Als ik Google naar betaalrekening en rente, dan krijg ik allemaal berichten over de DSB bank. Op de site van de DSB bank staat zelf:quote:Op woensdag 3 december 2008 15:28 schreef Wexy het volgende:
ja en ik tvp ook weer mee.
is er trouwens ook een topic over betaalrekeningen?
Ben op zoek naar een goeie reden om bij de rabo weg te gaan.. zeker nadat zij zo druk bezig zijn dus...
Klinkt iig zeer goed. http://www.dsbbank.nl/betalen/quote:Eenvoudig bankieren via internet, met gratis bankpas, zonder periodieke kosten, en ook nog eens 2,5% rente als uw maandelijkse inkomen op de rekening wordt gestort?* Dat kan met de unieke DSB Bankrekening, de voordeligste betaalrekening van Nederland!
http://www.spaarbaak.nl/D(...)kening_met_rente.txt (bericht is ruim een jaar oud, dus kan achterhaald zijn)quote:De belangrijkste beperkingen zijn momenteel dat er geen filialen zijn waar contant geld kan worden gestort of opgenomen, dat er niet naar het buitenland kan worden overgemaakt en dat geldopnames door de beperkte beschikbaarheid van DSB geldautomaten beperkt zijn tot het maximumbedrag voor gastgebruik.
buitenland overmaken zal ik nog wel moeten houden... en een maximum van gast gebruik is niet erg alleen is hier geen dsb geldautomaat in de buurt dus als ik wel iets groots moet hebben wil ik ook graag meer kunnen pinnen..quote:Op woensdag 3 december 2008 15:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als ik Google naar betaalrekening en rente, dan krijg ik allemaal berichten over de DSB bank. Op de site van de DSB bank staat zelf:
[..]
Klinkt iig zeer goed. http://www.dsbbank.nl/betalen/
Natuurlijk zit er ook een (kleine?) keerzijde aan:
[..]
http://www.spaarbaak.nl/D(...)kening_met_rente.txt (bericht is ruim een jaar oud, dus kan achterhaald zijn)
Maar als dit geen probleem is, dan lijkt het me verder een uitstekende deal.
Klopt, want dat zijn de cijfers over de maand oktober. Zeg maar de maand dat de strond de ventilator raaktequote:Op woensdag 3 december 2008 15:20 schreef MrBadGuy het volgende:
Ondanks dat het rustiger is in dit topic, zijn Nederlanders volgens de NOS steeds meer aan het schuiven met hun spaargeld: http://www.nos.nl/nosjour(...)21208_spaargeld.html
De toppers met 5,25% rente zonder voorwaarden betalen dat nog steeds.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:58 schreef darktower het volgende:
Het is al een maand langzaam aan het dalen...
Credit Europe? dan zou ik het wel al nu aanvragen, kan best lang duren daar voordat de rekening geopend is.quote:Op woensdag 3 december 2008 17:45 schreef Dennis101 het volgende:
Even een tvp voor als mijn geld uit IJsland terug komt, weet nu nog niet echt waar ik het ga laten.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Op dit moment loopt het nog lekker, maar hoe ver zal het gaan kelderen in de nabije toekomst?quote:Op donderdag 4 december 2008 15:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
De toppers met 5,25% rente zonder voorwaarden betalen dat nog steeds.
Alleen hoe lang nog?
quote:Op donderdag 4 december 2008 15:45 schreef 81Renrew het volgende:
[..]
Credit Europe? dan zou ik het wel al nu aanvragen, kan best lang duren daar voordat de rekening geopend is.
Als je je geld wat langer kan missen, dan is het misschien wel verstandig om er over na te denken om je geld voor een tijdje vast te zetten.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:48 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Daar ben ik ook benieuwd naar. Op dit moment loopt het nog lekker, maar hoe ver zal het gaan kelderen in de nabije toekomst?.
En dat risico wil ik dus niet nemenquote:Op donderdag 4 december 2008 18:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je je geld wat langer kan missen, dan is het misschien wel verstandig om er over na te denken om je geld voor een tijdje vast te zetten.
Vastzetten is inderdaad geen slecht idee, ware het niet dat ik verwacht het meeste geld in de loop van volgend jaar nodig te hebben voor aandelen. Noem het maar opportunity cost.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:50 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor het geval dat de rente daalt, heb ik nog een 5.27 % vaste rente rekening tot september bij Centraal Beheer
Aan het geld van een deposito kan je eventueel weer terugkomen voor de einddatum. Wel betaal je dan extra kosten, maar meestal niet wanneer je gaat trouwen of een huis koopt. Dit kan je opzoeken in de voorwaarden. Ik neem aan dat je wel verzekerd bent voor je auto en je inboedel vervangen kost ook niet veel geld. Als je een brandverzekering hebt krijg je soms ook nog een bedrag terug.quote:Op donderdag 4 december 2008 18:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En dat risico wil ik dus niet nemen. Ik studeer nog en mijn spaargeld is een beperkt potje dat ik achter de hand heb voor noodgevallen. Het is geinig om ermee te kunnen schuiven om zo maximale rente te krijgen, maar deposito's enzo, daar ga ik me niet aan wagen. Dat duurt me te lang en bovendien is daar mijn potje niet voor bedoeld. Het is meer een gevalletje: stel dat ik morgen m'n auto in puin rij of dat m'n kamer affikt, dan heb ik direct budget om iets nieuws aan te schaffen en hoef ik niet voor overbruggingskrediet bij m'n ouwelui aan te kloppen.
quote:Op donderdag 4 december 2008 20:50 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor het geval dat de rente daalt, heb ik nog een 5.27 % vaste rente rekening tot september bij Centraal Beheer
Waarom gaat dat aanvragen lang duren? Hoe lang is lang trouwens?quote:Op donderdag 4 december 2008 15:45 schreef 81Renrew het volgende:
[..]
Credit Europe? dan zou ik het wel al nu aanvragen, kan best lang duren daar voordat de rekening geopend is.
Kan wezen, maar het maakt mij niet zoveel uit wat een bank het liefst wil, het gaat erom wat ik wilquote:Op vrijdag 5 december 2008 02:21 schreef hp38guser het volgende:
[..]
Aan het geld van een deposito kan je eventueel weer terugkomen voor de einddatum. Wel betaal je dan extra kosten, maar meestal niet wanneer je gaat trouwen of een huis koopt. Dit kan je opzoeken in de voorwaarden. Ik neem aan dat je wel verzekerd bent voor je auto en je inboedel vervangen kost ook niet veel geld. Als je een brandverzekering hebt krijg je soms ook nog een bedrag terug.
Een tijdje terug kon je bij Credit Europe zelfs online je deposito's eerder beëindigen, maar omdat veel mensen dit misbruikten hebben ze dit afgeschaft. Het liefst wil een bank geld ook kunnen investeren zonder rekening te hoeven houden met mensen die hun geld steeds eerder terugvragen. Je kan overigens nu nog wel schriftelijk een verzoek indienen om je deposito te beëindigen.
Dan kun je beter Credit Europe nemen. 0,05% minder rente, maar geen boetebedrag bij opname.quote:Op vrijdag 5 december 2008 20:42 schreef Toewan het volgende:
Ik ga dit topic ook maar eens wat beter volgen, krijg nu 4% bij de Postbank Toprekening, niet echt veel in vergelijking met bv Moneyou.
De rekening van DSB, Internet Top Sparen lijkt leuk qua rente, maar je betaalt wel 1% boete over het opgenomen bedrag bij opnemen.
MoneYou komt wat amateuristisch over op het eerste gezicht. Verder is het natuurlijk wel de meest veilige bank als ABN zijnde. NIBC heb ik geen ervaring, wel denk ik dat je daar meer risico loopt op IJslandse taferelen.quote:Op zondag 7 december 2008 23:01 schreef Repeat het volgende:
Lastig hoor, NIBC of Moneyou. Is er iemand met ervaringen bij beide banken? Welke is het snelst, werkt het prettigst etc?
MoneYou is de veiligste van de 2. Is een merk van ABN-AMRO en daar staat de staat nu achter.quote:Op zondag 7 december 2008 23:01 schreef Repeat het volgende:
Lastig hoor, NIBC of Moneyou. Is er iemand met ervaringen bij beide banken? Welke is het snelst, werkt het prettigst etc?
Klopt, aangezien hun eerste serie leningen al rond deze tijd afliep en zij dus dringend geld nodig hadden. Dat hebben ze nu van de overheid (of de overheid staat er garant voor, dat kan ook). Echter het komend half jaar loopt er nog voor miljarden aan leningen af die ze moeten terug betalen.quote:Op maandag 8 december 2008 11:57 schreef Nivard het volgende:
Ik meen laatst gelezen te hebben dat NIBC aangeklopt heeft bij de overheid, of in ieder geval kwam het laatst (negatief) in het nieuws. Verdere details weet ik niet.
Laat je niet gek maken door zo'n aanbieding. In vorige topics is al vaak een berekening langs gekomen. Dit levert afhankelijk van je maandbedrag slechts een paar cent tot enkele euro's op, maar zeker niet meer dan 10 euro op jaarbasis.quote:Op maandag 8 december 2008 11:01 schreef eriksd het volgende:
OHRA had toch de eerste 6 maanden nu 7%
Waarschijnlijk vertrouwen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom zou een Staatsbank nog veiliger zijn? De overheid die in enkele maanden z'n schuld met 30% (100 miljard) omhoog knalt, en garant moet staat voor honderden miljarden buitenlandse tegoeden...
Als ING door het putje gaat houdt de overheid hier ook op in z'n huidige vorm...
Dat is het dus met een staatsbank, die kan in principe niet failliet gaan, daar blijven ze gewoon geld in pompen. Met een failliete staatsbank zeg je eigenlijk dat je de staat failliet is.quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom zou een Staatsbank nog veiliger zijn? De overheid die in enkele maanden z'n schuld met 30% (100 miljard) omhoog knalt, en garant moet staat voor honderden miljarden buitenlandse tegoeden...
Als ING door het putje gaat houdt de overheid hier ook op in z'n huidige vorm...
quote:Bij MoneYou kun je je spaarrekening onderverdelen in verschillende rekeningen en vervolgens elke rekening een eigen omschrijving meegeven. Zo heb je een duidelijk zicht op de status van je spaardoel. Kijk zelf maar eens hieronder, een omschrijving als ‘minder gaan werken’ is toch heel wat overzichtelijker dan een rekeningnummer als 75.87.44.846?
Je moet ALTIJD wat opsturen als je een rekening opent. Meestal open je de rekening via internet en enkele dagen later krijg je dan de overeenkomst thuis. Die moet je vervolgens ondertekenen en samen met een kopie van je identiteitsbewijs opsturen. De bank is namelijk verplicht om je identiteitspapieren in het dossier te hebben.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:56 schreef One_conundrum het volgende:
moest je nog iets opsturen, of puur via internet geregeld?
Ik heb echter toen bij Centraal Beheer niets op hoeven sturen. Ze hebben de identiteit gecontroleerd dmv bankrekening en combinatie met nummer van ID.quote:Op vrijdag 12 december 2008 08:15 schreef RJD het volgende:
[..]
Je moet ALTIJD wat opsturen als je een rekening opent. Meestal open je de rekening via internet en enkele dagen later krijg je dan de overeenkomst thuis. Die moet je vervolgens ondertekenen en samen met een kopie van je identiteitsbewijs opsturen. De bank is namelijk verplicht om je identiteitspapieren in het dossier te hebben.
Het is gewoon een onderdeel van beleggen verspreid over assetcategorieen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 01:36 schreef darktower het volgende:
5 jaar vastzetten? dat is wel heel erg lang...
als je trouwens een hypotheek hebt nu, voor een rente van 4-6%, kun je net zo goed nu een deel van je hypotheek aflossen.... dat is pas zekerheid...
Niet wat ik weet. Werkt vrij makkelijk, brief op de post en 1/2 weken later heb je een rekening. Het is wel een spaarrekening en geen betaalrekening. Je moet dus een betaalrekening als tegenrekening opgeven.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:42 schreef dyna18 het volgende:
Vraagje... zater er nog adders onder het gras bij Credit Europe Bank?
Nope. Je krijgt gewoon 5,25% rente en je mag ten alle tijden geld van je rekening halen of bijstorten. Het valt verder volledig onder de Nederlandse depositogarantieregeling, dus mocht er toch wat gebeuren dan krijg je niet zulke toestanden als bij Icesave dat je eerst nog in spanning moet afwachten of je je geld wel terug krijgt. Dit geldt trouwens voor de meeste rekeningen die hier besproken worden.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:42 schreef dyna18 het volgende:
Vraagje... zater er nog adders onder het gras bij Credit Europe Bank?
eerder naar beneden dan omhoog momenteel, gezien dat de rentes europees (en geloof ook wereldwijd) laatst weer verlaagd zijn.quote:Op maandag 15 december 2008 00:47 schreef Espabilado het volgende:
Weet iemand wellicht of Rabobank haar rente omhoog gaat doen het nieuwe jaar? Anders m'n spaargeld maar eens verkassen want die 3% +0.6% bonus is wel heel mager vergeleken met de 5.25% die redelijk wat banken nu bieden.
Voor zover ik weet is er niets veranderd. Mocht je toch iets vinden, dan hoor ik het graag. Zal binnenkort weer eens wat speurwerk verrichten.quote:Op maandag 15 december 2008 20:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
Is de startpost een maand oud, of is er echt niets veranderd?
(bron)quote:Europees Parlement sluit akkoord over garantiestelsel
Uitgegeven: 15 december 2008 21:47
Laatst gewijzigd: 15 december 2008 21:57
STRAATSBURG - Klanten van failliete banken krijgen voortaan binnen 35 dagen hun geld terug via het garantiestelsel. Onderhandelaars van het Europees Parlement en de gezamenlijke EU-landen hebben daarover maandag een akkoord gesloten, aldus een woordvoerster van huidig EU-voorzitter Frankrijk maandag.
In Nederland geldt nu een termijn van drie maanden. Rekeninghouders van de IJslandse bank Icesave maken daar momenteel gebruik van bij De Nederlandsche Bank (DNB).
EU-commissaris Charlie McCreevy (Interne Markt) had aanvankelijk voorgesteld dat het garantiestelsel binnen zes dagen zou uitkeren. Maar die termijn is onrealistisch, vinden alle betrokkenen.
Door de nieuwe regels, die het Europees Parlement woensdag van plan is goed te keuren, garandeert het stelsel 50.000 euro per rekeninghouder. Dat bedrag stijgt tot 100.000 euro vanaf eind 2010. Dat is later dan de EU-commissaris had voorgesteld.
© ANP
ze adverteren er niet echt luidruchtig mee dat ze 6% geven, maar dat is wel het percentage wat ze geven.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:21 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik heb net een termijndeposito bij CEB afgesloten voor 1 jaar, hier krijg je volgens de website 5,5% rente voor, maar nu staat er bij het scherm waar ik het heb afgesloten 6,0%? Is dit een foutje of is de actie langer doorgegaan?
Rentebedrag hebben ze ook 6% over het totaal gerekend, dus ik ga er vanuit dat de actie stilzwijgend verlengd is. Dus voor (bestaande) klanten van CEB die nog een termijndeposito willen afsluiten: neem een kijkje wat ze je aanbiedenquote:Op dinsdag 16 december 2008 16:21 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik heb net een termijndeposito bij CEB afgesloten voor 1 jaar, hier krijg je volgens de website 5,5% rente voor, maar nu staat er bij het scherm waar ik het heb afgesloten 6,0%? Is dit een foutje of is de actie langer doorgegaan?
Nou een leuk meevallertje, ik zou namelijk een afsluiten met de gedachte dat ik 5,5% zou krijgenquote:Op dinsdag 16 december 2008 16:40 schreef Wexy het volgende:
[..]
ze adverteren er niet echt luidruchtig mee dat ze 6% geven, maar dat is wel het percentage wat ze geven.
Dus nee geen foutje. Het heeft nooit overactief op de site gestaan.
Dat klinkt wel goed, ook al zie ik overal op de site staan dat je 'maar' 5,75% krijgt maximaal. Zat er aan te denken om mijn geld bij moneyou te gaan brengen maar een deposito van 1 jaar tegen 6% is ook niet verkeerd. Nu nog hopen dat het geld van icesave er ook echt voor kerst er is.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nou een leuk meevallertje, ik zou namelijk een afsluiten met de gedachte dat ik 5,5% zou krijgen
Spreiden kan nooit kwaadquote:Op woensdag 17 december 2008 11:05 schreef Fugie het volgende:
ik heb ook overgestapt naar Moneyou. Enige reden is dat ik meer vertrouwen in moneyou heb dan in CEB. Hoewel ik nog wel twijfel of ik mijn geld niet moet splitsen en bij beide een rekening moet openen.
Idd, zeker als het om een behoorlijk bedrag gaat dat je niet altijd een paar maanden kan missen. Ook al heb je heel veel vertrouwen in een bank, de afgelopen tijd heeft wel uitgewezen dat zoiets weinig zegt. Mocht een bank toch omvallen, dan zit je iig niet een tijd zonder spaargeld.quote:
Dat was toch voor al bestaande klanten? I.p.v. andersom, mensen lokken met iets hoogs, bestaande klanten belonenquote:Op dinsdag 16 december 2008 16:40 schreef Wexy het volgende:
[..]
ze adverteren er niet echt luidruchtig mee dat ze 6% geven, maar dat is wel het percentage wat ze geven.
Dus nee geen foutje. Het heeft nooit overactief op de site gestaan.
De ABN belonen vanwege hun wanbeleidquote:Op woensdag 17 december 2008 11:05 schreef Fugie het volgende:
ik heb ook overgestapt naar Moneyou. Enige reden is dat ik meer vertrouwen in moneyou heb dan in CEB. Hoewel ik nog wel twijfel of ik mijn geld niet moet splitsen en bij beide een rekening moet openen.
ja echter iemand die nu nog een rekening opent kan ook zodra het actief is een deposito aanvragen voor 6%quote:Op woensdag 17 december 2008 19:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat was toch voor al bestaande klanten? I.p.v. andersom, mensen lokken met iets hoogs, bestaande klanten belonen
Wil ik ook!!!quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:21 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd, ik zit nu bij CEB, zijn daar ook zaken die "goed zijn om te weten"? Is dat ook een beetje een hoog-risico-bank? Zijn er zaken die minder bekend zijn van CEB? (zoals dat IJsland een vrij riskant land bleek te zijn, wat je in principe vooraf had kunnen weten)quote:Op woensdag 17 december 2008 19:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De ABN belonen vanwege hun wanbeleid
Dat alleen is toch al een reden om daar niet bij te gaan? Alle kleine (en grote!) buitenlandse banken waar ik bij zit zijn probleemvrij. Alleen die Vikingen vertrouwde ik niet, en terecht!
De rating van CEB is lager dan de grote banken, maar we hebben gezien dat de rating in de praktijk weinig zegt (Fortis had een prima rating, Icesave had een prima rating). CEB is in handen van een Turkse eigenaar, maar het is op papier gewoon een Nederlandse bank, met een Nederlands hoofdkantoor en valt volledig onder het Nederlandse depositogarantiestelsel. Dus mocht de bank toch omvallen, dan zit je maximaal 3 maanden zonder geld. Er is geen vreemde constructie dat een deel van je geld uit een ander land moet komen, zoals bij Icesave.quote:Op donderdag 18 december 2008 07:29 schreef JeOma het volgende:
[..]
Ik ben trouwens benieuwd, ik zit nu bij CEB, zijn daar ook zaken die "goed zijn om te weten"? Is dat ook een beetje een hoog-risico-bank? Zijn er zaken die minder bekend zijn van CEB? (zoals dat IJsland een vrij riskant land bleek te zijn, wat je in principe vooraf had kunnen weten)
Precies, bij elke bank loop je risico, bij de ene misschien wat meer dan bij de andere. Je moet bij elke bank in het achterhoofd houden dat de kans bestaat dat je drie maanden zonder geldt kan zitten (gelukkig wordt deze periode binnenkort verkort tot 35 dagen).quote:Op donderdag 18 december 2008 08:54 schreef Fugie het volgende:
Het beleid van een bank boeit me niet echt. Na het icesave verhaal heb ik bij elke bank wel twijfels.
MoneYou geeft een goed gevoel, dus dan zet ik mijn geld daar. Als ik geen risico wil lopen moet ik mijn of opmaken, of thuis in mijn matras stoppen.
CEB is gewoon goed, ben d'r tevreden over!quote:Op vrijdag 19 december 2008 16:45 schreef Cat22 het volgende:
ICEsave brief binnen, afwachten wanneer het geld binnenkomt en dat dan maar eens wegzetten. Poging 2. En hopelijk valt die bank niet binnen 2 maanden om.CEB lijkt me wel een goede optie dus daar ga ik wat meer info over verzamelen.
Het topic is bijna vol!quote:Verkapte tvp
Waarom zou CEB enger zijn dan ATB? De Turkse maffia of de Russische wapenhandel... beiden doen het prima in crisistijdquote:Op vrijdag 19 december 2008 18:39 schreef Syrena het volgende:
Ik heb de CEB aanmelding al een paar weken op m'n staan, ingevuld en al. Durf alleen niet meer zo goed![]()
De centjes bij ATB staan er nog goed bij, deposito gedaan tot maart 09.
Morgen toch maar de CEB eens printen en posten.
Inderdaadquote:Op vrijdag 19 december 2008 18:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom zou CEB enger zijn dan ATB? De Turkse maffia of de Russische wapenhandel... beiden doen het prima in crisistijd
De meeste banken doen dit begin januari. Maar doet dat er nog toe als je toch over gaat stappen op een andere bank? De rente wordt dan automatisch gekeerd als je je rekening opzegt.quote:Op vrijdag 19 december 2008 23:54 schreef dddour het volgende:
Ik ga overstappen op Moneyou, omdat de ASN er een bende van maakt met internetbankieren. logins die niet werken, codes die dubbel of helemaal niet worden verstuurd. Zeer minimale internetapplicatie. Lage rente met voorwaarden enz enz
Ik kan alleen op de site van de ASN niet vinden wanneer ze rente bijstorten, weet iemand dit?
Mogen ze vanaf ergens in Q4 2009 niet meer doen IIRC.quote:Op vrijdag 19 december 2008 00:51 schreef darktower het volgende:
Over geld gesproken: vandaag op blz 9 in het Leidsch Dagblad (...) een klein stukje over het feit dat banken miljarden stelen (!) door bedragen snel af te schrijven, maar bijschrijvingen pas vertraagd over te boeken. Ze stelen de rente op die manier en als je alle kleine beetjes optelt, is dat heel veel geld.
Maar slechts een klein berichtje op pagina 9 van een regionale krant.
Bron: http://www.z24.nl/bedrijv(...)cesave-spaarder.htmlquote:DSB Bank aast op geld Icesave-spaarder
Door uitbetalingen van De Nederlandsche Bank aan spaarders van internetbank Icesave, komen dezer dagen miljoenen beschikbaar. DSB Bank zit op het vinkentouw om de spaartegoeden binnen te harken.
"Icevrij? DSB Topsparen", zo adverteerde de bank van ondernemer Dirk Scheringa donderdag in de gratis krant Metro.
Het is duidelijk dat de marketing afdeling van DSB er bovenop zit. Want sinds afgelopen week is De Nederlandsche Bank (DNB) begonnen met uitbetalingen aan gedupeerde spaarders van de omgevallen IJslandse internetbank Icesave.
Icesave miljoenen vrij
DNB heeft ongeveer honderduizend aanvragen gekregen en zorgt voor vergoeding op tegoeden tot maximaal een ton. IJsland dekt de eerste twintigduizend euro, waarbij Nederland het geld voorschiet via een lening van 1,3 miljard euro. De rest wordt opgebracht door Nederlandse banken en de overheid.
In totaal moet zo'n 1,6 miljard euro terugvloeien naar Icesave-spaarders. En daar hebben andere banken, die dezer dagen moeite hebben om zelf op de kapitaalmarkt te lenen, wel oren naar. Scheringa's DSB Bank probeert het met een beroep op het Oranjegevoel: 'Oer-Hollands' sparen.
Dus omdat een bank de hoogste rente heeft hoeft die niet te adverteren? Die logica ontgaat mij volledig. Als niemand weet dat jij de hoogste rente biedt heb je er weinig aan lijkt mij.quote:Op zondag 21 december 2008 21:00 schreef secondant het volgende:
moneyou en Fortis Bank Nederland adverteren ook al een tijdje. En CEB hoeft dat niet te doen want die bieden de hoogste rente
Precies, CEB krijgt wel een hele hoop mond-tot-mond reclame, maar willen ze echt veel Icesave geld binnen halen dan zou een goede campagne ook wel helpen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze liever niet teveel geld in een keer willen binnenhalen en gelijdelijk groeien, is misschien ook wel verstandiger.quote:Op zondag 21 december 2008 21:46 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus omdat een bank de hoogste rente heeft hoeft die niet te adverteren? Die logica ontgaat mij volledig. Als niemand weet dat jij de hoogste rente biedt heb je er weinig aan lijkt mij.
Inderdaad ik zeg ook zeker niet dat CEB moet gaan adverteren, dat is hun eigen keus en die strategie mogen ze zelf uitdokteren. Ik heb echter wel van bijvoorbeeld SNS, Fortis, ING en dat soort grote namen wel een hoop reclame gehoord dat ze allemaal rond de 4,5% rente bieden zonder voorwaarden. Maar de wat kleinere banken hoor je dan weer niet, bijna heel de top 10 van banken in het lijstje hier hoor je niets van. Dat zal vast een bewuste keuze zijn, om wellicht inderdaad niet te hard te gaan groeien en dan tegen problemen aanlopen.quote:Op zondag 21 december 2008 21:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Precies, CEB krijgt wel een hele hoop mond-tot-mond reclame, maar willen ze echt veel Icesave geld binnen halen dan zou een goede campagne ook wel helpen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze liever niet teveel geld in een keer willen binnenhalen en gelijdelijk groeien, is misschien ook wel verstandiger.
Ach als je in Google gaat zoeken op hoogste rente kom je vanzelf bij NIBC of CEB uit. Ik bedoel de lijstjes zijn al een prima reclame voor hen....quote:Op zondag 21 december 2008 21:46 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus omdat een bank de hoogste rente heeft hoeft die niet te adverteren? Die logica ontgaat mij volledig. Als niemand weet dat jij de hoogste rente biedt heb je er weinig aan lijkt mij.
Klopt. Je postte dit net op het moment dat ik de lijstjes aan het bijwerken wasquote:Op maandag 22 december 2008 19:54 schreef ozzietukker het volgende:
SNS Bank Maxisparen, die met de vaste inleg waar je eenmalig een groot bedrag mocht storten heeft heel sneaky het rentetarief weer verlaagd van 4,75 naar 4,5% met ingang van 17 december 2008.
Ik heb nog een verandering voor je. Aegon heeft bij hun spaarcomfort de inleg per maand omhoog gegooid naar maximaal 2500 euro per maand, ipv 250. Daarnaast kun je ook eenmalig 25000 euro inleggen, termijn tot wanneer dit kan wordt niet genoemd.quote:Op maandag 22 december 2008 20:22 schreef RJD het volgende:
[..]
Klopt. Je postte dit net op het moment dat ik de lijstjes aan het bijwerken was![]()
Weinig veranderingen. In het lijstje zonder voorwaarden geen veranderingen. Bij de deposito's enkele kleine veranderingen, maar niet schokkend. Bij het lijstje met maandelijkse inleg zijn de rentepercentages van SNS Bank, SNS Regio Bank en Reaal gedaald van 4,75 naar 4,5 procent. ASN Bank handhaaft haar percentage van 4,75 procent vooralsnog. Daar is ook de termijn voor een eenmalige extra storing van 10.000 euro (20.000 euro bij en/of rekening) verlengd tot 01-04-2009. Bij de andere banken is het niet meer mogelijk om een extra storting te doen.
Ik heb het aangepast. Het gaat trouwens niet om een eenmalige inleg van 25.000 euro, maar een eerste inleg tot 25.000 euro.quote:Op maandag 22 december 2008 20:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik heb nog een verandering voor je. Aegon heeft bij hun spaarcomfort de inleg per maand omhoog gegooid naar maximaal 2500 euro per maand, ipv 250. Daarnaast kun je ook eenmalig 25000 euro inleggen, termijn tot wanneer dit kan wordt niet genoemd.
Hoe hoog is de rentequote:Op maandag 22 december 2008 21:44 schreef RJD het volgende:
[..]
Ik heb het aangepast. Het gaat trouwens niet om een eenmalige inleg van 25.000 euro, maar een eerste inleg tot 25.000 euro.
Volgens de site niet:quote:Op maandag 22 december 2008 21:44 schreef RJD het volgende:
[..]
Ik heb het aangepast. Het gaat trouwens niet om een eenmalige inleg van 25.000 euro, maar een eerste inleg tot 25.000 euro.
http://www.aegonbank.nl/a(...)uwsoverspaarcomfort/quote:Daarnaast maken wij het mogelijk om éénmalig een bedrag van maximaal ¤ 25.000, in te leggen op een SpaarComfort spaarrekening.
... om de hoge rente te ontvangen.quote:Op maandag 22 december 2008 22:30 schreef koosch het volgende:
onder het kopje "Rekeningen MET ANDERE VOORWAARDEN:" ontbreekt de Rabo InternetLoyaalSparen. Voorwaarde bij deze rekening is dat je een saldo van minimaal 20k moet hebben.
gewoon een tweede afsluiten kan in ieder geval.quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:09 schreef Lassekjus het volgende:
Kan je ook bijstorten in een deposito bij CEB of gewoon een 2e deposito nemen?
bijstorten kan niet.quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:09 schreef Lassekjus het volgende:
Kan je ook bijstorten in een deposito bij CEB of gewoon een 2e deposito nemen?
Dat is nou precies de reden dat ik TEGEN de toename van onze staatsschuld van 100.000.000.000 euro ben! Wouter Bos roept nu hard dat het geld gaat opleveren, en tegen de tijd dat dat moet gebeuren is-ie zelf allang vertrokken...quote:Op dinsdag 23 december 2008 01:55 schreef darktower het volgende:
Kijk, hier is de 700 miljard dollar van het Amerikaanse bailout plan naar gegaan: http://apnews.myway.com/article/20081222/D957QL7O0.html
(niemand weet dus waarheen)
(ons spaargeld staat heus wel veilig)
(...)
leuk voor je... wat heb je verder vanochtend ontbeten?quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:47 schreef BlaZ het volgende:
net rekening geopend bij moneyou
Met die grens van ¤ 100.000 zou ik ook maar voorzichtig zijn. Over een klein jaar wordt bepaald of die ¤ 100.000 gehandhaafd blijft, of we terug gaan naar de oude regeling of dat we een nieuwe regeling krijgen. Bij het afsluiten van een termijndeposito van een jaar of langer zou ik wel de oude grens (¤ 20/38.000) in het achterhoofd houden.quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:13 schreef Wexy het volgende:
[..]
bijstorten kan niet.
Een 2e openen uiteraard wel.
Kijk wel uit dat je met je totaal niet boven de 100.000 uit komt, aangezien je die uit een deposito natuurlijk nooit op tijd weg krijgt mocht er iets gebeuren in de toekomst.
Is niet doorgegaan.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:08 schreef Syrena het volgende:
Is die regel van belasting betalen voor meer dan ongeveer 20.000 al afgeschaft? Of is dst niet doorgegaan?
niet ontbeten jij dan?quote:Op dinsdag 23 december 2008 16:35 schreef dyna18 het volgende:
[..]
leuk voor je... wat heb je verder vanochtend ontbeten?
Oei, ontbijt is erg belangrijk hoor. Ben jij dik? Heb jij overgewicht?quote:
nee moet dat dan ofzo?quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oei, ontbijt is erg belangrijk hoor. Ben jij dik? Heb jij overgewicht?
WAUW! Het einde van een tijdperk...quote:Op woensdag 24 december 2008 21:50 schreef RJD het volgende:
Wauw, de rente op de Postbank Plusrekening is gestegen van 0,5% naar maar liefst 1,0%. Toch wel het vermelden waard
quote:Op woensdag 24 december 2008 21:50 schreef RJD het volgende:
Wauw, de rente op de Postbank Plusrekening is gestegen van 0,5% naar maar liefst 1,0%. Toch wel het vermelden waard
5,25%quote:Op woensdag 24 december 2008 22:54 schreef One_conundrum het volgende:
Wat voor rentes bood Icesave dan? dat heb ik helemaal gemist....
De Toprente Rekening geeft wel 4,75% het eerste halfjaarquote:Op woensdag 24 december 2008 21:50 schreef RJD het volgende:
Inderdaad, maar altijd nog beter dan de 0.5% bij de Postbank (nu dus 1.0%) die ik kreegquote:Op woensdag 24 december 2008 22:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
5,25%
Maar eigenlijk dus 3,94%, aangezien je je geld een kwartaal kwijt was
Of 2,62%, aangezien ze pas een kwartaal in NL actief waren en toen failliet gingen en het geld een kwartaal kwijt was.
En avontuurlijkerquote:Op woensdag 24 december 2008 23:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Inderdaad, maar altijd nog beter dan de 0.5% bij de Postbank (nu dus 1.0%) die ik kreeg
Tja is dat niet met ieder onderzoek zo? Mensen ondervragen over hun auto, telecom aanbieder, internet provider, de kabelaar en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 26 december 2008 17:19 schreef RemcoDelft het volgende:
MrBadGuy: een veel groter probleem met zo'n onderzoek is dat de meeste klanten slechts 1 bank kennen. Het zou veel interessanter zijn om een klant die bij meerdere banken klant is en daar actief gebruik van maakt de boel te laten vergelijken.
Credit Europequote:De Bank is te allen tijde gerechtigd deze voorwaarden te wijzigen. Een wijziging ten nadele van de Rekeninghouder, wordt eerst
van kracht na kennisgeving van de wijziging in ten minste drie in Nederland algemeen verspreide dagbladen of na een schriftelijke
mededeling aan de Rekeninghouder.
quote:Wijziging van de Voorwaarden geschiedt conform artikel
16 van de Bijzondere Voorwaarden Credit Europe Bank
Direct Bankieren.
Indien de Rekeninghouder niet akkoord gaat met
de wijzigingen en/of aanvullingen als bedoeld in dit
artikel, dient hij dit onverwijld, doch uiterlijk binnen 42
kalenderdagen na bekendmaking, schriftelijk aan de
Bank mee te delen, waarna de Rekening onmiddellijk
wordt opgeheven. De afwikkeling van de Rekening zal
plaatsvinden naar de Tegenrekening.
- ja een deposito valt ook onder de garantieregelingquote:Op maandag 29 december 2008 12:30 schreef k_man het volgende:
Paar vragen;
- Vallen deposito's ook onder de garantieregeling tot ¤ 100.000?
- Wat is het verschil tussen een deposito en een rentecertificaat?
- Kun je over het algemeen een deposito afsluiten bij elke willekeurige bank, of moet je daar dan ook een (spaar/betaal)rekening hebben?
* k_man heeft wat geld dat ie langere tijd kan missen, zonder risico te willen lopen
Bij de Postbank hebben ze nu beide. Verwarrend.quote:Op maandag 29 december 2008 12:49 schreef hp38guser het volgende:
Een deposito word bij de Postbank een rentecertificaat genoemd, maar is feitelijk hetzelfde.
Hmm, vreemd. Ik zou denken dat het dan automatisch wordt teruggestort op je tegenrekening.quote:Iets waar je wel goed op moet letten is dat wanneer het einde van de looptijd van het deposito bereikt wordt je het deposito van te voren beëindigt. Anders wordt het deposito voor een zelfde periode verlengt tegen de dan geldende rente.
Postbank voorwaardenquote:Op maandag 29 december 2008 12:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Bij de Postbank hebben ze nu beide. Verwarrend.
[..]
Hmm, vreemd. Ik zou denken dat het dan automatisch wordt teruggestort op je tegenrekening.
Dit staat gewoon in de voorwaarden. Het is dus altijd verstandig om deze door te lezen. Als het goed is heb je bij het openen van je bankrekening ook de voorwaarden kunnen lezen. Deze verschillen van bank tot bank.quote:a. De Rekeninghouder ontvangt enkele weken voor het einde van de looptijd van het Rentecertificaat schriftelijk bericht van de Bank.
b. De Bank zal in voornoemd bericht een voorstel doen voor de herbestemming van het saldo van het Rentecertificaat. Afhankelijk
van de situatie kan dit voorstel inhouden dat de Bank zonder tijdig tegenbericht een nieuw Rentecertificaat met dezelfde looptijd
opent. Indien de Rekeninghouder een andere bestemming wenst dan door de Bank voorgesteld, dient de Rekeninghouder dit tijdig
bij de Bank aan te geven.
c. De Rekeninghouder kan het Rentecertificaat te allen tijde opheffen. Het saldo van het Rentecertificaat en de rente van het lopende
rentejaar wordt overgemaakt naar elk door de Rekeninghouder opgegeven rekeningnummer.
d. De Bank behoudt zich het recht voor het Rentecertificaat op te heffen indien zij van mening is dat het gebruik van het
Rentecertificaat indruist tegen het spaarkarakter ervan. In dat geval wordt het saldo van het Rentecertificaat overgeboekt naar de
Tegenrekening van de Rekeninghouder. De Bank zal desgevraagd de Rekeninghouder de reden van haar besluit mededelen.
e. Opdrachten ten laste van het Rentecertificaat die de Bank ontvangt nadat het Rentecertificaat is opgeheven, worden niet uitgevoerd.
f. Aan het opheffen van het Rentecertificaat zijn dezelfde kosten verbonden als bij tussentijds opnemen, met uitzondering van die
hierboven genoemd onder ‘Opnemen sub d’, en in geval van overlijden van de houder van het Rentecertificaat.
quote:In de onderstaande gevallen is voortijdige beëindiging van een Termijndeposito boetevrij:
Bij huwelijk / geregistreerd partnerschap van (één van) de Rekeninghouder(s).
Bij aankoop ‘eigen woning’ door (één van) de
Rekeninghouder(s). Onder een ‘eigen woning’ wordt een woning verstaan die eigendom is van de Rekeninghouder en die de Rekeninghouder als hoofdverblijf gaat gebruiken.
Bij overlijden van één van de Rekeninghouders.
In geval van arbeidsongeschiktheid (conform de Wet Werk en Inkomen naar Arbeidsvermogen, WIA) van (één van) de Rekeninghouder(s).
In geval van werkloosheid (conform de Werkloosheidswet, WW) van (één van) de Rekeninghouder(s).
En op de site melden ze rustig de AT Bank met slechts 3.65%quote:Op maandag 29 december 2008 13:14 schreef Wexy het volgende:
"www.laagstespaarrentes.nl."
Inderdaad, klopt niks van. De AT Bank Spaarrekening biedt 4,5% rente en de internetspaarrekening zelfs 5,0% rente. Dus ze lopen wel een beetje achter daar.quote:Op maandag 29 december 2008 14:10 schreef DIGGER het volgende:
[..]
En op de site melden ze rustig de AT Bank met slechts 3.65%
Dus echt scherp zijn die vrekken daar ook niet.
Kunnen de volgende producten ook opgenomen worden?quote:Op dinsdag 30 december 2008 05:49 schreef RobvanEeden het volgende:
Inderdaad stond er een fout in onze tabel. Bij het bijhouden van 400 verschillende spaarvormen gaat er wel eens iets fout. Excuses daarvoor.
De rente van de spaarrekening van de AT Bank is inmiddels aangepast.
Rob van Eeden
Volgens mij gaat die website juist over de laagste rente en niet over de hoogste rentequote:Op dinsdag 30 december 2008 09:08 schreef Aether het volgende:
[..]
Kunnen de volgende producten ook opgenomen worden?
* GarantiBank Gouden Internet Rekening -- 5,00%
* AKBANK Internet Spaarrekening -- 5,20%
* AKBANK Internet Plus Spaarrekening -- 5,00%
Zat jij serieus nog bij een Postbank plusrekening?quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:30 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik ga na jaren maar eens weg bij Postbank wbt sparen. Eyeopener in de Telegraaf gister![]()
![]()
![]()
Ik heb al een spaarrekening bij Moneyou voor dierenartskosten voor huisdier. Ik spaar niet belachelijk veel maar ik accepteer die 0,5% rente ofzo dus niet meer.
Iemand tips? Ik maak gewoon over als ik wat geld over heb. Ik wil graag dat als ik het geld nodig heb, ik het kan overmaken naar mijn betaalrekening en het er een dag later ongeveer opstaat.
Gewoon een simpele rekening, geen poespas oid.
Zo dan, dat is het grote geldquote:Op dinsdag 30 december 2008 10:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Maria2.0 je loopt achter, de plusrekening rente is laatst verhoogd naar 1%!!!
Ik zou naar MoneYou gaan. De rekening is zo geopend en het geld staat er bij een overboeking vaak dezelfde dag nog op. Rente is veel beter dan die sloeberige postbank.
Volgens mij kan je in je MoneYou rekening een soort digitale potjes maken waar jet het geld over verdeeld. Met andere woorden dan hoef je maar rek te openen maar kan je wel het geld voor verschillende doelen uit elkaar houden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:47 schreef Maria2.0 het volgende:
Dyna, ik heb eigenlijk nooit stilgestaan bij de rentes. Heel dom, ik weet het. Maargoed, berouw komt na de zonde he?
Opzich zou het dus voor mij aan te raden zijn om gewoon een 2e rekening te openen bij Moneyou? Of kan dit niet?
Makkelijkste is om op 1 rekening verschillende potjes te maken. Dat kan eenvoudig binnen de internetapplicatie van MoneYou.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:47 schreef Maria2.0 het volgende:
Dyna, ik heb eigenlijk nooit stilgestaan bij de rentes. Heel dom, ik weet het. Maargoed, berouw komt na de zonde he?
Opzich zou het dus voor mij aan te raden zijn om gewoon een 2e rekening te openen bij Moneyou? Of kan dit niet?
Het kan zijn dat de post vertraagd is vanwege de feestdagen. Maar in dit geval zou ik gewoon even een nieuwe sturen naar hun adres.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:26 schreef Wexy het volgende:
Een rekeningnummer wijzigen bij Credit Europe is niet makkelijk.
Eerst een mail gestuurd omdat ik nergens zie staan hoe het moest.
Krijg ik mail terug dat het per brief moet. Antwoordnummer (das wel netjes)
Bel ik op vandaag omdat ik nog steeds niets gewijzigd zie na 2 week. Zeggen ze dat de brief niet binnen is gekomen.
Tuurlijk dat kan gebeuren, maar ik vind het knap dat Centraal Beheer de brief wel heeft gekregen en ik die samen in de brievenbus heb gegooid.
heb ik uiteraard ook gedaanquote:Op dinsdag 30 december 2008 16:43 schreef hp38guser het volgende:
[..]
Het kan zijn dat de post vertraagd is vanwege de feestdagen. Maar in dit geval zou ik gewoon even een nieuwe sturen naar hun adres.
Volgens hun site is het allebei vanaf ¤ 5.000.quote:Op maandag 29 december 2008 13:29 schreef hp38guser het volgende:
Voor een rentecertificaat heb je een hogere inleg nodig.
Voor 1 jaar is het 5%, zowel voor rentecertificaat als termijndeposito. Da's wel ietsje minder dan de alloctone banken, maar zeker niet slecht.quote:Het 2 jaren certificaat van de Postbank levert 3,3% rente op. Je laat dus bijna 2,5% rente liggen in vergelijking met andere banken.
Dat is dan een beetje jammer, want ik zit nog steeds op me geld van icesave te wachten... Dan maar in het volgende jaar het voor 5,5% vastzetten.quote:Op woensdag 31 december 2008 10:05 schreef Aether het volgende:
Tip: vandaag is de laatste dag dat Credit Europe 6% geeft op 6, 9 en 12 maanden deposito's.
Waar zie je dat? Ik zie maximaal 5,75%quote:Op woensdag 31 december 2008 10:05 schreef Aether het volgende:
Tip: vandaag is de laatste dag dat Credit Europe 6% geeft op 6, 9 en 12 maanden deposito's.
Ze adverteren er niet mee (en alleen voor bestaande klanten). Je moet inloggen en een nieuwe deposito aanmaken (met een van deze looptijden), dan zie je het percentage. ‘Actie’ was tot 20 november (IIRC) maar is stilzwijgend verlengd.quote:Op woensdag 31 december 2008 10:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Waar zie je dat? Ik zie maximaal 5,75%
Okee ik zie het nu ookquote:Op woensdag 31 december 2008 10:35 schreef Aether het volgende:
[..]
Ze adverteren er niet mee (en alleen voor bestaande klanten). Je moet inloggen en een nieuwe deposito aanmaken (met een van deze looptijden), dan zie je het percentage. ‘Actie’ was tot 20 november (IIRC) maar is stilzwijgend verlengd.
Inderdaad. Dit percentage krijg je pas vanaf 5 jaar bij NIBC.quote:Op woensdag 31 december 2008 10:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Okee ik zie het nu ook
Dat is best een goede deal, want de rente zal in 2009 wel gaan dalen.
Op het forum spaarinformatie.nl had iemand gebeld en hem werd verteld dat het zeer zeker was dat de actie niet verder verlengd zal worden.quote:Op woensdag 31 december 2008 11:05 schreef secondant het volgende:
Maar als de actie is verlengd hoe weet je dan dat deze vandaag gaat aflopen?
goede tip, heb er net nog ff een geopend, voor 6 maanden. Kort genoeg om flexibel te blijven.quote:Op woensdag 31 december 2008 10:05 schreef Aether het volgende:
hmm, zal vanmiddag wel post hebben dat mijn rekening geopend is, maar voor 400e zo'n ding openen schiet ook niet opquote:Op woensdag 31 december 2008 10:05 schreef Aether het volgende:
Heb het antwoord zelf al gevondenquote:Op woensdag 31 december 2008 11:31 schreef secondant het volgende:
Loopt een deposito van CEB automatisch af na de periode of moet je dat zelf in de gaten houden?
Moet je helaas zelf in de gaten houden. Anders wordt er een nieuwe aangemaakt met de zelfde looptijd en het dan geldende percentage.quote:Op woensdag 31 december 2008 11:31 schreef secondant het volgende:
Loopt een deposito van CEB automatisch af na de periode of moet je dat zelf in de gaten houden?
Nee.quote:Op woensdag 31 december 2008 11:32 schreef Asgard het volgende:
Kan je op die deposito's ook tussendoor bij storten?
Minimum depositobedrag is ¤ 2.500 bij CED.quote:Op woensdag 31 december 2008 11:33 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
hmm, zal vanmiddag wel post hebben dat mijn rekening geopend is, maar voor 400e zo'n ding openen schiet ook niet op
Je hebt echter tot 10 dagen nadat deze verlenging automatisch is gebeurt om alsnog op te zeggen (bij CE dus).quote:Op woensdag 31 december 2008 11:40 schreef Aether het volgende:
[..]
Moet je helaas zelf in de gaten houden. Anders wordt er een nieuwe aangemaakt met de zelfde looptijd en het dan geldende percentage.
Heb je een en/of rekening?quote:Op woensdag 31 december 2008 13:18 schreef secondant het volgende:
hopa ff twee aangemaakt bij CEB
5k voor 6 maanden
25k voor 12 maanden
Waar blijkt dat uit?quote:Op woensdag 31 december 2008 13:28 schreef capricia het volgende:
Want de 100K garantie van DNB verloopt in september 2009...
Weet ik, doe ik ook.quote:Op woensdag 31 december 2008 12:57 schreef Essebes het volgende:
[..]
Je hebt echter tot 10 dagen nadat deze verlenging automatisch is gebeurt om alsnog op te zeggen (bij CE dus).
Ik zet de datum gewoon in de kalender, een weekje vooraf, dan kan ik het niet vergeten :-)
De aangepaste garantieregeling is voor 1 jaar. Dat blijkt uit het feit dat bos gezegd heeft dat deze regeling voor 1 jaar is. Ze kunnen natuurlijk altijd volgend besluiten om de garantie te verlagen/verhogen/behouden.quote:
Begin oktober 2008 is die regeling voor 1 jaar afgekondigd.quote:
Het vetgedrukte deel klopt niet, in Europees verband is een minimum van 50k afgesproken.quote:Op woensdag 31 december 2008 15:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Begin oktober 2008 is die regeling voor 1 jaar afgekondigd.
Dus hij loopt af in september 2009.
Just to be sure![]()
Wat daarna precies gaat gebeuren is nu nog onduidelijk. In het slechtste geval gaan we weer terug naar die 20K regeling voor eeen paar maanden.
edit: Oh, zie nu pas dat het al beantwoord is.![]()
Bedankt voor de tipquote:Op woensdag 31 december 2008 10:05 schreef Aether het volgende:
totaal geen last van.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb al een tijdje een OHRA maandspaarrekening, en had daar eens wat van willen opnemen... Echter, de site is supertraag, minuten wachten er klik, en uiteindelijk komt er een foutmelding. M.a.w.: geld opnemen is niet mogelijk!
Hoe zijn de ervaringen hiermee?
Zeker kan dit, dat is zelfs aan te raden. Hou er echter rekening mee dat het gaat om een maximum van ¤ 100.000 per persoon, per instelling. Als je twee rekeningen bij dezelfde bank (of twee banken die samen een vergunning hebben) hebt, dan blijft die ¤ 100.000 van kracht. Op elke rekening ¤ 100.000 zetten heeft in zo'n geval geen zin, je moet het echt bij verschillende instellingen onderbrengen.quote:Op donderdag 1 januari 2009 17:54 schreef F04 het volgende:
Als je veel ¤¤¤ hebt is het vast ook een mogelijkheid om deze over verschillende deposito's te verdelen?. Dit vanwege die 100k garantie.
Check! Mijn CEB rente is ook binnen: ¤ 1114,53quote:Op donderdag 1 januari 2009 18:35 schreef Asgard het volgende:
Trouwens ook nog rente gekregen op een deel van mn geld bij CEB. 55 euro![]()
Naja, zover ik weet heeft Jaap Ameszquote:Op donderdag 1 januari 2009 17:54 schreef F04 het volgende:
Als je veel ¤¤¤ hebt is het vast ook een mogelijkheid om deze over verschillende deposito's te verdelen?. Dit vanwege die 100k garantie.
mijn rente is nog geen 1100 euro maar ben er wel blij meequote:Op donderdag 1 januari 2009 19:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Check! Mijn CEB rente is ook binnen: ¤ 1114,53![]()
Dat red ik niet eens als ik meerdere jaren optelquote:Op donderdag 1 januari 2009 19:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Check! Mijn CEB rente is ook binnen: ¤ 1114,53![]()
quote:Wij hebben uw opdracht ontvangen, deze wordt uiterlijk de volgende werkdag verwekt. U kunt uw opdrachten bekijken onder "Opdrachtenoverzicht".
De rest zal wel snel volgen ben ik bangquote:Op donderdag 1 januari 2009 21:10 schreef Murray het volgende:
Heeft Alex de rente verlaagd van 4% naar 3,75%?
Daarom heb ik het ook vastgezet, dit viel te verwachten. Dus voor de mensen die hun geld voor langere tijd kunnen missen: ga er nu voor.quote:Op donderdag 1 januari 2009 21:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
De rest zal wel snel volgen ben ik bang
quote:Veilig sparen. Dat vinden wij belangrijk. Wij gebruiken uw spaargeld niet om bijvoorbeeld (hypothecaire) leningen te verstrekken of voor onze bedrijfsvoering. Bij Alex hechten wij veel waarde aan de veiligheid van úw spaargeld. Wij zetten uw spaargeld uit in (staats)obligaties en bij kredietwaardige banken op basis van korte looptijden.
Alex baseert dan ook de hoogte van de spaarrente op de tarieven van de ECB. Gezien de recente renteverlagingen van de ECB, zal de rente per 1 januari 2009 op de spaarrekening worden verlaagd van 4% naar 3,75%.
Uiteraard blijft de Alex spaarrekening zoals u van ons gewend bent. Dus zonder vervelende voorwaarden. U kunt uw geld vrij opnemen, u betaalt geen opnamekosten en er is geen minimum of maximum aan rentedragend bedrag.
En belegt u ook? Dan kunt u binnen enkele seconden geld overboeken van uw spaarrekening naar uw beleggingsrekening. Zo profiteert u van een goede rente als u niet belegt en heeft u het geld direct beschikbaar als u een aankoop wilt doen.
Bedankt voor het aanbod. De storing is opgelost. De lijstjes zijn weer beschikbaar.quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je ze mailt naar remcoAAPbalpolPUNTtudelftDOTnl krijg je een mirror
Ja, bij deposito's met een looptijd van 12 maanden of korter wordt de rente en het depositobedrag aan het eind teruggestort op de spaarrekening. (Standaard wordt een nieuwe gemaakt met de zelfde looptijd -- zie eerdere posts).quote:Op vrijdag 2 januari 2009 10:14 schreef athlonkmf het volgende:
Wordt bij termijn deposito's de rente wel direct uitgekeerd na einde van de looptijd? Dus bij CEB, als ik 6 maanden doe, wordt de rente dan ook na 6 maanden uitgekeerd?
Jep, dus daarna kun je nog rente-over-rente ontvangenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 10:14 schreef athlonkmf het volgende:
Wordt bij termijn deposito's de rente wel direct uitgekeerd na einde van de looptijd? Dus bij CEB, als ik 6 maanden doe, wordt de rente dan ook na 6 maanden uitgekeerd?
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:30 schreef allsystemshalt het volgende:
"
Wegens technisch onderhoud is ATB Connect tijdelijk niet beschikbaar.
Onze excuses voor het ongemak.
"
Grrr ik wil mijn saldo bekijken ....
Gaat lekker, dat postte ik op 30 december vorig jaar ook al...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:06 schreef Radjesh het volgende:
[..]
Door een technische storing is OHRA Bank Online momenteel niet beschikbaar.
hoe zorg je ervoor dat het geld dan geheel (dus rente+ bedrag) vrij komt aan het eind, als er standaard een nieuwe wordt aangemaakt? (bij CEB dan)quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:10 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, bij deposito's met een looptijd van 12 maanden of korter wordt de rente en het depositobedrag aan het eind teruggestort op de spaarrekening. (Standaard wordt een nieuwe gemaakt met de zelfde looptijd -- zie eerdere posts).
AK Bank verlengt niet automatisch, helemaal netjes zou zijn als je dat gewoon per keer kan kiezen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:20 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
hoe zorg je ervoor dat het geld dan geheel (dus rente+ bedrag) vrij komt aan het eind, als er standaard een nieuwe wordt aangemaakt? (bij CEB dan)
Was al op geantwoord, maar nog ff iets specifieker.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 10:14 schreef athlonkmf het volgende:
Fuck, per 1/1 is dat verlaagd naar 4,8%.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:47 schreef k_man het volgende:
Voor 1 jaar is het 5%, zowel voor rentecertificaat als termijndeposito. Da's wel ietsje minder dan de alloctone banken, maar zeker niet slecht.
Hmm, ik zie alleen kruisjes?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:20 schreef RJD het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanbod. De storing is opgelost. De lijstjes zijn weer beschikbaar.
Klopt, er is alweer storing bij @home. Mijn excuses. Kan het niet veranderen. Veel websites van gebruikers bij @home zijn onbereikbaar sinds meer dan 48 uur. Typisch @home. Komt vast wel weer goed.quote:
Waarom zou je dat willen doen?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:31 schreef RemcoDelft het volgende:
SeLang ==> wellicht weet jij dit: gezien de lage prijs van de GBP (of eigenlijk de hoge prijs van de EUR): is het mogeljik om als Nederlander een spaarrekening in Engeland (in ponden dus) te openen? Ik kwam hier al vaker tegen dat de rente daar net iets hoger is, dus dat maakt het alleen maar nog aantrekkelijker!
De verwachting (van hem blijkbaar) is dat de pond weer gaat stijgen. Dan krijg je dus meer euro's voor je pond als je ze weer om wisselt in euro's.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:45 schreef Asgard het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen doen?
Als de Pond blijf zakken word jouw geld toch in principe ook steeds minder waard ookal heb je een hogere rente? Tenzij je vaak in ponden betaalt oid?
Ik denk dat het wel kan, maar ze doen in de UK vaak nogal moeilijk met identificatie enzo dus misschien moet je persoonlijk langskomen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:31 schreef RemcoDelft het volgende:
SeLang ==> wellicht weet jij dit: gezien de lage prijs van de GBP (of eigenlijk de hoge prijs van de EUR): is het mogeljik om als Nederlander een spaarrekening in Engeland (in ponden dus) te openen? Ik kwam hier al vaker tegen dat de rente daar net iets hoger is, dus dat maakt het alleen maar nog aantrekkelijker!
Dit is al vaak langsgekomen. Als oude rekeninghouder -- met 4,50% -- moet je eenmalig contact opnemen. Je krijgt dan het nieuwe en ‘toekomstige’ percentages.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef PurpleSky het volgende:
Ik wil mijn geld bij CEB weghalen, omdat vorig jaar ATB in rente omhoog is gegaan. CEB ook wel, maar alleen voor nieuw klanten! Best wel flauw van CEB. Gisteren en vandaag heb ik geprobeerd het geld van mijn CEB rekening te halen, maar het lukt niet... krijg steeds een foutmelding. Lekker is dat. En als ik nou zeer binnenkort geld nodig zou hebben? Nog een reden om helemaal naar ATB over te stappen. Nouja bij ATB kon je gisteren ook niet zo makkelijk bij je geld met technisch onderhoud...
Je weet dat je bij de CE met 1 telefoontje ook dat hogere tarief voor nieuwe klanten kunt krijgen? Bespaart je een overboeking namelijk!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef PurpleSky het volgende:
Ik wil mijn geld bij CEB weghalen, omdat vorig jaar ATB in rente omhoog is gegaan. CEB ook wel, maar alleen voor nieuw klanten! Best wel flauw van CEB. Gisteren en vandaag heb ik geprobeerd het geld van mijn CEB rekening te halen, maar het lukt niet... krijg steeds een foutmelding. Lekker is dat. En als ik nou zeer binnenkort geld nodig zou hebben? Nog een reden om helemaal naar ATB over te stappen. Nouja bij ATB kon je gisteren ook niet zo makkelijk bij je geld met technisch onderhoud...
Goh, als je contact opneemt krijg je wel de nieuwe rente? Als de rente zakt wordt ie zeker wel meteen verlaagd, haha. Nog steeds genoeg reden om volledig over te stappen naar ATB. Alleen jammer dat CEB net iets hogere rente heeft als ik zou bellen. Dus dan toch maar bellen maandag met CEB...? Kan later alsnog anders beslissen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:36 schreef Aether het volgende:
[..]
Dit is al vaak langsgekomen. Als oude rekeninghouder -- met 4,50% -- moet je eenmalig contact opnemen. Je krijgt dan het nieuwe en ‘toekomstige’ percentages.
Bij CEB kun je vanaf 20 uur geen opdrachten meer opgeven. Opdrachten kun je alleen tussen 4 uur (IIRC) en 20 uur geven.
Ik heb sinds kort (1 maand) een rekening bij NIBC en heb er een klein bedrag staan. Ik kan omdat ik er nog niet zo heel lang een rekening heb het nog niet heel goed inschatten, maar het openen van mijn rekening verliep iig soepel en verder zijn nog geen 'gekke' dingen gebeurd, dus ik ben tevreden.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:59 schreef Brammetje het volgende:
Ik hoor hier niet zoveel over NIBC, ze bieden wel 5,25% rente. Ik weet dat ze om geld hebben gevraagd bij de NL overheid.
Iemand met positieve of negatieve ervaringen over NIBC, ik wil hier graag een spaarrekening openen.
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:35 schreef uppie83 het volgende:
Ik ben momenteel ook maar eens aan het kijken voor wat hogere rente. De 2,8% die mijn internetspaarrekening bij de ABN geeft, stelt niet zoveel meer voor vandaag de dag. Nu sprongen mij 3 banken in het oog te weten MoneYou, NIBC en Credit Europe.
Daarnaast had ik over de NIBC gelezen dat ze zich al hebben ingeschreven bij de staat voor een aantal reservepotjes (waarover ze vervolgens zelf natuurlijk melden dat dit niet betekent dat het slecht met ze gaat, maar het enkel als extra garantie dient...uhuh).
Van MoneYou weet ik echter niet wat ik moet denken. Ik kom een beetje wisselende verhalen tegen over het internet. De ene keer gaat het goed, de andere keer zijn ze niet transparant en misleidend.
Ik heb verder niet veel verstand van zaken en ben enkel wat over het internet aan het struinene geweest om mijn centen niet op de eerste de beste bank te zetten. Misschien zitten hier mensen die er wat meer verstand van hebben en mij kunnen vertellen wat de beste keuze is?
Waar haal je dat vandaan dan?quote:De laatste 2 geven meer rente, maar bij een gevalletje icesave zal het langer duren voordat mijn centen zijn terugbetaald.
Ik kan je wel vertellen dat Moneyou, als onderdeel van ABN, een aanzienlijk grotere inschrijving heeft bij het potje van de staat...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:35 schreef uppie83 het volgende:
Ik ben momenteel ook maar eens aan het kijken voor wat hogere rente. De 2,8% die mijn internetspaarrekening bij de ABN geeft, stelt niet zoveel meer voor vandaag de dag. Nu sprongen mij 3 banken in het oog te weten MoneYou, NIBC en Credit Europe.
De laatste 2 geven meer rente, maar bij een gevalletje icesave zal het langer duren voordat mijn centen zijn terugbetaald. Daarnaast had ik over de NIBC gelezen dat ze zich al hebben ingeschreven bij de staat voor een aantal reservepotjes (waarover ze vervolgens zelf natuurlijk melden dat dit niet betekent dat het slecht met ze gaat, maar het enkel als extra garantie dient...uhuh).
Van MoneYou weet ik echter niet wat ik moet denken. Ik kom een beetje wisselende verhalen tegen over het internet. De ene keer gaat het goed, de andere keer zijn ze niet transparant en misleidend.
en nog niets terug gehadquote:Op maandag 15 december 2008 17:50 schreef One_conundrum het volgende:
Vandaag brief naar CEB op de post gedaan
Dat was eerlijk gezegd mijn vermoeden omdat ik las dat het bij icesave nogal lang duurde voordat de uitbetaling daadwerkelijk gedaan werd. En nog is lang niet iedereen uitbetaald (een kennis van me is een van de gedupeerden en heeft zijn geld nog niet terug).quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:00 schreef Asgard het volgende:
Waar haal je dat vandaan dan?
Ze vallen onder hetzelfde stelsel, zou dus geen verschil moeten maken.
Heb je hiervoor een bron waar ik het kan nalezen?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik kan je wel vertellen dat Moneyou, als onderdeel van ABN, een aanzienlijk grotere inschrijving heeft bij het potje van de staat...
Dat kwam omdat Icesave niet volledig onder het Nederlandse depositogarantiestelsel viel. Daar moest eerst geonderhandeld worden, dus dan duurt het ook wat langer.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:55 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Dat was eerlijk gezegd mijn vermoeden omdat ik las dat het bij icesave nogal lang duurde voordat de uitbetaling daadwerkelijk gedaan werd.
Lang niet iedereen is wat overdreven. Voor kerst had ruim 90% van de mensen hun geld terug. Grote kans dat er bij je kennis wat mis is gegaan, foutief ingestuurd, de post heeft hem kwijtgeraakt oid. Hij zou dan nu het beste met DNB contact op kunnen nemen.quote:En nog is lang niet iedereen uitbetaald (een kennis van me is een van de gedupeerden en heeft zijn geld nog niet terug).
Dat MoneYou eerder aanspraak kan maken op overheidssteun betwijfel ik, maar het is wel dochteronderneming van ABN AMRO.quote:Heb je hiervoor een bron waar ik het kan nalezen?
Het zijn wel verschillende rechtspersonen. Het is dus niet hetzelfde bedrijf onder een andere handelsnaam, ze hebben echter wel dezelfde eigenaar.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:11 schreef hp38guser het volgende:
Moneyou -> ABN Amro -> Fortis. Het bedrijf verandert niet als je er een andere naam opplakt.
Zoals ik het begreep is MoneYou een dochteronderneming met een zelfstandige rechtspersoon. ABN is niet verplicht om MoneYou te helpen in tijden van nood.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:13 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het zijn wel verschillende rechtspersonen. Het is dus niet hetzelfde bedrijf onder een andere handelsnaam, ze hebben echter wel dezelfde eigenaar.
En Moneyou sluit alle spaartegoeden ongetwijfeld direct door naar ABN, 't lijkt me een dochter-onderneming die uitsluitend met dat doel is opgericht. Dus Moneyou zelf zal niet veel in kas hebben...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:11 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Zoals ik het begreep is MoneYou een dochteronderneming met een zelfstandige rechtspersoon. ABN is niet verplicht om MoneYou te helpen in tijden van nood.
Betrouwbaar zijn alle banken die volledig onder het Nederlandse depositogarantiestelsel vallen. MoneYou zie ik zeker niet zomaar omvallen, als dat gebeurt dan is het ook slechte reclame voor ABN AMRO.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:52 schreef uppie83 het volgende:
Dat maakt het allemaal wel vrij lastig. Wat is nu een betrouwbare bank om mijn geld op weg te zetten en toch een hoog rentepercentage te pakken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | Deze beschikt over een vergunning van De Nederlandsche Bank (DNB). Zo wordt je spaargeld gedekt door het depositogarantiestelsel. Daarnaast is ABN AMRO Bank aansprakelijk voor de verplichtingen van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. Zowel ABN AMRO Bank N.V. als ABN AMRO Hypotheken groep B.V. beschikken over zelfstandige bankvergunningen en vallen daardoor ieder afzonderlijk van elkaar onder het deposito garantiestelsel van De Nederlandsche Bank ( www.dnb.nl). Fortis heeft de onderdelen van ABN AMRO die zij bezat per direct verkocht aan de Nederlandse Staat. Het gaat onder meer om de Business Units Nederland en Private Clients. Daarmee zijn deze delen van ABN AMRO volledig losgekoppeld van het Fortis concern. Door de stap van de Nederlandse overheid zijn ABN AMRO Nederland en ABN AMRO Private Banking nu volledig in eigendom van de Nederlandse Staat. Dat is goed nieuws. Hierdoor ontstaat een nog sterkere waarborg voor alle klanten en medewerkers. |
`quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:58 schreef RJD het volgende:
Het is hier nog niet voorbij gekomen, maar de heffings- en invorderingsrente voor het 1e kwartaal van 2009 is 4,9% geworden. Een flinke stap omlaag dus.
Ken het probleem... ik ben al een aantal keren van plan geweest om mijn spaargeld over te hevelen naar een rekening met meer rente. Het is echter elke keer afgeketst omdat ik zolang bleef twijfelen. Nu nog steeds... zeg ik net nog MoneYou, denk ik nu weer... ach elke bank valt onder de garantieregeling, dus waarom niet... maar dan toch nog de twijfel.quote:
Waar twijfel je nog over dan?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:39 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Ken het probleem... ik ben al een aantal keren van plan geweest om mijn spaargeld over te hevelen naar een rekening met meer rente. Het is echter elke keer afgeketst omdat ik zolang bleef twijfelen. Nu nog steeds... zeg ik net nog MoneYou, denk ik nu weer... ach elke bank valt onder de garantieregeling, dus waarom niet... maar dan toch nog de twijfel.
Vooral de veiligheid van mijn geld eigenlijkquote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:45 schreef DonJames het volgende:
[..]
Waar twijfel je nog over dan?
Ik ben trouwens erg tevreden over "mijn" ATB.
Tsja, zoals al eerder is gezegd was Icesave niet vergelijkbaar met ATB/CEB/NIBC/Moneyou etc. omdat Icesave niet onder het Nederlandse depositogarantiestelsel viel. Ook waren er voordat de bank omviel (o.a. hier op Fok!) al aanwijzingen bekend dat de bank op de rand van de afgrond stond. Die aanwijzingen heb ik nog niet gezien van de andere genoemde banken.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:09 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Vooral de veiligheid van mijn geld eigenlijk
Die garantieregeling is op zich wel leuk, maar ik heb nog steeds het geval van die kennis van me in het achterhoofd dat je enkele maanden kan fluiten naar je centen wanneer het mis gaat. Maar iemand hierboven gaf aan dat dat eventueel een administratiefout kan zijn van mijn kennis zelf. Toegegeven weet ik niet het precieze van zijn zaak, maar het geeft wel een beetje naar een gevoel wat waarschijnlijk niet gefundeerd is, maar wel nog mijn besluit vormt.
De laatste tijd waren er toch wel banken in de problemen waarvan niemand dat 2 jaar geleden had verwacht... Dus er valt simpelweg weinig over te zeggen, daar is het depositogarantiestelsel nu simpelweg voor.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:09 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Vooral de veiligheid van mijn geld eigenlijk
Heb je alles tegelijk nodig? Zo niet: neem een paar spaarrekeningen. Kies er een paar uit in de lijst, open ze, stort bij allemaal 5 euro, haal er weer 4 euro vanaf, en welke je het best bevallen ga je gebruikenquote:... maar ik heb nog steeds het geval van die kennis van me in het achterhoofd dat je enkele maanden kan fluiten naar je centen wanneer het mis gaat...
Ik bedoel meer dat ABN Amro een tijdlang onderdeel is geweest van Fortis. Fortis is kort hierop in de problemen geraakt en overgenomen moeten worden door de overheid.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:13 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het zijn wel verschillende rechtspersonen. Het is dus niet hetzelfde bedrijf onder een andere handelsnaam, ze hebben echter wel dezelfde eigenaar.
NIBC valt onder de garantieregeling dus onder de 100.000 krijg je gegarandeerd altijd terug. Alleen kan dat wel 2 maanden duren als het mis gaat. Zet er dus alleen geld op dat je een tijdje kan missen! Spreid de rest van je spaargeld over minstens 1 andere bank, zodat je altijd wat bij de hand hebt.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:59 schreef Brammetje het volgende:
Ik hoor hier niet zoveel over NIBC, ze bieden wel 5,25% rente. Ik weet dat ze om geld hebben gevraagd bij de NL overheid.
Iemand met positieve of negatieve ervaringen over NIBC, ik wil hier graag een spaarrekening openen.
Je kan bij net zoveel banken spaarrekeningen aanhouden als je zelf wil. Je kunt ze gewoon open laten met een saldo van 0. Dus ja, gewoon overmaken van je ABN betaalrekening! naar NIBC sparen. Het is niet mogelijk om van spaar naar spaarrekening over te maken.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:19 schreef uppie83 het volgende:
Toch de knoop doorgehakt en een internetspaarrekening aangevraagd bij NIBC. Zodra die er is gaat er ook een groot deel naar een deposito rekening voor 2 jaar.
Kan ik gewoon het geld van mijn huidige abn rekening (via mijn lopende rekening daar) overmaken naar de nieuwe rekening bij NIBC en that's it? Of moet ik echt de spaarrekening opzeggen bij de ABN?
Zijn er al geruchten/nieuwsberichten over die wijzen in die richting? Anders kap ik het direct af. Verder kan ik eventueel wel 2 maanden het geld missen dat op die rekening(en) staat.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:31 schreef dyna18 het volgende:
Denk trouwens even goed aan spreiding, zorg dat je ook wat geld op een andere spaarrekening hebt staan zodat je niet in de problemen komt mocht NIBC omvallen.
Ja die zijn er. Zoals ik al eerder schreef, ze bieden niet voor niets de hoogste rente en dat heeft alles met risico te maken.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:46 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Zijn er al geruchten/nieuwsberichten over die wijzen in die richting? Anders kap ik het direct af. Verder kan ik eventueel wel 2 maanden het geld missen dat op die rekening(en) staat.
Bij een 2 jaar deposito zal-ie die 2 maanden niet missen.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:31 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Denk trouwens even goed aan spreiding, zorg dat je ook wat geld op een andere spaarrekening hebt staan zodat je niet in de problemen komt mocht NIBC omvallen.
Gewoon keihard afstraffen als ze hun rente verlagen.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:59 schreef corus het volgende:
Loyalis was 4,6% nu 4%
Dat is best een flinke daling, deze maand zullen er waarschijnlijk wel meer banken volgen.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:59 schreef corus het volgende:
Loyalis was 4,6% nu 4%
Mijn geld is weer zichtbaar !!! Ondanks de foutmelding is het aanmaken van de deposito gelukt. Daarnaast ben ik heel erg blij dat het me op de valreep nog gelukt is om het geld voor 12 maanden vast te zetten tegen 6 % rentequote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:45 schreef Sigmund_Freud het volgende:
wahahaha wou ik net een deposito afsluiten bij credit europe loop ik tijdens het proces tegen een foutmelding aan !. Mijn geld is niet meer zichbaarGelijk maar even een e-mail gestuurd zodat ze het maandag weer ff fixen....
Lees ff het topicquote:Op maandag 5 januari 2009 21:13 schreef Allure_ het volgende:
Tvp.
Sparen bij Moneyou lijkt me tot zover erg interessant. Ben er alleen nogal sceptisch over of mijn centjes dan wel goed terechtkomen. Heeft iemand hier al goede ervaringen mee? En zou het slimmer zijn om het te verdelen over 2 rekeningen?
Verdelen over 2 rekeningen is altijd verstandig. Verder bevalt MoneYou mij prima, de layout e.d. is wel heel simplistisch van het internetbankierprogramma, maar daar gaat het natuurlijk niet om.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:13 schreef Allure_ het volgende:
Tvp.
Sparen bij Moneyou lijkt me tot zover erg interessant. Ben er alleen nogal sceptisch over of mijn centjes dan wel goed terechtkomen. Heeft iemand hier al goede ervaringen mee? En zou het slimmer zijn om het te verdelen over 2 rekeningen?
Die hele overname van NIBC door Kaupthing Bank is uiteindelijk niet doorgegaan ....quote:Op maandag 5 januari 2009 22:43 schreef Nytro het volgende:
Shit, hevel ik m'n centen over naar nibc zitten die ook in de shit, sterker nog, het hoofdkantoor zit in.... IJSLAND.
http://www.elsevier.nl/we(...)-hypotheekcrisis.htm
Eh, da's een artikel van 1½ jaar geleden.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:43 schreef Nytro het volgende:
Shit, hevel ik m'n centen over naar nibc zitten die ook in de shit, sterker nog, het hoofdkantoor zit in.... IJSLAND.
http://www.elsevier.nl/we(...)-hypotheekcrisis.htm
quote:Overname NIBC gaat niet door
Gepubliceerd: woensdag 30 januari 2008 23:47
NIBC blies een beursgang af, er waren zware verliezen en nu gaat ook de overname door de IJslandse Kaupthing bank niet door. NIBC en Kaupthing Bank hebben de in augustus 2007 aangekondigde overname afgeblazen vanwege de omstandigheden op de financiële markten. Dat maakte de bank gisteren bekend. De in IJsland gevestigde Kaupthing Bank zou NIBC overnemen voor circa drie miljard euro.
quote:NIBC
NIBC Bank N.V. is een Nederlandse bank die eigendom is van een consortium van internationale financiële instellingen georganiseerd door private equity investeerder J.C. Flowers & Co LLC.
De bank heeft kantoren in Den Haag, Brussel, Frankfurt, London, New York en Singapore.
Geschiedenis
De Nationale Investeringsbank is in 1945 opgericht door de Nederlandse regering als Maatschappij tot Financiering van Nationaal Herstel. Doel van de bank was het financieren van de wederopbouw na de Tweede Wereldoorlog door langlopende leningen te verstrekken en in ondernemingen te participeren. De naam van de bank werd in 1971 gewijzigd in De Nationale Investeringsbank NV. In 1986 werd de bank naar de beurs gebracht.
Kredietcrisis
Begin 2008 was er sprake van een mogelijke overname door de IJslandse Kaupthing Bank. De overname ketste echter af, vanwege de omstandigheden op de financiële markten. Op 28 november 2008 werd bekend gemaakt dat de bank een beroep deed op het garantiefonds van de overheid. De overheid staat garant tot maximaal een miljard euro nadat de bank een slechtere kredietwaardigheidsbeoordeling kreeg.
NIBC Direct
In september 2008 begon NIBC Bank met het aantrekken van spaargelden onder de naam NIBC Direct. Directe aanleiding hiertoe was de kredietcrisis. Het aanbieden van spaarproducten vergroot de mogelijkheden van de bank tot financiering van haar dienstverlening als merchant bank.
Dat viel mij vandaag ook op (ik heb ook een Ideaalspaarrekening). Maar het zal er binnenkort wel op komen.quote:Op zondag 4 januari 2009 10:29 schreef RJD het volgende:
Dit is verrassend. Op al onze rekeningen is de rente bijgeschreven, behalve op de ASN Ideaalspaarrekening. Best vreemd, aangezien op de ASN Jeugdspaarrekeningen gewoon wel rente is bijgeschreven. Zal het komende week eens in de gaten houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |