou worden, maar sinds de miskraam die ik al weken voelde zonder bewijs probeer ik er maar meer op te vertrouwen
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:28:59 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64069997
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:24 schreef Hurminatore het volgende:
Welke dag denk jij dan bij mijn voorbeeld Happyme28? Denk jij dag 14 of later?
Het zit denk ik ergens tussen 13 en 18 ofzo, dus vanaf dag 12 tot 18 en dan om de dag.
Maar dat is wat mijn huisarts ook zei zonder temp curves of wat dan ook, gewoon die periode pakken voor de zekerheid.
pi_64070085
3 maal daags na het eten
pi_64070102
Dat hebben we gedaan BE... Dat is het frustrerende we hebben steeds in mijn vruchtbare periode geklust.........Dus ik snap niet waarom het dan toch niet lukt...... stelde voor om zon thuistest te doen om zijn zaad te testen........
pi_64070289
je kan ook even langs de ha voor een doorverwijzing van je man. Zo'n test stelt niet zoveel voor.
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:39:15 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64070388
Oh, ik zou ook gewoon even langs de ha, kleine moeite en het is daarna zo gebeurd. En een stuk betrouwbaarder dan thuis klooien lijkt me.
pi_64070500
Hurmanitore, niet om vervelend te doen, maar ik denk dat we allemaal telkens braaf in de vruchtbare periode klussen. Als het zo makkelijk was, waren we allemaal al lang en breed zwanger. Er is ook nog zoiets als toeval, dom geluk of hoe je het ook noemen wilt.
Ja, het is frustrerend, niet leuk, vervelend enz. Maar als je echt twijfelt of je een eisprong hebt, ga dan tempen en meldt je na een jaar met grafiekjes bij een arts.
pi_64070680
Hurminatore, ik kan me jouw frustratie goed inbeelden. Kan me elke maand zitten opjagen in het feit dat we echt wel op het ideale moment klussen en ik door al die medicijnen toch wel zou moeten weten wanneer nu precies het ideale moment is. Maar elke maand zet mijn man mij (lief) met beide voeten op de grond: veel mensen klussen op het juiste moment en ook al zijn de omstandigheden ideaal, dan moet je nog steeds die portie geluk hebben.
Frustrerend, maar hij heeft wel gelijk. Moest gewoon klussen op het juiste moment de truc zijn, gebruikte iedereen één maand hormonen en was het altijd wel raak.
pi_64070690
Dat snap ik mefke, maar ik reageerde op BE die adviseerde om te klussen tussen dag 13 en 18. Bovendien ben ik al aan het temperaturen....
pi_64070928
Klinkt misschien gek.......maar vind het toch wel een stap om meteen naar de Ha te stappen en zon test in een huiselijke omgeving is toch ook wel prettig, maar ik zal het bespreken en dan saampjes een beslissing nemen......in ieder geval bedankt voor jullie adviezen en ik snap dat iedereen van jullie in de vruchtbare periode klussen en ik wilde niemand kwetsen met mijn opmerking, ik uitte gewoon even mijn frustratie en onmacht......
pi_64070974
Je zou eens kunnen kijken op www.fertilityfriend.com als je daar je tempen invoert (moet je even een gratis account aanmaken) geeft ie een vermoedelijke eisprong aan. Ikzelf zou zeggen dag 14/15 maar precies weten is eigenlijk niet mogelijk.

En verder wat Mefke, Ticootje, BE en Leonieke zeggen
pi_64071038
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:41 schreef mefke79 het volgende:
Maar als je echt twijfelt of je een eisprong hebt, ga dan tempen en meldt je na een jaar met grafiekjes bij een arts.
Ja alleen zou ik me dan wel eerder melden!
01-08-2008
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:55:14 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64071083
Volgens mij bedoelen we allemaal hetzelfde. Proberen te achterhalen wanneer je eisprong is en rond die tijd gewoon lekker vaak seks hebben.
pi_64071087
Hurminatore, sorry, ik merkte pas na mijn post dat mefke al een gelijkaardige post had geplaatst. Wou zeker niet belerend ofzo overkomen. Was eerder de bedoeling om aan te tonen dat ik die frustraties heel goed snap en het elke keer weer een bittere pil is om te slikken.

De test van mijn man zijn zaadcellen in het ziekenhuis vond ik eigenlijk wel fijn (ja, ikzelf had er niet zoveel last van natuurlijk ) Ik vraag me af wat je precies bedoelt met een thuistest in een huiselijke omgeving. Het lijkt me het beste dat zoiets in een labo onderzocht wordt. Maar dat is maar mijn idee natuurlijk...
pi_64071156
Thnx Happyme......!
pi_64071179
P-P...tja, ik zou dat ook wel willen, maar het schijnt dat je meestal pas geholpen wordt na een jaar. We hadden daar laatst ook discussie over, dit deel of het vorige deel.
En Hurminatore, ik denk dat we je frustratie allemaal begrijpen...die tip van Happy ljkt me een goede.
En ondertussen prijs ik me rijk met een goed voelbare eisprong, dat scheelt een hoop zorgen. En natuurlijk de opmerking van de arts de vorige keer, dat dat er goed uitzag.
pi_64071418
Mefke en Karin hé bah wat een teleurstelling weer
Heel veel succes van de week bij de echo.
(tja ik hoop dat er niets gevonden gaat worden, en ergens ook weer wel zodat je een stap verder bent of kan gaan... tja hoe zeg je het nu goed je begrijpt (hoop ik) vast wel wat ik bedoel )

Bumba ik woon bij je om de hoek tussen Den Bosch en Eindhoven wereld is toch klein dan eigenlijk hé
Mama van Isa en Ties
pi_64071421
Leonieke, dat klopt van die bittere pil........Je hebt testen die je thuis kunt uitvoeren. Die testen testen de hoeveelheid/beweeglijkheid en de mogelijkheid om een eicel te bevruchten....er wordt ook verteld dat in de meeste vruchtbaarheidsklinieken deze test wordt toegepast.....(hMMMM of ik dat moet geloven is een tweede......) Stel dat ik naar de Ha ga.....dat wordt mn man doorverwezen naar..? het ziekenhuis? en daar testen ze zijn zaad? en hij kan daar ook meteen terecht zonder wachtlijsten? Tja.....misschien erg domme vragen maar ..... of worden we naar zon kliniek doorverwezen?
pi_64071593
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:02 schreef marlieske het volgende:
Mefke en Karin hé bah wat een teleurstelling weer
Heel veel succes van de week bij de echo.
(tja ik hoop dat er niets gevonden gaat worden, en ergens ook weer wel zodat je een stap verder bent of kan gaan... tja hoe zeg je het nu goed je begrijpt (hoop ik) vast wel wat ik bedoel )

Bumba ik woon bij je om de hoek tussen Den Bosch en Eindhoven wereld is toch klein dan eigenlijk hé
En ik woon dan ook bij jou redelijk om de hoek! Kleine wereld ja.
En ik snap wat je wilt zeggen en ja, ik zou het precies zo ook uitdrukken.
pi_64071863
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:02 schreef Hurminatore het volgende:
Leonieke, dat klopt van die bittere pil........Je hebt testen die je thuis kunt uitvoeren. Die testen testen de hoeveelheid/beweeglijkheid en de mogelijkheid om een eicel te bevruchten....er wordt ook verteld dat in de meeste vruchtbaarheidsklinieken deze test wordt toegepast.....(hMMMM of ik dat moet geloven is een tweede......) Stel dat ik naar de Ha ga.....dat wordt mn man doorverwezen naar..? het ziekenhuis? en daar testen ze zijn zaad? en hij kan daar ook meteen terecht zonder wachtlijsten? Tja.....misschien erg domme vragen maar ..... of worden we naar zon kliniek doorverwezen?
Bij ons moesten we gewoon het potje binnen het half uur op lichaamstemperatuur binnenbrengen op het labo (niet in de wachtzaal wachten stond er op een bordje). Het potje heb ik samen met een formulier waarop stond wat er onderzocht moest worden, gekregen van de gyn.
pi_64071945
Hurminatore, hier ging zo'n zaadtest (semenanalyse) via het huisartsenlab. Zonder wachttijd. In sommige plaatsen gaat het via het ziekenhuis trouwens, maar meestal kan zoiets wel op korte termijn. En het lijkt me echt een stuk betrouwbaarder dan met een thuistest, temeer omdat het resultaat altijd wordt geïnterpreteerd door een arts of een andere deskundige. Stel trouwens dat de thuistest negatief is, dan kom je alsnog bij de huisarts terecht... uiteindelijk levert het je dus weinig op.

Andere dames hier ook veel sterkte Ik vond het zelf echt geen leuke tijd, dat wachten altijd maar en die onzekerheid of het ooit wel zou gaan lukken.
pi_64071965
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:57 schreef mefke79 het volgende:
P-P...tja, ik zou dat ook wel willen, maar het schijnt dat je meestal pas geholpen wordt na een jaar. We hadden daar laatst ook discussie over, dit deel of het vorige deel.

Ja heb je gelijk in,maar de gynecoloog zei tegen ons dat we naar 6mnd mochten komen als we goed geklust hadden en we het idee hadden dat er iets niet goed was.Maar volgens mij waren we toen ook al tot de conclusie gekomen dat alle artsen daar anders mee omgaan en dat het waarschijnlijk ook aan de situatie ligt.
01-08-2008
pi_64072805
Karin, wat balen zeg. Ik had goede hoop

Mefke, wel goed dat je door wilt pakken, succes bij de echo!

Ticoo, jammer.
pi_64072931
Tico, wat jammer, niet zo raar toch dat je wel wat hoop had!

Ach Karin, wat ontzettend jammer, ik had echt serieus gedacht door de voortekenen dat je zwanger was.
  woensdag 17 december 2008 @ 09:11:39 #258
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_64079424
Tico

Karin wat ontzettend kut .. laat die choc maar komen

ik stel voor een chocfonduefestijn voor alle dames die al zolang wachten
Alexa en Seth zijn lief
pi_64095847
Thnx Leonieke en Jore.......Ik dacht dat daar weken overheen zou gaan......! Maar nu ga ik morgen meteen ff de HA bellen voor een afspraak......En dan idd in een Labo laten testen...Zon thuistest tja....die moet lichtroze kleuren tot donker paars......Lichtroze is goed en paars dus niet.......Ik voorzie dat we dan een probleem hebben als het ergens tussenin zit
pi_64095907
Ps wat is NOD...? Naderende ongesteldheids dag? De dag dat je eigenlijk ongesteld zou moeten worden?
pi_64096470
NOD staat voor Niet Ongi Dag.
De dag waarop je ongesteld zou moeten worden maar dat in ons geval dus helemaal niet wil...

dat heeft Kersjes me nog even uitgelegd, vlak voor zij haar NOD ook echt als NOD had
pi_64096541
Mijsje, heb je je pm gezien?
pi_64096715
Morgen op kraamvisite. Bij de collega die maar een week of 6 op mij voor liep. Pff. Lekkere combi, morgenavond kraamvisite en dan vrijdag echo, maar ja, niets aan te doen. Ben stiekum ook wel erg benieuwd naar het kindje en ik moet er toch eens doorheen. Dan maar bij iemand die van alles weet en met allemaal anderen die er ook van weten.
Iemand verder nog nieuws?
pi_64096965
quote:
Op woensdag 17 december 2008 19:11 schreef mefke79 het volgende:
Mijsje, heb je je pm gezien?
ik heb hem al beantwoord ook..
pi_64097046
quote:
Op woensdag 17 december 2008 19:17 schreef mefke79 het volgende:
Morgen op kraamvisite. Bij de collega die maar een week of 6 op mij voor liep. Pff. Lekkere combi, morgenavond kraamvisite en dan vrijdag echo, maar ja, niets aan te doen. Ben stiekum ook wel erg benieuwd naar het kindje en ik moet er toch eens doorheen. Dan maar bij iemand die van alles weet en met allemaal anderen die er ook van weten.
Iemand verder nog nieuws?
dat is ook moeilijk. in de week nadat ik gecurretteerd was, zijn 2 collega's van me bevallen van perfecte, prachtige zoontjes. dat was ook heel moeiljk om daar op bezoek te gaan. voelde me een zeur en egoïstisch dat ik toch ook wel verdriet en een prop in m'n keel had... maar goed, daarna ging het ook wel weer beter. ik kan nu zonder te huilen een baby op m'n armen hebben
pi_64097055
Succes morgen Mefke.. Ga je vrijdag alleen of neem je iemand mee?

Geen nieuws hier. Kan met 2e kerstdag met nieuws komen. Eerder zeker niet..
pi_64097059
ik was gewoon weer eens te snel...
pi_64097189
geeft niet hoor!!!
ow, hoe is het trouwens met Rubey? of heb ik dat heel erg schandalig gemist? (aangezien die NOD op 7 december stond?)
22 december of de dagen erna heb ik nieuws!
pi_64097599
Ok....Dan is mijn NOD hetzelfde als die van Mefke! Spannend!
Wat voor echo heb je Mefke? om te kijken of je eileiders open zijn ofzo....Of is het iets heel anders? Ps als het me niks aan gaat moet je het ook gewoon zeggen hoor!
pi_64098487
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:54 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Ja alleen zou ik me dan wel eerder melden!
heb ik gedaan na 8 maanden, maar de HA stuurde me terug naar huis, met het gegeven dat geen gyn iemand voor 1 jaar proberen helemaal gaat onderzoeken, omdat de gemiddelde wachttijd op ongeveer 1 jaar zit. pas na dat jaar willen ze wel gaan onderzoeken...
pi_64099884
Volgens mij heeft Rubey tussendoor wel een keer gemeld dat ze ongesteld was geworden, maar geen nieuwe NOD doorgegeven
Hoofdpijn hier....weg met die K#$#^%$#duivels....
pi_64099998
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:05 schreef mijsje het volgende:

[..]

heb ik gedaan na 8 maanden, maar de HA stuurde me terug naar huis, met het gegeven dat geen gyn iemand voor 1 jaar proberen helemaal gaat onderzoeken, omdat de gemiddelde wachttijd op ongeveer 1 jaar zit. pas na dat jaar willen ze wel gaan onderzoeken...
Dat is dus niet helemaal waar zoals ik al eerder in dit topic schreef en heb uitgelegd en ook in het vorige topic,het ligt gewoon aan je arts/gynecoloog en de omstandigheden.
01-08-2008
pi_64100193
ahw arme meid, stukje chocola naar Karin schuift
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64100585
Mag mijn NOD dag op 14 januari BE
Dank je wel

De volgende ronde ben ik trouwens op vakantie in mijn vruchtbaren periode,zonder mijn man wel te verstaan,das wel balen.Maar met een beetje (heel erg veel) geluk maakt dat niet meer uit!
01-08-2008
pi_64101253
Ik krijg een waterecho omdat mijn menstruatie zoveel pijnlijker geworden is na de curretage van juli (ivm missed abortion). Bij de gewone echo is wat vocht in de baarmoeder gezien en dat willen ze nu verder bekijken.
  woensdag 17 december 2008 @ 21:29:55 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64101575
P-P, je staat erbij hoor!
pi_64101690
Karin, wat jammer... wat kan je lichaam je dan voor de gek houden he...

Mijn nieuwe NOD geef ik pas weer door nadat mijn eisprong is geweest... Anders moet ie straks weer veranderd worden...
pi_64103005
Ow...Jeetje wat vervelend! Hoop dat het niks ernstigs is! Heel veel sterkte morgen!
pi_64103163
BE mag mijn NOD ook in het lijstje? = hetzelfde als Mefke 12 Januari.........(bezig vanaf 06-2008)
pi_64111324
Poppejans en Mefke, alvast heel veel succes morgen bij de gyn! Ik hoop dat jullie gewoon wat meer duidelijkheid krijgen allebei, maar hopelijk alleen maar goed nieuws!

Poppejans, heb je nog getest vanochtend?
  donderdag 18 december 2008 @ 09:55:23 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64111368
Je staat erbij Hurminatore.
pi_64111828
Poppejans en Mefke heel veel succes morgen (voordat ik het vergeet)!
01-08-2008
pi_64116595
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:48 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Dat is dus niet helemaal waar zoals ik al eerder in dit topic schreef en heb uitgelegd en ook in het vorige topic,het ligt gewoon aan je arts/gynecoloog en de omstandigheden.
ik zeg ook niet dat dat voor iedereen in iedere situatie zo is, maar dat de HA dat tegen mij had gezegd. dit is dus wel helemaal waar, omdat het over mij ging en niet in het algemeen was.
dat is trouwens ondertussen alweer 3/4 jaar geleden.
pi_64116746
Lief Poppedein en Pure_Poison echt superlief te weten dat er mensen aan je denken!
Ik ben niet meer bang v morgen hoor, moet er eind van ochtend zijn en zal daarna wel even komen melden hier.
Uiteraard getest vanmorgen, en uiteraard geheel negatief.
Waar die druppels bloed dan vandaan kwamen Ik heb zelf ook steeds het gevoel dat er iets geblokkeerd wordt ofzo, ik voel echt mn onderbuik heel veel al maanden iedere dag.

Mefke, heel veel succes morgen, hopelijk betekent het vocht wat ze gezien hebben niks ernstigs, en ben je gauw van je pijnlijke menstruatie af.
pi_64117036
poppejans en mefke
pi_64117191
bah, ben nerveus voor 22 december... heb ik anders ook wel, maar niet zo erg als nu. zeker nu er allemaal dingetjes zijn waardoor ik vraagtekens ga zetten... (hele zere borsten, gevoelig in onderbuik, sterke stemmingswisselingen...) hoewel ik eigenlijk wel zeker ben dat ik niet zwanger ben (puur op gevoel) voel ik me heel raar...
pi_64122037
Poppejans en Mefke succes
pi_64122355
Oh ja. Mijn borsten doen deze ronde helemaaaaaal geen pijn. Zouden de medicatie niet meer goed werken? Of hebben jullie het ook niet elke maand?

En Poppejans en Mefke, succes en sterkte alvast!
  donderdag 18 december 2008 @ 18:31:54 #289
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_64127071
mijsje sterkte ik weet precies hoe je jezelf voelt.... vorige week heb ik daar ook mee rondgelopen, deze week eigenlijk helemaal niets

Poppejans, Mefke succes en sterkte

@ Vlindur: heb eigenlijk nooit last van mijn borsten, wel een gevoel van misselijkheid, onderbuikpijn en sinds deze ronde bij tijd en wijle maagzuur (al verdenk ik mezelf dat dat komt door alle posts die ik hier lees ....

*wenst dat ze met kerst en oudjaar niets mag drinken
Alexa en Seth zijn lief
pi_64128421
Thnx BE......Poppejans en Mefke suc6 morgen.......Was gisteren in de war heb vandaag steeds gedacht dat het vrijdag was.......OEPS........
pi_64130747
Shit Poppejans, ik had toch een sprankje hoop voor je bewaart....
pi_64132186
Poppejans en Mefke succes morgen, dat het jullie maar iets van duidelijkheid mag brengen
Mama van Isa en Ties
pi_64132589
Hallo allemaal,
Ik kom hier meewachten en support geven op tweede streepjes.
Als het goed is dan kan ik zelf op 30 december testen of het ons gelukt is of niet.
Ik vind zelf 31 december wel een heel mooie dag voor goed nieuws dus ik hoop dat ik het uithoud om zo lang niet te testen.

Succes allemaal!
Er zat een klein zigeunermeisje
Huilend op een steen
pi_64132670
@Vlindur: mijn borsten doen eigenlijk iedere ronde wel zeer, maar niet zo zeer normaal als dat ze nu doen, en ook pas echt in de paar dagen voor ik ongesteld moet worden...

@Takkembah: ja, ik loop er nu alweer anderhalve week mee rond... zo stom! Joene zegt al "hormonster" tegen me, hij denkt het al... maar ik durf niks te denken, want dat valt dan weer zo tegen als het niet zo blijkt te zijn... :S

*wenst met Takkembah mee dat ze met kerst en oudjaar niets mag drinken
pi_64134157
Hoi Zigeunermeisje
Hopelijk plas jij ook snel 2 streepjes! Ben je al lang aan het wachten?
01-08-2008
pi_64134278
Mefke en Poppejans, succes morgen, ik zal aan jullie denken!

Karin, wat rot zeg
Hopelijk kan mijn pakketje dat naar je onderweg is je straks wat opvrolijken

Vlindur, ik voel of zie niks geks aan mijn borsten, niet gedaan ook de afgelopen weken. Toen met Devin had ik wel dat ze vrij snel groter werden en ook gevoeliger, maar nu niet. Hoeft dus niks te betekenen. Hopelijk kun je je eigen blijde boodschap hier komen verkondigen met Kerst

Dames bij wie het tegenzit:
Hopelijk komt jullie wens (die van Poppedein dus eigenlijk ) snel uit!
pi_64142470
Dag dames!
Ik ben weer terug uit het ziekenhuis. Voorlopige conclusie: alles zag er goed uit, er is weer een folikel aan het rijpen (tja, als je toch een echo krijgt, kijken ze daar ook effe naar), maandag officiele uitslag, maar hoogstwaarschijnlijk alles oke. Pff, zucht van verlichting hier. Fijn was de echo niet, maar het viel me niet tegen. En oja, ook een verklaring gevonden voor het feit dat ik altijd rechts buikpijn heb tijdens de menstruatie: mijn baarmoeder ligt gekanteld. Waarop mijn zussie net tegen me zei: oja, dat heb ik ook, had ik je wel kunnen zeggen...

Goed, maandag dus bellen, dan ga ik om een spermatest vragen. Maar eerst maar eens genieten van het weekend...te beginnen met een paracetamolletje voor de pijn.

Mijsje, klinkt spannend! Ik duim voor je!
  Moderator vrijdag 19 december 2008 @ 10:12:11 #298
5428 crew  miss_sly
pi_64142553
mefke, fijn dat het meeviel en fijn dat er niets naars gevonden is! Rustig aan doen vandaag en een beetje bijkomen, want prettig is het natuurlijk ook weer niet, zo'n echo.
pi_64142564
Ah dat klinkt positief Mefke!
Hopelijk is het nog maar een kwestie van tijd dan tot je zwanger bent. En dan maar hopen dat die tijd niet te lang meer duurt.
Geniet maar lekker van je weekend!
pi_64142629
Hè Mefke wat fijn zo'n positieve uitslag en die follikel, ja, dat wordt hem dan hè, dat begrijp je wel

Poppejans veel succes vandaag hoor! Ik hoop dat alles bij jou ook in orde is, geen rarigheid ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64143587
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:08 schreef mefke79 het volgende:
Mijsje, klinkt spannend! Ik duim voor je!
dank je, dan duimen we samen!!! (voor elkaar dus...)

Ik ben blij dat het meeviel met de echo. Fijn is het nooit als ze met van alles bij je naar binnen gaan, maar goed, ik ben blij dat het mee is gevallen. Wel fijn dat ze hebben kunnen verklaren dat je steeds rechts buikpijn hebt. dat is al iets waar je je niet meer druk over hoeft te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')