Marlieske wat een goed bericht, is die tri-22 alleen op de echo te zien of moet je daar langer op wachten?quote:Op maandag 8 december 2008 12:28 schreef cattie het volgende:
-knip-
Ik wilde eigenlijk komen klagen dat ik bagger slaap en dat ik het zwanger zijn vannacht goed zat was. Ik heb mijn man gezegd dat hij de derde op zijn buik kan schrijven. Maar als ik dit allemaal lees voel ik me gezegend met mijn zwangerschap. Ik sta even weer met beide beentjes op de grond.
quote:Op maandag 8 december 2008 16:25 schreef Jelief het volgende:
Ik voel mij dus alsof ik al een week of 38 ben...
quote:Op maandag 8 december 2008 16:25 schreef DJMO het volgende:
ik ben 38 weken vandaagof had ik dat al gezegd
![]()
Ik ook!quote:Op maandag 8 december 2008 16:51 schreef Ynske het volgende:
ben benieuwd naar de naam van de kleine van Ingrid en Djeez
en hoop dat Ingrid het goed maakt
Ja hiermee houd ik rekening ik ga dan ook als de lucht hier een beetje geklaard is zorgen dat mijn huisarts de na controles wil doen of een andere vk uit de regio, al voel ik weinig meer voor verloskundigen dit is namelijk de 2de zwangerschap dat ze me laten zitten met een hoop ellende het vertrouwen in die huiselijke sfeer en "persoonlijke aandacht" is er dus wel af, dan zie ik liever niemand aan mijn bed als wel vorige keer heb ik ze ook maar 3 minuten binnen gehad en toen waren ze gevlogen.quote:Op maandag 8 december 2008 15:27 schreef Poppedein het volgende:
Nou zei ik zo dat ik t zou laten en doe ik t toch nog....
Marlieske, ik kan me je gevoel heel erg goed voorstellen, vind het ook absoluut niet netjes! Maar hou je er wel rekening mee dat, ook al beval je bij de gyn, de verloskundigen de nazorg weer zullen doen en dus in t kraambed nog een paar keer langs zullen komen? Als je dat niet wil is het misschien toch een idee om dan nu nog een andere praktijk op te zoeken voor die nazorg (mits er meerdere praktijken in jouw woongebied zijn)
dankjewelquote:Op maandag 8 december 2008 19:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
Jij uiteraard ook superwelkom hier!
jij ook gefeliciteerd natuurlijkquote:Op maandag 8 december 2008 19:16 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dankjewel
nu kan het grote voorbereiden/leren beginnen. iemand een linkje naar het vaders voor vaders topic
Liefquote:Op maandag 8 december 2008 19:39 schreef Vivi het volgende:
Miss-Sly, bij jou word ik echt even emo. Ik heb vandaag serieus aan je lopen denken (in de Blokker nog wel
) wat heeeeeeeeeerlijk
.
Als jij je fijner voelt in een trainingsbroek dan een spijkerbroek doe je dat toch lekker aan!quote:Op maandag 8 december 2008 20:50 schreef texelonia het volgende:
Morgen heb ik voor het eerst fysiotherapie. Is het handig om makkelijke kleding aan te trekken zoals een joggingbroek? Of kan ik net zo goed een spijkerbroek aandoen omdat ik anders voor lul loop? Of maakt het eigenlijk niks uit als je je zelf maar lekker erin voelt?
Ik heb geen idee wat ik ervan kan verwachten. Ik moet erheen voor klachten aan mijn bekken. Dus ik denk dat ik dan wel oefeningen zal doen daar? Daarom leek een joggingbroek me idd prettiger. Maar voor hetzelfde geldt is het alleen praten en moet ik de oefeningen thuis doen, of is het de eerste keer alleen dingen bespreken en volgende keer pas voor het echie. Er zijn er hier meer die voor hun bekken fysio hebben dus vroeg me af wat hun handig vondenquote:Op maandag 8 december 2008 20:57 schreef Poezebeest het volgende:
Als jij je fijner voelt in een trainingsbroek dan een spijkerbroek doe je dat toch lekker aan!
Ik weet niet waarom je naar de fysio moet, maar als je voor oefeningen gaat dan is een joggingbroek natuurlijk het fijnst. Ga je voor het duw- en trekwerk van de fysio maakt het niet uit wat je aan doet, zal dan toch uit moeten.
Klinkt misschien heel stom maar het geeft me wel "rust".. Al heb ik op sommige dagen wel zoiets van liever vandaag nog een keizersnede dan morgen! (En dat is natuurlijk bij 28+5 niet zo heel erg handigquote:Op maandag 8 december 2008 21:21 schreef texelonia het volgende:
Raissa wat een toestanden weer zegHoudt ook niet op bij jou he, nu weer met die abcessen.... Iig fijn dat met de baby alles goed was! En fijn denk ik ook dat je een datum hebt voor de ks, waar je naartoe kan leven?
Ik ben fysio geweest dus daarom reageerde ik. Meestal is het zo dat je een gesprekje hebt over wat de klachten zijn en dat er daarna wat testjes gedaan worden aangezien je van de buitenkant niet kunt zien waar het aan ligt, kunnen je botten, spieren of iets anders zijn. Daarna wordt er gekeken wat er gedaan moet worden en waarschijnlijk zullen daar ook oefeningen bij zitten. Iig succes ermee!quote:Ik heb geen idee wat ik ervan kan verwachten. Ik moet erheen voor klachten aan mijn bekken. Dus ik denk dat ik dan wel oefeningen zal doen daar? Daarom leek een joggingbroek me idd prettiger. Maar voor hetzelfde geldt is het alleen praten en moet ik de oefeningen thuis doen, of is het de eerste keer alleen dingen bespreken en volgende keer pas voor het echie. Er zijn er hier meer die voor hun bekken fysio hebben dus vroeg me af wat hun handig vonden
Nou kan me best voorstellen dat dat je wat rust geeft, dat je weet dat je in elk niet langer dan die datum hoeft. En misschien zelfs dus wel eerder. Sterktequote:Op maandag 8 december 2008 21:28 schreef Raissa het volgende:
[..]
Klinkt misschien heel stom maar het geeft me wel "rust".. Al heb ik op sommige dagen wel zoiets van liever vandaag nog een keizersnede dan morgen! (En dat is natuurlijk bij 28+5 niet zo heel erg handigmaar ze doet me zo'n pijn met dat getrappel
)
Kleren uit?quote:Op maandag 8 december 2008 21:42 schreef marlieske het volgende:
Tex, maakt niets uit wat je aandoet joh, het moet toch uit.
Je zal namelijk in je ondergoed een aantal keren naar voren en opzij moeten buigen, mogelijk gaan ze je een kraakbeurtje geven (GODDELIJK!! eerste keer is ff schrikken daarna heerlijk) en dan zal ze je wel wat oefeningen geven om je buikspieren wat sterker te maken/houden zodat je het zwakke van het bekken wat beter kan opvangen.
Als kleine tip wil ik je meegeven na je fysio bezoek, ff een half uurtje rustig te gaan wandelen als je namelijk meteen op de fiets of in de auto springt of erger nog gaat zitten, dan heb je minder lang plezier van het los maken, die tip is van het huis![]()
Succes morgen ik hoop dat je na je eerste bezoek er niet teveel last van hebt, maar bij de fysio geld de eerste keer kan het wat beurs voelen en daarna word het een genot!
* DJMO volkomen geisoleerd gaat leven komende weekquote:Op maandag 8 december 2008 22:13 schreef Brighteyes het volgende:
*om een hoekje spiekt om te zien of er al een naam bekend is...
DJMO, volgens mij zegt men juist dat een bevalling eerder op gang komt als alles rustig is ipv als het heel stressvol is.
Ik heb deze post nooit met droge ogen kunnen lezen, ik gunde het jullie zo vreselijk om van dat kleine kamertje die kinderkamer te maken maar kon daar helaas niets aan doen voor jullie uiteraard...quote:Op maandag 3 december 2007 21:52 schreef miss_sly het volgende:
Ach ja, de kinderkamer. Tot de positieve test was dat "het kleine kamertje" en ineens was het "de kinderkamer" De eerste keer dat ik er weer in stond na de positieve test voelde het zo anders. De eerste paar keer na de miskraam probeerde ik niet naar het kamertje te kijken. Nu zie ik het telkens met gemengde gevoelens. Toch is het weer "het kleine kamertje", maar de hoop blijft dat ik er ooit nog "de kinderkamer
" van mag maken.
Goed nieuws de baby ligt dus in de startblokkenquote:Op maandag 8 december 2008 22:31 schreef Estrys het volgende: Ze wil nog wel mijn man even zien de volgende keerivm zijn ervaringen bij de zwangerschapsgym.
Inderdaad, Ingrid vond het maar niks. Toen een van die gasten aan haar vroeg hoe het met de weeën ging, antwoordde ze dan ook droog: "Kut!" Erg grappig, hadden ze niet verwacht. Ze moesten er zelf ook wel om lachen...quote:Op maandag 8 december 2008 23:00 schreef Troel het volgende:
Wat een menneke.
En wat een helse bevalling inderdaadZoveel mensen erbij!
Ondanks dat Kim een schat van een meid is, en een geweldige dikke boef, is dit toch de koningswens. Een jongetje en een meisje, wie wil dat niet? Pech is nu wel dat ik nogmaals onder het mes moet...quote:Op maandag 8 december 2008 23:09 schreef Vivi het volgende:
Eindelijk een zoon? Klinkt ook niet erg aardig voor je dochterMaar goed, een schattig kaboutertje, die Tyler, veel geluk met z'n viertjes.
Madelievequote:Op maandag 8 december 2008 22:27 schreef Madelieve het volgende:
Miss Sly wat heerlijk een knipperlichtje![]()
.
Kan het niet laten om even een post van jou te quoten van ruim een jaar geleden.
[..]
Ik heb deze post nooit met droge ogen kunnen lezen, ik gunde het jullie zo vreselijk om van dat kleine kamertje die kinderkamer te maken maar kon daar helaas niets aan doen voor jullie uiteraard...
En nu gaat het dan toch gewoon gebeuren(*pinkt opnieuw traantje weg maar nu van blijdschap)
ehm....ik?quote:Op maandag 8 december 2008 23:15 schreef Djeez het volgende:
Ondanks dat Kim een schat van een meid is, en een geweldige dikke boef, is dit toch de koningswens. Een jongetje en een meisje, wie wil dat niet?
Maar jij krijgt dan ook een echt koningskoppel, eerst eenjongetje, dan een meisje. Je mag jezelf wel heel gelukkig prijzenquote:Op maandag 8 december 2008 23:26 schreef texelonia het volgende:
Ik weet nu 5 weken dat we een meisje krijgen en ik kon na 1 week het woord 'koningskoppel' al niet meer horen
Sommige dingen horen er gewoon bij, daar valt niet altijd iets aan te doen. Je bent zwanger, je lijf verandert.quote:Op dinsdag 9 december 2008 09:55 schreef texelonia het volgende:
Nou de fysio was een beetje een domper...Mijn bekken staat gewoon recht, ze zag verder niks bijzonders, en eigenlijk kan ze dus niet zoveel voor me doen. Alle dingen die ze ging testen zeg maar, had ik nu geen last van, nu ik nog fris en fruitig ben zeg maar. Maar aan het einde van de dag bijv zou ik wel pijn hebben gehad. Heb dat wel gezegd, maar dat had volgens haar dan met vermoeidheid te maken. De tips qua houding en genoeg rust nemen tussendoor tja dat deed ik allemaal eigenlijk. Niet dat ik echt op een wondermiddel had gerekend ofzow, maar dit voelt toch wel een beetje als een tegenvaller... Doorploeteren zoals het gaat dan dus maar.
quote:Op dinsdag 9 december 2008 10:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar jij krijgt dan ook een echt koningskoppel, eerst eenjongetje, dan een meisje. Je mag jezelf wel heel gelukkig prijzen
Ik was uitgegaan van een cyclus van 37 dagen met een eisprong op dag 21 ovulatietest gaf ook aan dat ik die dag mijn ei had. Toch ben ik 4 dagen teruggezet.quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:27 schreef Dakota het volgende:
ghehe ik kom er net achter dat mijn conceptiedatum niet kan kloppen omdat mijn vriend nooit op woensdag bij me wasdus ik of enkele dagen langer of korter zwanger.
Toch een leuk weetje
Königsköpfeltchen. Zo beter?quote:Op maandag 8 december 2008 23:26 schreef texelonia het volgende:
Ik weet nu 5 weken dat we een meisje krijgen en ik kon na 1 week het woord 'koningskoppel' al niet meer horen
Jep ik woon ook in Amsterdam, ik heb me aangemeld voor kraamzorg bij De Baker.quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:54 schreef miss_sly het volgende:
Fruppel, jij woont toch ook in Amsterdam? Enig idee hoe het met de kraamzorg enzo gesteld is en wat goed aangeschreven staat enzo? Ik heb werkelijk geen idee
quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:11 schreef Dakota het volgende:
Wat komt die kraamverzorgster eigenlijk doen
Alleen kennis maken of komt ze mijn stroopwafels opeten en mijn inboedel checken zodat ze de volgende keer precies weet wat waardevol genoeg is om te jatten![]()
Die laatste vraagquote:Op dinsdag 9 december 2008 14:16 schreef mrien het volgende:
Zoals, of we katten hadden, een stagiare wilden, of we rookten, dat soort dingen, wat we van de kraamhulp verwachtten..
dan blokkeer ik nu de deurquote:Op dinsdag 9 december 2008 14:16 schreef _Bar_ het volgende:
ze komt kijken of het de moeite waard is Dakota
Haha, ja, ze komt je stroopwafels opeten... maar het liefst nog oliebollen... dus als je die ook hebt?quote:Op dinsdag 9 december 2008 12:11 schreef Dakota het volgende:
Goh de kraamzorg heeft vandaag toch besloten om langs te komen voor een intake..ik ben morgen 38 wekenvanmiddag ook weer naar de verloskundige, zal wel niets bijzonders zijn
Ik hoorde laatst ook iemand erover dat er tijdens het intakegesprek gezegd was dat de tuin niet kindvriendelijk genoeg wasquote:Op dinsdag 9 december 2008 14:27 schreef Jose81 het volgende:
Hier is er trouwens helemaal geen inboedelcheck geweest... ik heb wel eens gehoord dat sommigen schijnen te controleren op traphekjes/sloten op keukenkastjes en dat soort dingen... maar niks dus..!
ons balkon ligt vol glas en konijnenkeutels..:Dquote:Op dinsdag 9 december 2008 14:37 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst ook iemand erover dat er tijdens het intakegesprek gezegd was dat de tuin niet kindvriendelijk genoeg was![]()
Ik ben echt nog niet bezig met zulke dingen, heb wel wat anders aan mn hoofdHoop dus dat ze dat gedeelte hier ook overslaan.
Maar als je wilt dat ze alleen komt om jou en de baby te contoleren kun je dat gewoon aangeven. Dan komt ze geen hele dag maar bijvoorbeeld maar uurtje of 2.quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:26 schreef Dakota het volgende:
ze hoeft hier iig niet schoon te maken..het liefst zou ik r helemaal niet willen, maar dat vertel ik r niet..ze heeft vast ook gevoelens
vriendlief zit in de ziektewet dus die kan mooi de huishoudelijke taken doen. Als het aan mij ligt, komt ze langs hangt ze de baby goed aan de tepelsientje en checkt ze de eventuele hechtingen bla bla en gezondheid van de baby..dan mag ze weer weg
wat wel grappig is..de baby heeft zich helemaal naar links gefrot..dus nu loop ik met een enorme bult aan mijn zijkant..het ziet er ontzettend stom uit
Ja dat soort dingen moet je gewoon aangeven.quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:58 schreef Dakota het volgende:
dat zou fijn zijn ja..ga ik ook wel aangeven..al kan het natuurlijk zijn dat als er toch een soort van complicaties optreden, ik haar meer nodig zal hebben.
iedereen krijgt toch 49 uur.. als er geen indicatie is?
In H'lo? Kan me die verloskamer nog maar al te goed herinnerenquote:Op dinsdag 9 december 2008 15:10 schreef Fuente het volgende:
Nou ik ben weer terug van de gyn.
Mijn bloeddruk was te hoog (onderdruk 95). Ze heeft gevoeld en mijn baarmoedermond ligt nog ver naar achteren, wel 2 cm ontsluiting. Omdat ik de baby ook minder voel, in combinatie met de bloeddruk heb ik een CTG gehad en bloed- en urine onderzoek. Bloed en urine waren goed, CTG was ook ok (na het eerste half uur veel porren en duwen besloot uk te gaan bewegen).
Alles bij elkaar willen ze nu niet langer wachten, dussssssssssss *tromgeroffel* morgen word ik ingeleid!
Ik vind het doodeng, maar ook wel fijn om te weten dat het echt gaat gebeuren nu.
ff google vertaal er op losgelaten, gebrekkig nederlands maar wellicht beter te begrijpen hihiquote:Op dinsdag 9 december 2008 15:15 schreef Brighteyes het volgende:Krijg net een linkje door van een collega, het is helaas voor mij niet leesbaar, want het is (dacht ik) portugees, maar de foto's zeggen genoeg:
Iemand die in Hello Kitty stijl wil bevallen?
Groot gelijkquote:Op dinsdag 9 december 2008 15:48 schreef Fuente het volgende:
Troel, in Hengelo ja
Diaan, Buuf wil zelf updaten, maar toch bedankt voor je aanbod
Fijn dat je kleine goed ligt trouwens!
Shame on youquote:Op dinsdag 9 december 2008 15:54 schreef DJMO het volgende:
oh diaan ik vergeet helemaal te zeggen tegen jou dat ik het zo fijn vind voor je dat je kleine gedraaid is*schaam*
fijn dat je geslaagd bent bij de ikea etc ik ben net terug van kerstcadeaus halen, ben redelijk geslaagd, maar mijn rug protesteert aan alle kanten en ook mijn blaas/bekken omgeving is niet blij met me geloof ik
Grappig, bij Twan heb ik juist een telefonische intake gehad en nu bij de tweede is ze thuis gekomen... zo is het weer verschillend bij elk kraambureau. Heb je ook al het kraamdossier gekregen? Dat vind ik wel een leuk boek, helemaal nadat de kraamverzorgster weg is. Ik heb die van Twan nog en lees hem af en toe.quote:Op dinsdag 9 december 2008 16:17 schreef Dakota het volgende:
Zijzelf is idd niet de kraamhulp maar een consulente. DJMO, ze komt langs omdat het de eerste is, bij een tweede doen ze dat niet meer.
Mijn vriend en ik wonen klein, hij zit in de ziektewet dus is de hele dag thuis, we zijn samen einzelgangers, tweinzelgangers dus. Het huishouden stelt geen drol voor. Verder heb ik genoeg ervaring met verse babietjes i.v.m aupairverleden, ik heb ooit op een kinderdagverblijf gewerkt en ik heb dus 4 zusjes en een broertje onder de 12 jaar waarbij ik erg veel heb geholpen. Ik denk dus niet dat ik veel hulp nodig zou hebben.. alleen voor borstvoeding en de gezondheidschecks.quote:Op dinsdag 9 december 2008 16:22 schreef Estrys het volgende:
Mij lijkt kraamzorg wel erg fijn en ik wil dan ook gewoon de uren waar ik recht op heb. Waarom zou je vooraf al zeggen dat je minder wil eigenlijk? Bij een eerste weet je dat toch helemaal niet wat fijn is? Ik heb aangegeven dat ik het prettig vind wanneer ze ook het eten klaar maakt, (dat vroeg die intaker, dus jaaaa koken is niet onze hobby. . Mijn man vroeg of we zo iemand niet voor altijd in kunnen huren.
Een map waarbij de eerste dagen worden bijgehouden jaquote:Op dinsdag 9 december 2008 16:28 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Grappig, bij Twan heb ik juist een telefonische intake gehad en nu bij de tweede is ze thuis gekomen... zo is het weer verschillend bij elk kraambureau. Heb je ook al het kraamdossier gekregen? Dat vind ik wel een leuk boek, helemaal nadat de kraamverzorgster weg is. Ik heb die van Twan nog en lees hem af en toe.
Ok snappet. Ik heb zelfs aangegeven dat wij een stagiaire geen enkel probleem vinden, zonder overleg met manlief overigens. Mijn man zei dat ze dan wel onder de 24 jaar moest zijn en blond haar moest hebbenquote:Op dinsdag 9 december 2008 16:29 schreef Dakota het volgende:
[..]
Mijn vriend en ik wonen klein, hij zit in de ziektewet dus is de hele dag thuis, we zijn samen einzelgangers, tweinzelgangers dus. Het huishouden stelt geen drol voor. Verder heb ik genoeg ervaring met verse babietjes i.v.m aupairverleden, ik heb ooit op een kinderdagverblijf gewerkt en ik heb dus 4 zusjes en een broertje onder de 12 jaar waarbij ik erg veel heb geholpen. Ik denk dus niet dat ik veel hulp nodig zou hebben.. alleen voor borstvoeding en de gezondheidschecks.
Op zich kan het zeker wel dat je geen hulp nodig hebt en het allemaal prima redt.quote:Op dinsdag 9 december 2008 16:29 schreef Dakota het volgende:
[..]
Mijn vriend en ik wonen klein, hij zit in de ziektewet dus is de hele dag thuis, we zijn samen einzelgangers, tweinzelgangers dus. Het huishouden stelt geen drol voor. Verder heb ik genoeg ervaring met verse babietjes i.v.m aupairverleden, ik heb ooit op een kinderdagverblijf gewerkt en ik heb dus 4 zusjes en een broertje onder de 12 jaar waarbij ik erg veel heb geholpen. Ik denk dus niet dat ik veel hulp nodig zou hebben.. alleen voor borstvoeding en de gezondheidschecks.
quote:Op dinsdag 9 december 2008 16:20 schreef Dakota het volgende:
En die Hello Kitty zaal is werkelijk afschuwelijk. Ik heb zelf een paar hello kitty sokken en een toilettas maar dat is meer omdat ze bij de H&M af en toe niets anders lijken te verkopen.
Als je nou een Doraverloskamer post dan ga ik waarschijnlijk over mijn nek..ik heb zo'n afkeer tegen die kleine trol
als er nu iets misgaat ben jij de schuldige, dat snap je wel hequote:
Da's toch in Japan?quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:15 schreef Brighteyes het volgende:Krijg net een linkje door van een collega, het is helaas voor mij niet leesbaar, want het is (dacht ik) portugees, maar de foto's zeggen genoeg:
Iemand die in Hello Kitty stijl wil bevallen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron
Kijken of het nu wel werkt.
http://www.zilverenkruis.(...)es/vergoedingen.aspxquote:Duur van de kraamzorg
Kraamzorg krijgt u in principe de eerste 8 dagen na de bevalling. Als het medisch noodzakelijk is, kan deze periode worden verlengd met nog eens 2 dagen. Hoeveel uur per dag u hulp krijgt, hangt af van uw persoonlijke omstandigheden en de beschikbaarheid van de zorg. U heeft recht op minstens 24 uur kraamzorg. Het kraamcentrum bepaalt het definitieve aantal uren op basis van richtlijnen. Het kraamcentrum kan u daar meer informatie over geven.
Kraamzorg in het ziekenhuis
Als u zonder medische noodzaak in het ziekenhuis bevalt, verzorgt het ziekenhuis de kraamzorg in het ziekenhuis tijdens uw verblijf. Hierbij geldt voor moeder en kind elk een wettelijk vastgestelde eigen bijdrage van 15 euro per dag. De vergoeding voor opname bedraagt maximaal 108 euro per persoon per dag. Alle kosten daarboven zijn voor eigen rekening. Als u voor of na de bevalling in het ziekenhuis wordt opgenomen vanwege complicaties (dus met medische noodzaak) krijgt u kraamzorg en opnamedagen voor moeder en kind volledig vergoed. U krijgt maximaal 10 dagen kraamzorg, te rekenen vanaf de dag van de bevalling.
quote:
http://www.allesoverkinderen.nl/ne_woordenlijst.htmquote:# Ligging Als de verloskundige (van buitenaf) kan voelen hoe de baby ligt wordt dit op de kaart vermeld. Dat kan zijn
ball+ = ballotement, het is nog niet goed te voelen waar de billen en het hoofdje liggen
cbbbi=caput (hoofdje) bewegelijk boven bekkeningang (nog niet ingedaald dus)
cbibi=caput (hoofdje) bewegelijk in bekken ingang (een stukje ingedaald)
cvibi=caput vast in bekkeningang, het hoofdje is volledig ingedaald.
cif= caput in fundo, het hoofdje ligt boven dus in stuitligging.
Dank je wel.quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:16 schreef DJMO het volgende:
[..]
[..]
http://www.allesoverkinderen.nl/ne_woordenlijst.htm
google is your friend
Ik zou gaan ontspannen als ik jou wasquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:28 schreef Jelief het volgende:
Hey dames, ik ben behoorlijk druk geweest vandaag, 4 keer 5 minuten fietsen, 4 keer 3 minuten lopenen nog wat gerommeld in huis. Nu heb ik zodra ik opsta en een paar passen zet een harde buik, en onsje is erg actief en zijn bewegingen doen mij zeer. Morgen om 10.50 heb ik een afspraak voor een echo en om 11.45 afspraak bij de gyn.
Ik weet niet of ik nou moet bellen of gewoon maar wachten tot morgen. Wat lijkt jullie wijs?
bij twijfel altijd bellen!!!quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:28 schreef Jelief het volgende:
Hey dames, ik ben behoorlijk druk geweest vandaag, 4 keer 5 minuten fietsen, 4 keer 3 minuten lopenen nog wat gerommeld in huis. Nu heb ik zodra ik opsta en een paar passen zet een harde buik, en onsje is erg actief en zijn bewegingen doen mij zeer. Morgen om 10.50 heb ik een afspraak voor een echo en om 11.45 afspraak bij de gyn.
Ik weet niet of ik nou moet bellen of gewoon maar wachten tot morgen. Wat lijkt jullie wijs?
quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:41 schreef DJMO het volgende:
als je het dan maar doet jelief!! je hebt aan ingrid gezien wat er kán gebeuren !!
ik ben aan mijn vierde hamburger bezig... en dadelijk misschien nog een + een frikandel ...
Het lijkt mij wel. Ze kunnen moeilijk elke keer naar het ZH rijden als de kleine een voeding moet (als je BV geeft dan) dus het lijkt mij niet meer dan normaal dat de kleine bij de moeder blijft die week. En als je een goed ZH hebt dan ook nog eens op dezelfde kamerquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:51 schreef Ynske het volgende:
wat ik me ineens eigenlijk afvraag. als een nieuwbakken mams in t ziekenhuis moet blijven, zoals bv bij Reinhilde, moet de kleine dan ook die week blijven? ook als er geen medische noodzaak bij het kindje is?
Ik vond dat wel een enorme tegenvaller, en slecht geregeld met het ziekenhuis ook. Eerst werd er tegen ons gezegd dat we een bepaalde dag mochten meehelpen met Noah in bad doen. Toen we die dag daar om vroegen, werd er gezegd dat we dat beter thuis konden doen met de kraamhulp. Ja welke kraamhulpquote:Op dinsdag 9 december 2008 17:23 schreef Estrys het volgende:
de tijd in het ziekenhuis gaat helaas van de uren af dus na een week dan hou je inderdaad niet veel over
in mijn maag.. en ik heb nog wel honger, maar ik heb meer slaap.. dus over een half uur, uiterlijk een uur lig ik op bedquote:
tex, welk ziekenhuis ga je heen?quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:23 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik vond dat wel een enorme tegenvaller, en slecht geregeld met het ziekenhuis ook. Eerst werd er tegen ons gezegd dat we een bepaalde dag mochten meehelpen met Noah in bad doen. Toen we die dag daar om vroegen, werd er gezegd dat we dat beter thuis konden doen met de kraamhulp. Ja welke kraamhulpToen we dat aangaven heeft het ziekenhuis wel geregeld dat we nog íets kregen na die week ziekenhuis, en we hebben idd 'geleerd' in het ziekenhuis hoe we Noah in bad moesten doen.
Op zich is het ook wel logisch dat er uren kraamverzorging af gaan, maar aan de andere kant is het zo ontzettend niet te vergelijken met een week thuis kraamverzorging. Mijn rust en verzorging is er die week totaal bij ingeschoten, hulp bij borstvoeding was er nauwelijks en is dus ook niet gelukt uiteindelijk. Nou waren er wel meer dingen aan het ziekenhuis waar ik niet tevreden over was, en ga ik dit keer in een ander ziekenhuis bevallen.
Owjah en dan na een week mag je eindelijk je kind mee naar huis nemen en weet je eigenlijk nog (bijna) niks. En dan komt er een paar uurtjes een kraamhulp en dán wil ze je dingen uit handen nemen om je die rust te gunnen. Op zich heel lief maar wij hadden meer behoefte aan wat praktischere dingen(wat we uiteindelijk ook wel gevraagd hebben en gekregen)
Diakonessen ziekenhuis in Utrechtquote:
Ow, dat is een prima ziekenhuisquote:Op dinsdag 9 december 2008 20:21 schreef texelonia het volgende:
[..]
Diakonessen ziekenhuis in Utrecht
Onze Isa zou anders breed lachend OOOOOH roepen denk ikquote:Op dinsdag 9 december 2008 15:48 schreef Fuente het volgende:
Be, dat is echt afschuwelijk! Geen enkele baby komt er nog spontaan uit bij het zien van al dat Hello-Kitty geweld
Deze kreeg ik van de ha omdat die digitale testen dus na 24 uur niet meer af te lezen zijn helaas, dus had niets meer wat het bewees zeg maar.quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:06 schreef TearSong het volgende:
Bar: hoeveel testen ga je nog doen voor die 6 weken voorbij zijn en jij naar de VK mag?Wel fijn toch om met een psycholoog te kunnen praten over je angsten?
Ah da's mooiquote:Op dinsdag 9 december 2008 20:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Ow, dat is een prima ziekenhuisDat is een van de twee ziekenhuizen die hier in de buurt aangeraden wordt (andere is Nieuwegein).
Ik haat onze vorige kraamverzorgster als ik dit zo lees, ik heb nooit een ontbijtje gekregen niet eens voor me gemaakt ook, laat staan op bed en fruit wat is datquote:Op dinsdag 9 december 2008 16:33 schreef Lishe het volgende:
Dakota, vergeet je ontbijt op bed niet! (vaak opgemaakt met stkjes fruit, creatief neergelegd.) En yoghurt met hagelslagversiering. I love kraamverzorgsters.
nee hoor lois, en die pannenkoeken zijn van gebakken ei formaatje hequote:Op dinsdag 9 december 2008 20:35 schreef Lois het volgende:
4 hamburgers DJMO?Dat is toch niet normaal
Ik las laatst al iets over heul veul pannenkoeken, heb jij een lintworm ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |