Shame on youquote:Op dinsdag 9 december 2008 15:54 schreef DJMO het volgende:
oh diaan ik vergeet helemaal te zeggen tegen jou dat ik het zo fijn vind voor je dat je kleine gedraaid is*schaam*
fijn dat je geslaagd bent bij de ikea etc ik ben net terug van kerstcadeaus halen, ben redelijk geslaagd, maar mijn rug protesteert aan alle kanten en ook mijn blaas/bekken omgeving is niet blij met me geloof ik
Grappig, bij Twan heb ik juist een telefonische intake gehad en nu bij de tweede is ze thuis gekomen... zo is het weer verschillend bij elk kraambureau. Heb je ook al het kraamdossier gekregen? Dat vind ik wel een leuk boek, helemaal nadat de kraamverzorgster weg is. Ik heb die van Twan nog en lees hem af en toe.quote:Op dinsdag 9 december 2008 16:17 schreef Dakota het volgende:
Zijzelf is idd niet de kraamhulp maar een consulente. DJMO, ze komt langs omdat het de eerste is, bij een tweede doen ze dat niet meer.
Mijn vriend en ik wonen klein, hij zit in de ziektewet dus is de hele dag thuis, we zijn samen einzelgangers, tweinzelgangers dus. Het huishouden stelt geen drol voor. Verder heb ik genoeg ervaring met verse babietjes i.v.m aupairverleden, ik heb ooit op een kinderdagverblijf gewerkt en ik heb dus 4 zusjes en een broertje onder de 12 jaar waarbij ik erg veel heb geholpen. Ik denk dus niet dat ik veel hulp nodig zou hebben.. alleen voor borstvoeding en de gezondheidschecks.quote:Op dinsdag 9 december 2008 16:22 schreef Estrys het volgende:
Mij lijkt kraamzorg wel erg fijn en ik wil dan ook gewoon de uren waar ik recht op heb. Waarom zou je vooraf al zeggen dat je minder wil eigenlijk? Bij een eerste weet je dat toch helemaal niet wat fijn is? Ik heb aangegeven dat ik het prettig vind wanneer ze ook het eten klaar maakt, (dat vroeg die intaker, dus jaaaa koken is niet onze hobby. . Mijn man vroeg of we zo iemand niet voor altijd in kunnen huren.
Een map waarbij de eerste dagen worden bijgehouden jaquote:Op dinsdag 9 december 2008 16:28 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Grappig, bij Twan heb ik juist een telefonische intake gehad en nu bij de tweede is ze thuis gekomen... zo is het weer verschillend bij elk kraambureau. Heb je ook al het kraamdossier gekregen? Dat vind ik wel een leuk boek, helemaal nadat de kraamverzorgster weg is. Ik heb die van Twan nog en lees hem af en toe.
Ok snappet. Ik heb zelfs aangegeven dat wij een stagiaire geen enkel probleem vinden, zonder overleg met manlief overigens. Mijn man zei dat ze dan wel onder de 24 jaar moest zijn en blond haar moest hebbenquote:Op dinsdag 9 december 2008 16:29 schreef Dakota het volgende:
[..]
Mijn vriend en ik wonen klein, hij zit in de ziektewet dus is de hele dag thuis, we zijn samen einzelgangers, tweinzelgangers dus. Het huishouden stelt geen drol voor. Verder heb ik genoeg ervaring met verse babietjes i.v.m aupairverleden, ik heb ooit op een kinderdagverblijf gewerkt en ik heb dus 4 zusjes en een broertje onder de 12 jaar waarbij ik erg veel heb geholpen. Ik denk dus niet dat ik veel hulp nodig zou hebben.. alleen voor borstvoeding en de gezondheidschecks.
Op zich kan het zeker wel dat je geen hulp nodig hebt en het allemaal prima redt.quote:Op dinsdag 9 december 2008 16:29 schreef Dakota het volgende:
[..]
Mijn vriend en ik wonen klein, hij zit in de ziektewet dus is de hele dag thuis, we zijn samen einzelgangers, tweinzelgangers dus. Het huishouden stelt geen drol voor. Verder heb ik genoeg ervaring met verse babietjes i.v.m aupairverleden, ik heb ooit op een kinderdagverblijf gewerkt en ik heb dus 4 zusjes en een broertje onder de 12 jaar waarbij ik erg veel heb geholpen. Ik denk dus niet dat ik veel hulp nodig zou hebben.. alleen voor borstvoeding en de gezondheidschecks.
quote:Op dinsdag 9 december 2008 16:20 schreef Dakota het volgende:
En die Hello Kitty zaal is werkelijk afschuwelijk. Ik heb zelf een paar hello kitty sokken en een toilettas maar dat is meer omdat ze bij de H&M af en toe niets anders lijken te verkopen.
Als je nou een Doraverloskamer post dan ga ik waarschijnlijk over mijn nek..ik heb zo'n afkeer tegen die kleine trol
als er nu iets misgaat ben jij de schuldige, dat snap je wel hequote:
Da's toch in Japan?quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:15 schreef Brighteyes het volgende:Krijg net een linkje door van een collega, het is helaas voor mij niet leesbaar, want het is (dacht ik) portugees, maar de foto's zeggen genoeg:
Iemand die in Hello Kitty stijl wil bevallen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron
Kijken of het nu wel werkt.
http://www.zilverenkruis.(...)es/vergoedingen.aspxquote:Duur van de kraamzorg
Kraamzorg krijgt u in principe de eerste 8 dagen na de bevalling. Als het medisch noodzakelijk is, kan deze periode worden verlengd met nog eens 2 dagen. Hoeveel uur per dag u hulp krijgt, hangt af van uw persoonlijke omstandigheden en de beschikbaarheid van de zorg. U heeft recht op minstens 24 uur kraamzorg. Het kraamcentrum bepaalt het definitieve aantal uren op basis van richtlijnen. Het kraamcentrum kan u daar meer informatie over geven.
Kraamzorg in het ziekenhuis
Als u zonder medische noodzaak in het ziekenhuis bevalt, verzorgt het ziekenhuis de kraamzorg in het ziekenhuis tijdens uw verblijf. Hierbij geldt voor moeder en kind elk een wettelijk vastgestelde eigen bijdrage van 15 euro per dag. De vergoeding voor opname bedraagt maximaal 108 euro per persoon per dag. Alle kosten daarboven zijn voor eigen rekening. Als u voor of na de bevalling in het ziekenhuis wordt opgenomen vanwege complicaties (dus met medische noodzaak) krijgt u kraamzorg en opnamedagen voor moeder en kind volledig vergoed. U krijgt maximaal 10 dagen kraamzorg, te rekenen vanaf de dag van de bevalling.
quote:
http://www.allesoverkinderen.nl/ne_woordenlijst.htmquote:# Ligging Als de verloskundige (van buitenaf) kan voelen hoe de baby ligt wordt dit op de kaart vermeld. Dat kan zijn
ball+ = ballotement, het is nog niet goed te voelen waar de billen en het hoofdje liggen
cbbbi=caput (hoofdje) bewegelijk boven bekkeningang (nog niet ingedaald dus)
cbibi=caput (hoofdje) bewegelijk in bekken ingang (een stukje ingedaald)
cvibi=caput vast in bekkeningang, het hoofdje is volledig ingedaald.
cif= caput in fundo, het hoofdje ligt boven dus in stuitligging.
Dank je wel.quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:16 schreef DJMO het volgende:
[..]
[..]
http://www.allesoverkinderen.nl/ne_woordenlijst.htm
google is your friend
Ik zou gaan ontspannen als ik jou wasquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:28 schreef Jelief het volgende:
Hey dames, ik ben behoorlijk druk geweest vandaag, 4 keer 5 minuten fietsen, 4 keer 3 minuten lopenen nog wat gerommeld in huis. Nu heb ik zodra ik opsta en een paar passen zet een harde buik, en onsje is erg actief en zijn bewegingen doen mij zeer. Morgen om 10.50 heb ik een afspraak voor een echo en om 11.45 afspraak bij de gyn.
Ik weet niet of ik nou moet bellen of gewoon maar wachten tot morgen. Wat lijkt jullie wijs?
bij twijfel altijd bellen!!!quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:28 schreef Jelief het volgende:
Hey dames, ik ben behoorlijk druk geweest vandaag, 4 keer 5 minuten fietsen, 4 keer 3 minuten lopenen nog wat gerommeld in huis. Nu heb ik zodra ik opsta en een paar passen zet een harde buik, en onsje is erg actief en zijn bewegingen doen mij zeer. Morgen om 10.50 heb ik een afspraak voor een echo en om 11.45 afspraak bij de gyn.
Ik weet niet of ik nou moet bellen of gewoon maar wachten tot morgen. Wat lijkt jullie wijs?
quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:41 schreef DJMO het volgende:
als je het dan maar doet jelief!! je hebt aan ingrid gezien wat er kán gebeuren !!
ik ben aan mijn vierde hamburger bezig... en dadelijk misschien nog een + een frikandel ...
Het lijkt mij wel. Ze kunnen moeilijk elke keer naar het ZH rijden als de kleine een voeding moet (als je BV geeft dan) dus het lijkt mij niet meer dan normaal dat de kleine bij de moeder blijft die week. En als je een goed ZH hebt dan ook nog eens op dezelfde kamerquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:51 schreef Ynske het volgende:
wat ik me ineens eigenlijk afvraag. als een nieuwbakken mams in t ziekenhuis moet blijven, zoals bv bij Reinhilde, moet de kleine dan ook die week blijven? ook als er geen medische noodzaak bij het kindje is?
Ik vond dat wel een enorme tegenvaller, en slecht geregeld met het ziekenhuis ook. Eerst werd er tegen ons gezegd dat we een bepaalde dag mochten meehelpen met Noah in bad doen. Toen we die dag daar om vroegen, werd er gezegd dat we dat beter thuis konden doen met de kraamhulp. Ja welke kraamhulpquote:Op dinsdag 9 december 2008 17:23 schreef Estrys het volgende:
de tijd in het ziekenhuis gaat helaas van de uren af dus na een week dan hou je inderdaad niet veel over
in mijn maag.. en ik heb nog wel honger, maar ik heb meer slaap.. dus over een half uur, uiterlijk een uur lig ik op bedquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |