quote:Spannend hoor. Niks aan zo'n klote cyclus. Succes maandag. Al hoop ik dat je al sneller duidelijkheid krijgt.. Op hoeveel dagen zit je vandaag al?
Ja, snel door naar het andere topic.Daar ben ik wel zo voor!
![]()
Je bent geweldig BEquote:Op vrijdag 12 december 2008 15:15 schreef Brighteyes het volgende:
Het is weg Vlindur, en ik zal ook even de linkjes in de OP fixen.
Wat is je langste cyclus geweest?quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:16 schreef prinseszondererwt het volgende:
Oeh mefke, dat klinkt nu wel heul spannend!!
Vlindur, ik zit nu op dag 38. (He, ik wil ook zo'n NOD: 26 december!)
quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:25 schreef prinseszondererwt het volgende:
Dit is mijn langste cyclus, hiervoor was het 33 en daarvoor 27 dagen. Met logisch tellen kom ik op 39 dagen, maar dat is natuurlijk wel een belachelijk lange cyclus. Hoe moeten we zo in godsnaam raak klussen. (ja, temperaturen. ik weeeeeet het... ik sla mezelf al dagen voor mijn kop dat ik dat niet gedaan heb deze maand.)
Je bent liefquote:Op vrijdag 12 december 2008 15:39 schreef prinseszondererwt het volgende:
[ afbeelding ] Ik herken je gevoel helemaal Vlindur, en dan ben ik eigenlijk pas sinds deze zomer bezig. Het gaat idd bij iedereen goed, zo lijkt het. Waarom moet het bij ons met al die stomme toeters en bellen? Ik baal deze week dus ook heel erg, maar uiteindelijk gaan we natuurlijk gewoon verder. Hupsakee! (En ik vind temperaturen eigenlijk ook niks, daarom deed ik het tot nu niet. Maarja, je moet toch wat.)
quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:43 schreef mefke79 het volgende:
Och meiden, ik herken het zo. En hoe lang je al bezig bent, maakt eigenlijk niet uit. Ik ben ook 'pas' sinds de zomer weer bezig, maar ja, als je eenmaal besloten hebt dat je er voor wilt gaan. En ik herken ook het gevoel over temperaturen. Dat stel ik zo lang mogelijk uit. Was daarom ook zo blij dat de gyn de laatste keer bij de echo al opmerkte dat het er wat dat betreft gewoon goed uit ziet.
kop op! Tis bijna weekend, lekker een beetje uitblazen dit weekend en gewoon van elkaar genieten. Komt goed (zei zij heel dapper).
quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:15 schreef Takkembah het volgende:
Ben ik drie dagen weg voor mijn werk, en zomaar een ware streepjesreden!!!
![]()
![]()
Huupje, Chan, Kersjes gefeliciteerd!!!!!!
![]()
![]()
![]()
voor de rest: succes in het algemeen en vooral met die klotedagenikzelf inmiddels in de 'wacht' weken... dinsdag eisprong gehad, maar die is tot vandaag blijven rommelen grrrr dat je ergens loopt en dan opeens zo'n enorme messteek in je eggsticks....
Eigenlijk geen idee...quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:26 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens felle steken, maar dat gebeurd dan als ik opsta, dat koppel ik nooit aan eisprong... Zou ik dat eens moeten doen? Dan ga ik het bij houden..
Ben blij dat het jullie is gelukt hoor! Misschien ga ik het ook wel doen. Maar wil me er nog niet op vastpinnen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:36 schreef miss_sly het volgende:
Temperaturen is zeker niet leuk en vraagt nogal wat, maar het geeft wel echt een supergoed inzicht.
En deze zwangerschap is ook een handje geholpen door de thermometer. Op maandagochtend had ik een temperatuurdipje, dus ik zei tegen sschaap: moeten we het voor de zekerheid maar even doen vanavond, stel dat de eisprong dadelijk al voor de echo van woensdag is geweest
Aha, weer wat geleerd vandaag, wat ik omschrijf als vage buikkriebel/druk ergens midden onderin, dat heet dus druk achter je symfyse (schaambeen). En ik (her)ken die echt van mijn vorige zwangerschap. Beetje vreemd gevoel trouwens.quote:
Poppedein, nee...niet weer he. Ga je trouwens wel als je zwanger blijkt te zijn? De een zegt dat het wel mag, de ander niet, vandaar.quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:14 schreef Poppedein het volgende:
En ik ga dinsdag weer naar de sauna...
![]()
Je moet elke ochtend voordat je uit bed komt om dezelfde tijd tempraturen he? Ik sta altijd verschillend op maar als ik de wekker nou elke dag om 6.00 of 6.30 zet en tempratuur is het goed? Maakt het dan toch niet uit of ik er daarna uitga of verder slaap.quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:00 schreef miss_sly het volgende:
Klopt, maar met temperaturen krijg je een heel goed inzicht in je volledige cyclus. Het is ook een stuk goedkoper, want je koopt voor 3 euro ofzo al een prima thermometer. Ik vond die ovu-testen maar niets, ik kreeg er nooit eentje echt mooi duideiljk positief. Temperaturen, coorect gedaan, is maar voor een interpretatie vatbaar.
Klopt allemaal PP. Ik ga voor mijn werk elke ochtend om half 7 mijn bed uit, dus tempen deed ik altijd dan. In het weekend zette ik mijn wekker en dan sliep ik daarna gewoon lekker verder (alleen helaas voor mijn man die dan vaak niet meer kon slapenquote:Op vrijdag 12 december 2008 20:35 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Je moet elke ochtend voordat je uit bed komt om dezelfde tijd tempraturen he? Ik sta altijd verschillend op maar als ik de wekker nou elke dag om 6.00 of 6.30 zet en tempratuur is het goed? Maakt het dan toch niet uit of ik er daarna uitga of verder slaap.
Als je tempratuur verhoogd heb je je eisprong al gehad dus is het alleen geschikt om een goed overzicht te krijgen of ook wel om zwanger te worden?
Ik zou gewoon vandaag testenquote:Op vrijdag 12 december 2008 22:39 schreef Pure-Poison het volgende:
Thanks voor de uitleg Happy! Ik denk dat ik het de volgende ronde maar es ga doen.
Ik ben ondertussen 4dgn overtijd,2dgn geledennegatief getest,heeft het nut als ik over een paar dgn nog een keer test(zou ik dus zwanger kunnen zijn?) of moet ik maar gewoon wachten tot ik ongi word?
Ja daarom ik wacht nog maar even af,op een of andere manier word ik liever ongesteld zodat ik door kan naar de volgende ronde dan teleurgesteld met een negatieve test,dan baal ik weer dat ik niet zwanger ben EN ook niet ongesteld!quote:Op zaterdag 13 december 2008 08:54 schreef Troel het volgende:
[..]
Maarja, er blijft natuurlijk altijd kans dat hij negatief is, wat dat betreft is niet testen soms fijner.
Oke zo,nou zoals ik me nu voel test ik voorlopig niet (want ben bang dat ik me dan nog mee klote voel,sorry heb ff een dipje maar heb het ook mega druk).Zal kijken wat mijn man zegt maar anders morgenochtend met ochtenurine,maar moet ik me wel meer happy voelen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 09:56 schreef miss_sly het volgende:
HCG verdubbelt iedere twee tot drie dagen. Als je dus een dag of drie na de eerste test nog een keer test, zou het meer dan verdubbeld moeten zijn en beter traceerbaar voor de test.
O zo herkenbaar hier...het verlangen wordt bijna met de week meerquote:Op zaterdag 13 december 2008 11:16 schreef Poppedein het volgende:
en ik zou zo graag met kerst of oud en nieuw vertellen dat ik zwanger ben... dan slaat mn fantasie soms een beetje op hol
Maar elke maand hierna is de zwangerschap net zo welkom en elke maand een beetje meer...
Dat is ook niet te horen, hoor, maar te zien op de echoquote:Op zaterdag 13 december 2008 20:33 schreef huuphuup het volgende:
Haha, geeft nniet hoor BE, je hebt gelijk ook, ik moet dat ook niet zo vragen. Ik zal het niet meer doen
En waarom ik het vroeg, ik had altijd begrepen dat het vanaf een week of zes te horen is, maar ik bedenk me nu dat dat met een echo is volgens mij en de echoes worden niet daar gemaakt maar in het echo-centrum, dus kansje dan dat ie daar wel te horen is.
Okay, duidelijk, slotje!![]()
weet je dat ik dat serieus zit te overwegen?quote:
Ik heb volgens mij ergens gelezen dat de test op een gegeven moment weer licht word ook al ben je gwoon zwanger.quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:52 schreef miss_sly het volgende:
Ja maar...hebben jullie er dan ook over nagedacht wat je zou doen als de test ineens niet positief zou zijn...of als het streepje ineens lichter lijkt dan van de vorige test...of een of ander ander rampscenario?
Ik heb dus echt geen test meer gedaan, ik durf nog steeds niet
22 december is als het (niet) goed is de eerste dag van mijn volgende menstruatie... 24 november was de vorige, en afgelopen maandag (8 december) was dan volgens het tellen de eisprong dan toch? dat is toch weer precies 14 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie? Of ben ik een beetje ernaast aan het denken? (of dacht je dat ik bedoelde dat ik nu ging testen? nee hoor... ik weet wel dat dat nog niet kan nu...)quote:Op donderdag 11 december 2008 22:18 schreef Poppejans het volgende:
Mijsje, dan snap ik alleen je NOD niet, als je rond nu je eisprong hebt, als je een eisprong hebt gehad kun je toch pas 14 dagen daarna testen?
bah, om van te k*tsen, zulke mensen!!! lekker taktloos...quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:23 schreef mefke79 het volgende:
De vanzelfsprekendheid ja. Uitspraken als "ik ga het goed eten en rustig aan doen, dan gaat het niet mis" en "we nemen kinderen"/![]()
Tuurlijk, iedereen hoopt dat het goed gaat en iedereen hoopt dat het snel en op het juiste moment lukt, maar het IS niet vanzelfsprekend. Ik kan er echt niet tegen als mensen zo doen, knap dat jij je mond kan houden.
Pff, Karin nog tot de 18de, dat is nog effe. Volgens de matcare reclame hieronder kan je zes dagen voor tijd testen, maar ik zou die dingen niet vertrouwen...ik ga gewoon voor de ouderwetse clearblue. Vorige keer een keer een predictor gehad, maar ik werd niet vrolijk van dat ding. Succes met wachten!
waarom wil je graag last van maagzuur of misselijkheid? Geloof me, je hebt getest, je bent zwanger!!!quote:Op zaterdag 13 december 2008 22:39 schreef Chan het volgende:
Ik hoop echt dat ik snel last krijg van dingen als maagzuur of misselijkheid... tot nu toe heb ik helemaal nergens last van, alleen af en toe een steekje in mn buik maar dat wordt ook al minder... Hoewel ik wel ineens meer behoefte heb aan eten. Maar ik denk niet dat ik het aandurf nog een keer te testen om op die manier bevestiging te krijgen...
Ik was vanochtend misselijk en vanmiddag ongi dus daar schiet je ook niks mee op hoorquote:Op zaterdag 13 december 2008 23:08 schreef Chan het volgende:
haha ja ok, maar ik ben toch wel bang dat het ineens mis gaat of zo.. en als je misselijk bent weet je toch min of meer zeker dat je 'nog altijd zwanger bent lijkt me? of is dat heel kortzichtig gedacht?
Bedoel je mij? Ik heb em van een ander forum gepikt,maar als iemand em hier al heeft doe ik mijn oude weer terug hoor,weet zowiezo niet of ik deze wel zo leuk vindquote:Op zaterdag 13 december 2008 23:17 schreef huuphuup het volgende:
Zo...
dacht ik toch even dat Moussy gepost had hier...die had toch die avatar? of ben ik in de war?
Ik zoek geen bevestiging, ik heb al een knipperend hartje gezienquote:Op zaterdag 13 december 2008 21:40 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij ergens gelezen dat de test op een gegeven moment weer licht word ook al ben je gwoon zwanger.
Ik begrijp dat je een bevestiging zoekt maar ik denk dat het slim is om het toch te proberen van je af te zetten (is makkelijk gezegt) anders kun je jezelf wel gek blijven maken,probeer er van te genieten nu het zo ver is!
Ik heb met iets van 30 weken nog een test gedaan (vond ik ergens in het medicijnkastje) en omdat ik zo nieuwsgierig was of hij het nog deed heb ik er gelijk overheen gepiest. En ik kan je vertellen dat al tijdens het piesen er een nog dikkere streep dan de controle streep tevoorschijn kwam. Dus het is een leuk verhaal, maar ik zou me er niet door laten weerhouden, als je ooit nog een keer durftquote:Op zaterdag 13 december 2008 23:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zoek geen bevestiging, ik heb al een knipperend hartje gezien
Het gaat meer om het idee van vaker testen, dat vind ik dus eng en dat doe ik dus niet.
Overigens kun je van week 6-16 plassen voor Moeders voor Moeders. Pas vanaf week 16 wordt de hcg weer veel minder, omdat de placenta dan de hormoonaanmaak overneemt van de eierstokken/corpus luteum waardoor de hcg aanmaak zo laag wordt als aan het begin van de zwangerschap waardoor de kans dat je test neit meer positief is erg groot wordt.
Wat raar,sorry bedoelde jou ook niet,verkeerd gequotequote:Op zaterdag 13 december 2008 23:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zoek geen bevestiging, ik heb al een knipperend hartje gezien
Het gaat meer om het idee van vaker testen, dat vind ik dus eng en dat doe ik dus niet.
Huuphuup, ik kan je vertellen, het is erg. Ons vruchtje stierf rond de 8 weken en bij de echo van 11 weken zagen we dat pas. Maar he, ik heb met 6 weken nog een echo gehad en daar was een knipperend hartje te zien. En zoek maar op, als je met 6 weken een goede hartactie ziet is de kans iets van 80% geloof ik, dat het goed gaat. Maar dus ook 20% dat het nog fout gaat. (pin me even niet vast op de percentages).quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:58 schreef huuphuup het volgende:
Ik sta daar wel bij stil, maar dat is meer omdat het me vreselijk lijkt als stel dat, je vruchtje sterft af bij 5 of 6 weken ofzo, maar het blijft zitten soort van, dan kom je daar pas bij de 12-weken echo achter. Als ik heel eerlijk ben tegen mezelf, dan wil ik dat toch eigenlijk gewoon gelijk weten en actie ondernemen en weer verder met de hele rataplan zeg maar.
Maar ik kan me voorstellen dat het eng is om te testen, en dat vind ik zelf ook eng, maar ik heb toch liever die bevestiging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |