quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:53 schreef ShadyLane het volgende:Hebben jullie trouwens ook een

taakbeleid

, mane? Ik word er gestoord van dat ik allerlei onzintaken op me neem om maar te voldoen aan die papieren werkelijkheid, en daardoor geen tijd/energie meer heb voor alle dingen die ik doe die dan weer niet onder het taakbeleid vallen. Als ik regelmatig pro deo leerlingen een hele zaterdag of een avond mee op pad neem, wil ik niet een briefje in mijn postvak krijgen met "je staat in de min, dus we kunnen dit schooljaar nog een beroep op je gaan doen voor nog een onzintaak".
Nou, ik heb daar nooit gezeur over gehad tot nu toe omdat ik nooit in de min sta. Het takenbeleid op zichzelf is natuurlijk wel volslagen onzin en stupide. Schoolleidingen die graag willen dat ik iets extra doe, heb ik altijd meteen gevraagd hoeveel uren daarvoor staan. En als ze dan zeggen: 'euh niets', trek ik mijn meest verbaasde gezicht en zeg ik zoiets als: meen je dat nou, wat raaaaaar? Hmm, dan moet ik er toch eens over nadenken.
Ik had toen ik wegging op mijn vorige school nog heel veel onuitbetaalde uren voor het begeleiden van profielwerkstukken. Die wilden ze aanvankelijk ook niet uitbetalen. Ik heb daar een aardig spelletje over gespeeld en heb uiteindelijk toch 700 euro netto uitbetaald gekregen. Niet meer dan terecht natuurlijk, maar als ik niets had gedaan had ik ook niets gekregen.
Maar op die leuke school waar ik nu werk, gaat het heel ouderwets en moet ik nog even vrienden blijven met de schoolleiding en de boel een beetje aftasten. Wat collega's en leiding betreft is 't een beetje een mijnenveld. Ze hebben toch een beetje de houding: je mag blij zijn dat je hier mág werken. En een graf graven voor een ander hebben ze ook uitgevonden. Ik observeer en houd voorlopig mijn mond (en dat is heeeeel moeilijk voor mij).