abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 december 2008 @ 23:21:04 #151
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64343141
quote:
Op woensdag 24 december 2008 23:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Inderdaad, maar altijd nog beter dan de 0.5% bij de Postbank (nu dus 1.0%) die ik kreeg
En avontuurlijker
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_64380278
Ik had dit bericht in het Icesave topic gepost, maar het was eigenlijk bedoelt voor deze, dus nog maar een keertje:

Independer heeft een onderzoek gedaan naar klanttevredenheid en prijs/kwaliteit van diverse banken (volgens de klanten), de uitkomsten hiervan: http://weblog.independer.nl/pdf/icm_sparen_december_2008.pdf

Nu is dit natuurlijk niet geheel een eerlijke vergelijking, sommige banken bieden heel veel (complexe) diensten aan terwijl anderen alleen een simpele spaarrekening aanbieden. Bij een spaarrekening zal er weinig mis gaan en als de rente hoog is zal iedereen gewoon tevreden zijn, als een bank hiernaast ook nog eens hypotheken, belegingsproducten, betaalrekeningen etc. aanbieden dan is de kans op ontevredenheid natuurlijk ook groter. Maar los van deze kanttekening toch leuk om even de resultaten door te nemen.
  vrijdag 26 december 2008 @ 17:19:41 #153
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64380499
MrBadGuy: een veel groter probleem met zo'n onderzoek is dat de meeste klanten slechts 1 bank kennen. Het zou veel interessanter zijn om een klant die bij meerdere banken klant is en daar actief gebruik van maakt de boel te laten vergelijken.
censuur :O
pi_64380536
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 17:19 schreef RemcoDelft het volgende:
MrBadGuy: een veel groter probleem met zo'n onderzoek is dat de meeste klanten slechts 1 bank kennen. Het zou veel interessanter zijn om een klant die bij meerdere banken klant is en daar actief gebruik van maakt de boel te laten vergelijken.
Tja is dat niet met ieder onderzoek zo? Mensen ondervragen over hun auto, telecom aanbieder, internet provider, de kabelaar en ga zo maar door.
pi_64380931
Ik heb nu ervaring met ABN, Postbank, ASN, Moneyou, Binck en de Aegon maar kan me absoluut niet vinden in het cijfer van de ASN bank. Dat hele internetbankieren van hun is één grote farce. Het FeelGood-gehalte zal een grote factor zijn in de waardering vrees ik.
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  vrijdag 26 december 2008 @ 18:23:31 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64381481
Ik heb ook ervaring met een hele rits van die banken en in grote lijnen klopt het lijstje wel met mijn ervaring. En dan vooral dat de klantvriendelijkheid van de nieuwe kleine banken vaak beter is dan de grootbanken. En aangezien zij doorgaans meer rente bieden is dan de 'value for money' helemaal goed.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_64460723
Paar vragen;

- Vallen deposito's ook onder de garantieregeling tot ¤ 100.000?

- Wat is het verschil tussen een deposito en een rentecertificaat?

- Kun je over het algemeen een deposito afsluiten bij elke willekeurige bank, of moet je daar dan ook een (spaar/betaal)rekening hebben?

* k_man heeft wat geld dat ie langere tijd kan missen, zonder risico te willen lopen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2008 12:30:46 ]
pi_64461332
Een deposito valt ook gewoon onder de garantieregeling van ¤100.000. Wel even opletten of deze garantieregeling in stand blijft, maar tot ¤40.000 hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken. Een deposito kan je bij elke willekeurige bank afsluiten, maar let wel even op of de betreffende bank in Nederland gevestigd is. Bij Credit Europe wordt het deposito aan een spaarrekening gekoppeld. Hierop wordt dan de rente gestort.
Een deposito word bij de Postbank een rentecertificaat genoemd, maar is feitelijk hetzelfde.
Iets waar je wel goed op moet letten is dat wanneer het einde van de looptijd van het deposito bereikt wordt je het deposito van te voren beëindigt. Anders wordt het deposito voor een zelfde periode verlengt tegen de dan geldende rente.

Nog eventjes de voorwaarden van de postbank rentecertificaten doorgelezen, maar deze zijn veel beroerder dan van Credit Europe.

Als laatste deze regel:

Postbank
quote:
De Bank is te allen tijde gerechtigd deze voorwaarden te wijzigen. Een wijziging ten nadele van de Rekeninghouder, wordt eerst
van kracht na kennisgeving van de wijziging in ten minste drie in Nederland algemeen verspreide dagbladen of na een schriftelijke
mededeling aan de Rekeninghouder.
Credit Europe
quote:
Wijziging van de Voorwaarden geschiedt conform artikel
16 van de Bijzondere Voorwaarden Credit Europe Bank
Direct Bankieren.
Indien de Rekeninghouder niet akkoord gaat met
de wijzigingen en/of aanvullingen als bedoeld in dit
artikel, dient hij dit onverwijld, doch uiterlijk binnen 42
kalenderdagen na bekendmaking, schriftelijk aan de
Bank mee te delen, waarna de Rekening onmiddellijk
wordt opgeheven. De afwikkeling van de Rekening zal
plaatsvinden naar de Tegenrekening.

[ Bericht 15% gewijzigd door hp38guser op 29-12-2008 13:00:03 ]
pi_64461597
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:30 schreef k_man het volgende:
Paar vragen;

- Vallen deposito's ook onder de garantieregeling tot ¤ 100.000?

- Wat is het verschil tussen een deposito en een rentecertificaat?

- Kun je over het algemeen een deposito afsluiten bij elke willekeurige bank, of moet je daar dan ook een (spaar/betaal)rekening hebben?

* k_man heeft wat geld dat ie langere tijd kan missen, zonder risico te willen lopen
- ja een deposito valt ook onder de garantieregeling
- weet ik zo niet
- Ja een deposito wordt door bijna alle banken aangeboden. Meestal heb je voldoende aan een (gratis) spaarrekening naast de deposito. Hierop wordt dan de rente bijgeschreven. Sommige grote banken verplichten echter ook een betaalrekening. Deze is meestal niet gratis.
Let verder op dat deposito's erg verschillen in looptijd en rente. Het loont dus om goed te shoppen naar de hoogste rente voor de gunstigste voorwaarden. Natuurlijk ook niet de zekerheid van de bank uit het oog verliezen. Kijk bijvoorbeeld op http://www.spaarinformatie.nl
pi_64461609
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:49 schreef hp38guser het volgende:
Een deposito word bij de Postbank een rentecertificaat genoemd, maar is feitelijk hetzelfde.
Bij de Postbank hebben ze nu beide. Verwarrend.
quote:
Iets waar je wel goed op moet letten is dat wanneer het einde van de looptijd van het deposito bereikt wordt je het deposito van te voren beëindigt. Anders wordt het deposito voor een zelfde periode verlengt tegen de dan geldende rente.
Hmm, vreemd. Ik zou denken dat het dan automatisch wordt teruggestort op je tegenrekening.
pi_64461856
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Bij de Postbank hebben ze nu beide. Verwarrend.
[..]

Hmm, vreemd. Ik zou denken dat het dan automatisch wordt teruggestort op je tegenrekening.
Postbank voorwaarden
quote:
a. De Rekeninghouder ontvangt enkele weken voor het einde van de looptijd van het Rentecertificaat schriftelijk bericht van de Bank.
b. De Bank zal in voornoemd bericht een voorstel doen voor de herbestemming van het saldo van het Rentecertificaat. Afhankelijk
van de situatie kan dit voorstel inhouden dat de Bank zonder tijdig tegenbericht een nieuw Rentecertificaat met dezelfde looptijd
opent. Indien de Rekeninghouder een andere bestemming wenst dan door de Bank voorgesteld, dient de Rekeninghouder dit tijdig
bij de Bank aan te geven.
c. De Rekeninghouder kan het Rentecertificaat te allen tijde opheffen. Het saldo van het Rentecertificaat en de rente van het lopende
rentejaar wordt overgemaakt naar elk door de Rekeninghouder opgegeven rekeningnummer.
d. De Bank behoudt zich het recht voor het Rentecertificaat op te heffen indien zij van mening is dat het gebruik van het
Rentecertificaat indruist tegen het spaarkarakter ervan. In dat geval wordt het saldo van het Rentecertificaat overgeboekt naar de
Tegenrekening van de Rekeninghouder. De Bank zal desgevraagd de Rekeninghouder de reden van haar besluit mededelen.
e. Opdrachten ten laste van het Rentecertificaat die de Bank ontvangt nadat het Rentecertificaat is opgeheven, worden niet uitgevoerd.
f. Aan het opheffen van het Rentecertificaat zijn dezelfde kosten verbonden als bij tussentijds opnemen, met uitzondering van die
hierboven genoemd onder ‘Opnemen sub d’, en in geval van overlijden van de houder van het Rentecertificaat.
Dit staat gewoon in de voorwaarden. Het is dus altijd verstandig om deze door te lezen. Als het goed is heb je bij het openen van je bankrekening ook de voorwaarden kunnen lezen. Deze verschillen van bank tot bank.

Bij Credit Europe zijn de mogelijkheden om kostenloos tussentijds te beëindigen ruimer:
quote:
In de onderstaande gevallen is voortijdige beëindiging van een Termijndeposito boetevrij:
Bij huwelijk / geregistreerd partnerschap van (één van) de Rekeninghouder(s).
Bij aankoop ‘eigen woning’ door (één van) de
Rekeninghouder(s). Onder een ‘eigen woning’ wordt een woning verstaan die eigendom is van de Rekeninghouder en die de Rekeninghouder als hoofdverblijf gaat gebruiken.
Bij overlijden van één van de Rekeninghouders.
In geval van arbeidsongeschiktheid (conform de Wet Werk en Inkomen naar Arbeidsvermogen, WIA) van (één van) de Rekeninghouder(s).
In geval van werkloosheid (conform de Werkloosheidswet, WW) van (één van) de Rekeninghouder(s).
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 29 december 2008 @ 13:14:40 #162
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64462140
in de telegraaf

'Postbank melkt spaarders uit'

Honderduizenden Nederlanders sparen bij banken met extreem lage rentes. De meeste banken vinden dat prima en doen weinig of niets om zelfs hun trouwste klanten te wijzen op voordeliger spaarmogelijkheden. Met name de Postbank en ING maken zich hier schuldig aan.

Dit beweren de makers van de website www.laagstespaarrentes.nl, het echtpaar Hanneke van Veen en Rob van Eeden. Zij verwierven in de jaren '90 bekendheid met de uitgave van de Vrekkenkrant, waarin zij mensen tips gaven over een zuiniger manier van leven.

Tot voor kort bedroeg de rente op de Renterekening, Leeuwrekening en Sterrekening van de Postbank slechts 0,25%. De rente op de bekendere Plusrekening van de Postbank was 0,5%. Een enorm verschil met spaarrentes van andere banken, waarvan de rentes maximaal 5,5% bedragen.

De rentes van de Renterekening, Leeuwrekening, Sterrekening en Plusrekening zijn op 23 december plotseling naar 1% verhoogd. Dat was volgens Hanneke van Veen het gevolg van de lancering van www.laagstespaarrentes.nl op 22 december. "Het was heel opvallend, dat ze één dag na de introductie van de site de rente opschroefden", zegt Van Veen. "De rente op die rekeningen was ook idioot laag."

Volgens Van Veen is het beleid van Postbank en moedermaatschappij erop gericht bestaande klanten 'uit te melken'. "Spaarders, die al heel lang heel klant van de Postbank zijn, hebben niet in de gaten dat ze zo'n lage rente krijgen. Ze denken dat hun geld veilig bij de Postbank geparkeerd staat, maar worden door de bank uitgemolken. Ze worden pas wakker geschud, als een familielid hun hierop wijst. Het is een trieste zaak."

De Postbank biedt spaarders wel een veel lucratievere spaarrekening aan. Bij de Toprekening krijgen spaarders de eerste zes maanden 4,75% rente. Daarna valt de rente terug naar 4%. Van Veen meent dat deze rekening met name bedoeld is om nieuwe klanten binnen te halen.

Volgens het echtpaar Van Veen en Van Eeden is de strategie van Postbank/ING erop gericht de rente te verlagen, terwijl de marktrente juist oploopt (zie onderstaande grafiek).

Bron: laagstespaarrentes.nl

Om spaarders te helpen bij het overstappen naar andere banken hebben Van Veen en Van Eeden de website www.vanspaarbankveranderen.nl gelanceerd.

Volgens Marie-Louise Oster, woordvoerster van de Postbank/ING, worden de rekeningen met een rente van 1% niet meer actief aangeboden. "Dit geldt wel voor de Toprekening, die een veel hogere rente heeft. Die spaarrekening wordt onder meer via onze website gepromoot. Het rentepercentage van 1% houdt verband met de hoogte van de kapitaalmarktrente en concurrentie-overwegingen. De verhoging naar 1% heeft niets te maken met de lancering van de website van www.laagstespaarrentes.nl."

Oster stelt dat klanten weten waar ze aan toe zijn, als ze een rekening met een lage rente hebben. "Het actuele rentepercentage staat op het afschrift vermeld. Het wordt op die manier duidelijk gecommuniceerd. Het is dus een persoonlijke keuze, om vast te houden aan het sparen op een dergelijke rekening. Overigens heeft het gros van onze spaarders geen rekening met een rente van 1% meer."
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_64462605
Voor een rentecertificaat heb je een hogere inleg nodig.

Als je dus goed wilt vergelijken tussen banken is het handiger om dezelfde producten te vergelijken.

Het 2 jaren certificaat van de Postbank levert 3,3% rente op. Je laat dus bijna 2,5% rente liggen in vergelijking met andere banken.

Het termijndeposito van de postbank heeft nog veel slechtere voorwaarden. Voor tussentijds opnemen wordt 2% gerekend per jaar waarbij geen afronding plaats vindt. Beëindig je dus het deposito na 6 maanden betaal je dus 4% van de spaarsom. Ik vind ook geen uitzonderingen terug.

Hun rentetarieven:

1 jaar deposito 5,00%*
2 jaar deposito 2,85%*

Bij Credit Europe kan je in veel gevallen van de uitzonderingen gebruik maken om kostenloos tussentijds te beëindigen. Anders betaal je 0,25% per kwartaal. Het beëindigen van een 2 jaren deposito na 6 maanden kost dan in totaal 1,5%.

[ Bericht 0% gewijzigd door hp38guser op 29-12-2008 16:57:00 ]
pi_64463900
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:14 schreef Wexy het volgende:
"www.laagstespaarrentes.nl."
En op de site melden ze rustig de AT Bank met slechts 3.65%

Dus echt scherp zijn die vrekken daar ook niet.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_64472189
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:10 schreef DIGGER het volgende:

[..]

En op de site melden ze rustig de AT Bank met slechts 3.65%

Dus echt scherp zijn die vrekken daar ook niet.
Inderdaad, klopt niks van. De AT Bank Spaarrekening biedt 4,5% rente en de internetspaarrekening zelfs 5,0% rente. Dus ze lopen wel een beetje achter daar.
pi_64489540
Inderdaad stond er een fout in onze tabel. Bij het bijhouden van 400 verschillende spaarvormen gaat er wel eens iets fout. Excuses daarvoor.
De rente van de spaarrekening van de AT Bank is inmiddels aangepast.
Rob van Eeden
pi_64490439
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 05:49 schreef RobvanEeden het volgende:
Inderdaad stond er een fout in onze tabel. Bij het bijhouden van 400 verschillende spaarvormen gaat er wel eens iets fout. Excuses daarvoor.
De rente van de spaarrekening van de AT Bank is inmiddels aangepast.
Rob van Eeden
Kunnen de volgende producten ook opgenomen worden?
* GarantiBank Gouden Internet Rekening -- 5,00%
* AKBANK Internet Spaarrekening -- 5,20%
* AKBANK Internet Plus Spaarrekening -- 5,00%
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_64490763
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 09:08 schreef Aether het volgende:

[..]

Kunnen de volgende producten ook opgenomen worden?
* GarantiBank Gouden Internet Rekening -- 5,00%
* AKBANK Internet Spaarrekening -- 5,20%
* AKBANK Internet Plus Spaarrekening -- 5,00%
Volgens mij gaat die website juist over de laagste rente en niet over de hoogste rente
  dinsdag 30 december 2008 @ 10:30:45 #169
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_64491794
Ik ga na jaren maar eens weg bij Postbank wbt sparen. Eyeopener in de Telegraaf gister
Ik heb al een spaarrekening bij Moneyou voor dierenartskosten voor huisdier. Ik spaar niet belachelijk veel maar ik accepteer die 0,5% rente ofzo dus niet meer.

Iemand tips? Ik maak gewoon over als ik wat geld over heb. Ik wil graag dat als ik het geld nodig heb, ik het kan overmaken naar mijn betaalrekening en het er een dag later ongeveer opstaat.
Gewoon een simpele rekening, geen poespas oid.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_64491963
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:30 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik ga na jaren maar eens weg bij Postbank wbt sparen. Eyeopener in de Telegraaf gister
Ik heb al een spaarrekening bij Moneyou voor dierenartskosten voor huisdier. Ik spaar niet belachelijk veel maar ik accepteer die 0,5% rente ofzo dus niet meer.

Iemand tips? Ik maak gewoon over als ik wat geld over heb. Ik wil graag dat als ik het geld nodig heb, ik het kan overmaken naar mijn betaalrekening en het er een dag later ongeveer opstaat.
Gewoon een simpele rekening, geen poespas oid.
Zat jij serieus nog bij een Postbank plusrekening?
Ik had gedacht dat iedereen daar nu wel zo'n beetje weg was. Hoe kwam dat, dat je daar niet eerder bent weggegaan?

Er zijn zeer veel alternatieven, zie www.spaarinformatie.nl voor een lijst.
Populair zijn op dit moment MoneYou (5,1% en wordt veilg geacht), NIBC (5,25% wordt als minder veilig gezien), Central Europe Bank (5,25%, zit er een beetje tussen in qua veiligheid).
pi_64492214
Maria2.0 je loopt achter, de plusrekening rente is laatst verhoogd naar 1%!!!

Ik zou naar MoneYou gaan. De rekening is zo geopend en het geld staat er bij een overboeking vaak dezelfde dag nog op. Rente is veel beter dan die sloeberige postbank.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 30 december 2008 @ 10:47:23 #172
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_64492217
Dyna, ik heb eigenlijk nooit stilgestaan bij de rentes. Heel dom, ik weet het. Maargoed, berouw komt na de zonde he?
Opzich zou het dus voor mij aan te raden zijn om gewoon een 2e rekening te openen bij Moneyou? Of kan dit niet?
  dinsdag 30 december 2008 @ 10:49:08 #173
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_64492273
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Maria2.0 je loopt achter, de plusrekening rente is laatst verhoogd naar 1%!!!

Ik zou naar MoneYou gaan. De rekening is zo geopend en het geld staat er bij een overboeking vaak dezelfde dag nog op. Rente is veel beter dan die sloeberige postbank.
Zo dan, dat is het grote geld
Maar ik las dat dat maar tijdelijk was? Of heb ik het verkeerd gelezen?
Anyhows, ik ga mijn spaarcenten mooi niet laten staan.
pi_64493384
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:47 schreef Maria2.0 het volgende:
Dyna, ik heb eigenlijk nooit stilgestaan bij de rentes. Heel dom, ik weet het. Maargoed, berouw komt na de zonde he?
Opzich zou het dus voor mij aan te raden zijn om gewoon een 2e rekening te openen bij Moneyou? Of kan dit niet?
Volgens mij kan je in je MoneYou rekening een soort digitale potjes maken waar jet het geld over verdeeld. Met andere woorden dan hoef je maar rek te openen maar kan je wel het geld voor verschillende doelen uit elkaar houden.

Overigens heb ik MoneYou en CEB en ben ik meer fan van de tweede.
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 30 december 2008 @ 11:26:52 #175
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64493386
Een rekeningnummer wijzigen bij Credit Europe is niet makkelijk.
Eerst een mail gestuurd omdat ik nergens zie staan hoe het moest.
Krijg ik mail terug dat het per brief moet. Antwoordnummer (das wel netjes)
Bel ik op vandaag omdat ik nog steeds niets gewijzigd zie na 2 week. Zeggen ze dat de brief niet binnen is gekomen.
Tuurlijk dat kan gebeuren, maar ik vind het knap dat Centraal Beheer de brief wel heeft gekregen en ik die samen in de brievenbus heb gegooid.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')