Een klassieke uiteraard, anders moet je er niet eens aan beginnen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 05:06 schreef Marble het volgende:
[..]
Met wat voor piek erop? Een klassieke, een moderne of een ironische?
Da's een hele respectabele leeftijd.quote:
Er zijn maar weinig historici die kunnen tippen aan Jonathan Israël. De visie van een buitenstaander is daarnaast juist erg verfrissend. Hij schrijft en zegt hele onnederlandse dingen over Nederland.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:46 schreef Seborik het volgende:
[..]
Vanuit de chauvinistische illusie dat Nederlanders beter over hun eigen geschiedenis kunnen schrijven dan in dit geval Engelstaligen.
Gefeliciteerd, Claudia_x.
Je hebt natuurlijk wel gelijk, maar als iemand om wie je veel geeft ziek is, maakt de (respectabele) leeftijd natuurlijk weinig uit: of iemand 17, 30, 0f 70 is, het is gewoon klote. Mijn vader is 74 en al ben ik best bezig met zijn sterfelijkheid, de dag dat ik hiermee geconfronteerd zal worden, wordt geen dag waarop ik dit soort relativerende dingen kan denken. Denk ik.quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:16 schreef k_man het volgende:
Da's een hele respectabele leeftijd.Hoe vervelend ook, mensen krijgen allemaal op de een of andere manier van hun gezondheid op zo'n hoge leeftijd. Als ze aangeven dat het goed te behandelen is, komt ie er vast glansrijk doorheen.
Iedereen met een beetje verstand en ervaring snapt dat bij complexe familierelaties afkeer en onvoowaardelijke liefde heel goed hand in hand kunnen gaan. Het is volgens mij zelfs zo dat het één (de afkeer) rechtstreeks het gevolg is van het ander, vanwege de onvermijdelijke verbondenheid die soms ook als teveel kan voelen. Dat ik me na al die jaren nog steeds zo geraakt voel vanwege een paar emailtjes, zegt ook al wel genoeg. Iemand niet kunnen uitstaan, maar diegene toch het allerbeste gunnen: ja, dat kan.quote:Op vrijdag 12 december 2008 01:58 schreef Marble het volgende:
Die laatste zin gelooft natuurlijk niemand.
Zoiets, maar dan in minder sterke mate, heb ik inderdaad met mijn zus. Het is zelfs een kunst gebleken om zelf ongecompliceerd gelukkig te zijn zonder me schuldig te voelen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:01 schreef ShadyLane het volgende:
Ja hoor, dat kan. Mijn grootste verdriet is om iemand die doodongelukkig was en om mijn machteloosheid daar iets aan te veranderen. Dat suggereert dat ik erg veel van 'r hield. Maar tegelijkertijd was haar overlijden mijn allergrootste opluchting, dat suggereert weer heel wat anders. Lijkt niet met elkaar te rijmen, maar dat doet het wel.
Wat spijtig dat je direct zo lelijk gaat sneren ipv op niveau te reageren als je je aangevallen voelt. Het was namelijk allerminst als aanval bedoeld.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:50 schreef mane het volgende:
[..]
Iedereen met een beetje verstand en ervaring snapt bla bla bla
Zelfs een Marokkaanse?quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dan zou ik nog liever bij een massale familie zitten.
Daar heb je wel lekker eten. Maar dan weer geen drank. Lastig...quote:
Helemaal mee eens! Net lekker in de frisse decemberlucht een uurtje rondgelopen in het duin!quote:Op zondag 14 december 2008 10:12 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Goeiemorgen! Lekker dagje! Lekker koud! Lekker zeg!
Jammer om te horen. Afgezien van die debiele titel hoorde ik eigenlijk alleen maar goeie verhalen over de cd van Paulusma. Ik was wel van plan om ze binnenkort eens live te gaan bekijken. (Zag een paar weken terug toevallig nog die andere Daryll-Ann'er Anne Soldaat nog bij een literair/muzikaal project. Wat een fantastische muzikant is dat toch!)quote:Op zondag 14 december 2008 13:50 schreef dwerg het volgende:
In het voorprogramma stond Paulusma, en dat was een stuk minder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |