Ik ben best een nerd, maar er nog steeds niet achter hoe je zo'n joutoebfilmpje met plaatje kan linken. Welk knopje mis ik?quote:Op woensdag 10 december 2008 21:55 schreef JAM het volgende:
Vet! Dank u.quote:Op woensdag 10 december 2008 22:36 schreef Z het volgende:
Gewoon de youtube url posten IR. Dan maakt Replique(?) er zo'n mooi plaatje van.
Ik geloof er niks van.quote:Op donderdag 11 december 2008 09:00 schreef Z het volgende:
Ik ben al aan het twitteren Frollo, heb je je daar al eens over gebogen?
Nee, dat niet. Maar ik vind het wel typisch dat KLB net zo veel posts heeft als GC en ONZ samen. En dat zijn drie stukken van FOK! waar ik helemaal niks mee heb. Zal de leeftijd wel zijn.quote:Op donderdag 11 december 2008 08:58 schreef Z het volgende:
Is Fok een wedstrijd?
Och, met een lolletje -mits op zijn tijd én met mate- is weinig mis.quote:Op donderdag 11 december 2008 09:28 schreef dwerg het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Maar ik vind het wel typisch dat KLB net zo veel posts heeft als GC en ONZ samen. En dat zijn drie stukken van FOK! waar ik helemaal niks mee heb. Zal de leeftijd wel zijn.
Hmm, misschien is het wel een hint dat er een volgend huis moet komen.quote:Op donderdag 11 december 2008 09:33 schreef Gellius het volgende:
Ik heb trouwens in het vorige huis ook gèkmakende problemen met de watertemperatuur gehad. Iedere winter minstens vier keer een monteur erbij, van steeds verschillende installatiebedrijven, met ieder volkomen andere en vaak elkaar tegensprekende of zelfs uitsluitende diagnoses.
Ik doe het niet per telefoon hoor. We gebruiken het op het werk. En dat werkt goed. Het scheelt volle mailboxen.quote:Op donderdag 11 december 2008 09:22 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van.
Kun je dat Twitter ook automatiseren trouwens? Dat ie elke dag om 9:00 vanzelf al je vrienden sms't: 'werken@werk' en om 18.00 uur: 'chillen@huis'? Dan zou ik het wel handig vinden.
quote:Op donderdag 11 december 2008 10:56 schreef Gellius het volgende:
"waerde frère, hebt ghy nogh eraen gedagt thuys het theeligtjen uyt te blaezen ende the dooven?"
Godverdomme, ik lach mij hier eenen deukquote:Op donderdag 11 december 2008 10:56 schreef Gellius het volgende:
"waerde frère, hebt ghy nogh eraen gedagt thuys het theeligtjen uyt te blaezen ende the dooven?"
Is het voor een schoolopdracht, mane?
Ja, ik denk aan een besef: we zijn erin geluisd en dan een korte analyse: hoe zijn we in deze situatie terecht gekomen? Waarbij dan de conclusie kan zijn dat ze de sentimenten van het volk hebben onderschat. Dat voor hen het besturen van een land vooral een verstandige, rationele bezigheid is, maar dat in de werkelijkheid gevoelens een grote(re) rol spelen. Het lijkt me ook wel aardig als ze dan bedenken dat uiteindelijk alleen God kan oordelen of ze juist gehandeld hebben en dat ook de geschiedenis dat moet uitwijzen. Uiteindelijk misschien ook het uitspreken van hun bezorgdheid over de toekomst van het land.quote:Op donderdag 11 december 2008 11:41 schreef Gellius het volgende:
Nu ja, ze zullen toch tegen elkaar gezegd hebben dat ze er mooi ingeluisd zijn. En dan wat opbeurende citaten uit de Bijbel van Frollo bezigen. je zou ze, ter zelfrechtvaardiging, nog eens hun beweegredenen uiteen kunnen laten zetten - iets wat mensen in het echt nooit doen, maar in films wel.
Tussen mij en mijn zus is het altijd al gezeur geweest.quote:Op donderdag 11 december 2008 11:46 schreef ShadyLane het volgende:
Gefeliciteerd toch maar, mane
Vaak hoor ik over broers en zussen die op de een of andere manier moeite hebben met elkaar en dat is voor mij bevreemdend. Mijn zussen en ik vormen juist een soort massief blok en ik denk altijd dat de ellende in onze jeugd daarvoor heeft gezorgd. Maar dat blijkt bepaald niet altijd zo te werken, zie ik ook bij vrienden van me.
Er zitten volgens mij geeneens zakken in die rokquote:Op donderdag 11 december 2008 11:58 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Zie hoofd:
[ afbeelding ]
Duidelijk een zakkenvuller.
Ja, stelletje regenten.quote:Op donderdag 11 december 2008 11:58 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
De toekomst van het land me reet! Zakkevullers zijn het!
Ik heb ook vrij weinig met KLB en ONZ. Is dat ook de leeftijd?quote:Op donderdag 11 december 2008 09:28 schreef dwerg het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Maar ik vind het wel typisch dat KLB net zo veel posts heeft als GC en ONZ samen. En dat zijn drie stukken van FOK! waar ik helemaal niks mee heb. Zal de leeftijd wel zijn.
Nee, dat is gewoon wijsheid. Bij sommige mensen komt dat pas met de jaren.quote:Op donderdag 11 december 2008 12:13 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik heb ook vrij weinig met KLB en ONZ. Is dat ook de leeftijd?
Nou, ik heb daar nooit gezeur over gehad tot nu toe omdat ik nooit in de min sta. Het takenbeleid op zichzelf is natuurlijk wel volslagen onzin en stupide. Schoolleidingen die graag willen dat ik iets extra doe, heb ik altijd meteen gevraagd hoeveel uren daarvoor staan. En als ze dan zeggen: 'euh niets', trek ik mijn meest verbaasde gezicht en zeg ik zoiets als: meen je dat nou, wat raaaaaar? Hmm, dan moet ik er toch eens over nadenken.quote:Op donderdag 11 december 2008 11:53 schreef ShadyLane het volgende:
Hebben jullie trouwens ook eentaakbeleid
, mane? Ik word er gestoord van dat ik allerlei onzintaken op me neem om maar te voldoen aan die papieren werkelijkheid, en daardoor geen tijd/energie meer heb voor alle dingen die ik doe die dan weer niet onder het taakbeleid vallen. Als ik regelmatig pro deo leerlingen een hele zaterdag of een avond mee op pad neem, wil ik niet een briefje in mijn postvak krijgen met "je staat in de min, dus we kunnen dit schooljaar nog een beroep op je gaan doen voor nog een onzintaak".
Ja, nu ligt er een plas Frollo op mijn bureaustoel.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik dacht dat ik een rustig en verlegen kind was. Dat valt vies tegen.
WAARSCHUWING: zet het geluid zacht (of uit, dat is waarschijnlijk het verstandigst).
Leuk!quote:Op donderdag 11 december 2008 16:30 schreef Claudia_x het volgende:
Claudia!quote:Op donderdag 11 december 2008 16:30 schreef Claudia_x het volgende:
WAARSCHUWING: zet het geluid zacht (of uit, dat is waarschijnlijk het verstandigst).
!
Eén avondje maar?quote:Op donderdag 11 december 2008 17:18 schreef Frollo het volgende:
Toch maar eens proberen dan, dat YouTube-gedoe.
Deze liedjes heb ik het afgelopen half uur gedraaid. Ik ben in een sentimele bui, want mijn vrouwtje moet vanavond weg en ik ga haar enorm missen.
Wij hebben al heel wat logees gehad, daar kan er nog bèst eentje bij.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:59 schreef Tha_Erik het volgende:
In Groningen komt er een expositie van de schilder J.W. Waterhouse. Wat jammer dat groningen zo ver weg is
.
Dat ook.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:28 schreef ShadyLane het volgende:
Gefeliciteerd, Claudia! Met je nieuwe woning, mocht je toch niet jarig zijn.
Toch altijd een raar gevoel om over Nederland in het Engels te lezen.quote:Op donderdag 11 december 2008 11:27 schreef mane het volgende:
De tong van Johan.
'ns Kijken - dat was een vrijdag. Toen ben ik gewoon naar school geweest hoor. Niks van gemerkt dat de aarde stilstond.quote:Op donderdag 11 december 2008 20:54 schreef Claudia_x het volgende:
The day the earth stood still.
Die laatste zin gelooft natuurlijk niemand.quote:Op donderdag 11 december 2008 12:03 schreef mane het volgende:
[..]
Tussen mij en mijn zus is het altijd al gezeur geweest.
Het is niet aardig om te zeggen natuurlijk, maar ze heeft een nogal vervelende persoonlijkheid en allerlei eigenschappen die op mij juist vreemd overkomen: snel jaloers, agressief, zwaarmoedig, heel onzeker, controlfreakerig. Dat had ze als kind al en dat heeft ze nog steeds. Tussen ons is er daardoor altijd een enorm onbegrip geweest, ik begrijp die eigenschappen van haar niet en het ergert me ook en zij op haar beurt kan er slecht tegen dat ik gewoon mijn eigen gang ga etc. Zij vindt mij waarschijnlijk enorm eigenwijs, ongrijpbaar, arrogant, en asociaal. Het heeft op mij twee effecten gehad: aan de ene kant werd ik juist extreem vrolijk in haar omgeving omdat ik niet tegen dat zware kan van haar, aan de andere kant trek ik het me ook aan dat ze vaak zo verwijtend, gefrustreerd en afgunstig doet. Ik zou haar graag wat gelukkiger zien.
quote:Op donderdag 11 december 2008 16:30 schreef Claudia_x het volgende:
Waar was je?quote:Op vrijdag 12 december 2008 06:29 schreef ShadyLane het volgende:
Het was een kutconcert.
quote:Op donderdag 11 december 2008 16:30 schreef Claudia_x het volgende:
Sorry.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:09 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
PS. Erik, je avatar maakt me bang.
Ja, zo jaag je 'm natuurlijk helemaal weg.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Kom je tussen ons in liggen, Erik? Gezellig.
Ja, ik meende al iets te horen als:quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:48 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
De televisie natuurlijk.
Nou, dan ga jij toch op de bank.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, zo jaag je 'm natuurlijk helemaal weg.
Ik wil naast Erik!quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Nou, dan ga jij toch op de bank.
Dat is het naast Do2 ook niet altijd hoor.quote:Op vrijdag 12 december 2008 12:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Het is heus geen pretje om naast mij te slapen.
Je snurkt?quote:Op vrijdag 12 december 2008 12:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Het is heus geen pretje om naast mij te slapen.
Ik kan niet ontkennen dat enig houtgezaag anderen 's nachts wakker kan houdenquote:
Pas maar op wat je zegt, straks laten ze je ook nog klussen als je daar logeert!quote:Op vrijdag 12 december 2008 12:09 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik kan niet ontkennen dat enig houtgezaag anderen 's nachts wakker kan houden.
Laatst kwamen een vriend en een broer van Do2 logeren, en die vriend snurkt zo hard dat de broer midden in de nacht z'n boeltje heeft gepakt en boven op de gang is gaan liggen slapen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 12:09 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik kan niet ontkennen dat enig houtgezaag anderen 's nachts wakker kan houden.
Dat kàn wel hoor, in Groningen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 12:27 schreef Tha_Erik het volgende:
Ja, dan zit er maar één ding op he. Party all night long.
Vanuit de chauvinistische illusie dat Nederlanders beter over hun eigen geschiedenis kunnen schrijven dan in dit geval Engelstaligen.quote:Op donderdag 11 december 2008 20:40 schreef Gellius het volgende:
Waarom? Ik lees ook wel eens over Engeland in het Nederlands.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
In de ro-ri-ja.
Dat was geen cadeau maar de televisie. Terwijl mijn vader aan het filmen was speelde hij gelijktijdig hetgeen gefilmd werd op de tv af, bij wijze van gimmick. Daar was ik erg door gefascineerd. Later in de film zeg ik ook: "Twee mama's!"quote:Gefeliciteerd, Claudia..
En wat was nu het 'kado' waar je je ogen aanvankelijk niet vanaf kon houden?
Ik heb er een stukje tekst tussen uit gehaald.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Staat er geen fout in de titel? Of willen mensen in een artikel gaan?
quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:42 schreef Z het volgende:
[..]
Ik heb er een stukje tekst tussen uit gehaald.
!
,
,
.
Dat wilde meneer De Beuker graag.quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:59 schreef Gellius het volgende:
Dragen jongetjes slipjes tegenwoordig?
Eerst het knaapje uit het onderbroekje helpen en in het slipje, en dan weer dat slipje opzij willen zien. Mijnheer De Beuker is niet efficiënt bezig. Persoonlijk zou ik denken: helemaal geen onderbroekje en rechtstreeks met de blote kont in de ruw-juten strafbroek, zoals mijnheer Van 't Reve dat voorschrijft.quote:
Met wat voor piek erop? Een klassieke, een moderne of een ironische?quote:
Een klassieke uiteraard, anders moet je er niet eens aan beginnen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 05:06 schreef Marble het volgende:
[..]
Met wat voor piek erop? Een klassieke, een moderne of een ironische?
Da's een hele respectabele leeftijd.quote:
Er zijn maar weinig historici die kunnen tippen aan Jonathan Israël. De visie van een buitenstaander is daarnaast juist erg verfrissend. Hij schrijft en zegt hele onnederlandse dingen over Nederland.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:46 schreef Seborik het volgende:
[..]
Vanuit de chauvinistische illusie dat Nederlanders beter over hun eigen geschiedenis kunnen schrijven dan in dit geval Engelstaligen.
Gefeliciteerd, Claudia_x.
Je hebt natuurlijk wel gelijk, maar als iemand om wie je veel geeft ziek is, maakt de (respectabele) leeftijd natuurlijk weinig uit: of iemand 17, 30, 0f 70 is, het is gewoon klote. Mijn vader is 74 en al ben ik best bezig met zijn sterfelijkheid, de dag dat ik hiermee geconfronteerd zal worden, wordt geen dag waarop ik dit soort relativerende dingen kan denken. Denk ik.quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:16 schreef k_man het volgende:
Da's een hele respectabele leeftijd.Hoe vervelend ook, mensen krijgen allemaal op de een of andere manier van hun gezondheid op zo'n hoge leeftijd. Als ze aangeven dat het goed te behandelen is, komt ie er vast glansrijk doorheen.
Iedereen met een beetje verstand en ervaring snapt dat bij complexe familierelaties afkeer en onvoowaardelijke liefde heel goed hand in hand kunnen gaan. Het is volgens mij zelfs zo dat het één (de afkeer) rechtstreeks het gevolg is van het ander, vanwege de onvermijdelijke verbondenheid die soms ook als teveel kan voelen. Dat ik me na al die jaren nog steeds zo geraakt voel vanwege een paar emailtjes, zegt ook al wel genoeg. Iemand niet kunnen uitstaan, maar diegene toch het allerbeste gunnen: ja, dat kan.quote:Op vrijdag 12 december 2008 01:58 schreef Marble het volgende:
Die laatste zin gelooft natuurlijk niemand.
Zoiets, maar dan in minder sterke mate, heb ik inderdaad met mijn zus. Het is zelfs een kunst gebleken om zelf ongecompliceerd gelukkig te zijn zonder me schuldig te voelen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:01 schreef ShadyLane het volgende:
Ja hoor, dat kan. Mijn grootste verdriet is om iemand die doodongelukkig was en om mijn machteloosheid daar iets aan te veranderen. Dat suggereert dat ik erg veel van 'r hield. Maar tegelijkertijd was haar overlijden mijn allergrootste opluchting, dat suggereert weer heel wat anders. Lijkt niet met elkaar te rijmen, maar dat doet het wel.
Wat spijtig dat je direct zo lelijk gaat sneren ipv op niveau te reageren als je je aangevallen voelt. Het was namelijk allerminst als aanval bedoeld.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:50 schreef mane het volgende:
[..]
Iedereen met een beetje verstand en ervaring snapt bla bla bla
Zelfs een Marokkaanse?quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dan zou ik nog liever bij een massale familie zitten.
Daar heb je wel lekker eten. Maar dan weer geen drank. Lastig...quote:
Helemaal mee eens! Net lekker in de frisse decemberlucht een uurtje rondgelopen in het duin!quote:Op zondag 14 december 2008 10:12 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Goeiemorgen! Lekker dagje! Lekker koud! Lekker zeg!
Jammer om te horen. Afgezien van die debiele titel hoorde ik eigenlijk alleen maar goeie verhalen over de cd van Paulusma. Ik was wel van plan om ze binnenkort eens live te gaan bekijken. (Zag een paar weken terug toevallig nog die andere Daryll-Ann'er Anne Soldaat nog bij een literair/muzikaal project. Wat een fantastische muzikant is dat toch!)quote:Op zondag 14 december 2008 13:50 schreef dwerg het volgende:
In het voorprogramma stond Paulusma, en dat was een stuk minder.
De zielige blik in de ogen verraadt dat het arme dier zich daar zelf ook van bewust is.quote:Op maandag 15 december 2008 10:03 schreef Gellius het volgende:
Wat een akelig, gedegenereerd poesje, Frollo.
Ach, misschien kun jij het wel waarderen, maar het was niet echt op z'n plaats als voorprogramma van De Dijk. Ik denk dat je het ook wel snapt als ik zeg dat hier meer een band paste die nummers maakte met een kop en een staart, en dat ontbrak er een beetje aan bij Paulusma. Alsof je Ween voor The Eagles laat spelen, zoiets.quote:Op zondag 14 december 2008 22:00 schreef broer het volgende:
Jammer om te horen. Afgezien van die debiele titel hoorde ik eigenlijk alleen maar goeie verhalen over de cd van Paulusma. Ik was wel van plan om ze binnenkort eens live te gaan bekijken. (Zag een paar weken terug toevallig nog die andere Daryll-Ann'er Anne Soldaat nog bij een literair/muzikaal project. Wat een fantastische muzikant is dat toch!)
Hij heet vast Quasimodo, wat gezien Frollo's username wel weer erg toepasselijk is.quote:Op maandag 15 december 2008 10:03 schreef Gellius het volgende:
Wat een akelig, gedegenereerd poesje, Frollo.
Ja, kan hem alleen niet vinden.quote:Op maandag 15 december 2008 10:24 schreef Gellius het volgende:
Hadden we hier niet ooit een "poesjes voor mijnheer Reve"-topic? Of was dat een zeeverkennertjes-topic?
Wat voor reactie had je dan verwacht?quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:45 schreef Marble het volgende:
Wat spijtig dat je direct zo lelijk gaat sneren ipv op niveau te reageren als je je aangevallen voelt. Het was namelijk allerminst als aanval bedoeld.
Die quasi-hippe namen zijn een plaag, inderdaad.quote:Op maandag 15 december 2008 17:39 schreef Z het volgende:
... vandaar dat ik nooit in de Pijp uit eten ga.
Je vergeet 'Vandaag' en 'Tante Koosje'.quote:Op maandag 15 december 2008 18:54 schreef Frollo het volgende:
'Bij Zusje'
'Appels en peren'
'Tafels en stoelen'
Jawel meneer Pope, u heb gelijk.quote:Op maandag 15 december 2008 15:57 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik kon de humor van de reactie van Marble wel inzien, maar was ook niet verrast dat mane daar geïrriteerd op reageerde. Zo, nu braaf zijn.
In Leiden ging ik regelmatig naar M'n Broer. Dat gaf soms enige verwarring. 'Wat ga jij vanavond doen?" 'Ik ga naar M'n Broer'. "Je broer, waarom, is ie jarig?" etc. Heel flauw.quote:Op maandag 15 december 2008 20:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nee, doe mij dan maar cafénamen als M'n Ex. Of slogans als "Gewoon eens lekker binnen komen vallen bij de Hallen" (haha) of "Even naar de Evenaar".
Het was in de lijn even binnen komen vallen bij café de hallen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:09 schreef Gellius het volgende:
Da's wel stom maar niet quasi-hip, pope.
Wees er maar snel bij.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:42 schreef ShadyLane het volgende:
Tot zover de Klagende Burger. Dan nu het goede nieuws: Morrissey komt naar Nederland
Ja, ik stond er ook van te kijken. Hoe jong is mane wel niet?quote:
niks van!quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:22 schreef ShadyLane het volgende:
Mede door Nederlanders die toen nog niet wisten dat hij ook in NL komt. Wellicht gaan al die Belgen die mis grepen het nu ook in Rotterdam proberen?
Zo jong ben ik dus niet. Ik schaam me inderdaad diep, mensen. Maar het is niet anders. Op de één of andere manier heb ik a. nooit mensen om me heen gehad die het veel draaiden b. zelf altijd het idee gehad dat 't toch maar klereherrie is en dat ik het niet leuk vond.quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:21 schreef Frollo het volgende:
Ja, ik stond er ook van te kijken. Hoe jong is mane wel niet?
Ik heb ze zelf al een keer of drie herontdekt, met tussenpozen van een paar jaar. Maar goed, dat zal de leeftijd wel zijn.
Dat is zeker leuk! Zelf heb ik pas vorig jaar of zo de eerste twee albums van Ben Folds Five (1995 en 1997) gehoord, ondanks dat ik medio jaren 90 behoorlijk into indie was.quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:46 schreef mane het volgende:
Het is wel tof hoor om ineens iets ouds nieuw te ontdekken. Wat dat betreft kan ik iedereen lancunes in de muzikale opvoeding aanraden. Zo blijft er nog iets over.
Nou, voor de door jou genoemde situatie kan ik natuurlijk geen exact bedrag noemen, maar tot 30 november staat er achter mijn naam het mooie bedrag van ¤ 3776,00 aan ziekenhuiskosten. Dat is inclusief een rit met de ambulance, een paar dagen ic en nog vijf dagen kost en inwoning op een gewone zaal.quote:Op dinsdag 16 december 2008 10:43 schreef ShadyLane het volgende:
Ik bel net m'n huisarts: "er is vast en zeker een fout gemaakt, want er is mij voor ruim 200 euro aan ziekenhuisbehandelingen in rekening gebracht door de zorgverzekeraar en ik ben het hele jaar niet in een ziekenhuis geweest"
Blijkt dat het simpele "even bloedprikken als allergie-test" (en dat bloed vervolgens naar het ziekenhuis sturen om daar te laten onderzoeken) blijkbaar zoveel kost. En wie heeft er hier een eigen risico van 650 euro "omdat ik toch nooit wat heb?"![]()
Ik snap nu wel waarom ik premie betaal. Als dit al zo duur is, hoeveel kost aangereden worden, per ambulance naar het de eerste hulp vervoerd worden, het gebroken been en verschoven bot operatief weer rechtzetten e.d. dan wel niet?
Hmm, dat belooft weinig goeds. Ik heb ook 650 euro eigen risico, en ook pas een allergietest laten doen (met als uitkomst 'u bent niet allergisch', wat natuurlijk ook zou kunnen komen door het feit dat ik vergeten was niet te eten. Maar goed, toch zonde van het geld).quote:Op dinsdag 16 december 2008 10:43 schreef ShadyLane het volgende:
Ik bel net m'n huisarts: "er is vast en zeker een fout gemaakt, want er is mij voor ruim 200 euro aan ziekenhuisbehandelingen in rekening gebracht door de zorgverzekeraar en ik ben het hele jaar niet in een ziekenhuis geweest"
Blijkt dat het simpele "even bloedprikken als allergie-test" (en dat bloed vervolgens naar het ziekenhuis sturen om daar te laten onderzoeken) blijkbaar zoveel kost. En wie heeft er hier een eigen risico van 650 euro "omdat ik toch nooit wat heb?"![]()
Ik snap nu wel waarom ik premie betaal. Als dit al zo duur is, hoeveel kost aangereden worden, per ambulance naar het de eerste hulp vervoerd worden, het gebroken been en verschoven bot operatief weer rechtzetten e.d. dan wel niet?
Dat klinkt best laag eigenlijk. Ik dacht dat je voor een nachtje ziekenhuis al snel honderden euro's kwijt was, maar dat valt kennelijk mee.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:32 schreef dwerg het volgende:
[..]
Nou, voor de door jou genoemde situatie kan ik natuurlijk geen exact bedrag noemen, maar tot 30 november staat er achter mijn naam het mooie bedrag van ¤ 3776,00 aan ziekenhuiskosten. Dat is inclusief een rit met de ambulance, een paar dagen ic en nog vijf dagen kost en inwoning op een gewone zaal.
Ik ben al m'n hele leven allergisch voor katten, dus dat werd niet eens onderzocht. Maar mijn obscure voedselallergie blijft dus voorlopig nog even een obscure voedselallergie. Enige aanwijzing is dat het veroorzaakt wordt door eten dat ik lekker vind.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:13 schreef ShadyLane het volgende:
Dat had ik dus ook, IR. Het heeft me 210 euro gekost, maar ik weet nu wel dat ik geen hooikoorts heb en rustig een kat of hond als huisdier kan nemen!
Dat uitstellen is nergens voor nodig. Je hoeft toch maar naar één album te luisteren.quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:58 schreef Frollo het volgende:
Jeff Buckley ken ik ook nog niet trouwens en dat stel ik ook eigenlijk een beetje uit. Ik ben bang dat ik niet meer toekom aan andere muziek als ik hem eenmaal heb ontdekt.
quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
De Jeff Buckleyversie van Hallelujah is trouwens niks vergeleken met die van Leonard Cohen.
Kerstpaketten zijn zó'n faux pas tijdens een economische crisis.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zijn de kerstpakketten trouwens al binnen?
Of Ayn Rand. Of komt dat te dicht bij huis?quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:45 schreef zodiakk het volgende:
Jeff Buckley... tja, dat is denk ik toch een fase. Zoals punk of Kate Bush.
Nee hoor. Hoezo?quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:46 schreef Marble het volgende:
Of Ayn Rand. Of komt dat te dicht bij huis?
Oh dat! Ja, ik lees momenteel The Fountainhead, maar dat geen fase: ik lees toevallig een boek van haar en als het uit is dan lees ik weer een ander boek,quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:42 schreef Marble het volgende:
Oh ik dacht dat je laatst zei dat je in haar proza was gedoken. Maar misschien verwar ik je met iemand anders.
Ja, logisch toch? Een ziekenhuis is gelijk aan een hotel in de zin dat het een gebouw is waar je overnacht, te eten kunt krijgen en dat rendabel gerund moet worden. Daarbij komen in een ziekenhuis nog de kosten van doctoren en ander personeeel, die flink hoger zullen zijn dan de kosten van het kamermeisje en de receptiemiep in een hotel.quote:
Maar wel meer een hostel dan een hotel dan, gezien het feit dat je (meestal) met vreemden op één kamer slaapt en zo.quote:Op woensdag 17 december 2008 00:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, logisch toch? Een ziekenhuis is gelijk aan een hotel in de zin dat het een gebouw is waar je overnacht, te eten kunt krijgen en dat rendabel gerund moet worden. Daarbij komen in een ziekenhuis nog de kosten van doctoren en ander personeeel, die flink hoger zullen zijn dan de kosten van het kamermeisje en de receptiemiep in een hotel.
wtf lol wat ga je doen?quote:Op woensdag 17 december 2008 09:35 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ga me omscholen. Ik ben me er zeer van bewust dat de gekte op elke werkvloer immense vormen aanneemt, maar ik heb toch wel goede hoop dat het elders in elk geval ietsje beter is dan hier.
Ja want daar zit wél toekomst in!quote:Op woensdag 17 december 2008 11:51 schreef ShadyLane het volgende:
Maar ik kan ook gewoon mijn sollicitatie-activiteiten bij boekhandels e.d. weer oppakken. We'll see, we'll see. Als het schip zinkt is het eerst zaak om het te verlaten, en waar de reddingsboei dan uiteindelijk naartoe drijft is van later zorg.
Ja, dat is het. Het gras is elders altijd groener.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:04 schreef ShadyLane het volgende:
Nou kijk, het mooie is: ik kan altijd weer terug het onderwijs inAlle ruimte dus om eens uit te gaan proberen of het gras elders groener is of niet.
Ach, wat schattig. Dat doen mijn vrouw en ik ook. Zo heb ik haar gisteren nog voorgelezen uit Dick Bruna's nieuwe prachtboek 'Nijntje is stout.'quote:Op woensdag 17 december 2008 16:33 schreef Lienekien het volgende:
Nee joh, die twee lezen elkaar voor in bed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |