abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63725181
Deze lijst is een momentopname. Lees en bekijk de rest van deze topic voor actuele zaken. Wijzigingen worden wel zo veel mogelijk bijgewerkt. De laatste wijziging vond plaats op de hieronder genoemde datum.

Het is momenteel een turbulente tijd in de financiële wereld. De lijstjes hieronder geven wel de actuele rentestand weer, echter de tekst in deze OP kán verouderd zijn als gevolg van nieuwe ontwikkelingen.

Vervolg van:
Banken met hoge rente #17

Rekeningen ZONDER BEPERKENDE VOORWAARDEN:

..

Rekeningen MET MAANDELIJKSE INLEG*:

* Als je in een maand minder dat het minimum inlegt, krijg je soms een lagere rente. Meer inleggen is niet mogelijk. Opnemen heeft over het algemeen geen invloed op het rentepercentage (controleer dit wel per rekening voor je hem opent!)

..

Rekeningen MET VASTE LOOPTIJD EN VASTE RENTE:

..

Rekeningen MET ANDERE VOORWAARDEN:

..

JEUGD-Spaarrekeningen:

..

Belastingdienst (heffingsrente):
Speciaal voor de mensen die graag "sparen" via de Belastingdienst.

Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Dit houdt in dat bij onverhoopt faillissement van de bank in ieder geval de eerste 20.000 euro voor 100% gegarandeerd is door DNB en de volgende 20.000 euro voor 90%. Wil je geen enkel risico lopen, dan kun je dus het beste je geld spreiden over meerdere banken met maximaal 20.000 euro per rekening (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele).

Sinds 7 oktober 2008 is het Depositogarantiestelsel verruimd voor de duur van één jaar. Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele). Wat er na afloop van dat jaar gebeurd met het Depositogarantiestelsel is op dit moment nog niet duidelijk. In de euro-landen geldt nu een minimale garantie van 50.000 euro, dit kan per land verhoogd worden tot 100.000 euro (dat is in Nederland en België dus het geval).

Uitzonderingen:
Argenta valt onder het Belgische Garantiestelsel. De eerste 20.000 euro is dus voor 100% gegarandeerd door de Belgische Collectieve Garantieregeling (CGR), het restant tot 40.000 euro is voor 100% gegarandeerd (is dus 18.000 euro) door DNB. Ook in België wordt nu 100.000 euro volledig gegarandeerd door de Belgische overheid.

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

Yield-curve voor Staatsobligaties per 26 november 2008**:

** Bovenstaande yield-curve wordt niet automatisch geüpdate. De meest aktuele yield-curve is hier te vinden: www.bloomberg.com -> market data -> rates & bonds -> Germany

Handige links:
http://www.spaarinformatie.nl
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
http://www.overgeld.nl
http://mistermoney.rtl.nl/sparen.asp
http://www.geldenrecht.nl
http://www.renteplaza.com

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: Beleggen & aandelen deel 30

De kleine lettertjes:
1. Deze OP vind je hier
2. TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP
3. Alle informatie in deze OP is onder voorbehoud
4. De meest actuele informatie is altijd op de website van de bank te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door RJD op 04-12-2008 12:44:54 ]
  woensdag 3 december 2008 @ 15:07:47 #2
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_63726343
Zo met omvallen van Icesave en de aanwezigheid van de crisis is het wel een stuk rustiger in dit topic. Ik denk dat ik zodra ik mijn geld terug heb toch weer ergens voor hoge rente ga jagen. Op dit moment al een rekening geopend op Moneyou, op dit moment denk ik de beste keus qua veiligheid/rente.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_63726591
Klote RABO
pi_63726597
Tvp, aangezien het Icesave geld waarschijnlijk deze maand weer op mijn rekening staat. Een deel gaat naar MoneYou en een deel ga ik denk ik voor een jaar vastzetten.
pi_63726632
Ondanks dat het rustiger is in dit topic, zijn Nederlanders volgens de NOS steeds meer aan het schuiven met hun spaargeld: http://www.nos.nl/nosjour(...)21208_spaargeld.html
  woensdag 3 december 2008 @ 15:22:45 #6
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63726663
Ik tvp die shizzle, even excell sheetje maken en dan moet het maar worden
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 3 december 2008 @ 15:28:51 #7
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_63726774
ja en ik tvp ook weer mee.

is er trouwens ook een topic over betaalrekeningen?
Ben op zoek naar een goeie reden om bij de rabo weg te gaan.. zeker nadat zij zo druk bezig zijn dus...
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_63726983
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:28 schreef Wexy het volgende:
ja en ik tvp ook weer mee.

is er trouwens ook een topic over betaalrekeningen?
Ben op zoek naar een goeie reden om bij de rabo weg te gaan.. zeker nadat zij zo druk bezig zijn dus...
Als ik Google naar betaalrekening en rente, dan krijg ik allemaal berichten over de DSB bank. Op de site van de DSB bank staat zelf:
quote:
Eenvoudig bankieren via internet, met gratis bankpas, zonder periodieke kosten, en ook nog eens 2,5% rente als uw maandelijkse inkomen op de rekening wordt gestort?* Dat kan met de unieke DSB Bankrekening, de voordeligste betaalrekening van Nederland!
Klinkt iig zeer goed. http://www.dsbbank.nl/betalen/

Natuurlijk zit er ook een (kleine?) keerzijde aan:
quote:
De belangrijkste beperkingen zijn momenteel dat er geen filialen zijn waar contant geld kan worden gestort of opgenomen, dat er niet naar het buitenland kan worden overgemaakt en dat geldopnames door de beperkte beschikbaarheid van DSB geldautomaten beperkt zijn tot het maximumbedrag voor gastgebruik.
http://www.spaarbaak.nl/D(...)kening_met_rente.txt (bericht is ruim een jaar oud, dus kan achterhaald zijn)

Maar als dit geen probleem is, dan lijkt het me verder een uitstekende deal.

[ Bericht 12% gewijzigd door MrBadGuy op 03-12-2008 15:41:37 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 3 december 2008 @ 15:43:04 #9
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_63727122
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:36 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als ik Google naar betaalrekening en rente, dan krijg ik allemaal berichten over de DSB bank. Op de site van de DSB bank staat zelf:
[..]

Klinkt iig zeer goed. http://www.dsbbank.nl/betalen/

Natuurlijk zit er ook een (kleine?) keerzijde aan:
[..]

http://www.spaarbaak.nl/D(...)kening_met_rente.txt (bericht is ruim een jaar oud, dus kan achterhaald zijn)

Maar als dit geen probleem is, dan lijkt het me verder een uitstekende deal.
buitenland overmaken zal ik nog wel moeten houden... en een maximum van gast gebruik is niet erg alleen is hier geen dsb geldautomaat in de buurt dus als ik wel iets groots moet hebben wil ik ook graag meer kunnen pinnen..

helaas in dit geval geen goede deal
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 3 december 2008 @ 17:35:02 #10
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_63729886
tvp !
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_63730156
Even een tvp voor als mijn geld uit IJsland terug komt, weet nu nog niet echt waar ik het ga laten.
pi_63730242
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:20 schreef MrBadGuy het volgende:
Ondanks dat het rustiger is in dit topic, zijn Nederlanders volgens de NOS steeds meer aan het schuiven met hun spaargeld: http://www.nos.nl/nosjour(...)21208_spaargeld.html
Klopt, want dat zijn de cijfers over de maand oktober. Zeg maar de maand dat de strond de ventilator raakte
Massaal zijn toen Fortis, ABN-AMRO, Icesave (zover het nog kon) en klanten van andere kleine (buitenlandse) banken aan het verplaatsen van spaargeld gegaan. Vooral naar banken toe die als minder risicovol worden gezien (rabo).
pi_63735855
Terug Vind Pecunia.

Toch in de loop der tijd een handig topic geworden dit
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 4 december 2008 @ 14:53:10 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63756002
Nu de ECB de rente verder heeft verlaagd naar 2,5% ben ik benieuwd in hoeverre onze vrienden bij de hoge rente banken hun rente gaan verlagen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 4 december 2008 @ 14:58:10 #15
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63756150
Het is al een maand langzaam aan het dalen...
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  donderdag 4 december 2008 @ 15:04:55 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63756337
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:58 schreef darktower het volgende:
Het is al een maand langzaam aan het dalen...
De toppers met 5,25% rente zonder voorwaarden betalen dat nog steeds.
Alleen hoe lang nog?

Wouter Bos betaalt bijna niks meer

Mijn reisverslagen
pi_63757422
quote:
Op woensdag 3 december 2008 17:45 schreef Dennis101 het volgende:
Even een tvp voor als mijn geld uit IJsland terug komt, weet nu nog niet echt waar ik het ga laten.
Credit Europe? dan zou ik het wel al nu aanvragen, kan best lang duren daar voordat de rekening geopend is.
pi_63759185
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

De toppers met 5,25% rente zonder voorwaarden betalen dat nog steeds.
Alleen hoe lang nog?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Op dit moment loopt het nog lekker, maar hoe ver zal het gaan kelderen in de nabije toekomst? .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 4 december 2008 @ 17:51:04 #19
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63760598
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:45 schreef 81Renrew het volgende:

[..]

Credit Europe? dan zou ik het wel al nu aanvragen, kan best lang duren daar voordat de rekening geopend is.

Waarom lang?
pi_63761406
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:48 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Daar ben ik ook benieuwd naar. Op dit moment loopt het nog lekker, maar hoe ver zal het gaan kelderen in de nabije toekomst? .
Als je je geld wat langer kan missen, dan is het misschien wel verstandig om er over na te denken om je geld voor een tijdje vast te zetten.
pi_63761474
terugvindpoen
pi_63761978
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:30 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als je je geld wat langer kan missen, dan is het misschien wel verstandig om er over na te denken om je geld voor een tijdje vast te zetten.
En dat risico wil ik dus niet nemen . Ik studeer nog en mijn spaargeld is een beperkt potje dat ik achter de hand heb voor noodgevallen. Het is geinig om ermee te kunnen schuiven om zo maximale rente te krijgen, maar deposito's enzo, daar ga ik me niet aan wagen. Dat duurt me te lang en bovendien is daar mijn potje niet voor bedoeld. Het is meer een gevalletje: stel dat ik morgen m'n auto in puin rij of dat m'n kamer affikt, dan heb ik direct budget om iets nieuws aan te schaffen en hoef ik niet voor overbruggingskrediet bij m'n ouwelui aan te kloppen.
Zerg schreef:
  donderdag 4 december 2008 @ 20:50:39 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_63765191
Voor het geval dat de rente daalt, heb ik nog een 5.27 % vaste rente rekening tot september bij Centraal Beheer
censuur :O
  donderdag 4 december 2008 @ 21:06:44 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63765710
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:50 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor het geval dat de rente daalt, heb ik nog een 5.27 % vaste rente rekening tot september bij Centraal Beheer
Vastzetten is inderdaad geen slecht idee, ware het niet dat ik verwacht het meeste geld in de loop van volgend jaar nodig te hebben voor aandelen. Noem het maar opportunity cost.
Mijn reisverslagen
pi_63773390
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:56 schreef Mikkie het volgende:

[..]

En dat risico wil ik dus niet nemen . Ik studeer nog en mijn spaargeld is een beperkt potje dat ik achter de hand heb voor noodgevallen. Het is geinig om ermee te kunnen schuiven om zo maximale rente te krijgen, maar deposito's enzo, daar ga ik me niet aan wagen. Dat duurt me te lang en bovendien is daar mijn potje niet voor bedoeld. Het is meer een gevalletje: stel dat ik morgen m'n auto in puin rij of dat m'n kamer affikt, dan heb ik direct budget om iets nieuws aan te schaffen en hoef ik niet voor overbruggingskrediet bij m'n ouwelui aan te kloppen.
Aan het geld van een deposito kan je eventueel weer terugkomen voor de einddatum. Wel betaal je dan extra kosten, maar meestal niet wanneer je gaat trouwen of een huis koopt. Dit kan je opzoeken in de voorwaarden. Ik neem aan dat je wel verzekerd bent voor je auto en je inboedel vervangen kost ook niet veel geld. Als je een brandverzekering hebt krijg je soms ook nog een bedrag terug.
Een tijdje terug kon je bij Credit Europe zelfs online je deposito's eerder beëindigen, maar omdat veel mensen dit misbruikten hebben ze dit afgeschaft. Het liefst wil een bank geld ook kunnen investeren zonder rekening te hoeven houden met mensen die hun geld steeds eerder terugvragen. Je kan overigens nu nog wel schriftelijk een verzoek indienen om je deposito te beëindigen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 5 december 2008 @ 13:05:49 #26
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_63781225
same here!!
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:50 schreef RemcoDelft het volgende:

en ook nog de vaste 6% op credit europe vast gezet
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:13:10 #27
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63781412
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:45 schreef 81Renrew het volgende:

[..]

Waarom gaat dat aanvragen lang duren? Hoe lang is lang trouwens?
  vrijdag 5 december 2008 @ 15:16:01 #28
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_63784529
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 02:21 schreef hp38guser het volgende:

[..]

Aan het geld van een deposito kan je eventueel weer terugkomen voor de einddatum. Wel betaal je dan extra kosten, maar meestal niet wanneer je gaat trouwen of een huis koopt. Dit kan je opzoeken in de voorwaarden. Ik neem aan dat je wel verzekerd bent voor je auto en je inboedel vervangen kost ook niet veel geld. Als je een brandverzekering hebt krijg je soms ook nog een bedrag terug.
Een tijdje terug kon je bij Credit Europe zelfs online je deposito's eerder beëindigen, maar omdat veel mensen dit misbruikten hebben ze dit afgeschaft. Het liefst wil een bank geld ook kunnen investeren zonder rekening te hoeven houden met mensen die hun geld steeds eerder terugvragen. Je kan overigens nu nog wel schriftelijk een verzoek indienen om je deposito te beëindigen.
Kan wezen, maar het maakt mij niet zoveel uit wat een bank het liefst wil, het gaat erom wat ik wil . M'n auto is slechts WA verzekerd, inboedel is wel gedekt, maar dan nog. Dat geld heb je niet binnen een dag terug.
Bovendien wil ik daar gewoon niet aan. Als het moet wil ik per direct bij m'n geld kunnen en als dat me dan een half procent rente scheelt, so be it .
Zerg schreef:
pi_63785803
Ik had een deposito bij Credit Europe voor 1 jaar in mei gedaan (5% rente destijds), heb afgelopen vrijdag brief op de deur gedaan dat ik deposito wilde cancelen, en deze vrijdag bericht gehad dat het geld weer op m'n top interest rekening gehad. Boete van 0,5% (0,25% per kwartaal dat je voortijdig beeindigd), maar dat vind ik prima. Nu kan ik m'n collegegeld weer betalen

M'n deposito bij Fortis voor 5,6% 2 jaar komt niet in gevaar, want het geld dat ik nu weer tot m'n beschikking heb van Credit Europe is genoeg.

Dit berichtje is even ter info dat je dus ook je deposito kan beeindigen, en de boete is vrij klein (opgebouwde rente krijg je namelijk gewoon bijgeschreven). Stel dat je een deposito voor minder dan 5% hebt, zou het nog welleens voordelig kunnen zijn om je deposito te cancelen en ergens anders te openen voor een hoger percentage.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_63791884
Ik ga dit topic ook maar eens wat beter volgen, krijg nu 4% bij de Postbank Toprekening, niet echt veel in vergelijking met bv Moneyou.

De rekening van DSB, Internet Top Sparen lijkt leuk qua rente, maar je betaalt wel 1% boete over het opgenomen bedrag bij opnemen.

[ Bericht 34% gewijzigd door Toewan op 05-12-2008 20:47:36 ]
  vrijdag 5 december 2008 @ 23:03:49 #31
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63795689
toch jammer dat alles rentes nu alweer omlaag gaan
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_63798701
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 20:42 schreef Toewan het volgende:
Ik ga dit topic ook maar eens wat beter volgen, krijg nu 4% bij de Postbank Toprekening, niet echt veel in vergelijking met bv Moneyou.

De rekening van DSB, Internet Top Sparen lijkt leuk qua rente, maar je betaalt wel 1% boete over het opgenomen bedrag bij opnemen.
Dan kun je beter Credit Europe nemen. 0,05% minder rente, maar geen boetebedrag bij opname.
Zerg schreef:
pi_63799333
Nog even wachten op het IceSave geld, dan kunnen we gamblen weerrrrr.
pi_63829956
tvp
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_63836522
Ik ga maar eens een rekening openen bij Moneyou. Tenminste meer rente dan bij m'n huidige bank.
  zondag 7 december 2008 @ 22:40:15 #36
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63836620
Bezig met rekening openen bij CE. hopen dat de rente wat boven de 5% blijft..
pi_63837363
Lastig hoor, NIBC of Moneyou. Is er iemand met ervaringen bij beide banken? Welke is het snelst, werkt het prettigst etc?
  maandag 8 december 2008 @ 10:12:05 #38
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_63845088
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:01 schreef Repeat het volgende:
Lastig hoor, NIBC of Moneyou. Is er iemand met ervaringen bij beide banken? Welke is het snelst, werkt het prettigst etc?
MoneYou komt wat amateuristisch over op het eerste gezicht. Verder is het natuurlijk wel de meest veilige bank als ABN zijnde. NIBC heb ik geen ervaring, wel denk ik dat je daar meer risico loopt op IJslandse taferelen.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  maandag 8 december 2008 @ 11:01:37 #39
165633 eriksd
The grand facade...
pi_63846234
OHRA had toch de eerste 6 maanden nu 7%
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_63846797
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:01 schreef Repeat het volgende:
MoneYou is de veiligste van de 2. Is een merk van ABN-AMRO en daar staat de staat nu achter.
NIBC heb ik vanaf het begin aan niet vertrouwd. Ze hebben hoge schulden (miljarden) die ze binnen een half jaar dienen terug te betalen. (Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze de hoogste rente bieden, ze hebben heel hard geld nodig). Ze vallen beide onder de garantieregeling. Echter zelfs met zo'n regeling wil je niet dat je bank omvalt. Je kunt dan al snel 3 a 4 maanden niet bij je geld.
pi_63847477
Ik meen laatst gelezen te hebben dat NIBC aangeklopt heeft bij de overheid, of in ieder geval kwam het laatst (negatief) in het nieuws. Verdere details weet ik niet.
pi_63847735
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:57 schreef Nivard het volgende:
Ik meen laatst gelezen te hebben dat NIBC aangeklopt heeft bij de overheid, of in ieder geval kwam het laatst (negatief) in het nieuws. Verdere details weet ik niet.
Klopt, aangezien hun eerste serie leningen al rond deze tijd afliep en zij dus dringend geld nodig hadden. Dat hebben ze nu van de overheid (of de overheid staat er garant voor, dat kan ook). Echter het komend half jaar loopt er nog voor miljarden aan leningen af die ze moeten terug betalen.
pi_63848191
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:01 schreef eriksd het volgende:
OHRA had toch de eerste 6 maanden nu 7%
Laat je niet gek maken door zo'n aanbieding. In vorige topics is al vaak een berekening langs gekomen. Dit levert afhankelijk van je maandbedrag slechts een paar cent tot enkele euro's op, maar zeker niet meer dan 10 euro op jaarbasis.
pi_63848691
Ok Moneyou dus. Ga ik daar wat rekeningen openen
pi_63870886
Ik zit nu bij Moneyou. Iets lager misschien dan CEB en NIBC, maar lijkt me toch veiliger. Nu nog wachten tot het geld van Icesave terug is
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:50:51 #46
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63872885
CEB is credit europe? wat zou daar mis mee zijn dan? qua veiligheid...
pi_63873083
Niks waarschijnlijk. Maar een dochter van ABN lijkt me dan toch net iets veiliger, al is het alleen maar het gevoel en voor die 0.15% hoef je het niet te laten. Heb ook een rekening bij CEB trouwens, die waren alleen niet zo snel met al het papierwerk. Ben ook het wachtwoord enzo kwijtgeraakt dus ik kan er niet in dan maar alles op Moneyou...
pi_63876051
tvp
  dinsdag 9 december 2008 @ 19:10:49 #49
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_63886097
Waarom zou een Staatsbank nog veiliger zijn? De overheid die in enkele maanden z'n schuld met 30% (100 miljard) omhoog knalt, en garant moet staat voor honderden miljarden buitenlandse tegoeden...
Als ING door het putje gaat houdt de overheid hier ook op in z'n huidige vorm...
pi_63886684
Mijn rekening is iig geopend. Mooi sparen daar.
pi_63889684
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom zou een Staatsbank nog veiliger zijn? De overheid die in enkele maanden z'n schuld met 30% (100 miljard) omhoog knalt, en garant moet staat voor honderden miljarden buitenlandse tegoeden...
Als ING door het putje gaat houdt de overheid hier ook op in z'n huidige vorm...
Waarschijnlijk vertrouwen.
Als ik één ding heb geleerd en wat iedereen telkens in alle nieuwsberichten kan nalezen is dat VERTROUWEN een bank kan maken en breken. Iedereen zet zijn/haar geld op een dochterbank van ABN omdat het een staatsbank is, omdat dat een veilig gevoel geeft. Lijkt me niet dat een bank met zo'n vertrouwen omvalt.
Dus laten we a.u.b. ook niet die kleine beetje vertrouwen wegnemen. Ookal klopt de gedachtegang erachter niet helemaal.
pi_63891232
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat is het dus met een staatsbank, die kan in principe niet failliet gaan, daar blijven ze gewoon geld in pompen. Met een failliete staatsbank zeg je eigenlijk dat je de staat failliet is.
pi_63891507
Goed gezegd
pi_63895631
Ik denk dat ik mijn geld maar eens vast ga zetten met vaste rente voor een jaar of twee. Heb het verder toch niet nodig en de rente zal dit jaar toch wel weer gaan dalen of niet?!?!
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_63914448
Denk dat een combinatie het beste is, een deel vastzetten tegen aantrekkelijke rente, maar een (zeker net zo'n groot deel) bewaren voor aandelen, want daar zal je op termijn (schat +/- 6 maanden plus of min 3 maand) ook mooi in kunnen stappen.
pi_63935075
De Rabobank is kort geleden met een nieuw spaarproduct gekomen, genaamd Rabo InternetLoyaalSparen. Het gaat hier om internetsparen met beperkende voorwaarden waarover 4,5% rente gegeven wordt (4% basis rente en 0,5% bonusrente).

Rente:
4% variabele rente over het hele saldo
0,5% rente over het laagste saldo in een kwartaal

Voorwaarden:
- minimum inleg / saldo 20.000
- wanneer saldo onder de 20.000 dan is de rentevergoeding 1%
- rabo internetbankieren verplicht
- rabo betaalrekening verplicht

Meer informatie:
http://www.rabobank.nl/pa(...)ternet_loyaal_sparen

Al met al een redelijke spaarrekening voor een grote bank. Rabobank zelf hoopt hiermee de uitstroom naar kleine banken met een hogere spaarrente te dempen.

Wel een opvallende naamkeuze, aangezien we ook de Postbank Loyaalspaarrekening kennen. Die bleek echter helemaal niet zo loyaal te zijn, met forse rentedalingen die nauwelijks naar de klant gecommuniceerd werden.
pi_63938219
Nu Icesave uitbetaald wordt, zit ik te twijfelen of ik ga voor het 4-jaar deposito voor 5,70% of voor het 5-jaar deposito van 5,65% rente van Credit Europe Bank.
Als ik mij goed herinner hadden jullie positieve ervaringe met Credit Europe Bank?

EMBC vind ik te risicovol om daar in te stappen, hoewel die wel helaas flink hogere rente heeft.
  donderdag 11 december 2008 @ 18:53:49 #58
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63940055
haha, ik twijfel nu tussen moneyou en CEB.

Is het openen van een rekening bij moneyou een beetje makkelijk? Ik moet voor CEB een kopie opsturen maar dat schiet er weer bij in...

edit: en moneyou heeft sparen met een doel
quote:
Bij MoneYou kun je je spaarrekening onderverdelen in verschillende rekeningen en vervolgens elke rekening een eigen omschrijving meegeven. Zo heb je een duidelijk zicht op de status van je spaardoel. Kijk zelf maar eens hieronder, een omschrijving als ‘minder gaan werken’ is toch heel wat overzichtelijker dan een rekeningnummer als 75.87.44.846?
pi_63941476
Zo mn moneyou draait.

Eenvoudig, maar duidelijk.

En idd handig dat je gewoon meerdere rekeningen online kunt openen, voor verschillende doelen of potjes or whatever
  donderdag 11 december 2008 @ 19:56:06 #60
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63941592
moest je nog iets opsturen, of puur via internet geregeld?
  vrijdag 12 december 2008 @ 01:36:27 #61
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63951099
5 jaar vastzetten? dat is wel heel erg lang...

als je trouwens een hypotheek hebt nu, voor een rente van 4-6%, kun je net zo goed nu een deel van je hypotheek aflossen.... dat is pas zekerheid...
pi_63952694
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:56 schreef One_conundrum het volgende:
moest je nog iets opsturen, of puur via internet geregeld?
Je moet ALTIJD wat opsturen als je een rekening opent. Meestal open je de rekening via internet en enkele dagen later krijg je dan de overeenkomst thuis. Die moet je vervolgens ondertekenen en samen met een kopie van je identiteitsbewijs opsturen. De bank is namelijk verplicht om je identiteitspapieren in het dossier te hebben.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 12 december 2008 @ 12:35:03 #63
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_63958207
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 08:15 schreef RJD het volgende:

[..]

Je moet ALTIJD wat opsturen als je een rekening opent. Meestal open je de rekening via internet en enkele dagen later krijg je dan de overeenkomst thuis. Die moet je vervolgens ondertekenen en samen met een kopie van je identiteitsbewijs opsturen. De bank is namelijk verplicht om je identiteitspapieren in het dossier te hebben.
Ik heb echter toen bij Centraal Beheer niets op hoeven sturen. Ze hebben de identiteit gecontroleerd dmv bankrekening en combinatie met nummer van ID.
pi_63959591
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:36 schreef darktower het volgende:
5 jaar vastzetten? dat is wel heel erg lang...

als je trouwens een hypotheek hebt nu, voor een rente van 4-6%, kun je net zo goed nu een deel van je hypotheek aflossen.... dat is pas zekerheid...
Het is gewoon een onderdeel van beleggen verspreid over assetcategorieen.
In mijn geval dus aandelen, vastgoed, sparen.

Aan alles zie je dat de rente heel waarschijnlijk gaat dalen de komende tijd. En aangezien ik het geld toch niet nodig heb, kan ik het net zo goed lang gaan vastzetten voor het huidige hoge tarief.

Ik baal er echt van dat ik niet 2 maand geleden over mijn spaargeld kon beschikken. Ik had het graag toen al vastgezet, omdat de afgelopen 2 maanden al veel rentes zijn gaan dalen.

Hypotheek aflossen is niet handig om 4 redenen.
- Minder hypotheekrenteaftrek door lagere hypotheek
- Minder lenen in de toekomst door bijleenregeling
- In de toekomst waarschijnlijk niet mogelijk zo'n gunstige hypotheek af te sluiten qua rente en 98% aflossingsvrij.
- Sinds de nieuwe richtlijnen is het niet mogelijk om een zo'n hoge hypotheek opnieuw af te sluiten.

Voor mij is het daarom handiger om de hypotheek aan te houden en het geld te beleggen.
Ik betaal 4,9% effectieve hypotheekrente, met hypotheekrenteaftrek komt dat neer op 2,84% te betalen per jaar.
Als ik het vastzet op een deposito voor 5,75% dan moet daar nog vermogensrendementheffing vanaf (1,2%) en levert het mij dus 4,55% op.

Dat is dus 1,71% rendement wat het mij opleverd.

Nou zit ik niet met geleend geld te beleggen, maar met eigen geld. Echter jouw voorstel om van eigen geld de hypotheek af te lossen is dus niet gunstig.
pi_63960008
Vraagje... zater er nog adders onder het gras bij Credit Europe Bank?
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:55:35 #66
132191 -jos-
Money=Power
pi_63961772
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:42 schreef dyna18 het volgende:
Niet wat ik weet. Werkt vrij makkelijk, brief op de post en 1/2 weken later heb je een rekening. Het is wel een spaarrekening en geen betaalrekening. Je moet dus een betaalrekening als tegenrekening opgeven.
pi_63969131
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:42 schreef dyna18 het volgende:
Nope. Je krijgt gewoon 5,25% rente en je mag ten alle tijden geld van je rekening halen of bijstorten. Het valt verder volledig onder de Nederlandse depositogarantieregeling, dus mocht er toch wat gebeuren dan krijg je niet zulke toestanden als bij Icesave dat je eerst nog in spanning moet afwachten of je je geld wel terug krijgt. Dit geldt trouwens voor de meeste rekeningen die hier besproken worden.
pi_64020829
Weet iemand wellicht of Rabobank haar rente omhoog gaat doen het nieuwe jaar? Anders m'n spaargeld maar eens verkassen want die 3% +0.6% bonus is wel heel mager vergeleken met de 5.25% die redelijk wat banken nu bieden.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 15 december 2008 @ 02:38:46 #69
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64022382
quote:
Op maandag 15 december 2008 00:47 schreef Espabilado het volgende:
Weet iemand wellicht of Rabobank haar rente omhoog gaat doen het nieuwe jaar? Anders m'n spaargeld maar eens verkassen want die 3% +0.6% bonus is wel heel mager vergeleken met de 5.25% die redelijk wat banken nu bieden.
eerder naar beneden dan omhoog momenteel, gezien dat de rentes europees (en geloof ook wereldwijd) laatst weer verlaagd zijn.
pi_64031383
spaarnewbie alert!

we hebben 1500 'over' om iets mee te doen qua sparen. ik ga me inlezen mensen, ondertussen telt dit leuk als tvp
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_64032027
Mijn Icesave geld is binnen Ik ga daarvan een groot deel naar CEB doen en dat voor een jaartje vastzetten, daarnaast gaat een deel naar MoneYou voor achter de hand
  maandag 15 december 2008 @ 17:50:47 #72
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_64035762
Vandaag brief naar CEB op de post gedaan
pi_64038980
Meer mensen al geld van Icesave binnen? Ik nog niet iig...
  maandag 15 december 2008 @ 20:28:52 #74
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64039689

Is de startpost een maand oud, of is er echt niets veranderd?
pi_64043466
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
Is de startpost een maand oud, of is er echt niets veranderd?
Voor zover ik weet is er niets veranderd. Mocht je toch iets vinden, dan hoor ik het graag. Zal binnenkort weer eens wat speurwerk verrichten.

Delta Lloyd heeft overigens haar rente op de Renterekening verhoogd van 3,5 naar 4,6%.
  maandag 15 december 2008 @ 23:20:22 #76
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_64045295
quote:
Europees Parlement sluit akkoord over garantiestelsel
Uitgegeven: 15 december 2008 21:47
Laatst gewijzigd: 15 december 2008 21:57
STRAATSBURG - Klanten van failliete banken krijgen voortaan binnen 35 dagen hun geld terug via het garantiestelsel. Onderhandelaars van het Europees Parlement en de gezamenlijke EU-landen hebben daarover maandag een akkoord gesloten, aldus een woordvoerster van huidig EU-voorzitter Frankrijk maandag.

In Nederland geldt nu een termijn van drie maanden. Rekeninghouders van de IJslandse bank Icesave maken daar momenteel gebruik van bij De Nederlandsche Bank (DNB).

EU-commissaris Charlie McCreevy (Interne Markt) had aanvankelijk voorgesteld dat het garantiestelsel binnen zes dagen zou uitkeren. Maar die termijn is onrealistisch, vinden alle betrokkenen.

Door de nieuwe regels, die het Europees Parlement woensdag van plan is goed te keuren, garandeert het stelsel 50.000 euro per rekeninghouder. Dat bedrag stijgt tot 100.000 euro vanaf eind 2010. Dat is later dan de EU-commissaris had voorgesteld.
© ANP
(bron)
pi_64045418
35 dagen is een mooie termijn. Wordt nu het bedrag voor Nederland dan ook verlaagd naar ¤ 50.000 om vervolgens over 2 jaar weer opgetrokken te worden naar ¤ 100.000?
  maandag 15 december 2008 @ 23:32:19 #78
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_64045645
Bos heeft geroepen dat die verhoging tot 100.000 in ieder geval voor een jaar geldt.
pi_64060667
Ik heb net een termijndeposito bij CEB afgesloten voor 1 jaar, hier krijg je volgens de website 5,5% rente voor, maar nu staat er bij het scherm waar ik het heb afgesloten 6,0%? Is dit een foutje of is de actie langer doorgegaan?
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:26:56 #80
62913 Blik
The one and Only!
pi_64060862
ook ff een tvp. Vanaf volgende week krijg ik iedere maand netje salaris en daarvan moet ook een gedeelte gespaard worden
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 16 december 2008 @ 16:40:04 #81
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64061353
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:21 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik heb net een termijndeposito bij CEB afgesloten voor 1 jaar, hier krijg je volgens de website 5,5% rente voor, maar nu staat er bij het scherm waar ik het heb afgesloten 6,0%? Is dit een foutje of is de actie langer doorgegaan?
ze adverteren er niet echt luidruchtig mee dat ze 6% geven, maar dat is wel het percentage wat ze geven.
Dus nee geen foutje. Het heeft nooit overactief op de site gestaan.
pi_64061378
quote:
Rentebedrag hebben ze ook 6% over het totaal gerekend, dus ik ga er vanuit dat de actie stilzwijgend verlengd is. Dus voor (bestaande) klanten van CEB die nog een termijndeposito willen afsluiten: neem een kijkje wat ze je aanbieden
pi_64061426
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:40 schreef Wexy het volgende:

[..]

ze adverteren er niet echt luidruchtig mee dat ze 6% geven, maar dat is wel het percentage wat ze geven.
Nou een leuk meevallertje, ik zou namelijk een afsluiten met de gedachte dat ik 5,5% zou krijgen
pi_64063843
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Nou een leuk meevallertje, ik zou namelijk een afsluiten met de gedachte dat ik 5,5% zou krijgen
Dat klinkt wel goed, ook al zie ik overal op de site staan dat je 'maar' 5,75% krijgt maximaal. Zat er aan te denken om mijn geld bij moneyou te gaan brengen maar een deposito van 1 jaar tegen 6% is ook niet verkeerd. Nu nog hopen dat het geld van icesave er ook echt voor kerst er is.
pi_64081891
ik heb ook overgestapt naar Moneyou. Enige reden is dat ik meer vertrouwen in moneyou heb dan in CEB. Hoewel ik nog wel twijfel of ik mijn geld niet moet splitsen en bij beide een rekening moet openen.
  woensdag 17 december 2008 @ 12:30:52 #86
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_64084614
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:05 schreef Fugie het volgende:
ik heb ook overgestapt naar Moneyou. Enige reden is dat ik meer vertrouwen in moneyou heb dan in CEB. Hoewel ik nog wel twijfel of ik mijn geld niet moet splitsen en bij beide een rekening moet openen.
Spreiden kan nooit kwaad
pi_64089249
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:30 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Spreiden kan nooit kwaad
Idd, zeker als het om een behoorlijk bedrag gaat dat je niet altijd een paar maanden kan missen. Ook al heb je heel veel vertrouwen in een bank, de afgelopen tijd heeft wel uitgewezen dat zoiets weinig zegt. Mocht een bank toch omvallen, dan zit je iig niet een tijd zonder spaargeld.
  woensdag 17 december 2008 @ 19:28:29 #88
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64097097
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:40 schreef Wexy het volgende:

[..]

Dat was toch voor al bestaande klanten? I.p.v. andersom, mensen lokken met iets hoogs, bestaande klanten belonen
  woensdag 17 december 2008 @ 19:29:34 #89
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64097125
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:05 schreef Fugie het volgende:
De ABN belonen vanwege hun wanbeleid
Dat alleen is toch al een reden om daar niet bij te gaan? Alle kleine (en grote!) buitenlandse banken waar ik bij zit zijn probleemvrij. Alleen die Vikingen vertrouwde ik niet, en terecht!
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 17 december 2008 @ 22:24:51 #90
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64103506
quote:
Op woensdag 17 december 2008 19:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat was toch voor al bestaande klanten? I.p.v. andersom, mensen lokken met iets hoogs, bestaande klanten belonen
ja echter iemand die nu nog een rekening opent kan ook zodra het actief is een deposito aanvragen voor 6%
pi_64104909
quote:
Wil ik ook!!!
  donderdag 18 december 2008 @ 07:29:17 #92
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_64109568
quote:
Op woensdag 17 december 2008 19:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De ABN belonen vanwege hun wanbeleid
Dat alleen is toch al een reden om daar niet bij te gaan? Alle kleine (en grote!) buitenlandse banken waar ik bij zit zijn probleemvrij. Alleen die Vikingen vertrouwde ik niet, en terecht!
Ik ben trouwens benieuwd, ik zit nu bij CEB, zijn daar ook zaken die "goed zijn om te weten"? Is dat ook een beetje een hoog-risico-bank? Zijn er zaken die minder bekend zijn van CEB? (zoals dat IJsland een vrij riskant land bleek te zijn, wat je in principe vooraf had kunnen weten)
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_64110273
Het beleid van een bank boeit me niet echt. Na het icesave verhaal heb ik bij elke bank wel twijfels.
MoneYou geeft een goed gevoel, dus dan zet ik mijn geld daar. Als ik geen risico wil lopen moet ik mijn of opmaken, of thuis in mijn matras stoppen.
pi_64115671
quote:
Op donderdag 18 december 2008 07:29 schreef JeOma het volgende:

[..]

Ik ben trouwens benieuwd, ik zit nu bij CEB, zijn daar ook zaken die "goed zijn om te weten"? Is dat ook een beetje een hoog-risico-bank? Zijn er zaken die minder bekend zijn van CEB? (zoals dat IJsland een vrij riskant land bleek te zijn, wat je in principe vooraf had kunnen weten)
De rating van CEB is lager dan de grote banken, maar we hebben gezien dat de rating in de praktijk weinig zegt (Fortis had een prima rating, Icesave had een prima rating). CEB is in handen van een Turkse eigenaar, maar het is op papier gewoon een Nederlandse bank, met een Nederlands hoofdkantoor en valt volledig onder het Nederlandse depositogarantiestelsel. Dus mocht de bank toch omvallen, dan zit je maximaal 3 maanden zonder geld. Er is geen vreemde constructie dat een deel van je geld uit een ander land moet komen, zoals bij Icesave.

Mijn tip en wat ik sinds Icesave ook doe: spreid je geld over een paar (spaar)banken. Als er toch een omvalt, dan ben je iig niet al je spaargeld voor 3 maanden kwijt.

Ik heb zelf al een paar jaar een rekening bij CEB lopen en heb tot nu toe geen klachten gehad. Rente wordt gewoon netjes optijd uitgekeerd en je kan geld opmaken en bijstorten wanneer je wilt. Al gold datzelfde ook voor Icesave en naar mijn weten alle spaarbanken die hier worden besproken.
pi_64115833
quote:
Op donderdag 18 december 2008 08:54 schreef Fugie het volgende:
Het beleid van een bank boeit me niet echt. Na het icesave verhaal heb ik bij elke bank wel twijfels.
MoneYou geeft een goed gevoel, dus dan zet ik mijn geld daar. Als ik geen risico wil lopen moet ik mijn of opmaken, of thuis in mijn matras stoppen.
Precies, bij elke bank loop je risico, bij de ene misschien wat meer dan bij de andere. Je moet bij elke bank in het achterhoofd houden dat de kans bestaat dat je drie maanden zonder geldt kan zitten (gelukkig wordt deze periode binnenkort verkort tot 35 dagen).
  vrijdag 19 december 2008 @ 00:51:55 #96
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_64137531
Over geld gesproken: vandaag op blz 9 in het Leidsch Dagblad (...) een klein stukje over het feit dat banken miljarden stelen (!) door bedragen snel af te schrijven, maar bijschrijvingen pas vertraagd over te boeken. Ze stelen de rente op die manier en als je alle kleine beetjes optelt, is dat heel veel geld.

Maar slechts een klein berichtje op pagina 9 van een regionale krant.
pi_64140963
dartower, dat is al decennia. er wordt ook regelmatig door instanties (consumentenbond enzo) geklaagd, en steeds wordt beterschap beloofd
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 19 december 2008 @ 15:58:48 #98
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_64153102
Dinsdag komt er een nieuwe spaarrekening bij de SNS.
Vrij opneembaar tegen 4% rente bij een saldo boven de ¤ 10.000,-.
Dat is in ieder geval meer dan hun 3-maands deposito (2,5%).
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_64154029
Brief binnen, nu het geld nog
pi_64154412
ICEsave brief binnen, afwachten wanneer het geld binnenkomt en dat dan maar eens wegzetten. Poging 2. En hopelijk valt die bank niet binnen 2 maanden om. CEB lijkt me wel een goede optie dus daar ga ik wat meer info over verzamelen.

Verkapte tvp
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 19 december 2008 @ 18:09:09 #101
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64156559
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 16:45 schreef Cat22 het volgende:
ICEsave brief binnen, afwachten wanneer het geld binnenkomt en dat dan maar eens wegzetten. Poging 2. En hopelijk valt die bank niet binnen 2 maanden om. CEB lijkt me wel een goede optie dus daar ga ik wat meer info over verzamelen.
CEB is gewoon goed, ben d'r tevreden over!
quote:
Verkapte tvp
Het topic is bijna vol!
't Was een lange dag...

[ Bericht 2% gewijzigd door RemcoDelft op 19-12-2008 18:57:36 ]
pi_64157315
Ik heb de CEB aanmelding al een paar weken op m'n staan, ingevuld en al. Durf alleen niet meer zo goed
De centjes bij ATB staan er nog goed bij, deposito gedaan tot maart 09.

Morgen toch maar de CEB eens printen en posten.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 19 december 2008 @ 18:58:07 #103
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64157747
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:39 schreef Syrena het volgende:
Ik heb de CEB aanmelding al een paar weken op m'n staan, ingevuld en al. Durf alleen niet meer zo goed
De centjes bij ATB staan er nog goed bij, deposito gedaan tot maart 09.

Morgen toch maar de CEB eens printen en posten.
Waarom zou CEB enger zijn dan ATB? De Turkse maffia of de Russische wapenhandel... beiden doen het prima in crisistijd
pi_64158251
Net het aanmeldformulier voor CEB op de bus gedaan.
Kom ik thuis, ligt het kopie van mn paspoort nog op mn bureau .

kut
pi_64159794
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waarom zou CEB enger zijn dan ATB? De Turkse maffia of de Russische wapenhandel... beiden doen het prima in crisistijd
Inderdaad
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_64167315
tvp
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_64167826
Ik ga overstappen op Moneyou, omdat de ASN er een bende van maakt met internetbankieren. logins die niet werken, codes die dubbel of helemaal niet worden verstuurd. Zeer minimale internetapplicatie. Lage rente met voorwaarden enz enz

Ik kan alleen op de site van de ASN niet vinden wanneer ze rente bijstorten, weet iemand dit?
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_64169882
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 23:54 schreef dddour het volgende:
Ik ga overstappen op Moneyou, omdat de ASN er een bende van maakt met internetbankieren. logins die niet werken, codes die dubbel of helemaal niet worden verstuurd. Zeer minimale internetapplicatie. Lage rente met voorwaarden enz enz

Ik kan alleen op de site van de ASN niet vinden wanneer ze rente bijstorten, weet iemand dit?
De meeste banken doen dit begin januari. Maar doet dat er nog toe als je toch over gaat stappen op een andere bank? De rente wordt dan automatisch gekeerd als je je rekening opzegt.
pi_64170363
Oke bedankt! Wist niet dat ze dat deden.
pi_64173808
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 00:51 schreef darktower het volgende:
Over geld gesproken: vandaag op blz 9 in het Leidsch Dagblad (...) een klein stukje over het feit dat banken miljarden stelen (!) door bedragen snel af te schrijven, maar bijschrijvingen pas vertraagd over te boeken. Ze stelen de rente op die manier en als je alle kleine beetjes optelt, is dat heel veel geld.

Maar slechts een klein berichtje op pagina 9 van een regionale krant.
Mogen ze vanaf ergens in Q4 2009 niet meer doen IIRC.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_64180498
quote:
DSB Bank aast op geld Icesave-spaarder
Door uitbetalingen van De Nederlandsche Bank aan spaarders van internetbank Icesave, komen dezer dagen miljoenen beschikbaar. DSB Bank zit op het vinkentouw om de spaartegoeden binnen te harken.

"Icevrij? DSB Topsparen", zo adverteerde de bank van ondernemer Dirk Scheringa donderdag in de gratis krant Metro.

Het is duidelijk dat de marketing afdeling van DSB er bovenop zit. Want sinds afgelopen week is De Nederlandsche Bank (DNB) begonnen met uitbetalingen aan gedupeerde spaarders van de omgevallen IJslandse internetbank Icesave.

Icesave miljoenen vrij
DNB heeft ongeveer honderduizend aanvragen gekregen en zorgt voor vergoeding op tegoeden tot maximaal een ton. IJsland dekt de eerste twintigduizend euro, waarbij Nederland het geld voorschiet via een lening van 1,3 miljard euro. De rest wordt opgebracht door Nederlandse banken en de overheid.

In totaal moet zo'n 1,6 miljard euro terugvloeien naar Icesave-spaarders. En daar hebben andere banken, die dezer dagen moeite hebben om zelf op de kapitaalmarkt te lenen, wel oren naar. Scheringa's DSB Bank probeert het met een beroep op het Oranjegevoel: 'Oer-Hollands' sparen.
Bron: http://www.z24.nl/bedrijv(...)cesave-spaarder.html

Ik had eerlijk gezegd wel wat meer campagnes van de banken verwacht, er ligt ¤ 1,6 miljard spaargeld voor het oprapen.
pi_64220966
moneyou en Fortis Bank Nederland adverteren ook al een tijdje. En CEB hoeft dat niet te doen want die bieden de hoogste rente
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_64222852
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:00 schreef secondant het volgende:
moneyou en Fortis Bank Nederland adverteren ook al een tijdje. En CEB hoeft dat niet te doen want die bieden de hoogste rente
Dus omdat een bank de hoogste rente heeft hoeft die niet te adverteren? Die logica ontgaat mij volledig. Als niemand weet dat jij de hoogste rente biedt heb je er weinig aan lijkt mij.
pi_64223059
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:46 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dus omdat een bank de hoogste rente heeft hoeft die niet te adverteren? Die logica ontgaat mij volledig. Als niemand weet dat jij de hoogste rente biedt heb je er weinig aan lijkt mij.
Precies, CEB krijgt wel een hele hoop mond-tot-mond reclame, maar willen ze echt veel Icesave geld binnen halen dan zou een goede campagne ook wel helpen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze liever niet teveel geld in een keer willen binnenhalen en gelijdelijk groeien, is misschien ook wel verstandiger.
pi_64223347
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:50 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Precies, CEB krijgt wel een hele hoop mond-tot-mond reclame, maar willen ze echt veel Icesave geld binnen halen dan zou een goede campagne ook wel helpen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze liever niet teveel geld in een keer willen binnenhalen en gelijdelijk groeien, is misschien ook wel verstandiger.
Inderdaad ik zeg ook zeker niet dat CEB moet gaan adverteren, dat is hun eigen keus en die strategie mogen ze zelf uitdokteren. Ik heb echter wel van bijvoorbeeld SNS, Fortis, ING en dat soort grote namen wel een hoop reclame gehoord dat ze allemaal rond de 4,5% rente bieden zonder voorwaarden. Maar de wat kleinere banken hoor je dan weer niet, bijna heel de top 10 van banken in het lijstje hier hoor je niets van. Dat zal vast een bewuste keuze zijn, om wellicht inderdaad niet te hard te gaan groeien en dan tegen problemen aanlopen.
pi_64249510
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:46 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ach als je in Google gaat zoeken op hoogste rente kom je vanzelf bij NIBC of CEB uit. Ik bedoel de lijstjes zijn al een prima reclame voor hen....
  maandag 22 december 2008 @ 19:54:36 #117
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_64255587
SNS Bank Maxisparen, die met de vaste inleg waar je eenmalig een groot bedrag mocht storten heeft heel sneaky het rentetarief weer verlaagd van 4,75 naar 4,5% met ingang van 17 december 2008.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_64256650
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:54 schreef ozzietukker het volgende:
SNS Bank Maxisparen, die met de vaste inleg waar je eenmalig een groot bedrag mocht storten heeft heel sneaky het rentetarief weer verlaagd van 4,75 naar 4,5% met ingang van 17 december 2008.
Klopt. Je postte dit net op het moment dat ik de lijstjes aan het bijwerken was

Weinig veranderingen. In het lijstje zonder voorwaarden geen veranderingen. Bij de deposito's enkele kleine veranderingen, maar niet schokkend. Bij het lijstje met maandelijkse inleg zijn de rentepercentages van SNS Bank, SNS Regio Bank en Reaal gedaald van 4,75 naar 4,5 procent. ASN Bank handhaaft haar percentage van 4,75 procent vooralsnog. Daar is ook de termijn voor een eenmalige extra storing van 10.000 euro (20.000 euro bij en/of rekening) verlengd tot 01-04-2009. Bij de andere banken is het niet meer mogelijk om een extra storting te doen.

Is er toevallig iemand die de nieuwe heffingsrente voor het 1e kwartaal van 2009 al weet? Op de site van het Ministerie van Financiën is het nog niet te vinden. Het zou nu toch inmiddels wel bekend moeten zijn?

ASN Bank komt overigens per 28 januari 2009 met een betaalrekening:
* Internetrekening voor particulieren vanaf 18 jaar
* In binnen- en buitenland betalen en contant geld opnemen met ASN Wereldpas
* Online bankieren met beveiligde Digipas en bijbehorende pincode
* Lage kosten: ¤ 1,50 per maand, tweede rekeninghouder betaalt ¤ 1,- per maand
* Creditrente: 1% over het tegoed op de ASN Bankrekening (rentewijzigingen voorbehouden)
* Gratis overstapservice: bij- en afschrijvingen worden naar de nieuwe rekening doorgestuurd
pi_64257019
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:22 schreef RJD het volgende:

[..]

Klopt. Je postte dit net op het moment dat ik de lijstjes aan het bijwerken was

Weinig veranderingen. In het lijstje zonder voorwaarden geen veranderingen. Bij de deposito's enkele kleine veranderingen, maar niet schokkend. Bij het lijstje met maandelijkse inleg zijn de rentepercentages van SNS Bank, SNS Regio Bank en Reaal gedaald van 4,75 naar 4,5 procent. ASN Bank handhaaft haar percentage van 4,75 procent vooralsnog. Daar is ook de termijn voor een eenmalige extra storing van 10.000 euro (20.000 euro bij en/of rekening) verlengd tot 01-04-2009. Bij de andere banken is het niet meer mogelijk om een extra storting te doen.
Ik heb nog een verandering voor je. Aegon heeft bij hun spaarcomfort de inleg per maand omhoog gegooid naar maximaal 2500 euro per maand, ipv 250. Daarnaast kun je ook eenmalig 25000 euro inleggen, termijn tot wanneer dit kan wordt niet genoemd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dennis101 op 22-12-2008 20:38:43 ]
pi_64260254
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:31 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik heb nog een verandering voor je. Aegon heeft bij hun spaarcomfort de inleg per maand omhoog gegooid naar maximaal 2500 euro per maand, ipv 250. Daarnaast kun je ook eenmalig 25000 euro inleggen, termijn tot wanneer dit kan wordt niet genoemd.
Ik heb het aangepast. Het gaat trouwens niet om een eenmalige inleg van 25.000 euro, maar een eerste inleg tot 25.000 euro.
pi_64260444
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:44 schreef RJD het volgende:

[..]

Ik heb het aangepast. Het gaat trouwens niet om een eenmalige inleg van 25.000 euro, maar een eerste inleg tot 25.000 euro.
Hoe hoog is de rente
pi_64260503
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:44 schreef RJD het volgende:

[..]

Volgens de site niet:
quote:
Daarnaast maken wij het mogelijk om éénmalig een bedrag van maximaal ¤ 25.000, in te leggen op een SpaarComfort spaarrekening.
http://www.aegonbank.nl/a(...)uwsoverspaarcomfort/
pi_64262617
onder het kopje "Rekeningen MET ANDERE VOORWAARDEN:" ontbreekt de Rabo InternetLoyaalSparen. Voorwaarde bij deze rekening is dat je een saldo van minimaal 20k moet hebben.
  maandag 22 december 2008 @ 23:07:10 #124
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_64264843
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:30 schreef koosch het volgende:
onder het kopje "Rekeningen MET ANDERE VOORWAARDEN:" ontbreekt de Rabo InternetLoyaalSparen. Voorwaarde bij deze rekening is dat je een saldo van minimaal 20k moet hebben.
... om de hoge rente te ontvangen.
Bij een lager saldo ontvang je een rente van 1%.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  dinsdag 23 december 2008 @ 01:55:32 #125
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_64271316
Kijk, hier is de 700 miljard dollar van het Amerikaanse bailout plan naar gegaan: http://apnews.myway.com/article/20081222/D957QL7O0.html

(niemand weet dus waarheen)
(ons spaargeld staat heus wel veilig)
(...)
pi_64283243
Kan je ook bijstorten in een deposito bij CEB of gewoon een 2e deposito nemen?
  dinsdag 23 december 2008 @ 14:10:53 #127
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_64283298
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:09 schreef Lassekjus het volgende:
gewoon een tweede afsluiten kan in ieder geval.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 23 december 2008 @ 14:13:08 #128
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64283390
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:09 schreef Lassekjus het volgende:
bijstorten kan niet.
Een 2e openen uiteraard wel.

Kijk wel uit dat je met je totaal niet boven de 100.000 uit komt, aangezien je die uit een deposito natuurlijk nooit op tijd weg krijgt mocht er iets gebeuren in de toekomst.
  dinsdag 23 december 2008 @ 14:40:34 #129
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64284558
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 01:55 schreef darktower het volgende:
Kijk, hier is de 700 miljard dollar van het Amerikaanse bailout plan naar gegaan: http://apnews.myway.com/article/20081222/D957QL7O0.html

(niemand weet dus waarheen)
(ons spaargeld staat heus wel veilig)
(...)
Dat is nou precies de reden dat ik TEGEN de toename van onze staatsschuld van 100.000.000.000 euro ben! Wouter Bos roept nu hard dat het geld gaat opleveren, en tegen de tijd dat dat moet gebeuren is-ie zelf allang vertrokken...
De bedragen die banken nodig hebben staan in geen enkele verhouding tot hetgeen ze produceren! Sterker nog: eigenlijk zijn banken in principe overbodig... We hebben wel belang bij de functie die ze vervullen, maar de hoeveelheid geld die ze nodig hebben om die functie te vervullen is belachelijk groot. Te veel "strijkstok" dus! En over de kop gaan is een hele mooie manier van marktwerking om daar vanaf te komen...
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:47:37 #130
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_64287069
net rekening geopend bij moneyou
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_64288950
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:47 schreef BlaZ het volgende:
net rekening geopend bij moneyou
leuk voor je... wat heb je verder vanochtend ontbeten?
pi_64289143
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:13 schreef Wexy het volgende:

[..]

bijstorten kan niet.
Een 2e openen uiteraard wel.

Kijk wel uit dat je met je totaal niet boven de 100.000 uit komt, aangezien je die uit een deposito natuurlijk nooit op tijd weg krijgt mocht er iets gebeuren in de toekomst.
Met die grens van ¤ 100.000 zou ik ook maar voorzichtig zijn. Over een klein jaar wordt bepaald of die ¤ 100.000 gehandhaafd blijft, of we terug gaan naar de oude regeling of dat we een nieuwe regeling krijgen. Bij het afsluiten van een termijndeposito van een jaar of langer zou ik wel de oude grens (¤ 20/38.000) in het achterhoofd houden.
pi_64289945
Nee inderdaad. Al vind ik gewoon dat dit de nieuwe standaard moet worden. (100.000)
pi_64290258
Is die regel van belasting betalen voor meer dan ongeveer 20.000 al afgeschaft? Of is dst niet doorgegaan?
pi_64290419
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:08 schreef Syrena het volgende:
Is die regel van belasting betalen voor meer dan ongeveer 20.000 al afgeschaft? Of is dst niet doorgegaan?
Is niet doorgegaan.
Gelukig heb ik een fiscale partner
  dinsdag 23 december 2008 @ 18:06:34 #136
56749 BlaZ
pi_64292156
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:35 schreef dyna18 het volgende:

[..]

leuk voor je... wat heb je verder vanochtend ontbeten?
niet ontbeten jij dan?
pi_64294355
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 18:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]

niet ontbeten jij dan?
Oei, ontbijt is erg belangrijk hoor. Ben jij dik? Heb jij overgewicht?
  dinsdag 23 december 2008 @ 20:26:20 #138
56749 BlaZ
pi_64297107
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:13 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Oei, ontbijt is erg belangrijk hoor. Ben jij dik? Heb jij overgewicht?
nee moet dat dan ofzo?
pi_64297367
Nee, maar dat kan
pi_64299259
Veel water drinken.... is goed voor je.
pi_64299499

[ Bericht 100% gewijzigd door Lassekjus op 23-12-2008 21:19:44 ]
pi_64329524
Kunnen we aub weer ontopic gaan?
pi_64340087
Wauw, de rente op de Postbank Plusrekening is gestegen van 0,5% naar maar liefst 1,0%. Toch wel het vermelden waard
  woensdag 24 december 2008 @ 22:12:16 #144
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64340678
quote:
Op woensdag 24 december 2008 21:50 schreef RJD het volgende:
Wauw, de rente op de Postbank Plusrekening is gestegen van 0,5% naar maar liefst 1,0%. Toch wel het vermelden waard
WAUW! Het einde van een tijdperk...
  woensdag 24 december 2008 @ 22:24:40 #145
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64341046
Ik heb besloten dat als mijn staatsobligaties worden afgelost (15 januari) ik m'n geld niet meer opnieuw aan Wouter Bos ga uitlenen. Die betaalt nu nog maar 1,5% ofzo (annualised) voor een maturity van 6 maanden. Een half jaar geleden was dat nog bijna 4,5%. Dat zat iets onder Icesave, CE, etc maar je kunt het geld dan wel binnen een seconde omzetten in aandelen als het moet (je hoeft niet een paar dagen te wachten totdat het naar een beleggingsrekening is geboekt). En meer safe dan op de bank natuurlijk.

Vandaag met de Rabobank gebeld. Die bieden 4,5% op de 'Internet Loyaalsparen' rekening. En dat geld is dan ook direct beschikbaar om tzt in aandelen te beleggen, dus dat is een redelijk alternatief. Ik moet alleen persoonlijk langskomen voor identificatie. Dat is de eerste keer dat ik dat meemaak. Anyway, dat wordt dus een reisje naar Nederland puur voor de Rabobank
Mijn reisverslagen
pi_64341882
quote:
  woensdag 24 december 2008 @ 22:54:00 #147
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_64342068
Wat voor rentes bood Icesave dan? dat heb ik helemaal gemist.....

Edit: ow, de engelse wiki biedt uitkomst. Veel fokkers daar de dupe van geworden?
  woensdag 24 december 2008 @ 22:55:40 #148
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64342130
quote:
Op woensdag 24 december 2008 22:54 schreef One_conundrum het volgende:
Wat voor rentes bood Icesave dan? dat heb ik helemaal gemist....
5,25%
Maar eigenlijk dus 3,94%, aangezien je je geld een kwartaal kwijt was
Of 2,62%, aangezien ze pas een kwartaal in NL actief waren en toen failliet gingen en het geld een kwartaal kwijt was.
Mijn reisverslagen
  woensdag 24 december 2008 @ 22:59:02 #149
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64342271
quote:
De Toprente Rekening geeft wel 4,75% het eerste halfjaar
Mijn reisverslagen
pi_64342828
quote:
Op woensdag 24 december 2008 22:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

5,25%
Maar eigenlijk dus 3,94%, aangezien je je geld een kwartaal kwijt was
Of 2,62%, aangezien ze pas een kwartaal in NL actief waren en toen failliet gingen en het geld een kwartaal kwijt was.
Inderdaad, maar altijd nog beter dan de 0.5% bij de Postbank (nu dus 1.0%) die ik kreeg
  woensdag 24 december 2008 @ 23:21:04 #151
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64343141
quote:
Op woensdag 24 december 2008 23:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Inderdaad, maar altijd nog beter dan de 0.5% bij de Postbank (nu dus 1.0%) die ik kreeg
En avontuurlijker
Mijn reisverslagen
pi_64380278
Ik had dit bericht in het Icesave topic gepost, maar het was eigenlijk bedoelt voor deze, dus nog maar een keertje:

Independer heeft een onderzoek gedaan naar klanttevredenheid en prijs/kwaliteit van diverse banken (volgens de klanten), de uitkomsten hiervan: http://weblog.independer.nl/pdf/icm_sparen_december_2008.pdf

Nu is dit natuurlijk niet geheel een eerlijke vergelijking, sommige banken bieden heel veel (complexe) diensten aan terwijl anderen alleen een simpele spaarrekening aanbieden. Bij een spaarrekening zal er weinig mis gaan en als de rente hoog is zal iedereen gewoon tevreden zijn, als een bank hiernaast ook nog eens hypotheken, belegingsproducten, betaalrekeningen etc. aanbieden dan is de kans op ontevredenheid natuurlijk ook groter. Maar los van deze kanttekening toch leuk om even de resultaten door te nemen.
  vrijdag 26 december 2008 @ 17:19:41 #153
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64380499
MrBadGuy: een veel groter probleem met zo'n onderzoek is dat de meeste klanten slechts 1 bank kennen. Het zou veel interessanter zijn om een klant die bij meerdere banken klant is en daar actief gebruik van maakt de boel te laten vergelijken.
pi_64380536
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 17:19 schreef RemcoDelft het volgende:
MrBadGuy: een veel groter probleem met zo'n onderzoek is dat de meeste klanten slechts 1 bank kennen. Het zou veel interessanter zijn om een klant die bij meerdere banken klant is en daar actief gebruik van maakt de boel te laten vergelijken.
Tja is dat niet met ieder onderzoek zo? Mensen ondervragen over hun auto, telecom aanbieder, internet provider, de kabelaar en ga zo maar door.
pi_64380931
Ik heb nu ervaring met ABN, Postbank, ASN, Moneyou, Binck en de Aegon maar kan me absoluut niet vinden in het cijfer van de ASN bank. Dat hele internetbankieren van hun is één grote farce. Het FeelGood-gehalte zal een grote factor zijn in de waardering vrees ik.
  vrijdag 26 december 2008 @ 18:23:31 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64381481
Ik heb ook ervaring met een hele rits van die banken en in grote lijnen klopt het lijstje wel met mijn ervaring. En dan vooral dat de klantvriendelijkheid van de nieuwe kleine banken vaak beter is dan de grootbanken. En aangezien zij doorgaans meer rente bieden is dan de 'value for money' helemaal goed.
Mijn reisverslagen
pi_64460723
Paar vragen;

- Vallen deposito's ook onder de garantieregeling tot ¤ 100.000?

- Wat is het verschil tussen een deposito en een rentecertificaat?

- Kun je over het algemeen een deposito afsluiten bij elke willekeurige bank, of moet je daar dan ook een (spaar/betaal)rekening hebben?

* k_man heeft wat geld dat ie langere tijd kan missen, zonder risico te willen lopen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2008 12:30:46 ]
pi_64461332
Een deposito valt ook gewoon onder de garantieregeling van ¤100.000. Wel even opletten of deze garantieregeling in stand blijft, maar tot ¤40.000 hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken. Een deposito kan je bij elke willekeurige bank afsluiten, maar let wel even op of de betreffende bank in Nederland gevestigd is. Bij Credit Europe wordt het deposito aan een spaarrekening gekoppeld. Hierop wordt dan de rente gestort.
Een deposito word bij de Postbank een rentecertificaat genoemd, maar is feitelijk hetzelfde.
Iets waar je wel goed op moet letten is dat wanneer het einde van de looptijd van het deposito bereikt wordt je het deposito van te voren beëindigt. Anders wordt het deposito voor een zelfde periode verlengt tegen de dan geldende rente.

Nog eventjes de voorwaarden van de postbank rentecertificaten doorgelezen, maar deze zijn veel beroerder dan van Credit Europe.

Als laatste deze regel:

Postbank
quote:
De Bank is te allen tijde gerechtigd deze voorwaarden te wijzigen. Een wijziging ten nadele van de Rekeninghouder, wordt eerst
van kracht na kennisgeving van de wijziging in ten minste drie in Nederland algemeen verspreide dagbladen of na een schriftelijke
mededeling aan de Rekeninghouder.
Credit Europe
quote:
Wijziging van de Voorwaarden geschiedt conform artikel
16 van de Bijzondere Voorwaarden Credit Europe Bank
Direct Bankieren.
Indien de Rekeninghouder niet akkoord gaat met
de wijzigingen en/of aanvullingen als bedoeld in dit
artikel, dient hij dit onverwijld, doch uiterlijk binnen 42
kalenderdagen na bekendmaking, schriftelijk aan de
Bank mee te delen, waarna de Rekening onmiddellijk
wordt opgeheven. De afwikkeling van de Rekening zal
plaatsvinden naar de Tegenrekening.

[ Bericht 15% gewijzigd door hp38guser op 29-12-2008 13:00:03 ]
pi_64461597
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:30 schreef k_man het volgende:
Paar vragen;

- Vallen deposito's ook onder de garantieregeling tot ¤ 100.000?

- Wat is het verschil tussen een deposito en een rentecertificaat?

- Kun je over het algemeen een deposito afsluiten bij elke willekeurige bank, of moet je daar dan ook een (spaar/betaal)rekening hebben?

* k_man heeft wat geld dat ie langere tijd kan missen, zonder risico te willen lopen
- ja een deposito valt ook onder de garantieregeling
- weet ik zo niet
- Ja een deposito wordt door bijna alle banken aangeboden. Meestal heb je voldoende aan een (gratis) spaarrekening naast de deposito. Hierop wordt dan de rente bijgeschreven. Sommige grote banken verplichten echter ook een betaalrekening. Deze is meestal niet gratis.
Let verder op dat deposito's erg verschillen in looptijd en rente. Het loont dus om goed te shoppen naar de hoogste rente voor de gunstigste voorwaarden. Natuurlijk ook niet de zekerheid van de bank uit het oog verliezen. Kijk bijvoorbeeld op http://www.spaarinformatie.nl
pi_64461609
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:49 schreef hp38guser het volgende:
Een deposito word bij de Postbank een rentecertificaat genoemd, maar is feitelijk hetzelfde.
Bij de Postbank hebben ze nu beide. Verwarrend.
quote:
Iets waar je wel goed op moet letten is dat wanneer het einde van de looptijd van het deposito bereikt wordt je het deposito van te voren beëindigt. Anders wordt het deposito voor een zelfde periode verlengt tegen de dan geldende rente.
Hmm, vreemd. Ik zou denken dat het dan automatisch wordt teruggestort op je tegenrekening.
pi_64461856
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Bij de Postbank hebben ze nu beide. Verwarrend.
[..]

Hmm, vreemd. Ik zou denken dat het dan automatisch wordt teruggestort op je tegenrekening.
Postbank voorwaarden
quote:
a. De Rekeninghouder ontvangt enkele weken voor het einde van de looptijd van het Rentecertificaat schriftelijk bericht van de Bank.
b. De Bank zal in voornoemd bericht een voorstel doen voor de herbestemming van het saldo van het Rentecertificaat. Afhankelijk
van de situatie kan dit voorstel inhouden dat de Bank zonder tijdig tegenbericht een nieuw Rentecertificaat met dezelfde looptijd
opent. Indien de Rekeninghouder een andere bestemming wenst dan door de Bank voorgesteld, dient de Rekeninghouder dit tijdig
bij de Bank aan te geven.
c. De Rekeninghouder kan het Rentecertificaat te allen tijde opheffen. Het saldo van het Rentecertificaat en de rente van het lopende
rentejaar wordt overgemaakt naar elk door de Rekeninghouder opgegeven rekeningnummer.
d. De Bank behoudt zich het recht voor het Rentecertificaat op te heffen indien zij van mening is dat het gebruik van het
Rentecertificaat indruist tegen het spaarkarakter ervan. In dat geval wordt het saldo van het Rentecertificaat overgeboekt naar de
Tegenrekening van de Rekeninghouder. De Bank zal desgevraagd de Rekeninghouder de reden van haar besluit mededelen.
e. Opdrachten ten laste van het Rentecertificaat die de Bank ontvangt nadat het Rentecertificaat is opgeheven, worden niet uitgevoerd.
f. Aan het opheffen van het Rentecertificaat zijn dezelfde kosten verbonden als bij tussentijds opnemen, met uitzondering van die
hierboven genoemd onder ‘Opnemen sub d’, en in geval van overlijden van de houder van het Rentecertificaat.
Dit staat gewoon in de voorwaarden. Het is dus altijd verstandig om deze door te lezen. Als het goed is heb je bij het openen van je bankrekening ook de voorwaarden kunnen lezen. Deze verschillen van bank tot bank.

Bij Credit Europe zijn de mogelijkheden om kostenloos tussentijds te beëindigen ruimer:
quote:
In de onderstaande gevallen is voortijdige beëindiging van een Termijndeposito boetevrij:
Bij huwelijk / geregistreerd partnerschap van (één van) de Rekeninghouder(s).
Bij aankoop ‘eigen woning’ door (één van) de
Rekeninghouder(s). Onder een ‘eigen woning’ wordt een woning verstaan die eigendom is van de Rekeninghouder en die de Rekeninghouder als hoofdverblijf gaat gebruiken.
Bij overlijden van één van de Rekeninghouders.
In geval van arbeidsongeschiktheid (conform de Wet Werk en Inkomen naar Arbeidsvermogen, WIA) van (één van) de Rekeninghouder(s).
In geval van werkloosheid (conform de Werkloosheidswet, WW) van (één van) de Rekeninghouder(s).
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 29 december 2008 @ 13:14:40 #162
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64462140
in de telegraaf

'Postbank melkt spaarders uit'

Honderduizenden Nederlanders sparen bij banken met extreem lage rentes. De meeste banken vinden dat prima en doen weinig of niets om zelfs hun trouwste klanten te wijzen op voordeliger spaarmogelijkheden. Met name de Postbank en ING maken zich hier schuldig aan.

Dit beweren de makers van de website www.laagstespaarrentes.nl, het echtpaar Hanneke van Veen en Rob van Eeden. Zij verwierven in de jaren '90 bekendheid met de uitgave van de Vrekkenkrant, waarin zij mensen tips gaven over een zuiniger manier van leven.

Tot voor kort bedroeg de rente op de Renterekening, Leeuwrekening en Sterrekening van de Postbank slechts 0,25%. De rente op de bekendere Plusrekening van de Postbank was 0,5%. Een enorm verschil met spaarrentes van andere banken, waarvan de rentes maximaal 5,5% bedragen.

De rentes van de Renterekening, Leeuwrekening, Sterrekening en Plusrekening zijn op 23 december plotseling naar 1% verhoogd. Dat was volgens Hanneke van Veen het gevolg van de lancering van www.laagstespaarrentes.nl op 22 december. "Het was heel opvallend, dat ze één dag na de introductie van de site de rente opschroefden", zegt Van Veen. "De rente op die rekeningen was ook idioot laag."

Volgens Van Veen is het beleid van Postbank en moedermaatschappij erop gericht bestaande klanten 'uit te melken'. "Spaarders, die al heel lang heel klant van de Postbank zijn, hebben niet in de gaten dat ze zo'n lage rente krijgen. Ze denken dat hun geld veilig bij de Postbank geparkeerd staat, maar worden door de bank uitgemolken. Ze worden pas wakker geschud, als een familielid hun hierop wijst. Het is een trieste zaak."

De Postbank biedt spaarders wel een veel lucratievere spaarrekening aan. Bij de Toprekening krijgen spaarders de eerste zes maanden 4,75% rente. Daarna valt de rente terug naar 4%. Van Veen meent dat deze rekening met name bedoeld is om nieuwe klanten binnen te halen.

Volgens het echtpaar Van Veen en Van Eeden is de strategie van Postbank/ING erop gericht de rente te verlagen, terwijl de marktrente juist oploopt (zie onderstaande grafiek).

Bron: laagstespaarrentes.nl

Om spaarders te helpen bij het overstappen naar andere banken hebben Van Veen en Van Eeden de website www.vanspaarbankveranderen.nl gelanceerd.

Volgens Marie-Louise Oster, woordvoerster van de Postbank/ING, worden de rekeningen met een rente van 1% niet meer actief aangeboden. "Dit geldt wel voor de Toprekening, die een veel hogere rente heeft. Die spaarrekening wordt onder meer via onze website gepromoot. Het rentepercentage van 1% houdt verband met de hoogte van de kapitaalmarktrente en concurrentie-overwegingen. De verhoging naar 1% heeft niets te maken met de lancering van de website van www.laagstespaarrentes.nl."

Oster stelt dat klanten weten waar ze aan toe zijn, als ze een rekening met een lage rente hebben. "Het actuele rentepercentage staat op het afschrift vermeld. Het wordt op die manier duidelijk gecommuniceerd. Het is dus een persoonlijke keuze, om vast te houden aan het sparen op een dergelijke rekening. Overigens heeft het gros van onze spaarders geen rekening met een rente van 1% meer."
pi_64462605
Voor een rentecertificaat heb je een hogere inleg nodig.

Als je dus goed wilt vergelijken tussen banken is het handiger om dezelfde producten te vergelijken.

Het 2 jaren certificaat van de Postbank levert 3,3% rente op. Je laat dus bijna 2,5% rente liggen in vergelijking met andere banken.

Het termijndeposito van de postbank heeft nog veel slechtere voorwaarden. Voor tussentijds opnemen wordt 2% gerekend per jaar waarbij geen afronding plaats vindt. Beëindig je dus het deposito na 6 maanden betaal je dus 4% van de spaarsom. Ik vind ook geen uitzonderingen terug.

Hun rentetarieven:

1 jaar deposito 5,00%*
2 jaar deposito 2,85%*

Bij Credit Europe kan je in veel gevallen van de uitzonderingen gebruik maken om kostenloos tussentijds te beëindigen. Anders betaal je 0,25% per kwartaal. Het beëindigen van een 2 jaren deposito na 6 maanden kost dan in totaal 1,5%.

[ Bericht 0% gewijzigd door hp38guser op 29-12-2008 16:57:00 ]
pi_64463900
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:14 schreef Wexy het volgende:
"www.laagstespaarrentes.nl."
En op de site melden ze rustig de AT Bank met slechts 3.65%

Dus echt scherp zijn die vrekken daar ook niet.
pi_64472189
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:10 schreef DIGGER het volgende:

[..]

En op de site melden ze rustig de AT Bank met slechts 3.65%

Dus echt scherp zijn die vrekken daar ook niet.
Inderdaad, klopt niks van. De AT Bank Spaarrekening biedt 4,5% rente en de internetspaarrekening zelfs 5,0% rente. Dus ze lopen wel een beetje achter daar.
pi_64489540
Inderdaad stond er een fout in onze tabel. Bij het bijhouden van 400 verschillende spaarvormen gaat er wel eens iets fout. Excuses daarvoor.
De rente van de spaarrekening van de AT Bank is inmiddels aangepast.
Rob van Eeden
pi_64490439
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 05:49 schreef RobvanEeden het volgende:
Inderdaad stond er een fout in onze tabel. Bij het bijhouden van 400 verschillende spaarvormen gaat er wel eens iets fout. Excuses daarvoor.
De rente van de spaarrekening van de AT Bank is inmiddels aangepast.
Rob van Eeden
Kunnen de volgende producten ook opgenomen worden?
* GarantiBank Gouden Internet Rekening -- 5,00%
* AKBANK Internet Spaarrekening -- 5,20%
* AKBANK Internet Plus Spaarrekening -- 5,00%
pi_64490763
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 09:08 schreef Aether het volgende:

[..]

Kunnen de volgende producten ook opgenomen worden?
* GarantiBank Gouden Internet Rekening -- 5,00%
* AKBANK Internet Spaarrekening -- 5,20%
* AKBANK Internet Plus Spaarrekening -- 5,00%
Volgens mij gaat die website juist over de laagste rente en niet over de hoogste rente
  dinsdag 30 december 2008 @ 10:30:45 #169
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_64491794
Ik ga na jaren maar eens weg bij Postbank wbt sparen. Eyeopener in de Telegraaf gister
Ik heb al een spaarrekening bij Moneyou voor dierenartskosten voor huisdier. Ik spaar niet belachelijk veel maar ik accepteer die 0,5% rente ofzo dus niet meer.

Iemand tips? Ik maak gewoon over als ik wat geld over heb. Ik wil graag dat als ik het geld nodig heb, ik het kan overmaken naar mijn betaalrekening en het er een dag later ongeveer opstaat.
Gewoon een simpele rekening, geen poespas oid.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_64491963
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:30 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik ga na jaren maar eens weg bij Postbank wbt sparen. Eyeopener in de Telegraaf gister
Ik heb al een spaarrekening bij Moneyou voor dierenartskosten voor huisdier. Ik spaar niet belachelijk veel maar ik accepteer die 0,5% rente ofzo dus niet meer.

Iemand tips? Ik maak gewoon over als ik wat geld over heb. Ik wil graag dat als ik het geld nodig heb, ik het kan overmaken naar mijn betaalrekening en het er een dag later ongeveer opstaat.
Gewoon een simpele rekening, geen poespas oid.
Zat jij serieus nog bij een Postbank plusrekening?
Ik had gedacht dat iedereen daar nu wel zo'n beetje weg was. Hoe kwam dat, dat je daar niet eerder bent weggegaan?

Er zijn zeer veel alternatieven, zie www.spaarinformatie.nl voor een lijst.
Populair zijn op dit moment MoneYou (5,1% en wordt veilg geacht), NIBC (5,25% wordt als minder veilig gezien), Central Europe Bank (5,25%, zit er een beetje tussen in qua veiligheid).
pi_64492214
Maria2.0 je loopt achter, de plusrekening rente is laatst verhoogd naar 1%!!!

Ik zou naar MoneYou gaan. De rekening is zo geopend en het geld staat er bij een overboeking vaak dezelfde dag nog op. Rente is veel beter dan die sloeberige postbank.
  dinsdag 30 december 2008 @ 10:47:23 #172
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_64492217
Dyna, ik heb eigenlijk nooit stilgestaan bij de rentes. Heel dom, ik weet het. Maargoed, berouw komt na de zonde he?
Opzich zou het dus voor mij aan te raden zijn om gewoon een 2e rekening te openen bij Moneyou? Of kan dit niet?
  dinsdag 30 december 2008 @ 10:49:08 #173
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_64492273
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Maria2.0 je loopt achter, de plusrekening rente is laatst verhoogd naar 1%!!!

Ik zou naar MoneYou gaan. De rekening is zo geopend en het geld staat er bij een overboeking vaak dezelfde dag nog op. Rente is veel beter dan die sloeberige postbank.
Zo dan, dat is het grote geld
Maar ik las dat dat maar tijdelijk was? Of heb ik het verkeerd gelezen?
Anyhows, ik ga mijn spaarcenten mooi niet laten staan.
pi_64493384
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:47 schreef Maria2.0 het volgende:
Dyna, ik heb eigenlijk nooit stilgestaan bij de rentes. Heel dom, ik weet het. Maargoed, berouw komt na de zonde he?
Opzich zou het dus voor mij aan te raden zijn om gewoon een 2e rekening te openen bij Moneyou? Of kan dit niet?
Volgens mij kan je in je MoneYou rekening een soort digitale potjes maken waar jet het geld over verdeeld. Met andere woorden dan hoef je maar rek te openen maar kan je wel het geld voor verschillende doelen uit elkaar houden.

Overigens heb ik MoneYou en CEB en ben ik meer fan van de tweede.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 30 december 2008 @ 11:26:52 #175
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64493386
Een rekeningnummer wijzigen bij Credit Europe is niet makkelijk.
Eerst een mail gestuurd omdat ik nergens zie staan hoe het moest.
Krijg ik mail terug dat het per brief moet. Antwoordnummer (das wel netjes)
Bel ik op vandaag omdat ik nog steeds niets gewijzigd zie na 2 week. Zeggen ze dat de brief niet binnen is gekomen.
Tuurlijk dat kan gebeuren, maar ik vind het knap dat Centraal Beheer de brief wel heeft gekregen en ik die samen in de brievenbus heb gegooid.
pi_64494312
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:47 schreef Maria2.0 het volgende:
Makkelijkste is om op 1 rekening verschillende potjes te maken. Dat kan eenvoudig binnen de internetapplicatie van MoneYou.
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:13:25 #177
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64494984
Ik heb al een tijdje een OHRA maandspaarrekening, en had daar eens wat van willen opnemen... Echter, de site is supertraag, minuten wachten er klik, en uiteindelijk komt er een foutmelding. M.a.w.: geld opnemen is niet mogelijk!
Hoe zijn de ervaringen hiermee?
pi_64500895
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:26 schreef Wexy het volgende:
Een rekeningnummer wijzigen bij Credit Europe is niet makkelijk.
Eerst een mail gestuurd omdat ik nergens zie staan hoe het moest.
Krijg ik mail terug dat het per brief moet. Antwoordnummer (das wel netjes)
Bel ik op vandaag omdat ik nog steeds niets gewijzigd zie na 2 week. Zeggen ze dat de brief niet binnen is gekomen.
Tuurlijk dat kan gebeuren, maar ik vind het knap dat Centraal Beheer de brief wel heeft gekregen en ik die samen in de brievenbus heb gegooid.
Het kan zijn dat de post vertraagd is vanwege de feestdagen. Maar in dit geval zou ik gewoon even een nieuwe sturen naar hun adres.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 30 december 2008 @ 23:41:55 #179
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64517108
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 16:43 schreef hp38guser het volgende:

[..]

Het kan zijn dat de post vertraagd is vanwege de feestdagen. Maar in dit geval zou ik gewoon even een nieuwe sturen naar hun adres.
heb ik uiteraard ook gedaan
over een weekje even weer bellen dus.
pi_64517356
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:29 schreef hp38guser het volgende:
Voor een rentecertificaat heb je een hogere inleg nodig.
Volgens hun site is het allebei vanaf ¤ 5.000.
quote:
Het 2 jaren certificaat van de Postbank levert 3,3% rente op. Je laat dus bijna 2,5% rente liggen in vergelijking met andere banken.
Voor 1 jaar is het 5%, zowel voor rentecertificaat als termijndeposito. Da's wel ietsje minder dan de alloctone banken, maar zeker niet slecht.
  Moderator dinsdag 30 december 2008 @ 23:54:56 #181
236264 crew  capricia
pi_64517746
tvptje
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64524713
morgen weer de rente
pi_64524733
Tip: vandaag is de laatste dag dat Credit Europe 6% geeft op 6, 9 en 12 maanden deposito's.
pi_64524764
quote:
Op woensdag 31 december 2008 10:05 schreef Aether het volgende:
Tip: vandaag is de laatste dag dat Credit Europe 6% geeft op 6, 9 en 12 maanden deposito's.
Dat is dan een beetje jammer, want ik zit nog steeds op me geld van icesave te wachten... Dan maar in het volgende jaar het voor 5,5% vastzetten.
  woensdag 31 december 2008 @ 10:26:56 #185
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64525124
quote:
Waar zie je dat? Ik zie maximaal 5,75%
Mijn reisverslagen
pi_64525314
quote:
Op woensdag 31 december 2008 10:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Waar zie je dat? Ik zie maximaal 5,75%
Ze adverteren er niet mee (en alleen voor bestaande klanten). Je moet inloggen en een nieuwe deposito aanmaken (met een van deze looptijden), dan zie je het percentage. ‘Actie’ was tot 20 november (IIRC) maar is stilzwijgend verlengd.
  woensdag 31 december 2008 @ 10:55:20 #187
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64525690
quote:
Op woensdag 31 december 2008 10:35 schreef Aether het volgende:

[..]

Ze adverteren er niet mee (en alleen voor bestaande klanten). Je moet inloggen en een nieuwe deposito aanmaken (met een van deze looptijden), dan zie je het percentage. ‘Actie’ was tot 20 november (IIRC) maar is stilzwijgend verlengd.
Okee ik zie het nu ook
Dat is best een goede deal, want de rente zal in 2009 wel gaan dalen.
Mijn reisverslagen
pi_64525852
quote:
Op woensdag 31 december 2008 10:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Okee ik zie het nu ook
Dat is best een goede deal, want de rente zal in 2009 wel gaan dalen.
Inderdaad. Dit percentage krijg je pas vanaf 5 jaar bij NIBC.
Credit Europe geeft ook als actie 5,50% bij 3 maanden, maar dat kun je bij NIBC bijvoorbeeld ook krijgen.
pi_64525931
Maar als de actie is verlengd hoe weet je dan dat deze vandaag gaat aflopen?
pi_64526436
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:05 schreef secondant het volgende:
Maar als de actie is verlengd hoe weet je dan dat deze vandaag gaat aflopen?
Op het forum spaarinformatie.nl had iemand gebeld en hem werd verteld dat het zeer zeker was dat de actie niet verder verlengd zal worden.

Ik verwacht trouwens dat vanaf 1 januari we een groot aantal rentedalingen tegemoed gaan zien. Tot nu toe durfden de banken het nog niet aan, maar het is normaal dat de banken de interbancaire rente volgen en die is al vele weken aan het dalen. Ik verwacht dus dat de variabele spaarrente hier snel achteraan gaat. Dat zie je bijv ook al bij de deposito's dat de rente aan het dalen is.
pi_64526493
quote:
goede tip, heb er net nog ff een geopend, voor 6 maanden. Kort genoeg om flexibel te blijven.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_64526695
Loopt een deposito van CEB automatisch af na de periode of moet je dat zelf in de gaten houden?
pi_64526744
Kan je op die deposito's ook tussendoor bij storten?
  woensdag 31 december 2008 @ 11:33:12 #194
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_64526753
quote:
hmm, zal vanmiddag wel post hebben dat mijn rekening geopend is, maar voor 400e zo'n ding openen schiet ook niet op
pi_64526875
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:31 schreef secondant het volgende:
Loopt een deposito van CEB automatisch af na de periode of moet je dat zelf in de gaten houden?
Heb het antwoord zelf al gevonden

ARTIKEL 19. Duur en verlenging van een Termijndeposito
Het Termijdeposito wordt aangegaan voor de Contractuele looptijd. Tijdens de Contractuele looptijd is de inleg voor de Rekeninghouder niet direct opvraagbaar.
pi_64527019
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:31 schreef secondant het volgende:
Moet je helaas zelf in de gaten houden. Anders wordt er een nieuwe aangemaakt met de zelfde looptijd en het dan geldende percentage.
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:32 schreef Asgard het volgende:
Kan je op die deposito's ook tussendoor bij storten?
Nee.
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:33 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

hmm, zal vanmiddag wel post hebben dat mijn rekening geopend is, maar voor 400e zo'n ding openen schiet ook niet op
Minimum depositobedrag is ¤ 2.500 bij CED.
pi_64529725
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:40 schreef Aether het volgende:

[..]

Moet je helaas zelf in de gaten houden. Anders wordt er een nieuwe aangemaakt met de zelfde looptijd en het dan geldende percentage.
Je hebt echter tot 10 dagen nadat deze verlenging automatisch is gebeurt om alsnog op te zeggen (bij CE dus).
Ik zet de datum gewoon in de kalender, een weekje vooraf, dan kan ik het niet vergeten :-)
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_64530416
hopa ff twee aangemaakt bij CEB

5k voor 6 maanden
25k voor 12 maanden
pi_64530713
quote:
Op woensdag 31 december 2008 13:18 schreef secondant het volgende:
hopa ff twee aangemaakt bij CEB

5k voor 6 maanden
25k voor 12 maanden
Heb je een en/of rekening?
Want de 100K garantie van DNB verloopt in september 2009...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64531447
jep
  woensdag 31 december 2008 @ 15:20:07 #201
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_64534474
quote:
Op woensdag 31 december 2008 13:28 schreef capricia het volgende:

Want de 100K garantie van DNB verloopt in september 2009...
Waar blijkt dat uit?
pi_64534580
quote:
Op woensdag 31 december 2008 12:57 schreef Essebes het volgende:

[..]

Je hebt echter tot 10 dagen nadat deze verlenging automatisch is gebeurt om alsnog op te zeggen (bij CE dus).
Ik zet de datum gewoon in de kalender, een weekje vooraf, dan kan ik het niet vergeten :-)
Weet ik, doe ik ook.
Andere banken storten aan het eind van de looptijd het bedrag + rente op de spaarrekening of geven je de optie te ‘verlengen’. Dat is wat netter dan wat CED doet.
pi_64534602
quote:
Op woensdag 31 december 2008 15:20 schreef Cottleston-Pie het volgende:

[..]

Waar blijkt dat uit?
De aangepaste garantieregeling is voor 1 jaar. Dat blijkt uit het feit dat bos gezegd heeft dat deze regeling voor 1 jaar is. Ze kunnen natuurlijk altijd volgend besluiten om de garantie te verlagen/verhogen/behouden.
  woensdag 31 december 2008 @ 15:24:22 #204
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64534631
Er is in Europees verband afgesproken dat de garantie voor alle EU landen naar 100k gaat in 2010. Er zit dus theoretisch een gat van een paar maanden waarop in NL de garantie terugvalt naar de oude regeling. Maar ik denk dat ze de huidige regeling gewoon door gaan laten lopen.
Mijn reisverslagen
pi_64534912
quote:
Op woensdag 31 december 2008 15:20 schreef Cottleston-Pie het volgende:

[..]

Waar blijkt dat uit?
Begin oktober 2008 is die regeling voor 1 jaar afgekondigd.
Dus hij loopt af in september 2009.
Just to be sure
Wat daarna precies gaat gebeuren is nu nog onduidelijk. In het slechtste geval gaan we weer terug naar die 20K regeling voor eeen paar maanden.

edit: Oh, zie nu pas dat het al beantwoord is.

[ Bericht 10% gewijzigd door capricia op 31-12-2008 15:44:28 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64535894
quote:
Op woensdag 31 december 2008 15:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Begin oktober 2008 is die regeling voor 1 jaar afgekondigd.
Dus hij loopt af in september 2009.
Just to be sure
Wat daarna precies gaat gebeuren is nu nog onduidelijk. In het slechtste geval gaan we weer terug naar die 20K regeling voor eeen paar maanden.

edit: Oh, zie nu pas dat het al beantwoord is.
Het vetgedrukte deel klopt niet, in Europees verband is een minimum van 50k afgesproken.
  woensdag 31 december 2008 @ 20:55:50 #207
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_64544201
quote:
Bedankt voor de tip , had hem alleen liever enkele dagen eerder gehad dan had ik er nog wat meer naar toe gestuurd. Moet het nu met de paar duizend euro doen die ik er al al had staan op de normale spaarrekening.(Ben na het algemeen bekende debacle van icesave toch overmatig gaan spreiden)

Binnen 1 a 2 werkdagen komt er weer een extra kruiwagen aan daar bij credit europe, met een beetje mazzel kan ik het dan nog voor 6 % vastzetten zal wel niet... !
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_64554383
Volgens mij zijn er problemen bij @home/Ziggo. De afbeeldingen in de OP worden namelijk niet goed weergegeven. Ik heb ze op m'n eigen stekkie bij @home staan, maar er zijn dus wat problemen. M'n eigen website ligt er ook uit. Ik heb geen idee hoe lang dit gaat duren. Excuses.
  donderdag 1 januari 2009 @ 15:41:58 #209
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64555781
Als je ze mailt naar remcoAAPbalpolPUNTtudelftDOTnl krijg je een mirror
pi_64556227
whee. rente binnengekregen.
pi_64556318
Even een tvp, voor vragen die ik op een later tijdstip heb.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  donderdag 1 januari 2009 @ 16:41:07 #212
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_64557073
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb al een tijdje een OHRA maandspaarrekening, en had daar eens wat van willen opnemen... Echter, de site is supertraag, minuten wachten er klik, en uiteindelijk komt er een foutmelding. M.a.w.: geld opnemen is niet mogelijk!
Hoe zijn de ervaringen hiermee?
totaal geen last van.
pi_64557787
Zelf niet zoveel rente gekregen. De rente van Icesave had ik natuurlijk al uitgekeerd gekregen, CEB was ook al eerder met het uitkeren van de rente en een groot deel staat vast dus daar krijg ik nu ook geen rente over.
pi_64558940
Als je veel ¤¤¤ hebt is het vast ook een mogelijkheid om deze over verschillende deposito's te verdelen?. Dit vanwege die 100k garantie.
pi_64559402
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 17:54 schreef F04 het volgende:
Als je veel ¤¤¤ hebt is het vast ook een mogelijkheid om deze over verschillende deposito's te verdelen?. Dit vanwege die 100k garantie.
Zeker kan dit, dat is zelfs aan te raden. Hou er echter rekening mee dat het gaat om een maximum van ¤ 100.000 per persoon, per instelling. Als je twee rekeningen bij dezelfde bank (of twee banken die samen een vergunning hebben) hebt, dan blijft die ¤ 100.000 van kracht. Op elke rekening ¤ 100.000 zetten heeft in zo'n geval geen zin, je moet het echt bij verschillende instellingen onderbrengen.

Kijk vooral ook even hier: http://mistermoney.rtl.nl/depositogarantiestelsel-wie-bij-wie.asp

Sommige banken opereren onder verschillende namen, maar vallen onder dezelfde vergunning (zoals Alex en Binck of Rabobank en Robeco). Als je ¤ 80.000 bij Alex hebt en ¤ 80.000 bij Binck, dan heb je dus ook een probleem als die omvalt (dan ben je ¤ 60.000 kwijt). Fortis en ABN Amro vallen nog wel onder verschillende vergunningen, ondanks dat ze dezelfe eigenaar hebben, maar dit kan in de toekomst mogelijk wel veranderen. Hou dit dus goed in de gaten.
pi_64559979
En vergeet ook niet dat als je nu die deposito voor een jaar afsluit je niet tot het einde van de looptijd tot 100K bent verzekerd.

Trouwens ook nog rente gekregen op een deel van mn geld bij CEB. 55 euro
  donderdag 1 januari 2009 @ 19:07:54 #217
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64560822
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 18:35 schreef Asgard het volgende:
Trouwens ook nog rente gekregen op een deel van mn geld bij CEB. 55 euro
Check! Mijn CEB rente is ook binnen: ¤ 1114,53
Mijn reisverslagen
pi_64561634
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 17:54 schreef F04 het volgende:
Naja, zover ik weet heeft Jaap Amesz (winnaar gouden kooi) dit gedaan. Zijn 1 mil op verschillende Nederlandse deposito's gezet.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 1 januari 2009 @ 19:54:10 #219
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64562100
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 19:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

mijn rente is nog geen 1100 euro maar ben er wel blij mee
  donderdag 1 januari 2009 @ 19:58:23 #220
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64562223
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 19:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat red ik niet eens als ik meerdere jaren optel
Zerg schreef:
pi_64564770
Heeft Alex de rente verlaagd van 4% naar 3,75%?

https://www.alex.nl/content/Top/Sparen/SparenHome.asp
  donderdag 1 januari 2009 @ 21:46:59 #222
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64565878
Crediteurope-rente vanwege hun 4.5% (ik weiger te gaan smeken om meer rente, als andere banken het zonder problemen meteen geven) meteen overgeschreven naar m'n giro.
Commentaar van de website:
quote:
Wij hebben uw opdracht ontvangen, deze wordt uiterlijk de volgende werkdag verwekt. U kunt uw opdrachten bekijken onder "Opdrachtenoverzicht".
  donderdag 1 januari 2009 @ 21:50:08 #223
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64565965
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 21:10 schreef Murray het volgende:
Heeft Alex de rente verlaagd van 4% naar 3,75%?
De rest zal wel snel volgen ben ik bang
Mijn reisverslagen
pi_64567483
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 21:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

De rest zal wel snel volgen ben ik bang
Daarom heb ik het ook vastgezet, dit viel te verwachten. Dus voor de mensen die hun geld voor langere tijd kunnen missen: ga er nu voor.
pi_64569139
Meteen even wat geld bij MoneYou vastgezet voor 1 jaar tegen 5%, scheelt nauwelijks met de 5,1% op de spaarrekening en die gaat vast op niet al te lange termijn verlaagd worden.
Verder ook maar Ohra maandsparen geopend met het hoogst mogelijke maandbedrag, in elk geval voor die eerste 6 maanden 7% rente, altijd mooi meegenomen.

En uiteraard het saldo van SNS jaarsparen weer opgenomen, bon van bol.com al uitgegeven, geprofiteerd van de bonusrente, nu weer overboeken naar MoneYou.

[ Bericht 19% gewijzigd door Doedezemaar op 01-01-2009 23:32:58 ]
pi_64570367
quote:
Veilig sparen. Dat vinden wij belangrijk. Wij gebruiken uw spaargeld niet om bijvoorbeeld (hypothecaire) leningen te verstrekken of voor onze bedrijfsvoering. Bij Alex hechten wij veel waarde aan de veiligheid van úw spaargeld. Wij zetten uw spaargeld uit in (staats)obligaties en bij kredietwaardige banken op basis van korte looptijden.

Alex baseert dan ook de hoogte van de spaarrente op de tarieven van de ECB. Gezien de recente renteverlagingen van de ECB, zal de rente per 1 januari 2009 op de spaarrekening worden verlaagd van 4% naar 3,75%.

Uiteraard blijft de Alex spaarrekening zoals u van ons gewend bent. Dus zonder vervelende voorwaarden. U kunt uw geld vrij opnemen, u betaalt geen opnamekosten en er is geen minimum of maximum aan rentedragend bedrag.

En belegt u ook? Dan kunt u binnen enkele seconden geld overboeken van uw spaarrekening naar uw beleggingsrekening. Zo profiteert u van een goede rente als u niet belegt en heeft u het geld direct beschikbaar als u een aankoop wilt doen.
pi_64570626
Goed, dan stappen we maar over naar internetloyaalsparen van de Rabo. Alleen wordt je dan wel genaaid wanner je onder de 20.000 grens duikt.

Net al m'n geld bij de rabo weggehaald maar goed...
pi_64574678
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 15:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je ze mailt naar remcoAAPbalpolPUNTtudelftDOTnl krijg je een mirror
Bedankt voor het aanbod. De storing is opgelost. De lijstjes zijn weer beschikbaar.
pi_64575312
Wordt bij termijn deposito's de rente wel direct uitgekeerd na einde van de looptijd? Dus bij CEB, als ik 6 maanden doe, wordt de rente dan ook na 6 maanden uitgekeerd?
pi_64575442
DSB is zijn glans nu echt kwijt. Heb er anderhalf jaar gestaan tegen 4.0%, maar ga nu naar MoneYou met 5.1%.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_64575661
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 10:14 schreef athlonkmf het volgende:
Wordt bij termijn deposito's de rente wel direct uitgekeerd na einde van de looptijd? Dus bij CEB, als ik 6 maanden doe, wordt de rente dan ook na 6 maanden uitgekeerd?
Ja, bij deposito's met een looptijd van 12 maanden of korter wordt de rente en het depositobedrag aan het eind teruggestort op de spaarrekening. (Standaard wordt een nieuwe gemaakt met de zelfde looptijd -- zie eerdere posts).
pi_64576282
quote:
Jep, dus daarna kun je nog rente-over-rente ontvangen
pi_64578180
"
Wegens technisch onderhoud is ATB Connect tijdelijk niet beschikbaar.
Onze excuses voor het ongemak.
"

Grrr ik wil mijn saldo bekijken ....
  vrijdag 2 januari 2009 @ 15:06:40 #234
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_64579459
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:30 schreef allsystemshalt het volgende:
"
Wegens technisch onderhoud is ATB Connect tijdelijk niet beschikbaar.
"

Grrr ik wil mijn saldo bekijken ....

Hier bij Ohra ook.

Door een technische storing is OHRA Bank Online momenteel niet beschikbaar.

Voor een snelle afhandeling van uw vragen en/of opdrachten kunt u contact opnemen met de OHRA Bank Klantenservice: (026) 400 48 48, maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 15.00 uur. Of stuur een e-mail naar: service@ohra.nl.

Klik hier om naar de OHRA website terug te keren.

Klik op onderstaande link om het nogmaals te proberen:
OHRA Bank Online
pi_64580378
Even een t.v.p.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 15:41:34 #236
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64580685
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 15:06 schreef Radjesh het volgende:

[..]
Door een technische storing is OHRA Bank Online momenteel niet beschikbaar.
Gaat lekker, dat postte ik op 30 december vorig jaar ook al...
pi_64580949
Robeco was gisteren ook niet te raadplegen. Nu weer wel.
pi_64581992
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:10 schreef Aether het volgende:

[..]

Ja, bij deposito's met een looptijd van 12 maanden of korter wordt de rente en het depositobedrag aan het eind teruggestort op de spaarrekening. (Standaard wordt een nieuwe gemaakt met de zelfde looptijd -- zie eerdere posts).
hoe zorg je ervoor dat het geld dan geheel (dus rente+ bedrag) vrij komt aan het eind, als er standaard een nieuwe wordt aangemaakt? (bij CEB dan)
pi_64582641
Waarschijnlijk gaat iedereen de eerste dagen van het jaar zijn rente checken of overboeken en kunnen de websites dit niet aan?
  vrijdag 2 januari 2009 @ 17:51:41 #240
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64585566
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:20 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

hoe zorg je ervoor dat het geld dan geheel (dus rente+ bedrag) vrij komt aan het eind, als er standaard een nieuwe wordt aangemaakt? (bij CEB dan)
AK Bank verlengt niet automatisch, helemaal netjes zou zijn als je dat gewoon per keer kan kiezen.
Bij CEB kan je bellen of zelfs vooraf per post laten stopzetten. En de rente krijg je per jaar gewoon uitgekeerd.
pi_64585572
quote:
Was al op geantwoord, maar nog ff iets specifieker.
Ik heb zelf ook een 6 maanden deposito en dit zie je dan bij product overzicht:

Contracttype: Credit Europe Termijndeposito
Startdatum: 22/10/2008
Einddatum: 22/04/2009
Jaarlijkse rentebedrag: 6.00%
Rente-uitkering: Vervaldatum
pi_64586552
Heeft iemand de rente van Ohra al ontvangen? Op de website van Ohra staat dat aan het begin van het jaar de rente wordt overgemaakt. Iemand ervaring (in voorgaande jaren) wanneer dit plaats zal vinden?
pi_64587763
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 23:47 schreef k_man het volgende:
Voor 1 jaar is het 5%, zowel voor rentecertificaat als termijndeposito. Da's wel ietsje minder dan de alloctone banken, maar zeker niet slecht.
Fuck, per 1/1 is dat verlaagd naar 4,8%.
pi_64587840
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 09:20 schreef RJD het volgende:

[..]

Bedankt voor het aanbod. De storing is opgelost. De lijstjes zijn weer beschikbaar.
Hmm, ik zie alleen kruisjes?
pi_64590508
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:00 schreef k_man het volgende:

[..]

Hmm, ik zie alleen kruisjes?
Klopt, er is alweer storing bij @home. Mijn excuses. Kan het niet veranderen. Veel websites van gebruikers bij @home zijn onbereikbaar sinds meer dan 48 uur. Typisch @home. Komt vast wel weer goed.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:31:19 #246
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64596886
SeLang ==> wellicht weet jij dit: gezien de lage prijs van de GBP (of eigenlijk de hoge prijs van de EUR): is het mogeljik om als Nederlander een spaarrekening in Engeland (in ponden dus) te openen? Ik kwam hier al vaker tegen dat de rente daar net iets hoger is, dus dat maakt het alleen maar nog aantrekkelijker!
pi_64597458
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:31 schreef RemcoDelft het volgende:
SeLang ==> wellicht weet jij dit: gezien de lage prijs van de GBP (of eigenlijk de hoge prijs van de EUR): is het mogeljik om als Nederlander een spaarrekening in Engeland (in ponden dus) te openen? Ik kwam hier al vaker tegen dat de rente daar net iets hoger is, dus dat maakt het alleen maar nog aantrekkelijker!
Waarom zou je dat willen doen?
Als de Pond blijf zakken word jouw geld toch in principe ook steeds minder waard ookal heb je een hogere rente? Tenzij je vaak in ponden betaalt oid?
pi_64597563
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:45 schreef Asgard het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen doen?
Als de Pond blijf zakken word jouw geld toch in principe ook steeds minder waard ookal heb je een hogere rente? Tenzij je vaak in ponden betaalt oid?
De verwachting (van hem blijkbaar) is dat de pond weer gaat stijgen. Dan krijg je dus meer euro's voor je pond als je ze weer om wisselt in euro's.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:26:31 #249
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64599262
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik denk dat het wel kan, maar ze doen in de UK vaak nogal moeilijk met identificatie enzo dus misschien moet je persoonlijk langskomen.
Btw: voor de rente hoef je het tegenwoordig niet meer te doen.
Mijn reisverslagen
pi_64607980
Ik hoor hier niet zoveel over NIBC, ze bieden wel 5,25% rente. Ik weet dat ze om geld hebben gevraagd bij de NL overheid.

Iemand met positieve of negatieve ervaringen over NIBC, ik wil hier graag een spaarrekening openen.
pi_64611207
Ik wil mijn geld bij CEB weghalen, omdat vorig jaar ATB in rente omhoog is gegaan. CEB ook wel, maar alleen voor nieuw klanten! Best wel flauw van CEB. Gisteren en vandaag heb ik geprobeerd het geld van mijn CEB rekening te halen, maar het lukt niet... krijg steeds een foutmelding. Lekker is dat. En als ik nou zeer binnenkort geld nodig zou hebben? Nog een reden om helemaal naar ATB over te stappen. Nouja bij ATB kon je gisteren ook niet zo makkelijk bij je geld met technisch onderhoud...
* fake it until you make it *
pi_64611308
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef PurpleSky het volgende:
Ik wil mijn geld bij CEB weghalen, omdat vorig jaar ATB in rente omhoog is gegaan. CEB ook wel, maar alleen voor nieuw klanten! Best wel flauw van CEB. Gisteren en vandaag heb ik geprobeerd het geld van mijn CEB rekening te halen, maar het lukt niet... krijg steeds een foutmelding. Lekker is dat. En als ik nou zeer binnenkort geld nodig zou hebben? Nog een reden om helemaal naar ATB over te stappen. Nouja bij ATB kon je gisteren ook niet zo makkelijk bij je geld met technisch onderhoud...
Dit is al vaak langsgekomen. Als oude rekeninghouder -- met 4,50% -- moet je eenmalig contact opnemen. Je krijgt dan het nieuwe en ‘toekomstige’ percentages.

Bij CEB kun je vanaf 20 uur geen opdrachten meer opgeven. Opdrachten kun je alleen tussen 4 uur (IIRC) en 20 uur geven.
pi_64611420
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef PurpleSky het volgende:
Je weet dat je bij de CE met 1 telefoontje ook dat hogere tarief voor nieuwe klanten kunt krijgen? Bespaart je een overboeking namelijk!
(Roos Vonk)
pi_64611495
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:36 schreef Aether het volgende:

[..]

Dit is al vaak langsgekomen. Als oude rekeninghouder -- met 4,50% -- moet je eenmalig contact opnemen. Je krijgt dan het nieuwe en ‘toekomstige’ percentages.

Bij CEB kun je vanaf 20 uur geen opdrachten meer opgeven. Opdrachten kun je alleen tussen 4 uur (IIRC) en 20 uur geven.
Goh, als je contact opneemt krijg je wel de nieuwe rente? Als de rente zakt wordt ie zeker wel meteen verlaagd, haha. Nog steeds genoeg reden om volledig over te stappen naar ATB. Alleen jammer dat CEB net iets hogere rente heeft als ik zou bellen. Dus dan toch maar bellen maandag met CEB...? Kan later alsnog anders beslissen.

Ohja, kan wel kloppen dat je alleen tussen die tijdstippen kunt overmaken. Komt me bekend voor. Alleen deze melding kreeg ik niet bij het overboeken gisteren en vandaag. Zou wel handig zijn geweest.

[ Bericht 7% gewijzigd door PurpleSky op 03-01-2009 13:56:26 ]
* fake it until you make it *
  zaterdag 3 januari 2009 @ 14:02:26 #255
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64612014
PurpleSky ==> Overweeg de AK Bank anders eens: 5.20 % rente, en een aanzienlijk hogere rating (voor zover dat nog iets zegt):)
pi_64612585
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:59 schreef Brammetje het volgende:
Ik hoor hier niet zoveel over NIBC, ze bieden wel 5,25% rente. Ik weet dat ze om geld hebben gevraagd bij de NL overheid.

Iemand met positieve of negatieve ervaringen over NIBC, ik wil hier graag een spaarrekening openen.
Ik heb sinds kort (1 maand) een rekening bij NIBC en heb er een klein bedrag staan. Ik kan omdat ik er nog niet zo heel lang een rekening heb het nog niet heel goed inschatten, maar het openen van mijn rekening verliep iig soepel en verder zijn nog geen 'gekke' dingen gebeurd, dus ik ben tevreden.
pi_64612853
Ik ben momenteel ook maar eens aan het kijken voor wat hogere rente. De 2,8% die mijn internetspaarrekening bij de ABN geeft, stelt niet zoveel meer voor vandaag de dag. Nu sprongen mij 3 banken in het oog te weten MoneYou, NIBC en Credit Europe.

De laatste 2 geven meer rente, maar bij een gevalletje icesave zal het langer duren voordat mijn centen zijn terugbetaald. Daarnaast had ik over de NIBC gelezen dat ze zich al hebben ingeschreven bij de staat voor een aantal reservepotjes (waarover ze vervolgens zelf natuurlijk melden dat dit niet betekent dat het slecht met ze gaat, maar het enkel als extra garantie dient...uhuh).

Van MoneYou weet ik echter niet wat ik moet denken. Ik kom een beetje wisselende verhalen tegen over het internet. De ene keer gaat het goed, de andere keer zijn ze niet transparant en misleidend.

Ik heb verder niet veel verstand van zaken en ben enkel wat over het internet aan het struinene geweest om mijn centen niet op de eerste de beste bank te zetten. Misschien zitten hier mensen die er wat meer verstand van hebben en mij kunnen vertellen wat de beste keuze is?
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_64613607
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 14:35 schreef uppie83 het volgende:
Ik ben momenteel ook maar eens aan het kijken voor wat hogere rente. De 2,8% die mijn internetspaarrekening bij de ABN geeft, stelt niet zoveel meer voor vandaag de dag. Nu sprongen mij 3 banken in het oog te weten MoneYou, NIBC en Credit Europe.

Daarnaast had ik over de NIBC gelezen dat ze zich al hebben ingeschreven bij de staat voor een aantal reservepotjes (waarover ze vervolgens zelf natuurlijk melden dat dit niet betekent dat het slecht met ze gaat, maar het enkel als extra garantie dient...uhuh).

Van MoneYou weet ik echter niet wat ik moet denken. Ik kom een beetje wisselende verhalen tegen over het internet. De ene keer gaat het goed, de andere keer zijn ze niet transparant en misleidend.

Ik heb verder niet veel verstand van zaken en ben enkel wat over het internet aan het struinene geweest om mijn centen niet op de eerste de beste bank te zetten. Misschien zitten hier mensen die er wat meer verstand van hebben en mij kunnen vertellen wat de beste keuze is?
quote:
De laatste 2 geven meer rente, maar bij een gevalletje icesave zal het langer duren voordat mijn centen zijn terugbetaald.
Waar haal je dat vandaan dan?
Ze vallen onder hetzelfde stelsel, zou dus geen verschil moeten maken.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 15:18:23 #259
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64614113
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 14:35 schreef uppie83 het volgende:

De laatste 2 geven meer rente, maar bij een gevalletje icesave zal het langer duren voordat mijn centen zijn terugbetaald. Daarnaast had ik over de NIBC gelezen dat ze zich al hebben ingeschreven bij de staat voor een aantal reservepotjes (waarover ze vervolgens zelf natuurlijk melden dat dit niet betekent dat het slecht met ze gaat, maar het enkel als extra garantie dient...uhuh).

Ik kan je wel vertellen dat Moneyou, als onderdeel van ABN, een aanzienlijk grotere inschrijving heeft bij het potje van de staat...
  zaterdag 3 januari 2009 @ 15:49:52 #260
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_64615064
quote:
Op maandag 15 december 2008 17:50 schreef One_conundrum het volgende:
Vandaag brief naar CEB op de post gedaan
en nog niets terug gehad
pi_64615225
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:00 schreef Asgard het volgende:

Waar haal je dat vandaan dan?
Ze vallen onder hetzelfde stelsel, zou dus geen verschil moeten maken.
Dat was eerlijk gezegd mijn vermoeden omdat ik las dat het bij icesave nogal lang duurde voordat de uitbetaling daadwerkelijk gedaan werd. En nog is lang niet iedereen uitbetaald (een kennis van me is een van de gedupeerden en heeft zijn geld nog niet terug).
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:18 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik kan je wel vertellen dat Moneyou, als onderdeel van ABN, een aanzienlijk grotere inschrijving heeft bij het potje van de staat...
Heb je hiervoor een bron waar ik het kan nalezen?
pi_64615683
Moneyou -> ABN Amro -> Fortis. Het bedrijf verandert niet als je er een andere naam opplakt.
pi_64615684
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:55 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Dat was eerlijk gezegd mijn vermoeden omdat ik las dat het bij icesave nogal lang duurde voordat de uitbetaling daadwerkelijk gedaan werd.
Dat kwam omdat Icesave niet volledig onder het Nederlandse depositogarantiestelsel viel. Daar moest eerst geonderhandeld worden, dus dan duurt het ook wat langer.
quote:
En nog is lang niet iedereen uitbetaald (een kennis van me is een van de gedupeerden en heeft zijn geld nog niet terug).
Lang niet iedereen is wat overdreven. Voor kerst had ruim 90% van de mensen hun geld terug. Grote kans dat er bij je kennis wat mis is gegaan, foutief ingestuurd, de post heeft hem kwijtgeraakt oid. Hij zou dan nu het beste met DNB contact op kunnen nemen.
quote:
Heb je hiervoor een bron waar ik het kan nalezen?
Dat MoneYou eerder aanspraak kan maken op overheidssteun betwijfel ik, maar het is wel dochteronderneming van ABN AMRO.
pi_64615740
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:11 schreef hp38guser het volgende:
Moneyou -> ABN Amro -> Fortis. Het bedrijf verandert niet als je er een andere naam opplakt.
Het zijn wel verschillende rechtspersonen. Het is dus niet hetzelfde bedrijf onder een andere handelsnaam, ze hebben echter wel dezelfde eigenaar.
pi_64619278
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:13 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het zijn wel verschillende rechtspersonen. Het is dus niet hetzelfde bedrijf onder een andere handelsnaam, ze hebben echter wel dezelfde eigenaar.
Zoals ik het begreep is MoneYou een dochteronderneming met een zelfstandige rechtspersoon. ABN is niet verplicht om MoneYou te helpen in tijden van nood.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 18:35:50 #266
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64620022
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:11 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Zoals ik het begreep is MoneYou een dochteronderneming met een zelfstandige rechtspersoon. ABN is niet verplicht om MoneYou te helpen in tijden van nood.
En Moneyou sluit alle spaartegoeden ongetwijfeld direct door naar ABN, 't lijkt me een dochter-onderneming die uitsluitend met dat doel is opgericht. Dus Moneyou zelf zal niet veel in kas hebben...
pi_64620551
Dat maakt het allemaal wel vrij lastig. Wat is nu een betrouwbare bank om mijn geld op weg te zetten en toch een hoog rentepercentage te pakken.
pi_64620715
Het is hier nog niet voorbij gekomen, maar de heffings- en invorderingsrente voor het 1e kwartaal van 2009 is 4,9% geworden. Een flinke stap omlaag dus.
pi_64620996
Ik heb er de ballen verstand van... is dat goed of slecht nieuws?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 19:45:22 #270
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_64622249
wahahaha wou ik net een deposito afsluiten bij credit europe loop ik tijdens het proces tegen een foutmelding aan !. Mijn geld is niet meer zichbaar Gelijk maar even een e-mail gestuurd zodat ze het maandag weer ff fixen....
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_64623142
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:52 schreef uppie83 het volgende:
Dat maakt het allemaal wel vrij lastig. Wat is nu een betrouwbare bank om mijn geld op weg te zetten en toch een hoog rentepercentage te pakken.
Betrouwbaar zijn alle banken die volledig onder het Nederlandse depositogarantiestelsel vallen. MoneYou zie ik zeker niet zomaar omvallen, als dat gebeurt dan is het ook slechte reclame voor ABN AMRO.
pi_64624539
Hmm dit staat op hun eigen site.

link
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Je spaarrekening bij MoneYou wordt aangehouden bij ABN AMRO Hypotheken Groep. 
Deze beschikt over een vergunning van De Nederlandsche Bank (DNB).
Zo wordt je spaargeld gedekt door het depositogarantiestelsel.

Daarnaast is ABN AMRO Bank aansprakelijk voor de verplichtingen van ABN AMRO 
Hypotheken Groep B.V.

Zowel ABN AMRO Bank N.V. als ABN AMRO Hypotheken groep B.V. beschikken over 
zelfstandige bankvergunningen en vallen daardoor ieder afzonderlijk van 
elkaar onder het deposito garantiestelsel van De Nederlandsche Bank 
( www.dnb.nl). 

Fortis heeft de onderdelen van ABN AMRO die zij bezat per direct verkocht 
aan de Nederlandse Staat. Het gaat onder meer om de Business Units 
Nederland en Private Clients. Daarmee zijn deze delen van ABN AMRO 
volledig losgekoppeld van het Fortis concern.

Door de stap van de Nederlandse overheid zijn ABN AMRO Nederland en 
ABN AMRO Private Banking nu volledig in eigendom van de Nederlandse Staat. 
Dat is goed nieuws. Hierdoor ontstaat een nog sterkere waarborg voor alle 
klanten en medewerkers. 

De vraag is natuurlijk hoe geloofwaardig het is aangezien elke bank enkel positieve feiten neerzet.
pi_64624874
De vraag is natuurlijk wel hoe lang ABN Amro nog van de staat blijft. Zeker als je producten met een lange looptijd afsluit. Op een gegeven moment zal de tent weer worden doorverkocht, aan god-weet-wie.
pi_64625638
Ik denk dat ik voorlopig voor MoneYou ga. In de tussentijd zal ik eens het een en ander uitzoeken. 5.1% is niet verkeerd als je het er elke dag vanaf mag halen.
pi_64626228
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:58 schreef RJD het volgende:
Het is hier nog niet voorbij gekomen, maar de heffings- en invorderingsrente voor het 1e kwartaal van 2009 is 4,9% geworden. Een flinke stap omlaag dus.
`

Ja, ik zag het ook al. Ik ben nog aan het twijfelen of ik voor 2009 toch maar een voorlopige teruggaaf ga aanvragen. De vraag is natuurlijk: zullen onze hoge-rente-banken niet óók nog met hun rentes zakken (en dus onder de 4,9% uitkomen)? Dilemma!

mo money, mo problems
pi_64626885
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:24 schreef DonJames het volgende:

mo money, mo problems

Ken het probleem... ik ben al een aantal keren van plan geweest om mijn spaargeld over te hevelen naar een rekening met meer rente. Het is echter elke keer afgeketst omdat ik zolang bleef twijfelen. Nu nog steeds... zeg ik net nog MoneYou, denk ik nu weer... ach elke bank valt onder de garantieregeling, dus waarom niet... maar dan toch nog de twijfel.
pi_64627124
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:39 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Ken het probleem... ik ben al een aantal keren van plan geweest om mijn spaargeld over te hevelen naar een rekening met meer rente. Het is echter elke keer afgeketst omdat ik zolang bleef twijfelen. Nu nog steeds... zeg ik net nog MoneYou, denk ik nu weer... ach elke bank valt onder de garantieregeling, dus waarom niet... maar dan toch nog de twijfel.
Waar twijfel je nog over dan?

Ik ben trouwens erg tevreden over "mijn" ATB.
pi_64628092
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:45 schreef DonJames het volgende:

[..]

Waar twijfel je nog over dan?

Ik ben trouwens erg tevreden over "mijn" ATB.
Vooral de veiligheid van mijn geld eigenlijk
Die garantieregeling is op zich wel leuk, maar ik heb nog steeds het geval van die kennis van me in het achterhoofd dat je enkele maanden kan fluiten naar je centen wanneer het mis gaat. Maar iemand hierboven gaf aan dat dat eventueel een administratiefout kan zijn van mijn kennis zelf. Toegegeven weet ik niet het precieze van zijn zaak, maar het geeft wel een beetje naar een gevoel wat waarschijnlijk niet gefundeerd is, maar wel nog mijn besluit vormt.

[edit]
Oh en daarnaast nog over een gewone spaarrekening, of toch een korte deposito rekening.
[/edit]
pi_64628330
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 22:09 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Die garantieregeling is op zich wel leuk, maar ik heb nog steeds het geval van die kennis van me in het achterhoofd dat je enkele maanden kan fluiten naar je centen wanneer het mis gaat. Maar iemand hierboven gaf aan dat dat eventueel een administratiefout kan zijn van mijn kennis zelf. Toegegeven weet ik niet het precieze van zijn zaak, maar het geeft wel een beetje naar een gevoel wat waarschijnlijk niet gefundeerd is, maar wel nog mijn besluit vormt.
Tsja, zoals al eerder is gezegd was Icesave niet vergelijkbaar met ATB/CEB/NIBC/Moneyou etc. omdat Icesave niet onder het Nederlandse depositogarantiestelsel viel. Ook waren er voordat de bank omviel (o.a. hier op Fok!) al aanwijzingen bekend dat de bank op de rand van de afgrond stond. Die aanwijzingen heb ik nog niet gezien van de andere genoemde banken.

Als je het geld niet nodig hebt zou ik het in een deposito storten, ik verwacht niet dat de spaarrente omhoog zal gaan maar ook ik ben geen Nostradamus/Jomanda/kristallen bol
  zaterdag 3 januari 2009 @ 22:29:12 #280
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64628733
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 22:09 schreef uppie83 het volgende:

[..]

De laatste tijd waren er toch wel banken in de problemen waarvan niemand dat 2 jaar geleden had verwacht... Dus er valt simpelweg weinig over te zeggen, daar is het depositogarantiestelsel nu simpelweg voor.
quote:
... maar ik heb nog steeds het geval van die kennis van me in het achterhoofd dat je enkele maanden kan fluiten naar je centen wanneer het mis gaat...
Heb je alles tegelijk nodig? Zo niet: neem een paar spaarrekeningen. Kies er een paar uit in de lijst, open ze, stort bij allemaal 5 euro, haal er weer 4 euro vanaf, en welke je het best bevallen ga je gebruiken
pi_64628791
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:13 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat ABN Amro een tijdlang onderdeel is geweest van Fortis. Fortis is kort hierop in de problemen geraakt en overgenomen moeten worden door de overheid.
Tijdens deze crisis werd er vrolijk reclame gemaakt voor Moneyou, onderdeel van ABN Amro en tot dan toe een nog redelijk onbekend product wat vooral adverteert met hypotheken.
pi_64630157
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:59 schreef Brammetje het volgende:

NIBC valt onder de garantieregeling dus onder de 100.000 krijg je gegarandeerd altijd terug. Alleen kan dat wel 2 maanden duren als het mis gaat. Zet er dus alleen geld op dat je een tijdje kan missen! Spreid de rest van je spaargeld over minstens 1 andere bank, zodat je altijd wat bij de hand hebt.
  zondag 4 januari 2009 @ 01:19:51 #283
58063 uppie83
Sousousou
pi_64634664
Toch de knoop doorgehakt en een internetspaarrekening aangevraagd bij NIBC. Zodra die er is gaat er ook een groot deel naar een deposito rekening voor 2 jaar.

Kan ik gewoon het geld van mijn huidige abn rekening (via mijn lopende rekening daar) overmaken naar de nieuwe rekening bij NIBC en that's it? Of moet ik echt de spaarrekening opzeggen bij de ABN?

[ Bericht 39% gewijzigd door uppie83 op 04-01-2009 01:28:43 ]
pi_64634952
quote:
Op zondag 4 januari 2009 01:19 schreef uppie83 het volgende:
Toch de knoop doorgehakt en een internetspaarrekening aangevraagd bij NIBC. Zodra die er is gaat er ook een groot deel naar een deposito rekening voor 2 jaar.

Kan ik gewoon het geld van mijn huidige abn rekening (via mijn lopende rekening daar) overmaken naar de nieuwe rekening bij NIBC en that's it? Of moet ik echt de spaarrekening opzeggen bij de ABN?
Je kan bij net zoveel banken spaarrekeningen aanhouden als je zelf wil. Je kunt ze gewoon open laten met een saldo van 0. Dus ja, gewoon overmaken van je ABN betaalrekening! naar NIBC sparen. Het is niet mogelijk om van spaar naar spaarrekening over te maken.

Denk trouwens even goed aan spreiding, zorg dat je ook wat geld op een andere spaarrekening hebt staan zodat je niet in de problemen komt mocht NIBC omvallen.
  zondag 4 januari 2009 @ 01:46:29 #285
58063 uppie83
Sousousou
pi_64635352
quote:
Op zondag 4 januari 2009 01:31 schreef dyna18 het volgende:

Denk trouwens even goed aan spreiding, zorg dat je ook wat geld op een andere spaarrekening hebt staan zodat je niet in de problemen komt mocht NIBC omvallen.
Zijn er al geruchten/nieuwsberichten over die wijzen in die richting? Anders kap ik het direct af. Verder kan ik eventueel wel 2 maanden het geld missen dat op die rekening(en) staat.
pi_64635852
quote:
Op zondag 4 januari 2009 01:46 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Zijn er al geruchten/nieuwsberichten over die wijzen in die richting? Anders kap ik het direct af. Verder kan ik eventueel wel 2 maanden het geld missen dat op die rekening(en) staat.
Ja die zijn er. Zoals ik al eerder schreef, ze bieden niet voor niets de hoogste rente en dat heeft alles met risico te maken.
Niet dat ze binnen een week/maand op omvallen staan, maar wel iets om rekening mee te houden dat het kan misgaan bij deze bank. Echter ben je als consument wel gedekt natuurlijk door het depositogarantiestelsel, waardoor je alles beneden de 100.000 euro terug krijgt mocht het mis gaan.

Trouwens, het is niet zo dat de andere banken geen risico lopen. Elke bank (op een paar na) zit sinds oktober 2008met samengeknepen billen te hopen dat er geen bankrun komt op hun bank.

Ow ja... het is niet dat ik je bij NIBC wil wegjagen. Ik zeg dit alleen zodat het niet als een verrassing later komt en dat als je kiest voor een bank dat je dan ook het risico meeneemt in je keuze (al neem ik aan dat iedereen die de economie een beetje volgt dat sinds 2008 al lang doet). Ik zit zelf trouwens ook met een gedeelte (10%) van mijn geld bij NIBC. De rest heb ik gespreid over meerdere banken.
  zondag 4 januari 2009 @ 08:59:05 #287
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64638735
quote:
Op zondag 4 januari 2009 01:31 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Bij een 2 jaar deposito zal-ie die 2 maanden niet missen.
NIBC blijft gewoon bestaan, net als alle andere Nederlandse banken.
pi_64639237
Dit is verrassend. Op al onze rekeningen is de rente bijgeschreven, behalve op de ASN Ideaalspaarrekening. Best vreemd, aangezien op de ASN Jeugdspaarrekeningen gewoon wel rente is bijgeschreven. Zal het komende week eens in de gaten houden.
pi_64692461
Loyalis was 4,6% nu 4%
  maandag 5 januari 2009 @ 17:07:22 #290
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64692795
quote:
Op maandag 5 januari 2009 16:59 schreef corus het volgende:
Loyalis was 4,6% nu 4%
Gewoon keihard afstraffen als ze hun rente verlagen.
Onmiddellijk je geld weghalen en ergens anders naartoe.
Run op de bank!
Het is een principekwestie.
Mijn reisverslagen
pi_64693260
quote:
Op maandag 5 januari 2009 16:59 schreef corus het volgende:
Loyalis was 4,6% nu 4%
Dat is best een flinke daling, deze maand zullen er waarschijnlijk wel meer banken volgen.
  maandag 5 januari 2009 @ 19:25:51 #292
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_64698959
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:45 schreef Sigmund_Freud het volgende:
wahahaha wou ik net een deposito afsluiten bij credit europe loop ik tijdens het proces tegen een foutmelding aan !. Mijn geld is niet meer zichbaar Gelijk maar even een e-mail gestuurd zodat ze het maandag weer ff fixen....
Mijn geld is weer zichtbaar !!! Ondanks de foutmelding is het aanmaken van de deposito gelukt. Daarnaast ben ik heel erg blij dat het me op de valreep nog gelukt is om het geld voor 12 maanden vast te zetten tegen 6 % rente !!!!!ja ik ben netjes onder de 20+k grens gebleven in verband met de wijzigingen straks en ook voor de extra spreiding. Nu nog ff wat vastzetten bij de ATB voor 9 maanden 5.5 %.
pi_64704636
Tvp.

Sparen bij Moneyou lijkt me tot zover erg interessant. Ben er alleen nogal sceptisch over of mijn centjes dan wel goed terechtkomen . Heeft iemand hier al goede ervaringen mee? En zou het slimmer zijn om het te verdelen over 2 rekeningen?
pi_64706284
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:13 schreef Allure_ het volgende:
Tvp.

Sparen bij Moneyou lijkt me tot zover erg interessant. Ben er alleen nogal sceptisch over of mijn centjes dan wel goed terechtkomen . Heeft iemand hier al goede ervaringen mee? En zou het slimmer zijn om het te verdelen over 2 rekeningen?
Lees ff het topic
pi_64707910
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:13 schreef Allure_ het volgende:
Tvp.

Verdelen over 2 rekeningen is altijd verstandig. Verder bevalt MoneYou mij prima, de layout e.d. is wel heel simplistisch van het internetbankierprogramma, maar daar gaat het natuurlijk niet om.
pi_64709428
wat ik mij afvraag....hoe zit dat met al die "papierloze" internetrekeningen, wanneer je iets overkomt of wanneer je niet in de gelegenheid bent (bijvoorbeeld door een ernstige ziekte) zelf je dingen te regelen...

misschien een beetje een rare gedachte maar toch...
als je heel vaak wisselt, wie kan het dan in je omgeving nog volgen, waar je hoeveel geld hebt en welke wachtwoorden je hebt en zo...

toen je nog uittreksels van je "huisbank" kreeg was er nog iets tastbaars, maar stel er moet snel iets geregeld worden door je naasten en jij bent erg ziek en kunt het niet zelf doen, wat dan...
pi_64709686
Shit, hevel ik m'n centen over naar nibc zitten die ook in de shit, sterker nog, het hoofdkantoor zit in.... IJSLAND.
http://www.elsevier.nl/we(...)-hypotheekcrisis.htm
  maandag 5 januari 2009 @ 22:49:36 #298
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_64709977
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:43 schreef Nytro het volgende:
Shit, hevel ik m'n centen over naar nibc zitten die ook in de shit, sterker nog, het hoofdkantoor zit in.... IJSLAND.
Die hele overname van NIBC door Kaupthing Bank is uiteindelijk niet doorgegaan ....

http://www.elsevier.nl/we(...)landse-bank-NIBC.htm
pi_64710014
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:43 schreef Nytro het volgende:
Eh, da's een artikel van 1½ jaar geleden.
quote:
Overname NIBC gaat niet door
Gepubliceerd: woensdag 30 januari 2008 23:47

NIBC blies een beursgang af, er waren zware verliezen en nu gaat ook de overname door de IJslandse Kaupthing bank niet door. NIBC en Kaupthing Bank hebben de in augustus 2007 aangekondigde overname afgeblazen vanwege de omstandigheden op de financiële markten. Dat maakte de bank gisteren bekend. De in IJsland gevestigde Kaupthing Bank zou NIBC overnemen voor circa drie miljard euro.
quote:
NIBC
NIBC Bank N.V. is een Nederlandse bank die eigendom is van een consortium van internationale financiële instellingen georganiseerd door private equity investeerder J.C. Flowers & Co LLC.
De bank heeft kantoren in Den Haag, Brussel, Frankfurt, London, New York en Singapore.

Geschiedenis
De Nationale Investeringsbank is in 1945 opgericht door de Nederlandse regering als Maatschappij tot Financiering van Nationaal Herstel. Doel van de bank was het financieren van de wederopbouw na de Tweede Wereldoorlog door langlopende leningen te verstrekken en in ondernemingen te participeren. De naam van de bank werd in 1971 gewijzigd in De Nationale Investeringsbank NV. In 1986 werd de bank naar de beurs gebracht.

Kredietcrisis
Begin 2008 was er sprake van een mogelijke overname door de IJslandse Kaupthing Bank. De overname ketste echter af, vanwege de omstandigheden op de financiële markten. Op 28 november 2008 werd bekend gemaakt dat de bank een beroep deed op het garantiefonds van de overheid. De overheid staat garant tot maximaal een miljard euro nadat de bank een slechtere kredietwaardigheidsbeoordeling kreeg.

NIBC Direct
In september 2008 begon NIBC Bank met het aantrekken van spaargelden onder de naam NIBC Direct. Directe aanleiding hiertoe was de kredietcrisis. Het aanbieden van spaarproducten vergroot de mogelijkheden van de bank tot financiering van haar dienstverlening als merchant bank.
pi_64710498
ow sorry paniek om nix
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')