Het was in de lijn even binnen komen vallen bij café de hallen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:09 schreef Gellius het volgende:
Da's wel stom maar niet quasi-hip, pope.
Wees er maar snel bij.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:42 schreef ShadyLane het volgende:
Tot zover de Klagende Burger. Dan nu het goede nieuws: Morrissey komt naar Nederland
Ja, ik stond er ook van te kijken. Hoe jong is mane wel niet?quote:
niks van!quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:22 schreef ShadyLane het volgende:
Mede door Nederlanders die toen nog niet wisten dat hij ook in NL komt. Wellicht gaan al die Belgen die mis grepen het nu ook in Rotterdam proberen?
Zo jong ben ik dus niet. Ik schaam me inderdaad diep, mensen. Maar het is niet anders. Op de één of andere manier heb ik a. nooit mensen om me heen gehad die het veel draaiden b. zelf altijd het idee gehad dat 't toch maar klereherrie is en dat ik het niet leuk vond.quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:21 schreef Frollo het volgende:
Ja, ik stond er ook van te kijken. Hoe jong is mane wel niet?
Ik heb ze zelf al een keer of drie herontdekt, met tussenpozen van een paar jaar. Maar goed, dat zal de leeftijd wel zijn.
Dat is zeker leuk! Zelf heb ik pas vorig jaar of zo de eerste twee albums van Ben Folds Five (1995 en 1997) gehoord, ondanks dat ik medio jaren 90 behoorlijk into indie was.quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:46 schreef mane het volgende:
Het is wel tof hoor om ineens iets ouds nieuw te ontdekken. Wat dat betreft kan ik iedereen lancunes in de muzikale opvoeding aanraden. Zo blijft er nog iets over.
Nou, voor de door jou genoemde situatie kan ik natuurlijk geen exact bedrag noemen, maar tot 30 november staat er achter mijn naam het mooie bedrag van ¤ 3776,00 aan ziekenhuiskosten. Dat is inclusief een rit met de ambulance, een paar dagen ic en nog vijf dagen kost en inwoning op een gewone zaal.quote:Op dinsdag 16 december 2008 10:43 schreef ShadyLane het volgende:
Ik bel net m'n huisarts: "er is vast en zeker een fout gemaakt, want er is mij voor ruim 200 euro aan ziekenhuisbehandelingen in rekening gebracht door de zorgverzekeraar en ik ben het hele jaar niet in een ziekenhuis geweest"
Blijkt dat het simpele "even bloedprikken als allergie-test" (en dat bloed vervolgens naar het ziekenhuis sturen om daar te laten onderzoeken) blijkbaar zoveel kost. En wie heeft er hier een eigen risico van 650 euro "omdat ik toch nooit wat heb?"![]()
Ik snap nu wel waarom ik premie betaal. Als dit al zo duur is, hoeveel kost aangereden worden, per ambulance naar het de eerste hulp vervoerd worden, het gebroken been en verschoven bot operatief weer rechtzetten e.d. dan wel niet?
Hmm, dat belooft weinig goeds. Ik heb ook 650 euro eigen risico, en ook pas een allergietest laten doen (met als uitkomst 'u bent niet allergisch', wat natuurlijk ook zou kunnen komen door het feit dat ik vergeten was niet te eten. Maar goed, toch zonde van het geld).quote:Op dinsdag 16 december 2008 10:43 schreef ShadyLane het volgende:
Ik bel net m'n huisarts: "er is vast en zeker een fout gemaakt, want er is mij voor ruim 200 euro aan ziekenhuisbehandelingen in rekening gebracht door de zorgverzekeraar en ik ben het hele jaar niet in een ziekenhuis geweest"
Blijkt dat het simpele "even bloedprikken als allergie-test" (en dat bloed vervolgens naar het ziekenhuis sturen om daar te laten onderzoeken) blijkbaar zoveel kost. En wie heeft er hier een eigen risico van 650 euro "omdat ik toch nooit wat heb?"![]()
Ik snap nu wel waarom ik premie betaal. Als dit al zo duur is, hoeveel kost aangereden worden, per ambulance naar het de eerste hulp vervoerd worden, het gebroken been en verschoven bot operatief weer rechtzetten e.d. dan wel niet?
Dat klinkt best laag eigenlijk. Ik dacht dat je voor een nachtje ziekenhuis al snel honderden euro's kwijt was, maar dat valt kennelijk mee.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:32 schreef dwerg het volgende:
[..]
Nou, voor de door jou genoemde situatie kan ik natuurlijk geen exact bedrag noemen, maar tot 30 november staat er achter mijn naam het mooie bedrag van ¤ 3776,00 aan ziekenhuiskosten. Dat is inclusief een rit met de ambulance, een paar dagen ic en nog vijf dagen kost en inwoning op een gewone zaal.
Ik ben al m'n hele leven allergisch voor katten, dus dat werd niet eens onderzocht. Maar mijn obscure voedselallergie blijft dus voorlopig nog even een obscure voedselallergie. Enige aanwijzing is dat het veroorzaakt wordt door eten dat ik lekker vind.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:13 schreef ShadyLane het volgende:
Dat had ik dus ook, IR. Het heeft me 210 euro gekost, maar ik weet nu wel dat ik geen hooikoorts heb en rustig een kat of hond als huisdier kan nemen!
Dat uitstellen is nergens voor nodig. Je hoeft toch maar naar één album te luisteren.quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:58 schreef Frollo het volgende:
Jeff Buckley ken ik ook nog niet trouwens en dat stel ik ook eigenlijk een beetje uit. Ik ben bang dat ik niet meer toekom aan andere muziek als ik hem eenmaal heb ontdekt.
quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
De Jeff Buckleyversie van Hallelujah is trouwens niks vergeleken met die van Leonard Cohen.
Kerstpaketten zijn zó'n faux pas tijdens een economische crisis.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zijn de kerstpakketten trouwens al binnen?
Of Ayn Rand. Of komt dat te dicht bij huis?quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:45 schreef zodiakk het volgende:
Jeff Buckley... tja, dat is denk ik toch een fase. Zoals punk of Kate Bush.
Nee hoor. Hoezo?quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:46 schreef Marble het volgende:
Of Ayn Rand. Of komt dat te dicht bij huis?
Oh dat! Ja, ik lees momenteel The Fountainhead, maar dat geen fase: ik lees toevallig een boek van haar en als het uit is dan lees ik weer een ander boek,quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:42 schreef Marble het volgende:
Oh ik dacht dat je laatst zei dat je in haar proza was gedoken. Maar misschien verwar ik je met iemand anders.
Ja, logisch toch? Een ziekenhuis is gelijk aan een hotel in de zin dat het een gebouw is waar je overnacht, te eten kunt krijgen en dat rendabel gerund moet worden. Daarbij komen in een ziekenhuis nog de kosten van doctoren en ander personeeel, die flink hoger zullen zijn dan de kosten van het kamermeisje en de receptiemiep in een hotel.quote:
Maar wel meer een hostel dan een hotel dan, gezien het feit dat je (meestal) met vreemden op één kamer slaapt en zo.quote:Op woensdag 17 december 2008 00:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, logisch toch? Een ziekenhuis is gelijk aan een hotel in de zin dat het een gebouw is waar je overnacht, te eten kunt krijgen en dat rendabel gerund moet worden. Daarbij komen in een ziekenhuis nog de kosten van doctoren en ander personeeel, die flink hoger zullen zijn dan de kosten van het kamermeisje en de receptiemiep in een hotel.
wtf lol wat ga je doen?quote:Op woensdag 17 december 2008 09:35 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ga me omscholen. Ik ben me er zeer van bewust dat de gekte op elke werkvloer immense vormen aanneemt, maar ik heb toch wel goede hoop dat het elders in elk geval ietsje beter is dan hier.
Ja want daar zit wél toekomst in!quote:Op woensdag 17 december 2008 11:51 schreef ShadyLane het volgende:
Maar ik kan ook gewoon mijn sollicitatie-activiteiten bij boekhandels e.d. weer oppakken. We'll see, we'll see. Als het schip zinkt is het eerst zaak om het te verlaten, en waar de reddingsboei dan uiteindelijk naartoe drijft is van later zorg.
Ja, dat is het. Het gras is elders altijd groener.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:04 schreef ShadyLane het volgende:
Nou kijk, het mooie is: ik kan altijd weer terug het onderwijs inAlle ruimte dus om eens uit te gaan proberen of het gras elders groener is of niet.
Ach, wat schattig. Dat doen mijn vrouw en ik ook. Zo heb ik haar gisteren nog voorgelezen uit Dick Bruna's nieuwe prachtboek 'Nijntje is stout.'quote:Op woensdag 17 december 2008 16:33 schreef Lienekien het volgende:
Nee joh, die twee lezen elkaar voor in bed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |