Je hebt helemaal gelijk! Dankjewel voor je postquote:Op zondag 14 december 2008 01:08 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Huuphuup, ik kan je vertellen, het is erg. Ons vruchtje stierf rond de 8 weken en bij de echo van 11 weken zagen we dat pas. Maar he, ik heb met 6 weken nog een echo gehad en daar was een knipperend hartje te zien. En zoek maar op, als je met 6 weken een goede hartactie ziet is de kans iets van 80% geloof ik, dat het goed gaat. Maar dus ook 20% dat het nog fout gaat. (pin me even niet vast op de percentages).
Met andere woorden, hoe vaak je ook gaat kijken met een echo, er is altijd de kans dat het net de minuut erna mis gaat. En als ik iets geleerd heb de vorige keer, is dat je moet genieten van elke seconde en elke minuut dat je zwanger bent. Gewoon, omdat het ook zo weer over kan zijn.
(en ik snap dat je even niet geniet als je pot omarmt ofzo, maar het ging me even om het principe)
En ik maakte me net zo druk hoor, die eerste weken. Al heb ik maar 2 keer getest. En de enige reden dat ik met 6 weken een kloppend hartje zag was een felle buikpijn en dus de angst voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Het enige wat ik je wil meegeven: probeer te genieten!
Nee, de echo is pas vrijdag (zou aan het einde van mijn menstruatie moeten zijn). Ik wacht nu nog wel tot woensdag, als ik dan nog niet ongesteld ben, test ik weer. Is die test negatief, dan overleg ik met het ziekenhuis. En nou weg jij, hup, naar Z&G. Ik volg je hopelijk snel!quote:Op zondag 14 december 2008 11:20 schreef Poppedein het volgende:
Moet je nu morgen voor de echo dan? Overleg desnoods met de arts in het ziekenhuis of zij voo de zekerheid ook nog een lastminute test willen doen alvorens ze aan de echo beginnen!
Oh ik hoop het zo!quote:
quote:Op zondag 14 december 2008 20:27 schreef mefke79 het volgende:
Karin, we gaan samen door en nemen Mijsje mee, deal!
Gefeliciteerd!!!quote:Op zondag 14 december 2008 09:16 schreef Poppedein het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik durfde pas na 10 minuten te kijken omdat ik overtuigd was dat er "niet zwanger" zou staan...
maar toen ik gisteren tijdens een actie film zat te janken, vond ik in ieder geval dat ik toch maar eens een test moet doen![]()
Ik ben er echt helemaal ondersteboven van
quote:Op zondag 14 december 2008 22:45 schreef mefke79 het volgende:
Dank jullie wel allemaal voor de bemoedigende woorden. Soms lijkt het wel of iedereen 'zo maar' zwanger raakt en alles vanzelfsprekend vindt, juist dan kan je zo'n steuntje goed gebruiken. Tuurlijk, ik heb mijn
en die steunt zoveel ie kan, maar die kan helaas niet voelen wat een vrouw voelen kan. En dan is de teleurstelling natuurlijk ook anders.
Maar goed, een nieuw jaar, een nieuw begin, nieuwe ronden, nieuwe kansen. Vlindur, PZE, Karin, we gaan er gewoon allemaal tegenaan en we zorgen ervoor dat dit topic echt leegloopt!
Dat heb ik dus ook heel erg!! Dan denk ik echt eventjes heel flauw vanquote:Op maandag 15 december 2008 14:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:
(en het ligt er voor mij ook altijd wel een beetje aan of het een vaste poster is of niet, iemand die net binnen komt en meteen een streep tevoorschijn tovert daar kan ik niet zo goed tegen....beetje zout in de wonde gevoel....loop dan meteen bij Z&G naar binnen)
Ja, maar juist die mensen weten vaak niet hoe het in OUD werkt en dan kan ik me voorstellen dat dit het meest logische topic lijkt. Even kort melden dat ze beter naar Z&G kunnen is vaak voldoende.quote:Op maandag 15 december 2008 14:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:
(en het ligt er voor mij ook altijd wel een beetje aan of het een vaste poster is of niet, iemand die net binnen komt en meteen een streep tevoorschijn tovert daar kan ik niet zo goed tegen....beetje zout in de wonde gevoel....loop dan meteen bij Z&G naar binnen)
quote:Op maandag 15 december 2008 15:43 schreef huuphuup het volgende:![]()
en wij willen jullie mee hebben! Daarom hang ik nog een beetje hier hoor...hCG rondstrooien enzo![]()
We doen gewoon een augustus/september babyboom!
