CEB is gewoon goed, ben d'r tevreden over!quote:Op vrijdag 19 december 2008 16:45 schreef Cat22 het volgende:
ICEsave brief binnen, afwachten wanneer het geld binnenkomt en dat dan maar eens wegzetten. Poging 2. En hopelijk valt die bank niet binnen 2 maanden om.CEB lijkt me wel een goede optie dus daar ga ik wat meer info over verzamelen.
Het topic is bijna vol!quote:Verkapte tvp
Waarom zou CEB enger zijn dan ATB? De Turkse maffia of de Russische wapenhandel... beiden doen het prima in crisistijdquote:Op vrijdag 19 december 2008 18:39 schreef Syrena het volgende:
Ik heb de CEB aanmelding al een paar weken op m'n staan, ingevuld en al. Durf alleen niet meer zo goed![]()
De centjes bij ATB staan er nog goed bij, deposito gedaan tot maart 09.
Morgen toch maar de CEB eens printen en posten.
Inderdaadquote:Op vrijdag 19 december 2008 18:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom zou CEB enger zijn dan ATB? De Turkse maffia of de Russische wapenhandel... beiden doen het prima in crisistijd
De meeste banken doen dit begin januari. Maar doet dat er nog toe als je toch over gaat stappen op een andere bank? De rente wordt dan automatisch gekeerd als je je rekening opzegt.quote:Op vrijdag 19 december 2008 23:54 schreef dddour het volgende:
Ik ga overstappen op Moneyou, omdat de ASN er een bende van maakt met internetbankieren. logins die niet werken, codes die dubbel of helemaal niet worden verstuurd. Zeer minimale internetapplicatie. Lage rente met voorwaarden enz enz
Ik kan alleen op de site van de ASN niet vinden wanneer ze rente bijstorten, weet iemand dit?
Mogen ze vanaf ergens in Q4 2009 niet meer doen IIRC.quote:Op vrijdag 19 december 2008 00:51 schreef darktower het volgende:
Over geld gesproken: vandaag op blz 9 in het Leidsch Dagblad (...) een klein stukje over het feit dat banken miljarden stelen (!) door bedragen snel af te schrijven, maar bijschrijvingen pas vertraagd over te boeken. Ze stelen de rente op die manier en als je alle kleine beetjes optelt, is dat heel veel geld.
Maar slechts een klein berichtje op pagina 9 van een regionale krant.
Bron: http://www.z24.nl/bedrijv(...)cesave-spaarder.htmlquote:DSB Bank aast op geld Icesave-spaarder
Door uitbetalingen van De Nederlandsche Bank aan spaarders van internetbank Icesave, komen dezer dagen miljoenen beschikbaar. DSB Bank zit op het vinkentouw om de spaartegoeden binnen te harken.
"Icevrij? DSB Topsparen", zo adverteerde de bank van ondernemer Dirk Scheringa donderdag in de gratis krant Metro.
Het is duidelijk dat de marketing afdeling van DSB er bovenop zit. Want sinds afgelopen week is De Nederlandsche Bank (DNB) begonnen met uitbetalingen aan gedupeerde spaarders van de omgevallen IJslandse internetbank Icesave.
Icesave miljoenen vrij
DNB heeft ongeveer honderduizend aanvragen gekregen en zorgt voor vergoeding op tegoeden tot maximaal een ton. IJsland dekt de eerste twintigduizend euro, waarbij Nederland het geld voorschiet via een lening van 1,3 miljard euro. De rest wordt opgebracht door Nederlandse banken en de overheid.
In totaal moet zo'n 1,6 miljard euro terugvloeien naar Icesave-spaarders. En daar hebben andere banken, die dezer dagen moeite hebben om zelf op de kapitaalmarkt te lenen, wel oren naar. Scheringa's DSB Bank probeert het met een beroep op het Oranjegevoel: 'Oer-Hollands' sparen.
Dus omdat een bank de hoogste rente heeft hoeft die niet te adverteren? Die logica ontgaat mij volledig. Als niemand weet dat jij de hoogste rente biedt heb je er weinig aan lijkt mij.quote:Op zondag 21 december 2008 21:00 schreef secondant het volgende:
moneyou en Fortis Bank Nederland adverteren ook al een tijdje. En CEB hoeft dat niet te doen want die bieden de hoogste rente
Precies, CEB krijgt wel een hele hoop mond-tot-mond reclame, maar willen ze echt veel Icesave geld binnen halen dan zou een goede campagne ook wel helpen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze liever niet teveel geld in een keer willen binnenhalen en gelijdelijk groeien, is misschien ook wel verstandiger.quote:Op zondag 21 december 2008 21:46 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus omdat een bank de hoogste rente heeft hoeft die niet te adverteren? Die logica ontgaat mij volledig. Als niemand weet dat jij de hoogste rente biedt heb je er weinig aan lijkt mij.
Inderdaad ik zeg ook zeker niet dat CEB moet gaan adverteren, dat is hun eigen keus en die strategie mogen ze zelf uitdokteren. Ik heb echter wel van bijvoorbeeld SNS, Fortis, ING en dat soort grote namen wel een hoop reclame gehoord dat ze allemaal rond de 4,5% rente bieden zonder voorwaarden. Maar de wat kleinere banken hoor je dan weer niet, bijna heel de top 10 van banken in het lijstje hier hoor je niets van. Dat zal vast een bewuste keuze zijn, om wellicht inderdaad niet te hard te gaan groeien en dan tegen problemen aanlopen.quote:Op zondag 21 december 2008 21:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Precies, CEB krijgt wel een hele hoop mond-tot-mond reclame, maar willen ze echt veel Icesave geld binnen halen dan zou een goede campagne ook wel helpen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze liever niet teveel geld in een keer willen binnenhalen en gelijdelijk groeien, is misschien ook wel verstandiger.
Ach als je in Google gaat zoeken op hoogste rente kom je vanzelf bij NIBC of CEB uit. Ik bedoel de lijstjes zijn al een prima reclame voor hen....quote:Op zondag 21 december 2008 21:46 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus omdat een bank de hoogste rente heeft hoeft die niet te adverteren? Die logica ontgaat mij volledig. Als niemand weet dat jij de hoogste rente biedt heb je er weinig aan lijkt mij.
Klopt. Je postte dit net op het moment dat ik de lijstjes aan het bijwerken wasquote:Op maandag 22 december 2008 19:54 schreef ozzietukker het volgende:
SNS Bank Maxisparen, die met de vaste inleg waar je eenmalig een groot bedrag mocht storten heeft heel sneaky het rentetarief weer verlaagd van 4,75 naar 4,5% met ingang van 17 december 2008.
Ik heb nog een verandering voor je. Aegon heeft bij hun spaarcomfort de inleg per maand omhoog gegooid naar maximaal 2500 euro per maand, ipv 250. Daarnaast kun je ook eenmalig 25000 euro inleggen, termijn tot wanneer dit kan wordt niet genoemd.quote:Op maandag 22 december 2008 20:22 schreef RJD het volgende:
[..]
Klopt. Je postte dit net op het moment dat ik de lijstjes aan het bijwerken was![]()
Weinig veranderingen. In het lijstje zonder voorwaarden geen veranderingen. Bij de deposito's enkele kleine veranderingen, maar niet schokkend. Bij het lijstje met maandelijkse inleg zijn de rentepercentages van SNS Bank, SNS Regio Bank en Reaal gedaald van 4,75 naar 4,5 procent. ASN Bank handhaaft haar percentage van 4,75 procent vooralsnog. Daar is ook de termijn voor een eenmalige extra storing van 10.000 euro (20.000 euro bij en/of rekening) verlengd tot 01-04-2009. Bij de andere banken is het niet meer mogelijk om een extra storting te doen.
Ik heb het aangepast. Het gaat trouwens niet om een eenmalige inleg van 25.000 euro, maar een eerste inleg tot 25.000 euro.quote:Op maandag 22 december 2008 20:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik heb nog een verandering voor je. Aegon heeft bij hun spaarcomfort de inleg per maand omhoog gegooid naar maximaal 2500 euro per maand, ipv 250. Daarnaast kun je ook eenmalig 25000 euro inleggen, termijn tot wanneer dit kan wordt niet genoemd.
Hoe hoog is de rentequote:Op maandag 22 december 2008 21:44 schreef RJD het volgende:
[..]
Ik heb het aangepast. Het gaat trouwens niet om een eenmalige inleg van 25.000 euro, maar een eerste inleg tot 25.000 euro.
Volgens de site niet:quote:Op maandag 22 december 2008 21:44 schreef RJD het volgende:
[..]
Ik heb het aangepast. Het gaat trouwens niet om een eenmalige inleg van 25.000 euro, maar een eerste inleg tot 25.000 euro.
http://www.aegonbank.nl/a(...)uwsoverspaarcomfort/quote:Daarnaast maken wij het mogelijk om éénmalig een bedrag van maximaal ¤ 25.000, in te leggen op een SpaarComfort spaarrekening.
... om de hoge rente te ontvangen.quote:Op maandag 22 december 2008 22:30 schreef koosch het volgende:
onder het kopje "Rekeningen MET ANDERE VOORWAARDEN:" ontbreekt de Rabo InternetLoyaalSparen. Voorwaarde bij deze rekening is dat je een saldo van minimaal 20k moet hebben.
gewoon een tweede afsluiten kan in ieder geval.quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:09 schreef Lassekjus het volgende:
Kan je ook bijstorten in een deposito bij CEB of gewoon een 2e deposito nemen?
bijstorten kan niet.quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:09 schreef Lassekjus het volgende:
Kan je ook bijstorten in een deposito bij CEB of gewoon een 2e deposito nemen?
Dat is nou precies de reden dat ik TEGEN de toename van onze staatsschuld van 100.000.000.000 euro ben! Wouter Bos roept nu hard dat het geld gaat opleveren, en tegen de tijd dat dat moet gebeuren is-ie zelf allang vertrokken...quote:Op dinsdag 23 december 2008 01:55 schreef darktower het volgende:
Kijk, hier is de 700 miljard dollar van het Amerikaanse bailout plan naar gegaan: http://apnews.myway.com/article/20081222/D957QL7O0.html
(niemand weet dus waarheen)
(ons spaargeld staat heus wel veilig)
(...)
leuk voor je... wat heb je verder vanochtend ontbeten?quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:47 schreef BlaZ het volgende:
net rekening geopend bij moneyou
Met die grens van ¤ 100.000 zou ik ook maar voorzichtig zijn. Over een klein jaar wordt bepaald of die ¤ 100.000 gehandhaafd blijft, of we terug gaan naar de oude regeling of dat we een nieuwe regeling krijgen. Bij het afsluiten van een termijndeposito van een jaar of langer zou ik wel de oude grens (¤ 20/38.000) in het achterhoofd houden.quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:13 schreef Wexy het volgende:
[..]
bijstorten kan niet.
Een 2e openen uiteraard wel.
Kijk wel uit dat je met je totaal niet boven de 100.000 uit komt, aangezien je die uit een deposito natuurlijk nooit op tijd weg krijgt mocht er iets gebeuren in de toekomst.
Is niet doorgegaan.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:08 schreef Syrena het volgende:
Is die regel van belasting betalen voor meer dan ongeveer 20.000 al afgeschaft? Of is dst niet doorgegaan?
niet ontbeten jij dan?quote:Op dinsdag 23 december 2008 16:35 schreef dyna18 het volgende:
[..]
leuk voor je... wat heb je verder vanochtend ontbeten?
Oei, ontbijt is erg belangrijk hoor. Ben jij dik? Heb jij overgewicht?quote:
nee moet dat dan ofzo?quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oei, ontbijt is erg belangrijk hoor. Ben jij dik? Heb jij overgewicht?
WAUW! Het einde van een tijdperk...quote:Op woensdag 24 december 2008 21:50 schreef RJD het volgende:
Wauw, de rente op de Postbank Plusrekening is gestegen van 0,5% naar maar liefst 1,0%. Toch wel het vermelden waard
quote:Op woensdag 24 december 2008 21:50 schreef RJD het volgende:
Wauw, de rente op de Postbank Plusrekening is gestegen van 0,5% naar maar liefst 1,0%. Toch wel het vermelden waard
5,25%quote:Op woensdag 24 december 2008 22:54 schreef One_conundrum het volgende:
Wat voor rentes bood Icesave dan? dat heb ik helemaal gemist....
De Toprente Rekening geeft wel 4,75% het eerste halfjaarquote:Op woensdag 24 december 2008 21:50 schreef RJD het volgende:
Inderdaad, maar altijd nog beter dan de 0.5% bij de Postbank (nu dus 1.0%) die ik kreegquote:Op woensdag 24 december 2008 22:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
5,25%
Maar eigenlijk dus 3,94%, aangezien je je geld een kwartaal kwijt was
Of 2,62%, aangezien ze pas een kwartaal in NL actief waren en toen failliet gingen en het geld een kwartaal kwijt was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |