abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63962038
En hier weer verder:

Het vorige deel: Wachten op het 2e streepje deel 123

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

07 december Rubey NOD
22 december mijsje NOD
25 december Takkembah NOD
26 december Vlindur (01-2008) NOD
06 januari bumbaloe (10-2008) NOD
07 januari Happyme28 (07-2007) NOD
08 januari Judes NOD
12 januari Mefke79 (07-2008) NOD
12 januari Hurminatore (06-2008) NOD
13 januari XXXKarinXXX (08-2008) NOD
14 januari Pure-Poison

Beessie-Jen (12-2007)
Dee-Dee (01-2008)
ymme (08-2008)
prinseszondererwt NOD

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vruchtbaarheidskalender
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
Cyclusbanner Babybrabbel
Cyclusbanner Lilypie

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 18-12-2008 19:34:59 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_63962063
Be, wat dat PI er voor doet weet ik ook niet hoor!
Wil je het veranderen?
pi_63962100
Het laatste bericht was voor PZE:
quote:
Spannend hoor. Niks aan zo'n klote cyclus. Succes maandag. Al hoop ik dat je al sneller duidelijkheid krijgt.. Op hoeveel dagen zit je vandaag al?
Ja, snel door naar het andere topic. Daar ben ik wel zo voor!
pi_63962109
Bumba: beterschap! Ik hoop dat je snel de pot mag omhelzen om een andere reden
PZE: komt goed en baaldagen mogen altijd, heeft iedereen wel eens. En wat stom dat niemand je even te woord kan staan. Hallo, wij werken ook gewoon op vrijdag.
Vlindur: ook voor jou komt de dag, geloof het!
Karin: spannund! Ik duim voor je!

Hmm.... ik begin toch hoop te krijgen, stom he. En ik had nog wel zo met mezelf afgesproken dat ik dat niet zou doen. Pff. Maar het helpt ook niet dat ik ineens vanalles ruik
(en dat hoort dan weer niet bij de griep waar ik zo net nog even de duizeligheid en misselijkheid bij vlagen onder schoof).

Poppedein, voel jij al iets?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:15:24 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63962283
Het is weg Vlindur, en ik zal ook even de linkjes in de OP fixen.
pi_63962336
Oeh mefke, dat klinkt nu wel heul spannend!!

Vlindur, ik zit nu op dag 38. (He, ik wil ook zo'n NOD: 26 december! )
pi_63962441
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:15 schreef Brighteyes het volgende:
Het is weg Vlindur, en ik zal ook even de linkjes in de OP fixen.
Je bent geweldig BE
pi_63962499
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:16 schreef prinseszondererwt het volgende:
Oeh mefke, dat klinkt nu wel heul spannend!!

Vlindur, ik zit nu op dag 38. (He, ik wil ook zo'n NOD: 26 december! )
Wat is je langste cyclus geweest?
Dat is mn NOD met 29 dagen. Issie 30 dit keer dan is het al 27 december. Ik klamp me nergens aan vast
pi_63962586
Dit is mijn langste cyclus, hiervoor was het 33 en daarvoor 27 dagen. Met logisch tellen kom ik op 39 dagen, maar dat is natuurlijk wel een belachelijk lange cyclus. Hoe moeten we zo in godsnaam raak klussen. (ja, temperaturen. ik weeeeeet het... ik sla mezelf al dagen voor mijn kop dat ik dat niet gedaan heb deze maand.)
pi_63962748
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:25 schreef prinseszondererwt het volgende:
Dit is mijn langste cyclus, hiervoor was het 33 en daarvoor 27 dagen. Met logisch tellen kom ik op 39 dagen, maar dat is natuurlijk wel een belachelijk lange cyclus. Hoe moeten we zo in godsnaam raak klussen. (ja, temperaturen. ik weeeeeet het... ik sla mezelf al dagen voor mijn kop dat ik dat niet gedaan heb deze maand.)

Ik vind temperaturen niks.. Dan wordt het helemaal zo'n verplichting..
"oh schat, het is donker rood! We moeten nu!" Nee dank je. "ergens deze week" vind ik fijner. Ik reken van te voren uit wanneer de eisprong moet zijn en dan doen we het rond die dagen gewoon een paar keer. Normale mensen worden zo ook zwanger, dus waarom ik niet. Ik moet al medicijnen slikken. Ik wil gewoon niet meer.
pi_63962950
Ik herken je gevoel helemaal Vlindur, en dan ben ik eigenlijk pas sinds deze zomer bezig. Het gaat idd bij iedereen goed, zo lijkt het. Waarom moet het bij ons met al die stomme toeters en bellen? Ik baal deze week dus ook heel erg, maar uiteindelijk gaan we natuurlijk gewoon verder. Hupsakee! (En ik vind temperaturen eigenlijk ook niks, daarom deed ik het tot nu niet. Maarja, je moet toch wat.)
pi_63963088
Och meiden, ik herken het zo . En hoe lang je al bezig bent, maakt eigenlijk niet uit. Ik ben ook 'pas' sinds de zomer weer bezig, maar ja, als je eenmaal besloten hebt dat je er voor wilt gaan. En ik herken ook het gevoel over temperaturen. Dat stel ik zo lang mogelijk uit. Was daarom ook zo blij dat de gyn de laatste keer bij de echo al opmerkte dat het er wat dat betreft gewoon goed uit ziet.

kop op! Tis bijna weekend, lekker een beetje uitblazen dit weekend en gewoon van elkaar genieten. Komt goed (zei zij heel dapper).
pi_63963134
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:39 schreef prinseszondererwt het volgende:
[ afbeelding ] Ik herken je gevoel helemaal Vlindur, en dan ben ik eigenlijk pas sinds deze zomer bezig. Het gaat idd bij iedereen goed, zo lijkt het. Waarom moet het bij ons met al die stomme toeters en bellen? Ik baal deze week dus ook heel erg, maar uiteindelijk gaan we natuurlijk gewoon verder. Hupsakee! (En ik vind temperaturen eigenlijk ook niks, daarom deed ik het tot nu niet. Maarja, je moet toch wat.)
Je bent lief
Het is gewoon kut en kloten.. Maar ik kijk het toch nog ff aan met tempen.
En nu ga ik naar $tuinwinkel want we hadden gister weer een vogeltje voor in de boom gekocht, maar toen we thuis kwamen had zn wiebelstokje los gelaten Dus nu kan ik weer terug

Tot straks
pi_63963203
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:43 schreef mefke79 het volgende:
Och meiden, ik herken het zo . En hoe lang je al bezig bent, maakt eigenlijk niet uit. Ik ben ook 'pas' sinds de zomer weer bezig, maar ja, als je eenmaal besloten hebt dat je er voor wilt gaan. En ik herken ook het gevoel over temperaturen. Dat stel ik zo lang mogelijk uit. Was daarom ook zo blij dat de gyn de laatste keer bij de echo al opmerkte dat het er wat dat betreft gewoon goed uit ziet.

kop op! Tis bijna weekend, lekker een beetje uitblazen dit weekend en gewoon van elkaar genieten. Komt goed (zei zij heel dapper).

Ja, jij bent hier ook al veels te lang.. We gaan gewoon zo snel mogelijk met ons drieën door!
Doei!
pi_63963421
voor de dames die al enige tijd wachten en hier steeds weer iemand zien vertrekken.
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:03:58 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_63963680
Dames, ik heb een goed gevoel, ik kan me niet voorstellen dat er niet nog snel meer streepjes gaan komen
Jullie zouden allemaal naar Z&G moeten mogen verhuizen vandaag (alhoewel dat dan wel ineens een heel grote babyboom zou zijn )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63965702
Kersjes!! Whieeeeeeeeeeeeehoeeeeeee!!! JE BENT ZWANGER JOH! Ik ben zo blij voor je, vind het zo fijn voor je...en wil zo zo graag achter je aan... Je kunt hier gewoon geen halve dag uit t topic blijven, de strepen vliegen je om de oren gewoon!!

Ik weet t niet hier... de druk achter mn symfyse is een beetje weg, heb af en toe wat steekjes in mn borsten, maar verder nog weinig noemenswaardig wat doet denken aan zwangerschap...van menstruatieklachten heb ik nooit veel last, terwijl ik nu toch echt al wel een dikke week een zeurderige menstruatiepijn in mn onderbuik voel... ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik zit nu op dag 27 na vorige keer op dag 24 en de keer daarvoor op dag 32 ongesteld te zijn geworden... omdat ik me niet meer kon bedwingen heb ik gister een test gedaan, maar die was negatief helaas..... ik test zondagochtend nog een keer en daarna wacht ik maar gewoon rustig af op wat komen gaat...

En ik ga dinsdag weer naar de sauna...
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  vrijdag 12 december 2008 @ 17:15:48 #18
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_63965718
Ben ik drie dagen weg voor mijn werk, en zomaar een ware streepjesreden!!!

Huupje, Chan, Kersjes gefeliciteerd!!!!!!

voor de rest: succes in het algemeen en vooral met die klotedagen ikzelf inmiddels in de 'wacht' weken... dinsdag eisprong gehad, maar die is tot vandaag blijven rommelen grrrr dat je ergens loopt en dan opeens zo'n enorme messteek in je eggsticks....
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_63965772
Poppedein! Nee joh, zoiets gebeurt geen twee keer!

Takkembah: eggsticks!
pi_63965852
Poppedein, kun je die sauna niet op andere dagen plannen?
pi_63965859
Gefeliciteerd, Kersjes ! Top !
pi_63965916
Hey meiden, thanks voor alle lieve berichtjes! Ik heb superkeiveelmegahoop hoor! In 2009 word ik zwanger, ik voel het
Jullie allemaal hele fijne feestdagen en een vruchtbaar en heel gelukkig 2009 toegewenst alvast!!

Enne, BE, maak je niet druk, je had ontzettend gelijk hihi. Ik denk er toch wel met plezier aan terug, Frups en ik zo enthousiast. Toch duurde het bij beide langer, maar we komen er wel!!

Nou nu ben ik echt weg Doeiiiiiiii!
pi_63965964
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 17:15 schreef Takkembah het volgende:
Ben ik drie dagen weg voor mijn werk, en zomaar een ware streepjesreden!!!

Huupje, Chan, Kersjes gefeliciteerd!!!!!!

voor de rest: succes in het algemeen en vooral met die klotedagen ikzelf inmiddels in de 'wacht' weken... dinsdag eisprong gehad, maar die is tot vandaag blijven rommelen grrrr dat je ergens loopt en dan opeens zo'n enorme messteek in je eggsticks....

Ik heb ook wel eens felle steken, maar dat gebeurd dan als ik opsta, dat koppel ik nooit aan eisprong... Zou ik dat eens moeten doen? Dan ga ik het bij houden..
  vrijdag 12 december 2008 @ 17:37:40 #24
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_63966217
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 17:26 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens felle steken, maar dat gebeurd dan als ik opsta, dat koppel ik nooit aan eisprong... Zou ik dat eens moeten doen? Dan ga ik het bij houden..
Eigenlijk geen idee...

Maar goed, mijn eisprong voelt ook altijd zo, alleen enkel op de dag van de eisprong (ovu-pijn ). Nu kreeg ik na mijn eisprong van dinsdag, ook donderdag en vandaag wat steken.

of steken... stoppen-met-lopen-om-krom-te-gaan-staan-anders-kom-ik-niet-vooruit-steken

Maar goed, ik heb ook niet alle wijsheid in pacht, zeg maar....
Alexa en Seth zijn lief
pi_63966393
hehe, Nou, ik ga het gewoon bijhouden, het kan vast geen kwaad. Balen dat het jou zo zeer doet zeg. Daar is niks aan!
pi_63966689
KERSJES gefeliciteerd!! Ik krijg er helemaal kippenvel van

PzE wat vervelend zeg dat je nog geen duidelijkheid hebt K blijf hopen dat je binnenkort toch een tweede streepje hebt.

Again heel veel succes in de MMM!

Poppedein en Mefke en Karin k duim voor jullie

Bumbaloe beterschap!
pi_63967416
Temperaturen is zeker niet leuk en vraagt nogal wat, maar het geeft wel echt een supergoed inzicht.

En deze zwangerschap is ook een handje geholpen door de thermometer. Op maandagochtend had ik een temperatuurdipje, dus ik zei tegen sschaap: moeten we het voor de zekerheid maar even doen vanavond, stel dat de eisprong dadelijk al voor de echo van woensdag is geweest
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_63967563
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:36 schreef miss_sly het volgende:
Temperaturen is zeker niet leuk en vraagt nogal wat, maar het geeft wel echt een supergoed inzicht.

En deze zwangerschap is ook een handje geholpen door de thermometer. Op maandagochtend had ik een temperatuurdipje, dus ik zei tegen sschaap: moeten we het voor de zekerheid maar even doen vanavond, stel dat de eisprong dadelijk al voor de echo van woensdag is geweest
Ben blij dat het jullie is gelukt hoor! Misschien ga ik het ook wel doen. Maar wil me er nog niet op vastpinnen.
pi_63969546
Met ovu-testen bereik je toch hetzelfde als met tempraturen?
01-08-2008
pi_63969628
Klopt, maar met temperaturen krijg je een heel goed inzicht in je volledige cyclus. Het is ook een stuk goedkoper, want je koopt voor 3 euro ofzo al een prima thermometer. Ik vond die ovu-testen maar niets, ik kreeg er nooit eentje echt mooi duideiljk positief. Temperaturen, coorect gedaan, is maar voor een interpretatie vatbaar.
pi_63970187
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 17:14 schreef Poppedein het volgende:
"de druk achter mn symfyse"
Aha, weer wat geleerd vandaag, wat ik omschrijf als vage buikkriebel/druk ergens midden onderin, dat heet dus druk achter je symfyse (schaambeen). En ik (her)ken die echt van mijn vorige zwangerschap. Beetje vreemd gevoel trouwens.
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 17:14 schreef Poppedein het volgende:

En ik ga dinsdag weer naar de sauna...
Poppedein, nee...niet weer he. Ga je trouwens wel als je zwanger blijkt te zijn? De een zegt dat het wel mag, de ander niet, vandaar.

Stand van zaken hier nog hetzelfde...ik ben alleen zo slecht in afwachten...
pi_63970413
ja hoe krijg ik t voor mekaar hè Maar dit keer ga ik voorbereid als ik nog niet ongesteld ben geworden en negatief blijf testen....

Kga met mn beste vriendin, en zij weet sinds ons vorige sauna avontuur dat we bezig zijn met zwanger worden... mocht ik eerder positief testen, dan snapt ze vast dat ik liever mn dag wat anders invul die dag... maar dat betekent dat ik t 'r wel vertel dan... smoezen verzinnen heeft toch geen zin, ze weet van onze plannen en is zelf ook verloskundige
Mócht ik zo gelukkig zijn dat ik voor die tijd positief test dan ga ik idd dus niet... het is alleen in onderzoek bij dieren gebleken dat temperatuurverhoging van het vruchtwater afwijkingen kan veroorzaken... maar waarom het risico nemen van wel gewoon gaan en me bij problemen altijd blijven afvragen of ik het had kunnen voorkomen.... dat wil ik niet... dus nee...positieftesten is voor mij geen sauna....maar dat heb ik er heul heul heul graag voor over!

We zijn een gezellig team met onze symfysedruk zullen wij dan maar afspraken dat we ook samen naar Z&G gaan? de afspraken hier in t topic doen t goed namelijk
pi_63970504
En voor de dames die al veel meer rondes wachten, of waarbij het allemaal niet zo vanzelfsprekend (b)lijkt... een hele dikke .... ik vind het nu al zo spannend en kom de wachtdagen niet door zonder er een flink aantal keer per dag aan te denken. Als de knop om is dan wil je *nu*....of gewoon op een briefje dat je over een half jaar sowieso zwanger bent... maar die onzekerheid is killing! Niets dan respect dus voor het volhouden daarvan...ook al is dat volhouden misschien zo logisch!

"komt goed, schatje!"
pi_63970660
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 20:00 schreef miss_sly het volgende:
Klopt, maar met temperaturen krijg je een heel goed inzicht in je volledige cyclus. Het is ook een stuk goedkoper, want je koopt voor 3 euro ofzo al een prima thermometer. Ik vond die ovu-testen maar niets, ik kreeg er nooit eentje echt mooi duideiljk positief. Temperaturen, coorect gedaan, is maar voor een interpretatie vatbaar.
Je moet elke ochtend voordat je uit bed komt om dezelfde tijd tempraturen he? Ik sta altijd verschillend op maar als ik de wekker nou elke dag om 6.00 of 6.30 zet en tempratuur is het goed? Maakt het dan toch niet uit of ik er daarna uitga of verder slaap.
Als je tempratuur verhoogd heb je je eisprong al gehad dus is het alleen geschikt om een goed overzicht te krijgen of ook wel om zwanger te worden?
01-08-2008
pi_63970728
Poppedein, die afspraak staat! En we nemen de rest gewoon mee. Totale leegloop hier, er komt geen deel 125.
Again, heel veel succes en onthoud: 2009 wordt jouw jaar!
pi_63970981
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 20:35 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Je moet elke ochtend voordat je uit bed komt om dezelfde tijd tempraturen he? Ik sta altijd verschillend op maar als ik de wekker nou elke dag om 6.00 of 6.30 zet en tempratuur is het goed? Maakt het dan toch niet uit of ik er daarna uitga of verder slaap.
Als je tempratuur verhoogd heb je je eisprong al gehad dus is het alleen geschikt om een goed overzicht te krijgen of ook wel om zwanger te worden?
Klopt allemaal PP. Ik ga voor mijn werk elke ochtend om half 7 mijn bed uit, dus tempen deed ik altijd dan. In het weekend zette ik mijn wekker en dan sliep ik daarna gewoon lekker verder (alleen helaas voor mijn man die dan vaak niet meer kon slapen )

Wat vaak zo is is dat voor de temp verhoging (die na je eisprong komt) je meestal een dag ervoor een temperatuurdip hebt, dus je kunt 'm dan weldegelijk zie aankomen. Maar daar moet je even 'ervaring' voor hebben om 'm te zien.

Ik vond/vind het erg fijn om zo duidelijkheid te hebben (zeker omdat bij mij de eerste maanden duidelijkmaakte dat ik geen eisprong had en dat ie nu netjes weer op gang is gekomen).

Oh oh... Poppedein en Mefke, mag ik ook meedoen met de afspraak
pi_63971961
je moet zelfs Happy...je moet...no choices left!
pi_63974205
Thanks voor de uitleg Happy! Ik denk dat ik het de volgende ronde maar es ga doen.
Ik ben ondertussen 4dgn overtijd,2dgn geledennegatief getest,heeft het nut als ik over een paar dgn nog een keer test(zou ik dus zwanger kunnen zijn?) of moet ik maar gewoon wachten tot ik ongi word?
01-08-2008
pi_63974843
PP, ik heb er geen verstand van, maar logisch gezien zou ik nog een keer testen als je cyclus niet superregelmatig was en je dus te vroeg getest zou kunnen hebben. En ja, ik weet wel dat er vrouwen zijn die pas laat voldoende hcg aanmaken, maar dat komt veel minder voor dan gewoon te vroeg testen. Dus ja, ik zou het nog een keer testen.
Trusten allemaal! Ik duik mijn bedje in.
  zaterdag 13 december 2008 @ 08:54:45 #40
35189 Troel
scherp en bot
pi_63980737
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:39 schreef Pure-Poison het volgende:
Thanks voor de uitleg Happy! Ik denk dat ik het de volgende ronde maar es ga doen.
Ik ben ondertussen 4dgn overtijd,2dgn geledennegatief getest,heeft het nut als ik over een paar dgn nog een keer test(zou ik dus zwanger kunnen zijn?) of moet ik maar gewoon wachten tot ik ongi word?
Ik zou gewoon vandaag testen Positieve flow

Maarja, er blijft natuurlijk altijd kans dat hij negatief is, wat dat betreft is niet testen soms fijner.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63980794
Een nieuwe dag met nieuwe kansen

Jongens, ik gun het jullie allemaal ook zo! Snel volgen hoor, kunnen we gezellig de hele zwangerschap met elkaar blijven doorkeuvelen
.... met gevoel voor drama....
pi_63980963
ik denk niet dat ik nog ga volgen. Ik werd vanochtend wakker met bekende buikpijn. Oke, nog geen bloed (en dat is goed!) maar ik heb wel vaker eerst een hele dag buikpijn voordat er iets komt.
Poppedein, aan jou om voor vier op een rij te gaan zorgen!
pi_63980985
Mefke, ik heb ook nog altijd buikpijn!!!
Misschien heb jij wel dezelfde??
Ik duim nog voor je door!!!!
pi_63981093
En ik heb die buikpijn al ruim een week. Zo blijft het lekker spannend mefke!
pi_63981118
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 08:54 schreef Troel het volgende:

[..]

Maarja, er blijft natuurlijk altijd kans dat hij negatief is, wat dat betreft is niet testen soms fijner.
Ja daarom ik wacht nog maar even af,op een of andere manier word ik liever ongesteld zodat ik door kan naar de volgende ronde dan teleurgesteld met een negatieve test,dan baal ik weer dat ik niet zwanger ben EN ook niet ongesteld!
01-08-2008
pi_63981136
HCG verdubbelt iedere twee tot drie dagen. Als je dus een dag of drie na de eerste test nog een keer test, zou het meer dan verdubbeld moeten zijn en beter traceerbaar voor de test.
pi_63981153
Ja, dat heb ik ook wel p-p. Toch vind ik dag 40 (morgen) wel weer een mooie om te testen... Ik blijf tegen beter weten in een sprankje hoop houden. De laatste test was alweer van dinsdag, was best vroeg ook.
pi_63981459
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 09:56 schreef miss_sly het volgende:
HCG verdubbelt iedere twee tot drie dagen. Als je dus een dag of drie na de eerste test nog een keer test, zou het meer dan verdubbeld moeten zijn en beter traceerbaar voor de test.
Oke zo,nou zoals ik me nu voel test ik voorlopig niet (want ben bang dat ik me dan nog mee klote voel,sorry heb ff een dipje maar heb het ook mega druk).Zal kijken wat mijn man zegt maar anders morgenochtend met ochtenurine,maar moet ik me wel meer happy voelen.

Zo nu weer aan het werk,het geeft ook wel weer afleiding die drukte
01-08-2008
pi_63981527
Ik voel juist helemaal niets meer... dag 28 vandaag, geen bloed... maar goed, het gevoel dat het niet raak is, wat ik de hele ronde al heb overheerst gewoon...

Mefke, P-P, en PZE... gisternacht toen lief en ik rond een uur of 1 over de dijk liepen om de honden uit te laten zagen we ineens een vallende ster...we hebben allebei voor hetzelfde gewenst, maar stiekem heb ik jullie en alle anderen van dit topic ook zwanger gewenst! Ik hoop dat we de enorme heerlijke jubelstemming hier van afgelopen week kunnen aanvullen en overtreffen door morgen alle 4 een 2e streep te piesen!!

Ik duim zo voor jullie allemaal en ook voor iedereen die nog een paar dagen langer moet wachten met testen... ik proost op totale leegloop hier!

[ Bericht 1% gewijzigd door Poppedein op 13-12-2008 11:41:06 ]
pi_63981738
Wat superlief van je poppedein! Krijg er kippenvel van. Natuurlijk hoop ik ook dat jij snel een plusje plast, niet wanhopen hoor.
pi_63981941
Oh Poppedein, ik zit met tranen in mijn ogen gewoon. Ergens hoop ik dat ik ook gewoon buikpijn heb en toch zwanger ben, maar ja, van de andere kant moet ik realistisch zijn. Wel raar: normaal zijn mijn borsten hun gevoeligheid een dag of twee voor menstruatie helemaal kwijt en dat is nu niet zo. En de buikpijn 'duwt' ook wat in mijn rug. Hmm. Maar goed, vandaag testen kan nooit een fatsoenlijk resultaat geven, we zien morgen wel. De vorige keer dat ik zwanger was had ik ook een dag te vroeg een goede test.
PZE, Poppedein, PP...ik duim voor jullie!
pi_63982053
ik wanhoop gelukkig niet hoor PZE Dit is voor ons pas de 2e (echte) ronde...dus heb totaal geen reden om te wanhopen... het houdt me gewoon alleen veel meer bezig dan ik van te voren ooit had verwacht of met mezelf had afgesproken... Ik had niet gedacht dat ik die wachtdagen in t begin al gelijk zo moeilijk zou vinden...
plus het feit dat het voor mij werktechnisch gewoon meer dan perfect uit zou komen als het nu raak zou zijn en ik zou zo graag met kerst of oud en nieuw vertellen dat ik zwanger ben... dan slaat mn fantasie soms een beetje op hol
Maar elke maand hierna is de zwangerschap net zo welkom en elke maand een beetje meer...

[ Bericht 4% gewijzigd door Poppedein op 13-12-2008 11:37:37 ]
pi_63982220
Ik hoop voor jullie allemaal dat Poppedein d'r wens uitkomt

PZE, spannend!!!
pi_63982326
Bekende gevoelens poppedein, ik herken het allemaal.
  zaterdag 13 december 2008 @ 13:04:46 #55
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_63983741
Poppedein weet ook pcies wat je bedoelt.....

wij gaan volgende week met een hoop vrienden weg op vakantie, precies in de testdagen.... Dan slaat mijn fantasie echt op hol hoor...
Alexa en Seth zijn lief
pi_63983880
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:16 schreef Poppedein het volgende:
en ik zou zo graag met kerst of oud en nieuw vertellen dat ik zwanger ben... dan slaat mn fantasie soms een beetje op hol
Maar elke maand hierna is de zwangerschap net zo welkom en elke maand een beetje meer...
O zo herkenbaar hier...het verlangen wordt bijna met de week meer
En ik zou zo graag eens een normale ongesteldheid meemaken Maar daar gaat hopelijk volgende week naar gekeken worden, en laat het alsjeblieft niks engs zijn waardoor mn droom in duigen zou vallen,iets met medicatie zou ik echt niet erg vinden.Bah ik wil gewoon weten wat ik heb en wel NU
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_63984318
Ik duim voor je hoor Poppejans!

Poppedein, hopelijk heeft je gevoel het toch mis. Is het niet vervelend om in je werk steeds met zwangeren geconfronteerd te worden nu je zelf ook graag wilt?

Mefke, zou het dan toch? Ik hoop het zo voor je!

Waren die streepjes hier maar besmettelijk!

Hier is nog geen nieuws, ik blijf kleine beetje roze slijm verliezen, en heb een zeurderig gevoel in mijn onderbuik, vanmorgen wat licht in mijn hoofd...het kan gewoon beide kanten op. Of het slaat door in een menstruatie (wat wel 5 dagen te vroeg zou zijn) of het is een innesteling?
Dit is echt niet grappig, ik zit helemaal in de stress ervan, en ik wil wel graag testen, maar dat heeft geen zin lijkt me, met een NOD op de 18e.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_63985049
Ha, ik ben hier voor het eerst. Wij zijn ook al weer een tijdje bezig met het proberen zwanger te worden (van ons tweede kindje). Hopelijk blijkt komende week dat het raak is...
Denise
Een dag niet gelogd is een dag (niet) geleefd...
pi_63985415
Ontzettend spannend ook voor jou Karin! Tsja...moeilijk om dan niet al te testen he... maar je bent er zelf altijd zo duidelijk over geweest niet voor je NOD te willen testen... probeer je voor te houden dat een negatieve test nu nog niets zegt en een licht positieve test nog niet belooft dat je niet ongesteld gaat worden... de tijd gaat langzaam, maar gaat voorbij en dan is je antwoord veel duidelijker!! Zet m op! op naar 2 dikke strepen voor jou

Ik heb er helemaal geen moeite mee om "geconfronteerd" te worden met zwangeren tijdens mijn werk...ik geniet van mijn werk en vind het vooral een voorrecht dat ik mensen mag vertellen dat ik een kloppend hartje zie bij de eerste echo, dat ik papa's neus herken op de echo, dat ik haartjes zie na een uur persen...dat ik dat zo gewilde kindje op mama's buik mag leggen als het geboren is.... dat ik bij die intieme momenten mag zijn vind ik geweldig en dat moment gun ik ook iedereen... waar ik wél moeite mee heb is de vanzelfsprekendheid waarop mensen soms over hun zwangerschap praten (maar daar heb ik altijd moeite mee gehad). Van de week ook een stel tijdens hun eerste echo: "Tsjee wat een lelijkerd, de andere 2 zijn toch duidelijk beter gelukt, waarschijnlijk heb je vorige keer knapper zaad afgeschoten".... en verder niets te melden wat ook maar enigzins deed blijken dat ze het verschrikkelijk bijzonder vonden om weer een kindje te mogen krijgen... Tsja, ik zal je eerlijk zeggen, dan ben ik echt binnen een paar tellen klaar met die echo, terwijl ik meestal echt moet vechten tegen de tijd...

DeniseM...welkom hier! Leuk dat je mee komt kletsen... Hopelijk is het ook voor jullie snel raak!
pi_63990802
Wat erg dat er zulke stellen zijn poppedein!
pi_63990914
De vanzelfsprekendheid ja. Uitspraken als "ik ga het goed eten en rustig aan doen, dan gaat het niet mis" en "we nemen kinderen"/
Tuurlijk, iedereen hoopt dat het goed gaat en iedereen hoopt dat het snel en op het juiste moment lukt, maar het IS niet vanzelfsprekend. Ik kan er echt niet tegen als mensen zo doen, knap dat jij je mond kan houden.
Pff, Karin nog tot de 18de, dat is nog effe. Volgens de matcare reclame hieronder kan je zes dagen voor tijd testen, maar ik zou die dingen niet vertrouwen...ik ga gewoon voor de ouderwetse clearblue. Vorige keer een keer een predictor gehad, maar ik werd niet vrolijk van dat ding. Succes met wachten!
pi_63991227
hè bah dat soort mensen Poppedein mijn tante kon het na de geboorte van mn nichtje ook echt niet laten om steeds maar te roepen hoe lelijk ze wel niet was enzo. Echt tot ruim 1 jaar hebben zij en mn oom dat geroepen. Ik heb dr wel 100 keer bekijken maar ik zag echt niets anders dan een gewoon normaal gezond baby'tje. Inmiddels zeggen ze het niet meer maar wel dingen als "ja, ze is gelukkig opgedroogd." dan denk ik ook bij mezelf van goh, je moest je schamen...

En Mefke, jah die uitspraken over miskramen enzo zijn ook echt vervelend. Alsof je, wanneer je wel een miskraam hebt gehad, iets had kunnen/moeten doen om het te voorkomen. Zo'n onzin, en zó pijnlijk ook.

Hey Poppedein, ik had nog even een vraagje aan je, als je dat niet erg vindt.
Ik maak me echt wel zorgen over of het allemaal wel goed zit enzo (natuurlijk, zoals iedere verse zwangere ) en bij de VK in mn nieuwe woonplaats las ik op de website dat de eerste controle bij 9 weken is, maar dat er dan niet naar het hartje geluisterd wordt omdat dit nog te vroeg is en dus niet kan. Vind ik best jammer want ik had eigenlijk gehoopt dan een hartje te horen en zo gerustgesteld te worden. Kan dit echt niet?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63991600
Nou testen is niet meer nodig,vandaag ongesteld geworden Balen natuurlijk maar aan de andere kant ook als ik dan toch niet zwanger ben fijn dat ik dan nu weer ongesteld ben (4dgn langer dan de vorige keer) en door kan naar de volgende ronde.Moet nu wel mijn korste cyclus aanhouden geloof ik he (om m'n ei ongeveer uit te rekenen).
01-08-2008
pi_63991686
P-P
ik zou denk ik uitgaan van mn kortste cyclus én mn langste en dan daartussenin feest vieren. Zoiets.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:13:13 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63992001
Huupje, ik laat het aan Poppedein over of ze je wil antwoorden of niet, maar ik wil wel vragen of je dit in het vervolg via de PM wil doen als zij het geen probleem vindt dat je vagen stelt.

Poppedein is hier als user en niet als VK, en wij als modjes willen er een beetje voor waken dat zij nu achtervolgd gaat worden als vraagbaak. Dat is iets daar is FOK altijd huiverig voor geweest. Nogmaals, als zij zelf wel antwoord en advies wil geven, dan prima, maar wel via de PM.

Oh, mijn mede-user antwoord op deze vraag is 'nee, dat is echt vrijwel niet mogelijk, en dus doen ze het ook bijna nooit om teleurstellingen te voorkomen'.
Verder zou ik gewoon je eigen vk-praktijk bellen met dit soort vragen.
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:28:27 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63992343
Het staat er nu wel heel streng. Zo is het niet bedoeld hoor. Maar snap je een beetje wat ik bedoel?
pi_63992449
Haha, geeft nniet hoor BE, je hebt gelijk ook, ik moet dat ook niet zo vragen. Ik zal het niet meer doen

En waarom ik het vroeg, ik had altijd begrepen dat het vanaf een week of zes te horen is, maar ik bedenk me nu dat dat met een echo is volgens mij en de echoes worden niet daar gemaakt maar in het echo-centrum, dus kansje dan dat ie daar wel te horen is.

Okay, duidelijk, slotje!

[ Bericht 55% gewijzigd door huuphuup op 13-12-2008 20:38:25 ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63992690
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:33 schreef huuphuup het volgende:
Haha, geeft nniet hoor BE, je hebt gelijk ook, ik moet dat ook niet zo vragen. Ik zal het niet meer doen

En waarom ik het vroeg, ik had altijd begrepen dat het vanaf een week of zes te horen is, maar ik bedenk me nu dat dat met een echo is volgens mij en de echoes worden niet daar gemaakt maar in het echo-centrum, dus kansje dan dat ie daar wel te horen is.

Okay, duidelijk, slotje!
Dat is ook niet te horen, hoor, maar te zien op de echo
pi_63992738
Ja, dat bedoelde ik
iets!! bevestiging!! aaaargh!!
Dat worden nog 8 hele spannende weken
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:47:43 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63992782
Elke week een test.
pi_63992788
Kan me goed voorstellen huuphuup dat je een bevestiging wil,spannend hoor
01-08-2008
pi_63992830
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:47 schreef Brighteyes het volgende:
Elke week een test.
weet je dat ik dat serieus zit te overwegen?
maar het voelt ehm, alsof ik me echt enorm aanstel dan Terwijl ik eigenlijk van mezelf het helemaal niet raar vind dat ik die bevestiging zoek. Nouja. Ik denk dat ik toch maar zo'n setje van die goedkope dipsticks ga bestellen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:51:07 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63992854
Ik heb 6 testen gedaan bij Sasha hoor! En echt niet allemaal de eerste paar dagen.
pi_63992880
Ja maar...hebben jullie er dan ook over nagedacht wat je zou doen als de test ineens niet positief zou zijn...of als het streepje ineens lichter lijkt dan van de vorige test...of een of ander ander rampscenario?
Ik heb dus echt geen test meer gedaan, ik durf nog steeds niet
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:55:38 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63992955
Eh nee, ik geloof niet dat ik daarbij stil stond. Maar dat kwam denk ik ook wel omdat ik wel nog steeds dingetjes voelde. Het was meer dat zo'n testje veel tastbaarder is dan zere tieten zeg maar.
pi_63993014
Ik sta daar wel bij stil, maar dat is meer omdat het me vreselijk lijkt als stel dat, je vruchtje sterft af bij 5 of 6 weken ofzo, maar het blijft zitten soort van, dan kom je daar pas bij de 12-weken echo achter. Als ik heel eerlijk ben tegen mezelf, dan wil ik dat toch eigenlijk gewoon gelijk weten en actie ondernemen en weer verder met de hele rataplan zeg maar.
Maar ik kan me voorstellen dat het eng is om te testen, en dat vind ik zelf ook eng, maar ik heb toch liever die bevestiging.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63993446
Maar huuphuup toch, je hoeft helemaal niet bang te zijn hoor.
En, ik weet niet meer met hoeveel weken ik mn 1e afspraak had bij de vk, denk 8 of 9 maar ik heb toen wel een hartje gehoord.
bumba baloe, waar is die kleine clown?
  Jubileum moderator zaterdag 13 december 2008 @ 21:24:44 #78
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63993618
Ja maar Bumba dat is helemaal niet zo gangbaar hoor, dat je het hartje dan al hoort. Het heeft te maken met de stand en grootte van je baarmoeder, achter het schaambeen, en je onderhuidsvetlaagje etc. etc.
Doe nou niet voorkomen alsof je standaard het hartje kan horen dan, gem. genomen kan dat pas bij 12 weken ongeveer.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63993649
Dat weet ik Lois.
  Jubileum moderator zaterdag 13 december 2008 @ 21:34:08 #80
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63993818
Ik bedoel het niet zo kattig als het er nu uitkomt, ik heb ook het hartje gehoord met 10 weken, bij mijn 2e zwangerschap, maar ik wilde eigenlijk Huup e.a. behoeden voor een teleurstelling of zelfs een erge schrik.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63993920
Ja ik bedoelde het meer van, het kan wel eens voorkomen van wel.. Iedereen zei hier zo stellig dat het niet kon.
Maar wat BE al zei, ze kan dit bij haar vk neerleggen, en die kan dan besluiten en toelichten om het wel of niet te proberen.
pi_63993961
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:52 schreef miss_sly het volgende:
Ja maar...hebben jullie er dan ook over nagedacht wat je zou doen als de test ineens niet positief zou zijn...of als het streepje ineens lichter lijkt dan van de vorige test...of een of ander ander rampscenario?
Ik heb dus echt geen test meer gedaan, ik durf nog steeds niet
Ik heb volgens mij ergens gelezen dat de test op een gegeven moment weer licht word ook al ben je gwoon zwanger.
Ik begrijp dat je een bevestiging zoekt maar ik denk dat het slim is om het toch te proberen van je af te zetten (is makkelijk gezegt) anders kun je jezelf wel gek blijven maken,probeer er van te genieten nu het zo ver is!
01-08-2008
pi_63994018
Lois dank je voor je reply

Ik begrijp wat je bedoelt en ik reken nergens op verder van een 8 of 9 weken afspraak.
Bumba, bedankt voor je PM ik heb even nageteld, ik denk dat ik half januari dan op afspraak zou moeten.

Spannend! eng!

-edit- : P-P, haha, ik zie je berichtje net, ik geniet van iedere golf maagzuur die omhoog komt serieus!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63994746
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:18 schreef Poppejans het volgende:
Mijsje, dan snap ik alleen je NOD niet, als je rond nu je eisprong hebt, als je een eisprong hebt gehad kun je toch pas 14 dagen daarna testen?
22 december is als het (niet) goed is de eerste dag van mijn volgende menstruatie... 24 november was de vorige, en afgelopen maandag (8 december) was dan volgens het tellen de eisprong dan toch? dat is toch weer precies 14 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie? Of ben ik een beetje ernaast aan het denken? (of dacht je dat ik bedoelde dat ik nu ging testen? nee hoor... ik weet wel dat dat nog niet kan nu...)

KERSJES!!! WOW, GEFELICITEERD!!!!!!! nu de rest uit dit topic nog!!!
pi_63995074
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:23 schreef mefke79 het volgende:
De vanzelfsprekendheid ja. Uitspraken als "ik ga het goed eten en rustig aan doen, dan gaat het niet mis" en "we nemen kinderen"/
Tuurlijk, iedereen hoopt dat het goed gaat en iedereen hoopt dat het snel en op het juiste moment lukt, maar het IS niet vanzelfsprekend. Ik kan er echt niet tegen als mensen zo doen, knap dat jij je mond kan houden.
Pff, Karin nog tot de 18de, dat is nog effe. Volgens de matcare reclame hieronder kan je zes dagen voor tijd testen, maar ik zou die dingen niet vertrouwen...ik ga gewoon voor de ouderwetse clearblue. Vorige keer een keer een predictor gehad, maar ik werd niet vrolijk van dat ding. Succes met wachten!
bah, om van te k*tsen, zulke mensen!!! lekker taktloos...

en ik had voor mijn misser een gewone huis/tuin/keuken test van het kruidvat gedaan, die deed het prima! (en die van de volgende dag om te checken of ik het echt wel goed had gezien ook...) maar wel na de NOD getest... (een paar weken zelfs)
pi_63995412
Ik hoop echt dat ik snel last krijg van dingen als maagzuur of misselijkheid... tot nu toe heb ik helemaal nergens last van, alleen af en toe een steekje in mn buik maar dat wordt ook al minder... Hoewel ik wel ineens meer behoefte heb aan eten. Maar ik denk niet dat ik het aandurf nog een keer te testen om op die manier bevestiging te krijgen...
pi_63995501
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:39 schreef Chan het volgende:
Ik hoop echt dat ik snel last krijg van dingen als maagzuur of misselijkheid... tot nu toe heb ik helemaal nergens last van, alleen af en toe een steekje in mn buik maar dat wordt ook al minder... Hoewel ik wel ineens meer behoefte heb aan eten. Maar ik denk niet dat ik het aandurf nog een keer te testen om op die manier bevestiging te krijgen...
waarom wil je graag last van maagzuur of misselijkheid? Geloof me, je hebt getest, je bent zwanger!!!
pi_63996104
haha ja ok, maar ik ben toch wel bang dat het ineens mis gaat of zo.. en als je misselijk bent weet je toch min of meer zeker dat je 'nog altijd zwanger bent lijkt me? of is dat heel kortzichtig gedacht?
pi_63996299
Ja ik begrijp wel wat je bedoelt hoor Chan, het is een soort extra bevestiging ofzo om het zo maar te zeggen. Maar wat niet is kan nog komen toch? Misschien vervloek je volgende week de pleepot wel
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63996301
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 23:08 schreef Chan het volgende:
haha ja ok, maar ik ben toch wel bang dat het ineens mis gaat of zo.. en als je misselijk bent weet je toch min of meer zeker dat je 'nog altijd zwanger bent lijkt me? of is dat heel kortzichtig gedacht?
Ik was vanochtend misselijk en vanmiddag ongi dus daar schiet je ook niks mee op hoor
01-08-2008
pi_63996318
Zo...
dacht ik toch even dat Moussy gepost had hier... die had toch die avatar? of ben ik in de war?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 13 december 2008 @ 23:18:05 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63996350
Idd, be careful what you wish for.

P-P, dat tests op een gegeven moment niet meer positief zijn komt omdat dan je lichaam geen hcg meer aan maakt. Dat is pas tegen de 12 weken. Vandaar ook dat plassen voor Moeders voor Moeders maar tot die tijd gebeurt enzo.
Dus op zich kan je nog wel een tijdje testen hoor. Maar het is wel een duur grapje dan.
pi_63996393
Oeh! MvM!!
Goed dat je het zegt BE!!

* huuphuup gaat info opsnorren
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63996513
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 23:17 schreef huuphuup het volgende:
Zo...
dacht ik toch even dat Moussy gepost had hier... die had toch die avatar? of ben ik in de war?
Bedoel je mij? Ik heb em van een ander forum gepikt,maar als iemand em hier al heeft doe ik mijn oude weer terug hoor,weet zowiezo niet of ik deze wel zo leuk vind

BE,ja dat bedoel ik,wist dus alleen niet in welke week dat was enzo.
01-08-2008
pi_63996587
Oh nee hoor P-P, ik geloof dat diegene hem niet meer gebruikt.
Ik moest alleen lachen omdat mn scroll-oog die avatar herkende Geen idee of ze het vervelend vind.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63996762
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:40 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij ergens gelezen dat de test op een gegeven moment weer licht word ook al ben je gwoon zwanger.
Ik begrijp dat je een bevestiging zoekt maar ik denk dat het slim is om het toch te proberen van je af te zetten (is makkelijk gezegt) anders kun je jezelf wel gek blijven maken,probeer er van te genieten nu het zo ver is!
Ik zoek geen bevestiging, ik heb al een knipperend hartje gezien
Het gaat meer om het idee van vaker testen, dat vind ik dus eng en dat doe ik dus niet.

Overigens kun je van week 6-16 plassen voor Moeders voor Moeders. Pas vanaf week 16 wordt de hcg weer veel minder, omdat de placenta dan de hormoonaanmaak overneemt van de eierstokken/corpus luteum waardoor de hcg aanmaak zo laag wordt als aan het begin van de zwangerschap waardoor de kans dat je test neit meer positief is erg groot wordt.
  zaterdag 13 december 2008 @ 23:36:25 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63996800
Ah ok, dat wist ik niet meer miss_sly, tot hoe lang het nou ook al weer was. Langer dus.
  zaterdag 13 december 2008 @ 23:49:44 #98
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63997146
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 23:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het gaat meer om het idee van vaker testen, dat vind ik dus eng en dat doe ik dus niet.

Overigens kun je van week 6-16 plassen voor Moeders voor Moeders. Pas vanaf week 16 wordt de hcg weer veel minder, omdat de placenta dan de hormoonaanmaak overneemt van de eierstokken/corpus luteum waardoor de hcg aanmaak zo laag wordt als aan het begin van de zwangerschap waardoor de kans dat je test neit meer positief is erg groot wordt.
Ik heb met iets van 30 weken nog een test gedaan (vond ik ergens in het medicijnkastje) en omdat ik zo nieuwsgierig was of hij het nog deed heb ik er gelijk overheen gepiest. En ik kan je vertellen dat al tijdens het piesen er een nog dikkere streep dan de controle streep tevoorschijn kwam. Dus het is een leuk verhaal, maar ik zou me er niet door laten weerhouden, als je ooit nog een keer durft .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_63997326
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 23:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat raar,sorry bedoelde jou ook niet,verkeerd gequote
01-08-2008
pi_63998681
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:58 schreef huuphuup het volgende:
Ik sta daar wel bij stil, maar dat is meer omdat het me vreselijk lijkt als stel dat, je vruchtje sterft af bij 5 of 6 weken ofzo, maar het blijft zitten soort van, dan kom je daar pas bij de 12-weken echo achter. Als ik heel eerlijk ben tegen mezelf, dan wil ik dat toch eigenlijk gewoon gelijk weten en actie ondernemen en weer verder met de hele rataplan zeg maar.
Maar ik kan me voorstellen dat het eng is om te testen, en dat vind ik zelf ook eng, maar ik heb toch liever die bevestiging.
Huuphuup, ik kan je vertellen, het is erg. Ons vruchtje stierf rond de 8 weken en bij de echo van 11 weken zagen we dat pas. Maar he, ik heb met 6 weken nog een echo gehad en daar was een knipperend hartje te zien. En zoek maar op, als je met 6 weken een goede hartactie ziet is de kans iets van 80% geloof ik, dat het goed gaat. Maar dus ook 20% dat het nog fout gaat. (pin me even niet vast op de percentages).
Met andere woorden, hoe vaak je ook gaat kijken met een echo, er is altijd de kans dat het net de minuut erna mis gaat. En als ik iets geleerd heb de vorige keer, is dat je moet genieten van elke seconde en elke minuut dat je zwanger bent. Gewoon, omdat het ook zo weer over kan zijn.
(en ik snap dat je even niet geniet als je pot omarmt ofzo, maar het ging me even om het principe)
En ik maakte me net zo druk hoor, die eerste weken. Al heb ik maar 2 keer getest. En de enige reden dat ik met 6 weken een kloppend hartje zag was een felle buikpijn en dus de angst voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Het enige wat ik je wil meegeven: probeer te genieten!

[ Bericht 8% gewijzigd door mefke79 op 14-12-2008 01:32:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')