abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 december 2008 @ 23:20:22 #76
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_64045295
quote:
Europees Parlement sluit akkoord over garantiestelsel
Uitgegeven: 15 december 2008 21:47
Laatst gewijzigd: 15 december 2008 21:57
STRAATSBURG - Klanten van failliete banken krijgen voortaan binnen 35 dagen hun geld terug via het garantiestelsel. Onderhandelaars van het Europees Parlement en de gezamenlijke EU-landen hebben daarover maandag een akkoord gesloten, aldus een woordvoerster van huidig EU-voorzitter Frankrijk maandag.

In Nederland geldt nu een termijn van drie maanden. Rekeninghouders van de IJslandse bank Icesave maken daar momenteel gebruik van bij De Nederlandsche Bank (DNB).

EU-commissaris Charlie McCreevy (Interne Markt) had aanvankelijk voorgesteld dat het garantiestelsel binnen zes dagen zou uitkeren. Maar die termijn is onrealistisch, vinden alle betrokkenen.

Door de nieuwe regels, die het Europees Parlement woensdag van plan is goed te keuren, garandeert het stelsel 50.000 euro per rekeninghouder. Dat bedrag stijgt tot 100.000 euro vanaf eind 2010. Dat is later dan de EU-commissaris had voorgesteld.
© ANP
(bron)
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_64045418
35 dagen is een mooie termijn. Wordt nu het bedrag voor Nederland dan ook verlaagd naar ¤ 50.000 om vervolgens over 2 jaar weer opgetrokken te worden naar ¤ 100.000?
  maandag 15 december 2008 @ 23:32:19 #78
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_64045645
Bos heeft geroepen dat die verhoging tot 100.000 in ieder geval voor een jaar geldt.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_64060667
Ik heb net een termijndeposito bij CEB afgesloten voor 1 jaar, hier krijg je volgens de website 5,5% rente voor, maar nu staat er bij het scherm waar ik het heb afgesloten 6,0%? Is dit een foutje of is de actie langer doorgegaan?
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:26:56 #80
62913 Blik
The one and Only!
pi_64060862
ook ff een tvp. Vanaf volgende week krijg ik iedere maand netje salaris en daarvan moet ook een gedeelte gespaard worden
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 16 december 2008 @ 16:40:04 #81
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64061353
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:21 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik heb net een termijndeposito bij CEB afgesloten voor 1 jaar, hier krijg je volgens de website 5,5% rente voor, maar nu staat er bij het scherm waar ik het heb afgesloten 6,0%? Is dit een foutje of is de actie langer doorgegaan?
ze adverteren er niet echt luidruchtig mee dat ze 6% geven, maar dat is wel het percentage wat ze geven.
Dus nee geen foutje. Het heeft nooit overactief op de site gestaan.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_64061378
quote:
Rentebedrag hebben ze ook 6% over het totaal gerekend, dus ik ga er vanuit dat de actie stilzwijgend verlengd is. Dus voor (bestaande) klanten van CEB die nog een termijndeposito willen afsluiten: neem een kijkje wat ze je aanbieden
pi_64061426
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:40 schreef Wexy het volgende:

[..]

ze adverteren er niet echt luidruchtig mee dat ze 6% geven, maar dat is wel het percentage wat ze geven.
Nou een leuk meevallertje, ik zou namelijk een afsluiten met de gedachte dat ik 5,5% zou krijgen
pi_64063843
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Nou een leuk meevallertje, ik zou namelijk een afsluiten met de gedachte dat ik 5,5% zou krijgen
Dat klinkt wel goed, ook al zie ik overal op de site staan dat je 'maar' 5,75% krijgt maximaal. Zat er aan te denken om mijn geld bij moneyou te gaan brengen maar een deposito van 1 jaar tegen 6% is ook niet verkeerd. Nu nog hopen dat het geld van icesave er ook echt voor kerst er is.
pi_64081891
ik heb ook overgestapt naar Moneyou. Enige reden is dat ik meer vertrouwen in moneyou heb dan in CEB. Hoewel ik nog wel twijfel of ik mijn geld niet moet splitsen en bij beide een rekening moet openen.
  woensdag 17 december 2008 @ 12:30:52 #86
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_64084614
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:05 schreef Fugie het volgende:
ik heb ook overgestapt naar Moneyou. Enige reden is dat ik meer vertrouwen in moneyou heb dan in CEB. Hoewel ik nog wel twijfel of ik mijn geld niet moet splitsen en bij beide een rekening moet openen.
Spreiden kan nooit kwaad
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_64089249
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:30 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Spreiden kan nooit kwaad
Idd, zeker als het om een behoorlijk bedrag gaat dat je niet altijd een paar maanden kan missen. Ook al heb je heel veel vertrouwen in een bank, de afgelopen tijd heeft wel uitgewezen dat zoiets weinig zegt. Mocht een bank toch omvallen, dan zit je iig niet een tijd zonder spaargeld.
  woensdag 17 december 2008 @ 19:28:29 #88
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64097097
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:40 schreef Wexy het volgende:

[..]

Dat was toch voor al bestaande klanten? I.p.v. andersom, mensen lokken met iets hoogs, bestaande klanten belonen
censuur :O
  woensdag 17 december 2008 @ 19:29:34 #89
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64097125
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:05 schreef Fugie het volgende:
De ABN belonen vanwege hun wanbeleid
Dat alleen is toch al een reden om daar niet bij te gaan? Alle kleine (en grote!) buitenlandse banken waar ik bij zit zijn probleemvrij. Alleen die Vikingen vertrouwde ik niet, en terecht!
censuur :O
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 17 december 2008 @ 22:24:51 #90
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64103506
quote:
Op woensdag 17 december 2008 19:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat was toch voor al bestaande klanten? I.p.v. andersom, mensen lokken met iets hoogs, bestaande klanten belonen
ja echter iemand die nu nog een rekening opent kan ook zodra het actief is een deposito aanvragen voor 6%
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_64104909
quote:
Wil ik ook!!!
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  donderdag 18 december 2008 @ 07:29:17 #92
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_64109568
quote:
Op woensdag 17 december 2008 19:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De ABN belonen vanwege hun wanbeleid
Dat alleen is toch al een reden om daar niet bij te gaan? Alle kleine (en grote!) buitenlandse banken waar ik bij zit zijn probleemvrij. Alleen die Vikingen vertrouwde ik niet, en terecht!
Ik ben trouwens benieuwd, ik zit nu bij CEB, zijn daar ook zaken die "goed zijn om te weten"? Is dat ook een beetje een hoog-risico-bank? Zijn er zaken die minder bekend zijn van CEB? (zoals dat IJsland een vrij riskant land bleek te zijn, wat je in principe vooraf had kunnen weten)
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_64110273
Het beleid van een bank boeit me niet echt. Na het icesave verhaal heb ik bij elke bank wel twijfels.
MoneYou geeft een goed gevoel, dus dan zet ik mijn geld daar. Als ik geen risico wil lopen moet ik mijn of opmaken, of thuis in mijn matras stoppen.
pi_64115671
quote:
Op donderdag 18 december 2008 07:29 schreef JeOma het volgende:

[..]

Ik ben trouwens benieuwd, ik zit nu bij CEB, zijn daar ook zaken die "goed zijn om te weten"? Is dat ook een beetje een hoog-risico-bank? Zijn er zaken die minder bekend zijn van CEB? (zoals dat IJsland een vrij riskant land bleek te zijn, wat je in principe vooraf had kunnen weten)
De rating van CEB is lager dan de grote banken, maar we hebben gezien dat de rating in de praktijk weinig zegt (Fortis had een prima rating, Icesave had een prima rating). CEB is in handen van een Turkse eigenaar, maar het is op papier gewoon een Nederlandse bank, met een Nederlands hoofdkantoor en valt volledig onder het Nederlandse depositogarantiestelsel. Dus mocht de bank toch omvallen, dan zit je maximaal 3 maanden zonder geld. Er is geen vreemde constructie dat een deel van je geld uit een ander land moet komen, zoals bij Icesave.

Mijn tip en wat ik sinds Icesave ook doe: spreid je geld over een paar (spaar)banken. Als er toch een omvalt, dan ben je iig niet al je spaargeld voor 3 maanden kwijt.

Ik heb zelf al een paar jaar een rekening bij CEB lopen en heb tot nu toe geen klachten gehad. Rente wordt gewoon netjes optijd uitgekeerd en je kan geld opmaken en bijstorten wanneer je wilt. Al gold datzelfde ook voor Icesave en naar mijn weten alle spaarbanken die hier worden besproken.
pi_64115833
quote:
Op donderdag 18 december 2008 08:54 schreef Fugie het volgende:
Het beleid van een bank boeit me niet echt. Na het icesave verhaal heb ik bij elke bank wel twijfels.
MoneYou geeft een goed gevoel, dus dan zet ik mijn geld daar. Als ik geen risico wil lopen moet ik mijn of opmaken, of thuis in mijn matras stoppen.
Precies, bij elke bank loop je risico, bij de ene misschien wat meer dan bij de andere. Je moet bij elke bank in het achterhoofd houden dat de kans bestaat dat je drie maanden zonder geldt kan zitten (gelukkig wordt deze periode binnenkort verkort tot 35 dagen).
  vrijdag 19 december 2008 @ 00:51:55 #96
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_64137531
Over geld gesproken: vandaag op blz 9 in het Leidsch Dagblad (...) een klein stukje over het feit dat banken miljarden stelen (!) door bedragen snel af te schrijven, maar bijschrijvingen pas vertraagd over te boeken. Ze stelen de rente op die manier en als je alle kleine beetjes optelt, is dat heel veel geld.

Maar slechts een klein berichtje op pagina 9 van een regionale krant.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_64140963
dartower, dat is al decennia. er wordt ook regelmatig door instanties (consumentenbond enzo) geklaagd, en steeds wordt beterschap beloofd
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 19 december 2008 @ 15:58:48 #98
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_64153102
Dinsdag komt er een nieuwe spaarrekening bij de SNS.
Vrij opneembaar tegen 4% rente bij een saldo boven de ¤ 10.000,-.
Dat is in ieder geval meer dan hun 3-maands deposito (2,5%).
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_64154029
Brief binnen, nu het geld nog
Facts don't care about your feelings
pi_64154412
ICEsave brief binnen, afwachten wanneer het geld binnenkomt en dat dan maar eens wegzetten. Poging 2. En hopelijk valt die bank niet binnen 2 maanden om. CEB lijkt me wel een goede optie dus daar ga ik wat meer info over verzamelen.

Verkapte tvp
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')