Lief van je, maar ik heb wel al een 2e streepje geplast, dus bewaar die maar voor iemand die hem harder nodig heeftquote:Op maandag 15 december 2008 20:25 schreef bumbaloe het volgende:
Ik herken het gevoel ook wel een beetje Karin. We zijn er allemaal zo mee bezig.
In ieder geval. Ik heb met sinterklaas een chocoladefondueset gekregen en hij roept me al weken vanuit de kast. Dus, streepje of niet, je bent van harte uitgenodigd om met mij die fondueset soldaat te maken.voor Karin, en Mefke en Mijsje en Happy en Judes en Vlindur en Takkembah en poppejans en nijna en leonieke
en de rest die nog steeds geen 2de streepje heeft geplast
dit herken ik zo, Hurminatore! En wij zijn nu al anderhalf jaar bezig ondertussen... (met tegenslagen tussendoor en al) Maar goed, iedere maand dat het duurt nadat je hebt gekozen om zwanger te willen worden, is een maand teveel, en dan maakt het niet uit of het ronde 2, ronde 8 of ronde 15 is, het blijft erg vervelend en pijnlijk om te verlangen naar iets dat er (nog) niet is...quote:Op maandag 15 december 2008 22:44 schreef Hurminatore het volgende:
Wij gaan helaas naar ronde 8 SNIFBaal zo dat je toch de tijd na je eisprong tot aan je ongesteldheid zo gespannen bent of het gelukt is......je analiseerd ieder krampje en staart naar je tepels hahaha tenminste dat doe ik
om te kijken of er al een verkleuring is opgetreden..... Bovendien word ik met iedere maand onzekerder of het zal gaan lukken. We hebben gelukkig al een zoontje een scheetje! En dat jaloerse gevoel ken ik ook wel
...Ik gun het uiteraard iedereen, maar als je dan een mama ziet met een dikke buik en een hummeltje in de wagen dan groeit mijn verlangen steeds meer! Ik ben natuurlijk al eens zwanger geweest en iedere keer denk ik.........hmmmm had ik dit de eerste keer? of toch niet...? En ergens denk ik steeds dat het is alsof je je oude bekende sloffen aantrekt dus als het ons lukt dat ik het meteen zal herkennen.....maar dat zal wel niet zo zijn......In ieder geval wachten wij nog steeds op het tweede streepje
Kon je dan ook ovualtietesten gebruiken, of niet?quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik kon aan mijn temp-kaart precies zien welke maand ik wel een eisprong (clomid) had gehadd en welke niet. Die zonder clomid en dus zonder eisprong was een onregelmatige reeks zonder hoogtepunten en dieptepunten. Die met eisprong begonnen redelijk laag, werd even lager, scchoot omhoog en bleef een tijdje hoog.
Ik heb gewoon een oorthermometer gebruikt. Mijn temperatuur is normaal 36 nogwat, en na een eisprong 37 nogwat. Dus dat hing niet op tienden. Ik rekende gewoon uit wanneer de eisprong ongeveer was, en vanaf dat moment ging ik temperaturen en van bilquote:Op dinsdag 16 december 2008 11:40 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Kon je dan ook ovualtietesten gebruiken, of niet?
Getsie ik zou toch niet zo snel iedere ochtend met een thermometer in mn kont gaan zitten hoor.
Uiteraard wel als het noodzakelijk was
Echt waar? Oh dit wist ik nietquote:Op dinsdag 16 december 2008 13:07 schreef Brighteyes het volgende:
huupje, voor kinderen en babietjes worden die oordingen juist afgeraden als ik het goed heb hoor.
Ze zijn handig voor een indicatie en ze lijken makkelijk, maar ze zijn toch minder nauwkeurig. De kraamhulp heeft iig een normalen nodig strakjes.
Ik kan niet wachtenquote:Op dinsdag 16 december 2008 13:15 schreef Brighteyes het volgende:
Je krijgt dat vast ook wel te horen van de kraam-mevrouw als ze voor de intake komt hoor.
Daarbij zou ik niet weten hoe ik de oorthermometer in Lilahs oor moet krijgen, want dat ding is te groot voor haar oortjesquote:Op dinsdag 16 december 2008 13:07 schreef Brighteyes het volgende:
huupje, voor kinderen en babietjes worden die oordingen juist afgeraden als ik het goed heb hoor.
Ze zijn handig voor een indicatie en ze lijken makkelijk, maar ze zijn toch minder nauwkeurig. De kraamhulp heeft iig een normalen nodig strakjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |