abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63889684
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom zou een Staatsbank nog veiliger zijn? De overheid die in enkele maanden z'n schuld met 30% (100 miljard) omhoog knalt, en garant moet staat voor honderden miljarden buitenlandse tegoeden...
Als ING door het putje gaat houdt de overheid hier ook op in z'n huidige vorm...
Waarschijnlijk vertrouwen.
Als ik één ding heb geleerd en wat iedereen telkens in alle nieuwsberichten kan nalezen is dat VERTROUWEN een bank kan maken en breken. Iedereen zet zijn/haar geld op een dochterbank van ABN omdat het een staatsbank is, omdat dat een veilig gevoel geeft. Lijkt me niet dat een bank met zo'n vertrouwen omvalt.
Dus laten we a.u.b. ook niet die kleine beetje vertrouwen wegnemen. Ookal klopt de gedachtegang erachter niet helemaal.
pi_63891232
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom zou een Staatsbank nog veiliger zijn? De overheid die in enkele maanden z'n schuld met 30% (100 miljard) omhoog knalt, en garant moet staat voor honderden miljarden buitenlandse tegoeden...
Als ING door het putje gaat houdt de overheid hier ook op in z'n huidige vorm...
Dat is het dus met een staatsbank, die kan in principe niet failliet gaan, daar blijven ze gewoon geld in pompen. Met een failliete staatsbank zeg je eigenlijk dat je de staat failliet is.
pi_63891507
Goed gezegd
Facts don't care about your feelings
pi_63895631
Ik denk dat ik mijn geld maar eens vast ga zetten met vaste rente voor een jaar of twee. Heb het verder toch niet nodig en de rente zal dit jaar toch wel weer gaan dalen of niet?!?!
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_63914448
Denk dat een combinatie het beste is, een deel vastzetten tegen aantrekkelijke rente, maar een (zeker net zo'n groot deel) bewaren voor aandelen, want daar zal je op termijn (schat +/- 6 maanden plus of min 3 maand) ook mooi in kunnen stappen.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_63935075
De Rabobank is kort geleden met een nieuw spaarproduct gekomen, genaamd Rabo InternetLoyaalSparen. Het gaat hier om internetsparen met beperkende voorwaarden waarover 4,5% rente gegeven wordt (4% basis rente en 0,5% bonusrente).

Rente:
4% variabele rente over het hele saldo
0,5% rente over het laagste saldo in een kwartaal

Voorwaarden:
- minimum inleg / saldo 20.000
- wanneer saldo onder de 20.000 dan is de rentevergoeding 1%
- rabo internetbankieren verplicht
- rabo betaalrekening verplicht

Meer informatie:
http://www.rabobank.nl/pa(...)ternet_loyaal_sparen

Al met al een redelijke spaarrekening voor een grote bank. Rabobank zelf hoopt hiermee de uitstroom naar kleine banken met een hogere spaarrente te dempen.

Wel een opvallende naamkeuze, aangezien we ook de Postbank Loyaalspaarrekening kennen. Die bleek echter helemaal niet zo loyaal te zijn, met forse rentedalingen die nauwelijks naar de klant gecommuniceerd werden.
pi_63938219
Nu Icesave uitbetaald wordt, zit ik te twijfelen of ik ga voor het 4-jaar deposito voor 5,70% of voor het 5-jaar deposito van 5,65% rente van Credit Europe Bank.
Als ik mij goed herinner hadden jullie positieve ervaringe met Credit Europe Bank?

EMBC vind ik te risicovol om daar in te stappen, hoewel die wel helaas flink hogere rente heeft.
  donderdag 11 december 2008 @ 18:53:49 #58
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63940055
haha, ik twijfel nu tussen moneyou en CEB.

Is het openen van een rekening bij moneyou een beetje makkelijk? Ik moet voor CEB een kopie opsturen maar dat schiet er weer bij in...

edit: en moneyou heeft sparen met een doel
quote:
Bij MoneYou kun je je spaarrekening onderverdelen in verschillende rekeningen en vervolgens elke rekening een eigen omschrijving meegeven. Zo heb je een duidelijk zicht op de status van je spaardoel. Kijk zelf maar eens hieronder, een omschrijving als ‘minder gaan werken’ is toch heel wat overzichtelijker dan een rekeningnummer als 75.87.44.846?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_63941476
Zo mn moneyou draait.

Eenvoudig, maar duidelijk.

En idd handig dat je gewoon meerdere rekeningen online kunt openen, voor verschillende doelen of potjes or whatever
  donderdag 11 december 2008 @ 19:56:06 #60
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63941592
moest je nog iets opsturen, of puur via internet geregeld?
  vrijdag 12 december 2008 @ 01:36:27 #61
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63951099
5 jaar vastzetten? dat is wel heel erg lang...

als je trouwens een hypotheek hebt nu, voor een rente van 4-6%, kun je net zo goed nu een deel van je hypotheek aflossen.... dat is pas zekerheid...
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_63952694
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:56 schreef One_conundrum het volgende:
moest je nog iets opsturen, of puur via internet geregeld?
Je moet ALTIJD wat opsturen als je een rekening opent. Meestal open je de rekening via internet en enkele dagen later krijg je dan de overeenkomst thuis. Die moet je vervolgens ondertekenen en samen met een kopie van je identiteitsbewijs opsturen. De bank is namelijk verplicht om je identiteitspapieren in het dossier te hebben.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 12 december 2008 @ 12:35:03 #63
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_63958207
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 08:15 schreef RJD het volgende:

[..]

Je moet ALTIJD wat opsturen als je een rekening opent. Meestal open je de rekening via internet en enkele dagen later krijg je dan de overeenkomst thuis. Die moet je vervolgens ondertekenen en samen met een kopie van je identiteitsbewijs opsturen. De bank is namelijk verplicht om je identiteitspapieren in het dossier te hebben.
Ik heb echter toen bij Centraal Beheer niets op hoeven sturen. Ze hebben de identiteit gecontroleerd dmv bankrekening en combinatie met nummer van ID.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_63959591
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:36 schreef darktower het volgende:
5 jaar vastzetten? dat is wel heel erg lang...

als je trouwens een hypotheek hebt nu, voor een rente van 4-6%, kun je net zo goed nu een deel van je hypotheek aflossen.... dat is pas zekerheid...
Het is gewoon een onderdeel van beleggen verspreid over assetcategorieen.
In mijn geval dus aandelen, vastgoed, sparen.

Aan alles zie je dat de rente heel waarschijnlijk gaat dalen de komende tijd. En aangezien ik het geld toch niet nodig heb, kan ik het net zo goed lang gaan vastzetten voor het huidige hoge tarief.

Ik baal er echt van dat ik niet 2 maand geleden over mijn spaargeld kon beschikken. Ik had het graag toen al vastgezet, omdat de afgelopen 2 maanden al veel rentes zijn gaan dalen.

Hypotheek aflossen is niet handig om 4 redenen.
- Minder hypotheekrenteaftrek door lagere hypotheek
- Minder lenen in de toekomst door bijleenregeling
- In de toekomst waarschijnlijk niet mogelijk zo'n gunstige hypotheek af te sluiten qua rente en 98% aflossingsvrij.
- Sinds de nieuwe richtlijnen is het niet mogelijk om een zo'n hoge hypotheek opnieuw af te sluiten.

Voor mij is het daarom handiger om de hypotheek aan te houden en het geld te beleggen.
Ik betaal 4,9% effectieve hypotheekrente, met hypotheekrenteaftrek komt dat neer op 2,84% te betalen per jaar.
Als ik het vastzet op een deposito voor 5,75% dan moet daar nog vermogensrendementheffing vanaf (1,2%) en levert het mij dus 4,55% op.

Dat is dus 1,71% rendement wat het mij opleverd.

Nou zit ik niet met geleend geld te beleggen, maar met eigen geld. Echter jouw voorstel om van eigen geld de hypotheek af te lossen is dus niet gunstig.
pi_63960008
Vraagje... zater er nog adders onder het gras bij Credit Europe Bank?
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:55:35 #66
132191 -jos-
Money=Power
pi_63961772
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:42 schreef dyna18 het volgende:
Niet wat ik weet. Werkt vrij makkelijk, brief op de post en 1/2 weken later heb je een rekening. Het is wel een spaarrekening en geen betaalrekening. Je moet dus een betaalrekening als tegenrekening opgeven.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_63969131
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:42 schreef dyna18 het volgende:
Nope. Je krijgt gewoon 5,25% rente en je mag ten alle tijden geld van je rekening halen of bijstorten. Het valt verder volledig onder de Nederlandse depositogarantieregeling, dus mocht er toch wat gebeuren dan krijg je niet zulke toestanden als bij Icesave dat je eerst nog in spanning moet afwachten of je je geld wel terug krijgt. Dit geldt trouwens voor de meeste rekeningen die hier besproken worden.
pi_64020829
Weet iemand wellicht of Rabobank haar rente omhoog gaat doen het nieuwe jaar? Anders m'n spaargeld maar eens verkassen want die 3% +0.6% bonus is wel heel mager vergeleken met de 5.25% die redelijk wat banken nu bieden.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 15 december 2008 @ 02:38:46 #69
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64022382
quote:
Op maandag 15 december 2008 00:47 schreef Espabilado het volgende:
Weet iemand wellicht of Rabobank haar rente omhoog gaat doen het nieuwe jaar? Anders m'n spaargeld maar eens verkassen want die 3% +0.6% bonus is wel heel mager vergeleken met de 5.25% die redelijk wat banken nu bieden.
eerder naar beneden dan omhoog momenteel, gezien dat de rentes europees (en geloof ook wereldwijd) laatst weer verlaagd zijn.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_64031383
spaarnewbie alert!

we hebben 1500 'over' om iets mee te doen qua sparen. ik ga me inlezen mensen, ondertussen telt dit leuk als tvp
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_64032027
Mijn Icesave geld is binnen Ik ga daarvan een groot deel naar CEB doen en dat voor een jaartje vastzetten, daarnaast gaat een deel naar MoneYou voor achter de hand
  maandag 15 december 2008 @ 17:50:47 #72
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_64035762
Vandaag brief naar CEB op de post gedaan
pi_64038980
Meer mensen al geld van Icesave binnen? Ik nog niet iig...
Facts don't care about your feelings
  maandag 15 december 2008 @ 20:28:52 #74
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64039689

Is de startpost een maand oud, of is er echt niets veranderd?
censuur :O
pi_64043466
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
Is de startpost een maand oud, of is er echt niets veranderd?
Voor zover ik weet is er niets veranderd. Mocht je toch iets vinden, dan hoor ik het graag. Zal binnenkort weer eens wat speurwerk verrichten.

Delta Lloyd heeft overigens haar rente op de Renterekening verhoogd van 3,5 naar 4,6%.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')