Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.quote:property noPartialBackingStoreCopies false
Meest gevraagde Pluginsquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik cre�er vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
Whuah! Vetquote:Op zondag 7 december 2008 23:18 schreef MrTorture het volgende:
Ok, ik lul al tijden mee in dit topic, maar heb nog nooit wat laten zienBij deze
[ afbeelding ]
Omdat de Moezel zo'n mooie omgeving kent, een kaart daarop gebaseerd
[ afbeelding ]
De druiven voor de lekkerste wijnen hangen hier mooi in de zon, dankzij de schuine oever van de rivier
(ok, toegegeven, het zijn pompoenvelden)
[ afbeelding ]
Mocht je er eens op vakantie willen: het is prima per OV bereikbaar!
[ afbeelding ]
Misschien wil je je er zelfs vestigen, zo aan de rivier
Even verderop, op een andere kaart, is een grotere stad in wording!
[ afbeelding ]
Oude binnenstad
[ afbeelding ]
Forensenwijk (met de noodoplossing ivm de nog niet werkende viaduct)
[ afbeelding ]
Dit deel herinnert aan de oude handelstijd
[ afbeelding ]
Links van de snelweg een goedkope wijk, rechts (gescheiden door geluidswal uiteraard) een wat rustigere, duurdere wijk.
[ afbeelding ]
Ik geil dan wel niet op mezelf, maar mijn inwoners doen het maar al te graag!
[ afbeelding ]
En zo niet, dan verdwijn je naar een uithoek van de stad. De wegen erheen zijn weliswaar gewone tweerichting wegen, maar wie hier binnenkomt, zal nooit de terugweg zien
Pics! Ik wil kijkenquote:Op maandag 8 december 2008 13:19 schreef iFries het volgende:
[..]
Whuah! Vet
Das nogal wat anders als ik heb
Yup. Heb het spel zelf al een tijdje niet meer gespeeld, dus ik heb alleen nog oude pics. Op aanvraag wil ik er eventueel nog wel wat posten.quote:Op maandag 8 december 2008 15:30 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Pics! Ik wil kijkenVan anderen leren gaat altijd sneller dan zelf dingen uitvinden
Alt/print screen?quote:Op maandag 8 december 2008 19:16 schreef iFries het volgende:
Uhh, ik speel nog net ±P maar wil ze wel maken
Is er een beetje makkelijke manier om screenshots uit SC te krijgen ?
Ik kan niets zonder cheatsquote:Op dinsdag 9 december 2008 07:29 schreef Superfast het volgende:
Is dit spel een beetje speelbaar niet dat je onmogelijk zonder cheats een fatsoenlijke stad kunt draaien?
Ik had gehoopt op een functie in SC zelfquote:
D'r zit een cameraartje in een van die submenu's (waar je ook opslaat enzo)quote:Op dinsdag 9 december 2008 09:18 schreef iFries het volgende:
[..]
Ik had gehoopt op een functie in SC zelfDus lekker op een knopje rammen en na de tijd een hele map met screenshots hebben
Ja hoor ;-) En ook zonder Rush Hourquote:Op dinsdag 9 december 2008 13:24 schreef OA het volgende:
Heeft iemand SC4 al probleemloos draaien onder Vista?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |