Dit is al vaak langsgekomen. Als oude rekeninghouder -- met 4,50% -- moet je eenmalig contact opnemen. Je krijgt dan het nieuwe en ‘toekomstige’ percentages.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef PurpleSky het volgende:
Ik wil mijn geld bij CEB weghalen, omdat vorig jaar ATB in rente omhoog is gegaan. CEB ook wel, maar alleen voor nieuw klanten! Best wel flauw van CEB. Gisteren en vandaag heb ik geprobeerd het geld van mijn CEB rekening te halen, maar het lukt niet... krijg steeds een foutmelding. Lekker is dat. En als ik nou zeer binnenkort geld nodig zou hebben? Nog een reden om helemaal naar ATB over te stappen. Nouja bij ATB kon je gisteren ook niet zo makkelijk bij je geld met technisch onderhoud...
Je weet dat je bij de CE met 1 telefoontje ook dat hogere tarief voor nieuwe klanten kunt krijgen? Bespaart je een overboeking namelijk!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef PurpleSky het volgende:
Ik wil mijn geld bij CEB weghalen, omdat vorig jaar ATB in rente omhoog is gegaan. CEB ook wel, maar alleen voor nieuw klanten! Best wel flauw van CEB. Gisteren en vandaag heb ik geprobeerd het geld van mijn CEB rekening te halen, maar het lukt niet... krijg steeds een foutmelding. Lekker is dat. En als ik nou zeer binnenkort geld nodig zou hebben? Nog een reden om helemaal naar ATB over te stappen. Nouja bij ATB kon je gisteren ook niet zo makkelijk bij je geld met technisch onderhoud...
Goh, als je contact opneemt krijg je wel de nieuwe rente? Als de rente zakt wordt ie zeker wel meteen verlaagd, haha. Nog steeds genoeg reden om volledig over te stappen naar ATB. Alleen jammer dat CEB net iets hogere rente heeft als ik zou bellen. Dus dan toch maar bellen maandag met CEB...? Kan later alsnog anders beslissen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:36 schreef Aether het volgende:
[..]
Dit is al vaak langsgekomen. Als oude rekeninghouder -- met 4,50% -- moet je eenmalig contact opnemen. Je krijgt dan het nieuwe en ‘toekomstige’ percentages.
Bij CEB kun je vanaf 20 uur geen opdrachten meer opgeven. Opdrachten kun je alleen tussen 4 uur (IIRC) en 20 uur geven.
Ik heb sinds kort (1 maand) een rekening bij NIBC en heb er een klein bedrag staan. Ik kan omdat ik er nog niet zo heel lang een rekening heb het nog niet heel goed inschatten, maar het openen van mijn rekening verliep iig soepel en verder zijn nog geen 'gekke' dingen gebeurd, dus ik ben tevreden.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:59 schreef Brammetje het volgende:
Ik hoor hier niet zoveel over NIBC, ze bieden wel 5,25% rente. Ik weet dat ze om geld hebben gevraagd bij de NL overheid.
Iemand met positieve of negatieve ervaringen over NIBC, ik wil hier graag een spaarrekening openen.
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:35 schreef uppie83 het volgende:
Ik ben momenteel ook maar eens aan het kijken voor wat hogere rente. De 2,8% die mijn internetspaarrekening bij de ABN geeft, stelt niet zoveel meer voor vandaag de dag. Nu sprongen mij 3 banken in het oog te weten MoneYou, NIBC en Credit Europe.
Daarnaast had ik over de NIBC gelezen dat ze zich al hebben ingeschreven bij de staat voor een aantal reservepotjes (waarover ze vervolgens zelf natuurlijk melden dat dit niet betekent dat het slecht met ze gaat, maar het enkel als extra garantie dient...uhuh).
Van MoneYou weet ik echter niet wat ik moet denken. Ik kom een beetje wisselende verhalen tegen over het internet. De ene keer gaat het goed, de andere keer zijn ze niet transparant en misleidend.
Ik heb verder niet veel verstand van zaken en ben enkel wat over het internet aan het struinene geweest om mijn centen niet op de eerste de beste bank te zetten. Misschien zitten hier mensen die er wat meer verstand van hebben en mij kunnen vertellen wat de beste keuze is?
Waar haal je dat vandaan dan?quote:De laatste 2 geven meer rente, maar bij een gevalletje icesave zal het langer duren voordat mijn centen zijn terugbetaald.
Ik kan je wel vertellen dat Moneyou, als onderdeel van ABN, een aanzienlijk grotere inschrijving heeft bij het potje van de staat...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:35 schreef uppie83 het volgende:
Ik ben momenteel ook maar eens aan het kijken voor wat hogere rente. De 2,8% die mijn internetspaarrekening bij de ABN geeft, stelt niet zoveel meer voor vandaag de dag. Nu sprongen mij 3 banken in het oog te weten MoneYou, NIBC en Credit Europe.
De laatste 2 geven meer rente, maar bij een gevalletje icesave zal het langer duren voordat mijn centen zijn terugbetaald. Daarnaast had ik over de NIBC gelezen dat ze zich al hebben ingeschreven bij de staat voor een aantal reservepotjes (waarover ze vervolgens zelf natuurlijk melden dat dit niet betekent dat het slecht met ze gaat, maar het enkel als extra garantie dient...uhuh).
Van MoneYou weet ik echter niet wat ik moet denken. Ik kom een beetje wisselende verhalen tegen over het internet. De ene keer gaat het goed, de andere keer zijn ze niet transparant en misleidend.
en nog niets terug gehadquote:Op maandag 15 december 2008 17:50 schreef One_conundrum het volgende:
Vandaag brief naar CEB op de post gedaan
Dat was eerlijk gezegd mijn vermoeden omdat ik las dat het bij icesave nogal lang duurde voordat de uitbetaling daadwerkelijk gedaan werd. En nog is lang niet iedereen uitbetaald (een kennis van me is een van de gedupeerden en heeft zijn geld nog niet terug).quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:00 schreef Asgard het volgende:
Waar haal je dat vandaan dan?
Ze vallen onder hetzelfde stelsel, zou dus geen verschil moeten maken.
Heb je hiervoor een bron waar ik het kan nalezen?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik kan je wel vertellen dat Moneyou, als onderdeel van ABN, een aanzienlijk grotere inschrijving heeft bij het potje van de staat...
Dat kwam omdat Icesave niet volledig onder het Nederlandse depositogarantiestelsel viel. Daar moest eerst geonderhandeld worden, dus dan duurt het ook wat langer.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:55 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Dat was eerlijk gezegd mijn vermoeden omdat ik las dat het bij icesave nogal lang duurde voordat de uitbetaling daadwerkelijk gedaan werd.
Lang niet iedereen is wat overdreven. Voor kerst had ruim 90% van de mensen hun geld terug. Grote kans dat er bij je kennis wat mis is gegaan, foutief ingestuurd, de post heeft hem kwijtgeraakt oid. Hij zou dan nu het beste met DNB contact op kunnen nemen.quote:En nog is lang niet iedereen uitbetaald (een kennis van me is een van de gedupeerden en heeft zijn geld nog niet terug).
Dat MoneYou eerder aanspraak kan maken op overheidssteun betwijfel ik, maar het is wel dochteronderneming van ABN AMRO.quote:Heb je hiervoor een bron waar ik het kan nalezen?
Het zijn wel verschillende rechtspersonen. Het is dus niet hetzelfde bedrijf onder een andere handelsnaam, ze hebben echter wel dezelfde eigenaar.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:11 schreef hp38guser het volgende:
Moneyou -> ABN Amro -> Fortis. Het bedrijf verandert niet als je er een andere naam opplakt.
Zoals ik het begreep is MoneYou een dochteronderneming met een zelfstandige rechtspersoon. ABN is niet verplicht om MoneYou te helpen in tijden van nood.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:13 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het zijn wel verschillende rechtspersonen. Het is dus niet hetzelfde bedrijf onder een andere handelsnaam, ze hebben echter wel dezelfde eigenaar.
En Moneyou sluit alle spaartegoeden ongetwijfeld direct door naar ABN, 't lijkt me een dochter-onderneming die uitsluitend met dat doel is opgericht. Dus Moneyou zelf zal niet veel in kas hebben...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:11 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Zoals ik het begreep is MoneYou een dochteronderneming met een zelfstandige rechtspersoon. ABN is niet verplicht om MoneYou te helpen in tijden van nood.
Betrouwbaar zijn alle banken die volledig onder het Nederlandse depositogarantiestelsel vallen. MoneYou zie ik zeker niet zomaar omvallen, als dat gebeurt dan is het ook slechte reclame voor ABN AMRO.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:52 schreef uppie83 het volgende:
Dat maakt het allemaal wel vrij lastig. Wat is nu een betrouwbare bank om mijn geld op weg te zetten en toch een hoog rentepercentage te pakken.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | Deze beschikt over een vergunning van De Nederlandsche Bank (DNB). Zo wordt je spaargeld gedekt door het depositogarantiestelsel. Daarnaast is ABN AMRO Bank aansprakelijk voor de verplichtingen van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. Zowel ABN AMRO Bank N.V. als ABN AMRO Hypotheken groep B.V. beschikken over zelfstandige bankvergunningen en vallen daardoor ieder afzonderlijk van elkaar onder het deposito garantiestelsel van De Nederlandsche Bank ( www.dnb.nl). Fortis heeft de onderdelen van ABN AMRO die zij bezat per direct verkocht aan de Nederlandse Staat. Het gaat onder meer om de Business Units Nederland en Private Clients. Daarmee zijn deze delen van ABN AMRO volledig losgekoppeld van het Fortis concern. Door de stap van de Nederlandse overheid zijn ABN AMRO Nederland en ABN AMRO Private Banking nu volledig in eigendom van de Nederlandse Staat. Dat is goed nieuws. Hierdoor ontstaat een nog sterkere waarborg voor alle klanten en medewerkers. |
`quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:58 schreef RJD het volgende:
Het is hier nog niet voorbij gekomen, maar de heffings- en invorderingsrente voor het 1e kwartaal van 2009 is 4,9% geworden. Een flinke stap omlaag dus.
Ken het probleem... ik ben al een aantal keren van plan geweest om mijn spaargeld over te hevelen naar een rekening met meer rente. Het is echter elke keer afgeketst omdat ik zolang bleef twijfelen. Nu nog steeds... zeg ik net nog MoneYou, denk ik nu weer... ach elke bank valt onder de garantieregeling, dus waarom niet... maar dan toch nog de twijfel.quote:
Waar twijfel je nog over dan?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:39 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Ken het probleem... ik ben al een aantal keren van plan geweest om mijn spaargeld over te hevelen naar een rekening met meer rente. Het is echter elke keer afgeketst omdat ik zolang bleef twijfelen. Nu nog steeds... zeg ik net nog MoneYou, denk ik nu weer... ach elke bank valt onder de garantieregeling, dus waarom niet... maar dan toch nog de twijfel.
Vooral de veiligheid van mijn geld eigenlijkquote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:45 schreef DonJames het volgende:
[..]
Waar twijfel je nog over dan?
Ik ben trouwens erg tevreden over "mijn" ATB.
Tsja, zoals al eerder is gezegd was Icesave niet vergelijkbaar met ATB/CEB/NIBC/Moneyou etc. omdat Icesave niet onder het Nederlandse depositogarantiestelsel viel. Ook waren er voordat de bank omviel (o.a. hier op Fok!) al aanwijzingen bekend dat de bank op de rand van de afgrond stond. Die aanwijzingen heb ik nog niet gezien van de andere genoemde banken.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:09 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Vooral de veiligheid van mijn geld eigenlijk
Die garantieregeling is op zich wel leuk, maar ik heb nog steeds het geval van die kennis van me in het achterhoofd dat je enkele maanden kan fluiten naar je centen wanneer het mis gaat. Maar iemand hierboven gaf aan dat dat eventueel een administratiefout kan zijn van mijn kennis zelf. Toegegeven weet ik niet het precieze van zijn zaak, maar het geeft wel een beetje naar een gevoel wat waarschijnlijk niet gefundeerd is, maar wel nog mijn besluit vormt.
De laatste tijd waren er toch wel banken in de problemen waarvan niemand dat 2 jaar geleden had verwacht... Dus er valt simpelweg weinig over te zeggen, daar is het depositogarantiestelsel nu simpelweg voor.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:09 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Vooral de veiligheid van mijn geld eigenlijk
Heb je alles tegelijk nodig? Zo niet: neem een paar spaarrekeningen. Kies er een paar uit in de lijst, open ze, stort bij allemaal 5 euro, haal er weer 4 euro vanaf, en welke je het best bevallen ga je gebruikenquote:... maar ik heb nog steeds het geval van die kennis van me in het achterhoofd dat je enkele maanden kan fluiten naar je centen wanneer het mis gaat...
Ik bedoel meer dat ABN Amro een tijdlang onderdeel is geweest van Fortis. Fortis is kort hierop in de problemen geraakt en overgenomen moeten worden door de overheid.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:13 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het zijn wel verschillende rechtspersonen. Het is dus niet hetzelfde bedrijf onder een andere handelsnaam, ze hebben echter wel dezelfde eigenaar.
NIBC valt onder de garantieregeling dus onder de 100.000 krijg je gegarandeerd altijd terug. Alleen kan dat wel 2 maanden duren als het mis gaat. Zet er dus alleen geld op dat je een tijdje kan missen! Spreid de rest van je spaargeld over minstens 1 andere bank, zodat je altijd wat bij de hand hebt.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:59 schreef Brammetje het volgende:
Ik hoor hier niet zoveel over NIBC, ze bieden wel 5,25% rente. Ik weet dat ze om geld hebben gevraagd bij de NL overheid.
Iemand met positieve of negatieve ervaringen over NIBC, ik wil hier graag een spaarrekening openen.
Je kan bij net zoveel banken spaarrekeningen aanhouden als je zelf wil. Je kunt ze gewoon open laten met een saldo van 0. Dus ja, gewoon overmaken van je ABN betaalrekening! naar NIBC sparen. Het is niet mogelijk om van spaar naar spaarrekening over te maken.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:19 schreef uppie83 het volgende:
Toch de knoop doorgehakt en een internetspaarrekening aangevraagd bij NIBC. Zodra die er is gaat er ook een groot deel naar een deposito rekening voor 2 jaar.
Kan ik gewoon het geld van mijn huidige abn rekening (via mijn lopende rekening daar) overmaken naar de nieuwe rekening bij NIBC en that's it? Of moet ik echt de spaarrekening opzeggen bij de ABN?
Zijn er al geruchten/nieuwsberichten over die wijzen in die richting? Anders kap ik het direct af. Verder kan ik eventueel wel 2 maanden het geld missen dat op die rekening(en) staat.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:31 schreef dyna18 het volgende:
Denk trouwens even goed aan spreiding, zorg dat je ook wat geld op een andere spaarrekening hebt staan zodat je niet in de problemen komt mocht NIBC omvallen.
Ja die zijn er. Zoals ik al eerder schreef, ze bieden niet voor niets de hoogste rente en dat heeft alles met risico te maken.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:46 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Zijn er al geruchten/nieuwsberichten over die wijzen in die richting? Anders kap ik het direct af. Verder kan ik eventueel wel 2 maanden het geld missen dat op die rekening(en) staat.
Bij een 2 jaar deposito zal-ie die 2 maanden niet missen.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:31 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Denk trouwens even goed aan spreiding, zorg dat je ook wat geld op een andere spaarrekening hebt staan zodat je niet in de problemen komt mocht NIBC omvallen.
Gewoon keihard afstraffen als ze hun rente verlagen.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:59 schreef corus het volgende:
Loyalis was 4,6% nu 4%
Dat is best een flinke daling, deze maand zullen er waarschijnlijk wel meer banken volgen.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:59 schreef corus het volgende:
Loyalis was 4,6% nu 4%
Mijn geld is weer zichtbaar !!! Ondanks de foutmelding is het aanmaken van de deposito gelukt. Daarnaast ben ik heel erg blij dat het me op de valreep nog gelukt is om het geld voor 12 maanden vast te zetten tegen 6 % rentequote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:45 schreef Sigmund_Freud het volgende:
wahahaha wou ik net een deposito afsluiten bij credit europe loop ik tijdens het proces tegen een foutmelding aan !. Mijn geld is niet meer zichbaarGelijk maar even een e-mail gestuurd zodat ze het maandag weer ff fixen....
Lees ff het topicquote:Op maandag 5 januari 2009 21:13 schreef Allure_ het volgende:
Tvp.
Sparen bij Moneyou lijkt me tot zover erg interessant. Ben er alleen nogal sceptisch over of mijn centjes dan wel goed terechtkomen. Heeft iemand hier al goede ervaringen mee? En zou het slimmer zijn om het te verdelen over 2 rekeningen?
Verdelen over 2 rekeningen is altijd verstandig. Verder bevalt MoneYou mij prima, de layout e.d. is wel heel simplistisch van het internetbankierprogramma, maar daar gaat het natuurlijk niet om.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:13 schreef Allure_ het volgende:
Tvp.
Sparen bij Moneyou lijkt me tot zover erg interessant. Ben er alleen nogal sceptisch over of mijn centjes dan wel goed terechtkomen. Heeft iemand hier al goede ervaringen mee? En zou het slimmer zijn om het te verdelen over 2 rekeningen?
Die hele overname van NIBC door Kaupthing Bank is uiteindelijk niet doorgegaan ....quote:Op maandag 5 januari 2009 22:43 schreef Nytro het volgende:
Shit, hevel ik m'n centen over naar nibc zitten die ook in de shit, sterker nog, het hoofdkantoor zit in.... IJSLAND.
http://www.elsevier.nl/we(...)-hypotheekcrisis.htm
Eh, da's een artikel van 1½ jaar geleden.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:43 schreef Nytro het volgende:
Shit, hevel ik m'n centen over naar nibc zitten die ook in de shit, sterker nog, het hoofdkantoor zit in.... IJSLAND.
http://www.elsevier.nl/we(...)-hypotheekcrisis.htm
quote:Overname NIBC gaat niet door
Gepubliceerd: woensdag 30 januari 2008 23:47
NIBC blies een beursgang af, er waren zware verliezen en nu gaat ook de overname door de IJslandse Kaupthing bank niet door. NIBC en Kaupthing Bank hebben de in augustus 2007 aangekondigde overname afgeblazen vanwege de omstandigheden op de financiële markten. Dat maakte de bank gisteren bekend. De in IJsland gevestigde Kaupthing Bank zou NIBC overnemen voor circa drie miljard euro.
quote:NIBC
NIBC Bank N.V. is een Nederlandse bank die eigendom is van een consortium van internationale financiële instellingen georganiseerd door private equity investeerder J.C. Flowers & Co LLC.
De bank heeft kantoren in Den Haag, Brussel, Frankfurt, London, New York en Singapore.
Geschiedenis
De Nationale Investeringsbank is in 1945 opgericht door de Nederlandse regering als Maatschappij tot Financiering van Nationaal Herstel. Doel van de bank was het financieren van de wederopbouw na de Tweede Wereldoorlog door langlopende leningen te verstrekken en in ondernemingen te participeren. De naam van de bank werd in 1971 gewijzigd in De Nationale Investeringsbank NV. In 1986 werd de bank naar de beurs gebracht.
Kredietcrisis
Begin 2008 was er sprake van een mogelijke overname door de IJslandse Kaupthing Bank. De overname ketste echter af, vanwege de omstandigheden op de financiële markten. Op 28 november 2008 werd bekend gemaakt dat de bank een beroep deed op het garantiefonds van de overheid. De overheid staat garant tot maximaal een miljard euro nadat de bank een slechtere kredietwaardigheidsbeoordeling kreeg.
NIBC Direct
In september 2008 begon NIBC Bank met het aantrekken van spaargelden onder de naam NIBC Direct. Directe aanleiding hiertoe was de kredietcrisis. Het aanbieden van spaarproducten vergroot de mogelijkheden van de bank tot financiering van haar dienstverlening als merchant bank.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |