abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64050312
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:09 schreef Gellius het volgende:
Da's wel stom maar niet quasi-hip, pope.
Het was in de lijn even binnen komen vallen bij café de hallen.
pi_64051586
Ik bel net m'n huisarts: "er is vast en zeker een fout gemaakt, want er is mij voor ruim 200 euro aan ziekenhuisbehandelingen in rekening gebracht door de zorgverzekeraar en ik ben het hele jaar niet in een ziekenhuis geweest"

Blijkt dat het simpele "even bloedprikken als allergie-test" (en dat bloed vervolgens naar het ziekenhuis sturen om daar te laten onderzoeken) blijkbaar zoveel kost. En wie heeft er hier een eigen risico van 650 euro "omdat ik toch nooit wat heb?"

Ik snap nu wel waarom ik premie betaal. Als dit al zo duur is, hoeveel kost aangereden worden, per ambulance naar het de eerste hulp vervoerd worden, het gebroken been en verschoven bot operatief weer rechtzetten e.d. dan wel niet?
pi_64051658
Ja daar zijn dus verzekeringen voor.
pi_64051814
Jajaja
Ik moest volgend jaar maar eens het laagste eigen risico nemen en met psychologische hulp dit alles verwerken.
  dinsdag 16 december 2008 @ 10:55:38 #249
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_64051855
Wat Pope zegt. Ik heb er verder weinig verstand van, maar dat medische kosten aardig kunnen oplopen en dat het dus handig is om je ertegen te verzekeren, dat is bij mij ook wel bekend.

Laatst hoorde ik dat er zoiets als no-claimgarantie bestaat. Toen ik me had laten uitleggen wat het was, kon ik een niet onderdrukken. Je verzekert je dus in feite tegen het gebruikmaken van je verzekering.
pi_64053161
De hoge kosten en het verzekeren, ja, logisch en mee eens. Maar ik neig nu wel naar GeenStijl/Hardwerkende Nederlander-achtig gejammer over mensen die zichzelf naar allerlei gezondheidsklachten toevreten of -roken en met een iets hogere premie dan ik, en dus een klein eigen risico, een veelvoud vergoed krijgen van wat ik zelf mag dokken.

Tot zover de Klagende Burger. Dan nu het goede nieuws: Morrissey komt naar Nederland
pi_64053372
Ja, ik kreeg zojuist een mail van iemand die vindt dat ik daar ook heen moet.

Ik heb gisteren pas Pixies ontdekt en ik heb er als een punkpuber in mijn huis op staan springen. . Nouja, dan kan Morissey er ook nog wel bij natuurlijk.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:12:15 #252
15967 Frollo
pi_64053878
Het poesje van de dag blijft ook lekker binnen.

pi_64053920
Nù pas de Pixies ontdekt?!>?
pi_64053947
Dat gaat totaal storm lopen die voorverkoop, denk ik, dus mij benieuwen of we er uberhaupt heen kunnen!
Maar als je kunt, mane, dan zeker gaan. Ik was op Pinkpop echt verrast toen ik een soort van 'vergane glorie' verwachtte en een rasartiest te zien kreeg.
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:18:20 #255
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_64054005
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:42 schreef ShadyLane het volgende:
Tot zover de Klagende Burger. Dan nu het goede nieuws: Morrissey komt naar Nederland
Wees er maar snel bij.

Bij ons (België) was het in een halve dag al uitverkocht
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:21:02 #256
15967 Frollo
pi_64054071
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:14 schreef Gellius het volgende:
Nù pas de Pixies ontdekt?!>?
Ja, ik stond er ook van te kijken. Hoe jong is mane wel niet?

Ik heb ze zelf al een keer of drie herontdekt, met tussenpozen van een paar jaar. Maar goed, dat zal de leeftijd wel zijn.
pi_64054092
Mede door Nederlanders die toen nog niet wisten dat hij ook in NL komt. Wellicht gaan al die Belgen die mis grepen het nu ook in Rotterdam proberen?
pi_64054118
Beter laat dan nooit!
Aldus.
pi_64054157
Ik was al zestienjarige idolaat, maar begrijp nu niet meer wat ik er eigenlijk zo goed aan vond, op een paar nummers na.
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:32:47 #260
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_64054310
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:22 schreef ShadyLane het volgende:
Mede door Nederlanders die toen nog niet wisten dat hij ook in NL komt. Wellicht gaan al die Belgen die mis grepen het nu ook in Rotterdam proberen?
niks van!

In Balgië was het vooral in een belachelijk kleine zaal, met enkel zitplaatsen!
pi_64054630
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:21 schreef Frollo het volgende:

Ja, ik stond er ook van te kijken. Hoe jong is mane wel niet?

Ik heb ze zelf al een keer of drie herontdekt, met tussenpozen van een paar jaar. Maar goed, dat zal de leeftijd wel zijn.
Zo jong ben ik dus niet. Ik schaam me inderdaad diep, mensen. Maar het is niet anders. Op de één of andere manier heb ik a. nooit mensen om me heen gehad die het veel draaiden b. zelf altijd het idee gehad dat 't toch maar klereherrie is en dat ik het niet leuk vond.

Het is wel tof hoor om ineens iets ouds nieuw te ontdekken. Wat dat betreft kan ik iedereen lancunes in de muzikale opvoeding aanraden. Zo blijft er nog iets over.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_64054699
Het concert van Morrissey een paar jaar terug in de HMH was erg leuk trouwens. En helemaal niet in een oogwenk uitverkocht, als ik het me goed herinner.
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:54:33 #263
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_64054790
-dubbel-
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:54:46 #264
37950 JAM
pi_64054800
Ik snap dat soort cafenaamgrapjes nooit zo goed. Men gaat daarbij uit van de gedachte dat een man beschonken thuiskomt en dan tegen zijn woedende vrouw verkondigd dat hij bij z'n ex of op z'n werk, of waar dan ook was (naar het restaurant "M'n Ex", voor zover ik begrepen heb in de Molenstraat te Den Haag en het cafe 'Werk', ergens in Groningen). Ik kan daar niet om lachen. Ik vind het veel te simpel. Veel te gemakelijk. Als ik een cafe zou openen zou ik het 'Ik heet Dieter en ik heb een kleine pik.' noemen. Dat levert veel interessante dialogen op. Kijk en vergelijk:

1.

'Zo, waar was je nu weer?'
'Bij m'n ex.'
'Wat?'
'Bij m'n ex.'
'Wat deed je daar nu weer?'
'Gewoon, biertje drinken, pijltje gooien, dat soort dingen.'
'Ik wist niet dat ze een dartbord had.'
'Oh, dat heeft ze ook niet hoor.'
'Huh?'

2.

'Zo, was waar je nu weer?'
'Ik heet Dieter en ik heb een kleine pik.'
'Wat?'
'Wat ben je nu in hemelsnaam aan het raaskallen? Je heet helemaal geen Dieter!'
'Nee, dat weet ik ook wel.'
'Waarom zeg je dat dan?'
'Nou, daar was ik.'
'Waar?'
'Godverdomme! Ben je gek geworden ofzo?'

Nou ja. Ik houd maar op.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:58:33 #265
15967 Frollo
pi_64054884
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:46 schreef mane het volgende:

Het is wel tof hoor om ineens iets ouds nieuw te ontdekken. Wat dat betreft kan ik iedereen lancunes in de muzikale opvoeding aanraden. Zo blijft er nog iets over.
Dat is zeker leuk! Zelf heb ik pas vorig jaar of zo de eerste twee albums van Ben Folds Five (1995 en 1997) gehoord, ondanks dat ik medio jaren 90 behoorlijk into indie was.
Jeff Buckley ken ik ook nog niet trouwens en dat stel ik ook eigenlijk een beetje uit. Ik ben bang dat ik niet meer toekom aan andere muziek als ik hem eenmaal heb ontdekt.
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:50:28 #266
37950 JAM
pi_64057743
WAT EEN LEED.
WAT EEN LIJDEN.
WAT EEN LIJDEN,
WAT EEN LEED.

.
pi_64058983
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:43 schreef ShadyLane het volgende:
Ik bel net m'n huisarts: "er is vast en zeker een fout gemaakt, want er is mij voor ruim 200 euro aan ziekenhuisbehandelingen in rekening gebracht door de zorgverzekeraar en ik ben het hele jaar niet in een ziekenhuis geweest"

Blijkt dat het simpele "even bloedprikken als allergie-test" (en dat bloed vervolgens naar het ziekenhuis sturen om daar te laten onderzoeken) blijkbaar zoveel kost. En wie heeft er hier een eigen risico van 650 euro "omdat ik toch nooit wat heb?"

Ik snap nu wel waarom ik premie betaal. Als dit al zo duur is, hoeveel kost aangereden worden, per ambulance naar het de eerste hulp vervoerd worden, het gebroken been en verschoven bot operatief weer rechtzetten e.d. dan wel niet?
Nou, voor de door jou genoemde situatie kan ik natuurlijk geen exact bedrag noemen, maar tot 30 november staat er achter mijn naam het mooie bedrag van ¤ 3776,00 aan ziekenhuiskosten. Dat is inclusief een rit met de ambulance, een paar dagen ic en nog vijf dagen kost en inwoning op een gewone zaal.
I intend to live forever, or die trying.
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:56:19 #268
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_64059765
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:43 schreef ShadyLane het volgende:

Hmm, dat belooft weinig goeds. Ik heb ook 650 euro eigen risico, en ook pas een allergietest laten doen (met als uitkomst 'u bent niet allergisch', wat natuurlijk ook zou kunnen komen door het feit dat ik vergeten was niet te eten. Maar goed, toch zonde van het geld).

Zijn de kerstpakketten trouwens al binnen?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_64060123
Goed dat ik laatst nadat ik even buiten bewustzijn was zelf naar huis ben gelopen! Hoewel, ik ben volgens mij best oververzekerd, voor dit soort gevallen .
anonieme razernist
pi_64060364
Dat had ik dus ook, IR. Het heeft me 210 euro gekost, maar ik weet nu wel dat ik geen hooikoorts heb en rustig een kat of hond als huisdier kan nemen!
pi_64062672
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:32 schreef dwerg het volgende:

[..]

Nou, voor de door jou genoemde situatie kan ik natuurlijk geen exact bedrag noemen, maar tot 30 november staat er achter mijn naam het mooie bedrag van ¤ 3776,00 aan ziekenhuiskosten. Dat is inclusief een rit met de ambulance, een paar dagen ic en nog vijf dagen kost en inwoning op een gewone zaal.
Dat klinkt best laag eigenlijk. Ik dacht dat je voor een nachtje ziekenhuis al snel honderden euro's kwijt was, maar dat valt kennelijk mee.

Ik heb ook een zo hoog mogelijk eigen risico en een zo minimaal mogelijke polis. Ik heb nooit wat en als ik wél wat zou hebben is het geen probleem om dat eigen risico op te hoesten. Alleen de kosten voor tandarts en mondhygiënsite zitten nu op het punt waarop een verzekering voordelig wordt.
pi_64065855
Dan is een hotel goedkoper.
Heb jij gezegd dat ik een lul ben?
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:33:50 #273
11923 I.R.Baboon
pi_64066377
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:13 schreef ShadyLane het volgende:
Dat had ik dus ook, IR. Het heeft me 210 euro gekost, maar ik weet nu wel dat ik geen hooikoorts heb en rustig een kat of hond als huisdier kan nemen!
Ik ben al m'n hele leven allergisch voor katten, dus dat werd niet eens onderzocht. Maar mijn obscure voedselallergie blijft dus voorlopig nog even een obscure voedselallergie. Enige aanwijzing is dat het veroorzaakt wordt door eten dat ik lekker vind.
pi_64066451
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:58 schreef Frollo het volgende:

Jeff Buckley ken ik ook nog niet trouwens en dat stel ik ook eigenlijk een beetje uit. Ik ben bang dat ik niet meer toekom aan andere muziek als ik hem eenmaal heb ontdekt.
Dat uitstellen is nergens voor nodig. Je hoeft toch maar naar één album te luisteren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:25:41 #275
11923 I.R.Baboon
pi_64067844
De Jeff Buckleyversie van Hallelujah is trouwens niks vergeleken met die van Leonard Cohen.
pi_64068085
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
De Jeff Buckleyversie van Hallelujah is trouwens niks vergeleken met die van Leonard Cohen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:34:57 #277
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_64068146
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zijn de kerstpakketten trouwens al binnen?
Kerstpaketten zijn zó'n faux pas tijdens een economische crisis.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_64068530
Jeff Buckley... tja, dat is denk ik toch een fase. Zoals punk of Kate Bush.
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:46:46 #279
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_64068586
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:45 schreef zodiakk het volgende:
Jeff Buckley... tja, dat is denk ik toch een fase. Zoals punk of Kate Bush.
Of Ayn Rand. Of komt dat te dicht bij huis?
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_64070456
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:46 schreef Marble het volgende:
Of Ayn Rand. Of komt dat te dicht bij huis?
Nee hoor. Hoezo?
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:42:35 #281
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_64070556
Oh ik dacht dat je laatst zei dat je in haar proza was gedoken. Maar misschien verwar ik je met iemand anders.
pi_64070892
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:42 schreef Marble het volgende:
Oh ik dacht dat je laatst zei dat je in haar proza was gedoken. Maar misschien verwar ik je met iemand anders.
Oh dat! Ja, ik lees momenteel The Fountainhead, maar dat geen fase: ik lees toevallig een boek van haar en als het uit is dan lees ik weer een ander boek, .
pi_64075964
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:13 schreef leipelullo het volgende:
Dan is een hotel goedkoper.
Ja, logisch toch? Een ziekenhuis is gelijk aan een hotel in de zin dat het een gebouw is waar je overnacht, te eten kunt krijgen en dat rendabel gerund moet worden. Daarbij komen in een ziekenhuis nog de kosten van doctoren en ander personeeel, die flink hoger zullen zijn dan de kosten van het kamermeisje en de receptiemiep in een hotel.
  woensdag 17 december 2008 @ 00:10:26 #284
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_64076052
quote:
Op woensdag 17 december 2008 00:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, logisch toch? Een ziekenhuis is gelijk aan een hotel in de zin dat het een gebouw is waar je overnacht, te eten kunt krijgen en dat rendabel gerund moet worden. Daarbij komen in een ziekenhuis nog de kosten van doctoren en ander personeeel, die flink hoger zullen zijn dan de kosten van het kamermeisje en de receptiemiep in een hotel.
Maar wel meer een hostel dan een hotel dan, gezien het feit dat je (meestal) met vreemden op één kamer slaapt en zo.
pi_64078937
Môge-hoi.
pi_64079840
Ik ga me omscholen. Ik ben me er zeer van bewust dat de gekte op elke werkvloer immense vormen aanneemt, maar ik heb toch wel goede hoop dat het elders in elk geval ietsje beter is dan hier.
pi_64082754
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:35 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ga me omscholen. Ik ben me er zeer van bewust dat de gekte op elke werkvloer immense vormen aanneemt, maar ik heb toch wel goede hoop dat het elders in elk geval ietsje beter is dan hier.
wtf lol wat ga je doen?
pi_64083312
Er komen hier net plannen op om met een paar jonge collega's een bedrijfje te beginnen. Daar zitten een paar informaticamensen bij, dus het kan die richting in, maar het kan ook een maatschap van freelance leraren worden. Ik heb het ook al wel eens met mensen gehad over een huiswerkinstituut. Daar zit in het onderwijs het geld: al die ouders die voor veel geld proberen te laten bijspijkeren wat in het normale onderwijs misgaat.

Maar ik kan ook gewoon mijn sollicitatie-activiteiten bij boekhandels e.d. weer oppakken. We'll see, we'll see. Als het schip zinkt is het eerst zaak om het te verlaten, en waar de reddingsboei dan uiteindelijk naartoe drijft is van later zorg .
pi_64085375
informatica

verder klinkt t leuk. zo'n eigen instituut waar je je eigen normen kan proberen te realiseren... succes!
  woensdag 17 december 2008 @ 13:22:07 #290
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_64086204
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:51 schreef ShadyLane het volgende:
Maar ik kan ook gewoon mijn sollicitatie-activiteiten bij boekhandels e.d. weer oppakken. We'll see, we'll see. Als het schip zinkt is het eerst zaak om het te verlaten, en waar de reddingsboei dan uiteindelijk naartoe drijft is van later zorg .
Ja want daar zit wél toekomst in!
pi_64089564
Nou kijk, het mooie is: ik kan altijd weer terug het onderwijs in Alle ruimte dus om eens uit te gaan proberen of het gras elders groener is of niet.
pi_64089722
Kun je niet parttime lesgeven? Maatschappijleer telt toch niet veel uren.
Graag op anoniem
  woensdag 17 december 2008 @ 15:11:48 #293
37950 JAM
pi_64089770
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:04 schreef ShadyLane het volgende:
Nou kijk, het mooie is: ik kan altijd weer terug het onderwijs in Alle ruimte dus om eens uit te gaan proberen of het gras elders groener is of niet.
Ja, dat is het. Het gras is elders altijd groener.
  woensdag 17 december 2008 @ 15:13:41 #294
37950 JAM
pi_64089831
Maar ik erken. J.J. was een prachtige man.

.
pi_64091679
Eén mevrouw houdt niet zo van dat gewieg.

En terecht. . Ik snap niet wat hier ook maar OK aan is. Kan die vent niet gewoon praten?
  woensdag 17 december 2008 @ 16:13:13 #296
15967 Frollo
pi_64091725
Oh ja, Youtube.
  woensdag 17 december 2008 @ 16:23:56 #297
15967 Frollo
pi_64092085
Tijd: Afgelopen zaterdag, bij het invallen van de schemering. Plaats: Zo'n steegje aan de achterzijde van een winkelstraat, waar de vuilcontainers staan en de nooduitgangen op uitkomen.

Wat ik zag:

En nu? Geen idee.
  woensdag 17 december 2008 @ 16:31:14 #298
37950 JAM
pi_64092327
Connie Palmen zuigt aan de piemel van H.A.F.M.O.
  woensdag 17 december 2008 @ 16:33:43 #299
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_64092395
Nee joh, die twee lezen elkaar voor in bed.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 17 december 2008 @ 16:34:28 #300
15967 Frollo
pi_64092420
Hé Lienekien!
  woensdag 17 december 2008 @ 16:38:00 #301
37950 JAM
pi_64092518
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:33 schreef Lienekien het volgende:
Nee joh, die twee lezen elkaar voor in bed.
Ach, wat schattig. Dat doen mijn vrouw en ik ook. Zo heb ik haar gisteren nog voorgelezen uit Dick Bruna's nieuwe prachtboek 'Nijntje is stout.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')