abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 9 december 2008 @ 15:54:48 #201
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63881005
oh diaan ik vergeet helemaal te zeggen tegen jou dat ik het zo fijn vind voor je dat je kleine gedraaid is *schaam*
fijn dat je geslaagd bent bij de ikea etc ik ben net terug van kerstcadeaus halen, ben redelijk geslaagd, maar mijn rug protesteert aan alle kanten en ook mijn blaas/bekken omgeving is niet blij met me geloof ik
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_63881015
O wat cool die Hello Kitty zaal I love Hello Kitty Jeugdsentiment enzo.
Emma heeft sinds kort ook een paar HK kledingstukken van de H&M

Maar Fuente, spannend hoor. Succes morgen!

En Diaan, super dat jouw kindje ook startklaar ligt
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:57:58 #203
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_63881099
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:54 schreef DJMO het volgende:
oh diaan ik vergeet helemaal te zeggen tegen jou dat ik het zo fijn vind voor je dat je kleine gedraaid is *schaam*
fijn dat je geslaagd bent bij de ikea etc ik ben net terug van kerstcadeaus halen, ben redelijk geslaagd, maar mijn rug protesteert aan alle kanten en ook mijn blaas/bekken omgeving is niet blij met me geloof ik
Shame on you

Kerstcadeaus halen, hmm dat moet ik nog. Eerst dit weekend nog lootjes trekken daarvoor....
Make love, not war ☮
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:01:52 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63881198
Ik heb helemaal over je heen gelezen Fuente, morgen is het zo ver! Spannend joh!
pi_63881479
Die Hello Kitty-kraamzaal Daar zou bij mij alles spontaan van op slot gaan hoor

Onze kraamverzorgster was top! De 2e dan. De eerste was een gruwel. Ze zat op een gegeven moment op de bank op thee en brood te wachten toen we net thuis kwamen uit het ziekenhuis. 'Nou dat bed moeten we vandaag ook verschonen' kwam er nog uit maar dat was de actie dan ook wel weer. Heb het zelf maar gedaan toen ze weg was. WC en badkamer heeft ze niet eens bekeken laat staan schoongemaakt in de 2 dagen dat ze er was.

De tweede kraamverzorgster woont hier in de buurt en ze heeft ons heel goed geholpen. 's Morgens lekker een boterham en 's middags een fruitsalade op bed Heb nog haar 06-nummer gekregen zodat ik eventueel kon bellen als er 's avonds iets was. En ze heeft er zelf voor gezorgd dat ze 2 dagen langer kon blijven. Laatst kwamen we haar tegen en ze zei dat we haar meteen moesten bellen als ik zwanger ben van de 2e want dan wil ze weer hier komen kramen
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:16:41 #206
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_63881555
Fuente wat spannend!!!
pi_63881603
Nou ze is weer weg, leuk mens want ze wilde geen stroopwafel.

mapje aan me gegeven met veel te veel informatie..verder hoefde ze niets te controleren.
Ik heb recht op 49 uur maar ga voor de 24 uur. eerste 2 dagen iig wel de volle uren.
Verder vond ze mijn maxi-cosi ENNNNNNIIIIIG en ze wist niet dat je echofoto's meekrijgt.
Zijzelf is idd niet de kraamhulp maar een consulente. DJMO, ze komt langs omdat het de eerste is, bij een tweede doen ze dat niet meer.

en Fuente..spannend!
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_63881667
En die Hello Kitty zaal is werkelijk afschuwelijk. Ik heb zelf een paar hello kitty sokken en een toilettas maar dat is meer omdat ze bij de H&M af en toe niets anders lijken te verkopen.

Als je nou een Doraverloskamer post dan ga ik waarschijnlijk over mijn nek..ik heb zo'n afkeer tegen die kleine trol
wanna rub mah puppeh?!
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:22:18 #209
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_63881720
Spannend Fuente morgen word je alweer mama

Hier vandaag bij de ha geweest, mijn angsten neergelegd, er over gesproken, Hij zou het verstandig vinden als weer een tijdje ga praten met een psycholoog, dus dat gaan we maar weer doen,
Heb wel aangegeven dezelfde te willen als die ik kreeg nadat Thijs overleden is, die weet van de geschiedenis.

Morgen de verloskundige bellen voor een afspraak, ha ging ervan uit dat het rond de 6 weken nog zou duren eer ik die zou gaan zien.
Dus nu is het afwachten geblazen.... doodeng....spannend.
Daar nog een test gedaan en ben nog steeds zwanger
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_63881734
Mij lijkt kraamzorg wel erg fijn en ik wil dan ook gewoon de uren waar ik recht op heb. Waarom zou je vooraf al zeggen dat je minder wil eigenlijk? Bij een eerste weet je dat toch helemaal niet wat fijn is? Ik heb aangegeven dat ik het prettig vind wanneer ze ook het eten klaar maakt, (dat vroeg die intaker, dus jaaaa koken is niet onze hobby. . Mijn man vroeg of we zo iemand niet voor altijd in kunnen huren.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_63881822
Fuente, spannend morgen

Ik had de 2e keer een kraamhulp die ook lactatiekundige was. Een heel fijn mens was dat
Ik kreeg haar nummer via mijn verloskundige.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:28:10 #212
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_63881905
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:17 schreef Dakota het volgende:

Zijzelf is idd niet de kraamhulp maar een consulente. DJMO, ze komt langs omdat het de eerste is, bij een tweede doen ze dat niet meer.
Grappig, bij Twan heb ik juist een telefonische intake gehad en nu bij de tweede is ze thuis gekomen... zo is het weer verschillend bij elk kraambureau. Heb je ook al het kraamdossier gekregen? Dat vind ik wel een leuk boek, helemaal nadat de kraamverzorgster weg is. Ik heb die van Twan nog en lees hem af en toe.
Make love, not war ☮
pi_63881924
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:22 schreef Estrys het volgende:
Mij lijkt kraamzorg wel erg fijn en ik wil dan ook gewoon de uren waar ik recht op heb. Waarom zou je vooraf al zeggen dat je minder wil eigenlijk? Bij een eerste weet je dat toch helemaal niet wat fijn is? Ik heb aangegeven dat ik het prettig vind wanneer ze ook het eten klaar maakt, (dat vroeg die intaker, dus jaaaa koken is niet onze hobby. . Mijn man vroeg of we zo iemand niet voor altijd in kunnen huren.
Mijn vriend en ik wonen klein, hij zit in de ziektewet dus is de hele dag thuis, we zijn samen einzelgangers, tweinzelgangers dus. Het huishouden stelt geen drol voor. Verder heb ik genoeg ervaring met verse babietjes i.v.m aupairverleden, ik heb ooit op een kinderdagverblijf gewerkt en ik heb dus 4 zusjes en een broertje onder de 12 jaar waarbij ik erg veel heb geholpen. Ik denk dus niet dat ik veel hulp nodig zou hebben.. alleen voor borstvoeding en de gezondheidschecks.
wanna rub mah puppeh?!
pi_63881966
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:28 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Grappig, bij Twan heb ik juist een telefonische intake gehad en nu bij de tweede is ze thuis gekomen... zo is het weer verschillend bij elk kraambureau. Heb je ook al het kraamdossier gekregen? Dat vind ik wel een leuk boek, helemaal nadat de kraamverzorgster weg is. Ik heb die van Twan nog en lees hem af en toe.
Een map waarbij de eerste dagen worden bijgehouden ja

O en ik moet een andere thermometer (dacht ik braaf te zijn en een fancy speciaal voor baby's oording in huis te halen..blijkt dat ik zo'n ouderwets geval in huis moet halen)
wanna rub mah puppeh?!
pi_63882024
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:29 schreef Dakota het volgende:

[..]

Mijn vriend en ik wonen klein, hij zit in de ziektewet dus is de hele dag thuis, we zijn samen einzelgangers, tweinzelgangers dus. Het huishouden stelt geen drol voor. Verder heb ik genoeg ervaring met verse babietjes i.v.m aupairverleden, ik heb ooit op een kinderdagverblijf gewerkt en ik heb dus 4 zusjes en een broertje onder de 12 jaar waarbij ik erg veel heb geholpen. Ik denk dus niet dat ik veel hulp nodig zou hebben.. alleen voor borstvoeding en de gezondheidschecks.
Ok snappet. Ik heb zelfs aangegeven dat wij een stagiaire geen enkel probleem vinden, zonder overleg met manlief overigens. Mijn man zei dat ze dan wel onder de 24 jaar moest zijn en blond haar moest hebben

een thermometer! JA die moet ik nog hebben. Moet die lijst nog eens opzoeken van wat in huis te halen voor de kraamzorg. De intaker heeft niks bekeken hier, die heeft alleen thee gedronken en een formulier ingevuld. Ze was er dan ook al begin november (30 weken ofzo)
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:33:57 #216
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63882044
Dakota, vergeet je ontbijt op bed niet! (vaak opgemaakt met stkjes fruit, creatief neergelegd.) En yoghurt met hagelslagversiering. I love kraamverzorgsters.

Fuente, spannend! Geniet van de laatste avond rust, morgen moet je aan de bak!!! Zet 'm op!!!!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Moderator dinsdag 9 december 2008 @ 16:37:08 #217
5428 crew  miss_sly
pi_63882124
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:29 schreef Dakota het volgende:

[..]

Op zich kan het zeker wel dat je geen hulp nodig hebt en het allemaal prima redt.
Mijn zusje is kraamverzorgster en heeft een tijdje verloskunde en HBO-V gestudeerd en werkt in de thuiszorg. Erg ervaren dus met verse babietjes en alles wat er mee te maken heeft. Zij vond het toen het om haar eigen eerste kindje ging ineens heel lastig, want het was toch wel heel anders dan voor je werk/studie
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_63882520
nouja 24 uur is ook 24 uur dus ik denk dat ik me daar ook hoe dan ook mee kan redden
wanna rub mah puppeh?!
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:58:35 #219
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_63882695
Is kraamzorg niet verplicht? Ik las dat je minimaal 5 dagen 5 uur moest afnemen? Of geldt dat alleen voor de mensen die voor het eerst een kindje hebben?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 9 december 2008 @ 16:59:03 #220
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63882709
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:20 schreef Dakota het volgende:
En die Hello Kitty zaal is werkelijk afschuwelijk. Ik heb zelf een paar hello kitty sokken en een toilettas maar dat is meer omdat ze bij de H&M af en toe niets anders lijken te verkopen.

Als je nou een Doraverloskamer post dan ga ik waarschijnlijk over mijn nek..ik heb zo'n afkeer tegen die kleine trol

zoiets kotexje??
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_63882822
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:59 schreef DJMO het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
zoiets kotexje??
als er nu iets misgaat ben jij de schuldige, dat snap je wel he

: ARGH
wanna rub mah puppeh?!
  dinsdag 9 december 2008 @ 17:16:17 #222
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63883140
lol, hier verschijnt even een glimlachje
doe mij maar n.... eigen slaapkamer bevalling al zal dat er wel niet in gaan zitten

[ Bericht 13% gewijzigd door maffemuts op 09-12-2008 17:17:57 (ruzie met smilies :() ]
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  dinsdag 9 december 2008 @ 17:20:42 #223
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_63883255
Fuente wat spannend!!! Succes alvast voor morgen

Bij Noah heb ik zo goed als geen kraamverzorging gehad. Noah lag nog een week in het ziekenhuis, en daarna is er 2 keer iemand langs gekomen wat meer was om vragen te beantwoorden. Wat dat betreft heb ik zoiets van, toen redden we het toch ook prima, incl meerdere keren per dag op en neer naar het ziekenhuis. Dus echt nodig weet ik niet of ik dat heb. Aan de andere kant als ik de verhalen lees van anderen die wel een fijn kraamverzorgster hadden dan denk ik 'dat wil ik ook'.
Zal binnenkort maar eens bellen trouwens, want heb nog helemaal geen bevestiging gehad van de inschrijving daar....
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_63883308
de tijd in het ziekenhuis gaat helaas van de uren af dus na een week dan hou je inderdaad niet veel over
pi_63883339
Wat spannend morgen Fuente!!

Ik heb me weer bij de kraamzorg van vorige keer ingeschreven. Heb ook het emailadres van de kraamverzorgster van vorige keer en heb haar al gemaild. We zouden graag willen dat zij weer bij ons komt kramen n dat wil zijn ook
Ben benieuwd hoeveel uur we krijgen. Ben wel aanvullend verzekerd maar moet toch eigen bijdrage betalen van 3.80 per uur.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_63883497
Even een vraagje tussendoor nog (we gaan zo op pad, Sara naar opa en oma brengen).
Hoeveel uur gaat er per dag ziekenhuis vanaf? De verwachting vandaag was dat we waarschijnlijk 2 dagen moeten blijven ivm mijn bloeddruk en het gewicht van de baby. Ben wel benieuwd hoeveel eraf gaat dan!
Wij hebben overigens megaveel uren (tegen de 60) maar ik ben niet van plan die allemaal te gebruiken, ik vond het de vorige keer een crime, die kraamzorg! Manlief is nu ook 2 weken vrij, en we willen een rustige kraamtijd.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63883577
Ik blijf door de keizersnede minimaal 5 dagen in het ziekenhuis, hoe trekken ze dat precies van de kraamzorg af? 8 uur x 5 dagen = 40 uur en dan blijft er dus nog 9 uur over? (En als de borstvoeding niet door kan gaan blijft er dus maar 4 uur over?) Of moet ik die ziekenhuisdagen niet tellen als 8? Iemand een idee?
pi_63883667
Spannend Fuente voor morgen!!
Er staat me bij dat er per dag dat je in het ziekenhuis ligt 8 uur af gaat
Gedurende de kraamweek kan er altijd gekeken worden of je nog meer hulp nodig mocht het echt heel slecht gaan bijvoorbeeld.
pi_63883754
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:15 schreef Brighteyes het volgende:
Krijg net een linkje door van een collega, het is helaas voor mij niet leesbaar, want het is (dacht ik) portugees, maar de foto's zeggen genoeg:
Iemand die in Hello Kitty stijl wil bevallen?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bron

Kijken of het nu wel werkt.
Da's toch in Japan?
Die mensen hebben gewoon echt een totaal andere smaak.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 9 december 2008 @ 17:45:26 #230
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63883899
mensen die met een medische indicatie in het ziekenhuis bevallen hebben recht op verlengde kraamzorg .. even zoeken of ik het kan vinden

pi_63884012
Wat wordt het lijstje van 2008 kort.

En ik kruip nu langzaamaan ook steeds verder naar boven.
Ben nu op de helft.
Zo cliché, maar wat gaat het toch snel.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 9 december 2008 @ 17:53:48 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63884107
quote:
Duur van de kraamzorg
Kraamzorg krijgt u in principe de eerste 8 dagen na de bevalling. Als het medisch noodzakelijk is, kan deze periode worden verlengd met nog eens 2 dagen. Hoeveel uur per dag u hulp krijgt, hangt af van uw persoonlijke omstandigheden en de beschikbaarheid van de zorg. U heeft recht op minstens 24 uur kraamzorg. Het kraamcentrum bepaalt het definitieve aantal uren op basis van richtlijnen. Het kraamcentrum kan u daar meer informatie over geven.

Kraamzorg in het ziekenhuis

Als u zonder medische noodzaak in het ziekenhuis bevalt, verzorgt het ziekenhuis de kraamzorg in het ziekenhuis tijdens uw verblijf. Hierbij geldt voor moeder en kind elk een wettelijk vastgestelde eigen bijdrage van 15 euro per dag. De vergoeding voor opname bedraagt maximaal 108 euro per persoon per dag. Alle kosten daarboven zijn voor eigen rekening. Als u voor of na de bevalling in het ziekenhuis wordt opgenomen vanwege complicaties (dus met medische noodzaak) krijgt u kraamzorg en opnamedagen voor moeder en kind volledig vergoed. U krijgt maximaal 10 dagen kraamzorg, te rekenen vanaf de dag van de bevalling.
http://www.zilverenkruis.(...)es/vergoedingen.aspx
daar even zoeken naar ziekenhuisbevalling. dit is zonder aanvullende verzekering bij zilveren kruis achmea !! kijk dus gewoon bij je eigen verzekeraar op de website naar hun eigen voorwaarden etc.

pi_63884366
net bij de vk geweest bloeddruk prima 100/65 en baby ligt alweer cvibi (in week 32 ook maar ze had r hoofd losgefrot)
Verder niets nieuws
wanna rub mah puppeh?!
pi_63884504
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:04 schreef Dakota het volgende:
cvibi
Wat is dat?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 9 december 2008 @ 18:16:42 #235
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63884684
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:10 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat is dat?
quote:
# Ligging Als de verloskundige (van buitenaf) kan voelen hoe de baby ligt wordt dit op de kaart vermeld. Dat kan zijn

ball+ = ballotement, het is nog niet goed te voelen waar de billen en het hoofdje liggen

cbbbi=caput (hoofdje) bewegelijk boven bekkeningang (nog niet ingedaald dus)

cbibi=caput (hoofdje) bewegelijk in bekken ingang (een stukje ingedaald)

cvibi=caput vast in bekkeningang, het hoofdje is volledig ingedaald.

cif= caput in fundo, het hoofdje ligt boven dus in stuitligging.
http://www.allesoverkinderen.nl/ne_woordenlijst.htm
google is your friend

dinsdag 9 december 2008 @ 18:28:08 #236
62233 Jelief
ikke lief!
pi_63885030
Hey dames, ik ben behoorlijk druk geweest vandaag, 4 keer 5 minuten fietsen, 4 keer 3 minuten lopen en nog wat gerommeld in huis. Nu heb ik zodra ik opsta en een paar passen zet een harde buik, en onsje is erg actief en zijn bewegingen doen mij zeer. Morgen om 10.50 heb ik een afspraak voor een echo en om 11.45 afspraak bij de gyn.
Ik weet niet of ik nou moet bellen of gewoon maar wachten tot morgen. Wat lijkt jullie wijs?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_63885055
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:16 schreef DJMO het volgende:

[..]

[..]

http://www.allesoverkinderen.nl/ne_woordenlijst.htm
google is your friend
Dank je wel.
pi_63885173
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:28 schreef Jelief het volgende:
Hey dames, ik ben behoorlijk druk geweest vandaag, 4 keer 5 minuten fietsen, 4 keer 3 minuten lopen en nog wat gerommeld in huis. Nu heb ik zodra ik opsta en een paar passen zet een harde buik, en onsje is erg actief en zijn bewegingen doen mij zeer. Morgen om 10.50 heb ik een afspraak voor een echo en om 11.45 afspraak bij de gyn.
Ik weet niet of ik nou moet bellen of gewoon maar wachten tot morgen. Wat lijkt jullie wijs?
Ik zou gaan ontspannen als ik jou was douchen en op de bank gaan liggen, waarschijnlijk nemen ze dan wel af. Als ze echt regelmatig komen na een duche en rust dan zou ik wel ff bellen
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 9 december 2008 @ 18:34:19 #239
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63885200
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:28 schreef Jelief het volgende:
bij twijfel altijd bellen!!!

dinsdag 9 december 2008 @ 18:37:10 #240
62233 Jelief
ikke lief!
pi_63885256
Stom hè als een van jullie dit vraagt dan geef ik hetzelfde antwoord.
Ik ga even een hapje eten en dan idd maar even rustig douchen/in bad (al lig ik dan maar voor de helft onder water) Als het dan nog niet minder is ga ik wel bellen...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 9 december 2008 @ 18:41:16 #241
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63885366
als je het dan maar doet jelief!! je hebt aan ingrid gezien wat er kán gebeuren !!

ik ben aan mijn vierde hamburger bezig... en dadelijk misschien nog een + een frikandel ...

FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 december 2008 @ 18:48:50 #242
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63885537
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:41 schreef DJMO het volgende:
als je het dan maar doet jelief!! je hebt aan ingrid gezien wat er kán gebeuren !!

ik ben aan mijn vierde hamburger bezig... en dadelijk misschien nog een + een frikandel ...
waar laat je het
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 december 2008 @ 18:51:38 #243
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63885599
Hoe zou het met Reinhilde zijn?
Lekker aan t genieten met Nixxx van Thomas

En Ingrid, meis hoe zou t met jou zijn. En de kleine Tyler. zou hij al een beetje minder misselijk zijn

wat ik me ineens eigenlijk afvraag. als een nieuwbakken mams in t ziekenhuis moet blijven, zoals bv bij Reinhilde, moet de kleine dan ook die week blijven? ook als er geen medische noodzaak bij het kindje is?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_63885881
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:51 schreef Ynske het volgende:

wat ik me ineens eigenlijk afvraag. als een nieuwbakken mams in t ziekenhuis moet blijven, zoals bv bij Reinhilde, moet de kleine dan ook die week blijven? ook als er geen medische noodzaak bij het kindje is?
Het lijkt mij wel. Ze kunnen moeilijk elke keer naar het ZH rijden als de kleine een voeding moet (als je BV geeft dan) dus het lijkt mij niet meer dan normaal dat de kleine bij de moeder blijft die week. En als je een goed ZH hebt dan ook nog eens op dezelfde kamer
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_63885975
Bar: hoeveel testen ga je nog doen voor die 6 weken voorbij zijn en jij naar de VK mag? Wel fijn toch om met een psycholoog te kunnen praten over je angsten?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 9 december 2008 @ 19:23:42 #246
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_63886481
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:23 schreef Estrys het volgende:
de tijd in het ziekenhuis gaat helaas van de uren af dus na een week dan hou je inderdaad niet veel over
Ik vond dat wel een enorme tegenvaller, en slecht geregeld met het ziekenhuis ook. Eerst werd er tegen ons gezegd dat we een bepaalde dag mochten meehelpen met Noah in bad doen. Toen we die dag daar om vroegen, werd er gezegd dat we dat beter thuis konden doen met de kraamhulp. Ja welke kraamhulp Toen we dat aangaven heeft het ziekenhuis wel geregeld dat we nog íets kregen na die week ziekenhuis, en we hebben idd 'geleerd' in het ziekenhuis hoe we Noah in bad moesten doen.

Op zich is het ook wel logisch dat er uren kraamverzorging af gaan, maar aan de andere kant is het zo ontzettend niet te vergelijken met een week thuis kraamverzorging. Mijn rust en verzorging is er die week totaal bij ingeschoten, hulp bij borstvoeding was er nauwelijks en is dus ook niet gelukt uiteindelijk. Nou waren er wel meer dingen aan het ziekenhuis waar ik niet tevreden over was, en ga ik dit keer in een ander ziekenhuis bevallen.

Owjah en dan na een week mag je eindelijk je kind mee naar huis nemen en weet je eigenlijk nog (bijna) niks. En dan komt er een paar uurtjes een kraamhulp en dán wil ze je dingen uit handen nemen om je die rust te gunnen. Op zich heel lief maar wij hadden meer behoefte aan wat praktischere dingen (wat we uiteindelijk ook wel gevraagd hebben en gekregen)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 9 december 2008 @ 19:37:10 #247
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_63886798
Miss Sly een knipperend wow !

Marlieske, van harte met je goede uitslag..

Ingrid en Djeez van harte met Tyler.. stoere naam!
Nu lekker bijkomen en genieten met zijn 4tjes ..

En Fuente.. wow! Morgen is jullie dag!
Dan weten we wie beebje2 is ..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 9 december 2008 @ 19:42:09 #248
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63886920
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:48 schreef Ynske het volgende:

[..]

waar laat je het
in mijn maag.. en ik heb nog wel honger, maar ik heb meer slaap.. dus over een half uur, uiterlijk een uur lig ik op bed

dinsdag 9 december 2008 @ 19:45:36 #249
62233 Jelief
ikke lief!
pi_63887013
Zo, en nu onder de douche, kind is er onder vandaan...
Nog steeds snel harde buiken die wat gevoelig zijn en een meer dan 'normaal' actief kind.
pi_63887120
Fuente spannend morgen!
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: