abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 mei 2004 @ 02:24:01 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19186660
quote:
MACHELEN A/D LEIE (ANP) - De 80-jarige Gerard Reve wordt maandag definitief opgenomen in een verpleeghuis in België. De zelfbenoemde volksschrijver lijdt aan de ziekte van Alzheimer en lag al 3,5 maand in het ziekenhuis in Deinze.

De ziekte is in zo'n vergevorderd stadium dat hij continu moet worden verpleegd, vertelt levenspartner Joop Schafthuizen. Reve lijdt al lange tijd aan de ziekte. Hij werd daar in november vorig jaar ook al voor opgenomen in het ziekenhuis, maar keerde toen voor twee maanden terug naar huis in Machelen aan de Leie.

Schafthuizen zegt dat Reve lichamelijk in ,,topconditie is, maar dat hij de laatste maanden geestelijk sterk achteruit is gegaan. ,,Ik ben blij dat hij nu naar een verpleeghuis gaat waar hij zijn eigen kamer krijgt, met daarin zijn eigen spulletjes, zoals een paar dierbare schilderijen.'' Ook het mariabeeldje zal niet ontbreken.

Bezoek valt de schrijver erg zwaar, zegt Schafthuizen, ,,omdat hij niet meer beseft wie de mensen zijn''. ,,Ze kunnen beter een prentbriefkaart sturen met poezen erop. Daar is hij momenteel erg dol op. Hij is altijd al dol op poezen geweest, maar momenteel is hij continu aan het goochelen met de poezenplaatjes.''

SP!TS Actueel, zondag 16 mei 2004, 23:46.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_19186690
Wat een lijdensweg...
pi_19191564
Avondrood

Eens was ik jong en schoon.
Vrouwen die met mij dansten werden in mijn armen
medegevoerd tot duizelingwekkende hoogten.
Nu gaat niets meer omhoog:
het enige dat stijf staat zijn mijn gewrichten.
Ach, waar zijt gij gebleven,
zoete, bittere, onstuimige jeugd?
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_19191601
Treurig. Maar dat geldt voor iedereen met Alzheimer.

Als Reve overlijdt, gaat Schafthuizen er volgens mij snel achteraan.
pi_19192343
Neuh. Als Reve overlijdt, gaat Schafthuizen alles wat Reve ooit heeft aangeraakt veilen. Waarschijnlijk gaat zelfs zijn eigen pielemuisje onder de hamer.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_19223181
Ar-me Ge-rard.
quote:
Getuigenis

Ze willen dat ik schrijf
voor de vooruitgang.
Maar ik kan niet schrijven zoals zij,
al stam ik van hen af.
Ik moet de wijken van het volk in
en mijn oor te luist’ren leggen:
zo hoor je nog eens wat.
Wat wil het volk?
Niet veel goeds, dat is zeker.
Dus ga ik de straat op,
met mijn eigen vaandel
waarop geschreven staat:
Vrijheid! Ziekte! Ouderdom!
Lang leve de Dood!
pi_19499857
Schenken ze wijn overigens, in zo'n verpleeghuis?
pi_19517788

[ Bericht 34% gewijzigd door OllieA op 30-05-2004 23:12:01 ]
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_19522439
je zou zn verpleegertje maar zijn....
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_19535933
Wat is dit nu weer voor na-re opmerking . Als het in mijn vermogen lag, zou ik volgaarne meneer Reve willen verplegen.
pi_19541912
Dat is geen nare opmerking, we weten allemaal dat meneer Reve van strakke jongensbillen houdt en niet iedereen zal de aandacht daarvoor weten te waarderen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_19688218
Ik stel overigens voor dat wij vanuit onze hoedanigheid als dinges meneer Reve een prettig ogende prentenbriefkaart zenden. Dit om hem een hart onder de riem te steken in deze voor hem ongetwijfeld zeer vervelende tijden, zo zonder wijn en weke jongensbillen.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 10:54:01 #13
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_19830546
quote:
Op zondag 6 juni 2004 18:53 schreef Gellius het volgende:
Ik stel overigens voor dat wij vanuit onze hoedanigheid als dinges meneer Reve een prettig ogende prentenbriefkaart zenden. Dit om hem een hart onder de riem te steken in deze voor hem ongetwijfeld zeer vervelende tijden, zo zonder wijn en weke jongensbillen.
Ik vind Gerards voorliefde voor poesjes vrij ironisch.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_20503392
quote:
Op maandag 17 mei 2004 02:30 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wat een lijdensweg...
Leeft ie eigenlijk nog
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 juli 2004 @ 01:59:10 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_20503410
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 01:57 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Leeft ie nog wel
Door deze topickick dacht ik dat ie was overleden. Wil je dat niet meer doen ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 9 juli 2004 @ 02:00:08 #16
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_20503424
Ach, zó leuk waren die boeken nou óók weer niet .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 juli 2004 @ 02:04:40 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_20503478
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 02:00 schreef k_i_m het volgende:
Ach, zó leuk waren die boeken nou óók weer niet .
Nee totale bagger. Wat een ophef voor een minuscuul draadje in de Nederlandse letteren.

De Avonden vooral, wat een bagger dat hele generaties jonge adolescenten zich mert Frits van Egters konden identificeren was puur toeval.

Hij sprak heus niet namens een hele generatie hoor, dat is een fabeltje.

Trouwens het was ook een vieze man want Jeroen Krabbé speelde in de vierde man de hoofdpersoon, dat zegt genoeg.

Op de brandstapel met die boeken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_20503479
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 01:59 schreef tong80 het volgende:

[..]

Door deze topickick dacht ik dat ie was overleden. Wil je dat niet meer doen ?
Dat was ook de bedoeling (nee hoor)
Ik had allang een overlijdensbericht verwacht, maar die lijdensweg wordt maar langer en langer
Arme Gerard...
  vrijdag 9 juli 2004 @ 12:00:25 #19
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_20507779
In de Volkskrant van zaterdag gingen ze op bezoek bij hem, ilona-scuderia. Hij ziet er nog steeds gewoon uit als vroeger, en hij kwam niet heel ongelukkig over, voor zo ver ik dat in kan schatten.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_20511608
Opmerkelijk, zeker nu die Alzheimer in een vergevorderd stadium is, hij niet meer beseft wie de mensen om hem heen zijn en hij continu verpleegd moet worden
Zo zou ik mijn laatste dagen iig niet willen slijten...
pi_20732333
quote:
Op zondag 6 juni 2004 18:53 schreef Gellius het volgende:
Ik stel overigens voor dat wij vanuit onze hoedanigheid als dinges meneer Reve een prettig ogende prentenbriefkaart zenden.
Voor oom Gerard:

maandag 19 juli 2004 @ 22:47:16 #22
52191 DABAMaster