Tjonge, wat mis je veel als je 4 dagen geen tijd hebt om te internetten!!! Kersjes en Poppedein, gefeliciteerd!
Mefke, sterkte deze week!
Ga je nu echt niet meer naar de sauna, Poppedein? Ik heb gelezen dat het niet erg is als je al gewend bent om naar de sauna te gaan, net als met sporten enzo. En dat je er bijv. 10 min. in moet blijven ipv 15 min. Ook schijnen ze het in Finland zelfs aan te raden en wordt de sauna daar wel eens gebruikt als verloskamer... (dat lijkt me niet echt lekker, maarja...) Ik heb dat gevoel ook wel, dat ik liever zo gezond mogelijk wil zijn (voor de conceptie eigenlijk al!) zodat ik me later nooit hoef af te vragen of iets mijn schuld is geweest, maar ik heb de sauna eigenlijk altijd wel als iets gezonds gezien.
Over dat temperaturen, ik doe dat vaginaal en dat is dan misschien minder accuraat, maar de schommelingen kun je dan nog prima zien bij mij. Het gaat er ook vooral om dat je iedere dag op dezelfde manier tempt, dus niet 1 dag oraal en de andere rectaal ofzo. Voor zover ik weet zijn rectaal, vaginaal en oraal (wel tegen de tongwortel en mond dichthouden) allemaal redelijk betrouwbaar. Over oorthermometers heb ik altijd gehoord dat ze niet betrouwbaar zijn voor dit doeleinde. Maar ook daarmee kun je misschien wel een schommeling detecteren.
Even ter vergelijking voor jou, P-P, mijn eerste paar temps vanaf dag 1 (dus ook tijdens ongi) deze cyclus: 36,8 - 36,6 - 36,7 - 36,3 - 36,5 - 36,3 enz. Bij mij schommelt dat dus ook wel. Van het weekend had ik er 2 van 37,1 en 36,9 maar dat was duidelijk door een combi van om 4 uur pas in bed en alcohol...
Dus ook met dat soort dingen moet je rekening houden. Ik heb het wel eens getest, als ik er om 4 uur uit ben geweest om naar de wc te gaan en dan om 8 uur temp, krijg ik ook meteen een wat hogere waarde dan na een 'gewone' nacht. Waarschijnlijk kun je na 3 of 4 weken duidelijk zien dat de temps aan het begin van de cyclus gemiddeld lager waren dan de temps aan het eind. Maar het is niet zo dat je netjes een recht lijntje krijgt. Zo'n 'mooie' lage en hoge verdeling zoals je op de voorbeelden altijd ziet heb ik iig nog nooit gehad!