abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 december 2008 @ 09:18:14 #176
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63980873
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 21:08 schreef k_man het volgende:
Sterkte Erik.

Hoe oud is je opa?
75.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 13 december 2008 @ 09:37:22 #177
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_63980986
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 05:06 schreef Marble het volgende:

[..]

Met wat voor piek erop? Een klassieke, een moderne of een ironische?
Een klassieke uiteraard, anders moet je er niet eens aan beginnen.
pi_63981660
Da's klote, Erik. Sterkte, en hopelijk zijn ze er inderdaad op tijd bij.
I intend to live forever, or die trying.
pi_63982047
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 09:18 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

75.
Da's een hele respectabele leeftijd. Hoe vervelend ook, mensen krijgen allemaal op de een of andere manier van hun gezondheid op zo'n hoge leeftijd. Als ze aangeven dat het goed te behandelen is, komt ie er vast glansrijk doorheen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2008 11:16:42 ]
pi_63983274
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:46 schreef Seborik het volgende:

[..]

Vanuit de chauvinistische illusie dat Nederlanders beter over hun eigen geschiedenis kunnen schrijven dan in dit geval Engelstaligen.

Gefeliciteerd, Claudia_x.
Er zijn maar weinig historici die kunnen tippen aan Jonathan Israël. De visie van een buitenstaander is daarnaast juist erg verfrissend. Hij schrijft en zegt hele onnederlandse dingen over Nederland. .

Nog gefeliciteerd Claudia en Erik: sterkte.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  zaterdag 13 december 2008 @ 12:36:24 #181
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63983283
Wat rot, Erik.
The love you take is equal to the love you make.
pi_63983419
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:16 schreef k_man het volgende:

Da's een hele respectabele leeftijd. Hoe vervelend ook, mensen krijgen allemaal op de een of andere manier van hun gezondheid op zo'n hoge leeftijd. Als ze aangeven dat het goed te behandelen is, komt ie er vast glansrijk doorheen.
Je hebt natuurlijk wel gelijk, maar als iemand om wie je veel geeft ziek is, maakt de (respectabele) leeftijd natuurlijk weinig uit: of iemand 17, 30, 0f 70 is, het is gewoon klote. Mijn vader is 74 en al ben ik best bezig met zijn sterfelijkheid, de dag dat ik hiermee geconfronteerd zal worden, wordt geen dag waarop ik dit soort relativerende dingen kan denken. Denk ik.
pi_63983488
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:58 schreef Marble het volgende:

Die laatste zin gelooft natuurlijk niemand.
Iedereen met een beetje verstand en ervaring snapt dat bij complexe familierelaties afkeer en onvoowaardelijke liefde heel goed hand in hand kunnen gaan. Het is volgens mij zelfs zo dat het één (de afkeer) rechtstreeks het gevolg is van het ander, vanwege de onvermijdelijke verbondenheid die soms ook als teveel kan voelen. Dat ik me na al die jaren nog steeds zo geraakt voel vanwege een paar emailtjes, zegt ook al wel genoeg. Iemand niet kunnen uitstaan, maar diegene toch het allerbeste gunnen: ja, dat kan.
pi_63983625
Ik weet het mane, ik heb een paar weken geleden mijn oma verloren.

Ik weet niet of ik me zorgvuldig genoeg uitgedrukt heb. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat mensen van die leeftijd nou eenmaal last krijgen van allerlei ziektes, kwaaltjes en ongemakken. Dat is te verwachten en niet iets om je meteen heel erg zorgen over te maken. Negen van de tien keer komt dat gewoon goed. Dus zeker als de artsen van Eriks opa aangeven dat het goed behandelbaar is, is er geen aanleiding om meteen het ergste te vrezen.

Het was opbeurend bedoeld, niet zo zeer relativerend.
pi_63983654
Ja, dat weet ik ook. . Ik was een beetje aan 't zeuren.
pi_63983680
Ja hoor, dat kan. Mijn grootste verdriet is om iemand die doodongelukkig was en om mijn machteloosheid daar iets aan te veranderen. Dat suggereert dat ik erg veel van 'r hield. Maar tegelijkertijd was haar overlijden mijn allergrootste opluchting, dat suggereert weer heel wat anders. Lijkt niet met elkaar te rijmen, maar dat doet het wel.

Erik, veel sterkte. De prognoses zijn dus goed?
pi_63983722
Ik ben 'niet lekker' genoeg om niet op kraamvisite te gaan aan de andere kant van het land -je moet vooral ook niet zo'n baby gaan lopen besmetten natuurlijk-, maar wel lekker genoeg voor 'op de bank met een goed boek'. Wat heerlijk
pi_63983736
En ook lekker genoeg om zometeen naar de supermarkt te lopen en allerlei lekkers in huis te halen. Chocolademousse is goed voor de mens.
pi_63983849
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 13:01 schreef ShadyLane het volgende:
Ja hoor, dat kan. Mijn grootste verdriet is om iemand die doodongelukkig was en om mijn machteloosheid daar iets aan te veranderen. Dat suggereert dat ik erg veel van 'r hield. Maar tegelijkertijd was haar overlijden mijn allergrootste opluchting, dat suggereert weer heel wat anders. Lijkt niet met elkaar te rijmen, maar dat doet het wel.
Zoiets, maar dan in minder sterke mate, heb ik inderdaad met mijn zus. Het is zelfs een kunst gebleken om zelf ongecompliceerd gelukkig te zijn zonder me schuldig te voelen.

In ieder geval: vanmiddag is het familiefeestje en ik heb er wel zin in, eigenlijk. Ondanks een achtergrond van calvinisme hebben ze toch allemaal bourgondische neigingen en dus wordt het vast gezellig. Mijn zus kan ik makkelijk een beetje mijden gelet op de belachelijke grootte van ons gezin. Ik ben inmiddels al 12x tante. . Dus ik ga heel tanterig vragen hoe het op school gaat etc. En verder champagne en wijn drinken.
  zaterdag 13 december 2008 @ 13:45:02 #190
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_63984376
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 12:50 schreef mane het volgende:

[..]

Iedereen met een beetje verstand en ervaring snapt bla bla bla
Wat spijtig dat je direct zo lelijk gaat sneren ipv op niveau te reageren als je je aangevallen voelt. Het was namelijk allerminst als aanval bedoeld.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  zaterdag 13 december 2008 @ 13:56:40 #191
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_63984554
Ik moet vanavond naar een massaal feest van m'n werk. Dan zou ik nog liever bij een massale familie zitten.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 13 december 2008 @ 13:58:40 #192
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_63984581
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 13:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dan zou ik nog liever bij een massale familie zitten.
Zelfs een Marokkaanse?
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_63986000
Wat een gewauwel zeg!
  zaterdag 13 december 2008 @ 16:14:54 #194
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_63987097
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 13:58 schreef Marble het volgende:

[..]

Zelfs een Marokkaanse?
Daar heb je wel lekker eten. Maar dan weer geen drank. Lastig...
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_63995241
Ik kan de 'the assassination of Jesse James'-dvd niet vinden. En natuurlijk wel tig andere.
pi_64001866
Goeiemorgen! Lekker dagje! Lekker koud! Lekker zeg!
  Moderator zondag 14 december 2008 @ 13:14:40 #197
42184 crew  DaMart
pi_64004306
quote:
Op zondag 14 december 2008 10:12 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Goeiemorgen! Lekker dagje! Lekker koud! Lekker zeg!
Helemaal mee eens! Net lekker in de frisse decemberlucht een uurtje rondgelopen in het duin!
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_64004517
Hm, misschien toch maar even naar buiten dan straks. Ik wil morgen weer kunnen werken, maar ik denk niet dat een frisse neus halen (wat een uitdrukking) het herstelproces zal vertragen. Integendeel misschien zelfs.

Maar eerst is er op de Belg het EK veldlopen, met allemaal heel snelle mensen die tekeergaan in de vrieskou
pi_64005110
De Dijk gisteren was erg okee.

In het voorprogramma stond Paulusma, en dat was een stuk minder. Jelle Paulusma is na Daryll-Ann solo gegaan, en staat vervolgens met drie voormalige leden van Daryll-Ann weer op één podium om zijn tweede album iRecord (wat een domme titel) te promoten. Ik ga niet zeggen dat de muziek slecht was, er stonden zeker vijf (van de zeven) getalenteerde muzikanten op het podium, maar het was wel totaal ongeschikt als voorprogramma van De Dijk. Te lang uitgesponnen, vervormde gitaren, één nummer dat qua lengte en stijl Pink Floyd naar de kroon probeerde te steken, en het publiek werd steeds minder enthousiast. Na 40 minuten Paulusma was er nog maar een handvol mensen dat de moeite nam om te applaudiseren.

De Dijk had na twee nummers de zaal al in hun broekzak. Ik moet zeggen dat ik de band nog nooit live had gezien, maar ik was toch blij verrast dat vrijwel de hele zaal meezong met Binnen zonder kloppen. Het publiek was iets stiller tijdens de nieuwere nummers van hun laatste cd Brussel, die inmiddels goud is (30.000 verkochte exemplaren). Huub van der Lubbe was in stijlvol pak gekleed, en de mannen zijn in 25 jaar natuurlijk wel ouder geworden, toch speelden ze als een stel jonge honden de zaal plat. Tegen het eind, bij Dansen op de vulkaan, was ook het zittende deel van het publiek gaan staan, en danste iederéén (zelfs ik, een beetje dan). Er waren twee toegiften, en na twee uur spelen nam Huub van der Lubbe zelfs nog de tijd om bij het standje met bandshirts te signeren.
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 14 december 2008 @ 22:00:38 #200
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_64016534
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:50 schreef dwerg het volgende:
In het voorprogramma stond Paulusma, en dat was een stuk minder.
Jammer om te horen. Afgezien van die debiele titel hoorde ik eigenlijk alleen maar goeie verhalen over de cd van Paulusma. Ik was wel van plan om ze binnenkort eens live te gaan bekijken. (Zag een paar weken terug toevallig nog die andere Daryll-Ann'er Anne Soldaat nog bij een literair/muzikaal project. Wat een fantastische muzikant is dat toch!)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')