Begin oktober 2008 is die regeling voor 1 jaar afgekondigd.quote:
Het vetgedrukte deel klopt niet, in Europees verband is een minimum van 50k afgesproken.quote:Op woensdag 31 december 2008 15:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Begin oktober 2008 is die regeling voor 1 jaar afgekondigd.
Dus hij loopt af in september 2009.
Just to be sure![]()
Wat daarna precies gaat gebeuren is nu nog onduidelijk. In het slechtste geval gaan we weer terug naar die 20K regeling voor eeen paar maanden.
edit: Oh, zie nu pas dat het al beantwoord is.![]()
Bedankt voor de tipquote:Op woensdag 31 december 2008 10:05 schreef Aether het volgende:
Tip: vandaag is de laatste dag dat Credit Europe 6% geeft op 6, 9 en 12 maanden deposito's.
totaal geen last van.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb al een tijdje een OHRA maandspaarrekening, en had daar eens wat van willen opnemen... Echter, de site is supertraag, minuten wachten er klik, en uiteindelijk komt er een foutmelding. M.a.w.: geld opnemen is niet mogelijk!
Hoe zijn de ervaringen hiermee?
Zeker kan dit, dat is zelfs aan te raden. Hou er echter rekening mee dat het gaat om een maximum van ¤ 100.000 per persoon, per instelling. Als je twee rekeningen bij dezelfde bank (of twee banken die samen een vergunning hebben) hebt, dan blijft die ¤ 100.000 van kracht. Op elke rekening ¤ 100.000 zetten heeft in zo'n geval geen zin, je moet het echt bij verschillende instellingen onderbrengen.quote:Op donderdag 1 januari 2009 17:54 schreef F04 het volgende:
Als je veel ¤¤¤ hebt is het vast ook een mogelijkheid om deze over verschillende deposito's te verdelen?. Dit vanwege die 100k garantie.
Check! Mijn CEB rente is ook binnen: ¤ 1114,53quote:Op donderdag 1 januari 2009 18:35 schreef Asgard het volgende:
Trouwens ook nog rente gekregen op een deel van mn geld bij CEB. 55 euro![]()
Naja, zover ik weet heeft Jaap Ameszquote:Op donderdag 1 januari 2009 17:54 schreef F04 het volgende:
Als je veel ¤¤¤ hebt is het vast ook een mogelijkheid om deze over verschillende deposito's te verdelen?. Dit vanwege die 100k garantie.
mijn rente is nog geen 1100 euro maar ben er wel blij meequote:Op donderdag 1 januari 2009 19:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Check! Mijn CEB rente is ook binnen: ¤ 1114,53![]()
Dat red ik niet eens als ik meerdere jaren optelquote:Op donderdag 1 januari 2009 19:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Check! Mijn CEB rente is ook binnen: ¤ 1114,53![]()
quote:Wij hebben uw opdracht ontvangen, deze wordt uiterlijk de volgende werkdag verwekt. U kunt uw opdrachten bekijken onder "Opdrachtenoverzicht".
De rest zal wel snel volgen ben ik bangquote:Op donderdag 1 januari 2009 21:10 schreef Murray het volgende:
Heeft Alex de rente verlaagd van 4% naar 3,75%?
Daarom heb ik het ook vastgezet, dit viel te verwachten. Dus voor de mensen die hun geld voor langere tijd kunnen missen: ga er nu voor.quote:Op donderdag 1 januari 2009 21:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
De rest zal wel snel volgen ben ik bang
quote:Veilig sparen. Dat vinden wij belangrijk. Wij gebruiken uw spaargeld niet om bijvoorbeeld (hypothecaire) leningen te verstrekken of voor onze bedrijfsvoering. Bij Alex hechten wij veel waarde aan de veiligheid van úw spaargeld. Wij zetten uw spaargeld uit in (staats)obligaties en bij kredietwaardige banken op basis van korte looptijden.
Alex baseert dan ook de hoogte van de spaarrente op de tarieven van de ECB. Gezien de recente renteverlagingen van de ECB, zal de rente per 1 januari 2009 op de spaarrekening worden verlaagd van 4% naar 3,75%.
Uiteraard blijft de Alex spaarrekening zoals u van ons gewend bent. Dus zonder vervelende voorwaarden. U kunt uw geld vrij opnemen, u betaalt geen opnamekosten en er is geen minimum of maximum aan rentedragend bedrag.
En belegt u ook? Dan kunt u binnen enkele seconden geld overboeken van uw spaarrekening naar uw beleggingsrekening. Zo profiteert u van een goede rente als u niet belegt en heeft u het geld direct beschikbaar als u een aankoop wilt doen.
Bedankt voor het aanbod. De storing is opgelost. De lijstjes zijn weer beschikbaar.quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je ze mailt naar remcoAAPbalpolPUNTtudelftDOTnl krijg je een mirror
Ja, bij deposito's met een looptijd van 12 maanden of korter wordt de rente en het depositobedrag aan het eind teruggestort op de spaarrekening. (Standaard wordt een nieuwe gemaakt met de zelfde looptijd -- zie eerdere posts).quote:Op vrijdag 2 januari 2009 10:14 schreef athlonkmf het volgende:
Wordt bij termijn deposito's de rente wel direct uitgekeerd na einde van de looptijd? Dus bij CEB, als ik 6 maanden doe, wordt de rente dan ook na 6 maanden uitgekeerd?
Jep, dus daarna kun je nog rente-over-rente ontvangenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 10:14 schreef athlonkmf het volgende:
Wordt bij termijn deposito's de rente wel direct uitgekeerd na einde van de looptijd? Dus bij CEB, als ik 6 maanden doe, wordt de rente dan ook na 6 maanden uitgekeerd?
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:30 schreef allsystemshalt het volgende:
"
Wegens technisch onderhoud is ATB Connect tijdelijk niet beschikbaar.
Onze excuses voor het ongemak.
"
Grrr ik wil mijn saldo bekijken ....
Gaat lekker, dat postte ik op 30 december vorig jaar ook al...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:06 schreef Radjesh het volgende:
[..]
Door een technische storing is OHRA Bank Online momenteel niet beschikbaar.
hoe zorg je ervoor dat het geld dan geheel (dus rente+ bedrag) vrij komt aan het eind, als er standaard een nieuwe wordt aangemaakt? (bij CEB dan)quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:10 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, bij deposito's met een looptijd van 12 maanden of korter wordt de rente en het depositobedrag aan het eind teruggestort op de spaarrekening. (Standaard wordt een nieuwe gemaakt met de zelfde looptijd -- zie eerdere posts).
AK Bank verlengt niet automatisch, helemaal netjes zou zijn als je dat gewoon per keer kan kiezen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:20 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
hoe zorg je ervoor dat het geld dan geheel (dus rente+ bedrag) vrij komt aan het eind, als er standaard een nieuwe wordt aangemaakt? (bij CEB dan)
Was al op geantwoord, maar nog ff iets specifieker.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 10:14 schreef athlonkmf het volgende:
Fuck, per 1/1 is dat verlaagd naar 4,8%.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:47 schreef k_man het volgende:
Voor 1 jaar is het 5%, zowel voor rentecertificaat als termijndeposito. Da's wel ietsje minder dan de alloctone banken, maar zeker niet slecht.
Hmm, ik zie alleen kruisjes?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:20 schreef RJD het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanbod. De storing is opgelost. De lijstjes zijn weer beschikbaar.
Klopt, er is alweer storing bij @home. Mijn excuses. Kan het niet veranderen. Veel websites van gebruikers bij @home zijn onbereikbaar sinds meer dan 48 uur. Typisch @home. Komt vast wel weer goed.quote:
Waarom zou je dat willen doen?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:31 schreef RemcoDelft het volgende:
SeLang ==> wellicht weet jij dit: gezien de lage prijs van de GBP (of eigenlijk de hoge prijs van de EUR): is het mogeljik om als Nederlander een spaarrekening in Engeland (in ponden dus) te openen? Ik kwam hier al vaker tegen dat de rente daar net iets hoger is, dus dat maakt het alleen maar nog aantrekkelijker!
De verwachting (van hem blijkbaar) is dat de pond weer gaat stijgen. Dan krijg je dus meer euro's voor je pond als je ze weer om wisselt in euro's.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:45 schreef Asgard het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen doen?
Als de Pond blijf zakken word jouw geld toch in principe ook steeds minder waard ookal heb je een hogere rente? Tenzij je vaak in ponden betaalt oid?
Ik denk dat het wel kan, maar ze doen in de UK vaak nogal moeilijk met identificatie enzo dus misschien moet je persoonlijk langskomen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:31 schreef RemcoDelft het volgende:
SeLang ==> wellicht weet jij dit: gezien de lage prijs van de GBP (of eigenlijk de hoge prijs van de EUR): is het mogeljik om als Nederlander een spaarrekening in Engeland (in ponden dus) te openen? Ik kwam hier al vaker tegen dat de rente daar net iets hoger is, dus dat maakt het alleen maar nog aantrekkelijker!
Dit is al vaak langsgekomen. Als oude rekeninghouder -- met 4,50% -- moet je eenmalig contact opnemen. Je krijgt dan het nieuwe en ‘toekomstige’ percentages.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef PurpleSky het volgende:
Ik wil mijn geld bij CEB weghalen, omdat vorig jaar ATB in rente omhoog is gegaan. CEB ook wel, maar alleen voor nieuw klanten! Best wel flauw van CEB. Gisteren en vandaag heb ik geprobeerd het geld van mijn CEB rekening te halen, maar het lukt niet... krijg steeds een foutmelding. Lekker is dat. En als ik nou zeer binnenkort geld nodig zou hebben? Nog een reden om helemaal naar ATB over te stappen. Nouja bij ATB kon je gisteren ook niet zo makkelijk bij je geld met technisch onderhoud...
Je weet dat je bij de CE met 1 telefoontje ook dat hogere tarief voor nieuwe klanten kunt krijgen? Bespaart je een overboeking namelijk!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef PurpleSky het volgende:
Ik wil mijn geld bij CEB weghalen, omdat vorig jaar ATB in rente omhoog is gegaan. CEB ook wel, maar alleen voor nieuw klanten! Best wel flauw van CEB. Gisteren en vandaag heb ik geprobeerd het geld van mijn CEB rekening te halen, maar het lukt niet... krijg steeds een foutmelding. Lekker is dat. En als ik nou zeer binnenkort geld nodig zou hebben? Nog een reden om helemaal naar ATB over te stappen. Nouja bij ATB kon je gisteren ook niet zo makkelijk bij je geld met technisch onderhoud...
Goh, als je contact opneemt krijg je wel de nieuwe rente? Als de rente zakt wordt ie zeker wel meteen verlaagd, haha. Nog steeds genoeg reden om volledig over te stappen naar ATB. Alleen jammer dat CEB net iets hogere rente heeft als ik zou bellen. Dus dan toch maar bellen maandag met CEB...? Kan later alsnog anders beslissen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:36 schreef Aether het volgende:
[..]
Dit is al vaak langsgekomen. Als oude rekeninghouder -- met 4,50% -- moet je eenmalig contact opnemen. Je krijgt dan het nieuwe en ‘toekomstige’ percentages.
Bij CEB kun je vanaf 20 uur geen opdrachten meer opgeven. Opdrachten kun je alleen tussen 4 uur (IIRC) en 20 uur geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |