abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63725181
Deze lijst is een momentopname. Lees en bekijk de rest van deze topic voor actuele zaken. Wijzigingen worden wel zo veel mogelijk bijgewerkt. De laatste wijziging vond plaats op de hieronder genoemde datum.

Het is momenteel een turbulente tijd in de financiële wereld. De lijstjes hieronder geven wel de actuele rentestand weer, echter de tekst in deze OP kán verouderd zijn als gevolg van nieuwe ontwikkelingen.

Vervolg van:
Banken met hoge rente #17

Rekeningen ZONDER BEPERKENDE VOORWAARDEN:

..

Rekeningen MET MAANDELIJKSE INLEG*:

* Als je in een maand minder dat het minimum inlegt, krijg je soms een lagere rente. Meer inleggen is niet mogelijk. Opnemen heeft over het algemeen geen invloed op het rentepercentage (controleer dit wel per rekening voor je hem opent!)

..

Rekeningen MET VASTE LOOPTIJD EN VASTE RENTE:

..

Rekeningen MET ANDERE VOORWAARDEN:

..

JEUGD-Spaarrekeningen:

..

Belastingdienst (heffingsrente):
Speciaal voor de mensen die graag "sparen" via de Belastingdienst.

Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Dit houdt in dat bij onverhoopt faillissement van de bank in ieder geval de eerste 20.000 euro voor 100% gegarandeerd is door DNB en de volgende 20.000 euro voor 90%. Wil je geen enkel risico lopen, dan kun je dus het beste je geld spreiden over meerdere banken met maximaal 20.000 euro per rekening (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele).

Sinds 7 oktober 2008 is het Depositogarantiestelsel verruimd voor de duur van één jaar. Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele). Wat er na afloop van dat jaar gebeurd met het Depositogarantiestelsel is op dit moment nog niet duidelijk. In de euro-landen geldt nu een minimale garantie van 50.000 euro, dit kan per land verhoogd worden tot 100.000 euro (dat is in Nederland en België dus het geval).

Uitzonderingen:
Argenta valt onder het Belgische Garantiestelsel. De eerste 20.000 euro is dus voor 100% gegarandeerd door de Belgische Collectieve Garantieregeling (CGR), het restant tot 40.000 euro is voor 100% gegarandeerd (is dus 18.000 euro) door DNB. Ook in België wordt nu 100.000 euro volledig gegarandeerd door de Belgische overheid.

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

Yield-curve voor Staatsobligaties per 26 november 2008**:

** Bovenstaande yield-curve wordt niet automatisch geüpdate. De meest aktuele yield-curve is hier te vinden: www.bloomberg.com -> market data -> rates & bonds -> Germany

Handige links:
http://www.spaarinformatie.nl
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
http://www.overgeld.nl
http://mistermoney.rtl.nl/sparen.asp
http://www.geldenrecht.nl
http://www.renteplaza.com

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: Beleggen & aandelen deel 30

De kleine lettertjes:
1. Deze OP vind je hier
2. TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP
3. Alle informatie in deze OP is onder voorbehoud
4. De meest actuele informatie is altijd op de website van de bank te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door RJD op 04-12-2008 12:44:54 ]
  woensdag 3 december 2008 @ 15:07:47 #2
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_63726343
Zo met omvallen van Icesave en de aanwezigheid van de crisis is het wel een stuk rustiger in dit topic. Ik denk dat ik zodra ik mijn geld terug heb toch weer ergens voor hoge rente ga jagen. Op dit moment al een rekening geopend op Moneyou, op dit moment denk ik de beste keus qua veiligheid/rente.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_63726591
Klote RABO
pi_63726597
Tvp, aangezien het Icesave geld waarschijnlijk deze maand weer op mijn rekening staat. Een deel gaat naar MoneYou en een deel ga ik denk ik voor een jaar vastzetten.
pi_63726632
Ondanks dat het rustiger is in dit topic, zijn Nederlanders volgens de NOS steeds meer aan het schuiven met hun spaargeld: http://www.nos.nl/nosjour(...)21208_spaargeld.html
  woensdag 3 december 2008 @ 15:22:45 #6
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63726663
Ik tvp die shizzle, even excell sheetje maken en dan moet het maar worden
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 3 december 2008 @ 15:28:51 #7
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_63726774
ja en ik tvp ook weer mee.

is er trouwens ook een topic over betaalrekeningen?
Ben op zoek naar een goeie reden om bij de rabo weg te gaan.. zeker nadat zij zo druk bezig zijn dus...
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_63726983
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:28 schreef Wexy het volgende:
ja en ik tvp ook weer mee.

is er trouwens ook een topic over betaalrekeningen?
Ben op zoek naar een goeie reden om bij de rabo weg te gaan.. zeker nadat zij zo druk bezig zijn dus...
Als ik Google naar betaalrekening en rente, dan krijg ik allemaal berichten over de DSB bank. Op de site van de DSB bank staat zelf:
quote:
Eenvoudig bankieren via internet, met gratis bankpas, zonder periodieke kosten, en ook nog eens 2,5% rente als uw maandelijkse inkomen op de rekening wordt gestort?* Dat kan met de unieke DSB Bankrekening, de voordeligste betaalrekening van Nederland!
Klinkt iig zeer goed. http://www.dsbbank.nl/betalen/

Natuurlijk zit er ook een (kleine?) keerzijde aan:
quote:
De belangrijkste beperkingen zijn momenteel dat er geen filialen zijn waar contant geld kan worden gestort of opgenomen, dat er niet naar het buitenland kan worden overgemaakt en dat geldopnames door de beperkte beschikbaarheid van DSB geldautomaten beperkt zijn tot het maximumbedrag voor gastgebruik.
http://www.spaarbaak.nl/D(...)kening_met_rente.txt (bericht is ruim een jaar oud, dus kan achterhaald zijn)

Maar als dit geen probleem is, dan lijkt het me verder een uitstekende deal.

[ Bericht 12% gewijzigd door MrBadGuy op 03-12-2008 15:41:37 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 3 december 2008 @ 15:43:04 #9
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_63727122
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:36 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als ik Google naar betaalrekening en rente, dan krijg ik allemaal berichten over de DSB bank. Op de site van de DSB bank staat zelf:
[..]

Klinkt iig zeer goed. http://www.dsbbank.nl/betalen/

Natuurlijk zit er ook een (kleine?) keerzijde aan:
[..]

http://www.spaarbaak.nl/D(...)kening_met_rente.txt (bericht is ruim een jaar oud, dus kan achterhaald zijn)

Maar als dit geen probleem is, dan lijkt het me verder een uitstekende deal.
buitenland overmaken zal ik nog wel moeten houden... en een maximum van gast gebruik is niet erg alleen is hier geen dsb geldautomaat in de buurt dus als ik wel iets groots moet hebben wil ik ook graag meer kunnen pinnen..

helaas in dit geval geen goede deal
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 3 december 2008 @ 17:35:02 #10
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_63729886
tvp !
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_63730156
Even een tvp voor als mijn geld uit IJsland terug komt, weet nu nog niet echt waar ik het ga laten.
pi_63730242
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:20 schreef MrBadGuy het volgende:
Ondanks dat het rustiger is in dit topic, zijn Nederlanders volgens de NOS steeds meer aan het schuiven met hun spaargeld: http://www.nos.nl/nosjour(...)21208_spaargeld.html
Klopt, want dat zijn de cijfers over de maand oktober. Zeg maar de maand dat de strond de ventilator raakte
Massaal zijn toen Fortis, ABN-AMRO, Icesave (zover het nog kon) en klanten van andere kleine (buitenlandse) banken aan het verplaatsen van spaargeld gegaan. Vooral naar banken toe die als minder risicovol worden gezien (rabo).
pi_63735855
Terug Vind Pecunia.

Toch in de loop der tijd een handig topic geworden dit
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 4 december 2008 @ 14:53:10 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63756002
Nu de ECB de rente verder heeft verlaagd naar 2,5% ben ik benieuwd in hoeverre onze vrienden bij de hoge rente banken hun rente gaan verlagen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 4 december 2008 @ 14:58:10 #15
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63756150
Het is al een maand langzaam aan het dalen...
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  donderdag 4 december 2008 @ 15:04:55 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63756337
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:58 schreef darktower het volgende:
Het is al een maand langzaam aan het dalen...
De toppers met 5,25% rente zonder voorwaarden betalen dat nog steeds.
Alleen hoe lang nog?

Wouter Bos betaalt bijna niks meer

Mijn reisverslagen
pi_63757422
quote:
Op woensdag 3 december 2008 17:45 schreef Dennis101 het volgende:
Even een tvp voor als mijn geld uit IJsland terug komt, weet nu nog niet echt waar ik het ga laten.
Credit Europe? dan zou ik het wel al nu aanvragen, kan best lang duren daar voordat de rekening geopend is.
pi_63759185
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

De toppers met 5,25% rente zonder voorwaarden betalen dat nog steeds.
Alleen hoe lang nog?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Op dit moment loopt het nog lekker, maar hoe ver zal het gaan kelderen in de nabije toekomst? .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 4 december 2008 @ 17:51:04 #19
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63760598
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:45 schreef 81Renrew het volgende:

[..]

Credit Europe? dan zou ik het wel al nu aanvragen, kan best lang duren daar voordat de rekening geopend is.

Waarom lang?
pi_63761406
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:48 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Daar ben ik ook benieuwd naar. Op dit moment loopt het nog lekker, maar hoe ver zal het gaan kelderen in de nabije toekomst? .
Als je je geld wat langer kan missen, dan is het misschien wel verstandig om er over na te denken om je geld voor een tijdje vast te zetten.
pi_63761474
terugvindpoen
pi_63761978
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:30 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als je je geld wat langer kan missen, dan is het misschien wel verstandig om er over na te denken om je geld voor een tijdje vast te zetten.
En dat risico wil ik dus niet nemen . Ik studeer nog en mijn spaargeld is een beperkt potje dat ik achter de hand heb voor noodgevallen. Het is geinig om ermee te kunnen schuiven om zo maximale rente te krijgen, maar deposito's enzo, daar ga ik me niet aan wagen. Dat duurt me te lang en bovendien is daar mijn potje niet voor bedoeld. Het is meer een gevalletje: stel dat ik morgen m'n auto in puin rij of dat m'n kamer affikt, dan heb ik direct budget om iets nieuws aan te schaffen en hoef ik niet voor overbruggingskrediet bij m'n ouwelui aan te kloppen.
Zerg schreef:
  donderdag 4 december 2008 @ 20:50:39 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_63765191
Voor het geval dat de rente daalt, heb ik nog een 5.27 % vaste rente rekening tot september bij Centraal Beheer
censuur :O
  donderdag 4 december 2008 @ 21:06:44 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63765710
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:50 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor het geval dat de rente daalt, heb ik nog een 5.27 % vaste rente rekening tot september bij Centraal Beheer
Vastzetten is inderdaad geen slecht idee, ware het niet dat ik verwacht het meeste geld in de loop van volgend jaar nodig te hebben voor aandelen. Noem het maar opportunity cost.
Mijn reisverslagen
pi_63773390
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:56 schreef Mikkie het volgende:

[..]

En dat risico wil ik dus niet nemen . Ik studeer nog en mijn spaargeld is een beperkt potje dat ik achter de hand heb voor noodgevallen. Het is geinig om ermee te kunnen schuiven om zo maximale rente te krijgen, maar deposito's enzo, daar ga ik me niet aan wagen. Dat duurt me te lang en bovendien is daar mijn potje niet voor bedoeld. Het is meer een gevalletje: stel dat ik morgen m'n auto in puin rij of dat m'n kamer affikt, dan heb ik direct budget om iets nieuws aan te schaffen en hoef ik niet voor overbruggingskrediet bij m'n ouwelui aan te kloppen.
Aan het geld van een deposito kan je eventueel weer terugkomen voor de einddatum. Wel betaal je dan extra kosten, maar meestal niet wanneer je gaat trouwen of een huis koopt. Dit kan je opzoeken in de voorwaarden. Ik neem aan dat je wel verzekerd bent voor je auto en je inboedel vervangen kost ook niet veel geld. Als je een brandverzekering hebt krijg je soms ook nog een bedrag terug.
Een tijdje terug kon je bij Credit Europe zelfs online je deposito's eerder beëindigen, maar omdat veel mensen dit misbruikten hebben ze dit afgeschaft. Het liefst wil een bank geld ook kunnen investeren zonder rekening te hoeven houden met mensen die hun geld steeds eerder terugvragen. Je kan overigens nu nog wel schriftelijk een verzoek indienen om je deposito te beëindigen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 5 december 2008 @ 13:05:49 #26
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_63781225
same here!!
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:50 schreef RemcoDelft het volgende:

en ook nog de vaste 6% op credit europe vast gezet
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:13:10 #27
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63781412
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:45 schreef 81Renrew het volgende:

[..]

Waarom gaat dat aanvragen lang duren? Hoe lang is lang trouwens?
  vrijdag 5 december 2008 @ 15:16:01 #28
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_63784529
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 02:21 schreef hp38guser het volgende:

[..]

Aan het geld van een deposito kan je eventueel weer terugkomen voor de einddatum. Wel betaal je dan extra kosten, maar meestal niet wanneer je gaat trouwen of een huis koopt. Dit kan je opzoeken in de voorwaarden. Ik neem aan dat je wel verzekerd bent voor je auto en je inboedel vervangen kost ook niet veel geld. Als je een brandverzekering hebt krijg je soms ook nog een bedrag terug.
Een tijdje terug kon je bij Credit Europe zelfs online je deposito's eerder beëindigen, maar omdat veel mensen dit misbruikten hebben ze dit afgeschaft. Het liefst wil een bank geld ook kunnen investeren zonder rekening te hoeven houden met mensen die hun geld steeds eerder terugvragen. Je kan overigens nu nog wel schriftelijk een verzoek indienen om je deposito te beëindigen.
Kan wezen, maar het maakt mij niet zoveel uit wat een bank het liefst wil, het gaat erom wat ik wil . M'n auto is slechts WA verzekerd, inboedel is wel gedekt, maar dan nog. Dat geld heb je niet binnen een dag terug.
Bovendien wil ik daar gewoon niet aan. Als het moet wil ik per direct bij m'n geld kunnen en als dat me dan een half procent rente scheelt, so be it .
Zerg schreef:
pi_63785803
Ik had een deposito bij Credit Europe voor 1 jaar in mei gedaan (5% rente destijds), heb afgelopen vrijdag brief op de deur gedaan dat ik deposito wilde cancelen, en deze vrijdag bericht gehad dat het geld weer op m'n top interest rekening gehad. Boete van 0,5% (0,25% per kwartaal dat je voortijdig beeindigd), maar dat vind ik prima. Nu kan ik m'n collegegeld weer betalen

M'n deposito bij Fortis voor 5,6% 2 jaar komt niet in gevaar, want het geld dat ik nu weer tot m'n beschikking heb van Credit Europe is genoeg.

Dit berichtje is even ter info dat je dus ook je deposito kan beeindigen, en de boete is vrij klein (opgebouwde rente krijg je namelijk gewoon bijgeschreven). Stel dat je een deposito voor minder dan 5% hebt, zou het nog welleens voordelig kunnen zijn om je deposito te cancelen en ergens anders te openen voor een hoger percentage.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_63791884
Ik ga dit topic ook maar eens wat beter volgen, krijg nu 4% bij de Postbank Toprekening, niet echt veel in vergelijking met bv Moneyou.

De rekening van DSB, Internet Top Sparen lijkt leuk qua rente, maar je betaalt wel 1% boete over het opgenomen bedrag bij opnemen.

[ Bericht 34% gewijzigd door Toewan op 05-12-2008 20:47:36 ]
  vrijdag 5 december 2008 @ 23:03:49 #31
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63795689
toch jammer dat alles rentes nu alweer omlaag gaan
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_63798701
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 20:42 schreef Toewan het volgende:
Ik ga dit topic ook maar eens wat beter volgen, krijg nu 4% bij de Postbank Toprekening, niet echt veel in vergelijking met bv Moneyou.

De rekening van DSB, Internet Top Sparen lijkt leuk qua rente, maar je betaalt wel 1% boete over het opgenomen bedrag bij opnemen.
Dan kun je beter Credit Europe nemen. 0,05% minder rente, maar geen boetebedrag bij opname.
Zerg schreef:
pi_63799333
Nog even wachten op het IceSave geld, dan kunnen we gamblen weerrrrr.
pi_63829956
tvp
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_63836522
Ik ga maar eens een rekening openen bij Moneyou. Tenminste meer rente dan bij m'n huidige bank.
  zondag 7 december 2008 @ 22:40:15 #36
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63836620
Bezig met rekening openen bij CE. hopen dat de rente wat boven de 5% blijft..
pi_63837363
Lastig hoor, NIBC of Moneyou. Is er iemand met ervaringen bij beide banken? Welke is het snelst, werkt het prettigst etc?
  maandag 8 december 2008 @ 10:12:05 #38
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_63845088
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:01 schreef Repeat het volgende:
Lastig hoor, NIBC of Moneyou. Is er iemand met ervaringen bij beide banken? Welke is het snelst, werkt het prettigst etc?
MoneYou komt wat amateuristisch over op het eerste gezicht. Verder is het natuurlijk wel de meest veilige bank als ABN zijnde. NIBC heb ik geen ervaring, wel denk ik dat je daar meer risico loopt op IJslandse taferelen.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  maandag 8 december 2008 @ 11:01:37 #39
165633 eriksd
The grand facade...
pi_63846234
OHRA had toch de eerste 6 maanden nu 7%
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_63846797
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:01 schreef Repeat het volgende:
MoneYou is de veiligste van de 2. Is een merk van ABN-AMRO en daar staat de staat nu achter.
NIBC heb ik vanaf het begin aan niet vertrouwd. Ze hebben hoge schulden (miljarden) die ze binnen een half jaar dienen terug te betalen. (Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze de hoogste rente bieden, ze hebben heel hard geld nodig). Ze vallen beide onder de garantieregeling. Echter zelfs met zo'n regeling wil je niet dat je bank omvalt. Je kunt dan al snel 3 a 4 maanden niet bij je geld.
pi_63847477
Ik meen laatst gelezen te hebben dat NIBC aangeklopt heeft bij de overheid, of in ieder geval kwam het laatst (negatief) in het nieuws. Verdere details weet ik niet.
pi_63847735
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:57 schreef Nivard het volgende:
Ik meen laatst gelezen te hebben dat NIBC aangeklopt heeft bij de overheid, of in ieder geval kwam het laatst (negatief) in het nieuws. Verdere details weet ik niet.
Klopt, aangezien hun eerste serie leningen al rond deze tijd afliep en zij dus dringend geld nodig hadden. Dat hebben ze nu van de overheid (of de overheid staat er garant voor, dat kan ook). Echter het komend half jaar loopt er nog voor miljarden aan leningen af die ze moeten terug betalen.
pi_63848191
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:01 schreef eriksd het volgende:
OHRA had toch de eerste 6 maanden nu 7%
Laat je niet gek maken door zo'n aanbieding. In vorige topics is al vaak een berekening langs gekomen. Dit levert afhankelijk van je maandbedrag slechts een paar cent tot enkele euro's op, maar zeker niet meer dan 10 euro op jaarbasis.
pi_63848691
Ok Moneyou dus. Ga ik daar wat rekeningen openen
pi_63870886
Ik zit nu bij Moneyou. Iets lager misschien dan CEB en NIBC, maar lijkt me toch veiliger. Nu nog wachten tot het geld van Icesave terug is
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:50:51 #46
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63872885
CEB is credit europe? wat zou daar mis mee zijn dan? qua veiligheid...
pi_63873083
Niks waarschijnlijk. Maar een dochter van ABN lijkt me dan toch net iets veiliger, al is het alleen maar het gevoel en voor die 0.15% hoef je het niet te laten. Heb ook een rekening bij CEB trouwens, die waren alleen niet zo snel met al het papierwerk. Ben ook het wachtwoord enzo kwijtgeraakt dus ik kan er niet in dan maar alles op Moneyou...
Facts don't care about your feelings
pi_63876051
tvp
  dinsdag 9 december 2008 @ 19:10:49 #49
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_63886097
Waarom zou een Staatsbank nog veiliger zijn? De overheid die in enkele maanden z'n schuld met 30% (100 miljard) omhoog knalt, en garant moet staat voor honderden miljarden buitenlandse tegoeden...
Als ING door het putje gaat houdt de overheid hier ook op in z'n huidige vorm...
censuur :O
pi_63886684
Mijn rekening is iig geopend. Mooi sparen daar.
pi_63889684
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom zou een Staatsbank nog veiliger zijn? De overheid die in enkele maanden z'n schuld met 30% (100 miljard) omhoog knalt, en garant moet staat voor honderden miljarden buitenlandse tegoeden...
Als ING door het putje gaat houdt de overheid hier ook op in z'n huidige vorm...
Waarschijnlijk vertrouwen.
Als ik één ding heb geleerd en wat iedereen telkens in alle nieuwsberichten kan nalezen is dat VERTROUWEN een bank kan maken en breken. Iedereen zet zijn/haar geld op een dochterbank van ABN omdat het een staatsbank is, omdat dat een veilig gevoel geeft. Lijkt me niet dat een bank met zo'n vertrouwen omvalt.
Dus laten we a.u.b. ook niet die kleine beetje vertrouwen wegnemen. Ookal klopt de gedachtegang erachter niet helemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')