En avontuurlijkerquote:Op woensdag 24 december 2008 23:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Inderdaad, maar altijd nog beter dan de 0.5% bij de Postbank (nu dus 1.0%) die ik kreeg
Tja is dat niet met ieder onderzoek zo? Mensen ondervragen over hun auto, telecom aanbieder, internet provider, de kabelaar en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 26 december 2008 17:19 schreef RemcoDelft het volgende:
MrBadGuy: een veel groter probleem met zo'n onderzoek is dat de meeste klanten slechts 1 bank kennen. Het zou veel interessanter zijn om een klant die bij meerdere banken klant is en daar actief gebruik van maakt de boel te laten vergelijken.
Credit Europequote:De Bank is te allen tijde gerechtigd deze voorwaarden te wijzigen. Een wijziging ten nadele van de Rekeninghouder, wordt eerst
van kracht na kennisgeving van de wijziging in ten minste drie in Nederland algemeen verspreide dagbladen of na een schriftelijke
mededeling aan de Rekeninghouder.
quote:Wijziging van de Voorwaarden geschiedt conform artikel
16 van de Bijzondere Voorwaarden Credit Europe Bank
Direct Bankieren.
Indien de Rekeninghouder niet akkoord gaat met
de wijzigingen en/of aanvullingen als bedoeld in dit
artikel, dient hij dit onverwijld, doch uiterlijk binnen 42
kalenderdagen na bekendmaking, schriftelijk aan de
Bank mee te delen, waarna de Rekening onmiddellijk
wordt opgeheven. De afwikkeling van de Rekening zal
plaatsvinden naar de Tegenrekening.
- ja een deposito valt ook onder de garantieregelingquote:Op maandag 29 december 2008 12:30 schreef k_man het volgende:
Paar vragen;
- Vallen deposito's ook onder de garantieregeling tot ¤ 100.000?
- Wat is het verschil tussen een deposito en een rentecertificaat?
- Kun je over het algemeen een deposito afsluiten bij elke willekeurige bank, of moet je daar dan ook een (spaar/betaal)rekening hebben?
* k_man heeft wat geld dat ie langere tijd kan missen, zonder risico te willen lopen
Bij de Postbank hebben ze nu beide. Verwarrend.quote:Op maandag 29 december 2008 12:49 schreef hp38guser het volgende:
Een deposito word bij de Postbank een rentecertificaat genoemd, maar is feitelijk hetzelfde.
Hmm, vreemd. Ik zou denken dat het dan automatisch wordt teruggestort op je tegenrekening.quote:Iets waar je wel goed op moet letten is dat wanneer het einde van de looptijd van het deposito bereikt wordt je het deposito van te voren beëindigt. Anders wordt het deposito voor een zelfde periode verlengt tegen de dan geldende rente.
Postbank voorwaardenquote:Op maandag 29 december 2008 12:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Bij de Postbank hebben ze nu beide. Verwarrend.
[..]
Hmm, vreemd. Ik zou denken dat het dan automatisch wordt teruggestort op je tegenrekening.
Dit staat gewoon in de voorwaarden. Het is dus altijd verstandig om deze door te lezen. Als het goed is heb je bij het openen van je bankrekening ook de voorwaarden kunnen lezen. Deze verschillen van bank tot bank.quote:a. De Rekeninghouder ontvangt enkele weken voor het einde van de looptijd van het Rentecertificaat schriftelijk bericht van de Bank.
b. De Bank zal in voornoemd bericht een voorstel doen voor de herbestemming van het saldo van het Rentecertificaat. Afhankelijk
van de situatie kan dit voorstel inhouden dat de Bank zonder tijdig tegenbericht een nieuw Rentecertificaat met dezelfde looptijd
opent. Indien de Rekeninghouder een andere bestemming wenst dan door de Bank voorgesteld, dient de Rekeninghouder dit tijdig
bij de Bank aan te geven.
c. De Rekeninghouder kan het Rentecertificaat te allen tijde opheffen. Het saldo van het Rentecertificaat en de rente van het lopende
rentejaar wordt overgemaakt naar elk door de Rekeninghouder opgegeven rekeningnummer.
d. De Bank behoudt zich het recht voor het Rentecertificaat op te heffen indien zij van mening is dat het gebruik van het
Rentecertificaat indruist tegen het spaarkarakter ervan. In dat geval wordt het saldo van het Rentecertificaat overgeboekt naar de
Tegenrekening van de Rekeninghouder. De Bank zal desgevraagd de Rekeninghouder de reden van haar besluit mededelen.
e. Opdrachten ten laste van het Rentecertificaat die de Bank ontvangt nadat het Rentecertificaat is opgeheven, worden niet uitgevoerd.
f. Aan het opheffen van het Rentecertificaat zijn dezelfde kosten verbonden als bij tussentijds opnemen, met uitzondering van die
hierboven genoemd onder ‘Opnemen sub d’, en in geval van overlijden van de houder van het Rentecertificaat.
quote:In de onderstaande gevallen is voortijdige beëindiging van een Termijndeposito boetevrij:
Bij huwelijk / geregistreerd partnerschap van (één van) de Rekeninghouder(s).
Bij aankoop ‘eigen woning’ door (één van) de
Rekeninghouder(s). Onder een ‘eigen woning’ wordt een woning verstaan die eigendom is van de Rekeninghouder en die de Rekeninghouder als hoofdverblijf gaat gebruiken.
Bij overlijden van één van de Rekeninghouders.
In geval van arbeidsongeschiktheid (conform de Wet Werk en Inkomen naar Arbeidsvermogen, WIA) van (één van) de Rekeninghouder(s).
In geval van werkloosheid (conform de Werkloosheidswet, WW) van (één van) de Rekeninghouder(s).
En op de site melden ze rustig de AT Bank met slechts 3.65%quote:Op maandag 29 december 2008 13:14 schreef Wexy het volgende:
"www.laagstespaarrentes.nl."
Inderdaad, klopt niks van. De AT Bank Spaarrekening biedt 4,5% rente en de internetspaarrekening zelfs 5,0% rente. Dus ze lopen wel een beetje achter daar.quote:Op maandag 29 december 2008 14:10 schreef DIGGER het volgende:
[..]
En op de site melden ze rustig de AT Bank met slechts 3.65%
Dus echt scherp zijn die vrekken daar ook niet.
Kunnen de volgende producten ook opgenomen worden?quote:Op dinsdag 30 december 2008 05:49 schreef RobvanEeden het volgende:
Inderdaad stond er een fout in onze tabel. Bij het bijhouden van 400 verschillende spaarvormen gaat er wel eens iets fout. Excuses daarvoor.
De rente van de spaarrekening van de AT Bank is inmiddels aangepast.
Rob van Eeden
Volgens mij gaat die website juist over de laagste rente en niet over de hoogste rentequote:Op dinsdag 30 december 2008 09:08 schreef Aether het volgende:
[..]
Kunnen de volgende producten ook opgenomen worden?
* GarantiBank Gouden Internet Rekening -- 5,00%
* AKBANK Internet Spaarrekening -- 5,20%
* AKBANK Internet Plus Spaarrekening -- 5,00%
Zat jij serieus nog bij een Postbank plusrekening?quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:30 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik ga na jaren maar eens weg bij Postbank wbt sparen. Eyeopener in de Telegraaf gister![]()
![]()
![]()
Ik heb al een spaarrekening bij Moneyou voor dierenartskosten voor huisdier. Ik spaar niet belachelijk veel maar ik accepteer die 0,5% rente ofzo dus niet meer.
Iemand tips? Ik maak gewoon over als ik wat geld over heb. Ik wil graag dat als ik het geld nodig heb, ik het kan overmaken naar mijn betaalrekening en het er een dag later ongeveer opstaat.
Gewoon een simpele rekening, geen poespas oid.
Zo dan, dat is het grote geldquote:Op dinsdag 30 december 2008 10:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Maria2.0 je loopt achter, de plusrekening rente is laatst verhoogd naar 1%!!!
Ik zou naar MoneYou gaan. De rekening is zo geopend en het geld staat er bij een overboeking vaak dezelfde dag nog op. Rente is veel beter dan die sloeberige postbank.
Volgens mij kan je in je MoneYou rekening een soort digitale potjes maken waar jet het geld over verdeeld. Met andere woorden dan hoef je maar rek te openen maar kan je wel het geld voor verschillende doelen uit elkaar houden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:47 schreef Maria2.0 het volgende:
Dyna, ik heb eigenlijk nooit stilgestaan bij de rentes. Heel dom, ik weet het. Maargoed, berouw komt na de zonde he?
Opzich zou het dus voor mij aan te raden zijn om gewoon een 2e rekening te openen bij Moneyou? Of kan dit niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |